(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 - شماره 20208 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
13 عامل رژيم صهيونيستي ؛ موساد چگونه جاسوس هايش را شكار مي كند
ولايت فقيه آغازگر بيداري اسلامي است
برقراري تدابير امنيتي براي برگزاري گفت وگوهاي ايران و 1+5 در عراق
اينديپندنت: تهديد اسرائيل عليه ايران بلوف قرن است صهيونيست ها 40 سال است جنگي را نبرده اند
تجليل از 50 بانوي برگزيده كشور در مشهد
جليلي: 1+5 دچار اشتباه محاسباتي نشود در بغداد منتظر جلب اعتماد ايران هستيم
انتصاب معاون راهبردي و رئيس جديد مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه
فرمانده نيروي دريايي سپاه در نشست با نخبگان دانشگاه شريف :
ايران در ساخت قايق هاي تندرو و موشك انداز به رتبه اول جهان دست يافت
با برگزاري جشنواره و آئين گل غلتان نوزادان دامغاني در ميان گل غلتانده شدند
دريادار سياري: نيروي دريايي ارتش منطقه عملياتي خود را گسترش مي دهد



در نشست با خبرنگاران تشريح كردند
13 عامل رژيم صهيونيستي ؛ موساد چگونه جاسوس هايش را شكار مي كند

سرويس سياسي -
دادگاه 13 تن از متهمان جاسوسي براي رژيم اسرائيل روز گذشته برگزار و احكام آنها ابلاغ شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، قاضي پرونده 13 متهم جاسوسي براي سرويس اطلاعاتي موساد گفت: متهمان دستگير شده با برقراري ارتباط از طريق فضاي مجازي و جذب از طريق شبكه هاي ماهواره اي و مراجعه حضوري به سركنسولگري رژيم صهيونيستي براي سرويس اطلاعاتي موساد جاسوسي مي كردند. قاضي صلواتي در جلسه ابلاغ حكم اين 13 متهم افزود: در اين جلسه تعدادي از جاسوسان و مرتبطان سرويس جاسوسي موساد كه با تلاشها و هوشمندي سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات دستگير شدند حضور دارند.
وي گفت: تعدادي از اين متهمان با حضور وكلا و نمايندگان دادستان در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران محاكمه و حكم قانوني براي آنان صادر شده است. قاضي اين پرونده افزود: بقيه اين افراد نيز در آينده نزديك محاكمه خواهند شد. وي گفت: اين افراد پس از جذب از طريق فضاي مجازي و شبكه هاي ماهواره اي و مراجعه حضوري به سركنسولگري هاي رژيم صهيونيستي در برخي كشورهاي همسايه با وعده هاي پوشالي افسران اطلاعاتي موساد مواجه شدند و به تناسب توانايي ها و ظرفيت هاي افراد آموزش هايي به آنها داده شده است.
قاضي پرونده افزود: اين افراد را سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي با پرداخت وجوه و امكانات ماموريت هاي عملياتي و غيرعملياتي به آنها واگذار و حتي براي آنان دوره هاي آموزشي در اسرائيل برگزار كرده است. وي گفت: اين متهمان با برقراري ارتباط با كاركنان مراكز حساس در كشور اقدام به جاسوسي در زمينه هاي مختلف كرده اند.
قاضي پرونده افزود: رژيم صهيونيستي به زعم خود مي پنداشت با اين گونه اقدامات اقتدار جمهوري اسلامي ايران را زير سوال مي برد، هرچند ملت شهيد پرور ايران در صحنه هاي مختلف به آمريكا و رژيم صهيونيستي ثابت كردند كه با اقداماتي از جمله ترور دانشمندان هسته اي و جنايات آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي دست از اركان و ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي برنخواهند داشت.
وي گفت: اين دادگاه با استعانت از پروردگار متعال و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و رئيس قوه قضائيه در برخورد قاطع و انقلابي با جاسوسان و خائنان به كشور درنگ نكرده و آنها را به اشد مجازات محكوم كرده است.
اولين متهم درباره وعده هاي سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي به خود گفت: به من وعده ويلا، خانه مجلل و زندگي مرفه دادند و در عين حال تهديد كردند اگر با آنها همكاري نكنم، كاري مي كنند كه توسط وزارت اطلاعات دستگير شوم.
وي در ادامه افزود: علي رغم تمام وعده هايي كه به من دادند، تنها هزينه يك ماه اقامت در اسلامبول را پرداخت كردند.
يكي ديگر از متهمان با اشاره به دروغين بودن وعده هاي داده شده به خود گفت، من پيش از هر اقدام عملي توسط وزارت اطلاعات دستگير شدم.
متهم بعدي با اشاره به نحوه جذب خود توسط موساد، گفت: آنها با استفاده از تبليغات ماهواره اي و اينترنت از طريق سفارت تل آويو در آنكارا من را در دام انداختند. آنها به من آموزش نقشه برداري داده و از من خواستند نقشه برخي نقاط نظامي را براي آنها بفرستم.
وي در ادامه افزود: من طي سه جلسه ملاقات حضوري 6000 دلار از رابط خود دريافت كردم.
متهم بعدي كه فردي دانشجو بود انگيزه خود را از جاسوسي براي موساد، اخذ ويزا و ادامه تحصيل در خارج عنوان كرد.
وي كه در تركيه به دام موساد افتاده بود، گفت: پس از جذب، جلسات بعدي ملاقات در بمبئي هند انجام شد و آنها از من خواستند چند عكس را شناسايي كنم. وي افزود: آنها مرا تهديد كردند در صورت عدم همكاري، خانواده ام با خطر جاني مواجه خواهند شد.
يكي ديگر از متهمان در دادگاه گفت: يكي از اقوامم در سازمان انرژي اتمي مشغول به كار است. آنها از من خواستند برادر اين فرد را به تركيه برده و به آنها وصل كنم تا از طريق وي به مقاصد خود برسند.
اين متهم درباره وعده هاي داده شده به خود گفت: آنها وعده ماهي 5000 دلار به من داده بودند در حالي كه در مجموع تنها 1600دلار بيشتر پرداخت نكردند.
متهم بعدي مدعي شد، من تا زماني كه دستگير شدم نمي دانستم موساد چيست. وي محل به دام افتادن خود را شمال عراق عنوان كرد.
يكي ديگر از متهمان در تشريح فعاليت هاي خود گفت: در تركيه يك خانم پس از زمينه چيني به من نزديك و با شگردهاي زنانه مرا به دام خود انداخت و پس از آن با وعده كار مرا با خود به بلژيك برد. در آنجا بود كه گفت مامور موساد است و بايد با وي همكاري اطلاعاتي كنم.

