(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 مرداد 1391 - شماره 20277

فرمانده گردان عزالدين قسام :
انتفاضه سوم در راه است
96 درصد مردم تونس از رژيم صهيونيستي متنفرند
درگيري ميان ارتش تركيه و پ ك ك شدت گرفت
پاكسازي تروريست ها ادامه دارد
بازداشت 130 افسر خارجي در حلب پيروزي تازه ارتش سوريه
سيدحسن نصرالله :
وحشت صهيونيست ها از مقاومت است نه ارتش كشورهاي عربي
تشييع پيكر شهيد 18 ساله در عربستان قاتلان بايد قصاص شوند
در واكنش به كشته شدن 17سرباز مصري در صحراي سينا
شعار انتقام، انتقام در تظاهرات ضد اسرائيلي مردم مصر
ارگان حزب حاكم چين:
نظام كنوني آمريكا در درازمدت دوام نمي آورد
موج تازه خشونت ها عليه مسلمانان ميانمار
هزاران پاكستاني در كراچي عليه ناتو به خيابان ها ريختند
چامسكي: راهكارهاي كنوني بحران اروپا را حل نمي كند
مردم بحرين در تظاهرات ضد حكومتي شعار آزادي وطن را سر دادند
يورش پليس آلمان به مخالفان نظام سرمايه داري در فرانكفورت
عمليات انتحاري در پايگاه ناتو در جنوب افغانستان


فرمانده گردان عزالدين قسام :

انتفاضه سوم در راه است

فرمانده گردان عزالدين قسام اعلام كرد، ما خود را براي انتفاضه سوم عليه اسرائيل آماده مي كنيم.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري آناتولي، «ابوعلي عقيه» با اعلام اينكه انتفاضه سوم عليه اسرائيل در راه است تأكيد كرد، مقابله فلسطيني ها با رژيم اشغالگر قدس قطعاً به پيروزي ملت فلسطين منجر خواهد شد.
وي افزود، فلسطيني ها مانند اسرائيل تانك، هواپيما و سلاح هاي سنگين ندارند ولي سلاحي به نام ايمان دارند كه از هر سلاحي قوي تر است و رژيم صهيونيستي را با شكست مواجه خواهد ساخت.
عقيه تصريح كرد، ايمان را با اعداد و رقم نمي توان شمارش كرد، ولي ما آماده هستيم تا مسجدالاقصي را از چنگ اسرائيلي ها نجات دهيم. فرمانده گردان عزالدين قسام گفت، ما مبارزه خود را با 800 عضو آغاز كرديم و اكنون بيش از 100 هزار عضو در غزه داريم.
 


96 درصد مردم تونس از رژيم صهيونيستي متنفرند

نتايج يك نظرسنجي در تونس حاكي از تنفر شديد مردم اين كشور از رژيم صهيونيستي است.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اينترنتي «آفريكان منجر»، 97 درصد از مردم تونس مخالف شديد رژيم صهيونيستي و برقراري هرگونه رابطه با اين رژيم هستند.
بر اساس اين گزارش، مردم تونس در مخالفت، با برقراري رابطه با اسرائيل در ميان ملت هاي عرب در مقام اول قرار دارند.بر اساس اين نظرسنجي، تونسي ها بعد از ملت هاي اردن و فلسطين گفته اند كه فلسطين قضيه محوري جهان اسلام است و با هرگونه عادي سازي روابط كشورشان با رژيم صهيونيستي مخالفند.
اين گزارش حاكي است، 96 درصد تونسي هايي كه در اين نظرسنجي شركت كرده اند، از سرنگوني رژيم ديكتاتوري «زين العابدين بن علي» ديكتاتور مخلوع تونس ابراز خرسندي كرده و 84 درصد نيز آينده كشورشان را اميدواركننده دانسته اند.
 


