(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 خرداد 1391 - شماره 20231

آغاز طرح تشديد برخورد با بدحجابي در اماكن فرهنگي
رفع پلمب پرديس هاي ملت و زندگي بعد از طي مراحل قانوني
مزار شهداي امامزاده علي اكبر(ع) چيذر گلباران مي شود
غرق شدن 39 نفر طي 10 روز
جلوگيري از خروج 2400راس دام از مرزهاي كشور
دستگيري سارقان كارت عابربانك در فلاورجان
استفاده از نرم افزارهاي كپي و غيرمجاز در دانشگاه ها ممنوع شد
معاون سازمان نظام پزشكي: بودجه 6 هزار ميلياردي بخش سلامت معجزه نمي كند
عمر مفيد سد سفيدرود به پايان رسيده است
دوربين مداربسته ساندويچي سارق شبانه شركت را لو داد
حوادث كوتاه از كشور
كبوتر بلاي جان صاحبش شد
امپراطوري شاهزاده سعودي در آمريكا
والدين بي مسئوليت
آتش سوزي در كلرادو
70 سانتي متر برف در آرژانتين



آغاز طرح تشديد برخورد با بدحجابي در اماكن فرهنگي

طرح تشديد برخورد با بدحجابي و مانكن ها در اماكن فرهنگي از عصر ديروز از برج ميلاد آغاز شد.
ماموران پليس پايتخت از عصر ديروز در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور و امنيت اجتماعي طرح تشديد برخورد با بدحجابي و مانكن ها در اماكن فرهنگي را به مرحله اجرا گذاشتند.
در اين طرح ماموران پليس امنيت اخلاقي با حضوري گسترده در مجموعه فرهنگي برج ميلاد كه در آن كنسرت يكي از خوانندگان قرار بود برگزار شود، ضمن برخورد با افراد بدحجاب از ورود آنها به كنسرت جلوگيري كردند.
از سوي ديگر برابر اعلام پليس پايتخت اجراي اين طرح در روزهاي آتي در ساير اماكن هنري تهران نيز اجرا مي شود.
به گزارش ايسنا، در طول برگزاري اين كنسرت برابر اعلام مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، «ل. الف»، بازيگر معروف سينما، تئاتر و تلويزيون نيز كه قصد ورود به اين كنسرت را داشت به دليل بدحجابي مورد تذكر ماموران پليس امنيت اخلاقي قرار گرفت و نهايتا توسط پليس دستگير شد.
سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز در اين خصوص گفت: پليس اجازه برپايي مراسم و يا نمايشگاه هايي كه در آن حجاب و عفاف رعايت نشود را نمي دهد.
وي با اشاره به دستگيري يكي از هنرپيشگان زن سرشناس به علت بدحجابي در محل برج ميلاد افزود: نيروي انتظامي بارها تاكيد كرده است از برگزاري مراسمي كه در آن عفاف و حجاب رعايت نمي شود، جلوگيري مي كند.
وي افزود:روز دوشنبه در مراسمي كه در محل سالن همايش هاي برج ميلاد برگزار شده بود، پليس از ورود افراد بدحجاب به آن ممانعت كرد.
سرادر حسين ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ نيز در آستانه فصل تابستان اعلام كرده بود كه پليس پايتخت طرح هاي مختلفي را در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي به مرحله اجرا مي گذارد و با هنجارشكنان، مانكن ها و افراد بدحجاب و بدپوشش در اين خصوص برخورد مي كند.
به گفته وي اجراي اين طرح ها برابر بررسي هاي صورت گرفته از قبل برنامه ريزي شده است و پليس در مقاطع مختلف با سنجش وضعيت موجود نسبت به اجراي آنها در تهران اقدام مي كند.
سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده ناجا نيز روز دوشنبه در اين خصوص گفت: آنچه كه به نيروي انتظامي بر مي گردد اين است كه ديده مي شود در جشنواره ها و مراسم هاي رسمي ضوابط رعايت نمي شود و اين عدم رعايت ضوابط امري عادي شده است.
وي با بيان اينكه نيروي انتظامي موظف به اجراي قانون است تاكيد كرد: اينكه نمايشگاه ها و جاهاي ديگر به اين دليل كه نيروي انتظامي تذكر نداده و مسئولان اين نمايشگاه ها نيز به عدم رعايت ضوابط تذكر ندادند اين رسميت پيدا كرده است اما نبايد ناهنجاري ها را عادي سازي كنيم.
گفتني است پليس پايتخت از چند هفته گذشته تاكنون طرح هاي تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوششي در ميادين، مراكز خريد و پاركها، اماكن تفريحي و كوهستان ها، نمايشگاه ها، رانندگان و سرنشينان بدحجاب در بزرگراه ها و معابر درونشهري، سگ گرداني و ايجاد آلودگي صوتي را به مرحله اجرا گذاشته است كه اجراي آنها همچنان ادامه دارد.
براساس اعلام پليس پايتخت طي روزهاي آتي نيز مراحل ديگري از طرح تشديد برخورد با بدحجابي در تهران به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز پيش تر با بيان اينكه پليس با موضوع بدپوششي برخورد مي كند، با برشمردن مصاديق بدحجابي گفته بود كه لباس تنگ و چسبان، روسري كه از دو سوي آن موي سر مشخص باشد، مانتوي بالاي زانو و شلوار تنگ از مصاديق بدپوششي است.

