(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 مهر 1391 - شماره 20330

ساحل رودخانه بهمنشير را محافظت كنيم (يادداشت خبرنگار)
مجتمع آموزش عالي فني و مهندسي قوچان دانشگاه مي شود
ايران در كيهان
فرمانده سپاه همدان خبر داد
اعزام 22هزار دانش آموز همداني به اردوي راهيان نور
در گرگان و در راستاي اجراي برنامه پنجم توسعه
سازمان بيمه سلامت ايران آغاز به كار كرد
هوشمندسازي يك هزار و 600 مدرسه در آذربايجان غربي
نماينده ولي فقيه در استان:
فرماندهان پليس بوشهر با رهبر معظم انقلاب ديدار مي كنند
وضعيت نگران كننده مجتمع فولاد صنعت بناب
نيروگاه خورشيدي دانشگاه كاشان بهره برداري شد
گشايش مؤسسه آموزش عالي سلامت در بوكان
حضور پررنگ گروه هاي جهادي
در روستاهاي زلزله زده آذربايجان شرقي
با حضور استاندار خراسان شمالي
عمليات اجرايي مجتمع فرهنگي و آموزشي قاينات آغاز شد
معاون شهركهاي صنعتي خراسان رضوي خبر داد
ارائه تسهيلات به واحدهاي صنعتي
خبرنگاران لغو جلسه را گزارش ندهند


ساحل رودخانه بهمنشير را محافظت كنيم (يادداشت خبرنگار)

موضوع تخريب ساحل بهمنشير (زير پل ايستگاه 7) به عنوان يكي از معدود مراكز تفريحي مردم آبادان از جمله مواردي است كه در دوران بازسازي و در قالب سه فاز به اجرا درآمد و اگر امروز به دليل انجام عمليات لايروبي توسط سازمان آب و برق خوزستان شروع به نشست و تخريب شدن كرده است نه به دليل لايروبي كه به دليل غيراصولي، فني و علمي ساخته شدن اين ساحل صورت گرفته است.
به عقيده برخي كارشناسان چنانچه برخي امور از جمله شمع كوبي به نحو درست و اصولي انجام مي شد امروز چنين اتفاقي رخ نمي داد و مردم در اين ميان متضرر نمي شدند.
چه كسي مي تواند تضمين كند كه وقتي براي ديدن بهمنشير به ساحل مي رود به يك باره زير پايش خالي نشود و به درون آن سقوط نكند؟!
محمودرضا شيرازي شهردار آبادان در اين باره با اشاره به اجراي غيراصولي اين ساحل در دوره بازسازي گفت: طبق بررسي هاي صورت گرفته توسط كارشناسان به دليل تخريب 20 ميليارد ريال خسارت بر ساحل بهمنشير وارد آمده است.
او افزود: تأمين اين حجم هزينه براي ساخت ساحل بهمنشير از توان شهرداري آبادان خارج است و براي آن نياز به حمايت مالي از سوي استان داريم.
وي اظهار داشت: مردم آبادان ديگر قادر به پرداخت تاوان اشتباهات مسئولان در دوره هاي قبل نيستند.
او بار ديگر از استاندار خوزستان خواستار توجه و همكاري درخصوص ساخت و بهبود وضعيت حاشيه بهمنشير شد.
استاندار خوزستان نيز ضمن رد قبول ساخت و مرمت حاشيه بهمنشير از شهردار آبادان خواست تا ضمن تعيين خسارت وارد شده از عوامل ايجاد اين مسئله به دادگستري شكايت كند و موضوع را به اين روش دنبال كند و نه به روشي ديگر چون استان پولي براي انجام اين گونه كارها ندارد.
شهردار آبادان موضوع شكايت را يكي از حقوق اصلي شهرداري خواند و گفت: در احقاق حقوق شهروندان از هيچ كاري كوتاهي نمي كنيم و در صورتي كه به نتيجه اي نرسيديم به طور حتم شكايت خواهيم كرد اما اين كارگروهي از مشكل مردم باز نمي كند.
آبادان- خبرنگار كيهان
 


