(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 مهر 1391 - شماره 20330

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه كسي در آن نقطه منتظر بود ؟! (يادداشت روز)
عاشق ! (گفت و شنود)
گاردين:
غرب بسته جديدي براي دور بعدي مذاكرات به ايران پيشنهاد كرده است
«جو بايدن» در پاسخ به معاون رامني:
ايران در مسير توليد سلاح هسته اي نيست
مهمانپرست:
آمريكا در پيشرفت مذاكرات هسته اي مانع تراشي مي كند
كيهان و خوانندگان
اصلاح طلبان موش را جاي شير قالب مي كردند (خبر ويژه)
برآورد اشتباه اردوغان تركيه را روي بشكه باروت گذاشت (خبر ويژه)
عواطف مادري هنگام خيانت فرزندان كجا بود؟! (خبر ويژه)
اي صد هزار جان مقدس...! بيا شمع ها رو فوت كن! (خبر ويژه)


چه كسي در آن نقطه منتظر بود ؟! (يادداشت روز)

1- با نگاهي گذرا به عرصه اقتصادي كشور، دو طيف با دو انگيزه متفاوت و حتي متضاد را مي توان ديد كه اصرار دارند گراني هاي افسارگسيخته اين روزها را به «تحريم»ها نسبت دهند. طيف اول؛ برخي از مسئولان هستند كه شماري از آنها تحليل واقع بينانه اي از ماجرا ندارند و شماري ديگر با نسبت دادن گراني ها به تحريم ها، وظيفه و مسئوليتي را كه براي مهار گراني برعهده داشته و دارند، ناديده مي انگارند و يا از ميزان و غلظت آن مي كاهند. افراد اين طيف- غير از اعضاي اصلي يك حلقه انحرافي كه حساب جداگانه اي دارند- مانند همه مردم از افزايش بي رويه و جهشي قيمت ها نگرانند ولي چرا با حلقه ياد شده در نسبت دادن گراني به تحريم ها همصدا مي شوند؟ پاسخ به درستي معلوم نيست ولي مي توان از فشار و تحميل حلقه انحرافي به عنوان يكي از علت هاي موثر در اين همصدايي ياد كرد. حلقه اي كه عقبه اي مشكوك و پيوندهايي غيرقابل توضيح و توجيه دارد.
طيف دوم؛ مجموعه اي از كلان سرمايه داران سودجو و دنباله هاي داخلي دشمنان بيروني هستند كه با دست اندازي به بازار كالا و خدمات مورد نياز مردم، از يكسو كيسه هاي خود را از اموال حرام و غارت شده پر مي كنند و از سوي ديگر نارضايتي ناشي از گراني را به حساب تحريم ها مي نويسند. اين طيف تاكنون ردپاها و سرنخ هاي فراواني از خود برجاي گذاشته كه رديابي آن براي مراكز امنيتي و اطلاعاتي كشور به آساني امكان پذير بوده و هست و در موارد بسياري نيز، برخورد و بازداشت شماري از آنها- تاكيد مي شود كه فقط شماري از آنها- را در پي داشته است.
دو طيف ياد شده، اگرچه انگيزه هاي متفاوتي دارند و طيف اول- غير از حلقه انحرافي- خودي و طيف دوم، غريبه است ولي اين دو طيف متفاوت؛ نهايتا در يك نقطه به هم مي رسند. نقطه اي كه در آن، ضروري ترين نياز اين روزهاي آمريكا و متحدانش تامين مي شود. چرا...؟! بخوانيد!
2- آمريكا از حمله نظامي نااميد است و به خوبي مي داند كه در صورت دست زدن به اين اقدام احمقانه، چه فاجعه بزرگي در انتظارش خواهد بود. از سوي ديگر، جمهوري اسلامي ايران «موقعيت آمريكا» به عنوان يك ابرقدرت سابق! و «موجوديت اسرائيل» را به عنوان يك رژيم جعلي و تحميلي كه با بلندپروازي دو خط آبي به نشانه نيل تا فرات را بر پرچم خود نقش بسته بود، با خطر جدي روبرو كرده است.
اين واقعيت به قول حضرت آقا در اجتماع پرشور مردم بجنورد «شعار» نيست، تحليل هم نيست، بلكه خبري غيرقابل انكار است. انقلاب هاي اسلامي منطقه كه با الگو گرفتن از انقلاب اسلامي ايران پديد آمده است، شكست هاي پي درپي آمريكا و متحدانش در جنگ هاي عراق و افغانستان و 33 روزه و 22 روزه، بحران مالي آمريكا و اروپا كه طي 60 سال اخير بي سابقه بوده است، جنبش فراگير وال استريت كه براندازي نظام سرمايه داري را دنبال مي كند، فروپاشي رژيم صهيونيستي كه به گفته نتانياهو، در اطراف آن خميني و خامنه اي خيمه زده اند و ده ها نمونه ديگر كه به گفته برژينسكي در شوراي راهبردي «آتلانتيك»، آمريكا را از بلنداي ابرقدرتي 2001 به دره فاجعه آميز 2011 كشانده است و به گفته نتانياهو در گزارش دسامبر 2011 به كميسيون سياست خارجي سناي آمريكا «موجي است كه از تنگه خيبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراكش، طوفان به پا كرده، قدرت هاي منطقه اي هم پيمان غرب نظير مصر و تونس را به زير كشيده، حاكميت هاي عربستان و اردن را به لبه پرتگاه كشانده و
«لولاي تاريخ- HISTORY HINGE-» را به نفع خود چرخانده است» و يا به قول كارتر «آنچه اين روزها در خاورميانه مي بينم و مي شنوم برايم آشناست. آن را در انقلاب 1979 ايران ديده و شنيده بودم.» و...
ماه گذشته بعد از لغو رزمايش از قبل اعلام شده آمريكا و چند كشور اروپايي و عربي در خليج فارس، ژنرال «جان ميلر» درباره علت لغو اين رزمايش گفت؛ ترافيك سنگين دريايي در خليج فارس مانع برگزاري آن بوده است! ولي ژنرال «رابرت گيتس» در مصاحبه با CNN گفت؛ «واقعيت آن است كه ما- آمريكا- ديگر در خليج فارس غريبه ايم و ملت هاي منطقه از دريچه چشم ايران كه نسبت به آمريكا نفرت بار است به ما نگاه مي كنند».
گفتني است حمله نظامي به ايران قبلا در جريان جنگ تحميلي صورت پذيرفته و علي رغم شرايط بسيار سخت آن روزها، ناكام مانده بود و مي توان حدس زد كه امروزه با توجه به پيشرفت هاي نظامي حيرت انگيز ايران اسلامي و شرايط حساس منطقه، نتيجه حمله احتمالي چه خواهد بود؟!
3- آمريكا و اسرائيل اگر با ايران اسلامي مقابله نكنند، اولي «موقعيت» خود و دومي «موجوديت» خود را از دست مي دهد بنابراين ناچار به مقابله هستند، اما چگونه؟! حمله نظامي براي آنها فاجعه آفرين است. كودتاي مخملي در فتنه همه جانبه اي نظير فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 نيز با شكست روبرو شده، عرصه جنگ نرم نيز به نوشته مستند و گزارش ميداني هافينگتون پست به نفع ايران تمام شده است. اين نشريه آمريكايي در بخشي از گزارش فوريه 2012 خود- بهمن 1390- از اوباما مي پرسد؛ اگر در جنگ نرم پيروزي نصيب آمريكا شده است، چرا امروزه مردم در خاورميانه اي كه 50 سال تحت نظارت و حضور ما بود، عليه آمريكا دست به شورش زده و از ايران به عنوان الگو ياد مي كنند؟! در پي اين ناكامي ها كه به قول حضرت آقا ويتريني از شكست هاي آمريكا و اسرائيل را در منطقه به نمايش گذارده است، نوبت به تحريم ها و فشار اقتصادي مي رسد تا به گفته خانم هيلاري كلينتون، «تحريم هاي فلج كننده ايران را به عقب نشيني و امتياز دادن وادار كند»!
تحريم هاي اقتصادي در پوشش مقابله با برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران صورت پذيرفته است كه به قول دقيق و حكيمانه رهبر معظم انقلاب- از جمله در ديدار پرشور اخير مردم خراسان شمالي با ايشان- فقط بهانه اي براي تحريم هاست. همين جا اشاره به اعتراف صريح «جرج فريدمن» مسئول موسسه راهبردي استراتفور خالي از فايده نيست. مسئول اين موسسه كه به باشگاه كهنه كاران سازمان سيا، شهرت دارد در مصاحبه با واشنگتن پست مي گويد؛ «مشكل ما با ايران، برنامه هسته اي اين كشور نيست، مسئله آن است كه ايران نشان داده است نه فقط بدون رابطه با آمريكا، بلكه در حال ستيز و درگيري با آمريكا مي توان قدرت اول منطقه در هر دو عرصه نظامي و تكنولوژيك بود. همين تصوير از ايران است كه آن را به الگو تبديل كرده و تحولات منطقه را در پي داشته است.»
4- حالا مي توان نتيجه گرفت كه تحريم هاي اقتصادي، جديدترين جبهه از جنگ تمام عيار آمريكا و متحدانش با ايران اسلامي است. جنگي كه از نخستين روزهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده و تاكنون بدون كمترين وقفه در عرصه هاي مختلف ادامه داشته است. نظير؛ تحريم هاي اوليه در سال هاي آغازين انقلاب، كودتاهاي ناكام مانده نظامي، فتنه گروهك هاي تروريستي، جنگ تحميلي، جنگ شهرها، جنگ نفتكش ها، جنگ سفارتخانه ها و...
تحريم ها قرار بود مردم ايران را از پاي درآورد و به گفته صريح اوباما و تصريح آيپك (لابي صهيونيستي در آمريكا)، ابتدا به كمبود كالاي ضروري و سپس به اعتراض هاي خياباني و نهايتا، اجبار ايران اسلامي به عقب نشيني از خواسته هاي خود منجر شود. اين پيش بيني، اما در ميدان عمل، تحقق پيدا نكرد و تحريم ها، اگرچه ضريب و درجه اي از تاثير را داشته است ولي گراني هاي افسارگسيخته اين روزها را با هيچ معيار و ملاك قابل قبولي نمي توان به تحريم ها نسبت داد و اين واقعيتي است كه تحريم كنندگان نيز با صراحت به آن اعتراف دارند. «ديلي ميل» مي نويسد؛ تحريم ها به جاي ايران، به اقتصاد بيمار و بحران زده آمريكا و اروپا لطمه وارد كرده است. يو.اس.اي تودي در گزارشي به عبور ايران از تحريم ها اشاره مي كند و تحريم كشوري با صدها ميليارد دلار گردش مالي سالانه و برخوردار از بزرگترين منابع انرژي مورد نياز جهان صنعتي را ناممكن مي داند. وزير خزانه داري آمريكا با تاسف اعلام مي كند كه شركت هاي آمريكايي با ارائه اطلاعات غلط، تحريم هاي آمريكا را دور مي زنند. مركز استراتژيك «امريكن اينترپرايز»، با اشاره به رقباي سرسخت آمريكا و اروپا در شرق كره زمين، ادعاي خانم كلينتون درباره فلج كننده بودن تحريم ها را محترمانه مسخره مي كند و...
5- اكنون به بند اول يادداشت پيش روي بازمي گرديم. دشمنان از فلج كنندگي تحريم ها قطع اميد كرده اند ولي در صورتي كه به ناكامي در اين جبهه اعتراف كنند، الگوي ديگري از مقاومت پيروز جمهوري اسلامي ايران را كه ترجمان شكست ديگري براي آمريكا و متحدانش است، به ويترين شكست هاي پي در پي خود افزوده اند. و اين حالت بدون كمترين ترديدي، تزريق روحيه ايستادگي و مقاومت در مقابل قدرت هاي استكباري به ملت هاي مسلمان منطقه و جهان است. از اين روي و دقيقا از اين روي به نمايشي از «اثرگذاري تحريم ها» نياز دارند. اين نمايش مي تواند كاريكاتوري از اثرگذاري باشد! آيا خنده دار نيست كه ماجراي اخير روز چهارشنبه تهران كه شمار اندكي قصد آشوب آفريني داشتند و خيلي زود با مقاومت و اعتراض بازاريان روبرو شدند، از سوي رسانه هاي آمريكايي و اروپايي با عنوان «شورش خياباني»! به خبر اول اين رسانه ها تبديل مي شود؟ و اين در حالي است كه به قول حضرت آقا و به استناد گزارش هاي مستند و تصويري رسانه هاي غربي، آمريكا و كشورهاي اروپايي طي بيش از يكسال گذشته، همه روزه با اعتراض هاي گسترده مردم اين كشورها روبرو بوده و هستند؟! و آيا اين ذوق زدگي كودكانه آمريكا و متحدانش نشانه آن نيست كه به هر رخداد يا حادثه اي- ولو كاريكاتوري- كه حاكي از اثرگذاري تحريم ها باشد نيازمندند؟
بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه هر دو طيف ياد شده در بند اول اين نوشته، اگرچه انگيزه هاي متفاوتي دارند ولي در يك نقطه يعني تامين مبرم ترين نياز اين روزهاي آمريكا و متحدانش، به هم مي رسند. از طيف دوم كه همواره در نقش ستون پنجم دشمن ظاهر شده انتظاري نيست، اما، از كساني كه وظيفه و مسئوليت مقابله با گراني را برعهده دارند ولي به جاي انجام متعهدانه مسئوليت خويش، كم توجهي ها و بي تدبيري هاي خود را به حساب تحريم ها مي گذارند، انتظار ديگري در ميان است. چه كساني به اين طيف از مسئولان محترم مشاوره مي دهند؟
حسين شريعتمداري
 


