(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 - شماره 20209 

حوادث كوتاه از كشورخسارت تگرگ به اراضي
با رونمايي طرح تفصيلي شهر تهران وسعت پايتخت به 630 كيلومتر محدود شد
با ناياب شدن واكسن مننژيت زائران حج عمره و عتبات در مراكز هلال احمر سرگردان شدند
فارس به نقل از يك منبع آگاه: قصاص چشم ضارب روحاني ناهي از منكر منتفي شد
وزير بهداشت خبر داد يكسان شدن تعرفه زايمان طبيعي و سزارين
با امكان انتخاب 100 كد رشته كارنامه كنكور ارشد هفته آينده منتشر مي شود
خسارتي از زلزله كهنوج گزارش نشده است
همزمان با سالروز تولد حضرت علي اكبر(ع) 47 جوان برتر ايران انتخاب و معرفي مي شوند
زمين لرزه در شمال جزيره هندورابي
4 كشته و زخمي در تصادف يك كمپرسي با چند خودرو و موتورسيكلت
تهران 1183 نفر سالمند بالاي 100 سال دارد
در حين برگزاري آزمون صورت گرفت دستگيري باند حرفه اي سرقت سؤالات دانشگاه آزاد
آلودگي ناشي از پديده گرد و غبار در قصر شيرين
توكلي: نتايج اوليه آزمون دكتري اعلام مي شود
فرمانده انتظامي شهرستان خبر دادكشف 150 پرنده و سنجاب از خودرويي در بيجار
دستگيري مردي كه زني را با سيم جاروبرقي خفه كرد



حوادث كوتاه از كشورخسارت تگرگ به اراضي

ايرنا- اروميه: بارش شديد تگرگ به مدت هفت دقيقه، خساراتي را به اراضي كشاورزي و باغات شهرستان چايپاره در آذربايجان غربي وارد كرد.
اين بارندگي همچنين باعث جاري شدن سيل در غرب اين شهرستان شد و براي بيش از يك ساعت جاده چايپاره به چالدران را در چند نقطه مسدود كرد.
دستگيري دو شرور مسلح
زاهدان- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي زاهدان گفت: ماموران انتظامي زاهدان در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه با اشرار و قاچاقچيان مسلح و اطلاع از تردد اشرار در يكي از مناطق شهرستان بلافاصله اقدامات خود را در خصوص قلع و قمع آنها آغاز كردند.
سرهنگ غلامرضا جعفري اضافه كرد: دو نفر موتورسوار مسلح و ملبس به لباس محلي به محل مورد نظر نزديك و به محض مشاهده ماموران از محل متواري شدند و ماموران نيز به تعقيب آنها پرداختند و موفق شدند موتورسيكلت را متوقف و دو نفر از اشرار را در يك اقدام غافلگيرانه دستگير كنند.
كشف كالاي قاچاق
زاهدان- خبرنگاركيهان: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان موفق شدند از يك دستگاه اتوبوس مقاديري كالاي قاچاق كشف و ضبط كنند.
ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان در ايست و بازرسي نصرت آباد در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاق كالا و در هنگام كنترل خودروهاي عبوري، به يك دستگاه اتوبوس مشكوك شدند و آن را متوقف كردند.
ماموران در بازرسي از خودرو موفق شدند تعداد 414 توپ انواع لباس، 100عدد ال ام بي، 54 جفت كفش و 136كيلو پارچه قاچاق را كشف و ضبط كنند.
دستگيري سارق كيف قاپ
زاهدان- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي زاهدان گفت: در پي اعلام شكايت فردي مبني بر سرقت يك عدد كيف دستي حاوي تلفن همراه، كارت عابربانك، اسناد و مدارك در داخل يكي از ميادين شهر توسط يك نفر موتورسوار ماموران كلانتري 14شهرستان زاهدان اقدامات خود را جهت شناسايي و دستگيري كيف قاپ آغاز كردند.
وي ادامه داد: ماموران با اقدامات پليسي و اطلاعاتي و با راهنمايي هاي شاكي موفق شدند سارق را شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه وي را دستگير و اموال مسروقه را نيز از وي گرفته و به مالباختگان تحويل دهند.

