(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 تير 1391 - شماره 20248

استخدام 3000 مزدور خارجي در ارتش امارات متحده
چين نسبت به تحركات نظامي آمريكا ژاپن و كره جنوبي هشدار داد
يورش پليس به معترضان وال استريت درآستانه تجمع بزرگ فيلادلفيا
رئيس ستاد ارتش سوريه : ما درگير يك جنگ جهاني كوچك هستيم
40 شهيد و 110 مجروح در انفجارهاي كربلا و ديوانيه
هزاران نفر در لاهورعليه كشتار شيعيان به خيابان ها ريختند
انقلابيون بحريني: واحدهاي ويژه انگليس در سركوب مردم حضور دارند
انتخابات پارلماني ليبي روز شنبه برگزار مي شود


استخدام 3000 مزدور خارجي در ارتش امارات متحده

دولت امارات از ترس قيام مردمي و به منظور تقويت ارتش خود، اقدام به جذب 3000 مزدور كلمبيايي كرد.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه خبري «الوطن»، شيخ نشين امارات اخيراً قراردادي با كلمبيا براي به كارگيري 3000 نظامي مزدور كلمبيايي در بدنه ارتش خود كرده است.اين گزارش حاكي است: در حال حاضر842 بازنشسته نظامي كلمبيا به ارتش امارات پيوسته اند و ده برابر حقوقي كه در كشور خود دريافت مي كردند از دولت امارات مي گيرند.اين درحالي است كه پيوستن سربازان كلمبيايي به بدنه ارتش هاي خارجي، نگراني فرماندهان بلندپايه اين كشور را افزايش داده است.به گفته يك ژنرال كلمبيايي، شيخ نشين امارات، بهترين سربازان مزدور را انتخاب و كلمبيا براي آموزش آنها فعاليت زيادي كرده است.ژنرال كلمبيايي اين موضوع را هم مطرح كرده است كه انتقال نظاميان مزدور به امارات باعث تضعيف روحيه خدمت در ارتش كلمبيا شده است.


چين نسبت به تحركات نظامي آمريكا ژاپن و كره جنوبي هشدار داد

روزنامه چايناديلي و نشريه مردم ارگان حزب حاكم چين با انتشار مقالاتي درباره تحركات نظامي و امنيتي آمريكا در منطقه هشدار دادند.
به گزارش ايرنا، مطبوعات چين روز سه شنبه با انتشار تحليل هايي از رزمايش مكرر كره جنوبي و آمريكا و تصميم سئول براي امضاي توافق نامه امنيتي-نظامي با ژاپن به شدت انتقاد كردند.در اين گزارش ها تاكيد شده است كه اگر كره جنوبي بيش از حد به آمريكا و ژاپن تكيه كند، مسير توسعه همكاري هايش با چين باريك تر خواهد شد. روزنامه مردم در اين باره نوشت؛ كره جنوبي نبايد در نقش يك سلطه جو در منطقه ظاهر شود و اتحاد نظامي اين كشور نيز با آمريكا و ژاپن نمي تواند ضامن صلح باشد و از جنگ جلوگيري كند.
اين گزارش ها در حالي مطرح مي شود كه سئول هفته پيش تحت فشار افكار عمومي اعلام كرد كه فعلا نمي تواند با توكيو پيمان امنيتي- نظامي امضا كند.
 


يورش پليس به معترضان وال استريت درآستانه تجمع بزرگ فيلادلفيا

پليس آمريكا 26 نفر از معترضان وال استريت را در شهر فيلادلفيا دستگير و روانه بازداشتگاه كرد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، دوشنبه شب نيروهاي امنيتي در شهر فيلادلفياي آمريكا 26 نفر از معترضان جنبش تسخير را دستگير كردند.
از شنبه شب گذشته مردم آمريكا از سرتاسر اين كشور به سمت فيلادلفيا، محل برگزاري مراسم روز استقلال آمريكا سرازير شده اند تا با استفاده از اين مناسبت صداي اعتراض خود را عليه «نبود عدالت اقتصادي و اجتماعي» به گوش جهانيان برسانند.
امروز، چهارم ژوئيه (14تير) مصادف با روز استقلال آمريكاست و طبق گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، صدها هزار نفر از مردم اين كشور در اين مراسم مشاركت خواهند داشت.
بنا به اعلام سايت رسمي اعضاي جنبش «وال استريت را اشغال كنيد»، به رغم حضور گسترده نيروهاي پليس آمريكا، معترضان پس از پايان اين مراسم يعني از پنجم ژوئن تا 11 ژوئن نيز يك راهپيمايي طولاني از فيلادلفيا به سمت نيويورك خواهند داشت. پليس آمريكا چند روزي است به دليل نگراني از برپايي مجدد اين راهپيمايي ها به حال آماده باش درآمده است. يادآور مي شود از زمان آغاز اعتراض هاي ضد سرمايه داري (شهريورسال گذشته) تاكنون تعداد زيادي از مردم اين كشور دستگير، محاكمه و زنداني شده اند. مقامات رسمي آمريكا هيچ گاه آمار دقيقي از شمار بازداشت شدگان منتشر نكرده اند. از نيويورك نيز خبر مي رسد، گروهي از مردم در اعتراض به آنچه «افزايش شديد تجارت اسلحه» ناميده شده، تجمع كردند.
واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني پرس تي وي اعلام كرد، فعالان بين المللي و گروهي از مردم نيويورك در آستانه برگزاري كنفرانس جهاني « خريد و فروش تسليحات نظامي» اقدام به برپايي يك تظاهرات عليه افزايش اين تجارت در سطح جهان كردند. معترضان اعلام كردند خواستار تبيين قوانين و مقرراتي براي تشديد نظارت بر خريد و فروش سلاح با هدف كاهش اين امر هستند. براساس اين گزارش ارزش چرخش مالي تجاري سلاح اكنون به مرز يك تريليون دلار رسيده است. آمريكا بزرگترين توليدكننده و صادركننده سلاح در جهان است.
 


