(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 - شماره 20208 

رهبر حزب سعادت : تركيه بايد به حمايت از تروريسم در سوريه پايان دهد
پرواز بالن هاي جاسوسي پنتاگون در آسمان افغانستان
هزاران نفر در تل آويو خواستار بركناري نتانياهو شدند
خشم ميليوني عليه نظام سرمايه داري در آمريكا و صدها شهر اروپا
تظاهرات همبستگي با اسيران فلسطيني در انگليس، مالزي و روسيه
سناتور آمريكايي: پاكستان همكاري نكند مداخله نظامي مي كنيم
اعتراض ها عليه توطئه جديد رژيم سعودي الحاق بحرين به عربستان را نمي پذيريم
شليك مستقيم به مردم در خيابان هاي بحرين
مردم سوريه : غربي ها بدانند ما پشتيبان نظام بشار اسد هستيم
نامزد اسلامگراي مصر: مي توانيم شريعت اسلام را پياده كنيم
دادگاه مالزي بوش را جنايتكار جنگي خواند



رهبر حزب سعادت : تركيه بايد به حمايت از تروريسم در سوريه پايان دهد

رهبر حزب «سعادت» تركيه با انتقاد شديد از حزب حاكم اين كشور، از آنكارا خواست به حمايت از تروريسم در سوريه پايان دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «مصطفي كامالاك» گفت دولت آنكارا بي جهت با برخي دولت ها وارد جنگ مي شود. وي با اشاره به سوريه و عراق افزود: ذهنيت غلط مقامات آنكارا باعث شده است كه مردم (كشورهاي ديگر) به جان هم بيفتند و نمونه آن را ما الان در عراق و سوريه مي بينيم.به گفته كامالاك، دخالت هاي آنكارا در كشورهاي ديگر در حالي صورت مي گيرد كه تروريسم در تركيه به يك پديده همه گير تبديل شده است و هيچ جايي در اين كشور وجود ندارد كه به خاطر تروريسم، قرباني نداده باشد.در پي حمايت آنكارا از تروريسم در سوريه، شكاف ميان حزب حاكم (عدالت و توسعه) و مردم تركيه افزايش يافته و در عوض، جايگاه حزب اسلامگراي «سعادت» بهتر شده است.

 



پرواز بالن هاي جاسوسي پنتاگون در آسمان افغانستان

يك روزنامه آمريكايي اعلام كرد وزارت دفاع اين كشور (پنتاگون) با استفاده از بالن، از مردم افغانستان جاسوسي مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «نيويورك تايمز» نوشت، پنتاگون با استفاده از بالن بر فراز افغانستان، در اين كشور جاسوسي مي كند و حتي زندگي خصوصي مردم را نيز تحت نظر دارد.
اين بالن ها در آسمان هاي قندهار و كابل قابل مشاهده هستند و به جز روزهاي باراني و طوفاني، هميشه در آسمان مي مانند. بالن هاي جاسوسي پنتاگون در افغانستان به دوربين هاي فيلمبرداري و مادون قرمز مجهز هستند و در حال حاضر، به مأموريت هاي نظارتي و جاسوسي مشغولند، البته، اين نظارت، خاك كشورهاي همسايه را نيز شامل مي شود.

 



