(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20198 

1072 نفر در سال 90 غرق شدند
كشف سرنخ هايي از حمله سايبري به برخي وزارتخانه ها
حوادث كوتاه از كشور
مهدي چمران: بزرگراه هاي منتهي به جنوب كشور به «خليج فارس» تغيير نام مي دهند
كلاهبردار ميلياردي در دادگاه شناسايي و دستگير شد
وزش باد شديد و بارش باران در غرب كشور
افزايش مدت مرخصي زايمان دانشجويان به 5 نيمسال
مريم مجتهدزاده خبر داد خداحافظي زنان با مشاغل سخت
200 قلم داروي كمياب تحت پوشش بيمه قرار گرفت
دانشجوي اراكي در برخورد با خودرو جان باخت
پليس در جستجوي فروشنده خودروهاي سرقتي
ممنوعيت تبليغ كالاهاي خارجي در بزرگراه هاي شهر
مخابرات بوشهر زمين اهدايي روستائيان را فروخت
محور ارتباطي اردبيل- سرچم باز هم قرباني گرفت
سارق 4 كيلو طلا در صومعه سرا به دام پليس افتاد
اوباما عامل تجاوز جنسي به دهها هزار زنداني



1072 نفر در سال 90 غرق شدند

در سال گذشته يكهزار و 72 نفر (902 مرد و 170 زن) بر اثر غرق شدگي در كشور جان خود را از دست دادند و اين رقم در مقايسه با سال 89 كه تعداد فوت شدگان ناشي از غرق شدگي يكهزار و 134نفر بود، 5/5 درصد كاهش يافته است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، طي 10 سال گذشته، تلفات غرق شدگي، آماري بين يكهزار و هفت تا يكهزار و 515 داشت، كمترين موارد غرق شدگي در سال 1388 با يكهزار و هفت و بيشترين آن در سال 1382 با يكهزار و 515 مورد بوده است. سال 1390 هم جزو سال هايي است كه از لحاظ آماري در دسته سال هاي داراي كمترين غرق شدگي (يكهزار و 72 مورد) جاي مي گيرد و طي ده سال گذشته پس از سال 1382 داراي كمترين آمار غرق شدگي است.
6/43 درصد همه غرق شدگي ها در تابستان
بيشترين آمار مرگ ناشي از غرق شدگي در سال گذشته با عدد 177 نفر در ماه مرداد ثبت شد و از آنجا كه در فصل تابستان تعداد سفرهاي با مقصد سواحل دريا يا رودخانه ها افزايش مي يابد ميزان مرگ ناشي از غرق شدگي نيز در اين فصل بيشتر از ديگر ايام سال است به نحوي كه در تابستان سال 90، 467 نفر بر اثر غرق شدگي جان باختند، اين رقم در تابستان سال 89، 574 نفر بود. هر چند 6/43 درصد غرق شدگي ها در تابستان رخ داد اما مقايسه تابستان سال 1390 با تابستان سال 1389 كاهش 6/18 درصدي مرگ بر اثر غرق شدگي را نشان مي دهد.
براساس اين گزارش در سال گذشته به ترتيب استان هاي خوزستان با 204، مازندران با 157 و گيلان با 91 فوتي بيشترين ميزان مرگ ناشي از غرق شدگي را به خود اختصاص دادند.گفتني است بيشترين رشد مرگ ناشي از غرق شدگي نيز در سال گذشته با 7/107 درصد در اسفند ماه ثبت شده است.

 



