(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 خرداد 1391 - شماره 20231

در پي يادداشت كيهان امام جمعه جديد مهربان معرفي شد
يك مقام مسئول در شهرستان: لوكوموتيو ميراث فرهنگي كاشان پوسيده است
شيرابه هاي زباله، گيلان را در رواج انواع سرطان ها ركوردار كرده است
برگزاري سومين همايش ورزشهاي پهلواني در بردسكن
ايران در كيهان
عدم ثبت 80درصد ازدواج ها در نصرت آباد
گردهمايي معاونان 25دانشگاه كشور در همدان
طراحي سامانه تحليل حوادث جاده اي در اصفهان
فرماندار بناب: بسيج سازندگي نقش بسزايي در آبادي كشور دارد
جاده گنج افروز بابل همچنان قرباني مي گيرد
اجراي عمليات آبرساني براي 500 هزار نفر جمعيت روستايي مازندران
2 اردوگاه كشوري كميته امداد امام خميني(ره) در البرز تجهيز مي شود
بازسازي خودروي اطفاي حريق در پالايشگاه آبادان
افزايش بهاي نان در اردبيل
مدير كل آموزش و پرورش مازندران: بيش از 20 هزار دانش آموز و استاد كار طرح هجرت 3 را اجرا مي كنند
خانه تاريخي امامي نايين مرمت شد



در پي يادداشت كيهان امام جمعه جديد مهربان معرفي شد

مهربان- خبرنگار كيهان:
11 ماه پس از خداحافظي امام جمعه سابق مهربان، حجت الاسلام والمسلمين جليل جليلي امام جمعه مهربان شد.
طي مراسمي با حضور حجت الاسلام والمسلمين تقي زاده رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان آذربايجان شرقي و جمعي از مسئولان محلي و همچنين حضور گسترده اهالي در محل مسجد جامع مهربان، حجت الاسلام والمسلمين «جليل جليلي» به عنوان امام جمعه مهربان معرفي شد.
پيش از وي حجت الاسلام والمسلمين «خاكپور» كه بعدا به «موسوي پارسا» تغيير نام داد، حدود 11 ماه پيش، از امامت جمعه مهربان خداحافظي كرده بود. حجت الاسلام والمسلمين «جليلي» ششمين امام جمعه مهربان در 11 سال اخير خواهد بود.
منطقه مهربان با 3 شهر مهربان، شربيان، دوزدوان و 34 روستاي تابعه تنها بخش شهرستان سراب بعد از بخش مركزي سراب است كه در طول 8 سال دفاع مقدس 112 شهيد تقديم كشور و آرمان هاي والاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كرده است.
همچنين در مرداد ماه سال 1382 و همزمان با ايام فاطميه دوم، پيكر پاك 5 تن از شهداي گمنام 8 سال دفاع مقدس جمعي لشكر مكانيزه هميشه پيروز 31 عاشورا در زيارتگاه حاجي علمدار و در كنار آرامگاه حاجي علمدار منتسب به علمدار امام حسن مجتبي(ع) خاكسپاري شد.
كيهان چند روز پيش از عدم برگزاري نمازجمعه و نبود امام جمعه به مدت 11 ماه در مهربان گلايه كرده بود.

 



يك مقام مسئول در شهرستان: لوكوموتيو ميراث فرهنگي كاشان پوسيده است

كاشان-خبرنگاركيهان:
سرپرست اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كاشان، لوكوموتيو ميراث فرهنگي اين شهرستان را پوسيده خواند.
حسين يزدانمهر در جمع خبرنگاران، استفاده از نيروهاي كارشناس را در بدنه اصلي ميراث فرهنگي اين شهرستان يك ضرورت انكارناپذير دانست و اظهار داشت: اميدواريم با اضافه شدن نيروهاي كارشناس، لوكوموتيو ميراث فرهنگي كاشان شتاب بيشتري بگيرد.
وي افزود: بيش از 85 درصد از نيروهاي ميراث فرهنگي كاشان داراي مدرك ديپلم بوده و اين اداره از داشتن يك كارشناس در بدنه خود محروم بوده است.
وي دليل استفاده از نيروهاي ديپلم در بدنه اين اداره را انجام گزينش هاي فاميلي توسط مسئولان وقت ذكر و عنوان كرد: در حال حاضر مجوز جذب 8 نيروي كارشناس ارشد رسمي و تزريق آن به بدنه ميراث فرهنگي كاشان دريافت شده است.

