(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 - شماره 20208 

يادداشت خبرنگار
در شهر ما
كنكوري هاي با درود بلاتكليف شدند
مدير آموزش و پرورش شهرستان: 40 كلاس پايه ششم در طبس داير مي شود
انتصابات جديد در شهرستان ها
تمام مصوبات سفرهاي اول و دوم دولت درگناباد محقق شده است
ايران در كيهان
فرماندار قصرشيرين: متقاضيان توسعه كشاورزي تسهيلات كم بهره مي گيرند
راه اندازي رشته هاي تحصيلي هتلداري و گردشگري در دانشكده فني و حرفه اي كشور
مديركل منابع طبيعي كرمانشاه: اراضي ملي به افراد واجد شرايط واگذار مي شود
رئيس كل دادگستري فارس: مسئولان بايد توجه به معيشت مردم را در اولويت قراردهند
بخش خصوصي هرساعت 200 ميليون تومان ساختمان مي سازد
تا يك دهه ديگر مساجد خراسان رضوي 2 برابر مي شوند
خسارت 17ميليارد ريالي تگرگ به كشاورزي اسفراين
بازسازي حمام شيخ بهايي به اعتبار نياز دارد
آغاز زندگي مشترك در جوار شهداي گمنام



يادداشت خبرنگار

اليگودرز درحسرت روزهاي لاله اي
عنواني كه شايد در سالهاي گذشته بسيار برازنده اين شهر بود اما در سالهاي اخير اين واژه براي شهر ما نامأنوس شده است. گلهاي لاله واژگون در رنگهاي سرخ و زرد، در اواخر فروردين در مناطقي همچون دالاني، دره دايي، دورك، مورزرين، چغاگرگ، آب باريك و... مي رويند و تا پايان ارديبهشت ماه مسافران، گردشگران و دوستداران كوه و طبيعت را به سوي خود فرا مي خوانند.
دشت لاله هاي واژگون از 35 كيلومتري جنوب شرقي اليگودرز شروع مي شود و تا فراز دامنه هاي زاگرس ادامه دارد اما متأسفانه اين دشتهاي زيبا كه روزگاري هر انسان خوش ذوقي را جذب خود مي كرد امروز به زمين باير تبديل شده و براي يافتن لاله اي بايد ميان كوه ها و دره ها را جست وجو كرد. آري در سالهاي اخير عده اي از بازديدكنندگان بدون آگاهي و البته در سايه كم توجهي و عدم نظارت مسئولين منابع طبيعي لاله هاي واژگون را با پياز و ريشه از دل خاك بيرون آورده و به طور كلي نسل رويش مجدد آنها را منقرض كرده اند، به راستي چرا عده اي از مردم فرهنگ استفاده صحيح از طبيعت و زيبايي هايش را ندارند؟
چرا مسئولين منابع طبيعي كمترين اقدامي را براي جلوگيري از نابودي اين دشت هاي زيبا به عمل نياورده اند؟ هم اكنون از اينكه مالكيت درياچه گهر از اليگودرز سلب شده و به شهر دورود واگذار شده، دل آزرده ايم اما بايد پذيرفت جاذبه گردشگري، حفاظت و فرهنگ استفاده صحيح از آن را مي طلبد، در غير اين صورت درياچه گهر، با وضعيت موجود، نه تنها ارزشي ندارد بلكه در مدت چند سال آينده شايد چيزي از آن باقي نماند.
دشتهاي لاله واژگون كوهرنگ و كرمانشاه و... هر سال زيباتر و وسيع تر مي شوند، اما مسئولين ما تاكنون براي توسعه دشتهاي اليگودرز چه كرده اند؟
اليگودرز- عباس شاه علي

 