 



پليس پايتخت خبر داد
رفع پلمب پرديس هاي ملت و زندگي بعد از طي مراحل قانوني

پليس پايتخت از ادامه پلمب پرديس هاي «ملت» و «زندگي» به دليل فروش بليت مسابقات فوتبال جام ملت هاي اروپا (يورو 2012) به بانوان خبر داد.
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: پرديس هاي سينمايي «ملت» و «زندگي» از روز دوشنبه به دليل فروش بليت مسابقات فوتبال جام ملت هاي اروپا (يورو 2012) به بانوان و استنكاف از دستور پليس در اين زمينه، پلمب شدند.
بر اين اساس پليس تهران اعلام كرده است كه بازگشايي اين پرديس ها منوط به اخذ تعهد كتبي از مسئولان آنها در خصوص عدم تكرار مجدد و طي مراحل قانوني در اين زمينه است كه هنوز اين مراحل طي نشده است لذا اين پرديس ها همچنان پلمب باقي مي مانند.پليس پايتخت همچنين تاكيد كرده است كه در اين خصوص با هرگونه تخلفي به شدت و قاطعانه برخورد مي كند.
گفتني است فرماندهي انتظامي تهران بزرگ چندي قبل پخش مسابقات جام ملت هاي اروپا (يورو 2012) را تنها براي آقايان و با كسب مجوز سينماي مربوطه از اداره اماكن فرماندهي انتظامي تهران بزرگ مجاز اعلام كرده بود.

 



همزمان با برگزاري سومين يادواره 1300 شهيد منطقه يك
مزار شهداي امامزاده علي اكبر(ع) چيذر گلباران مي شود

به مناسبت برگزاري سومين يادواره 1300 شهيد منطقه يك، مزار شهداي امامزاده علي اكبر(ع) چيذر، گلباران، غبارروبي و عطرافشاني مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك مسعود صالحي رئيس امور ايثارگران شهرداري اين منطقه با اعلام خبر گفت: مراسم يادواره 1300 شهيد منطقه يك به منظور تجليل و گراميداشت ياد و خاطره ايثارگريها و از خودگذشتگي هاي شهيدان دوران پيروزي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس در گلزار شهداي مرقد مطهر امامزاده علي اكبر(ع) چيذر برگزار مي شود.
وي خاطرنشان كرد: هر سال دو مراسم يادواره شهدا توسط هر يك از مناطق شهرداري تهران در بهشت زهرا(س) برگزار مي شود كه با توجه به اينكه در گلزار شهداي امامزاده علي اكبر(ع) چيذر پيكر مطهر بيش از 550 شهيد آراميده است امسال يكي از اين مراسم در منطقه برگزار مي شود.
رئيس امور ايثارگران شهرداري اين منطقه افزود: در اين مراسم با اهداي شاخه گل و گلاب قبور مطهر شهدا غبار روبي، شستشو و عطرافشاني خواهند شد.
صالحي تصريح كرد: اين برنامه روز پنجشنبه 25 خرداد ماه توسط اداره كل امور ايثارگران شهرداري تهران و شهرداري منطقه يك با حضور خانواده هاي معظم شهدا، روحانيون، و ديگر اقشار مردم برگزار مي شود.

