(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20198 

عفو بين الملل از امارات خواست 9 اسلامگراي مخالف را آزاد كند
رژيم صهيونيستي به خاطر هراس از حزب الله ساخت ديوار حائل درمرز لبنان را آغاز كرد
تشكيل گردان هاي مقاومت در بحرين براي مقابله با مزدوران آل خليفه و آل سعود
تظاهرات در 20 كشور جهان عليه نظام سرمايه داري
دبيركل سازمان ملل انفجارهاي تروريستي در سوريه را محكوم كرد
كاخ سفيد حمله هوايي به پاكستان را حق قانوني آمريكا دانست !
اوباما سال آينده 5/7 ميليارد دلار براي توسعه سلاح هاي هسته اي هزينه مي كند
رقابت انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري مصر آغاز شد
سفر غيرمنتظره اوباما به كابل
حمله پليس آل سعود به تظاهرات مردم در شرق عربستان
جهاد اسلامي رژيم صهيونيستي را به از سرگيري حملات تهديد كرد
الهاشمي براي فرار از محاكمه دست به دامن رئيس جمهور عراق شد



عفو بين الملل از امارات خواست 9 اسلامگراي مخالف را آزاد كند

سازمان عفو بين الملل با صدور بيانيه اي خواستار آزادي 9 فعال اسلامگراي اماراتي شد.
به گزارش خبرگزاري «ايسنا»، در بيانيه سازمان عفو بين الملل با اشاره به بازداشت 9 فعال اسلامگراي اماراتي آمده است: دولت امارات بايد هرچه سريع تر فعالان اسلامگراي وابسته به جمعيت «الاصلاح» را از زندان آزاد كند.
در اين بيانيه تاكيد شده است: 9 فعال اسلامگراي اماراتي به اين دليل از سوي نيروهاي امنيتي بازداشت شده اند كه نسبت به خفقان حاكم بر امارات متحده اعتراض كرده بودند.
سازمان عفو بين الملل در بيانيه خود خاطرنشان كرده است: اين فعالان، دست به اقدامات خشونت آميز نزده اند و از كسي هم نخواستند كه از اين قبيل اقدامات انجام دهد.

 



رژيم صهيونيستي به خاطر هراس از حزب الله ساخت ديوار حائل درمرز لبنان را آغاز كرد

درپي هراس رژيم صهيونيستي از حملات كوبنده حزب الله، اين رژيم ساخت ديوار حائل در مرز لبنان را آغاز كرد.
راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه تل آويو از روز دوشنبه عملاً ساخت ديوار حائل به طول يك كيلومتر و به ارتفاع شش متر در امتداد روستاي جنوبي كفر كلا در حد فاصل با كشور لبنان را آغاز كرد.
اين عمليات با مستقر شدن خودروهاي نظامي و استقرار هزاران سرباز رژيم صهيونيستي همراه بوده است.راديو رژيم صهيونيستي با پخش گزارشي درباره احداث ديوار افزود، عمليات احداث ديوار چند هفته به طول مي انجامد و اين ديوار با هدف جلوگيري از شليك هرگونه گلوله از خاك لبنان به سوي سرزمين هاي فلسطيني احداث مي شود.
حزب الله تنها نيرويي است كه رژيم صهيونيستي را در يك جنگ رسمي شكست داده است.

 



