(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 تير 1391 - شماره 20248

حديث دشت عشق
قول وزير ورزش و جوانان به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي
قطعا مشكلات ورزش را پيش از المپيك برطرف مي كنيم
اخبار كوتاه از فوتبال
برگزاري كلاس توجيهي داوري براي آزادكاران المپيكي
نمايندگان دووميداني كشورمان امروز در بلاروس
مانوئل خوزه سرمربي؛ درخشان مربي پايان پروسه انتخاب سرمربي جديد براي پرسپوليس
اظهارنظر عجيب رئيس فدراسيون بسكتبال مشحون : مافيا مانع حضور ما در المپيك شد!
خواندني از ورزش ايران
فرصت سه روزه اي كه در يك چشم به هم زدن تمام مي شود سهميه هاي ايران در خطر
ميراسماعيلي و سوداي رياست بر فدراسيون جودو
فرجي رئيس جديد فدراسيون كاراته
اخبار ادبي و هنري
رادان : نيروي انتظامي در اجراي طرح امنيت اخلاقي كوتاه نمي آيد


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدمحمد غضنفري»
طلبه بسيجي جانباز شهيد
طلبه شهيد «سيدمحمد غضنفري» از طلاب دلاور حوزه علميه داران و خوانسار بود كه چهار سال در محضر استادان اين دو حوزه به طلب معارف پرداخت. او بنابر فرمان امام و عشق و شور و وظيفه شناسي كه در حقيقت جبهه را به عنوان دانشگاه خودسازي مي دانست به ميادين نبرد حق عليه باطل شتافت و در عمليات كربلاي 5، پس از تلاش و مجاهدتي بزرگ در جبهه شلمچه، مورد اصابت تركش متجاوزان بعثي قرار گرفت. سپس به مدت دو سال در بيمارستان شهيد دكتر رهنمون بستري گرديد و رنج و مشقت هاي ناشي از شدت جراحات را تحمل كرد تا سرانجام در عيد نوروز سال 1367 به لقاي معشوق دست يافت. در حقيقت اين واصل حريم دوست، شب عيد سال 65 مجروح و روز عيد 67 به شهادت نايل مي گردد.طلبه بسيجي شهيد «سيدمحمد غضنفري» سال 1348 در بوئين مياندشت متولد شد. او در عمليات كربلاي پنج بشدت مجروح شد و در 1/1/1367 در بيمارستان به شهادت رسيد.
 


