(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 خرداد 1391 - شماره 20224

يادداشت خبرنگار
توليد 70 درصد ميگوي كشور در بوشهر
استقبال چشمگير مردم فارس از آيين هاي اعتكاف
افتتاح و كلنگ زني چند پروژه عمراني در قاين
درخشش 5 دانش آموز مازندراني در مسابقات كشوري
3هزار معلول در البرز واجد شرايط تحويل مسكن هستند
تب كريمه كنگو در هرمزگان اپيدمي نشده است
2ميليون سند تاريخي يزد در خطر نابودي است
معاون عمراني استاندار اردبيل: مصلاي مشكين شهر ماه رمضان به بهره برداري مي رسد
اصلاح نژاد گوسفندان از طريق لاپاراسكوپي در پلدختر
كوتاه از ورزش شهرستانها



يادداشت خبرنگار

مصوبه اي با شوك ورزشي
17 ارديبهشت ماه جاري مصوبه اي در صحن علني شوراي شهر بندرعباس به تصويب رسيد كه شهروندان خصوصاً جامعه ورزش استان را شوكه كرد. مصوبه اي كه با پنج رأي موافق در مقابل سه رأي مخالف، فروش امتياز تيم هاي ورزشي به تصويب رسيد. مصوبه اي كه بدون ارائه دلايل شفاف و قانع كننده و تنها به واسطه طرح مباحث دلال بازي و ريخت و پاش سال هاي گذشته تيم فوتبال شهرداري بندرعباس و با ناديده گرفتن اقدامات و تجارب گذشته در بحث تيمداري شهرداري بندرعباس و موفقيت هاي ساير تيمها به تصويب رسيد كه در صورت عملي شدن باعث وارد آمدن لطمه به جامعه ورزش استان و از بين رفتن ظرفيت ايجاد شده در ورزش استان خواهد شد و در اصل تيشه اي بر ريشه ورزش هرمزگان خواهد بود.
شهرداري بندرعباس ظرف سال هاي گذشته به عنوان بزرگ ترين حامي ورزش استان اقدامات قابل توجهي انجام داده است. اگر در حال حاضر شهرداري بندرعباس نمي تواند از ورزش حمايت كند، اعضاي شوراي شهر به جاي اينكه به دنبال ايجاد راهكار باشند به راحتي و با ناديده گرفتن علايق و احساسات جوانان در شرايطي كه تيم هاي ورزشي شهرداري بندرعباس به ويژه رشته تكواندو به عنوان نماينده كشورمان در مسابقات سال آينده جام باشگاه هاي آسيا حضور خواهد داشت به نابودي ورزش استان رأي مي دهند. در اين بين سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري بندرعباس نيز بدون در نظر گرفتن اين مهم كه ورزش يكي از اقدامات فرهنگي در راستاي پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي خصوصاً در استانهاي مرزي هرمزگان و بالاخص شهر بندرعباس كه از حداقل امكانات تفريحي برخوردار است، مي باشد و تنها با اين توجيه كه اگر ورزش حرفه اي از بدنه سازمان فرهنگي ورزشي جدا شود به ورزش محلات و همگاني بيشتر و بهتر مي توان پرداخت با كمال خرسندي از اين رأي استقبال مي كند.
بندرعباس- خبرنگار كيهان

 



توليد 70 درصد ميگوي كشور در بوشهر

بوشهر- خبرنگار كيهان:
معاون تكثير و پرورش اداره كل شيلات استان بوشهر گفت: 70درصد ميگوي پرورشي كشور در اين استان توليد مي شود.
صالح پور افزود: ذخيره سازي بچه ميگو در مزارع استان بوشهر از اول خرداد ماه شروع و تا پايان تيرماه ادامه دارد در اين مدت 700 ميليون قطعه بچه ميگو در دو هزار و 350 هكتار از استخرهاي پرورشي استان رها مي شود. معاون تكثير و پرورش اداره كل شيلات استان گفت تاكنون از هر 100 ميليون تن قطعه بچه ميگوي توليد شده 60 ميليون قطعه بچه ميگو در استخرها رها شده است.
صالح پور افزود: پارسال پنج هزار و 150 تن ميگوي پرورشي در استان توليد شده كه امسال براي توليد 8 هزار تن ميگو برنامه ريزي شده است.