تشكيل گردان هاي مقاومت در بحرين براي مقابله با مزدوران آل خليفه و آل سعود

جوانان بحريني در پاسخ به اشغال كشورشان توسط نيروهاي عربستاني گردان هاي مقاومت تشكيل دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس، جوانان بحريني در پاسخ به سركوب هاي خشونت آميز مزدوران آل خليفه با كمك ارتش عربستان اقدام به تشكيل گردان هاي مقاومت كرده اند.
اين اقدام جوانان بحريني در شرايطي انجام مي شود كه پيش از اين ناظران مسائل استراتژيك به فرماندهان سپر جزيره نسبت به تشكيل حلقه مقاومت مردم هشدار داده بودند.
جوانان بحريني از چند ماه قبل همزمان با حملات شبانه نيروهاي آل خليفه و سعودي به منازل مردم و اقدامات غير اخلاقي آنها براي دفاع از محلات نيروهاي مزدور را با كوكتل مولوتف و سنگ هدف قرار مي دادند و توانستند تا حد زيادي نيروهاي مسلح سپر جزيره را زمين گير كنند به طوري كه در برخي از مناطق نيروهاي سپر جزيره وادار به استفاده از خودروهاي زرهي شدند.
از سوي ديگر مردم بحرين همچون روزهاي گذشته بار ديگر به خيابان ها آمدند و بر خواسته هاي مشروع خود از جمله آزادي زندانيان سياسي تاكيد كردند.
تظاهركنندگان خواستار آزادي عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشر بحريني شدند كه از 80 روز پيش تاكنون در اعتراض به بازداشت خود و سركوبگري رژيم آل خليفه اعتصاب غذا كرده است.اين در حالي است كه «علي المشيمع» فرزند ارشد شيخ «حسن المشيمع» از سران مخالف رژيم آل خليفه با اشاره به حمله اخير مزدوران آل خليفه و سعودي به منزلشان از ضرب و شتم برادر كوچكتر خود به نام «محمد» خبر داد و گفت: مدتي پيش به رغم اينكه پدرم در زندان هاي آل خليفه تحت شكنجه قرار داشت و برادرم محمد تنها چند روز از زندان آزاد شده بود، مزدوران حكومتي آل خليفه و آل سعود به خانه مان حمله ور شده و برادرم را مورد ضرب و شتم قرار داده به گونه اي كه از سه ناحيه دچار شكستي شد.

 



همزمان با روز جهاني كارگر صورت گرفت
تظاهرات در 20 كشور جهان عليه نظام سرمايه داري

ميليون ها نفر از مردم پنج قاره جهان همزمان با روز جهاني كارگر عليه اوضاع نابسامان اقتصادي به خيابان ها ريختند.
كشورهاي مختلف جهان، ديروز به مناسبت «روز مه»، يا همان روز جهاني كارگر، همچون سال هاي گذشته با برپايي راهپيمايي هاي گسترده، مقام كارگر را گرامي داشتند. اما تفاوت روز كارگر امسال با سال هاي قبل در اين بود كه اين بار شعارها و حركات مردم به شدت تحت تاثير بحران عميق اقتصادي ناشي از حاكميت نظام سرمايه داري قرار داشت.
در يونان، اين تظاهرات با يك اعتصاب گسترده به نشانه اعتراض به اجراي رياضت هاي اقتصادي همراه شد. در فيليپين تظاهرات روزكارگر به اعتراضات ضد آمريكايي و ضد دولتي بدل گشت. مردم فيليپين خواستار اخراج نظاميان آمريكايي از كشورشان شدند.
در فرانسه بسياري از جوانان عليه سياست هاي اقتصادي دولت شعار سر دادند و در ايالات متحده آمريكا، جنبش وال استريت با گرفتن رهبري اعتراض ها و دعوت از تظاهركنندگان به اعتصاب سراسري، بار ديگر به كاخ سفيد نشينان نشان دادند، جنبش ضد سرمايه داري وال استريت نمرده است.
ميليون ها نفر از مردم شهرهاي مختلف اسپانيا، آلمان، اتريش،ايتاليا، روسيه، اوكراين، كره جنوبي، عراق، تركيه، تايلند،اندونزي، تونس،بحرين، هند،چين،بنگلادش و ... نيز با برپايي راهپيمايي هاي باشكوه خواستار بهبود اوضاع اقتصادي مردم و كارگران شدند.
در برخي كشورها مثل فيليپين اين تظاهرات به خشونت و در برخي همچون ايتاليا و فرانسه اعتراض ها با سخنراني رهبران اتحاديه هاي كارگري عليه رهبران به پايان رسيد.
در اين ميان اما، برپايي راهپيمايي در شهرهاي آمريكا شايد بيش از ديگر كشورها مورد توجه قرار گرفت.
معترضان نظام سرمايه داري(جنبش وال استريت) كه از ماه ها قبل براي رسيدن چنين روزي لحظه شماري مي كردند، با صدور بيانيه اي، از تمام كشورهاي جهان دعوت كرده بودند در اين روز عليه نظام ناعادلانه سرمايه داري به پاخيزند. وال استريتي ها همچنين با فراخوان برپايي يك اعتصاب سراسري در آمريكا از تمام مردم اين كشور دعوت كردند در اين روز سر كارهاي خود حاضر نشوند تا بدين ترتيب بتوانند«بزرگترين تظاهرات و اعتصاب تاريخ آمريكا» را رقم بزنند.
مردم بحران زده يونان نيز با غنيمت شمردن چنين روزي، تا توانستند عليه سياست هاي اقتصادي كه از سوي تروئيكاي اروپا براي نجات سرمايه داران-نه نجات مردم- به دولتمردان اين كشور تحميل مي شود شعار سردادند. يوناني ها نيز امسال با چاشني اعتصاب روز جهاني كارگر را جشن گرفتند!
پيش بيني ها حاكي است، به دليل وخامت اوضاع اقتصادي، تظاهرات روز مه امسال، احتمالا به شكل خشونت و درگيري بين پليس و مردم، چند روزي ادامه پيدا كند.
در بسياري از اين كشورها مثل آلمان، نيروهاي امنيتي از روزها قبل به حال آماده باش درآمده و در برخي خيابان ها اقدام به بازرسي بدني مردم كردند.

