(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 تير 1391 - شماره 20248

3 سانحه رانندگي 37 كشته و مجروح برجاي گذاشت
سرماي زمستاني در گرماي تابستان مردم اردبيل بخاري روشن كردند
پليس اعلام كرد
ممنوعيت به كارگيري راننده مرد براي سرويس دانش آموزان دختر دبيرستاني
انتقاد شهرداري به استقبال كم خودروهاي دولتي از مراكز معاينه فني
دو بار ريزش در خيابان ولي عصر طي 48 ساعت
رئيس جامعه پزشكان متخصص: 12هزار ايراني به تب مالت مبتلا هستند
4 تن انواع موادمخدر به آتش كشيده شد
قائم مقام وزير كشور: طرح هاي دريا در ماه مبارك رمضان تعطيل است
انهدام باند بزرگ سرقت از مراكز ترك اعتياد
افراد گروه خوني O مثبت در صدر اهداكنندگان خون
دبيرستاد ثبت نام: ثبت نام مقاطع راهنمايي و متوسطه تا پايان تير تمديد شد
در دو مرحله از اجراي طرح كنترل صنوف 250 مغازه مالخر قطعات خودروهاي سنگين پلمب شد
نادري خبر داد
افزايش 15درصدي شهريه دانشگاه هاي غيرانتفاعي
اجراي طرح ضربتي جمع آوري دستفروشان در شرق تهران
گودبرداري غيراصولي ساختمان در اروميه حادثه ساز شد
بحران ازدواج در امارات
كشف حجاب دختران شاهزاده سعودي
لو رفتن پنت هاوس 100 ميليون دلاري نخست وزير قطر
ميليون ها آمريكايي بدون برق


3 سانحه رانندگي 37 كشته و مجروح برجاي گذاشت

سرويس شهرستانها-
3 سانحه رانندگي در 3 محور از جاده هاي كشور 10 نفر كشته و 27 نفر مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري مهر از سمنان فرمانده پليس راه استان سمنان گفت: در يك فقره حادثه رانندگي در كيلومتر 25 جاده قم-گرمسار هفت نفر كشته و دو نفر مصدوم شدند.
سرهنگ عليرضا رضوي خبير افزود: اين سانحه بين يك دستگاه سواري پرايد و يك سواري پژو در كيلومتر 25 اين محور رخ داد.
وي گفت: شدت حادثه به حدي بود كه چهار نفر از سرنشينان خودروي پژو در دم جان خود را از دست دادند.
فرمانده پليس راه استان سمنان علت اصلي حادثه را انحراف به چپ خودروي پرايد عنوان كرد و افزود: سه سرنشين خودروي پرايد و دو سرنشين ديگر پژو به بيمارستان انتقال يافتند كه به علت شدن جراحات وارده دو سرنشين پرايد و يكي از مسافران پژو در بيمارستان جان باختند.
همچنين به گزارش ديگري از اين خبرگزاري به نقل از رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي گناباد براثر واژگوني يك دستگاه خودرو سواري سمند در كيلومتر 50 محور بجستان-بردسكن سه نفر جان باختند و پنج نفر نيز مصدوم شدند.
جواد باذلي با بيان اينكه اين خودرو، هشت نفر سرنشين داشته است، افزود: در اين سانحه، دو نفر از سرنشينان در دم جان باختند و اقدامات درماني براي شش مصدوم ديگر به سرعت توسط نيروهاي اورژانس انجام شد و به بيمارستان ولي عصر(عج) بردسكن منتقل شدند كه يكي از مصدومان نيز در حين انتقال فوت كرد.
گزارش خبرنگار كيهان از شاهرود نيز حاكي است بر اثر واژگوني اتوبوس مسافربري در حوالي عباس آباد شاهرود 20 نفر از مسافران خودرو مجروح شدند. اين حادثه در 75 كيلومتري شاهرود به سبزوار روي داد. 5 نفر از مصدومان توسط بالگرد نيروي انتظامي به بيمارستان شاهرود منتقل شدند و بقيه به صورت سرپايي مداوا شدند. اتوبوس مربوط به تعاوني شماره 6 به رانندگي الف-ب از تهران به مقصد مشهد در حركت بود.
 


