(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 خرداد 1391 - شماره 20231

انفجار و درگيري در افغانستان 40 كشته بر جاي گذاشت
25 نفر در اعتراض ضدحكومتي عمان بازداشت شدند
بان كي مون حساس ترين پست سازمان ملل را به سفير سابق آمريكا در لبنان داد
بيانيه مهم اسلامگرايان مصردر حمايت از محمد مرسي
تحت فشار افكار عمومي دادگاه آل خليفه موقتا ً كودك 11 ساله را آزاد كرد
زد و خورد معترضان با پليس فيليپين مقابل سفارت آمريكا در مانيل
تدارك آمريكا براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه
تدابير شديد امنيتي دولت عراق براي حفظ جان زائران كاظمين
تظاهرات ضددولتي در پايتخت بنگلادش
تاكيد مسئولان بلندپايه لبناني بر ضرورت حفظ سلاح مقاومت
تجمع همبستگي با اسير فلسطيني در كرانه باختري
اعلام آمادگي هوگوچاوز براي شركت در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا
تجمع ضد صهيونيستي در نيويورك پرز جنايتكار را اخراج كنيد
آغاز رزمايش مشترك عربستان تركيه و ناتو در پايگاه قونيه



انفجار و درگيري در افغانستان 40 كشته بر جاي گذاشت

انفجار بمب و درگيري در مناطق مختلف افغانستان بيش از 40 كشته بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري مهر، انفجار يك بمب كنار جاده اي در استان «ميدان وردك» مسافران غيرنظامي را هدف قرار داد و جان دست كم 11 نفر را گرفت. علاوه بر آن، عمليات مشترك نيروهاي دولت كابل و نظاميان ناتو در استان هاي بدخشان، قندهار، زابل، لوگر و غزني مرگ 30 شبه نظامي طالبان را در پي داشت. در همين حال، ژنرال «كورتيس اسكاپاروتي» معاون فرمانده نيروهاي آمريكايي و ناتو رسما اعلام كرد كه منازل مسكوني اگر پناهگاه شبه نظاميان قرار گيرند، هدف قرار گرفته مي شوند. اين در حالي است كه حملات اخير آمريكا به يك مجلس عروسي در استان «لوگر» كه مرگ 18 غيرنظامي را در پي داشت، خشم عمومي را برانگيخت.

 



25 نفر در اعتراض ضدحكومتي عمان بازداشت شدند

در پي بالا گرفتن اعتراض هاي مردمي در كشور سلطنت نشين عمان نيروهاي امنيتي 25 فعال را بازداشت كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از شبكه خبري الجزيره، با بالا گرفتن اعتراض هاي مردمي در عمان، نيروهاي امنيتي اين كشور عده اي از تظاهركنندگان را كه در نزديكي مقر اصلي پليس در مسقط تجمع كرده بودند و شعارهاي ضددولتي سر مي دادند بازداشت و به مكان هاي نامشخص منتقل كردند.
اعتراض هاي روز گذشته سومين اعتراض فعالان حقوقي و سياسي عمان از روز شنبه گذشته تاكنون است كه در آن معترضان آزادي هرچه سريعتر زندانيان سياسي و تسريع در روند اصلاحات در اين كشور را خواستارند.فعالان سياسي عمان معتقدند فساد در بخش هايي از دولت به شدت ريشه دوانده است كه بايد هرچه سريعتر براي اين معضل چاره اي انديشيده شود.

