(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 خرداد 1391 - شماره 20224

بهره برداري از منطقه 4 آزادراه تهران- شمال در شهريورماه
ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده
جابه جايي زائران حرم مطهر با 5 هزار و 650 اتوبوس و تاكسي ون
رويدادهاي خارجي
وزارت بهداشت : سطح سواد مردم در مورد سلامت روان بسيار پايين است
توكلي:20درصد قبولي هاي آزمون كارشناسي ارشدانتخاب رشته نكردند
احضارعوامل شهرداري به دادسرا درخصوص سيلاب مترو
واريز عيدي مددجويان به حساب آنان
جوشكاري بازاري را در كيش به آتش كشيد
حوادث كوتاه از كشور
نجات بازرگان چيني از دست گروگانگيران
انتقالات در دانشگاه آزاد با اولويت معدل هاي بالا
برخورد پليس با ارسال كنندگان فيلم عروسي به ماهواره
پلمب 2 كارگاه توليد روغن موتور غيرمجاز در تهران
انفجار گاز جان يك نفر را گرفت
سقوط مرگبار از طبقه 60



بهره برداري از منطقه 4 آزادراه تهران- شمال در شهريورماه

مسير منطقه 4 آزاد راه تهران-شمال كه از مرزن آباد، سه راهي دشت نظير شروع و در كمربندي چالوس به پايان مي رسد، اواخر شهريور ماه امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
«محسن عابدي» در اين رابطه گفت: طول اين مسير حدود 22 كيلومتر است كه با هزينه اي بالغ بر 180 ميليارد تومان، 83درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي با بيان اينكه تكميل 17درصد اين قطعه باقي مانده است، گفت: بودجه مورد نياز اين طرح از سوي سرمايه گذاران طرح، تامين شده تا در زمان مقرر به اتمام برسد.
عابدي با اشاره به اين كه، در اين مسير چهار تونل رفت و برگشت به طول 1200 متر وجود دارد، افزود: تعداد زيادي پل در اين مسير وجود دارد كه طولاني ترين آن ها 10، 20 و 40 متر است.
وي در پايان گفت: در اين منطقه به دليل اهميت خاص مسائل زيست محيطي و حفظ منابع طبيعي، مطالعات دوم مسير توسط مشاوران داخلي و خارجي بازنگري و در نهايت منجر به تغييراتي در مقايسه با مسير انتخاب شده در مرحله اول شد.
آزادراه تهران-شمال با كوتاه كردن فاصله تهران-چالوس از حدود 200 به 121 كيلومتر، زمان مسافرت را از 5/4 ساعت به 5/1ساعت كاهش خواهد داد.
پروژه آزادراه تهران-شمال به منظور تامين ارتباط مطمئن، سريع و ارزان بين منطقه شمالي و مركزي كشور و سهولت ارتباط با كشورهاي همسايه شمالي در حال اجرا است.
عابدي در ادامه گفت: مسير منطقه 4 آزاد راه تهران-شمال نسبت به مسير فعلي جاده كرج-چالوس كوتاه تر نشده است، اما از نظر سرعت حركت و تسهيل در رفت و آمد، زمان را بسيار كوتاه مي كند.

 



تا 2هفته ديگر اجرا مي شود
ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده

براساس مصوبه دولت درخصوص برنامه جديد كاهش آلودگي كلانشهرها تا دو هفته ديگر خودروهاي سواري مدل 71، وانت هاي مدل 76، تاكسي هاي مدل 81 و موتورسيكلت هاي مدل 83 به پايين اجازه تردد در تهران و 7 كلانشهر ديگر كشور را ندارند.
وحيد نوروزي مشاور معاون ترافيك شهردار تهران در امور محيط زيست با بيان اين كه بايد منتظر بمانيم و ببينيم چه اتفاقي رخ خواهد داد و ظرف دو هفته ميليون ها موتورسيكلت و خودروي فرسوده چگونه جمع آوري خواهند شد، ابراز عقيده كرد: البته اين موضوع امري محال است كه به دليل عدم وجود عزم ملي براي اجراي آن به هيچ عنوان امكان تحقق نخواهد داشت.
وي با تاكيد بر اين كه 6 ماده ديگراين مصوبه نيز همانند ماده 22 آن مبني بر ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده قطعا در موعد مقرر اجرايي نخواهند شد، اظهار داشت: اين 6 ماده شامل ماده 2 با هر دو تبصره اش يعني مبدل كاتاليستي و كنيستر خودروها، ماده 4 (برنامه زمان بندي اجراي ماده 33 قانون اصلاح مصرف انرژي)، تبصره هاي 1 و 3 ماده 6 يعني توليد خودرو با استاندارد يورو 4 و موتورسيكلت با استاندارد يورو 3 (از ابتداي سال 91)، ماده 7 (توليد موقت يورو 4 و يورو 5)، ماده 9 (كاهش بخار بنزين در جايگاه ها) و ماده 10 (توليد خودروهاي كم مصرف و موتورسيكلت برقي) است كه حتما در زما ن مقرر اجرا نمي شوند. نوروزي با تاكيد بر اين كه با تردد خودروهاي فرسوده از اول تير عملا قبح انجام ندادن مصوبه محيط زيستي دولت از بين خواهد رفت و اتفاقي هم نخواهد افتاد، تصريح كرد: البته علاوه بر 6 ماده مذكور، 6 ماده ديگر اين مصوبه نيز در شرايط موجود امكان اجرا نخواهند داشت و حداقل عزمي براي اجراي آن ها در موعد مقرر مشاهده نمي شود.

 



جابه جايي زائران حرم مطهر با 5 هزار و 650 اتوبوس و تاكسي ون

5 هزار اتوبوس، قطارهاي مترو و 650 تاكسي ون زائران را از مناطق مختلف شهر به حرم مطهر امام خميني(ره) منتقل كردند.
مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اظهار داشت: با اعزام قطارهاي فوق العاده مترو به سه ايستگاه حرم مطهر، شهرري و شاهد در روز 14 خرداد، هر 4 دقيقه يك قطار وارد اين ايستگاه ها شدند و زائران را به حرم مطهر منتقل كردند و بلافاصله پس از پايان مراسم نيز هر 2 دقيقه يك قطار از اين ايستگاه ها خارج شده و زائران را به مقاصدشان انتقال دادند.
وي با اشاره به اين كه شركت واحد اتوبوسراني با استفاده از 5 هزار دستگاه اتوبوس عمومي و خصوصي نسبت به جابه جايي زائران به حرم مطهر از 70 ميدان اصلي و پايانه مهم شهر اقدام كرد، افزود: علاوه بر اين 70 نقطه، با اعزام اتوبوس به 200 مسجد نسبت نقل و انتقال زائران به حرم مطهر از مبادي مساجد نيز اقدام شد.
وي با اشاره به استقرار بخشي از اتوبوس هاي شركت واحد مقابل ايستگاه هاي مترو، راه آهن و پايانه هاي مسافربري، تصريح كرد: علاوه بر زائران تهراني، زائران شهرستاني نيز از طريق ناوگان اتوبوسراني به حرم مطهر منتقل شدند، ضمن اين كه از طريق 10 دستگاه اتوبوس در قالب كتابخانه هاي سيار، سبدهاي حاوي محصولات فرهنگي به زائران حضرت امام(ره) اهدا شد.
تشكري هاشمي با اشاره به اين كه سازمان تاكسيراني نيز با اختصاص 650 دستگاه تاكسي ون نسبت به خدمات رساني به زائران حرم مطهر اقدام كرد اظهار داشت: 300 دستگاه از اين ون ها در سه محور پل شهيد كاظمي، پل شهيد صنيع خاني و سه راه باقرآباد نسبت به انتقال زائران به حرم مطهر اقدام كردند.
وي با بيان اين كه 200 دستگاه تاكسي ون شامل 50 دستگاه براي هر يك از پايانه هاي چهارگانه تهران در نظر گرفته شده بود، تصريح كرد: 150 دستگاه تاكسي نيز در اختيار ستاد گمشدگان قرار داشت تا كودكان يا سالمنداني را كه به هر علت از خانواده هاي خود جدا شده بودند به خانه هايشان برسانند.
ارائه خدمات درماني
به 1900 زائر
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از ارائه خدمات درماني به بيش از هزار و 900 نفر و انتقال 111 نفر زائر به مراكز درماني خبر داد.
محمود مظفر با اشاره به هزار و 535 نفر كه خدمات حضوري متعدد در مراسم سالگرد امام راحل را از امدادگران جمعيت هلال احمر دريافت كردند، افزود: در اين مراسم 3 هزار و 479 نفر امدادگر و نجات گر به همراه 3030 آمبولانس، 61 موتورسيكلت امدادي و 122 خودروي امدادي حضور يافتند.
وي با بيان اين كه 7 فروند بالگرد امداد هوايي نيز در اين مانور بزرگ با 28 ساعت پرواز 22 عمليات پروازي را انجام دادند كه توانستند 70 نفر را نيز در اين عمليات ها منتقل كنند خاطرنشان كرد: در مجموع با تعيين و استقرار 263 پست امدادي در 262 كيلومتر از محورهاي منتهي به حرم امام راحل با حضور امدادگران جمعيت هلال احمر خدمات امدادي و درماني به زائران ارائه شد.

