(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 خرداد 1391 - شماره 20231

كوتاه اقتصادي
12 ميليون متر مربع از اراضي ملي به بيت المال برگشت
درخواست شركت آب منطقه اي تهران مردم مصرف آب را مديريت كنند
تأثير افزايش قيمت بر كيفيت نان
با راي هيئت واگذاري سهام هتل هاي هما به تامين اجتماعي رسيد
رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران: جوابگوي بحران با وضعيت فعلي نخواهيم بود
از سوي وزير اقتصاد دليل تاخير در اجراي گام دوم هدفمندي يارانه ها اعلام شد
فردا آخرين مهلت بنزين نزنيد سهميه تان مي سوزد
صدور مجوز استخدام 4850 نفر در وزارت راه و شهرسازي
توافق وزارت راه و شركت هاي هواپيمايي براي دو نرخي شدن قيمت بليت
رئيس اتحاديه مشاوران املاك:اختيار بدهند قيمت مسكن راكاهش مي دهيم
رئيس كل بانك مركزي اعلام كردتورم نقطه به نقطه ارديبهشت 24 درصد
برنامه جديد شركت ملي نفت براي مقابله با تحريم نفتي اروپا
رئيس اتحاديه دامداران:استفاده از وايتكس در شير تهمت است
عدم تخصيص اعتبار براي مقابله با ريزگردها



كوتاه اقتصادي

¤ طي دو ماه گذشته پروانه كاربرد علامت استاندارد سه واحد توليدي در تهران ابطال شد. در جلسه كميته علايم صدور، تمديد و ابطال پروانه كاربرد علامت استاندارد واحدهاي توليدي علائم مكانيك و خودرو و شيمي و نساجي استان تهران كه با حضور نمايندگان شركتهاي بازرسي، كارشناسان ذي ربط و رياست اداره اجراي استاندارد در اين اداره كل برگزار شد، پروانه كاربرد علامت استاندارد سه واحد توليدي با نامهاي تجاري بهنام، پاكان و گل فر ابطال شد. براساس اين گزارش: پروانه كاربرد علامت استاندارد واحد توليدي پاكان در فرآورده پتوي اكريليك، واحد توليدي گل فر در فرآورده فر برقي و واحد توليدي بهنام در فرآورده سيم قابل انعطاف در اين كميته ابطال شد.
¤با اتمام مهلت ثبت نام، 98 هزار نفر براي شركت در آزمون استخدامي صندوق تامين اجتماعي نام نويسي كردند.به گزارش تامين، ثبت نام داوطلبان از تاريخ 11 لغايت 20خردادماه از طريق پايگاه اطلاع رساني تامين اجتماعي انجام شده است و ثبت نام كنندگان از ساعت يك بامداد 23/3/91 لغايت ساعت 7 صبح پنج شنبه 25/3/91 مي توانند نسبت به دريافت پرينت كارت ورود به جلسه از طريق پايگاه اطلاع رساني تامين اقدام نمايند.آزمون استخدامي تامين اجتماعي ساعت 30/8 صبح روز (پنجشنبه) 25 خردادماه در مراكز استان هاي سراسر كشور برگزار مي شود و نشاني محل آزمون هر داوطلب در كارت ورود به جلسه درج شده است.
¤ معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از ايجاد اشتغال براي 43 هزار و 852 نفر در شهركها و نواحي صنعتي در سال 90 خبر داد و گفت: سال گذشته با سرمايه گذاري 31 هزار و 42 ميلياردريالي 2 هزار و 310 واحد صنعتي در شهركها و نواحي صنعتي به بهره برداري رسيد. فخر اله مولايي با تاكيد بر تداوم روند توسعه ايجاد اشتغال در مجموعه سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، بيان كرد: در جامعه اي كه نيازمند اشتغال پايدار است، بايد سرمايه گذاري ها به سمت توليد پايدار و جذب سرمايه گذار هدايت شود.
¤ رئيس انجمن ارگانيك ايران از برگزاري نخستين جلسه كميته دائمي برند ايران در هفته جاري خبر داد. سيدرضا نوراني اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت راه اندازي كميته دائمي برند ايران را به انجمن اورگانيك ايران واگذار كرده و اولين جلسه اين كميته در اتاق بازرگاني ايران تشكيل شد.
¤ بانك ملي ايران سال 90 مبلغ 204هزار و 866 ميليارد ريال به بخش هاي مختلف اقتصادي تسهيلات پرداخت كرد. به گزارش روابط عمومي بانك ملي ايران، بيشترين تسهيلات پرداختي اين بانك در سال گذشته به بخش صنعت و معدن بود به طوري كه 40 هزار و 679فقره تسهيلات به ارزش 76 هزار و 792 ميليارد ريال تسهيلات به اين بخش پرداخت شد. بانك ملي ايران در سال 90 همچنين به بخش كشاورزي مبلغ 11 هزار و 60 ميليارد ريال، به بخش ساختمان مبلغ 2 هزار و 714 ميليارد ريال، به بخش مسكن مبلغ 15 هزار و 351 ميليارد ريال.
¤ روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران از شهروندان خواست، در صورت مشاهده سارقان و افراد مشكوك در زمينه تجهيزات و كابل هاي مخابراتي با شماره تلفن 190، 1848 و يا پليس 110 تماس بگيرند.به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران، به منظور جلوگيري از اخاذي افراد سودجو و قطعي ارتباط تلفن ثابت از شهروندان تهراني درخواست مي شود در صورت مشاهده اينگونه افراد (سودجو و مشكوك) با شماره تلفن 190 واحد ارتباط مردمي، 1848 اتاق پيام حراست شركت مخابرات استان تهران و يا پليس 110 تماس گرفته و اطلاع داده شود.