 



شيرابه هاي زباله، گيلان را در رواج انواع سرطان ها ركوردار كرده است

رشت- خبرنگار كيهان:
شيرابه هاي زباله، گيلان را در انواع بيماريها و سرطانها ركورددار كرده است.
اين مطلب را مديركل حفاظت محيط زيست استان گيلان در همايش وكلاي محيط زيست عنوان و با اشاره به چالش پسماندها در گيلان كه به رغم تمامي قوانين موجود، از سوي مديران شهري و دهياري ها مورد غفلت قرار گرفته است افزود: در بررسي داشته ها استان گيلان با اين حجم پسماند تنها 3 كارخانه كمپوست در شهرستانهاي رشت، انزلي و رودسر دارد كه از اين ميان كارخانه كمپوست رشت هنوز سيستم تصفيه آن فاقد استاندارد لازم است، كارخانه كمپوست انزلي نيز پس از مدتها براي تصفيه شيرابه ها اقدام كرده و پيش از اين فاقد سيستم تصفيه شيرابه بود و كارخانه رودسر هم كه به رغم 3 بار افتتاح هنوز به درستي راه اندازي نشده است.
امير عبدوس با بيان اينكه شهرداران ما به جاي اعمال روشهاي مديريتي متناسب براي حل معضل پسماند، دائم از نبود محل دفن زباله گله مند هستند گفت: در استان كم وسعت گيلان با اين سطح بالاي سفره هاي آب زيرزميني 31 مركز دفن غيربهداشتي زباله وجود دارد كه فقط شيرابه هاي آن براي مسموم كردن خاك و آب كفايت مي كند به طوري كه اين مسموميت تدريجي و زيرپوستي بنا به شواهد علمي و پژوهشي، گيلان را در انواع بيماريها و سرطانها ركورددار كرده است.
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان اضافه كرد: به عنوان ضابط دادگستري شهرداران را به دستگاه قضايي معرفي مي كنيم اما از 9 شهردار متخلفي كه به دستگاه قضايي معرفي مي كنيم 3 شهردار متخلف تبرئه شده و قرار منع تعقيب مي گيرند و سايرين حتي براي يك روز هم نه بازداشت شده و نه ريالي جريمه مي شوند و اين جز غريب بودن محيط زيست در محاكم قضايي، تعبير ديگري ندارد. وي از شهرداران گيلان به بهانه عدم برخورداري از اعتبارات پسماند انتقاد كرد.

 



برگزاري سومين همايش ورزشهاي پهلواني در بردسكن

بردسكن- خبرنگار كيهان:
همايش ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي با شركت 23تيم از 11 استان كشور و حضور بيش از 150 نفر از پهلوانان نامدار در رشته هاي ميل بازي، كباده و چرخ برگزار شد.
شهردار بردسكن گفت: حضور ورزشكاران و پهلوانان در سومين همايش نسبت به سنوات قبل، از يك رشد 30درصدي برخوردار است و شهروندان بردسكني نيز با حضور 3هزارنفري خود به شكوه و عظمت اين ورزش اصيل و ارزشي و مقدس افزودند.
جعفر سليماني، هدف از برگزاري اين همايش را ترويج فرهنگ علوي و توجه به آداب و سنن در اقصي نقاط كشورمان اعلام كرد و گفت: ورزش باستاني ورزشي است كه آميخته با دين مبين اسلام و مبتني بر معيارهاي اخلاقي و ارزش هاي اسلامي است و در واقع يك ورزش مقدسي است.
وي با اشاره به اينكه اولين و بزرگترين گود روباز كشور در شهرستان بردسكن سال گذشته افتتاح شد، گفت: 2گود باستاني ديگر در دست احداث است كه يكي از اين 2گود باستاني 5برابر ظرفيت گود فعلي است. سليماني گفت: اميد است اين گود با اعتبار 3ميليارد ريال سال آينده مورد افتتاح و بهره برداري قرار بگيرد و چهارمين همايش كشوري ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي را همزمان با ميلاد مسعود حضرت علي(ع) در اين گود برگزار شود.
در همين زمينه، مرشد برتر و برجسته كشوري و مدير باشگاه ورزشي پهلواني و زورخانه اي بردسكن ضمن قدرداني از حضور همه پهلوانان و مرشدان برتر و ورزشكاران باستاني كار از اقصي نقاط كشور به شهرستان بردسكن، به جايگاه و اهميت ورزش باستاني اشاره كرد و گفت: ورزش پهلواني و زورخانه اي از يك قداست بالايي برخوردار است چرا كه در آن ورزشكاران به ائمه اطهار(ع) و مولاي خود علي(ع) اقتدا مي كنند و انسان را به سمت عبادت و پرهيزگاري حركت مي دهد.
محمدرضا كفاش زاده از حمايت هاي بي دريغ شهردار بردسكن و شوراي اسلامي شهر در برگزاري اين همايش و ورزش باستاني شهرستان قدرداني كرد و گفت: اما متأسفانه مسئولان استاني و هيئت ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي استان كه متولي اين ورزش است به برگزاري اين رشته ورزشي در شهرستان ها بي توجه است و اگر بودجه و امكاناتي است، فقط در مركز استان آن را توزيع مي كنند. مرشد برجسته كشور افزود: از سال69 چراغ ورزش باستاني در بردسكن با يك نفر روشن شد و در مغازه هاي استيجاري اين ورزش را برگزار كرد، ولي تاكنون حتي يك ريال از سوي هيئت ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي استان به شهرستان كمك نشده است.
وي گفت: طي چند سال گذشته با كمك و حمايت هايي كه توسط شهرداري به باشگاه ورزش باستاني ذوالفقار بردسكن انجام شد اين ورزش فعال و در حال حاضر بيش از 100عضو فعال دارد و يك باشگاه ديگر به نام شيرخدا نيز راه اندازي شد.
كفاش زاده افزود: به اعتقاد من هيئت باستاني استان يك هيئتي مرده است و از 30سال گذشته فقط اسم خود را يدك مي كشد وگرنه هيچ كمكي به هيئت هاي باستاني در شهرستان ها نشده است و حتي گاهي وقت ها مسئولان هيئت ها را از برگزاري اين چنين برنامه هايي منصرف مي كنند.

