(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21 خرداد 1391 - شماره 20228

70 درصد منابع آبي بخش كشاورزي به هدر مي رود
موافقت وزارت نيرو با تأمين آب آشاميدني قزوين
برگزاري جشنواره گل سوسن چلچراغ در گيلان
توليد خاويار درگيلان به 3 تن افزايش مي يابد
نخبگان لرستاني براي حمايت از كالاي ايراني مجمع تشكيل مي دهند
مدير موسسات مردمي دارالقرآن: دولت ها نگاه تجاري و اقتصادي به موسسات قرآني دارند
بهره برداري از 15پروژه مخابراتي در استان سمنان
روستاي خم پيچ خوانسارصاحب كتابخانه شد
افزايش تعداد آهوان در سايت تكثير پارس آباد
ساخت شهر جديد دوكوهه در انديمشك
انجمن ملي زنبورداران ايران تاسيس شد
كوتاه از ورزش شهرستانها
همايش بازي هاي بومي در ماسال برگزارشد



70 درصد منابع آبي بخش كشاورزي به هدر مي رود

كاشان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت مهندسين مشاور طرح و تحقيقات آب و فاضلاب كشور گفت: 70 درصد از 90درصد منابع آبي مصرفي كشور در بخش كشاورزي به هدر مي رود.
عباسعلي پيراينده در حاشيه كنفرانس ملي مهندسي آب و فاضلاب در دانشگاه آزاد اسلامي كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين ميزان هدررفت آب در بخش كشاورزي 63 درصد از كل منابع آبي كشور را دربر مي گيرد.
وي با اشاره به هدررفت 27درصدي آب آشاميدني در كشور افزود: ايران كشوري خشك و كم آب است كه ميزان بارندگي آن يك سوم متوسط بارندگي جهان است.
به گفته وي حتي بارندگي هاي ايران نيز در فصل هاي زمستاني است كه كمتر نياز آبي وجود دارد و پراكندگي بارندگي ثابت است.
وي خاطرنشان كرد: سرانه مصرف آب نيز در كشور ايران بالا و مصرف آب در كشور ما دو برابر مصرف دنياست.
به گفته وي، همانطور كه موارد ايمني و آموزشي طرح هاي ترافيكي و راهنمايي رانندگي براي كودكان نهادينه شده است، فرهنگ سازي در مديريت مصرف آب نيز با تلاش هرچه بيشتر وزارت نيرو و همكاري آموزش و پرورش از مقاطع ابتدايي در تمامي مدارس ضروري است.
پيراينده با اشاره به گرم و خشك بودن منطقه كاشان و نياز بالاي آن به آب افزود: اگر در مصرف آب در كاشان به ويژه در بخش كشاورزي تامل و دقت لازم نشود آينده شومي براي اين شهرستان رقم مي خورد.

 



موافقت وزارت نيرو با تأمين آب آشاميدني قزوين

قزوين - خبرنگار كيهان:
وزارت نيرو با تأمين 30 ميليون مترمكعب آب آشاميدني مورد نياز ساكنين استان قزوين موافقت كرد.
استاندار قزوين با اعلام مطلب فوق افزود: در سيصد و نهمين جلسه كميسيون تخصيص آب در وزارت نيرو، يا تغيير و جابه جايي مصرف 30 ميليون متر مكعب از تخصيص آب كشاورزي شبكه آبياري دشت قزوين به مصرف شرب و بهداشت نقاط جمعيتي استان موافقت شد.
«احمد جم» افزود: اين موافقت در راستاي تأمين آب آشاميدني استان قزوين در افق ميان مدت 1400 و با تأمين حجمي و زماني 91 و 93 درصد صورت گرفته است.
استاندار در پايان خاطرنشان كرد: اميد است با عملياتي شدن طرح تأمين آب آشاميدني استان قزوين و بهره برداري از آن نيازهاي آب شرب محدوده مطالعاتي استان در افق ميان مدت به طور كامل تأمين شود.