 



دبيركل سازمان ملل انفجارهاي تروريستي در سوريه را محكوم كرد

دبيركل سازمان ملل بمب گذاري هاي تروريستي در سوريه را محكوم كرد و خواستار توقف فوري خشونت هاي مسلحانه در اين كشور شد.
«ادواردو دل بويي» سخنگوي سازمان ملل در بيانيه اي اظهار داشت، دبيركل از «تمام طرف هاي» مناقشه سوريه مي خواهد با توقف خشونت ها با گروه ناظران سازمان ملل كه شمار آنان رو به افزايش است، همكاري كنند.
وي افزود، بان كي مون، «حملات بمب گذاري تروريستي» روز دوشنبه را در ادلب و دمشق كه دستكم 20 كشته برجاي گذاشته است، را محكوم مي كند.سخنگوي سازمان ملل تصريح كرد: «دبيركل خواستار توقف فوري خشونت هاي مسلحانه به هر شكل ممكن و همكاري كامل تمام طرف ها با ناظران سازمان ملل است.»اين در حالي است كه «جهاد المقدسي» سخنگوي وزارت خارجه سوريه نيز اعلام كرد كه دمشق آماده گفت وگو با همه مخالفاني است كه با دخالت خارجي در كشورشان مخالف هستند.المقدسي افزود: ما براي گفت وگو با هر يك از مخالفاني كه دخالت نظامي خارجي را رد مي كنند، و برنامه شان براساس برنامه هاي ملي باشد و تبديل به اسب تروا براي كشوري يا جرياني نشود، هيچ ممنوعيتي نداريم.
سخنگوي وزارت خارجه سوريه با اشاره به ورود ناظران بين المللي گفت: درخواست ورود ناظران به سوريه، اساسا درخواست سوريه بود قبل از آنكه درخواستي بين المللي يا عربي باشد. اين مسئله را بشار اسد رئيس جمهور، در ديدارهاي خود با ميهمانان سوريه مطرح كرده بود.از سوي ديگر شبكه خبري الجزيره در گزارشي از توطئه جديد عربستان و آمريكا عليه سوريه پرده برداشت.
به گزارش اين شبكه خبري، «ملك عبدالله عبدالعزيز» شاه عربستان و تعدادي از شاهزادگان بلندپايه سعودي با «جوزف ليبرمن» سناتور آمريكايي در رياض ديدار كردند.محور مذاكرات طرفين در اين ديدار، ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه بود.

 



كاخ سفيد حمله هوايي به پاكستان را حق قانوني آمريكا دانست !