سرماي زمستاني در گرماي تابستان مردم اردبيل بخاري روشن كردند


با گذشت دو هفته از فصل گرما، مردم اردبيل روزهاي سردي را مي گذرانند كه مجبور به استفاده از وسايل گرمازا در منازل شدند.
به گزارش خبرگزاري مهر، افت محسوس دما كه از هفته گذشته سراسر اردبيل را فرا گرفته علاوه بر كاهش دما تا 15 درجه سانتي گراد در مقايسه با روزهاي اواخر بهار، شهروندان بويژه مسافران را سرما زده كرد.
ديشب فضاي زمستاني اردبيل موجب شد شهرونداني كه از اوايل بهار و ارديبهشت ماه بخاري ها را خاموش و لباس تابستاني را جايگزين لباس هاي گرم كرده بودند، دوباره لباس گرم بر تن كنند. و براي حفظ گرما در و پنجره منازل خود را بستند.
با وجود اينكه كارشناسان هواشناسي ناپايداري جوي در اين منطقه را تا روز دوشنبه اعلام كرده بودند اما افت دما در اين روز بيشتر احساس مي شد طوريكه اهالي شهرستان هاي نير، نمين، مشكين شهر و خلخال شب سردي را پشت سر گذاشتند. و بارش برف ارتفاعات اردبيل را سفيدپوش كرد.
سرماي هوا كه از 7 روز پيش در منطقه حاكم شده سبب تعطيلي فعاليتهاي كشاورزي از جمله كشت محصولات بويژه در مناطق جنوب و مركز استان شده و در برخي نقاط افت دما خسارات غيرقابل جبراني به محصولات كشاورزي و باغات وارد كرده است.
رئيس اداره تحقيقات و هواشناسي استان اردبيل در گفتگو با خبرنگار مهر از افزايش دماي هوا در منطقه به مدت 2 روز و سپس افت مجدد دما از اواخر هفته خبر داد.
«علي دولتي مهر» اعلام كرد: از ظهر سه شنبه به مدت 2 روز هواي منطقه اردبيل گرم مي شود و از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارش زا دماي هوا كاهش خواهد يافت.
به گفته وي وضعيت فعلي جو اردبيل قسمتي تا نيمه ابري با وزش باد، در برخي نقاط با احتمال رگبار همراه است و تا پايان اين هفته نيز هواي مركز استان صاف تا نيمه ابري گاهي با افزايش ابر و وزش باد پيش بيني شده است.


پليس اعلام كرد

ممنوعيت به كارگيري راننده مرد براي سرويس دانش آموزان دختر دبيرستاني

رئيس پليس ترافيك شهري بر ممنوعيت به كارگيري رانندگان مرد براي سرويس مدارس دخترانه دبيرستاني تاكيد كرد.
سرهنگ محسن مهرايي در گفت وگو با مهر با اشاره به برگزاري نخستين جلسه مربوط به سرويس مدارس سال تحصيلي 92-91 در شوراي شهر تهران گفت: براساس آئين نامه سرويس مدارس امسال نيز با همكاري شهرداري ها تاكسي هاي درون شهري به عنوان سرويس مدارس فعاليت مي كنند. اگرچه تنها در زماني كه خودروهاي حمل ونقل عمومي كفاف سرويس مدارس را ندهند خودروهاي شخصي مورد تائيد بكارگيري مي شوند.
وي با اشاره به اينكه خودروها از نظر ايمني توسط پليس و شهرداري ها كنترل مي شوند تاكيد كرد: صلاحيت عمومي رانندگان سرويس مدارس بايد توسط پليس بررسي و تائيد شود. مهرايي تاكيد كرد: امسال نيز توجه ويژه اي به معاينه فني خودروها داريم.
رئيس پليس ترافيك شهري از برخورد با بكار گيرندگان سرويس هاي غيرمجاز خبر داد و افزود: در سال تحصيلي پيش رو با مديران مدارس و افرادي كه سرويس غيرمجاز بكار گيرند برخورد و در صورت بروز حادثه فرد مقصر براساس ماده 14 به مراجع قضايي معرفي مي شود.
به گفته مهرايي، بكارگيري راننده مرد براي سرويس مدارس دخترانه دبيرستاني ممنوع است و در صورت لزوم بايستي از تاكسي هاي بانوان استفاده شود.
وي گفت: هماهنگي هاي لازم در اين خصوص ميان شهرداري و آموزش و پرورش در حال انجام است.
 