درگيري ميان ارتش تركيه و پ ك ك شدت گرفت

در پي افزايش ناآرامي و حملات شبه نظاميان حزب كارگران كرد (پ ك ك) به نيروهاي دولتي تركيه در جنوب شرق اين كشور، حزب جمهوريخواه خلق خواستار نشست فوق العاده مجلس شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، به گفته «خالوق كوچ» سخنگوي حزب جمهوريخواه خلق تركيه، اين حزب از رئيس پارلمان تركيه درخواست تشكيل جلسه فوق العاده كرده است. جلسه فوق العاده مجلس پس از آن تشكيل مي شود كه بنا به اظهار كوچ، درگيري ها ميان اعضاي پ ك ك و ارتش تركيه در جنوب شرق اين كشور افزايش يافته و شرايط به شدت ناآرام شده است. اين درحالي است كه «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه گفت لزومي به تشكيل جلسه فوق العاده نمي بيند.
يكشنبه گذشته سه پاسگاه مرزي هدف حمله عناصر پ ك ك قرار گرفت و طي آن هشت نيروي دولتي كشته و 23 نفر نيز زخمي شدند. هم اكنون درگيري ها در منطقه «شمدنيلي» استان حكاري ادامه دارد. اردوغان شمار تلفات روزهاي اخير پ ك ك را 118 نفر اعلام كرده است.
در همين حال، استانداري حكاري طي اطلاعيه اي اعلام كرد به دليل شرايط ناامن، ورود مردم به هفت منطقه استان حكاري ممنوع است.
كارشناسان عقيده دارند كه در سايه تحولات اخير در مناطق مرزي تركيه با عراق و سوريه، مرزنشينان تركيه با مشكلات عديده امنيتي و مالي روبه رو شده اند و تجارت، دامداري، كشاورزي و معيشت ساكنان اين مناطق دشوار شده است.
 


پاكسازي تروريست ها ادامه دارد

بازداشت 130 افسر خارجي در حلب پيروزي تازه ارتش سوريه

در پي پيشروي ارتش سوريه در شهر حلب و تصرف مناطق مختلف اين شهر 380تروريست كه در ميان آنها 130 افسر عاليرتبه تركيه اي، عرب حوزه خليج فارس و غيرعرب حضور داشتند دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، روزنامه البناء چاپ لبنان به نقل از منابع نظامي سوريه نوشت، پس از پيشروي ارتش سوريه در حلب و تصرف مناطق مختلف اين شهر 130 افسر خارجي بازداشت شدند.
به گفته اين منابع 70 نفر از اين افسران تبعه تركيه، 20 افسر از كشورهاي عربي خليج فارس و 40 افسر با مليت هاي متعدد بودند.
اين منابع نظامي افزودند: ارتش با آغاز عمليات گسترده در شهر حلب موفق شد 25 منطقه از اين شهر را پاكسازي كند و فقط 5 منطقه در اختيار تروريست هاست كه اين مناطق هم از سوي ارتش محاصره شده است.
ناظران سياسي منطقه دستگيري اين تعداد افسر خارجي را يك پيروزي تازه براي دولت دمشق ارزيابي كرده اند.
از سوي ديگر اعضاي سازمان هاي مردمي وابسته به كميته هاي خلق كرد سوريه 40 نظامي تركيه را كه از مرز وارد خاك سوريه شده بودند بازداشت كردند.
اين افراد تلاش مي كردند كه براي مخالفان سوريه، سلاح به خاك سوريه قاچاق كنند.
همزمان با پيشروي ارتش سوريه در حلب اخبار رسيده حاكي از اين است كه نيروهاي ارتش موفق شدند در منطقه صلاح الدين شهر حلب ابوعبيده فرمانده گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوريه را به قتل برسانند.
در منطقه ريف شهر دمشق نيز نيروهاي ارتش ده ها تروريست را كشتند كه در ميان آنان سركرده يك گروهك تروريستي به چشم مي خورد.
دو اردني بازداشت شده در سوريه نيز اعتراف كردند كه يك جريان سلفي در اردن آنان را به بهانه جهاد عليه نظام سوريه براي اجراي اقدامات تروريستي به خدمت گرفته است.
اين در حالي است كه يك منبع ديپلماتيك بلندپايه غربي از وجود تماس هاي گسترده و رايزني هاي تركيه و اسرائيل براي دخالت نظامي در سوريه خبر داد. هفته نامه فلسطيني المنار به نقل از اين منبع ديپلماتيك غربي نوشت كه از 18 ژوئيه (28تيرماه) تماس هاي زيادي بين هيئت هاي اسرائيلي و تركيه با حضور معاون ارشد نخست وزير انگليس در لندن صورت گرفته است كه مهم ترين هدف اين ديدار بحث درباره تحولات سوريه بوده است.
اين منبع افزود، مسئله دخالت در سوريه از جمله وجه مشترك منافع تركيه و اسرائيل است و اين مسئله باعث شده كه تماس هاي دو طرف از سرگرفته شود.
به گفته اين منبع ديدار هيئت هاي اسرائيلي تركيه مقدمه ديدار نخست وزير رژيم صهيونيستي و تركيه است و در آينده نزديك اين دو با يكديگر ديدار خواهند كرد.
به نوشته المنار، آنكارا و تل آويو در كنار دوحه و رياض در توطئه عليه ملت سوريه و رهبران آن دخالت دارند.روزنامه واشنگتن پست چاپ آمريكا نيز حمايت عربستان از گروه هاي تروريستي فعال در سوريه را تاييد كرد.
اين روزنامه نوشت، عربستان با كمك آمريكا، فرانسه، تركيه، اردن و ديگر كشورهاي متحد خود سرنگوني نظام بشار اسد را هدف اصلي خود قرار داده است و در اين راستا حمايتش از گروه هاي مسلح فعال در سوريه را افزايش داده است.
«حمزه منذر» يكي از رهبران مخالف دولت سوريه دراين باره گفت، غرب خواهان حل بحران سوريه نيست و گفت وگو ميان دولت و مخالفان را نمي پذيرد چرا كه در پي تجزيه سوريه است.
وي تاكيد كرد: تركيه و عربستان همچنان از خونريزي در سوريه حمايت مي كنند.
همچنين بشار الجعفري نماينده دايم سوريه در سازمان ملل فاش كرد كه وي و ساير ديپلمات هاي سوري مقيم آمريكا از سوي اشخاصي در آمريكا و همچنين از سوي عربستان تهديد به قتل شده اند.
وي تصريح كرد اين تهديدها نه تنها شامل ديپلمات ها بلكه اعضاي خانواده آنها نيز شده است.
دولت سوريه به رياست عمر غلاونجي نخست وزير جديد اين كشور با حضور همه اعضاي كابينه نشست فوق العاده برگزار كرد. دولت سوريه در اين نشست از ارتش براي تامين امنيت مردم تشكر كرد و متعهد شد براي برآورده كردن خواسته هاي ملت سوريه تلاش كند.
ساير رويدادها
¤ در پي بالا گرفتن درگيري ها در شهر حلب ناظران بين المللي مستقر در سوريه اين شهر را تا اطلاع ثانوي ترك كردند.
¤ حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي ادعاهاي روزنامه سعودي در مورد كشته شدن تعدادي از عناصر اين حزب در سوريه را تكذيب كرد.
¤ وزير خارجه آلمان با اشاره به كناره گيري فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در سوريه خواستار حمايت جامعه جهاني از جانشين وي شد.
¤ شاه اردن هشدار داد، دست نيافتن به يك راه حل براي بحران سوريه در آينده به ايجاد وضعيت خطرناكي در منطقه منجر خواهد شد.
 