احمدي مقدم خبر داد
كشف سرنخ هايي از حمله سايبري به برخي وزارتخانه ها

ماجراي حمله سايبري به برخي وزارتخانه ها، ماجراي جريان دومين اختلاس بزرگ بانكي، برنامه هاي پليس براي دور دوم انتخابات و سرقت خودرو و آمار آن از مهمترين موضوعات مطرح شده در نشست ديروز فرمانده ناجا با خبرنگاران بود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در حاشيه همايش سراسري روساي سازمان بازرسي نيروي انتظامي با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمله سايبري به برخي وزارتخانه ها گفت: بررسي اين مسئله از حوزه سرقت وظيفه نيروي انتظامي است اما از جهت ايمن سازي و پيشگيري اطلاعات برعهده خود سازمانها است. درباره حمله سايبري به برخي وزارتخانه ها و سازمانها نيز در حال پيگيري موضوع هستيم. سرنخهايي در اين باره به دست آورده ايم كه دادستان هم پيگير ماجرا است.
وي تاكيد كرد: پليس پيش از اين درباره زمينه خلاها و رخنه پذيري برخي سايت ها و وزارتخانه ها هشدارهايي داده بود كه اين هشدارها جدي گرفته نشد، سيستمهاي امنيت خارجي داراي اشكالاتي است به همين خاطر استفاده از سيستمهاي داخلي و اينترانت ضريب امنيت را بالا مي برد.
احمدي مقدم ادامه داد: تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي كه به دستور مقام معظم رهبري انجام شد باعث بررسي هرچه بيشتر تهديدات و فرصتها در اين حوزه است كه اين نظارت باعث خنثي شدن تهديدات مي شود.
وي افزود: در حال حاضر 40 درصد جرايم سايبري توسط پليس كشف مي شود كه براساس استانداردهاي جهاني رقم خوبي است.
احمدي مقدم با اشاره به افزايش آمار سرقت خودرو در سال جاري گفت: در فروردين امسال آمار جرايم كاهش داشت و تنها در سرقت خودرو شاهد افزايش آمار تا 20 درصد بوديم. البته كشفيات خودروهاي سرقت شده نيز سه درصد افزايش داشته است. در گذشته مردم اقدام به قفل و زنجير كردن خودروي خود مي كردند اما ديگر به اين موضوع توجه نمي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

سارقان سابقه دار به زندان رفتند
زاهدان- خبرنگاركيهان: 5 نفر از سارقان كه اقدام به سرقت و نگهداري اموال مسروقه در يكي از انبارهاي سطح شهر زاهدان مي كردند توسط پليس دستگير شدند. 11 دستگاه شاسي موتورسيكلت، 2 تن كابل مخابراتي، هفتصد متر سيم برق از متهمان كشف و ضبط شد.
قاتل نامريي قرباني گرفت
همدان- خبرنگاركيهان: ماموران كلانتري 13 عين القضات همدان در جريان مرگ مشكوك مردي 35 ساله و همسرش قرار گرفتند.
ماموران پليس با اطلاع از اين موضوع بلافاصله در محل حاضر شدند و برابر بررسي هاي اوليه مشخص شد اين زوج به علت انتشار گاز مونواكسيدكربن در فضاي منزل مسكوني شان دچار مسموميت شده و جان خود را از دست داده اند.
سرقت از صندوق صدقات
سرويس شهرستان ها: در پي چندين فقره سرقت از صندوق صدقات در شهرستان بوشهر ماموران پليس آگاهي با انجام بررسي ها متوجه شدند كه همه صندوق ها به يك روش سرقت شده است. با ايجاد گشت هاي نامحسوس فردي كه در حال سرقت از صندوق صدقات بود دستگير شد. اين متهم سابقه دار كه اعتياد شديدي به مواد مخدر صنعتي داشت به 39 فقره سرقت از صندوق صدقات اعتراف كرد.
زمين خواران دستگير شدند
سرويس شهرستان ها: دو نفر با حصاركشي، زميني را به مساحت 3282 مترمربع در شهرستان كلاردشت تصرف كردند. با توجه به اينكه اين زمين مربوط به اراضي ملي مي شد متهمان به پليس آگاهي احضار شدند و چون فاقد هرگونه سند و مدركي دال بر مالكيت زمين بودند به تصرف غيرقانوني اراضي ملي اعتراف كردند.
سارقان مسلح به دام افتادند
گرگان- خبرنگاركيهان: 2 سارق مسلح كه چندي پيش به يك موسسه مالي در يكي از روستاهاي گرگان به عنوان مشتري مراجعه و با تهديد اسلحه اقدام به سرقت مبلغ 23 ميليون ريال وجه نقد كرده بودند توسط ماموران پليس آگاهي شناسايي و طي عملياتي دستگير شدند.
در تحقيقات تخصصي بعمل آمده متهمان به جرم خود اعتراف و تمامي صحنه هاي سرقت توسط متهمان بازسازي شد.
اسبان سياه دستگير شدند
بناب- ايسنا: در پي افزايش سرقت خودرو در بناب و شهرستان هاي همجوار پليس آگاهي با شناسايي يك باند سرقت خودرو با عنوان اسبان سياه موفق شد 3 عضو اين باند را دستگير كند. متهمان به سرقت هشت دستگاه خودرو از شهرستان مراغه و بناب اعتراف كردند.

