(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 تیر 1391 - شماره 20252

پليس راهور: گواهي نامه هاي رانندگي يك شكل مي شوند
موج جديد گردو غبار در راه تهران
رويدادهاي خارجي
نفريه: مهد كودك مساجد ايجاد مي شود
در جزيره خارك كتابي بعد از 30 سال به كتابخانه بازگشت
انفجار مين در دهلران يك شهيد برجا گذاشت
به زودي آغاز مي شود آموزش 40 امدادگر هسته اي در 5 استان
كشف 148 ميليون ريال اسكناس جعلي در رودبار
حوادث كوتاه از كشور
سارقان زورگير در دام پليس
كشف بيش از 25 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در بوشهر
مباركي خبر داد افزايش 200هزار توماني حقوق كاركنان ستادي وزارت بهداشت
برخورد 8 دستگاه خودرو 2كشته داد
ثبت اولين ازدواج همجنس گرايانه توسط نماينده كنگره آمريكا
چاقي باعث اخراج 175 پليس پاكستاني شد
آتش مهار نشدني
فرود اضطراري هواپيماي هندي
پاستيل يك كيلويي!


پليس راهور: گواهي نامه هاي رانندگي يك شكل مي شوند

معاون فني- مهندسي پليس راهور با تشريح جزئيات تغيير گواهي نامه ها از تجميع و صدور گواهي نامه متحد الشكل خبر داد.
سرهنگ رحيم رمضان آقايي گفت: سال 84 با توجه به نيازهاي كشور گواهي نامه ها در 10 پايه طراحي و صادر شد كه پس از مدتي مسئولان متوجه شدند اين مسئله باعث سرگرداني مردم شده است به همين دليل گواهينامه ها به پنج پايه كاهش يافت.
وي ادامه داد: براساس قانون جديد گواهينامه هاي ويژه براي ماشين هاي مهندسي و عمراني صادر مي شود. همچنين گواهينامه هاي پايه سوم براي وسايل نقليه 5/3 تن و با ظرفيت حداكثر 9 نفر است. رانندگان گواهينامه پايه دوم نيز مجاز به رانندگي با خودروهاي باري 6 تن و 26 نفر هستند. البته گواهينامه پايه يك مانند گذشته است و تغييري نمي كند.
آقايي با بيان اين كه هر راننده اي يك ماه قبل از پايان اعتبار گواهينامه اش مي تواند براي تعويض اقدام كند تاكيد كرد: تمديد گواهينامه ها زمانبر نيست و در گواهينامه پايه دو و موتورسيكلت بروز هستيم. در صورت وجود امكانات و تكميل منابع تمديد گواهينامه دو هفته اي انجام مي شود.
معاون فني- مهندسي راهور در خصوص دريافت گواهينامه اتباع خارجي گفت: اتباع خارجي با مراجعه به معاونت اتباع بيگانه نيروي انتظامي و طي مراحل گواهينامه دريافت كنند.
البته مهاجران افغان با كارت اقامت نمي توانند گواهينامه بگيرند و گواهينامه افغاني نيز در ايران معتبر نيست.
وي با اشاره به فعاليت هفت آموزشگاه موتورسيكلت در كشور تاكيد كرد: هم اكنون هفت ميليون موتورسيكلت در كشور شماره گذاري شده اند. موتورسواران بايد 10 ساعت آموزش تئوري و 10 ساعت آموزش عملي ببينند به همين منظور آموزشگاه هاي ويژه براي اين كار راه اندازي شده است.
رئيس مركز صدور گواهينامه در خاتمه با اشاره به اين كه هفت ميليون موتورسيكلت در كشور نمره شده است گفت: از سال 89 مقرر شد كه موتورسيكلت سواران نيز گواهينامه دريافت كنند. 10 ساعت آموزش تئوري و 10 ساعت نيز آموزش عملي براي دريافت اين گواهينامه نياز است و 7 آموزشگاه نيز در كشور اين گواهي را صادر مي كنند.
 