مجتمع آموزش عالي فني و مهندسي قوچان دانشگاه مي شود

قوچان- خبرنگار كيهان:
مجتمع آموزش عالي فني و مهندسي دولتي قوچان، با برخورداري از شرايط و شاخص هاي لازم، در حال آماده سازي براي ارتقا به دانشگاه است.
رئيس مجتمع آموزش عالي فني و مهندسي قوچان در اين باره گفت: در نشستي كه بنا به دعوت نماينده مردم قوچان و فاروج در مجلس و هماهنگي با مجتمع و فرماندار قوچان برگزار شد، موضوع ارتقاي مجتمع به دانشگاه براساس درخواست و پيگيري هاي قبلي شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت به طوري كه «دكتر متكان» معاون اداري مالي وزارت علوم در بازديد از بخش هاي مختلف مجتمع به اتفاق هيئت همراه و بررسي هاي عملكردي، آموزشي و علمي آن، همچنين نگاه مثبت وزارت، شرايط را براي ارتقا و تحقق اين امر، مناسب و مثبت ارزيابي كرد.
دكتر كاظم پور بدخشان افزود: در همين راستا زميني به مساحت 100 هكتار براي احداث ساختمان و سايت دانشگاه تهيه شده كه در منطقه خوش آب و هوا و با فاصله كوتاهي نسبت به شهر قرار دارد و توسط مردم و مالكان فرهنگ دوست منطقه اهدا شده و در مرحله تغيير كاربري است و مشكل خاصي هم براي تحويل و كاربري آن- با مساعدت مسئولان شهرستان و استاني وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: اين مجتمع فعاليت خود را در بهمن ماه 85 با سطح و عنوان مجتمع فني و مهندسي قوچان، با 86 دانشجو در 2 رشته آغاز كرد كه پس از حدود سه سال بعد با افزايش رشته ها و دانشجويان و كسب موفقيت هاي علمي و آموزشي در مراحل استاني و كشوري وامتيازات و معيارهاي لازم، در يك جهش و گام ديگر تبديل به مجتمع آموزش عالي شد و اينك در حركت و تكاپو براي رسيدن به سطح و عنوان «دانشگاه» است.
پوربدخشان گفت: هم اكنون مجتمع، داراي 3 رشته در مقطع كارشناسي ارشد، 11 رشته در كارشناسي پيوسته، 2 كارشناسي و 2 كارداني با 2000 دانشجو است.
هادي شوشتري نماينده مردم قوچان و فاروج در مجلس نيز با بيان اينكه فقدان دانشگاه دولتي همواره يكي از كاستي ها و ضعف ها در شهرستان قوچان به شمار رفته است، گفت: تأسيس و راه اندازي چنين دانشگاهي در اين شهرستان، مي تواند مؤلفه اي مهم در توسعه آن باشد كه اين ظرفيت باتوجه به موقعيت مناسب ارتباطي و مرزي، شرايط خوب آب و هوايي و ديرينه تاريخي و درخشان فرهنگي و ساير توانمندي هاي آن، وجود دارد.
وي تصريح كرد: در نشست ياد شده موضوع تأمين نيروهاي هيئت علمي مجتمع براي رسيدن به حد نصاب آن به عنوان يكي از شاخص هاي ديگر و لازم براي ارتقاء مجتمع نيز مطرح شد كه با برنامه ريزي هاي حساب شده مديران اين مركز، در آينده نزديك نفرات و اعضاي هيئت علمي به بيش از ميزان تعيين شده خواهد رسيد.
اسماعيل حيدري آزاد فرماندار قوچان هم با اعلام آمادگي فرمانداري و تعامل آن در اين امر با مسئولان استاني و وزارت، اظهار اميدواري كرد با مساعدت هاي مسئولان و پيگيري شهرستان، در آينده اي نزديك قوچان هم از يك دانشگاه بزرگ و دولتي بهره مند شود و پذيراي عده زيادي از داوطلبان پذيرفته شده در تمام شهرها و مناطق ميهن اسلامي باشد.
 


