(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 تير 1391 - شماره 20240

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور وزير صورت گرفت بررسي مشكلات نفت و گاز در صحن علني مجلس
در مكتب امام
مقام چيني در ديدار با نائب رئيس مجلس : توسعه همكاري با ايران از اولويت هاي مهم چين است
هاشمي رفسنجاني: خون پيشتازان انقلاب اسلامي بنياد ضدانقلاب و نفاق را بر باد داد
نويسنده آمريكايي : غرب در برابر ايران رياكاري مي كند
سردارسلامي خبرداد
دستيابي سپاه به فناوري رهگيري و انهدام موشك هاي بالستيك
مادرشهيد احمدي روشن: اجازه نمي دهيم كار دانشمندان ما بي ثمر بماند
سازمان ملل خواستار شد تخليه پادگان اشرف و انتقال منافقين به ليبرتي
سفر كلينتون به روسيه براي رايزني در مورد ايران


با حضور وزير صورت گرفت بررسي مشكلات نفت و گاز در صحن علني مجلس

در ادامه روند بررسي مشكلات كشور در مجلس شوراي اسلامي نمايندگان ملت با حضور وزير نفت و گاز مشكلات اين حوزه را مورد بررسي قرار دادند.
خاطرنشان مي شود از ابتداي شروع به كار مجلس نهم نمايندگان ملت با حضور وزيران جهاد و كشاورزي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، اقتصاد و دارايي و ديگر مسئولان اقتصادي كشور مشكلات اين حوزه ها را بررسي كرده اند.
رستم قاسمي وزير نفت در جلسه علني ديروز مجلس گفت: امروز علي رغم ماليات هاي سنگين و ناجوانمردانه اي كه بر انرژي و مصرف نفت در كشورهاي صنعتي پرمصرف اعمال مي شود همچنان نفت ارزان ترين انرژي است و تا دهه هاي آينده اصلي ترين انرژي جهان خواهد بود.
وي افزود: كشورهاي خاورميانه نزديك به 55درصد نفت جهان و نزديك به 40درصد از منابع گازي را در اختيار دارد.
وزير نفت ادامه داد: ايران با دارا بودن 600 ميليارد نفت درجا كه 155 ميليارد بشكه از آن قابل برداشت است، نزديك به 11درصد منابع نفتي دنيا را در اختيار دارد.
قاسمي با اشاره به ذخاير گازي كشور ادامه داد: ايران نزديك به 32تريليون مترمكعب ذخاير گازي در اختيار دارد كه رتبه دوم ذخاير گازي در دنيا را در اختيار دارد.
وي با اشاره به اينكه ايران مقام اول ذخاير نفت و گاز را در دنيا در اختيار دارد، افزود: از ارزش مطلق ذخاير نفت و گاز ايران در حدود 300 و 66 ميليارد بشكه است كه به اين ترتيب ايران را از لحاظ مجموع ذخاير نفت و گاز در رتبه دوم قرار مي دهد.
وزير نفت با اشاره به رتبه ايران در ذخاير نفت و گاز، ادامه داد: ايران در ذخاير نفتي دنيا رتبه سوم و در ذخاير گازي رتبه دوم را در اختيار دارد. از لحاظ توليد نفت ايران در رتبه چهارم دنيا قرار دارد.
قاسمي با اشاره به وضعيت فعلي ميادين نفتي و گازي كشور، گفت: ما هم اكنون در حدود 197ميدان نفتي و گازي را در كشور داريم اما اولويت اصلي ما حركت به سمت بهره برداري از ميادين مشترك و تعيين تكليف آن است.
وزير نفت با اشاره به اينكه ايران در بهره برداري از ميادين نفت و گاز به شدت از ساير كشورهاي همسايه عقب است، ادامه داد: ما در حدود 26 ميدان مشترك نفتي و گازي با ساير كشورها دارا هستيم كه از اين تعداد 15ميدان دريايي و 7 ميدان در خشكي است و تعدادي از آنها نيز هم اكنون در حال توليد نفت و گاز هستند.
قاسمي با اشاره به تلاش اين وزارتخانه براي تعيين تكليف تمام ميادين نفتي مشترك تا پايان سال 92 گفت: در سال 90 نيز 12ميدان نفتي و گازي تعيين تكليف شد و قرارداد آن نيز به امضا رسيد كه 6 ميدان در دريا و 6 ميدان نيز در خشكي قرار دارد.