 



رويدادهاي خارجي

3 روز عزاي عمومي به خاطر سقوط هواپيماي مسافربري نيجريه

رئيس جمهوري نيجريه در پي سقوط هواپيماي مسافربري اين كشور و كشته شدن 153 سرنشين آن سه روز عزاي عمومي اعلام كرد.
به گزارش ايسنا، عصر روز يكشنبه يك فروند هواپيماي مسافربري در نيجريه با يك ساختمان در منطقه مسكوني پرجمعيت در لاگوس، بزرگترين شهر اين كشور برخورد كرد و دچار آتش سوزي شد.
مقامات دولتي لاگوس تاييد كرده اند كه اين هواپيما حامل 153 سرنشين هواپيما از ابوجا، پايتخت، به سوي لاگوس در پرواز بود كه حادثه رخ داد.
يك خبرنگار محلي كه در آن اطراف حضور داشت گفت كه پس از صداي اول بر اثر برخورد هواپيما به يك ساختمان چند صداي انفجار ديگر شنيده شد.
به گفته مقامات محلي نيجريه، سقوط اين هواپيماي مسافربري و برخورد آن با ساختمان مسكوني موجب شد تا بدنه هواپيما در آتش بسوزد و ساختمان مسكوني اطراف نيز به شدت تخريب شود.
آسوشيتدپرس گزارش داد: اين هواپيما با دماغه و با سر به زمين اصابت نكرده و با شكم روي زمين آمده است. ابتدا به يك فروشگاه مبل و لوازم خانگي خورده و سپس به يك ساختمان دو طبقه رفته است.
جوزف جايوبا سخنگوي پليس لاگوس به خبرگزاري فرانسه گفته است كه هواپيما در يك محله پرجمعيت به نام لجو درست در شمال فرودگاه سقوط كرد.
به نظر مي رسد از آنجا كه حادثه در يك روز تعطيل روي داده و هواپيما به ساختمان هاي تجاري كه در زمان حادثه احتمالا خالي بوده اند برخورد كرده، تلفات در زمين حداقل بوده است.
به گزارش رسانه هاي محلي نيجريه به نقل از نيروهاي امداد، احتمال دارد تعدادي از ساكنان اين ساختمان نيز كشته شده باشند چرا كه 10 جسد سوخته از آوار ساختمان بيرون آورده شده است.
«گودلاك جاناتان»، رئيس جمهوري نيجريه در پي اين حادثه هوايي از نيروهاي امداد و نجات اين كشور درخواست كرد تا به سرعت اجساد و بازماندگان احتمالي اين حادثه را از ميان آوار و لاشه سوخته هواپيما بيرون بكشند.
سخنگوي آژانس مواقع اضطراري ملي نيجريه نيز ساعتي پس از وقوع اين حادثه در گفت وگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس گفته بود كه تعداد دقيق مسافران اين پرواز به علت الكترونيكي نبودن بليت ها معلوم نيست.
نيروهاي امدادي تاكيد كردند: هيچ كدام از سرنشينان اين هواپيما زنده نمانده اند، اما با اين وجود عمليات جستجو همچنان ادامه دارد.
گزارش ها حاكيست هوا در زمان اين سانحه شاهد تغيير ويژه اي نبوده و توفان يا گردباد شديد هم ديده نشده است.
به نوشته بي بي سي اين هواپيما به شركت هواپيمايي نيجريه اي دنا اير تعلق داشت.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، تاكنون علت سقوط هواپيماي بوئينگ MD83 مشخص نشده است اما به گفته مقامات هواپيمايي اين كشور، جعبه سياه اين هواپيما كه حامل نوار صوتي كابين خلبان است شناسايي و به پليس تحويل داده شده است.