در شهر ما

تخريب پل روگذر ناهمگون خواست مردم مشكين شهر
احداث پل روگذر سه راهي هفت تير مشكين شهر در سال 1388 توسط شهردار وقت مشكين شهر با تخريب فضاي سبز منتهي به ميدان سبلان و پارك جنگلي با عدم كارشناسي دقيق و عجولانه شروع شد. در بدو عمليات احداث، اهالي محل و دلسوزان شهر از طريق طومار و درخواست ها به دلايل ذيل با اين پروژه مخالفت كردند:
- كم عرض بودن خيابان باهنر جنوبي محل احداث پل.
- مشرف بودن روي پل به منازل مسكوني
- آسيب زدن به زيبايي فضاي خيابان ها و اماكن مسكوني و كتابخانه عمومي
- غيرقابل استفاده بودن به دليل شيب تند، بويژه در روزهاي يخ بندان
در اثر بي توجهي مسئولان به درخواست هاي مردم، اين پل بعد از 80 درصد پيشرفت فيزيكي به دليل ناهمگوني محل احداث و مغاير بودن سازه با مبلمان شهري و رعايت نشدن اصول فني و معماري و موارد ترافيكي، توسط استانداري اردبيل متوقف شد. يك سال پس از توقف، برابر اعلام شهردار فعلي مجوز تخريب اين سازه از سوي شوراي عالي فني و عمراني استان اردبيل صادر شد و به زودي اين پل با هماهنگي شوراي تامين تخريب مي شود.
اما بعد از اعلام تخريب اين سازه ناقص و معيوب هنوز افرادي در تلاش هستند كه از تخريب آن جلوگيري كرده و پروژه غيرفني خود را به اتمام رسانند.
مشكين شهر- خبرنگار كيهان

 



كنكوري هاي با درود بلاتكليف شدند

برگزاري كنكور سراسري سال91 از نطنز به كاشان موجي از نگراني و اضطراب كنكوري ها و خانواده هاي آنان را فراگرفته است. كنكوري هايي كه اين روزها بيش از هر چيزي نيازمند آرامش هستند، هر روز خبرهاي متفاوتي از برگزاري كنكور مي شنوند و كسي پاسخگوي سردرگمي آنان نيست.
چند سال قبل كه با تلاش مسئولان منطقه، كنكوريهاي بخش بادرود در شهر و زادگاهشان اين آزمون سخت را پشت سرمي گذاشتند، باعث انبساط خاطر و خرسندي خانواده ها شده بود. اما سال گذشته و با تصميم سازمان سنجش كشور مبني بر برگزاري كنكور در شهرهايي كه داراي دانشگاه هاي دولتي يا پيام نور هستند، اين امكان از بادروديها سلب شد و نطنز ميزبان كنكوري ها بود اين در حالي اتفاق افتاد كه موفقيت و آمار قبولي بادروديها در كل كشور كم نظير بود.
حال در آستانه برگزاري كنكور 91 و احتمال برگزاري كنكور سراسري در شهرستان كاشان، اميد مي رود مسئولان در فضايي مسالمت آميز و به دور از جنجال براي تغيير اين وضعيت تلاش كنند و با رايزني و مكاتبه با مسئولين سازمان سنجش امكان برگزاري كنكور را در بادرود فراهم سازند.
بادرود- خبرنگار كيهان

 



مدير آموزش و پرورش شهرستان: 40 كلاس پايه ششم در طبس داير مي شود

طبس- خبرنگار كيهان:
مدير آموزش و پرورش شهرستان طبس در نشست خبري با اصحاب رسانه شهرستان گفت: اين شهرستان در اجراي نظام 6-3-3 و در راستاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش با مشكل حادي مواجه نيست.
غلامحسين طاهري يادآور شد: در بخش تامين نيروي انساني و معلم براي تدريس در پايه ششم بدون اينكه نياز به انتقال ورودي يا استخدام نيرو داشته باشيم، براي اين مقطع نيرو جذب كرديم كه در اين رابطه 26 معلم ابتدايي در سمت سرپرست شبانه روزي به كار گرفته و در تابستان كلاسهاي آموزشي براي آنها تشكيل مي شود.
وي اضافه كرد: در بحث تجهيزات، ما مكان و مدرسه جديدالاحداث نخواهيم داشت، منتهي در توزيع نيرو و فضا بايد جذب مديريت كنيم. وي يادآور شد: نه آنكه نياز به امكانات جديد نداشته باشيم، بله نياز به امكانات هم در امسال مشابه سالهاي گذشته است.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