عاشق ! (گفت و شنود)

گفت: آقاي دعايي براي آقاي خاتمي جشن تولد گرفته و خطاب به او مي گويد؛ «آقاي خاتمي حجت دينداري خيلي از ماها هستند.»
گفتم: يعني همكاري با دشمنان و ائتلاف با بهايي ها و منافقين و ماركسيست ها و سلطنت طلب ها و اهانت به عاشوراي حسيني(ع) و پاره كردن عكس حضرت امام(ره) و شعار به نفع اسرائيل و آمريكا و آتش زدن مسجد و حمله به بسيج و... در جريان فتنه 88 نشانه دينداري است؟!
گفت: چه عرض كنم؟! معلوم نيست كدام دين منظور ايشان بوده است!
گفتم: طرف مي گفت خدايا! مي دونم خير و سعادت منو مي خواي و منو دوست داري، ولي من عاشق يكي ديگه هستم!
 


گاردين:

غرب بسته جديدي براي دور بعدي مذاكرات به ايران پيشنهاد كرده است

يك روزنامه انگليسي در گزارشي مدعي شد كه كشورهاي غربي بسته جديدي براي دور بعدي مذاكرات با ايران، به اين كشور پيشنهاد داده است.
گاردين در اين باره نوشت: قدرت هاي 1+5 پس از برگزاري انتخابات آمريكا دور جديدي از اقدامات ديپلماتيك را براي از بين بردن مسئله هسته اي ايران آغاز خواهند كرد.
به نوشته اين روزنامه انگليسي، در بسته پيشنهادي «تجديد نظر شده»، كاهش اندك تحريم هاي فعلي عليه ايران و «انگيزه هاي تشويقي ديگري» براي كاهش غني سازي اورانيوم تهران در نظر گرفته شده است.
علاوه بر اين، به نوشته گاردين، در دور جديد مذاكرات تلاش خواهد شد گامهاي لازم براي دستيابي به توافقي كه بتواند بي اعتمادي طرفين به يكديگر كه باعث به نتيجه نرسيدن دور پشين مذاكرات شد را از ميان بردارد.
طبق استدلال اين روزنامه انگليسي در دور پيشين مذاكرات هر كلام از طرفين مذاكره منتظر بودند طرف مقابل ابتدا امتياز بدهد، اما در طرح جديد امتيازاتي كه هر كدام از طرفين در هر گام بايد بدهند، مشخص شده است.
اين گزارش به نقل از يك ديپلمات اروپايي مي افزايد: «ما مي دانيم كه ايراني ها نياز به چيزي دارند كه بتوانند در كشورشان روي آن توافق مانور بدهند؛ ما هم از طرف مقابل تغيير واقعي مي خواهيم. بنابراين مسئله اين است كه ترتيب اين گامها به طور صحيح مشخص شود. دور بعدي [مذاكرات] حول همين موضوع متمركز است».
يك ديپلمات غربي ديگر مدعي شد: «در صورتي كه ايران آمادگي انجام اقدامات كافي را داشته باشد، تحريم ها روي ميز خواهند بود. ايران نبايد انتظار داشته باشد [گروه 1+5] سرنخ اوليه را بدهد، اما اگر اين كشور آماده انجام اقدامات واقعي باشد، ما هم آماده ايم پاسخ دهيم.»
وي افزود: «اقدامات ما مي تواند برداشتن تحريم ها را هم شامل شود، اما تنها در قبال انجام حركتهايي درست از جانب ايران. تحريم ها در تهران اثرگذار هستند و ما اگر پيشرفت هايي جدي در زمينه [رفع] نگراني هايمان نبينيم، آنها را برنخواهيم داشت».
اين گزارش مي افزايد در صورتي كه رويكرد گام به گام اثربخش نباشد احتمالاً طرحي جامع و آرمان گرايانه ارائه خواهد شد كه در آن به ايران اجازه داده خواهد شد تنها تحت نظارت هاي بين المللي سختگيرانه تر به غني سازي اورانيوم در سطوح پايين (زير 5 درصد) ادامه دهد.
اين روزنامه انگليسي در ادامه به شرح مواضع طرفين درمذاكرات دور قبلي مي پردازد و مي نويسد يكي از عوامل به نتيجه رسيدن مذاكرات پيشين اين بود كه ايران خواستار رفع كامل تحريم ها شده بود، در حالي كه حاضر به دادن امتياز به طرف غربي نبود.
برهمين اساس، يكي از مقامات ارشد دولت آمريكا مي گويد: «ايده هاي آنها براي آمريكا برانگيزاننده نبود».
گاردين مي افزايد: علي رغم اين، برخي از تحليلگران آمريكايي از موضع غرب در مذاكرات مسكو انتقاد كرده و گفتند ايران وقتي هيچ اميدي به رفع تحريم ها نبود انگيزه اي براي دادن امتياز بر سر برنامه غني سازي اش نبود.
جورج پركوويچ، متخصص هسته اي در مؤسسه «كارنگي براي صلح بين المللي» مي گويد: «پيشنهاد دادن قطعات هواپيما دشنام بود.» وي استدلال كرد براي اينكه توافقي صورت بگيرد رهبر عالي ايران بايد بتواند اگر از پيمان شكني طرف غربي مطمئن شد از سر گرفتن غني سازي اورانيوم در سايت فرودو برگردد و اين چيزي بود كه در پيشنهادهاي غرب اثري از آن نبود.
به گزارش فارس پركوويچ مي گويد «[فرض كنيد] رهبر عالي [ايران] كاملاً به اين نتيجه رسيده است كه آمريكا تقلب خواهد كرد؛ او چه دستاويزي در اختيار دهد؟ قاعدتاً اين دستاويز بايد فردو باشد. او بايد مطمئن باشد كه مي تواند به فردو برگردد و آن را از سر بگيرد.»
پيش از اين نيويورك تايمز و اشپيگل در گزارش هاي جداگانه اي مدعي شده بودند كه ايران پيشنهادات جديدي به 1+5 ارائه كرده است.
اين در حالي است كه ادعاهاي نيويورك تايمز و طرح 9 ماده اي از سوي ايران رد شد.
 


