(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 تير 1391 - شماره 20240

رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور: سلامت با تعرفه هاي كمتر از 30 درصد دچار مشكل مي شود
رئيس راهور تهران : جريمه 10 هزار راننده به دليل كشيدن سيگار و پرتاب زباله
سردار مؤيدي خبر داد
تشكيل روزانه 612 پرونده مواد مخدر در كشور
افتتاح مركز آنژيوگرافي بيما رستان مسيح دانشوري
شهردار منطقه يك تهران ساخت و سازهاي غيرمجازدر ارتفاعات تخريب مي شوند
قريشي: سهم زوج هاي دانشجو از طلاق 5/1درصد است
دكتر صدر: 40 درصد شكايات در شوراي حل اختلاف به سازش منجر مي شود
از اواسط شهريور مراجعه مستقيم مردم به پزشك متخصص محدود مي شود
آخرين وضعيت آلودگي صوتي تهران
سحرخيز: مدارس دونوبتي پنج شنبه ها تعطيل نيستند
با حضور رئيس جمهور جوانان برتر كشور معرفي مي شوند
سارقان محصولات پير زن كشاورز دستگير شدند
حوادث كوتاه از كشور
جوانترين زنداني سياسي تمام دوران ها
عكس جنجالي اوباما
بشقاب پرنده اي در اعماق بالتيك
بلند قدترين خانواده جهان در گينس


رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور: سلامت با تعرفه هاي كمتر از 30 درصد دچار مشكل مي شود

رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور گفت: تعرفه هاي سلامت در سال 91 چنانچه با رشدي كمتر از 30 درصد مواجه شوند، نظام سلامت را دچار مشكل خواهد كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي؛ دكتر سعيد پناهي، رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور با اشاره به پيشنهاد شوراي عالي نظام پزشكي كشور مبني بر رشد حدود 30 درصدي تعرفه هاي سلامت در سال 91، گفت: وقتي قيمت كليه اقلام مورد نياز مردم طي يكسال اخير تورم زيادي را تجربه كرده و از طرف ديگر تورم در حوزه سلامت با توجه به رشد بالاي قيمت حامل هاي انرژي، دستمزد پرسنل و اقلام مصرفي به طور بي سابقه اي رشد داشته است، پيش بيني رشد تعرفه هاي حوزه سلامت در حدود 30 درصد، حداقل رشد قابل قبول و قابل تحمل است.
وي خاطرنشان كرد: شوراي عالي نظام پزشكي كشور با بررسي هاي كارشناسي فراوان ميزان رشد تعرفه در بخش هاي مختلف حوزه سلامت را استخراج و به وزارت بهداشت و وزارت رفاه پيشنهاد نموده است.
دكتر پناهي تصريح كرد: بي توجهي به اين پيشنهاد و رشد كمتر از 30 درصد تعرفه ها، مشكلات جدي براي حوزه سلامت و افت شاخص هاي بهداشتي كه با زحمت و مشقت فراوان بدست آمده را به دنبال خواهد داشت.
وي در خصوص اعتبار 6 هزار ميلياردي حوزه سلامت در سال 91 نيز اظهار كرد: تصور مي كنم قرار است اين اعتبار در صورت تخصيص در طرح پزشك خانواده هزينه شود ضمن اينكه مي تواند در اجراي ارايه خدمات رايگان يا كم هزينه حوزه سلامت نيز مفيد و مؤثر باشد.
 