 



غرق شدن 39 نفر طي 10 روز

طي ده روز از خردادماه سال جاري 39 نفر در آب هاي كشور غرق شدند.
براساس آمار موجود از دهم خردادماه تا 20 ماه جاري 39 نفر در آب هاي كشور غرق شده اند كه از اين ميان 35 نفر مرد و 4تن از آنان زن بوده اند.
بنابراين گزارش استان مازندران با مرگ 23 نفر بيشترين آمار مرگ ناشي از غرق شدگي را دارد كه از اين ميان 20 نفر مرد و 3 نفر زن بوده اند.
همچنين در اين مدت استان گيلان با ثبت 11 مرگ ناشي از غرق شدگي (10 مرد و يك زن) پس از مازندران داراي بيشترين آمار غرق شدگي در كشور است و پس از آن خوزستان با مرگ 4 نفر (تمامي كشته شدگان مرد) و استان گلستان با يك غرق شدگي (مرد) در مراتب بعدي قرار دارد.

 



توسط مرزبانان خراسان شمالي انجام شد
جلوگيري از خروج 2400راس دام از مرزهاي كشور

مرزبانان اين استان، طي 24ساعت اخير، از خروج 2 هزار و400 راس دام از مرز اين استان و ورود دام ها به خاك تركمنستان جلوگيري كردند.
فرمانده مرزباني خراسان شمالي ديروز با اعلام اين مطلب به خبرگزاري فارس در بجنورد گفت: اين تعداد احشام در مرزهاي اين استان در حين خروج از كشور در حوزه مرزي رباط توسط ماموران فرماندهي مرزباني استان مهار شد.
«محسن عزيزي» با اعلام اينكه در اين ارتباط دو عابر غيرمجاز دستگير و پرونده اي براي متهمان تشكيل شد، افزود: سن افراد بازداشت شده بين 19 تا 23سال است.

 



دستگيري سارقان كارت عابربانك در فلاورجان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
سارقاني كه پس از سرقت كارت عابربانك شهروندي، اقدام به برداشت 100ميليون ريال وجه نقد از حساب وي كرده بودند، در كمتر از 24ساعت توسط ماموران فرماندهي انتظامي فلاورجان شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: در پي دادخواهي يك پيرمرد مبني بر سرقت كارت عابربانكش و برداشت مبلغ 100ميليون ريال وجه نقد از حساب وي موضوع در دستور كار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.
سرهنگ محمدرضا خدادوست افزود: در تحقيقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد اين پيرمرد براي دريافت وام به بانك مراجعه و مبلغ وام خود را در قالب كارت عابربانك دريافت كرده بود كه در راه بازگشت كارت ياد شده مورد سرقت قرار گرفته و اين شهروند بعد از چند روز متوجه وقوع سرقت و كسر مبلغ 100ميليون ريال وجه از حسابش شده است.
وي گفت: با انجام تحقيقات در كمتر از 24ساعت سارقان به نام هاي «ابراهيم-ك» و «ايرج- ج» شناسايي و در دو عمليات جداگانه دستگير شدند.
وي افزود: وجوه سرقت شده به همراه عابربانك مسروقه به مالباخته مسترد شد و متهمان نيز همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 



استفاده از نرم افزارهاي كپي و غيرمجاز در دانشگاه ها ممنوع شد

از اين پس دانشگاه ها موظف به استفاده از نرم افزارهايي شدند كه در شوراي عالي انفورماتيك ثبت شده و مالكيت آنها مشخص شده باشند.
معاون نظارت مالي و خزانه دار كل كشور طي نامه اي ذي حسابان را ملزم به احراز اصالت نرم افزارهاي مورد استفاده در دستگاه ها و سازمان هاي داخل كشور كرده است.
براين اساس دستگاه هاي اجرايي و دانشگاه هاي كشور براي خريد و استفاده از نرم افزارهاي ثبت شده بايد با مالك يا نماينده قانوني وي عقد قرارداد كنند.پيش از اين در روز 14 دي ماه 1390 وزارت علوم در بخشنامه اي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور را مكلف به احراز اصالت نرم افزار و عقد قرارداد با مالك يا نماينده قانوني وي كرده بود.