هزاران نفر در تل آويو خواستار بركناري نتانياهو شدند

هزاران نفر با برپايي تظاهراتي گسترده در تل آويو در اعتراض به اوضاع بد اقتصادي و ائتلاف احزاب ليكود و كاديما تظاهرات كردند و خواستار كناره گيري نخست وزير رژيم صهيونيستي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين تظاهرات كه بزرگترين تجمع اعتراض آميز در رژيم صهيونيستي از تابستان سال گذشته تاكنون به شمار مي رود معترضان با سر دادن شعار و حمل پلاكاردهايي اعلام كردند كه صدقه نمي خواهند و به دنبال عدالت اجتماعي هستند.
معترضان با سر دادن شعار كناره گيري بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي را خواستار شدند و اعلام كردند كه اقدامات سال گذشته وي براي رفع مشكلات اقتصادي مردم كافي نبوده است.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند: ما اكثريت جامعه هستيم و به خيابان ها آمده ايم تا عدالت اجتماعي و زندگي بهتر را مطالبه كنيم.
معترضان همچنين تاكيد كردند كه از خواسته هاي خود كوتاه نمي آيند و خواستار بركناري دولت هستند.
يكي از تظاهركنندگان گفت، ما همانند مردم كشورهاي ديگر نظير اسپانيا، يونان و آلمان به خيابان ها آمده و اعتراض خود را به وضع موجود اعلام مي كنيم.
به گزارش فارس روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» نيز به نقل از «اورلي بارليف» يكي از سازمان دهندگان تظاهرات در تل آويو نوشت: پيام ما عليه شيوه سياستي است كه شهروندان ناديده گرفته مي شوند، چيزي كه ما اين هفته (تشكيل دولت وحدت) شاهد آن بوديم تنها اقداماتي در جهت منافع شخصي بود.
يكي از فعالان نيز گفت: افرادي در اين جمع تظاهرات كنندگان هستند كه در اعتراضات تابستان گذشته حضور داشتند؛ ما آمده ايم كه اعتراضات را بار ديگر احيا كنيم.وي تاكيد كرد كه مردم خواهان بازگشت به خيابان ها هستند زيرا اوضاع بهبود نيافته و سياستمداران به حرف هاي مردم گوش نمي دهند.
شهر حيفا نيز شاهد تظاهرات صدها نفر بود و در شهرهاي ديگر نيز اعم از «كريات شمونه»، «برديس حنا» و «ايلات» تظاهرات مشابه برگزار شد.

 



گزارش كيهان از گسترش روزافزون بحران غرب
خشم ميليوني عليه نظام سرمايه داري در آمريكا و صدها شهر اروپا

