(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 تير 1391 - شماره 20240

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اقليت بادكنكي ! (يادداشت روز)
احمدي نژاد پس از بازگشت از آمريكاي لاتين:
مقاومت كشورهاي مستقل ،طرح غربي ها را در اجلاس «ريو+20» ناكام گذاشت
صدا نمياد ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
در گفت وگوي تلفني با داوود اوغلو صالحي خويشتنداري تركيه و سوريه را خواستار شد
بهشتي پور: محاسبات 1+5 درباره موضوع هسته اي ايران اشتباه از آب درآمد
ديدار سرپرست حجاج ايراني با سيد حسن نصرالله
انقلاب اسلامي مصر فيوز منوشه امير را پراند! (خبر ويژه)
اگر با اصلاح طلبان ناراضي نشد با اصولگرايان ناراضي ببنديد! (خبر ويژه)
نقش صهيونيست دو آتشه در تاسيس گروه هاي تكفيري (خبر ويژه)
پريماكف: آمريكا دغلباز است درست مانند ما در شوروي كمونيست (خبر ويژه)
متخصص جعل نظرسنجي از علت غافلگيري گروهك ها مي گويد (خبر ويژه)


اقليت بادكنكي ! (يادداشت روز)

ساعت 7 بعدازظهر ديروز - به وقت تهران- و در حالي كه جمعيت انبوهي به حمايت از محمد مرسي نامزد اسلامگراي رياست جمهوري مصر در ميدان التحرير قاهره گرد آمده و اعلام نتيجه نهايي انتخابات رياست جمهوري را انتظار مي كشيدند، «فاروق سلطان» رئيس كميسيون عالي انتخابات بعد از قرائت گزارش طولاني از گردش كار اين كميسيون كه حوصله مردم را به سر آورده و حتي صداي مجري برنامه زنده CNN را نيز درآورده بود، «محمد مرسي» را به عنوان پيروز انتخابات رياست جمهوري مصر معرفي كرد. بلافاصله بعد از اعلام پيروزي محمد مرسي، فرياد الله اكبر جمعيت چند ده هزار نفري حاضر در ميدان التحرير فضا را به لرزه درآورد و غريو شادي مردم به هوا برخاست.
اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوري مصر با تاخير فراوان روبرو شد و دراين باره گفتني هايي هست.
دادگاه قانون اساسي مصر كه همچنان در دست عوامل رژيم آمريكايي مبارك است دو روز قبل از برگزاري انتخابات طي حكمي پارلمان مصر را منحل كرد! در پي اين اقدام غيرمنتظره و مشكوك كه اعتراض گسترده مردم را به دنبال داشت، اختيار قانون گذاري از پارلمان به شوراي نظامي حاكم منتقل شد. اين شورا كه مجموعه اي از ژنرال هاي رژيم مبارك را درخود جاي داده است، بعد از برگزاري انتخابات با صدور چند بيانيه، بخش قابل توجهي از اختيارات رئيس جمهور آينده را از وي بازپس گرفته و به خود اختصاص داد. شوراي نظامي، وظيفه تشكيل مجلس موسسان قانون اساسي و نظارت بر گردش كار آن را در اختيار گرفت. اين اقدام مي تواند در ساختار قانون اساسي آينده مصر و سمت و سوي آن تاثير فراواني داشته باشد كه با توجه به ماهيت وابسته و سكولار اعضاي شوراي نظامي، تلاش اين شورا براي دور كردن قانون اساسي آينده از آموزه هاي اسلامي از جمله اهداف و برنامه هاي مورد نظر آن خواهد بود. از سوي ديگر شوراي نظامي حاكم در آخرين بيانيه خود اعلام كرد كه از اين پس، رئيس جمهور مصر فرمانده كل قوا نخواهد بود.
اقدامات مشترك و شتاب زده «دادگاه قانون اساسي» و «شوراي نظامي حاكم» كه در هر دو نهاد ياد شده، عوامل سرسپرده رژيم مبارك- بخوانيد آمريكا و اسرائيل- حضور موثر دارند از توطئه اي حكايت مي كند كه آمريكا و متحدانش با بهره گيري از عوامل وابسته خود براي آينده مصر و مصادره انقلاب اسلامي مردم آن تدارك ديده و به صحنه آورده اند. دراين باره توجه به چند نكته ضروري است.
الف: در انتخابات نزديك به 5 ماه قبل مجلس مصر، احزاب اسلامگرا مجموعا 368 كرسي از 498 كرسي مجلس- حدود 80 درصد از آراء و كرسي ها- را به دست آوردند ولي در انتخابات رياست جمهوري كه به فاصله 4 ماه و چند روز بعد از انتخابات مجلس برگزار شده آراء اسلامگراها از 80 درصد به 43 درصد تنزل يافته است! آيا مي توان اين تنزل نزديك به 50 درصدي را در فاصله 4ماهه منطقي و طبيعي تلقي كرد؟! پاسخ به وضوح منفي است مخصوصا آن كه در فاصله زماني ياد شده به گواهي شواهد و رخدادهاي اين چند ماهه، حساسيت مردم مصر نسبت به انقلاب اسلامي خود و ضرورت پاسداري از آن در مقابل توطئه هاي آشكار دشمنان افزايش و غلظت چشمگير و غيرقابل انكاري داشته است.
ب: اكنون پرسش اين است كه وقتي «شوراي نظامي حاكم» با بهره گيري از اختيارات نامشروع خود مي تواند احمد شفيق، نخست وزير رژيم مبارك، و عامل سرسپرده آمريكا و متحدانش را از جايگاه 20درصدي به 57 درصدي برساند چرا از معرفي او به عنوان پيروز نهايي انتخابات مصر خودداري كرده است؟! پاسخ اين پرسش را بايد در دو علت زير جستجو كرد.