قول وزير ورزش و جوانان به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي

قطعا مشكلات ورزش را پيش از المپيك برطرف مي كنيم

سرويس ورزشي-
قول وزير ورزش و جوانان در صحن مجلس اين اميدواري را براي اهالي ورزش به وجود آورد كه كاروان ورزشي كشورمان بدون مشكل در المپيك لندن شركت كند.
در حالي كه احتمال تعليق و عدم شركت كاروان ورزشي كشورمان در المپيك لندن موجبات ناراحتي اهالي ورزش را پديد آورده بود، مجلس شوراي اسلامي وارد موضوع وزارت خانه ورزش و جوانان شد تا با استفاده از ابزارهاي قانوني خود اتفاقات اخير و بر كناري روساي فدراسيون هاي ورزشي را مورد بررسي خود قرار دهد و بر همين اساس بود كه چند روز قبل خبرهايي مبني بر جمع آوري امضاء براي استيضاح وزير ورزش مطرح شد تا جايي كه سخنگوي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي از امضاي برخي نمايندگان براي استيضاح وزير ورزش و جوانان خبر داد. سيدهادي حسيني در گفت وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: بعضي از نمايندگان در حال جمع آوري امضاي براي استيضاح وزير ورزش و جوانان هستند.
قول وزير در مجلس
اما اين اتفاق فعلا رخ نداد زيرا وزير ورزش و جوانان در صحبت با نمايندگان ملت اين اطمينان را به آنها داد كه مشكلات فدراسيون ها و حضور ورزشكاران در المپيك را حل كند. غلامرضا اسداللهي عضو هيات رئيسه فراكسيون ورزش در گفت وگو با خبرگزاري ايسنا از حضور وزير ورزش در مجلس خبر داد و اظهار داشت: در اين جلسه كه جمعي از نمايندگان و اعضاي فراكسيون ورزش و نيز حجت الاسلام ابوترابي فرد، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند، دغدغه ها درخصوص المپيك و كاروان ورزشي كشورمان مطرح شد كه وزير اين اطمينان را داد تا مشكلات فدراسيون ها را حل كرده و كاروان ورزشي به صورت كامل در يك فضاي آرام بتواند در مسابقات مقام هاي خوبي را كسب كند. وي با بيان اينكه عباسي قول داد تعليق فدراسيون ها حل شود، يادآور شد: ما عضو معاهدات و كنوانسيون هايي شده ايم، براساس حقوق بين الملل و با لحاظ مقررات عمل خواهيم كرد و در كنار آن، احكام اسلام را نيز در نظر داريم. اين عضو هيات رئيسه فراكسيون ورزش درخصوص مطرح شدن استيضاح عباسي خاطر نشان كرد: اين موضوع بيشتر بحث منطقه اي بوده كه پيشگام آن، حسن كامران نماينده اصفهان مي باشد و اعضاي فراكسيون ورزش در شرايط فعلي مخالف استيضاح وزير ورزش و جوانان هستند.
بازگشت رئيس عزل شده
اما ورزش چگونه به شرايط گذشته برمي گردد؟! در پاسخ به اين پرسش بايد پلي به مصاحبه اخير رئيس كميته ملي المپيك زد و در آن علي آبادي يادآور شد كه احتمال بازگشت دنيامالي به رياست فدراسيون قايقراني وجود دارد؛ با اين تفاسير بايد عنوان داشت كه احتمالا وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد زمينه بازگشت رئيس عزل شده فدراسيون قايقراني را فراهم كند تا كاروان ورزش كشورمان بدون هيچ دغدغه اي در مسابقات المپيك لندن حضور يابد. البته اين در حالي است كه روز گذشته سجادي معاون قهرماني وزارت ورزش و جوانان در حاشيه مجمع انتخاباتي فدراسيون كاراته تاكيد كرد بازگشت دنيامالي به فدراسيون قايقراني شايعه است!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