 



با رونمايي طرح تفصيلي شهر تهران وسعت پايتخت به 630 كيلومتر محدود شد

معاون شهرسازي شهردار تهران از محدود كردن وسعت پايتخت به 630 كيلومتر در طرح تفصيلي جديد شهر تهران خبر داد.
عليرضا جاويد در مراسم رونمايي از طرح تفصيلي جديد شهر تهران كه صبح ديروز در مركز همايش هاي برج ميلاد برگزار شد، با اشاره به اينكه طرح جامع شهر تهران در سال 87 به تصويب رسيد و اجرا شد، اظهار داشت: پس از تصويب نهايي طرح جامع تهيه طرح تفصيلي آغاز شد و سرانجام در پنجم فروردين ماه سال 91 اين طرح كه به تصويب كميسيون ماده 5 رسيده بود به كليه واحدهاي اجرايي در شهرداري ابلاغ شد.
وي با بيان اينكه يكي از رويكردهاي متفاوت طرح تفصيلي شهر تهران در مقايسه با طرح هاي گذشته كالبدي در پايتخت، نگرش به نوع پلاك و املاك است در اين باره توضيح داد: در طرح هاي گذشته كاربري ها به صورت تك پلاك تعريف مي شد اما هم اكنون طرح تفصيلي جديد شهر تهران در قالب پهنه بندي تفكيك پلاك ها را مشخص مي كند.
جاويد در ادامه با اشاره به وجود 4 پهنه اصلي در طرح تفصيلي شهر تهران خاطرنشان كرد: اين پهنه ها به 10 زيرپهنه تك كدي، 25 زيرمجموعه دو كدي تقسيم شده است و 55 زيرمجموعه 3 كدي نيز براي پهنه هاي طرح تفصيلي تعريف شده است.
وي با اشاره به قابليت استعلام نرم افزاري مشخصات املاك با استفاده از كد نوسازي تصريح كرد: شهروندان مي توانند با مراجعه به سايت شهرداري تهران به نشاني www.tehran.ir مشخصات ملك خود در طرح تفصيلي جديد را استعلام كنند.
به گفته معاون شهردار تهران اين براي نخستين بار است كه تمام اطلاعات جزء حوزه شهرسازي با عنوان ضوابط طرح تفصيلي بدون مراجعه حضوري به شهرداري در سايت شهرداري تهران فراهم شده است.
جاويد همچنين با اعلام بارگذاري دفترچه 64 صفحه اي ضوابط طرح تفصيلي جديد شهر تهران در سايت شهرداري خاطرنشان كرد: امكان اطلاع يافتن از بسياري از جزئيات اين طرح از طريق مراجعه به اين ضوابط ميسر است.
وي با بيان اينكه افق اجرايي طرح تفصيلي جديد شهر تهران 15 ساله است، افزود: پنج سال نخست اجراي طرح تفصيلي جديد بسيار حساس است و مي تواند ضمانت حسن اجراي اين طرح درسالهاي آينده باشد.
جاويد با بيان اينكه هم اكنون نخستين روزهاي اجراي طرح تفصيلي را پشت سر مي گذاريم گفت: يكي از نقاط بارز طرح تفصيلي جديد نگاه ساختاري راهبردي و انعطاف پذيري اين طرح است كه امكان تدقيق و اصلاح اين طرح را با سنجش بازخوردهاي اجراي آن فراهم مي كند.
وي در ادامه يكي از ويژگي هاي ممتاز طرح تفصيلي شهر تهران را تدقيق حريم پايتخت عنوان كرد و گفت: در نخستين طرح جامع شهر تهران وسعت شهر 650 كيلومتر مربع بود كه در طرح جامع دوم به 765 كيلومتر مربع رسيد اما در طرح جديد تهران محدوده شهر به 630 كيلومتر مربع محدود شده است.
جاويد با اشاره به اهميت همدلي و وفاق كارشناسي براي اجراي طرح تفصيلي جديد تهران گفت: نمي توان ادعا كرد كه طرح تفصيلي جديد بي عيب و نقص است اما مي توان مدعي بود كه اگر پيگيري و نظارت مستمر بر حسن اجراي اين طرح را داشته باشيم افق طرح دست يافتني خواهد بود.
وي همچنين از حفظ ارتباط شهرداري تهران با مشاوران تهيه طرح تفصيلي در تمام 15 سال اجراي اين طرح خبر داد و گفت: تدقيق و اصلاح اين طرح با حضور مستمر مشاوران در سالهاي آتي دنبال خواهد شد.

