(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 تير 1391 - شماره 20248

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نقشه راه ظهور (يادداشت روز)
در جمع مسئولان وزارت اطلاعات احمدي نژاد : از تحريم ها با اقتدار عبور مي كنيم
آهنگ (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
مهمانپرست: پيام مانور موشكي سپاه اقتدار كامل ايران بر تنگه هرمز است
افشاگري المنار از پشت پرده دعوت نشدن ايران به نشست ژنو
آغاز نشست كارشناسي ايران و 1+5 در اسلامبول
پاسخ سفارت ايران در يمن به اتهامات سفير آمريكا
روزنامه السفير لبنان : محمد مرسي ماه آينده ميلادي به تهران مي رود
وال استريت ژورنال: آمريكا به نام تحريم شعبده بازي مي كند (خبر ويژه)
خاتمي با حمله به كيهان از خجالت ضد انقلاب درآمد (خبر ويژه)
دوسوم آمريكايي ها مخالف اقدام نظامي در سوريه هستند (خبر ويژه)
ملاقات مخفيانه مقامات امنيتي اسرائيل و مصر در قاهره (خبر ويژه)
ايران، اوكراين و قرقيزستان نيست كه يكشبه بشود كودتاي مخملي كرد (خبر ويژه)
بي بي سي: موضع ايران تغيير نمي كند اما دود تحريم ها به چشم اروپا مي رود (خبر ويژه)


نقشه راه ظهور (يادداشت روز)