انتقاد شهرداري به استقبال كم خودروهاي دولتي از مراكز معاينه فني

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از عدم توجه جدي خودروهاي دولتي به معاينه فني انتقاد كرد.
جعفر تشكري هاشمي در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه به محيط زيست مان بي توجه شده ايم و نسبت به آن احساس نگراني نداريم، گفت: اين هشداري جدي است براي انسان ها، گياهان و حيوانات كه به سمت نابودي حركت مي كنند.
وي تصريح كرد: مطالعات كارشناسان نشان مي دهد كه گازوئيل مصرفي در كشور سرطان زاست و معاينه فني مي تواند يك هشدار باشد تا اين جامعه و افراد بعد از چند سال دچار بيمار هاي سخت نشوند.
تشكري هاشمي با انتقاد از اينكه بسياري از صاحبان خودروها به صورت داوطلبانه خودروهاي خود را در مراكز معاينه فني نمي آورند گفت: از 700 هزار خودرويي كه سال گذشته معاينه فني شده اند بيش از نيمي از آنها به صورت اجباري در معاينه فني شركت كرده اند و مابقي نيز از وسايل حمل و نقل شهرداري و زيرمجموعه آن بوده است.
وي اضافه كرد: خودروهاي عمومي و دولتي بايد 4 بار در سال معاينه فني شوند كه متأسفانه اين امر هيچگاه صورت نگرفته است.
تشكري تأكيد كرد: براساس آمارها موتورسيكلت ها 8 برابر خودروها هوا را آلوده مي كنند ضمن اينكه خودروهاي داخلي از جمله پرايد نيز داراي استانداردهاي لازم نيست كه همين امر موجب تصادفات زياد براي شهروندان شده است.معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با انتقاد از خودروهاي داخلي خاطرنشان كرد: بقيه خودروها نيز همانند پرايد از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند ضمن اينكه سوخت مورد نياز در كشور نيز غيراستاندارد است.
تشكري اضافه كرد:پيشنهاد، نصيحت، انيميشن، پوستر زدن اينها تنها براي مجاب كردن رانندگان خودرو در خصوص كاهش آلودگي هوا مؤثر نيست بلكه بايد قوانين و مقررات محكمي را نيز داشته باشيم و از ابزارهاي اين گونه نيز استفاده شود.
 


دو بار ريزش در خيابان ولي عصر طي 48 ساعت

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور با اشاره به ريزش و فرو نشست زمين در خيابان وليعصر گفت: اين خيابان تا عصر ديروز سه شنبه براي انجام عمليات مرمت مسدود بود.
سرهنگ سعيد اسماعيلي در گفتگو با مهر گفت: صبح ديروز خيابان وليعصر تقاطع فروزش به علت سستي زمين ريزش كرد كه موجب انسداد خيابان و افزايش ترافيك شد. بلافاصله تيم هاي پليس راهور به منظور روان سازي ترافيك در محل مستقر و اقدام به مسدود كردن مسير كردند.
وي افزود: خيابان وليعصر از مولوي تا ابتداي خيابان قزوين به علت مرمت و روكش آسفالت تا عصر ديروز مسدود بود و محدوديت تردد در اين مسير اعمال شد.به گفته رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور اين محل شامگاه يكشنبه نيز ريزش كرده بود كه عوامل امدادي اقدام به بتن ريزي و ترميم كرده بودند اما بار ديگر اين مسير دچار فرونشست و ريزش شد.


رئيس جامعه پزشكان متخصص: 12هزار ايراني به تب مالت مبتلا هستند

رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران، آمار رسمي تعداد مبتلايان به تب مالت در كشورمان را 12هزار نفر اعلام كرد و گفت: قطعا تعداد موارد بيشتر از آمارهاي رسمي است چون اكثر پزشكان خصوصي، هيچ وقت مراجعات بيماران مبتلا را گزارش نمي كنند.
دكتر ايرج خسرونيا در گفت وگو با مهر، از تب مالت به عنوان يك بيماري بومي در كشور نام برد و افزود: ابتلا به تب مالت از طريق خوردن پنير تازه غيرپاستوريزه و همچنين شير نجوشيده اتفاق مي افتد.
وي با اعلام اينكه درمان و پيشگيري از تب مالت خيلي آسان است، گفت: متاسفانه به دليل اينكه هنوز دامداري در كشورمان به شكل سنتي وجود دارد، موارد ابتلا به تب مالت نيز همچنان در كشور ديده مي شود.
خسرونيا با اشاره به آمار 12هزار مبتلا به تب مالت در كشور طي سال گذشته، افزود: اين آمار را وزارت بهداشت اعلام كرده است اما رقم مبتلايان به مراتب بيشتر از اين تعداد است.
اين متخصص بيماري هاي داخلي با عنوان اين مطلب كه موارد تب مالت در روستاها و بخش ها بيشتر مشاهده مي شود، گفت: روستاييان به دليل عدم دسترسي به شير پاستوريزه، مجبور به استفاده از شير غيرپاستوريزه و پنير تازه هستند كه از شير خام تهيه مي شود.
وي از استان هاي لرستان و كردستان به عنوان مناطقي نام برد كه شيوع بيشتري از بيماري تب مالت را دارند.
 