روزنامه اينديپندنت همچنين اعلام كرد روز شنبه نيز بر اثر سقوط يك فروند هواپيماي باري و برخورد با يك دستگاه اتوبوس 10 نفر كشته شدند.
هواپيماي بوئينگ 727 هنگام برخاستن از روي باند فرودگاه دچار سانحه شد و با اتوبوس مسافربري برخورد كرد.
هرچند كه پس از وقوع موجي از حوادث هوايي در سال 2005 ميلادي درنيجريه، تلاش هاي زيادي براي بهبود شرايط صنعت هواپيمايي آن كشور صورت گرفته است، نيجريه هنوز مانند بسياري از كشورهاي آفريقايي از نظر ايمني صنعت هوايي در شرايط نامناسبي قرار دارد.

 



وزارت بهداشت : سطح سواد مردم در مورد سلامت روان بسيار پايين است

مديركل سلامت رواني و اجتماعي وزارت بهداشت از اعلام آمار شيوع بيماري هاي رواني در كشور تا آخر امسال خبر داد.
مديركل سلامت رواني و اجتماعي وزارت بهداشت در اين رابطه گفت: سطح سواد مردم در مورد سلامت روان بسيار پايين است و اكثر افراد داراي اختلالات رواني از بيماري خود خبر ندارند ضمن اين كه وزارت بهداشت نيز هنوز آمار دقيق شيوع اين بيمار ي ها را ندارد و قرار است آمار آن تا آخر امسال آماده شود.
وي افزود: به طور كلي 85 درصد بيماران رواني در كشورهاي توسعه نيافته از بيماري خود خبر ندارند.
عباسعلي ناصحي در پاسخ به اين پرسش كه آيا نتايج آمارگيري از شيوع بيماري ها و اختلالات رواني در كشور مشخص شده و اگر مشخص شده ميزان شيوع اين بيماري ها در كشور چقدر است، گفت: هنوز آمار شيوع اختلالات رواني در كشور مشخص نشده است و طرح آمارگيري كشوري از اين بيماري ها كه قرار بود تا آخر سال 90 به اتمام برسد تمام نشده و احتمالا تا آخر امسال نتايج آن مشخص مي شود.
وي اضافه كرد: كار ميداني آمارگيري از شيوع اختلالات رواني تمام شده و اكنون در مرحله آناليز داده ها هستيم به همين علت هنوز ميزان شيوع اين بيماري ها در كشور به طور دقيق مشخص نيست.
مديركل سلامت رواني و اجتماعي وزارت بهداشت بيان كرد: مسئله مهم اين است كه سطح سواد مردم درباره سلامت روان در كشور بسيار پايين است و بسياري از افرادي كه دچار اختلالات رواني هستند از بيماري خود اطلاع ندارند و اگر خبر دارند هم نمي دانند كه اين اختلالات قابل درمان است و نمي دانند كه بايد به كجا مراجعه كنند.
ناصحي ادامه داد: مسئله نگران كننده ديگر اين است كه هنوز عده زيادي از مردم تصور مي كنند كه اختلالات رواني مانند افسردگي، اضطراب و وسواس حاصل تاثير جن و دعاست و اعتقاد به اين خرافات متاسفانه در تعداد قابل توجهي از مردم وجود دارد.
وي افزود: به همين علت عده زيادي از افرادي كه به اختلالات رواني مبتلا مي شوند براي درمان نزد فالگير، دعانويس و جن گير مي روند و با مراجعه به اين افراد بي صلاحيت بيش از پيش سلامت خود را به خطر مي اندازند در حالي كه اختلالات رواني عمدتاً ناشي از مشكلات جسمي در فرد است و بايد درمان پزشكي شود.

