(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 مهر 1391 - شماره 20330

حديث دشت عشق
وزير ورزش و جوانان از تمايلش براي ادامه استيضاح در مجلس گفت
عباسي: ورزش درخشان ترين دوران حيات خود را سپري مي كند
اخبار كوتاه از فوتبال
حضور قطعي 6 تيم در ليگ كشتي آزاد
مشكلات مالي به قوت خود باقيست
 تصميم قلعه نويي براي استعفا از سرمربيگري استقلال
سوريان چهارمين فرنگي كار پرافتخار تاريخ كشتي جهان
خبري كه ستاره دووميداني جهان اعلام كرد
بولت: مي خواهم بعد از دووميداني ، فوتبال بازي كنم
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمد محمدي»
گل پرپردشت كرب و بلا
مادرش را از دست داده و خود مراقب پدر معلولش بود. از آيت الله ايزدي در نجف آباد پرسيد: «براي ادامه تحصيل به قم بروم و يا از پدر معلولم حفاظت كنم؟» ايشان ترجيح دادند شهيد محمد در نجف آباد بماند و درسش را بخواند و به پدرش كمك كند. وقتي پدرش از دنيا رفت، او هم عازم جبهه هاي حق عليه باطل شد تا حرمت خون شهيدان را پاس دارد و در راه خدا جانفشاني كند. عمليات كربلاي 4 بود و شور و شوق عاشقي خدا و جزيره ام الرصاص، مسلخ عاشقان بي قراري بود كه خدا را بر خود ترجيح مي دادند و پاي كوبان و جان افشان به قربانگاه رفتند و محمد هم يكي از اين قبيل عاشقان بود. چهار ماه و بيست روز از زندگيش در جبهه گذشت و اين فرصت تمامش مجاهدت بود و پايانش شهادت.
شهيد محمدي يكي از معاونين گروهان در گردان ياسر از لشكر نجف اشرف بود كه سه بار قبل از شهادت مجروح گشته بود. طلبه بسيجي شهيد «محمد محمدي»، سال 1341 در نجف آباد متولد شد و در 4/10/1365 در عمليات كربلاي 4 (جزيره ام الرصاص) به شهادت رسيد.
 