4 تن انواع موادمخدر به آتش كشيده شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور مردم و مسئولان، بيش از 4 تن و 427 كيلوگرم انواع موادمخدر در شهرستان مباركه واقع در استان اصفهان به آتش كشيده شد.
سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان در اين رابطه گفت: بخشي از اين مقدار موادمخدر كه تمامي آنها غيرقابل استفاده براي مصارف دارويي بودند از كشفيات سال گذشته و بخشي از آن از كشفيات سه ماهه سال جاري هستند.
مصطفي صادقيان افزود: 2 تن و 780 كيلوگرم اين مواد حشيش، يك تن و 433 كيلو آن كراك و هروئين، 59 كيلو سوخته ترياك، 22 كيلو شيره ترياك، 38 كيلو تفاله، 27 كيلو گراس، 48 كيلو شيشه و 24 كيلوگرم آن ساير مواد بود كه بر اساس برآورده هاي صورت گرفته ارزش قيمتي اين مقدار موادمخدر حدود 30 ميليارد ريال است.
وي گفت: امسال براي اولين بار در حاشيه مراسم امحاء موادمخدر يك نمايشگاه و نمايش خياباني توسط تشكل هاي مردم نهاد با همكاري شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر برپا شد كه با استقبال خوب مردم روبرو و موجب آگاه سازي بيشتر خانواده ها در زمينه آثار و عواقب موادمخدر قرار گرفت.
 


قائم مقام وزير كشور: طرح هاي دريا در ماه مبارك رمضان تعطيل است

ساري- خبرنگار كيهان:
قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي گفت: در ايام ماه مبارك رمضان طرح هاي سالم سازي دريا در استان هاي شمالي تعطيل خواهند شد.
علي رضا افشار، در نشست ستاد طرح هاي سالم سازي دريا كه با حضور مديران استان هاي مازندران و گلستان در استانداري مازندران برگزار شد، با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در عين حال و جهت استفاده مسافران، تعداد محدودي از طرح ها با نظر استانداران در اين ايام داير خواهند بود.
وي با اشاره به اينكه اين كار در راستاي خدمات رساني به مسافران و با نظرخواهي از علما و صاحب نظران صورت خواهد گرفت، تصريح كرد: مي بايست مراقبت شود تا از مظاهر روزه خواري در اين طرح ها نيز به شدت جلوگيري شود.
افشار يكي از برنامه هاي اساسي و زيربنايي براي ساماندهي سواحل را تأسيس سازمان توسعه و عمران سواحل دانست و گفت: تصويب اساس نامه اين سازمان مراحل پاياني خود را سپري مي كند و اميدواريم با شروع فعاليت آن شاهد مديريت يكپارچه و قانون مند در سواحل باشيم.
قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي تصريح كرد: بايد در سواحل شمالي طرحي نمونه، الگو و مطابق با استانداردها ايجاد شود تا بتوانيم ساير طرح ها را با آن مقايسه كنيم.
وي بر استفاده بهينه از همه ظرفيت دريا براي خدمات رساني به مردم و گردشگران تأكيد كرد و گفت: اكنون 200 نقطه در سواحل مازندران وجود دارد كه قابليت تبديل به طرح هاي سالم سازي دريا را دارند.افشار هم چنين از سازمان ها و دستگاه هاي ملي دست اندركار در امر دريا خواست تا منابع و امكانات لازم را براي استان هاي شمالي و زيرمجموعه هايشان در شهرستان ها فراهم سازند.