ميليون ها نفر از مردم اروپا و آمريكا به طور همزمان و در اعتراض به اوضاع اقتصادي و نظام سرمايه داري به خيابان ها ريختند.
به گزارش خبرگزاري ها، ميليون ها نفر از مردم شهرهاي مختلف آمريكا، انگليس، ايتاليا، اسپانيا، مجارستان و پرتغال از روز شنبه به طور همزمان و در اعتراض به اوضاع وخيم اقتصادي و نظام ناعادلانه سرمايه داري به خيابان ها آمده خواستار حل مشكلات اقتصادي خود شدند. اين اعتراض ها به مناسبت نخستين سالگرد رويش جنبش جهاني «خشم» آغاز مي شود كه در اعتراض به نظام سرمايه داري و پيامدهاي آن است.
براساس اين گزارش مردم بيش از 80 شهر اسپانيا از جمله مادريد كه كشورشان به لحاظ اقتصادي در بدترين شرايط به سر مي برد با حضور در يك تظاهرات سراسري ضد دولتي تأكيد كردند، به تظاهرات خود به مدت چهار روز ادامه مي دهند. «اين دموكراسي حقيقي نيست، در صورت اتحاد شكست ناپذير مي شويم، ما خانه نداريم و...» از جمله شعارهاي تظاهركنندگان خشمگين اسپانيايي بود كه با حضور گسترده نيروهاي امنيتي برگزار شد.
برخي گزارش ها حاكي است، اسپانيايي ها با نام گذاري اين روز (شنبه 12 مه) به عنوان روز «خشم» در واقع اولين سالگرد اعتراضات خودجوش عليه اوضاع اقتصادي را به نمايش گذاشتند. در اسپانيا از ميان هر چهار نفر يك تن بيكار است.
روزنامه «آ.ب.ث» چاپ مادريد نيز به نقل از رهبر حزب سوسياليست اسپانيا، اوضاع اين كشور را وخيم اعلام كرد. به گفته «آلفردو پرز روبالكابا»، اسپانيا در دوران بسيار حادي به سر مي برد و اين وضع نتيجه سياست هاي اقتصادي اشتباه دولت است. ايتاليايي ها هم همزمان با مردم اسپانيا در برخي از شهرهاي كشورشان مثل ناپل و رم عليه سياست هاي اقتصادي دولت تظاهرات كردند. به گزارش شبكه تلويزيوني «پرس تي وي»، تظاهرات شهر ناپل كه مقابل ساختمان ماليات «اكوايتاليا» برگزار شد، با دخالت پليس به خشونت كشيده شد. معترضان به شدت نسبت به افزايش ماليات ها كه در قالب سياست هاي رياضتي اعمال مي شود معترفند. اين تجمع پس از انتشار خبر خودكشي يك تاجر ايتاليايي به خاطر افزايش ماليات صورت گرفت.
گزارش هاي دريافتي حاكي است معترضان ايتاليايي با تخم مرغ و كوكتل مولوتف به پليس و ساختمان يورش بردند و پليس نيز همزمان شروع به سركوب آنها كرد.
اگر اعتصاب 24 ساعته در بخش حمل و نقل شهر رم كه در اعتراض به اصلاحات اقتصادي دولت «ماريو مونتي» آغاز شده است به اوضاع حاكم بر اين كشور اروپايي اضافه كنيم، شايد تجسم اوضاع امروز ايتاليا كمي راحت تر شود!
پايتخت ايتاليا از لحظه شروع اين اعتصاب دچار هرج و مرج جدي شده و ميليون ها نفر از مردم اين كشور در خيابان ها سرگردان شده اند. دولت ايتاليا به منظور جبران كسري بودجه اقدام به افزايش سن بازنشستگي، افزايش ماليات و... كرده و قصد دارد از اين راه ميلياردها دلار صرفه جويي كند. اعضاي جنبش تسخير در لندن نيز روز شنبه با حركت به سمت بانك مركزي اين كشور عليه نظام سرمايه داري و سياست هاي رياضتي دولت «ديويد كامرون» تظاهرات كردند.
واحد مركزي خبر در اين باره نوشت: تظاهرات معترضان انگليسي كه در روز يكشنبه (ديروز) برگزار شد، پس از هجوم نيروهاي پليس اين كشور به معترضان، به درگيري كشيده شد. پليس انگليس اعلام كرده حدود 20 نفر از معترضان را دستگير كرده اما رهبران جنبش تسخير لندن شمار بازداشتي ها را بيش از اين تعداد اعلام مي كنند.
آخرين گزارش ها از انگليس حاكي است، معترضان اقدام به برپايي چادر مقابل ساختمان بانك مركزي كرده و با تشكيل زنجيره انساني اين ساختمان را به محاصره خود درآورده اند. اين معترضان همان افرادي هستند كه تا چند ماه پيش مقابل كليساي قديمي «سنت پل» تحصن كرده بودند. پيش بيني مي شود پليس لندن با خشونت هم كه شده معترضان را پراكنده كند. هزاران نفر از مردم بوداپست و چند شهر ديگر مجارستان نيز شنبه با هدف توقف فوري اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي تظاهرات كردند. «حذف فرصت هاي شغلي ممنوع و هزينه هاي عمومي را كاهش ندهيد» از جمله شعارهاي مجاري هاي معترض به اوضاع اقتصادي بود.
هزاران نفر از مردم ليسبون، پايتخت پرتغال نيز در اين روز با حمل پارچه نوشته هايي در تقبيح حاكميت نظام سرمايه داري عليه سياست هاي رياضتي دولت خود شعار دادند. «رياضت اقتصادي راه حل نيست، براي پيروزي مي جنگيم، استثمار كافي است و...» از جمله شعارها و نوشته هاي پرتغالي هاي خشمگين را تشكيل مي داد.
اعضاي جنبش ضد سرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» نيز در اين روز بيكار ننشستند و با برپايي يك تظاهرات در شهر نيويورك از آرمان هاي اقتصادي- سياسي معترضان اروپايي حمايت كردند.
معترضان آمريكايي با شعار معروف خود يعني «ما 99 درصديم» در اين تظاهرات حضور يافتند.
گفتني است، با شروع بحران اقتصادي در كشورهاي غربي، صاحبان نظام هاي سرمايه داري در اين كشورها با اجراي فرمول هاي اقتصادي مختص اين سبك از نظام اقتصادي، شرايط را براي اقشار متوسط به پايين جامعه كه بيشترين جمعيت را به خود اختصاص داده بسيار سخت كردند. اصرار بر ادامه اين روند كه نتيجه آن فقط به نفع قشر ثروتمند جوامع غربي تمام شده است باعث شده در كنار ظهور جنبش هايي مثل جنبش ضد سرمايه داري، دولت هاي سوسياليست روي كار بيايند كه آخرين نمونه آن، روي كار آمدن «فرانسوا اولاند» در فرانسه است. بحران اقتصادي تاكنون باعث روي كار آمدن احزاب مخالف، شكل گيري دولت هاي ائتلافي شكننده و حتي باعث بي دولتي برخي كشورهاي اروپايي مثل يونان شده است.
به اعتقاد كارشناسان، بحران اقتصادي كه اكنون همه آن را كم سابقه مي نامند، همچنان در ميان دول غربي قرباني خواهد گرفت. البته اين اوضاع مختص اروپا نيست. نخست وزير ژاپن به تازگي اعلام كرده بزرگترين مشكل و خطر براي اقتصاد كشورش بحران اقتصادي اروپاست. وي «ارتباط گسترده بين شركت ها و مؤسسات ژاپن با اروپا» را يكي از دلايل اين اعلام خطر عنوان كرده است!