رئيس ستاد ارتش سوريه : ما درگير يك جنگ جهاني كوچك هستيم

رئيس ستاد مشترك ارتش سوريه اعلام كرد كه اين كشور درگير يك جنگ جهاني در حجم كوچك است.
به گزارش خبرگزاري فارس، سپهبد «فهد جاسم الفريج» رئيس ستاد مشترك ارتش سوريه و نيروهاي مسلح اين كشور در جمع دانشجويان نظامي دمشق اعلام كرد كه اين كشور در وضعيت يك جنگ شبه جهاني به سر مي برد، جنگي كه موجوديت و اركان قدرت را در سوريه هدف قرار داده است.
اين فرمانده ارشد افزود: توطئه كنندگان تلاش مي كنند از ملت سوريه انتقام بگيرند. رئيس ستاد مشترك ارتش سوريه تأكيد كرد: مردم سوريه براي دفاع از وطن با جان و خون خود مصمم هستند و به قدرت سوريه براي خروج از بحران اطمينان دارند.
اظهارات بشار اسد
«بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه در مصاحبه با روزنامه «جمهوريت» چاپ تركيه، ضمن ابراز تأسف از سرنگوني يك فروند جنگنده توسط ارتش سوريه، گفت: ارتش سوريه پس از سرنگوني اين جنگنده نمي دانست كه اين جنگنده متعلق به كجاست. وي گفت كه اجازه نمي دهد اختلافات ميان دمشق و آنكارا عميق و به درگيري و تنشي دامنه دار تبديل شود.
وي همچنين از سقوط هواپيماي تركيه ابراز تأسف كرد و در عين حال گفت، هرگز تابع سياست هاي آمريكا و غرب نخواهد بود. اسد گفت خلبان هواپيماي نظامي تركيه خود را معرفي نكرده بود و در كريدوري كه معمولاً جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به پرواز درمي آيند، پرواز مي كرد و به همين خاطر، توسط ارتش سوريه هدف قرار گرفت.
وي افزود: ما مستنداتي داريم مبني بر اينكه هواپيماي نظامي تركيه در خاك سوريه به پرواز درآمده بود و اگر در آب هاي بين المللي بود، قطعاً ما عذرخواهي مي كرديم.
رئيس جمهور سوريه در عين حال به اين نكته اشاره كرد: تركيه كاملاً ارتباطات خود را با ما قطع كرده است به طوري كه ما اكنون يك شماره تلفن نيز براي برقراري ارتباط با مقامات ترك نداريم.
وي با اشاره به سياست هاي ضدسوري غرب اظهار داشت: اگر من تابع آمريكا و غرب و نفت و دلار بودم، بحران سوريه خاتمه پيدا مي كرد، اما من هرگز اين كار را نخواهم كرد. بشار اسد همچنين از سخنان «كوفي عنان» در نشست ژنو براي حل بحران سوريه حمايت كرد.
خاطرنشان مي شود، بعدازظهر روزجمعه دوم تير ماه يك فروند جنگنده «اف- چهار» تركيه چون وارد حريم هوايي سوريه شده و به هشدارهاي سوري ها توجه نكرده بود، مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد.
درگيري هاي شديد
شهر حمص ديروز شاهد درگيري هاي شديد ميان ارتش و افراد مسلح بود. تاكنون گروه هاي مسلح از شهرهاي دوما، ريف، دمشق و حلب عقب نشيني كرده اند. علاوه بر آن از حماه نيز خبر مي رسد كه درگيري ها در اين شهر شديد است. از تلفات احتمالي اين درگيري ها خبري نرسيده است. گزارش ها حاكي است افراد مسلح غيرنظاميان را سپر انساني خود كرده اند.
در همين حال، منابع آگاه در روستاي «قصير» شهر حمص گفتند، حدود 10 هزار فرد مسلح از لبنان وارد حومه شهر حمص شده اند.
خبر ديگر اينكه مخالفان دولت سوريه كنفرانس دو روزه اي را به درخواست اتحاديه عرب در قاهره برگزار كردند. «احمد داوود اوغلو» وزير خارجه تركيه و «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر نيز در اين كنفرانس شركت كردند.
مرسي طي سخناني، از مخالفان بشار اسد حمايت كرد.
«جبهه مردمي براي تغيير و آزادي» كه يك گروه مخالف سوري است، اعلام كرد كنفرانس قاهره ربطي به مخالفان ندارد و از اين كنفرانس خواست در امور داخلي سوريه مداخله نكند.
ساير رويدادها
¤ نخست وزير عراق گفت دولتش اجازه نمي دهد كه از مرزهاي اين كشور سلاح وارد سوريه شود.
¤ شبكه فرانس-24 اعلام كرد، تركيه در شرايطي نيست كه بتواند با سوريه وارد جنگ شود.
¤ يك استاد دانشگاه مديسون آمريكا،تغيير رژيم سوريه را نامحتمل دانست.