موج جديد گردو غبار در راه تهران

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به بروز پديده گرد و غبار در حداقل 22 استان كشور هشدار داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا گفت: براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي تا روز پنجشنبه، در ساعات بعد از ظهر و اوايل شب، در برخي مناق شمالغرب و جنوب شرق كشور افزايش ابر، رگبار باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود. همچنين امروز مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب همچنان تحت تأثير پديده باد و گرد و خاك خواهند بود و انتظار مي رود كه اين پديده در روز چهارشنبه در جنوب غرب كشور ادامه يابد.
وي به اطلاعيه ويژه سازمان هواشناسي اشاره كرد و گفت: براين اساس امروز گرد و خاك در استان هاي آذربايجان غربي، كردستان، ايلام، كرمانشاه، خوزستان، بوشهر، آذربايجان شرقي، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، فارس و مركزي سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا مي شود كه اين شرايط فردا به استانهاي ايلام، خوزستان و بوشهر مي رسد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: طي امروز در استان هاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي، جنوب سمنان و شرق يزد سرعت باد افزايش مي يابد كه سبب ايجاد گرد و خاك در مناطق فوق مي شود. همچنين پيش بيني مي شود كه گرد و خاك ايجاد شده كيفيت هواي استانهاي تهران، قم، البرز و قزوين را طي اين مدت كاهش دهد.وي افزود: براين اساس آسمان تهران امروز صاف در پاره اي نقاط همراه با باد و گردو خاك خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 24 و 38 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. از سوي ديگر در روز چهارشنبه نيز آسمان پايتخت صاف پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با يك درجه افزايش به 24 و 39 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.اميدوار خاطرنشان كرد: همچنين امروز استان خوزستان با حداكثر دماي 45 درجه سانتيگراد گرمترين و چهارمحال و بختياري با حداقل دماي 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنكترين استان هاي كشور خواهند بود.
 


رويدادهاي خارجي

آخرين آمار از تلفات و خسارات سيل بي سابقه در روسيه
در پي افزايش تلفات بدترين فاجعه طبيعي كه در 100 سال گذشته در روسيه بي سابقه بوده است، رئيس جمهوري اين كشور عزاي عمومي اعلام كرد.
شبكه خبري «سي ان ان» در گزارشي به نقل از رسانه هاي روسي نوشت: در پي كشته شدن 171 نفر بر اثر جاري شدن سيل در منطقه «كراسنادرسكي كراي»، «ولاديمير پوتين» ديروز را عزاي عمومي اعلام كرد.
پوتين رئيس جمهوري روسيه بعدازظهر شنبه براي بازديد از مناطق سيل زده به كراسنادرسكي كراي رفته بود.
شنبه گذشته نيز اتوبوس 14تبعه روسي كه در حركت به سمت يك صومعه اوكرايني بودند، در منطقه «چرنيگو فسك» واژگون شد كه در پي آن 14نفر كشته و 29نفر ديگر زخمي شدند.
سخنگوي وزارت كشور روسيه به خبرگزاري ايتارتاس گفته است كه تا نيمه شب دوشنبه 171روسي در پي وقوع سيل كه در 100سال گذشته در روسيه بي سابقه بوده است، در اين كشور كشته شده اند.
از اين بين 159نفر ساكن شهر 57 هزار نفري «كريمسك» بودند.
ايتارتاس در ادامه افزود: 10 نفر ديگر در شهر ساحلي «گلنجيك» و دو نفر در شهر بندري نووراسييسك كشته شدند.
بنا به گزارش هاي رسيده بارش باران هاي موسمي باعث شده سطح آب تا بيش از 7 متر بالا بيايد.شبكه هاي تلويزيوني دولت روسيه نشان دادند كه ساكنان با پوشيدن لباس هاي باراني در بيرون از منازل خود ايستاده و منتظر رسيدن تيم هاي امداد و نجات بودند.
ريانوستي نيز در همين رابطه نوشت: هم اكنون 320 نفر از سيل زدگان نيازمند كمك هاي پزشكي هستند و 104نفر از آنها بايد براي معالجه در بيمارستان بستري شوند.
وزارت كشور روسيه همچنين از بستري شدن دهها نفر در بيمارستان ها در پي بارش سيل در اين كشور خبر دادند.
راشا تودي به نقل از شاهدان نوشت: در پي افتادن كابل هاي برق در آب، پنج نفر در شهر گلنجيك دچار برق گرفتگي شدند.
بنا به گزارش هاي رسيده، بيش از 22هزار نفر از مردم شهر ساحلي «گلنجيك» با قطعي برق مواجه اند. پليس محلي همچنين از ادامه عمليات نجات و امداد خبر داد و گفت: همچنان اجساد بيشتري كشف مي شود.
در حالي كه ريانوستي از ويراني 5 هزار خانه در پي وقوع سيل خبر مي دهد، ايتارتاس اعلام كرده است در پي اين فاجعه طبيعي 650 منزل مسكوني ويران شده است.
در پي وقوع سيل، 479 نفر از جمله 48 كودك آسيب ديده و از سوي نيروهاي امدادي تحت درمان قرار گرفتند.
اين گزارش مي افزايد: وزش طوفان سهمگين در منطقه كراسنودار و بارش بيش از نيمي از ظرفيت بارندگي سالانه اين منطقه در 2روز گذشته علت جاري شدن سيل عنوان شده است.
گزارش هاي منتشر شده حاكي است كه تاكنون سه هزار نفر از ساكنان منطقه سيل زده مجبور به ترك منازل خود شده اند و احتمال آوارگي 20 هزار نفر ديگر وجود دارد.
گفته مي شود بخش عمده اي از قربانيان سيل در منطقه كراسنودار را بازنشستگاني تشكيل مي دهند كه به دليل ناتواني جسمي نتوانسته اند از سيل فرار كنند.
همچنين در شهرهاي كريمسك، نووراسييسك و گلنجيك وضعيت فوق العاده اعلام شده است.شبكه خبري بي بي سي نيز اين سيل را بدترين فاجعه طبيعي در منطقه كراسنودار خوانده و اعلام كرده است: نگراني هاي بسياري درباره غرق شدن افراد بسياري حتي در منازل خود در حالي كه در خواب بوده اند، وجود دارد.در همين حال مسئولان دولتي روسيه ميزان خسارت ناشي از سيل در منطقه كراسنودار را بيش از يك ميليارد روبل معادل حدود 33 ميليون دلار اعلام كردند.