 



تظاهرات همبستگي با اسيران فلسطيني در انگليس، مالزي و روسيه

طرفداران مردم فلسطين در كشورهاي انگليس، مالزي و روسيه براي اعلام همبستگي با اسيران فلسطيني تظاهرات كرده و خواستار آزادي آنان از زندان هاي رژيم صهيونيستي شدند.
شماري از فعالان كشورهاي انگليس، مالزي و روسيه با برگزاري تظاهرات بر حمايت كامل خود از اسيران فلسطيني اعتصاب كننده غذا تأكيد و خواستار اعمال فشار عليه رژيم صهيونيستي شدند. در لندن معترضان به سياست هاي رژيم صهيونيستي مقابل مقر نخست وزيري اين كشور تجمع كردند و با حمل دست نوشته ها و سردادن شعارهايي سياست اشغال گرايانه رژيم صهيونيستي را عليه ملت فلسطين محكوم كردند.
در كوالالامپور پايتخت مالزي نيز جمعي از سازمان هاي غير دولتي و گروه هاي خيريه با برگزاري تظاهراتي با اسيران فلسطيني اعلام همبستگي كردند.
به گزارش ايسنا به نقل از الجزيره، در اين تظاهرات كه حدود 20 سازمان مالزيايي و نيز شماري از شهروندان و دانشجويان و اقليت هاي فلسطيني و عرب ساكن در كوالالامپور حضور داشتند بيانيه هاي مختلفي در راستاي اعلام هبستگي ملت مالزي با اسيران فلسطيني و محكوميت اقدامات خصمانه اسرائيل عليه آنها صادر شد.
همچنين مؤسسه «امان فلسطين» نيز با برگزاري تجمعي همبستگي خود را با اسيران فلسطيني اعلام كرد. در اين تجمع كه حدود 300 تن از كودكان و نوجوانان ورزشكار مالزي حضور داشتند، دادخواستي به جامعه جهاني ارائه و از آنها خواسته شد تا به منظور پايان دادن به ظلم هاي رژيم صهيونيستي عليه اسيران فلسطيني وارد عمل شوند.
در مسكو پايتخت روسيه نيز بيش از ده ها تن از اعضاي اقليت هاي عرب دست به اعتصاب سراسري زدند. شركت كنندگان در اين اعتصاب بي توجهي جامعه جهاني به رنج ها و مشكلات اسيران فلسطيني را كه دست به اعتصاب غذا زده اند، به شدت محكوم كردند.
شركت كنندگان همچنين با ارسال نامه هايي به دو زبان روسي و عربي از گروه هاي مرتبط خواستند كه به مسئولان رژيم صهيونيستي جهت پايبندي به قوانين بين المللي اعمال فشار كنند.
گفتني است كنفرانس حمايت از اسيران فلسطيني قرار است اواسط ماه جاري ميلادي در قاهره برگزار شود.
روزنامه اماراتي البيان با اعلام اين خبر نوشت، هدف از برگزاري اين كنفرانس به جريان انداختن پرونده اسيراني است كه مقامات رژيم اشغالگر اسرائيل حقوق اساسي آنها را نقض كرده است.