1- معرفي احمد شفيق به عنوان رئيس جمهور آينده مصر به مفهوم ادامه حاكميت حسني مبارك بود. ديكتاتوري كه با انقلاب اسلامي مردم مصر سرنگون شده است. بنابراين بديهي است كه مردم مصر حضور او را در حاكميت تحمل نكرده و براي سرنگوني وي دست به انقلابي گسترده تر از قبل مي زدند و به يقين در انقلاب بعدي، باقيمانده رژيم مبارك - از جمله شوراي نظامي- را نيز از صحنه بيرون مي كردند. بنابراين معرفي وي به عنوان رئيس جمهور آينده مصر نه فقط به نفع آمريكا و متحدانش نبود بلكه اندك جاي پاي خود در مصر آينده را نيز از دست مي دادند.
2- و اما، با توجه به اين كه غرب نمي توانست احمد شفيق را -به علت پيش گفته- بر كرسي رياست جمهوري مصر بنشاند چرا وي را در انتخابات دور اول و دوم بركشيده و بالا آورد؟ و چرا به شكست احمد شفيق در دور دوم كه شكست غرب بود تن داد؟ آيا نمي توانست از ابتدا وارد اين بازي نشود؟ در پاسخ بايد گفت آمريكا و متحدانش با بركشيدن احمد شفيق به عنوان نماينده سكولارها و طرفداران رژيم سابق - حاميان ادامه پيوند مصر با اسرائيل- در پي آن بوده اند كه اين اقليت كم جمعيت و حداكثر 10 درصدي- در انتخابات پارلمان- را يك «اقليت بزرگ»! جلوه دهند. اقليتي كه براساس پروژه ياد شده فقط چند درصد ناچيز با توده هاي عظيم مسلمان و انقلابي مصر فاصله دارد! و سپس با استناد به اين «اقليت بادكنكي» و «درشت نمايي» شده از حاكميت بعدي مصر، سهم خواهي كنند!
ديروز شبكه تلويزيوني CNN دو خبرنگار بين المللي و برجسته خود، كريستين امانپور و «بني ودمن» را به ميدان التحرير قاهره فرستاده و با قطع برنامه هاي عادي گزارش پيوسته اي از مراحل مختلف، قرائت بيانيه رئيس كميسيون عالي انتخابات، شور و تحرك مردم در اين ميدان، اعلام نتيجه نهايي و نهايتاً عكس العمل پرشور مردم به بينندگان خود ارائه مي كرد. نكته درخور توجه اينكه دوربين هاي شبكه CNN و همزمان با آن شبكه بين المللي B.B.C و «يورونيوز» روي جمعيت ميدان التحرير زوم شده بود و در حالي كه «بني ودمن» و «كريستين امانپور» هر از چندگاه تأكيد مي كردند هواداران احمدشفيق در نقطه ديگري از شهر قاهره تجمع كرده اند، حتي يك صحنه از اين تجمع مورد ادعا را نيز نشان ندادند! و با استفاده از يك ترفند رسانه اي، تنها به نشان دادن صحنه اي از تجمع تعدادي از مردم در يكي از خيابان هاي قاهره، آنهم از فاصله زياد و بي آن كه پلاكارد و يا شعاري از جانب آنان قابل ديدن يا شنيدن باشد بسنده كردند! دقيقاً همان ترفندي كه در جريان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 به آن متوسل شده بودند!
گفتني است در طول گزارش ياد شده، كريستين امانپور بيش از 4 بار به مصاحبه اي كه چند روز قبل با محمد مرسي داشت اشاره كرده و مي گفت از وي پرسيدم، در صورت پيروزي و تكيه زدن بر كرسي رياست جمهوري مصر، كشور خود را با الگوي «تركيه» اداره مي كنيد يا الگوي ايران؟ و مي افزود آقاي مرسي به اين پرسش من پاسخ روشني نداد. ولي در يكي از 4 نوبت ياد شده به جمعيت انبوه ميدان التحرير و فريادهاي الله اكبر آنها اشاره كرد و گفت؛ بعيد است كه آنها در پي الگوي تركيه باشند.
و بالاخره بايد گفت، يكي از اشتباهات فاحش اخوان المسلمين كه خيلي زود با پي آمد ناگوار و تلخ آن روبرو شدند، اجازه حضور به عوامل وابسته رژيم سابق و سپردن اختيارات حساس و تعيين كننده به آنان بوده است و حال آن كه انتظار مي رفت عرصه كشور انقلابي خود را از حضور اين جرثومه هاي فساد و تباهي و وابستگان نشان دار آمريكا و اسرائيل پاكسازي كنند. خواسته اي كه مردم مسلمان و انقلابي مصر بارها بر آن تأكيد ورزيده و بعد از بيانيه ها و احكام اخير شوراي نظامي براي مقابله با آن كفن پوشيده و به صحنه آمده بودند. امروزه نگاهي به خواسته هاي اعلام شده مردم مصر به وضوح حكايت از آن دارد كه حذف مقتدرانه و بي ملاحظه عوامل رژيم سابق اولين انتظار آنان از رئيس جمهور منتخب خويش است و بديهي است كه حاضر نيستند دستاوردهاي انقلاب اسلامي خود را با پس مانده هاي وابسته به رژيم سابق تقسيم كرده و به يك «اقليت بادكنكي» كه ساخته و پرداخته آمريكا و اسرائيل است در اداره و مديريت نظام برخاسته از انقلاب و آموزه هاي اسلامي مصر، اجازه سهم خواهي بدهند!
حسين شريعتمداري
 


احمدي نژاد پس از بازگشت از آمريكاي لاتين:

مقاومت كشورهاي مستقل ،طرح غربي ها را در اجلاس «ريو+20» ناكام گذاشت

رئيس جمهور گفت: در نشست «ريو+20» كشورهاي غربي پيشنهاد داده بودند تا مجموعه اي ايجاد شود كه شيوه زندگي را به ملت ها ديكته كند كه با مقاومت كشورهاي مستقل اين طرح تحميلي در حاشيه قرار گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي كشورمان بعدازظهر ديروز پس از بازگشت از سفر به كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين در فرودگاه مهرآباد تهران و در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تبريك ايام شعبانيه به ملت ايران و جامعه بشري در خصوص دستاوردهاي سفر به كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين گفت: در جريان سفر به منطقه آمريكاي لاتين در راستاي تحكيم مناسبات و پيگيري روابط دوجانبه و بين المللي به دو كشور بوليوي و ونزوئلا سفر كرديم و راهكارهاي چگونگي گسترش روابط و توسعه مناسبات را با مقامات عالي رتبه لاپاز و كاراكاس مورد بررسي قرار داديم.
احمدي نژاد با اشاره به افتتاح بخشي از طرح بزرگ خانه سازي توسط شركت هاي ايراني در ونزوئلا در جريان اين سفر گفت: اين طرح به عنوان يكي از طرح هاي ماندگار در ونزوئلا بوده كه اميد به خانه دار شدن را در ميان عده زيادي از مردم افزايش داده است.
رئيس جمهور افزود: طرح هاي حمل و نقل، ساخت كشتي هاي غول پيكر، ايجاد كارخانه هاي بزرگ و همكاري در بخش هاي نفت و گاز از جمله اقداماتي است كه در جهت توسعه روابط در دو كشور ونزوئلا و بوليوي در دست پيگيري و اجرا قرار دارد.
احمدي نژاد همچنين خاطرنشان كرد: در جريان اين سفر در خصوص مسائل منطقه اي و بين المللي بحث و تبادل نظر شد و تصميمات بزرگي براي دستيابي به اهداف بلند اتخاذ گرديد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش سفر به كشور برزيل براي شركت در اجلاس توسعه و محيط زيست سازمان ملل متحد را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينكه 20 سال پيش اين اجلاس در برزيل با موضوع محيط زيست پايه گذاري شده بود و پس از آن دو اجلاس ديگر برگزار شد و اين اجلاس به عنوان دومين اجلاس در برزيل شكل گرفته بود، گفت: در اين اجلاس موضوع و محور جلسات از محيط زيست به برنامه ريزي هاي پيشرفت و توسعه ملت ها تغيير يافته بود.
احمدي نژاد ادامه داد: غربي ها پيشنهاد داده بودند تا مجموعه اي ايجاد شود كه شيوه زندگي را به ملت ها ديكته كند كه در اين زمينه كشورهاي مستقل و گروه 77 مقاومت كرده و دولت برزيل هم به خوبي مديريت و كمك كرد تا آن طرح اصلي كه قرار بود به ملت ها تحميل شود در حاشيه قرار بگيرد.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: در اين اجلاس مقرر شد تا ابتدا تعريف روشن و مشتركي از پيشرفت و توسعه براي ملت ها تبيين شده و سپس ساز و كار آن ارائه شود.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه بيش از 100 نفر از مسئولان اين كشورها در اين اجلاس شركت كرده بودند، گفت: در حاشيه اين اجلاس با برخي از مسئولان و سران كشورها ديدار كرديم و از جمله آنها نشست با دبيركل سازمان ملل متحد بود كه در آن مسائل منطقه را به طور مفصل مورد بررسي قرار داديم.
رئيس جمهور با بيان اينكه در ديدار با دبيركل سازمان ملل، جمهوري اسلامي ايران نگراني خود را از حوادث و آتش افروزي هايي كه توسط زياده خواهان در منطقه انجام مي شود، اعلام و نسبت به آنها احساس نگراني كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين نشست اعلام كرد با هر طرحي از سوي سازمان ملل در راستاي صلح و آرامش براي ملت هاي منطقه همراهي و از آن حمايت خواهد كرد.
احمدي نژاد همچنين به ديدار و گفت وگوي خود با نمايندگان رسانه ها و نخبگان برزيلي و بحث درباره مسائل مختلف جهاني در اين جلسه اشاره كرد و اظهار داشت: آن اهدافي كه ملت ايران در انقلاب اسلامي دنبال مي كرد و همچنان در كانون مطالبات ملت ايران قرار دارد و نوع نگاه و رويكرد اين مردم به مناسبات جهاني را شكل داده است، امروز به شدت گسترش يافته و نخبگان ملت ها از جمله برزيل، به عنوان كشوري كه نقش بسزايي در تحولات منطقه آمريكاي لاتين و عرصه بين المللي دارند، همين ادبيات، آرمان ها و تحليل ها را به زباني ديگر بيان كرده و ملت ايران را به عنوان كانون مطالبات خود معرفي مي كنند.
 