 



با ناياب شدن واكسن مننژيت زائران حج عمره و عتبات در مراكز هلال احمر سرگردان شدند

زائران حج عمره و عتبات عاليات به دليل كمبود واكسن مننژيت در مراكز درماني هلال احمر سرگردان شده اند.
به گزارش فارس، كمبود واكسن مننژيت در حالي در تهران وجود دارد كه كساني كه براي اعزام به عمره و عتبات عاليات در هفته هاي آتي به دنبال انجام مقدمات اين سفر هستند، در مراكز هلال احمر شهر تهران سرگردان شده اند.
بنابراين گزارش زائراني كه براي تزريق واكسن مننژيت به مركز هلال احمر مراجعه مي كنند با نبود واكسن روبه رو مي شوند در صورتي كه يكي از كاركنان اين مركز بهداشتي گفته است كه تزريق و ارائه اين واكسن فقط در ساعت 8 صبح صورت مي گيرد و اگر كسي غير از اين زمان به مراكز بهداشتي هلال احمر مراجعه كند نمي تواند واكسن را تزريق كند.
بنا به گفته يكي از كاركنان اين مركز هنوز مشخص نيست كه در روزهاي آينده اين واكسن توزيع شود يا خير.
به گفته وي اين مشكل در تمام مراكز هلال احمر وجود دارد و فقط مختص به يك مركز نيست.
زائران در حالي با اين معضل دست و پنجه نرم مي كنند كه روز گذشته شاهرضايي؛ معاون بهداشت، درمان و توانبخشي هلال احمر با اشاره به اينكه مردم طبق اولويت هاي اعزام به سفرهاي زيارتي خارج از كشور براي تزريق واكسن مننژيت مراجعه كنند، از برطرف شدن كمبود واكسن مننژيت خبر داده بود.
شاهرضايي اعلام كرده بود: در حال حاضر محموله جديدي از واكسن مننژيت وارد كشور شده است و قرار بود كمبود اين واكسن در روزهاي گذشته برطرف شود.

 