 



با اجراي حكم بزرگترين پرونده زمين خواري در تهران
12 ميليون متر مربع از اراضي ملي به بيت المال برگشت

حكم بزرگترين پرونده زمين خواري در استان تهران به مساحت 1200 هكتار اجرا شد.
اجراي اين حكم روز دوشنبه با حضور مرتضي تورك معاون دادستان تهران و رئيس دادسراي ويژه مبارزه با زمين خواري، نمايندگان وزارت راه و شهرسازي و مأموران پليس امنيت عمومي در منطقه بومهن و پرديس صورت گرفت.
براساس اطلاعيه دبيرخانه شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي استان تهران، اين پرونده يكي از بزرگ ترين و پيچيده ترين پرونده هاي زمين خواري سال هاي گذشته در استان تهران بوده است كه از سال 86 تاكنون در شوراي حفظ حقوق بيت المال و دادسراي تهران مطرح بوده و در نهايت روز دوشنبه حكم اين زمين خواري بزرگ اجرا و از 1200 هكتار از اراضي ملي رفع تصرف بعمل آمد.
همچنين در راستاي اجراي اين حكم، كليه ساخت و سازها و بناهاي موجود در محل، تخريب و اراضي تحويل نمايندگان وزارت راه و شهرسازي شد.
براساس اعلام دبيرخانه شوراي حفظ حقوق بيت المال، زمين خوار اين پرونده با حكم قضايي به تحمل دو سال حبس تعزيري به اتهام تصرف عدواني 12 ميليون متر مربع از اراضي ملي و رفع تصرف و قلع و قمع بنا و مستحدثات و اعاده وضع به حال سابق محكوم شد. با اجراي اين حكم 1200 هكتار از اراضي به بيت المال بازگردانده شد.
اين در حالي است كه پيچيدگي هاي خاص اين پرونده در ابتدا رسيدگي قضايي آن را با مشكلاتي مواجه كرده بود به طوري كه در مرحله تجديدنظر، مساحت موضوع حكم از 1200 هكتار به 560 هكتار كاهش يافته بود اما پيگيري هاي صورت گرفته از طريق شوراي حفظ حقوق بيت المال و پيگيري و نظارت در معاونت نظارت و پيگيري قوه قضائيه و پذيرش اعمال ماده 18 قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه عمومي و انقلاب موجب شد كه از تمام 1200 هكتار از اراضي ملي رفع تصرف به عمل آيد و اراضي ملي تحويل نمايندگان دولت شود.

 



درخواست شركت آب منطقه اي تهران مردم مصرف آب را مديريت كنند

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران از شهروندان استانهاي تهران و البرز درخواست كرد با توجه به آغاز فصل گرما و نزديكي تابستان، نسبت به مديريت مصرف آب دقت و توجه لازم را به عمل آورند.
خسرو ارتقايي در گفت وگو با ايسنا درباره وضعيت تأمين آب پايتخت از افزايش 50 درصدي حجم آب ورودي به مخازن سدهاي تهران و البرز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون در مقايسه با دوره مشابه سال آبي گذشته خبر داد.
به گفته وي حجم آب ورودي به مخازن سدهاي تهران از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 90) تاكنون به يك ميليارد و 863 ميليون متر مكعب رسيده است. از ان ميزان آب ورودي به مخازن سدهاي استان تهران و البرز 553 ميليون متر مكعب براي مصارف بخش شرب و 553 ميليون متر مكعب نيز براي مصرف بخش كشاورزي تأمين شده است.
ارتقايي با اشاره به اين كه حجم آب موجود در مخازن سدهاي استان تهران در زمان حاضر يك ميليارد و 102 ميليون متر مكعب است، افزود: اين ميزان در مقايسه با 890 ميليون متر مكعب در زمان مشابه پارسال، بيش از 212 ميليون متر مكعب افزايش نشان مي دهد.
به گفته مدير عامل آب منطقه اي تهران هم اكنون حجم آب موجود در مخازن سدهاي اميركبير، لتيان، لار، طالقان و ماملو به ترتيب 205، 87، 226، 422 و 162 ميليون متر مكعب است.