ايران در كيهان

بازرسي از زمين هاي بازي
اهواز- خبرنگار كيهان: 1000 مورد بازرسي از وسايل زمين هاي بازي اهواز انجام شد.
مديركل استاندارد خوزستان با اعلام خبر فوق گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 50 مورد بازرسي از زمين هاي بازي و نيز بيش از 1000 مورد بازرسي از وسايل موجود در زمين هاي بازي در مناطق يك و دو شهرداري كلانشهر اهواز صورت گرفت.
رضا دهدشتي زاده افزود: اين بازرسي ها براساس استاندارد ملي «مقررات ايمني و عمومي در زمين هاي بازي» توسط كارشناسان اين اداره كل و شركت بازرسي مورد تائيد صلاحيت اين اداره كل، صورت گرفته و عدم انطباق و نواقص هاي موجود به شهرداري مركز، شهرداري منطقه و سازمان پاركها و فضاي سبز براي برطرف نمودن مشكلات و نواقص ارسال گرديده است.
استانداردسازي بيمارستانها
اهواز- خبرنگار كيهان: طرح استانداردسازي گاز اكسيژن در بيمارستانهاي خوزستان اجرايي شد.
مديركل استاندارد خوزستان با اعلام اين خبر گفت: در اين بازرسي ها دستگاه هاي اكسيژن ساز و سيلندرهاي گاز اكسيژن بيمارستان ها نيز براي انجام آزمون خلوص مورد ارزيابي كارشناسان اين اداره كل قرار گرفت.
رضا دهدشتي زاده افزود: تعداد 6 دستگاه اكسيژن ساز و 79 سيلندر گاز اكسيژن مورد آزمون و بررسي قرار گرفتند كه 3 دستگاه اكسيژن ساز با استاندارد مربوطه مطابقت نداشته و همچنين تعداد 63 سيلندر گاز اكسيژن نيز از نظر خلوص اكسيژن مغاير با استاندارد ملي مربوطه قرار گرفتند.
نمايشگاه نيروي انتظامي
اردبيل- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته نيروي انتظامي نمايشگاه نسيم آگاهي در خيابان دانشگاه اردبيل برپا شد.
اين نمايشگاه با هدف آشنايي دانشجويان با جرايم و آسيب هاي اجتماعي و به همت پليس آگاهي فرماندهي انتظامي پليس اردبيل برپا شد.
در اين نمايشگاه كه با استقبال دانشجويان و مردم روبرو شد علاوه بر نمايش فيلم هاي آموزشي و كليپ، بسته هايي نيز شامل كتابچه هاي هشداري از طريق پليس آگاهي تهيه و در اختيار بازديدكنندگان قرار گرفت.
تكميل بزرگراه
شاهرود- خبرنگار كيهان: سيم هاي خاردار از سر راه بزرگراه علامه مجلسي شاهرود برداشته شد.
شهردار شاهرود با اشاره به اينكه مجوز جمع آوري سيم هاي خاردار پادگان لشگر 58 تكاور ذوالفقار صادر شد، گفت: عاقبت سيم هاي خاردار اين لشكر از سر راه بزرگراه علامه مجلسي كنار رفت.
محمد جيراني خاطرنشان كرد: پس از پيگيري هاي مكرر شهرداري و شوراي اسلامي شهر، مجوز جمع آوري سيم هاي خاردار پادگان لشگر 58 تكاور ذوالفقار صادر شد و ادامه مسير 48 متري علامه مجلسي به ميدان مرحوم حسيني كه به علت عدم صدور مجوز مذكور تقريبا يك سال مسكوت مانده بود، از سر گرفته شد.
وي يادآور شد: چرخ پروژه تكميل 48 متري علامه مجلسي به ميدان حسيني پس از فراز و فرودهاي فراوان و علي رغم واريز كل مبلغ درخواستي ارتش توسط شهرداري طي هفته گذشته، مجددا به گردش درآمد كه با اتمام آن اميد مي رود بسياري از نابساماني هاي ترافيكي شهر كه بعضا مبني به بروز حوادثي نيز شده بود، مرتفع شده و شرايطي مناسب براي شهروندان عزيز فراهم شود.
تغيير پرداخت قبوض آب
اراك- خبرنگار كيهان: شماره تلفن 2020 از سامانه ارتباط با مشتركين شركت آب و فاضلاب استان مركزي، براي پرداخت قبوض آب بها به شماره 2122 تغيير يافت.
