(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 - شماره 20208 

حديث دشت عشق
اتفاقي كه براي پنجمين بار رخ داد ايران قهرمان جام جهاني كشتي آزاد
اخبار كوتاه از فوتبال
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از برخورد با ملي پوشان خاطي مي گويد
فكر مي كنند تيم ملي ارث پدرشان است
دعوت ولاسكو از 20 ملي پوش
به جاي 90 ميليون، 26 ميليون پاداش دادند!
انتقاد شديد سليمي: قول طلا نمي دهم
علي آبادي: روساي فدراسيون ها به جاي انتقاد براي المپيك تلاش كنند



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عباسعلي يعقوبي
شهادت در صراط مستقيم با گلوله مستقيم
ساده زيست بود. سنش كم بود اما همتش بلند. نوجواني اش مصادف شده بود با طلوع انقلاب اسلامي. شهيد يعقوبي چه شب هايي كه در راه خدا براي حراست از انقلاب به نگهباني پرداخت. همواره با بسيج و مسجد سر و كار داشت و اوقات خود را در بسيج مي گذراند. او مدتي با جهادسازندگي همكاري داشت و در سفري كه به داران براي تبليغات رفت با چند تن آشنا شد كه به او پيشنهاد كردند به حوزه علميه برود و او با پذيرش اين پيشنهاد مسير زندگي خود را عوض كرد.
او براي اعزام به جبهه، به يك دوره كامل آموزشي بسيج رفت و سپس عازم جبهه هاي حق عليه باطل شد. طلبه مجاهد يعقوبي در جبهه به يك گروهان رزمي پيوست كه خط شكن عمليات بود. او در صبح روز 20/11/61 هدف گلوله مستقيم دشمن بعثي قرار گرفت و به لقاي پروردگارش نايل گرديد.
بسيجي شهيد «عباسعلي يعقوبي»، سال 1346 در نجف آباد متولد شد و در 20/11/1361 در منطقه رقابيه به شهادت رسيد.

 



اتفاقي كه براي پنجمين بار رخ داد ايران قهرمان جام جهاني كشتي آزاد

تيم ملي كشتي آزاد ايران با برتري مقابل ميزبان به مقام قهرماني رقابت هاي جام جهاني باكو دست يافت.
فينال جام جهاني كشتي آزاد بين ايران و آذربايجان به ميزباني باكو برگزار شد كه تيم ملي ايران با وجود اين كه داوري را هم عليه خود مي ديد، مقابل ميزبان به يك پيروزي با ارزش رسيد و قهرمان جام جهاني شد. در كشتي اول حسن رحيمي در سه تايم (1-1، 1-0 و 2-0) محمود ماگومداف را شكست داد و ايران را صاحب يك پيروزي با ارزش كرد. اما در وزن 60 كيلوگرم آذربايجان به برتري رسيد. مسعود اسماعيل پور در دو تايم (0-1 و 1-1) مغلوب حاجي علي يف شد. در ادامه مهدي تقوي و صادق گودرزي دو پيروزي با ارزش را نصيب ايران كردند. در كشتي وزن 66 كيلوگرم مهدي تقوي در سه تايم (0-1، 2-0 و 5-0) جبرئيل حسن اف دارنده دو مدال برنز جهان را مغلوب كرد و صادق گودرزي نيز در سه تايم (0-4، 2-0 و 1-0) اشرف علي يف آذربايجاني را شكست داد. در مسابقه وزن 84 كيلوگرم، احسان لشگري در دو تايم (0-1 و 0-1) به شريف شريف اف قهرمان سال 2011 جهان باخت. اين كشتي با اعتراض مربيان ايران به داوري همراه بود چرا كه در كلينچ داوران امتياز كشتي گير ايران را ندادند. با وجود اين باخت، ايران همچنان از آذربايجان 3-2 جلو بود. در كشتي مهم وزن 96 كيلوگرم، دو قهرمان جهان يعني رضا يزداني و ختاگ گازيموف به مصاف هم رفتند. يزداني تايم اول را با كلينچ برد اما در تايم دوم داوران در كمال تعجب در حالي كه گازيموف انگشت به چشم يزداني فرو مي كرد يك امتياز به كشتي گير ميزبان دادند. اعتراض مربيان هم فايده اي نداشت تا يك امتياز ديگر به گازيموف داده شود و برنده تايم دوم شود. اين حركت داوران در نوع خود يك شگفتي در داوري بود كه به سود ميزبان رخ داد. وقت سوم هم به كلينچ كشيده شد كه باز هم گوي به سود يزداني بود و كلينچ را تبديل به امتياز كرد تا ايران به چهارمين پيروزي برسد و يك قهرماني با ارزش براي ايران در خاك آذربايجان رقم بخورد. گازيموف پس از اين باخت با مشت به صورت يزداني كوبيد و بازبيني فيلم هم حاصلي براي آذربايجان نداشت. يزداني در پاسخ به حركت زشت قهرمان سال 2010 جهان، در حركتي جوانمردانه صورت او را بوسيد تا درس اخلاق دهد.
ايران با اين برد، انتقام شكست در فينال جام جهاني 2009 تهران را از آذربايجان گرفت. در كشتي وزن 120 كيلوگرم كه تاثيري در نتيجه تيمي نداشت كميل قاسمي در دو تايم (0-2 و 1-1) مغلوب جمال الدين ماگومداف شد اما ايران در نهايت به پيروزي 4 بر 3 رسيد. در مسابقه رده بندي نيز آمريكا 5 بر 2 از سد روسيه گذشت و در مكان سوم قرار گرفت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