فارس به نقل از يك منبع آگاه: قصاص چشم ضارب روحاني ناهي از منكر منتفي شد

خبرگزاري فارس به نقل از يك منبع آگاه ازمنتفي شدن قصاص چشم ضارب روحاني ناهي از منكر خبر داد.
بنابراين گزارش به نقل از يك منبع آگاه، با توجه به نظريه پزشكي قانوني، قصاص چشم ضارب فرزاد فروزش منتفي است و متهمان به پرداخت ديه و حبس محكوم شدند.
جلسه محاكمه ضارب فرزاد فروزش روحاني ناهي از منكر، دوشنبه هفته گذشته در شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدرضا محمدي كشكولي برگزار شد.
در اين جلسه كه با حضور حجت الاسلام فرزاد فروزش برگزار شده است، 2 متهم پرونده از جمله متهم اصلي ضارب فروزش نيز حضور داشتند.
اواخر سال گذشته پزشكي قانوني پاسخ استعلام دادگاه كيفري استان تهران را درباره قصاص چشم ضارب فرزاد فروزش اعلام كرد.
براساس نظريه پزشكي قانوني، چشمان ضارب فروزش كاملا سالم بوده و قابليت اجراي حكم قصاص چشم را دارد؛ اما در نظريه پزشكي قانوني يك ابهام وجود دارد و آن اين است كه با توجه به اينكه چشم فروزش به طور 100 درصد نابينا نشده است، امكان دارد كه در زمان اجراي حكم قصاص، رعايت تساوي نشود.
روشن نماينده دادستان در ابتداي جلسه با اشاره به كيفرخواست صادره عليه متهمان، خواستار مجازات آنها به اتهام ايراد ضرب و جرح عمدي منتهي به نابينايي چشم شاكي و اخلال در نظم جامعه (متهم رديف اول) و معاونت در ايراد ضرب و جرح عمدي منتهي به نابينايي چشم شاكي و اخلال در نظم عمومي (متهم رديف دوم) شد و فروزش نيز خواسته خود را قصاص متهم رديف اول بابت نابينايي چشم و دريافت ديه براي ديگر جراحت هاي وارده شد.
فروزش در اظهارات خود گفت: آن شب با خودرو در حال حركت بودم كه متوجه شدم سرنشينان يك موتورسيكلت به سمت دختر جواني رفته و قصد مزاحمت براي وي دارند، از خودرو پياده شده و به سمت آنها رفتم كه متهم رديف دوم به سمت من آمد و با من درگير شد. متهم رديف اول هم با من درگير شد كه بعد از اينكه متهم رديف دوم دست مرا گرفت، متهم رديف اول با شيشه به صورتم كوبيد و فرار كردند.
اين گزارش مي افزايد متهم رديف اول با توجه به اينكه براساس نظريه پزشكي قانوني، قابليت اجراي حكم قصاص وجود ندارد، به پرداخت نصف ديه كامل به خاطر نابينايي يك چشم، 12 درصد ديه به خاطر ساير صدمات وارده به صورت شاكي و 5 سال حبس محكوم شد. همچنين متهم رديف دوم به اتهام معاونت در ايراد ضرب و جرح منتهي به نابينايي چشم شاكي به 2 سال حبس محكوم شد.

 



وزير بهداشت خبر داد يكسان شدن تعرفه زايمان طبيعي و سزارين

وزير بهداشت با اعلام يكسان سازي تعرفه هاي زايمان طبيعي و سزارين در وزارت بهداشت از سازمان هاي بيمه گر خواست كه اين موضوع را پوشش دهند.
دكتر مرضيه وحيددستجردي در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين كه تعرفه هاي طبيعي و سزارين از نظر ما يكسان شده و در دفتر جديد خودمان تعرفه هاي طبيعي و سزارين را يكسان كرده ايم، افزود: چرا كه از نظر ما انجام زايمان به روش طبيعي مشكل تر از زايمان به روش سزارين است.وزير بهداشت همچنين درباره ضرورت انعقاد قرارداد بيمه ها با دفاتر كار مامايي كه تاييديه هاي لازم از وزارت بهداشت را دريافت كرده اند، گفت: اين كه مردم بتوانند از دفاتر بيمه خود براي زايمان استفاده كرده و به ماماها مراجعه كنند در افزايش زايمان طبيعي بسيار كمك كننده خواهد بود و ميزان زايمان به روش سزارين را كاهش خواهد داد.وي در اين باره افزود: همچنين انعقاد قرارداد بيمه ها با دفاتر كار مامايي، هزينه هاي از جيب مردم را نيز كاهش خواهد داد.
وزير بهداشت تاكيد كرد: بنابراين گام نخست آن است كه سازمان هاي بيمه گر با ماماهاي داراي دفاتر كار مامايي كه مورد تاييد وزارت بهداشت است، قرارداد ببندند و زنان باردار بتوانند براي مراقبت هاي دوران بارداري و زايمان به ماماها مراجعه كنند.