تكليف جام حذفي 27 تير مشخص مي شود
كنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه اي به فدراسيون فوتبال ايران اعلام كرد كميته فوتبال حرفه اي و كميته مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا درباره لغو جام حذفي فوتبال ايران تصميم گيري مي كنند.
پس از آنكه برخي اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال تصميم گرفتند براي كمتر شدن فشردگي برنامه هاي مسابقات داخلي، رقابتهاي جام حذفي را امسال برگزار نكنند اما براي نهايي شدن اين تصميم بايد از كنفدراسيون فوتبال آسيا تاييديه مي گرفتند.به همين خاطر نامه اي به AFC فرستادند كه نامه استعلام فدراسيون فوتبال ايران مبني بر برگزار نكردن جام حذفي در سال آينده چند روز پيش به دست كنفدراسيون فوتبال آسيا رسيد.كنفدراسيون فوتبال آسيا ديروز پاسخ نامه فوتبال ايران را داد و در نامه اي اعلام كرد قرار است اين موضوع در كميته هاي فوتبال حرفه اي و كميته مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا مطرح شود تا اين دو كميته درباره برگزار نشدن جام حذفي در ايران تصميم بگيرند. طبق برنامه اين جلسات در روزهاي 26 و 27 تيرماه برگزار خواهد شد. ايران در هر دو كميته داراي يك نماينده است.
منتفي شدن حضور جباري و مجيدي در مس
دو بازيكن مورد نظر باشگاه مس كرمان كه مذاكراتي را با مسئولان اين باشگاه انجام داده بودند، در تماس با يكي از مسئولان كرماني خبر انصراف خود از حضور در اين تيم ليگ برتري را اعلام كردند. اين دو بازيكن در چند روز قبل مذاكرات غيرمستقيم خود با مسئولان باشگاه مس كرمان را آغاز كردند و به توافقات ابتدايي نيز دست پيدا كرده بودند اما به دنبال تغييراتي كه عصر دوشنبه در هيات مديره باشگاه مس كرمان صورت گرفت، مجيدي و جباري از حضور در كرمان منصرف شدند و درتماس با داوري رئيس پيشين هيات مديره اين باشگاه انصرافشان از حضور در مس را اعلام كردند.با انصراف مجيدي و جباري از حضور در مس كرمان و فراهم نبودن شرايط براي بازگشت به استقلال، مشخص نيست اين دو بازيكن فصل آينده را در كدام تيم سپري خواهند كرد.
مظلومي: دير شده، به راه آهن نمي روم
سرمربي فصل پيش استقلال گفت: راه آهن پيغام داده اما دير شده و به اين تيم نمي روم. پرويز مظلومي در مورد آخرين وضعيت خود اظهار داشت: مديران راه آهن صحبتي با من نكردند و فقط پيغام و پسغام داده اند،اما من قبول نمي كنم. چون الان دير است و وقتي قرار است جايي كار كني بايد شرايط فراهم باشد.وي در پايان با بيان اينكه فعلا مشغول استراحت است گت: موقعي كه از استقلال جدا شدم ساير تيم ها سرمربي داشتند و يا تيم هاي ديگر به كار من نمي آمدندالبته قبل از جدايي ام از استقلال يك پيشنهاد خيلي خوب داشتم كه به خاطر استقلال رد كردم.
سزار نمي تواند به تيم ديگري برود
مديرعامل باشگاه سپاهان درباره غيبت سزار در تمرينات تيم سپاهان در اردوي تركيه اظهار داشت: او سر موقع در تمرينات شركت نكرده و ما هم دليل آن را نمي دانيم اما قطعا بايد با اين بازيكن برخورد شود.عليرضا رحيمي در خصوص اينكه گفته مي شود سزار در حال مذاكره با تيم هاي اماراتي است، گفت: اين مهاجم با باشگاه سپاهان قرارداد دارد و نمي تواند به تيم ديگري برود.مديرعامل باشگاه سپاهان در ارتباط با اينكه مذاكرات با خلعتبري به كجا رسيد، عنوان كرد: با بازيكنان داخلي و خارجي زيادي در حال مذاكره هستيم ولي تا بازيكني در هيئت فوتبال حاضر نشود نمي توانيم بگوييم به سپاهان آمده يا خير.
توزي به استقلال پيوست
بازيكن فصل گذشته تراكتورسازي تبريز به استقلال پيوست. رودريگو توزي بازيكن فصل گذشته تراكتورسازي تبريز پس از مذاكره با مديرعامل باشگاه استقلال به اين تيم پيوست.هافبك فصل گذشته تراكتورسازي تبريز قرارداد داخلي يك ساله خود را با استقلال بسته است و پس از ثبت قرارداد در هيئت فوتبال استان تهران به اردوي تركيه استقلال اضافه مي شود.
 


برگزاري كلاس توجيهي داوري براي آزادكاران المپيكي

اردونشينان آزادكار تيم ملي كشتي كشورمان در ادامه برنامه هاي آماده سازي خود براي حضور در بازيهاي المپيك 2012 لندن، صبح ديروز در خصوص آخرين تغييرات و مسايل داوري توجيه شدند.
اعضاي كادر فني و آزادكاران المپيكي كشورمان صبح ديروز در خانه كشتي تهران گرد هم آمده و در يك كلاس توجيهي داوري شركت كردند. در اين كلاس ابتدا بهمن طالبي داور المپيكي كشتي ايران و رئيس كميته داوران كشور كه در رقابتهاي المپيك 2012 لندن قضاوت مي كند، نكات مهم و اساسي در مورد مسائل داوري را به كشتي گيران المپيكي گوشزد كرد. در ادامه عزيزالله اطاعتي مسئول آموزش كميته داوران و معاون انستيتو بين المللي كشتي ايران نيز با نمايش فيلم هاي آموزشي فيلا، نكات مهمي را براي كشتي گيران كشورمان بازگو كرد.