 



استقبال چشمگير مردم فارس از آيين هاي اعتكاف

شيراز- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان تبليغات اسلامي فارس گفت: بيش از 110 هزار نفر از مردم استان، در مساجد معتكف مي شوند.
«سيد ولي الله محمودي نژاد» با اعلام اينكه مردم فارس در امر اعتكاف حرف اول را مي زنند، افزود: 75 درصد معتكفان فارسي را جوانان 15 تا 30 سال تشكيل مي دهند كه 35 هزار نفر از آنان شيرازي هستند.
وي به حضور پررنگ خانم ها در همه عرصه هاي جامعه اشاره كرد و گفت: 65درصد معتكفان خانمها هستند كه نشان گر توجه ويژه آنان به معنويات است و موجب خوشحالي و سربلندي ماست كه مادران امروز و آينده ساز فرزندانمان با اين فريضه عجين هستند.
محمودي نژاد به شرح اهميت ماه رجب و معنويت اين ماه و واقعه هاي مهم تاريخي مانند بعثت حضرت رسول اكرم و ميلاد حضرت علي(ع) پرداخت و گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي فرهنگ اعتكاف رواج يافت. به طوري كه در روستاها هم حضور معتكفان در مساجد را شاهد هستيم.
وي افزود: با اينكه سابقه اعتكاف در مشهد و قم طولاني تر از فارس است، مردم فارس حضور بيشتري در اين مراسم دارند. به طوري كه علي رغم اختصاص 150 مسجد در استان كه 23 مكان آن در شيراز است نتوانستيم از همه مشتاقان ثبت نام كنيم.
محمودي نژاد، فارس را رتبه دار مدارس علميه نيز در كشور دانست و افزود: فارس در امر احداث مدرسه هاي ديني نيز پيشرو است. اكنون در 7 مدرسه استان 350 دانش آموز دروس علوم ديني را فرامي گيرند كه بنا داريم علاوه بر لار، فسا، مرودشت، استهبان و بوانات 3 مدرسه نيز در شيراز احداث كنيم.

 



افتتاح و كلنگ زني چند پروژه عمراني در قاين

قاينات- خبرنگاركيهان:
نماينده قاينات در مجلس شوراي اسلامي در آخرين روز كاري خود چند پروژه عمراني را در قاينات افتتاح و كلنگ زني كرد.
اين پروژه ها كه شامل شبكه تلويزيوني ديجيتال، سالن ورزشي و كارگاهي بود، به عنوان پايان كار وي عنوان شد.
قرباني در مراسم افتتاح اين پروژه ها گفت: شبكه تلويزيوني ديجيتال بالغ بر يك ميلياردريال هزينه در برداشت.
نماينده قاينات در روز پاياني كار نمايندگي خود همچنين پنج سالن ورزشي را در شهرهاي قاين، حاجي آباد، اسفدن و روستاهاي بيهود، تيغاب و نوغاب، حاجي آباد قاينات كلنگ زني كرد و سالن كارگاهي دانشكده مهندسي قاين كه با اعتبار 500 ميليون تومان احداث و تجهيز شده است، را افتتاح كرد.
موسي قرباني در آخرين روز كاري خود در شهرستان از عدم اجراي موضوع ارتقاء بخش زيركوه قاينات به شهرستان با مركزيت حاجي آباد نيز انتقاد كرد و گفت: در تاريخ 16 ارديبهشت91 ارتقاء حاجي آباد به شهرستان ابلاغ شد ولي به هر دليلي مسئولان آن را اجرا نكردند.

 



درخشش 5 دانش آموز مازندراني در مسابقات كشوري

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران از افتخارآفريني 5 دانش آموز مازندراني در مسابقات علمي و عملي هنرستان هاي كشور خبر داد.
محمدعلي اميري در گفتگو با خبرنگار كيهان با اشاره به اينكه استان مازندران در نهمين دوره مسابقات علمي و عملي هنرستان هاي كشور، رتبه هشتم و در دهمين دوره اين مسابقات رتبه هفتم را كسب كرده است اظهار داشت: دانش آموزان مازندراني در دوره يازدهم رتبه پنجم كشور را از آن خود كردند. اين دوره از مسابقات در اصفهان برگزار شد. مديركل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان كرد: اميرمحمد حسن زاده از هنرستان شهيد چمران قائمشهر در رشته صنايع نساجي رتبه اول، ميلاد فرشيدي فر از هنرستان شهيد كلانتري محمودآباد در رشته ناوبري رتبه اول، مسعود تاري از هنرستان نوشيرواني 410 بابل دررشته الكتروتكنيك رتبه دوم، جابر هوشيوار از هنرستان شهيد كلانتري محمودآباد در رشته مكانيك موتورهاي دريايي رتبه دوم و نگار طيبي از هنرستان رازي آمل در رشته گرافيك رتبه دوم را كسب كردند.
اميري يادآور شد دانش آموزان منتخب كشوري اين رقابت ها بدون كنكور وارد دانشگاه خواهند شد.