سيدحسن نصرالله :

وحشت صهيونيست ها از مقاومت است نه ارتش كشورهاي عربي

دبير كل حزب الله لبنان گفت، اسرائيل از مقاومت و سلاح آن مي ترسد نه از ارتش كشورهاي عربي.
به گزارش خبرگزاري ها، سيدحسن نصرالله پس از مراسم افطار هيئت بانوان حامي مقاومت اسلامي طي سخناني بر اهميت مقاومت پس از سال 2000 براي طرف هاي داخلي، منطقه اي و بين المللي تأكيد كرد و گفت، رژيم صهيونيستي مقاومت لبنان را نخستين تهديد براي خود مي داند و از ارتش رژيم هاي عربي به دليل سلطه آمريكا بر اين رژيم ها واهمه اي ندارد.
وي اظهار داشت، لبنان يك عامل و قدرت بازدارندگي به نام مقاومت دارد و اين مقاومت نعمتي است كه سبب مي شود اسرائيل پيش از ارتكاب هر گونه تجاوز به طور جدي به عواقب آن بينديشد.
سيدحسن نصرالله با تأكيد مجدد بر معادله ارتش، مردم و مقاومت به عنوان عامل بازدارند. در برابر رژيم صهيونيستي رفع نگراني ها در لبنان را از طريق گفت وگوي سازنده با حفظ مقاومت ضروري دانست.
وي خاطرنشان كرد: گروه 14 مارس حتي گفت وگوي واقعي را نمي خواهد. آنها مي خواهند كه مقاومت سلاح خود را تحويل دهد و دولت ميقاتي برود تا اين نيروها حكومت را به دست بگيرند.
به گزارش فارس دبير كل حزب الله گفت: ما از 30 سال پيش سلاح داريم و اگر خواهان سلطه بر حكومت بوديم آيا آن را انجام نمي داديم؟ بهترين شرايط براي سلطه بر كشور در سال هاي گذشته وجود داشت اما ما اين كار را نكرديم زيرا نمي خواهيم آن را انجام دهيم و آن را هرگز انجام نخواهيم داد و اگر هر يك از نيروهاي جريان 14 مارس در لبنان اين سلاحي را كه ما در اختيار داريم داشتند بر كشور سلطه مي يافتند.
سيدحسن نصرالله با اشاره به حادثه اخير در مرزهاي مصر و كشته شدن چند سرباز مصري گفت: بزرگ ترين برنده در اين حادثه اسرائيل است. به همين دليل، هر انساني مي تواند بگويد كه اين حادثه و اهداف آن مشكوك است.
وي تأكيد كرد: به دليل حوادث منطقه، اين روزها براي ما بسيار دردناك و تأسف انگيز است. در سوريه شاهد قتل و خونريزي و ويراني و ربودن زائران ايراني و لبناني و در عراق شاهد انفجارهاي مختلف هستيم و علاوه بر حوادث قطيف عربستان، در بحرين نيز شاهديم كه انسان هاي مسالمت جو ربوده مي شوند.
سيدحسن نصرالله گفت، آمريكا و غرب مي خواهند سوريه را ويران كنند و مانع گفت وگو ميان گروه هاي مختلف اين كشور با دولت شوند. وي تاكيد كرد، اگر براي حل و فصل اوضاع جاري در سوريه به مسايل نظامي متوسل شوند يقيناً اوضاع بدتر از حالت كنوني خواهد شد و كشتارها و جنايت ها در سوريه افزايش خواهد يافت.
 