 



مهدي چمران: بزرگراه هاي منتهي به جنوب كشور به «خليج فارس» تغيير نام مي دهند

رئيس شوراي شهر تهران با محكوميت سوزاندن قرآن توسط يك كشيش گفت: چنين حركت هاي متوحشانه اي نمي تواند تمدن بزرگ الهي را نفي كند.
مهدي چمران، ديروز در جلسه شورا با اشاره به روز خليج فارس گفت: مصوب شده است تمامي بزرگراه هاي منتهي به جنوب كشور به نام خليج فارس نامگذاري شود.
وي همچنين با اشاره به سال حمايت از توليد ملي و كار ايراني گفت: تحقق اين شعار حاصل تلاش كارگران است و آنقدر ارزشمندند كه پيامبران بر دستان آنها بوسه مي زنند.
چمران همچنين با محكوم كردن سوزاندن قرآن توسط يك كشيش گفت: متأسفانه اين حركت هاي تعصب آميز و متحجرانه در حال تكرار شدن است كه نشان دهنده توحش انسان هايي است كه ادعاي آزادي دارند.
وي گفت: هم كيشان اين فرد بايد از اين حركت تبري جسته و آن را محكوم كنند و بدانند كه سوزاندن كتاب قرآن نمي تواند تمدن بزرگ الهي و اين كتاب آسماني را كه هر روز بر نفوذش بر دلهاي مردم جهان افزوده مي شود نفي كند.
افزايش 2 برابري اعمال قانون
و برخورد با متخلفان در سال 90
سردار سرتيپ حسين رحيمي در چهارصد و پنجاه و هشتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران به ارائه گزارشي در خصوص فعاليت ها و عملكرد و برنامه هاي آتي اين اداره پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته اهدافي مانند ارتقاء نظم عمومي، انضباط ترافيكي، ارتقاء جايگاه و منزلت پليس، تسريع در رسيدگي به تصادفات و كاهش آنها و اجراي عمليات هاي اثرگذار در دستور كارمان قرار داشت.
وي ادامه داد: يك هزار و 400 نفر از معلمان به عنوان فرهنگ ياران پليس در طول سال 90 جذب شدند كه در سال جاري نيز آموزش ادبيات مشترك بين پليس و مردم ادامه خواهد يافت.
رحيمي با بيان اينكه منشأ بسياري از مشكلات شهرها تخلفات و قانون گريزي است، اظهار داشت: در سال 90 نسبت به سال قبل از آن اعمال قانون و برخورد با متخلفان به دو برابر افزايش يافت.
وي خاطرنشان كرد: شمار دوربين هاي ثبت تخلف قبل از سال 90، 64 عدد بود اين در حالي است كه سال گذشته تعداد اين دوربين ها را به 167 مورد در بزرگراه هاي پايتخت رسانديم.
رحيمي گفت: 41 درصد اعمال قانون با استفاده از دوربين هاي ثبت تخلف، 28 درصد با استفاده از برگه اخطاريه و 31 درصد با روش هاي جديد پي.دي.اي صورت گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: 18 درصد از تصادفات جرحي و 63 درصد تصادفات خسارتي در طول سال گذشته كاهش داشته و مجموعاً 53 درصد كاهش تصادف در سال گذشته رخ داده است.
وي با بيان اينكه بيشترين آمار تصادفات فوتي پايتخت به ترتيب به مناطق 21، 22، 4 و 19 مربوط مي شود، اظهار داشت: اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي موفق بوده است، بسياري اعتقاد داشتند اجراي موفق اين قانون در كشور منوط به اجراي خوب آن در پايتخت است.
سردار رحيمي ادامه داد: در سال گذشته 550 نفر از فرهنگيان و نخبگان براي فرهنگ سازي قانون جديد توسط پليس به كار گرفته شدند و اين افراد 11 هزار برگ اخطاريه را صادر كردند.
وي با بيان اينكه يكي از اقدامات خوب پليس پيش بيني ايستگاه هاي استقرار در تقاطع ها بوده است گفت: واحدهاي گشت سلامت رانندگان در سال 90 حدود 320 راننده را مورد ارزيابي قرار داد كه از اين تعداد 48 نفر به دليل مصرف مشروب يا مواد مخدر هوشياري كافي نداشتند كه علاوه بر 200 هزار تومان جريمه نقدي نسبت به توقيف خودرو و محروميت يك سال از رانندگي آنها اقدام شد.
همچنين در اين جلسه شكيب گفت: متأسفانه اخيراً بخشنامه هايي از سوي شهرداري صادر شده كه در صورت تأمين نشدن پاركينگ براي ساخت ساختمان ها تا زمان صدور پايان كار به آنها مهلت داده مي شود. اين در حالي است كه در گذشته اگر پاركينگ تأمين نشده بود به آنها پروانه ساخت نمي دادند.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شهر تهران ادامه داد در چنين شرايطي فرد به دنبال تأمين پاركينگ نمي رود و هنگام دريافت پايان كار نيز شيوه اي پيدا مي كند تا بدون تأمين آن پايان كار را دريافت كند.
مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ميان اظهار شكيب خطاب به وي گفت: اين وضعيت در طرح تفصيلي اصلاح شده است.
شكيب به اظهارات خود ادامه داد و گفت: در طرح تفصيلي اصلاح شده است ولي اخيراً بخشنامه جديدي آمده كه اگر قرار باشد آن را عملي كنند نقض طرح تفصيلي خواهد بود.
شكيب ادامه داد: حال كه زور شما زياد است و مثل ما نيستيد! كمك كنيد اين مشكل حل شود.
احمد مسجد جامعي عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه اظهارات شكيب گفت: طبق نظرسنجي كه چند سال پيش صورت گرفت شهروندان بيشترين احترام را براي نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي قائل هستند كه بايد قدر اين جايگاه را بدانيم.