«جو بايدن» در پاسخ به معاون رامني:

ايران در مسير توليد سلاح هسته اي نيست

معاون رئيس جمهور آمريكا در مناظره با معاون «ميت رامني» اعلام كرد برخلاف ادعاهاي رامني، ايران در مسير توليد سلاح هسته اي نيست.
معاونان دو نامزد جمهوري خواه و دموكرات رياست جمهوري آمريكا بر سر نحوه مواجهه با موضوع هسته اي ايران اختلاف نظر دارند.
در جريان مناظره «جوبايدن» - معاون باراك اوباما- و «پل رايان» - معاون ميت رامني -، نماينده حزب جمهوري خواه، دولت اوباما را به كم كاري در اين مورد متهم كرد.
رايان مدعي شد ايران به اندازه توليد 5 بمب اتمي، اورانيوم غني كرده و دولت اوباما كار چنداني در مقابل انجام نداده است.
معاون رامني در ادامه مدعي شد؛ ايراني ها رقابتي را به سمت دستيابي به تسليحات هسته اي آغاز كرده اند و چهار سال به قابليت تسليحات هسته اي نزديك تر شده اند.
«جوبايدن» در پاسخ به انتقادات رايان درباره عملكرد دولت «باراك اوباما» در رابطه با موضوع برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد: در حال حاضر مقامات اسرائيل و آمريكا معتقدند كه ايران با دستيابي به بمب هسته اي فاصله زيادي دارد و در مسير دستيابي به بمب هسته اي نيست.
در همين حال مشاور امور سياست خارجي رامني، ادعا كرده است كه در صورت انتخاب وي به رياست جمهوري آمريكا، با توجه به افزايش سطح روابط ايالات متحد و رژيم اسرائيل و همچنين تشديد تحريم ها بر ضد ايران، احتمال حمله يك جانبه رژيم تل آويو به ايران كاسته خواهد شد.
زاخيم تصريح كرد كه هيچ كس در جامعه امنيت ملي آمريكا خواستار حمله يك جانبه اسرائيل به ايران نيست و براي اينكه چنين حمله اي به ايران رخ ندهد، نبايد بين واشنگتن و تل آويو فاصله ايجاد شود.
وي افزود كه راه جلوگيري از اين اقدام اسرائيل، كسب اعتماد اين رژيم است. زاخيم در دوره ريگان و بوش پسر از مقامات ارشد پنتاگون بوده است.
مشاور رامني بر اين باور است كه اگر اوباما در آمريكا و نتانياهو در اسرائيل مجددا در راس قدرت قرار گيرند، احتمال حمله يك جانبه اسرائيل به ايران افزايش خواهد يافت.
به گزارش فارس زاخيم تصريح كرد: «آنچه آقاي رامني مي گويد اين است كه ما بايد اعتماد اسرائيل را كسب كنيم،راه هاي فرار از تحريم ها را ببنديم و به اين ترتيب نه خود لازم باشد كه به ايران حمله كنيم و نه اسرائيلي ها.»
وي همچنين اوباما را به سوءمديريت در روابط با اسرائيل متهم كرد و مدعي شد كه اوباما در بين روساي جمهور تاريخ آمريكا كمترين محبوبيت را در بين اسرائيلي ها دارد.
زاخيم از دولت اوباما به خاطر معاف كردن برخي از كشورها نظير چين از تحريم ايران نيز انتقاد و تصريح كرده است كه اكنون 20 كشور از گستره تحريم ها بيرون هستند.
 


مهمانپرست:

آمريكا در پيشرفت مذاكرات هسته اي مانع تراشي مي كند

سخنگوي وزارت خارجه ايران با اشاره به رويكرد آمريكا در قبال ايران اعلام كرد، آمريكا نه تنها دنبال رفع مشكل نيست بلكه در مسير پيشرفت مذاكرات ايران و 1+5 مانع تراشي مي كند.
«رامين مهمان پرست» در جلسه بحث و گفت وگو در محل اجلاس رسانه اي اوراسيا در بخش تخصصي در خصوص برنامه هسته اي ايران به همراه «جرج گالووي» عضو پارلمان انگليس، «رابرت هانتر» سفيرسابق آمريكا در ناتو و كارشناسان قزاق به سخنراني پرداخت.
وي بار ديگر بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد و گفت كه ايران يكي از اعضاي معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان.پي.تي) است و با ساخت سلاح هسته اي مخالف است و براساس قواعد ديني و شرعي، ساخت سلاح هسته اي را رد مي كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران كه سلاح هسته اي را حرام اعلام كردند، اعلام كرد كه در معاهده ان پي تي سه نكته وجود دارد: 1) از بين بردن سلاح هاي هسته اي، 2) عدم اشاعه سلاح هسته اي و 3)همه كشورها مي توانند انرژي صلح آميز هسته اي داشته باشند.
مهمان پرست با اشاره به اين موارد تاكيد كرد كه ايران هيچ تخلفي انجام نمي دهد و چند كشور مدعي هستند كه برنامه هسته اي ايران تسليحاتي است و اين كشورها انرژي هسته اي ايران را در جهت منافع خود نمي دانند.
به عنوان مثال آمريكا فشار زيادي به ايران وارد مي كند و اين در حالي است كه اين كشور تعداد زيادي زرادخانه هاي هسته اي دارد و خود از سلاح هاي هسته اي استفاده كرده است و امروزه خود اين كشور مي گويد كه از سلاح هسته اي استفاده مي كند و در واقع اين جامعه جهاني نيست كه ايران را متهم به داشتن سلاح هسته اي مي كند بلكه آمريكا است كه در حاليكه خود سلاح هسته اي دارد ايران را كه عضو ان پي تي است و برنامه صلح آميز هسته اي دارد را به داشتن تسليحات هسته اي متهم مي كند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران در خصوص نگراني هاي جامعه بين الملل درباره برنامه هسته اي ايران گفت كه در مذاكراتي كه با گروه 1+5 داشتيم اعلام كرديم كه آمادگي داريم در چارچوب مورد توافق طرفين بر مبناي آن معاهده «ان پي تي» همه نگراني ها را رفع كنيم و اينكه خاورميانه اي عاري از سلاح هسته اي داشته باشيم و رژيم صهيونيستي كه عضو ان پي تي نيست و زرادخانه هاي بسيار زيادي دارد كه براي خاورميانه مسئله ساز است.
مهمان پرست در خصوص مذاكرات ادامه داد: ما در يك چارچوب گام به گام همانطور كه در اجلاس مسكو با 1+5 پيشنهاد داديم هم حقوق صلح آميز هسته اي ما براساس ان پي تي به رسميت شناخته شود و در آن شرايط ما انعطاف بيشتري نشان مي دهيم. ما اقدام مي كنيم، آنها هم بايد اقدام كنند و حق صلح آميز هسته اي ما و حق غني سازي اورانيوم را به رسميت بشناسند.
سخنگوي وزارت امورخارجه ايران در خصوص مانع تراشي آمريكا در مسير مذاكرات هسته اي گفت: هر زمان كه مذاكره ما به يك نتيجه مثبتي مي رسد، يك اتفاق مانع پيشرفت مي شود كه اين مانع بيشتر از طرف آمريكا مطرح مي شود. به عنوان مثال ايران براي رآكتور تحقيقاتي خود به سوخت 20 درصد نياز دارد. آمريكا كه اين رآكتور را ساخت و سوخت آن را تهيه كرد، بعد از انقلاب مانع از فراهم آوردن اين سوخت شد. «باراك اوباما» در قالب يك تفاهم، با مبادله سوخت 20 درصد با سوخت 3 درصد ايران موافقت كرد و اردوغان و داسيلوا به تهران آمدند و ما اعلام آمادگي كرديم كه سوخت 5/3 درصد خود را به امانت در تركيه بگذاريم و سوخت 20 درصد براي رآكتور تحقيقاتي خود دريافت كنيم اما بعد از اعلام آمادگي ما، اوباما به جاي استقبال، اين توافق را رد كرد و ايران را بيشتر تحريم كرد و اين به اين مفهوم است كه آنها به دنبال حل مسئله هسته اي نيستند اگر ما تمام مسئله هسته اي خود را با آمريكا حل مي كرديم باز ما را بيشتر تحريم مي كرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤ همان گونه دعوت مردم شهرهاي استان خراسان شمالي براي سفر رهبرمعظم انقلاب به اين خطه از ميهن اسلامي اجابت شد و امروز شاهد اين سفر پرخير و بركت هستيم. آرزو داريم دعوت 28 شهر استان خراسان رضوي نيز براي تحقق چنين سفري در آينده نزديك پاسخ مثبت داده شود و به آرزوي خود كه ملاقات و ديدار نزديك با رهبري است برسيم. ان شاءالله
بجستاني
¤ چرا آقاي قاليباف شهردار تهران علي رغم مخالفت شوراي شهر و نارضايتي اهالي اقدام بر بستن حد فاصل ميدان امام حسين(ع) و ميدان شهدا كرده است و تمامي ورودي ها به خيابان 17 شهريور نظير خورشيد، زرين نعل، صفا و... را بسته و موجبات اختلال و ترافيك سنگين در خيابان هاي اطراف مجاهدين، ايران، صفا و... شده است. اميدوارم مسئولين شوراي شهر، نمايندگان مجلس نسبت به تجديد نظر و ارائه راه حل مناسب براي رفع ترافيك و مشكلات اهالي اين منطقه اقدام كنند.
سنجري، كريمي، و چندين تلفن ديگر
¤ وقتي مي بينيم در مقابل دشمني مثل آمريكابا شبكه هاي ماهواره اي فراواني كه در اختيار دارد و بيست وچهار ساعته عليه ايران سياه نمايي و سم پاشي مي كنند كم نياورده ايم متوجه مي شوم كه قدرت اين ملت و كشور هنوز ناشناخته است و بيشتر از پيش مي توانيم جلو برويم و پيشرفت بكنيم.
1540---0939
¤ استراتژي شناسايي و رفع مشكل بايستي در سرلوحه برنامه هاي وزارتخانه ها و سازمان ها قرار گيرد تا توانايي حل مشكل را به دست آورند.
9092---0912
¤ هرگاه از انديشه هاي ناب و عدالت گستر امام راحل(ره) فاصله بگيريم دچار مشكل و سردرگمي مديريتي مي شويم. براي فايق آمدن بر گرفتاري ها و مشكلات مديريتي بايد طبق فرامين آن عالم الهي عمل كنيم كه برگرفته از اسلام ناب محمدي(ص) است. اين نكته اي است كه بارها رهبر معظم انقلاب اسلامي و جانشين برحق امام خميني(ره) بر آن تأكيد داشته اند.