علي صادقي معاون خدمات مشتركان شركت آب و فاضلاب استان مركزي افزود: مشتركان از طريق اين سامانه مي توانند از هر نقطه استان با تلفن ثابت و همراه بدون نياز به پيش شماره و فقط با داشتن يك حساب الكترونيكي با گرفتن شماره 2122 نسبت به پرداخت صورت حساب آب بهاي خود اقدام كنند.
آغاز سال تحصيلي در دانشگاه پيام نور
مانه و سملقان- خبرنگاركيهان: سال تحصيلي دانشجويان دانشگاه پيام نور آشخانه با حضور امام جمعه و مسئولين شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.
در اين مراسم فرماندار مانه و سملقان گفت: محيط دانشگاه براي پيشرفت جامعه مركز توليد علم مي باشد زيرا اقتدار نظام و كشور در پيشرفت علم و دانش است.
سيدمحمد رضا هاشمي ضمن معرفي شهرستان مانه و سملقان براي 350دانشجوي جديد كه در دانشگاه پيام نور آشخانه تحصيل خود را آغاز كرده اند افزود: شهرستان مانه و سملقان بزرگ ترين شهرستان خراسان شمالي با 7قوميت و 54نوع محصولات كشاورزي و باغي در استان خراسان شمالي از شهرت بالايي برخوردار و از نظر فرهنگي ديني با 760جانباز و 324شهيد 8سال دفاع مقدس از افتخارات استان خراسان شمالي مي باشد.
مشاركت در جشن عاطفه ها
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: مردم خير و نيكوكار گنبدكاووس 65ميليون ريال به جشن عاطفه ها كمك كردند.
علي جعفري رئيس كميته امداد حضرت امام خميني(ره) گنبدكاووس گفت: اين ميزان كمك خيرين و مردم نوع دوست فقط توسط شهروندان گنبدكاووس بوده است و هنوز ميزان كمك هاي مردمي در مناطق روستايي و مدارس اعلام نشده است. وي افزود: كمك هاي نقدي و غيرنقدي شهروندان گنبدي درحال توزيع بين دانش آموزان تحت پوشش اين نهاد مي باشد. جعفري ضمن قدرداني از كمك هاي مردمي به جشن عاطفه ها، اضافه كرد: درحال حاضر كميته امداد گنبدكاووس بيش از 1800دانش آموز تحت پوشش دارد.
افزايش صادرات چمداني
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: صادرات چمداني استان گلستان 144 درصد رشد داشته است. شهريار شهرياري مديركل گمركات استان گلستان گفت: اين ميزان صادرات چمداني نسبت به مدت مشابه سال قبل 144درصد رشد داشته است. وي افزود عمده كالاهاي صادرات چمداني پنير، خامه، تنورگازي، پنكه سقفي، آبگرمكن ديواري، ادويه جات، ميز و صندلي پلاستيكي، شيريني، موكت روفرشي و اجاق گاز بوده است كه مقدار 819هزار و 977كيلوگرم كالا تحت رويه صادرات چمداني به خارج از كشور صادر شد كه ازنظر وزني نسبت به مدت مشابه سال قبل 59درصد رشد نشان مي دهد. وي درمورد تردد مسافر از مرز اينچه برون نيز اظهار داشت: در اين مدت 5216نفر مسافر ايراني وارد كشور شدند و تعداد 9196 مسافر ايراني نيز از اين مرز به خارج كشور مسافرت كردند.
اعتراض به نشريات متخلف
دهلران- خبرنگاركيهان: امام جمعه دهلران خواستار برخورد قاطع قوه قضاييه با نشريات به جا مانده از فتنه 88 شد. حجت الاسلام والمسلمين سيدمحسن موسوي امام جمعه دهلران در اجتماع مردم اين شهر گفت: حركت بعضي از روزنامه هاي بجا مانده از فتنه در توهين به رزمندگان اسلام و مقدسات را محكوم مي كنيم و قوه قضاييه و مسئولان ذي ربط بايد در مجازات و تعطيلي اين روزنامه ها اقدام كنند تا بيش از اين باعث آزرده شدن دل دوستداران نظام و انقلاب به ويژه خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران نشود.
 


