(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 - شماره 20202 

توزيع كارت آزمون ارشد دانشگاه آزاد
توقيف خودرو 170راننده متخلف
مشمولان ديپلم و زيرديپلم به خدمت فرا خوانده شدند
دستگيري 141 اراذل و اوباش در تهران بزرگ
نارضايتي بازنشستگان فرهنگي از لغو بيمه طلايي
وزارت علوم: پذيرش دانشجو در مقطع ليسانس كاهش مي يابد
تعطيلي تمامي مدارس كشور در روزهاي پنج شنبه
حوادث كوتاه از كشور
احكام متخلفان كنكور دستياري در قوه قضائيه
رويدادهاي خارجي
بهره برداري از حسينيه دوطفلان حضرت زينب(س)
راه اندازي خط حكيميه - چهار راه تهرانپارس
آغاز ثبت نام آزمون كارداني فني و حرفه اي از امروز
5/4 ميليون روپيه جايزه براي سركشيش هتاك
بمب در دهكده المپيك لندن
ازدواج جاسوسان آمريكايي



از ديروز آغاز شد
توزيع كارت آزمون ارشد دانشگاه آزاد

توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد از ساعت 11 روز 17 ارديبهشت ماه آغاز شد.
توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد ازساعت 11 امروز يكشنبه 17 ارديبهشت ماه به صورت اينترنتي آغازمي شود و تا روز پنج شنبه ادامه دارد.
داوطلبان براي گرفتن پرينت از كارت آزمون خود بايد با مراجعه به سايت مركز آزمون به نشاني www.azmoon.org و وارد كردن اطلاعات ثبت نامي، كارت خود را دريافت كنند.
براساس اين گزارش آزمون كارشناسي ارشد 91 دانشگاه آزاد در روزهاي 21 تا 23 ارديبهشت ماه طي 6 نوبت برگزار مي شود.
اطلاعيه رفع نقص كارت ورود به جلسه اين آزمون روز پنج شنبه از طريق سايت مركز آزمون به داوطلبان اطلاع رساني مي شود.

 



رئيس راهور تهران خبر داد
توقيف خودرو 170راننده متخلف

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز طرح ضربتي برخورد با تخلفات شبانه در تهران خبر داد و گفت: در مرحله نخست اجراي اين طرح در سال جاري از شنبه شب گذشته با 170راننده لايي كش در بزرگراه هاي پايتخت برخورد شد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه يكي از مطالبات رانندگان تهراني برخورد با تخلفات شبانه برخي رانندگان متخلف حرفه اي است افزود: بر اين اساس بسياري از شهروندان از رانندگي اين افراد كه بزرگراه هاي پايتخت را به پيست رالي خود تبديل كرده اند گلايه دارند.
وي افزود: بر اين اساس با توجه به بررسي هاي صورت گرفته مناطقي كه بيشترين تخلفات سرعت و سبقت غيرمجاز و لايي كشي در بزرگراه هاي تهران انجام مي شود توسط پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مشخص و از شامگاه شنبه در طرحي ضربتي با تخلفات اين دسته از رانندگان برخورد شده است.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه براساس آمارها در نخستين شب اجراي اين طرح با 170راننده اي كه نسبت به تخلفات حادثه ساز اقدام مي كردند برخورد و خودرو آنها توقيف و روانه پاركينگ شد.
به گفته وي اين رانندگان دو تخلف حادثه ساز همزمان شامل سرعت و سبقت غيرمجاز يا لايي كشي داشتند كه روانه پاركينگ شدند.
رحيمي به ايسنا گفت: اين دسته از رانندگان علاوه بر خود، موجب وارد آمدن خسارت به ساير رانندگان قانونمند تهران مي شوند و اكثر آنها به دليل سرعت و سبقت غيرمجاز و انجام حركت هاي آكروبات و مارپيچ در بزرگراه ها موجبات تصادف ساير خودروهاي عبوري را فراهم كرده و خود نيز از صحنه حادثه مي گريزند.
وي تأكيد كرد: اين دسته از رانندگان در صورتي كه وضعيت غيرعادي داشته باشند قطعاً مورد تست سلامت روحي و رواني و تست مواد مخدر و مشروبات الكلي نيز قرار مي گيرند.
رئيس پليس راهور تهران به اين دسته ا ز رانندگان هشدار داد از اين پس اگر در بزرگراه هاي پايتخت نسبت به حركات مخاطره آميز اقدام كنند قطعاً پليس بدون هيچگونه اغماض و با استفاده از حداكثر اختيارات قانوني خود با آنها برخورد مي كند.
وي خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح تا آرام سازي كامل بزرگراه هاي تهران در شب ها ادامه مي يابد.