2671---0917
¤ مسئولين امر پاسخ بدهند آيا افراد حقيقي و حقوقي كه براي دريافت ارز مرجع مراجعه مي كنند واقعاً ارز دريافتي را در جاي خودش مصرف مي كنند. ترس آن داريم كه خيلي از اين شركت ها ساختگي باشد و افراد زالوصفت با شركت هاي صوري سرمايه اين كشور و ملت را به غارت ببرند و بعد به ريش همه بخندند. بايد نظارت خيلي قوي باشد.
ابوالقاسمي
¤ از قوه قضائيه درخواست مي شود با سپردن پرونده اخلالگران اقتصادي به دست قاضي هاي متعهد مجازات سنگيني براي آنهايي كه آرامش رواني مردم را بازيچه سودهاي كلان خود قرار دادند در نظر بگيرند.
4170---0919
¤ آيا با همه سران اخلالگر ارز و سكه برخورد خواهد شد؟ آيا همه اين زالوصفتان دستگير خواهند شد؟ آيا با عدالت با آنها برخورد و محاكمه و مجازات خواهند شد؟ آيا راه رانت ارز و سكه مسدود خواهد شد؟ مبادا چند نفر انگشت شمار 75 ميليون انسان را سركار بگذارند و قيمت ها را حداقل 2 برابر كنند. اين ها جرم كمي نيست. تمام نگاهها به دستگاه امنيتي و قضايي است؟
2592---0917 و 2588---0918
¤ كيهان واقعاً يك تنه و به تنهايي در مقابل تهاجم رسانه اي دشمنان داخلي و خارجي نظام ايستاده و مقاومت مي كند ما خانواده شهدا بابت اين ايستادگي تشكر مي كنيم. در مورد برخورد با دلالان ارز و سكه بنويسيد كه ضعف قانون وجود دارد.
5819---0917
¤ پروژه زيرزميني كردن خط آهن تهران-تبريز متأسفانه برخي از مشكلات فرهنگي امنيتي را به وجود آورده است كه ناشي از ناهماهنگي در ميان عوامل شهرداري و نيروي انتظامي و باعث سلب آسايش اهالي مهرآباد جنوبي از خيابان تختي تا شركت پاستوريزه شده است. به علت مسدود شدن خروجي هاي اين محله و عدم حضور مستمر گشت ناجا در آن محله به مكان امني براي معتادين، كيف قاپ هاي موتورسوار و اراذل و اوباش مزاحم نواميس مردم تبديل شده است. از مسئولين امر مصرانه مي خواهم در جهت حفظ امنيت فرهنگي، مالي و جاني ساكنين و جلوگيري از آسيب هاي وارده نظارت جدي داشته باشند.
يكي از اهالي محل
¤ در كيهان مورخ 19/7/91 آمده بود كه يك خانم فرانسوي به خاطر نقض قانون ممنوعيت استفاده از روبند جريمه شده و مبلغ جريمه او را يك تاجر مسلمان فرانسه پرداخت كرده است. عرض مي كنم چرا در كشور ما براي افراد بدحجاب جريمه تعيين و اجرا نمي شود. منظورم اين است كه خارجي ها روي باطل خود ايستاده اند ولي ما روي قوانين حق ايستادگي نمي كنيم و خلاصه ملاحظه كار شده ايم.
رحماني
¤ كاشي كار، گچ كار، سيمانكار، لوله كش، سيم كش، صاحب كار و... منتظرند تا ميلگرد ارزان شود. از مسئولين امر انتظار رسيدگي داريم. چه دستهايي در كار است كه اقشار آسيب پذير و كارگر اين قدر در رنج و مشكلات باشند و به برخي مسئولين نيز بدبين شوند.
7624---0935
¤ نوشته بوديد تعداد 15700 خودرو خارجي با ارز مرجع و به ارزش 341 ميليون دلار در طول 5 ماه اول سال جاري وارد كشور شده است. اين كار مشابه خيانت هاي در طول جنگ توسط نفوذي هاي دنياپرست بي درد است كه حواله هاي تيرآهن، سيمان و ورق آهن براي سقف سنگرها را به شركاء خود مي دادند و در نهايت سر از بازار سياه درمي آورد و به قيمت گزاف مي فروختند.
8476---0913
¤ دستگاه هايي چون قوه قضائيه، وزارت اطلاعات، ناجا، نيروهاي مسلح و ساير قوا كه در خدمت حفظ امنيت، سلامت و ارتقاي نظام مقدس اسلامي ايران مي باشند حقيقتاً حق بزرگي بر گردن همگان داشته و يقيناً زير چتر حمايت حضرت رب العالمين قرار دارند.
6263---0938
¤ از خداي سبحان سلامتي و توفيق روزافزون آقاي شريعتمداري و همكارانش را خواستارم. يادداشت 18/7/91 ايشان همچون هميشه نشان از دلسوزي زايدالوصف و درايت ايشان دارد. خدا كند كه دستگاه هاي امنيتي و قضايي نسبت به اين حوادث جدي تر باسند.
0054---0912
¤ از طرف ما به هنرمند متعهد و ارزشي جناب آقاي علي رام نورايي بفرماييد
در بيابان گر به شوق كعبه خواهي زد قدم
سرزنش ها گر كند خار مغيلان غم مخور
8516---0919
¤ در شرايط محاصره و تحريم اقتصادي دشمنان بايد كالاهاي توليد داخل هم افزايش يابد و هم به قيمت مناسب يعني در حد توان خريد مردم در سطح كشور عرضه بشود تا بتوانيم از آخرين حربه آمريكايي ها عبور كنيم. اما قيمت بسياري از مايحتاج عمومي مردم كه در داخل توليد مي شود گاه چند برابر شده و ملت را آزار مي دهد.
گودرزي
¤ از برخورد قاطع سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستگاه قضايي در به هلاكت رساندن شرور معروف شهرستان مسجدسليمان كه چندين مورد سابقه تجاوز به عنف داشته تشكر مي كنيم.
9207---0916
¤ اهالي كيانشهر اهواز از مسئولين استان اعم از استاندار و امام جمعه و ستاد اقامه نماز درخواست مي كنند كه با كمك خيرين و مردم محل نسبت به احداث مسجد در اين محل اقدام نمايند. واقعا براي اهالي محل زجرآور است كه اين منطقه متأسفانه فاقد مسجد و محل اجتماع ديني مسلمين است.
7665---0916
¤ از دستگاه هاي امنيتي و قضايي و ديگر مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به اختلاس و فساد بيش از پيش جدي باشند.
4135---0935
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود فكري به حال قيمت مسكن در بندرعباس نمايند قيمت آن به صورتي غيرعادي گران شده است.
4355---0917
¤ در بعضي از دفاتر ثبت اسناد چون مجهز به دستگاه خودپرداز نيستند اقدام به گرفتن وجه دستي از مشتريان مي كنند ولي رسيد مي گيرند كه وجه مربوطه از طريق كارت خوان دريافت شده است پس واحد نظارت و بازرس دستگاه قضايي كشور چه مي كند؟
0907---0912
 