اراك- خبرنگار كيهان: شوراي اسلامي شهر اراك با اكثريت آرا دكتر منوچهر كاظمي را به عنوان رئيس اين شورا انتخاب كردند.
در احكام جداگانه اي از سوي فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، سرهنگ مصطفي ويسمه اي و سرهنگ علي اصغر طالبي به ترتيب به عنوان فرمانده نيروي انتظامي شهرستان اراك و ساوه منصوب شدند.
بابل- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي فرمانده سپاه كربلا سرهنگ پاسدار حسين فلاح به سمت فرمانده سپاه ناحيه بابل منصوب و مشغول به كار شد.
خوانسار- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سيدمجيد پوراحمدي به عنوان سرپرست فرمانداري شهرستان خوانسار معرفي شد.

 



تمام مصوبات سفرهاي اول و دوم دولت درگناباد محقق شده است

گناباد - خبرنگاركيهان:
فرماندار گناباد گفت: 100درصد مصوبات سفرهاي اول و دوم استاني هيئت دولت براي شهرستان گناباد محقق شده است.
محمد صفايي افزود: در سفر اول هيئت دولت به خراسان رضوي 30 طرح و در سفر دوم نيز 35طرح براي شهرستان گناباد به تصويب رسيد و به فرمانداري گناباد ابلاغ شد كه 100 درصد آنها اجرا شده است.
وي گفت: طرح هاي شاخص سفر اول، ساخت سالن هاي ورزشي، تكميل سالن ورزشي بيدخت، طرح هاي آبخيزداري و كنترل سيلاب و ثبت شن هاي روان، تكميل مجموعه امام زاده محمد عابد كاخك، ساخت مسجد دانشگاه علوم پزشكي، ساخت خانه هاي عالم و توسعه شبكه هاي تلويزيوني در مناطق شهري و روستايي و ساخت سالن ورزشي كارگران بوده است. صفايي افزود: ازطرح هاي شاخص سفر دوم نيزدبيرستان 12كلاسه توسعه پوشش شبكه هاي تلويزيوني در روستاها، ساخت پايگاه هاي اورژانس، بيمارستان 160 تختخوابي گناباد و استخر سرپوشيده آزادي، طرح و توسعه روستايي، طرح هاي منابع طبيعي و بهسازي گلزار شهدا است.
وي گفت: اعتبارات سفر سوم نيز در قالب طرح هاي فرهنگي بوده كه بخشي از اعتبار براي كمك به مصلاهاي شهرستان و كتابخانه ها و بخشي ديگر از همين محل براي تأسيس اعتبار گازرساني روستايي ايجاد زيرساخت هاي شهرك ها و نواحي صنعتي و مراكز بهداشتي و درماني شهري و روستايي و خانه هاي بهداشت بوده است.
صفايي اظهار داشت: بخشي از اعتبارات سفر سوم درسال گذشته تأمين شده است.

 