رئيس راهور تهران : جريمه 10 هزار راننده به دليل كشيدن سيگار و پرتاب زباله

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح ويژه برخورد با مصرف دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو از روز شنبه گفت: براين اساس در نخستين روز اجراي اين طرح با بيش از 10هزار راننده متخلف برخورد شده است.
سردار حسين رحيمي با اشاره به ماده 180 قانون آيين نامه راهنمايي و رانندگي افزود: براين اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگي، دخانيات استعمال كنند يا خوراكي يا آشاميدني ميل كنند و استفاده از هرگونه وسايل و تجهيزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهني و رفتاري راننده شود ممنوع است.
وي عدم مشاهده بموقع خطر، عدم امكان عكس العمل بموقع و فوري از سوي راننده، افزايش احتمال تصادفات، حواس پرستي راننده، آلودگي محيط زيست و بدآموزي براي فرزندان را از جمله پيامدهاي عدم رعايت اين بند از قانون عنوان و تصريح كرد: متأسفانه موضوع خوردن و آشاميدن، سيگار كشيدن و پرتاب كردن زباله و اشياء در حين رانندگي براي برخي رانندگان به عادت تبديل شده است.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به بررسي هاي پليس راهنمايي و رانندگي در اين خصوص به ايسنا گفت: براين اساس طرح ويژه برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو از روز شنبه در سطح پايتخت به طور جدي به مرحله اجرا گذاشته شده است و براين اساس در نخستين روز اجراي اين طرح با حدود 8 هزار راننده اي كه در پشت فرمان نسبت به استعمال سيگار اقدام كرده بودند و حدود دو هزار و 500 راننده اي كه نسبت به پرتاب زباله از خودرو اقدام كردند برخورد شده است.
وي به ايسنا گفت: براساس قانون جديد پرتاب كردن يا ريختن ضايعات، زباله، اشياء، آب دهان و بيني و امثال آن از وسايط نقليه به معابر 300 هزار ريال و خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات و امثال آن در حين رانندگي 200 هزار ريال براي رانندگي جريمه به همراه دارد.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه عدم توجه به جلو با 27 درصد، عدم رعايت حق تقدم 17 درصد و تغيير مسير ناگهاني با 10 درصد مهمترين علل وقوع تصادفات در تهران است افزود: بدين ترتيب بايد گفت توجه نكردن به جلو بيشترين علت تامه تصادفات بوده كه مهمترين عوامل آن صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و... بوده است و براين اساس از چندي پيش برخورد با استفاده كنندگان از تلفن همراه و ارسال كنندگان پيامك در حين رانندگي آغاز شده است و از روز شنبه نيز برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو نيز در دستور كار مأموران پليس راهور پايتخت قرار گرفته است.
وي با اشاره به اين كه در نخستين روز اجراي طرح بيشتر تلاش شد تا نسبت به تذكر به رانندگان متخلف اقدام شود خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح از امروز به طور جدي پيگيري شده و بدون اغماض با رانندگان متخلف برخورد مي كنيم.


سردار مؤيدي خبر داد

تشكيل روزانه 612 پرونده مواد مخدر در كشور

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اينكه روزانه 612 پرونده مرتبط با مواد مخدر دركشور تشكيل مي شود، گفت: پليس به طور ميانگين روزانه يك تن و 75 كيلوگرم انواع مواد مخدر را كشف و ضبط مي كند.
سردار علي مؤيدي اظهار داشت: پليس در 3 ماهه نخست امسال 100 تن انواع مواد مخدر را كه بيش از 80 تن آن ترياك بود را كشف و ضبط كرد. اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش 11 درصدي نشان مي دهد. 80 درصد كشفيات مواد مخدر در مرز و جدار مرز رخ مي دهد و 3 استان هرمزگان، سيستان و كرمان ركورددار بيشترين ميزان كشف مواد مخدر هستند.
وي ادامه داد: امسال سياست پليس مبارزه با مواد مخدر روي شرق، جنوب شرق و ساحل جنوب شرقي متمركز است چراكه اين مناطق تبديل به مسيرهاي ترانزيت شده اند. در اين مدت 70 هزار نفر در رابطه با جرائم مواد مخدر دستگير و 57 هزار پرونده نيز تشكيل شد.
كشف روزانه 5/5 كيلوگرم
مواد مخدر صنعتي
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر در خصوص ميزان كشفايت مواد مخدر صنعتي و انهدام آشپزخانه هاي خانگي توليد مواد مخدر، گفت: در اين مدت 533 كيلوگرم ماده مخدر صنعتي كشف شد كه نسبت به مدت مشابه افزايش 3 درصدي كشف را نشان مي دهد. اين در حاليست كه 43 آشپزخانه توليد شيشه نيز شناسايي و منهدم شد. خوشبختانه قوه قضائيه با تصويب و اجراي قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتي اقدامات خوبي را در اين مورد انجام داد ضمن اينكه 10 نفر از توليدكنندگان و ترانزيت كنندگان داخلي شيشه در اين رابطه قاطعانه اعدام شدند. باندهاي بزرگي را متلاشي كرديم كه در نوع خود بي سابقه بود.
در سال 90 نيز كانون تهيه مواد مخدر صنعتي كه در اطراف تهران قرار داشت متلاشي شد و ديگر شاهد فعاليت گسترده اين افراد نيستيم. البته اولويت كار پليس در سال جاري نيز برخورد با توليدكنندگان مواد مخدر صنعتي است.
دستگيري 4 تبعه ژاپني
وي از دستگيري 4 تبعه ژاپني به اتهام تهيه و توزيع مواد مخدر خبر داد و افزود: اين 4 نفر امسال هنگامي كه قصد ترانزيت مواد مخدر به خارج از كشور را داشتند توسط مأموران دستگير شدند. خوشبختانه ديگر ترانزيت مواد مخدر صنعتي از كشورمان به جنوب شرق آسيا كاهش يافته است و اين مسير به يك مسير قرمز و كاملاً خطرناك تبديل شده است.
 