وي با اشاره به تعدادي از ميادين مشترك نفتي و گازي كشور كه در سال 90 قرارداد آنها امضا شده است، افزود: ما تقريبا با تمام كشورهاي همسايه از جمله عراق، امارات، تركمنستان داراي ميدان هاي مشترك نفتي و گازي هستيم.
وزير نفت با اشاره به پيشرفت پروژه گازي ميدان پارس جنوبي ادامه داد: خوشبختانه دولت حركت وسيعي را براي پشتيباني و بهره برداري از فازهاي مختلف پارس جنوبي را آغاز كرده است كه اميدواريم تا پايان سال 92، 8 فاز پارس جنوبي در مدار توليد قرار گيرد.
قاسمي گفت: با قرار گرفتن اين تعداد از فازهاي پارس جنوبي در مدار توليد به ظرفيت گازي كشور نزديك به 250 ميليون مترمكعب اضافه مي شود و ما اميدواريم تا پايان سال 93 با پايان اتمام كار توسعه ميدان پارس جنوبي ظرفيت برداشت گاز ما با كشور قطر برابر شود.
وي با اشاره به تلاش كشور براي افزايش توليد نفت و گاز گفت: با توسعه ميادين مشترك امكان توليد 6/5 ميليون بشكه نفت و همچنين 48/1ميليارد مترمكعب گاز در كشور فراهم مي شود.
وزير نفت با اشاره به برنامه وزارت نفت براي برداشت صيانتي از ميادين نفتي كشور ادامه داد: افزايش يك درصدي بهره وري برداشت ميادين نفتي به معناي حدود نزديك به 5 ميليارد بشكه نفت اضافه برداشت است كه برابر با توليد نفت 5 سال كشور است.
قاسمي گفت: از اين رو هم اكنون نزديك به 20 پروژه توليد صيانتي در داخل كشور در حال اجرا است كه در قالب آن 112 ميليون مترمكعب گاز و 500 هزار بشكه آب به ميادين نفتي كشور تزريق مي شود.
وي افزود: اميدواريم تا پايان برنامه پنجم توسعه امكان تزريق نفت و گاز به ميادين نفتي كشور به دو برابر فراهم شود.
وزير نفت با اشاره به ضرورت آغاز برداشت از ميادين مشترك نفتي و گازي كشور گفت: اميدواريم با توسعه استفاده از اين ميادين زمينه توسعه اين صنعت در كشور فراهم شود.
قاسمي با اشاره به مصرف گاز در داخل كشور گفت: مصرف گاز در كشور ما نزديك به 5/2برابر كشور تركيه است و از كشور چين نيز بيشتر است.
وي افزود: هم اكنون نزديك به 78 درصد از شهرها و 57 درصد از روستاهاي كشور از نعمت گاز برخوردار هستند و تاكنون به 12هزار و780 روستاي كشور گازرساني شده است كه در طي 3 سال اخير تعداد روستاهايي كه از نعمت گاز استفاده مي كنند نزديك به 3 برابر افزايش يافته است.
قاسمي ادامه داد: خوشبختانه با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها و احداث 2 هزار و يكصد جايگاه CNG در داخل كشور مصرف انرژي كنترل شده است اما انشاءالله با واقعي تر شدن قيمت انرژي زمينه كنترل هر چه بهتر مصرف انرژي فراهم خواهد شد.
وي با اشاره به ظرفيت صنايع پتروشيمي كشور گفت: هم اكنون صنايع پتروشيمي كشور نزديك به 54 ميليون بشكه ظرفيت توليد دارد كه اميدواريم تا پايان برنامه پنجم توسعه اين ميزان به يكصد ميليون بشكه در سال برسد.
پرونده پارس جنوبي
تا پايان 93 بسته مي شود
وزير نفت در ادامه گزارش خود به نمايندگان مجلس گفت: سال پيش سال خوبي براي پارس جنوبي به شمار مي رفت و امسال نيز پيش بيني بسيار خوبي براي پارس جنوبي صورت گرفته و اميدواريم در پايان سال 93 پرونده پارس جنوبي را ببنديم.
وزير نفت ادامه داد: رقباي ما مشكل سرمايه گذاري ندارند بلكه آنها امروز به مقدار كافي سرمايه دارند و در ميدان هاي مشترك سرمايه گذاري مي كنند.
وي با تاكيد بر اين كه در بازيافت سرمايه گذاري در ميادين نفتي و گاز هيچ پروژه اي امروز در كشور بهتر از سرمايه گذاري در ميادين نفت و گاز وجود ندارد، اظهار داشت: اين امر نياز به سرمايه گذاري دارد، بودجه وزارت نفت 5/14 درصد است كه اصلا عددي نيست.