ما عاشق نبوديم. عاشقي علامت دارد. سيماي دلباخته، شوريدگي و آشفتگي را داد مي زند. در تب وتاب است. قرار ندارد. بي سر و سامان است. انگشت نما مي شود. عاشق بي قرار، مادر موسي بود آن هنگام كه به اضطرار، فرزند را به نيل سپرد و نگران و گريان نگريست. چشم و دل از او برنمي داشت. «و اصبح فؤاد امّ موسي فارغاً... قلب مادر موسي از همه چيز جز ياد او تهي بود و اگر قلب او را محكم نمي كرديم كه از مؤمنان باشد، نزديك بود ماجرا را برملا كند» (قصص/10). ذيل اين آيه در تفسير شريف نمونه نوشته اند «نزديك بود فرياد كشد و راز دل خود را برون افكند. نزديك بود نعره زند و از جدايي ناله سر دهد» . سزاي چنين محبتي همان بود كه حضرت حق فرمود: «فرددناه الي امّه كي تقرّ عينها. موسي را به مادرش بازگردانديم تا روشني چشم وي باشد» (قصص/21). «قصص» حكايت ما- و روزگار ما- و شماست مولا! چندان كه ماجراي يعقوب و برادران غيور يوسف. و يعقوب نبي(ع) از آنان- حتي درآستانه وصال يوسف پس از سالها هجران- پروا داشت كه فرمود «انّي لاجد ريح يوسف لولا ان تفنّدون. هر آينه بوي يوسف را مي شنوم، اگر مرا به ناداني متهم نكنيد»!
دوستي پيامك فرستاده است. مضمون آن، عنوان نامه شريف شما به شيخ مفيد است. «للأخ السّديد و الوليّ الرشيد الشّيخ المفيد... اما بعد...». و بي درنگ نوشته «ما هم اگر مفيد بوديم، لابد برايمان نامه مي نوشتي.» مگر خطاب به شيخ مفيد(ره) چه نوشته بوديد؟ ظرف دل او چه وسعت و ظرفيتي يافته بود كه سزاوار دريافت پيغام شما شد؟ و قلب برخي از ما چرا نه آنتن مي دهد و نه پيام و پيامك مي گيرد؟! 21 قرن هجران دوستان كم نيست. شما و دوستان شما در اين هزاره غربت و رنج، پاي كدام خطاي ديگران سوختيد- و ساختيد-؟! با خوبان و برگزيدگان چه نجوا كرديد كه شد حكايت دل خونين و لب خندان؟
چه خوش است بوي عشق از نفس نيازمندان
دل از انتظار خونين، دهن از اميد خندان
نظري مباح كردند و هزار خون معطل
دل عارفان ببردند و قرار هوشمندان
اگرم نمي پسندي، مدهم به دست دشمن
كه من از تو برنگردم به جفاي ناپسندان
خيال و آرزو كه عيب نيست. اگر روزي مي شد حجاب ها كنار رود و محضر مولايمان(عج) را درك كنيم و از آن وجود شريف سؤال كنيم كه چرا تحقق بشارت ظهور اين قدر دير و دور شد، لابد جز همان كه پيش از ما به دوستان خويش فرمودند، نمي فرمودند. امام عصر(عج) خطاب به شيخ مفيد مرقوم فرموده اند «ظهور ما به تأخير نيفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندي كه از شيعيان سر مي زند و خبر آنها به ما مي رسد» و «ما به احوال شما آگاهيم و چيزي از اخبار شما بر ما پوشيده نيست و از مذلتي كه دچارش شده ايد باخبريم. و اين پيشامد بدان علت است كه بسياري از شما، به سوي آنچه پيشينيان صالح از آن رويگردان بودند، متمايل شدند و بر آن عهدي كه از آنها گرفته شده بود، پشت پا زدند، گويا به آن پيمان آگاه نيستند. ما از رسيدگي و سرپرستي شما كوتاهي نكرده و ياد شما را از خاطر نبرده ايم كه اگر جز اين بود دشواري ها و مصيبت ها بر شما فرود مي آمد و دشمنان، شما را ريشه كن مي كردند. پس تقوا پيشه كنيد تا شما را از فتنه اي كه روي آورده، نجات بخشيم... پس هر يك از شما بايد كاري كند كه او را به دوستي و محبت ما نزديك گرداند و از آنچه باعث كراهت و خشم ماست دوري گزيند... اين نامه ماست به برادر درستكار و استوار و دوست باوفا، شيخ مفيد.»
هر معصيت و نافرماني و بي وفايي و عهدشكني دوستان، حجابي تازه شد براي غربت نسل آدم در جهاني كه سپاه شيطان حكم مي راندند. شياطين مي دانستند كه «ظهور» را كدام رفتارها و رويكردهاي مؤمنان به تأخير مي اندازد، پس دريغ نكردند از ترويج انواع معصيت و بي وفايي و آلودگي كه مقدمه پيمان شكني است. تا توانستند در عرض و طول نفسانيات اهل حق دميدند تا پيمان شكني را عادت آنان كنند، كه مي شناختند سنت الهي را. براي صهيونيسم مسيحي كه سرنوشت نكبت آلود قوم يهود را مي شناسد و خود به سان ابليس لعنت شده درگاه الهي است، معناي كاملاً روشني دارد آيت الهي درباره سرنوشت شوم يهود كه «فبما نقضهم ميثاقهم لعنّاهم و جعلنا قلوبهم قاسيه . به خاطر آن كه نقض ميثاق كردند، آنان را لعنت (از رحمت خود دور) كرديم و قلب هاي آنان را سنگ قرار داديم» كه نتوانند توبه كنند و بازگردند.
يك جفا در اين ميان نسبت به امام منتظر(عج)، صالحان و مستضعفان، از همه بزرگ تر و سنگين تر است. «لو انّ اشياعنا وفّقهم الله لطاعته علي اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم لما تأخّر اليمن بلقائنا و لتعجّلت لهم السّعاده بمشاهدتنا. اگر شيعيان ما- كه خداوند آنان را به اطاعت خود موفق كند- در وفاي به عهدي كه برعهده آنهاست همدل بودند، قطعاً ميمنت ملاقات ما به تأخير نمي افتاد و در سعادت ديدار ما تعجيل مي شد.» اين كلمات پر قيمت ما را به اين معنا دلالت مي كند كه وفادار نماندن به ميثاق الهي يا تفرقه نسبت به آن، بركت و سعادت را از حيات طيبه شيعيان به تاراج مي برد. اين بيان شريف، تاريخ ظهور و تشكيل دولت كريمه حضرت ولي عصر(عج) را به ما نمي گويد اما نقشه راهنماست؛ نقشه راه و راهبرد كوتاه كردن فاصله ها تا روز موعود است؛ آدرس ميان بر است كه مي تواند از شكست ها پيروزي و از فاصله و فراق، حضور و ظهور بسازد. «لو انّ اهل القري آمنوا و اتّقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء و الارض و لكن كذّبوا فاخذنا هم بما كانوا يكسبون». پيمان شكنان جبهه حق، سبب اتصال آسمان و زمين- بركت ملكوت براي برهوت ناسوت- را به غربت انداختند و پشت خود را خالي كردند و آنگاه در برابر مستكبران، مستضعف ماندند. اين نيمه تيره و تاريك تاريخ آخرالزمان است، به طول 21قرن تا به امروز.
اما آخرالزمان نيمه روشن و تابناكي هم دارد. مشيت خدا بر آن نبود كه دوستداران و دلباختگان امام عصر(عج) سرگردان رها شوند. به همين دليل آن حضرت به تأسي از پدر بزرگوار خويش- كه شيعيان را به پيروي از «فقيهان ديندار، مراقب نفس، مخالف هوا پرستي و مطيع فرمان مولا» امر كرده بود- به شيعيان فرمودند: «در حوادث واقعه به راويان احاديث ما رجوع كنيد كه آنها حجت من بر شما هستند همچنان كه من حجت خدا بر ايشانم». اين ارجاع و امر به اطاعت از فقهاي پارسا آن قدر در عصر غيبت مهم و راهبردي بود كه امام هادي عليه السلام فرمود «اگر اين نبود كه پس از غيبت قائم آل محمد، برخي علما هستند كه به سوي او مي خوانند و مردم را به سوي او راهنمايي مي كنند و از دين او با حجت هاي الهي پاسداري مي كنند و بندگان ضعيف خدا را از افتادن در دام ابليس و يارانش نجات مي دهند، يقينا هيچ كس نمي ماند جز اينكه از دين خدا برمي گشت. اما عالمان، زمام دل هاي ضعيفان شيعه را مي گيرند همان گونه كه ناخداي كشتي، سكان آن را به دست مي گيرد؛ آنها نزد خداوند عزيز و بلندمرتبه از همه برترند».
با اين چشم انداز دقيق، بي دليل نيست كه امروز ولايت فقيه، آماج اصلي ترور شخصيت و توپخانه تبليغات و جبهه استكبار در سه سطح «جهان»، «خاورميانه اسلامي» و «ايران» است. اگر اين تعبير جورج فريدمن مدير موسسه استراتفور درست است كه «نفوذ ايران از دامنه هاي هيماليا تا سواحل مديترانه گسترش يافته است» و به تصريح انبوه استراتژيست ها و سياستمداران غربي- صهيونيستي (نظير نتانياهو) «جهان به نقطه عطف رسيده و لولاي تاريخ در حال چرخيدن است... پيرامون اسرائيل را به تأسي از انقلاب 9791 ايران، زلزله تغيير و روي كار آمدن اسلامگرايان فرا گرفته است» و اگر اين تحليل روزنامه آمريكايي نشنال ريويو حقيقت دارد كه «بهار انقلاب هاي عربي، بهار ايران و بهار آيت الله خامنه اي است» و يا اگر به تعبير واشنگتن تايمز «انقلاب ايران همچنان در حال تضعيف قدرت آمريكاست و انقلاب هاي خاورميانه ادامه همان راهي است كه آيت الله خميني آغاز كرد»، پس بايد به طواغيت آمريكا و اسرائيل و توپخانه تبليغات آنها حق داد كه انباشته از حقد و خشم درباره دو نايب مجاهد حضرت ولي عصر- خميني و خلاصه او خامنه اي- يا سردار مجاهدي چون سيدحسن نصرالله سخن بگويند. «قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفي صدورهم اكبر... قل موتوا بغيظكم» (آيات 811 و 119 آل عمران).
آري ما عاشق نبوديم اگر در مسير زندگي تشبه به كفار كرديم يا به آلودگي هاي آنان آلوده شديم. عاشق نبوديم اگر بي وفايي كرديم با مولاي خويش و نايبان و جانشينان او. بي قرار ظهور و حضور نبوديم، اگر به عقده و بهانه اي از جبهه ايمان گسستيم و همراز و همدرد دشمنان قسم خورده شديم و در فتنه ها لنگيديم و سواري داديم و دوشيده شديم. و عاشق نيستيم هنوز اگر به بهانه اي، اسباب تفرقه و تشتت و بددلي و فاصله و جدايي را در جبهه حق فراهم مي كنيم. اينها همه درست! اما زمين خدا از عاشقان پاكباخته- اگر چه در اقليت و رنج و مجاهدت و غربت- خالي نيست و عشق با آنها رونق دارد. امام به امام (عليهم السلام)، وصف حال همين ياران صالح را با مشتاقي تمام گفته اند، بشنو! بشارت علي بن ابيطالب- و مشابه آن از امام صادق- است: «ياران مهدي، مرداني هستند كه قلب هاي آنان پاره هاي پولاد است، هيچ شكي نسبت به پروردگار در آنها راه نمي يابد. استوارتر از صخره هستند. اگر به كوه ها رو كنند، آنها را از جا بركنند. پرچم پيروز آنها به هر شهري رو كند، آنجا را به سقوط وادارد، گويا عقابان تيز چنگند كه بر مركب ها سوار شده اند... امام خويش را در ميان مي گيرند و جان خويش را در نبرد پناه او مي سازند و هرچه اشاره كند، با جان و دل انجام مي دهند. در ميان آنها مرداني هستند كه شب بيدارند و زمزمه قرآن و مناجاتشان همچون صداي زنبورهاي عسل فضا را آكنده سازد... آنها راهبان شب و شيران روز، و مطيع تر از بنده نسبت به سرورش هستند. چون مشعل هاي فروزانند و قلب آنها به سان قنديل هاي نور است. از خشيت الهي بيمناكند، شهادت را مي خوانند و كشته شدن در راه خدا را آرزو مي كنند. شعار آنها يا لثارات الحسين(ع) است. چون حركت مي كنند، رعب پيشاپيش آنها حركت مي كند. با سبك بالي به مولاي خويش رو مي كنند و خداوند به واسطه آنها امام حق را نصرت مي دهد». آيا سراغ نداريد پاكباختگان فروتن و بي ادعايي كه اميرمؤمنان بشارتشان را داد و فرمود: «آنها گروهي هستند... كه به خاطر صبر و استقامت خود بر خدا منت نمي گذارند و جانبازي و بذل جان خويش در راه حق را بزرگ نمي شمارند». امام باقر و امام صادق عليهما لسلام آنها را محكم تر از پاره پولاد و قدرتمند از 04 نفر توصيف كردند. اگر طاغوت به روش فرعون و براي سلطه، ميان مردم اختلاف مي افكنند، آنها مدار الفت و مودت و وحدتند. و با نصرت آنها نسبت به امام خويش است كه خداوند به دشمنان «نشان دهد آنچه را از آن پروا داشتند.»
دو نقشه بيشتر وجود ندارد. نقشه راه ولايت فقيه و ايمان و الفت بر مدار آن كه ما را به روز موعود نزديك مي كند و نقشه بدلي كه بازي مطابق آن، نخبگان را طعمه شيطان مي كند. نقشه سرويس هاي اطلاعاتي و جاسوسي طواغيت عالم، درست در نقطه مقابل نقشه راه ظهور و معكوس آن طراحي شده است. مي شود انتظار و اشتياق را بر مدار صداقت تمرين كرد و به آن تراز دست يافتني رسيد كه امام صادق عليه السلام فرمود. «مؤمن، محكم تر از پاره آهن است. همانا آهن هنگامي كه داخل آتش شود، نرم مي شود و مؤمن اگر كشته شود و برانگيخته شود و باز كشته شود، قلب او دگرگون نمي شود». معصيت و نافرماني، ما را از مقام عاشق صادق ساقط مي كند. عاشق، مترصد و گوش به زنگ است... اگر نه، هزار بار هم كه پيام و پيامك و نامه بفرستند و دلالت كنند، از جا نمي جنبد