فرمانده سپاه همدان خبر داد

اعزام 22هزار دانش آموز همداني به اردوي راهيان نور

همدان- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) همدان گفت: امسال 22هزار نفر از دانش آموزان استان به اردوي راهيان نور اعزام مي شوند.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي در مراسم اعزام نخستين كاروان دانش آموزي به مناطق عملياتي در سال جاري افزود: امسال بيش از يك ميليون دانش آموز از سراسر كشور به مناطق عملياتي اعزام مي شوند كه سهم استان ما، 22هزار نفر است.
وي ادامه داد: اعزام دانش آموزان در قالب كاروان هاي دختر و پسر از روز 12مهرماه جاري آغاز شده و تا پايان اسفندماه ادامه خواهد يافت.
آزادي اضافه كرد: شركت كنندگان در اين اردوها از مناطق عملياتي طلاييه، فتح المبين، اروند و شلمچه ديدار مي كنند و با حماسه سازي هاي رزمندگان و شهدا طي 8سال دفاع مقدس آشنا مي شوند.
وي اعلام كرد: در اين اعزام ها دانش آموزان با حضور در يك سفر معنوي، از يادمان هاي شهدا و نمايشگاه هاي مختلف برپا شده در مناطق ديدار داشته و با كوله باري از پيام هاي شهيدان ميهن، به مدارس باز مي گردند.
يادآوري مي شود در نخستين اعزام كاروان راهيان نور دانش آموزي استان، 360 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان همدان از محل باغ موزه دفاع مقدس به مناطق عملياتي اعزام شدند.
 


در گرگان و در راستاي اجراي برنامه پنجم توسعه

سازمان بيمه سلامت ايران آغاز به كار كرد

گركان- خبرنگار كيهان:
سازمان بيمه سلامت ايران در گرگان رسما آغاز به كار كرد و سازمان بيمه خدمات درماني به سازمان بيمه سلامت ايران تغييرنام يافت.
مديركل بيمه سلامت استان گلستان اعلام كرد: طبق مفاد قانون برنامه پنجم توسعه سازمان بيمه سلامت ايران آغاز بكار كرد.
سيدمحمد حسيني گفت: هدف از تشكيل اين سازمان از بين بردن تبعيض در ارائه خدمات درماني و رفع همپوشاني هاي بيمه اي است. وي افزود: تمركز كليه امور مربوط به بيمه در سازمان بيمه سلامت ايران باعث يكپارچه سازي بيمه اي در كشور، جلوگيري از موازي كاري، توسعه كمي و كيفي ارائه خدمات درماني، همكاري با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به عنوان مدعي ارائه خدمات مخصوصا در برنامه پزشك خانواده شهري و نظام ارجاع مي شود.
حسيني افزود: مركز كليه امور بيمه سلامت در سازمان از طريق ادغام سريع بخش هاي بيمه هاي درماني كليه صندوق هاي ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري با رعايت مفاد ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه و اساسنامه سازمان به منظور يكپارچه سازي بيمه خدمات سلامت صورت خواهد گرفت.
 


هوشمندسازي يك هزار و 600 مدرسه در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي از هوشمندسازي بيش از يك هزار و 600 مدرسه در آذربايجان غربي در سال جاري خبر داد.
ولي سمرقندي با اشاره به اثرات مثبت اين طرح، تصريح كرد: هوشمندسازي مدارس در نهايت موجب رشد همه جانبه دانش آموزان از قبيل رشد ذهني، علمي، عاطفي و رواني، ارتقاي توانايي هاي فردي، تربيت نيروي انساني متفكر و آشنا به فناوري و ارتقاي مشاركت هاي مردمي مي شود.
وي ادامه داد: در مدارس هوشمند سامانه هاي هوشمندسازي مدارس از قبيل وايت برد هاي هوشمند و ويدئو در نحوه تدريس و ارزيابي تاثير مي گذارد كه به كارگيري آنها موجب مي شود معلمان تسلط بيشتري روي مطالب درسي و انتقال آن به دانش آموزان داشته باشند.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي افزود: آذربايجان غربي اولين استاني است كه تمام مدارس شهري را به اينترنت ملي متصل كرده و اتصال مجتمع هاي روستايي نيز در اولويت بعدي قرار دارد.
سمرقندي اضافه كرد: بسته هاي آموزشي هر درس در هر مقطع در اين سامانه قرار داده شده است و دانش آموزان مي توانند با اتصال به اين سامانه از اطلاعات آن استفاده كنند.
 