همزمان با تظاهرات در پاكستان عليه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين، آمريكا اين حملات را حق قانوني خود دانست.
به گزارش پرس تي وي هزاران نفر از مردم پاكستان در مناطق قبيله نشين شمال غرب اين كشور با برگزاري تظاهرات بر لزوم توقف حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا تاكيد كردند.
اين تظاهرات در مناطق قبيله نشين خيبر برگزار شد كه نزديك مرز پاكستان با افغانستان است. يكي از شركت كنندگان در اين تظاهرات گفت: «هدف اصلي از اين تظاهرات، نشان دادن اعتراض بر ضد آمريكا است. آمريكا مسئول همه ناآرامي هاي جاري در پاكستان است. ما با بازگشايي خطوط ارتباطي براي انتقال محموله هاي پشتيباني به نظاميان ناتو در افغانستان از طريق خاك پاكستان مخالف هستيم و از دولت اسلام آباد مي خواهيم كه اين مسيرها را براي هميشه مسدود كند.»
شركت كنندگان در اين تظاهرات ضمن سر دادن شعارهايي بر ضد آمريكا، تاكيد كردند مقامات پاكستاني كه با آمريكا همكاري مي كنند خائن هستند.
همزمان با برگزاري اين تظاهرات، جان برنان معاون اوباما رئيس جمهور آمريكا حملات هواپيماهاي بدون سرنشين به پاكستان را قانوني و اخلاقي دانست.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، جان برنان معاون اوباما در امور مبارزه با تروريسم كه در مركز بين المللي پژوهشگران وودرو ويلسون سخن مي گفت با استناد به قانوني كه از سوي كنگره آمريكا پس از حملات 11سپتامبر 2011 تصويب شد و به موجب آن دولت آمريكا مجاز به حمله به كشورهاي ديگر براي كشتن افراد مظنون به شركت در فعاليت هاي تروريستي گرديد، اين حملات را قانوني دانست.
وي گفت: رئيس جمهور آمريكا از وي خواسته است تا آشكارا با مردم آمريكا درباره اين تلاش ها (حملات هواپيماهاي بدون سرنشين) صحبت كند.
منتقدان معتقدند پاكستان يك كشور داراي حاكميت است و آمريكا نمي تواند با استناد به يك قانون داخلي قواعد آمره بين المللي را مبتني بر احترام به حق حاكميت دولت ها نقض كند.
وزارت امور خارجه پاكستان نيز با احضار رايزن سياسي سفارت آمريكا در اسلام آباد به شدت به حمله يك فروند پهپاد آمريكايي به وزيرستان شمالي پاكستان اعتراض كرد.
به گزارش فارس، وزارت امور خارجه پاكستان با صدور بيانيه اي از احضار «جاناتان پرات» رايزن سياسي سفارت آمريكا در اسلام آباد به اين وزارتخانه خبر داد.
طبق اين بيانيه، وزارت امور خارجه پاكستان جاناتان پرات مقام ارشد سفارت آمريكا و ديپلمات بلندپايه آمريكايي را به دفتر وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد پاكستان در مورد حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به خاك اين كشور را به وي ابلاغ كرد.
روز دوشنبه يك پهپاد آمريكايي به يك دبيرستان دخترانه متروك در منطقه ميرانشاه در وزيرستان شمالي حمله كرد و باعث كشته شدن 4 نفر و زخمي شدن 3 تن ديگر شد. پارلمان پاكستان چندي پيش اعلام كرده بود كه توقف حملات پهپادهاي آمريكايي شرط اجراي طرح بازگشايي مسير تداركاتي ناتو است.
خبر ديگر از پاكستان اين كه ناآرامي ها در شهر كراچي پاكستان در حالي وارد پنجمين روز خود شد كه گروه هاي مسلح با استفاده از موشك نيروهاي امنيتي اين شهر را هدف قرار دادند. در اين درگيري ها دستكم يك پليس كشته و 10 تن ديگر نيز زخمي شدند.
تازه ترين گزارش ها از كراچي نشان مي دهد كه سيستم هاي ارتباطي و مخابراتي نيز در اين شهر قطع شده است تا گروه هاي مسلح نتوانند با استفاده از تلفن همراه با يكديگر ارتباط برقرار كنند.
همچنين نيروهاي امنيتي از شركت برق تقاضا كردند تا برق منطقه لياري را قطع كند.