 


نفريه: مهد كودك مساجد ايجاد مي شود

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور از صدور مجوز تأسيس مهد كودك در مساجد خبر داد و افزود: تأسيس مهد كودك در مساجد فقط با اخذ مجوز از اين سازمان امكانپذير است.
«محمد نفريه» در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه راه اندازي مهد كودك در مساجد بايد براساس استانداردهاي تعريف شده در بهزيستي صورت گيرد، گفت: ما هيچ گاه استانداردهاي اصولي و قانوني در مورد فضا، محيط و حتي پرسنل در مهدهاي كودك را ناديده نگرفته و به آساني براي تأسيس آن ها مجوز صادر نمي كنيم.
نفريه با اشاره به امضاي تفاهم نامه بهزيستي با 300 هيأت مذهبي در مورد راه اندازي مهدهاي كودك در مساجد افزود: اعضاي اين هيأت هاي مذهبي از جمله افرادي هستند كه با رعايت استانداردها اقدام به تأسيس مدرسه يا مراكز دانشگاهي علمي، كاربردي كرده اند.وي در مورد نحوه دريافت شهريه اينگونه مهدهاي كودك گفت: تأسيس اين مراكز در مساجد همانند ديگر مهدهاي كودك داراي هزينه تمام شده است و شهريه نيز براساس قيمت هاي كارشناسي و تعيين شده در بهزيستي دريافت مي شود.نفريه با بيان اينكه اين نوع مهدهاي كودك موظف به ارائه تمام خدمات استاندارد و پايه به خردسالان و كودكان هستند، اضافه كرد: پذيرش رايگان كودكان و حتي به شكل خيريه در اين مهدهاي كودك برعهده مسئولان مساجد است.وي تأكيد كرد: آنها در صورت صلاحديد مي توانند از والدين كودكان در هنگام ثبت نام همانند درمانگاه هاي خيريه در مساجد شهريه نگيرند.
 


در جزيره خارك كتابي بعد از 30 سال به كتابخانه بازگشت

بوشهر- خبرنگار كيهان:
مسئول كتابخانه عمومي جزيره خارك از بازگشت يك جلد كتاب پس از 30 سال به اين كتابخانه خبر داد.
شكر الله پري غنچه گفت يكي از اعضاي كتابخانه كه سال 61 توضيح المسائل آيت الله بروجردي را از كتابخانه به امانت گرفته بود، بعد از 30 سال كتاب را همراه با چهار جلد كتاب ديگر و مبلغي پول به كتابخانه بازگرداند.
وي افزود: اين فرد در نامه اي كه به همراه كتاب فرستاده نوشته است، سال هاست كه از جزيره خارك رفته و چند وقت پيش زماني كه در جلسه اي مذهبي درباره اهميت امانت صحبت شده است تحت تاثير قرار گرفته و تصميم گرفته است كه كتاب را به كتابخانه بازگرداند.
 


انفجار مين در دهلران يك شهيد برجا گذاشت

دهلران-خبرنگاركيهان:
بر اثر انفجار مين ضد تانك در منطقه دو يرج واقع در شهرستان دهلران يك نفر شهيد و يك نفر ديگر مجروح شد.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار دهلران گفت:«آيت الله سليمان دوست» در حين عمليات مين زدايي در مركز مين زدايي غرب رودخانه دويرج به درجه رفيع شهادت نايل آمد.علي ياري افزود: در اين حادثه يك نفر ديگر به نام «اردلان احمدي» مجروح شد.شهيد سليمان دوست از پاسداران بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است كه در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه هاي حق عليه باطل حضور داشته است.
مراسم تشييع پيكر پاك اين شهيد بزرگوار امروز در شهر سرابله برگزار و در گلزار شهداي آسمان آباد به خاك سپرده مي شود.
 