 



3هزار معلول در البرز واجد شرايط تحويل مسكن هستند

كرج- خبرنگار كيهان:
بيش از 3هزار نفر معلول در استان البرز واجد شرايط برخورداري از مسكن مددجويي هستند.
مديركل بهزيستي استان البرز با بيان اين خبر گفت: سال گذشته 6هزار و 96 نفر براي دريافت مسكن در اين استان ثبت نام كردند كه از اين تعداد 3هزار و 172 نفر واجد شرايط تشخيص داده شده اند.
سيد قباد وزيري اظهار داشت: در سال 91 با تامين اعتبار لازم و همراهي اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعي و استانداري البرز انتظار آن مي رود بخشي از مددجويان صاحب مسكن شوند.
وي تصريح كرد: در دور سوم سفر رئيس جمهور به اين استان مصوبه اي در حمايت از مددجويان به تاييد هيئت دولت رسيد كه تاكنون سهم بهزيستي به طور كامل جذب شده است.

 



تب كريمه كنگو در هرمزگان اپيدمي نشده است

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گفت: بروز شايعاتي مبني بر اپيدمي شدن تب كريمه كنگو از استان هرمزگان را شديداً تكذيب مي كنم.
دكتر محمد شكاري با بيان اينكه از سال 85 تاكنون هيچ گونه مرگ و ميري توسط بيماري تب خونريزي كريمه كنگو در هرمزگان رخ نداده است، افزود: اغلب موارد اين بيماري از دام هاي كشورهاي مجاور به ويژه كشورهاي شرقي وارد ايران شده است.
وي با اشاره به نشانه هاي اين بيماري گفت: تب كريمه كنگو بيماري حاد ويروسي خونريزي دهنده قابل انتقال از حيوان به انسان است كه به دنبال تماس با دام آلوده و خون و ترشحات لاشه دام آلوده، گزش كنه و تماس با خون و ترشحات و نمونه هاي بافتي بيمار آلوده مبتلا مي شود.
دكتر شكاري ادامه داد: استفاده از دستكش، ماسك و يا ساير وسايل محافظت كننده براي جلوگيري از تماس پوستي با خون و بافت هاي آلوده دام ها يا بيماران و رعايت احتياط همه جانبه در كاركنان بهداشتي درماني، استفاده از گوشت هاي بازرسي شده در كشتارگاه ها و داراي مهر بازرسي دامپزشكي از جمله موارد مهم و تأثيرگذار در جلوگيري از شيوع و ابتلا افراد به اين بيماري است.

 



2ميليون سند تاريخي يزد در خطر نابودي است

يزد- خبرنگاركيهان:
2ميليون برگ از اسناد راكد ادارات كه در سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد نگهداري مي شود، به دليل قديمي بودن ساختمان و فرسودگي بافت آن، در خطر نابودي است.
سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد در محل خانه لاري ها از خانه ها و مكان هاي تاريخي و قديمي يزد مستقر است و باتوجه به وضعيت ساختمان و فرسودگي مصالح به كار رفته، بيش از دوميليون برگ از اسناد موجود در واحد آرشيو سازمان در خطر نابودي و تخريب قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ما از يزد، مدير اسناد و كتابخانه هاي يزد گفت: كمبود فضا و مكان مناسب براي نگهداري مطلوب اسناد احتمال فشردگي و چسبندگي اسناد و پرونده ها را به دنبال خواهد داشت.
محمدرضا ملك ثابت افزود: همچنين تعداد زيادي فيلم و نوار صوتي و تصويري ضبط شده از سخنان پيشينيان و بزرگان يزد نيز به علت وجود رطوبت در محل نگهداري، با خطر نابودي روبه رو هستند كه اگر با مساعدت و عنايت مسئولان اين معضل حل نشود چه بسا بخش اعظمي از تاريخ مكتوب و شفاهي اين ديار از بين برود.
به گفته وي، در سال گذشته كليه كتاب هاي دست نويس و چاپ سنگي اين مديريت به همين دليل به تهران منتقل شد.
محمدرضا ملك ثابت خاطرنشان كرد: در صورت عدم تأمين محل مناسب به عنوان گنجينه اسناد استان ناچار است براي مصون ماندن اسناد از خطر تخريب، آنها را به گنجينه هاي مجهز اسناد در تهران و يا استان هاي همجوار منتقل كند.