 



بان كي مون حساس ترين پست سازمان ملل را به سفير سابق آمريكا در لبنان داد

دبيركل سازمان ملل جفري فلتمن سفير سابق آمريكا در لبنان و نماينده آمريكا در استان اربيل عراق و سرزمين هاي اشغالي را به سمت مدير سياسي سازمان ملل منصوب كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، بان كي مون فلتمن را جايگزين «لين پاسكوئه» كرد تا حساس ترين پست سازمان ملل متحد همچنان در اختيار آمريكايي ها باشد.
«تصميم گيري در مورد تمامي مسايل سياسي و امنيتي جهان به ويژه در حوزه انتخابات، دموكراسي خواهي و نحوه فعاليت نهادهاي مدني در حوزه معاونت سياسي مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد و جمع بندي اين نوع گزارش ها، براي تصميم گيري نهايي در يكي از نشست هاي شوراي امنيت توسط معاون سياسي سازمان ملل قرائت مي شود.
سخنگوي سازمان ملل ضمن اعلام اين خبر، عنوان كرد كه وي جايگزين هموطن خود «لين پاسكوئه» كه از 5 سال پيش در اين سمت مشغول به فعاليت بود، شده است.
به گفته وي فلتمن بيش از 26 سال تجربه سياسي و ديپلماتيك دارد، و بيشتر در زمينه امور خاورميانه و اروپاي شرقي فعاليت داشته است.
برخي از كارشناسان سياسي دليل كناره گيري فلتمن از سمت خود را شكست طرحش در براندازي نظام سوريه و ناكامي وي در سرنگوني دولت «نجيب ميقاتي» ارزيابي مي كنند.
«ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از اظهارنظر درباره اين كه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا چه كسي را به عنوان جانشين فلتمن معرفي خواهد كرد، خودداري كرد و فقط گفت كه «اليزابت ديبل» معاون فلتمن به صورت موقتي اين سمت را عهده دار خواهد شد.
فلتمن در دوران كاري خود، حضور گسترده اي در خاورميانه داشته است. وي سفير آمريكا در لبنان، نماينده آمريكا در استان اربيل عراق و كنسول آمريكا در سرزمين هاي اشغالي بوده است.

 



در آستانه انتخابات رياست جمهوري صادر شد
بيانيه مهم اسلامگرايان مصردر حمايت از محمد مرسي

در آستانه برگزاري دور دوم انتخابات رياست جمهوري، احزاب و گروه هاي اسلامگراي مصري با صدور بيانيه اي از نامزد اخوان المسلمين حمايت و خواستار انتفاضه عليه بقاياي رژيم سابق شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پايگاه خبري «البشير»، احزاب و گروه هاي اسلامگرا با امضاي بيانيه اي «محمد مرسي» را نامزد انقلابيون مصر در دور دوم انتخابات معرفي كردند.
در اين بيانيه با تأكيد بر ضرورت محافظت از پويايي انقلاب مردمي 25 ژانويه و وحدت گروه هاي انقلابي آمده است: بايد در شرايط جديد و تا زمان پايان انتخابات و تحويل قدرت به رئيس جمهور منتخب، شورايي براي حمايت از انقلابيون تشكيل شود تا هماهنگي امور انقلابيون را به دست بگيرد.
در اين بيانيه بر ضرورت تلاش براي جذب آراي مردم به سود محمد مرسي تأكيد شد تا از اين طريق راه بازگشت بقاياي رژيم سابق به قدرت مسدود شود.
گزارش هاي دريافتي حاكي است كه اين بيانيه را جماعت اسلامي و شاخه سياسي آن (حزب سازندگي و توسعه)، حزب كار جديد، جمعيت ميانه روي فكر و فرهنگ، جمعيت وكلاي اسلامي، اتحاديه مبلغان، مسئولان ستادهاي انتخاباتي برخي از نامزدهاي دور اول، كميته هاي مردمي در استان جيزه، جمعيت الشرعيه الرئيسيه و حزب سلفي نور را امضا و حمايت قاطع خود را از نامزدي محمد مرسي مورد تأكيد قرار دادند.
از سوي ديگر محمد مرسي درجمع هواداران خود گفت: شايعات منتشر شده مبني بر اينكه شكست من در انتخابات رياست جمهوري مصر، كشور را وارد درگيري هاي خونين خواهد كرد، كذب محض است و چنين شايعاتي از سوي رقيب من و عناصر رژيم سابق مطرح مي شود. وي گفت: طرفداران رژيم مبارك، منافع خود را در تخريب رقباي شان مي بينند، اما چنين شايعاتي هرگز در افكار عمومي مصر تأثير نخواهد گذاشت. همچنين يكي از رهبران حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين در قاهره تأكيد كرد: كساني كه از «احمد شفيق» در دور دوم انتخابات حمايت كنند در واقع از رژيم صهيونيستي حمايت كرده اند. «علي عبدالفتاح» در گفت وگو با شبكه خبري «العالم»، گفت: تفاوت بين محمد مرسي و احمد شفيق كه حسني مبارك را الگوي خود مي داند، روشن است، چرا كه مرسي نامزد انقلاب و شفيق نامزد كودتا عليه انقلاب است. اين اسلامگراي مصري متذكر شد: اگر شفيق به قدرت برسد بار ديگر ظلم و استبداد بازخواهد گشت، بنابراين احتمال تقلب در انتخابات به نفع احمد شفيق وجود دارد ولي ملت مصر اجازه احياي رژيم سابق را با پيروزي شفيق در قدرت نخواهد داد.
اين در حالي است كه دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر هفته آينده در روزهاي 16 و 17 ژوئن (27 و 28 خرداد) برگزار خواهد شد و نظرسنجي ها و نتايج شمارش آرا در انتخابات مصريان مهاجر، گوياي آن است كه محمدمرسي نامزد اسلامگرايان در آن به پيروزي قاطع خواهد رسيد.
در زمينه تحولات داخلي مصر، در حالي كه تيم پزشكي مبارك از دو ايست قلبي وي و دادن شوك الكتريكي به قلب او خبر دادند، رئيس جمهور سابق مصر در ديدار با وكيلش مدعي شد كه عوامل نظام جديد قصد دارند، او را در زندان به قتل برسانند.
همچنين خبرهاي دريافتي، حاكي از آن است كه حسني مبارك، گاهي بيهوش و وضعيت جسماني اش وخيم مي شود و علاوه بر ناراحتي روحي و افسردگي شديد، دچار تنگي نفس و فشار خون بالا شده و همين احتمال مرگ او را قوت بخشيده است.