اصلاح طلبان موش را جاي شير قالب مي كردند (خبر ويژه)

يكي از چپ هاي تجديدنظرطلب مي گويد اصلاحات كوهي بود كه موش زاييد.
«حاتم-ق» در مصاحبه با «انديشه پويا» ضمن اينكه گفته زندگي اش را جهالت هاي پياپي ساخته اما از آن جهالت ها پشيمان نيست هرچند كه تكرار نمي كند، به نقد دوره اصلاحات پرداخت. وي درباره انتقادهايش از اصلاح طلبان و اينكه آيا حفظ همان دستاوردها بهتر نبود از نبودشان مي گويد: «من چند بار اين مثال را زده ام و برخي دوستان اصلاح طلب را از خودم رنجانده ام. گفته ام كه حركت زياد است اما رقصي در كار نيست. اصلاحات؟ كوه موش زاييد.»
وي مي افزايد «كوه بايد شير و پلنگ داشته باشد، نميشود موش نشان داد و گفت عيب ندارد، بزرگ مي شود. بچه شير را هم نشان مي دادند من قبول مي كردم اما در عصر اصلاحات موش را به جاي شير نمي توانستم بپذيرم.»
 


برآورد اشتباه اردوغان تركيه را روي بشكه باروت گذاشت (خبر ويژه)