 



معاون عمراني استاندار اردبيل: مصلاي مشكين شهر ماه رمضان به بهره برداري مي رسد

مشكين شهر- خبرنگار كيهان:
معاون فني و عمراني استاندار اردبيل از پروژه هاي عمراني شهرستان مشكين شهر بازديد به عمل آورد.
«ايرج بيگدلو» در جريان بازديد از اين پروژه ها گفت: سد مخزني احمد بيگلو و شبكه پاياب سد سبلان به عنوان طرح مهر ماندگار معرفي شده و تلاش مي شود تا پايان دولت دهم به بهره برداري برسد.
وي از پيشرفت فيزيكي سد تورت تپه- طرح گردشگري مكان شهر و پل معلق و طرح ساماندهي بقعه شيخ حيدر اظهار رضايت كرد و افزود: مصلاي مشكين شهر تا ابتداي ماه رمضان آماده و در اختيار نمازگزاران گذاشته مي شود.
«بيگدلو» از معوق ماندن عمليات علاج بخشي سداونار و احداث كانال آب آور سد خورشيدآباد انتقاد و بر تكميل تصفيه خانه فاضلاب مشكين شهر تاكيد كرد.

 



اصلاح نژاد گوسفندان از طريق لاپاراسكوپي در پلدختر

پلدختر- خبرنگار كيهان
مرحله اول طرح اصلاح نژاد گوسفندان از طريق لاپاراسكوپي براي نخستين بار در استان لرستان در شهرستان پلدختر آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي پلدختر گفت: اين طرح اصلاح نژاد براي بهبود راندمان توليد مثل با عمل لاپاراسكوپي است و براي اولين بار در استان لرستان در منطقه چالكل شهرستان پلدختر انجام شده است.
خادمي افزود: اين طرح پس از لرستان در 7 استان خوزستان، البرز، همدان، ايلام، قزوين، مازندران و گلستان اجرا خواهد شد.
وي گفت: در اين طرح نژاد بومي، نژاد رومانف كه نژادي چند قلو زا است و نژاد گرمسيري (بي دنبه) با يكديگر تركيب شده و نوع جديدي از دام كم چربي يا بدون چربي با قابليت چند قلو زايي و بارداري در فصول مختلف بدست مي آيد.
مدير جهاد كشاورزي پلدختر گفت: اين طرح نتيجه تعامل بين دانشمندان و محققان اين رشته است كه براي دستيابي به تركيبي ژنتيكي براي بهره وري توليد مثلي بهتر در راستاي رسيدن به توليدي اقتصادي در پرورش دام سبك اجرا مي شود و براي اين طرح در كشور 5 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