 



مشمولان ديپلم و زيرديپلم به خدمت فرا خوانده شدند

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي تمامي مشمولان ديپلم و زير ديپلم داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ 19/2/91 را فراخواند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: تمامي مشمولان غايب و غير غايب متولد 1355 تا پايان ارديبهشت 1373 كه برگ آماده به خدمت به تاريخ ارديبهشت سال 1391 از سازمان وظيفه عمومي ناجا دريافت داشته اند بايد راس ساعت، تاريخ، محل و مراكز تعيين شده به منظور اعزام به خدمت دوره ضرورت حضور پيدا كنند.
مشمولان ساكن تهران بزرگ
تمامي مشمولان ديپلم و زيرديپلم غايب و غيرغايب كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ ارديبهشت ماه سال 1391 هستند بايد راس ساعت 6 صبح روز سه شنبه مورخ 19/2/91 به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش ابلاغ شده است حضور پيدا كرده تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساكن
ساير استان هاي كشور
كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم غايب و غيرغايب كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ ارديبهشت ماه سال 1391 هستند، راس ساعت 7 صبح سه شنبه مورخ 19/2/91 به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
سازمان وظيفه عمومي در اين اطلاعيه از مشمولان خواست به هنگام مراجعه به رده هاي وظيفه عمومي، كليه اوراق مربوط به اعزام شامل برگ آماده به خدمت، برگ واكسيناسيون، برگ اعلام محل مراجعه و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي و را به همراه داشته باشند و همچنين مشمولاني كه تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نشده اند مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ مذكور اقدام نمايند.
اين سازمان در پايان افزود: آن دسته از مشمولاني كه تاكنون نسبت به تعيين تكليف مشموليت خود اقدام ننموده و مرتكب غيبت شده اند، حداكثر تا سوم خرداد ماه سال جاري فرصت دارند تا با مراجعه به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +10) نسبت به معرفي خود اقدام نموده تا در شمول اضافه خدمت و تنبيهات در نظر گرفته شده در قانون نشوند.

 



دستگيري 141 اراذل و اوباش در تهران بزرگ

141 اراذل و اوباش سطح 2 و 3 محلات تهران در اجراي طرح امنيت محله محور دستگير شدند.
سردار ساجدي نيا با اعلام خبر دستگيري 141 نفر از اراذل و اوباش سطح 2 و 3 تهران بزرگ گفت: در راستاي اجراي سلسله طرح هاي امنيت محله محور در 72 ساعت گذشته تعداد زيادي از اراذل سطح 2 و 3 تهران در 375 محله پايتخت دستگير شدند.
وي با بيان اينكه دستگيري اين اراذل و اوباش بنا بر گزارش ها و درخواست هاي مكرر مردم در دستور كار پليس قرار گرفت از مردم به خاطر تعامل خوب با پليس تقدير و تشكر كرد و گفت: بسياري از اين افراد برابر گزارش هاي مردمي دستگير شدند.
ساجدي نيا با بيان اينكه اكثر دستگيرشدگان در طرح 72 ساعت گذشته از اراذل و اوباش سطح 2 و 3 تهران محسوب مي شوند، گفت: به دليل برخوردهاي مكرر با اراذل و اوباش سطح يك كمتر شاهد فعاليت و خودنمايي اين افراد در سطح پايتخت هستيم به گونه اي كه در طرح امروز توانستيم نوچه و اراذل نوپا را شناسايي و دستگير كنيم.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه بيش از 95درصد از اراذل دستگير شده در طرح اخير كمتر از 25 سال سن دارند گفت: با توجه به سن متهمان بايد چاره اي براي اين موضوع انديشيد.
ساجدي نيا افزود: در ميان 141 اوباش دستگير شده تعداد زيادي سارق و قاتل فراري كه تحت پيگرد پليس آگاهي بودند نيز دستگير شدند.
وي با بيان اينكه با هماهنگي قضايي در عمليات هاي بعدي مقامات قضايي نيز همراه با پليس در عمليات ها حضور خواهند داشت گفت: با حضور اين افراد احكام به ضرورت صادر مي شود.
فرمانده انتظامي پايتخت در مورد كنترل اراذل دستگير شده سطح 2 و 3 با بيان اينكه اين افراد شناسنامه دار مي شوند به ايسنا گفت: اين افراد تحت نظارت پليس امنيت تهران قرار گرفته و مرتباً رصد مي شوند.
ساجدي نيا با اعلام اين خبر كه برخورد با اراذل و اوباش تمام شدني نيست، گفت: اين تعداد از اراذل و اوباش نوپا از سطح 375 محله شهر تهران جمع آوري شدند.