 



در همايش نظريه بيداري اسلامي مطرح شد
ولايت فقيه آغازگر بيداري اسلامي است

سخنرانان همايش نظريه بيداري اسلامي در انديشه امام و رهبري، با تأكيد بر نقش ولايت فقيه و انقلاب اسلامي در بيداري اسلامي ملت هاي منطقه تأكيد كردند كه ولايت فقيه آغازگر بيداري اسلامي است.
آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري در اين همايش با بيان اين مطلب كه آنچه امروز فطرت ها را مي تواند بيدار و هدايت كند، ولايت مطلقه است، گفت: فطرت انساني عطيه اي الهي و استعدادي پويا است كه نياز به تحريك دارد و اينكه بيداري تنها براساس فطرت انساني شكل گرفته است، حرف هاي انحرافي است؛ بيداري اين فطرت به دست انبيا و اولياست.
وي با تأكيد بر اينكه اگر فطرت را رها كنيد، فطرت منحرف مي شود، خاطرنشان كرد: بايد فطرت سالم نگه داشته شود و اين سلامتي نياز به رهبري دارد؛ اين رهبري بسيار مهم است، اينكه فطرت انسان ها به وسيله اوليا و انبيا بيدار، راهنمايي و هدايت شود، براي شيعيان بسيار مهم است، در غير اين صورت منحرف خواهد شد.
ولايت فقيه فطرت ها را بيدار و هدايت مي كند
رئيس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: تكيه بر فطرت انساني انحراف از روش قرآني است؛ آنچه امروز فطرت ها را مي تواند بيدار و هدايت كند، ولايت مطلقه است؛ مسئله ولايت فقيه امري مسلم براي شيعيان و امتياز شيعيان است.
مهدوي كني با بيان اينكه ولايت فقيه در زمان شيخ مفيد و شيخ صدوق مطرح بوده منتها آنچه كه در گذشته نبوده نظريه پردازي در مسئله ولايت فقيه و اجراي ولايت بود، اظهار كرد: آنچه كه در مسئله ولايت مطلقه عامه مهم است، نظريه پردازي است كه به تناسب اوضاع و احوال بتوان ولايت را پياده كرد و جمود نداشته باشيم.
وي اظهار كرد: دنيا رو به تحول است و بايد ما اين تحول را بپذيريم و مطابق آن در راستاي ولايت حركت كنيم؛ كاري كه امام(ره) كرد و منشأ بيداري اسلامي و جهاني شدند؛ اين است كه امام(ره) نظريه پردازي كردند و در نجف بحث حكومت اسلامي را نوشتند، بحث كردند كه حكومت براي ولايت فقيه است. ايشان اثبات كردند كه فقيه مي تواند حكومت كرده و جامعه را به تناسب زمان اداره كرد.
خواسته هاي خود را با رهبري منطبق كنيم
رئيس مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود تضعيف رهبري و نهادهاي مربوط به رهبري را تضعيف نظام بيان كرد و گفت: بيداري اسلامي مهم است و همان طور كه در اصل آن نقش داشتيم، براي هدايت آن نيز بايد نقش داشته باشيم، براي آن متحد باشيم و خواسته هاي شخصي و گروهي خود را با مقام معظم رهبري منطبق كنيم و اين مسئله مهمي براي پيشرفت است؛ چرا كه وقتي اختلاف به وجود مي آيد دشمن سوءاستفاده مي كند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: امام(ره) با همه اينكه سخت گير بودند اما جمع بين ما را لازم مي دانستند؛ ايشان توصيه داشتند انقلاب راه خود را باز كرده است و امروز هم دشمنان شايد حركت هاي ايضايي داشته باشند اما به اين انقلاب آسيبي نمي رسانند.
پيام ايران به مسلمانان دنيا
مشاور عالي مقام معظم رهبري نيز در اين همايش گفت: كار امام در آن دنياي پر از نااميدي اين بود كه توانستند حكومت ديني و احكام فراموش شده جهاد و شهادت را احياء كنند.