به زودي آغاز مي شود آموزش 40 امدادگر هسته اي در 5 استان

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ضمن تشريح فعاليت امدادگران هسته اي گفت: به زودي آموزش 40 امدادگر هسته اي از پنج استان كشور آغاز مي شود.
محمود مظفر در گفت وگو با ايسنا در مورد روند فعاليت امدادگران هسته اي، گفت: يكي از مهمترين برنامه هاي سازمان امداد و نجات و جمعيت هلال احمر در سال جاري، راه اندازي و آغاز به كار امدادگران هسته اي است.
وي افزود: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته دو تيم چهار نفره از استان هاي بوشهر، اصفهان، تهران، اراك و قم، در سال جاري مورد آموزش قرار مي گيرند.
مظفر با بيان اينكه براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته مقرر شد كه از هر استان 8 نفر آموزش تخصصي امداد و نجات در مواقع بحران هسته اي را فرا گيرند، گفت: براين اساس در مجموع 40 امدادگر هسته اي تربيت مي شود.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر افزود: بر اين اساس مقرر شد كه در اين پنج استان، يك تيم به عنوان تيم اصلي و تيمي نيز به عنوان گروه جايگزين تربيت شود.
وي با بيان اينكه اين 40 امدادگر هسته اي پس از گذراندن دوره هاي تئوري به آموزش هاي عملي مي پردازند، گفت: اين امدادگران علاوه بر آن كه به تقويت سيستم هاي محافظتي خود براي ورود به مناطق هسته اي اقدام مي كنند، چگونگي برخورد با بيماران هسته اي، درمان و انتقال افرادي كه مورد حمله و اصابت تشعشعات هسته اي قرار گرفتند را نيز فرا مي گيرند.
مظفر افزود: اين امدادگران چگونگي ارزيابي محل حادثه و همچنين اسكان و امدادرساني به حادثه ديدگان هسته اي را فرا مي گيرند.
 