انهدام باند بزرگ سرقت از مراكز ترك اعتياد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
اعضاي شش نفره باند بزرگ سرقت منازل و مراكز درماني ترك اعتياد كشور توسط ماموران پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از مراكز درماني ترك اعتياد و منازل سطح استان با شيوه و شگردي خاص، ماموران اداره عمليات ويژه اين پليس مخفيگاه اعضاي اين باند در چند استان كشور را شناسايي كردند.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: با انجام چند عمليات مجزا و هماهنگ در شهرهاي اصفهان و اراك و تهران و خوزستان سارقان مذكور دستگير شدند.
وي ادامه داد: سركرده اين باند شش نفره به هويت «شهريار-ل» 54 ساله داراي سوابق كيفري متعدد و در اعداد مجرمان حرفه اي و خطرناك به شمار مي رفت كه از مدت ها قبل تحت تعقيب پليس آگاهي بود.
وي اظهار داشت: در بازجويي هاي تخصصي پليس، متهمان پس از مواجهه با دلايل و مدارك غيرقابل انكار سرانجام لب به اقرار گشودند و به بيش از 60 فقره سرقت از مراكز درماني ترك اعتياد در استان اصفهان و ديگر استان هاي كشور و همچنين به 35 فقره سرقت سريالي منازل خميني شهر اصفهان در رمضان سال 90 اقرار كردند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان افزود: اعضاي اين باند در ساعات پاياني شب با سوراخ كردن سقف و تخريب در وارد مراكز درماني ترك اعتياد شده و اقدام به ربودن قرص ها و شربت هاي متادون و لوازم قيمتي ديگر نظير رايانه، كيس، لب تاپ و ال سي دي مي كردند.
وي اضافه كرد:اعضاي اين باند هنگام ورود به منازل شخصي با استفاده از دستگاه فلزياب طلاهاي پنهان شده در منازل را به صورت ماهرانه كشف و سرقت مي كردند.
حسين زاده گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان در شهرستان خميني شهر اصفهان مقاديري طلاجات، لوازم خانگي، البسه و مقادير كثيري متادون مسروقه به همراه پنج دستگاه خودروي مدل بالاي تندرو و سه دستگاه موتورسيكلت حاصل از فروش اموال مسروقه و مبلغ يك ميليارد و دويست ميليون ريال وجه نقد كشف و ضبط شد.
وي با بيان اينكه متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند، افزود: ارزش كليه سرقت هاي كشف شده از اين باند شش نفره مبلغي بالغ بر 30 ميليارد ريال برآورد شده است.
 


افراد گروه خوني O مثبت در صدر اهداكنندگان خون

مدير جذب آموزش اهداكنندگان سازمان انتقال خون كشور گفت: 34درصد اهداكنندگان خون، داراي گروه خونيO مثبت هستند كه بالاترين آمار خون دهي را تشكيل مي دهند.
دكتر «مهتاب مقصودلو» افزود: اهداي خون در كشور صددرصد داوطلبانه است و بيشترين خوني كه بيماران نياز دارند، گروه خوني O است.
وي با بيان اينكه 20درصد خون هاي اهدايي كشور از سوي شهروندان تهراني اهدا مي شود گفت: گروه سني 25 تا 35سال، بيشترين اهداكنندگان خون هستند.
مقصودلو با اشاره به اينكه 9 درصد خون هاي اهدايي توسط زنان صورت مي گيرد، ادامه داد: نگراني از كم خوني باعث مي شود زنان كمتري براي اهداي خون مراجعه كنند، در حالي كه سازمان انتقال خون از همه افرادي كه براي اهداي خون مراجعه مي كنند، تست بررسي هموگلوبين قبل از اهداي خون صورت مي دهد.


دبيرستاد ثبت نام: ثبت نام مقاطع راهنمايي و متوسطه تا پايان تير تمديد شد

دبير ستاد ثبت نام مدارس وزارت آموزش و پرورش از تمديد مهلت ثبت نام دانش آموزان دبيرستاني و راهنمايي تا پايان تيرماه خبر داد.
قاسم مستقيم در گفت وگو با مهر با بيان اين مطلب گفت: تعدادي از دانش آموزان هنوز موفق به ثبت نام در مدارس نشده و با توجه به اين موضوع ثبت نام دانش آموزان راهنمايي و دبيرستاني تا پايان تيرماه تمديد شد.
وي افزود: دانش آموزان دبيرستاني، هنرستاني، كار و دانش و فني و حرفه اي مي توانند با سعه صدر نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام كنند.
به گفته مستقيم دانش آموزان پايه اول دبيرستان بايد همزمان با ثبت نامشان برگه هدايت تحصيلي خود را نيز به مديران ثبت نام مدارس ارائه دهند.
دبير ستاد ثبت نام مدارس همچنين تصريح كرد:تعدادي از دانش آموزان دبيرستاني اقدام به ثبت نام به صورت اينترنتي كردند كه اميدواريم روند ثبت نام اينترنتي گسترده تر شود.
پيش از اين ثبت نام دانش آموزان دبيرستاني تا 15 تيرماه اعلام شده بود كه تا پايان تيرماه كار ساماندهي نيروي انساني و صدور ابلاغيه هاي آن ها بايد به اتمام برسد.
 