وزير ورزش و جوانان از تمايلش براي ادامه استيضاح در مجلس گفت

عباسي: ورزش درخشان ترين دوران حيات خود را سپري مي كند

وزير ورزش و جوانان با تأكيد بر اينكه اوضاع ورزش بسيار مطلوب است گفت: انتخابات كميته ملي المپيك در دو ماه آينده و طبق برنامه برگزار خواهد شد.
نشست مشترك وزير ورزش و جوانان و رؤساي فدراسيون هاي ورزشي و همچنين رؤساي انجمن هاي ورزشي در سالن اجتماعات اين وزارتخانه تشكيل شد. در اين نشست محمد عباسي با بيان اينكه ورزش كشور در اوضاع بسيار خوب و مطلوبي قرار دارد گفت: اين فضا و اين موفقيت هاي كم نظيري كه نصيب ورزش ايران اسلامي در المپيك و پارالمپيك و ساير مسابقات و ميادين ورزشي شده است ثمره تلاش همه شما فدراسيون ها و هيأت ها و ثمرات تلاش هاي مربيان سازنده و ورزشكاران در سراسر كشور است.
وي افزود: متأسفانه برخي مي خواهند به گونه اي القا كنند كه اتفاقات ريز و جزئي كه در همه جا ممكن است رخ بدهد چالشي بزرگ براي ورزش و جوانان است در حالي كه با حضور رؤسايي توانمند و كاربلد همانند شما و استعدادهاي نابي كه در ورزش كشور وجود دارد و مربيان دلسوز در همه نقاط ايران ورزش ما مسير ترقي را طي مي كند و از هم اكنون بايد براي ميادين آينده آسيايي و جهاني و المپيك كار كنيم و برنامه هاي خود را به پيش ببريم.
عباسي گفت: براساس آنچه كه رئيس جمهور ترسيم كرده ما در بازيهاي آسيايي كره بايد مكان دوم و سوم را بدست بياوريم و در المپيك بعدي جزو 10 كشور برتر جهان قرار گيريم و اهداف و برنامه ريزيها در همين جهت صورت خواهد گرفت و ما از هم اكنون و بلافاصله بعد از المپيك براي نيل به اين اهداف كار خود را شروع كرده ايم.
وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه پيشرفت و پيشبرد اهداف و هدف گذاري براي آنچه كه رئيس جمهور ترسيم كرده اند نياز به بودجه ها و امكانات خاص خودش را دارد افزود: ما سعي مي كنيم اين اولويت ها را در دولت و مجلس مطرح كنيم و مجوزها و بودجه هاي لازم را بگيريم چرا كه همه اذعان دارند موفقيت هاي قهرمانان ما در المپيك و پارالمپيك و ساير مسابقات باعث بالا رفتن حس خود باوري و ايجاد شور و نشاط اجتماعي شده است. بنابراين اگر بخواهيم اين روند را با سرعت بيشتر ادامه دهيم و موفقيت ها تكرار شود نياز به بودجه هاي مناسب هم دارد كه هم دولت محترم و هم نمايندگان مجلس توجه خاصي به اين مهم دارند.
عباسي در بخشي از صحبتهاي خود به انتخابات كميته ملي المپيك اشاره كرد و گفت: انتخابات طي دو ماه آينده، طبق برنامه و روال عادي خود برگزار خواهد شد.
وزير ورزش و جوانان به بحث استيضاح اشاره كرد و افزود: اي كاش استيضاح ادامه پيدا مي كرد تا همه زواياي ورزش و موفقيت ها را براي مردم عزيزمان بيان مي كردم كه خوشبختانه هم خود مجلس محترم و هم مردم متوجه شدند كه ورزش يكي از پرافتخارترين و درخشان ترين دوران حيات خود را سپري مي كند. وي همچنين از معاون ورزشي خود خواست تا هرچه سريعتر با هماهنگي رؤساي فدراسيون ها نسبت به برنامه ريزي دقيق و مدون در خصوص برنامه هاي اين فدراسيون ها براي بازيهاي آينده آسيايي اقدام كند. در اين نشست براي نخستين بار رؤساي انجمن هاي ورزشي فدراسيون انجمن هاي ورزشي حضور داشتند و همچنين معاونين و مديران ستادي وزارت ورزش و جوانان نيز حضور داشتند، برخي از رؤساي فدراسيون هاي ورزشي نيز به بيان ديدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.
سرويس ورزشي كيهان: ذكر اين توضيح ضروري است كه وزير ورزش و جوانان در حالي مدعي مي شود كه ورزش درخشان ترين دوران حيات خود را پشت سر مي گذارد كه در همين مقطع زماني فعاليت هاي يكي دو فدراسيون ورزشي به حالت تعليق درآمده و با آخرين نامه IOC انتخابات برخي فدراسيون هاي ورزشي نيز ابطال شده است!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