قاسمي با تاكيد بر اين كه اگر ما بخواهيم سالي 50 ميليارد دلار سرمايه گذاري كنيم، بايد از منابع داخلي كشور استفاده كنيم، افزود: اما ما حق نداريم از بودجه جاري كشور براي سرمايه گذاري در نفت استفاده كنيم ولي روش هايي وجود دارد كه ما امسال در بودجه سال 91 آنها را آزمايش كرديم.
وزير نفت بر همين اساس به سرمايه گذاري بانك مركزي، سرمايه گذاري بانك ها در توسعه ميادين نفت و گاز و استفاده از صندوق توسعه ملي اشاره كرد و گفت: در كجاي كشور ضرورت دارد هم اشتغال ايجاد شود و هم درآمد كشور ارزش افزوده پيدا كند.
لزوم حمايت جدي
از وزارت نفت
رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز و بعد از سخنان وزير نفت گفت: در شرايط فعلي نوك فلش زورگويان بين المللي به سمت كارهاي وزارت نفت است لذا بايد در زمينه تامين اعتبارات و سرمايه گذاري ها براي اجراي پروژه هاي اين وزارتخانه توجه كافي انجام شود.
رئيس مجلس بر همين اساس يادآور شد: نكته دوم سرمايه گذاري در ميادين مشترك نفتي است، از منظر منافع ملي كشور، توجه به سرمايه گذاري در ميادين مشترك نفتي بايد جزو اولويت ها باشد چرا كه طرف هاي ديگر از اين منابع استفاده مي كنند، محدوديت هايي هم كه در اين زمينه براي وزارت نفت است، بايد مورد توجه قرار گيرد تا راه هايي براي سرمايه گذاري در اين زمينه ها براي وزارت نفت فراهم شود.
ناصر سوداني عضو كميسيون انرژي مجلس نيز با انتقاد از نگاه بنيادي به صنعت نفت گفت: متاسفانه نگاه صيانتي به ميادين نفتي نداريم و بسياري از ميادين نفتي در حال مرگ هستند.
شهباز حسن پور نماينده مردم سيرجان در مجلس نيز ضمن انتقاد از برداشت نامناسب از ميادين مشترك نفتي توسط كشورمان اعلام كرد: بايد به اين پرسش پاسخ داده شود كه خلع قانوني در بخش استفاده از ميادين مشترك نفتي چيست كه نمي توانيم از اين ميادين برداشت كنيم؟
موسي الرضا ثروتي نماينده بجنورد نيز طي سخناني با تاكيد بر سرمايه گذاري در ميادين مشترك نفتي و پارس جنوبي گفت: درآمدهاي حاصل از نفت بايد به سرمايه گذاري هاي زاينده در كشور اختصاص مي يابد.
تشكيل كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي
كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي كل اصل 44 با راي موافق نمايندگان در مجلس نهم تشكيل شد.
جعفر قادري نماينده مردم شيراز هم طي سخناني در موافقت با تشكيل كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست هاي كلي اصل 44 در صحن علني مجلس اظهار داشت: در دور گذشته تجربه موفق تشكيل چند كميسيون ويژه را داشتيم كه نتيجه كار آنها ارزشمند بود.
وي افزود: تشكيل كميسيون ويژه مغايرتي با فعاليت ساير كميسيون ها ندارد؛ ما در سال حمايت از توليد ملي هستيم و با توجه به تأكيد رهبري در اين موضوع نياز به كميسيوني داريم كه افراد حاضر باشند براي آن وقت بگذارند.
قادري گفت: اگر افرادي حاضر شوند كه براي فعاليت در كميسيون ويژه وقت بگذارند، مجلس هم بايد همكاري لازم را داشته باشند.
سيد جلال يحيي زاده نماينده مردم تفت و ميبد نيز در مخالفت با تشكيل كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي در مجلس نهم گفت كه بهتر است درخصوص اين موضوع از اختيارات كميسيون اقتصادي مجلس استفاده شود.
بعد از سخنان موافقان و مخالفان اين طرح در نهايت وكلاي ملت با 119 رأي موافق، 75 رأي مخالف و 17 رأي ممتنع از مجموع 226 نماينده حاضر در جلسه علني با تشكيل كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي موافقت كردند.