 



سناتور آمريكايي: پاكستان همكاري نكند مداخله نظامي مي كنيم

يك سناتور آمريكايي دولت اسلام آباد را تهديد كرد كه اگر با واشنگتن در زمينه مبارزه با تروريسم همكاري نكند، آمريكا در پاكستان دخالت نظامي مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، سناتور «جان كري» گفت: پاكستان بايد براي نابودي تروريست هايي كه در خاك اين كشور مخفي شده اند، همكاري بيشتري داشته باشد، در غير اين صورت آمريكا مجبور است خودش عليه اين تروريست ها وارد عمل شود. كري كه در مجلس سناي آمريكا صحبت مي كرد گفت: اين غيرقابل قبول است كه براي اقدام عليه گروه هاي مسلح، يك دايره مصونيت ايجاد كنيم.
كري در ادامه اظهارات تهديدآميزش افزود: موضع پاكستان در ارتباط با تروريسم بايد روشن باشد.
به نظر مي رسد كه علت اين خط و نشان كشيدن، بستن مسير تداركاتي ناتو در خاك پاكستان است. آمريكايي ها طي روزهاي گذشته اسلام آباد را به قطع كمك هاي مالي تهديد كرده بودند.
در همين حال ديدار ژنرال «جان آلن» فرمانده ارشد آمريكايي در افغانستان با ژنرال «اشفق پرويز كياني» فرمانده ارتش پاكستان هم كه ديروز انجام شد، نتيجه اي نداد و ژنرال آلن نتوانست در مورد بازگشايي مسير تداركاتي موفقيتي كسب كند.

 