 



با حضور در دفتر كيهان در زنجان صورت گرفت
نارضايتي بازنشستگان فرهنگي از لغو بيمه طلايي

زنجان- خبرنگاركيهان:
علي رغم ماهها شعار دادن و دواندن بازنشستگان فرهنگي و پركردن فرم هاي مختلف، بدون اينكه اين بيمه ثمري براي بازنشستگان داشته باشد، لغو شد.
جمع كثيري از بازنشستگان فرهنگي با حضور در دفتر كيهان و همچنين تماس با دفتر روزنامه مراتب اعتراض خود را به عملكرد آموزش و پرورش در لغو بيمه طلاييشان اعلام كردند.
بنا به اظهار اين پيشكسوتان فرهنگي، قرارداد بيمه طلايي در دي ماه سال 90 بسته شده و كارتها در اواخر بهمن و اوايل اسفند تحويل بازنشستگان داده شده است و هنوز هم تعدادي از كارتها از سوي بازنشستگان تحويل گرفته نشده و همچنان دست نخورده در آموزش و پرورش موجود است و هزينه بيمه نيز طي اين مدت از حساب آنان كسر شده است.
بازنشستگان افزودند: در اين مدت زمان اندك كه هر پزشكي حداقل يك الي بيشتر از دو ماه زمان ويزيت مي دهد و يا دندانپزشكان كه زمانهايشان كمتر از دو ماه نيست با محاسبه تعطيلات عيد و غيره، چه كاري مي توانستيم انجام دهيم.
نتيجه اينكه هيچ گونه استفاده اي از اين كوپن ها، مخصوصا امكان استفاده از خدمات دندانپزشكي نشده و تنها فايده اين كارت ها سرازير شدن مبالغ هنگفت به جيب كساني است كه كمترين خدماتي را ارائه نكرده اند.
اين افراد با نشان دادن كوپن هاي دست نخورده گفتند: آموزش و پرورش به جاي خدمت به فرهنگيان عملا جيب ديگران را پر كرد و متاسفانه زماني كه نياز ما به خدمات درماني و بيمه اي بيشتر شده، محبت آقايان مسئول نسبت به ما كمتر شده است و حداقل انتظار ما اين است كه پول هاي ما به ما برگردانده شود، چون نه زماني براي ما درنظر گرفته شده و نه خيري به ما رسيده است.

 



وزارت علوم: پذيرش دانشجو در مقطع ليسانس كاهش مي يابد

مديركل دفتر گسترش آموزش عالي اعلام كرد: براساس اصلاح چرخه هرم كارداني و كارشناسي در دانشگاهها ظرفيت پذيرش دوره هاي كارداني افزايش و ظرفيت دوره كارشناسي كاهش مي يابد.
ابوالفضل حسني با تاكيد بر اينكه مقطع كارداني نبايد كاهش يابد، خاطرنشان كرد: هرم دانشجويي بايد همانند مثلثي باشد كه پايه آن در حقيقت از پايين به بالا مقاطع بالاتر را تشكيل دهد.
وي به مهر گفت: در حقيقت اين 60درصد دانشجوياني كه هم اكنون در مقطع كارشناسي تحصيل مي كنند بايد جاي مقطع كارداني را بگيرند و نسبت دانشجويان كارداني به جاي كارشناسي افزايش يابد.
به گفته مديركل دفتر گسترش وزارت علوم، هميشه گفته مي شود جامعه نياز به 3 كاردان و يك متخصص و ليسانس دارد، اما اين نسبت هم اكنون برعكس شده، يعني دانشجوي كارشناسي 3برابر دانشجويان كارداني هستند.
حسني درباره اصلاح اين چرخه تاكيد كرد كه اصلاح اين چرخه در دانشگاه هاي فني و حرفه اي و جامع علمي كاربردي پيش بيني شده و براي موسسات غيرانتفاعي هم اين موضوع را جدي گرفتيم.