نمايندگان دووميداني كشورمان امروز در بلاروس

نمايندگان كشورمان براي حضور در مسابقات بين المللي بلاروس امروز راهي اين كشور مي شوند.
مسابقات قهرماني كشور بلاروس كه از حريفان بين المللي نيز براي حضور در اين رقابت ها دعوت شده است، از شنبه تا دوشنبه هفته آينده در شهر گرودنو بلاروس برگزار مي شود. به همين منظور نمايندگان كشورمان نيز در اين مسابقات حاضر مي شوند تا آخرين شانس خود را براي كسب سهميه المپيك 2012 لندن آزمايش كنند. هادي سپهرزاد در ماده دهگانه، محمد صميمي در پرتاب ديسك، رضا مقدم پرتاب چكش، سجاد مرادي 800 متر، امير مرادي 1500 متر، ليلا رجبي در پرتاب وزنه دووميداني كاران كشورمان هستند كه راهي بلاروس خواهند شد.
در اين بين هادي سپهرزاد و محمد صميمي از شانس زيادي براي المپيكي شدن برخوردارند. دووميداني ايران تاكنون 9 سهميه المپيك را كسب كرده است.


مانوئل خوزه سرمربي؛ درخشان مربي پايان پروسه انتخاب سرمربي جديد براي پرسپوليس

مسئولان باشگاه پرسپوليس كه از هفته ها پيش به دنبال پيدا كردن جانشين مصطفي دنيزلي بودند، بالاخره ديروز با مانوئل خوزه پرتغالي به توافق نهايي رسيدند؛ اين در حالي است كه برخي منابع خبري دو روز پيش از نهايي شدن توافق با اين مرد پرتغالي خبر داده بود.
پس از قطعي شدن فسخ قرارداد مصطفي دنيزلي با باشگاه پرسپوليس، محمد رويانيان با چهار گزينه خارجي وارد مذاكره شد تا يكي را به عنوان جانشين اين مربي تركيه اي انتخاب و معرفي كند اما اين انتخاب چند هفته به طول انجاميد تا بالاخره سه شنبه با گزينه مورد نظر به توافق رسيد. مانوئل خوزه كه يكي از گزينه هاي مورد نظر رويانيان براي نشستن روي نيمكت پرسپوليس بود، ابتدا قيمت بالايي به مسئولان اين باشگاه ارائه كرد اما پس از رايزني هاي لازم حاضر شد از مواضع قبلي اش كوتاه بيايد و پيشنهاد مالي پرسپوليسي ها را بپذيرد.
درخشان دستيار اول
سرمربي جديد سرخپوشان صبح امروز در نشستي با مسئولان باشگاه پرسپوليس شركت خواهد كرد و قرار است از روز پنجشنبه همزمان با نيمه شعبان كار رسمي اش را در اين تيم آغاز كند. به گفته يكي از مسئولان باشگاه پرسپوليس به احتمال فراوان حميد درخشان دستيار اول مانوئل خوزه خواهد بود. اين مربي از اعضاي كميته فني پرسپوليس است كه چندي قبل مدعي شد اكثر اعضاي كميته فني اعتقاد به استفاده از مربي ايراني در پرسپوليس داشتند!
رقم قرارداد
شايد براي خيلي ها جالب باشد كه بدانند رقم قرارداد سرمربي جديد پرسپوليس چقدر است. روز گذشته اين باشگاه اعلام كرد مانوئل خوزه به همراه دو دستيارش براي يك سال مبلغ يك ميليارد و200 ميليون تومان دريافت خواهند كرد.
 


اظهارنظر عجيب رئيس فدراسيون بسكتبال مشحون : مافيا مانع حضور ما در المپيك شد!