تشييع پيكر شهيد 18 ساله در عربستان قاتلان بايد قصاص شوند

ده ها هزار تن از مردم شرق عربستان با شعار «قاتلان بايد قصاص شوند»، پيكر جوان 18 ساله شيعه را تشييع كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها هزار تن از مردم منطقه الشرقيه دوشنبه شب پيكر شهيد «حسين القلاف» جوان 18 ساله شيعه را در ميان شعارهاي «مرگ بر آل سعود»، «شهيد حبيب الله، آل سعود عدو الله»، «شهيد مي شويم، اما زانو نخواهيم زد» و «ما حكومت جمهوري آزاد مي خواهيم»، به سوي جايگاه ابدي اش تشييع و به خاك سپردند. براساس اين گزارش، شهيد القلاف يكشنبه هفته گذشته بر اثر اصابت مستقيم گلوله نيروهاي امنيتي آل سعود به شهادت رسيد.
براساس اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، در مراسم تشييع پيكر شهيد القلاف بسياري از روحانيون، علما و شخصيت هاي برجسته شيعي شرق عربستان حضور داشتند و جنايت آل سعود در قلع و قمع مخالفان را محكوم كردند.
به گفته شاهدان عيني، رژيم آل سعود در ادامه سياست هاي سركوبگرانه خود بي محابا اقدام به بازداشت جوانان و ضرب و شتم آنها مي كند و در صورت مقاومت آنها را مورد اصابت گلوله قرار داده و مدعي حمله به ماموران مي شود. از سوي ديگر رژيم سعودي با افزايش حملات تبليغاتي خود بر ضد جوانان شيعه، آنها را مشتي اغتشاشگر خوانده و آنها را به گلوله مي بندد.
ربودن كودكان
نظاميان رژيم سعودي براي مقابله با موج بيداري اسلامي در مناطق شرقي عربستان اقدام به ربودن كودكان و نوجوانان اين مناطق مي كنند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري مخالفان حكومت عربستان موسوم به «المتقي»، شاهد عيني در شهر القطيف از ربودن «عبدالواحد الجامد» توسط نيروهاي امنيتي خبر دادند. براساس آمار رسمي طي ماه گذشته ميلادي، بيش از 6 نوجوان و كودك كه سن همه آنها زير 18 سال بوده، توسط نيروهاي امنيتي رژيم سعودي ربوده شده اند.
همچنين در اين مراسم مي توان به ربوده شدن عبدالله الفريد (13 ساله) از اهالي شهر صفوي ، محمد النمر (13ساله) از شهر العواميه و مصطفي الجامد از اهالي القطيف اشاره كرد كه حتي خانواده هاي آنها از سرنوشت شان اطلاعي ندارند.
در همين حال تظاهرات همبستگي با زندانيان سياسي در شهرهاي القطيف، العواميه و تاروت در شرق عربستان برگزار شد و معترضان آزادي افراد بازداشت شده را خواستار شدند.
 


