(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20199 

لاله هاي البرز ميزبان گردشگران
مسئول سازمان بسيج هنرمندان خراسان رضوي خبر داد تأسيس دانشكده هنر بسيج
زرنديه ميزبان سوگواره ادبي فاطمي
برگزاري نمايشگاه عكاسي از طبيعت بوشهر
برگزاري همايش «عطرياس» درساوه
هنرمند سال در پلدختر انتخاب شد
اجراي بوسه ميخ بر پهلو در دليجان
«تا اشكستان» در اراك به روي صحنه رفت
نمايشگاه «45دقيقه زندگي» در نيشابور
انتشار 38 نشريه در كانونهاي فرهنگي استان مركزي
يادداشت خبرنگار
منتخب مردم بناب در مجلس نهم: مسئولان مشكلات مردم را جدي بگيرند
45هزار نفر از همدان به ديدن مناطق عملياتي رفتند
بخشدار بخش مركزي چناران خبر داد آغاز سفرها به اخلمد با شروع بهار
پژواك
استاندار مازندران: پارك علم و فناوري بسترساز اشتغال پايدار است



لاله هاي البرز ميزبان گردشگران

در بين كارگاه هاي منتهي به شمال كشور، محور كرج- چالوس از بي بديل ترين مناظر و چشم اندازهاي بكر و طبيعي و پرطرفدارترين مسيرها بوده كه جنگل هاي انبوه، باغ هاي پرميوه، آبشارهاي مواج و... اين محور گردشگري را به عنوان چهارمين جاده زيباي جهان قرارداده است.
13سال پياپي است كه جشنواره گل هاي لاله در كيلومتر58 جاده كرج- چالوس در روستاي گوراب برگزار مي شود. ارديبهشت ماه هر سال تعداد زيادي از اهالي استان البرز و استان هاي مجاور ميهمان بهار در باغ لاله هاي گچسر هستند اما گويي علاوه بر بازديدكنندگان داخلي، عطر گل هاي لاله در اين باغ به مشام بسياري از خارجي ها نيز رسيده و موجب شده آنها نيز در سال هاي گذشته همچون امسال راهي اين جشنواره شوند.
كوه هاي سر به فلك كشيده، رود خروشان كرج و آب و هواي مطلوب سبب شده تا هر سال بر تعداد بازديدكنندگان اضافه و سيل مشتاقان به محيط زيست، گردشگري، كوهنوردي و گل و گياه به اين باغ سرازير شود.
جشنواره لاله ها يكي از طولاني ترين جشنواره هاي گل در كشور است و سالانه به مدت دو هفته پذيراي عده زيادي از بازديدكنندگان داخلي و خارجي است.
با بالارفتن آمار گردشگران خارجي و داخلي در اين منطقه موجب مي شود تا از فرصت هاي اقتصادي استفاده شود و در اين راستا بايد تلاش كرد تا با برداشتن موانع پيش رو و اطلاع رساني بيشتر شرايطي را فراهم كرد تا در سال ديگر تعداد گردشگران افزايش يابد. اين جشنواره كه به منظور توسعه امور باغباني و ايجاد بستر فرهنگي و زيست محيطي همه ساله برگزار مي شود نقش بسزايي در ارتقاي سطح توليد گل و گياه و در زمينه ايجاد اشتغال، ترغيب توليدكنندگان و توسعه صنعت گردشگري ايفا مي كند.
يكي از مشكلاتي كه در محور گردشگري وجود دارد عدم تسهيلات لازم براي مسافرين در تمام ابعاد چه در بخش امكانات رفاهي و چه در بخش جاده اي و افزايش حجم ترافيك است كه در اين راستا تمامي ارگان هاي استان البرز و بخش خصوصي بايد شرايط گردشگري اين محور را براي گردشگران فراهم كند.
سيده فرزانه اسحقي

 