موافقت مجلس با فوريت طرح رفع موانع قانون بيمه كارگران
نمايندگان مجلس با فوريت طرحي موافقت كردند كه در صورت تصويب نهايي آن، موانع اجراي قانون بيمه هاي اجتماعي كارگران ساختماني رفع شده و نحوه مجازات متخلفان تعيين مي شود.
وكلاي ملت با 116 رأي موافق، 23 رأي مخالف و 16 رأي ممتنع از 201 نماينده حاضر در جلسه به دو فوريت طرح مذكور رأي نداده و با 136 رأي موافق، 15 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع از 201 نماينده حاضر در جلسه، با يك فوريت اين طرح موافقت كردند.
در صورت تصويب نهايي طرح مذكور، دستورالعمل ها و بخشنامه هايي كه مانع از اجراي طرح بيمه اجتماعي كارگران ساختماني مي شود، لغو و موانع اجراي قانون بيمه اجتماعي كارگران ساختماني برطرف مي شود.
طبق اصل 29 قانون اساسي، برخورداري از تأمين اجتماعي از نظر بازنشستگي، پيري و نياز به خدمات بهداشتي و درماني حق همگاني است و نمي توان براي بيمه سهميه بندي هايي را انجام داد. چرا كه در اين صورت عده اي از اين حق محروم مي شوند.
در اين جلسه عليرضا محجوب نماينده تهران به عنوان طرح، سيد حميد رضا طباطبايي نماينده نائين و محمد حسين ميرمحمدي به عنوان مخالفان دو فوريت طرح مذكور و مهرداد لاهوتي و هادي قوامي نمايندگان لنگرود و اسفراين در موافقت با دو فوريت اين طرح در صحن علني سخنراني كردند.
بررسي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش
نمايندگان ملت در جلسه علني ديروز مجلس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش را بررسي كردند.
احمد بخشايش نماينده مردم اردستان گفت: تغيير نظام آموزشي به نظام 6-3-3 اولين انحراف از سند تحول بنيادين است چرا كه در اين سند نظام آموزشي به صورت 12 ساله و در 4 دوره تعريف شده است.
اين نماينده مجلس با اشاره به برخي جزءهاي اين سند گفت: در اين سند آمده كه طي 12 پايه تحصيلي يعني 4 دوره 3 ساله اين كار را به اتمام برسانند اما آموزش و پرورش ما در اين طرح، 6-3-3 را مطرح مي كنند كه اين اولين انحراف از سند تحول است.
حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس نيز گفت: آموزش و پرورش هيچ برنامه اي براي توجيه دانش آموزان و خانواده هايشان نسبت به بازي هاي رايانه اي ندارد و اين موضوع نقصي در سند تحول بنيادين است.
غلامرضا نوري نماينده مردم بوستان آباد در مجلس نيز گفت: مديريت مدارس غيرانتفاعي نبايد به مديريت مستقل و كلان آموزش و پرورش دولتي منتصب باشد چرا كه منشأ فساد خواهد شد. مصطفي افضلي فرد نماينده مردم اردبيل نيز در جريان بررسي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به تعطيلي پنج شنبه هاي دبيرستان ها اشاره كرد و گفت: اين تعطيلي خلاف سند تحول بنيادين است.
تأييد همه اعتبار نامه ها
به جز توكلي
سخنگوي كميسيون تحقيق گفت: همه اعتبارنامه هاي ارجاعي به كميسيون تحقيق به جز توكلي تأييد شد.
عبدالرضا عزيزي سخنگوي كميسيون تحقيق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه صبح ديروز اعضاي كميسيون براي بررسي اعتبارنامه هاي ارجاعي اظهار داشت: در حال حاضر اعتبارنامه هاي همه نمايندگان به جز آقاي توكلي در كميسيون تحقيق تصويب شده است.
وي درخصوص اعتبارنامه احمد توكلي گفت: منتظر پاسخ استعلام ها درخصوص اعتبارنامه توكلي هستيم.
گفتني است؛ در جلسه ديروز مجلس شوراي اسلامي محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز به مناسبت روز پاسدار و جانباز حضور يافته و سخنراني كرد.
 