كوهپيمايي خانوادگي در نيشابور
نيشابور- خبرنگار كيهان: خانواده كاركنان تيپ 21 امام رضا(ع) نيشابور در ارتفاعات شمال اين شهر در منطقه ييلاقي بوژان به كوهپيمايي پرداختند.
از نكات جالب اين كوهپيمايي حضور فرزندان در كنار مادرها بود. خانواده ها پس از طي مسير 5 كيلومتري در محل تيغ مزار روستاي حصار بوژان جمع شدند و به زيارت بارگاه ملكوتي امام زاده سليم(ع) پرداختند.
صنعتي كبير اول شد
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتسال ليگ بزرگسالان تفرش با عنوان «جام شهداي تفرش» برگزار شد. در پايان اين رقابت ها تيم صنعتي كبير به مقام نخست دست يافت و تيمهاي آريا و المپيك به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
معرفي سرپرست هيئت كونگ فو
¤ طي حكمي از سوي رئيس فدراسيون كونگ فو، سيدمحسن يعقوبي به عنوان سرپرست هيئت كونگ فو استان مركزي منصوب شد.
برگزاري مسابقات رالي خانوادگي
درچه- خبرنگار كيهان: از سوي اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان و به مناسبت گراميداشت سالروز فتح خرمشهر هفتمين دوره مسابقات اتومبيل راني خانوادگي جانبازان و شاهد استان اصفهان برگزار شد. اين مسابقات در مسير شهرهاي اصفهان درچه، فلاورجان، فولادشهر، زرين شهر، ورنامخواست، مباركه، پير بكران، كليشاد و شهر ابريشم برگزار شد.
مسابقه دوچرخه سواري بين دانش آموزان
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مسابقات دوچرخه سواري ويژه دانش آموزان دوره ابتدايي در شهرستان گنبد كاووس برگزار شد.
دانش آموزان در اين مسابقات در دو گروه اول تا سوم و چهارم و پنجم ابتدايي به رقابت پرداختند و 6 نفر از برترين هاي اين مسابقات براي مرحله شهرستاني انتخاب شدند.
اين مسابقات در تمامي مدارس ابتدايي شهرستان برگزار شد و نفرات منتخب براي مسابقه مرحله شهرستاني معرفي شدند.
تجليل از دانش آموزان ورزشكار
برازجان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي در آموزش و پرورش برازجان از 80 مربي و 400 دانش آموز ورزشكار مدال آور دختر و پسر در مقاطع مختلف آموزشي اين شهرستان با اهداي كاپ ورزشي، لوح تقدير و هدايا تقدير شد. 1841 نفر از دانش آموزان برازجان در مسابقات شهرستان و استان بوشهر شركت كردند كه در اكثر رقابت ها مقام هاي اول تا سوم را كسب كرده اند و در استان نيز 5 مقام اولي، 16 مقام دومي و 100 مقام سومي را تاكنون به دست آورده اند.
افتتاح زمين چمن مصنوعي
¤ زمين چمن مصنوعي روستاي شاهيجان برازجان همزمان با سالروز فتح خرمشهر مورد بهره برداري قرار گرفت. براي ساخت اين زمين چمن 57 ميليون تومان از سوي شهرداري ها و دهياري ها، قرارگاه كوثر بسيج سازندگي استان بوشهر و خودياري اهالي روستا اختصاص يافته است.
چناران نايب قهرمان شد
مشهد- خبرنگار كيهان:
تيم رفاه اسپرت چناران نماينده خراسان رضوي در مسابقات قهرماني سركل كبدي كشور، نائب قهرماني را بدست آورد.
اين مسابقات با حضور 9تيم از 31 ارديبهشت لغايت دوم خردادماه جاري در تبريز برگزار شد.
در اين مسابقات تيم سركل كبدي تبريز مقام قهرماني را از آن خود كرد و تيم هاي سركل كبدي استان هاي كرمانشاه و سيستان و بلوچستان به طور مشترك مقام سوم را به خود اختصاص دادند.
نقره به شناگران خراساني رسيد
¤تيم شناي خراسان رضوي به مدال نقره مسابقات شناي كاپ آزاد مالزي در بخش ماده4 در 100متر آزاد دست يافت.
در اين مسابقات تيم 4نفره سروش خواجگو، محمدبيداريان، پوريا مالدار قصري و احمدرضا جلالي در فينال اين ماده موفق شدند با ثبت زمان 3دقيقه و 34 ثانيه و 38صدم ثانيه پس از تيم اندونزي با كسب مدال نقره در جايگاه دوم قراربگيرند و تيم ميزبان بعد از تيم ايران در اين ماده به مقام سوم دست يافت.
اعزام به مسابقات جهاني ژيمناستيك
¤ژيمناست ملي پوش خراساني به منظور حضور در مسابقات جهاني ژيمناستيك به كشور بلغارستان اعزام شد. مسابقات جهاني ژيمناستيك 12 تا 14 خردادماه سال جاري در شهر صوفيه كشور بلغارستان برگزار مي شود و عليرضا فرخ، ژيمناست خراساني عضو تيم ملي به همراه 5ورزشكار ديگر به اين رقابت ها اعزام شد.