ايران در كيهان

مبارزه با آفات
ساري- خبرنگار كيهان: مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان مازندران از كشت بالغ بر 54 هزار هكتار گندم در اراضي زراعي مازندران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي مازندران، عنايتي اظهار داشت: مجموع اراضي زير كشت گندم استان در سال جاري از سطح سبز برخوردار بوده و حدود 22 هزار هكتار آن به مزارع گندم ديم و 32 هزار هكتار نيز به كشت گندم آبي اختصاص يافته است. وي افزود: در سطح 3 هزار و 715 هكتار از مزارع گندم استان مبارزه با آفات موش صحرايي، حلزون و... و در سطح يك هزار و 670 هكتار نيز مبارزه با بيماري هاي زنگ زرد و سفيدك صورت گرفته است.
نصب سيستم هوشمند
اراك- خبرنگار كيهان: معاون بهره برداري شركت آبفاي استان مركزي، از نصب سامانه كلرزن مايع هوشمند بر روي تاسيسات آب شهر غرق آباد خبر داد. مهندس آنالويي گفت: اين طرح سامانه اي با هدف بهبود وضعيت تاسيسات و افزايش ايمني در سامانه كلرزني اين شهر با اعتبار 100 ميليون ريال نصب و راه اندازي شد.
نبود فضا براي هيئت هاي مذهبي
خرمدره- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت هاي مذهبي خرمدره از عدم همكاري تبليغات اسلامي و نبود فضاي مناسب براي برگزاري جلسات و برنامه هاي هيئت هاي مذهبي در اين شهرستان انتقاد كرد و گفت: كه اين جلسات به صورت سيار در شهرستان خرمدره برگزار مي شود كه اميدوارم سازمان تبليغات اسلامي جايگاه واقعي و حقوقي شوراي هيئت مذهبي را رعايت و نسبت به حل مشكلات هيئت هاي مذهبي در شهرستان خرمدره اقدام كند.
مصادره اموال قاچاقچيان
مشكين شهر- خبرنگار كيهان: دادستان دادسراي عمومي و انقلاب مشكين شهر در جلسه كميته قضايي و انتظامي مبارزه با موادمخدر اين شهر گفت: مشكين شهر در سال 90 در كشفيات موادمخدر رتبه اول استان اردبيل را كسب كرد و در اين مدت بيش از 36 كيلوگرم انواع مواد مخدر صنعتي و سنتي كشف و 90 نفر قاچاقچي دستگير شدند. اسدالله بهزاد از تشديد برخورد با قاچاقچيان موادمخدر خبر داد و گفت: در اجراي دستورالعمل جديد علاوه بر مجازات هاي پيش بيني شده در قانون تمام اموال منقول و غيرمنقول قاچاقچيان به نفع دولت مصادره خواهد شد.
حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام
چناران- خبرنگار كيهان: جلسه هماهنگي بيست و سومين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران امام خميني در فرمانداري چناران تشكيل شد. فرمانده ناحيه مقاومت بسيج چناران گفت: امسال 850 نفر از علاقه مندان امام خميني با هماهنگي و همكاري نهادها و بسيج به مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به تهران اعزام مي شوند.
سرهنگ پاسدار توسلي پور افزود: امام چهره اي جهاني داشت كه به لطف انقلاب او امروز ايران الگوي بسياري از كشورهاي اسلامي و حتي اروپايي تبديل شده است.
احداث استخر
برازجان- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم كلنگ احداث استخر فرهنگيان برازجان در اين شهر به زمين زده شد. مدير آموزش و پرورش برازجان در اين مراسم گفت: اين پروژه در زميني به مساحت 877 مترمربع و با اعتبار اوليه بيش از يك ميليارد و 200 ميليون تومان احداث مي شود.
برخورد با سارقان
بردسكن- خبرنگار كيهان: دادستان بردسكن گفت: بيشترين پرونده هاي وارد شده به دادسرا مربوط به نزاع هاي فردي و دسته جمعي، سرقت، مواد مخدر و تصادفات است وي با اشاره به افزايش وقوع سرقت در اين شهرستان گفت: با معرفي رئيس پليس جديد آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان كه از افراد باتجربه است اين مهم رو به كاهش است. سيدعلي نبوي بحث وقوع سرقت ها را ناشي از مشكلات اقتصادي و بيكاري عنوان كرد.
اختصاص اعتبار
بادرود- خبرنگار كيهان: مدير كل ستاد مديريت بحران استانداري اصفهان ضمن بازديد از پروژه متوقف شده پل الغدير «ورودي شهر بادرود- از اختصاص مبلغ چهار ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار براي تكميل پل اين پروژه در سال جاري خبر داد و گفت با تخصيص اين ميزان اعتبار در عمليات اجرايي ساخت اين پل كه در جاده ترانزيتي تهران- جنوب قرار دارد، تسريع شود. منصور شيشه فروش افزود: طبق پيش بيني هاي صورت گرفته مبلغ دو ميليارد ريال اعتبار نيز براي ترميم و بازسازي طرح فاضلاب بخش بادرود اختصاص يافته است. وي در ادامه گفت: مبلغ يك ميليارد ريال اعتبار براي اجراي سيستم گندزدايي پساب در طرح فاضلاب شهر نطنز تخصيص يافته است.
مدير كل مديريت بحران اصفهان تصريح كرد با اجراي اين طرح مشكل دفع آب هاي سطحي و فاضلاب اين شهر برطرف خواهد شد.
گازرساني به روستاها
ابهر- خبرنگار كيهان: رئيس شركت گاز شهرستان ابهر اظهار داشت: اكنون كار گازرساني به 35 روستا در ابهر به اتمام رسيده و كار گازرساني به 17 روستا در حال اجراست. وي افزود: تا پايان سال 91 كار گازرساني در 17 روستا به اتمام و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
افزايش صادرات
اردبيل- خبرنگار كيهان: مديركل گمركات استان اردبيل گفت: در فروردين ماه سال جاري ميزان صادرات از گمركات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزايش نشان مي دهد. علي اصغر عباس زاده در بيله سوار مغان افزود: در مدت ياد شده از طريق گمركات استان مقدار 2368 تن انواع كالا به ارزش يك ميليون و 749 هزار دلار به خارج از كشور صادر شده است. وي گفت: كالاهاي صادر شده از نظر وزني 36 درصد و از نظر ارزشي 41 درصد نسبت به فروردين سال گذشته افزايش نشان مي دهد. وي افزود: در مدت ياد شده 742 هزار كيلوگرم كالا به ارزش چهار ميليون دلار وارد كشور شده است كه اين مقادير نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزني 54 درصد كاهش و از نظر ارزشي 24 درصد افزايش يافته است.