اردوغان در ماجراي سوريه، تركيه را روي بشكه باروت قرار داده است. او اشتباهات بزرگي مرتكب شد و حتي اگر در جنگ با سوريه پيروز شود، بازنده جنگ خواهد بود.
روزنامه القدس العربي چاپ لندن با انتشار تحليلي كه به موضوع فرونشاندن هواپيماي مسافربري سوريه در خاك تركيه اختصاص داشت، خاطرنشان كرد: اين روزها هيچ كس آرزو نمي كند جاي رجب طيب اردوغان باشد؛ نخست وزيري كه آتش بحران سوريه دامانش را گرفته است و تحول اقتصادي بزرگي كه در دوران 10 ساله حكومتش ايجاد كرده، در معرض نابودي قرار دارد.
سرمقاله اين روزنامه مي افزايد: هوشمندي سوري ها، اردوغان را گرفتار بحراني بسيار خطرناك كرده است؛ حملات حزب كارگران كردستان در جنوب شرق تركيه افزايش يافته،مرزهاي تركيه و سوريه به علت بمباران متقابل متشنج شده است و مخالفان با قدرت تمام به صحنه بازگشته اند و از بحران سوريه براي ضربه زدن به حزب عدالت و توسعه استفاده مي كنند.
نويسنده با بيان اينكه ربودن هواپيماي سوري نه به خاطر قاچاق غيرقانوني بلكه براي انتقام از نظام سوريه بوده يادآور شد: خطوط هوائي مستقيمي ميان مسكو و دمشق وجود دارد و ما معتقديم كه تركيه- هر چقدر هم ارتش نيرومندي داشته باشد- جرأت آن را ندارد كه تجربه توقيف هواپيماي مسافربري سوريه را در خصوص هيچ يك از هواپيماهاي روسيه تكرار كند. دولت تركيه هم اكنون گرفتار دو بحران است؛ نخست درگيري با سوريه كه بحراني قديمي است و دوم، درگيري با روسيه؛ كه در اعتراض به توقيف هواپيماي سوريه، سفر اين ماه ولاديمير پوتين رئيس جمهوري خود به آنكارا را لغو كرد.
القدس العربي همچنين نوشت: اردوغان، تركيه را روي «بشكه باروت» قرار داده است و به سادگي نمي تواند خود را از بالاي كوه به پايين بكشد. هم پيمانان غربي تركيه از اردوغان مي خواهند كه به نمايندگي از آنها وارد جنگ شود، در حالي كه خودشان از دور فقط نظاره گر هستند.
اردوغان در مقابله با سوريه تنها مانده است؛ ديگر نه از نشست هاي موسوم به دوستان سوريه خبري هست و نه متحدي چون آمريكا براي ايجاد منطقه امن يا پرواز ممنوع آمادگي دارد.
به گزارش العالم تحليلگر اين روزنامه با تأكيد بر اين مطلب كه آمريكا از گروه هاي نزديك به القاعده هراسان است و تجربه افغانستان و عراق و ليبي را در ذهن دارد، درباره تنش اخير دمشق- آنكارا مي نويسد: چه بسا نظام دمشق مسأله وجود محموله غيرقانوني در هواپيماي مسافربري سوريه را عمداً مطرح كرد تا اردوغان را در دام خود گرفتار كند و ميان آنكارا و مسكو دشمني ايجاد نمايد، آن هم در شرايطي كه دولت اردوغان 10 روز پيش، توافقنامه اي تجاري به ارزش چند ميليارد دلار با مسكو امضاكرده بود.
القدس العربي درباره نتايج تلخ جنگ براي تركيه تأكيد كرد: اين جنگ باعث بروز فاجعه اقتصادي بزرگي براي تركيه خواهد بود و دستاوردها و ثبات اين كشور از بين خواهد رفت و طرح تبليغاتي «به صفر رساندن مشكلات با همسايگان» كه براي احمد داود اوغلو، وزير امور خارجه تركيه به يك «علامت تجاري ثبت شده» تبديل گشته بود، اعتبار خود را از دست خواهد داد.
روزنامه معروف عرب زبان ادامه داد: اردوغان مرتكب دو اشتباه بزرگ شد؛ نخست اين كه تصور مي كرد درگيري هاي سوريه بيش از چند هفته يا چند ماه طول نخواهد كشيد و نظام سوريه به سرعت سرنگون خواهد شد؛ و اشتباه دوم اين كه گمان مي كرد ائتلاف اعراب و غرب كه به پيشنهاد تركيه تشكيل شد، مي تواند نظام سوريه را مانند نظام ليبي و نظام عراق سرنگون كند.
اين روزنامه در پايان سرمقاله خود چنين نوشت: نظام سوريه در صورت وقوع جنگ چيزي براي از دست دادن نخواهد داشت ولي اردوغان چيزهاي بسياري را از دست خواهد داد. نصيحت ما به اردوغان اين است كه خوددار باشد، زيرا حتي اگر در جنگ با سوريه پيروز هم بشود، باز هم بازنده اصلي اين جنگ خواهد بود، چرا كه آغاز كردن جنگ و حتي پيروزي در آن آسان است، ولي مشكل واقعي پس از جنگ بروز مي كند. اگر اردوغان در مورد سخنان ما ترديد دارد، مي تواند از متحدان آمريكايي خود بپرسد، چرا كه آنها اين حقيقت را عملاً تجربه كرده اند.
 


عواطف مادري هنگام خيانت فرزندان كجا بود؟! (خبر ويژه)