اي دل اگر عاشقي در پي دلدار باش
دلبر تو دايما بر در دل حاضر است
ناحيت دل گرفت لشكر غوغاي نفس
نيست كس آگه كه يار كي بگشايد جمال
در ره او هر چه هست تا دل و جان نفقه كن
بر در دل روز و شب منتظر يار باش
رو در دل برگشا، حاضر و بيدار باش
پس تو اگر عاشقي، عاشق هشيار باش
ليك تو باري به نقد ساختأ كار باش
تو به يكي زنده اي از همه بيزار باش

...السلام عليك يا ميثاق الله الذي اخذه و وكّده
محمد ايماني
 


در جمع مسئولان وزارت اطلاعات احمدي نژاد : از تحريم ها با اقتدار عبور مي كنيم

رئيس جمهور با بيان اينكه تحريم هاي اعمال شده در مورد كشور سنگين ترين و شديدترين تصميم هاي صورت گرفته در مورد يك كشور است تاكيد كرد كه بايد در مقابل فشارها ايستادگي كرده و مقتدرانه از تحريم ها گذر كنيم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد صبح روز سه شنبه در آستانه ولادت با سعادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي موعود (عج) و به مناسبت گراميداشت نيمه شعبان، در ديدار با وزير، معاونين، مديران و جامعه اطلاعاتي كشور در همايش سراسري بزرگداشت روز سرباز گمنام امام زمان (عج) با بيان اينكه پايبندي جمهوري اسلامي ايران، به اصول و آرمانهاي خود عامل همه هجمه ها و فشارهاي مستكبران، ظالمان و زياده خواهان است، گفت: ملت ايران 33 سال است كه به طور مستقيم با مستكبران درگير است و در اين عرصه بهترين، مومن ترين و شريف ترين سنگربانان نظام در وزارت اطلاعات حضور دارند.
رئيس جمهور با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران عظيم ترين حادثه تاريخ بعد از صدر اسلام است، اظهار داشت: اين انقلاب ميراث و مقدمه تكميل رسالت انبياست و به همين دليل روشن است كه سينه به سينه همه مستكبران عالم و درگير با جبهه كفر خواهد بود.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي كه به دنبال اسلام ناب محمدي (ص) است، بدون درگيري با جبهه مستكبران معنا و مفهومي ندارد، تصريح كرد: اگر ما پايبند به اصول باشيم، همواره با مستكبران كه امروز سمبل آنها آمريكاست، درگير خواهيم بود.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه امروز دشمن قصد دارد، با حربه تحريم جمهوري اسلامي را در نقطه ضعف قرار دهد، گفت: تحريم هايي كه عليه كشورمان اعمال شده، سنگين ترين و شديدترين تحريم هايي است كه تا به حال عليه كشوري اعمال شده است و البته اين تصور دشمنان كه بتوانند با اين تحريم ها ايران را در موضع ضعف قرار دهند، اشتباه و ناشي از حساب وكتاب هاي صرفا مادي است.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه مجموع درآمد نفت، كمتر از 10 درصد حجم اقتصاد كشور را شامل مي شود، اظهار داشت: بايد تحريم را فرصتي ببينيم كه همين مقدار وابستگي بودجه كشور به نفت نيز رفع شده و استفاده از نفت به عنوان سلاحي براي تحريم براي هميشه از دست دشمن خارج شود.
رئيس جمهور افزود: بايد در مقابل فشارها ايستادگي كرده و از اين مقطع سرافرازانه عبور كنيم و پاسخ سياستهاي خصمانه دشمن را با گذر مقتدرانه از تحريم ها بدهيم.
 