 



معاون سازمان نظام پزشكي: بودجه 6 هزار ميلياردي بخش سلامت معجزه نمي كند

معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي با اشاره به اعتبار 6 هزار ميليارد توماني مصوب مجلس در حوزه سلامت، اظهار داشت: اگر اولويت هاي صرف بودجه 6 هزار ميلياردي را در نظر بگيريم مي بينيم كه اين رقم به صورت ناچيزي صرف مشكلات و مصاديق فعلي وزارت بهداشت مي شود و اينطور نيست كه به يك معجزه شبيه باشد.
دكتر زالي با بيان اينكه 6 هزار ميليارد تومان مصوب مجلس، تمامي مشكلات حوزه سلامت در سال 91 را حل نخواهد كرد گفت: به اين اعتبار 6 هزار ميليارد توماني صرفاً بايد به عنوان يك بوستر و تقويت كننده بودجه اي نگاه شود و در واقع كمكي به اعتبارات حوزه سلامت تلقي مي شود.
معاون سازمان نظام پزشكي افزود: تجربه سال گذشته نشان داده كه دولت براي تحقق درآمد حاصل از هدفمند كردن يارانه ها با چالش روبرو بوده و معمولاً رقم بودجه اي كه در اول هر سال براي وزارت بهداشت و حوزه سلامت طراحي و تخمين زده مي شود در طول سال محقق نمي شود. از طرفي با گذشت يك فصل كاري در سال 91 درآمد ناشي از هدفمند كردن يارانه ها در كشور هنوز با چالش همراه است و بر تامين و اختصاص بودجه 6 هزار ميليارد توماني نيز تأثيرگذار خواهد بود.
وي در رابطه با زمان پرداخت اين بودجه به حوزه سلامت خاطرنشان كرد: سال گذشته بودجه 2 هزار ميليارد توماني ناشي از درآمد هدفمند كردن يارانه ها، با تأخير و در روزهاي انتهايي سال به حوزه سلامت اختصاص داده شد كه همين موضوع باعث شد اين اعتبار مناسب، تأثيرگذاري لازم در تقويت نظام سلامت را نداشته باشد. اميدواريم اين بودجه كمكي 6 هزار ميليارد توماني حوزه سلامت بهنگام و در وقت مناسب اختصاص داده شود.
زالي اظهار كرد: اگر اولويت هاي صرف بودجه 6 هزار ميلياردي را در نظر بگيريم مي بينيم كه اين رقم به صورت ناچيزي صرف مشكلات و مصاديق فعلي وزارت بهداشت مي شود و اينطور نيست كه به يك معجزه شبيه باشد به دليل اينكه كه قدر مطلق اعتبارات سلامت هميشه پايين بوده و كسري اين اعتبارات همواره به صورت يك بحث مزمن روي اعتبارات نظام سلامت سايه انداخته است. بنابراين همه اين پولها نمي تواند آنقدر تأثير شگرفي داشته باشد بلكه بايد به صورت منطقي و واقعي به تأثيرات اين بودجه نگاه شود و فكر نكنيم با 6 هزار ميليارد همه مطالبات مردم در حوزه سلامت قابليت پاسخگويي دارد.
زالي با اشاره به برخي چالش ها و كسري هاي اعتباري موجود در نظام سلامت و وزارت بهداشت از هزينه شدن اعتبار 6 هزار ميلياردي در جهت رفع اين كسري ها ابراز نگراني كرد.
معاون سازمان نظام پزشكي كشور با اعلام كسري بودجه 2400 تا2700 ميليارد توماني وزارت بهداشت و حوزه سلامت كه از سال 90 به سال جديد وارد شد، عنوان كرد: بودجه اي كه براي وزارت بهداشت و درمان كشور به عنوان كمك و بوستر بودجه تصويب مي شود زماني تأثيرات خودش را اعمال خواهد كرد كه كسري هاي واقعي وزارت بهداشت كه در سالهاي گذشته به دليل عدم تخصيص بودجه كافي، باعث بروز كسري شده است، قبلاً از طريق ديگر جبران شود.
وي همچنين با اشاره به رشد تورم قابل توجه حوزه سلامت در سال گذشته گفت: متأسفانه با وجود رشد بي سابقه تورم در بخش سلامت تعرفه بخش دولتي فقط 9 درصد رشد داشته كه آثار بسيار زيانباري بر روي تحقق درآمدهاي دستگاه هاي اجرايي در نظام سلامت به خصوص دانشگاه علوم پزشكي سراسر كشور داشته است، چون بسياري از بيمارستان ها و مراكز درماني درآمدزايي شان از طريق تعرفه هاي دولتي است.
معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي ادامه داد: درصدي از جامعه به دليل هزينه هاي ناشي از تأمين سلامت و درمان دچار هزينه هاي تحمل ناپذير مي شود و اصطلاحاً دچار شرايط اقتصادي خانمان سوز مي شود كه بعضي از پيش بيني ها بين 3 تا 5/4 درصد جمعيت كشور را در اين گروه قرار مي دهند بنابراين لازم است كه بخشي از اعتبارات حوزه سلامت كشور به شناسايي و حمايت از اقشاري كه جزو منطقه خطر در بحث تامين هزينه هاي درماني هستند اختصاص يابد.
وي خاطرنشان كرد: در اعتبارات نظام سلامت در سال 91بودجه اي براي ارتقاي شاخص هاي محروميت زدايي در حوزه سلامت تعيين نشده و از سوي ديگر حدود 30درصد رشد در درآمدهاي اختصاصي واحد بهداشتي و درماني دولتي پيش بيني شده كه اين برخلاف جهت گيري قانون توسعه پنجم است. براي توسعه عدالت در سلامت بايد پرداخت هزينه هاي درمان از طرف مردم را به 30 درصد تقليل دهيم در حالي كه ميزان پرداخت از جيب مردم در حال حاضر 59 تا 62 درصد از هزينه هاي درمان است. از اين رو بخش زيادي از بودجه 6 ميليارد توماني بايد به صورت هوشمندانه و جهت دار به بيمارستان هاي دولتي و مراكز بهداشتي درماني دولتي براي كاهش وابستگي شان به درآمدهاي اختصاصي گسيل داده شود.
زالي همچنين با اشاره به هزينه كرد اعتبار 6هزار ميلياردي در جهت ارائه خدمات رايگان به بيماران در بيمارستان هاي دولتي گفت: براساس معيارهاي عدالت در سلامت، ارائه خدمات رايگان درماني به همه بيماران مراجعه كننده به بيمارستان هاي دولتي درست نيست و بايد برخي بيماران از جمله بيماران بي بضاعت و بيماران صعب العلاج كه از طريق نظام ارجاع به بيمارستان ها معرفي شده اند، در اولويت دريافت اين خدمات رايگان قرار گيرند تا علاوه بر بهبود شاخص هاي بهداشتي در بين اقشار محروم، هزينه دريافتي از ساير بيماران در جهت رشد كيفي خدمات و تجهيز بيمارستان هزينه و از مراجعات غيرضروري و ازدحام بيماران در بيمارستان هاي دولتي اجتناب شود.
معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي ايران همچنين در پايان، خواستار هزينه بخشي از 6 هزار ميليارد تومان براي جذب نيروي انساني متخصص حوزه سلامت در مناطق محروم و كم برخوردار شد.