افتتاح مركز آنژيوگرافي بيما رستان مسيح دانشوري

مركز آنژيوگرافي بيمارستان مسيح دانشوري براي تكميل چرخه پيوند قلب و ريه ديروز با حضور علي اكبر ولايتي در بيمارستان مسيح دانشوري افتتاح شد.
صبح ديروز با حضور علي اكبر ولايتي رئيس بيمارستان مسيح دانشوري و حسن ابوالقاسمي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي مركز آنژيوگرافي اين بيمارستان براي تكميل چرخه پيوند قلب و ريه افتتاح شد.
در مراسم افتتاح مركز آنژيوگرافي بيمارستان مسيح دانشوري ولايتي با اشاره به اينكه اين مركز با حمايت خيرين و دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تكميل شده است افزود: اين در حالي است كه بيماران ريوي كشورهايي مانند افغانستان نيز به اين بيمارستان براي درمان ريوي اعزام مي شوند.
ولايتي بيان داشت: در اين زمينه درصدديم تا اورژانس 3 هزار متر مربعي اين بيمارستان نيز تكميل شود و دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز تجهيزات اين اورژانس را تقبل خواهد كرد.
علي اكبر ولايتي در حاشيه افتتاح مركز آنژيوگرافي بيمارستان مسيح دانشوري اظهار داشت: يكي از مسائلي كه براي بيماران مشكلات عديده اي ايجاد كرده است، هزينه هاي بسيار بالاي دارويي پس از پيوند قلب و ريه است كه گاهي ماهانه 5 ميليون تومان بايد اين بيماران هزينه دارويي پرداخت كنند.
وي افزود: البته بيمارستان مسيح دانشوري تاكنون از هيچكدام از بيماران پيوند قلب و ريه براي اعمال جراحي پولي دريافت نكرده است ولي اين بيماران مجبور هستند پس از پيوند هزينه هاي زيادي را براي دارو متقبل شوند كه بايد در اين زمينه اقداماتي شود.
ولايتي با اشاره به واحد فراهم آوري اعضا براي پيوند به خصوص افراد تصادفي كه مرگ مغزي مي شوند تصريح كرد: به هر حال فرايند گرفتن رضايت از خانواده ها و هماهنگ كردن گيرنده و دهنده اعضاي پيوندي كار پيچيده اي است كه خوشبختانه در اين بيمارستان صورت مي پذيرد.
وي با اشاره به اينكه هر دو هفته يكبار يك پيوند قلب در بيمارستان مسيح دانشوري صورت مي پذيرد تصريح كرد: هر دو هفته يكبار يك پيوند قلب در بيما رستان مسيح دانشوري صورت مي پذيرد و براين اساس نياز بود براي اعمال جراحي و تشخيص ويژگي رگ هاي قلبي يك مركز آنژيوگرافي در كنار مركز پيوند قلب بيمارستان ايجاد شود.
رئيس مركز پژوهشي آموزشي و درماني مسيح دانشوري ادامه داد: براي ايجاد مركز آنژيوگرافي با كمك خيرين و دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و همچنين مساعدت هاي وزارت بهداشت اين حلقه مفقوده يعني ارائه خدمات به بيماران قلبي، قبل و پس از پيوند قلب در اين مركز با راه اندازي مركز آنژيوگرافي تكميل شد.
ولايتي اظهار داشت: در حال حاضر اين آمادگي وجود دارد تا روزانه بيش از 5 مورد خدمات آنژيوگرافي در اين بيمارستان صورت پذيرد اما در زمان پيوند چون حداقل 16 استاد مشغول كار پيوند قلب و ريه مي شوند مسلماً تعداد ارائه خدمات كمتر مي شود و در مجموع براي ايجاد مركز آنژيوگرافي بيمارستان مسيح دانشوري 2 ميليارد تومان هزينه شد.
 