 



تحت فشار افكار عمومي دادگاه آل خليفه موقتا ً كودك 11 ساله را آزاد كرد

در پي مخالفت هاي داخلي و خارجي با محاكمه كودك 11 ساله بحريني دادگاه بحرين علي حسن علي را به طور موقت آزاد و محاكمه وي را به 20 ژوئن (31 خرداد) موكول كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، دادگاه بحرين كه قرار بود در اقدامي عجيب كودك 11 ساله بحريني را به اتهام تلاش براي براندازي رژيم آل خليفه محاكمه كند بر اثر فشار افكار عمومي داخلي و خارجي علي حسن علي را به طور موقت آزاد كرد.
جلسه دادگاه اين كودك بحريني تنها 10 دقيقه طول كشيد و دادستاني اتهام مشاركت علي حسن علي در تجمعي عليه امنيت عمومي كشور را مطرح ساخت. وي با سه وكيل خود در دادگاه حاضر شد.
به گزارش فارس به گفته وكلاي اين كودك، قاضي دادگاه به منظور تحقيق و بررسي بيشتر دستور داد كه جلسه دادگاه به تاخير بيفتد و كودك نيز به خانواده اش تحويل داده شود.
براساس قانون مجازات بحرين، كودكان زير 15 سال مجازات نمي شوند بلكه صرفا تدابيري براي اصلاح و پرورش آنها اتخاذ مي شود.
چندي پيش عضو ارشد جمعيت وفاق ملي بحرين گفت: نيروهاي رژيم از روز 14 فوريه 2011 بيش از 200 كودك را بازداشت كردند و هم اكنون بيش از 50 كودك در زندان هستند.
دولت بحرين در حالي به سركوب هاي خود در اين كشور همچنان ادامه مي دهد كه بنا بر گزارش نهادهاي حقوق بشري تاكنون بيش از 2000 نفر را دستگير كرده است.
جمعيت هاي حقوقي و بين المللي و انجمن هاي دفاع از حقوق كودكان اقدام رژيم آل خليفه عليه اين كودك 11 ساله را محكوم كرده اند زيرا رژيم بحرين به گونه اي با اين كودك رفتار مي كند كه گويي او يك تروريست خطرناك است.
از سوي ديگر شيخ علي سلمان دبير كل جمعيت الوفاق ملي اسلامي بحرين تاكيد كرد: مردم به تلاش هاي دموكراتيك خود ادامه مي دهند.دبير كل جمعيت الوفاق خاطرنشان كرد: مردم هنوز تمام توان خود را در برابر سياست سركوبگرانه رژيم به كار نگرفته است حتي نيمي از توان خود را نيز به كار نبسته است و يك فتوا مي تواند هزاران جان بر كف را به خيابان ها بكشاند.
شيخ سلمان گفت، مردم بايد تعيين كننده باشند و منطق ارباب و رعيتي وجودنداشته باشد. خواسته هاي مردمي بر حق است و رژيم هم از حقانيت آن آگاه است.وي افزود: ما خواستار حكومت مردمي هستيم و اين خواسته اكثريت مردم بحرين است، زيرا اخيرا بحث هايي مي شود كه الوفاق به دنبال حكومت مردمي است با توسل به همه پرسي مي توان از ديدگاه مردم آگاه شد.