آهنگ (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: اظهارات معاون اول رئيس جمهور درباره نقش صهيونيست ها در قاچاق اعضاي بدن انسان، جيغ نماينده سران فتنه در خارج كشور را به هوا بلند كرده است.
گفت: ديگه چي؟!
گفتم: سايت جرس بيانيه اي با امضاي محسن كديور و 7 ايراني ضدانقلاب ديگر را در اعتراض به سخنان معاون رئيس جمهور كشورمان منتشر كرده و ايشان را به باد ناسزا گرفته است.
گفت: حالا چرا افشاگري معاون اول رئيس جمهور عليه جنايات اسرائيل، به اين اجق وجق ها برخورده و آنها را عصباني كرده است؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو به راننده اتوبوس گفت؛ اين نوار نتراشيده و نخراشيده چيه كه داري پخش مي كني؟ راننده با عصبانيت گفت؛ اين صداي برادرم است و يارو براي لاپوشاني گفت؛ منظورم آهنگ آن است و راننده گفت؛ آهنگ آن را هم خودم ساخته ام!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤سحر در نيمه شعبان تجلي كرد خورشيدي
كه از نور جبينش شد منور ديده زهرا«س»
«ولادت يوسف زهرا(س) مبارك باد
سيدجواد آميار از شاهين دژ آذربايجان غربي
¤باخبر شديم كه دولت عربستان تصميم گرفته به ايرانيان رواديد ندهد وقتي قرار است پول زائرين ايراني كه به اين كشور مسافرت مي كنند به تحكيم دولت مزدور آمريكا كمك كند همان بهتر كه جلوي ما زائرين ايراني را بگيرند. ولي از دولت جمهوري اسلامي ايران تقاضا داريم كه با مديريت خود عربستان را از اين حركت در پيش گرفته پشيمان سازد. به طوري كه به التماس بيفتند.
پندآموز
¤روزهاي اول كه در سوريه درگيري صورت گرفت گروهي ساده انديش بلافاصله در جهت خواست آمريكا روي اين حركت عنوان انقلاب گذاشتند ولي الان مزدوري و وابستگي سياسي و مالي گروه معارض سوريه به كشورهاي تركيه، عربستان، قطر و آمريكا كاملا بر همگان آشكار شده است، در پايان بنويسيد زودباوري بعضي ها هميشه دردسرساز بوده است.
6091---0915
¤پس از اظهارات گستاخانه مقامات آمريكا درخصوص جزاير ايراني وزارت خارجه كشورمان بايد به نشانه اعتراض سفير حافظ منافع آمريكا يعني سفير سوئيس را احضار مي كرد نه اينكه برعكس از موضع ضعف وارد شده و اقدام به دعوت از حكام سعودي آن هم بعد از اعدام تعدادي از هم وطنان ما در اين كشور براي حضور در اجلاس غيرمتعهدها بنمايد. واقعا مسئولين ديپلماسي كشورمان را چه شده كه پي در پي به مواضع منفعلانه افتاده اند.
8853---0912
¤از مدير مسئول محترم روزنامه كيهان به خاطر نوشتن يادداشت روز اخير خود با عنوان «باد نكاريد طوفان درو مي كنيد» تقدير و تشكر مي كنيم،. بخصوص بند آخر اين يادداشت كه به يك واقعيت موجود يعني به عوامل داخلي موضوع گراني هاي ساختگي اشاره كرده است.
مولايي
¤با كنار زدن استاندار زحمت كش و خدوم استان قم به اين باور رسيده ام كه حلقه انحرافي واقعا سد راه مديراني شده كه خالصانه در خدمت مردم هستند و روز و شب نمي شناسند. و چون اين خادمان در راه خدمت به خلق خدا به چيز ديگري فكر نمي كنند اينچنين مورد كينه و حسد قرار مي گيرند و با سعايت نزد رئيس قوه مجريه آنان را از ادامه خدمت رساني باز مي دارند.
5567---0919
¤مغازه دار هستم مي خواستم از طريق اين ستون به هم وطنان اطلاع بدهم كه دولت بالاخره به وعده خود يعني پايين آوردن قيمت لبنيات عمل كرد ولي اي كاش اين كار را نمي كرد چرا كه ماست 3800 توماني مبلغ 3500 تومان قيمت خورده است. مردم اگر بخواهند دولت قيمت كالايي را پايين نياورد چه كار بايد بكنند؟
اكبري
¤وقتي قرار است شير دو نرخي شود نياز به نظارت و رسيدگي دقيق دارد در غير اين صورت ممكن است اين شيوه به بازار سياه تبديل شود.
يك شهروند
دندان هاي رديف بالا و پايين فرزندم به حدي به طرف داخل دهان كج است كه زبان او در كام قرار نمي گيرد و موقع خواب آرامش ندارد براي معالجه به چند دندان پزشك مراجعه كردم مي گويند مشمول بيمه نيست و 5 ميليون تومان هزينه ارتدنسي دارد خطاب به وزير محترم بهداشت بنويسيد چرا دستور نمي دهند اين گونه عمل ارتدنسي نوعي درمان محسوب شود تا بيمه قسمتي از هزينه درمان آن را بپردازد.
پاكاري
¤ نرخ خدمات دندانپزشكي بسيار بيشتر از ساير خدمات درماني افزايش يافته است لطفاً مسئولين وزارت بهداشت به حال مردم فكري بكنند.
مهدي رسولي از نهاوند
¤ از وزير اقتصاد، تقاضا داريم وقت اظهارنامه هايي را كه مربوط به فاصله زماني بين 1/4/91 الي 31/4/91 است 2 ماه اعلام كند تا مردم با ازدحام رو به رو نشوند. مردم كه ماليات را بايد پرداخت كنند حداقل يك فرصت مناسب در اختيار مردم قرار دهند.
8561---0912
¤ با نصب رسانه ديجيتالي در اتوبوس هاي شهري و قطارهاي مترو مردم در جريان آخرين اخبار و اطلاعات جهان در روزنامه هاي داخلي قرار مي گيرند و از سر و صداها و روشن نمودن تلفن هاي همراه كه موجب آزار و اذيت ديگران را فراهم مي نمايند در امان مي مانند و درعوض از زماني كه در داخل اتوبوس و يا قطار شهري سپري مي نمايند استفاده مطلوب مي كنند. استفاده از شبكه هاي پيام، معارف و قرآن بسيار راهگشاست.
طاهري
¤ از مسئولين استان خوزستان درخواست مي شود تعاوني مسكن خرداد را تحت پوشش مسكن مهر قرار دهند و به انتظار 20 ساله اعضاي تعاوني مسكن خرداد پايان دهند.
5099---0916
¤ با توجه به تورم و گراني از پليس راهور درخواست مي شود همكاري دوجانبه اي با مسافربرهاي شخصي كه به دنبال تامين معاش حداقل زندگي هستند داشته باشند و با جريمه هاي سنگين زندگي را به كام آنها تلخ ننمايند. البته مسافربرها هم بايد بيشتر رعايت مقررات را بكنند.
2146---0935
¤ از مسئولين دستگاه هاي مختلف درخواست مي شود نيروي انتظامي را در برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي از قبيل بدحجابي، اعتياد، برخورد با اراذل و اوباش و... ياري كنند.
7973---0919
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود بسته بندي و علامت استاندارد خرما را پيگيري نمايند. گوجه فرنگي هم علامت استاندارد گرفت ولي از بسته بندي و استاندارد خرما خبري نيست.
6563---0935
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 2
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه 23/3/1391 با عنوان «نامگذاري معابر كوي فرهنگ خيابان ايثارگران شمالي» به آگاهي مي رساند: «با توجه به بررسي و بازديد به عمل آمده، خيابانهاي فرعي كوي فرهنگ واقع در خيابان ايثار شمالي داراي نام هستند و اگر منظور خيابانهاي داخلي شهرك مي باشد نام گذاري آنها برعهده شهرداري نبوده و توسط هيئت مديره شهرك انجام پذير است.»
پاسخ شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 5/4/91 صفحه 2 با عنوان «افتتاح ايستگاه ارم سبز»، به آگاهي مي رساند: «براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، ايستگاه ارم سبز از خط 4 متروي تهران به زودي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.»