شهردار منطقه يك تهران ساخت و سازهاي غيرمجازدر ارتفاعات تخريب مي شوند

شهردار منطقه يك تهران اعلام كرد، هرگونه ساخت و ساز در حريم و ارتفاعات شمال تهران، غيرقانوني بوده و بزودي تخريب مي شوند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك تهران، مجتبي يزداني در نشست با دكتر محمد لاريجاني فرماندار شهرستان شميرانات و دكتر سيدصباح الدين متقي مديركل حريم شهرداري تهران ضمن تاكيد بر ضرورت حفاظت از حريم شهر گفت: كليه ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم و ارتفاعات شمال تهران، مصداق تجاوز به حقوق شهر و ناديده انگاشتن قوانين مي باشد. از اين رو مديريت شهري با مشاركت فرمانداري شميرانات نسبت به تخريب ساخت و سازها در نقاط مذكور و رهاسازي اراضي اشغالي مبادرت مي ورزد.
وي گفت: براساس تدابير ابلاغي دكتر قاليباف شهردار تهران حريم و ارتفاعات شمال تهران كاملا داراي هويت بوده و براساس تاكيدات شفاف قوانين بايد از اين سرمايه هاي طبيعي، حفاظت كرد از اين رو تلاش مي كنيم با اجراي پروژه هاي چند وجهي از جمله تبديل حريم و ارتفاعات به فضاهاي عمومي، از دست اندازي برخي زياده طلبان و متجاوزان به حقوق عمومي و شهروندان جلوگيري كنيم.
 


قريشي: سهم زوج هاي دانشجو از طلاق 5/1درصد است

 
معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها سهم زوج هاي دانشجو از طلاق در سطح كشور را يك تا يك و نيم درصد اعلام كرد.
حجت الاسلام قريشي در گفت وگو با مهر اعلام كرد: ثبت نام از زوج هاي دانشجو براي برگزاري مراسم ازدواج دانشجويي از مهر ماه سال جاري آغاز مي شود.
وي يادآوري كرد كه در دوره قبل حدود 60 هزار زوج، علاقمندي خود را براي حضور در جشن هاي ازدواج دانشجويي نهاد اعلام كردند.
به گفته اين مقام مسئول، براساس آماري كه در 5 سال گذشته به دست آمده، سهم زوج هاي دانشجو از طلاق در سطح كشور يك تا يك و نيم درصد است.
حجت الاسلام قريشي تأكيد كرد: اين آمار در سطح كشور رقم خوبي براي زوج هاي دانشجو به شمار مي آيد.
وي با بيان اينكه نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها در زمينه حمايت از زوج هاي دانشجو به ابعاد فرهنگي و تبليغي توجه مي كند، خاطرنشان كرد: لازم است دولت هم از دانشجويان در امور مسكن، اشتغال و تحصيل حمايت كند.


دكتر صدر: 40 درصد شكايات در شوراي حل اختلاف به سازش منجر مي شود

رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: طي 3 سال اخير 40 درصد از شكايات از جامعه پزشكي در شوراي حل اختلاف پزشكي به صلح و سازش منجر شده است.
دكتر سيد شهاب الدين صدر، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در بررسي هاي دادسراي انتظامي در سال 90 در خصوص علت هاي مختلف شكايت مردم از پزشكان مشخص شده كه نزديك 55 درصد از نظر كيفيت و ارائه خدمات و عوارضي كه ايجاد شده شكايت داشتند، 8 درصد مربوط به برخورد بين پزشك و بيمار بود، يك بخش مربوط به تبليغات غيرمجاز و 40 درصد هم مربوط به موضوعات اخلاق پزشكي بود.
وي گفت: بررسي ها از سال هاي 88 و 89 و 90 نشان دهنده كاهش شكايات از جامعه پزشكي است و اين به دليل تشكيل شوراي حل اختلاف پزشكي است كه قضات برجسته اي در آنجا مستقر هستند كه به شكايات رسيدگي مي كنند.
صدر با اشاره به كاهش شكايات در 3 سال گذشته تصريح كرد: 40 درصد از شكايات در شوراي حل اختلاف پزشكي به صلح و سازش منجر شده و همين كار باعث اصلاح روابط مي شود.