صدا نمياد ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از مدعيان اصلاحات كه جعل نظرسنجي و عذرخواهي از جاسوسان آمريكايي را در پرونده خود دارد، گفته است بعد از صدور فرمان مانور تجمل توسط رئيس دولت سازندگي، عده اي نوكيسه به ثروت اندوزي و رانت خواري هاي كلان روي آوردند.
گفتم: ولي ايشان و بقيه اصلاح طلبان كه به رئيس دولت سازندگي انتقادهاي شديد داشتند، از 15 سال قبل تاكنون با همين اعضاي دولت سازندگي ائتلاف كرده و جبهه واحدي تشكيل داده اند.
گفت: در انتخابات رياست جمهوري 76، مجلس 79، رياست جمهوري 80 و 84 و 88 هم دست همه آنها از جمله همين آقا در يك كاسه بود.
گفتم: يكي از خان ها كه متوجه شده بود نوكرش تخم مرغ هاي او را مي دزدد، نوكر خود را صدا كرد و پرسيد؛ چه كسي تخم مرغ ها را كش مي رود؟ و نوكر وانمود كرد كه چيزي نمي شنود. ارباب بعد از چندبار تكرار سرانجام براي اطمينان جاي خودش را با نوكرش عوض كرد و از او خواست چيزي بگويد. نوكر گفت؛ كدام خان، شب ها به راهزني رفته و قافله ها را لخت مي كند؟ و ارباب كه اوضاع را خيط ديده بود گفت؛ حق باتوست. اينجا اصلاً صدايي شنيده نمي شود!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤تمام هم و غم غربي ها تامين منافع رژيم صهيونيستي است و اين كار را به قيمت نابودي تمام دنيا انجام مي دهند. بنابراين تعجب نكنيد از اينكه غربي ها در مذاكرات در ضعف هستند و ما برگ برنده را داريم، در مقابل ما سخت گيري مي كنند. اما ما نبايد از حق خود در برابر غربي ها كوتاه بياييم و سر سوزني به غربي ها فرصت سوءاستفاده ندهيم.
رضا ايران منش
¤اعياد شعبانيه بر تمام شيعيان و پيروان اهل بيت(ع) در عالم مبارك باد.
7964---0912
¤وقتي به انقلاب مصر و انتخابات آن نگاه مي كنيم خلأ رهبري و ولايت را به وضوح مي بينيم و بايد به خاطر نعمت امامت و رهبري ولي فقيه در ايران خدا را شاكر باشيم.
امين
¤به فرماند هان ارتش مصر مي گوييم كه از ارتش ايران در زمان انقلاب ياد بگيرند و به مردم بپيوندد وظيفه آنها دفاع از مردم است نه اينكه حافظ منافع اسرائيل باشند و در مقابل ملت بايستند. اين بيداري بين ملت اسلام و عرب ايجاد شده و اين انقلاب دنده عقب ندارد ارتش بايد به مردم بپيوندد تا عزت و افتخارش حفظ شود.
يك شهروند
¤مردم مصر براي جلوگيري از مصادره شدن انقلابشان بايد شوراي نظامي اين كشور را كه از وفاداران به رژيم مبارك هستند به هر قيمتي كه شده كنار بگذارند و تحول در تمام امور را اجرا كنند.
5764---0912
¤بحمدالله به بركت سال هاي جهاد اقتصادي و توليد ملي، از توليدكنندگان كشور حمايتهاي در خور شأن مي شود، اما لازم است براي جلوگيري از سوءاستفاده هاي متعدد در اين عرصه مثل مصرف در خارج از اين موضوع يا عدم احقاق حقوق كارگران استخدامي از وجود بازرسان دائمي استفاده شود.
سليمان بلغار
¤خطاب به حلقه انحرافي لانه كرده در كنار دولت بنويسيد گراني هاي ساختگي آنان به منظور ايجاد فشار براي دست كشيدن ملت از آرمان هاي خود اگر منجر به قحطي هم بشود كه نمي شود ما مردم از انقلاب، نظام و رهبري دست نخواهيم كشيد و تا آخر ايستاده ايم.
4652---0912
¤كارخانه هاي بزرگ مثل سايپا و ايران خودرو هر روز صدها متر مكعب آب مصرف كرده و آن را به چاه فاضلاب مي ريزند، در چنين شرايطي كه همه به فكر صرفه جويي هستند، اين شركت ها بايد اين آبها را تصفيه كرده و مجددا به مصرف صنعتي برسانند.
جعفر ريشه
¤اعدام و مجازات 4 نفر متجاوز به عنف آن هم پس از گذشت 3 تا 6 سال از وقوع جرم و جنايت و پس از فراموشي بزه تاثير بسيار ناچيزي بر پيشگيري از جرم دارد به نظرم بهتر است دستگاه قضا در اين گونه موارد از حداقل زمان بهره و از اطاله دادرسي به شدت بپرهيزد.
محقق
¤در خبرهاي راديو و تلويزيون اعلام شد كه 50 دستگاه اتوبوس چيني وارد ناوگان حمل و نقل شهري كرج شد؟ در همين ارتباط خبري ديگر نقل شد كه سازنده اتوبوس داخلي در سمنان 300 دستگاه ناوگان حمل شهري در انبار دارد و منتظر خريد شهرداران است. خواستم به شهردار محترم كرج و مسئولين از اين دست عرض كنم اين است معني و مفهوم عملي «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني؟!»
احمد كريمي
¤وعده راه اندازي ايستگاه ارم سبز خط 4 مترو توسط شهرداري تهران به كجا رسيد؟ چرا مسئولين مترو و شهرداري تهران به وعده اي كه مي دهند عمل نمي كنند؟ تا كي بايد با اين انبوه جمعيت و جنگ اعصاب در محل كار خود حاضر شويم؟
محمديان
¤ در شهرستان خورموج بوشهر مسكن مهر تا به حال هزينه زيادي براي ما داشته است كه عبارت است از : 1-5/8 ميليون تومان مشاركت2-22ميليون تومان وام مسكن 3- 5ميليون تومان از بانك مهر، ولي به جز آب و برق از نعمت امكانات رفاهي و... بي بهره ايم به رياست جمهوري نامه نوشتم، به خبر 30:20پيام دادم ولي تا به حال هيچ خبري نشده است شايسته است با اين همه هزينه هايي كه بر دوش ما گذاشته مي شود از حداقل رفاهيات نيز بهره مند شويم.
يك شهروند اهل خورموج
¤ از وزير محترم صنعت، معدن و تجارت درخواست مي شود از برنج هاي 1800 توماني و مرغ هاي 5700توماني به شهرستانها از جمله زابل هم ارسال نمايند؟!
صياد
¤ در اتوبان قم-كاشان با اين كه عوارض سنگيني گرفته مي شود وضع آسفالت ها بسيار مشكل دارد و بعضي چاله هاي آن باعث وارد آوردن صدمات به خودروهاي عبوري مي شود.
0137---0935
¤ تاكسي هاي فومن گاز سي ان جي ندارند. عدم تحويل گاز به تاكسي داران به يك دردسر بزرگ تبديل شده است و رانندگان ناچار از روي آوردن به مصرف بنزين شده اند كه با توجه به وضعيت خاص شهرستان فومن و توابع با توجه به شرايط اقتصادي فعلي براي تاكسي ها اصلا مقرون به صرفه نيست. از مسئولين محترم تقاضاي رسيدگي فوري داريم.
رامين يحيي پور از بوئين
¤ در همدان هر روز شاهد افزايش قيمت مرغ هستيم يعني هر روز 500تومان قيمت آن افزايش مي يابد و كسي هم براي مقابله با آن كاري نمي كند؟چرا؟
0199---0918
¤ چند سال است ماده 147 درخصوص دريافت سند ملغي شده و گفته مي شود مجلس شوراي اسلامي مصوبه جديدي را در اين مورد تصويب و براي اجرا به دولت ابلاغ كرده است. تقاضاي ما اين است كه سازمان ثبت اسناد كشور اين قانون را براي اجرا به دفاتر اسناد سراسر كشور ارسال كند.
آب پيكر از لاهيجان
¤ هرج و مرج در قضيه مسكن به جايي رسيده كه قيمت رهن و اجاره مسكن در اسلامشهر به نرخ آن در تهران پايتخت كشور پهلو مي زند مسئولين قبل از هر چيز بايد به فكر علاج اين معضل باشند.
0407---0919
¤ مسئولين ورزش كشور به جاي اينكه به فكر تمامي رشته هاي ورزشي باشند فقط به فوتبال چسبيده اند و دراين راه ميلياردي هزينه مي كنند چرا دو تيم فوتبال پيروزي و استقلال را به طور كامل به بخش خصوصي واگذار نمي كنند تا از بيت المال براي اين دو تيم هزينه نشود.
0115---0910
¤ صبح جمعه 2/4/91 به اتفاق ديگر مسافرين با پرواز شماره 5011 متعلق به شركت ماهان از جده عربستان عازم ايران بوديم. هواپيما ساعت 6 صبح در تهران به زمين نشست آنچه كه در اين پرواز ما را بيش از هر چيز ناراحت كرد مخالفت كادر پرواز اين هواپيما با خواندن نماز ما مسافرين در داخل هواپيما بود. با اينكه وقت نماز صبح در حال قضا شدن بود متاسفانه روي تصميم غلط و خلاف شرع خود اصرار داشتند و كار خود را پيش بردند.
فاطمي
¤ اين شيوه كه هر مغازه دار به سليقه خودش نرخ اجناس را تعيين مي كند واقعا نوبر است. اين لجام گسيختگي در قيمت كالاها مردم را سخت آزار داده و مي دهد و بايد از عواقب آن ترسيد.
5125---0916
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 12
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 23/3/91 با عنوان «عبور از ميدان امام خميني» به اطلاع مي رساند: «طبق اعلام حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه، به جهت ميراثي بودن ميدان امام خميني(ره) نصب پل هوايي عابر پياده مقدور نمي باشد و طرح ساماندهي ميدان نيز از طريق زيباسازي در دست تهيه است.»
كيهان: اگر زيباسازي ميدان متضمن ايمن سازي آن براي عابران باشد امري پسنديده است والا اگر توجه به حفظ ابنيه ميراث فرهنگي باعث به خطر افتادن جان عابران پياده باشد بايد فكر ديگري كرد.
پاسخ شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 25خرداد 91ص9 با مضمون: اعتراض به ورود بانوان به واگن هاي عمومي به اطلاع مي رساند. «براي آسايش هر چه بيشتر بانوان محترم، سه واگن از هر قطار (5/1 واگن در ابتدا و 5/1 واگن در انتهاي قطار) به اين عزيزان اختصاص يافته است و از ورود آقايان به واگنهاي مورد نظر جلوگيري مي گردد، اما ورود بانوان به واگن آقايان بلامانع است.»
كيهان: سوال خوانندگان اين است كه چرا با وجود اختصاص واگن ويژه براي خانمها آنها مجازند وارد واگن آقايان شوند و آيا اصولا اين كار نقض غرض تفكيك بانوان و آقايان در قطارهاي مترو نيست؟