مهمانپرست: پيام مانور موشكي سپاه اقتدار كامل ايران بر تنگه هرمز است

سخنگوي وزارت خارجه گفت: پيام مانور موشكي سپاه اين است كه ايران با اقتدار كامل آماده برقراري امنيت منطقه خليج فارس است و امنيت عبور و مرور محموله هاي نفتي و عرضه مناسب انرژي را به عهده دارد.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت خارجه ديروز در نشست هفتگي با خبرنگاران در اين باره گفت : پيام مانور موشكي سپاه اين است كه ايران با اقتدار كامل آماده برقراري امنيت منطقه خليج فارس است و امنيت عبور و مرور محموله هاي نفتي و عرضه مناسب انرژي را به عهده دارد. اين شرايط تامين كننده امنيت منطقه خواهد بود و اقدامات كشورهاي اروپايي و آمريكا تهديد كننده امنيت منطقه خواهد بود.
يكي از خبرنگاران درباره دعوت از برخي سران جنبش عدم تعهد و از جمله پادشاه بحرين براي حضور در نشست سران اين جنبش در تهران و موضع وزارت خارجه در اين زمينه سؤال كرد كه سخنگوي اين وزارتخانه با بيان اينكه موضع ما در اين زمينه كاملا شفاف است، گفت: كسي كه رياست يك اجلاس بين المللي را بر عهده مي گيرد، موظف است همه اعضا را دعوت كند. ما به عنوان ميزبان و رئيس سران عدم تعهد، موظف به دعوت از همه اعضا هستيم و اين دعوت صورت مي گيرد.


افشاگري المنار از پشت پرده دعوت نشدن ايران به نشست ژنو

هفته نامه فلسطيني المنار به نقل از منابع مطلع در خصوص پشت پرده دعوت نكردن ايران به نشست ژنو و در نهايت شكست نشست بدليل شركت نكردن كشورهاي تاثيرگذار منطقه از جمله جمهوري اسلامي ايران افشا گري كرد. به گزارش العالم به نقل از المنار، منابع آگاه مي گويند يكي از دلايل شكست نشست ژنو در مورد سوريه، شركت نكردن كشورهاي تاثيرگذار منطقه از جمله جمهوري اسلامي ايران و عربستان در آن بوده است. در حالي كه پيش از اين گفته مي شد آمريكا در پشت ماجراي عدم مشاركت ايران در نشست ژنو است، منابع مطلع به پايگاه هفته نامه فلسطيني المنار گفتند كه اميرنشين قطر از آمريكا و ديگر طرف هاي اروپايي خواست تا مانع از حضور ايران، اردن، لبنان و مصر در نشست ژنو شود. بر اساس اين گزارش، دليل قطر در مورد عدم دعوت و مشاركت عربستان در نشست ژنو نيز به مشكلات مربوط به جانشيني و رقابت ميان شاهزادگان اين كشور بعد از مرگ نايف بن عبدالعزيز باز مي گردد. به گفته اين منابع قطر مي خواهد خود را به عنوان سخنگوني جهان عرب معرفي كند و از اين رو مشاركت ديگر كشورهاي عربي به خصوص عربستان در اين نشست را به ضرر خود مي ديد و از نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب درخواست كرد تا مقدمات عدم حضور عربستان در اين نشست را فراهم كند و العربي هم به صورت كامل در خدمت اهداف قطر در آمده است. البته گفته مي شود آمريكايي ها از مشاركت ايران در نشست ژنو به اين دليل واهمه داشتند كه مقامات سياسي ايران به صورت صريح حرف هاي خود را مطرح كرده و با مخاطب قرار دادن طرف آمريكايي، اين كشور را به عنوان مسبب ناآرامي ها در سوريه معرفي و عملاً آنها را تحت فشار قرار مي دادند.


آغاز نشست كارشناسي ايران و 1+5 در اسلامبول

نشست كارشناسي بين ايران و گروه 1+5 كه در اجلاس مسكو مورد توافق قرار گرفته بود ديروز در شهر اسلامبول آغاز بكار كرد.
اين نشست در حالي ديروز آغاز بكار كرد كه از ورود خبرنگاران رسانه ها به محل برگزاري نشست ممانعت به عمل آمده است.
بعد از نشست ايران با گروه 1+5 در هيجدهم و نوزدهم ژوئن گذشته(29و30 خرداد) در مسكو، طرفين بر سر برگزاري نشست كارشناسي در تاريخ سوم ژوئيه ( 13تير )در اسلامبول به توافق رسيده بودند تا در صورت حصول نتيجه در سطح كارشناسي مذاكره كنندگان ارشد دو طرف بار ديگر گرد هم آيند.
 


پاسخ سفارت ايران در يمن به اتهامات سفير آمريكا

سفارت كشورمان در صنعا ضمن واكنش به اتهامات فايرستون سفير آمريكا در يمن عليه تهران، كاخ سفيد را عامل بي ثباتي و قتل مردم يمن دانست.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه الاخبار، در بيانيه سفارت ايران آمده است: اين اتهامات سفير آمريكا در يمن تحريك آميز و خارج از اصول ديپلماتيك است و رفتارهاي سفير آمريكا با مخالفت گروههاي سياسي يمني روبرو شده است كه از جمله مي توان به مخالفتها با بازديد فايرستون از استان «ابين» يمن اشاره كرد.
سفارت ايران بيان كرد: تحليلگران سياسي و مردم يمن به خوبي آگاهند كه دولت آمريكا فقط به دنبال تضمين امنيت ملي آمريكا است و با برگه امنيتي در يمن بازي مي كند.
در اين بيانيه به كشته شدن صدها يمني در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به مناطق مختلف اين كشور اشاره شده است.
سفارت ايران بيان كرد: القاعده ساخته آمريكاست.اگر آمريكا در برقراري امنيت و ثبات جدي است چرا از رژيم صهيونيستي كه راس تروريسم در منطقه است حمايت قوي به عمل مي آورد؟
شايان ذكر است جرالد فايرستون در نشست مطبوعاتي چهارشنبه گذشته ايران را به تلاش براي بي ثباتي يمن و شكست طرح شوراي همكاري خليج فارس متهم كرد.