 



برگزاري جشنواره گل سوسن چلچراغ در گيلان

رشت -خبرنگاركيهان:
جشنواره گل سوسن چلچراغ نادرترين گل جهان در روستاي داماش عمارلوي رودبار با همكاري محيط زيست گيلان و با حضور جمع كثيري از علاقه مندان برگزار شد.
گل دهي سوسن چلچراغ از اواسط خرداد ماه هر سال آغاز و گل هاي آن تا نيمه تير ماه درحدود يك ماه پايداري دارد.
شايان ذكر است سوسن چلچراغ گياهي است نادر كه درجهان تنها در 2منطقه داماش گيلان و لنكران جمهوري آذربايجان قابل رويش است.

 



توليد خاويار درگيلان به 3 تن افزايش مي يابد

رشت-خبرنگاركيهان:
26كيلوگرم خاويار پرورشي درشهرستان تالش استحصال شد.
مديركل شيلات گيلان با اعلام اين خبر اظهارداشت: اين مقدار خاويار پرورشي به ارزش 26هزار يورو در يكي از مزارع بخش خصوصي اين شهرستان استحصال شد.
حجت سعيدي درادامه با بيان اينكه 26كيلوگرم خاويار پرورشي استحصال شده به زودي صادر خواهد شد افزود: 7 مزرعه پرورش ماهيان خاوياري ديگر در رشت، آستارا، سياهكل و شفت راه اندازي شده كه تا 5 سال آينده توليد خاويار پرورشي در گيلان به 3 تن خواهد رسيد.
وي يادآورشد: سال گذشته حدود 45 كيلوگرم خاويار پرورشي به ارزش 45 هزار يورو درگيلان توليد و صادر شد.

 



نخبگان لرستاني براي حمايت از كالاي ايراني مجمع تشكيل مي دهند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
مجمع نخبگان لرستاني متشكل از نيروهاي داخل و خارج از كشور براي حمايت از سرمايه، توليد و كالاي ايراني تشكيل مي شود.
استاندار لرستان در جلسه شوراي اداري استان گفت: مقدمه اجراي اين تصميم فراهم شده و با شناسنامه دار شدن واحدهاي توليدي استان اقدامات لازم براي رسيدن به حداكثر توليد و عرضه محصولات استاندارد به عمل آمده است.
دكتر حبيب الله دهمرده افزود: در اين راستا به اتفاق معاونان، نماينده ولي فقيه در لرستان و كارشناسان از نزديك از واحدهاي توليدي بازديد و نيازها و مشكلات آنها براي رفع، تدوين شده است.
استاندار گفت: حضور مديران واحدهاي توليدي موفق در جلسه شوراي اداري، تشكيل كارگروه ويژه براي رفع موانع و مشكلات توليد و اشتغال با مشاركت مسئولان بانك ها و همكاري همه جانبه با سرمايه گذاران در دستور كار مديريت استان قرارگرفته است.
وي افزود: برپايي همايش هاي علمي با حضور نخبگان داخلي و خارجي و تشكيل بانك اطلاعات براي تامين نياز توليدكنندگان و سرمايه گذاران در راستاي فرمان رهبر معظم انقلاب محور تلاش مديريت استان است.
استاندار لرستان بر گسيل همه دستگاه ها براي بهره برداري سريع از پروژه هاي مسكن مهر در لرستان و افزايش سهم استان در اين زمينه تاكيد كرد.

 