 



كلاهبردار ميلياردي در دادگاه شناسايي و دستگير شد

سرويس شهرستانها-
سارقي كه با جعل مدارك هويتي اقدام به كلاهبرداري از كسبه كرده بود توسط پليس آگاهي استان كرمان دستگير و روانه زندان شد.
رئيس پليس آگاهي استان كرمان با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت شخصي مبني بر مفقود شدن مدارك هويتي اش شامل شناسنامه، كارت ملي و... نامبرده پس از مدتي متوجه شد فردي با جعل مدارك و با هويت وي اقدام به اخذ دسته چك از بانك و كلاهبرداري از شهروندان يزدي كرده است.
سرهنگ پوررضا قلي افزود: كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري با دريافت اطلاعات اوليه از مالباختگان و اخذ نيابت قضايي به يزد عزيمت و در آنجا معرف اخذ دسته چك را شناسايي و با تحقيق از وي مشخص شد كه كلاهبردار همسايه وي بوده و پس از مدتي آنجا را ترك كرده و به محل نامعلومي گريخته است.
وي افزود: با دريافت اظهارات معرف كه با اطمينان بي جا به متهم، شرايط كلاهبرداري را فراهم كرده بود كارآگاهان چهره فرضي كلاهبردار را ترسيم و در اختيار گشت هاي ويژه پليس قرار دادند. در پي انتشار تصوير متهم، شخصي به نام ايمان- الف كه به دليل شهادت پرونده اي در دادسرا حاضر شده بود به جهت شباهت بسيار زياد با كلاهبردار دستگير و به پليس آگاهي انتقال داده شد.
رئيس پليس آگاهي كرمان خاطرنشان كرد: متهم در مواجهه حضوري با شاكيان لب به اعتراف گشود و اقرار كرد كه با سوءاستفاده از مدارك هويتي كه در كرمان پيدا كرده بود اقدام به جعل مدارك و اخذ دسته چك كرده و با خريد لوازم خانگي بصورت چكي و فروش آنها بصورت نقدي، حدود يك ميليارد ريال از كسبه شهر يزد كلاهبرداري كرده است.
متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و تحقيق در خصوص شناسايي شكات ديگر همچنان ادامه دارد.