 



رئيس اتحاديه خبر داد
تأثير افزايش قيمت بر كيفيت نان

رئيس اتحاديه نانوايان گفت: مصوبه اخير افزايش قيمت نان علاوه بر اينكه بخشي از هزينه نانوايي ها را پوشش مي دهد، 100 درصد روي كيفيت نان تأثيرگذار است.
حسين نظري در گفت وگو با ايرنا عنوان كرد: قيمت هاي جديد به تهيه آرد كيفي براي نانوايان كمك مي كند و از سويي نگراني آنها در استخدام كارگر ماهر حل كرده و در وزن چانه آنها تأثيرگذار است.
وي در توضيح مطلب خود با اشاره به افزايش نرخ انواع نان همچون بربري و سنگك هر كدام 100 تومان، لواش 35 تومان و تافتون 50 تومان، گفت: بايد توجه داشته باشيم كه به عنوان مثال در نرخ جديد نان بربري، براي هر قرص نان 60 تومان آرد مصرف مي شود، و با توجه به هزينه هاي دستمزد، نانوا چندان سودي نمي كند.
رئيس اتحاديه نانوايان با بيان اينكه اول هر سال حقوق كارگران بالا مي رود و ماليات نيز سالانه افزايش مي يابد، افزود: با توجه به اين وضعيت مي توان گفت افزايش اخير قيمت ها چندان به نفع نانوايان نيست.
نظري، درعين حال تأكيد كرد: روي هم رفته بايد گفت كه اگر نرخ جديد داده نمي شد، نانوايان متضرر مي شدند.
وي همچنين درباره برخي شايعات مبني بر اينكه تعدادي از نانوايان بدون در نظر گرفتن نرخ هاي جديد، خودسرانه قيمت ها را بالا برده اند، گفت: تاكنون گزارشي به اتحاديه داده نشده اما با اين وجود هيچ نانوايي حق عدول از دستورالعمل افزايش قيمت نان را ندارد.
رئيس اتحاديه نانوايان اين موضوع را يادآور شد كه بازرسان اتحاديه در هماهنگي تنگاتنگ با بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت بر نرخ ها و كيفيت نان هاي عرضه شده از سوي نانوايان نظارت مي كنند.
نظري، در ادامه اين گفت وگو درخواستي نيز از كارخانه هاي توليد آرد داشت و گفت: در صورتي كه آرد كيفي به نانوايان تحويل داده شود آنها هم مي توانند نان با كيفيت بهتر به مردم ارايه كنند.
وي با اشاره به اجراي آزمايشي طرح عرضه آرد كيفي كه سال گذشته به مدت 3 ماه در يكي از مناطق تهران اجرا شد و موجب عرضه نان كيفي شد، گفت: اين طرح رضايت حدود 90 درصدي مردم را در پي داشت.
به گفته نظري، اين طرح هرچند به صورت موقت اجرا شد اما به ما ثابت كرد كه اگر آرد كيفي به نانوا تحويل داده شود، نان نيز با كيفيت مي شود.
رئيس اتحاديه نانوايان ادامه داد: از كارخانه هاي توليد آرد انتظار مي رود با توجه به توقع مردم و گراني نان، آرد كيفي را به نانوايان عرضه كنند.
نظري، توصيه اي نيز به همكاران هم صنف خود داشت و گفت: از آنها مي خواهم كه تمام تلاش خود را براي عرضه نان كيفي به مردم مصروف كنند.

 



با راي هيئت واگذاري سهام هتل هاي هما به تامين اجتماعي رسيد

در پي 4 نوبت عرضه و عدم فروش 100 درصد سهام گروه هتل هاي هما، هيئت واگذاري راي به واگذاري اين شركت به تامين اجتماعي داد.
به گزارش فارس، سازمان خصوصي سازي در حالي تاكنون چهار مرتبه 100 درصد سهام گروه هتل هاي هما را در فرابورس عرضه كرده كه در پي نبود حتي يك مشتري و ناكامي در واگذاري اين شركت، هيئت واگذاري تصميم به واگذاري اين شركت به سازمان تامين اجتماعي بابت رد ديون گرفت.
ارزش پايه اين شركت در آخرين نوبت عرضه يعني در 31 ارديبهشت سال جاري 653 ميليارد تومان بود ولي قيمت پايه و برخي شرايط در سه نوبت گذشته متغير بود. بطور مثال زمين پاركينگ هتل هاي هما كه پيش از اين همراه با هتل به فروش مي رسيد در آخرين عرضه اعلام شد كه به صورت جداگانه به فروش مي رسد. در مقابل نيز خريدار اجازه استفاده از برند هتل هاي هما را نداشت ولي در عرضه آخر اين اجازه استفاده از برند داده شد.
به اعتقاد كارشناسان بازار سرمايه، بالا بودن قيمت پايه سهام اين شركت دولتي و فاصله آن با ارزش ذاتي سهم، ابهامات مربوط به زمان و ابعاد اجراي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها و وضعيت اثري، وجود برخي محدوديت ها و زيان ده بودن گروه هتل هاي هما و عدم بازاريابي مناسب سازمان خصوصي سازي از جمله دلايل عدم فروش اين شركت محسوب مي شود.
براساس اين گزارش: هيئت واگذاري علاوه بر تخصيص اين شركت به سازمان تامين اجتماعي (آن هم بدون اعلام قيمت و شرايط واگذاري)، قيمت و شرايط واگذاري 100 درصد نيروگاه صوفيان بابت رد ديون به پيمانكاران وزارت نيرو از طريق مزايده به صورت نقد و اقساط، 100 درصد نيروگاه سيكل تركيبي جهرم از طريق مزايده موضوع بندهاي 18 و 31 ماده واحده قانون بودجه سال 90 كل كشور، 6/42 درصد سهام ايران ترانسفو از طريق بورس به صورت نقد و اقساط، عرضه مجدد 19/87 درصد سهام شركت پتروشيمي دهدشت بابت رد ديون دولت به بانك صادرات از طريق فرابورس و عرضه مجدد 40 درصد سهام شركت رينگ چرخ آلومينيومي گسترش گام آفرين بابت رد ديون دولت به صندوق هاي تامين اجتماعي و بازنشستگي كشوري از طريق مزايده و 100 درصد سهام شركت پالايش گاز ايلام از طريق فرابورس را تصويب كرد.