 



عمر مفيد سد سفيدرود به پايان رسيده است

مديرعامل آب منطقه اي گيلان به كاهش ذخيره آب پشت سد سفيدرود اشاره كرد و گفت: عمر مفيد سد سفيدرود به پايان رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، سيف الله آقابيگي عصر دوشنبه در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب گيلان به 50 سال استفاده از سد سفيدرود اشاره كرد و يادآور شد: شبكه آبياري سد سفيدرود از قديمي ترين شبكه هاي كشور است.
وي با بيان اينكه ذخيره آب پشت سد سفيدرود از يك ميليون و 750 هزار متر مكعب به يك ميليون و 70 هزار متر مكعب كاهش پيدا كرده است، گفت: عمر مفيد سد سفيدرود به پايان رسيده است.
مديرعامل آب منطقه اي گيلان كاهش كيفيت و كميت آب سد سفيدرود را از چالش ها دانست و بيان كرد: توزيع نامناسب بارندگي و ورود پسماندها به منابع آبي از ديگر چالش هاي استان است.
وي با اشاره به اينكه صرفه جويي 10 درصدي آب در بخش كشاورزي استان تمام آب آشاميدني كشور را تامين مي كند، گفت: متوسط بارش سالانه باران در گيلان يك هزار و 70 ميلي متر است.