در دو مرحله از اجراي طرح كنترل صنوف 250 مغازه مالخر قطعات خودروهاي سنگين پلمب شد

رئيس پليس آگاهي تهران از آغاز برخورد با مالخران قطعات خودروهاي سنگين خبر داد و گفت: در دو مرحله قبلي 250 مغازه متخلف پلمب شدند.
سرهنگ عباسعلي محمديان با اشاره به اجراي طرح كنترل صنوف خريد و فروش قطعات دست دوم خودروهاي سنگين و نيمه سنگين، گفت: امروز سومين مرحله اين طرح آغاز شده و قرار است يكي از محدوده هاي فعاليت اين واحدهاي صنفي كه در زمينه خريد، فروش و اوراق قطعات دست دوم خودروهاي سنگين و نيمه سنگين را كه در شرق تهران فعاليت دارند تحت نظارت و كنترل قرار داده شود.
وي با اشاره به اين كه واحدهاي صنفي متخلف پس از اوراق قطعات خودرو آنها را به تهران منتقل مي كنند گفت: قطعات اوراق شده به محدوده ميدان شوش منتقل مي شود. پليس آگاهي تهران بزرگ اقدام به كنترل و بررسي پروانه كسب اين واحدهاي صنفي، مجوز قانوني براي اوراق قطعات، بررسي از حيث مسروقه بودن قطعات و اصالت قطعات مي كند كه در صورت عدم احراز هر كدام از اين موارد، واحد صنفي مذكور پلمب خواهد شد.
محمديان تأكيد كرد: واحدهاي صنفي كه فاقد پروانه كسب باشند، برابر مقررات پلمب شده از ادامه كار آنها جلوگيري به عمل مي آيد تا زماني كه موفق به دريافت پروانه كسب از اتحاديه واحد صنفي و تاييديه مجوز از سوي پليس اماكن تهران بزرگ بشوند.رئيس پليس آگاهي پايتخت در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات گذشته در اين زمينه گفت: در مراحل قبلي اجراي طرح كنترل واحدهاي صنفي خريد، فروش و اوراق قطعات خودرو، واحدهاي صنفي در اين زمينه مورد كنترل و بازرسي قرار گرفته كه مشخص شد بخش عمده اي از قطعات اوراق شده مسروقه و متعلق به خودروهايي است كه به سرقت رفته و تاكنون كشف نشده اند.
محمديان در ادامه ضمن توصيه مجدد به شهروندان و خريداران قطعات دست دوم،گفت: پليس تأكيد دارد كه شهروندان از خريد قطعات دست دوم خريداري كنند و چنانچه مجبور به خريد اين قطعات هستند، حتماً دقت داشته باشند كه مدارك اصلي قطعه همچون فاكتور، برگ سبز و اسناد گمركي، موجود و همراه قطعه باشد.
رئيس پليس آگاهي تهران در پايان با اشاره به اجراي دو مرحله از طرح كنترل واحدهاي صنفي خريد، فروش و اوراقچي قطعات دست دوم خودرو، گفت: تاكنون در اين زمينه بيش از 250 واحد صنفي متخلف پلمب شده و مالكان آن به مراجع قضايي معرفي شده اند.
 


نادري خبر داد افزايش 15درصدي شهريه دانشگاه هاي غيرانتفاعي

براساس اعلام مسئولان وزارت علوم، شهريه دانشگاه هاي غيرانتفاعي و دوره هاي شبانه دانشگاه ها در سال تحصيلي جديد افزايش يافت.
دكتر نادري مديركل دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم در گفت وگو با ايسنا گفت: در سال تحصيلي جديد شهريه مؤسسات و دانشگاه هاي غيرانتفاعي در مقطع كارداني و كارشناسي و همچنين دوره هاي شبانه دانشگاه هاي روزانه در مقطع كارشناسي ارشد 15 درصد افزايش خواهد داشت و سقف شهريه دكتري دانشگاه ها نيز 45 تا 55 ميليون تومان برآورد شده است.
وي با اشاره به افزايش حداكثر 15درصدي شهريه دانشگاه ها و مؤسسات غيرانتفاعي و غيردولتي در سال تحصيلي جديد تحصيلي و با بيان اينكه اين افزايش شهريه مربوط به مقاطع كارداني و كارشناسي و براي دانشجويان ورودي جديد و قديم اعمال مي شود، اظهار كرد: همچنين افزايش حداكثر 15درصدي، هم در شهريه ثابت و هم متغير دانشجويان در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه اين افزايش شهريه بايد به تصويب هيئت امنا دانشگاه ها و مؤسسات غيرانتفاعي و غيردولتي برسد،تصريح كرد: دستورالعمل نحوه اجرايي شدن اين افزايش شهريه متعاقباً اعلام مي شود.
همچنين دكتر حسني، مديركل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از افزايش 15درصدي شهريه دوره هاي شبانه دانشگاه هاي روزانه در مقطع كارشناسي ارشد خبر داد و گفت: افزايش يا عدم افزايش شهريه دانشگاه هاي آزاد و پيام نور نيز به زودي اعلام خواهد شد.
سقف شهريه نوبت دكتري 45 تا 55 ميليون تومان
مديركل دفتر گسترش وزارت علوم، سقف شهريه نوبت دكتري را 45 تا 55 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: بر اين اساس شهريه رشته هاي علوم انساني (نظري) 45 و مابقي رشته ها تا 55 تومان است.وي دليل افزايش حدود 300درصدي شهريه دوره هاي نوبت دوم دكتري را نسبت به سال گذشته، افزايش هزينه هاي تمام شده براي دوره دكتري دانست و به ايسنا گفت: البته در سال گذشته شهريه دكتري ويژه مربيان بين 50 تا 55 ميليون بود.
 