40 شهيد و 110 مجروح در انفجارهاي كربلا و ديوانيه

انفجارهاي تروريستي در كربلا و ديوانيه عراق بيش از 40 شهيد و 110 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ديروز دو بمب قوي در بازار شرق شهر كربلا منفجر شدند. اين حمله تروريستي 16 شهيد و 40 زخمي در ميان غيرنظاميان بر جاي گذاشت و 18 خودرو را به آتش كشيد. اين حملات در حالي صورت گرفت كه دولت عراق بيش از 33 هزار نظامي و نيروي پليس را در كربلا و مناطق مركزي عراق به كار گرفت و تدابير امنيتي ويژه اي را در منطقه به اجرا درآورد. فردا همزمان با نيمه شعبان و سالروز تولد امام زمان(عج) صدها هزار عراقي و خارجي در كربلا گردهم مي آيند تا اين روز را گرامي بدارند.
علاوه بر كربلا در شهرهاي موصل و رمادي نيز ديروز حمله تروريستي و انفجار رخ داد. در موصل يك استاد دانشگاه و يك قاضي به دست افراد ناشناس ترور شدند. انفجار رمادي هم يك شهيد و يك مجروح داشت. انفجار مهيب ديگري نيز ديروز بازار شهر ديوانيه در جنوب عراق را در هم كوبيد و بر اثر آن 25 تن شهيد و 70 نفر ديگر مجروح شدند.
مخالفت با صدور رواديد
به گزارش خبرگزاري فارس، دولت آمريكا از صدور رواديد براي يك هيئت عراقي كه براي خريد جنگنده هاي «اف-16» قصد سفر به ايالات متحده را داشتند، خودداري كرد. علت اين اقدام، ممانعت بغداد از همكاري نفتي ميان آمريكا با منطقه خودمختار كردستان عراق اعلام شده است.
 


هزاران نفر در لاهورعليه كشتار شيعيان به خيابان ها ريختند

هزاران نفر در شهر لاهور پاكستان با برگزاري تظاهرات كشتار شيعيان را در اين كشور محكوم كردند.
به گزارش پرس تي وي هزاران نفر از شيعيان پاكستان در اعتراض به كشتار هدفمند شيعيان، در لاهور تظاهرات كردند و خواستار اجراي عدالت شدند.
رهبران شيعيان پاكستان نيز با برگزاري اجتماعي عظيم در حاشيه اين تظاهرات در شهر لاهور ايالت پنجاب از مردم خواستند كه عليه اشرار دست پرورده آمريكا متحد شوند.
رجا نصير عباس جعفري، دبير كل جامعه شيعيان پاكستان به پرس تي وي گفت: «ما (شيعيان) خواستار پاكستاني قدرتمند هستيم كه در گذشته با ديگر مردم كشور عليه غرب ايستاده ايم. تنها به همين دليل است كه آمريكا مي خواهد درگيري هاي فرقه اي در پاكستان را گسترش دهد و جنگ داخلي در اين كشور به راه اندازد. اما ما هرگز اجازه نخواهيم داد چنين اتفاقي روي دهد.»
شبه نظاميان وهابي در سه سال گذشته بارها به شيعيان در شهرهاي مختلف پاكستان حمله كرده و صدها نفر از آنها را تاكنون به خاك و خون كشيده اند.
 