 



دوربين مداربسته ساندويچي سارق شبانه شركت را لو داد

رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ از به دام افتادن سارق يك شركت پخش مواد غذايي در تهرانسر توسط دوربين مداربسته يك مغازه ساندويچ فروشي خبر داد.
سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي صبح روز شنبه ششم خرداد امسال ماموران كلانتري 150تهرانسر، از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان سرقت از يك شركت پخش مواد غذايي واقع در طبقه چهارم يك مجتمع تجاري واقع در خيابان تهرانسر قرار گرفتند.
با حضور ماموران در محل صاحب شركت در اظهارات اوليه خود به ماموران اعلام كرد كه طبق روال هميشگي، به شركت مراجعه كردم. در اصلي و حفاظ آن كاملا سالم و قفل بود اما پس از بازكردن در و وارد شدن به داخل شركت متوجه تخريب كامل گاوصندوق شدم.
بلافاصله با بررسي محتويات داخل گاوصندوق متوجه شدم كه تمامي مبلغ 12ميليون و500 هزار توماني را كه در پايان ساعت اداري روز چهارشنبه در داخل گاوصندوق قرار داده بودم، به سرقت رفته است.
كارآگاهان تيم مبارزه با سرقت اماكن پايگاه با مراجعه به محل شركت پخش مواد غذايي اقدام به بررسي دقيق صحنه سرقت كرده و با توجه به شيوه و شگرد سرقت، اطمينان پيدا كردند كه سارق يا سارقين از وجود پول در داخل گاوصندوق اطلاع و اطمينان كامل داشته و در زمان سرقت نيز به راحتي و بدون ايجاد هرگونه صدا و يا تخريب در ورودي و حفاظ آن وارد شركت شده و پس از تخريب در گاوصندوق، اقدام به سرقت وجوه نقد داخل آن كرده اند.
با توجه به اطلاعات به دست آمده، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه سرقت از نوع داخلي است لذا تحقيقات در خصوص اعضاي شركت در شرايطي در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت كه با وجود وقوع سرقت، هيچكدام از اعضاي شركت اقدام به غيبت و يا گرفتن مرخصي از شركت نكرده و همگي آنها، حتي كارگر خدماتي شركت نيز در محل شركت مشغول به كار روزانه خود بودند.
كارآگاهان پايگاه پنجم با انجام تحقيقات ميداني از محل ساختمان شركت دريافتند كه در طبقه اول ساختمان تجاري كه شركت پخش مواد غذايي در طبقه چهارم آن قرار داشت، يك مغازه ساندويچي قرار دارد كه صاحب آن به تازگي اقدام به نصب دوربين هاي مداربسته در داخل و بيرون مغازه كرده است.
سرانجام با انجام تحقيقات پليسي و اطمينان از نقش اصلي فرشاد در ارتكاب سرقت و عدم حضور فرد يا افراد ديگر در سرقت، كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي كه مراقبت هاي نامحسوس از متهم را در دستور كار خود قرار داده بودند ظهر روز 22خرداد اقدام به دستگيري متهم، در حين رانندگي با خودرو سمند كرده و در بازرسي از داخل خودرو نيز موفق به كشف مقاديري از وجوه نقد سرقت شده از داخل گاوصندوق شركت كردند.
وي گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتكاب سرقت، قرار قانوني از سوي بازپرس براي متهم پرونده صادر و جهت انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ديگر جرايم احتمالي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري پسر زن نما
كرج-خبرنگار كيهان: پسر شيشه اي كه با پوشش زنانه اقدام به سرقت از مردان مي كرد توسط گشت كلانتري 44 ولدآباد كرج در جاده محمدشهر دستگير شد. متهم كه معتاد به ماده مخدر شيشه بود با پوشش زنانه قصد اخاذي از افراد را داشت. وي داراي دو فقره سابقه كيفري سرقت و مواد مخدر بود و مدتي را نيز در زندان به سر برده است.
جاسازي مواد در كپسول سي ان جي
تبريز- خبرنگار كيهان: پليس مواد مخدر هشترود موفق به كشف 48 كيلوگرم ترياك از جاسازي يك كپسول سي ان جي سمند شدند. در اين رابطه راننده خودرو به نام عباس-ل و همسرش كه اهل و ساكن شيراز هستند دستگير شدند.
سارقان سابقه دار در دام پليس
قائم شهر- خبرنگار كيهان: 28 سارق حرفه اي در قائم شهر شناسايي و دستگير شدند. در ميان سارقان دستگير شده يك زن نيز به چشم مي خورد. از سارقان 22 دستگاه موتورسيكلت، 70 دستگاه گوشي تلفن همراه و تعدادي قطعات اوراق شده خودرو و موتورسيكلت سرقتي به همراه تعدادي قمه، كارد و چاقو و استعمال مواد مخدر و مواد مخدر كشف شد.
گاز گرفتگي 2 كارگر
ساري- ايرنا: دو شهروند تنكابني براثر گاز گرفتگي جان خود را از دست دادند. اين حادثه در روستاي كريم آباد تنكابن زماني روي داد كه چهار نفر در حال حفر چاه بودند.
ابتدا يكي از افرادي كه در حال گودبرداري چاه بود دچار گاز گرفتگي شد و به دنبال آن سه نفر ديگر براي نجات جان وي وارد حفره چاه شدند.
هر چهار كارگر در اين حادثه دچار گاز گرفتگي شدند، اما دو تن از آنان به خاطر شدت گازگرفتگي در محل جان باختند و دو نفر ديگر به مركز درماني شهر تنكابن منتقل شدند كه حال عمومي آنان رضايت بخش اعلام شده است.
دستگيري شرور اخاذ
رشت- ايسنا: شرور ايستگاه مسافربري رشت به اردبيل به نام مرتضي كه اقدام به چاقوكشي و عربده كشي بين رانندگان خطي و اخاذي از آنان در پمپ بنزين اين ايستگاه كرده بود دستگير شد. وي كه با استفاده از يك دستگاه خودرو پژو جي ال ايكس اقدام به فرار كرده بود پس از مسافتي از خودرو پياده شده و به باغي پناه برده بود كه به دام پليس افتاد.