اجراي طرح ضربتي جمع آوري دستفروشان در شرق تهران

شهردار منطقه 8 از اجراي طرح ضربتي جمع آوري دستفروشان با هدف ساماندهي مشاغل مزاحم در شرق تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، محمدمهدي شادالوئي با اشاره به اينكه فرهنگ سازي صحيح و آموزش قوانين و مقررات به شهروندان يكي از مهمترين شيوه هاي برخورد با مقوله دستفروشان و سد معبر است، گفت: حضور دستفروشان در سطح شهر علاوه بر ايجاد ناهنجاريهاي اجتماعي و انسداد مسيرهاي عبوري شهروندان، بالطبع جلوه شهر را نازيبا، شلوغ و آلوده مي سازد.
وي تصريح كرد: بر اين باوريم كه اداره شهر بدون مشاركت همه شهروندان امكان پذير نيست و به همين منظور لازم است اصناف خدوم و زحمت كش و شهروندان فهيم بايد خدمتگزاران خود را در رفع سد معبر شهري ياري رسانند.
شادالوئي افزود: پياده روهاي سطح شهر متعلق به همه شهروندان است و مسئولان نيز تلاش دارند تا از آلودگي فضاي بصري شهر جلوگيري كنند.
وي در ادامه از اجراي طرح ساماندهي كيوسكهاي مطبوعاتي در شرق تهران خبر داد و گفت: اين طرح با هدف شناسايي و ساماندهي كيوسكهاي داراي مجوز و اصلاح نماي ظاهري آنها به منظور ايجاد جلوه هاي بصري شهري انجام مي شود.
 


گودبرداري غيراصولي ساختمان در اروميه حادثه ساز شد

اروميه- خبرنگار كيهان:
گودبرداري غيراصولي در «شيخ تپه» اروميه موجب فروريزي ساختمان دو طبقه و گرفتاري 7 نفر از ساكنان اين ساختمان زير آوار شد.
حادثه زماني روي داد كه اهالي ساختمان تخريب شده در خانه مشغول استراحت بودند.به دنبال اين حادثه نيروهاي امدادي هلال احمر، نيروهاي انتظامي و كاركنان شهرداري در محل حاضر شده و به سرعت آواربرداري كردند كه خوشبختانه تمام اهالي ساختمان زنده از زير آوار بيرون آورده شدند.به گفته مسئولان امدادي، تاكنون در اين حادثه كسي كشته نشده ولي افراد نجات يافته جراحاتي برداشته اند كه تعدادي از آنها براي مداوا به بيمارستان ها منتقل شده اند.مسئولان شهرداري اروميه، گودبرداري غيراصولي را عامل اين حادثه اعلام كرده اند.


بحران ازدواج در امارات

افزايش بي سابقه زنان مجرد در امارات متحده عربي به نگراني عمده مقامات اين كشور تبديل شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم، در حال حاضر ميزان زنان مجرد اماراتي به بيشترين حد خود رسيده و بيش از 60 درصد زنان بالاي 30 سال مجرد هستند.
در امارات اگر يك زن به 30 سالگي برسد و ازدواج نكرده باشد، براساس معيارهاي اجتماعي اين كشور فرصت را از دست داده و ديگر جوان محسوب نمي شود.
اين موضوع در امارات به قدري حساس شده كه علاوه بر گفتگوهاي داغ اجتماعي و اينترنتي، شوراي ملي فدرال اين كشور هفته ها است در حال بررسي اين موضوع و يافتن راه حلي براي خروج از اين بحران است.
در حال حاضر بيش از 175 هزار زن اماراتي بالاي 30 سال مجرد هستند و كارشناسان معتقدند عواقب جمعيتي آن براي آينده امارات دردسر ساز خواهد بود.
در امارات متحده عربي 8 ميليون نفر ساكن هستند كه تنها 0 95 هزار نفر آنها شهروند اماراتي محسوب مي شوند جوانان اماراتي بيشتر تمايل پيدا كرده اند با خارجي ها ازدواج كنند.
براساس آمار دست كم 20 درصد جوانان اماراتي با زنان خارجي ازدواج كرده اند كه اين آمار در حال افزايش است.
 