مدير موسسات مردمي دارالقرآن: دولت ها نگاه تجاري و اقتصادي به موسسات قرآني دارند

همدان - خبرنگار كيهان:
مدير موسسات قرآني مردمي دارالقرآن گفت: عدم اعمال معافيت مالياتي، مهم ترين دغدغه اين موسسات است.
«حسين بهبودي» در گفتگو با خبرنگاران در همدان افزود: در حالي كه تشكل ها و فعالان و صنوف حوزه هاي تجاري و خدماتي از عفو يا تخفيف مالياتي برخوردارند، تلاش متوليان امر به منظور اعمال اين معافيت يا تخفيف براي موسسات و تشكل هاي مردمي قرآني به جايي نرسيده است.
وي به افزايش كمي موسسات قرآني طي 10 سال گذشته اشاره كرد و ادامه داد: در سال هاي اخير كه فعاليت هاي موسسات قرآني ساماندهي شده، نتيجه عكس حاصل شده است و دولت ها احساس مي كنند كه فضاي جديدي براي درآمدسازي يافته اند و نگاه مساوي با فعاليتهاي تجاري و اقتصادي به اين مجموعه ها دارند.
بهبودي اعلام كرد: مصوبه اختصاص نيم درصد از بودجه دستگاه هاي اجرايي به فعاليت هاي قرآني سال گذشته هم با تاخير بسيار و هم به ميزان پايين تر از حد مصوب اختصاص يافت كه از 1380 ميليارد ريال تخصيصي، سهم سازمان تبليغات اسلامي و داراقرآن الكريم 130 ميليارد ريال شد.
وي خاطرنشان ساخت: برخلاف سال گذشته كه دولت در قانون بودجه مكلف به پرداخت نيم درصد مذكور بود، امسال دولت در اين مورد مجاز دانسته شده كه اميدواريم هم بموقع و هم به طور كامل تخصيص آن انجام شود.
وي يادآور شد: علي رغم تلاشي كه جهت بيمه فعالان قرآني به طور مجزا و اختصاصي انجام داديم اين امر ميسر نشد و طي تفاهم نامه اي بين سازمان دارالقرآن كشور و وزارت ارشاد، مقرر شد بيمه هنرمندان و نويسندگان به طور موقت به فعالان قرآني نيز تعميم يابد.
وي اضافه كرد: همچنين طي تفاهم نامه ديگري با سازمان تامين اجتماعي، سهميه 2000 نفري بيمه به فعالان قرآني تحت پوشش سازمان دارالقرآن و تبليغات اسلامي، اختصاص يافت كه سال گذشته ظرفيت فوق به پايان رسيد اما براي سال جاري هنوز موافقت نشده و گويا جهت تمديد آن مقاومت وجود دارد.
مدير امور موسسات قرآني و مردمي سازمان دارالقرآن كشور كه به منظور حضور در گردهمايي مديران موسسات قرآني مردمي و خانه هاي قرآن روستايي استان به همدان سفر كرده بود، ضمن تبيين آيين نامه جديد اين موسسات، به پرسش هاي حاضران نيز پاسخ داد.

 



بهره برداري از 15پروژه مخابراتي در استان سمنان

سمنان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت مخابرات استان سمنان از بهره برداري 15پروژه مخابراتي با سرمايه گذاري 37 ميليارد و 590 ميليون ريال در اين استان خبر داد.
سيدغلامرضا عرب هاشمي افزود:اين پروژه ها شامل تعويض سوئيچ و نصب و راه اندازي مركز تلفن مهديشهر و نصب و راه اندازي 2هزار و700 پورت اي دي اس ال، ايجاد و راه اندازي چهار ايستگاه بي تي اس تلفن همراه و سه مورد بي اس سي و تقويت و ارتقاي تلفن همراه است.
وي گفت: 100درصد مصوبات سفرهاي استاني دولت در بخش مخابرات اين استان اجرايي شده است.
عرب هاشمي افزود: شركت مخابرات استان سمنان در سه سفر استاني دولت 27 مصوبه داشته است كه از اين تعداد 9 مصوبه در سفر اول، 15مصوبه در سفر دوم و سه مصوبه در سفر سوم بود كه تمامي اين مصوبات تاكنون به بهره برداري رسيده است.
مديرعامل شركت مخابرات استان سمنان افزود: اجراي اين مصوبات در تقويت امكانات ارتباطي در استان سمنان بسيار موثر بوده است.