 



رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران: جوابگوي بحران با وضعيت فعلي نخواهيم بود

رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران گفت: با وضعيت فعلي جوابگوي حادثه و بحراني كه در شهر تهران بوجود آيد نخواهيم بود.
عزيزالله رجب زاده ديروز پس از اتمام مانور تخصصي، عملياتي مديريت بحران شركت گاز كه در 11 منطقه شهرتهران برگزار شد، اظهار داشت: تهران جمعيت 5/8 ميليون نفري دارد كه با حساب مسافران در روز به 12 ميليون نفر مي رسد.
وي با اشاره به اينكه تهران 6 هزار و 280 هكتار بافت فرسوده دارد بيان داشت: بعضي از بيمارستان ها، مناطق مسكوني و مدارس در بافت هاي فرسوده قرار دارد كه حتي در صورت حادثه قابل دسترسي نيستند.
رجب زاده بيان داشت: در بعضي از بافت هاي فرسوده حتي راه عبور يك يخچال هم وجود ندارد.
رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران خاطرنشان كرد: هر لحظه احتمال حادثه در شهر تهران وجود دارد و با آمادگي و مقابله مي توان جوبگوي اين حادثه باشيم.
وي گفت: با وضعيت موجود در صورتي كه حادثه رخ دهد خسارات فراواني خواهيم داشت و تعداد كشته ها بسيار زياد خواهند بود.
رجب زاده با بيان اينكه اقدامات ما بايد در جهت پيگشيري باشد گفت: نوسازي و مقاوم سازي بافت هاي فرسوده بايد با سرعت بيشتري انجام شود چرا كه زلزله خبر نمي كند و ما نيز وقتي نداريم.رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران تاكيد كرد: امروز هم اگر با شدت اقدامات پيشگيرانه را آغاز كنيم، دير است.
زلزله 7 ريشتري
تهران را ويران مي كند
معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور گفت: زلزله 7 ريشتري در تهران همه چيز را ويران مي كند.به گزارش فارس، مرتضي اكبرپور پس از اتمام اين مانور اظهار داشت: امروز 33 بلاي طبيعي را مي توانيم مديريت كنيم.
وي ادامه داد: در حال حاضر آسيب در حادثه زلزله را فهميده ايم ولي درمان آن را نمي دانيم.
معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور با اشاره به اينكه مانوري كه امروز برگزار شد 7 ريشتر نيست گفت: در زمان زلزله براي علمك هاي گاز چه تدبيري در نظر گرفته شده است؟
وي با اشاره به اينكه در تهران آتش گرفتن يك سطل آشغال نيز بسيار تاثيرگذار است گفت: كار فردي در مديريت بحران جوابگو نيست و بايد گروهي اقدام شود.
اكبرپور با اشاره به اينكه ستاد بحران كشور آماده برنامه هاي مديران كل مديريت هاي بحران براي پيشگيري و مقابله است.
زلزله مديريت نشود
بحران است
استاندار تهران نيز گفت: حادثه زلزله بحران نيست اگر به خوبي مديريت نشود تبديل به بحران مي شود.مرتضي تمدن پس از اتمام مانور تخصصي مديريت بحران شركت گاز اظهار داشت: هيچ وقت اين مانورها شبيه حادثه اصلي نيست اما چاره اي جز اين نداريم و تنها به وسيله اين مانورها مي توانيم ميزان آمادگي خود را اندازه گيري كنيم.
وي با اشاره به اينكه اين دوازدهمين مانور مديريت بحران در استان تهران است گفت: در تهران 11 هزار كيلومتر شبكه و 740 هزار علمك گاز داريم. با اين وضعيت بايد اسم تهران را تهران بر روي آتش گذاشت.
تمدن خاطرنشان كرد: اگر زلزله 7 ريشتري در تهران بيايد بايد گفت تهران در آتش است.
استاندار تهران افزود: يكي از بخش هايي كه مقاوم سازي در برابر زلزله شده شركت گاز است.
وي يادآور شد: امروز رسما اعلام مي كنيم شبكه گاز استان تهران در برابر زلزله تا جايي كه امكان داشته مقاوم سازي شده است.
تمدن خاطرنشان كرد: اگر فضا به اين شكل باشد در يك زلزله و حادثه بزرگ در تهران در تمام مجموعه كشور تاثيرگذار است.
استاندار تهران ادامه داد: تمام تصميم گيرندگان و سازمانهاي كليدي در استان تهران هستند در صورتي كه زلزله بزرگي در تهران رخ دهد در تمام شبكه تاثير مي گذارد و بعضي از بخش ها را دچار اختلال جدي مي كند.وي افزود: وظيفه داريم در تهران ميزان توانمندي و آمادگي را افزايش دهيم.
تشكيل كارگروه
مقابله با حوادث
جواد اوجي مديرعامل شركت ملي گاز ايران در مانور تخصصي عملياتي مديريت بحران شركت گاز استان تهران اظهار داشت: در شركت ملي گاز كارگروه مقابله با حوادث را تشكيل داده ايم.وي با اشاره به اينكه ايران دومين ذخاير دنيا را دارد گفت: تا قبل از انقلاب يك روستا و 5 شهر گاز داشته اند كه امروز بيش از 12 هزار و 700 روستا و 930 شهر و بيش از 220 هزار كيلومتر شبكه گازرساني داريم.وي ادامه داد: در تمامي پالايشگاه ها برنامه ريزي براي مقابله با بحران شده است.

