(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 تیر 1391 - شماره 20252

حصار فلكه شهداي گلدشت را بشكنيد
يك مقام مسئول خبر داد تهيه نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در كشور
ايران در كيهان
بهره گيري استان مركزي از فناوري پيشرفت در ساختمان سازي
استاد حوزه علميه كاشان: جوانان ايران دين گريز نيستند
با حضور مقامات محلي انجام شد برگزاري همايش سالانه زكات در بناب
تخريب زيستگاه مهمترين عامل نابودي يوز پلنگ آسيايي
باغ پرندگان مكاني براي گردشگران
اختصاص 300 هكتار زمين براي مسكن مهر در آذربايجان غربي
استاندار اردبيل: تكميل سد گيوي از سيلاب جلوگيري مي كند
توليد عسل در خوزستان به بيش از 900 تن افزايش يافت
امام جمعه نيشابور تغيير كرد
فرماندار طالقان: اجراي پروژه هاي محوري در اولويت قرار دارد
تدوين سند راهبردي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي
با حضور رئيس سازمان بهزيستي كشور طرح آفتاب در ساري اجرا شد


حصار فلكه شهداي گلدشت را بشكنيد

بيش از 1200 نفر از اهالي شهر گلدشت از توابع شهرستان نجف آباد استان اصفهان با امضاي طوماري خواستار رسيدگي مسئولان به وضعيت پروژه هاي عمراني بلاتكليف و رفع مشكلات و نيازهاي رفاهي و تفريحي اين شهر شدند.
اين گروه كه اكثر آنان خانواده شهدا هستند در نامه خود آورده اند: برنامه ريزي ها و سياست هاي شهري بايد به گونه اي باشد كه شهرداري و مجموعه آن در راستاي اهداف رفاهي و آسايشي مردم شهر باشند حال آن كه در شهر گلدشت آثار سوءمديريت شهرداري به گونه اي در سطح شهر مشهود و گسترده است كه باعث تحريك احساسات شهروندان شده است.
اهالي شهر گلدشت، تخريب فلكه زيباي شهداي اين شهر را از جمله مشكلات به وجود آمده از سوي شهرداري اعلام كرده و افزوده اند: حدود دو سال است اين فلكه ويران شده كه در مسير پرتردد شهرستان نجف آباد به استان اصفهان قرار دارد را با حصار چوبي محصور كرده اند و اين درحالي است كه هيچ پروژه عمراني در اين فلكه و يا اطراف آن در اين مدت اجرا نشده است.
اهالي گلدشت در ادامه با اشاره به مجموعه تفريحي گلدشت در محله قلعه سفيد اظهار داشته اند: درحالي كه محله قلعه سفيد يك پارك معمولي براي تفريح و ورزش سالم ندارد از اين مجموعه به طور عمده افراد غيربومي و غيرمحلي استفاده مي كنند حال اينكه مي توانست پاركي براي تفريح و ورزش فرزندان محله باشد.
آنان بلوار معلم را نيز ناشي از اين سوءمديريت ها دانستند و در اين زمينه خواستار پيگيري مسئولان شهري و استاني و جلوگيري از هدر رفتن هزينه بيت المال شده اند.
 


يك مقام مسئول خبر داد تهيه نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در كشور