 



كبوتر بلاي جان صاحبش شد

زنجان- خبرنگاركيهان:
جواني كه براي گرفتن كبوترش از تير چراغ برق بالا رفته بود، دچار برق گرفتگي شد و در دم جان سپرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرمانده انتظامي استان، فرمانده انتظامي شهرستان زنجان در اين باره گفت: عصر روز دوشنبه ماموران كلانتري 14زنجان در جريان يك مورد برق گرفتگي در روستاي «چرناب» اين شهرستان قرار گرفتند كه ماموران با اطلاع از اين موضوع بلافاصله به محل اعزام شدند.
سرهنگ «حسين عبدي» ادامه داد: در بررسي اوليه مشخص شد كه جواني 20ساله به نام «بهزاد- ن» براي گرفتن كبوترش بالاي تير چراغ برق رفته و دچار برق گرفتگي شده و جانش را از دست داده است.
وي ادامه داد: به گفته شاهدان اين جوان هنگامي كه قصد گرفتن كبوترش را داشت متاسفانه دستش به سيم برق برخورد كرده و دچار برق گرفتگي شد.
در اين حادثه به علت شدت جراحات وارده ناشي از برق گرفتگي و سقوط از بالاي تير چراغ برق جوان 20ساله در دم جان خود را از دست داده است.