 



هواشناسي اعلام كرد
وزش باد شديد و بارش باران در غرب كشور

سازمان هواشناسي اعلام كرد: از روز چهارشنبه در غرب كشور شاهد وزش باد و بارش باران خواهيم بود.
بنابراين گزارش براساس نقشه هاي بيش يابي در روز سه شنبه در غالب نقاط در نواحي مركزي دامنه هاي زاگرس و البرز، شمال شرق و شرق كشور به صورت پراكنده در شمال غرب در بعدازظهر افزايش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود.
همچنين از بعدازظهر امروز با ورود يك سامانه ديگر از غرب، بارش باران و رگبار و رعد و برق در جنوب غرب، غرب و سپس مركز، دامنه هاي البرز و سواحل شمالي كشور پيش بيني مي شود.
شدت باران سامانه مذكور در بعدازظهر امروز و پنجشنبه در دامنه هاي زاگرس در استان هاي كرمانشاه، لرستان، چهار و محال، كهگيلويه و بويراحمد، ايلام و شمال خوزستان خواهد بود.
گفته مي شود تا روز پنج شنبه به تناوب در استانهاي لرستان، چهار محال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و سپس علاوه بر مناطق فوق در استانهاي خوزستان، ايلام، كرمانشاه، كردستان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، همدان، مركزي، زنجان، قزوين، البرز و تهران بارش باران گاهي با رعد و برق، وزش باد و احتمالا تگرگ پيش بيني مي شود.
امروز نيز به سبب افزايش سرعت وزش باد، ابتدا در استانهاي خوزستان، ايلام، كرمانشاه، كردستان و سپس در استانهاي لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، فارس و بوشهر گرد و خاك و كاهش ديد افقي پيش بيني مي شود.

 



افزايش مدت مرخصي زايمان دانشجويان به 5 نيمسال

با ابلاغ وزارت علوم، مدت مرخصي زايمان دانشجويان به پنج نيمسال افزايش يافت.
براساس ابلاغيه وزارت علوم و با توجه به تقاضاي كتبي دانشجويان خواهر، مستند به گواهي پزشك متخصص، مرخصي زايمان دانشجويان بدون احتساب در سنوات تحصيلي آنان به حداكثر 5 نيم سال (يك نيم سال قبل از زايمان و چهار نيم سال بعد از زايمان) در كليه مقاطع تحصيلي شامل كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد، دكتراي حرفه اي و تخصصي موافقت شد.
به گزارش ايسنا، اين ابلاغيه با امضاي محمود ملاباشي معاون وزير و رئيس سازمان امور دانشجويان و رئيس كميسيون بررسي موارد خاص مركزي به كليه روساي دانشگاه هاي كشور ابلاغ شد.

 



مريم مجتهدزاده خبر داد خداحافظي زنان با مشاغل سخت

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: ممنوعيت كار شبانه و سنگين، اعطاي مرخصي خانوادگي به زنان براي نگهداري از فرزندشان در هنگام بيماري از جمله تسهيلات لحاظ شده در ماده 230 برنامه پنجم توسعه است.
به گزارش آنا، مريم مجتهدزاده در خصوص ماده 230 برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: يكي از بندهاي ماده 230 اصلاح قوانين و مقررات در حوزه زنان و خانواده است.وي افزود: منع كار شبانه براي زنان شاغل به جز برخي مشاغل خاص مانند اورژانس و پزشكي، ممنوعيت كار سنگين براي زنان، اعطاي مرخصي خانوادگي به زنان در زمان بيماري فرزند از جمله قوانيني است كه در ماده 230 برنامه پنجم توسعه اصلاح شده است.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اشاره به اعطاي فرصت براي بازپرداخت وام ها به زنان سرپرست خانوار گفت: در شوراي عالي اشتغال اعطاي فرصت در بازپرداخت وام ها به زنان سرپرست خانوار مطرح شد، بر اين اساس براي بازپرداخت وام ها مدت زمان 6 ماهه تا يك ساله به زنان سرپرست خانوار اعطا مي شود.
وي ادامه داد: 75 زن بر اثر ديركرد در بازپرداخت وام ها جريمه شده بودند كه جريمه ها را لغو كرديم و فرصت بازپرداخت 6 ماه تا يك سال را براي آنها درنظر گرفتيم.
مشاور رئيس جمهور در امور زنان با اشاره به حمايت از دختران فارغ التحصيل رشته كشاورزي عنوان كرد: در قالب يك تفاهم نامه مشترك با بانك كشاورزي مقرر شد تا به دختران فارغ التحصيل در اين رشته به صورت انفرادي تا سقف 30 ميليون تومان و در قالب تعاوني هاي 7 نفره مبلغ 210 ميليون تومان وام به منظور اشتغال اعطا شود.