وزير و نماينده مجلس به تيم ها سرمربي معرفي مي كنند
سرمربي تيم فوتبال مس كرمان گفت: برخي از نمايندگان مجلس و وزرا براي مربيان تيم جور مي كنند. ابراهيم قاسمپور در مورد وضعيت همكاري اش با مس كرمان گفت: مديران باشگاه از من برنامه خواسته اند اما هنوز به آنها نداده ام. من فكر نمي كنم در تيم مس بد نتيجه گرفته باشم. به همين دليل مي گويم تمايل ندارم برنامه بدهم. سرمربي مس كرمان با اشاره به دخالت برخي سياسيون در ورزش تصريح كرد.: در فوتبال ما برخي از نمايندگان مجلس و وزير و وزرا براي ما مربيان تيم پيدا مي كنند و سفارش برخي مربيان را مي كنند. همين اتفاق دو سال پيش براي من افتاد و در حالي كه با يك باشگاه به توافق مالي رسيده بودم و قرار بود روز شنبه براي عقد قرارداد به آن شهر بروم يكباره ديدم كه جمعه صبح نام مربي ديگري اعلام شد.
دور قهرماني مجيدي با پرچم ايران
الغرافه با پيروزي مقابل السد قهرمان جام حذفي قطر شد. دو تيم الغرافه و السد فينال رقابت هاي جام حذفي قطر موسوم به «جام امير» را برگزار كردند كه اين مسابقه با برتري چهار بر سه الغرافه در ضربات پنالتي به پايان رسيد. اين مسابقه در پايان 120 دقيقه با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا كار به ضربات پنالتي بكشد. در نهايت اين بازيكنان الغرافه بودند كه موفق شدند در ضربات پنالتي مقابل حريف خود به پيروزي رسيده و قهرمان جام حذفي قطر شوند. فرهاد مجيدي در اين مسابقه براي الغرافه به ميدان رفت و در دقيقه 83 كارت زرد گرفت. اين بازيكن پس از قهرماني تيمش با پرچم ايران دور افتخار زد.
رائول به السد قطر پيوست
باشگاه السد قطر اعلام كرد كه با مهاجم سابق رئال مادريد و تيم ملي اسپانيا به توافق رسيده و رائول فصل آينده در ليگ قطر بازي خواهد كرد. باشگاه السد قطر كه سال گذشته عنوان قهرماني ليگ قهرمانان آسيا را به خود اختصاص داده بود. در وب سايت رسمي خود اعلام كرد كه با رائول مهاجم باشگاه شالكه به توافق رسيده و اين بازيكن 34 ساله به قطر خواهد رفت.
اردوي 12 روزه تيم فوتبال زير 22 ساله ها
تيم فوتبال زير 22 ساله ها از جمعه هفته جاري به مدت 12 روز اردو برگزار مي كند. تيم زير 22 ساله ها كه خود را براي مسابقات مقدماتي آسيا آماده مي كند به تازگي اردوي خود را پشت سر گذاشته و از جمعه 29 ارديبهشت به مدت 12 روز اردوي ديگري را آغاز مي كند.
فلاويو لوپز با تراكتورسازي تمديد كرد
فلاويو لوپز بازيكن برزيلي تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز كه بهترين گلزن اين تيم در فصل يازدهم ليگ برتر بود، ديروز قراردادش را با اين تيم تبريزي تمديد كرد. همچنين قرار است رودريگو توزي ديگر بازيكن خارجي اين تيم نيز به زودي قراردادش را تمديد كند. در بين بازيكنان فصل گذشته تراكتورسازي مي توان به بازيكناني نظير احسان حاج صفي، ابراهيم زاده، اسدي، عقيل اعتمادي و محسن فروزان به عنوان بازيكناني كه با اين تيم قرارداد دارند نام برد. از سوي ديگر قاسم حدادي فر كه در ميانه هاي فصل گذشته به تراكتورسازي پيوست قراردادش با اين تيم به پايان مي رسد و بايد به ذوب آهن اصفهان بازگردد. باشگاه تراكتورسازي همچنين به دنبال جذب ايگور كاسترو هافبك برزيلي تيم فوتبال ذوب آهن و آرش افشين مهاجم تيم فوتبال فولاد است.