 



فرماندار قصرشيرين: متقاضيان توسعه كشاورزي تسهيلات كم بهره مي گيرند

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
فرماندار قصرشيرين گفت: به متقاضيان بيكار و واجدشرايط طرح توسعه كشاورزي دراين شهرستان 200 تا 300 ميليون ريال تسهيلات با سود هفت درصد پرداخت مي شود.
حسين پروين كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، در ادامه اظهارداشت: طرح توسعه كشاورزي يك طرح ملي براي استفاده از منابع كشاورزي است كه مورد توجه مسئولين قرارگرفته تا با استفاده از اراضي ملي و كشاورزي اجراي اين طرح در اولويت مناطق مختلف كشور قرارگيرد.
فرماندار قصرشيرين در خاتمه اظهارداشت: در شهرستان مرزي قصرشيرين حدود 4هزار هكتار اراضي آبي وجود دارد كه با توجه مسئولان نظام با ايجاد سدهاي مختلف در پايان سال 92 بخش اعظم زمين هاي كشاورزي اين شهرستان به آبي تبديل خواهدشد.

 



راه اندازي رشته هاي تحصيلي هتلداري و گردشگري در دانشكده فني و حرفه اي كشور

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشكده فني و حرفه اي دخترانه فدك كاشان از راه اندازي دو رشته تحصيلي هتلداري و گردشگري براي نخستين بار در سطح دانشكده هاي فني و حرفه اي كشور در اين دانشگاه خبر داد.
فوژان صباحي با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري و توريستي كاشان گفت: در حال حاضر پيشنهاد ايجاد اين رشته هاي تحصيلي در دانشكده فدك اين شهرستان در سير مطالعاتي براي ايجاد سرفصل هاي درسي قرار دارد و براساس برنامه ريزي صورت گرفته در ترم دوم سال تحصيلي آينده پذيرش دانشجو صورت مي گيرد.
وي ابراز اميدواري كرد باتوجه به جايگاه ويژه و توانمندي هاي اين مركز آموزشي تا 5 سال آينده 8 رشته تحصيلي موجود به 20 رشته افزايش يابد و با همكاري اساتيد و صاحب نظران، اين دانشكده به يكي از قطب هاي فني و حرفه اي كشور تبديل شود.

 



مديركل منابع طبيعي كرمانشاه: اراضي ملي به افراد واجد شرايط واگذار مي شود

كرمانشاه -خبرنگاركيهان:
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان كرمانشاه درگفتگو با خبرنگاركيهان از شناسايي 174هزار هكتار از اراضي ملي براي طرح توسعه كشاورزي در سطح استان كرمانشاه خبر داد.
سليماني گفت: اراضي منابع ملي كه امكان واگذار آنها وجود دارد ابتدا شناسايي و پس از تامين آب و ايجاد زيرساخت به افراد متقاضي واجد شرايط براي فعاليت كشاورزي اعم از ايجاد باغ مجتمع هاي دامپروري، گلخانه صنايع فرآوري محصولات كشاورزي، زراعت چوب و گياهان دارويي واگذار مي شود.
وي افزود: يكي از اهداف طرح توسعه بخش كشاورزي افزايش توليد و كاهش بيكاري است كه كاهش بيكاري هم از تخريب عرصه هاي منابع طبيعي خواهد كاست.
سليماني تصريح كرد: اولويت واگذاري عرصه هاي ملي به روستائيان بيكار و كم زمين و فارغ التحصيلان بيكار خواهد بود.