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: نقشه راه جامع ملي مبارزه با مواد مخدر آماده اجرا شده است.
«علي اكبر فاميل كريمي» در گفتگو با خبرنگاران افزود: اين نقشه راه كه به صورت سند جامعي تدوين شده، برنامه ريزي براي حوزه هاي مقابله، پيشگيري و درمان را دربرمي گيرد.
وي ادامه داد: سند مذكور با پيش بيني افق 1404 و در انطباق با برنامه پنجم توسعه كشور، آماده شده و داراي 14 هدف كلان و 157برنامه عملياتي است و 20 دستگاه و سازمان در اجراي آن دخيل خواهند بود.
اين مسئول اضافه كرد: هم اكنون نقشه راه مبارزه با موادمخدر جهت اجرا به استان ها ابلاغ شده و در همدان نيز در دست اقدام قرار دارد.
«فاميل كريمي» با اعلام اينكه در عرصه مقابله، به فكر كاهش ترانزيت مواد مخدر از استان و نيز ناامن ساختن آن براي بارانداز بودن مواد هستيم تا ريسك هر دو مورد را بالا ببريم، يادآور شد: به موازات مقابله با توليد و توزيع و مصرف موادمخدر و به ويژه باندهاي فعال در اين زمينه، كار با جديت بسيار پيگيري مي شود.
وي تأكيد كرد: مبارزه با قاچاق و سردسته هاي باندها نيز شدت يافته و مجازات هايي از قبيل اعمال ممنوعيت ها و محدوديت اجتماعي مانند ممنوع الخروج شدن، منع از معاملات بزرگ و نيز مقابله با پولشويي در بحث درآمدهاي مواد مخدر، براي آنان پيش بيني شده است.
«فاميل كريمي» اعلام كرد: حدود 35درصد زندانيان استان را معتادان و بزهكاران مرتبط با مواد مخدر تشكيل مي دهند. وي بيشترين موارد ابتلا به اعتياد يعني معادل 60 درصد را از طريق دوستان، محافل دوستانه و نشست هاي شبانه و خانوادگي ذكر كرد و گفت: همچنين 20درصد از طريق همسر معتاد، 10درصد به دليل مشكلات مالي و 10 درصد بر اثر ناهنجاريهاي اجتماعي به اعتياد گرايش داشته اند.
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان خاطرنشان ساخت: 35درصد از معتادان استان همدان در سنين بين 15 تا 24سال، 41درصد بين 25 تا 39 سال و 22 درصد بالاتر از 39 سال هستند.
 