در گفت وگوي تلفني با داوود اوغلو صالحي خويشتنداري تركيه و سوريه را خواستار شد

به دنبال سرنگوني يك فروند هواپيماي نظامي تركيه در پي تجاوز به حريم هوايي سوريه، وزير امور خارجه كشورمان خواستار خويشتنداري طرفين براي حل و فصل اين موضوع شد.
علي اكبر صالحي شنبه شب در تماس تلفني با احمد داوود اوغلو، همتاي ترك خود ضمن دعوت از دو طرف به آرامش و خويشتنداري، ابراز اميدواري كرد با درايت، سعه صدر و گفت وگو اين مسئله مورد ارزيابي قرار گرفته و با حل و فصل مسالمت آميز آن، آرامش و ثبات منطقه حفظ شود.


بهشتي پور: محاسبات 1+5 درباره موضوع هسته اي ايران اشتباه از آب درآمد

يك كارشناس مسايل بين الملل محاسبات گروه1+5 پيرامون موضوع هسته اي كشورمان را اشتباه خواند وتاكيد كرد كه غرب بايد حداقل بخشي از تحريم ها عليه ايران را لغو كند.
حسن بهشتي پور درباره مذاكرات مسكو و تاكيد بر برگزاري جلسات كارشناسي از سوي طرفين گفت: در بدترين حالت مي توان در نظر گرفت كه 1+5 به دنبال وقت كشي بوده و نمي خواهد اين مذاكرات به نتيجه برسد كه اين مساله به كارشكني هاي انجام شده توسط اسراييلي ها و صهيونيست ها در ميان انگليس، فرانسه و آمريكا بازمي گردد و اين كارشكني ها باعث مي شود كه در عمل توافقات احتمالي در مذاكرات مسكو به دست نيايد.
وي به ايسنا گفت: در حالت خوش بينانه نيز اصولا كشورهاي غربي عادت كرده اند كه از موضع بالا با ايران صحبت كنند و چون آنها مشخص كردند كه در مذاكرات بغداد بر سه بند از قبيل لزوم توقف غني سازي اورانيوم به ميزان 20درصد و تعطيلي فردو مذاكره كنند به همين دليل نيازي به برگزاري بحث هاي كارشناسي احساس نمي كردند اما وقتي وارد عمل شدند، مشاهده كردند اين مساله به همين سادگي نيست.
بهشتي پور با بيان اين كه محاسبات 1+5 درباره موضوع هسته اي ايران اشتباه از آب درآمد، اضافه كرد: آنها تصور مي كردند كه تحريم ها باعث شده است كه ايران پشت ميز مذاكره بنشيند و هر شرايطي را كه انها اعلام كنند، مي پذيرد اما اكنون كه در مذاكرات مسكو دانسته اند اين محاسبات اشتباه بوده است تصميم گرفته اند جلسات كارشناسي را برگزار كنند.
اين كارشناس مسائل بين الملل افزود: در جلسات كارشناسي شركت كنندگان مسائل را از لحاظ حقوقي و كارشناسي بررسي مي كنند. نشست كارشناسي در استانبول در شرايطي مي تواند موفقيت آميز باشد كه واقعا جنبه هاي فني و حقوقي موضوعات در اين نشست با جزييات مورد بررسي قرار گيرد و دو طرف بتوانند به راهكارهاي دوطرفه دست يابند. قطعا دو طرف بايد به حدود ميانه توجه كرده اين بدين معناست كه با راهكارهاي مشترك براي دستيابي به ديدگاه مشترك تلاش كنند.
وي با اشاره به تاثير تحريم ها بر مذاكرات ايران و 1+5 تصريح كرد: به هر حال ايران پذيرفته است كه در شرايط اعمال تحريم نيز به مذاكرات ادامه دهد و در مقابل 1+5 نيز پذيرفته است با وجود ادامه غني سازي اورانيوم مذاكرات ادامه يابد. اين يك پذيرش دوطرفه است. اين يك نكته مثبت است. اما يكي از مسائل راهگشا در مذاكرات اين موضوع مي تواند باشد كه غرب دست كم بخشي از تحريم هاي اعمالي عليه ايران را لغو كند.
 