كشف 148 ميليون ريال اسكناس جعلي در رودبار

فرمانده انتظامي رودبار از كشف 148 ميليون ريال اسكناس جعلي در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سرهنگ پاسدار سيد رسول صمدي افزود: ماموران ايست بازرسي لوشان مستقر در پارك ساحلي شهر منجيل به يك عابر پياده اهل و ساكن فومن كه در حاشيه خيابان از سمت جنوب به شمال به سمت تونل در حال حركت بود مشكوك و در بازرسي از كيف دستي وي تعداد 296 قطعه چك پول مسافرتي پانصد هزار ريالي در مجموع به مبلغ 148 ميليون ريال كشف كردند.
متهم دستگير شده با قرار صادره مقام قضايي روانه زندان شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف گوشت قاچاق
اصفهان- خبرنگار كيهان:
در پي بازرسي از يك دستگاه كاميونت در ايست و بازرسي شهيد شرافت نايين 5 تن گوشت قرمز خارجي قاچاق كشف و ضبط شد.
اين خودرو كه فاقد هرگونه مدارك معتبر و قانوني حمل بار بود، متوقف و در بازرسي از آن مقدار پنج تن گوشت قرمز خارجي قاچاق از داخل آن كشف و خودرو نيز توقيف شد.اين محموله از يزد عازم تهران بود.
انهدام باند قاچاق سلاح
كرمان- ايسنا: معاون دادستان عمومي و انقلاب كرمان از شناسايي و انهدام يكي از باندهاي فعال قاچاق سلاح در اين شهر خبر داد.
علي اصغر نقوي افزود: با پيگيري مستمر اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) يكي از باندهاي فعال قاچاق سلاح در كرمان شناسايي و اعضاي آن دستگير شدند.
وي ادامه داد: در اين راستا چهار قبضه سلاح كلاشينكف به همراه چهار تيغه خشاب، چهار قبضه كلت كمري و يك قبضه سلاح پنج تير ساچمه اي نيمه خودكار كشف و ضبط شد.
اين مقام قضايي افزود: اعضاي اين باند ضمن ارتباط با قاچاقچيان سلاح در استان هاي غربي كشور اقدام به تهيه سلاح هاي جنگي و شكاري كرده و آنها را به استان كرمان حمل و توزيع مي كردند.
پيگيري براي دستگيري ديگر عوامل مرتبط با اين باند ادامه دارد.
كشف 5 هزار ليتر سوخت
فرمانده انتظامي شفت از كشف پنج هزار ليتر سوخت قاچاق در اين شهرستان خبر داد و گفت: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق و فرآورده هاي نفتي ماموران انتظامي اين شهرستان موفق به شناسايي دپوي گازوئيل قاچاق در اين شهرستان شدند.متهم به تعزيرات حكومتي معرفي شد.
توقيف خودروهاي حامل مرغ قاچاق
رشت- ايسنا: فرمانده انتظامي آستارا گفت: ماموران انتظامي ايستگاه بازرسي سه راهي قلعه اين شهرستان در حين كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه خودرو كه در حال تردد از مسير آستارا به اردبيل بودند مشكوك و اقدام به توقف اين خودروها كردند.
سرهنگ نادر خورسند افزود: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودروها در مجموع دو تن مرغ ذبح شده و همچنين هزار قطعه مرغ زنده كشتاري قاچاق كشف كردند.
وي يادآور شد: مرغ هاي مشكوفه به اداره بازرگاني شهرستان آستارا تحويل و به قيمت مصوب دولتي در بين شهروندان آستارايي توزيع شد.
جلوگيري از صادرات ماده مخدر
مشهد- ايرنا: ناظر گمركات استان خراسان رضوي گفت: هفت كيلو و 100 گرم ماده مخدر صنعتي از نوع شيشه روز يكشنبه در فرودگاه مشهد كشف شد.
«مسعود عاطفي» افزود: اين ماده مخدر حين بازرسي از مقاديري اجناس صادراتي شامل لوستر و لوازم جانبي آن كه به مقصد سيدني استراليا بارگيري شده بود، كشف و ضبط شد.
وي به تعداد افراد دستگير شده در اين زمينه اشاره نكرد ولي گفت: افراد دستگير شده به همراه كالاهاي مكشوفه تحويل مراجع قضايي شدند.
مرگ در سد دوستي
سرخس- خبرنگار كيهان:
دو خانواده سرخسي اهل روستاي الله نظر براي تفريح به سد دوستي رفته بودند كه دو مرد خانواده در حين شستن دست و صورت در كنار سد ناگهان به داخل سد سقوط كردند. مجيد عماري پور بخشدار مركزي سرخس با اعلام اين خبر افزود: يكي از دو مرد كه جوان 27 ساله اي بود توسط مردم نجات يافت و به بيمارستان مشهد اعزام شد و ديگري كه جوان 23 ساله اي بود فوت كرد. غواصان مشهدي پس از 12 ساعت تلاش جنازه مرد غرق شده را در همان مكان يافته و به خانواده اش تحويل دادند.
كلاهبرداري از 34 نفر
سمنان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي سمنان از دستگيري كلاهبرداري كه با معرفي خود به عنوان نماينده يكي از شركت هاي صنايع غذايي تهران و دادن وعده و وعيد استخدام 220 ميليون تومان از 34 نفر كلاهبرداري كرده بود خبر داد.سرهنگ داوود رسولي فر گفت: در پي شكايت چند نفر از شهروندان عليه اين شخص وي شناسايي و دستگير شد.
متهم ابتدا آنان را به عنوان راننده براي پخش محصولات استخدام كرده و سپس با دادن وعده و وعيد مبني بر اينكه چندين دستگاه خودروي وانت خريداري كرده و به منظور پخش محصولات در اختيار آنان قرار خواهد داد، مبالغ زيادي وجه نقد از آنان دريافت و سپس از شهر متواري شده بود.متهم به نام ح-ف كه در يكي از رستوران هاي سنتي شهري در مازندران مشغول به كار شده بود شناسايي و دستگير شد. وي پس از دستگيري به 34 فقره كلاهبرداري به مبالغ 220 ميليون تومان اعتراف كرد.
فيلتر 494 سايت و وبلاگ متخلف
¤ رئيس پليس فتاي استان سمنان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 494 سايت و وبلاگ متخلف توسط مأموران اين يگان شناسايي و فيلتر شده است.سرگرد سيدعلي ميراحمدي تركيب اعداد و حروف براي رمز ورودي ايميل افراد را مورد تأكيد قرار داد و گفت: كاربران از بازكردن هرگونه ايميل ناشناس به شدت خودداري كنند.
وي خاطرنشان كرد: استفاده كنندگان از اينترنت به خصوص چت روم ها، زمان حضور در اين اتاق هاي گفتگو هيچگاه به طور كامل به طرف مقابل اطمينان نكرده و اطلاعات و مشخصات خود را در اختيار وي قرار ندهند.
سارق ساختمان هاي نيمه كاره در دام پليس
شاهرود- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود از دستگيري يك سارق سابقه دار، با 20 فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه كاره در اين شهر خبر داد.
سرهنگ رحمت ا... طاهري گفت: با اعلام وقوع يك فقره سرقت سيم و كابل برق از يك واحد ساختماني در حال احداث، مأموران پليس پيگير موضوع شدند و متهم سابقه داري را در اين زمينه شناسايي و دستگير كردند.
وي افزود: متهم با هويت «ن-ن» در ادامه بازجويي ها و مواجهه با اسناد و مدارك قطعي، لب به اعتراف گشود و در تحقيقات خود به 20 فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه كاره در سطح شهر شاهرود اعتراف كرد.متهم دستگير شده با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.
كشف برنج قاچاق
بوشهر- خبرنگار كيهان:
محموله برنج قاچاقي كه از كشورهاي حاشيه اي خليج فارس بارگيري و جهت انتقال به استان بوشهر بارگيري شده بود با هوشياري مأموران درياباني اين استان شناسايي و توقيف شد.
سرهنگ قلندر لشكري فرمانده درياباني استان بوشهر گفت: مأموران پاسگاه مرزي دريايي عسلويه در پي كسب اخبار و اطلاعاتي از منابع مبني بر ورود يك فروند شناور باري حامل كالاي قاچاق به مالكيت فردي بهويت «ن-ع» بهمراه چهار نفر ملوان به آبهاي استان بوشهر سريعاً وارد عمل شدند.
وي افزود: مأموران شناور مذكور را حوالي پست كنترل و مراقبت مرزي دريايي نخل تقي رويت و متوقف ساختند كه در بازرسي انجام شده از موتور لنج توقيفي مقدار 6 تن برنج، 396 ليتر روغن خوراكي و... كشف و ضبط شد.وي افزود: كالاهاي كشف شد به همراه مالك، ناخدا و خدمه شناور پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند و ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه حدود 367 ميليون ريال برآورد شد.
 