مسئول سازمان بسيج هنرمندان خراسان رضوي خبر داد تأسيس دانشكده هنر بسيج

مشهد- خبرنگار كيهان:
مسئول سازمان بسيج هنرمندان خراسان رضوي، از تأسيس دانشكده هنر بسيج از سوي سازمان بسيج هنرمندان كشور در آينده اي نزديك خبر داد.
سرهنگ سيدجواد كمالي در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: درحال حاضر مقدمات اوليه اين امر فراهم شده و هدف از راه اندازي اين دانشكده حضور هنرمندان در ميدان جنگ نرم با تجهيز به علوم روز و حفظ و انسجام بخشي به فعاليت هاي هنرمندان بسيجي است.
وي همچنين از برگزاري اولين دوره آموزشي تخصصي كارگرداني و نويسندگي خبر داد و اذعان داشت: اين دوره كه با همكاري بسيج هنرمندان و موسسه علمي- آموزشي رزمندگان اسلام برگزار مي گردد در راستاي تربيت هنرمندان متعهد و متخصص صورت مي پذيرد.
كمالي تصريح كرد: آموزش، تربيت و توانمندسازي هنرمندان بسيجي فعال در حوزه كارگرداني و نويسندگي- پاسخگويي به بخشي از نيازهاي هنري جامعه از طريق توليدات هنري مناسب و حضور موثر نيروهاي متعهد و بسيجي در عرصه هاي هنري جامعه از جمله اهداف اصلي برگزاري اين دوره آموزشي است.
مسئول سازمان بسيج هنرمندان خراسان رضوي، زمان ثبت نام در آزمون اين دوره آموزشي را، 2 لغايت 25 ارديبهشت ماه جاري عنوان كرد و اظهار داشت: آزمون مذكور روز جمعه 19 خردادماه به صورت كشوري توسط نمايندگي هاي موسسه خدمات علمي و آموزشي رزمندگان اسلام در هر استان برگزار خواهد شد.
وي افزود: دوره آموزش تخصصي كارگرداني و نمايشنامه نويسي شامل 7 ترم تخصصي خواهد بود و هنرجويان 4 ترم را در مراكز موسسه در استان ها مي گذرانند و 3 ترم باقي مانده را در دانشكده هنر بسيج (كه در آينده اي نزديك راه اندازي خواهد شد) سپري خواهند كرد.

 



زرنديه ميزبان سوگواره ادبي فاطمي

اراك- خبرنگار كيهان:
دومين سوگواره ادبي فاطمي با حضور شاعران برجسته كشوري، استاني و محلي در زرنديه برگزار شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي زرنديه، هدف از برگزاري اين سوگواره را، هرچه بيشتر شناساندن مقام والاي حضرت فاطمه(س)، اعتلاي معرفت ديني و همچنين الگوسازي براي زنان و گراميداشت ارزش هاي ديني و معنوي اعلام كرد.
حسين محمودي فر گفت: در اين سوگواره شاعران آخرين سروده هاي خود را در وصف سيره و منش حضرت فاطمه(س) خواندند.

 



برگزاري نمايشگاه عكاسي از طبيعت بوشهر

برازجان - خبرنگاركيهان:
همزمان با هفته جهاني زمين پاك نمايشگاهي از عكس هاي طبيعت استان بوشهر درمحل سينماي جوان برازجان برگزار شد.
دراين نمايشگاه عكس هايي از طبيعت استان بوشهر بويژه حومه برازجان درمعرض ديد عموم قرارداده شده است. عكس هاي اين نمايشگاه شامل حيوانات و پرندگان وحشي، گياهان و درختان، كوه ها و آبشارها است.

 



برگزاري همايش «عطرياس» درساوه

اراك - خبرنگاركيهان:
يازدهمين همايش شعر فاطمي «عطر ياس» با حضورجمعي از شاعران درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ساوه برگزار شد.
رئيس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي ساوه با اشاره به هدف برگزاري اين همايش گفت: 241 اثر از 112 شاعر استاني و كشوري به دبيرخانه رسيده بود، كه پس از دو مرحله داوري سه اثر به عنوان آثار برتر معرفي شدند.
علي شعباني افزود: دراين همايش به سه اثر برتر و سه اثر برگزيده لوح تقدير، تنديس همايش و وجه نقد اهدا شد.

 



هنرمند سال در پلدختر انتخاب شد

پلدختر- خبرنگار كيهان:
نخستين جشنواره انتخاب هنرمند سال پلدختر در مجتمع فرهنگي هنري فجر ارشاد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پلدختر رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به هنر و هنرمند، جايگاه اين قشر زحمتكش را بسيار ارزشمند دانست و خدمت رساني صادقانه به هنرمندان را نوعي عبادت توصيف كرد.
غلامرضا محمودي افزود: هنرمندان بايستي در زمان كنوني كه كشور متوجه جنگ نرم دشمن است با هنر خود در آگاهي بخشي و بصيرت در ترويج فرهنگ اسلامي ايراني تلاش كنند.