ديدار سرپرست حجاج ايراني با سيد حسن نصرالله

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه با سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان در بيروت ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش فارس، پايگاه خبري «الانتقاد» لبنان روز يكشنبه از ديدار سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان با حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني و هيئت همراه خبر داد.
اين پايگاه خبري نوشت:«غضنفر ركن آبادي» سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت نيز در اين نشست كه به بررسي عموم مسائل و اوضاع پرداخته شد ، حضور داشت.
االانتقاد به جزئيات بيشتر اين ديدار اشاره اي نكرد.


انقلاب اسلامي مصر فيوز منوشه امير را پراند! (خبر ويژه)

راديو اسرائيل ضمن اهانت به مردم انقلابي مصر و ابراز خشم از انقلاب آنها، نظاميان سركوبگر وابسته به آمريكا و رژيم خودكامه مبارك را مورد ستايش قرار داد.
منوشه امير مجري راديو رژيم صهيونيستي كه حتي از به كار بردن نام انقلاب هراسان است، مي گويد: نامش را به اشتباه بهار عربي گذاشتند ولي دست كم در مورد مصر به تند بادي خروشان مبدل گرديده كه ممكن است همه چيز را با خود ببرد. آمريكايي ها هنوز هم زودباورانه مي گويند مصر بالاخره راه خود را خواهد يافت اما مثل ايران كه به دست آيت الله خميني دشمن سرسخت آمريكا افتاد، اگر اخوان المسلمين قدرت را نيز به دست بگيرند، لحظه اي از ستيز با آمريكا و نفوذ غرب بازنخواهند ايستاد.
وي با دفاع از رفتار كودتاگونه نظاميان وابسته به رژيم مبارك اظهار داشت: كيست كه نداند علت انحلال پارلمان، همانا اكثريت عددي اخوان المسلمين و ديگر اسلامگرايان بود كه در واقع مي توانستند در قانون گذاري يكه تاز ميدان باشند و مصر، آن كشور باستاني، سرزمين فراعنه و فرهنگ شگفت آور دورانشان را به دوران نخستين اسلام بازگردانند .
وي مي افزايد: بسيار طبيعي است كه نظاميان مصر نمي خواهند حكومت به دست اسلامگرايان افراطي بيفتد. مصر در طول دهه ها از گره زدن سرنوشت خود با غرب سود برده و رفاه مردم خود را تأمين كرده است افسران مصري كه ارشدهايشان تحصيل كرده غرب به ويژه آمريكا هستند، آباداني و رفاه مصر را مي خواهند.
منوشه امير البته به قبرستان نشيني ميليون ها مصري اشاره اي نكرد همچنان كه توضيح نداد چرا به انتخاب و تلقي متفاوت همان مردم احترام نمي گذارد و از خودكامگي ژنرال هاي رژيم سابق جانبداري مي كند؟ او البته در ادامه با دهن كجي به مردم سالاري، مردم همان «مصر با فرهنگ» را مورد حمله قرار داد و گفت: آراي اخوان المسلمين و اسلامگراها در انتخابات (هم پارلماني و هم رياست جمهوري) مصر نتيجه شست و شوي مغزي مردم آن كشور است كه بخش عظيمي از آنان را روستانشينان فاقد سواد خواندن و نوشتن تشكيل مي دهد كه باور مذهبي در قلبشان عميقا ريشه دوانيده و آزادي و دموكراسي و مردمسالاري واژه هايي نيست كه به آن خوي گرفته باشند. آيا مردم مصر آمادگي فرهنگي و رواني آن را داشته و دارند كه به سوي دموكراسي واقعي گام بردارند؟ گروه حماس نيز با همين شيوه در غزه بر قدرت مسلط شد.


اگر با اصلاح طلبان ناراضي نشد با اصولگرايان ناراضي ببنديد! (خبر ويژه)