 



اوباما سال آينده 5/7 ميليارد دلار براي توسعه سلاح هاي هسته اي هزينه مي كند

موسسه تحقيقاتي «كاتو» اعلام كرد، ايالات متحده آمريكا درصدد است سال آينده 6/7 ميليارد دلار به برنامه تسليحاتي خود اختصاص دهد.
به گزارش فارس، به نقل از كارشناسان موسسه تحقيقاتي «كاتو»، دولت باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا قصد دارد در سال 2013 حدود 6/7ميليارد دلار به گسترش برنامه هاي تسليحات هسته اي خود اختصاص دهد. اين مبلغ جداي از هزينه هاي مربوط به حفظ و عملكرد زرادخانه هاي هسته اي اين كشور محسوب مي شود.
براساس اين گزارش، با احتساب اين هزينه ها مبلغي كه در اين بخش (هسته اي) صرف مي شود بسيار فراتر از اين ميزان خواهد بود.
براساس گزارش موسسه «كاتو» ارتش آمريكا چند ميليارد دلار نيز صرف سكوهاي چند جانبه پرتاب بمب افكن ها، موشك ها و زيردريايي ها خواهد كرد.
اين پايگاه تحقيقاتي در پايان با اشاره به هزينه هاي سرسام آور آمريكا در زمينه تسليحات هسته اي نوشت واقعا چه مقدار از اين هزينه ها براي امنيت ملي آمريكا لازم است؟ آيا آمريكا نمي تواند با يك نيروي كوچكتر و ارزانتر بازدارندگي قابل اعتمادي داشته باشد و آنرا حفظ كند؟
گفتني است، ايالات متحده آمريكا با وجود داشتن چنين برنامه هاي پرهزينه اي همواره ديگر كشورها را متهم به اجراي سياست هايي كرده كه خود چندين برابر آن را در دست اجرا داشته است. در حال حاضر بودجه نظامي آمريكا از مجموع بودجه نظامي تمام كشورهاي دنيا بالاتر است. در اين حال، يك ديپلمات ارشد چيني با انتقاد از سياست هاي كشورهايي مثل آمريكا در حوزه نظامي و هسته اي از رهبران اين كشورها خواست، تسليحات اتمي خود را كاهش دهند.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» به نقل از اين ديپلمات ارشد چيني كه در نشست هسته اي وين مشاركت داشت نوشت: كشورهايي مثل آمريكا و روسيه بايد به وعده هاي خود عمل كرده زرادخانه هاي اتمي خود را به طور چشمگيري كاهش دهند.
وي همچنين افزود كه توسعه سامانه دفاع موشكي تعادل استراتژيك جهاني را آشفته كرده است و بايد اين برنامه تعطيل شود.
براساس توافقنامه واشنگتن - مسكو كه در سال 2011 به امضا رسيد، اين دو كشور متعهد شدند كلاهك هاي هسته اي عملياتي خود را تا 1550 كلاهك كاهش دهند كه 30 درصد كمتر از ميزان آن در سال 2002 است.
اما اين دو كشور همچنان بيشترين حجم تسليحات اتمي جهان را دارا هستند. چين، انگليس و فرانسه از ديگر كشورهايي هستند كه به عنوان دارنده تسليحات اتمي در جهان شناخته مي شوند. رژيم صهيونيستي نيز تنها دارنده تسليحات اتمي در خاورميانه به شمار مي آيد و با اين حال از امضاي پيمان منع گسترش تسليحات اتمي امتناع مي ورزد.