سارقان زورگير در دام پليس

سرويس شهرستانها-
سه زورگير كه با تهديد چاقو و قمه اموال شهروندان را به سرقت مي بردند طي تعقيب و گريز ماموران انتظامي كرج دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ خيرخواهان فرمانده انتظامي شهرستان كرج در تشريح اين خبر اظهار داشت: ماموران گشت كلانتري 17 مهرويلا در حين گشت زني در چهار راه طالقاني به يك دستگاه موتورسيكلت با سه سرنشين كه رفتارهاي مشكوكي داشتند مظنون شده و قصد متوقف كردن آنها را داشتند كه سرنشينان موتورسيكلت به محض مشاهده خودرو پليس از صحنه متواري شدند.
وي گفت: ماموران بلافاصله به تعقيب موتورسيكلت سواران پرداخته و متهمان پس از طي مسافتي موتورسيكلت را رها و به صورت پياده هر كدام به مسيرهاي جداگانه اي متواري شدند.
خيرخواهان افزود: متهمان سرانجام در حالي كه قصد درگيري با ماموران را داشتند دستگير شدند.
وي ادامه داد در بازرسي بدني از متهمان سه قبصه قمه و چاقو و تعدادي كارتهاي عابر بانك به نام افراد مختلف كشف و هر سه آنها به نامهاي «مجيد-ر» «داريوش-الف» و «حامد-الف» جهت تحقيقات بيشتر به كلانتري 17 مهرويلا منتقل شدند.
رئيس پليس كرج افزود: متهمان كه همگي آنها زورگير بوده و در ساعات اوليه صبح با تهديد چاقو و قمه از شهروندان اموال و وجه نقد همراهشان را با توسل به زور و تهديد به سرقت مي بردند به مقامات قضايي معرفي شدند.
 


كشف بيش از 25 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در بوشهر

بوشهر- خبرنگار كيهان:
مأموران پاسگاه مرزي دريايي بندر ريگ استان بوشهر طي عملياتي موفق شدند يك محموله 25 هزار و 500 ليتري سوخت قاچاق را در اين بندر كشف و ضبط كنند.
فرمانده درياباني استان بوشهر گفت: مأموران پاسگاه مرزي دريايي بندر ريگ فرما ندهي درياباني استان بوشهر در پي كسب اطلاعاتي مبني بر اينكه يك فروند موتور لنج باري فاقد پلاك و حامل مقاديري سوخت قاچاق مترصد فرصت مناسب جهت خروج از اسكله است، مأموران درياباني سريعاً وارد عمل شدند و طي عمليات ضربتي موفق شدند شناور مذكور را توقيف كنند.
سرهنگ قلندر لشكري افزود: با توقيف شناور و بازرسي از آن مقدار 25 هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل كشف و ضبط شد و تلاش براي دستگيري مالك يا مالكان شناور همچنان ادامه دارد.
گفتني است، ارزش ريالي سوخت مكشوفه 510 ميليون ريال برآورد شده است.
 