 



توكلي:20درصد قبولي هاي آزمون كارشناسي ارشدانتخاب رشته نكردند

مشاورعالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از عدم انتخاب رشته حدود 20 درصد از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد 91 خبر داد.
حسين توكلي در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، با اشاره به پايان مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون كارشناسي ارشد 91 گفت: 43 هزار و 510 نفر از داوطلبان مجاز آزمون كارشناسي ارشد 91 انتخاب رشته كرده اند.
به گفته وي 307 هزار داوطلب در اين آزمون مجاز به انتخاب رشته شده بودند كه از اين تعداد 63 هزار و 488 نفر انتخاب رشته نكردند.
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور خاطرنشان كرد: از 307 هزار داوطلب مجاز آزمون كارشناسي ارشد 31/79درصد انتخاب رشته كردند.
به گفته وي نتايج نهايي اين آزمون طي روزهاي 11 تا 13 شهريور ماه اعلام مي شود.

 



معاون عمراني استانداري تهران خبرداد
احضارعوامل شهرداري به دادسرا درخصوص سيلاب مترو

معاون عمراني استانداري تهران ازاحضار افرادي از شهرداري تهران به شعبه 9 بازپرسي دادسراي كاركنان دولت خبرداد.
محمدرضا محمودي در گفت وگو با فارس درباره شكايت استانداري از شهرداري تهران به دليل سيلاب مترو گفت: اين شكايت به قوت خود باقي است.
وي ادامه داد: مسئولاني از شهرداري تهران كه در شكايت استانداري اسامي آن ها قيد شده است به دادگاه احضار شدند.
معاون عمراني استانداري تهران بيان داشت: اين پرونده در شعبه 9 بازپرسي دادسراي كاركنان دولت در حال بررسي است.
محمودي افزود: اين افراد از شهرداري تهران بايد براي دفاعيات خود در دادگاه حاضر شوند.
حادثه سيلاب مترو در پي بارش شديد باران و شكسته شدن ديواره كن در 27 فروردين سال جاري اتفاق افتاد.

 



واريز عيدي مددجويان به حساب آنان

عيدي مددجويان تح

 



جوشكاري بازاري را در كيش به آتش كشيد

كيش- خبرنگار كيهان:
در اثر جوشكاري غيراصولي در يكي از مراكز بين المللي تجاري جزيره كيش، آتش بخشي از اين بازار را طعمه خود ساخت.
به گزارش خبرنگار كيهان، بي توجهي به نكات ايمني هنگام جوشكاري، استاندارد نبودن كابل هاي برق و تابلو و غيراصولي كار كردن هنگام جوشكاري باعث آتش سوزي در اين بازار بزرگ شد. اين حادثه تلفات جاني نداشت. اما قسمتي از بازار دچار آتش سوزي شد و خسارات مالي زيادي وارد كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