نماينده ولي فقيه در استان:

فرماندهان پليس بوشهر با رهبر معظم انقلاب ديدار مي كنند

بوشهر-خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: به پاس تجليل از زحمات و تلاش هاي مسئولان انتظامي استان در برقرار امنيت زمينه ملاقات تعداد 10نفر از فرماندهان اين نيرو در استان با رهبر معظم انقلاب فراهم مي شود.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهر كه بمناسبت هفته ناجا و در ديدار فرماندهي و مسولان انتظامي استان سخن مي گفت، اظهار داشت: امروز حركت نيروي انتظامي در مسير ولايت و پشتيباني از رهبر معظم انقلاب است و من به خاطر اين روحيه ولايي به شما تبريك مي گويم.
وي با بيان اينكه امنيت مطلوب در استان بوشهر باعث اميدواري دوستداران به انقلاب شده است تصريح كرد: به مناسبت تجليل از زحمات و خدمات شما عزيزان در نيروي انتظامي زمينه ملاقات تعدادي از فرماندهان و مسولان انتظامي استان با رهبر انقلاب فراهم خواهد شد.
در ابتداي اين نشست سرتيپ دوم حيدر عباس زاده فرماندهي انتظامي استان بوشهر گزارش مشروحي از وضعيت امنيتي و انتظامي - اجتماعي استان ارائه و اظهارداشتند: سرجمع شاخص هاي امنيتي در استان بهبود يافته است.
 


وضعيت نگران كننده مجتمع فولاد صنعت بناب

بناب- خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان شرقي بر لزوم تحقق ظرفيت واقعي توليد در مجتمع فولاد صنعت بناب تاكيد كرد.
دكتر احمد عليرضا بيگي در بدو ورود به شهرستان بناب پس از بازديد از روند فعاليت مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: با كاهش ظرفيت توليد اين مجتمع به 20 درصد، به سرمايه داران و مردم منطقه ظلم مي شود.
وي در جلسه اي كه به منظور بررسي مشكلات مجتمع فولاد صنعت بناب تشكيل شده بود، اظهار كرد: با توجه به پتانسيل اشتغال زايي اين مجتمع، بايد طوري برنامه ريزي شود كه نه تنها تمامي جوانان جوياي كار بومي در اين مجتمع توليدي و صنعتي به كارگيري شوند، بلكه براي بيكاران خارج از استان هم فرصت شغلي ايجاد شود.
استاندار آذربايجان شرقي افزود: با وجود مديريت خوبي كه در 2 سال اخير در اين مجتمع انجام يافته بايد براي اجراي طرحهاي توسعه مجتمع هم تلاش بيشتري صورت گيرد.
بيگي با تاكيد بر پيگيري مشكلات موجود مجتمع فولاد بناب از طريق مديران ارشد استان گفت: بايد فاصله بين توليد واقعي و ظرفيت اسمي مجتمع فولاد بناب به نحوي جبران شود.
رئيس هيئت مديره مجتمع فولاد صنعت بناب نيز در اين جلسه ضمن تشريح آخرين وضعيت فعاليت اين مجتمع، خواستار تشكيل كميته بحران براي ادامه فعاليت اين مجتمع شد.
 


نيروگاه خورشيدي دانشگاه كاشان بهره برداري شد

كاشان- خبرنگاركيهان:
نيروگاه 20 كيلوواتي خورشيدي دانشگاه كاشان همزمان با 17 پروژه نيروگاهي مشابه در كشور طي مراسمي افتتاح شد.
مجري طرح نيروگاه 20 كيلوواتي خورشيدي دانشگاه كاشان در اين مراسم اظهار داشت: در راستاي سياست هاي دولت مبني بر كاهش مصرف سوخت هاي فسيلي و جايگزيني آن با انرژي هاي تجديدپذير، كانون هماهنگي كاربرد سلولهاي خورشيدي و كميته معاونت علمي و فناوري نهاد رياست جمهوري اجراي تعداد 17 پروژه نيروگاه 20 كيلوواتي خورشيدي را مصوب كرد و مقرر شد يكي از آنها در دانشگاه كاشان اجرا شود.
حميدرضا محمدي با بيان اينكه تجهيزات به كار رفته در اين نيروگاه از بهترين قطعات موجود در بازار است، عنوان كرد: نيروگاه فوق به صورت دو واحد 12 و 5 كيلوواتي متصل به شبكه يكي در سايت اصلي دانشگاه و ديگري در پروژه اسانس هاي طبيعي دانشگاه واقع در قمصر راه اندازي شده است.
محمودي افزود: يك واحد 3كيلوواتي نيز به صورت مستقل از شبكه مجهز به سيستم دنبال كننده در اين پروژه طراحي و اجرا شده است.
هزينه اجراي اين طرح يك ميليارد و 800 ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي دانشگاه كاشان اعلام شده است.
 