روزنامه السفير لبنان : محمد مرسي ماه آينده ميلادي به تهران مي رود

يك روزنامه لبناني خبر داد كه رئيس جمهور مصر طي ماه آتي ميلادي به ايران سفر خواهد كرد.
به گزارش ايرنا ، روزنامه لبناني «السفير» در شماره ديروز خود نوشت كه پيش بيني مي شود طي هفته هاي آينده روابط ميان ايران و مصر شاهد گشايش هاي چشمگيري شود.
به نوشته اين روزنامه قرار است كه «محمد مرسي» رئيس جمهور منتخب مصر در ماه آينده ميلادي، سفري رسمي به ايران داشته باشد و رياست جنبش غيرمتعهدها را به «محمود احمدي نژاد» رييس جمهور ايران منتقل كند.
بنا به گفته «عمرو رمضان» معاون وزير خارجه مصر در امور همكاري اسلامي، مرسي از ابتداي رسيدن به رياست جمهوري كشور، به شكل رسمي رياست جنبش غير متعهدها را كه در بردارنده 120 كشور جهان بوده، بر عهده گرفته است.
رمضان افزود: قرار است كه رئيس جمهور مصر طي اجلاس آتي اين جنبش كه روزهاي 29 و 30 آگوست در تهران برگزار مي شود، رياست اين جنبش را به رئيس جمهور ايران منتقل كند.


وال استريت ژورنال: آمريكا به نام تحريم شعبده بازي مي كند (خبر ويژه)

واقعيت اين است كه تحريم هاي آمريكا عليه ايران پر از راه هاي گريز است.
اين تحليل را روزنامه وال استريت ژورنال منتشر كرده و نوشت: در حالي كه تحريم ها هنوز برنامه هاي هسته اي ايران را متوقف يا كند نكرده، دولت اوباما تصميم گرفت آنها را ضعيف تر كند. به اين ترتيب، نظام تحريم هاي ايران مانند نظام مالياتي آمريكا، مملو از راه هاي گريز است. اين تحريم ها به اندازه اي ضعيف است كه هر 20 شريك تجاري بزرگ ايران اكنون از آن مستثني شده اند. به بياني ديگر اكنون الگويي جادويي از تحريم ها ظاهر شده است. آنها به نظر واقعي مي رسند و دولت هم از قدرت اين تحريم ها سخن مي گويد اما زماني كه پاي چين، هند يا 18 كشور ديگر مستثني از تحريم ها به ميان مي آيد، تحريم ها مانند دود به هوا مي روند.
اين روزنامه مي نويسد: در قانون تحريم هاي دولت اوباما، راه هاي گريز زيادي وجود دارد. براي مثال در صورتي كه دولتي به ميزان قابل توجه از واردات نفت خود از ايران بكاهد، وزارت امور خارجه مي تواند آن را براي دوره اي كه تا 6 ماه قابل تمديد است از تحريم ها معاف كند. اين در حالي است كه تعريف ميزان كاهش واردات نيز به صلاحديد دولت واگذار شده است. براي مثال چين به عنوان بزرگترين واردكننده نفت از ايران پس از كاهش 25درصدي واردات نفت، از تحريم ها معاف شد. اما مشكل اينجاست كه كاهش واردات نفت چين از ايران موضوعي اتفاقي بوده و نه اقدامي در جهت كمك به انزواي ايران. واردات نفت چين از ايران در ماه هاي فوريه و مارس حدود 50 درصد كاهش يافت و دليل آن تاخير در آغاز اجراي يك قرارداد بود كه بر سر قيمت آن اختلاف نظر وجود داشت. زماني كه اين مشكل حل شد، واردات نفت چين از ايران در ماه هاي آوريل و مه 34 درصد بيشتر شد و در ماه مه و ژوئن نيز چين 35درصد بيشتر از زماني كه اختلاف نظر بر سر قيمت وجود داشت، از ايران نفت وارد كرد.
وال استريت ژورنال با بيان اينكه افزايش فشارها به تنهايي موجب توقف برنامه هسته اي ايران نمي شود، نوشت: كشوري كه بين 60 تا 100[150ميليارد] ميليارد دلار ذخيره ارزي دارد و درآمد امسال آن نيز دست كم 40ميليارد دلار برآورد مي شود، با تحريم ها متوقف نمي شود اما اينكه همين تحريم ها به طور كامل و جدي اجرا نشوند و در عين حال ادعاي تأثيرپذيري آنها وجود داشته باشد، خطرناك است. چرا كه جامعه بين المللي در حالي آرام مي نشيند كه سانتريفيوژهاي ايراني با سرعت مي چرخند. اين استراتژي اوباما است كه گمان مي رود تا پايان فصل انتخابات رياست جمهوري در آمريكا ادامه داشته باشد. استراتژي يي كه آسودگي خيال تهران را فراهم كرده و دوستان نزديك آمريكا در اسرائيل را در موضع ضعف قرار مي دهد.
 


خاتمي با حمله به كيهان از خجالت ضد انقلاب درآمد (خبر ويژه)