حل اختلاف با چاقو
خرم آباد-خبرنگار كيهان: مردي كه براي حل اختلاف خانوادگي اش به چاقو متوسل شد، موجب مرگ همسر خود شد. به دنبال شكايت يك جوان مبني بر اينكه خواهر وي در منزل خود به قتل رسيده، پليس جنايي لرستان با حكم مقام قضايي به تحقيق پرداخت كه شوهر مقتوله در بازجويي به ارتكاب قتل همسر 59 ساله خود اقرار كرد. پزشكي قانوني علت مرگ را ضربات چاقو به ناحيه سينه مقتوله اعلام كرد.
دستگيري باند سارقان
جزيره كيش- خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي جزيره كيش از دستگيري باند سارقان لوازم خودرو در جزيره كيش خبر داد و گفت: با بررسي گزارش هاي مردمي درخصوص سرقت لوازم در خودروهاي سواري و ميني بوس در نقاط مختلف جزيره، بلافاصله مراتب در دستور ويژه تخصصي پليس آگاهي براي شناسايي و دستگيري سارق و يا سارقان قرار گرفت و تحقيقات وسيعي به صورت محسوس و نامحسوس از منابع مختلف مردمي آغاز شد و در مدت كوتاهي سارقان دستگير شدند. وي افزود: با راهنمايي و همكاري مردم و مالباختگان پرونده اين باند پس از بازجويي تشكيل و جهت دستورات قضايي تحويل دادگستري كيش شد.
دستگيري 2 شكارچي
بادرود-خبرنگار كيهان: رئيس اداره محيط زيست شهرستان نطنز گفت: محيط بانان يگان حفاظت منطقه حفاظت شده كوهستان كركس با تلاش بي وقفه و شبانه روزي موفق به دستگيري دو شكارچي در منطقه حفاظت شده كوهستان كركس واقع در روستاي تاريخي ابيانه شدند.
صادقي اظهار كرد: محيط بانان از شكارچيان يك قبضه سلاح شكاري با مقاديري فشنگ جنگي و يك لاشه كل وحشي كشف و ضبط كردند.وي افزود: پس از بازجويي هاي اوليه و تشكيل پرونده، شكارچيان تحويل مراجع قضايي شهرستان نطنز شدند.
منطقه حفاظت شده كوهستان كركس با وسعتي افزون بر 114 هزار هكتار، يكي از بكرترين مناطق حيات وحش استان است كه از گونه هاي جانوري نظير كل، بز، قوچ، ميش، آهو، گراز، روباه و كفتار برخوردار است كه همواره مورد تهديد شكارچيان متخلف قرار مي گيرد.

 



باتلاش تيم معاونت جنايي پليس آگاهي تهران صورت گرفت
نجات بازرگان چيني از دست گروگانگيران