مباركي خبر داد افزايش 200هزار توماني حقوق كاركنان ستادي وزارت بهداشت

مديركل منابع انساني وزارت بهداشت گفت: با مصوبه هيئت دولت از اول تير به طور متوسط 200هزار تومان به حقوق كاركنان ستادي وزارت بهداشت اضافه شد.
حسين مباركي در گفت وگو با فارس افزود: براساس مصوبه اخير هيئت دولت حق جذب كاركنان ستادي وزارت بهداشت از اول تير امسال به حقوق اين افراد اضافه شد. برهمين اساس حقوق پرسنل ستادي وزارت بهداشت نيز بين 150هزار تا 350هزار تومان و به طور متوسط 200هزار تومان اضافه شده است.
 


برخورد 8 دستگاه خودرو 2كشته داد

برخورد هشت دستگاه خودرو در بلوار آزادگان خميني شهر، دو كشته و 6 مجروح بر جا گذاشت.
به گزارش ايرنا، در اين حادثه يك دستگاه خودرو سواري پيكان پس از انحراف از مسير خود وارد مسير مخالف در بلوار آزادگان خميني شهر شد و با يك دستگاه سواري پرايد برخورد كرد.
پس از برخورد اين دو سواري، 6 دستگاه خودرو ديگر از جمله يك تريلر و دو ميني بوس با يكديگر برخورد كردند.
در اين حادثه دو نفر در دم جان باختند و 6 نفر مجروح شدند كه به بيمارستان انتقال يافتند.
به گفته اهالي، نبود گارد ريل و كوتاه بودن جدول هاي بتوني مياني در بلوار آزادگان خميني شهر سبب بروز حوادث مشابه رانندگي در اين محل شده است.


ثبت اولين ازدواج همجنس گرايانه توسط نماينده كنگره آمريكا

نماينده دموكرات ايالت ماساچوست آمريكا روز شنبه با ازدواج با زوج همجنس گراي خود، به اولين عضو فعلي كنگره آمريكا تبديل شد كه ازدواج همجنس گرايانه داشته است .
به گزارش »رويترز«، »بارني فرانك« نماينده 72 ساله دموكرات كنگره آمريكا روز گذشته با شريك ديرينه خود «جيمز ردي» 42 ساله ازدواج كرد و به اولين عضو فعلي كنگره آمريكا تبديل شد كه ازدواج همجنس گرايانه داشته است
در ادامه اين خبر آمده است كه فرانك، قانونگذار دموكرات ايالت «ماساچوست» آمريكا و رئيس سابق كميته خدمات مالي مجلس نمايندگان كسي بوده است كه صراحتا از اواخر دهه 1980 ميلادي تاكنون به عنوان يك قانونگذار همجنس گرا بوده است .
دفتر اين قانونگذار دموكرات ماساچوست در ماه ژانويه سال جاري اعلام كرد كه او با ردي ازدواج خواهد كرد. فرانك، ردي را در مراسم جمع آوري اعانه در ايالت »مين« آمريكا كه زادگاه ردي است، ملاقات كرده بود. ردي كار نجاري، نقاشي و جوشكاري مي كند .
ايالت ماساچوست آمريكا در سال 2004 ميلادي به عنوان اولين ايالت آمريكايي شناخته شد كه در آن ازدواج زوج هاي همجنس گرا به صورت قانوني اعلام شد و در حال حاضر بيش از 18 هزار زوج همجنس باز در اين ايالت زندگي مي كنند .
 


چاقي باعث اخراج 175 پليس پاكستاني شد

پس از پايان مهلت تعيين شده براي كاهش وزن افسران پليس پاكستان، امروز 175 پليس به علت وزن زياد و چاقي شكم از كار اخراج شدند .
فرمانده پليس ايالت پنجاب پس از اخراج اين 175 نفر، اعلام كرد كه براي ساير نيروهايي كه وزنشان زياد است نيز برنامه ورزشي تعيين كرده است و اين عده ملزم به شركت در تمرينات ورزشي خواهند بود .
به گزارش شبكه خبري »دنيانيوز«، فرمانده پليس پنجاب هشدار داد ، افسران بايد با تمرينات روزانه، بدن ورزيده اي پيدا كنند و بايد آموزش كماندويي ببينند تا براي مواجه شدن با هر موقعيتي آماده باشند . وي تاكيد كرد در غير اين صورت امكان بركنار شدن آنان وجود دارد
فرمانده پليس پنجاب اعلام كرد: دور كمر افسران پليس نبايد از 94 سانتيمتر تجاوز كند . پيش از اين فرماندهي پليس پنجاب هشدار داده بود، افسراني كه وزن آن ها زياد باشد از كار اخراج خواهند شد و مدتي را براي كاهش وزن تعيين كرده بود كه با اتمام اين مدت اين افسران با وزن زياد اخراج شدند .
 