 



رئيس كل دادگستري فارس: مسئولان بايد توجه به معيشت مردم را در اولويت قراردهند

شيراز -خبرنگاركيهان:
قاچاق كالا سلامت و بهداشت عمومي جامعه را به مخاطره مي اندازد زيرا بسياري از كالاهاي قاچاق فاقد استاندارد لازم هستند يا تاريخ مصرف آنها به پايان رسيده است.
«ذبيح الله خدائيان» رئيس كل دادگستري استان فارس با بيان اين مطلب در ديدار مديركل گمرك فارس با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب درنامگذاري سال ها با جهت گيري اقتصادي گفت؛ اين امر به لحاظ نقشي است كه بهبود اقتصاد جامعه در زندگي مردم دارد كه بر اين اساس مسئولان بايستي توجه به معيشت مردم را در اولويت كارهاي خود قراردهند.
وي برايجاد تعامل بيشتر و دستگاه قضائي و گمرك فارس در راستاي مبارزه با قاچاق كالا تاكيد كرد و افزود: نقش گمرك استان و ارتباطات و تعامل بيشتر با مجموعه قضايي انسجام بيشتري را در امر مبارزه با قاچاق كالا و پولشويي درپي خواهد داشت و مانع سوء استفاده افرادي مي شود كه با سودهاي بادآوره از طريق قاچاق سياست هاي اقتصادي جامعه را مختل مي كنند.

 



بخش خصوصي هرساعت 200 ميليون تومان ساختمان مي سازد

يزد- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد گفت: در استان يزد هر ساعت دويست ميليون تومان در حوزه ساختمان سازي در بخش خصوصي هزينه مي شود و اين رقم در سطح كشور از مبلغ 15ميليارد تومان در هر ساعت در بخش ساختمان فراتر است.
محمدرضا جواهري در همايش توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني افزود: درحال حاضر بيش از نيمي از توليد ملي در بخش ساختمان صورت مي گيرد و اگر تلاش بر اين باشد كه ساختمان هايي مقاوم و با اصول فني مهندسي ساخته شود عمر مفيد بالاتري خواهد داشت كه عملا از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني دراين بخش حمايت شده است.

 



تا يك دهه ديگر مساجد خراسان رضوي 2 برابر مي شوند

بردسكن- خبرنگاركيهان:
مسئول رسيدگي به امور مساجد مناطق و شهرستان هاي استان خراسان رضوي گفت: درصدد اين هستيم كه تعداد مساجد استان را در ده سال آتي به 2 برابر برسانيم.
سيد حسن حسيني واعظ، افزود: در استان خراسان رضوي 5 هزار و 770 مسجد وجود دارد كه اگر بتوانيم اين تعداد را تا 10 سال آينده به 2 برابر افزايش خواهيم داد.
وي به اهميت مسجد و وظايف هيئت امناء مساجد اشاره كرد و گفت: بايد جايگاه مسجد و مسجدي مشخص شود و كساني كه به عنوان هيئت امناي مساجد هستند بايد فضاي همدلي و وحدت را در مساجد ايجاد كنند.
وي افزود: حكم هيئت امناي مساجد توسط امام جمعه هر شهرستاني به مدت 3 سال صادرمي شود و اگر هيئت امنايي دركار خود ناتوان و ضعيف عمل كند جاي خود را بايد به افراد توانمند و داراي ايده و فكر بدهد.
مسئول رسيدگي به امور مساجد استان خراسان رضوي افزود: درسال 89 اعتباري بالغ بر 210 ميليارد تومان به مساجد كشور اختصاص داده شد، كه با توجه به تعداد 72 هزار مسجد دركشور اين بودجه بسيار كم بود و درسال گذشته اعتباري به مساجد اختصاص داده شد كه فقط 30 درصد آن تحقق پيدا كرد.