رئيس فدراسيون بسكتبال در اظهارنظري جديد مدعي شد كه گروهي مافيايي مانع حضور ايران در المپيك شدند!
محمود مشحون در مورد نتايج ضعيف تيم ملي بزرگسالان در دو سال اخير و ناكامي در راهيابي به المپيك و غرب آسيا، گفت: به هيچ عنوان جايگاه خود را در آسيا و غرب آسيا از دست نداده ايم و در مسابقات انتخابي المپيك هم همه كساني كه ناظر مسابقات بودند، بدون استثنا ايران را قهرمان مي دانستند اما، متاسفانه دسيسه هايي در كار بود و با گروهي مافيايي مانع از دومين حضور ايران در المپيك شدند و همه اين مسائل را مدرك و سند به وزير ورزش و جوانان اعلام كردم؛ اگر بعد از مسابقات انتخابي اين مسائل را عنوان مي كرديم، جنبه توجيه داشت. مشحون اظهار كرد: در مسابقات غرب آسيا هم ما هفت بازيكن اصلي خود را به دلايل مختلف از جمله مصدوميت در اختيار نداشتيم و در چنين شرايطي اردن را در خاك خودش شكست داديم و با 5 امتياز اختلاف به لبنان باختيم. البته در چنين مسابقاتي همواره نتيجه را نگاه مي كنند و كتمان نمي كنيم كه در اين دو رويداد شكست خورديم.
كيهان: كاش محمود مشحون كه از روساي قديمي ورزش ما به حساب مي آيد به صورت كامل موضوع مافيا و دست هاي پشت پرده را تشريح مي كرد تا علاقه مندان به ورزش متوجه مي شدند كه اين افراد چه كساني هستند! مشحون در حالي از گروه مافيايي صحبت مي كند كه بسياري از كارشناسان بسكتبال زياد بودن تعداد تيم هاي ليگ برتر و خستگي ملي پوشان در بازي هاي ملي را يكي از دلايل اصلي افت بسكتبال در چند سال اخير مي دانند. چه بهتر است به جاي توجيه برخي ناكامي به فكر اصلاح امور باشيم تا 4 سال بعد مجددا پشت درهاي المپيك توقف نكنيم.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ تيم واليبال كاله مازندران، نماينده ايران در جام باشگاه هاي آسيا در سومين بازي مرحله گروهي توانست نماينده ميانمار در اين دوره از مسابقات را با حساب سه بر صفر و با نتايج 25 بر 13، 25 بر 17 و 25 بر 11 از پيش رو بردارد تا به عنوان تيم نخست با 9 امتياز راهي مرحله حذفي شود.بازيكنان تيم واليبال كاله پس از پايان اين مسابقه، امروز و فردا را استراحت خواهند كرد تا روز جمعه با تيم دوم گروه D مسابقات كه احتمالا تايلند خواهد بود مسابقه دهند.
¤ با پايان رقابت هاي انتخابي درون اردويي تيم ملي ووشوي بزرگسالان و فيكس شدن نفرات نهايي هر وزن، ملي پوشان از 15 تير اردوي چهارم خود را آغاز مي كنند .
¤ دهمين مرحله از تمرينات ملي پوشان واليبال نشسته براي حضور در تورنمنت بين المللي آلمان از امروز آغاز مي شود.
¤ مجمع انتخابات فدراسيون ورزش هاي رزمي ديروز در آكادمي ملي المپيك آغاز شد و محمد نوحي سرپرست فدراسيون با 45 رأي براي 4 سال هدايت اين فدراسيون را برعهده گرفت.
¤ رقابت هاي ورزشي دانش آموزان پسر دوره راهنمايي سراسر كشور كه از چندي پيش در بيرجند مركز استان خراسان جنوبي در رشته هاي فوتسال،واليبال، هندبال و تنيس روي ميز آغاز شده بود با قهرماني تيم كهگيلويه وبويراحمد در رشته فوتسال به پايان رسيد.در اين سري از رقابت ها تيم كهگيلويه وبويراحمد در رشته فوتسال در فينال و در يك بازي تماشايي تيم تهران را با حساب 2 بر يك شكست داد و به مقام قهرماني اين رقابت ها دست يافت.