 



در سال تحصيلي جديد اجرا مي شود
تعطيلي تمامي مدارس كشور در روزهاي پنج شنبه

وزير آموزش و پرورش از تعطيلي تمام مدارس كشور در روزهاي پنج شنبه از سال تحصيلي جديد خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش در اين خصوص گفت: در حال حاضر تمام دبستان ها و بيش از 80 درصد مدارس راهنمايي و متوسطه پنج شنبه ها تعطيل هستند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا تمام مدارس كشور در سال تحصيلي جديد در روزهاي پنج شنبه تعطيلي خواهند شد؟»، اظهار داشت: اين موضوع قانون است؛ شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب كرده و رئيس جمهور امضا و ابلاغ كرده است.
با توجه به اينكه در طرح تعطيلي پنج شنبه هاي مدارس، ضرورت بر يك نوبته شدن مدارس است، وزير آموزش و پرورش روز گذشته در همايش تقدير از فرهنگيان بسيجي برگزيده اظهار داشت: اصل بر اين است كه در مهر ماه سال 91 هيچ مدرسه اي دونوبته نباشد مگر اينكه با بررسي هاي انجام شده مدرسه ديگري در آن مناطق وجود نداشته باشد.
حاجي بابايي با بيان اينكه از سال آينده علاوه بر مدارس ابتدايي، مدارس راهنمايي، متوسطه سراسر كشور نيز تعطيل خواهد بود افزود: در سال جاري نيز بسياري از مدارس با هماهنگي مدير مدرسه در روزهاي يكشنبه تعطيل بود.
وي خاطرنشان كرد: تعطيلي پنجشنبه مدارس در مقاطع مختلف در شوراي عالي آموزش و پرورش به تصويب رسيده و به صورت قانون اجرا مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