 



ايران در كيهان

اعتكاف در 15 مسجد
فيروزآباد فارس- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان تبليغات اسلامي فيروزآباد گفت: در ايام البيض ماه مبارك رجب يك هزار و 482نفر در 15مسجد اين منطقه معتكف شدند با خداوند راز و نياز كردند. حجت الاسلام والمسلمين حمزه عيدي افزود: از اين تعداد 75درصد خواهران و بقيه از برادران بودند و بيشتر آنان در رده سني 10 تا 30سال بودند.
ايجاد طرح اشتغالزا
شهركرد- خبرنگاركيهان:مدير كميته امداد شهرستان لردگان از ايجاد 382 طرح اشتغالزا براي مددجويان تحت پوشش كميته امداد اين شهرستان خبر داد.
ذيلابي افزود: براي ايجاد اين تعداد طرح در يك سال گذشته بيش از 23ميليارد و 693ميليون ريال هزينه شده است.
اجراي تعرفه برق
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: باتوجه به شرايط آب و هوايي و دماي بالا در شهرستان گنبدكاووس تعرفه 3 گرمسيري از اول خرداد ماه امسال در اين شهرستان اعمال شد.
«قاسم شهابي» مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان گلستان در نشست با اعضاي شوراي اسلامي شهر گنبدكاووس، با بيان اينكه اعمال تعرفه گرمسيري سبب افزايش مصرف برق در گنبدكاووس شده است. بر لزوم رعايت الگوهاي مصرف و مصرف بهينه برق توسط مردم اين شهرستان تاكيد كرد.
وي افزود: رشد شهرنشيني و افزايش ساخت و سازها بويژه ارتفاع سازي نيز بر افزايش مصرف برق مردم گنبدكاووس تاثير داشته است.
برگزاري كارگاه آموزشي
بوشهر- خبرنگار كيهان: استان بوشهر با داشتن 700 كيلومتر نوار ساحلي با خليج فارس و دارا بودن آب و هوايي گرم و مرطوب، گلخانه اي طبيعي براي كشت انواع محصولات كشاورزي و گياهي محسوب مي شود. به همين منظور محققان، پژوهشگران و استادان از دانشگاه هاي مختلف در كارگاه آموزشي كشاورزي با آب دريا شركت كردند تا راه هاي استفاده از آب شور را براي سبز كردن سواحل بررسي كنند.
توليد گوجه فرنگي
¤ مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر از برداشت بيش از 470 هزار تن گوجه فرنگي در اين استان خبر داد و گفت: بيشترين مناطق كشت اين محصول دير، دشتي، جم، كنگان و دشتستان هستند كه براي توليد اين ميزان گوجه فرنگي بيش از 94 هزار نفر مشغول به كار بودند.
برپايي همايش علمي
اراك- خبرنگار كيهان: سومين همايش بين المللي «زئوليت» - سنگ جوشان- به ميزباني دانشگاه اراك با مشاركت گروه شيمي اين دانشگاه با حضور پژوهشگران كشور و خارج كشور برگزار شد. دبير علمي اين همايش گفت: 200 مقاله به دبيرخانه همايش رسيد كه تعداد 130 مقاله در بخش داوري پذيرفته شد كه 90 مقاله آن به صورت پوستر و 40 مقاله نيز به صورت سخنراني در همايش بود.
استقرار سيستم GIS
¤ مديرعامل شركت آب و فاضلاب ساوه از استقرار سيستم يكپارچه «GIS» در اين شهرستان خبر داد.
ابوالفضل شهبازي هدف از اجراي اين سيستم را، مديريت بهينه منابع توليد و شبكه هاي توزيع آب اعلام كرد و گفت: تمامي اطلاعات مربوط به شبكه مشتركين در زمان وقوع هرگونه مشكل، در سامانه 122شركت نيز قابل استفاده بوده و براي مديريت اعزام واحدهاي حوادث و اتفاقات قابليت هاي ويژه اي دارد.