 



وزير بهداشت اعلام كرد
200 قلم داروي كمياب تحت پوشش بيمه قرار گرفت

وزير بهداشت گفت: 200 قلم داروي كمياب بيماران سرطاني و صعب العلاج به دستور رئيس جمهور تحت پوشش بيمه قرار گرفت.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي افزود: با دستور ويژه رئيس جمهور اين داروها از روز گذشته در فهرست بيمه ها قرار گرفت.
وي اظهار داشت: با اجراي اين طرح داروهاي كمياب بيماران سرطاني و صعب العلاج تحت پوشش بيمه قرار گرفتند و اين گام مهمي در كاهش هزينه هاي مردم و كاهش درد و رنج بيماران خاص و مردم است.

 



دانشجوي اراكي در برخورد با خودرو جان باخت

اراك- خبرنگار كيهان:
دانشجوي دانشگاه پيام نور اراك به هنگام گذشتن از عرض كمربندي به سمت دانشگاه با خودرو تصادف كرده و در دم جان باخت.
نهضت حجت اللهي كه قصد داشت با گذشتن از عرض كمربندي شمالي وارد دانشگاه شود، با خودرو 206 برخورد كرد و در دم جان سپرد.
به دنبال اين سانحه كه بامداد روز دوشنبه اتفاق افتاد، جمعي از دانشجويان با تجمع مقابل دانشگاه خواستار نصب پل عابر پياده در مقابل دانشگاه و بر عرض كمربندي شمالي شدند، كه با حضور پليس و قول مساعد مسئولان براي نصب پل، خاتمه يافت.

 



پليس در جستجوي فروشنده خودروهاي سرقتي

پليس در تعقيب كلاهبردار سابقه داري است كه اقدام به فروش خودروهاي سرقتي به شهروندان مي كرده است.
در پي كشف خودروهاي مسروقه در تهران و برخي شهرهاي غربي كشور كه به شيوه سند- نمره و به صورت قول نامه اي از سوي سارقان به فروش رسيده بود، شناسايي و دستگيري اين گروه از سارقان خودرو در دستور كار اداره دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
در تحقيقات مقدماتي انجام شده از خريداران خودروهاي سند- نمره كه اطلاعي از مسروقه بودن خودروهاي خود نداشتند مشخص شد كه اين افراد با مراجعه به برخي فروشندگان خودرو در غرب تهران يا آگهي فروش خودرو در روزنامه ها، اقدام به خريد خودرو كرده اند.
در اين راستا با شناسايي مالكان خودروهاي مسروقه مشخص شد كه اين خودروها در محدوده هاي شرق و غرب تهران و همچنين شهرري و ملارد كرج به سرقت رفته و سارقان پس از تهيه اسناد تقلبي و مجعول براي خودروهاي مسروقه، اقدام به فروش آنها كرده اند.
با توجه به شيوه و شگرد فروش خودروهاي مسروقه، كارآگاهان اداره دوم پليس آگاهي تهران با بررسي سوابق مجرمان سابقه دار به ويژه در زمينه فروش خودروهاي مسروقه به شيوه سند- نمره اطلاع پيدا كردند كه يكي از مجرمان حرفه اي در زمينه سرقت و فروش خودرو به شيوه سند نمره و به هويت تورج.ب (متولد 1351)، در سال 1385 از زندان آزاد شده و بنا به اطلاعات بدست آمده پس از مدتي مجدداً فروش خودروهاي مسروقه به شيوه سند- نمره را آغاز كرده است.
با توجه به اطلاعات جديد بدست آمده، تصاوير متهم در مقابل خريداران خودروهاي مسروقه قرار گرفت و برخي از آنها بلافاصله «تورج.ب» را به عنوان فروشنده خودرو مورد شناسايي قرار دادند.
در ادامه تحقيقات و با شناسايي «تورج.ب»، كارآگاهان اداره دوم با بهره گيري از اطلاعات موجود در سوابق متهم اقدام به شناسايي مخفيگاه متهم در منطقه ملارد كرج كرده، اما در تحقيقات بعدي مشخص شد كه وي از مخفيگاهش متواري شده است.
سرهنگ نيكان فر، معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم گفت: با توجه به متواري بودن متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم به منظور شناسايي و دستگيري وي، از سوي داديار شعبه اول دادسراي امور جنايي صادر شده است.
اين مقام مسئول در خاتمه از همه شهرونداني كه موفق به شناسايي متهم شده و اطلاعاتي از مخفيگاه يا محل هاي تردد وي دارند درخواست كرد تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تلفن 51055602 در اختيار كارآگاهان اداره دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