انقلابيون بحريني: واحدهاي ويژه انگليس در سركوب مردم حضور دارند

انقلابيون بحرين از حضور نيروهاي ويژه انگليسي در بحرين براي سركوب معترضان خبر دادند.
«علي الفايز»، انقلابي بحريني طي گفت وگو با شبكه تلويزيوني العالم گفت: يك گروه ويژه پليس اسكاتلنديارد با هدف كمك به نيروهاي امنيتي بحرين براي سركوب انقلابيون در خاك اين كشور حضور يافته است.
به گفته «الفايز»، حاكمان بحرين با تشكيل يك اتاق عمليات متشكل از چند كشور در منامه از جمله انگليس به دقت اوضاع را تحت نظر دارند.
الفايز خاطرنشان كرد: آمريكايي ها و انگليسي ها مي خواهند در خاك بحرين باقي بمانند؛ به همين منظور شمار زيادي از افسران خود را به بحرين اعزام كرده اند تا از نزديك تحولات اين سرزمين را رصد كنند. الفايز گفت: آمريكا و انگليس مكمل نقش يكديگر در بحرين هستند و ماموريت گروه پليس اسكاتلنديارد جاسوسي و سركوب انقلاب مردم بحرين است.
از سوي ديگر خبر مي رسد جوانان بحريني ديروز نيز با برپايي تظاهرات در مناطق مختلف اين كشور ضمن محكوم كردن «جنايات پادشاه بحرين» با زندانيان در بند آل خليفه ابراز همبستگي كردند.
براساس گزارش هاي دريافتي انقلابيون بحريني در منطقه «النويدرات» ضمن درگيري با نيروهاي امنيتي تاكيد كردند بازداشت ها در بحرين باعث ترس مردم و عقب نشيني آنان از خواسته هايشان نخواهد شد. مردم اين منطقه همچنين بر الگو گرفتن از قيام كربلا در انقلاب خود تاكيد كردند.
گزارش هايي نيز از برگزاري تظاهرات ضد آل خليفه در مناطق المصلي، جدحفص و سنابس منتشر شده است.
مردم اين مناطق نيز بر عزم خود براي سرنگوني رژيم آل خليفه تاكيد كردند. جمعيت الوفاق بحرين نيز با صدور بيانيه اي از شكنجه زندانيان از سوي نيروهاي امنيتي اين كشور به شدت انتقاد كرد.
در اين بيانيه آمده: «شكنجه در زندان هاي بحرين به فرد يا گروه خاصي از نيروهاي امنيتي و پليس محدود نمي شود، مقامات رژيم حاكم هم دستور اين شكنجه ها را صادر مي كنند.» الوفاق همچنين تاكيد كرد «محاكمه تني چند از نيروهاي امنيتي رژيم به اتهام شكنجه نمي تواند تغييري در واقعيت ايجاد كند و مسئولان بلندپايه امنيتي بايد محاكمه شوند.»
 


انتخابات پارلماني ليبي روز شنبه برگزار مي شود

مردم ليبي پس از 42 سال براي انتخاب نمايندگان پارلمان اين كشور به پاي صندوق هاي رأي مي روند.
به گزارش خبرگزاري مهر، مردم ليبي شنبه به پاي صندوق هاي رأي مي روند تا از ميان 4000 نامزد كرسي هاي پارلمان 200 نفر را انتخاب كنند. طي 42 سال گذشته اين نخستين بار است كه در ليبي انتخابات آزاد برگزار مي شود. 374 حزب سياسي در انتخابات پارلماني حضور دارند. مهمترين مأموريت مجلس آتي نيز تدوين قانون اساسي جديد براي ليبي است. انتخابات ليبي درحالي برگزار مي شود كه در برخي مناطق اين كشور درگيري هاي قبيله اي ادامه دارد.
ديروز از شهر بنغازي در شرق ليبي نيز خبر رسيد شماري از شهروندان ليبيايي در مخالفت با هرگونه تجزيه طلبي دست به تظاهرات زدند و از ليبي يكپارچه حمايت كردند. در اين تظاهرات همچنين حمله اخير جدايي طلبان به مقر كميته انتخاباتي بنغازي محكوم شد و راهپيمايان حمايت خود را از برگزاري انتخابات در موعد مقرر اعلام كردند. ناظران مي گويند قطر در تنش هاي داخلي ليبي نقش دارد.
خبر ديگر اينكه عفو بين الملل براي نخستين بار از عملكرد ناتو در ليبي به شدت انتقاد كرده است. به گفته دبيركل عفو بين الملل، دخالت هاي ناتو در جنگ عليه قذافي كشته و زخمي شدن هزاران نفر را در پي داشت.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14