از اواسط شهريور مراجعه مستقيم مردم به پزشك متخصص محدود مي شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه پزشك خانواده تا اواسط شهريور در اكثر شهرهاي كشور به جز تهران اجرايي مي شود و با اجراي آن مراجعه مستقيم مردم به پزشك متخصص محدود مي شود و بيمه ها فقط با ارجاع پزشك خانواده هزينه خدمات تخصصي را پرداخت مي كنند.
حسن امامي رضوي در گفت وگو با فارس، افزود: با اجراي برنامه پزشك خانواده خدمات درماني كشور مديريت مي شود و مراجعات مستقيم مردم به پزشكان متخصص و فوق تخصص (سطح دو و سه خدمات درماني) فقط با ارجاع پزشك خانواده ميسر است به همين علت با محدود شدن مراجعات مردم به متخصصان جلوي هزينه هاي بي مورد گرفته مي شود.
وي گفت: در واقع با اجراي برنامه ملي پزشك خانواده مراجعات بي مورد مردم به پزشكان، مصرف بي مورد دارو، تجويز و مصرف نابجاي دارو، آزمايش، راديولوژي و خدمات پاراكلينيكي بي مورد به حداقل ممكن مي رسد.
امامي رضوي تأكيد كرد: اواسط شهريور در اكثر شهرهاي كشور برنامه پزشك خانواده و تيم هاي آن مستقر مي شوند البته در تهران به علت جمعيت بالا و پيچيدگي هاي آن ممكن است با حدود 2 ماه تأخير اين برنامه اجرا شود و از زمان اجراي اين برنامه مراجعه مستقيم مردم به پزشك متخصص محدود مي شود.
معاون وزير بهداشت گفت: اگر مردم از طريق پزشك خانواده به پزشك متخصص مراجعه كنند بيمه ها همه هزينه هاي آنان را پرداخت مي كنند اما اگر فردي بخواهد خارج از نظام ارجاع و پزشك خانواده به پزشك متخصص مراجعه كنند همه هزينه ها را بايد خودش پرداخت كند و بيمه هيچ پوششي براي آن ندارد.


آخرين وضعيت آلودگي صوتي تهران

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: شهر تهران از لحاظ آلودگي صوتي مانند آلودگي هوا در صدر كشورهاي جهان قرار مي گيرد.
يوسف رشيدي در گفتگو با مهر با اشاره به آخرين وضعيت آلودگي صوتي در پايتخت گفت: منطقه 6 شهر تهران از لحاظ آلودگي صوتي در صدر مناطق ديگر شهر تهران قرار دارد كه به ترتيب ده منطقه پر سر و صداي شهر تهران 6، 10، 11، 12، 7، 13، 3، 19، 18 و 2 هستند كه با توجه به تعداد و سرعت خودروها در اين مناطق، مقدار كيلومتر پيمايش خودروها و توزيع نوع آنها در هر منطقه و ميزان اتوبانهاي موجود اين تقسيم بندي انجام شده است.
نقشه هاي صوتي
ساليانه تغيير مي كند
وي با بيان اينكه كشورهاي پيشرفته دنيا جهت اجرا و ساخت اتوبانها و مناطق حساس به سر و صدا مانند مدارس و بيمارستانها از نقشه هاي صوتي استفاده مي كنند گفت: هرچند نقشه هاي صوتي با توجه به افزايش ساليانه تعداد خودروها و حجم ترافيك تغيير مي كنند.
اگزوز موتورسيكلت ها
90 دسيبل صدا توليد مي كنند
رشيدي ادامه داد: طبق آمار و ارقام، در شهر تهران 25 درصد وسايل حمل ونقل جاده اي را موتورسيكلتها تشكيل مي دهند كه صدايي نزديك به 83 دسيبل در فاصله 10 متري خود توليد مي كنند و اگزوز موتورسيكلتها صدايي در حدود 90 دسيبل و حتي بالاتر توليد مي كند. همچنين 60 درصد وسايل حمل ونقل جاده اي را خودروهاي سواري در برمي گيرد. با توجه به تردد بيش از 3 ميليون خودرو در شهر تهران كه نزديك به 2 ميليون و 300 هزار آنها سواري اند شهر تهران را از لحاظ آلودگي صوتي مانند آلودگي هوا در صدر كشورهاي جهان قرار مي دهد.
آلودگي صوتي اتوبان ها
دو برابر حد استاندارد
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: در مناطق مركزي شهر تهران تعداد موتورسيكلت ها به مراتب بيشتر است. در نهايت با توجه به اطلاعات حاصله در شركت كنترل كيفيت هوا در خيابانها و اتوبانهاي شهر تهران نزديك به 8/47 درصد خودروهاي سواري و موتورسيكلت ها صدايي بالاتر از 81 دسيبل ايجاد مي كنند در حاليكه استاندارد آلودگي صوتي براي منازل مسكوني در روز 55 دسيبل و شب 45 دسيبل است.
وي افزود: در حال حاضر 39 ايستگاه سنجش گر صدا در سطح شهر نصب شده است كه اطلاعات را بصورت لحظه اي دريافت مي كنند.