بازديد رئيس مجلس از تمرينات تيم ملي
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز با حضور در كمپ اردوي تيم هاي ملي فوتبال و فوتسال از نزديك در جريان روند آماده سازي اين تيم ها قرار خواهد گرفت. تيم ملي فوتبال كشورمان در ادامه بازي هاي مقدماتي جام جهاني برزيل روز سه شنبه 25 مهرماه در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم ملي كره جنوبي مي رود.
برنامه بازي هاي تيم ملي در مقدماتي جام ملت هاي آسيا
تيم ملي در نخستين ديدار خود در چارچوب مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا در تاريخ 18 بهمن با لبنان ديدار مي كند. تيم فوتبال ايران در گروه دوم رقابت هاي جام ملت هاي آسيا 2015 با تيم هاي لبنان، تايلند و كويت همگروه شده است. كميته برگزاري اين رقابت ها برنامه بازي هاي تيم هاي حاضر در مرحله مقدماتي را اعلام كرد. برنامه بازي هاي تيم ملي ايران به اين شرح است: ¤ ايران- لبنان: تهران ورزشگاه آزادي، چهارشنبه 18 بهمن 91 ¤ كويت- ايران: كويت، جمعه دوم فروردين 92 ¤ ايران- تايلند: تهران ورزشگاه آزادي، سه شنبه 23 مهر 92 ¤ تايلند- ايران: بانكوك، جمعه 24 آبان 92 ¤ لبنان- ايران: بيروت، سه شنبه 28 آبان 92 ¤ايران- كويت: تهران، ورزشگاه آزادي، چهارشنبه 14 اسفند.
ديدار تداركاتي پرسپوليس با سايپا شمال
تيم فوتبال پرسپوليس درديداري تداركاتي فردا به مصاف تيم سايپاي شمال مي رود. براساس برنامه ريزي مربيان تيم پرسپوليس سرخپوشان پايتخت عصر روز يكشنبه در ورزشگاه تختي تهران به ديدار تيم سايپاي شمال مي روند. اين بازي تداركاتي از ساعت 16 روز يكشنبه در ورزشگاه تختي تهران برگزار خواهد شد و تماشاي آن براي هواداران پرسپوليس رايگان خواهد بود.
جلسه هم انديشي فوتسال و غايبان بي شمار
نشست هم انديشي و نقد و بررسي برنامه هاي تيم ملي فوتسال پيش از حضور در جام جهاني تايلند در غياب بسياري از صاحب نظران برگزار شد. محمود خوراكچي، رضا لك، علي رعدي، عليرضا خسروي، مهدي غياثي، محمد باقري و رضا عقابي تنها نمايندگان منتقدين اين روزهاي فوتسال در اين نشست بودند و در اين جمع افرادي مثل حسين شمس، مهدي ابطحي، ناصر صالح، محمدرضا حيدريان، علي افضل، حسين افضلي، حميد بي غم و بسياري ديگر حضور نداشتند. همچنين به اين نشست، مديران باشگاه ها هم فراخوانده شده بودند كه در اتفاقي جالب هيچ مديري به اين جلسه نرفت. البته پيش از اين نيز تعدادي از اين كارشناسان اعلام كرده بودند در اين جلسه حاضر نمي شوند و برگزاري آن را به نوعي جلسه اي براي بستن دهان كارشناسان عنوان كرده بودند.
رويانيان: ساموئل را مي خواهيم اما انصاري فرد و زايد را به استقلال نمي دهيم
مدير عامل باشگاه پرسپوليس از مذاكره براي جذب ساموئل هافبك تيم فوتبال استقلال خبر داد اما تاكيد كرد؛ قرار نيست بازيكني از پرسپوليس با ساموئل معاوضه شود. محمد رويانيان گفت: درباره معاضه ساموئل با بازيكني از پرسپوليس بايد بگويم كه چنين چيزي صحت ندارد و قرار نيست ما يكي از بازيكنان خودمان را با ساموئل معاوضه كنيم و تاكنون هيچ مذاكره اي در اين باره انجام نشده و اگر قرار باشد ساموئل به پرسپوليس بيايد صحبت براي معاوضه يك بازيكن نكرده ايم. رويانيان درباره كريم انصاري فرد و ايمون زايد نيز به سايت پرسپوليس گفت: به هيچ عنوان اين دو بازيكن را از دست نمي دهيم. آنها پرسپوليسي هستند و مورد علاقه هواداران. انصاري فرد و زايد بازيكنان خوبي هستند كه قصد از دست دادن آنها را نداريم.
دردسر تازه براي ستاره سابق بلغارستان
پليس شيكاگوي آمريكا در نظر دارد در خصوص مشت زدن ستاره سابق فوتبال بلغارستان به يك روزنامه نگار بلغاري تحقيقاتي را به عمل بياورد. استويچكوف در مراسم پانزدهمين سالگرد تاسيس باشگاه فاير كه در هيستوري ميوزيوم شيكاگو برگزار شد به صورت اسوتلوزار مومچيلوف، مالك بلغارستاني روزنامه بولگاريا نو كه در آمريكا منتشر مي شود، مشت كوبيد.
پيروزي پرگل برزيل مقابل عراق
ميزبان جام جهاني 2014 در ديداري دوستانه مقابل عراق به پيروزي پر گل رسيد. پنجشنبه شب دو ديدار دوستانه انجام شد كه در يكي از اين مسابقات تيم ملي برزيل توانست 6 بر صفر عراق را درهم بكوبد.در اين ديدار كه در ورزشگاه شهر مالمو سوئد برگزار شد، كاكا پس از دو سال دوري از تيم ملي به ميدان رفت و گلزني كرد.گل هاي تيم مانو منزس را اسكار 22، 27، كاكا 48، هالك 56، نيمار 75 و لوكاس مورا 80 به ثمر رساندند.
پيروزي استقلال برابر مس
استقلال و مس كرمان در ديداري دوستانه در كمپ باشگاه استقلال با يكديگر روبه رو شدند. اين بازي با نتيجه يك بر صفر به سود استقلال به پايان رسيد. تك گل استقلال را سيدامين منوچهري در دقيقه 23 به ثمر رساند.
 