 



با امكان انتخاب 100 كد رشته كارنامه كنكور ارشد هفته آينده منتشر مي شود

كنكور سراسري كارشناسي ارشد 91 در روزهاي 26 تا 28 بهمن ماه 90 با رقابت بيش از 930 هزار شركت كننده برگزار شد و داوطلبان در 137 رشته با هم به رقابت پرداختند.
كارنامه اوليه و نحوه تكميل فرم انتخاب رشته تحصيلي اينترنتي براي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته هاي تحصيلي در كنكور كارشناسي ارشد 91 اواخر هفته آينده منتشر مي شود.
سازمان سنجش آموزش كشور يادآور شد كارنامه اوليه كنكور كارشناسي ارشد سال 91 اواخر هفته آينده بر روي سايت اينترنتي اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org منتشر مي شود.
دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2) اين آزمون كه شامل شرايط، ضوابط و ظرفيت پذيرش رشته ها است از روز چهارشنبه 3 خرداد ماه 91 در سايت اينترنتي سازمان قابل دسترسي خواهد بود.
آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته هاي تحصيلي مي شوند در صورت تمايل به دريافت اصل دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2)، مي توانند از روز شنبه تا روز سه شنبه 6 تا 9 خرداد 91 به مراكز پستي شهرستان محل اقامت خود مراجعه و نسبت به دريافت آن اقدام كنند.
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته هاي تحصيلي آزمون كارشناسي ارشد سال 91 پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي مي توانند حداكثر 100 كد رشته محل موردنظر خود را از ميان كدرشته هاي امتحاني مجاز انتخاب و به ترتيب اولويت علاقه مرتب كنند و در فرم پيش نويس درج كنند.
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در كنكور كارشناسي ارشد سال 91 مي توانند در محدوده زماني ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 4 خرداد تا ساعت 24 روز سه شنبه 9 خرداد نسبت به انتخاب رشته به صورت الكترونيكي اقدام كنند.

 



خسارتي از زلزله كهنوج گزارش نشده است

فرماندار كهنوج گفت: گروه هاي امدادي به محل وقوع زلزله در كهنوج اعزام شده اند و تاكنون هيچ گونه خسارتي از اين واقعه گزارش نشده است.
عباس اطميناني در گفت وگو با خبرنگار فارس در كهنوج اظهار داشت: زلزله اي به بزرگي 8/4 ريشتر اين شهرستان را لرزاند.
وي افزود: اين زلزله در ساعت 14و42 دقيقه در 15كيلومتري غرب شهرستان كهنوج رخ داده است.
اطميناني تصريح كرد: پس از اين واقعه گروه هاي امدادي بلافاصله به محل وقوع اين زلزله اعزام شده اند.
وي ابراز داشت: اما تاكنون هيچ گونه خسارتي از اين واقعه گزارش نشده است.

 