كشف حجاب دختران شاهزاده سعودي

رسانه هاي تركيه سفر شاهزاده سعودي به سواحل تركيه و پوشش نامناسب دختران اين شاهزاده را به صورت گسترده اي منتشر كردند.
به گزارش ايرنا، روزنامه پستا و خبرترك تركيه نوشتند «الوليد بن طلال»، شاهزاده سعودي به همراه خانواده و گروهي 30 نفره متشكل از محافظان شخصي و خدمتكاران خود براي گذراندن تعطيلات تابستاني به شهر «بودروم» سفر كرد.
اين شاهزاده سعودي كه با ثروتي بالغ بر 20 ميليارد دلار يكي از ثروتمندترين افراد جهان محسوب مي شود، با هواپيماي شخصي خود به «بودروم» سفر كرد و به هنگام ورود در فرودگاه 5 دستگاه ميني بوس اختصاصي، 6 دستگاه اتومبيل شخصي و يك اتوبوس نيز در انتظار شاهزاده بوده است.
وي به همراه خانواده خود در كنسرت يكي از خواننده هاي معروف تركيه به نام «زينب كاساليني» حاضر شد.
شاهزاده سعودي به همراه خانواده اش با كشتي مسافرتي لوكس خود كه دو روز قبل وارد بندر بودروم شده بود به شهر «فتهيه» و جزاير يونان سفر خواهد كرد.
به نوشته روزنامه پستا در عربستان، زنان نمي توانند بدون چادر و به تنهايي وارد خيابانها شوند و حق رانندگي ندارند. اين در حالي است كه دختران «بن طلال» بدون حجاب و با لباس هاي آستين كوتاه در كوچه و خيابانهاي بودروم به گشت و گذار پرداختند.
شاهزاده سعودي و خانواده وي در تركيه كارهايي را كه در كشور خود نمي توانند انجام دهند، به راحتي انجام مي دهند.
 


لو رفتن پنت هاوس 100 ميليون دلاري نخست وزير قطر

حدود 2 ماه پيش گرانترين پنت هاوس نيويورك به قيمت 100 ميليون دلار به شخصي فروخته شد كه در آن زمان نام وي فاش نشد، اما به تازگي مشخص شده كه خريدار اين خانه مجلل، نخست وزير قطر بوده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ شيخ حمد بن جاسم بن جابر آل ثاني، اين پنت هاوس را با متراژ 1014 متر در ماه مي خريده است.
وي كه داراي دو زن و 5 فرزند است، قرار است 4 واحد ديگر از اين ساختمان را نيز به قيمت 250 ميليون دلار بخرد.اين ساختمان يكي از گرانترين ساختمان هاي نيويورك است كه پنت هاوس آن به عنوان گرانترين پنت هاوس اين ايالت آمريكا شناخته شده است.گفته مي شود؛ اين ساختمان هنوز تكميل نشده و سال آينده به خريداران تحويل داده مي شود.
اين پنت هاوس كه به صورت دوبلكس در دو طبقه واقع است، در طبقات 89 و 90 اين برج قرار دارد و داراي 5 سرويس بهداشتي، چهار شومينه، يك سالن بسيار بزرگ، چندين اتاق خواب و بسياري امكانات رفاهي ديگر است.


ميليون ها آمريكايي بدون برق

ميليونها آمريكايي پس از گذشت دو روز از تندباد شديد كه شرق اين كشور را در هم كوبيد، همچنان در ميان گرماي بي سابقه هوا از نبود برق رنج مي برند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، دماي هوا در اين مناطق از 38 درجه فراتر رفته و به گفته هواشناسي توفانهاي جديد ديگري به همراه وزش باران در راه است.مدير اداره بحران «كريگ فوگيت» اعلام كرد: همچنان خطر وزش توفان هاي جديد در بسياري از مناطق وجود دارد و ما از ساكنان اين مناطق مي خواهيم كه به رهنمودهاي ارائه شده از سوي مقامات محلي خود توجه كنند.
رسانه هاي گروهي آمريكا خاطر نشان كردند كه در نتيجه گردبادهاي جمعه شب دست كم 11 تن كشته شدند و در چهار ايالت مريلند، ويرجينيا، ويرجينياي غربي و اوهايو حالت فوق العاده اعلام شده است.
در حدود سه ميليون و 700 هزار نفر نيز از داشتن برق محروم شده اند.باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا در تماس تلفني با مقامات اين چهار ايالت ضمن تسليت درگذشت قربانيان به آنها، از سرنوشت ساكناني كه همچنان با احتمال از بين رفتن املاك شان روبه رو هستند، ابراز نگراني كرده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14