 



روستاي خم پيچ خوانسارصاحب كتابخانه شد

خوانسار- خبرنگار كيهان:
كتابخانه عمومي شهداي روستاي خم پيچ شهرستان خوانسار با حضور مسئولان و مردم اين روستا با بيش از سه هزار جلد كتاب افتتاح شد.
اين كتابخانه با 80 متر زيربنا و كتابهاي مختلفي در زمينه هاي كشاورزي و دامداري، با اعتباري بالغ بر 100ميليون ريال تجهيز و در اختيار روستائيان قرار گرفت.
مسئول احداث اين كتابخانه گفت: روستاي خم پيچ 1500نفر جمعيت دارد كه با افتتاح اين كتابخانه سطح فرهنگي، اجتماعي و علمي اين روستا ارتقا پيدا مي كند.
«سيداكبر ساجدي» گفت: در ارتباطي كه با حوزه علميه قم برقرار شد توانستيم بسياري از محصولات فرهنگي و قرآني حوزه را به اين كتابخانه بياوريم.
وي اظهار داشت: تجهيز اين كتابخانه به يارانه، اينترنت و ارتباط با كتابخانه هاي ديگر از جمله امكاناتي است كه در اين كتابخانه مهيا شده است.
ساجدي تصريح كرد: لوح هاي فشرده آموزشي، سي دي، و جزوه هاي آموزشي از ديگر اقلام فرهنگي است كه در اين كتابخانه در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد.

 



افزايش تعداد آهوان در سايت تكثير پارس آباد

پارس آباد- خبرنگار كيهان:
نخستين بره آهوي مغان در سايت تكثير و احياي نسل اين آهو در پارس آباد مغان متولد شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست پارس آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: از سال 1389 در راستاي اجراي طرح ملي احياي نسل آهوي مغان 13 رأس از اين آهو در سايت فنس كشي شده قشلاق علملو رهاسازي شده است كه با تولد اين بره ماده، تعداد جمعيت آهوان سايت به 14 رأس افزايش يافت.
محمد مجردي گفت: براساس مطالعات و بررسي هاي انجام شده، و سازگاري با اقليم اين منطقه، قشلاق علملو براي نگهداري و تكثيرگونه نادر آهوي مغان انتخاب شده است.

 



ساخت شهر جديد دوكوهه در انديمشك

انديمشك- خبرنگار كيهان:
شهر جديد دوكوهه در 7 كيلومتري شمال انديمشك مقابل پادگان دوكوهه درحال ساخت است.
بخشدار مركزي انديمشك، ضمن اعلام خبر فوق گفت: مشاور اين طرح جديد درحال مطالعه و طراحي شهر دوكوهه است و به زودي مراحل اجرايي آن، آغاز خواهد شد.
احمد ميرعالي اظهار داشت: با ساخت اين شهر، مشكل 5هزار خانوار متقاضي مسكن مهر در انديمشك كه به دليل نبود زمين در نوبت واگذاري هستند، حل مي شود.
ميرعالي گفت: تلاش مي كنيم كه شهر جديد دوكوهه را با معماري نو و داشتن زيرساخت هاي مناسب طراحي و به يكي از الگوهاي شهرسازي در استان خوزستان تبديل كنيم.
بخشدار مركزي انديمشك در پايان افزود: زمين هاي اين شهر جديد پيش از اين در اختيار سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود. كه با دستور فرمانده كل قوا و ستاد نيروهاي مسلح در راستاي رهاسازي پادگان هاي نظامي اطراف شهرها در اختيار اين بخشداري قرار گرفته است.

 



انجمن ملي زنبورداران ايران تاسيس شد

اردبيل- خبرنگار كيهان:
انجمن ملي زنبورداران و توليدكنندگان عسل ايران در شهرستان اردبيل تاسيس شد.
در اولين مجمع اين انجمن اعضاي اصلي و علي البدل، هيئت مديره و بازرسان آن با راي اعضاي مجمع انتخاب شدند.
اين انجمن به همت اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي استان اردبيل، با هدف ايجاد تحولي بزرگ براي رساندن توليد عسل به جايگاه واقعي تشكيل شده است.
رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل در اولين مجمع اين انجمن گفت: با تاسيس انجمن ملي عسل ايران تلاش خواهد شد تا با معرفي هر چه بيشتر اين محصول و با شناسايي بازار هدف، سطح صادرات عسل به كشورهاي ديگر به طور چشمگير افزايش يابد.
حسين پيرموذن با دعوت از بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در توليد عسل گفت: استان اردبيل ظرفيت راه اندازي حداقل 10 واحد توليدي بزرگ صنعتي در بخش عسل را دارد و استقبال سرمايه گذاران از اين امر مي تواند ضمن ارتقاي سطح توليد عسل از لحاظ كمي و كيفي، در ايجاد اشتغال نيز اثرگذار باشد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