فرصت سه روزه اي كه در يك چشم به هم زدن تمام مي شود سهميه هاي ايران در خطر

در حاليكه 3 روز تا آخرين مهلت براي ارسال و يا تكميل مستندات و 21الزام خواسته شده AFC از سوي باشگاه ها به فدراسيون فوتبال باقي مانده اما ارسال نشدن مدارك 12باشگاه، ايران را در خطر كسر سهميه مجدد قرار داده است.
در حاليكه كمتر از 3 روز تا پايان زمان ارائه مدارك باشگاه هاي ليگ برتري براي استانداردسازي باشگاه ها باقي مانده است، 12باشگاه استقلال، پرسپوليس تهران، ذوب آهن اصفهان، پيكان تهران، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، راه آهن و نفت تهران، فجرسپاسي شيراز، داماش گيلان، گهرزاگرس دورود و آلومينيوم هرمزگان به فدراسيون فوتبال براي ارسال به AFC نرسيده است. اين مدارك شامل 21آيتم بوده و باشگاه ها بايد تا 17/4/91 مدارك مورد نظر را در اختيار فدراسيون فوتبال قرار دهند تا با ارسال اين مدارك به كنفدراسيون آسيا، فوتبال ايران بتواند سهميه كامل را در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بدست آورد.امروز در حالي شاهد بي توجهي عمدي يا سهوي باشگاه ها به ارسال و يا تكميل مستندات و الزامات خواسته شده از سوي AFC به فدراسيون فوتبال هستيم كه چندي پيش مهدي محمدنبي در نامه اي به باشگاه ها هشدار داد كه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال تصويب كرده است باشگاه هايي كه به موقع مداركشان را به فدراسيون ارائه نكنند، از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با جرايم انضباطي و حتي امتياز منفي در شروع فصل جديد مواجه خواهند شد.


ميراسماعيلي و سوداي رياست بر فدراسيون جودو

سرپرست نايب رئيسي فدراسيون جودو براي نامزدي رياست ثبت نام كرد.
مهلت ثبت نام انتخابات 8 فدراسيون به پايان مي رسد و در فاصله يك روز باقي مانده به زمان اعلام شده، ديروز آرش ميراسماعيلي براي رياست فدراسيون جودو ثبت نام كرد. ميراسماعيلي هم اكنون سرپرست نايب رئيسي اين فدراسيون است. پيش از اين محمدعلي رستگار، سرپرست فعلي فدراسيون جودو و مهرداد حسن زاده ثبت نام كرده بودند.
 


فرجي رئيس جديد فدراسيون كاراته

محمدصادق فرجي با كسب اكثريت آراي اعضاي مجمع فدراسيون كاراته به عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب و معرفي شد.
مجمع انتخاباتي فدراسيون كاراته از ساعت 55:9 سه شنبه در محل آكادمي المپيك آغاز شد. در اين نشست كه به علت تاخير حميد سجادي، ديرتر از زمان اعلام شده قبلي آغاز شد، اعضاي مجمع فدراسيون كاراته فرجي را به عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب كردند. فرجي با كسب 40راي از مجموع 45راي مأخوذه براي چهار سال آينده رئيس فدراسيون كاراته شد.
در انتخابات فدراسيون كاراته محمدصادق فرجي، كامران هروي و حسن لويي با يكديگر به رقابت پرداختند كه البته حسن لويي قبل از راي گيري انصراف داد. در اين مجمع نماينده كميته ملي المپيك حضور نداشت.