در واكنش به كشته شدن 17سرباز مصري در صحراي سينا

شعار انتقام، انتقام در تظاهرات ضد اسرائيلي مردم مصر

جماعت اخوان المسلمين و مردم مصر سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) را عامل قتل عام سربازان مصري در گذرگاه مرزي در صحراي سينا معرفي كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «جمال تاج الدين» عضو ارشد جماعت اخوان المسلمين اظهار داشت: ما رژيم صهيونيستي و به خصوص موساد را عامل اين حادثه مي دانيم.
به گفته تاج الدين، رژيم صهيونيستي با ايجاد اين حادثه، منطقه صحراي سينا را ناامن كرد و به دنبال متشنج كردن روابط ارتش مصر با فلسطينيان غزه است.
وي گفت: رژيم تل آويو، چند ساعت قبل از اين حادثه از اسرائيلي هاي حاضر در سينا خواست تا اين منطقه را ترك كنند و اين مسئله به معناي آن است كه اين رژيم از پيش از اين حادثه واقف است.
وي خواستار اعمال حاكميت كامل كشورش بر منطقه سينا شد و افزود: در حال حاضر مردم مصر خواهان اصلاح بخش نظامي معاهده كمپ ديويد هستند و فشارها عليه رژيم صهيونيستي براي اين منظور افزايش يافته است.
عضو ارشد جماعت اخوان المسلمين يادآور شد: معاهده كمپ ديويد حاكميت كامل مصر را بر منطقه سينا نقض كرده است و تا زماني كه اين معاهده اصلاح نشود و نيروهاي بيشتري در سينا مستقر نشوند اين حوادث و حملات تكرار خواهد شد.
وي تهديد كرد اسرائيل در آينده به اين مسئله پي خواهد برد كه جنايت اخير دليل اصلي اصلاح همه بندهاي ظالمانه معاهده كمپ ديويد خواهد بود. جمال تاج الدين متذكر شد: منطقي نيست كه فلسطينيان عامل اين حادثه جلوه داده شوند و نقش موساد و اسرائيل در اين حادثه پنهان بماند، چرا كه جز اين رژيم، سودي حاصل كسي نمي شود.
اين در حالي است كه جماعت اخوان المسلمين روز دوشنبه با صدور بيانيه اي رسما حمله به سربازان مصري در صحراي سينا را به رژيم صهيونيستي نسبت داد و تجديد نظر در معاهده كمپ ديويد را خواستار شد.
افراد مسلح نقابدار يكشنبه شب با حمله به سربازان مرزي مصر كه مشغول افطار بودند 17 تن از آنان را كشتند و 7 تن ديگر را زخمي كردند و سپس به خاك رژيم صهيونيستي گريختند.
از سوي ديگر وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در يك واكنش منفعلانه، ادعاي جماعت اخوان المسلمين در دست داشتن موساد در حادثه صحراي سينا را تكذيب كرد و مدعي شد كه اتهامات وارده بي اساس است.
در همين حال روزنامه قدس العربي فاش كرد: دستگاه هاي امنيتي اسرائيل به طور دائم در راستاي شكاف ميان مصري ها و فلسطيني ها و تحريك مردم مصر عليه مقاومت فلسطين تلاش مي كنند تا محاصره نوار غزه تشديد و طرح هاي اسرائيلي برآورده شود.
به نوشته قدس العربي، حكومت مصر نبايد به دام اسرائيلي ها گرفتار شود و عليه مردم غزه اقدامي انتقام جويانه انجام دهد، زيرا بدون شك اين اقدام به نفع طرح هاي رژيم اشغالگر خواهد بود.
همچنين «عرب مصطفي» عضو حزب آزادي و عدالت در پارلمان مصر با انتقاد از رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: موساد از طريق اين عمليات قصد دارد به جهانيان نشان دهد كه نوار غزه به منطقه اي براي تروريست ها تبديل شده است و مصر توانايي حمايت از مرزهاي خود را ندارد.
اين در حالي است كه طي چند روز اخير احساسات ضد اسرائيلي در مصر افزايش يافته است و مردم خشمگين مصر با تجمع در مقابل منزل سفير رژيم صهيونيستي در شهر مرزي رفح خواستار اخراج وي و تعطيلي لانه جاسوسي آن شدند.
 