ايران در كيهان

شناسايي 150 معلول
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: رئيس اداره بهزيستي مانه و سملقان گفت: با اجراي طرح توانبخشي 150معلول جديد در روستاهاي محروم مانه و سملقان شناسايي شده اند.
اسماعيل قرباني با اشاره به طرح شناسايي معلولان در روستاها افزود: اين طرح با هدف كمك به افراد معلول و نيازمند در مناطق محروم و دور افتاده اجرا شده است و معلولاني كه نتوانسته اند به بهزيستي مراجع كنند شناسايي و پس از تاييد كميسيون پزشكي تحت حمايت بهزيستي قرار بگيرند.
تدوين نقشه راه
همدان- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مقابله با موادمخدر و پيشگيري از شيوع اعتياد، نياز به مشاركت همه دستگاه ها و همكاري مردم دارد.
عباس حسني محتشم، در سومين همايش پيشگيري اوليه از اعتياد آموزش و پرورش استان همدان افزود: نقشه راه جامع مبارزه با موادمخدر كه در سطح ملي تدوين شده با نقشه راه آموزش و پرورش كه همان سند ملي تحول بنيادين است، پيوند داده شده و چارچوب بسيار خوبي براي اجرا فراهم آمده است. وي افزود: در سطح وزارتخانه آموزش و پروش، اداره كل ويژه اي جهت پيگيري مباحث مربوط به پيشگيري از اعتياد ايجاد شده و اداره ويژه استاني نيز زير مجموعه معاونت تربيت بدني و سلامت فعاليت مي كند.
خريد تجهيزات پزشكي
نائين- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان اصفهان گفت: درحال حاضر تنها پنج دستگاه دياليز در شهرستان نائين، جوابگوي نياز بيماران كليوي شهرستان نيست كه اميدواريم با توسعه فضاي بيمارستان تا پايان امسال شاهد افتتاح فضاي جديد و استاندارد دياليز نايين باشيم.
شاهين شيراني در حاشيه بازديد از حوزه هاي مختلف بهداشتي درماني شهرستان نائين افزود: دراين بازديد مباحث مختلفي مطرح شد كه مهم ترين موضوعات در بحث نيروهاي تخصصي، پروژه هاي عمراني، تجهيزات پزشكي و ارتقاي كمي و كيفي ارايه خدمات در شهرستان نايين بوده است.
وي گفت: درمبحث تجهيزات پزشكي اعتياراتي براي خريداري سريع برخي از اين تجهيزات پزشكي مانند دستگاه سونوگرافي داپلر، ماموگرافي و ديگر تجهيزات موردنياز مصوب شد.
شيراني افزود: همچنين پيگيري هاي لازم براي اخذ مجوز سي تي اسكن شهرستان نايين كه خدمات آن در سطح شرق استان اصفهان نيز خواهد بود انجام گرفت كه اميدواريم تا پايان سال محقق شود.
ارزش اقتصادي فرودگاه
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مديركل فرودگاه هاي گلستان گفت: ارزش اقتصادي فرودگاه كلاله 400 ميليارد ريال است. محمدعلي ملكيان در نشست شوراي اداري گنبدكاووس افزود: دولت، وزارت راه و شهرسازي، شركت فرودگاه هاي كشور و استانداري گلستان براي راه اندازي اين فرودگاه اعتبارات خوبي هزينه كرده اند كه بايد از ظرفيت كامل اين فرودگاه استفاده شود.
ملكيان با بيان اينكه فاصله فرودگاه كلاله تا گنبدكاووس 30 كيلومتر است و اين فاصله نرم استاندارد در احداث فرودگاه ها تا مركز شهرها است، گفت: شهروندان گنبدي بايد بيشتر از ظرفيت اين فرودگاه استفاده كنند.
احداث مجتمع قضايي
كرج- خبرنگار كيهان: رئيس كل دادگستري استان البرز گفت: تلاش مي كنيم ظرف يك سال آينده مجتمع قضايي فرديس را احداث كنيم. مهدي راد در جمع قضات اين استان با بيان اين مطلب افزود: قوه قضائيه بايد در جامعه الگو باشد و با ارتقاي اقدامات خود بيش از هميشه نسبت به عدالت محوري و تحقق اهداف متعالي جامعه اسلامي اهتمام ورزد.
اجراي طرح اوقات فراغت
نگور- خبرنگار كيهان: به منظور غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان منطقه مرزي دشتياري تعداد 4 پايگاه تابستاني طرح اوقات فراغت دانش آموزان در سه بخش دشتياري پلان و مركزي حوزه آموزش و پرورش منطقه دشتياري بازگشايي شده است.
احمدعلي سرحدي، رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه دشتياري با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پايگاه هاي تابستاني قرآن، احكام، كامپيوتر و رشته هاي مختلف ورزشي آموزش داده مي شود.
واگذاري انشعاب آب
سمنان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان سمنان گفت: در بخش مسكن مهر بيش از 13 هزار و 400 انشعاب آب و 12 هزار و 500 انشعاب فاضلاب در پروژه هاي مسكن مهر استان سمنان انجام شده است.
عباس تجلي افزود: تاكنون 145 ميليارد ريال در پروژه هاي مسكن مهر از سوي اين شركت سرمايه گذاري شده است.وي گفت: در سال گذشته در استان سمنان 141 هزار انشعاب آب واگذار شده است.
كسب رضايت مراجعه كنندگان
گناباد- خبرنگاركيهان: مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي گناباد از كسب رتبه6 توسط بيمارستان هاي وابسته به اين دانشگاه در بين 57دستگاه اجرايي استان خراسان رضوي خبرداد. علي اصغر كرامتي گفت: بيمارستان هاي وابسته به دانشگاه علوم پزشكي گناباد با كسب بيش از 82درصد ميزان رضايت مندي مراجعه كنندگان موفق شد رتبه 6 را در ميان 57دستگاه اجرايي استان خراسان رضوي كسب كند.
برگزاري طرح هجرت
سامان- خبرنگار كيهان: فرمانده حوزه مقاومت بسيج دانش آموزي منطقه سامان از برگزاري اردوهاي بسيج سازندگي با عنوان طرح هجرت3 در فصل تابستان خبرداد.
ستوان يكم پاسدار بهرام مصيبي افزود: 260نفر از دانش آموزان بسيجي واحدهاي پويندگان و پيشگامان در اين
طرح شركت دارند.
صرفه جويي آب در سفره هاي زيرزميني
سمنان- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب منطقه اي سمنان گفت: با اجراي برنامه هاي مختلف نرم افزاري و نيز طرح هاي تغذيه 22ميليون و 500هزار مترمكعب آب در سفره هاي زيرزميني استان سمنان صرفه جويي شد. اتابك جعفري افزود: براساس برنامه هاي وزارت نيرو صرفه جويي 7ميليون و 500هزار مترمكعب در تعهد اين شركت قرارداشت ولي با توجه به توصيه هاي رهبر معظم انقلاب اين شركت با دو برابر كردن اين رقم و تشديد فعاليت هاي خود در سال گذشته موفق به صرفه جويي 15ميليون مترمكعبي در سفره هاي زيرزميني اين استان شده است.جعفري گفت: سالانه 188ميليون مترمكعب آب از سفره هاي زيرزميني اين استان اضافه برداشت صورت مي گيرد و براي رسيدن به تعادل و مقابله با اين امر بايد تلاشهاي بيشتري صورت گيرد.
صندوق حمايت از كشاورزي
¤ مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان اولين صندوق شهرستاني در سطح كشور با عضويت 451سهامدار از بهره برداري بخش كشاورزي شهرستان (سرمايه كنوني 20ميليارد ريال) تشكيل شده است.
عباس عليان نژاد افزود: صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي شهرستان با پرداخت تسهيلات كم بهره به كشاورزان به منظور تأمين نقدينگي، حمايت در شرايط خاص، ساماندهي توليد، عرضه مستقيم محصولات و... از سال90 كار خود را شروع كرده و در نظر است با افزايش سرمايه و كمك دولت بتواند سرمايه خود را تا 150ميليارد ريال افزايش دهد كه كمك خوبي به كشاورزان و دامداران در پرداخت تسهيلات خواهد بود.
 