 



اجراي بوسه ميخ بر پهلو در دليجان

اراك- خبرنگار كيهان:
همزمان با ايام شهادت حضرت فاطمه(س) نمايش مذهبي «بوسه ميخ بر پهلو» در دليجان به روي صحنه رفت.
اين نمايش به نويسندگي و كارگرداني «عليرضا رعيت» با موضوع روايت زندگي حضرت زهرا(س) از كودكي تا شهادت به نمايش گذاشته شد.
متن اين نمايش برداشتي آزاد از كتاب «كشتي پهلو شكسته» اثر سيدمهدي شجاعي است و در اين نمايش 20 نفر زن و مرد نقش دارند.

 



«تا اشكستان» در اراك به روي صحنه رفت

اراك- خبرنگار كيهان:
نمايش مذهبي «تا اشكستان»، در فرهنگسراي آينه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي اجرا شد.
اين نمايش به نويسندگي حميد حرا و كارگرداني علي گودرزي زاده و بازيگري حامد شيدايي، ناصر كريمي نيك، حشمت اله زارعي، محمدرضا مصباح زاده، رضا يونس فرد، بهمن پارسا آرا، مرتضي خدام، حسين احمدي و ميلاد چراغي به مدت هفت شب به روي صحنه رفت.

 



نمايشگاه «45دقيقه زندگي» در نيشابور

نمايشگاه نقاشي كودك با نام «45 دقيقه زندگي» آثار جمعي از هنرجويان كودك در نگارخانه كمال الملك نيشابور گشايش يافت.
حميدرضا آتشي مسئول مجتمع هاي فرهنگي و هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: هنرمندان كودك نيشابوري در رشته هاي هنري به خصوص نقاشي توانسته اند آثار مانايي را تاكنون از خود برجا گذارند و در اين رهگذر نمايشگاه نقاشي «45دقيقه زندگي» درصدد است آثار هنري جديدي را به مخاطب ارايه كند كه با همكاري بسيج هنرمندان برپا شده است.
وي افزود: نمايشگاه نقاشي كودك «45 دقيقه زندگي» آثار جمعي 40نفر از هنرجويان كودك مدرسه غيردولتي ره آورد است كه در آن 63 اثر نقاشي در ابعاد 30*20 سانتيمتر برپا شده است.
آتشي به تكنيك، سبك و موضوع اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: اين نمايشگاه داراي تكنيك مداد رنگي، مداد شمعي و گواش است و با سبك رئاليسم طراحي شده و به موضوعات مشاغل، منظومه شمسي، چهره و... پرداخته است.

 



انتشار 38 نشريه در كانونهاي فرهنگي استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي- هنري مساجد استان مركزي، از انتشار 38 نشريه در كانون هاي مساجد خبر داد.
ذوالفقاري گفت: از اين تعداد، 26 نشريه به صورت گاهنامه، شش ماهنامه و دو نشريه هم به صورت هفته نامه به همت و حمايت دبيرخانه چاپ و منتشر مي شود.
وي افزود: ورود نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعاليت فرهنگي در حوزه نشريات سبب شكوفايي ذهن آنان در ساير عرصه هاي فرهنگي و آشنايي اين قشر با رويكردهاي رسانه اي مي شود.

 