نايب قهرماني دوندگان خراسان رضوي
¤تيم گاز خراسان رضوي در مسابقات دووميداني مرحله اول ليگ باشگاه هاي كشور به مقام نايب قهرماني تيمي نفت دست يافت.
تيم گاز خراسان رضوي در اين مسابقات توانست با كسب مجموع 204 امتياز بعد از تيم نفت تهران به مقام دوم اين مسابقات دست يابد.
روستاييان تربت حيدريه قهرمان شطرنج
¤چهارمين دوره المپياد ورزش روستايي، عشايري خراسان رضوي به ميزباني شهرستان كاشمر در رشته شطرنج برگزار شد.
اين دوره از مسابقات كه 5خرداد ماه سال جاري با حضور 50ورزشكار در قالب 9تيم از شهرستان هاي تربت حيدريه، چوبن، مه ولايت، گناباد، چناران، فريمان و كاشمر برگزار شد. ورزشكاران در 5دوره به روش سوئيسي در دو بخش تيمي و انفرادي با يكديگر به رقابت پرداختند كه در قسمت تيمي شهرستان هاي تربت حيدريه، كاشمر و فريمان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند.
در بخش انفرادي نيز 27 بازيكن در 5دوره به روش سوئيسي با يكديگر روبرو شدند كه در پايان مهدي محمدپور از شهرستان كاشمر اول شد، هادي افضل زاده از شهرستان فريمان مقام دوم را به خود اختصاص داد و محمد كلاته ميري از شهرستان جوين در جايگاه سوم اين دوره از مسابقات ايستاد.
درخشش بسكتباليست هاي خراسان رضوي
¤ تيم بسكتبال با ويلچر خراسان رضوي قهرمان مسابقات منطقه 4 كشور در مشهد شد.
در اين مسابقات كه با حضور 4 تيم پيگيري شد، تيم خراسان رضوي با پيروزي در تمامي رقابتها، به مقام نخست دست يافت و توانست به عنوان تيم اول گروه به دور بعد رقابت ها راه پيدا كند. در اين مسابقات 32 تيم در هشت منطقه كشور به رقابت با هم پرداختند كه از هر منطقه 2 تيم به مرحله بعدي مسابقات راه يافتند.
16 تيم راه يافته به مرحله بعد، براساس قرعه كشي به رقابت پرداخته و سپس 8 تيم برتر در مسابقات قهرماني كشور كه در نيمه خردادماه جاري برگزار مي شود براي كسب مقام قهرماني به مصاف هم خواهند رفت.
خراسان رضوي در سكوي نايب قهرماني
¤ تيم خراسان رضوي، نايب قهرمان اولين دوره مسابقات واليبال ساحلي جانبازان و معلولان قهرماني كشور شد.
اين مسابقات با حضور 16 تيم از 14 استان در منطقه نمك آبرود شهرستان چالوس برگزار شد كه در پايان تيم الف خراسان رضوي، نايب قهرمان و تيم ب استان نيز مقام چهارم را كسب كرد.
تيم واليبال ساحلي جانبازان و معلولان استان گلستان، قهرمان اين دوره از مسابقات شد و تيم استان مركزي به مقام سومي دست يافت. اين مسابقات به منظور انتخاب تيم ملي واليبال ساحلي جانبازان و معلولان براي اعزام به مسابقات آسيايي كره در تابستان جاري برگزار شد.
رقابت 50 زن جودوكار
¤ مسابقات جودو قهرماني بانوان خراسان رضوي در سالن جودو مجموعه ورزشي شهيد چمران مشهد برگزار شد. اين مسابقات در 12 وزن برگزار و 50 بانوي جودوكار استان در قالب 6 تيم از شهرستان هاي فريمان، چناران، نيشابور، شهيد چمران الف، شهيد چمران ب و كارگران مشهد با يكديگر به رقابت پرداختند.
در بخش تيمي اين مسابقات، تيم فريمان مقام اول را كسب كرد، چناران به مقام دوم رسيد و كارگران مشهد در جايگاه سوم اين رقابت ها، قرار گرفت.
محدثه حسيني از فريمان به عنوان فني ترين و خديجه شجاعي از مشهد نيز به عنوان بااخلاق ترين جودوكار انتخاب شدند.
برگزاري كشتي با چوخه در قوچان
قوچان- خبرنگار كيهان:هشتمين دوره مسابقات قهرماني كشتي با چوخه يادواره سردار شهيد بابامحمد رستمي و شهداي بخش مرزي باجگيران با شركت 180 كشتي گير از استان هاي خراسان رضوي، جنوبي، شمالي و كشتي گيراني از استان هاي تهران و مازندران، در گود طبيعي روستاي «رهورد» قوچان برگزار شد.
در امتيازات تيمي، تيم قوچان مقام اول را به خود اختصاص داد و اسفراين دوم و چناران سوم شدند.
موفقيت دانشجويان در مسابقات ورزشي