ممنوعيت تبليغ كالاهاي خارجي در بزرگراه هاي شهر

معاون شهردار گفت: براساس پيشنهاد شهرداري تهران تبليغات كالاهاي 100درصد خارجي در بزرگراه هاي اصلي شهر ممنوع مي شود.
محمدهادي ايازي در گفت وگو با فارس با بيان اينكه پيشنهادي را براي شوراي شهر تنظيم كرده ايم گفت: براساس اين پيشنهاد تبليغ كالاهاي صددرصد خارجي در بزرگراه هاي اصلي شهر ممنوع مي شود.
معاون شهردار تهران با بيان اينكه برخي كالاها در داخل كشور مونتاژ مي شوند، گفت: كالاهايي كه قطعات آن وارد و در داخل مونتاژ مي شوند را تبليغ مي كنيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه ميزان كالاهاي صددرصد خارجي چقدر است، گفت: اين ميزان را مشخص مي كنيم ا ما بسياري از اجناس خارجي در داخل كشور مونتاژ مي شوند.
وي با بيان اينكه 35درصد سهم تبليغات براي كالاهاي خارجي است، گفت: 65درصد نيز مخصوص كالاهاي داخلي است.
ايازي با اشاره به اينكه در پي حمايت از توليد داخل تبليغات كالاهاي صددرصد خارجي را ممنوع مي كنيم، گفت: اين نكته بايد مدنظر باشد كه بسياري از كالاها در داخل كشور مونتاژ مي شود.
معاون شهردار تهران ادامه داد: هفته آينده پيشنهاد خود را به شوراي اسلامي شهر تهران مي دهيم.
وي با بيان اينكه امتيازي براي تبليغات داخلي در نظر گرفته ايم، گفت: مي خواهيم با اين كار انگيزه توليد داخلي را افزايش دهيم.
وي گفت از اين رو پيشنهاد داده ايم كساني كه مي خواهند كالاي خارجي تبليغ كنند، مبلغ بالاتري از آنها دريافت و در نقاطي از شهر به آنها اجازه تبليغ دهيم.
معاون شهردار تهران در پاسخ به اين پرسش كه بيشتر تبليغات خارجي در نقاط شمالي شهر است، گفت: بيلبوردهاي تبليغي در اختيار پيمانكار بخش خصوصي است و پيمانكار و فردي كه تبليغ مي كند با هم توافق مي كنند و شهرداري در اين زمينه دخل و تصرفي ندارد.

 



مخابرات بوشهر زمين اهدايي روستائيان را فروخت

برازجان- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي بخش شبانكاره برازجان از فروش زمين اهدايي دفاتر مخابرات روستايي به اشخاص حقيقي توسط اداره مخابرات استان بوشهر خبر داد.
در همايش مسئولان شوراهاي اسلامي و دهياران دشتستان برازجان، رئيس شوراي اسلامي بخش شبانكاره گفت: زمين هايي كه مردم براي احداث دفاتر مخابرات روستايي اهدا كرده بودند توسط اداره مخابرات استان بوشهر به اشخاص حقيقي فروخته شده است.
وي افزود: اين زمين ها با قيمت بالايي فروخته شده است. رئيس شوراي اسلامي بخش شبانكاره به نام برخي از روستاهايي كه زمين اهدايي در آنها فروخته شده است اشاره كرد و گفت: سميعا، بهر، شاه فيروز، چاهدول، چهل گزي عرب، خيارزار از جمله روستاهايي هستند كه زمين دفاتر مخابراتي آنها فروخته شده است. به گفته وي هر قطعه زمين 400 متر مربع است.