سحرخيز: مدارس دونوبتي پنج شنبه ها تعطيل نيستند

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش طرح تعطيلي پنج شنبه ها در مدارس دونوبته را در حال حاضر غيرقابل اجرا دانست.
ابراهيم سحرخيز در گفت وگو با ايسنا درباره علت اجرا نشدن طرح تعطيلي پنج شنبه ها در مدارس دونوبته گفت: با توجه به اين كه اين مدارس در مناطقي قرار گرفتند كه با كمبود فضاي آموزشي مواجه هستند و يا جزء مناطق مهاجرپذير هستند، لذا يك شيفت آموزش جوابگو نيست به همين دليل اجراي طرح تعطيلي پنج شنبه ها نيز امكان پذير نيست.
وي افزود: طرح تعطيلي پنج شنبه ها يكي از برنامه هاي مهم سند تحول بنيادين است كه از سال گذشته آغاز شده و در سال تحصيلي جديد كه اغلب مدارس يك نوبته خواهند بود، اين طرح با قوت اجرا خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: آموزش و پرورش تمام توان خود را براي يك نوبته كردن مدارس به كار گرفته است، لذا تعطيلي پنج شنبه ها نيز جزء برنامه سال تحصيلي آينده مدارس يك نوبته خواهد بود. اين در حاليست كه اجراي طرح تعطيلي پنج شنبه ها در مدارس دو نوبته امكان پذير نيست.


با حضور رئيس جمهور جوانان برتر كشور معرفي مي شوند

جوانان برتر كشور در جشنواره ملي حضرت علي اكبر(ع) همزمان با روز جوان و با حضور رئيس جمهور و مقامات عالي رتبه كشوري معرفي مي شوند.
محمدصادق اكبري معاون ساماندهي امور جوانان در وزارت ورزش گفت: در اين جشنواره جوانان رده سني 14 تا 29 سال در 15 عرصه علمي و پژوهشي، هنري، ورزشي، خلاقيت كارآفريني و ... شركت كردند كه برترين هاي هر جشنواره برگزيده شده و در مراسمي به مناسبت روز جوان با حضور رئيس جمهور و ساير مقامات كشوري مورد تقدير قرار خواهند گرفت.
وي ادامه داد: در اين مراسم از هر عرصه 3 نفر و در مجموع 45 نفر با عنوان جوان برگزيده انتخاب خواهند شد.
معاون ساماندهي امور جوانان در وزارت ورزش اين جشنواره را بركتي براي جوانان دانست و گفت: در جشنواره ملي حضرت علي اكبر(ع) موضوع جوان و ادبيات جوانان به صورت تخصصي و بيش از پيش در وزارت ورزش و جوانان با همكاري سازمان ها و نهادهاي مختلف پيگيري شد.


سارقان محصولات پير زن كشاورز دستگير شدند

پلدختر- خبرنگار كيهان:
دسترنج يك ساله پير زن كشاورز پلدختري كه توسط سارقان به سرقت رفته بود توسط پليس كشف شد.
اين پير زن كشاورز با زحمات طاقت فرسا در گرما و سرما اقدام به كاشت محصول كرده بود و به اميد برداشت آن لحظه شماري مي كرد.
وي كه شاهد به هدر رفتن زحمات خويش توسط عده اي سارق بود بعد از كشف محصول خود توسط پليس سجده شكر بجا آورد.
مالباخته در اين باره گفت: بعد از اينكه محصول لوبياي قرمز خود را از محل مزرعه به منزل منتقل كردم براي استراحت و خوردن ناهار به آشپزخانه رفتم كه بعد از آن متوجه شدم تمام محصولم را دزد برده است.
وي گفت: بعد از تماس با پليس 110، نيروهاي كلانتري 11 محصول وي را در حوالي محل سرقت در يك ساختمان نيمه كاره كشف كردند.
سارقان كه موفق به پنهان كردن محصول پير زن كشاورز شده بودند، مي خواستند با تاريك شدن هوا نقشه سرقت خود را كامل كنند كه پليس با همكاري يك كودك 5 ساله اين اقدام آنها را ناكام گذاشت.
ارزش محصول اين پير زن زحمتكش حدود 2 ميليون تومان بوده است.
 