به گفته مديرعامل شركت آبفاي ساوه، 500 ميليون ريال اعتبار براي اجراي اين پروژه هزينه شده است.
سرمايه گذاري در بخش كشاورزي
كاشان- خبرنگار كيهان: سرپرست مديريت جهاد كشاورزي كاشان گفت: برخلاف صنعت، سرمايه گذاري در بخش كشاورزي محدود است.
عباس ذيلايي در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه 65 درصد سرمايه گذاري سالانه در بخش صنعت انجام مي شود، اظهار داشت: در بخش كشاورزي درصد بسيار ناچيزي سرمايه گذاري مي شود.
وي عنوان كرد: سرمايه گذاران اصلي در بخش كشاورزي كشاورزان و روستازادگان تحت پوشش جهاد كشاورزي هستند.
ذيلايي، يكي از اولويت هاي هدف دار در بخش كشاورزي كاشان را تشكيل 10 تعاوني توليد روستايي در اين شهرستان اعلام كرد و بيان داشت: انتظار مي رود اين تعاوني ها براساس نيازسنجي هايي كه توسط جهاد كشاورزي صورت گرفته در محل هاي قطب توليد تاسيس شود.
برپايي هفته فرهنگي
اصفهان- خبرنگاركيهان:شهرداري دوبلين، اصفهان را يك جواهر پنهان و بي نظير معرفي كرد و گفت: برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در دوبلين فرصت مناسبي براي تقويت روابط فرهنگي دو كشور جمهوري اسلامي و ايرلند است.
«گري برين» در مراسم هفته فرهنگي اصفهان در دوبلين ايرلند افزود: برپايي هفته هاي فرهنگي، فرصت مناسبي فراهم مي آورد تا شاهد نزديكي بيش از پيش ملت ها باشيم.
وي برپايي مراسم هفته فرهنگي اصفهان در دوبلين را اقدام مؤثري براي معرفي تمدن ايران در ايرلند عنوان كرد و اظهار داشت: ايران و دوبلين دو كشور قديمي و با تمدن در كل دنيا محسوب مي شوند كه بايد اين فرهنگ و تمدن به خوبي به دنيا معرفي شود.
راه اندازي آرامستان هاي محله
¤ فرماندار اصفهان با اشاره به راه اندازي آرامستان هاي محله محور در باغ رضوان اصفهان گفت: دفن متوفيان هر محله در قطعه مربوط به آن محله باعث كم شدن دفن در محله هاي شهر اصفهان و به ويژه در جوار امامزادگان مي شود.
فضل الله كفيل مسائل مربوط به بهداشت و امراض را از دلايل جلوگيري از غسل و دفن اموات در محله ها و برخي امامزاده ها برشمرد و افزود: طرح جامع دفن در آرامستان هاي مختلف نيز در كار گروهي بررسي مي شود.
وي به وجود 147 امامزاده در اصفهان اشاره كرد و افزود: در بيش از 70درصد از امامزاده هاي شهر اصفهان اموات دفن مي شود و 14آرامستان نيز در شهرستان اصفهان فعاليت مي كنند.
توزيع جعبه هاي نوغان
بادرود- خبرنگار كيهان:مسئول اداره نوغان شهرستان نطنز اعلام كرد: كار فروش و توزيع جعبه هاي تخم نوغان در نطنز نسبت به سال گذشته به 275 جعبه رسيده در حالي كه در سال90 تعداد 190 جعبه توزيع شده بود.
گلرنگ افزود: سابقه نوغانداري و پرورش كرم ابريشم در نطنز بيش از يكصد سال قدمت دارد. وي ادامه داد: به اميد آنكه دولت با حمايت و ارائه تسهيلات بيشتر به اين صنعت باعث سرمايه گذاري بخش خصوصي شده و با احداث نهالستان هاي توت شاهد افزايش توليد ابريشم در اين مناطق باشيم.