اعزام به اردوي تيم ملي اسكواش
كيش- خبرنگاركيهان: فرشته اقتداري بانوي اسكواش باز جزيره كيش به منظور حضور در نوزدهمين دوره مسابقات آسيايي اسكواش جوانان به اردوي تيم ملي جوانان عازم تهران شد.
بنابراين گزارش؛ مسابقات آسيايي اسكواش جوانان از تاريخ 30 خرداد الي سوم تيرماه امسال در جزيره كيش برگزار مي شود كه تيم ملي جوانان دختر و پسر كشورمان طي دو مرحله اردوي آمادگي در تهران و جزيره كيش كه از تاريخ 22خرداد مرحله دوم اردوي آمادگي در جزيره كيش برپا مي شود در تاريخ سي ام خرداد ماه به مصاف حريفان خود مي روند.
اهداي مدال به آستان مقدس امامزاده حسن (ع)
كرج- خبرنگار كيهان: بنيانگذار ركوردزني هنرهاي رزمي كشور و ورزشكار مدال آور المپيك جهان، دو مدال طلاي خود را به آستان مقدس امامزاده حسن(ع) كرج اهداء كرد. اين وقف نخستين وقف در حوزه ورزش در استان البرز است كه توسط حميد قلي زاده ورزشكار مدال آور المپيك جهان انجام شده است.
اين ورزشكار البرزي قصد دارد يك مدال طلاي خود را به رهبر معظم انقلاب و مدال نقره و نشان افتخار خود را به آستان مقدس امام رضا(ع) اهدا كند.
كرج ميزبان مسابقات اسلالوم
¤ دومين دوره مسابقات اسلالوم (آب هاي خروشان) قهرماني كشور با حضور 18 نفر از ورزشكاران در حد فاصل پل نوجان تا پل چوبي جاده كرج- چالوس به مسافت 300 متر به ميزباني هيئت قايقراني استان البرز برگزار شد؛ در اين دوره از مسابقات استان گيلان اول، كردستان دوم، البرز و اصفهان نيز به طور مشترك سوم شدند.
كسب مقام دومي بوكس
¤ در مسابقات بوكس شهرستان كرج كه در 4 رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه شهيد مطهري كرج برگزار شد، تيم بوكس شهرستان ساوجبلاغ مقام دوم مسابقات البرز را كسب كرد.
صعود به ليگ دسته يك
¤ تيم تنيس بانوان استان البرز با كسب قهرماني در ليگ دسته دو كه به تازگي در يزد برگزار شد موفق به صعود به ليگ دسته يك كشور شد.
دستيابي به ركورد
¤ حميد قلي زاده رزمي كار استان البرز در ششمين دوره رقابتهاي المپيك هنرهاي رزمي در روسيه، با انجام حركت ورزشي شنا ركوردي به نام خليج فارس را از آن خود ساخت.
رقابت 12 تيم فوتبال
كاشان- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتبال دسته اول كاشان در سال جاري با شركت 12 تيم در دو ورزشگاه شهيد ناصر فكري و 15 هزار نفري اميركبير اين شهرستان برگزار مي شود.
در اين دوره از مسابقات تيم هاي شهيد رضايي، سپاهان، شهيد سقايي، نبرد طاهرآباد، شاهين (پرسپوليس)، اميران، ذوالفقار، دانشجو مشكات، سجاد، شهيد حق پرست، سجاديه لنخر و عقاب به مصاف يكديگر مي روند.
حضور در ليگ تكواندو
¤ براي نخستين بار شهرستان كاشان با دو تيم در رقابت هاي ليگ تكواندو كشور كه در تيرماه سال جاري برگزار مي شود، شركت مي كنند.
تيم هاي تكواندو سازه خط زاينده رود به عنوان نماينده كاشان در ليگ دسته يك جوانان و بزرگسالان جام نقش جهان مردان كشور و تيم تكواندو بانوان هيئت تكواندو اين شهرستان در رقابت هاي ليگ دسته يك جوانان و بزرگسالان كشور، جام كوثر شركت مي كنند.
تعداد 12 تيم در رقابت هاي ليگ نقش جهان و 6 تيم در مسابقات ليگ كوثر شركت دارند.
كاشان ميزبان تكواندو كشور
¤ مسابقات تكواندو جوانان و بزرگسالان قهرماني كشور در دوره مردان و بانوان از 22 تا 26 تيرماه به مدت 5 روز به ميزباني كاشان در سالن ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر برگزار مي شود.