بندرعباس- خبرنگار كيهان: معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان با اشاره به موفقيت هاي كسب شده توسط دانشجويان اين دانشگاه افزود: كسب مقام برتر شناي 50 متر قورباغه توسط دانشجويان دختر، كسب مقام پنجم مسابقه تك رشته اي واليبال از بين 21 تيم شركت كننده و كسب مقام اول كشتي و هم چنين مقام دوم كاراته توسط دانشجويان پسر از جمله مقامات كسب شده توسط دانشجويان اين دانشگاه در المپيادهاي ورزشي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور است. وي از تشكيل 16 انجمن در رشته هاي مختلف ورزشي آقايان و خانم ها در اين دانشگاه خبر داد.
ابيانه ميزبان ورزشكاران 10 استان
بادرود- خبرنگار كيهان: روستاي تاريخي ابيانه از توابع نطنز ميزبان ورزشكاران 10 استان كشور بود. مسابقات روستايي و عشايري به صورت جشنواره و فصلي هر سه ماه يك بار در يك استان برگزار مي شود كه در سال جاري ابيانه نخستين ميزبان آن بود. اين دوره از مسابقات با حضور 220 ورزشكار از استان هايي مانند اصفهان، ايلام، كهگيلويه و بويراحمد، قم و خوزستان برگزار شد. ورزشكاران شركت كننده در اين دوره از مسابقات، در رشته هاي ورزشي هفت سنگ، دالپالان (پرتاب سنگ) و سواركاري به صورت كورس يك كيلومتر با هم به رقابت پرداختند. به منظور ترويج فرهنگ ايراني و اسلامي، شركت كنندگان با لباس محلي در اين مسابقات شركت كردند.
رقابت 17 تيم فوتبال
مهربان- خبرنگار كيهان: اولين دوره مسابقات فوتبال يادواره شهداي گمنام حاجي علمدار مهربان با شركت 17 تيم فوتبال از شهرها و روستاهاي شهرستان هريس و بخش مهربان در زمين ورزشي كلك مهربان برگزار شد. پس از برگزاري 36 مسابقه، تيم فوتبال تك ستاره كرمجوان از شهرستان هريس با غلبه بر تيم وحدت از شهر كلوانق به مقام قهرماني دست يافت، وحدت كلوانق دوم و تيم فوتبال شهيد حبيب الهي جانقور از شهرستان هريس بدليل حاضر نشدن تيم فوتبال دانشگاه آزاد هريس در بازي رده بندي بدون برگزاري مسابقه عنوان سوم را تصاحب كرد.
كاپ اخلاق اين دوره از مسابقات به تيم فوتبال شهيد اسماعيلي شيخ رجب از شهرستان هريس تعلق گرفت. در پايان اين دوره از مسابقات از تيم هاي برتر، تيم اخلاق، همچنين فني ترين و بااخلاق ترين بازيكن مسابقات و داوران برتر و پيشكسوتان فوتبال منطقه مهربان و شهرستان هريس با اهداي لوح تقدير و هدايا تجليل شد.
حضور مازندراني ها در تيم ملي ووشو
ساري- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت ووشو مازندران از حضور 5 مازندراني در مرحله دوم اردو تيم ملي ووشو جهت شركت در مسابقات قهرماني آسيا خبر داد.
عليرضا قهاري گفت: علي يوسفي در وزن منفي 65 كيلوگرم، سجاد عباسي در وزن منفي 70 كيلوگرم، غلامحسين حسين زاده در وزن منفي 85 كيلوگرم و خانم ها سامره كياني در وزن منفي 52 كيلوگرم، صديقه دريايي در وزن منفي 60 كيلوگرم نمايندگان مازندران در مرحله دوم اردوي تيم ملي ووشو جهت شركت در مسابقات قهرماني آسيا مي باشند.
هشتمين دوره مسابقات ووشو قهرماني مردان و زنان بزرگسال آسيا از 26 مرداد تا چهارم شهريور امسال در شهر هوشي مينه ويتنام برگزار مي شود.
قهاري در ادامه خاطرنشان كرد: نداشتن سالن تخصصي ووشو، بزرگ ترين مشكل اين رشته رزمي در مازندران است كه با رفع آن مي توانيم به افتخارآفريني بيشتر ورزشكاران در مسابقات مختلف اميدوار باشيم.
فارس قهرمان دووميداني
شيراز - خبرنگاركيهان: دانشجويان استان فارس موفق به كسب مقام قهرماني مسابقات دووميداني دانشجويان دختر دانشگاه هاي پيام نور كشور شدند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور استان فارس، دراين دور از مسابقات كه با حضور 180 دونده از 19 استان برگزار شد، پس از سه روز رقابت تيم دووميداني دانشجويان دختر دانشگاه پيام نور استان فارس به مقام قهرماني دست يافت.
درپايان مسابقات تيم فارس با 53 امتياز قهرمان شد. و تيم هاي خراسان رضوي با 48 امتياز و كرمان با 43 و نيم امتياز به مقام هاي دوم و سوم رسيدند.
دراين دور از مسابقات مريم شفيعي دررشته پرش طول، صديقه دهقان در رشته 800 متر و حكيمه مقيمي در 400 متر به مقام اول دست يافتند.
گفتني است نفرات برتر اين مسابقات درالمپياد ورزشي ايرانيان حضور خواهند يافت.
پيروزي تيم فوتسال پيشكسوتان تهران