 



يك مقام دادگستري سيستان و بلوچستان خبر داد
عدم ثبت 80درصد ازدواج ها در نصرت آباد

زاهدان- خبرنگاركيهان:
مدير دفتر حمايت از حقوق زنان و كودكان دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: 80درصد ازدواج ها در شهرستان نصرت آباد ثبت نشده است.
كلثوم موذن در حاشيه بازديد از شهرستان نصرت آباد با بيان اين مطلب افزود: بيشتر زنان نسبت به مسائل حقوقي خود آشنايي ندارند و آداب و رسوم سنتي در امر ازدواج و طلاق عامل اصلي عدم ثبت آنهاست.
وي اظهار داشت عدم ثبت ازدواج ها در نصرت آباد باعث شده كه بسياري از زنان با مشكلات معيشتي مواجه شوند و حتي نتوانند نيازهاي اوليه زندگي خود را تامين كنند.
موذن افزود: دختران اين شهرستان به علت شرايط قومي و قبيله اي از تحصيل بازمي مانند و مجبورند در سنين پايين ازدواج كنند.
وي يكي از مشكلات زنان نصرت آباد را نداشتن شناسنامه دانست و ادامه داد: بسياري از زنان فاقد شناسنامه و هويت هستند و از دريافت يارانه نيز محروم هستند.
موذن نبود دبيرستان دخترانه و وسيله اياب و ذهاب را از دلايل ترك تحصيل دختران در اين شهرستان عنوان كرد.
لازم به ذكر است نصرت آباد در 105كيلومتري شمال غربي زاهدان و در مسير زاهدان- بم و داراي چندين دهستان به نام هاي چاه رحمان، حصارونيه، گراغه و چاه حسينعلي است.

 



گردهمايي معاونان 25دانشگاه كشور در همدان

همدان -خبرنگاركيهان:
نشست دو روزه كارگروه همبستگي و هويت ملي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دردانشگاه بوعلي سيناي همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، دراين نشست كه معاونان دانشجويي و فرهنگي 25 دانشگاه عضو كارگروه از استان هاي مختلف كشور حضور داشتند، معاون دانشگاه بوعلي همدان، گفت: كارگروه همبستگي و هويت ملي وزارت علوم كه 3 سال از فعاليت آن مي گذرد، با عضويت 25دانشگاه از استان هاي داراي تنوع قومي و تفاوت هاي مذهبي و مناطق مرزي تشكيل شده و زير مجموعه معاونت فرهنگي وزارتخانه محسوب مي شود.
دكتر «هزاوه اي» افزود: حفاظت و صيانت از هويت فرهنگي و اسلامي ايراني، معرفي ويژگي ها و مولفه هاي هويت اسلامي و ايراني، بررسي چالش هاي پيش روي وحدت و همبستگي ملي، استفاده از ظرفيت اقوام و مذاهب در راستاي تقويت اتحاد ملي در محيط هاي دانشگاهي از جمله اهداف تشكيل نشست هاي كارگروه مذكور به شمار مي رود.
وي ادامه داد: همچنين اين كارگروه تلاش دارد، در راستاي ارائه آگاهي هاي سياسي فرهنگي جهت شناخت توطئه هاي دشمن با هدف ايجاد شكاف هاي قومي و مذهبي، جريان هاي انحرافي فرقه اي و عرفان هاي نوظهور به دانشجويان، مديريت فرهنگي فضاي مجازي در دانشگاه ها با هدف حفاظت از هويت اسلامي ايراني برنامه ريزي و اقدام كند.
سپس معاون سياسي امنيتي استانداري همدان، با اعلام اينكه تضادهاي قومي قبيله اي و ديني مذهبي در استان نداريم و همين امر نقطه قوت ما است، افزود: درعين حال يكي از دغدغه هاي بزرگ مسئولان و نخبگان ما گسست نسل هاست كه در سطح استاني و كشوري وجود دارد و در صورت ادامه اين پديده به انقطاع نسل ها منجر خواهد شد.
« علي اكبر فاميل كريمي» اضافه كرد: جريان حلقه هاي فرقه اي متصل به بيگانه دغدغه ديگري است كه بايد در حوزه هاي كنترلي و نظارتي و امنيتي به سرعت نسبت به قطع ريشه اين حلقه ها اقدام شود كه بارزترين آنها بهائيت و وهابيت است و عقبه آنها به سرويس جاسوسي موساد مي رسد.
وي يادآور شد:گستردگي جنگ سايبري كه باورها و ارزش هاي ما را نشانه گرفته نيز دغدغه مهمي است كه به ويژه در محيط هاي دانشگاهي بايد مورد توجه قراربگيرد.
اين مسئول القاي نااميدي درجامعه و ايجاد فاصله بين مردم و مسئولان را از ترفندهاي ديگر دشمن اعلام كرد و افزود: جهت مقابله با همه چالش ها و توطئه هاي مذكور بايد به تقويت سه گونه فرهنگ قوي خود يعني فرهنگ عاشورايي، مهدويت و دفاع مقدس بپردازيم.