يادداشت خبرنگار

تعطيلي سينماها در هجوم ماهواره ها
بالاخره پس از بروز مشكلات مالي و عدم حمايت مسئولين تنها سينماي اليگودرز رسما اعلام تعطيلي كرد تا اين شهر 140هزار نفري از داشتن سينما محروم شود.
به عقيده كارشناسان درحال حاضر يكي از موثرترين راه هاي برقراري ارتباط، فيلم و سينما است. دشمنان نظام به واسطه آگاهي از همين تاثيرگذاري و با استفاده از شبكه هاي مبتذل ماهواره اي فارسي زبان تلاش مي كند كه به روزنه باورهاي ملت ايران رسوخ كنند، دشمناني كه انحطاط و انحراف اين قشر از جامعه آنها را ارضاء نكرده و امروز به واسطه شبكه هاي فارسي مبتذل امنيت و حيثيت خانواده ها را نشانه گرفته اند و متاسفانه بعضي از خانواده ها نيز با الگوپذيري از اين گونه شبكه ها كه سرمايه گذاران و گردانندگان اصلي آنها صهيونيست ها هستند دچار فروپاشي مي شوند. اكنون اين اخبار تلخ را بايد در كنار اخبار تعطيلي سينماها بخوانيم و متاسفانه مسئولين فرهنگي بدون اينكه برنامه اي براي مقابله با اين شبكه ها مدون كنند حمايت خود را از برنامه هاي غني فرهنگي و سينماها به عنوان اماكن سالم فرهنگي دريغ مي كنند تا بازهم شاهد جولان شبكه هاي ناسالم و مبتذل و مخرب ماهواره باشيم.
سينماي اليگودرز تنها سينماي تعطيل شده كشور نيست و در آينده هم نخواهد بود. مدير سينماي اليگودرز مي گويد: به علت هزينه هاي سنگين و بدهي، قادر به ادامه فعاليت نيست و در صورت عدم حمايت مسئولين تغيير كاربري اين مكان را پيگيري خواهد كرد. به راستي تعطيلي سينماها به غير از شبكه هاي ماهواره اي به نفع چه كسي مي باشد؟! جا دارد مسئولين فرهنگي كشور چاره اي اساسي براي رفع مشكلات مالي سينماها بينديشند.
اليگودرز- خبرنگار كيهان

 



منتخب مردم بناب در مجلس نهم: مسئولان مشكلات مردم را جدي بگيرند

بناب-خبرنگاركيهان:
مردم از مسئولان خود كار مي خواهند بنابراين هر وقت ديديد بنده سياسي برخورد مي كنم، حتما تذكر دهيد.
نماينده منتخب مردم شهرستان بناب در مجلس نهم شوراي اسلامي با بيان اين مطلب از شوراي اسلامي شهر و شهرداري اين شهرستان خواست تا به مشكلات مناطق محروم بناب رسيدگي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين «شيخ محمد باقري بنابي» كه در نشست شوراي اداري، و در جمع مديران ادارات و نهادهاي دولتي سخن مي گفت با انتقاد از وضعيت مناطق «ديزج ناولو»، «آغداش»، «اكبرآباد» و «كوي رسالت» از مسئولان ذيربط خواست مشكلات اين مناطق را جدي بگيرند.

 



45هزار نفر از همدان به ديدن مناطق عملياتي رفتند

همدان- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) همدان گفت: 45هزار نفر از مردم استان به ديدن مناطق عملياتي رفتند.
سرتيپ پاسدار «عبدالرضا آزادي» در همايش تجليل از خادمان راهيان نور استان افزود: اعزام كاروان هاي راهيان نور استان به مناطق عملياتي از 14مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا 15فروردين ماه امسال ادامه يافت.وي ادامه داد: در اين مدت 587كاروان راهيان نور شامل 25هزار دانش آموز و فرهنگي، 5هزار دانشجو و مابقي از اقشار مختلف شامل طلاب، اساتيد، جامعه پزشكان، مهندسان، هنرمندان، ورزشكاران، مداحان و مردم شهرها و روستاها به مناطق عملياتي اعزام شدند.
«آزادي» خاطرنشان ساخت: هر كاروان را يك روحاني، يك مدير و يك راوي همراهي مي كرد كه جمعاً 400 روحاني، 700راوي، 1500خادم خواهر و برادر، دو اكيپ پزشكي ثابت و 26اكيپ سيار در كنار كاروان ها به مناطق موردنظر رفتند.فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) همدان اعلام كرد: درصدد توسعه زيرساخت ها جهت اجراي بهتر برنامه راهيان نور هستيم كه از جمله افزايش سه برابري ظرفيت 400نفري اردوگاه استان در خوزستان، ايجاد يك يادمان به نام شهداي همدان در منطقه عملياتي كربلاي4 به نام علقمه جزء برنامه هاي امسال است.در پايان اين همايش از خادمان و فعالان اعزام كاروان هاي راهيان نور استان تقدير شد.