رئيس شوراي سياستگذاري مجمع روحانيون ضمن ابراز ندامت نسبت به نوشته هايش عليه گروهك نهضت آزادي در سال هاي اول انقلاب، به روزنامه كيهان حمله كرد.
اسناد لانه جاسوسي از سران گروهك نهضت آزادي به اعتبار خيانت هاي بي سابقه آنان به كشور، به عنوان «رابطين خوب آمريكا» ياد مي كند و حضرت امام خميني(ره) درباره همين گروهك فرمودند اگر بر سر كار مانده بودند سيلي اي به اسلام و ايران مي زدند كه تا قرن ها سر بلند نمي كرد.
اما محمد خاتمي در مصاحبه اي با سايت «تاريخ ايراني» و درباره مقالات انتقادي خود عليه اين گروهك در سالهاي اوليه انقلاب و در روزنامه كيهان مي گويد: من قبول دارم. واقعا اگر مي خواستم الان مطالب را بنويسم، آنطور نمي نوشتم. بعضي مطالبي كه آن وقت نوشتم جفا بود نسبت به افراد. با اينكه اختلاف نظر و اختلاف سليقه داشتيم، همان زمان براي آن ها احترام قائل بودم، الان هم احترام قائلم. ولي بنده هم قبول دارم كه بعضي وقت ها تحت تاثير فضاي احساساتي موجود قرار گرفتم. نمي توان هميشه از انسان انتظار داشت كه احساس را ناديده بگيرد و منطق هميشه كارگر بيفتد. شايد توسط قلم من هم به عزيزان و بزرگاني در اين مملكت جفا شده باشد. به هر حال هر كس در زندگي اش از اين اشتباهات و مشكلات وجود دارد(!)
اين اظهار ندامت و آوردن عذر تقصير! در پي اعتراض مديريت شده گروهك ها و رسانه هاي ضد انقلاب عليه وي- به خاطر رأي دادن مخفيانه در يكي از روستاهاي اطراف دماوند در جريان انتخابات مجلس نهم- صورت مي گيرد اما جالب اينكه خاتمي حاضر نيست به همين اندازه به خاطر خيانت ها و جنايت ها و جفاهايي كه نسبت به ملت و كشور و نظام و اسلام و انقلاب چه در دوره موسوم به اصلاحات و چه در فتنه 88 صورت گرفت و وي در بسياري از آنها نقش مستقيم يا غيرمستقيم داشت، عذر تقصير آورد و صراحتا محكوم كند.
خاتمي در مصاحبه اخير خود بر خلاف نگاه واقع گرايانه حضرت امام كه سازمان تروريستي منافقين را فرزندان عزيز مهندس بازرگان و نهضت آزادي معرفي مي كرد، نهضت آزادي را تبرئه كرده و گفته است: در آغاز انقلاب به نظر من دو نوع جريان افراطي وجود داشت. يكي جريانات تندي كه به ترور دست مي زدند و از آن طرف جرياناتي كه معتقد بودند بايد همه را سركوب كرد، همه چيز را نابود كرد و يك مقدار ظاهربين بودند. اين وسط هم امام بود كه سعي مي كرد تعادلي ايجاد كند[!] اما گاهي به عنوان رهبر يك انقلاب، خصوصا در دوره جنگ و ترور احساس مي كرد كه بنيادهاي نظام در خطر است. بنابراين علي رغم همه خواست هايي كه ايشان داشت و قبل از انقلاب گفته بود، درباره آزادي ها، قانون اساسي و مسائل ديگر، به هر حال در حالت بحراني تنگناهايي ايجاد شد. من آن زمان معتقد بودم جرياناتي مثل نهضت آزادي و افرادي مثل آقاي مهندس بازرگان، آيت الله طالقاني كه از دوست داشتني ترين چهره هاي يك قرن گذشته هستند، اگر خيال پردازانه نگاه نمي كرديم مي بايست همراهي آن ها با انقلاب و نظام بيشتر مي بود تا ما اين حالت بحران را بگذرانيم.
يادآور مي شود خاتمي در سالهاي اخير چند ديدار مخفيانه با برخي سران گروهك نهضت آزادي داشته كه تعمدا از سوي اين گروهك و رسانه هاي ضدانقلاب لو رفته است.
وي سپس به كيهان پرداخت و با لحني آميخته به مغالطه گفت: حقيقت اين است كه كيهان امروز، كيهان امروز است. هيچ نسبتي با كيهاني كه ما دلمان مي خواست و اعتقاد دارم كه امام هم مي خواست، ندارد. حالا هيچ نسبتي نمي خواهم بگويم اما خيلي فاصله دارد با آنچه كه در ذهن ما بود. خيلي از بداخلاقي هايي كه در جامعه به صورت سنت درآمده است، يكي از مجاري آن- اگر نگويم منابع- خود كيهان است. نسبت هاي ناروا دادن، تهمت زدن و... گويا برنامه اين است كه دفع حداكثري و جذب هيچ اتفاق بيفتد.
كيهان البته آگاهي دارد كه اين تلاش ها، ادامه همان حركات پاندولي خاتمي - به عنوان مهره اي سوخته- براي به دست آوردن دل گروهك هاي ضد انقلاب و دشمنان تابلودار جمهوري اسلامي در دنياست. با اين حال مرز روشني ميان آرمان هاي حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه با عملكرد جريان نفاق مدعي اصلاح طلبي حاكم است و كيهان افتخار مي كند به اين كه به اندازه وسع خود، نقاب از سيماي جريان نفاق جديد برداشته است. نفاق به اين معنا كه جماعتي دم از اسلام و انقلاب و امام و قانون اساسي بزنند اما با دشمنان قسم خورده همين آرمان ها و چارچوب ها به ائتلاف كامل برسند؛ آيا همين منافقين نبودند كه بي سرو پاهايي چون اكبر گنجي را پروراندند تا سرانجام به گزافه در حاشيه كنفرانس برلين عليه حضرت امام سخن گفت و با اين وجود همين منافقين خفه خون گرفتند و هيچ اعتراضي نكردند؟! اگر چند دهه مجاهدت حضرت امام را در احياي گفتمان ولايت فقيه خلاصه كنيم، طيف نفاق جديد با اين ميراث بزرگ آن حضرت كدام معامله را كردند؟ آيا اوباش تحريك شده از سوي جريان نفاق جديد نبودند كه به تصوير حضرت امام جسارت كردند و عليه ولايت فقيه شعار دارند و روي نام اسلام در عبارت جمهوري اسلامي خط كشيدند؟ معلوم بود كه نمي شود هم دل سلطنت طلبان، نهضت آزادي، گروهك بهائيت و ديگر گروه هاي نفاق قديمي را به دست آورد و هم به خط امام پايبند بود همچنان كه نمي شود در آن مستحيل شد و در عين حال توقع حضور در دايره جذب حداكثري نظام را داشت. اين مي شود همان منطق قرآني درباره منافقين كه مي فرمايد «مذبذبين بين ذلك»
يادآور مي شود حمله خاتمي به كيهان با استقبال رسانه هاي ضدانقلاب و از جمله بي بي سي انگليس مواجه شد كه دل پري از روشنگري هاي مستند كيهان درباره ماهيت فتنه سبز دارند. بي بي سي همچنين ضمن مقاله اي به قلم يكي از همكاران فراري نشريات زنجيره اي (عضو گروهك نهضت آزادي) از اپوزيسيون خواسته كه دوباره در پوشش اصلاح طلبي از خاتمي حمايت كنند، كه البته اين هم احتمالا در راستاي تقويت خط امام!! است.


دوسوم آمريكايي ها مخالف اقدام نظامي در سوريه هستند (خبر ويژه)

آخرين نظرسنجي ها در آمريكا نشان مي دهد دوسوم مردم آمريكا مخالف اقدام نظامي عليه سوريه يا تسليح مخالفان بشار اسد هستند.
به گزارش روزنامه الحيات، نظرسنجي موسسه «ترد واي» نشان از آن دارد كه 64 درصد آمريكايي ها با هرگونه دخالت نظامي در سوريه مخالف هستند. همچنين 62 درصد با مسلح سازي معترضان مخالفند. آكي پيترز كارشناس امور امنيت ملي در دانشكده ترد واي مي گويد «هيچ منافع مستقيمي امنيت ملي آمريكا را به حمله به سوريه مرتبط نمي كند.»
دو تجربه تلخ شكست آمريكا در افغانستان و عراق كه هزينه اي 5 هزار ميليارد دلاري را در كنار هزاران نفر تلفات نظامي، بي اعتباري و سقوط نفوذ بين المللي را به اين كشور تحميل كرد، علت اصلي نگاه منفي مردم آمريكا به پديده نظامي گري تلقي مي شود.
آكي پيترز همچنين به «الحيات» مي گويد: «خشمگين كردن روسيه در بحران سوريه به سود آمريكا نيست. واشنگتن خوب مي داند كه كرملين روابط خوبي با نظام دمشق دارد و از منافعي در سوريه برخوردار است كه براي حمايت از آن تلاش مي كند. به جز سناتور جان مك كين و تاحدودي ژوزف ليبرمن، هيچ دعوتي براي روي آوردن به گزينه زور در سوريه وجود ندارد.»
اين كارشناس آمريكايي، جنگ افغانستان را يكي از مهم ترين دلايل تاكيد آمريكا براي برقرار نگاه داشتن روابط حسنه با روسيه مي داند؛ چرا كه بيشتر گذرگاه هاي ائتلاف بين الملل به ميدان جنگ در آن كشور، از روسيه يا كشورهاي عضو اتحاد جماهير شوروي سابق عبور مي كند. اين گذرگاه ها پس از آنكه پاكستان دسامبر گذشته راه هاي خود را به سوي افغانستان بست، حياتي تر شد. واشنگتن اكنون از گذرگاه هاي روسيه براي رساندن تجهيزات و سربازان خود به افغانستان استفاده مي كند و هرچه به موعد خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان در سال 2014 نزديك تر شويم، استفاده از اين گذرگاه ها بيشتر خواهد شد. در اين چارچوب، گزينه نظامي در تعامل با بحران سوريه، همچنان از اولويت هاي سياست آمريكا دور مي ماند. پيترز خاطرنشان مي كند كه بيشتر فرماندهان نظامي آمريكا كه مارتين دمپسي فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا و همچنين برخي از چهره هاي داراي نفوذ در كنگره ايالات متحده از دو حزب جمهوري خواه و دموكرات، «در مطرح كردن گزينه نظامي از خود ترديد نشان مي دهند.»