غلامعلي حدادعادل در مقاله خود كه با عنوان «خواب ديروز و بيداري امروز» خوانده شد، افزود: امام نظريه ولايت فقيه را متناسب با زمان و همه ظرفيت هاي اسلامي از جمله ظرفيت اجتهاد اجرا كردند. حدادعادل گفت: حكومت اسلامي ايران در 33سال گذشته به جهانيان نشان داد كه مي تواند حكومت اسلامي امكان داشته باشد و ديگر امروز هيچ كسي در اين امكان شكي ندارد. وي ايستادگي جمهوري اسلامي در برابر تحريم ها، تهديدها، توطئه ها و تهاجمات نرم افزاري و سخت افزاري را نوعي پيام به همه مسلمانان دانست و گفت: هم اكنون از نوجواناني كه در مدارس و دانشگاه هاي اندونزي با ايمان اسلام رشد مي كنند تا جواناني كه در ميدان التحرير قاهره قلبشان براي اسلام مي تپد همه به انقلاب ما دل بسته اند و مخالفت با سلطه غرب به ويژه آمريكا و پيشرفت، بدون رابطه با آمريكا، پيام ايران براي مسلمانان است.
وي در ادامه به خطبه مقام معظم رهبري يك هفته قبل از سقوط حسني مبارك اشاره كرد و گفت: آن خطبه همزمان در ميدان التحرير قاهره پخش مي شد و آن روز مجد و عظمت مسلمانان ايران و مردم خود را در قامت و سخن رهبري لمس كردند.
وي گفت: مقام معظم رهبري آن روز در پيشگاه خدا احساس وظيفه كردند و ملت مصر را به قيام و سرنگوني حسني مبارك فراخواندند و اينكه يك رهبر بدون كمترين اعتنا به آمريكا و قدرت هاي غربي، جهان اسلام را به حركت وامي دارد نمادي از تحول در جهان اسلام است.
انقلاب اسلامي
بت بزرگ را شكست
رئيس دفتر مقام معظم رهبري هم در اين همايش گفت: اگر بيداري اسلامي بخواهد آنچنان كه حقش است پياده شود راهي جز بازگشت به احياي ارزش هاي فراموش شده اسلام و برگشت به اسلام ناب ندارد. حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني در همايش نظريه بيداري اسلامي با اشاره به آياتي از قرآن مجيد مبني بر لزوم مقابله با استكبار افزود: آنهايي كه به بت هايي چون آمريكا و انگليس وابسته اند بدبختند و اين امام امت بود كه اين بت ها را شكست. وي گفت: شعار محوري مرگ بر آمريكا كه هنوز بر زبان زن، مرد، كوچك و جوان ما جاري است همان شكستن بت بزرگ محسوب مي شود و اين معناي بيداري اسلامي است. رئيس دفتر مقام معظم رهبري افزود: اينكه مي بينيم حتي در مركز كفر گاهي صداي الله اكبر بلند مي شود از آثار انقلاب اسلامي ماست و هيچ راهي براي نجات بشر از دست اين بت ها و بتچه ها غير از پيروي از اسلام ناب و تعاليم پيامبر(ص) وجود ندارد.
رونمايي از آثار برگزيده
بيداري اسلامي
آثار برگزيده همايش نظريه بيداري اسلامي در انديشه سياسي امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رونمايي شد. در مراسم رونمايي غلامعلي حدادعادل نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت. آثار برگزيده همايش كه رونمايي شده به اين شرح است:- چكيده مقالات همايش نظريه بيداري اسلامي شامل 200 چكيده مقاله از ميان آثار رسيده به همايش.- كتاب مقالات برگزيده همايش نظريه بيداري اسلامي شامل 30 اثر برتر رسيده به همايش.- مجلات تك مقاله اي شامل تعدادي از مقالات كامل رسيده به همايش.- كتاب 11 گفتار پيرامون بيداري اسلامي.- مجموعه 11 سخنراني از مقام معظم رهبري در خصوص بيداري اسلامي- نشريه بيداري اسلامي در دو جلد شامل مجموعه مقالات و مصاحبه هاي تيم هاي پژوهشي همايش.