در مكتب امام

الحمدلله هستند افرادي كه مقام
آنها را تحت تاثير قرار نداده است
«الحمدلله در اين جمهوري بسيارند همچو اشخاص كه تفاوتي به حالشان نكرده است. آن وقتي كه در طلبگي بودند يا در بازار بودند با وقتي كه مقام پيدا كردند فرقي نكرده است كه انسان ببيند كه خير حالا يك بادي به غبغب بيندازد و يك هياهويي به جا بياورد، و اينها نشده است و اين مسئله اي است كه اهميت دارد.
صحيفه امام ـ ج20 ـ ص 125
 


مقام چيني در ديدار با نائب رئيس مجلس : توسعه همكاري با ايران از اولويت هاي مهم چين است

معاون انجمن دوستي چين و ايران با اشاره به عزم و اراده كشورش براي توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران، توسعه همكار ي ها با ايران از اولويت هاي مهم سياست خارجي چين دانست.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي فرد در ديدار با خوالي مينگ معاون انجمن دوستي چين و ايران با اشاره به سابقه ديرينه و درخشان تمدن ايران و چنين در قاره آسيا و برخورداري دو كشور از پيشينه ارزشمند علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي، بر استفاده از ظرفيت هاي دو كشور براي توسعه روابط در تمامي زمينه ها تاكيد كرد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين ديدار، سطح مبادلات اقتصادي و صنعتي ميان دو كشور را بسيار خوب و رو به رشد توصيف كرد و افزود: لازم است از ظرفيت ها و توانمندي هاي دو كشور در عرصه هاي علوم نوين، پزشكي، بيوتكنولوژي، نانو تكنولوژي، توريسم و غيره در راستاي گسترش مناسبات دوستانه في مابين نيز بهره گرفته شود.
ابوترابي فرد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاش قدرت هاي جهاني براي نفوذ در منطقه خاورميانه و تسلط بر منابع انرژي افزود: امروزه مصائب مردم منطقه ناشي از توسعه طلبي قدرت هاي جهاني مي باشد و بديهي است كه آنها با كشورهايي همچون جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين كه همواره در تلاش براي حفظ استقلال و دستيابي بر رشد و توسعه متكي به توانمندي هاي داخلي هستند، دشمني مي ورزند.
وي همچنين بر آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي حمايت از ارتقاء مناسبات دو كشور در همه عرصه ها تاكيد كرد.
در ادامه اين ديدار خوالي مينگ، معاون انجمن دوستي چين و ايران با اشاره به سطح خوب و رو به گسترش مناسبات في مابين در زمينه هاي مختلف، آينده روابط دو كشور را درخشان توصيف كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به عزم و اراده كشورش براي توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: توسعه همكاري ها با ايران از اولويت هاي مهم سياست خارجي چين است.
معاون انجمن دوستي چين و ايران در پايان اين ديدار با تقدير از تلاش هاي ايران براي گسترش و اشاعه صلح و دوستي در جهان، افزايش ارتباط ميان پارلمان هاي دو كشور كه نماينده واقعي ملت بزرگ ايران و چين هستند را خواستار شد.


هاشمي رفسنجاني: خون پيشتازان انقلاب اسلامي بنياد ضدانقلاب و نفاق را بر باد داد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد كه شهادت پيشتازان انقلاب اسلامي گرچه در ظاهر از دست رفتن سرمايه هاي انقلاب است اما در عمل خون آنها چنان جوشيد كه بنياد ضدانقلاب ونفاق را بر باد داد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار خانواده شهيد بهشتي و جمع زيادي از خانواده شهدا و جانبازان هفتم تير، اين شهداي گرانقدر را مصداق صدر آيه شريفه «من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدالله عليه و منهم من قضي نحبه و منهم من ينتظروا ما بدلوا تبديلا» خواند و گفت: اميدواريم همه ما و به خصوص خانواده معظم شهداي هفتم تير نيز مصداق ذيل اين آيه شريفه و ادامه دهنده راه و آرمان هاي اصيل اين بزرگواران باشيم.
هاشمي رفسنجاني، رسالت واقعي انسان ها را در دنياي مادي، حركت به سوي تحقق وعده هاي الهي و تعليمات قرآن و اسلام و نهايتاً تقرب به خداوند خواند و افزود: شهداي بزرگوار هفتم تير به حق جزو كساني بودند كه حيات مادي را جز براي خدمت به خلق خدا و احياي كلمه الله نخواستند و با شهادت زودهنگام خود نزد اولياء و بزرگان دين جايگاه يافتند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جانبازان و خانواده هاي 72 تن را به حق يكي از شايسته ترين ها براي برگزاري ياد و خاطره اين بزرگواران خواند و گفت: كساني كه گذشته را طرد و نفي مي كنند و از تجربيات و امكانات انقلاب براي تحقق آرمان هاي بلند امام راحل و شهداي گرانقدر كشور استفاده نمي كنند به تاريخ، اسلام، انقلاب و نظام اسلامي ظلم مي كنند.
وي با تأكيد بر اينكه استفاده از راه شهدا و ترويج اهداف آنان مهم است نه نام آنها، استفاده ابزاري از نام و خون شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي در جهت اهداف مادي و باندي را انحراف از اهداف امام راحل و شهدا و ايثارگران عزيز كشور خواند و با بيان اينكه انحراف پايدار نمي ماند، تصريح كرد: استفاده ابزاري و انحصاري از ياد و نام شهدا به بزرگداشت آنان نزد جامعه نمي انجامد، بلكه تنها با ادامه راه آنان و تحقق آرمان ها و اهداف اصيل انقلاب و شهدا، بزرگداشت واقعي آنان تحقق خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري ها ، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از دست دادن شهداي بزرگ هفتم تير و به خصوص آيت الله شهيد بهشتي را در مقطع حساس انقلاب و نظام اسلامي بسيار سخت و جبران ناپذير عنوان كرد و افزود: اكنون وظيفه ياران آن عزيزان و خانواده ها و رهروان آن شهداي گرانقدر است كه كاري زينبي كنند و احياكننده اهداف بلند اين شهدا باشند.
شهادت پيشتازان انقلاب اسلامي گرچه در ظاهر از دست دادن سرمايه هاي انقلاب است اما در عمل، خون اين زبدگان چنان جوشيد كه بنياد ضد انقلاب و نفاق را به باد داد و مردم را بيش از پيش به صحنه آورد. ايشان افزود: شهدا بر اساس آموزش هاي قرآني راه ميان بر، براي وصول به سعادت ابدي را طي مي كنند و بازماندگان آنها در صورت صبر و ادامه راه شهدا، به مقام و اجر صابران ميرسند و برايند اين الطاف الهي، تقويت نظام و اهداف شهداست
 