 



طراحي سامانه تحليل حوادث جاده اي در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
سامانه تحليل تصادفات و حوادث جاده اي توسط يكي از شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري استان اصفهان-شيخ بهايي طراحي و ساخته شد.
رئيس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان با اعلام اين خبراظهار داشت: سامانه اينترنتي مذكور با جمع آوري و كنترل كليه اطلاعات دريافتي از پزشكي قانوني و اصلاح معايب احتمالي، گزارش هاي آماري متنوعي به صورت تركيبي و پويا ارائه مي كند.
محمود شيخ زين الدين افزود: از اين پس سازمان هاي تصميم گير درخصوص تلفات تصادفات جاده اي درون و برون شهري مي توانند به صورت آنلاين به آمار و اطلاعات استان هاي كشور دسترسي داشته باشند و بر مبناي آن سياستگذاري كنند.
وي گفت: امكان كنترل خطاي فايل هاي دريافتي از پزشكي قانوني، حذف و اضافه فايل هاي آماري دوره هاي زماني مختلف در نرم افزار و تقسيم بندي محورهاي مواصلاتي كشور در سامانه، از مهم ترين شاخصه هاي اين نرم افزار است.

 



فرماندار بناب: بسيج سازندگي نقش بسزايي در آبادي كشور دارد

بناب-خبرنگار كيهان:
فرماندار بناب با تقدير از تلاشگران عرصه بسيج سازندگي كشور گفت: بسيج سازندگي نقش بسزايي در آبادي كشور دارد.
«سعيد برقي» در نشست بررسي و هماهنگي اردوهاي هجرت 3 و اردوهاي جهادي در شهرستان بناب گفت: دانش آموزان و دانشجويان از جمله قشرهاي جامعه هستند كه در اجراي طرح هاي «بسيج سازندگي» در كشور فعال هستند و علاوه بر فعاليت آن ها در بخش عمران و آبادي، بهترين مكان براي پر كردن اوقات فراغت جوانان بوده و بهترين فرصت براي حرفه آموزي است.
وي افزود: قطعا جوانان كشور نتايج آموزش ها و دوره هاي گذرانده را بعد از فارغ التحصيلي خواهند ديد.
فرماندار بناب دستگاه هاي اجرايي شهرستان را موظف كرد تا در اجراي طرح هاي خود از بسيج سازندگي استفاده كنند. چون از هر لحاظ اجراي پروژه ها از طريق بسيج سازندگي به صرفه خواهد بود.