 



رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از برخورد با ملي پوشان خاطي مي گويد
فكر مي كنند تيم ملي ارث پدرشان است

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري مي گويد برخي از ملي پوشان فكر مي كنند تيم ملي ارث پدرشان است و هميشه بايد در تيم ملي باشند ولي هر ركابزني كه قوي تر باشد را به المپيك اعزام مي كنيم.
در روزهاي اخير و پس از انتخاب عليرضا حقي به عنوان دوچرخه سوار اعزامي به المپيك و البته صحبت هاي قادر ميزباني مبني بر حمايت فدراسيون از دوپينگي ها، يك بار ديگر اين رشته ورزشي به حواشي روي خوش نشان داده است. اتفاقاتي كه قبل از بازي هاي آسيايي گوانگجو مانع كسب نتايج مطلوب شد، يك بار ديگر در شرف به وقوع پيوستن است و بيم آن مي رود كه حاشيه ها در آستانه المپيك يك بار ديگر نتيجه اي جز ناكامي به همراه نداشته باشند.
به سراغ علي زنگي آبادي، رئيس فدراسيون دوچرخه سواري رفتيم تا حرف هايش فصل الخطابي باشد بر پايان اين مسائل. چكيده اي از صحبتهاي وي در زير مي آيد:
¤ صحبت هايي كه اين روزها مبني بر اعزام قطعي حقي به المپيك مي شود واقعيت ندارد. حقي يك نفر را به عنوان ذخيره دارد و تا روزي كه قرار است نفرات نهايي مشخص شوند، هر دوچرخه سواري كه آماده تر بود به لندن مي رود. اگر تا روز معرفي نفرات برتر، حقي بهتر باشد خودش به المپيك مي رود.
¤ در چند وقت اخير ملي پوشان حسابي در مصاحبه هاي خود از خجالت يكديگر درآمدند كه قرار است كميته انضباطي 6 خرداد ماه تشكيل جلسه داده تا در اين مورد هم تصميم گيري شود.
¤ عسگري و بعضي ها فكر مي كنند تيم ملي ارث پدرشان است و هميشه بايد تيم ملي باشند. ما هر ركابزني كه قوي تر باشد را به المپيك اعزام مي كنيم. البته در مورد صحبت وي كه عنوان كرده رئيس فدراسيون توهم دارد مشكلي نيست، ما هم تصميم متوهمانه اي مي گيريم! عسگري زماني كه 20 سال داشت به تيم ملي دعوت شد و اين حرف ها خيلي خوشايند جامعه دوچرخه سواري نيست.
¤ عسگري فكر مي كند چون 2 المپيك گذشته به المپيك رفته است باز هم حقش است پس از 8 سال عازم اين رقابت ها شود. بايد خطاب به وي بگويم شما 4 سال پيش 33 سالت بود اما امسال 37 سال سن داري و بايد قبول كني كه ديگر جوان ترها بهتر از شما هستند.
¤ در حال حاضر موسي اربطي به عنوان مدير تيم هاي ملي و سرمربي فعاليت مي كند ولي به دنبال استخدام يك مربي خوب خارجي هستيم و مكاتبات لازم را به عمل آورده ايم. مربيان خوب تا المپيك قرارداد دارند و اين موضوع را به پس از المپيك موكول كرده ايم.
¤ با مربياني از روسيه، ايتاليا، استراليا، انگليس و آلمان مكاتباتي انجام شده است. با يك مربي كره اي نيز صحبت كرده ايم و قرار است به زودي پاسخ ما را بدهند. البته از مربي كره اي شناخت بيشتري داريم و به دليل ابراز تمايل وي، امكان حضور اين مربي به عنوان سرمربي تيم ملي ايران وجود دارد. وي زماني كه ركاب مي زد هم دوره اي خودم بود.

 



دعوت ولاسكو از 20 ملي پوش

خوليو ولاسكو اسامي بازيكنان تيم ملي واليبال را براي حضور در رقابت هاي انتخابي المپيك اعلام كرد.
در فاصله 19 روز مانده به آغاز رقابت هاي انتخابي المپيك در توكيو ژاپن، خوليو ولاسكو، سرمربي تيم ملي واليبال اسامي 20 بازيكن را براي معرفي به فدراسيون جهاني واليبال براي شركت در مسابقات انتخابي المپيك اعلام كرد.
اسامي بازيكنان انتخاب شده به اين شرح است: سعيد معروف، مهدي مهدوي، محمد وادي، امير غفور، رضا قرا، شهرام محمودي، عليرضا نادي، محمد موسوي عراقي، پيمان كريمي، سعيد مصطفي وند، حمزه زريني، فرهاد قائمي، پوريا فياضي، مجتبي ميرزا جانپور، عليرضا مباشري، محمدحسن صنوبري، عليرضا جديدي، محمدرضا سليماني، فرهاد ظريف و ياشار شاهيني.
در پايان تمرينات تيم ملي و قبل از سفر به ژاپن 12 بازيكن از بين 20 بازيكن اعلام شده توسط كادرفني انتخاب و به فدراسيون جهاني واليبال معرفي مي شوند.