اخبار ادبي و هنري

هنرمندان ضدآمريكايي تقدير شدند
مراسم افتتاحيه جشنواره موسيقي ضداستكباري طبس با تقدير از شهيدان رجب بيگي، وزوايي، بيژن گرد و مهدوي و اهداي جايزه بين المللي هنرمندان ضدآمريكايي در لانه جاسوسي آمريكا برگزار شد.
نادر طالب زاده، سخنران اين مراسم گفت: امروز اگر بخواهيم درباره 11 سپتامبر فيلم داستاني بسازيم در هيچ كشوري امكان پذير نيست، چون اجازه نمي دهند و تنها كشور ممكن ايران است چرا كه ايران يك موقعيت ويژه دارد و آزاديد كه از هنر ضدآمريكايي استفاده كنيد. اين كارشناس فرهنگ و رسانه با اشاره به سخن يك متفكر آمريكايي كه گفته است «انقلاب اسلامي مثل غول جادو بود كه از چراغ جادو بيرون آمد،» افزود: همه سخنان من اين بود كه اين روحانيت انقلاب بايد زيبا و بدون اجبار و پروپاگاند وارد هنر شود.
بنابراين گزارش در اين مراسم، همچنين سيدسعيد حسيني رئيس ستاد مردمي پرواز 655 از فعاليت هاي اين ستاد خبر داد و گفت: جايزه مردمي ضداستكباري و افتتاح پايگاه اينترنتي «ir655.com» از جمله كارهاي اين ستاد است. در ادامه اين نشست، از خانواده شهيدان رجب بيگي و وزوايي از شهداي لانه جاسوسي تقدير شد. همچنين در ادامه اين نشست با حضور هادي آزرم و عزت اله مطهري(عزت شاهي) از خانواده شهيدان نادر مهدوي و بيژن گرد از شهداي حمله به ناو آمريكايي در خليج فارس تقدير شد. در ادامه اين مراسم جايزه بين المللي هنرمندان ضدآمريكايي به علي داودي، هنرمند، شاعر و گرافيست به خاطر كتاب «پوسترهاي شهر فرنگ»، محمدحسين نيرومند، طراح كتاب كاريكاتور «كلاه بر سرهاي ابوغريب»، مسعود شجاعي طباطبايي، طراح كتاب «كاريكاتورهاي هولوكاست»، حسين زندباف، كارگردان فيلم «دست شيطان» و نادر طالب زاده به خاطر مجموعه مستند «ساعت 25» اهدا شد.
اعتراض خانواده ها
به عرضه يك كتاب غيراخلاقي در مهدكودك هاي آمريكا
خانواده هاي آمريكايي از عرضه و انتشار يك كتاب ادبي ويژه گروه سني زير شش سال به دليل پرداختن به همجنس گرايي در ميان كودكان شكايت كردند.
به گزارش فارس به نقل از دبيلوان، وقتي كودكان شش ساله كتابي را كه از سوي معلم خود در مهدكودك دريافت كرده بودند به خانه آوردند، پدر و مادرها متوجه شدند كه اين كتاب تصويري، يك اثر غيراخلاقي و نامناسب براي فرزندان آنها است كه به ترويج همجنس گرايي در ميان آنها مي پردازد. اين اتفاق موجب شد تا اين خانواده ها در اقدامي هماهنگ شكايتي را عليه ناشر اين اثر «آمازون» ترتيب دهند و اين ناشر را به بي دقتي و بي مبالاتي براي انتخاب كتاب هاي گروه سني كودك و نوجوان محكوم كنند. به همين دليل، خانواده هاي آمريكايي با امضاي شكايتي خواستار جمع آوري اين اثر و جلوگيري از توزيع و انتشار آن در ميان كودكان و نوجوانان شدند.
شبكه قرآن و معارف سيما داراي پيام نما شد
پيام نماي شبكه قرآن و معارف سيما راه اندازي شد.
اين پيام نما كه همزمان با اعياد شعبانيه و در آستانه سالروز ميلاد حضرت مهدي(عج) راه اندازي شده است، به صورت شبانه روز آخرين اخبار در حوزه هاي معارف، قرآن، فرهنگ و تاريخ اسلام را به اطلاع مخاطبان مي رساند.
براساس اين گزارش، قرآن و معارف در رسانه، قرآن در كلام، قرآن و عترت، اخلاق در قرآن، معارف در قرآن، پرسمان، حكايات و لطايف، معرفي شخصيت، قرآن و بيداري اسلامي و ويژه برنامه ها و سرفصل هاي پيام نماي شبكه قرآن و معارف سيما است. همچنين اخبار قرآني و مذهبي، اوقات شرعي، جدول پخش برنامه ها، معرفي كتب و نرم افزارها، قرآن در كلام وحي، معصومين(ع) و بزرگاني مانند امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و علما، آيات قرآني درباره معرفي شخصيت ائمه(ع)، دعاهاي قرآني، خواص سوره ها و آيات، پاسخ به سوالات شرعي، تاريخ اسلام و اعتقادي، داستان ها و حكايت هاي قرآني و اخلاقي، معرفي قاريان و حافظان قرآن از مهمترين موضوعاتي است كه در سرفصل هاي پيام نماي شبكه قرآن سيما به آن پرداخته مي شود.
كتاب آخرين منجي منتشر شد
همزمان با برگزاري چهارمين جشنواره بين المللي الكترونيك آخرين منجي، كتاب اشعار برتر سه دوره گذشته جشنواره بين المللي الكترونيك آخرين منجي با مقدمه محمد صادق افراسيابي؛ مدرس دانشگاه و دبير كميته فرهنگ اسلامي ايراني در فضاي ديجيتال، توسط انتشارات دستان منتشر شد. بنابراين گزارش كتاب آخرين منجي در مراسمي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به مناسبت سالروز ولادت آخرين منجي بشريت رونمايي خواهد شد.