نويسنده آمريكايي : غرب در برابر ايران رياكاري مي كند

مذاكرات مسكو و مواضع طرف غربي در برابر برنامه هاي مشخص و مدون ايران يك بار ديگر نشان داد كه اين كشورها قصد ندارند مذاكرات با نتيجه اي مشخص پايان يابد.
به گزارش فارس پايگاه اينترنتي «اپدنيوز» با انتشار مقاله اي به قلم «استفان لندمن» خبرنگار و نويسنده مشهور آمريكايي، استفاده از انرژي هسته اي را حق ايران دانسته و رفتار غرب در قبال برنامه هسته اي ايران را رياكاري دانست.
لندمن مقاله خود را با اين جمله آغاز مي كند: ايران به حق درخواست مي كند كه حقوق هسته اي اش به رسميت شناخته شود.
او سپس با اشاره به مذاكرات هسته اي در مسكو تصريح مي كند: اين واشنگتن و اسرائيل هستند كه كارشكني مي كنند.
آن ها از ايران مي خواهند تا از حقوقي چشم پوشي كند كه ده ها كشور ديگر از آن براي استفاده هاي تجاري بهره مي برند.
او سپس با اشاره به بي اعتمادي حاكم بر مذاكرات دوجانبه مي نويسد: خواسته ايران احترام به حقوق مشروعش و برداشتن تحريم هاي غيرمنصفانه اي است كه عليه اين كشور اعمال شده است. اين ها (تحريم ها) از همان نقطه آغازين، غيرمنصفانه و ظالمانه وضع شده است.
سياه نمايي حق مشروع ايران در توليد توان هسته اي بر اساس معاهده »ان پي تي«، با هدف انجام حملات انجام شده و به عنوان بهانه اي براي انجام اين كار، صورت مي گيرد.
وي سپس به صحبت هاي سعيد جليلي مذاكره كننده ارشد ايران در رابطه با حقوق هسته اي ايران و صلح آميز بودن اين برنامه اشاره كرده و مي نويسد: سرويس اطلاعاتي آمريكا و بازرسان آژانس انرژي هسته اي تاكنون هيچ دليلي براي شك كردن به صحبت هاي وي (سعيد جليلي) نيافته اند. با اين حال انتقادات سخت و زننده آن ها همچنان ادامه دارد.
خواسته هاي غرب يكجانبه است و در برابر آن چيزي ارائه نمي شود. در مقابل حقوق مشروع ايران عناد ناميده مي شود.
لندمن اشاره مي كند كه يكي از اين ادعاهاي واهي و جنجال هاي رسانه اي، بحث مطرح شده از سوي «موسسه علوم و امنيت بين الملل» آمريكاست. اين موسسه مدعي شده است كه ايران اورانيوم غني شده كافي براي ساخت حداقل 5 بمب هسته اي را در اختيار دارد. اين موسسه همچنين به عكس هاي ماهواره اي از سايت پارچين اشاره كرده و مدعي شده است كه ايران درحال پاكسازي شواهدي از اين منطقه است.
لندمن سپس به عنوان مي كند كه هيچ مدركي وجود ندارد كه چنين ادعايي را ثابت كند. چنين صحبتي نادرست است. ايران نيز اين اتهامات را بچه گانه و مضحك ناميده است.