آتش در خانه
بابل-خبرنگار كيهان: يك واحد مسكوني در روستاي گرد رودبار بابل دچار حريق شد كه با اعزام اكيپ به محل حادثه اقدام به اطفاي حريق كردند. در اين حادثه كه بر اثر آتش گرفتن مشعل و تانكر 3000 ليتري گازوئيل كه در مجاورت ساختمان قرار داشت به وقوع پيوست خوشبختانه به كسي آسيب نرسيد اما به قسمتي از ساختمان و بخشي از آشپزخانه خسارت وارد شد.
پشم شيشه هاي سوخته
بابل-خبرنگار كيهان: قسمتي از سالن توليد شركت آب بند واقع در جاده جديد بابل-آمل دچار حريق شد كه بلافاصله اكيپ عملياتي ايستگاه شماره 2 با تجهيزات كامل به محل حادثه اعزام شدند در اين حادثه 25 رول پشم شيشه كه در بخش انتهايي سالن توليد اين شركت قرار داشت در شعله هاي آتش سوخت كه خوشبختانه تلفات انساني نداشت.
توقيف كالاي قاچاق
مراغه-خبرنگار كيهان: نيروي انتظامي شهرستان مراغه با اطلاع يافتن از عبور كاروان بزرگ كالاي قاچاق در يكي از روستاهاي اين شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند و با كمين در بي راهه هاي اين روستا موفق به توقيف كاروان حامل قاچاق شدند. اين كاروان شامل 10 دستگاه خودرو سواري بود كه در بازرسي از خودروها مقادير زيادي انواع مشروبات الكلي خارجي و 24 هزار و 700 پاكت سيگار خارجي كشف شد.
قرباني تصادف
مشكين شهر- خبرنگار كيهان: برخورد يك خودرو پژو با يك سواري پرايد در جاده مشكين شهر به اهر باعث مرگ راننده پژو و مصدوميت سرنشين آن شد. در هنگام امدادرساني به آسيب ديدگان اين حادثه يك دستگاه وانت نيسان نيز با ماموران اورژانس برخورد كرد كه باعث مصدوميت تكنسين فوريت هاي پزشكي شد.
دستگيري سارقان در 2 ساعت
كاشان-خبرنگاركيهان: با تلاش ماموران پليس آگاهي شهرستان كاشان سارقان خودرو پرايد كمتر از 2 ساعت شناسايي و دستگير شدند.به گزارش خبرنگار ما، راننده به همراه سرنشين خودرو به محض ديدن ماموران پليس 110 كاشان سعي در فرار داشتند كه موفق نشدند.متهمان به نام هاي «م-ه» 28 ساله و «م-ك» 25 ساله پس از اعتراف مبني بر سرقت خودرو به همراه پرونده متشكله جهت تحقيقات نهايي به پليس آگاهي شهرستان منتقل شدند.
دستگيري شيشه گر جوان
كاشان-خبرنگاركيهان: سه شيشه گر جوان به نام هاي «الف-ن» 32ساله، «غ-ن» 26 ساله و و-خ» 23 ساله در كاشان به دام ماموران پليس مبارزه با موادمخدر افتادند.
به گزارش خبرنگار ما، اين افراد در داخل منزل خود اقدام به تهيه و توزيع موادمخدر مي كردند كه با اطلاع پليس دستگير شدند.
متهمان به همراه 130گرم شيشه آماده عرضه شناسايي و دستگير شدند.
كشف لوازم آرايش قاچاق
اصفهان-خبرنگاركيهان: طي بازرسي از يك شركت پخش فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي، 500 قلم انواع فرآورده هاي آرايشي بهداشتي غيرمجاز و تقلبي در اصفهان كشف و توقيف شد.
كارشناسان معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در بازرسي خود موفق به كشف اين فرآورده ها كه شامل انواع خميردندان، كرم، صابون، واكس مو، شامپو و انواع فرآورده هاي اصلاح صورت بود، شدند.
پيكان در آتش سوخت
بابل-خبرنگاركيهان: در پي آتش گرفتن يك دستگاه خودروي سواري پيكان در ابتداي خيابان كشاورز بابل اكيپ آتش نشاني به محل حادثه اعزام و اقدام به اطفا كامل حريق نمودند. خوشبختانه در اين حادثه كه به علت نقص فني در سيستم استارت خودرو رخ داد به كسي آسيب نرسيد.
دستگيري فروشنده فيلم هاي مبتذل
يزد-خبرنگاركيهان:در پي رصد فضاي مجازي توسط كارشناسان پليس فتاي استان يزد، سايتي كه اقدام به فروش فيلم هاي غيراخلاقي و نرم افزارهاي فيلترشكن مي كرد شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي متهم دستگير شد. در بازرسي از منزل متهم مدارك و ادله فني جرم كشف و ضبط شد و در بازجويي به عمل آمده از متهم، وي به جرم خود اعتراف و انگيزه خود را كسب درآمد مالي عنوان كرد. در اين خصوص پرونده تشكيل و به همراه متهم جهت رسيدگي به دادسرا ارسال شد.
سارق سيم برق دستگير شد
رشت-خبرنگاركيهان:در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم برق در شهرستان رودبار موضوع توسط پليس مورد بررسي قرار گرفت كه طي آن به فردي مشكوك و پس از انجام تحقيقات تكميلي وي را دستگير و با هماهنگي مقام قضايي منزل وي را بازرسي كردند.
پليس در بازرسي از منزل سارق موفق به كشف 11 حلقه قرقره به همراه 240 متر سيم برق شدند اين سارق در بازجويي هاي پليس به همدستي فرد ديگري در سرقت اعتراف كرد كه تلاش براي دستگيري همدست اين متهم همچنان ادامه دارد.

 