 



سخنگوي فرمانده عمليات بغداد خبر داد
برقراري تدابير امنيتي براي برگزاري گفت وگوهاي ايران و 1+5 در عراق

سخنگوي فرمانده عمليات بغداد گفت: دولت تدابير امنيتي لازم را براي حفاظت از هيئت هاي شركت كننده در گفت وگوهاي هسته اي اتخاذ كرده است.
سرهنگ «ضياء الوكيل» سخنگوي فرمانده عمليات بغداد در گفت وگو با الحيات در اين باره اظهار داشت: «دولت تدابير امنيتي را براي حفاظت از گفت وگوها درباره پرونده هسته اي ايران اتخاذ كرده است.»
وي تاكيد كرد: «آن گونه كه برخي ها شايعه كرده اند اقدامات امنيتي بسيار شديد نخواهد بود و بغداد قرق نخواهد شد و مقررات منع رفت و آمد نيز برقرار نمي شود.»
اين مقام مسئول افزود: «تدابير امنيتي از وقوع حوادث امنيتي جلوگيري خواهد كرد و نيروهاي ارتش و پليس وظيفه حفاظت از هيئت هاي شركت كننده را برعهده خواهند داشت.» وي تاكيد كرد: «موفقيت طرح حفاظتي كه در جريان كنفرانس سران اتحاديه عرب در بغداد برگزار شد تجربه خوبي براي ما ايجاد كرد.» بنابراين گزارش از سوي ديگر «لبيد عباوي» معاون وزارت خارجه عراق، در تماس تلفني با الحيات در همين زمينه گفت: «آمادگي براي ميزباني گفت وگوهاي ويژه پرونده هسته اي ايران ادامه دارد.»
وي افزود: «نقش عراق فراهم آوردن فضايي آرام و حمايت از موفقيت اين گفت وگوها بدون دخالت در آن است.» لبيد عباوي تاكيد كرد: «عراق در اين گفت وگوها، طرف مذاكره نيست و نقش آن تنها ميزباني اين نشست است.»
گفتني است، حسين شهرستاني معاون امور انرژي نخست وزير عراق، از دانشمندان سراسر جهان خواست از تلاش در زمينه توليد سلاح هاي كشتار جمعي خودداري كنند.

 



اينديپندنت: تهديد اسرائيل عليه ايران بلوف قرن است صهيونيست ها 40 سال است جنگي را نبرده اند

يك تحليلگر برجسته و مشهور ايرلندي در مقاله اي از تهديد رژيم صهيونيستي به حمله عليه ايران تحت عنوان «بلوف قرن» ياد كرد و گفت: صهيونيست ها 40 سال است، جنگي را نبرده اند.
به گزارش اينديپندنت، «كاكبرن» كه از سال 1979 در سمت خبرنگار و تحليلگر مسائل خاورميانه براي نشرياتي چون «فايننشال تايمز» و «اينديپندنت» قلم زده است، افزود: نتانياهو صاحب يك هنر است و آن هنر چيزي جز تهديد جلوه دادن كشورها نيست.
اين تحليلگر مشهور ايرلندي نتانياهو را يك پوكرباز حرفه اي دانسته كه تهديد ايران را به گونه اي جلوه داده است كه كسي حاضر نباشد بر سر بلوف بودن آن با وي شرط بندي كند.
كاكبرن كه در كل معتقد است اين بلوف نتانياهو موفقيت هايي را براي رژيم صهيونيستي كسب كرده است، مي نويسد: مواجهه زباني نتانياهو با ايران يك دست آورد ديگر نيز براي وي داشته كه آن به دست فراموشي سپردن وضعيت ملت فلسطين و شهرك سازي هاي اسرائيل در اراضي فلسطيني است.