 



زد و خورد معترضان با پليس فيليپين مقابل سفارت آمريكا در مانيل

معترضان فيليپيني كه قصد داشتند به ساختمان سفارت آمريكا در مانيل حمله بكنند با پليس درگير شدند.
به گزارش آسوشيتدپرس معترضان فيليپيني كه قصد داشتند در نزديكي محل سفارت آمريكا در مانيل تظاهرات كنند با پليس ضدشورش درگير شدند.
درگيري پس از آن آغاز شد كه پليس ضدشورش مانع نزديك شدن صدها معترض به نزديكي محل سفارت شد.
اين تظاهرات در سالگرد صد و چهاردهمين سال استقلال فيليپين برگزار شد.
مردم فيليپين به حضور نظاميان آمريكايي در خاك كشورشان به شدت معترض هستند و خواستار لغو معاهدات نظامي مانيل با واشنگتن هستند. بخش هايي از واحدهاي نظامي ارتش آمريكا براساس راهبرد جديد نظامي اين كشور قرار است از اروپا به جنوب شرق آسيا براي مهار قدرت روزافزون چين منتقل شود. تعدادي از اين نيروهاي نظامي قرار است در پايگاه هايي در خاك فيليپين مستقر شوند.

 



نشريه راشاتودي فاش كرد
تدارك آمريكا براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه

مقامات آمريكايي اعلام كردند درصدد هستند در آسمان سوريه منطقه پرواز ممنوع ايجاد كنند.
به گزارش «خبرگزاري دانشجو» به نقل از راشا تودي، مقامات آمريكايي اعلام كردند براي اعمال فشار بيشتر به دولت دمشق به دنبال ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه هستند.
در همين رابطه باراك اوباما به نيروي دريايي و هوايي آمريكا دستور داده كه خود را براي ايفاي نقش بيشتر براي خارج كردن بشار اسد از قدرت آماده كنند.
طبق اين گزارش ها، در كنار ايجاد منطقه پرواز ممنوع، آمريكا ممكن است مراكز فرماندهي نظامي سوريه را مورد حمله قرار دهد.
به نوشته راشاتودي براساس توطئه جديد كاخ سفيد، آمريكا در ابتدا منطقه پرواز ممنوع را بر فراز سوريه ايجاد كرده و بعد از آن مراكز نظامي دولت سوريه را مورد حمله قرار خواهد داد.
در رابطه با تلاش آمريكا براي تغيير رژيم سوريه، يكي از مقامات ارشد اين كشور اعلام كرده كه بركناري بشار اسد از قدرت براي آمريكا بسيار مهم تر از كنار زدن قذافي است؛ امري كه سال گذشته به رهبري آمريكا اجرا شد.خبر ديگر اينكه حسنين هيكل گفته است كه شركت آمريكايي بلك واتر براي آدمكشي در سوريه 600 هزار مزدور به اين كشور اعزام كرده است.
به گزارش شبكه العالم، محمد حسنين هيكل نويسنده و روزنامه نگار مشهور مصري با اشاره به اينكه بيشتر مردم سوريه از دخالت خارجي در كشور خود عصباني و ناراحت هستند، تأكيد كرد شركت امنيتي مخوف بلك واتر در داخل و خارج مرزهاي سوريه حضوري فعال دارد.
هيكل با بيان اينكه حتي برخي از اعضاي پيمان ناتو هم از حمايت مسلحانه برخي كشورهاي عربي از مخالفان سوري شگفت زده شده و نمي توانند نگراني و وحشت خود را ابراز دارند، اظهار داشت: در كشوري مانند تركيه كه ميليون ها نفر علوي دارد حمايت اين كشور از افراد مسلح، باعث تعجب ناتو شده است.
اين نويسنده مصري هدف از اين دخالت ها را دادن فرصت تنفس به اسرائيل برشمرده و تأكيد كرد انتقال دعواي عربي- اسرائيلي به دعواي شيعي- سني يكي از اهداف مهم ناآرامي ها در سوريه است و اين مسئله تهديد مهمي عليه ثبات و بقاي اين كشور است كه تماميت ارضي آن را هدف قرار داده است.
گفتني است شركت بلاك واتر در عراق نيز فعاليت مي كند و با استخدام مزدوران در تلاش براي ايجاد جنگ هاي طايفه اي و درگيري هاي قوي است.
در همين رابطه يكي از نمايندگان پارلمان تركيه گفت، سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) اخيراً عمليات هاي محرمانه خود را با حمايت هاي نخست وزير تركيه در سوريه افزايش داده است.
رفيق اريلماز تأكيد كرد، آمريكا اخيراً در انجام طرح هاي خود در سوريه شكست خورده است و به همين دليل سازمان سيا اخيراً عمليات محرمانه خود را در شهرهاي سوريه افزايش داده است.وي افزود، عمليات سيا كه از سوي رجب طيب اردوغان حمايت مي شوند باعث كشته شدن مردم بي گناه سوريه شده است.
از سوي ديگر ويليام هيگ وزير خارجه انگليس در سخناني در پارلمان انگليس به فعاليت تروريست هاي وابسته به القاعده در سوريه اعتراف كرد.
وي افزود، ما دلايلي درباره اينكه گروه هاي تروريستي وابسته به القاعده حملاتي را در داخل سوريه طراحي مي كنند در دست داريم. اين اظهارات در شرايطي صورت گرفت كه دولت انگليس هر روز ادعاهاي خود را درباره سقوط نظام بشار اسد تكرار مي كند و از كشورهاي ديگر مي خواهد كه فشار خود را بر نظام سوريه بيشتر كند.
به گفته ناظران سياسي جهان القاعده دست پرورده آمريكاست.

 