احكام متخلفان كنكور دستياري در قوه قضائيه

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت با اشاره به اعتراض وزارت بهداشت به بازنگري در احكام متخلفان دستياري سال 88 گفت: احكام متخلفان در قوه قضائيه سبك تر و از قوت احكام كاسته شد اما وزارت بهداشت از نحوه برخورد با متخلفان، راضي نبوده است.
دكتر جبرائيل نسل سراجي افزود: البته وزير بهداشت در نامه اي اعتراض خود را نسبت به اين احكام اعلام كرده اند و ما نيز در وزارت بهداشت سعي كرده ايم كه ديگر مشكلي براي ساير آزمون ها پيش نيايد.
وي با تشريح نحوه رسيدگي به تخلفات در هيات هاي بدوي و تجديدنظر رسيدگي به تخلفات آزمونها خاطرنشان كرد: با توجه به تخلفات انجام شده و گزارش و اسناد مربوطه، براي هر تخلف يك پرونده تشكيل مي شود و در آن راستا به داوطلب اعلام مي شود كه در جلسه هيات بدوي حضور پيدا كند و راجع به آن تخلف از خودش دفاع كند. داوطلب دفاعيه خود را تنظيم مي كند و ما در وزارت بهداشت پرونده وي را به هيات بدوي رسيدگي به تخلفات ارسال مي كنيم.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي اضافه كرد: بعضا اتفاق افتاده است كه هيات بدوي فرد را به سه دوره محروميت شركت در آزمون، محكوم كرده است و هيات تجديدنظر آن را به دو سال كاهش داده و ديوان عدالت اداري هم حكم را تغيير داده است.
وي گفت: برخي از اين احكام هم، احكام موقت است. به اين ترتيب ديوان مي تواند براي ما بنويسد كه فعلا از اجراي اين حكم جلوگيري شود و شركت فرد در انتخاب رشته يا فرآيند آزمون بلامانع است تا نتيجه قطعي بررسي ديوان اعلام شود و برخي مواقع ممكن است دو سال طول بكشد تا حكم قطعي صادر شود. اما اين موضوعات در نهايت براي مراكز مجري آزمون مشكلاتي ايجاد مي كند، چرا كه در هر لحظه با دريافت يك حكم يك نتيجه ممكن است تغيير كند.
نسل سراجي عنوان كرد: نظر من اين است كه ديوان عدالت اداري نبايد به مسائل صرف علمي ورود پيدا كند چرا كه بحث ها تخصصي است. درست است مي گويند آزمون تخصصي و علمي نيست و قانون را تفسير مي كنند. نهادهاي مسئول رسيدگي به موضوع تخلفات آزموني بسيار زياد است و اين موضوع در نهايت موجب بي اعتمادي مي شود و نكته اين جا است كه نهادهاي غير وزارت بهداشت به تبعات برخورد خفيف با متخلف آزمون دستياري واقف نيستند.

 



رويدادهاي خارجي

الگوي ايراني ازدواج در پاكستان
به دنبال افزايش هزينه هاي مراسم ازدواج كه در پاكستان مراسمي بسيار پرهزينه است، عده اي از مردم اين كشور با الهام از سنت هاي ايراني، هزينه هاي ازدواج را كاهش چشمگيري دادند.
به گزارش فارس، برگزاري مراسم ازدواج دسته جمعي در پاكستان قدمت زيادي ندارد اما با توجه به برگزاري اين مراسم در جمهوري اسلامي ايران و كاهش چشمگير هزينه هاي برپايي آن، برخي تشكل ها از جمله «جماعت اسلامي پاكستان» و «نهضت جعفريه» و همچنين برخي سازمان هاي خيريه و عام المنفعه ديگر اين كشور با پيروي از اين رسم حسنه اقدام به برپايي و رواج اين امر در جامعه پاكستان كردند.
مراسم ازدواج در پاكستان همراه با سنت ها و رسومات پرخرج و گزافي است كه بسياري از خانواده هاي اين كشور را براي ازدواج فرزندانشان با مشكل مواجه كرده است، لذا از اين سنت در ميان طبقه ضعيف و متوسط جامعه پاكستان استقبال بيشتري شده است.
عكس هايي كه مشاهده مي شود مربوط به خانواده ماهيگيران در شهر بندري كراچي است.
اين خانواده ها از طريق ماهيگيري امرار معاش مي كنند و از پرداخت هزينه هاي سرسام آور برگزاري اين مراسم ناتوان هستند.
در آخرين مورد از اين مراسم كه با حضور 50 زوج در شهر كراچي برگزار شد، بنا به اعلام سازمان برگزاركننده آن، كليه هزينه هاي آن از سوي شخص «آصف علي زرداري» رئيس جمهور پاكستان پرداخت شد.

 



بهره برداري از حسينيه دوطفلان حضرت زينب(س)