در اين مقاله اذعان شده است كه ايرانيان بلوف بودن تهديد نتانياهو را درك كرده اند، اما اين نكته هم مهم است كه اين بلوف توانسته است بر ديگر كشورهاي جهان تاثيراتي داشته باشد. از نظر كاكبرن، يكي از عوامل اعمال تحريم هاي سخت بر ضد ايران همين تهديدات نتانياهوست، چرا كه جهان ترجيح مي دهد ايران را تحريم كند تا اينكه شاهد حمله اسرائيل به اين كشور باشد. از ديگر مسائلي كه در اين مقاله مورد اشاره قرار گرفته اين است كه نتانياهو به عكس اولمرت، رئيس پيشين كابينه اسرائيل و شيمون پرز، رئيس اين رژيم، تاكنون هيچ جنگي را آغاز نكرده و تنها با ابزار سياسي به دنبال اهداف خود است.
كاكبرن با اشاره به اينكه 40 سال است كه اسرائيل در هيچ جنگي پيروز نشده است، افزود: ماجراجويي طولاني مدت اسرائيل در لبنان كه در سال 1982 آغاز شد، 20 سال بعد با عقب نشيني و تحقير به پايان رسيد. در سال 2006، بمباران هاي يك ماهه ارتش اسرائيل نتوانست حزب الله را از مواضع خود در نزديكي مرزهاي اسرائيل [فلسطين اشغالي] بيرون براند. با اين تفاسير، آيا بمباران هاي اسرائيل بر ضد تاسيسات هسته اي ايران كه زير زمين قرار گرفته اند، موفق خواهد بود؟
براساس اين گزارش، اسرائيل بدون چراغ سبز آمريكا وارد جنگ نمي شود و به نظر نمي رسد كه اين روند را در آينده نيز تغيير بدهد، طوري كه هيچ چيز براي اسرائيل به اندازه اتحاد با آمريكا مهم نيست و راي دهندگان اسرائيلي نيز اين امر را مي دانند و با كساني كه اين اتحاد را به خطر اندازند، مخالفت مي كنند.
به نوشته كاكبرن، دليل ديگر اينكه اسرائيل نمي خواهد با ايران درافتد اين است كه قدرت نظامي اين رژيم كمتر از آن چيزي است كه كشورهاي ديگر جهان تصورش را مي كنند. جنگ 2006 لبنان نشان داد كه قواي نظامي اسرائيل در تمام سطوح ناشايسته و بي ظرفيت هستند.
اين گزارش در بخش ديگري به اين نكته نيز اشاره كرده است كه باراك اوباما، رئيس جمهور ايالات متحده نيز از خارج شدن مساله فلسطين از اذهان عمومي سود برده است.
كاكبرن در پايان مقاله خود، انقلاب هاي اخير عربي را جدي ترين تهديد براي رژيم اسرائيل قلمداد كرده كه با برخي پادشاهي هاي ديكتاتور عرب روابط حسنه اي داشت.
وزير دفاع اتريش: حمله به ايران منطقي نخواهد بود
«نوربرت دارابوس» در يك مصاحبه مطبوعاتي در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد اگر اسرائيل به ايران حمله كند و ايران با حمله هسته اي به كشورهاي اتحاديه اروپا واكنش نشان دهد، اولا، اتحاديه اروپا چگونه شهروندان اروپايي را از ايران تخليه مي كند؟ ثانيا، اتحاديه اروپا چه برنامه و آمادگي هايي براي محافظت از مردم خود در يك جنگ هسته اي احتمالي با ايران دارد؟، گفت: «هيچ نشانه اي وجود ندارد كه حاكي باشد اسرائيل به ايران حمله خواهد كرد. اين سوال ترديدبرانگيز است و اين مسئله اي نيست كه به اتحاديه اروپا مربوط بشود و اين سوال بسيار فرضي است. من فقط مي توانم ابراز اميدواري كنم كه اوضاع هرگز در مسير تشديد تنش پيش نرود. ديدگاه من به عنوان وزير دفاع اتريش اين است كه حمله به ايران منطقي نخواهد بود و رويكرد صحيح اين است كه تلاش كنيم اين مسئله از راه مذاكره و گفت وگو حل و فصل شود و اتحاديه اروپا هيچ گونه تدابير احتياطي به منظور آماده شدن براي سناريويي كه از ديد من اتفاق نخواهد افتاد آماده نكرده است. اگر چنين تدابيري اتخاذ شود مردم از آن مطلع خواهند شد.»