 



از سوي وزير اقتصاد دليل تاخير در اجراي گام دوم هدفمندي يارانه ها اعلام شد

وزير اقتصاد دليل تاخير در اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها را اعلام كرد.
سيدشمس الدين حسيني در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه هنوز تصميمي براي زمان اجراي فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها گرفته نشده است، تاكيد كرد كه قبل از اجرا، اطلاع رساني مناسب در مورد آن انجام مي شود.
وي افزود: دولت بايد يارانه را براساس ميزان استحقاق افراد و نه مصرف آنان پرداخت كند اين در حالي است كه در وضعيت كنوني ملاك استفاده بيشتر از يارانه ها، مصرف بيشتر است.
سخنگوي اقتصادي دولت تفاوت پيشنهاد دولت در تنظيم بودجه براي هدفمند كردن يارانه ها با مصوبه مجلس را دليل تاخير در اجراي گام دوم هدفمند كردن يارانه ها خواند و گفت: نياز است كه اين گام در ستاد هدفمند كردن يارانه ها با حضور رئيس جمهوري بررسي شود.
وي با تاكيد بر تاثير اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها تصريح كرد: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، در حال حاضر ميزان مصرف بنزين به 60 ميليون ليتر كاهش يافته است. حسيني خاطرنشان كرد: با اجراي اين طرح مهم در پي دادن نشاني و علامتهاي اقتصادي درست هستيم تا توليدگر و مصرف كننده راه درست خود را پيدا كند و دولت نيز بستر لازم را فراهم خواهد كرد تا آنان راه مناسب را پيدا نمايند.
حسيني با بيان اينكه اجراي اين قانون به برنامه قوي نياز دارد و همچنان توجه دولت بر روي جزئيات اين طرح معطوف است، اظهار كرد: اجراي اين قانون نياز به سطح بالاي همفكري دارد كه لازمه آن آشنايي و افزايش اطلاعات در ميان افراد جامعه و عامه مردم است.

 



فردا آخرين مهلت بنزين نزنيد سهميه تان مي سوزد

دارندگان كارت هوشمند سوخت تا فردا زمان دارند كه حداقل يك بار سوخت گيري كنند تا سهميه بنزين آنها حفظ شود.
به گزارش ايرنا، شركت ملي پخش پيش از اين اعلام كرده بود، كليه دارندگان كارت هاي هوشمند سوخت خودروهاي سواري شخصي و موتورسيكلت بايد به منظور تثبيت مشخصات كارت و محاسبه باقي مانده و حفظ آن در كارت هاي هوشمند سوخت، با مراجعه به يكي از جايگاه هاي سوخت كشور، حداقل نسبت به يك نوبت سوخت گيري اقدام كنند.
شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي تاكيد كرد: بديهي است در صورت عدم سوخت گيري در اين مدت، سهميه كارت به طور كامل حفظ نخواهد شد.
يك منبع مطلع در اين شركت در گفت وگو با ايرنا به صورت شفاف اعلام نكرد كه اگر شخصي در اين مدت نتوانست يك بار سوخت گيري كند، آيا سهميه آن حفظ مي شود يا خير.
وي گفت: شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي باقي ماندن سهميه اشخاصي كه تا 25 خرداد سوخت گيري نكنند را تضمين نمي كند.
اين منبع آگاه، اظهار كرد: اين كارت ها در سامانه هوشمند سوخت ثبت نمي شوند و ممكن است رصد ميزان سهميه اين كارت ها غيرممكن شود.
البته صاحبان كارت هاي هوشمند سوخت بايد بدانند مقدار سوختگيري صفر ليتر (با روش ثبت مانده در كارت هوشمند سوخت) نيز امكان پذير است، به اين معني كه دارندگان سهميه سوخت با قرار دادن كارت سوخت خود در كارتخوان پمپ بنزين و وارد كردن رمز كارت، نازل سوخت را برداشته و دوباره بر سر جاي خود قرار دهند.
از ابتداي ماه جاري، از طرفي استفاده از تمامي كارت هاي موقت سوخت غيرممكن شد و سهميه بنزين 100 توماني باقي مانده در كارت هاي هوشمند سوخت نيز به دو ليتر سهميه 400 توماني تبديل شد.