سايت اينترنتي وابسته به شبكه فتنه سبز كه از پاريس به روزرساني مي شود، نامه عفت مرعشي همسر هاشمي رفسنجاني را منتشر كرد.
وي در اين نامه بدون آن كه به 3 سال تأخير در پيگرد و اعمال مجازات قضايي براي فائزه و مهدي هاشمي اشاره كند يا به همكاري وخامت آميز اين دو با آشوب طلبان بپردازد، مي نويسد: مهدي و فائزه عزيزم! همان طور كه پدرتان انتخابات سال 84 را به خدا واگذار كرد، من نيز مي خواهم از اين پس براي خداي خود نامه بنويسم و درد و دل كنم.
گاهي با خود مي گويم تو كه بيش از ده سال زندان و شكنجه آقاي هاشمي را در زمان طاغوت تحمل كردي، چطور چند روز زنداني شدن فرزندانت را تاب نمي آوري؟
تو كه آنهمه سختي و بلا كشيدي و بچه ها را در خردسالي و در روزگار درماندگي با آن همه درد و رنج آشنا كردي، چرا در بزرگسالي نمي خواهي آنها طعم محنت را بچشند؟
وي مي افزايد ندايي از درون به من نهيب مي زند كه آقاي هاشمي در راه آرمانش و براي سرنگوني ستم و حاكميت اسلام آن همه زجر كشيد و ما هم به دنبال او. اما در روزگار حاكميت اسلام، حتي احساس ستم هم تحمل ناپذير است. وانگهي مهدي پاره تن و جگرگوشه من است. باور كنيد من يك مادرم، با دريايي از عاطفه كه تا واپسين لحظات عمرش چيزي از آن كم نمي شود حتي اگر فرزندانش چند دهه از عمر خود را پشت سر گذاشته باشند. به من مي گويند، مگر خون [؟!] فرزند تو از ديگر بچه هاي اين سرزمين رنگين تر است؟ اولا كه آن روز كه بنا به برداشت خود درباره سرنوشت اين كشور و همه بچه هايش حرف زدم، به من گفتند به شما چه مربوط! كسي نگفت درست گفتي! گفتند چه كاره اي كه حرف مي زني؟ غافل از اين كه من مادر همه بچه هاي اين آب و خاك هستم.
در نامه منسوب به عفت مرعشي اضافه شده است: من آن همه زجر را در دوران ستم تحمل كردم كه بچه هاي من، «همه بچه هاي من» آزاد باشند، نه دربند. در همه فراز و نشيب انقلاب، دفاع مقدس و سازندگي و روزگار پس از آن، براي همه بچه هايم مادري استوار و مقاوم بودم، اما امروز كمر آن مادر خميده است. آنها كه پيش از اين به من مي گفتند «تو چه كاره اي»، امروز حق ندارند كه عاطفه ام به فرزندم را به بهانه بچه هاي اين سرزمين سرزنش كنند. آنها آنقدر دنيا را سياه و سفيد ديده اند كه دچار كور رنگي شده اند. مگر آنها رنگ خون شهدا را هنوز به ياد دارند كه با ميراث آنها چنين مي كنند؟ مگر آنها رنگ خون ديگر بچه ها را مي بينند كه... آنها حتي نمي دانند، يا نمي خواهند يا چشم خود فرو بسته اند كه معني مادر را بفهمند. من يك مادرم، مثل همه مادران داغدار[؟!] ديگر. صداي من صداي همه آنهاست و همه فرزندان دربند مانند مهدي و فائزه. اگر درد آنها را با همه وجودم حس نمي كردم، امروز اين همه نگران مهدي نبودم. هرگاه به ياد او مي افتم، با خود مي گويم، آنچه بر سر ديگران آمد، آيا بر سر فرزندم هم خواهد آمد درون جانم آتش مي گيرد، همان طور كه چندي است اين سوز رهايم نمي كند.
صرف نظر از هويت نويسنده يا نويسندگان اين متن عاطفي شايسته يادآوري است كه فائزه هاشمي در دوره اصلاحات به واسطه روزنامه زنجيره اي زن با برخي محافل ضدانقلاب پيوند كامل برقرار كرد كه نمونه آن افتضاح مصاحبه با فرح پهلوي بيوه شاه معدوم بود. او همچنين در فتنه انگيزي 3 سال پيش كه نهايتا به هتاكي اوباش ضدانقلاب عليه ساحت امام حسين عليه السلام و هجمه عليه قانون اساسي و امام و رهبري ختم شد، در معركه گيري هاي خياباني حضور داشت و آن چه اين گستاخي را به وي مي داد احساس مصونيت - به خاطر حفظ حرمت آقاي هاشمي از سوي نظام- بود. بدين ترتيب وي با سه سال تأخير و با كمترين حد مجازات، براي اجراي حكم 6 ماه زندان روانه اوين شد.
از سوي ديگر هر چند درباره كارنامه مهدي هاشمي گفتني زياد است اما يك قلم از انحرافات نامبرده در اظهارات حمزه كرمي مديركل سياسي دفتر رئيس جمهور در دولت سازندگي بازتاب يافته مبني بر اينكه مهدي هاشمي اقدام به پولشويي هاي چندميلياردي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كرد تا ضمن تأمين بخشي از هزينه هاي انتخاباتي، فرصت تخريب هاي بعدي عليه نظام را فراهم كند. وي بعدها با راه اندازي سايت جمهوريت - با سوءاستفاده از امكانات دانشگاه آزاد- اقدام به دروغ پراكني عليه نظام و القاي تقلب كرد.
بدين ترتيب سوال اين است كه فائزه و مهدي هاشمي آيا به خاطر وفاداري به ارزش هاي انقلاب مورد مأاخذه حداقلي قرار گرفته اند يا به اعتبار استفاده از انواع امتيازات در خدمت محافل ضد انقلاب؟! و خانم عفت مرعشي از كدام خون فرزندانش سخن مي گويد؟ آيا سوابق مبارزاتي آقاي هاشمي مي تواند ابزار مناسبي در خدمت همسر ايشان براي توجيه تحركات جاده صاف كنانه فرزندان در خدمت ضدانقلاب باشد؟!
در اين ميان گمانه جدي اي نيز وجود دارد و آن اينكه محافل سرخورده ضد انقلاب سعي دارند با تحريك عواطف برخي اطرافيان آقاي هاشمي، او را به سمت و سوي تعارض با قانون و دستگاه قضايي سوق دهند. در غير اين صورت همراهي فائزه و مهدي هاشمي با گروهك هايي كه روي نام اسلام در شعار جمهوري اسلامي خط كشيدند و به تصوير حضرت امام خميني(ره) جسارت كردند و حتي حرمت روز عاشوراي حسيني(ع) را نگه نداشتند، هيچ جاي توجيه و حمايت ندارد.


 


اي صد هزار جان مقدس...! بيا شمع ها رو فوت كن! (خبر ويژه)

خاتمي شمع كيك تولد 69سالگي خود را فوت كرد. دعايي مديرمسئول روزنامه اطلاعات اين جشن تولد را براي خاتمي گرفته بود.
اين جشن تولد با تعريف و تعارف و تمجيدهاي متقابل خاتمي و دعايي همراه بود. به گزارش سايت وابسته به خاتمي، وي مي گويد «اين گونه مراسم بايد براي بزرگداشت افرادي چون سيدمحمود دعايي با سابقه درخشان و شخصيت ممتاز و دوست داشتني برگزار شود». خاتمي همچنين گفته كه برگزاري اين جلسه در اين موقعيت كه بسياري از بزرگان ما در حصر به سر مي برند و تعداد زيادتري در حبس هستند كمي ناگوار هست.
دعايي هم ضمن اهداي سبد گلي به خاتمي در كلماتي مبالغه آميز گفت: سبد 69 گل آتشين تقديم شما جناب آقاي خاتمي كه درونتان آتش است و شعله هاي وجودتان ما را گرفته است. آقاي خاتمي حجت دين داري خيلي از ما ها هستند. در دوراني هستيم كه آئين و دين و همه مقدساتمان در معرض تحريف است و چيزي كه پناه و مرجع ماست صداقت و پاكي و تحمل و بردباري و همه خوبي ها و فضائل ايشان است و بر همه ما حجت هستند.
از سوي ديگر حاضران لوحي به خاتمي به همراه قاليچه به وي هديه كردند. متن لوح نيز آميخته به انواع اغراق ها بود از جمله اين غزل ديوان شمس كه مي گويد «پنهان مشو كه روي تو به ما مبارك است- نظاره تو بر همه جان ها مبارك است... اي صد هزار جان مقدس فداي او- كايد به كوي عشق كه آنجا مبارك است». در اين لوح همچنين نوشته شده بود«تولد شما در پاييز برگ ريز، نمادي از بهار در خزان است و اميد در نااميدي و شادي و مهر به هنگام سردي و بي وفايي». بنابر اين گزارش، جشن تولد خاتمي با دف نوازي همراه شد و سپس حاضران قاليچه اي را به وي هديه كردند.
ادعاي صدهزار جان مقدس فداي خاتمي در حالي است كه وي براي شركت در انتخابات مجلس مجبور شد به شكل پنهاني در يكي از روستاهاي اطراف وادان رأي بدهد اما لو رفتن همين اتفاق نيز باعث سرزنش شديد وي از سوي اغلب مدعيان حمايت از اصلاح طلبي شد. معترضان مدعي بودند خاتمي سياست تحريم اتخاذ شده از سوي اصلاح طلبان را بي اعتبار كرده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14