 



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
تجليل از 50 بانوي برگزيده كشور در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
50 نفر از بانوان برگزيده كشور در همايش بانوي بصير كه همزمان با ميلاد حضرت زهرا (س) با حضور رئيس جمهور برگزار شد، مورد تقدير قرار گرفتند.
رئيس جمهور در اين مراسم با اشاره به نقش ارزنده زنان در صيانت از اساس انسانيت انسان، گفت: حضرت زهرا(س) تنها متعلق به مسلمانان نيست بلكه ايشان به تمام بشريت تعلق دارند، چرا كه آن حضرت الگوي تمام زنان عالم هستند.
دكتر محمود احمدي نژاد ستون اصلي استقرار خانواده را عشق دانست و عنوان كرد: زن و مرد در جامعه در نقطه مقابل يكديگر قرار ندارند بلكه اين دو مكمل يكديگرند.
وي تصريح كرد: كمال و رشد انسان ها بر مبناي محبت پايه گذاري شده است و خداوند ترويج عشق، مهرورزي و محبت پراكني را در وهله نخست در خانواده بر عهده زن قرار داده است.
احمدي نژاد با بيان اين كه حيا، سپر و سنگر صيانت از حقيقت، كمال انساني و مهرباني است، افزود: نقطه اصلي مهرورزي در رابطه ميان همسران است و از آنجا اين مهرباني به فرزندان و جامعه انتقال مي يابد.
در همايش بانوي بصير از 50 نفر از بانوان برگزيده كشور اعم از نخبگان، مديران، هنرمندان، خانواده هاي شهدا و ايثارگران و در حوزه هاي مختلف فرهنگ، اقتصاد، دانشگاه و... تقدير شد.
در اين همايش از قدسيه سرخه همسر آيت الله مهدوي كني به عنوان همسر نمونه، از فاطمه سادات نيري به عنوان پزشك نمونه، نير خادم غايبي به عنوان پزشك بسيجي نمونه، نصرت تاكي به عنوان همسر شهيد نمونه، فاطمه ربيعي به عنوان مادر نمونه، فريبا جعفري به عنوان كارگردان نمونه، صغري حيدري به عنوان كارآفرين نمونه و چند تن ديگر از بانوان با اهداي لوح تقدير قدرداني شد.
احمدي نژاد صبح يكشنبه در جريان سفر خود به خراسان رضوي وارد شهرهاي خوشاب و فيروزه شد.
وي در جمع مردم فيروزه با اشاره به اين كه ساختن كشور بايد در سه بخش توليد، كشاورزي و صنعت انجام شود، اظهار داشت: معادن اين شهرستان ذخيره عظيمي است كه با توجه و حمايت بيشتر دولت و همت مردم مي توان براي جوانان اين شهرستان اشتغال مناسب ايجاد كرد و ريشه بيكاري را از بين برد.
احمدي نژاد ضمن اعلام موافقت با تغيير نام «تخت جلگه» به شهرستان «فيروزه» تصريح كرد: دولت براي اشتغال جوانان يك شهرك صنعتي در اين شهرستان راه اندازي مي كند.
وي همچنين گفت كه كلنگ كارخانه تراكتورسازي با ظرفيت اشتغال 750 نفر در شهرستان فيروزه روز دوشنبه توسط وزير صنعت، معدن و تجارت به زمين زده مي شود.
رئيس جمهور در جمع مردم كاشمر ضمن انتقاد از برخي حكومت هاي منطقه اي براي خريداري ده ها ميليارد دلار سلاح از قدرت هاي استكباري، گفت: اگر هدف آنها از خريدن اين سلاح ها جنگ با رژيم صهيونيستي است بايد بدانند براي نابودي رژيم صهيونيستي نيازي به جنگيدن نيست.
وي اظهار داشت: اگر كشورهاي منطقه ارتباط خود را با صهيونيست ها قطع كنند و فقط يك اخم كوچك به رژيم صهيونيستي كنند، كار اين رژيم جعلي تمام است.
احمدي نژاد خطاب به برخي حاكمان منطقه افزود: اگر اين حاكمان عقل داشته باشند نفت خود را نمي فروشند تا از ديگران 60 ميليارد دلار سلاح خريداري كنند.
رئيس دولت دهم تاكيد كرد كه بسياري از بداخلاقي ها و بدرفتاري هاي حاكمان مستبد و مستكبر به خاطر بهره نبردن آنها از نعمت عقل و تفكر است.
احمدي نژاد ادامه داد: اگر مستكبران عقل داشتند به جاي بداخلاقي با ملت ها و تجاوز با دوستي و احترام رفتار مي كردند.
احمدي نژاد در جمع مردم خليل آباد گفت: زيباترين لحظه ها در دولت، زمان خدمت گزاري به ملت و زيباترين صحنه ها، حضور در متن مشكلات، شادي ها و غم هاي مردم است.
در همين زمينه امام جمعه شهر قاين در گراميداشت يكصدمين سفر استاني دولت در جمع نمازگزاران اين شهرستان گفت: سفرهاي هيئت دولت به استان ها و شهرستان ها مايه خير و بركت فراوان بوده است و اين كار مورد رضايت رهبر، بزرگان و مردم واقع شده است و مردم قاينات نيز از انجام اين سفرها و دستاوردهاي آن رضايت دارند.
به گزارش خبرنگار كيهان در قائن، آيت الله اصفهاني در ادامه خطاب به رئيس جمهوري افزود: مسئله اي كه براي مردم قاينات دغدغه شده و با تماس هاي مكرر درخواست عنوان و پيگيري آنها را داشته اند اين است كه رئيس جمهور با تمام لطفي كه نسبت به اين شهرستان داشته ايد ولي مطالبات مردم قاينات نبايد فراموش شود. وي از عملكرد دولت در اجرايي نشدن برخي مصوبات در شهرستان انتقاد كرد و افزود: چندين قول و مصوبه از جمله احداث مجتمع فرهنگي هنري قاين، رسيدگي به ميراث فرهنگي، دبيرخانه جشنواره زعفران و مركز تحقيق و پژوهش زعفران و برخي مسائل ديگر در اين شهرستان بر زمين مانده و كسي پاسخگوي اين مطالبات نيست.
اصفهاني در همين زمينه خطاب به دكتر احمدي نژاد افزود: چند مرتبه در جمع مردم قاينات عنوان كرديد كه مركز تحقيقات زرشك و زعفران در اين شهرستان احداث مي شود اما در عمل چيز ديگري شد. اخيرا هم جنجال ثبت جهاني زعفران قاين به نام خراسان جنوبي، اعتراض مردم را به دنبال داشت.

 