رادان : نيروي انتظامي در اجراي طرح امنيت اخلاقي كوتاه نمي آيد

جانشين فرمانده ناجا از جديت نيروي انتظامي براي استمرار طرح امنيت اخلاقي خبر داد و گفت: برخي ها هر چقدر مي خواهند بر طبل سروصدا بكوبند اما ما در اجراي اين طرح كوتاه نمي آئيم.
به گزارش خبرنگار مهر، سرتيپ احمدرضا رادان بعدازظهر دوشنبه در مراسم آغاز به كار هشتمين جشنواره فرهنگي دهه مهدويت كه در سالن اجتماعات دفتر تبليغات اسلامي قم برگزار شد در مورد اجراي طرح امنيت اخلاقي اظهار داشت: بعضي وقت ها به ما حمله مي كنند و مي گويند كه «همه كارها را كرده ايد و به دنبال حجاب و عفاف هستيد، برويد كارهاي ديگر را انجام دهيد حجاب و عفاف درست مي شود.» اينها به راحتي مسئله ايجاد مي كنند.
وي گفت: يكي از سياستمداران گفته بود كه شما اقتصاد مردم را درست كنيد، آنها خودشان دين خود را درست مي كنند.
وي با بيان اينكه دشمنان مي خواهند نقش برجسته زنان كه حجاب است را از آنها بگيرند، ورود همگان را در مقابله با هجمه فرهنگي دشمنان ضروري دانست و تاكيد كرد: ما در موضوع امنيت اخلاقي كه شامل بدپوششي، اراذل و اوباش، مزاحمان نواميس و آلودگي صوتي است تحت هيچ شرايطي كوتاه نمي آئيم.
جانشين فرمانده ناجا تصريح كرد: تلاش دشمن بر اين است كه وقتي افرادي به اين مسئله ورود پيدا مي كنند به ورود آنها آنقدر ضربه بزنند كه برگردند. اين تلاش سازماندهي شده است. وي حجاب و عفاف را يكي از موضوعات اساسي ناتوي فرهنگي دانست و افزود: غربي ها به دنبال ترويج بي بندوباري هستند، براي اينكه تغيير باورها، ايجاد و تغيير رفتارها را به دنبال خواهد داشت.
وي تصريح كرد: در دوران فتنه دستور العمل چند ماده اي تدوين كرده بودند كه در يكي از آنها ترويج زندگي غربي، بدپوششي و بي حجابي از ملزومات جنگ نرم بيان شده بود.
وي بر لزوم انجام كارهاي فرهنگي در زمينه عفاف و حجاب تاكيد كرد و افزود: اگر كسي با كار فرهنگي اصلاح نشد حتما بايد به عنوان يك مجرم به او نگاه كرد و اين بحث دايره امن هم ندارد.
وي گفت: بايد با كساني كه نان مملكت را مي خورند و پول آن را مي گيرند و در ناتوي فرهنگي عليه كشور كار مي كنند برخورد شود. رادان اجرايي شدن طرح امنيت اخلاقي را مطالبه مردم دانست. وي نبرد آندولسي را نمونه بارز هجمه فرهنگي دشمنان دانست و گفت: دشمن به دنبال ايجاد يك ايران آندولسي است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14