 



فرماندار اعلام كرد
خسارت 17ميليارد ريالي تگرگ به كشاورزي اسفراين

اسفراين- خبرنگاركيهان:
فرماندار اسفراين اعلام كرد: بر اثر بارش تگرگ دوشنبه گذشته 17ميليارد و 800ميليون ريال خسارت به بخش زراعي و باغي اين شهرستان وارد شد.
محمد محمدزاده روز سه شنبه گذشته در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: بارش تگرگ به يك هزار و 400هكتار از كشتزارهاي گندم و جو اين منطقه خسارت زد و 40درصد از محصولات اين مزارع را دچار آسيب كرد.
وي افزود: 110هكتار از باغهاي اين شهرستان نيز دچار خسارت شد و به بيش از 30درصد محصولات سردرختي آسيب رسيد.
فرماندار اسفراين اظهار داشت: همچنين بارش تگرگ و باران شديد 30 هكتار از مزارع پياز و گوجه تازه نشا شده اين شهرستان را تخريب و 80درصد محصولات آن را از بين برد.

 



بازسازي حمام شيخ بهايي به اعتبار نياز دارد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با بيان اينكه براي مرمت و بازسازي حمام شيخ بهايي 10 ميليارد ريال اعتبار نياز است، گفت: مرمت بناي اين حمام از سال 86 آغاز و تاكنون 3 ميليارد ريال هزينه شده است.
«ناصر طاهري» افزود: در سال 86 كار سبك سازي و ايزوله كردن سقف ها صورت گرفت.
وي به تخريب الحاقات و استحكام بخشي سقف دوم سربينه در سال 87 اشاره كرد و گفت: لايه برداري از روي ديوارها كه در نتيجه منجر به مشخص شدن نقاشي هاي دوره صفوي و قاجار شد از ديگر اقدامات انجام شده در حمام شيخ بهايي مي باشد.
معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان همچنين با اشاره به عمليات استحكام بخشي سقف گرمخانه حمام افزود: در جريان كاوش هايي كه در اين حمام صورت گرفته خزينه حمام پيدا و بازسازي شد.
وي اقدامات مرمتي براي اين حمام در سال 90 را بازسازي سقف اول سربينه و اندودكاري سقف به همراه اصلاح ايزولاسيون سقف ها ذكر كرد.
طاهري با بيان اينكه اقدامات مرمتي گرمخانه زنانه در سال جاري صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: مرمت ساير سقف ها با توجه به فرسودگي 70 درصدي سقف ها، كف سازي كل فضا، عمليات تزيينات لايه برداري و تثبيت آنها و بازسازي تاسيسات نيز از جمله اقداماتي است كه بايد در حمام شيخ بهايي صورت پذيرد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه تا 40 سال پيش از اين حمام استفاده مي شد اين حمام الحاقات زيادي دارد كه بايد با صرف زمان و به آرامي كار مرمت صورت پذيرد تا به پيكره اصلي حمام لطمه وارد نشود.

 



در هفتكل صورت گرفت
آغاز زندگي مشترك در جوار شهداي گمنام

هفتكل- خبرنگار كيهان:
زوج جوان هفتكلي زندگي مشترك خود را از كنار 7 شهيد گمنام آرميده در اين شهرستان آغاز كردند.
اين زوج جوان پس از اجراي خطبه عقد در يكي از دفاتر ثبت ازدواج، به همراه خانواده هاي، خود، بر مزار هفت لاله پرپر و پرستوي خونين بال گمنام آرميده در شهرستان هفتكل حضور يافتند و پس از اداي احترام به مقام شامخ اين شهداي والامقام، زندگي مشترك خود را در كنار اين شهيدان آغاز كردند.
امين دوركي داماد هفتكلي هدف خود از اين اقدام را گرامي داشت ياد و خاطره شهدا عنوان كرد و افزود: اين شهداي عزيز به خاطر آسايش و امنيت ما همه چيز خود را كنار گذاشتند و جان خود را فدا كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14