بهره گيري استان مركزي از فناوري پيشرفت در ساختمان سازي

اراك-خبرنگار كيهان:
در آينده نزديك 4 هزار مسكن مهر در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت استان مركزي افتتاح مي شود.
مدير كل دفتر مهندسي سازمان ملي زمين و مسكن كشور با اعلام اين خبر افزود: استان مركزي در اجراي پروژه هاي مسكن مهر از استان هاي پيشرو در استفاده از فناوري نوين در صنعت ساختمان سازي است. مهندس مدوني افزود: بخش قابل توجهي از پروژه هاي مسكن مهر استان با تسهيلات اعطايي به روش صنعتي اجرا مي شوند.
 


استاد حوزه علميه كاشان: جوانان ايران دين گريز نيستند

كاشان- خبرنگار كيهان:
استاد حوزه علميه خواهران كاشان گفت: برخلاف تصور غلط در جامعه، جوانان ايران از اسلام و احكام ديني گريزان نيستند.
حجت الاسلام سيدمحمدحسن بني هاشمي خميني در جمع خبرنگاران در كاشان اظهار داشت: استقبال كم جوانان از برخي جلسات و يا مراكز نشر معارف ديني، ناشي از روش بيان نادرست مسائل ديني در آن مراكز است كه موجب كاهش رغبت و انگيزه در نسل نوجوان و جوان براي حضور در اين محافل و مراكز است.
وي افزود: گواه بر اين ادعا استقبال پرشور جوانان از محافل و مراكزي است كه مسائل ديني با بيان صحيح و جوان پسند توسط برخي خطبا و سخنرانان ارائه مي شود.
وي با اشاره به تهاجمات گسترده دشمن به منظور بي هويت ساختن جامعه ايراني خاطر نشان كرد: افزايش سطح باورهاي ديني بهترين واكسن و ابزار رويارويي با اين تهاجمات است و به منظور تحقق اين امر بايد مسائل اعتقادي و ديني با زباني سنجيده، صحيح و مطابق با فطرت آنها بيان شود.
اين محقق و مولف اضافه كرد: اگر مطالب هر چند با محتوا و به صورت دسته بندي ارائه نشود، ميزان تاثيرگذاري آن به حداقل مي رسد.
 