تدابير شديد امنيتي دولت عراق براي حفظ جان زائران كاظمين

دولت عراق اعلام كرد براي تامين امنيت صدها هزار زائر مراسم سالگرد امام موسي كاظم(ع) 33 هزار نيروي امنيتي را به خدمت مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، با فرا رسيدن سالروز شهادت امام موسي كاظم(ع) (شنبه آينده) دولت عراق براي حفظ جان زائران كه احتمالا به صدها هزار نفر خواهند رسيد، طرح هاي امنيتي ويژه اي را به كار مي گيرد؛ به كارگيري 12 هلي كوپتر نظامي، بيش از 60 هسته اطلاعاتي در ميان زائران و به ميدان آوردن مجموعا 33 هزار نيروي امنيتي از جمله ابتكارات دولت بغداد براي جلوگيري از هر واقعه اي است. در آخرين حملات خمپاره اي تروريست هاي تكفيري به شهر كاظمين كه يكشنبه رخ داد، 26 نفر شهيد و زخمي شدند.
راهپيمايي نظاميان ممنوع
به گزارش ايسنا، در پي راهپيمايي ضددولتي شماري از طرفداران «مقتدا صدر» كه با لباس نظامي انجام شد، «نوري مالكي» اعلام كرد كه نظاميان نبايد در سياست دخالت و سياستمداران نيز نبايد در امور امنيتي مداخله كنند. به گفته وي، اين دو حوزه بايد از يكديگر تفكيك شوند.
وي در ادامه افزود: نبايد از مناسبت هاي مذهبي براي برگزاري مراسم و انجام اقداماتي كه هيچ ارتباطي به اين مناسبت ها ندارد، سوءاستفاده كرد. ما خواستار داشتن كشوري يكپارچه و قدرتمند هستيم و نمي خواهيم در امور داخلي ديگر كشورها مداخله كنيم.مالكي همچنين از «جلال طالباني» به خاطر موضع گيري اخيرش تشكر كرد. رئيس جمهور گفته بود، طرح سلب اعتماد از لحاظ امضا به حد نصاب نرسيده و به همين خاطر استيضاح مالكي منتفي است. مالكي گفت، براي پشت سر گذاشتن چالش ها نبايد قانون اساسي را دور زد.
اما، موضع طالباني، تنش هايي را ميان دو حزب اصلي كردستان عراق، كه تحت رهبري وي و مسعود بارزاني قرار دارند، ايجاد كرد. بارزاني يكي از طرفداران جدي بركناري مالكي بوده است. جرم مالكي اين است كه شماري از مقامات متهم به فعاليت هاي تروريستي را تحت تعقيب قرار داده است.

 



تظاهرات ضددولتي در پايتخت بنگلادش

ده ها هزار تن از مردم به دعوت «حزب ملي بنگلادش» كه اصلي ترين حزب مخالف دولت محسوب مي شود، به خيابان آمدند. مردم در اين تظاهرات بزرگ كه در شهر داكا برگزار شد، خواستار برگزاري انتخابات عمومي بدون دخالت دولت و طرفداري آن از حزب خاصي شدند.

 



در نشست گفت وگوهاي ملي صورت گرفت
تاكيد مسئولان بلندپايه لبناني بر ضرورت حفظ سلاح مقاومت

اعضاي نشست گفت وگوي ملي لبنان در بيانيه پاياني خود مخالفت صريح خود را با برپايي هرگونه منطقه حائل در لبنان و به كارگيري گذرگاه يا منطقه اي در اين كشور براي قاچاق سلاح و عناصر مسلح به سوريه اعلام كردند.
به گزارش ايرنا، در اين نشست كه با حضور دولت لبنان به رياست نجيب ميقاتي نخست وزير اين كشور و احزاب و گروه هاي لبناني برگزار شد ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان با تاكيد بر ضرورت حفظ سلاح مقاومت براي دفاع از لبنان تاكيد كرد، سلاح هاي موجود در لبنان دست هركسي نبايد باشد چرا كه دست به سلاح بردن باعث خسارت و ضرر بسيار بزرگي خواهد شد.
گروه هاي شركت كننده در اين نشست با انتشار بيانيه اي مخالفت خود را با قاچاق سلاح به سوريه اعلام كردند.
در اين بيانيه بر خويشتنداري لبنان از درگيري هاي منطقه اي و بين المللي و كاهش پيامدهاي بحران هاي منطقه اي بر اين كشور تاكيد شده است.
در اين بيانيه همچنين شركت كنندگان بر ضرورت پايبندي به گفت وگو، آرامش امنيتي، سياسي و رسانه اي و تلاش براي ايجاد توافق بر سر نقاط مشترك و اصول ملي تاكيد كردند.
در جلسه گفت وگوهاي ملي برخي شخصيت هاي وابسته به جريان 14مارس از جمله سعدالدين حريري و سميرجعجع از شركت در اين گفت وگوها سر باز زدند.
وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست ترقي خواه لبنان در اين باره گفت، تنها راه پايان دادن به تنش ها در كشور گفت وگو است كه متاسفانه شاهد مخالفت برخي گروه هاي سياسي با آن هستيم.
از سوي ديگر، نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان در گفت وگو با شبكه خبري الميادين گفت، سلاح حزب الله براي رويارويي با رژيم صهيونيستي است و كارايي خود را به اثبات رسانده است.
وي افزود، اين سلاح مقدس است و خاك لبنان با تلاش مقاومت از اشغال آزاد شد.