 



بخشدار بخش مركزي چناران خبر داد آغاز سفرها به اخلمد با شروع بهار

چناران- خبرنگار كيهان:
با شروع فصل بهار، بارندگي هاي اخير و لطافت هوا، سفرهاي گردشگري به مناطق ديدني اخلمد كه به بهشت خراسان معروف است آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، بخشدار بخش مركزي چناران در بازديد از منطقه نمونه گردشگري اخلمد با طرح سؤال از مسافران درخصوص نحوه خدمات به آنان در جمع مسئولان دستگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري و خدمت رسان تاكيد كرد: بايد با ارائه امكانات رفاهي و تفريحي زمينه آرامش و آسايش گردشگران را فراهم كنيم تا آنان بتوانند با فراغ بال از اين موهبت هاي الهي و طبيعت خدادادي لذت ببرند.
حسين قريب افزود: منطقه نمونه گردشگري اخلمد در فاصله 20 كيلومتري جنوب غربي مركز شهرستان قرار دارد كه به بهشت خراسان معروف است و همه ساله پذيراي ميليون ها گردشگر و مسافر از اقصي نقاط كشور و همچنين گردشگراني از كشورهاي حاشيه خليج فارس است.

 



پژواك

گروه موزيك شهرداري رشت
رشت- خبرنگار كيهان: نايب رئيس شوراي اسلامي شهر رشت گفت: قدمت گروه موسيقي شهرداري رشت به پيش از انقلاب اسلامي برمي گردد و اكنون پس از بازنشستگي و وفات برخي اعضا لازم است اين گروه تقويت شود.
خانه فرهنگ ديجيتال
نيشابور- خبرنگار كيهان: دو خانه فرهنگ ديجيتال در دو كانون فرهنگي و هنري مساجد شهرستان نيشابور راه اندازي شد. تعداد 16 خانه فرهنگ ديجيتال در 16 كانون فرهنگي و هنري مساجد در استان خراسان رضوي راه اندازي شده است.
بهره برداري از تالار مركزي رشت
رشت- خبرنگار كيهان: تالار مركزي شهر رشت كه كار ساخت آن با بيش از 4 هزار مترمربع از سال 1386 آغاز شده در حال حاضر 50درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. اين تالار با تخصيص 10 ميليارد ريال اعتبار تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.
نقاشي از طبيعت در بناب
بناب- خبرنگار كيهان: يك هنرمند بنابي در سالن طالقاني اين شهرستان 25 اثر از نقاشي هاي خود را در معرض ديد عموم قرار داده است اين آثار شامل تابلوهاي رنگ روغن و مدادرنگي است كه به سبك رئال كار شده است.

 



استاندار مازندران: پارك علم و فناوري بسترساز اشتغال پايدار است

ساري- خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران گفت: پارك علم و فناوري، مي تواند بسترساز اشتغال پايدار در مازندران شود.
به گزارش روابط عمومي استانداري، سيدعلي اكبر طاهايي، در نشست با محمد مهدي نژادنوري، معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، بر تسريع روند ارتقا پارك علم و فناوري استان مازندران تأكيد كرد و گفت: لازمه ايجاد اشتغال پايدار در هر منطقه، فراهم كردن زمينه تحقيقات و پژوهش در سطح استان است.
وي با بيان اينكه بيش از 200هزار دانشجو در مراكز آموزش عالي استان مازندران مشغول تحصيلات عاليه هستند، اظهار داشت: وجود استعدادهاي سرشار در اين استان از جمله كشاورزي، دامپروري، صنعت، آب و خاك مرغوب، لزوم فعال تر شدن پارك علم و فناوري را در مازندران بيش از پيش نشان مي دهد كه با همكاري و مساعدت وزارت علوم اين امر محقق خواهد شد.
طاهايي همچنين تحقيق و پژوهش را بسترساز توسعه دانست و افزود: پارك علم و فناوري مي تواند توان علمي را در جامعه بهبود بخشد وحتي بسترساز اشتغال پايدار در مازندران شود.
نماينده عالي دولت در مازندران خواستار همكاري بيشتر جهاد دانشگاهي با مراكز علمي و اجرايي استان شد و گفت: بايد با مديريت زمان براي چگونگي تأمين و هزينه كردن اعتبارات مربوط به امر پژوهش در كشور برنامه مدون ملي تهيه شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14