جليلي: 1+5 دچار اشتباه محاسباتي نشود در بغداد منتظر جلب اعتماد ايران هستيم

دبيرشوراي عالي امنيت ملي در ديدار با نخست وزير اسبق فرانسه با اشاره به رويكرد منطقي جمهوري اسلامي ايران مبني بر گفت و گو - همكاري تصريح كرد: «زمان براي راهبرد فشار به پايان رسيده است».
ميشل روكار، نخست وزير اسبق فرانسه عصر روز يكشنبه 24 ازديبهشت 1391 (13 مه 2012) با سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت و گو كرد.
جليلي با اشاره به برخي اظهار نظر هاي غير منطقي بعضي مقام هاي غربي و طرح برخي ادعاهاي واهي از سوي آنها كه بارها نادرستي آن از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي مورد تاكيد قرار گرفته است به مسئولان غربي هشدار داد مقام هاي غربي دقت كنند برخي اظهارات غير سازنده است.
حدس زده مي شود اشاره جليلي به اظهارات اخير كاترين اشتون است كه گفته بود در بغداد بايد روند توقف برنامه هسته اي نظامي ايران آغاز شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: «هر گونه اشتباه محاسباتي غرب مانع موفقيت گفت و گوها خواهد بود».
جليلي تصريح كرد: «در بغداد منتظر اقدام براي جلب اعتماد ملت ايران هستيم».
ميشل روكار، نخست وزير اسبق فرانسه نيز در اين ديدار با اشاره به نتيجه انتخابات رياست جمهوري فرانسه اظهار داشت : «مردم در اروپا و فرانسه نسبت به مديريت بحران مالي در 5 سال گذشته راضي نيستند».
نخست وزير اسبق فرانسه با اشاره به عمق معضلات اقتصادي و مالي غرب تصريح كرد: «راي مردم فرانسه به تغيير به معناي حل بحران اقتصادي در فرانسه نيست، بلكه مشكلي اصلي اين است كه امروزه نظام سرمايه داري گرفتار بحران هاي داخلي است».
وي با اشاره به افزايش ميزان فقرا در كشورهاي اروپايي تصريح كرد: « مشكل اساسي اين است كه هدف اصلي نظام سرمايه داري تامين منافع ثروتمندان است و اين امر چشم انداز بهبود اوضاع را تيره و تار مي كند».
نخست وزير اسبق فرانسه با اشاره به اين كه مذاكرات استانبول يك گام مثبت به پيش بود ابراز اميدواري كرد: «گفت و گوهاي بغداد در راستاي تفاهم نامه هاي حاصل شده در استانبول انجام شود تا شاهد خوشنودي و درك متقابل همه طرف ها باشيم».
وي اين موفقيت را به نفع همه از جمله فرانسه دانست.
سردمداران نظام جهاني
آماده بحران جديد نيستند
نخست وزير اسبق فرانسه در سخنراني خود در دانشكده روابط بين الملل وزارت امورخارجه كشورمان با اشاره به مسئله هسته اي ايران تاكيد كرد كه سردمداران نظام جهاني آماده يك بحران جديد نيستند.
«ميشل روكار» نخست وزير اسبق فرانسه در نشستي در دانشكده روابط بين الملل وزارت امور خارجه درباره موضوع بحران اقتصادي در منطقه يورو سخنراني كرد.
روكار در بخشي از اين سخنراني با اشاره به بحران در نظام جهاني و كشورهاي غربي گفت: سردمداران نظام جهاني آماده يك بحران جديد نيستند.
وي با اشاره به بيانات رهبر انقلاب اسلامي ايران درباره حرام بودن توليد، نگهداري و استفاده از سلاح هسته اي تاكيد كرد كه كشورهاي غربي در شرايط عادي به مسئله هسته اي ايران نمي پردازند.
نخست وزير اسبق فرانسه افزود: با توجه به شرايط بحران در كشورهاي غربي با وضعيتي عصبي با مسئله هسته اي برخورد مي شود به جاي اينكه اين مسئله در حالت عادي مورد بررسي قرار گيرد.
وي با بيان اينكه همه طرف ها در وضعيت دشواري قرار دارند تاكيد كرد كه هرگونه اقدام عصبي و انگيزشي مي تواند خطرناك باشد.
روكار در بخش ديگري از اظهارات خود تاكيد كرد كه پيوستن ايران به باشگاه هاي هسته اي به خودي خود خوب است، ولي اشاعه فعاليت هاي هسته اي در بخش هاي نظامي خطرناك است.
گفتني است، روكار با حضور در گفت وگوي ويژه خبري سيما در شب گذشته به بررسي تحولات فرانسه پس از انتخابات اخير اين كشور پرداخت.

 



انتصاب معاون راهبردي و رئيس جديد مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه

رئيس قوه قضائيه در احكام جداگانه اي معاون راهبردي و رئيس مركز حفاظت و اطلاعات اين قوه را منصوب كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني قوه قضائيه، در حكم آيت الله آملي لاريجاني، «محمد باقر ذوالقدر» با حفظ سمت سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم نيز خواهد بود. رئيس قوه قضائيه همچنين در حكمي حجت الاسلام والمسلمين «سيد اسماعيل خطيب» را به عنوان رئيس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه منصوب كرد. بنابراين گزارش آيت الله آملي لاريجاني «اصغر جهانگير» رئيس سابق مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه را به عنوان مشاور رئيس قوه قضائيه و بازرس ويژه اين قوه منصوب كرد.

 



فرمانده نيروي دريايي سپاه در نشست با نخبگان دانشگاه شريف :
ايران در ساخت قايق هاي تندرو و موشك انداز به رتبه اول جهان دست يافت