شهردار منطقه 14 از تكميل و احداث حسينيه دوطفلان حضرت زينب (س) خبر داد.
محمدنژاد با تاكيد بر پاسداشت فرهنگ عظيم عاشورا و نهضت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) اظهار داشت: حسينيه دوطفلان حضرت زينب(س) با زير بنايي به مساحت 2000 متر مربع و در بيش از 7 طبقه در ناحيه 4 احداث شد.
وي به تسهيلات حسينيه دوطفلان حضرت زينب(س) اشاره و خاطرنشان كرد: ساخت سالن ورزشي، كتابخانه و آشپزخانه، سالن خيريه، دارالقرآن، درمانگاه، تجهيز به سيستم گرمايشي و آسانسور و ... از جمله امكاناتي است كه در اين حسينيه ايجاد شده است.
شهردار منطقه 14 با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر توجه ويژه به هويت ايراني، اسلامي شهر تهران و لزوم استفاده از هنر معماري اسلامي در ساختمان هاي ايراني گفت: براي تزيين نماي بيروني حسينيه از كاشي هاي سنتي و در نماي داخلي هم از آجرهاي سنتي با تركيب 7 رنگ و مزين به آيات، احاديث و همچنين سنگ هاي سبز عقيق معروف به سنگ امامزاده اي استفاده شده است.

 



راه اندازي خط حكيميه - چهار راه تهرانپارس

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از راه اندازي خط 953 (حكيميه- چهارراه تهرانپارس) خبر داد.
بنابر اطلاعيه روابط عمومي شركت واحد مسير رفت و برگشت خط 953 به شرح زير مي باشد.
مسير رفت: حكيميه (ميدان صداقت)- خيابان شهيدان- ميدان لاله ها- خيابان دانش- بهشت- بلوار بهار شرق- خيابان فرهنگ- خرم- فجر- بلوار نور- افق- بابائيان- ناهيدي- شاهد- پروين- فلكه اول تهرانپارس- خيابان حجربن عدي- دماوند
مسير برگشت: خيابان دماوند- رشد- جانبازان- فلكه اول تهرانپارس- پروين- شاهد- دماوند- بلوار بابائيان- افق- نور- فجر- خرم- فرهنگ- بلوار بهار- بهشت- دانش- شهيدان- ميدان صداقت
تغيير مسير خط اتوبوس انقلاب به خاني آبادنو
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه 19 گفت: با تغيير مسير خط اتوبوس انقلاب به خاني آباد نو از مسير بزرگراه شهيد نواب، شهروندان تهراني دسترسي مناسبي به بوستان بزرگ ولايت پيدا مي كنند.
زلفي افزود: اين تغيير بزودي اجرا مي شود و به همين منظور مسير برگشت اتوبوس از ميدان انقلاب به جاي عبور از خيابان دشت آزادگان از طريق ميدان 9 دي و بزرگراه شهيد نواب و خيابان شهيد يارجاني به سمت خاني آباد نو صورت مي گيرد. وي ايجاد خط گردشي رينگ خارجي بوستان ولايت را از ديگر مصوبات اين جلسه شوراياران خواند و گفت: در اين جلسه تصميم گيري شد تا براي دسترسي آسانتر شهروندان محله خاني آباد نو، خط اتوبوسي از ميدان بهشت در انتهاي خيابان ميعاد به شهربانو ايجاد شود.

 



آغاز ثبت نام آزمون كارداني فني و حرفه اي از امروز

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره تاريخ و نحوه ثبت نام و همچنين شرايط و ضوابط شركت در آزمون ورودي دوره هاي كارداني نظام جديد سال منتشر شد.
سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت در آزمون ورودي دوره هاي كارداني نظام جديد (آموزشكده هاي تحت پوشش دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي - غيرانتفاعي) مي رساند كه ثبت نام براي شركت در آزمون مذكور از روز دوشنبه 18 ارديبهشت آغاز مي شود و در پايان روز دوشنبه 25 ارديبهشت پايان مي پذيرد.
گفتني است، آزمون ورودي دوره هاي كارداني نظام جديد براساس برنامه زماني پيش بيني شده در صبح و بعدازظهر روز جمعه 3 شهريور برگزار خواهد شد. بر اين اساس داوطلبان برخي از كدرشته هاي امتحاني در صبح جمعه و بقيه داوطلبان در بعدازظهر جمعه در آزمون كد رشته امتحاني مربوط شركت مي كنند.
شرايط و ضوابط شركت و ثبت نام در آن آزمون در سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org منتشر شده است.