يك همكار فراري نشريات زنجيره اي، اصلاح طلبان را مهياي باخت در انتخابات رياست جمهوري سال آينده و كوبيدن ميخ اصلاحات بر تابوت جنبش سبز توصيف كرد.
آرش «غ» در وب سايت «نداي سبز آزادي» نوشت: اصولگرايان اصلاح طلبان را فقط براي حضور در صحنه و اينكه بازي را ببازند، مي خواهند انتخابات سال 92 هم از جنس همين بازي هاست. بازي باخت و مهره هايي كه شرط بندي روي آنها، شرط بندي روي اسب بازنده است و اگرچه برخي تحليل گران وطني با توهمي رويايي وعده «دوم خرداد 76» با كانديداتوري معاون اول دولت اصلاحات را مي دهند، اما در بي عملگي سياسي آنها همين بس كه يك روز پيش از 3 تير 84 هم هاشمي رفسنجاني را برنده انتخابات مي دانستند. آنها برخلاف آنها مي گويند امثال «عارف» ممكن است رد صلاحيت شوند و به همين دليل اصلاح طلبان مي توانند سراغي از آقاي [ق] بگيرند. اين فرض هم از همين توهم رويايي سياسي شان سرچشمه مي گيرد و اتفاقاً اگر عارف و فردي در شكل و شمايل او- به عنوان «اصلاح طلبان راضي»- كانديدا شود حتماً تأييد صلاحيت هم مي گيرد تا اصلاح طلبان دوباره ببازند و اين شكست البته اگر به نام اصلاح طلبي تمام شود، به مثابه كوبيدن ميخ اصلاحات بر تابوت جنبش سبز است.
وي مي افزايد: اين كه مي گويم البته به معني آن نيست كه اصلاح طلبان و سبزها براي انتخابات نبايد برنامه اي داشته باشند. درست برعكس، اصلاح طلبان و سبزها بايد در بازي نظام وارد شوند، اما زمين بازي را خودشان باز تعريف كنند و در اين باز تعريف هم اگر لازم شد با محافظه كارترين اصولگرايان كه حداقلي از معيارهاي اصلاح طلبي را دارا باشد ائتلاف نمايند. واقعيتش اين است كه مدل كانديداي ايده آل اصلاح طلبان افرادي مانند رضا خاتمي و عبدالله نوري هستند. اگر مي شد روي رضا خاتمي ائتلاف كرد، حتي به قيمت احتمال بالاي 50 درصدي رد صلاحيت و جدا شدن اصلاح طلبان «راضي»، او بهترين گزينه ممكن بود. عبداله نوري اما چندان بي ميل براي رياست جمهوري نيست و در سال 88 هم تلاش هايي براي كانديداتوري داشت اما مشكل او اين است كه همانند رضا خاتمي با مشكلي به نام احتمال رد صلاحيت هم مواجه، است و رد صلاحيت او چالشي هم نمي آفريند. از اين رو عملاً اصلاح طلبان براي انتخابات آينده، شانس معرفي كانديداي قابل و مقبول را ندارند. در شكل و شمايل «اصلاح طلبان راضي» هم تنها به حراج كردن سرمايه اصلاحات و جنبش سبز خواهند پرداخت.
وي مي نويسد: اين روزها اما زمزمه هاي حمايت اصلاح طلبان از «اصول گرايان ناراضي» هم شنيده مي شود. افرادي مانند [ق] كه البته براي انتخابات رياست جمهوري اسب خودش را زين و حتي از اصلاح طلبان هم يارگيري كرده است. داستان رابطه او و اصلاح طلبان البته هميشه به شكل دوري و دوستي است. از اصلاح طلبان فرصت و يار بگير، اما به تندروهاي اصولگرا بهانه نده. از همين رو اصلاح طلبان به صورت بالقوه مي توانند با او همراه شوند، البته نه از آن رو كه او يك راست تكنوكرات است كه البته نيست، بلكه بدان جهت كه مي تواند در بازي قدرت به اصلاح طلبان فرصت بدهد.
غفوري اضافه كرد: اما بازي اصلاح طلبان با كارت كانديداتوري نامبرده محكوم به شكست است. بيش از انتخابات كه حتماً ستاد او سعي مي كنند اگر هم ارتباطي با سبزها و اصلاح طلبان داشته باشند، اين ارتباط پنهاني و چندان آشكار نباشد، و از آنجا كه در انتخابات هم پيروز نمي شوند. براي بعد از انتخابات، لقمه دندان گيري به اصلاح طلبان نمي رسد.
پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون ورشكسته، سپس آقاي [...] را گزينه اي ميانه(!) ميان نظام و مخالفان توصيف كرده و نوشت: او هر چند قبلاً رقيب اصلاح طلبان بوده اما امروز مي تواند تنها احياگر نيم بند اصلاح طلبي باشد. او حتماً مطلوب اول نيست اما اصلاح طلبان اين گونه پيغام مي دهند كه حتي حاضرند از رقيب سابق خود حمايت كنند. او تنها اصولگراي باقي مانده در جناح راست قديمي است كه واقعاً اندكي اصولگرا مانده است. او در زمانه اخير كناري نشست و نه در ظاهر و نه در باطن از اينكه اصولگرايان، اصلاح طلبان را اصلاح طلب مرده مي خواستند هم داستان نشد. اصلاح طلبان بدون پيش شرط حضور در دولت و فقط با تعهد اخلاقي اجازه فعاليت مي توانند در دوران وي خودشان را براي حضور دوباره در قدرت آماده كنند؛ اگر از امروز براي سال آينده و سال آينده براي 4 سال ديگر برنامه ريزي داشته باشند.
 


نقش صهيونيست دو آتشه در تاسيس گروه هاي تكفيري (خبر ويژه)

اسناد سري منتشره نشان مي دهد يك صهيونيست دو آتشه فرانسوي در سال 2001 به دنبال ايجاد يك گروه تكفيري موسوم به «سازمان جهاد و توحيد» در عراق بوده است.
به گزارش العالم، روزنامه الشروق الجزاير به تازگي سندي را منتشر كرد با مهر شخصي و سري در تاريخ 18سپتامبر 2001 از دفتر رياست جمهوري عراق منتشر شده و به نظر مي رسد آن را عبدحميد محمود منشي مخصوص صدام حسين رئيس جمهور معدوم اين كشور تهيه كرده باشد. در اين سند قيد شده كه «برنار هانري لوي» تلاش دارد تا يك سازمان تروريستي مرتبط با القاعده به نام توحيد و جهاد در عراق تاسيس كند.
در اين سند آمده كه دستگاه امنيتي رياست جمهوري عراق تحركات لوي را رصد كرده و مطلع است كه وي در تلاش بوده تا اين گروه تروريستي را جهت اعمال خرابكارانه تشكيل دهد.
الشروق اضافه مي كند؛ در پي بحراني شدن كشورهاي عربي در حوادث اخير، هانري كوشيد با برخي طيف ها در ليبي و تونس تماس بگيرد.
هانري لوي كسي است كه نشريه فرانسوي لوموند خرداد 2 سال پيش درباره وي نوشت: وزير خارجه فرانسه حمله اسرائيل به كاروان امدادرساني به غزه را مورد انتقاد قرار داد كه جاي استقبال دارد. اما هنوز در فرانسه كساني هستند كه جنايت اسرائيل را توجيه مي كنند. يك روز پيش از حمله اسرائيل به كاروان كمك هاي بشردوستانه به غزه، برنار هانري لوي با غيب گويي كه از صفات اوست در تل آويو گفت «من هرگز ارتشي اين چنين دموكراتيك نديده ام كه اين قدر اخلاقي رفتار كند». فيلسوف ما هنگام جنگ [22روزه] غزه هم بر روي يك تانك اسرائيلي خراميده بود تا وارد سرزمين هاي اشغالي شود.
 