اعتراض ها عليه توطئه جديد رژيم سعودي الحاق بحرين به عربستان را نمي پذيريم

سرويس خارجي-
گروه هاي مخالف در بحرين با محكوم كردن توطئه جديد رژيم هاي آل خليفه و آل سعود تأكيد كردند كه هرگونه الحاق بحرين به عربستان را نمي پذيرند.
گروه هاي مخالف به رژيم بحرين درباره هرگونه توطئه جديد با همدستي رژيم آل سعود مبني بر الحاق اين كشور به عربستان هشدار دادند.
اين گروه ها ادغام شدن بحرين با عربستان تحت هر عنوان و هر شرايطي را خطرناك توصيف و تأكيد كردند كه به شدت با آن مقابله خواهند كرد.
شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت وفاق ملي اسلامي به رژيم بحرين درباره عواقب اين توطئه شوم و خطرناك هشدار داد و گفت، هرگونه كنفدراليسم يا فدراليسم با عربستان مردود و هرگونه مصوبه اي از سوي مجلس در اين رابطه باطل و غيرقانوني است.
گفتني است رژيم سعودي و آل خليفه در توطئه جديد خود از الحاق بحرين به عربستان سخن گفته اند كه اقدامي براي قيمومت كامل سعودي ها به بحرين به منظور مقابله با انقلاب مردم اين كشور است.
ناظران طي هفته هاي اخير از افزايش تبادل نامه بين شاه بحرين و همتاي سعودي خود خبر داده اند كه در اين نامه ها درباره چارچوب الحاق بحرين به عربستان سعودي توافق شده است.
در همين رابطه نجيب الحمر رئيس شوراي اداري روزنامه الايام و برادر نبيل الحمر مشاور رسانه اي شاه بحرين تأكيد كرد كه خاندان آل خليفه تصميم خود را براي الحاق اين كشور به عربستان سعودي گرفته است. به گفته وي آل خليفه به زودي در فرماني پادشاهي از اتحاديه دو جانبه بحرين با عربستان سعودي خبر مي دهد.
با اين حال ناظران معتقدند اعلام هرگونه اتحاد از سوي آل خليفه و آل سعود غيرقانوني است زيرا در اين زمينه به نظر مردم بحرين مراجعه نشده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، رژيم حاكم بر عربستان سعودي از مدت ها پيش و همزمان با قيام مردم بحرين و اهالي منطقه الشرقيه عربستان تلاش كرده تا براي مهار اين قيام، جزيره بحرين را با استفاده از ابزارهاي قانوني اشغال كند.
چنانچه طرح ادغام دو كشور پادشاهي بحرين و عربستان عملياتي شود، امنيت منطقه خليج فارس در آينده تحت تأثير حضور شوم و نامشروع رژيم آل سعود قرار خواهد گرفت و تنش ها در اين منطقه حساس افزايش خواهد يافت.
دخالت اين رژيم در مسائل داخلي بحرين، سوريه، عراق، لبنان و ديگر كشورهاي حوزه خليج فارس تاكنون هزينه هاي سنگيني براي كشورهاي مستقل منطقه به همراه داشته است.هدف عربستان از اشغال قانوني بحرين جلوگيري از تأثيرگذاري شيعيان به عنوان اكثريت اين جزيره بر روي شيعيان ساكن مناطق الشرقيه عربستان است.
بيش از پنج ميليون شيعه در شرق عربستان زندگي مي كنند كه از ابتدايي ترين حقوق شهروندي محروم هستند.
اگر طرح ادغام بحرين و عربستان عملياتي شود، قطعاً شيعيان بحرين در آينده با مشكل جدي روبه رو خواهند شد، زيرا هدف رژيم آل سعود در آينده اخراج شيعيان بحرين و جايگزين كردن نيروهاي خارجي به جاي اين مجموعه است.
با اينكه شيعيان بحرين اعلام كرده اند اين طرح بايد به همه پرسي ساكنان بحرين گذاشته شود، اما به نظر مي رسد عربستان تلاش دارد تا بدون مراجعه به آراي عمومي ملت بحرين، اين كشور را تحت سلطه خود قرار دهد.
هدف ديگر رژيم آل سعود از اشغال جزيره بحرين محاصره و انزواي سياسي رقيب سنتي خود، قطر است، زيرا عربستان با اشغال جزيره بحرين به سادگي قادر خواهد بود تا قطر را مهار كند.
اين در حالي است كه سران شوراي همكاري خليج فارس قرار است امروز در رياض گردهم آيند تا مسئله الحاق بحرين به عربستان سعودي را بررسي كنند.
عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان اخيراً در نشست شوراي همكاري خليج فارس مسئله همكاري بين كشورهاي منطقه در قالب يك ساختار واحد را مطرح كرده بود.

 



شليك مستقيم به مردم در خيابان هاي بحرين

سرويس خارجي-
نيروهاي آل خليفه براي سركوب معترضان بحريني آنان را به رگبار بستند كه باعث مجروح شدن ده ها شهروند بحريني شد.
در پي سركوب معترضان بحريني كه خواستار آزادي فعالان زنداني و سرنگوني رژيم آل خليفه بودند، نيروهاي امنيتي بحرين در منامه و شهرهاي ديگر اين كشور به معترضان حمله كردند و با استفاده از گاز اشك آور و گلوله هاي واقعي تعدادي را مجروح كردند.
شاهدان عيني اعلام كردند كه حال برخي از مجروحان وخيم است ولي به دليل ترس از دستگيري از سوي نيروهاي امنيتي آل خليفه به بيمارستان منتقل نشدند.
شاهدان تأكيد كردند كه نيروهاي دولتي در لباس شخصي در ميان جمعيت حضور داشتند و به سوي مردم شليك مي كردند.
تظاهركنندگان شعار مي دادند، با خون خود انتقام خون شهدا را مي گيريم، «مرگ بر حمد»، مردم تسليم نخواهند شد.
دور جديد سركوب ها و خشونت هاي سازمان يافته عليه معترضان بحريني از زماني آغاز شد كه آمريكا فروش تسليحات به بحرين را ادامه داد و در ديدار وليعهد بحرين با مسئولان بلندپايه آمريكا بر تداوم همكاري نظامي تأكيد شد.
معترضان بحريني در تظاهرات خود از سازمان ملل خواستند تا براي آزادي زندانيان سياسي در بحرين وارد عمل شود.
در غرب منامه تظاهركنندگان با پرتاب كوكتل مولوتف به سوي نيروهاي پليس چهار نفر از اين افراد را زخمي كردند.
در همين رابطه شيخ عيسي قاسم از روحانيون شيعه در بحرين تأكيد كرد كه پايمال كردن حقوق مردم انقلاب بحرين را شعله ورتر خواهد كرد.
وي اظهار داشت، تحركات مردمي و اعتراض ها تا تحقق خواسته هاي بر حق و عادلانه ادامه دارد و خشونت ها و سركوبگري هاي رژيم هيچ گاه نمي توان مبارزات مسالمت آميز مردمي را متوقف كند.از سوي ديگر، مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق در بيانيه اي ضمن اشاره به تهديدهاي اخير مقامات بحرين عليه علماي ديني اين كشور از جمله شيخ عيسي قاسم، به مسئولان اين كشور نسبت به هرگونه تعرض عليه آنها هشدار داد.
وي در اين بيانيه تأكيد كرد، ما هرگز اجازه نمي دهيم به شيخ عيسي قاسم آسيب برسد چرا كه وي نه تنها در بحرين بلكه در نزد همه مردم عراق و كشورهاي جهان اسلام محبوب است لذا هرگونه تعرضي به ايشان به معناي تعرض به دوستدارانش است.