 



5/4 ميليون روپيه جايزه براي سركشيش هتاك

مشاور فقهي «دادگاه شريعت» پاكستان براي سر «تري جونز» كشيش هتاك آمريكايي، 5/4 ميليون روپيه جايزه تعيين كرد.
به گزارش فارس، «مولانا يوسف قريشي» واعظ و عضو دادگاه شريعت پاكستان براي سر تري جونز كشيش آمريكايي كه تاكنون چندين بار كتاب آسماني مسلمانان را مورد هتك حرمت قرار داده است مبلغ 5/4 ميليون روپيه جايزه تعيين كرد.وي اين مطلب را در جمع صدها تن از تظاهركنندگان پاكستاني كه در اعتراض به اقدام شنيع اين كشيش آمريكايي در سوزاندن قرآن مقابل مسجد تاريخي پيشاور تجمع كرده بودند، بيان كرد.قريشي همچنين از سكوت احزاب سياسي پاكستان در مقابل اين اقدام كشيش آمريكايي انتقاد نمود.
وي در جمع معترضان گفت: مسلمانان به كتب مقدس همه اديان احترام مي گذارند اما «تري جونز» با اين عمل نشان داد كه يك شيطان است.قريشي تأكيد كرد: اين كشيش آمريكايي با اين حركت شنيع احساسات مسلمانان را جريحه دار كرده كه اين موضوع هرگز قابل بخشش نيست.

 



بمب در دهكده المپيك لندن

يك كارگر عمراني موفق شد بمبي تقلبي را وارد «المپيك پارك» لندن كند كه اين موضوع بازتاب گسترده اي در رسانه هاي بريتانيايي داشته است.
به گزارش مهر، در فاصله 24 ساعت گردهمايي 40 هزار نفري مردم در مراسم افتتاحيه المپيك پارك لندن و در حاليكه 8 روز تا آغاز رقابت هاي المپيك باقي مانده، يك كارگر موفق شد بمبي تقلبي با ماشين عمراني خود وارد ورزشگاه كند.اين كارگر در اين باره به سان گفت: من چندين سال است كه در المپيك پارك كار مي كنم و همواره در خصوص سختگيري نيروهاي امنيتي شنيده ام اما آنها پس از اينكه يك بار در صبح مرا وارسي مي كنند، در تمام طول روز براي رفت وآمد با ماشين سنگينم مشكلي ندارم و كسي مرا مورد وارسي مجدد قرار نمي دهد.اين كارگر از تمام مراحلي كه بمبي را به همراه خود به استاديوم برده عكس انداخته و آن را در اختيار سان قرار داده است. مقامات برگزاركننده المپيك لندن تا به حال يك ميليارد پوند براي امنيت اين بازي ها هزينه كرده اند23. هزار و 700 نگهبان و حدود 14 هزار نيروي نظامي كار امنيت ورزشگاه ها را برعهده دارند. اين در حالي است كه مقامات برگزاركننده فقط 80 ميليون پوند براي فنس هاي الكتريكي در فاصله 11 مايلي محل برگزاري بازي هاي هزينه كرده اند.اين بزرگ ترين كابوس بريتانيا در راه برگزاري المپيك به حساب مي آيد. ترس از القاعده و گروه هاي تروريستي نگراني هايي را براي برگزاركنندگان اين بازي ها به وجود آورده است.

 



ازدواج جاسوسان آمريكايي

دو نفر از سه جاسوس آمريكايي كه به دليل ورود غيرقانوني به مرزهاي ايران دستگير و پس از آن با حسن نيت جمهوري اسلامي ايران آزاد شدند، در يك مكان نامعلوم در كاليفرنيا ازدواج كردند.
به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، «سارا شورد» و «شان بائر» دو نفر از سه شهروند آمريكايي كه در سال 2009 به اتهام ورود غيرقانوني به مرزهاي ايران بازداشت شده بودند و چند وقت بعد آزاد شدند، روز شنبه در مكان نامعلومي در كاليفرنيا ازدواج كردند.
بائر هنگامي كه در ايران بازداشت بود در زندان اوين از سارا شورد خواستگاري كرد و با يكديگر نامزد كردند.
سه تبعه آمريكايي به نام هاي «شين بائر» 27 ساله، «سارا شورد» 31 ساله و «جاشوا فتال» 27 ساله 31 ژوئيه سال 2009 درحالي كه به صورت غيرقانوني وارد مرزهاي غربي كشورمان شده بودند و در حال پرسه زني در نزديكي مرز عراق بودند، به اتهام جاسوسي توسط مقامات كشورمان بازداشت شدند و پس از دستگيري ادعا كردند كه در حال انجام سفر كوهنوردي وارد ايران شده اند. سارا شورد با قرار وثيقه 500 هزار دلاري آزاد شد و به آمريكا بازگشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14