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در ساخت و توليد قايق ها و شناورهاي تندرو و موشك انداز در جهان مدعي هستيم.
سرتيپ پاسدار فدوي كه در دومين همايش ملي شناورهاي تندرو در دانشگاه صنعتي شريف سخن مي گفت، افزود: از زمان جنگ تحميلي تاكنون حدود 20 هزار فروند شناور توليد كرده ايم كه اين اطميناني براي كشور است.
وي اظهار داشت: در حال حاضر قايق تندرو زير 15متر با سيستم موشك انداز در دنيا وجود ندارد اما اين قايق ها را ايران توليد كرده است.
فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: متوسط سرعت شناورهاي توليد شده ايران دو برابر شناورهاي دنياست.
فدوي افزود: شناورهاي تندرو موشك انداز داراي سيستم اژدر و سيستم هاي الكترونيكي در ايران توليد مي شود كه اين توليد در هيچ جاي دنيا وجود ندارد.
وي گفت: هدف گذاري ما در برنامه پنجم؛ سرعت سه برابري شناورهاي تندرو است.
فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح كرد: ما هم اكنون قايق هاي تندروي زير 15متر و20 متر را نيز ساخته ايم. فدوي با بيان اينكه توليد و ساخت قايق هاي تندرو عرصه پيچيده و خاصي است از دانشجويان و استادان خواست كه در اين عرصه اهتمام بيشتري داشته باشند.
وي افزود: اگر ما به طور كامل در موضوع بدنه و تحرك شامل موتور و گيربكس و پروانه وارد شويم به نتايج عظيم تري دست خواهيم يافت.
فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: ما قصد داريم طراحي، توليد و ساخت قايق هاي تندرو را در دانشگاه ها نهادينه كنيم، چرا كه دانشجويان و استادان از ايده هاي بسيار بالايي برخوردارند.
فدوي با بيان اينكه ما در ساخت سلاح هاي ديگر از برخي كشورها جلوتر هستيم افزود: در حال حاضر موشك هاي 100درصد ايراني و بومي شده در كشور توليد مي شود.
وي اظهار داشت: توليد علم و فن آوري در هر عرصه اي به ويژه شناورها و قايق هاي تندرو همكاري بيشتر دانشجويان و استادان را مي طلبد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: براي موفقيت بيشتر بايد بودجه تحقيقاتي در اين حوزه افزايش يابد.

 



با برگزاري جشنواره و آئين گل غلتان نوزادان دامغاني در ميان گل غلتانده شدند

جشنواره و آئين سنتي گل غلتان نوزادان روز جمعه با شركت جمع كثيري از خانواده ها در اميريه دامغان برگزار شد.
آئين سنتي گل غلتان نوزادان به عنوان نخستين اثر معنوي استان سمنان در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.
دبير اين جشنواره با اشاره به قدمت بيش از 700ساله آئين گل غلتان نوزادان در شهرستان دامغان افزود: در اين آئين در فضايي معنوي مادران نوزادان خود را در گلبرگ هاي گل محمدي غلتانده تا در برابر بيماري ها بويژه آلرژي هاي فصل بهار مصون بمانند.
«مصطفي فواديان» گفت: در اين جشنواره بيش از 200نوزاد كه نخستين بهار زندگي خود را مي گذرانند همراه با ذكر صلوات و... در گل غلتانده و درون اين آئين شركت كردند.
علاوه بر شهرستان دامغان كودكاني از ديگر نقاط كشور نيز براي شركت در اين جشنواره به اميريه دامغان آورده مي شوند و استقبال مادران نوزادان ساير نقاط كشور از اين آئين در حال افزايش است.
وي هدف از برگزاري اين جشنواره را احياي آداب و سنن قديمي، نهادينه كردن اين آئين، ايجاد فضايي شاد و سالم براي عموم جامعه و جذب گردشگر و رونق اقتصادي منطقه دانست.
در حاشيه اين جشنواره كه به مدت 2 روز توسط شهرداري و شوراي شهر اميريه برگزار شد، برنامه هاي مختلف فرهنگي، هنري و تفريحي برگزار شد.
در جشنواره گل غلتان بر اساس آئيني سنتي، زنان همراه با ذكر صلوات بر حضرت محمد(ص) و قرائت اشعاري در وصف نبي مكرم اسلام، نوزاد را در ميان پارچه اي سفيد رنگ كه گل هاي پر پر شده محمدي در ميان آن ريخته شده قرار داده و مي غلتانند.

 



دريادار سياري: نيروي دريايي ارتش منطقه عملياتي خود را گسترش مي دهد

فرمانده نيروي دريايي ارتش از گسترش منطقه عملياتي اين نيرو تا آب هاي فراتر از مدار 10 درجه در آينده نزديك خبر داد.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران پس از ديدار و گفت وگو با معاون ستاد فرماندهي ارتش عمان كه در ستاد فرماندهي نيروي درياي ارتش برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران به محورهاي گفت وگو با مقام ارشد دفاعي عمان پرداخت و گفت: با توجه به گسترش عملياتي نيروي دريايي ارتش در شمال اقيانوس هند و اينكه در آينده نزديك به آب هاي فراتر از مدار 10 درجه خواهيم رفت ما نيازمند تعامل و همكاري با كشورهاي همسايه خصوصا كشورهاي شمال اقيانوس هند هستيم.
وي به حضور نيروي دريايي ارتش در آب هاي آزاد خصوصا شمال اقيانوس هند، خليج عدن و درياي سرخ اشاره كرد و گفت: لازمه اين حضور فعال در عرصه وسيع دريا همكاري با كشورهاي همسايه است و ما در طول اين مدت كه توانسته ايم ضمن حذف امنيت خطوط مواصلاتي خودمان به برخي كشورهاي ديگر نيز كمك كنيم، از حمايت هاي كشور عمان نيز بسيار بهره برده ايم.
وي تصريح كرد: ناوگروه هاي ما پس از مدتي دريانوردي براي انجام كارهاي ضروري به بنادر ثالث يا مسقط در كشور عمان مي روند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14