ارگان حزب حاكم چين:

نظام كنوني آمريكا در درازمدت دوام نمي آورد

روزنامه «مردم»، ارگان حزب حاكم چين نوشت؛ آمريكا بيش از هر زمان ديگري با خطر فروپاشي روبه روست.
به گزارش ايرنا، روزنامه «مردم»، ارگان حزب حاكم چين طي تحليلي به اوضاع سياسي و اقتصادي حاكم بر آمريكا پرداخت و نوشت؛ ايالات متحده آمريكا بنا به دلايل مختلف بيش از هر زماني با خطر چند دستگي و فروپاشي روبه رو شده است.
اين روزنامه نوشت: جنبش وال استريت و اعتراض هاي مردمي در آمريكا هشداري براي دولتمردان اين كشور محسوب مي شود مبني بر اينكه نظام فعلي حاكم در درازمدت دوام نخواهد داشت و نياز به اصلاحات جدي دارد.
«مردم» در ادامه با اشاره به نرخ بيكاري بالاي هشت درصدي و نرخ رشد كمتر از دو درصدي آمريكا نتيجه گرفت، اين دو مورد اكنون تبديل به دو چالش بزرگ براي اين كشور شده است.
اين روزنامه سپس به گزارش ها و آمارهاي منتشر شده از وضعيت سياسي آمريكا اشاره كرد و افزود: اين مستندات نشان مي دهد در ايالت هاي مختلف آمريكا اختلافات به اوج رسيده و دسته بندي هاي جديد نيز پا به عرصه گذاشته اند. به نوشته ارگان حزب حاكم چين بين ادارات دولتي و فدرال و حكومت هاي ايالتي اختلاف ها روز افزون است و آنها ديگر حاضر به اجراي سياست هاي كلي دولت مركزي نيستند. تبعيض ها بين دولتي ها نيز فزاينده است.
اين روزنامه از مشكلات فراوان اجتماعي و اقتصادي در آمريكا نوشت و افزود كه اين وضعيت باعث شده تا نظام سياسي اين كشور زير سؤال برود.
روزنامه مردم با اعلام اينكه «آن زماني كه آمريكا به نظام سياسي خود افتخار مي كرد گذشته» نوشت: افراط گرايي سياسي در آمريكا يك خطر بزرگ است و اين كشور در درون نظام سرمايه داري با چالش مواجه شده است. ديگر دولتمردان آمريكا نمي توانند از ذهنيت و دوران جنگ سرد نفعي ببرند.
روزنامه چيني در پايان افزود، آمريكا ديگر سلطه جهان را در اختيار ندارد. اين كشور هر روز ضعيف تر مي شود و اين ضعف قدرت واشنگتن طولاني مدت خواهد بود.
 


موج تازه خشونت ها عليه مسلمانان ميانمار

گزارش ها حكايت از شروع موج جديد خشونت ها عليه مسلمانان ميانمار توسط ارتش و بودائيان افراطي اين كشور حكايت دارد.
به گزارش ايرنا سخنگوي شوراي علماي «روهينگ» مقيم مالزي به الجزيره گفت: موج جديد خشونت ها از يكشنبه هفته جاري و از ايالت آركان واقع در غرب ميانمار عليه مسلمانان آغاز شده است.
منابع محلي هم گفتند صدها بودائي به پنج روستاي نزديك كاياك تاو كه اقليت مسلمانان در آن حضور دارند، حمله ور شدند و صدها منزل متعلق به مسلمانان را به آتش كشيدند و ساكنان آنها را به قتل رساندند.
به گفته سخنگوي شوراي علماي مسلمانان ميانمار هيچ تصويري از اين خشونت ها به بيرون از كشور منتقل نشده است و جامعه جهاني هم تاكنون هيچ اقدام جدي براي متوقف كردن اين خشونت ها انجام نداده است.
دور جديد حملات وحشيانه عليه مسلمانان ميانمار در حالي منتشر مي شود كه سازمان همكاري اسلامي از تشكيل كميته حقيقت ياب درباره نسل كشي در اين كشور خبر داده است.
گزارشگر ويژه سازمان ملل نيز كه اخيراً از منطقه ديدن كرده، تاييد كرده است كه مسلمانان ميانمار هدف خشونت هاي هدفمند قرار گرفته اند.
 