 



در مراسم تشييع جنازه قربانيان پنج شنبه خونين
مردم سوريه : غربي ها بدانند ما پشتيبان نظام بشار اسد هستيم

سرويس خارجي-
ده ها هزار نفر از مردم سوريه در مراسم تشييع پيكر قربانيان انفجارهاي تروريستي در شهر دمشق تاكيد كردند كه اين حوادث ذره اي از عزم آنان براي مقابله با دخالت بيگانگان كم نخواهد كرد.
مردم شهر دمشق با برگزاري مراسم تشييع جنازه و خاكسپاري 55 نفر از قربانيان انفجارهاي روز پنجشنبه شهر دمشق در حالي كه شعارهايي عليه آمريكا، عربستان و اسرائيل سر مي دادند، تاكيد كردند كه همچنان پشتيبان نظام سوريه هستند و با هر توطئه خارجي مقابله خواهند كرد.
مردم سوريه همچنين اظهار داشتند كه كشورهايي كه از گروه هاي تروريست و مسلح حمايت مي كنند منتظر پاسخ ملت سوريه باشند.
در اين مراسم شماري از مقامات دولت سوريه از جمله وزير اطلاع رساني حضور داشتند.
«عدنان محمود» وزير اطلاع رساني دولت سوريه در اين مراسم گفت: افزايش فعاليت هاي تروريست ها كه با استفاده از خودرو و چندين تن مواد منفجره مردم سوريه را هدف قرار مي دهند نشان دهنده ادامه همكاري خونين گروه هاي مسلح و القاعده در سايه حمايت دولت هاي منطقه اي و غربي است.
وي افزود، اين كشورها از گروه هاي مسلح حمايت مي كنند و امكانات زيادي را در اختيار آنها قرار مي دهند كه نشانه اي از نقض قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل در مبارزه با تروريسم و در مخالفت با طرح صلح كوفي عنان است.
عدنان محمود تاكيد كرد، به نظر مي رسد كوفي عنان بايد مواضع محسوسي را در برابر گروه هاي مسلح و كشورهايي كه از آنها با پول و تسليحات حمايت مي كنند اتخاذ كند زيرا آنها در جهت شكست طرح وي حركت مي كنند.
در همين رابطه رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا اذعان كرد كه در خلال سفر رئيس ستاد مشترك ارتش تركيه به واشنگتن در زمينه تحولات سوريه به بحث و تبادل نظر پرداخته اند.
از سوي ديگر معاون دبيركل اتحاديه عرب از مشاركت بيش از 70 شخصيت مخالف سوري در نشست آتي وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب خبر داد.اين نشست در روزهاي 16 و 17 ماه مه جاري (27 و 28 ارديبهشت) در قاهره برگزار مي شود و محور آن تحولات سوريه است.