همزمان با سالروز تولد حضرت علي اكبر(ع) 47 جوان برتر ايران انتخاب و معرفي مي شوند

همزمان با روز ملي جوان، 47 جوان برتر سال ايران، با همكاري 14 دستگاه و نهاد مختلف كشور انتخاب و معرفي مي شوند.
به گزارش دبيرخانه جشنواره ملي حضرت علي اكبر(ع)، وزارت ورزش و جوانان با هدف آگاه سازي، مشاركت طلبي، افزايش حس خودباوري در بين جوانان، افزايش سطح نشاط اجتماعي و الگوسازي براي جوانان از ميان هم نسلان خود اقدام به برگزاري جشنواره ملي حضرت علي اكبر(ع) كرده است.
جشنواره ملي حضرت علي اكبر(ع) در 15 بخش ويژه با موضوعات قرآن و جوان، طلبه جوان، جوان و طنز و ادبيات، جوان و رسانه، جوان و هنرهاي نمايشي، فيلم جوان، جوان و هنرهاي تجسمي، جوان و موسيقي، سرباز جوان، جوان و فعاليت هاي اجتماعي، جوان ايراني خارج از كشور، جوان و كارآفريني، جوان با توانايي هاي خاص، مبتكر و مخترع جوان و كشاورز و روستايي جوان برگزار مي شود.براساس آيين نامه جشنواره ملي حضرت علي اكبر(ع) اين جشنواره همه ساله در روز جوان، مصادف با 11 شعبان، سالروز تولد حضرت علي اكبر(ع) برگزار خواهد شد.جشنواره ملي حضرت علي اكبر(ع) با رويكرد پوشش هر چه بيشتر جوانان سراسر كشور از نقاط دور افتاده، روستاها، شهرها و كلان شهرها به منظور افزايش ميزان رضايت مندي، نشاط و اميد به آينده در بين جوانان برگزار مي شود.علاقمندان به منظور كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام در بخش هاي مختلف اين جشنواره مي توانند به نشاني www.javananeirani.ir مراجعه كنند.

 



زمين لرزه در شمال جزيره هندورابي

يكشنبه شب زمين لرزه اي به بزرگي 0/5 در مقياس امواج دروني زمين جزيره هندورابي در استان هرمزگان را لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران؛ اين زمين لرزه در ساعت 22 و 51 دقيقه و 9 ثانيه روي داده است.
مختصات جغرافيايي زمين لرزه در عرض شمالي
78/26 و طول شرقي 77/53 بوده و تاكنون گزارشي از خسارات و تلفات احتمالي به دست نيامده است.

 



در بزرگراه يادگار امام رخ داد
4 كشته و زخمي در تصادف يك كمپرسي با چند خودرو و موتورسيكلت

رئيس مركز اطلاعات و كنترل پليس راهور ناجا از مرگ دو نفر و مجروح شدن دو نفر ديگر بر اثر تصادف يك دستگاه كمپرسي با چند دستگاه خودرو و موتورسيكلت خبر داد.
سرهنگ رضا سلبي در گفت وگو با فارس گفت: يكشنبه شب گذشته در مسير شمال به جنوب بزرگراه يادگار امام تهران يك دستگاه كمپرسي به دليل عدم توجه به جلو با يك دستگاه سواري پرايد و موتورسيكلت تصادف كرد كه متأسفانه اين خودرو از محل متواري شد.
وي ادامه داد: اين كمپرسي در ادامه مسير خود به دليل تخطي از سرعت مجاز در بزرگراه شيخ فضل الله با چندين دستگاه موتورسيكلت و پرايد تصادف كرد كه طي آن دو نفر كشته و دو نفر مجروح شدند.
اين مقام مسئول در پليس راهور ناجا تأكيد كرد: كساني كه صحنه تصادف را ترك مي كنند برابر با قانون مشمول تشديد مجازات مي شوند چرا كه بايد اقدام به امدادرساني به افراد مجروح كنند.
سلبي گفت: مقام قضايي در صورت بروز چنين مواردي حداكثر مجازات را در نظر خواهد گرفت.

 



تهران 1183 نفر سالمند بالاي 100 سال دارد

رئيس اداره سالمندان گفت: استان تهران 1891 سالمند بالاي 100 سال دارد كه 1138 نفر از آنان در شهر تهران زندگي مي كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، پريسا طاهري افزود: از مجموع 5 ميليون سالمندي كه در سرشماري جمعيت 70 ميليوني ايران در سال 85 مشخص شد هم اكنون 6/8 درصد از آنها در استان تهران زندگي مي كنند.وي افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني تا سال 2050 ميزان سالمندان كشورهاي در حال توسعه به 80 درصد مي رسد و اين كشورها از جمله ايران در صورت بي توجهي به اين موضوع بيشترين صدمات را از اين رهگذر دريافت خواهند كرد.بنابر اعلام قبلي اداره سالمندان وزارت بهداشت هم اكنون 3/7 درصد از جمعيت كشور افراد بالاي 60 سال هستند و ايتاليا در بين كشورهاي دنيا به نسبت جمعيتش بيشترين سالمند را دارد و رقم سالمندان اين كشور تا پايان 2040 به 46 درصد مي رسد.