هزاران پاكستاني در كراچي عليه ناتو به خيابان ها ريختند

شهروندان پاكستاني در اعتراض به بازگشايي مسير تداركاتي ناتو در خيابان هاي كراچي دست به تظاهرات زدند.
معترضان در حالي كه پلاكاردهايي در محكوميت آمريكا به دست گرفته بودند، دولت اسلام آباد را به خاطر همكاري با آمريكا و ناتو مورد انتقاد قرار دادند. آنها شعار مي دادند كه «آمريكا از پاكستان خارج شوند».
در همين حال، مهاجمان مسلح ناشناس بار ديگر كاميون هاي تداركاتي را در نوار قبايلي شمال غرب پاكستان هدف تير اندازي قرار دادند و يك راننده كاميون را كشتند.
 


چامسكي: راهكارهاي كنوني بحران اروپا را حل نمي كند

كارشناس برجسته آمريكايي با انتقاد از سياست هاي رياضتي اتحاديه اروپا تصريح كرد، اتخاذ چنين روش هايي براي مهار بحران اقتصادي، خودكشي است.
«نوام چامسكي»، زبان شناس مطرح آمريكايي در گفت وگوبا روزنامه «تاگس اشپيگل» به شدت از اتخاذ سياست هاي رياضتي اقتصادي براي حل بحران عميق اقتصادي اروپا انتقاد كرد.
جامسكي گفت: استراتژي بحران اروپايي خودكشي است چرا كه به كارگيري چنين سياست هايي در دوران ركود نتيجه عكس دارد.
اين كارشناس در ادامه توضيح داد: وقتي دولتي بدهكار است بايد به رشد اقتصادي آن كمك شود؛ سياست هاي رياضتي همه چيز را بدتر مي كند. شما مي توانيد نتيجه اجراي چنين سياست هايي را اكنون ببينيد.»
چامسكي اضافه كرد: نبايد بار بدهي هاي دولت بر دوش ملت انداخته شود.
وي در توضيح علت وقوع بحران اقتصادي در غرب به ويژه آمريكا و اوباما، رئيس جمهور آمريكا را مقصر دانست و گفت: اوباما با وارد كردن تيم اقتصادي خود مسبب بحران امروز اقتصادي شد.در همين حال خبر مي رسد، موج اعتصاب و تظاهرات ضددولتي در ايتاليا ادارات پست اين كشور را هم فرا گرفته است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، همزمان با اعتصاب سراسري كاركنان ادارات پست سرتاسر ايتاليا كه در اعتراض به اخراج 12 هزار نفر از كاركنان اين بخش صورت گرفته گروهي از كاركنان اداره پست فلورانس در خيابان هاي مركزي اين شهر تظاهرات كردند.
دولت «ماريو مونتي»، نخست وزير ايتاليا همچون رهبران ديگر كشورهاي اروپايي براي حل بحران اقتصادي، اجراي رياضت هاي طاقت فرساي اقتصادي را در دستور كار قرار داده است. يكي از اشكال اجراي اين سياست ها اخراج هزاران نفر از كاركنان و كارگران است كه خشم مردم را برانگيخته است.
براساس اين گزارش اعتصاب كاركنان اداره پست ايتاليا كه با فراخوان اتحاديه كارگري، «كوباس» آغاز شده به تعطيلي 1100 دفتر پستي منجر شده است.
اين اتحاديه كاري اعلام كرد: با اينكه تراز شركت پست مثبت است و كسري ندارد، اما در خطر تعطيلي صدها دفتر و اخراج هزاران تن از شاغلين در اين بخش قرار دارد.
اين اتحاديه افزود: اداره پست ايتاليا در سال 2011 ميلادي سودي برابر با 846 ميليون يورو داشت، اما با اين حال دولت مي خواهد بر روي هزينه كارمندان و دفاتر صرفه جويي كند كه خود باعث ايجاد مشكلات فراوان حتي براي شهروندان مي شود. لايحه بازنگري در هزينه هاي دولتي هفته گذشته در مجلس سناي ايتاليا تصويب و براي نهايي شدن به مجلس نمايندگان اين كشور ارائه شد. ايتاليا پنجشنبه گذشته نيز شاهد اعتصاب سراسري 18 هزار داروخانه در سراسر كشور در اعتراض به لايحه بازنگري در هزينه هاي دولتي بود كه مشكلات فراواني را در فروش دارو موجب شد.
 