 



جاده گنج افروز بابل همچنان قرباني مي گيرد

بعد از گذشت سه دهه از انقلاب شكوهمند اسلامي مردم اين منطقه هر ماهه بايد شاهد كشته شدن عزيزان خود باشند. سؤال اينجاست گناه مردم اين منطقه از شهرستان بابل چيست؟ اين مردمان عزيز و شريف به نظام اسلامي وفادار نيستند كه هستند، پيرو ولايت نيستند كه هستند، شهيد تقديم به اين انقلاب نكردند كه كردند، جانباز و مجروح ندادند كه دادند و اسير نداشتند كه داشتند.
پس چرا بعد از گذشت سه دهه از انقلاب هنوز يك جاده در شأن خودشان ندارند. اين در صورتي است كه در سفرهاي استاني رئيس جمهوري به اين شهرستان دو بانده شدن اين جاده بين المللي جزء هشت طرح شناخته شده كه بودجه ملي براي آن در نظر گرفته شده است، بود.
سؤال بعدي اين است اگر واقعاً بچه هاي يكي از مسئولان كه در رأس هستند در چنين جاده هايي كشته شوند آيا همه مسئولان استانها و شهرستانها زير سؤال نمي روند.
آيا واقعاً اين عزيزان كه كشته مي شوند (هر چند براي مسئولان چيز مهمي شايد نباشد چون دلشان به درد نمي آيد). براي خانواده هاي قرباني دردآور است پس بيايند به وجدان خودشان رجوع كنند و خودشان را به جاي خانواده قرباني اين جاده قرار دهند و كاري را كه چندين سال است انجام نداده اند به انجام برسانند واقعاً اين همه چشمهاي گريان پدر و مادر ديدن بس نيست؟
نماينده هاي شهرستان بابل در مجلس شوراي اسلامي چه كاره اند؟
آيا فقط نظاره گر هستند و يا سؤال كننده و پي گير مصوبات دولت؟ اين نمايندگان منتخب چرا وزير را به مجلس نمي كشانند و از او سؤال نمي پرسند؟ آيا نمايندگان شهرستان بابل ديگر نمايندگان استانها و شهرستانها را نمي بينند چه تلاش و كوششي براي مردم منطقه خود دارند. هر چند نمايندگان منتخب اين شهرستان امسال هر دوي آنها جديد انتخاب شده اند، اميد است رهرو نماينده هاي قبلي نباشند و تلاش و كوشش خودشان را بيفزايند و اين پروژه ناتمام را به اتمام برسانند و نام نيكي براي خودشان و براي مردم اين منطقه به جا بگذارند.
خبرنگار كيهان در بابل

 



مديرعامل آبفار استان خبر داد
اجراي عمليات آبرساني براي 500 هزار نفر جمعيت روستايي مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
مديرعامل آبفار مازندران از اجراي عمليات آبرساني براي 500 هزار نفر جمعيت روستايي در مازندران خبر داد.
محمد حسين برزگر گفت: در حال حاضر 289 پروژه آبرساني روستايي در مازندران با اعتبارات سال 90 در دست اجراست كه 125 پروژه مجتمعي و 164 پروژه تك روستايي است كه با بهره برداري از اين پروژه ها 895 روستا با 500 هزار نفر جمعيت از آب شرب سالم و بهداشتي بهره مند خواهند شد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب روستايي مازندران، وي با اشاره به خشكسالي هاي اخير گفت: طي خشكسالي هاي پياپي درصد زيادي از منابع آب به ويژه چشمه ها در مازندران خشك و چاه ها با كاهش دبي مواجه شدند، آبرساني به مناطق كوهستاني نيز مشكل شد و كيفيت آب تغيير يافت.
مديرعامل آبفار مازندران اظهار داشت: در حاشيه دريا نيز آب شور بر آب شيرين غلبه پيدا كرد و با بالا رفتن كدورت آب كيفيت آن پايين آمد و تمام اين مشكلات در حالي صورت گرفت كه رتبه مازندران در تجميع آب پشت سدها زير 10 درصد است در حاليكه ميانگين كشوري 43 درصد است.
برزگر خاطرنشان كرد: با استاندارد كشوري فاصله چشمگيري داريم در صورتي كه تلاش مي كنيم كمبود آب را از طريق سدهاي در دست اجرا جبران كنيم.

 



2 اردوگاه كشوري كميته امداد امام خميني(ره) در البرز تجهيز مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
با مصوبات سفرهاي رئيس جمهور به استان البرز، دو اردوگاه كشوري ويژه دانش آموزان تحت حمايت كميته امداد در اين استان تكميل و تجهيز مي شود.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: اردوگاه امام علي(ع) ويژه پسران و اردوگاه الزهرا(س) ويژه دختران تحت حمايت كميته امداد دو اردوگاه كشوري هستند كه با مصوبات سفرهاي رئيس جمهور تجهيز و تكميل مي شوند.
علي سالاركيا تصريح كرد: در اين راستا اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال براي تجهيز و تكميل اين دو اردوگاه كشوري در نظر گرفته شده است.
وي افزود: سالانه 3 هزار دانش آموز از سراسر استان هاي كشور از خدمات اين دو مجتمع فرهنگي آموزشي و تفريحي بهره مند مي شوند.