 



رقابت انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري مصر آغاز شد

نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر، تبليغات انتخاباتي خود را رسما آغاز كردند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، 13 تن از نامزدهاي تائيد صلاحيت شده از سوي كميسيون انتخابات، تبليغات خود را براي دستيابي به كرسي رياست جمهوري مصر رسما آغاز كردند.
براساس اين گزارش، تبليغات انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري مصر تا روز يكشنبه 21 مه (يك خرداد) ادامه خواهد داشت و نخستين دور انتخابات نيز روزهاي 23 و 24 مه (سوم و چهارم خرداد) در سراسر اين كشور برگزار خواهد شد.
اين گزارش حاكي است، در صورتي كه هيچ يك از نامزدها در مرحله اول حدنصاب آرا را كسب نكنند، دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر روزهاي 16 و 17 ژوئن (27 و 28 خرداد) برگزار خواهد شد.
«عمرو موسي» دبيركل سابق اتحاديه عرب، «حمدبن صباحي»، «احمد شفيق» (آخرين نخست وزير مبارك) به عنوان نامزدهاي ليبرال در اين انتخابات مدعي كسب آراي مردم براي تكيه بر مسند رياست جمهوري هستند.
از سوي ديگر «عبدالمنعم ابوالفتوح» از رهبران جدا شده از گروه اخوان المسلمين، «محمد مرسي» رئيس حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين و «سليم العوا» سه تن از نامزدهاي مطرح براي اسلامگرايان مصر محسوب مي شوند.
در انتخابات رياست جمهوري مصر نيز مدعياني مانند «ابوالعز الحريري» نامزد حزب سوسياليست اتحاد خلق، «محمد فوزي» نامزد حزب صلح دمكراتيك، «هشام السطويسي» نامزد حزب اتحاد ملي پيشرو، «عبدالله الاشعل» نامزد حزب اصالت براي طيف غربگرا حضور دارند.گزارش خبرگزاري فرانسه نيز حاكي است، رقابت اصلي در نخستين انتخابات رياست جمهوري مصر بين محمد مرسي نامزد اسلامگرايان و عمرو موسي وزير خارجه رژيم مبارك خواهد بود و احتمالا انتخابات به مرحله دوم كشيده خواهد شد. اين در حالي است كه كارشناسان مسائل مصر پيش بيني مي كنند، اسلامگرايان مصري همانند سه دوره انتخابات پارلماني، كرسي رياست جمهوري را بدست خواهند آورد.
رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري درحالي در مصر آغاز شده است كه جماعت اخوان المسلمين كناره گيري نظاميان و دولت وابسته به آنها را از قدرت خواستار شده است.

 



سفر غيرمنتظره اوباما به كابل

رئيس جمهور آمريكا جهت گفت وگو درباره پيمان استراتژيك با مقامات افغانستان به طور غير منتظره وارد كابل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، منابع رسمي افغانستان اعلام كردند «باراك اوباما» عصر ديروز به طور غير منتظره وارد كابل شد. اوباما در اين سفر ضمن ديدار با فرماندهان ناتو و آمريكايي مستقر در افغانستان، با «حامد كرزاي» رئيس جمهور اين كشور نيز ديدار و گفت وگو كرد. موضوع اصلي گفت وگوي طرفين، پيمان استراتژيك كابل-واشنگتن است. اين پيمان كه بندهاي آن توسط طرفين نهايي شد، هنوز دقيقاً مشخص نيست چه موضوعات مهمي در آن درج شده است. آمريكا از افغانستان چند پايگاه دايمي مطالبه مي كند، ولي رئيس جمهور افغانستان جرأت ابراز آن را براي افكار عمومي كشورش ندارد.
چگونگي پيشرفت مذاكره مقامات آمريكايي با طالبان در دوحه و وضعيت امنيتي كابل نيز از جمله موضوعات مورد مذاكره طرفين بوده است.به اعتقاد كارشناسان، آمريكا عملاً در افغانستان شكست خورده است و اكنون قصد دارد، به صورت آبرومندانه و با گرفتن امتيازاتي از دولت كابل نيروهايش را از افغانستان عقب بكشد، كه احداث پايگاه هاي نظامي و اطلاعاتي دايمي در افغانستان، يكي از اين امتيازات مهم است.
مقامات آمريكايي و غربي به خاطر ترس از جان خود، معمولاً به طور سرزده وارد افغانستان مي شوند. شبه نظاميان طالبان اخيراً چند عمليات انتحاري را به طور همزمان در افغانستان انجام داده اند.