با حضور مقامات محلي انجام شد برگزاري همايش سالانه زكات در بناب

بناب- خبرنگار كيهان:
امام جمعه بناب از عاملان زكات خواست در محل زندگي خود مروجان و مبلغان فريضه فراموش شده زكات باشند.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ مصطفي باقري بنابي در همايش سالانه «زكات» شهرستان بناب با تاكيد بر لزوم پرهيز از آلوده شدن مال و ثروت به حرام افزود: مال حرام آفت جامعه ماست كه خانه و خانواده را ويران مي كند و بلاي دامنگير جامعه مي شود.
فرماندار بناب نيز در اين همايش از نهادينه شدن فرهنگ پرداخت «زكات» به عنوان عامل مهم و ضروري در آباداني منطقه به ويژه روستاها ياد كرد و گفت: كمك ناچيز 160 ميليون ريالي دولت به مساجد شهرستان براي آباداني آنها كفايت نمي كند.
«سعيد برقي» همچنين ضمن تقدير و تشكر از تلاش هاي مسئولان كميته امداد امام خميني(ره) بناب در جذب زكات در سطح شهرستان اظهار اميدواري كرد شاهد افزايش دو برابري زكات از سوي مردم باشيم.
دراين همايش مسئول كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان بناب نيز با ارائه گزارشي از وضعيت اجراي اين فريضه الهي در شهرستان گفت: سال گذشته مردم بناب با پرداخت 3 ميليارد و 690 ميليون ريال زكات 6/24درصد زكات استان را به خود اختصاص داده اند كه نسبت به سال 89 به مراتب افزايش يافته است.
بايرامعلي اصلاني افزود: بخشي از اين مقدار زكات براي آباداني روستاها و بقيه جهت رسيدگي به مددجويان تحت پوشش كميته امداد از جمله تامين 224 سرويس جهيزيه نوعروسان نيازمند صرف شده است.
در پايان اين همايش از عاملان و فعالان زكات در شهرستان بناب تجليل شد.


تخريب زيستگاه مهمترين عامل نابودي يوز پلنگ آسيايي

يزد- خبرنگاركيهان:
كارشناس محيط زيست يزد گفت: كاهش جمعيت طعمه و تخريب زيستگاه از مهم ترين عوامل نابودي يوزپلنگ آسيايي است.
مريم عابديني افزود: در اين استان مهم ترين عامل تهديد يوزپلنگ آسيايي جاده كشي و توسعه بي رويه معادن است و دوبانده شدن آزادراه يزد- كرمان در سال 83 تلفات جاده اي اين گونه را به شدت افزايش داده به طوري كه در طول سال هاي 87-83 پنج قلاده يوز بر اثر تصادف در اين جاده تلف شدند.
وي افزود: همچنين درحال حاضر باتوجه به اينكه دو بانده شدن مسير يزد- طبس از اولويت هاي اجرايي اداره كل راه و ترابري استان است، نگراني كارشناسان محيط زيست از تلفات جاده اي يوز افزايش يافته و در اين راستا به منظور كاهش تلفات جاده اي اقداماتي نظير نصب تابلوهاي اطلاع رساني و هشدار دهنده توسط پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي در حاشيه جاده هاي مناطق يوزخيز، آموزش و... انجام شده است.
به گفته «عابديني» وجود دام فراوان و به ويژه شتر در قلمرو زيستي يوزپلنگ، شكار بي رويه طعمه يوزپلنگ، افزايش تعداد سلاح هاي مجاز و غيرمجاز در بين افراد و به ويژه بوميان و ساكنان اطراف زيستگاه هاي يوز و تله گذاري، توسعه فعاليت هاي انساني بدون ارزيابي دقيق زيست محيطي، باورهاي غلط مردمي از نحوه زندگي، تغذيه، توحش و درندگي اين جانور به دليل مشابهت اسمي و ظاهري آن با پلنگ، از عوامل مهم در كشتن اين حيوان بي آزار است.
وي گفت: يوزپلنگ آسيايي داراي سر كوچك و گرد، دست و پاي بلند و بدني كشيده، ستون فقرات قابل انعطاف، منافذ بيني گشاد و شش هاي حجيم، قلب بزرگ، بالشتك هاي سخت كف دست ها و پاها و بالاخره دم بلند و كلفت است كه اين حيوان را به سريع ترين جانور زميني كه قادر است با سرعتي بالغ بر 110كيلومتر در ساعت در مسافت هاي كوتاه به دنبال طعمه خويش بدود، تبديل كرده است.
اين مسئول افزود: از مهم ترين ويژگي هاي ظاهري اين جانور، وجود خال هاي توپر برروي بدن (برخلاف خال هاي پلنگ كه توخالي اند) و خطوط سياه رنگي موسوم به خط اشك است كه از گوشه هاي داخلي چشم به كنار دهان كشيده شده و زيبايي خاصي به صورت حيوان مي بخشد و اين خط اشكي مي تواند با كاهش اثرات تابش نور شديد خورشيد باعث ديد بهتر حيوان شود.
وي خاطرنشان كرد: بررسي هاي همه جانبه در چند سال اخير به طور قطع وجود يوز را در استان هاي خراسان شمالي، سمنان، يزد، اصفهان، كرمان و تهران به اثبات رسانده و استان هاي ديگري در كشور نيز همانند فارس و هرمزگان هنوز در زمره مكان هايي هستند كه اميد داشتن يوزپلنگ در آنها از ميان نرفته و تحت بررسي مي باشد.
وي درخصوص زيستگاه هاي يوزخيز استان يزد گفت: اين استان با وجود پنج منطقه يوزخيز شامل پارك ملي سياهكوه، پناهگاه حيات وحش دره انجير، پناهگاه حيات وحش نايبندان، منطقه حفاظت شده كوه بافق و منطقه حفاظت شده كالمند بهادران و همچنين زيستگاه هاي آزاد ارزشمند مانند كلوت خرانق، كلوت سرخابي، بهاباد و زيستگاه هاي اطراف رباط پشت بادام تا كال زرد طبس و... يكي از مهم ترين استان هايي است كه به وسيله محيط بانان پرتلاش گام هايي را براي نجات اين موجود ارزشمند برداشته است.
 