 



به جاي 90 ميليون، 26 ميليون پاداش دادند!
انتقاد شديد سليمي: قول طلا نمي دهم

بهداد سليمي به رغم اينكه يكي از شانس هاي قطعي كسب مدال طلاي ايران در بازي هاي المپيك لندن به شمار مي رود اما مي گويد كه اصلا به نتايج وزنه برداري در المپيك خوش بين نيست .
بهداد سليمي درباره آخرين وضعيت آمادگي اش گفت: شرايط خوب است. در حال حاضر 90 درصد آمادگي لازم را براي لندن كسب كرده ام. ان شاءالله در طول 74 روز باقي مانده به اوج آمادگي مي رسم. وضعيت اردوها هم خوب است. كادرفني تيم ملي زحمات زيادي مي كشد تا اردوها را به بهترين شكل ممكن برگزار كند. قهرمان سنگين وزن وزنه برداري جهان با تاكيد بر اينكه اصلا به كسب نتايج خوب وزنه برداري در المپيك خوش بين نيست، خاطرنشان كرد: با اين وضعيت اصلا به المپيك خوش بين نيستم. با اينكه مي گويند من اميد اول كسب مدال طلا هستم، هيچ قولي به كسي نمي دهم. ناراحتي هاي من بيشتر از اين است كه همه از بهداد سليمي انتظار طلا دارند اما هيچ كس نمي آيد به انتظارات ما گوش دهد و آن را برآورده كند. مسئولان ورزش وقتي روي من حساب ويژه باز كرده اند انتظار دارم كه با شرايط ويژه اي رسيدگي كنند و به هر حال طوري رفتار كنند كه توقعاتم برطرف شود. سليمي ادامه داد: اگر قرار بود 150 سكه ما را نصف كنند و به حدود 80 سكه برسانند و آن را هم با قيمت سال 89 پرداخت كنند. همان پاداش را در سال 89 مي دادند خيلي بهتر بود. با تورم و وضعيت اقتصادي موجودي اين اقدام اصلا جالب نيست. قيمت همه چيز سرسام آور بالا رفته و برعكس جوايز ما سرسام آور پايين آمده است! 150 سكه به قيمت 600 هزار تومان، 90 ميليون تومان مي شود اما از اين رقم فقط 26 ميليون به من پرداخت كرده اند! نبايد با اين شرايط از من انتظار داشته باشند. نبايد انتظار داشته باشند كه روحيه اي داشته باشم و هيچ قولي بدهم.

 



علي آبادي: روساي فدراسيون ها به جاي انتقاد براي المپيك تلاش كنند

رئيس كميته ملي المپيك در فاصله 74 روز مانده تا بازي هاي المپيك لندن وضعيت كلي كاروان را خوب ارزيابي كرده و از روساي برخي فدراسيون هاي ورزشي مي خواهد به جاي گله و اعتراض به كمبود بودجه، تلاششان را بيشتر كنند.
محمد علي آبادي در واكنش به گلايه هاي ورزشكاران المپيكي درمورد حضور كمرنگ مسئولان وزارت ورزش در اردوهاي تمريني اظهار كرد: در حال حاضر همه دارند كار مي كنند تا المپيك خوبي را پشت سر بگذاريم. وظيفه اصلي بازي هاي المپيك برعهده كميته ملي المپيك است. هر چه به بازي هاي المپيك نزديك مي شويم، ميزان بازديدها و رسيدگي به ورزشكاران بيشتر مي شود. فعلا فاصله زيادي تا بازي ها مانده، شايد رفت و آمد مسئولان هم در شرايط كنوني زياد مثبت نباشد. رفت و آمد و بازديد هم براي خودش معنايي دارد. بازديدها بايد مفيد و تعريف شده باشد. علي آبادي در واكنش به اظهارات اخير خطيب و ناطق نوري مبني بر عدم حمايت كميته از رشته هاي كشتي و بوكس تصريح كرد: كميته ملي المپيك صددرصد اعتبارات سال گذشته را براي اولين بار به فدراسيون هاي المپيكي اختصاص داد. امسال هم در روزهاي آغازين سال پرداختي داشتيم. به نظر من به جاي گلايه كردن برويم فعاليت كنيم تا نتايج خوبي در بازي هاي المپيك لندن بگيريم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14