 



بازسازي خودروي اطفاي حريق در پالايشگاه آبادان

آبادان - خبرنگار كيهان:
رئيس اداره HSE شركت پالايش نفت آبادان گفت: با استفاده از پرسنل متخصص موفق به بازسازي خودروي اطفاء حريق در اين واحد عملياتي شديم.
مهندس تركي افزود: در راستاي خودكفايي صنعتي و اتكا به توانمندي نيروهاي متخصص ايراني و همچنين قطع وابستگي از بيگانگان، اداره آتش نشاني پالايشگاه آبادان با استفاده از پرسنل متعهد و دلسوز خود همچنين استفاده بهينه از امكانات موجود و طبق يك برنامه ريزي دقيق اقدام به بازسازي يك خودروي اطفاي حريق از نوع W.R.T كرد.
وي خاطرنشان كرد: در همين راستا اين خودرو اطفاء حريق در يك عمليات رزمايشي شركت كرد كه به نحوه مطلوب مورد آزمايش قرار گرفت.
مهندس تركي ادامه داد: بعد از اين موفقيت، خودروي اطفاي حريق بازسازي شده توانست به ناوگان اداره آتش نشاني اين شركت جهت ارائه سرويس هاي لازم ملحق شود.

 



افزايش بهاي نان در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
از صبح روز پنج شنبه گذشته قيمت انواع نان در استان اردبيل از 200 تا 500 ريال افزايش يافت..
براساس گزارش هاي رسيده از صبح پنج شنبه گذشته هر قرص نان لواش با 200 ريال افزايش به 1 هزار ريال، نان بربري و سنگگ با 500 ريال افزايش به 3 هزار ريال و نان محلي فطير با 500 ريال افزايش به 3 هزار و 500 ريال عرضه مي شود. افزايش نرخ نان در شرايطي رخ مي دهد كه مراجع قانوني در مورد آن اطلاع رساني نكرده و مردم فقط با مراجعه به نانوايي ها در جريان افزايش قيمت قرار گرفته اند.

 



مدير كل آموزش و پرورش مازندران: بيش از 20 هزار دانش آموز و استاد كار طرح هجرت 3 را اجرا مي كنند

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير كل آموزش و پرورش مازندران گفت: بيش از 20 هزار دانش آموز و استاد كار در مازندران طرح هجرت 3 را اجرا مي كند.
محمدعلي اميري افزود: طرح هجرت 3 ظرفيتي براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان است.
مديركل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان، برنامه هاي مختلفي اجرا مي شود كه در بين آنها طرح هجرت كه از اوامر رهبر معظم انقلاب است، از ظرفيت بالايي جهت تحقق اهداف مربوط به غني سازي اوقات فراغت برخوردار است.
وي افزود: در اين طرح علاوه بر بهسازي و زيباسازي مدارس توسط دانش آموزان و استادكاران، برنامه هاي جنبي متنوعي نيز اجرا مي شود كه ناظر بر آموزش مهارت هاي پايه به دانش آموزان و تقويت مباني اعتقادي آنهاست.
به گفته اميري در سال گذشته 15 هزار دانش آموز و استاد كار در طرح هجرت شركت كردند كه در اثر آن يك هزار و 700 مدرسه بهسازي و نوسازي شد.

 



خانه تاريخي امامي نايين مرمت شد

نايين-خبرنگاركيهان:
رئيس اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي نايين مرمت و احياي خانه تاريخي امامي با اعتباري بالغ بر يك ميليارد ريال پايان يافت.
«محمود مدنيان» افزود: اين خانه در قديم متشكل از چند خانه بود و در دوره قاجار در اختيار خاندان «امامي ها» و «محمد سعيدامامي» قرار داشت.
به گزارش خبرنگار ما اصل بناي مذكور متعلق به دوران صفويه است، اما در دوره قاجار تغييراتي در فضا و معماري اين خانه انجام شد.
فضاهاي موجود شامل ورودي، هشتي، حياط، پنج درها، سه درها، تالار تشريفات، ايوان بلند، بادگير، زيرزمينها، پاياب قنات و بخشهاي ديگر اين خانه همگي مرمت شده است.
اين خانه در محله تاريخي كلوان از محلات تاريخي شهر نايين واقع شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14