 



در حين برگزاري آزمون صورت گرفت دستگيري باند حرفه اي سرقت سؤالات دانشگاه آزاد

باند حرفه اي سرقت سؤالات آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد در حين برگزاري آزمون دستگير شدند.
اين باند 5 نفره سوالات كنكور را به شيوه هاي كاملا حرفه اي و به شكل سازمان يافته و تشكيلاتي سرقت مي كردند كه با هوشياري و همكاري حراست و اداره حفاظت برگزاري آزمون در واحد علوم و تحقيقات دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
همچنين، با هوشياري عوامل اجرايي فردي كه بجاي داوطلب اصلي و ثبت نام كننده حضور يافته بود، از طريق تطبيق عكسها مشخص و شناسايي شد كه با اين افراد خاطي طبق قوانين و مقررات مصوب كنكور دانشگاه آزاد اسلامي برخورد شده و محروميت هاي خاصي نيز بر آنان اعمال مي شود. لازم به ذكر است، واحد علوم و تحقيقات تهران در طول سه روز برگزاري آزمون كارشناسي ارشد پذيراي قريب به 6 هزار نفر داوطلب بود و با تلاش تمام مجموعه عوامل برگزاري آزمون، واحد علوم و تحقيقات مناسب ترين آزمون كارشناسي ارشد را برگزار كرد.

 



آلودگي ناشي از پديده گرد و غبار در قصر شيرين

پديده گردو غبار هم چنان آسمان قصر شيرين را دربرگرفته و ديد افقي در اين شهرستان را به هزار متر كاهش داده است.
به گزارش ايرنا، پايگاه اطلاع رساني اداره هواشناسي كرمانشاه روز دوشنبه گزارش داد، اين شرايط جوي در مقايسه با ديد افقي در يك هواي سالم و استاندارد كه 10 هزار متر است، 9 هزار متر فاصله دارد و اين امر نشان از آلودگي شديد هواي اين منطقه دارد.
براساس اين گزارش، در حال حاضر دماي هواي قصرشيرين 23درجه سلسيوس بالاي صفر است و وضعيت جوي اين منطقه طي امروز سه شنبه و فردا چهارشنبه صاف تا نيمه ابري با غبار غليظ در بعضي ساعات همراه با وزش باد و رشد ابر است كه به تدريج با كاهش غبار همراه خواهد بود.گرد و غبار موجود در منطقه قصرشيرين نتيجه توفان هاي شن در بيابان هاي كشور عراق است كه از طريق باد از مرزهاي غربي وارد كشورمان مي شود و آلودگي هواي شهرهاي مرزي كشور از جمله قصرشيرين را در پي داشته است.

 