ملاقات مخفيانه مقامات امنيتي اسرائيل و مصر در قاهره (خبر ويژه)

نماينده ويژه نخست وزير رژيم اشغالگر، در سفري محرمانه به قاهره با مسئولان دستگاه امنيتي مصر ديدار كرد.
به گزارش شبكه العالم، روزنامه صهيونيستي «معاريو» فاش كرد: «اسحاق مولخو» نماينده ويژه «بنيامين نتانياهو» قبل از مراسم سوگند «محمد مرسي»، به صورت محرمانه به قاهره سفر كرد.
اين روزنامه تاكيد كرد: مولخو در سفر به قاهره با مسئولان ارشد از جمله «مراد موافي» رئيس دستگاه اطلاعات داخلي و «طنطاوي» رئيس شوراي عالي نظامي ديدار كرده است.
معاريو خاطر نشان كرد: مولخو در اين سفر به مسئولان مصري تاكيد كرد كه بايد به همكاري امنيتي با اسرائيل ادامه دهند.
ژنرال عمر سليمان رئيس سابق استخبارات مصر سال گذشته به امارات گريخت.
 


ايران، اوكراين و قرقيزستان نيست كه يكشبه بشود كودتاي مخملي كرد (خبر ويژه)

عناصر ضدانقلاب فراري و خارج نشين در پاسخ اصلاح طلبان مبني بر اينكه پس از سالهاي طولاني چه نتيجه اي گرفته ايد، مي گويند شما هم پس از سالهاي طولاني نتيجه اي نگرفته ايد و مثل خود ما هستيد!
پايگاه اينترنتي روز آن لاين در واكنش به قلم «يوحنا- ن» نوشت: انتقاد برخي اصلاح طلبان به گروه هاي اپوزيسيون عمدتاً بخاطر «عدم تحقق و فقدان نتايج مشخص» در استراتژي تغيير نظام تا به امروز است؛ اين انتقاد تا حدود زيادي پذيرفتني است؛ چه به هر حال، كوشش هاي گروه هاي اپوزيسيون به تغيير نظام سياسي در ايران منجر نشده است. در اين ميان، دو نكته را بايد به اصلاح طلبان يادآور شد: اول آنكه فقدان راهكار قطعي، دليلي براي بريدن از ايده تغيير نظام نيست و اين چنين دميدن در بوق اصلاح طلبي به بهانه فقدان راهكارهاي عملي، ذره اي از استدلال استراتژي تغيير نظام فرو نمي كاهد. دوم آنكه، اصلاح طلبان همواره استدلال مي كنند كه اصلاح طلبي پروسه اي زمانبر است و صبر و تحمل بايدش. اتفاقاً بر اين باورم كه تغيير نظام هم پروژه اي زمانبر است به ويژه درباره جمهوري اسلامي كه دنيا به نفت و گازش محتاج است و هر نوع بي ثباتي سياسي در اين گربه نشسته بر استبداد، تامين سوخت بسياري از كشورهاي حتي اروپايي را تهديد مي كند. قصه ايران، از اين لحاظ با اوكراين و قرقيزستان فرق مي كند و انتظار و تعريف بيهوده اي است كه تغيير نظام در ايران را پروژه اي سريع و يكشبه در نظر گيريم.
 


بي بي سي: موضع ايران تغيير نمي كند اما دود تحريم ها به چشم اروپا مي رود (خبر ويژه)

رسانه دولتي انگليس اعلام كرد تحريم احتمالا درباره ايران شكست خواهد خورد اما ضربه آن به اقتصاد كشورهايي نظير ايتاليا و يونان در اروپا وارد شده است.
جاناتان ماركوس در گزارشي از قول پروفسور پل استيونس، محقق ارشد دانشگاه چتهام هاوس گفت: «اصلي ترين مصرف كنندگان نفت ايران، ايتاليا و يونان بودند كه هر دو كشور خسارت ديده اند. بطور خاص، يونان خسارت ديده است زيرا نفت ايران را با شرايطي بسيار خوب دريافت مي كرده و ديگر نمي تواند فروشنده اي مانند ايران پيدا كند.» وي مي گويد: «يكي ديگر از دلايل اين است كه به محض اعلام تحريم ها، قيمت نفت در بازار افزايش پيدا كرد و يونان از اين جهت هم خسارت ديد.
گزارشگر بي بي سي اضافه كرد: به نظر نمي رسد تحريم هاي دست چين شده، نتايج سياسي درباره ايران داشته باشد. نايجل كوشنر وكيل ساكن لندن و متخصص امور تحريم ها معتقد است كه تحريم هاي جديد آنقدرها از لحاظ فشاري كه روي ايران مي آورد، مهم نيست به خصوص كه به نتيجه مورد نظر هم نمي رسد. اتحاديه اروپا مدت هاست كه ايران را به تحريم ها تهديد مي كند و شكست خورده است.
به گفته وي: «دست اروپا كوتاه است و نمي تواند به موفقيت هايي كه آمريكا تاكنون دست يافته است برسد. آمريكا موفق شده است كه خريد نفت را متوقف كند و قيمت نفت را پايين نگه دارد.»
كوشنر مي گويد: خطر زماني بوجود مي آيد كه ايران بخواهد درآمدهايش را افزايش بدهد. چه چيز بهتر از ايجاد يك مناقشه در منطقه براي رسيدن به اين مقصود؟ اگر قيمت عمومي نفت ناگهان بالا برود، مسلما ايران مي تواند نفت اش را به قيمت بالاتري بفروشد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14