آتش مهار نشدني

فضانوردان و ماهواره هاي فضايي تصاويري منتشر كرده اند كه آتش مهارنشدني و در حال گسترشي را در ايالت وايومينگ آمريكا نشان مي دهد.
به گزارش مهر، اين آتش در جنگل ملي «بريدجر-تتون» نزديك مرز غربي اين ايالت با آيداهو در جريان است و نخستين بار بعد ازظهر 24 ژوئن (4تير) گزارش شد با وجودي كه 850 نفر با اين آتش در حال مقابله هستند تاكنون 25درصد آن مهار شده است.
اين آتش جاده هاي منطقه را بسته اما تاكنون به هيچ ساختماني صدمه نزده و تلفات جاني نداشته است.
اين آتش بين 28 ژوئن (8تير) تا 6 ژوئيه (16تير) دوبرابر شده است و دامنه آن از 101 كيلومتر به 231 كيلومتر رسيده است.
تاكنون آتش سوزيهاي بسياري در غرب آمريكا شكل گرفته و مدلهاي جوي نشان مي دهد كه دودها اين آتش ها را بر فراز اقيانوس آتلانتيك حركت داده و تا گرينلند رسانده است.
براساس اعلام مقامات آمريكايي انتظار نمي رود كه اين آتش تا اول مردادماه به طور كامل مهار شود.
گفتني است، «وايومينگ» ايالت كم جمعيتي است. به غير از دانشگاه وايومينگ دانشگاه و يا مركز مورد توجه بزرگ ديگري ندارد و فقط پوشيده از مراتع و پارك ها و زمين هاي دست نخورده و باير است. آب و هواي آن قاره اي و بزرگترين شهر آن زير 100 هزار نفر جمعيت دارد.
 


فرود اضطراري هواپيماي هندي

مقامات سازمان هوايي پاكستان اعلام كردند: يك فروند هواپيماي مسافربري خطوط هوايي هند در فرودگاه نوابشاه در ايالت سند در جنوب پاكستان فرود اضطراري كرد.
به گزارش ايرنا منابع خبري پاكستان گزارش دادند، اين هواپيما كه از ابوظبي به مقصد دهلي نو پرواز كرده بود، به علت نقص فني در فرودگاه شهر نوابشاه در جنوب پاكستان فرود اضطراري كرد.
كارشناسان هواپيمايي علت نقص فني اين هواپيماي هندي را مشكلاتي در سيستم هيدروليك آن اعلام كرده اند.
«پرويز جرج» سخنگوي سازمان هوايي پاكستان به رسانه ها گفت كه خلبان اين هواپيما در تماس با برج مراقبت فرودگاه درخواست فرود اضطراري كرده است.
اين سخنگو اعلام كرد كه تمامي 130مسافر و خدمه اين هواپيما در سلامت كامل هستند.
براساس اين گزارش، مسافران اين هواپيما با يك فروند هواپيماي هندي ديگر فرودگاه نوابشاه را به مقصد دهلي نو ترك كردند.
 


پاستيل يك كيلويي!

بزرگترين پاستيل كرمي شكل جهان توسط يك شركت توليدكننده مواد شكلاتي توليد شد.
اين پاستيل در حدود 66 سانتيمتر طول دارد و وزن آن برابر با يك كيلوگرم است. همچنين 128مرتبه از پاستيل هاي معمولي بزرگتر است.
خوردن پاستيل براي اكثر افراد لذت آور است. اما از آنجايي كه نمونه هاي معمولي آن كوچك است، يك بسته كامل آن نيز نمي تواند فرد را راضي كند. به همين دليل شركت اين شكلات سازي تصميم گرفت با توليد بزرگترين پاستيل جهان اين خواسته دوستداران اين نوع شيريني را برآورده سازد.
به نقل از پايگاه اينترنتي Oddity central، اين پاستيل كه در رنگ ها و طعم هاي متنوعي توليد شده، حدود 4000 كالري دارد و به حدي بزرگ است كه براي خوردن آن نياز به عجله نيست.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14