 



نامزد اسلامگراي مصر: مي توانيم شريعت اسلام را پياده كنيم

نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر گفت: قرآن قانون اساسي ما است و قادر به اجراي شريعت اسلام در مصر هستيم.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه «اليوم السابع» چاپ مصر، «محمد مرسي» نامزد اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري در برابر هزاران نفر از هواداران خود اظهار داشت: تنها، قرآن منبع قانون اساسي است و اين كتاب آسماني قانون اساسي ما بوده و خواهد بود و رسول اكرم رهبر ما، جهاد راه ما و مرگ در راه خدا هدف ما بوده است.
اين نامزد اسلامگراي مصر تأكيد كرد: ما در حال حاضر قادر به اجراي شريعت هستيم و به جز شريعت اسلام به چيز ديگري راضي نخواهيم بود.
اسلامگرايان مصر بارها بر آمادگي خود براي اجراي شريعت اسلامي، قطع رابطه با رژيم صهيونيستي و لغو پيمان كمپ ديويد در صورت به قدرت رسيدن اعلام كرده اند و در حال حاضر نيز توانمندترين تشكيلات سياسي در اين كشور هستند تازه ترين نظرخواهي هاي به عمل آمده نشان مي دهد، محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين در بين ملت مصر جايگاه ويژه اي را داراست و احتمال پيروزي وي نيز وجود دارد.
اين درحالي است كه برخي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري با دريافت كمك هاي مالي از كشورهاي خارجي دست به تبليغات گسترده اي در مصر زده اند و همين موضوع، بحث منبع مالي تبليغات انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري را به يكي از اصلي ترين موضوعات روز سياسي تبديل كرده است.
به گزارش شبكه خبري «العربيه»، درباره منابع مالي برخي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در مصر شك و ترديدهاي فراواني وجود دارد و اكثر انتقادات احمد شفيق و عمروموسي كه سابقه حضور در رده هاي بالاي رژيم مخلوع حسني مبارك را دارند را نشانه گرفته است.
از سوي ديگر، شبكه خبري الجزيره اعلام كرد كه دادگاه عالي اداري مصر با رد حكم دادگاه شهر «بنها»، بر برگزاري انتخابات رياست جمهوري در موعد مقرر تأكيد كرد.
پيشتر دادگاه شهر بنها با استناد به قانون اساسي مصر، اعلام كرده بود از آنجايي كه طبق قانون بايد شوراي عالي نظامي مصر فراخوان حضور در انتخابات و نام نويسي نامزدها را اعلام مي كرد و اين كار توسط كميته عالي انتخابات انجام شده، پس برگزاري انتخابات قانوني نيست و بايد به تعويق بيفتد.
دادگاه عالي اداري مصر، همچنين با صدور حكمي، مشاركت احمد شفيق آخرين نخست وزير دوران مبارك را در انتخابات رياست جمهوري مجاز دانست و به اعتراضات مردمي بي توجهي نشان داد.

 



دادگاه مالزي بوش را جنايتكار جنگي خواند

دادگاه جنايات جنگي كوالالامپور عليه بوش رئيس جمهور سابق آمريكا و اعضاي دولتش كيفرخواست صادر كرد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، دادگاه جنايات جنگي كوالالامپور كيفرخواست خود را عليه جنايات جنگي «جرج بوش» رئيس جمهور سابق آمريكا، ديك چني معاون او و شش عضو ديگر دولت بوش صادر كرد.
براساس كيفرخواست؛ اين افراد متهم شده اند در شبكه اي از توطئه دست داشته اند و اجازه داده اند شكنجه و جنايات جنگي در زندان گوانتانامو، بگرام و ابوغريب اتفاق بيفتد.
دادگاه جنايات جنگي كوالالامپور به متهمان دستور داد تا به بازماندگان قربانيان اين پرونده غرامت پرداخت كنند و قرار است احكام صادره در دادگاه مالزي و گزارش روند براي برگزاري آن به دادگاه بين المللي جنايي در لاهه، سازمان ملل متحد و شوراي امنيت ارسال شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14