بازرگان چيني كه براي آزادي مرد اعدامي ربوده شده بود پس از 16روز اسارت، با كشته شدن يكي از گروگانگيران در عمليات ضربتي پليس آزاد شد.
اواخر ارديبهشت ماه امسال نماينده يك شركت بازرگاني با مراجعه به اداره آگاهي تهران از ربوده شدن يكي از بازرگانان چيني شركت خبر داد.او در شكايت خود گفت: بازرگان چيني ديروز در مسير شركت به خانه از سوي افرادي ناشناس ربوده شده و آدم ربايان او را تهديد به مرگ كرده اند.
مرد گروگانگيردر تماس هاي خود اعلام كرد برادرش به اتهام قاچاق موادمخدر دستگير و پس از محاكمه به اعدام محكوم شده است. او سپس براي آزادي گروگان خود خواستار آزادي برادر اعدامي خود از زندان شد. مرد گروگانگير تهديد مي كرد اگر پليس به درخواستش عمل نكند تبعه چيني را به قتل مي رساند.
با توجه به حساسيت موضوع با دستور سرهنگ محمديان- رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ- پرونده در اختيار تيم معاونت جنايي پليس آگاهي قرار گرفت. كارآگاهان در جريان بررسي هاي خود پي بردند، دو برادر مرد اعدامي به نام هاي محمدحسن و روح الله اين گروگانگيري را طراحي و اجرا كرده اند.
سرانجام پس از 16 روز عمليات پليسي مخفيگاه گروگانگيران در يك ويلا در حوالي شهرستان ساوجبلاغ شناسايي شد و كارآگاهان روز جمعه آنجا را به محاصره خود در آوردند.
دو مرد گروگانگير وقتي خود را در محاصره پليس ديدند اسلحه هاي خود را روي سر گروگان گذاشته و تهديد مي كردند اگر پليس آنجا را ترك نكند بازرگان چيني را مي كشند.
ماموران در ابتدا با اقدامات رواني سعي كردند گروگانگيران را راضي به تسليم كنند اما دو برادر شرور حاضر به تسليم خود و رهايي گروگانشان نشدند.به دليل اينكه هر لحظه احتمال قتل گروگان مي رفت ماموران وارد عمل شده و در يك درگيري مسلحانه يكي از گروگانگيران را كشته و ديگري را زخمي كردند. در بازرسي از مخفيگاه آدم رباها دو قبضه كلت كمري كشف شد.

 



از اين هفته به مدت يك ماه صورت مي گيرد
انتقالات در دانشگاه آزاد با اولويت معدل هاي بالا

براساس بخشنامه جديد دانشگاه آزاد، نقل و انتقال دانشجويان اين دانشگاه تنها يكبار در سال جاري اجرا مي شود و فرآيند نقل و انتقال دانشجويي در اين دانشگاه از اين هفته به مدت يك ماه كليد مي خورد.
دانشجويان فعلي شاغل به تحصيل در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد اين دانشگاه مي توانند با شرط موافقت واحدهاي مبدا و مقصد به محل سكونت خود به جز تهران منتقل شوند.اگر دانشجو معدل بالاتر از 17 كسب كند ميهماني به انتقال تبديل مي شود و در صورتي كه معدل دانشجوي دختر كمتر از 17 و بيشتر از 15 باشد مي تواند با حفظ اين معدل ميهماني را تمديد كند و تا پايان دوره تحصيلي ميهماني دائم را با حفظ همين معدل داشته باشد اما در صورتي كه دانشجوي پسر معدلي كمتر از 17 كسب كند بايد به واحد مبداء خود برگردد.
نقل و انتقالات در دانشگاه آزاد در حالي اين هفته آغاز مي شود كه آئين نامه نقل و انتقالات پيشين اين دانشگاه همچنان برقرار است و اگر دانشجوي دختر ازدواج كند يا بستگان درجه يك دانشجويي فوت كنند امكان انتقال اين دانشجويان به محل سكونتشان وجود دارد.
دانشجويان براي انتقال لازم است ابتدا رضايت واحد مبداء را كسب كنند و بعد از تاييد درخواست از طريق سايت نقل و انتقالات دانشجويي كه در اختيار حوزه دانشجويي همان واحد قرار دارد دانشجو مي تواند تقاضاي خود را به وسيله كارمندان حوزه دانشجويي ثبت كند.