پريماكف: آمريكا دغلباز است درست مانند ما در شوروي كمونيست (خبر ويژه)

وزير خارجه اسبق روسيه ضمن يك نشست اقتصادي آمريكا را متهم به فريبكاري، دغلبازي و در پيش گرفتن رفتارهاي تحميلي رژيم شوروي سابق كرد.
يوگني پريماكف در نشست اقتصادي سن پترزبورگ، هنري كيسينجر وزير خارجه اسبق آمريكا را مورد خطاب قرار داده و آمريكا را به تزوير و دغلبازي و دروغگويي متهم كرد. به گزارش ديپلماسي ايراني به نقل از الجزيره، پريماكف در اين نشست پرتنش و در پاسخ به اظهارات كيسينجر كه از تحولات جاري در سوريه عليه نظام حاكم بر اين كشور دفاع مي كرد و معتقد بود جامعه غربي و ايالات متحده آمريكا در مسير صحيح وارد شده اند ولي هنوز اقدامات كافي براي پايان دادن به بحران سوريه انجام نداده اند هشدار داد سوريه به جنگ داخلي نزديك شده و اگر چنين اتفاقي بيفتد تبعات آن همه منطقه و جامعه جهاني را در بر خواهد گرفت.
پريماكف از سياست هاي غرب در قبال پرونده ليبي به شدت انتقاد كرد و سپس گفت: «ما را در ليبي فريب داديد. شما وعده اعمال منطقه پرواز ممنوع داده بوديد و قرار بود فقط چنين چيزي اعمال شود اما پس از آن هر چه دلتان خواست انجام داديد، خدا را شكر كه ياد گرفتيم و الان ديگر فريب هيچ كس را در سوريه نمي خوريم.»
در مقابل كيسينجر مقايسه سوريه با ليبي را رد كرد و گفت: «به نظر من اشتباه است كه آن چه در سوريه رخ مي دهد را وارد نزاع ميان روسيه و آمريكا كنيم. ما بايد در آنجا با يكديگر همكاري كنيم.»
كيسينجر افزود: «95 درصد آمريكايي ها قبل از وقوع حوادث ليبي و سوريه نمي دانستند كه اصلا اين كشورها كجا واقع شده اند. براي همين است كه مي گويم روسيه و آمريكا بايد در مورد سوريه با يكديگر همكاري كنند.»
در اين جا پريماكف برآشفت و گفت: «ما از جانب خودمان به نظام سوريه براي رسيدن به يك راه حل فشار مي آوريم شما هم بايد به مخالفان سوريه فشار بياوريد ولي من شك دارم كه شما چنين كاري كنيد براي اين كه بيشتر ادعا مي كنيد.»
وي افزود: «شما الان در صدد صادرات دموكراسي برآمده ايد آن هم براساس نظريه تروتسكيست ها در دهه بيست قرن گذشته ميلادي كه مي گفتند بايد كمونيسم صادر شود.»


متخصص جعل نظرسنجي از علت غافلگيري گروهك ها مي گويد (خبر ويژه)

يك جامعه شناس همكار اپوزيسيون خارج كشور معتقد است عناصر ضد انقلاب فراري از تاريخ جا مانده اند و به همين دليل مرتبا غافلگير مي شوند.
حسين قاضيان كه سابقه همكاري با حزب مشاركت و شركت نظرسنجي (نظرسازي!) آينده را در كارنامه خود دارد، به سايت «ميهن» گفته است: من با شما موافقم كه بسياري از ما در خارج دموكراسي را نياموخته و درجوامع دموكراتيك خيس نخورده ايم بلكه به جاي زندگي صرفا سر مي كنيم. خطر منجمد شدن در گذشته وجود دارد و حتي افزايش هم مي يابد وقتي كه ارتباط با كشور را از دست داده باشيد.
وي با زير سوال بردن عملكرد رسانه هاي اپوزيسيون اضافه كرد: آنها هم كه كوشيده اند به رغم قطع ارتباط عيني با جامعه مبدا، از نظر ذهني رابطه خود را با آن زنده نگه دارند، و زندگي در اين جهان دو پاره شده و مشوش را تاب بياورند با خطر ديگري روبرو هستند. خطر در اين جاست كه اين عده، براي ارتباط با جامعه خود ناچار به رسانه ها متكي هستند. اين موضوع مي توانست مشكلي ايجاد نكند اگر رسانه ها آينه واقعيت بودند. اما رسانه ها بنا به ذات و ماهيت خود «گزينشگر»اند و تحريف كننده واقعيت. رسانه ها نه تنها سازنده بخشي از تصورات ما از جهان هستند، بلكه براي ما كه به جامعه مبدا دسترسي نداريم عملا عمده ترين سازنده تصوير جامعه مبدا هستند. در اين وضعيت، اگر ما از اين نكته ساده و در عين حال مهم كه عبارت باشد از «زندگي در جهان رسانه اي شده» غافل شويم، واقعيات بدون اين كه حواس ما باشد بدجوري با ما قهر مي كنند و روزي هم ماي غافل را حسابي غافلگير مي كنند. كما اين كه تا به حال چندين بار كرده اند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14