كاشان -خبرنگاركيهان: ديداردوستانه تيم هاي فوتسال پيشكسوتان تهران و پيشكسوتان كاشان با پيروزي 7 بر 5تيم تهراني به پايان رسيد.
دراين ديدار كه درسالن ورزشي شهداي بسيج كاشان برگزار شد فرشاد پيوس و بهروز رهبري فر هركدام دو گل و سعيد تهمتن، علي قديري و ايرج سائل هر كدام يك گل براي تيم پيشكسوتان تهران به ثمر رساندند.
كسب 35مدال كشوري
¤ مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان كاشان از كسب 35 مدال كشوري توسط بانوان ورزشكار اين شهرستان طي سال گذشته خبر داد.
صديقه سادات هاشمي نسب گفت: اين ورزشكاران درمسابقات كشوري در رشته هاي كاراته، دووميداني، ووشو، كونگ فو، واليبال نشسته معلولان، تنيس روي ميز معلولان، دووميداني معلولان و پينگ پنگ موفق به كسب مقام هاي برتر شدند.
وي خاطرنشان كرد: طبق قانون 30 درصد از اعتبارات ورزشي شهرستان بايد به ورزش بانوان اختصاص يابد. اما اين ميزان با اعتباراتي كه براي ورزش بانوان كاشان درنظرگرفته مي شود. بسيار ناچيز است.
انتصاب رئيس هيئت شطرنج
اراك -خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي رئيس هيئت شطرنج استان مركزي حسنعلي وفايي نسب به عنوان رئيس هيئت شطرنج شهرستان آشتيان منصوب شد.
افتتاح سالن ورزشي
مهديشهر- خبرنگاركيهان: سالن ورزشي روستاي چاشم شهرستان مهديشهر در مراسمي مورد بهره برداري قرارگرفت. اين سالن درقالب مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به استان سمنان و با اعتبار سه ميليارد ريال احداث شده است. اين سالن با زيربناي يك هزار و 152 مترمربع احداث و اعتبار آن از محل وزارت نفت تامين اعتبار شده است.
درخشش عشاير مهديشهر
¤ عشاير بسيجي شهرستان مهديشهر عنوان نخست رشته تيراندازي جشنواره عشاير كشور را كسب كردند.
درمسابقات انفرادي حسن سلمانيان مقام اول و ناصر قدم مقام سوم را كسب كردند و در مجموع تيم تيراندازي عشاير شهرستان مهديشهر مقام اول كشوري را به دست آورد.
اين جشنواره سه روزه با حضور تيم هاي فرهنگي ورزشي هفت استان كشور دراستان سيستان و بلوچستان برگزار شد و نمايشگاه ايل سنگسر نيز درجشنواره فرهنگي ورزشي بسيج عشايري كشور حائز رتبه برتر شد.
اين جشنواره درسه رشته تيراندازي، قرائت قرآن كريم و نمايشگاه رسوم ايلات عشايري برگزار شد.
صعود به قله شهميرزاد
¤ درسالروز بزرگداشت سوم خرداد روز ملي مقاومت و پيروزي بسيجيان اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان سمنان به ارتفاعات شهميرزاد صعود كردند.
دراين كوهپيمايي بسيجيان و مديركل اداره مذكور باگراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشته و بار ديگر با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تجديد عهد و پيمان بستند.
برگزاري دوره داوري كشتي
سرويس شهرستانها: نايب رئيس هيئت پهلواني و زورخانه اي استان كردستان از برگزاري دوره داوري درجه 3 كشتي پهلواني در سنندج خبر داد.
غلامي اظهار داشت: دوره داوري درجه 3 كشتي پهلواني از چهارشنبه مورخ 10 خرداد ماه جاري درسنندج برگزار شده است.
مديراين دوره آموزشي درادامه افزود: بيش از 30نفر از داوطلبين داوري كشتي پهلواني از 10 شهرستان اين استان از ساعت 9 صبح درسالن كشتي مجموعه ورزشي آزادي گردهم خواهند آمد.

پياده روي بانوان گناباد
گناباد- خبرنگار كيهان: در جشنواره فرهنگي ورزشي بانوان فاطمي با همكاري اداره تربيت بدني و ناحيه سپاه گناباد مراسم پياده روي بانوان پايگاه هاي بسيج شهرستان برگزار شد. در پايان مراسم به 30 نفر از شركت كنندگان اين مراسم به قيد قرعه جوايزي اهدا شد.

رقابت 59 پينگ پنگ باز
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني كشور تنيس روي ميز دختران كه با شركت 59 ورزشكار در قالب 17 استان در رده سني نوجوانان در ساوه جريان داشت با شناخت نفرات برتر پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات، فاطمه جمالي فر و غزاله ملاطلب هر دو از البرز و رضوان كشاورزي از خوزستان به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14