توكلي: نتايج اوليه آزمون دكتري اعلام مي شود

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج اوليه آزمون دكتري در روز چهارشنبه سوم خردادماه خبر داد.
حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون دكتري در روز چهارشنبه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org گفت: داوطلباني كه مجاز به انتخاب كد رشته محل مي شوند بايد به مدت پنج روز تا 7 خردادماه نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.
وي با بيان اين كه داوطلبان مجاز حداكثر تا 50 كد رشته محل امكان انتخاب دارند، اظهار كرد: داوطلبان با توجه به كد رشته محل هاي انتخابي حداكثر تا سه كد رشته محل براي انجام مصاحبه علمي در اواخر خردادماه به دانشگاه ها معرفي مي شوند.
وي افزود: البته سال گذشته مجازين در 5 كد رشته محل معرفي مي شدند كه اين تعداد به سه كد رشته محل كاهش يافته است.
توكلي با بيان اين كه دانشگاه ها در فاصله زماني تيرماه تا اواسط مردادماه نسبت به انجام مصاحبه علمي اقدام مي كنند، تصريح كرد: در نهايت گزينش نهايي با توجه به 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد به صورت تراز شده با ضريب يك و نمره مصاحبه با ضريب دو انجام مي شود.
مشاور عالي سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتايج نهايي دومين آزمون نيمه متمركز دكتري در 20 شهريورماه خبر داد.
دومين آزمون دكتري با رقابت 178 هزار و 424 داوطلب در 285 كد رشته و 9 گروه آموزشي روز جمعه 25 فروردين ماه در 32 شهرستان مختلف و 94 حوزه امتحاني برگزار شد.

 



فرمانده انتظامي شهرستان خبر دادكشف 150 پرنده و سنجاب از خودرويي در بيجار

فرمانده انتظامي بيجار از كشف 150 قطعه پرنده و سنجاب از يك دستگاه خودرو پژو در محور بيجار زنجان خبر داد.
به گزارش فارس، محسن كريمي گفت: ماموران پليس آگاهي شهرستان بيجار حين گشت زني در محور بيجار-زنجان به يك دستگاه خودرو سواري پژو مشكوك و بلافاصله آن را متوقف كردند.
به گفته وي، ماموران در بازرسي از خودرو مذكور موفق شدند 132 سنجاب و 18 قطعه پرنده را كشف كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان بيجار اضافه كرد: در بازديد كارشناسي كه توسط نماينده اداره محيط زيست شهرستان صورت گرفت مشخص شد، حيوانات مذكور به صورت غيرمجاز از حيات وحش استان شكار شده و متهم قصد فروش آنها را در شهرهاي ديگر داشته است.

 



دستگيري مردي كه زني را با سيم جاروبرقي خفه كرد

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از دستگيري يك قاتل در خيابان هلال احمر در كمتر از 12 ساعت به دست قانون خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي در تشريح خبر فوق به دستگيري فردي به اتهام قتل در خيابان هلال احمر تهران اشاره كرد و گفت: متهم اين پرونده كمتر از 12 ساعت به دستان قانون سپرده شد.
وي با بيان اينكه سه روز پيش بر حسب اعلام مركز پيام پليس 110 مبني بر وقوع قتل عمد در خيابان هلال احمر تهران بلافاصله ماموران كلانتري 115 رازي به محل اعزام شدند، افزود: هنگامي كه ماموران در محل حاضر شدند مشاهده كردند كه زني حدودا 45 ساله توسط فرد يا افراد ناشناس و به وسيله سيم جاروبرقي كه دور گردنش پيچيده شده بود خفه شده است.
خانچرلي افزود: پرونده اي در اين مورد تشكيل و ضمن هماهنگي هاي انجام شده با بازپرس ويژه قتل، همزمان با اقدامات اوليه براي انتقال جسد به پزشكي قانوني، تلاش براي شناسايي قاتل يا قاتلان نيز در دستور كار ماموران قرار گرفت.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ، گفت: پس از تحقيقات انجام شده از اهالي محل و خانواده مقتوله مشخص شد كه اين زن پيش از اين با فردي در ارتباط بوده است اما از سه روز گذشته خبري از او نشده است؛ اين در حالي بود كه همسايه هاي مقتوله شب وقوع قتل، فرد مذكور را در محل زندگي وي مشاهده كرده بودند.
خانچرلي در ادامه با بيان اينكه اين فرد به محض مشاهده ماموران قصد داشت فرار كند، گفت: با سرعت عمل ماموران موفق به اين كار نشد و بلافاصله دستگير و براي تحقيقات به كلانتري منتقل شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14