مردم بحرين در تظاهرات ضد حكومتي شعار آزادي وطن را سر دادند

مردم بحرين با برگزاري تظاهرات تحت عنوان «آزادي وطن» در مناطق مختلف بحرين بار ديگر خواستار محقق شدن همه خواسته هاي دموكراتيك خود و سرنگوني رژيم آل خليفه شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهرات بحريني ها در شهرهاي اين كشور عليه رژيم آل خليفه ادامه دارد و مردم همچنان با سردادن شعار مرگ بر شيخ حمد، سرنگوني نظام آل خليفه را يك صدا خواستار هستند. مردم بحرين همچنين اعتراض خود را به حضور نظاميان اشغالگر عربستاني در بحرين و حمايت آمريكا و انگليس از رژيم آل خليفه را ابراز كردند.
جوانان بحريني با به آتش كشيدن لاستيك جاده هاي اصلي را بستند و همچنين جاده منتهي به شهر عيسي و پل بحرين و عربستان را مسدود كردند.
اين درحالي است كه رژيم آل خليفه نيز مانند روال گذشته به سركوب شديد تظاهركنندگان پرداخت و نيروهاي امنيتي با استفاده از گلوله هاي ساچمه اي و گاز اشك آور به مردم حمله بردند و تعداد زيادي از آنها را مجروح كردند.
در اين حال دادستان كل بحرين اعلام كرد 15 پليس بحريني به دليل اعمال شكنجه عليه پزشكان بازداشت شده در جريان ناآرامي هاي سال گذشته در اين كشور متهم شده اند.
شاكيان اين پرونده كه تعداد آنها 15 نفر اعلام شده است گفته اند كه با آنها در زمان بازداشت به نحو بدي رفتار شده است و بر اثر شكنجه به بيمارستان منتقل شده اند.
در همين حال، سازمان هاي مدافع حقوق بشر بين المللي به شدت از بحرين به دليل سركوب اعتراضات انتقاد كرده اند.


يورش پليس آلمان به مخالفان نظام سرمايه داري در فرانكفورت

پليس آلمان با حمله به تحصن كنندگان ضدسرمايه داري در فرانكفورت گروهي از معترضان را دستگير و چادرهاي آنها را جمع آوري كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پليس فرانكفورت روز دوشنبه با حمله به چادرهاي تحصن كنندگان مقابل ساختمان بانك مركزي اروپا، معترضان به نظام سرمايه داري را پراكنده كرد.
تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، نيروهاي امنيتي اين كشور اقدام به جمع آوري چادرها و وسايل تحصن كنندگان كرده و كساني كه مقاومت مي كردند را دستگير و راهي بازداشتگاه ها كردند.
پليس فرانكفورت براي جمع آوري وسايل معترضان از جرثقيل و كاميون استفاده كرد.
يكي از فعالان جنبش اعتراضي ضد سرمايه داري در گفت وگو با خبرگزاري «آسو شيتدپرس» بر ادامه مبارزه تاكيد كرد.
مقامات مسئولين آلماني مي گويند با حكم قاضي اقدام به برپايي چادرها و دستگيري معترضان كرده اند.
 


عمليات انتحاري در پايگاه ناتو در جنوب افغانستان

شبه نظاميان طالبان يك كاميون حامل مواد منفجره را در يك پايگاه ناتو در جنوب افغانستان منفجر كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، صبح ديروز يكي از شبه نظاميان طالبان كاميون مملو از مواد منفجره را به شيوه انتحاري در پايگاه ناتو منفجر كرد. براساس اين گزارش، انفجار فوق كه در استان «لوگر» رخ داد، جراحت دو نظامي آمريكايي و 11 غيرنظامي افغان را در پي داشت. شبه نظاميان طالبان مسئوليت اين حمله را برعهده گرفتند.ديروز منطقه «يغمان» در استان كابل نيز شاهد انفجار يك بمب كنار جاده اي بود. اين انفجار نيز جان هشت غيرنظامي را گرفت و هفت تن را مجروح كرد. عمليات نظاميان افغان طي دوشنبه نيز مرگ 9 شبه نظامي طالبان را در پي داشت.
هيئت صلح در پاكستان
«صلاح الدين رباني» رئيس شوراي عالي صلح افغانستان، امروز در راس هيئتي وارد اسلام آباد پاكستان شد. فرزند «برهان الدين رباني» رئيس سابق شوراي عالي صلح در اين سفر با مقامات پاكستاني از جمله «راجا پرويز اشرف» نخست وزير پاكستان ديدار و گفت وگو مي كند. مسائل مرزي في مابين و نفوذ طالبان از پاكستان به افغانستان، از جمله مباحث مورد گفت وگوي طرفين در ديدار امروز خواهد بود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14