در اين دوره از رقابت ها حدود 600 ورزشكار در قالب 33 تيم از استان هاي سراسر كشور به علاوه يك تيم مستقل از شهرستان كاشان به همراه تيم استان اصفهان در اين مسابقات شركت مي كنند.
اعزام به مسابقات المپيك لندن
¤ دو جودوكار از خراسان رضوي به دوازدهمين اردوي آمادگي تيم ملي جودو بزرگسالان كشور دعوت شدند.
جواد محجوب و امير قاسمي نژاد به منظور اعزام به مسابقات المپيك 2012 لندن و مسابقات آسيايي، 16 لغايت 23 خردادماه جاري به همراه تيم ملي جودو در مجموعه ورزشي انقلاب تهران به تمرين خواهند پرداخت.
اين جودوكاران اواخر خرداد ماه جاري در اردوي مشترك تيم ملي جودو ايران با تيم ملي جودو بلاروس در اين كشور حضور خواهند داشت.
دعوت به اردوي تيراندازي
مشهد- خبرنگار كيهان: دو بانوي ورزشكار خراساني به منظور حضور در مسابقات جهاني تيراندازي دانشجويان روسيه به اردوي آمادگي تيم ملي دعوت شدند.
سيده زهرا هاشمي و زينب رمضاني دو ورزشكار خراساني از 16 خردادماه جاري به مدت يكماه در مجموعه ورزشي آزادي تهران، زير نظر لازلو سرچك سرمربي مجارستاني تيم ملي تيراندازي به منظور حضور در مسابقات جهاني تيراندازي دانشجويان روسيه به تمرين خواهند پرداخت. اين مسابقات 14 لغايت 20 شهريورماه جاري برگزار خواهد شد.كسب 2 عنوان سومي
چناران- خبرنگاركيهان: احمد ميرزاپور و حامد پورياشا دو كشتي گير آزادكار چناراني در مسابقات بين المللي حائز رتبه سوم شدند.
درمسابقات كشتي آزاد بين المللي جام شهيد شيرودي كه درشهر تنكابن برگزار شد، احمد ميرزاپور كشتي گير وزن 96 كيلوگرم موفق شد با شكست حريفان خود به مقام سوم دست يابد.
همچنين حامد پورياشا درمسابقات بين المللي جام برادران زهرايي كه درشهر شيروان برگزار شد به مقام سوم مشترك وزن 74كيلوگرم دست يافت.
عضويت درتيم ملي كشتي با چوخه
¤ سه نفر از چوخه كاران چناراني به نام هاي عبداله احمدي، عبدالوهاب وهابيان و رضا غلامي با شكست حريفان خود به عضويت تيم ملي كشتي با چوخه نوجوانان ايران درآمدند. اين افراد بزودي درمسابقات كشتي هاي سنتي قهرماني جهان دركشور برزيل حضور خواهند يافت.
كسب مدال هاي طلا ونقره
¤ در مسابقات ليفت قهرماني خراسان رضوي كه در مشهد برگزار شد ورزشكاران چناران خوش درخشيدند.
دراين مسابقات عقيل هنرپيشه در وزن 66 كيلوگرم بزرگسالان و اسماعيل درگاهي در وزن 93 كيلوگرم جوانان به مقام قهرماني استان دست يافتند.
مهرداد رشيد در وزن 59كيلوگرم نوجوانان و رضا آقايي در وزن 105 كيلوگرم نوجوانان به مدال نقره دست يافتند و محسن الياسي در وزن 66 كيلوگرم نوجوانان به مدال برنز دست يافت.
درخشش جودوكاران چناران
¤ درمسابقات جودو قهرماني استان جام مطهر كه درمشهد برگزار شد ورزشكاران چناران صاحب چندين عنوان شدند.
در اين مسابقات جعفر فيروزآبادي در وزن 46 كيلوگرم و سعيد معلومات در وزن 66 كيلوگرم به مدال طلا و جواد حسن پور در وزن 46كيلوگرم، اميرحسين اقبال در وزن 50 كيلوگرم، اميرحسن اقبال در وزن 55 كيلوگرم، مجيد فاني در وزن 60كيلوگرم و يحيي گل فخرآبادي در وزن 73 كيلوگرم به مدال نقره دست يافتند و سعيد كوهكن در وزن 42كيلوگرم، سيد محمد سيدي در وزن 55 كيلوگرم و مجتبي چم پر در وزن 73 كيلوگرم به مدال برنز رسيدند.
كسب برنز درمسابقات تكواندو