 



محور ارتباطي اردبيل- سرچم باز هم قرباني گرفت

اردبيل- خبرنگار كيهان:
راه تازه افتتاح شده اردبيل- سرچم در چند روز اخير شاهد تصادفاتي بوده است كه در اثر آنها حداقل يك نفر كشته و 12 نفر زخمي شدند.
براساس گزارش رسيده در حادثه اي كه در 20 كيلومتري شهر هشتجين در اين مسير اتفاق افتاد بر اثر واژگوني يك دستگاه سواري پژو 4 نفر زخمي شدند. همچنين بر اثر واژگوني يك دستگاه تريلر حامل ميلگرد در 30 كيلومتري هشتجين راننده كاميون در دم جان سپرد و دو نفر از سرنشينان تريلر بشدت زخمي شدند.
همچنين به علت واژگوني يك دستگاه كاميون حامل كنسانتره و يك دستگاه پژو 4 نفر مصدوم شدند كه براي معالجه به مراكز درماني انتقال يافتند.
ضمنا بر اثر سقوط سنگ از كوه در حوالي تونل شماره يك اين محور ارتباطي، مسيرهاي رفت و برگشت اين مسير موقتا مسدود شد كه خوشبختانه تلفاتي نداشت.
با توجه به جديد التاسيس بودن جاده و با عجله اي كه در افتتاح آن صورت گرفته وقوع چنين حوادثي طبيعي به نظر مي رسد و ايجاد امكانات خدماتي و رفاهي از جمله پايگاه هاي امدادي و اورژانس و پليس راه و تامين روشنايي تونل هاي واقع در مسير از مهمترين نيازهاي اين راه جديد التاسيس به شمار مي رود.

 



سارق 4 كيلو طلا در صومعه سرا به دام پليس افتاد

رشت - خبرنگار كيهان:
سارق مغازه طلافروشي در شهرستان صومعه سرا دستگير شد.
در پي سرقت 4 كيلوگرم طلاي يك مغازه طلافروشي در شهرستان صومعه سرا، كارآگاهان آگاهي تلاش خود را براي دستگيري سارق آغاز كردند.پليس با پيگيري شبانه روزي سارق اين طلافروشي را در اقدامي غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير و به همراه طلاهاي مسروقه جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي كرد.

 



اوباما عامل تجاوز جنسي به دهها هزار زنداني

اجرا نشدن صحيح قوانين از سوي دولت اوباما و وزارت دادگستري آمريكا در سه سال گذشته موجب شده هزاران نفر در زندان هاي اين كشور مورد تجاوز جنسي قرار بگيرند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، تعلل «باراك اوباما» در اجراي قوانين نظارتي در سه سال گذشته موجب شده تا ده ها هزار نفر از مردان، زنان و كودكان آمريكايي در زندان هاي اين كشور مورد تجاوز جنسي قرار بگيرند.
بر اين اساس وزارت دادگستري آمريكا ملزم شده بود تا قوانيني را به اجرا بگذارد تا بتوان ميزان تجاوز جنسي در مراكز اصلاح و تربيت و بازداشتگاه هاي آمريكا را كاهش داد و دولت هم مسئول تكميل اين طرح تا سال 2010بود.
در سال 2003 بود كه قانون حذف تجاوز جنسي از زندان ها با اكثريت آرا در كنگره آمريكا به تصويب رسيد و يك دوره 6 ساله هم براي تحقيقات مربوط به آن زمان در نظر گرفته شد. در نهايت در سال 2009دولت اوباما مسئول تكميل اين طرح و تنظيم آيين نامه اجرايي آن شد و براي اين كار يكسال زمان براي دولت وي در نظر گرفته شد.
اما دادگستري و دولت آمريكا به جاي آنكه مستقيماً اين كار را بر عهده بگيرند، آن را به يك شركت مشاور خصوصي واگذار كرد و اين شركت هم در انجام اين كار تعلل نمود. در نهايت دولت تأخير به وجود آمده را ناشي از روندهاي بروكراتيك و كاغذبازي هاي بي مورد دانست، اما در حقيقت اين دولت است كه در كار خود اهمال كرده و نتوانسته اقدام لازم را در جهت متوقف كردن رفتاري كه شخصيت افراد را خدشه دار مي كند و آن ها را در بازگشت به اجتماع با مشكل مواجه مي كند، به درستي انجام دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14