 



امپراطوري شاهزاده سعودي در آمريكا

هرچند گزارش هاي متعددي درباره وضعيت وخيم اقتصادي مردم عربستان در رسانه ها منتشر شده اما با اين وجود يك روزنامه انگليسي از امپراطوري مخفي يك عضو خاندان سلطنتي سعودي در آمريكا كه دارايي آن دست كم يك ميليارد دلار تخمين زده مي شود، خبر داد.
به گزارش مهر، اينديپندنت در گزارش خود نوشت: مدارك موجود در دادگاه عالي نيويورك نشان مي دهد كه «عبدالعزيز بن فهد» كوچكترين فرزند ملك فهد، براي خود يك امپراطوري مخفيانه در آمريكا به راه انداخته كه ارزش دارائي هاي آنها به بيش از يك ميليارد دلار مي رسد.
براساس اين گزارش شركت عظيم نفتي بريتيش پتروليوم و شركت معروف توليد تجهيزات نظامي BAE جزو مايملك اين شاهزاده سعودي به حساب مي آيند.
به نوشته اين روزنامه، امپراطوري مخفيانه خاندان سلطنتي عربستان در آمريكا كه بوسيله تعدادي از اعضاي اين خاندان اداره مي شود و رسيدگي به آن در دادگاه نيويورك در حال تبديل شدن به موضوعي گزنده است، ممكن است منجر به افشاي ديگر دارائي هاي عربستان در آمريكا شود.

 



والدين بي مسئوليت

والدين چيني دختر 6 ساله شان را به دليل ابتلا به يك بيماري ناشناخته كه سطح بدنش پوشيده از مو شده است، ترك كردند.
به گزارش مشرق، «ليو جيانگ لي» زماني كه متولد شد به دليل شرايط نادري كه در هر يك ميليارد نفر اتفاق مي افتد، موهاي سياه رنگي پوست صورت و 60درصد بدنش را پوشانده بود.
شرايط خاص اين دختر باعث شد تا همه حتي والدينش او را ترك كنند. «ليو جيانگ لي» تنها دو سال داشت مادرش خانواده را ترك كرد و مدت كوتاهي پس از آن پدرش نيز او را به يك پرورشگاه سپرد.
كاركنان اين پرورشگاه پس از مدتي با انتشار اطلاعيه اي در روزنامه از بستگان او خواستند تا خود را معرفي كنند و شش ماه بعد يكي از بستگانش خود را معرفي كرد و سرپرستي او را برعهده گرفت.«ليو» قادر نيست با همسالانش ارتباط برقرار كند چرا كه كودكان از ديدن او وحشت زده مي شوند.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، تاكنون هيچ دليل علمي در مورد چرايي اين وضعيت پيدا نشده است.

 



آتش سوزي در كلرادو

شعله هاي آتش سركشي كه از شنبه گذشته غرب ايالت كلرادو در آمريكا را فرا گرفته و يك تن را هم به كام مرگ كشيده است، همچنان زبانه مي كشد.
خبرگزاري فرانسه ديروز از «دنوور كلرادو» گزارش داد كه بيش از 400 آتش نشان با تجهيزات اطفاي حريق در نبرد با شعله هاي مهارناپذير اين آتش در شمال غرب دنوور هستند. بنابراين گزارش، ماموران از زمين و هوا با بالگرد و پنج فروند هواپيماي تانكري آمريكا تلاش مي كنند، آتش را فرو نشانند. دفتر كلانتري منطقه «لاريمر» اعلام كرده است: آتش 41 هزار و 140 جريب از منطقه را فرا گرفته و نسبت به بامداد دوشنبه تندتر و نسبت به شب قبل دو برابر شده است. كارشناسان علت آتش سوزي را اصابت صاعقه به جنگل ها در 100 كيلومتري شمال غرب دنوور اعلام كرده اند. بنابراين گزارش، انتظار مي رود كه 200 مامور ديگر به منطقه حريق اعزام شوند. مقامات محلي اميدوارند كه با افزايش رطوبت، كاهش سرعت باد و رسيدن نيروهاي جديد همراه با تجهيزات بيشتر، بتوانند در مهار آتش موفق شوند.

 



70 سانتي متر برف در آرژانتين

بارش برف 70 سانتي متري در جنوب آرژانتين موجب حيرت ساكنان منطقه شده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، ساكنان محلي در منطقه اوشياي آرژانتين بارش 70 سانتي متري برف را در 17 سال گذشته بي سابقه توصيف كرده اند. مسدود شدن جاده هاي ارتباطي باعث تعطيلي مدارس و مختل شدن زندگي مردم شده است. تاخير و يا لغو برخي پروازها نيز ناشي از بارش سنگين برف بوده است. كارشناسان هواشناسي پيش بيني كرده اند اوضاع نامساعد جوي و بارش برف تا دو روز آينده ادامه يابد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14