¤ صديقه جعفري تكواندوكار وزن 46كيلوگرم شهرستان چناران موفق شد درمسابقات قهرماني استان كه درمحل خانه تكواندو مشهد برگزار گرديد به مقام سوم اين رقابتها دست يابد.
صعود به مرحله دوم
¤ تيم فوتسال شهيد صادقي چناران كه به عنوان نماينده اين شهرستان درمسابقات زيرگروه ليگ فوتسال استان خراسان رضوي شركت كرده بود با كسب يك پيروزي و دو تساوي به مرحله دوم زيرگروه ليگ فوتسال استان صعود كرد.
برگزاري مسابقات دوچرخه سواري درچالوس
چالوس- خبرنگاركيهان: سيدحسين هاشمي رئيس دوچرخه سواري و مدير تيم دوچرخه سواري كندوان چالوس گفت: پس از برگزاري مرحله دوم مسابقات سوپرليگ دوچرخه سواري كشور در بهشهر، مسابقات قهرماني استان مازندران تير ماه امسال به ميزباني شهرستان چالوس برگزار مي شود.
وي افزود: مسابقات دوچرخه سواري كوهستان، قهرماني استان مازندران انتخابي كشوري مي باشد كه در دو ماده كراس كانتري و دانهيل برگزار خواهد شد.
وي گفت: اين مسابقات نهم تير ماه 91 در دو رده آقايان و بانوان از ابتداي جاده تهران اول كمربندي نوشهر به سمت جنگل روستاي اشكار دشت چالوس برگزار مي شود.
برگزاري سومين همايش ورزش هاي پهلواني در بردسكن
بردسكن- خبرنگار كيهان:
سومين همايش ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي با حضور 26 تيم از 15 استان كشور 18 خردادماه در بردسكن برگزار شد. مدير باشگاه ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي بردسكن و مرشد برتر كشور با اشاره به برگزاري سومين همايش ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي با حضور 26 تيم از 15 استان كشور در 18 خردادماه در اين شهرستان افزود: همه ساله به همت شهرداري و شوراي اسلامي شهر بردسكن همايش ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي كشور در ايام ميلاد باسعادت حضرت علي(ع) برگزار مي شود كه امسال نيز اين فرصت مهيا شد و پس از چندين ماه تلاش و هماهنگي براي سومين سال متوالي اين همايش در محل اولين و بزرگ ترين گود روباز كشور به نام گود اميرالمؤمنين واقع در فرهنگسراي مهر خاتم الانبياء شهرداري برگزار شد. وي تعداد شركت كنندگان در اين همايش را بيش از 200 نفر از 15 استان كشور اعلام كرد و گفت: اين همايش با هدف احياي ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي برگزار شد كه در اين مراسم قهرمانان برتر كشور به اجراي حركات موزون در رشته هاي ميل بازي، كباده و چرخ پرداختند.
مدال آوران بانوان خوراسگاني
خوراسگان -خبرنگاركيهان: تيم منتخب بانوان خوراسگان كه درمسابقات آزاد كشوري ورزش هاي رزمي كشور در كرج شركت كرده بود توانست 11مدال كشوري اين مسابقات را به ارمغان بياورد.
دراين مسابقات كه در مجموعه ورزشي الزهرا كرج برگزار شد پرديس تسليمي ، عازمه صالحي و فاطمه احمديان مقام اول را به دست آوردند. هاجر محسني، زهرا كريمي و آيدا قادري مقام دوم و مريم قهري و فاطمه مرتضوي به مقام سوم رسيدند. مقام سوم مشترك را نيز زهرا كمالي، زهرا رعيتي ومائده حسين علي زاده از آن خود كردند.
معرفي برترين هاي سواركاري
اراك -خبرنگاركيهان: مسابقات اسب سواري كورس بهاره استان مركزي، درپنج كورس يكهزار و 400 متر با شركت 25چابك سوار برتر اين استان درپيست اسب سواري شهر مهاجران برگزار شد.
دراين دوره از مسابقات، محمدرضا قرباني، آروين فضلي خاني، محسن مرادي، بهمن ملايري و بهروز محمديان به ترتيب دركورس هاي اول تا پنجم مقام هاي اول را كسب كردند.