باغ پرندگان مكاني براي گردشگران

اصفهان- خبرنگاركيهان:
باغ پرندگان اصفهان از مكان هاي معدود خاورميانه است كه با داشتن پرندگان نادر جهان در مساحتي بالغ بر 550 هزارمترمربع يكي از جاذبه هاي تفريحي شهر اصفهان محسوب مي شود و روزانه گردشگران فراواني را به سوي خود مي كشد.
اين مجموعه شامل قسمت هاي مختلفي است از جمله جزيره باغ كه بزرگ ترين جزيره رودخانه زاينده رود به حساب مي آيد كه فضاي سبز آن زيبايي خيره كننده اي به باغ داده است.
اين جزيره با يك پل چوبي به باغ پرندگان متصل مي شود.
دراين باغ ساختماني به شكل برج وجود دارد كه در آن دستگاه هاي جوجه كشي جهت تكثير و زادوري پرندگان و اتاق هايي براي نگهداري از جوجه هاي تازه متولدشده و والدين درحال جفت يابي ديده مي شود.
در باغ پرندگان اصفهان امكانات ويژه اي براي زندگي هر پرنده تقريبا مطابق با محيط زيست طبيعي آن پرنده اختصاص داده شده است.
چهار بركه كوچك و بزرگ در باغ پرندگان محل زندگي آبچر مانند انواع اردك ها، قوها و غازها است.
در اين باغ صخره اي درضلع شرقي آن قرارگرفته است كه مكان مناسبي براي پرندگان كوهستاني و بياباني از جمله كبك ها است.


اختصاص 300 هكتار زمين براي مسكن مهر در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت: 329 هكتار زمين در اختيار مسكن مهر قرار گرفته است.
«خليل محبت خواه» افزود: هم اكنون 37 هزار و 500 واحد مسكوني در قالب طرح مسكن مهر در شهرهاي استان در دست اجراست كه پيشرفت فيزيكي اين واحدها نزديك به 55 درصد است.
وي اضافه كرد: همچنين 33 طرح استاني و 5 طرح ملي در حوزه مسكن در استان در حال اجراست كه اين طرحها به طور ميانگين نزديك به 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.
محبت خواه همچنين، از شناسايي بيش از 3 هزار هكتار بافت فرسوده در شهرهاي مختلف استان خبر داد.
 