 



حمله پليس آل سعود به تظاهرات مردم در شرق عربستان

منابع خبري از ضرب و شتم جوانان مخالف رژيم سعودي در شهرالعواميه عربستان به دست نيروهاي امنيتي خبر دادند.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري سعودي «التغيير»، نيروهاي امنيتي آل سعود ديروز اقدام به ضرب و شتم معترضان شهر العواميه در شرق عربستان كردند.
براساس اين گزارش، نيروهاي امنيتي و پليس عربستان، همچنين برخي از ساكنان شهر العواميه را با استفاده از چوب و باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گفته شاهدان عيني، نيروهاي امنيتي، پس از توهين و ضرب و شتم مردم، اقدام به بازداشت چند تن از جوانان و انتقال آنها به بازداشتگاه كردند.
اين گزارش حاكي است، نيروهاي امنيتي سعودي طي روزهاي اخير در «القطيف» نيز اقدام به سركوب شديد مخالفان آل سعود كرده اند.
از سوي ديگر رفتار ناشايست دولت عربستان با برخي از شهروندان مصري موجب نارضايتي شديدي در بين مردم مصر شده است و از هفته گذشته تاكنون نيز هفت تن از پزشكان مصر به دليل بازداشت غيرموجه خود دست به اعتصاب غذاي نامحدود زدند.
برپايه اين گزارش، بحران كنوني كه پس از بازداشت «احمد الجيزاوي» وكيل مصري به وجود آمد، بر اوضاع معيشتي دو ميليون مصري در عربستان تاثير بسيار منفي گذاشته است و احتمال اخراج آنها از اين كشور وجود دارد.
آغاز محاكمه 67 متهم
دادگاهي در عربستان، محاكمه 67 نفر را به اتهام مخالفت با حكومت آل سعود و دست داشتن در اقدامات ضد دولتي در آن كشور را آغاز كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري عربستان، دادگاه كيفري ويژه در شهر رياض، محاكمه 67 نفر از جمله 66 سعودي و يك اردني را به اتهام پيوستن به يك تشكيلات ضد حكومتي از روز يكشنبه آغاز كرده است.
اين متهمان به تبليغات رسانه اي بر ضد آل سعود، داشتن سلاح و ترور دولتمردان سعودي متهم هستند.
دادگاه كيفري رياض ماه گذشته محاكمه 18 نفر از جمله يك نيجريه اي را به همراه يك هسته 55 نفري ديگر كه حمله اي را در سال 2004 عليه كنسولگري آمريكا در جده انجام داده بودند، آغاز كرد. عمده ترين اتهام اين 67 نفر برنامه ريزي جهت اجراي عمليات تروريستي براي هدف قرار دادن يكي از پالايشگاه هاي عربستان از سوي دادگاه كيفري ويژه رياض عنوان شده است.

 



اعتصاب غذاي دو اسير فلسطيني 60 روزه شد
جهاد اسلامي رژيم صهيونيستي را به از سرگيري حملات تهديد كرد