گشايش مؤسسه آموزش عالي سلامت در بوكان

بوكان- خبرنگاركيهان:
رئيس شبكه بهداشت و درمان بوكان از گشايش مؤسسه آموزش عالي سلامت در اين شهرستان خبر داد.
دكتر مرزنگ در مراسم افتتاح اين مؤسسه گفت: مؤسسه آموزش عالي سلامت بوكان با اعتبار اوليه يك ميليارد ريال در طبقه فوقاني بخش همودياليز بوكان راه اندازي شده است.
وي افزود: اين مؤسسه از مهر امسال 25نفر دانشجوي پسر و دختر در رشته پرستاري پذيرش كرده است.
مرزنگ اظهار كرد: از طرف سازمان مسكن و شهرسازي 10هكتار زمين براي احداث ساختمان اين مؤسسه اختصاص يافته است.
دكتر ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي نيز در اين مراسم گفت: اين سومين موسسه عالي آموزش سلامت است كه در آذربايجان غربي به بهره برداري مي رسد و ايجاد چنين مراكزي براي رشد و توسعه سلامت در شهرستان ها ادامه خواهد داشت.
محمد قسيم عثماني نماينده مردم بوكان هم در اين مراسم گفت: در برنامه پنجم توسعه كشور توجه خاصي به بهداشت و درمان مردم شده است.

 


حضور پررنگ گروه هاي جهادي

در روستاهاي زلزله زده آذربايجان شرقي

سرويس شهرستانها:
مسئول گروه جهادي شهيد عليزاده از شهرستان گرمي اردبيل، فعاليت هاي اين گروه در روستاي زلزله زده وليلو از توابع شهرستان هريس آذربايجان شرقي را گسترده ارزيابي كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي؛ روح الله حسين زاده در تشريح جزئيات فعاليت گروه جهادي شهيد عليزاده در مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي گفت: آواربرداري هشت ساختمان، دوازده مورد پي كني، ساخت هجده موقعيت براي قرار گرفتن كانكس، توزيع مواد بهداشتي و غذايي ميان روستاييان و كشيدن نايلون بر روي چادرهاي زلزله زدگان براي جلوگيري از سرمازدگي، مهمترين فعاليتهاي گروه جهادي شهيد عليزاده در روستاي زلزله زده وليلو از توابع شهرستان هريس محسوب مي شود.
او به حضور اين گروه جهادي از شهرستان گرمي استان اردبيل در مناطق زلزله زده اشاره كرده و افزود: گروه بسيج محلات شهيد عليزاده در پنجمين اردوي جهادي خود با شركت بيست و دو نفر از جهادگران، از روز هفدهم شهريور به مدت يك هفته در روستاي زلزله زده وليلو، حضور يافته و به مردم خدمت رساني كردند.
مسئول گروه جهادي شهيد عليزاده بر تاثيرات مثبت حضور پررنگ جهادگران در مناطق زلزله زده تاكيد كرده و اظهار داشت: پس از حضور يك هفته اي در روستاي وليلو و خدمت رساني در عرصه هاي مختلف به زلزله زدگان، مردم خواستار افزايش زمان حضور ما در منطقه براي انجام عمليات مربوط به ساخت و ساز روستا و اقدامات فرهنگي شدند.
 