استاندار اردبيل: تكميل سد گيوي از سيلاب جلوگيري مي كند

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: تكميل و بهره برداري از سدگيوي از وقوع سيلاب هاي ويرانگر در منطقه خلخال و كوثر جلوگيري مي كند.
«سيدحسين صابري» هنگام بازديد از مناطق آسيب ديده از سيل شهرستان كوثر گفت: برآورد خسارت هاي مناطق آسيب ديده از سيل بايد دقيق و مطابق با واقعيات باشد.
وي افزود: مرمت خانه هاي روستايي آسيب ديده در اولويت بوده و بايد نسبت به ساخت سرپناه هاي مقاوم روستايي در مناطق آسيب ديده اقدام شود.
«صابري» گفت: در ساعات اوليه حادثه بيشتر جاده ها رسوب گذاري صورت گرفته بود كه با حضور نيروهاي راهداري نسبت به پاكسازي راه هاي منطقه اقدام شده است.
وي توسعه بخش بيمه را راهكاري اساسي براي جبران حوادث غيرمترقبه دانست و گفت: گروه هايي از دستگاه هاي اجرايي استان ميزان خسارت وارده به شهرستان را برآورد خواهند كرد.
 


توليد عسل در خوزستان به بيش از 900 تن افزايش يافت

اهواز - خبرنگار كيهان:
در سال گذشته افزون بر 902 هزار و 450 كيلوگرم عسل در كندوهاي عسل در استان خوزستان توليد شد.
معاون توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان با اعلام اين خبر گفت: توليد عسل در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن در حدود 446 هزار و 967 كيلوگرم افزايش داشته است.
محمد مشكورزاده تعداد كلني هاي زنبور عسل را در سال 89/106 هزار و 150 فروند ذكر كرد و افزود: اين تعداد در سال 90 به 110 هزار و 80 فروند يعني 3 هزار و 921 كلني افزايش داشته است.
وي تعداد زنبورداران استان را يكهزار و 700 نفر ذكر كرد و گفت: ايذه، باغملك، اهواز، انديمشك، دزفول، انديكا، مسجد سليمان، لالي، گتوند و شوشتر از مناطق عمده زنبورداري در خوزستان هستند.
 


امام جمعه نيشابور تغيير كرد

نيشابور- خبرنگاركيهان:
امام جمعه نيشابور پس از سالها در منصب امامت جمعه نيشابور تغيير كرد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالجواد غرويان امام جمعه نيشابور، مسئوليت امامت نمازجمعه نيشابور را به حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل مقري موذن سپرد. مراسم توديع و معارفه امام جمعه نيشابور در مسجد جامع اين شهر انجام شد و طي آن حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم معادي مسئول دبيرخانه ائمه جمعه خراسان رضوي حكم امام جمعه جديد نيشابور را كه از سوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور به مدت سه سال امضا شده بود، قرائت كرد.
امام جمعه سابق نيشابور گفت: اين اواخر بعد از اصرارهاي من، آقا از حجت الاسلام والمسلمين تقوي خواستند فردي را جايگزين من كنند. حجت الاسلام والمسلمين غرويان اظهارداشت: آقاي معادي به من گفت دقت كرديم كسي را بياوريم كه شما هم قبول داشته باشيد.
وي اضافه كرد:وقتي نظر من را درخصوص آقاي مقري پرسيدند بسيار خوشحال شدم؛ زيرا ايشان فردي متدين، خوش بيان، خوش چهره و خوش اخلاق هستند.
درمراسم توديع و معارفه رئيس نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خراسان رضوي، معاونان فرماندار و جمعي از مسئولان نيشابور در مسجد جامع حضور داشتند.
 