حوادث كوتاه از كشور

حمل مواد مخدر با لنج
بندرعباس- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي استان هرمزگان از كشف 1 تن و 492 كيلوگرم ترياك از يك فروند لنج خبر داد.
سرتيپ رضا محمدي يگانه اظهار داشت: ماموران اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر استان با همكاري پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جاسك با توقيف يك فروند لنج صيادي در اسكله بندرگاه شهرستان جاسك و بازرسي از آن مواد مخدر مذكور را كه به طرز ماهرانه اي در مخزن لنج جاسازي شده بود كشف و در اين رابطه دو نفر ا زقاچاقچيان را دستگير كردند.
كشف تجهيزات دريافت از ماهواره
نايين - خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي نايين گفت: مامورين نيروي انتظامي شهرستان نايين مستقر در گلوگاه شهيد شرافت موفق به كشف 3515 قطعه انواع تجهيزات دريافت از ماهواره، دو ميليون و 20 هزار نخ انواع سيگار قاچاق و 600 ثوب پوشاك شدند.
سرهنگ محمدعلي يوسلياني گفت: در اين رابطه يك كاميون توقيف و دو نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
وي ارزش اين كشفيات را بيش از دو ميليارد ريال اعلام كرد.


جوانترين زنداني سياسي تمام دوران ها

يك هفته نامه آلماني با اشاره به وضعيت اسف بار حقوق بشر در بحرين از جمله محاكمه «علي حسن» كودك 11 ساله، از وي به عنوان جوانترين زنداني سياسي تمام دورانها ياد كرد.
با تشديد وضعيت غيرانساني در بحرين مهر سكوت رسانه هاي غربي يكي پس از ديگري مي شكند، چرا كه برخورد وحشيانه عمال رژيم آل خليفه با مخالفانش به حدي است كه ديگر جاي سكوت براي حاميان غربي اين رژيم نيز نمي گذارد.
طي چند ماه گذشته رسانه هايي مانند اشپيگل كمترين توجه را به وقايع تكان دهنده در بحرين داشته اند. به طوري كه اين نشريه آلماني از زمان سركوب خشونت بار اعتراضات مردمي در بحرين تنها در موارد انگشت شماري به صورت كلي به اين موضوع پرداخته و از انعكاس واقعيات اين كشور خودداري كرده است.
با اين حال اقدامات غيرقابل دفاع رژيم بحرين موجب شده كه اين سكوت طولاني نيز شكسته شود. طي ماه هاي اخير دهها سازمان غيردولتي در اروپا از جمله «كميسيون حقوق بشر اسلامي» به انحاء مختلف در مورد وضعيت وخيم حقوق بشري بحرين تذكر داده اند و گزارشهاي سازمان عفو بين الملل نيز بر لزوم توجه مجامع بين المللي به اين مسئله تأكيد داشته است.
از اين رو رسانه هايي مانند اشپيگل كه داعيه انتشار حقايق را دارند، ناگزير از پوشش وضعيت اين كشور حوزه خليج فارس شده اند. اما در كنار دهها مورد نقض حقوق بشر در بحرين موضوع دستگيري، بازداشت و محاكمه «علي حسن» كودك 11 ساله بحريني بيش از ديگر مسائل مورد توجه اشپيگل قرار گرفته است.