سردارسلامي خبرداد

دستيابي سپاه به فناوري رهگيري و انهدام موشك هاي بالستيك

جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به توانمندي سپاه در توسعه قابليت هاي فني موشك ها گفت:مي توانيم اهداف ثابت، متحرك و موشك هاي بالستيك را كه مسير حركت آنها منحني است و چند برابر سرعت صوت سرعت دارند، با دقت صد در صد مورد اصابت قرار دهيم.
سردار حسين سلامي در مصاحبه با بخش گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما و همزمان با روز پاسدار افزود: موشك هاي بالستيك را به ندرت مي توان بوسيله موشك هاي ضد موشك رهگيري و منهدم كرد و اين موشكها امكان گذار از سدهاي دفاعي را دارند. وي گفت:باترديد مي گويم كه آمريكا و روسيه ممكن است به اين فناوري دست يافته باشند اما در مورد خودمان با قاطعيت مي گويم كه به اين فناوري دست يافته ايم. سردار سلامي از بيان تكنيك هاي ديگر دفاعي اجتناب كرد و گفت : در ساير اجزا و مولفه هاي قدرت دفاعي قادر هستيم هم به راهبرد دشمن و هم منافع حياتي او در منطقه و در هر نقطه دلخواه در همان سطحي كه دشمن عمليات انجام دهد، ضربه بزنيم.
وي گفت: زمين، زمان ، هدف، شدت منازعه و نوع سلاح و درگيري و اطلاعات همه در اختيار و كنترل سپاه است. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: موشكها در برد، قدرت تخريب، قدرت جابجايي و همه اقتضائات عملياتي به پيشرفت هاي خوبي رسيده است و ذخاير دفاعي ما آنقدر پرهست كه گاهي اوقات فرماندهان براي ذخيره سازي اين توان با محدوديت مكان وفضا مواجه مي شوند. وي گفت: موشكهاي كروز در دريا خوشبختانه به سطح قابل قبولي در برد، رادار گريزي، شدت واكنش، چابكسازي و كوچك سازي سامانه رسيده اند و از قابليت، حجم و دقت فوق العاده بالايي برخوردارند. سردار سلامي افزود: بلوغ و كفايت سپاه در درك هوشمندانه تحولات محيط و سناريوهاي احتمالي دشمن از ويژگي هاي سپاه در دوره جديداست.
وي با اشاره به فعاليت هاي پنهان و آشكار دشمن و احصاء اين فعاليت ها گفت: سپاه توان دفاعي خود را بر اين اساس و متناسب با مقتضيات جديد توسعه داده است. سردار سلامي به علم، دانش، روحيه و انگيزه سپاهيان اشاره كرد و افزود: خود اتكايي در توليد قدرت رزمي از ديگر ويژگي هاي سپاه است. وي گفت: آزمايشات موشكي، رشد و توسعه پهبادها و پدافند هوايي، توسعه قدرت دريايي و تسلط عملياتي در سطح و عمق درياها و ايجاد نيروي زميني قدرتمند با تكيه بر بسيج از ديگر ويژگي هاي سپاه جديد است. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: سپاه قادر است مديريت هر چالش و تهديدي را در همان سطحي كه هست، انجام دهد.
سردار سلامي افزود: وظيفه اصلي سپاه دفع هر نوع تهديد در شعاع اثر و در محدوده حوزه امنيت ملي و الزامات و اقتضائات دفاع ملي از نظام مقدس جمهوري اسلامي است. وي گفت: سپاه در حوزه امنيت داخلي توانسته است با تمام وجود ماموريت ها را با سرافرازي انجام دهدو در سال گذشته حدود 100 شهيد تقديم انقلاب كرد.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: مطالعه جامعه شناسانه، فناورانه، روانشناسانه، سياسي، نظامي و تفكر راهبردي و مستحكم سكه رايج مجموعه سپاه است. سردار سلامي افزود: واژه غير ممكن براي پاسداران وجود ندارد و سپاه هيچ وقت در مسير حركت خود به توقف قائل نيست.
به گزارش واحد مركزي خبر وي گفت: سپاه در محيط پرتهديد چند جانبه رشد كرده است، بنابراين همواره آمادگي دفاعي براي پاسخگويي به تهديدات دارد.