 



همايش بازي هاي بومي در ماسال برگزارشد

ماسال شاندرمن- خبرنگاركيهان:
همايش بازي هاي بومي محلي به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در شهرستان ماسال برگزارشد.
همايش ورزش هاي بومي محلي در 10 رشته ورزشي - نمايشي در روستاي چاله سرا شاندرمن به مدت يك روز از طرف هيئت روستايي و عشايري شهرستان ماسال با همكاري سازمان ورزش و جوانان اين شهرستان و بخش شاندرمن برگزار شد.
دراين مسابقات درهركدام از رشته هاي دان پلان مردان، دان پلان زنان، سپك تاكرا و طناب كشي 4 تيم حضور داشتند كه در رشته دان پلان زنان تيم شهداي خرمشهر، در رشته دان پلان مردان تيم شهداي شاندرمن، در رشته سپك تاكرا تيم شهيد عبدي و در رشته طناب كشي تيم شهيد امامي مقام هاي اول را كسب كردند.
مسابقات دارت بانوان نيز با حضور 25 شركت كننده برگزارشد كه طي آن تينا عبدي، سميرا اصغري، فاطمه حاجتي به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را كسب كردند. در رشته دارت در رده سني بزرگسالان هم 65 نفر با هم به رقابت پرداختند كه طي آن هوشنگ معاف اول، عطاءالله شعباني دوم و گلعلي خشنود سوم شدند و در رشته دارت در رده سني جوانان نيز 70 نفر با هم به رقابت پرداختند كه موسي شعبانپور رتبه اول را كسب كرد و كيوان نظرنيا و امين چوپاني نفرات دوم و سوم اين رشته شدند.
در بخش بازي هاي نمايشي محلي هم در بازي نمايشي پاچو ايرج علي پور و اردشير خشنود به ترتيب صاحب مقام هاي اول و دوم شدند.
ضمن اينكه در بازي گردو اردشير چوپاني، حاكم چوپاني و عباس شهبرگ به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند.
برپايه همين گزارش به تيم ها و نفرات برتر و همچنين به 3 نفر از اعضاي خانواده شهدا و جانبازان جوايزي به رسم يادبود ازطرف هيئت روستايي و عشايري سازمان ورزش شهرستان ماسال اهدا شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14