 



تجمع همبستگي با اسير فلسطيني در كرانه باختري

در پي وخامت حال عضو تيم ملي فوتبال فلسطين كه بيش از سه ماه است دست به اعتصاب غذاي نامحدود زده است مردم فلسطين در كرانه باختري و سرزمين هاي اشغالي دست به تظاهرات زدند.
فلسطينيان ساكن كرانه باختري و اراضي اشغالي در حالي كه تصاويري از محمودالسرسك عضو تيم ملي فوتبال فلسطين را در دست داشتند دست نوشته هايي با خود حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود 3000 اسير فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي به خاطر آزادي و كرامت دست به اعتصاب غذا زده اند.
تظاهركنندگان خواستار آزادي همه زندانيان سياسي به ويژه محمودالسرسك فوتباليست معروف فلسطيني شدند كه در حدود سه ماه است دست به اعتصاب غذا زده است.
وي در بيمارستان صهيونيستي بستري است و پزشكان از بهبود وي قطع اميد كرده اند.
محمودالسرسك دانشجوي سال سوم رشته مهندسي كامپيوتر و از اعضاي تيم ملي فوتبال فلسطين است و به دليل شركت در تظاهرات ضداسرائيلي دستگير و به زندان افتاد.
از سوي ديگر، محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين برآمادگي فلسطين براي از سرگيري مذاكرات صلح به محض توقف شهرك سازي ها تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، به نقل از روزنامه هاي اماراتي محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در ديدار با «جان گات روتر»، نماينده اتحاديه اروپا در تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله ضمن تأكيد بر تعهد طرف فلسطيني درباره تحقق صلح از طريق انجام مذاكرات جدي عنوان داشت: به محض متوقف شدن شهرك سازي ها در اراضي فلسطيني و به ويژه بيت المقدس و نيز به رسميت شناختن راهكار تشكيل دو كشور در مرزهاي سال 1967 از سوي مقامات اسرائيل، رهبران فلسطيني آماده از سرگيري مذاكرات صلح با طرف اسرائيلي هستند.
وي در اين ديدار همچنين تأكيد كرد: رهبران فلسطين براي تحقق آشتي ملي و حل و فصل اختلافات داخلي به عنوان يكي از عوامل تأمين منافع ملي ملت فلسطين جدي هستند و تمام تلاش خود را در اين راه به كار خواهند بست.

 



اعلام آمادگي هوگوچاوز براي شركت در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا

هوگو چاوز با حضور در شوراي انتخاباتي ونزوئلا رسماً نامزدي خود را براي انتخابات رياست جمهوري ماه ا كتبر اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها رئيس جمهور ونزوئلا پس از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري اين كشور كه قرار است 4 ماه ديگر برگزار شود در ميان جمعي از هوادارانش حضور يافت تا به شايعاتي مبني بر اينكه خود شخصاً توانايي حضور در تبليغات انتخاباتي را ندارد، پايان دهد.
چاوز را كه لباس هايي به رنگ پرچم ونزوئلا به تن داشت دو دختر، برادرش، معاون اول رئيس جمهور و جمعي از نمايندگان پارلمان همراهي مي كردند چاوز 57 ساله كه مبتلا به سرطان است از سال 1999 قدرت را در دست دارد و در صورت پيروزي در انتخابات آتي تا سال 2019 رئيس جمهور ونزوئلا خواهد بود.اين گزارش حاكي است «هانريك كاپريلز رادونسكي» فرماندار ايالت ميراندا رقيب اصلي چاوز در انتخابات رياست جمهوري هفتم اكتبر (16 مهر ماه) ونزوئلا محسوب مي شود.