جنبش جهاد اسلامي فلسطين هشدار داد، در صورتي كه حتي يكي از اسيران فلسطيني كه دست به اعتصاب غذا زده اند جان خود را از دست بدهد، اسرائيل تاوان سنگيني را پرداخت خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، «خضر حبيب»، يكي از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين طي اظهاراتي در يك كنفرانس مطبوعاتي به مسئله اعتصاب غذاي اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: در صورتي كه رژيم اشغالگر به اقدامات خصمانه خود عليه اسيران و مبارزان فلسطيني ادامه دهد، اين اقداماتش را بي پاسخ نمي گذاريم و با آنها مقابله به مثل مي كنيم.
وي هشدار داد: در صورتي كه هر يك از اسيران فلسطيني كه دست به اعتصاب غذا زده، جان خود را از دست بدهند، مسئوليت آن برعهده مسئولان اسرائيلي است و اسرائيل بايد بهاي سنگيني را در قبال اين مسئله بپردازد.
حبيب تاكيد كرد: پاسخ جنبش جهاد اسلامي به اسرائيل در قبال شهادت هر يك از اسيران فلسطيني پاسخي سخت تر و كوبنده تر خواهد بود.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين از تمام گروه هاي فلسطيني خواست جبهه واحدي براي حمايت از اسيران تشكيل دهند.
اين جنبش هشدار داد كه در صورتي كه براي يكي از دو اسير اين جنبش به نام هاي «بلال ذياب» و «ثائر حلاحله» كه بيش از 60 روز است دست به اعتصاب غذا زده اند، خطري پيش آيد و جان خود را از دست دهند، آتش بس با اين رژيم معنايي نخواهد داشت.
اين در حالي است كه تشكيلات خودگردان فلسطين، مصر و سازمان كنفرانس اسلامي نيز با صدور بيانيه هايي جداگانه خواستار اتخاذ تدابير فوري براي نجات بلال ذياب و ثائر حلاحله دو تن از اسيران فلسطيني كه دست به اعتصاب غذا زده اند، شدند.
از سوي ديگر گردان هاي شهيد ابوعلي مصطفي شاخه نظامي جبهه خلق براي آزادي فلسطين به رژيم صهيونيستي هشدار داد در صورتي كه براي «احمد سعدات» دبيركل اين جبهه كه به سبب وخامت حالش به بيمارستان منتقل شده، اتفاقي بيفتد، پاسخ سخت و كوبنده اي به اين رژيم خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، اين گردان ها در بيانيه اي تاكيد كرده است هر آسيبي كه به سعدات برسد، هزينه هاي سنگيني بر اشغالگران تحميل خواهد كرد و در اين زمينه هيچ خط قرمزي وجود ندارد.ابوجمال سخنگوي اين گردان ها گفت ما مي دانيم كه زندگي دبيركل ما در خطر است و در صورتي كه هر اتفاقي بدي برايش بيفتد، به خون شهدا قسم مي خوريم كه تا انتقامش را نگيريم، ساكت ننشينيم.
گفتني است احمد سعدات كه در اسارت صهيونيست ها به سر مي برد، در پي وخامت حالش به سبب ادامه اعتصاب غذا كه از 14 روز پيش آغاز كرده، به بيمارستان زندان الرامله منتقل شده است.

 



الهاشمي براي فرار از محاكمه دست به دامن رئيس جمهور عراق شد

طارق الهاشمي براي فرار از محاكمه، دست به دامن رئيس جمهور عراق شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي اعلام دادگاه عالي عراق مبني بر محاكمه غيابي «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهوري عراق، كه قرار است از فردا آغاز شود، الهاشمي دست به دامن «جلال طالباني»، رئيس جمهور عراق شد. الهاشمي كه هم اكنون در اسلامبول به سر مي برد، گفت: من از طالباني مي خواهم كه براساس قانون اساسي، از من حمايت كند و اين حق من بر ذمه رئيس جمهور است چرا كه من معاون او هستم. 300 مورد بزه تروريستي متوجه الهاشمي است از جمله وي متهم است كه شش قاضي را در يك حمله تروريستي از طريق عوامل خود به قتل رسانده است.
هاشمي همچنين مدعي شد محاكمه او در دادگاه كيفري، با ماده 93 قانون اساسي مغاير است. وي اعلام كرد: من بعيد نمي دانم كه حكم مرگ برايم صادر شود و اگر من از حق دفاع از خود محروم شوم، به كشورهاي مختلف در جهان كه نگران واقعيت هاي جاري در عراق هستند، پناه مي برم.هاشمي افزود: از دبيركل سازمان ملل، رئيس سازمان جهان اسلام، سران دولت هاي مختلف مي خواهم كه در اين باره دخالت كنند.
وي همچنين گفت كه تعدادي از وكلايش در جلسه محاكمه او حاضر خواهند شد. الهاشمي نگفت كه آيا خودش را تسليم دادگاه عالي عراق مي كند يا نه.رژيم هاي عربستان، امارات، قطر و آمريكا كه از الهاشمي حمايت مي كنند، همه تلاش خود را به كار گرفته اند كه بگويند وي نماينده اهل سنت عراق در ساختار دولت اين كشور است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14