با حضور استاندار خراسان شمالي

عمليات اجرايي مجتمع فرهنگي و آموزشي قاينات آغاز شد

قاين- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي مجتمع بزرگ فرهنگي، آموزشي و پرورشي حيات طيبه در قاينات با حضور استاندار، رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور، و تني چند از مسئولان استاني و شهرستاني آغاز شد.
استاندار خراسان جنوبي در مراسم كلنگ زني اين مجتمع فرهنگي، آموزشي خدمت به مردم را توفيقي بزرگ دانست و تصريح كرد: مسئوليتي كه مسئولان دارند توفيقي الهي محسوب مي شود و شكرانه اين توفيق خدمت شبانه روزي به مردم است.
قهرمان رشيد خدمت به مردم و رسيدگي به مشكلات آنان را از مهم ترين اصول تربيتي در اسلام و سيره اهل بيت(ع) دانست و افزود: پيروان واقعي ولايت فقيه و دين مبين اسلام كساني هستند كه نه به گفتار بلكه در رفتار نيز پيرو واقعي ائمه بوده و در خدمت به مردم يك لحظه از پاي ننشينند.
وي شهرستان قاينات را داراي مردمي خوب، متدين و انقلابي معرفي كرد و گفت: با حضور مسئولين پرتلاش كه در اين شهرستان حضور دارند خوشبختانه اقدامات و تلاش هاي بسيار زيادي در جهت توسعه همه جانبه شهرستان صورت گرفته و در آينده نيز شاهد رشد اين شهرستان خواهيم بود. سيدحامد علوي مدير آموزش و پرورش قاين نيز در سخناني ضمن تقدير از حضور و مشاركت مؤثر خيرين در شهرستان محروم قاينات گفت: مجتمع بزرگ فرهنگي آموزشي و پرورشي حيات طيبه شهرستان قاينات در زميني به مساحت 31 هزار مترمربع مساحت و 12 هزار متر مربع زيربنا شامل مدارس ابتدايي و متوسطه، سالن ورزشي، فرهنگسرا، واحدهاي تجاري و مسجد با اعتبار اوليه 500 ميليارد ريال با مشاركت صددرصدي خيرين احداث مي شود.
 


معاون شهركهاي صنعتي خراسان رضوي خبر داد

ارائه تسهيلات به واحدهاي صنعتي

مشهد- خبرنگار كيهان:
معاون صنايع كوچك شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي از ارائه تسهيلات نوسازي و تجديد ساختار، براي 31 واحد صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي اين استان خبر داد.
مسعود مهديزاده گفت: در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني بر 2 ميليارد ريال يارانه حمايت از فعاليت هاي ارتقاي بهره وري و بهينه سازي خطوط توليد به واحدهاي صنايع كوچك پرداخت مي شود.
وي از اجراي طرح حمايت از نوسازي و تجديد ساختار صنايع در سال جاري در واحدهاي صنعتي استان خبر داد و افزود: اين شركت در راستاي وظايف قانوني و همچنين سياست هاي حمايتي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران از واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط، برنامه هاي ويژه اي را براي حمايت از توليدكنندگان داخلي در اولويت كاري خود قرار داده است.
مهديزاده، با اشاره به اينكه تعداد 27 قرارداد در زمينه هاي استقرار چرخه بهره وري، عارضه يابي و استقرار ابزارهاي بهبود كيفيت و همچنين 4 پروژه مطالعاتي براي توسعه بازار محصولات داخلي در سال جاري منعقد و به اتمام رسيده اظهار داشت: در راستاي اجراي اين طرح، بهبود و رفع عارضه هاي شناسايي شده، تسهيلات ويژه در اختيار واحدهاي توليدي داراي شرايط لازم كه حداقل پروژه عارضه يابي در آن اجرا شده باشد در اختيار واحدهاي توليدي قرار خواهد گرفت.
 


خبرنگاران لغو جلسه را گزارش ندهند

مشهد-خبرنگار كيهان:
نشست خبري مدير كل فني و حرفه اي استان خراسان رضوي به دليل سفر مقام مذكور لغو شد و مسئولان اين اداره برخورد نامناسبي با خبرنگاران داشتند.
مسئولان اداره كل فني و حرفه اي خراسان رضوي در پاسخ به اعتراض خبرنگاران استان كه به دعوت اين اداره كل براي حضور در نشست خبري مدير كل فني و حرفه اي خراسان رضوي دعوت شده بودند، پس از اينكه اين جلسه منتفي اعلام شد، علت لغو آن را سفر مدير كل عنوان كردند. بنابر اين گزارش يكي از كارشناسان روابط عمومي فني و حرفه اي خراسان رضوي با بي اعتنايي به خبرنگاران دعوت شده، عدم اطلاع رساني در لغو اين نشست را خارج از حقوق خبرنگاران برشمرد و خطاب به خبرنگاران گفت: شما بياييد خبرتان را تهيه كنيد و برويد، اين تنها وظيفه شماست!
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14