 



تجمع ضد صهيونيستي در نيويورك پرز جنايتكار را اخراج كنيد

شماري از فعالان ضدصهيونيست و طرفدار فلسطين در نيويورك در اعتراض به سفر شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي به اين كشور تظاهرات كردند و وي را قاتل و جنايتكار خواندند.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، گروهي از فعالان طرفدار فلسطين با سر دادن شعارهاي مرگ بر اسرائيل، قاتل كودكان فلسطيني بايد اخراج شود خواستار خروج هرچه سريع شيمون پرز از آمريكا شدند.
تظاهركنندگان هدف از اعتراضات خود را محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي، كشتار كودكان فلسطيني و محاصره غزه اعلام كردند.
شيمون پرز از روز يكشنبه وارد آمريكا شده و قصد دارد با مقامات نظامي و دولتي آمريكا ديدار و گفت وگو كند.عده اي از فعالان انگليسي نيز در اعتراض به تداوم صادرات سلاح به اسرائيل در برابر صنايع اسلحه سازي آي تي تي در شهر برايتون انگليس تجمع كردند.تجمع كنندگان كه پرچم فلسطين و دست نوشته هايي در حمايت از مردم فلسطين در دست داشتند براي ابراز همدردي با ساكنان نوار غزه با استفاده از بلندگو نام كودكاني را كه در تهاجم سال 2009 اسرائيل به نوار غزه به شهادت رسيده بودند اعلام مي كردند.
مخالفت ها به صادرات تسليحات براي ارتش اسرائيل از زماني بيشتر شد كه تحقيقات نشان داد برخي از سلاح هاي به كار گرفته شده در تهاجم سال 2009 به نوار غزه از توليدات انگليس بوده است.
احزاب و نهادهاي مردمي حامي فلسطين در مغرب نيز در اعتراض به حضور يك تيم ورزشي اسرائيل در كشورشان تظاهرات كردند.مردم مغرب در اين تظاهرات كه در رباط پايتخت مغرب صورت گرفت از دولت خواستند هرگونه روابط خود با رژيم صهيونيستي را قطع و اين تيم ورزشي را از كشور اخراج كنند.

 



آغاز رزمايش مشترك عربستان تركيه و ناتو در پايگاه قونيه

رزمايش مشترك هوايي موسوم به «عقاب آناتولي 2» با مشاركت عربستان و شماري از كشورهاي منطقه و جهان در پايگاه هوايي «قونيه» تركيه آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين رزمايش كه با مشاركت نيروهاي هوايي كشورهاي اردن، امارات، پاكستان، ايتاليا و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در روز سه شنبه آغاز شد، هواپيماهاي عربستاني از نوع «تورنادو» مورد استفاده قرار گرفت.
دولت عربستان نيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد: در رزمايش عقاب آناتولي 2 علاوه بر انجام شماري از عمليات هوايي و تبادل اطلاعات و تجربيات در اين زمينه در خصوص جنگ پيشرفته سايبري به دليل نقش تعيين كننده اش در درگيري هاي هوايي، آموزش هايي داده خواهد شد.
اين گزارش حاكي است، «نافع السويط»، فرمانده نيروي هوايي عربستان ا علام كرد: همه اقدامات لازم براي برگزاري رزمايش عقاب آناتولي 2 به صورت حرفه اي انجام شده است.
اين در حالي است كه دولت عربستان در مورد اهداف خود براي شركت در اين رزمايش و هزينه هاي آن هنوز هيچ گونه اظهارنظري نكرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14