مادرشهيد احمدي روشن: اجازه نمي دهيم كار دانشمندان ما بي ثمر بماند

مادر شهيد احمدي روشن در جمع اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: اجازه نخواهيم داد كار دانشمندان ما بي ثمر بماند.
به گزارش واحد مركزي خبر، اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در اولين روز فعاليتشان به ديدار خانواده شهداي هسته اي رفتند و پس از ديدار با خانواده شهيد علي محمدي به ديدار والدين شهيد احمدي روشن رفتند.
پدر شهيد احمدي روشن گفت زماني كه غني سازي اورانيوم به حالت تعليق درآمد من آثار ياس را در چهره مصطفي ديدم .
وي افزود : اما زماني كه آقاي احمدي نژاد مسئوليت را برعهده گرفت شهيد روشن مثل اينكه جان تازه اي در او دميده شده باشد شبانه روز كار مي كرد و در سايت هسته اي نطنز بود.
مادر شهيد احمدي روشن نيز ضمن تشكر از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات گفت: موفقيت هاي هسته اي با تلاش هاي شبانه روزي يك تيم ولايت مدار در سايت نطنز محقق شد ، ما بهاي سنگيني براي دستيابي به دانش هسته اي داده ايم و اجازه نخواهيم داد كار دانشمندان ما بي ثمر بماند .
وي افزود: انشاء الله راه شهدا و روحيه ايثارگري و مقاومت ادامه دارد و اين را ما پس از شهادت مصطفي و تقاضاي تعداد زيادي از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف و ساير دانشگاهها براي تغيير رشته به علوم هسته اي ديديم .
آقاي علي اصغر زارعي نايب رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات به پيام مادر شهيد احمدي روشن به جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در مذاكرات مسكو اشاره كرد و گفت : اين پيام در اين نشست بسيار تاثير گذار بود.
نمايندگان پس از ديدار با والدين شهيد احمدي روشن قرار شد به ديدار خانواده شهيد شهرياري ديگر شهيد هسته اي كشورمان بروند.
 


سازمان ملل خواستار شد تخليه پادگان اشرف و انتقال منافقين به ليبرتي

نماينده سازمان ملل در عراق از دولت عراق خواست تا پادگان اشرف را تخليه و اعضاي گروهك تروريستي منافقين را به كمپ ليبرتي منتقل كنند.
مارتين كوپلر در بيانيه اي كه نسخه اي از آن به خبرگزاري اشرف نيوز منتقل شده، اعلام كرد كه 70تن از كارمندان خود را مسوول نظارت بر روند انتقال و هم چنين بررسي وضعيت حقوق بشر در كمپ ليبرتي كرده است.
وي ادامه داد: از زمان امضاي يادداشت تفاهم ميان سازمان ملل و دولت عراق براي انتقال مسالمت آميز اعضاي پادگان اشرف به كمپ ليبرتي شش ماه گذشته است و نزديك به 2000 تن از اين افراد منتقل شده و تنها 1200 تن از آنها باقي مانده اند.
كوبلر با تاكيد بر اهميت تكميل روند نقل و انتقال اين افراد طي هفته هاي آينده گفت: دولت عراق تنها طرف مذاكره كننده با هيات سازمان ملل درباره سرنوشت ساكنان اشرف و ليبرتي است.
نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در عراق هم چنين همكاري جهت تكميل روند انتقال را خواستار شد و بر ضرورت سرعت بخشي به تلاش هاي جامعه جهاني براي اسكان فوري اعضاي گروهك تروريستي منافقين در خارج از خاك عراق تاكيد كرد.
در همين حال قاسم الاعرجي از اعضاي فهرست ائتلاف ملي و عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق گفت كه برخي از اعضاي فهرست العراقيه به رياست اياد علاوي، با گروهك تروريستي منافقين ارتباط دارند. وي ادامه داد كه برخي از سران اين گروهك كه خود را تسليم كرده اند، اعتراف كردند كه با برخي از سياستمداران فهرست العراقيه ارتباط داشتند


سفر كلينتون به روسيه براي رايزني در مورد ايران

هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا روز چهارشنبه هفتم تيرماه سفر دوره اي خود به سه كشور فنلاند، لتوني و روسيه را آغاز و در روسيه در مورد مذاكرات اخير ايران و گروه 1+5 مذاكره خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا قرار است پس از ديدار از فنلاند و لتوني، براي شركت در اجلاس وزراي خارجه آسيا- پاسيفيك به سن پطرزبورگ روسيه سفر كند.
براين اساس كلينتون در حاشيه اين اجلاس با سرگئي لاوروف همتاي روس خود درباره بحران سوريه و مذاكرات ايران و گروه 1+5 مذاكره خواهد كرد.
اين ديدار پس از مذاكرات اخير باراك اوباما و ولاديمير پوتين روساي جمهور آمريكا و روسيه در مكزيك صورت مي گيرد كه دو طرف نتوانستند در مورد بحران سوريه در آن به توافق برسند.
از سوي ديگر قرار است »تيموتي گايتنر« وزير خزانه داري آمريكا براي ديدار و گفت و گو با »پراناب موكرجي« وزير امور اقتصادي هند و شركت در اجلاس همكاري هاي اقتصادي هند- آمريكا به دهلي نو سفر كند.
گايتنر در اين سفر با »داووري سوبارو« رييس بانك »رزرو« هند نيز ديدار و گفتگو كند. موضوع تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه كشورمان يكي از محورهاي گفت و گوهاي وي با مقامات هندي خواهد بود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14