 



صدور مجوز استخدام 4850 نفر در وزارت راه و شهرسازي

معاون توسعه مديريت و منابع وزارت راه و شهرسازي از استخدام 4850 نفر در اين وزارتخانه خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، سيد سعيد سيدعلايي اعلام كرد: در راستاي سياستها و برنامه هاي مربوط به تأمين نيروي انساني دستگاه هاي اجرايي و با هدف تقويت وظايف حاكميتي و توسعه مناطق كمتر توسعه يافته با پيگيريهاي معاونت توسعه مديريت و منابع وزارت راه و شهرسازي در مجموع 4850 مجوز استخدامي از طريق معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور صادر شد.
معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: اين مجوز استخدامي به ادارات كل راه و شهرسازي استان ها و برخي سازمان ها و شركت هاي تابعه شامل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، بانك مسكن، شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران و سازمان هواشناسي كشور تخصيص داده شده است.
سيدعلايي تصريح كرد: مقرر شد آزمون استخدامي ادارات كل راه و شهرسازي استان ها به استناد آگهي استخدامي انتشار يافته از سوي استانداري ها در دو نوبت برگزار شود.
معاون توسعه مديريت و منابع وزير راه و شهرسازي افزود: جذب نيروي انساني 4850 نفر در مشاغل پشتيباني و تخصصي با حداقل مدرك تحصيلي ليسانس از طريق آزمون استخدامي در دست اقدام است.

 



توافق وزارت راه و شركت هاي هواپيمايي براي دو نرخي شدن قيمت بليت

معاون وزير راه و شهرسازي از توافق وزارت راه و شركت هاي هواپيمايي براي دو نرخي شدن قيمت بليت هواپيما پس از مرحله دوم هدفمندي يارانه ها خبر داد.
شهريار افندي زاده به ايسنا گفت: پيشنهاد دو نرخي شدن قيمت بليت هواپيما پس از اجراي فاز دوم طرح هدفمندسازي يارانه ها به ستاد هدفمندسازي يارانه ها ارائه شده است.
او ادامه داد: براي اين منظور بين وزارت راه و انجمن شركت هاي هواپيمايي و شركت بزرگ هواپيمايي كشور جلسه اي برگزار شد و طي آن تمامي حاضران در جلسه با دو نرخي بودن بليت هواپيما در ساعات پيك و غيرپيك پروازها موافقت كردند.
به اين منظور سازمان هواپيمايي كشور، شركت فرودگاه ها و نيز انجمن شركت هاي هواپيمايي نسبت به اجراي موارد موجود در پيشنهاد ما به ستاد هدفمندي يارانه ها موظف شدند.
به گفته او، بعد از افزايش قيمت سوخت به دنبال اجراي فاز دوم طرح هدفمندسازي يارانه ها به خاطر حمايت از مشتريان تصميم گرفته شد قيمت بليت در دو زمان اوج ترافيك هواپيماها و نيز ساعت هاي غيراوج با دو نرخ متفاوت تعيين شود.
افندي زاده افزود: در اين راستا تصميم بر آن شد در ساعات هاي غيراوج بليت هواپيما با تخفيف 15 درصد فروخته شود تا به اين ترتيب هم از حمل ونقل هوايي استفاده شود و هم از ظرفيت فرودگاه ها، در طول روز به طور يكنواخت بهره گيري خواهد شد.
به گفته نماينده تام الاختيار وزارت راه و ستاد هدفمندسازي يارانه ها اوج ترافيك پروازهاي هوايي 6 تا 10 صبح و 5 تا 9 شب است كه قيمت اين پروازها در صورت پذيرش ستاد هدفمندسازي يارانه ها مطابق با پيشنهاد ما براي بعد از افزايش نرخ سوخت خواهد بود. اين پيشنهاد به ستاد ارائه شده است و اعلام آنكه چه مقدار افزايش را شامل مي شود، به ستاد هدفمندسازي يارانه ها بستگي دارد.