 



برخورد پليس با ارسال كنندگان فيلم عروسي به ماهواره

رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي با تاكيد بر اين كه ارتباط و همكاري با شبكه هاي ماهواره اي، منوط به دريافت مجوز از وزارت ارشاد است، گفت: پليس در حال بررسي چرايي پديده ارسال فيلم عروسي به شبكه هاي ماهواره است.
سردار احمد روزبهاني در مورد ارسال فيلم و تصاوير مجالس عروسي به يكي از شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان گفت: هر گونه همكاري و فعاليت هر ايراني با شبكه هاي ماهواره اي اعم از ارسال فيلم مستند يا علمي و غيره، بايد داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي باشد در غير اين صورت اين عمل غيرقانوني خواهد بود و برخورد پليس را در پي دارد.
رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا در مورد فراخوان شبكه هاي ماهواره اي مبني بر ارسال فيلم و عكس هاي عروسي هموطنان براي پخش و شركت در مسابقه به ايسنا گفت: من اين مطلب را شنيده ام و در حال حاضر ماموران در حال رصد و بررسي اين مسئله هستند. اما ارسال عكس و فيلم عروسي به شبكه هاي ماهواره اي غيرقانوني است و ما برابر قانون با آنان برخورد خواهيم كرد.
وي در پايان افزود: كارآگاهان در حال رصد و انجام تحقيقات فني و پليسي در مورد زواياي پنهان اين اتفاق هستند.

 



پلمب 2 كارگاه توليد روغن موتور غيرمجاز در تهران

فرمانده انتظامي شرق استان تهران از كشف و پلمب دو كارگاه توليد روغن موتور غيرمجاز خبر داد.
سرهنگ سيروس فتحي در گفت وگو با ايسنا در تشريح خبر كشف كارگاه غيرمجاز توليد روغن موتور گفت: برابر اطلاعات واصله مبني بر بسته بندي روغن موتور خودرو، آب باطري و آب رادياتور در روستاي قشقلاق حاجي آباد بلافاصله ماموران پليس براي تعيين صحت و سقم اين گزارش به اين محل اعزام شدند.
وي با بيان اينكه ماموران در بررسي هاي اوليه دريافتند شخصي به نام عادل كه ساكن تهران است در اين محل و در يك سوله اقدام به بسته بندي آب باطري و آب رادياتور با نام يكي ديگر از شركت ها در اين زمينه مي كند.
وي افزود: ماموران پليس با اخذ مجوزهاي قضايي لازم دو كارگاه محل پر كردن و بسته بندي اين مواد را پلمب و مالك آن را براي سير مراحل قانوني و تشكيل پرونده دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شرق استان تهران با اعلام دستگيري دو همدست افغاني اين متهم كه فاقد كارت اقامت بودند،گفت: 10 هزار گالن نيم ليتري آب باطري، تعداد 400 بطري سه ليتري آب رادياتور، 500 گالن 5 ليتري روغن موتور، بيش از 20 هزار بطري و گالن خالي مخصوص آب باطري و همچنين تعداد زيادي آب رادياتور و روغن موتور غيرمجاز در اين كارگاه كشف و ضبط شد.

 



انفجار گاز جان يك نفر را گرفت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
انفجار ناشي از نشت گاز در فيروزآباد از توابع شهرستان نورآباد يك نفر را كشت.
در اين حادثه به چهار واحد مسكوني خسارت سنگين وارد شد. هنگام وقوع اين انفجار فقط يك نفر در محل حادثه حضور داشت و ديگر ساكنان در مزارع كشاورزي مشغول كار بودند.

 



سقوط مرگبار از طبقه 60

زن آمريكايي از طبقه شصتم ساختمان هتلي در سنگاپور سقوط كرد.
به گفته پليس سنگاپور، اين زن 40 ساله آمريكايي پس از سقوط از اين ارتفاع با لبه پشت بام رستوران هتل برخورد و سپس به روي زمين افتاد.
پليس سنگاپور پس از حضور در صحنه گفت: مشخص نيست چرا و چگونه اين زن سقوط كرده است اما به دليل شكستگي استخوان و ضربه هايي كه به او وارد شده بود به بيمارستان منتقل شد و علي رغم تلاش پزشكان فوت كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، پليس سنگاپور مرگ اين زن را غيرطبيعي خواند اما از اعلام جزئيات بيشتر تا روشن شدن دقيق حادثه خودداري كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14