عكس جنجالي اوباما

اين روزها انتشار عكسي از باراك اوباما در پايگاه هاي اينترنتي براي رئيس جمهور آمريكا و دموكراتهاي اين كشور دردسرساز شده است.
به گزارش رويترز، اين عكس را «مايكل مولنر» عكاس روزنامه نيويورك تايمز با دوربين هاي مجهز به لنزهاي تله گرفته است و در آن باراك اوباما در شرايطي ديده مي شود كه در حال پياده شدن از هواپيما، كتاب «جهان پس از آمريكا» را به همراه دارد.
اين كتاب از جمله نوشته هاي فريد زكريا آمريكايي هندي تبار و از نويسندگان نيوزويك است كه محتوايش جنجال هايي را در ميان محافل سياسي آمريكا در پي داشته است.
در اين كتاب از پايان امپراتوري آمريكا در جهان و موجوديت امپراتوري جديد در خاورميانه سخن به ميان آمده است كه با ظهورش بر آمريكا و طفل نازپرورده اش اسرائيل كنترل خواهد داشت.
علاقه مندي باراك اوباما به مطالعه اين كتاب كه از نگاه برخي تحليل گران چيزي جز ترسيم جهان آينده از دريچه انديشه يك مسلمان نيست، براي برخي از محافل داخلي آمريكا سؤال برانگيز شده است.
 


بشقاب پرنده اي در اعماق بالتيك

كشف شيء عجيب در اعماق درياي بالتيك توسط گروهي از محققان سوئدي كه در انبوهي از دود پوشيده شده بود شگفتي ها و سؤالات فراواني ايجاد كرده است.
19 ژوئن 2011 يك گروه گنج ياب سوئدي در حالي كه با دستگاه هاي ردياب خود در كف درياي بالتيك مشغول جست وجو بودند، ناگهان با يك شي عجيب دايره اي شكل در اعماق 90 متري دريا مواجه شدند. تصاوير ضبط شده از شي بشقاب پرنده اي شكل توسط متخصصان بين المللي به دقت مورد بررسي قرار گرفت اما هيچ يك نتوانستند براي اين تصاوير توصيفي بيابند و به ماهيت شي اسرارآميز پي ببرند، به همين دليل در سال 2012 پس از ماه ها برنامه ريزي و آماده كردن تجهيزات لازم، يك تيم تخصصي با نام «اقيانوس مرموز» براي رمزگشايي اين معما راهي منطقه شدند.
بخش مركزي اين شي مرموز داراي يك حفره تخم مرغي شكل است كه به سمت داخل ادامه دارد. در اطراف اين حفره، آنان زائده هاي گرد سنگي با ظاهر عجيب پيدا كردند كه تقريباً شبيه خروجي هاي كوچك سوخت است. سنگ هاي اطراف اين خروجي هم با چيزي شبيه دوده پوشيده شده است.
پديده عجيب و مرموز ديگري كه موجب شگفتي اعضاي گروه اكتشاف شد، وجود يك رد و اثر 300 متري است كه همچون يك باند يا مسير حركت در قالب يك سراشيبي در كف دريا به نحو عجيبي هموار و صاف شده كه در انتهاي آن نيز شي موموز قرار گرفته و حاكي از آن است كه شي بشقاب پرنده اي در طول اين مسير به نوعي كشيده شد و گويي خط ترمز به جا گذاشته است تا پيش از آن كه به طوركامل متوقف شود. در واقع اين مسير 300 متري به نوعي باند فرود اين شي در كف درياست.


بلند قدترين خانواده جهان در گينس

بلند قدترين خانواده جهان در هند اميدوارند كه نامشان در كتاب ثبت ركوردهاي جهاني گينس ثبت شود.
«شاراد كولكارني» 52 ساله گفت: مجموع قد من و همسر و دو دخترم به حدود هفت متر و 92 سانتيمتر مي رسد.
خانواده «كولكارني» در سال 1989 ميلادي نيز عنوان بلندقدترين زوج هندي را در كتاب ركوردهاي «ليمكا» بدست آورده و اميدوارند اين عنوان را در كتاب ركوردهاي جهاني گينس نيز بدست آورند اما در حال حاضر اين ركورد به يك زوج آمريكايي تعلق دارد.
همسر شاراد گفت: وقتي نوجوان بودم هميشه به دليل قد بلندم مورد مسخره ديگران قرار مي گرفتم به همين دليل تمايلي نداشتم، شخصيت فعالي داشته باشم. همچنين نگران پيدا نكردن مرد مناسب با شرايطم براي ازدواج بودم اما مادربزرگم پس از آشنا شدن با «شاراد» مرا به او معرفي كرد.به گزارش روزنامه ديلي ميل، «شاراد» پس از تشكيل خانواده و براي اينكه اعضاي خانواده اش زندگي راحت تري داشته باشند خانه و وسايل داخل آن را به گونه اي تغيير داد كه متناسب با شرايط آنان باشد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14