 



رئيس اتحاديه مشاوران املاك:اختيار بدهند قيمت مسكن راكاهش مي دهيم

نبايد كاسه و كوزه هاي گراني بازار بر سر ما شكسته شود. بنگاه هاي معاملاتي صرفا واسطه و مشاوره مي دهند و اتفاقا اگر تعيين قيمت ها را به دست ما بدهند آن را تعديل مي كنيم.
مصطفي قلي خسروي رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك در گفت وگو با ايسنا، با تاكيد بر اين كه مشاورين املاك در كشور هميشه ساماندهي شده عمل كرده اند و در حال حاضر مطرح كردن ساماندهي آنان دليلي ندارد، اظهار كرد: كساني كه مي گويند مشاوران املاك بايد ساماندهي شوند، بدانند كه ما حتي پيش از اجراي كد رهگيري ساماندهي شده بوديم.
وي ادامه داد: بنابراين حتي اجراي كد رهگيري نيز به معناي عدم ساماندهي بنگاه هاي معاملاتي نبوده است.خسروي با تاكيد بر اين كه آيا تنها به اين خاطر كه بخش خصوصي هستيم، بايد تمام مشكلات را به گردن ما انداخت بيان كرد: ما فقط واسطه ملك هستيم و مشاوره مي دهيم و از آنجايي كه صرفا دلال هستيم، چيزي در اختيار ما نيست.
وي تصريح كرد: اين كه بگويند افزايش قيمت بازار مسكن در دست بنگاه داران است، اشتباه است. اتفاقا ما مي خواهيم كه اختيار تعيين قيمت را داشته باشيم، در اين صورت با تعديل قيمت ها، زودتر به حقوق خود مي رسيم.خسروي درباره طرح بلوك بندي با بيان اين كه اين موضوع يكي از راهكارهاي كنترل قيمت بازار بوده است، خاطرنشان كرد: اولين موضوعي كه توسط وزير مطرح شد، قراردادهاي دو ساله اجاره بود كه به اعتقاد ما اجراي آن مشكلي نداشت، ولي عده اي از آنجايي كه گفتند مالكيت محترم است به اجراي اين طرح معترض شدند.
وي ادامه داد: پس از اين طرح قرار شد اجاره بها 7 تا 9 درصد افزايش يابد كه باز هم اين طرح اجرا نشد و در راستاي طرح تعزيراتي كمتر از يك درصد از مشاوران املاك تعزيراتي شدند.
رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك با بيان اين كه در طرح سوم بلوك بندي مناطق مسكوني مطرح شد، خاطرنشان كرد: براساس بلوك بندي قيمت مسكن در هر منطقه اي در يك سامانه مشخص نمايش داده مي شود.
آغاز ساخت مسكن ويژه
در تهران
مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران گفت: ساخت حدود 8 هزار واحد مسكن طرح ويژه در غرب تهران با هدف كنترل قيمت مسكن و زمين آغاز شد.
تقي رضايي در گفت وگو با ايسنا، درباره زمان آغاز طرح ويژه مسكن در تهران با بيان اين كه زمين اين طرح تامين و پيمانكاران آن نيز مشخص شده اند، بيان كرد: در حال حاضر پيمانكاران مستقر و كارگاه هاي خود را در محل پروژه تجهيز كرده اند، هم چنين در شهر پرديس نيز اين پروژه آغاز شده است.وي ادامه داد: هدف اصلي اين پروژه خانه دار كردن گروه هاي هدف و كنترل قيمت مسكن است.

 



رئيس كل بانك مركزي اعلام كردتورم نقطه به نقطه ارديبهشت 24 درصد

رئيس كل بانك مركزي تورم نقطه به نقطه ارديبهشت ماه را 24 درصد اعلام كرد.
به گزارش ايسنا اين در حالي است كه ميانگين تورم در 12 ماهه منتهي به ارديبهشت ماه امسال در مقايسه با 12 ماهه منتهي به ارديبهشت ماه سال گذشته توسط رئيس كل بانك مركزي 2/22 درصد اعلام شده است.
محمود بهمني در حالي تورم نقطه به نقطه ارديبهشت ماه را 24 درصد اعلام كرده كه اين ميزان در فروردين ماه امسال 9/23 درصد بوده است.
بهمني تورم 12 ماهه منتهي به فروردين ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 8/21 درصد اعلام كرد.
به گفته وي، تورم نقطه به نقطه در سال هاي 86 تا 90 به ترتيب
8/22، 8/17، 4/10، 9/19 و 8/21 درصد بوده است.
طبق اعلام بهمني، ميانگين تورم نيز طي سال هاي 86 تا 90 به ترتيب 4/18، 4/25، 8/10، 4/19 و 5/21 درصد بوده است.

 