فرماندار طالقان: اجراي پروژه هاي محوري در اولويت قرار دارد

طالقان- خبرنگار كيهان:
سرپرست فرمانداري طالقان گفت: بودجه سال 91 طالقان بيش از 35درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
ساسان دلاويز در جلسه كميته برنامه ريزي و توزيع بودجه اين شهرستان گفت: 19 فصل، 50 برنامه و 167 پروژه در توزيع بودجه امسال شهرستان طالقان ديده شده است.
وي گفت: در بودجه سال 91 استان البرز شهرستان طالقان سهم ويژه اي را به خود اختصاص داده است.
سرپرست فرمانداري طالقان اظهار داشت: مصوبات سفرهاي رياست جمهوري به استان البرز و همچنين اجراي پروژه هاي محوري و كلان از جمله مسكن مهر و راه از اولويت هاي توزيع بودجه سال جاري شهرستان طالقان است.
دلاويز در ادامه ارتقاي ساختار سياسي و جغرافيايي طالقان از بخش به شهرستان را بزرگ ترين خدمت دولت به اين شهرستان دانست و گفت: دولت با اختصاص بودجه هاي مناسب و به موقع به طالقان سرعت جبران كمبودهاي اين شهرستان را دوچندان كرده است.
دلاويز در پايان از مديران ادارات و دستگاه هاي اجرايي خواست تا با پيگيري بودجه و تخصيص 100درصدي آن، سهم اداره خود را در اجراي تعهدات به خوبي انجام دهند.

 


تدوين سند راهبردي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي

تبريز- خبرنگاركيهان:
سند راهبردي وزارت تعاون، كار و امور اجتماعي با 59راهبرد و برنامه تدوين شده است.
معاون اجتماعي و فرهنگي وزارت كار، تعاون و امور اجتماعي در شوراي هماهنگي مديران فرهنگي و روابط عمومي ادارات و سازمان هاي «تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي» گفت: تدوين اين سند، باتوجه به گستردگي جامعه هدف و نيز متنوع بودن مأموريت ها و با تأكيد بر ضرورت هماهنگي در بخش هاي مختلف فرهنگي، انجام شده است.
كاوه اشتهاردي، تصريح كرد: تدوين و ابلاغ دستورالعمل و شيوه نامه ها در حوزه هاي فرهنگي از ديگر اقدامات معاونت فرهنگي وزارتخانه است.
وي با اعلام اينكه ادغام وزارت خانه ها، باعث ايجاد ظرفيت و فرصت هاي مثبت و سازنده در كشور شده است، افزود: اين وزارتخانه بايد با رسانه ها و خبرنگاران تعامل سازنده و مثبت داشته باشد و نبود اين ارتباط به ضرر وزارتخانه خواهد بود. اشتهاردي با اشاره مجدد به تدوين سند راهبردي گفت: اين سند داراي 12 راهبرد و 47برنامه است.
 


با حضور رئيس سازمان بهزيستي كشور طرح آفتاب در ساري اجرا شد

ساري- خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس سازمان بهزيستي كشور طرح آفتاب در پارك جنگلي شهيد زارع ساري افتتاح شد.
در اين مراسم رئيس سازمان بهزيستي كشور گفت: طرح آفتاب در روزهاي جمعه اجرا مي شود. در اين روز، تمام اعضاي خانواده يك فرد معلول در فضايي گرم و صميمي گردهم مي آيند و در محيطي آرام و بدون تنش، مشكلات و مسائل خود را با مسئولان بهزيستي در ميان مي گذارند.
وي افزود: ما معتقد هستيم كه بيشتر مشكلات از ميان همين ديدار و گفت وگوهاي دوستانه به دست ما مي رسد و خيلي سريع به معاونت و بخش هاي مربوطه بهزيستي انتقال داده مي شود.
رئيس سازمان بهزيستي كشور از تخصيص 300 ميليارد ريال وام قرض الحسنه به مددجويان در سال جاري خبر داد و گفت: اين اعتبار به زودي در استان هاي كشور توزيع خواهد شد.
اين مقام مسئول در سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: طرح آفتاب پذيراي معلولان جسمي، حركتي و حتي عقب مانده ذهني به همراه خانواده هايشان است و مكان مناسبي كه براي اسكان يك روزه آنها در شهر تعيين شده در نظر گرفته مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14