برنامه جديد شركت ملي نفت براي مقابله با تحريم نفتي اروپا

شركت ملي نفت به منظور افزايش قدرت چانه زني و ارتقاي ظرفيت ذخيره سازي نفت ايران در برابر تحريم هاي اتحاديه اروپا، راه اندازي 3 ميليون بشكه ظرفيت ذخيره سازي جديد را در دستور كار قرار داد.
به گزارش مهر، همزمان با تشديد فشار برخي قدرت هاي غربي به مشتريان نفت ايران، متنوع سازي بازارهاي فروش نفت خام ايران در دستور كار شركت ملي نفت ايران قرار گرفته است.بر اين اساس به منظور جابه جايي بازارهاي نفتي و فروش طلاي سياه به مشتريان خارجي از افزايش ظرفيت ذخيره سازي نفت در منطقه خليج فارس به عنوان يكي از راهكارهاي دور زدن تحريم نفتي ياد مي شود.
در همين حال حميدرضا كريمي با اشاره به برنامه ريزي براي افزايش 3 ميليون بشكه اي ذخيره سازي نفت خام ايران در غرب خليج فارس، گفت: بر اين اساس ساخت 2 مخزن ذخيره يك ميليون بشكه اي نفت و 2 مخزن 500 هزار بشكه اي، به همراه سيستم لوله كشي و كنترل بارگيري و تخليه، سيستم منيفولد و تجهيزات اعلام و اطفا حريق در منطقه بهرگان برنامه ريزي شده است.اين مقام مسئول از راه اندازي نخستين مخزن يك ميليون بشكه اي در ارديبهشت ماه سالجاري خبر داد و افزود: براساس برنامه زمان بندي 2 مخزن 500 هزار بشكه اي تا پايان شهريور ماه امسال در مدار بهره برداري قرار مي گيرد.به گفته وي با تكميل ساخت و راه اندازي تلمبه خانه و گوي شناور جديد، امكان صادرات نفت بهرگان و آزادگان توسط بزرگترين كشتي هاي نفتكش جهان به بازارهاي جهاني فراهم خواهد شد.

 



رئيس اتحاديه دامداران:استفاده از وايتكس در شير تهمت است

رئيس اتحاديه مركزي دامداران با رد استفاده از وايتكس در شير سنتي و صنعتي تصريح كرد: اين تهمت در شأن دامداران نيست و از كساني كه چنين موضوعي را مطرح كرده اند، ادعاي حقوقي خواهيم كرد.
سيروس روستا در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: با توجه به اين كه دامداران با شرايط سخت كمبود علوفه، افزايش قيمت نهاده هاي توليد و همچنين پايين بودن قيمت فروش محصولشان به ميزان كمتر از هزينه تمام شده شير خام را توليد و به بازار عرضه مي كنند لذا سزاوار نيست در چنين شرايطي به جاي همكاري و همدلي با توليدكننده، اتهامات گوناگون زده شود.
وي با تأكيد بر وجدان كاري دامداران تصريح كرد: تاكنون چنين موضوعي گزارش نشده و اصلاً امكان پذير نيست و اين موضوع هيچ گونه منطق و عقلانيتي ندارد.
روستا تصريح كرد: شيري كه در آن هرگونه آنتي بيوتيك يا ماده اسيدي ديگري استفاده شده باشد در كيفيت آن تأثيرگذار بوده و كاملاً مشهود است. از سوي ديگر محصولي كه به آن چنين موادي اضافه شده باشد به فرآورده هاي ديگر تبديل نمي شود. به عنوان مثال اگر در شير خام آنتي بيوتيك مصرف شده باشد قوام نيامده و به ماست تبديل نخواهد شد.
رئيس اتحاديه مركزي دامداران تأكيد كرد: شير خامي كه از دامداران تحويل گرفته مي شود در كارخانه هاي لبني ابتدا مورد آزمايش بهداشت، سلامت، ميزان بارميكروبي و چربي و موارد ديگر قرار مي گيرد لذا كارخانه ها نيز از تحويل محصولاتي كه بهداشت و سلامت مناسبي نداشته باشند خودداري خواهند كرد.

 



معاون سازمان جنگل ها خبر داد
عدم تخصيص اعتبار براي مقابله با ريزگردها

معاون مناطق خشك و نيمه خشك سازمان جنگل ها از بهبود همكاري عراق در مقابله با پديده ريزگردها خبر داد و گفت: از يك ميليون دلار اعتبار سال گذشته مقابله با ريزگردها 250 هزار دلار اختصاص پيدا نكرد.
پرويز گرشاسپي ديروز در نشست خبري به مناسبت روز جهاني مقابله با بيابان اظهار داشت: در حالي كه 75 درصد منشأ ريزگردها از كشور عراق است، همكاري مناسبي تاكنون از سوي اين كشور انجام نشده است.معاون مناطق خشك و نيمه خشك سازمان جنگل ها افزود: حدود 2 ميليون هكتار كانون بحران در كشور عراق وجود دارد كه 760 هزار هكتار آن اراضي كشاورزي است.
گرشاسپي گفت: فعاليت كشور عراق براي مقابله با ريزگردها در كشور عراق محسوس تر شده و به تازگي عضو كنوانسيون بين المللي مقابله با بيابان نيز شده است.
وي افزود: راه جلوگيري از توسعه بيابان و بيابان زدايي در كشور عراق استفاده از تكنيك هاي جديد و مشاركت مردمي است.وي همچنين از عدم تخصيص كامل يك ميليون دلار اعتبار مقابله با ريزگردها در سال گذشته خبر داد و گفت: از اين ميزان 250 هزار دلار اختصاص نيافت. 650 هزار دلار به وزارت نيرو و 100 هزار دلار هم به سازمان محيط زيست اختصاص يافت.
وي گفت: به رغم اينكه سازمان جنگل ها اعتبار 840 ميليارد توماني را ارائه داده بود اما ريالي به اين سازمان تخصيص نيافت.
گرشاسپي همچنين گفت: براي مقابله با ريزگردها و كنترل در سطح 3 ميليون هكتار 32 هزار ميليارد ريال در قالب طرحي 5 ساله اختصاص يافته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14