حضور قطعي 6 تيم در ليگ كشتي آزاد

سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي از انجام اقدامات قانوني و حضور قطعي 6 تيم در رقابت هاي ليگ كشتي آزاد خبر داد.
عباس نمازيان ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: پس از تمديد مهلت ثبت نام تيم هاي شركت كننده در رقابت هاي ليگ كشتي آزاد امسال،شاهد اقدامات جدي تري از سوي باشگاه ها بوديم كه خوشبختانه تا به امروز حضور 6 تيم در اين پيكارها قطعي شده است.
وي تصريح كرد: تا امروز حضور تيم هاي ثامن الحجج(ع) سبزوار، فولاد ما هان اصفهان، صدراي داماش بابل، پرسپوليس جويبار، صدراي زيرآب و سايپاي شمال در رقابت هاي ليگ كشتي آزاد امسال قطعي شده و تيم هاي اكسير بروجرد و گاز مازندران نيز بزودي با انجام اقدامات لازم به جمع اين تيم ها ملحق خواهند شد. همچنين در تلاشيم تا زمينه حضور تيم نفت را نيز در ليگ امسال مهيا كنيم كه رايزني هاي لازم براي انجام اين كار همچنان ادامه دارد. سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي ادامه داد: پيكارهاي ليگ كشتي آزاد را حداقل با هشت تيم از اواخر آذرماه استارت خواهيم زد كه اميدوارم اين رقابت ها بتواند كمك فني و مالي خوبي براي مربيان و كشتي گيران كشورمان محسوب شود.
به گفته نمازيان با توجه به اعلام آمادگي اين تيمها براي حضور در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد، مراسم قرعه كشي پيكارها بلافاصله بعد از پايان مهلت اعلام شده (10 آذرماه) برگزار مي شود.

 


مشكلات مالي به قوت خود باقيست

تصميم قلعه نويي براي استعفا از سرمربيگري استقلال

در شرايطي كه مشكلات مالي باشگاه استقلال تهران به قوت خود باقيست روز گذشته خبرهايي در خصوص احتمال استعفاي مديرعامل و سرمربي اين باشگاه منتشر شد.
استقلال تهران از معدود باشگاه هايي است كه از ابتداي اين فصل تا به امروز پولي را به بازيكنان خود پرداخت نكرده است؛ پس از آنكه چند بازيكن نسبت به برآورده نشدن خواسته هاي مالي خود از سوي باشگاه، معترض شدند حالا خبر مي رسد كه امير قلعه نويي نيز قصد دارد در اعتراض به شرايط موجود از سمت خود استعفا كند. روز گذشته منصور پورحيدري مديرفني استقلال تصميم سرمربي اين تيم براي استعفا در جلسه هيات مديره باشگاه را تاييد كرد و گفت: استقلال شرايط بدي دارد و بازيكنانش هنوز يك ريال هم دريافت نكرده اند. پورحيدري در توضيح اين مطلب يادآور شد: امير قلعه نويي در جلسه با اعضاي هيات مديره گفته بود كه به خاطر مشكلات مالي ديگر نمي تواند با بازيكنان رودررو شده و تاكيد كرده بود با اين وضعيت از سرمربيگري استقلال كناره گيري مي كند. وي تاكيد كرد: الان حدود 12 هفته از ليگ برتر گذشته است اما بازيكنان ما هنوز به اندازه بازيكنان فجرسپاسي و تراكتورسازي هم پول نگرفته اند. با اين شرايط نمي توان انتظار داشت كه هم در ليگ قهرمانان آسيا هم در ليگ برتر موفق باشيم. پورحيدري ادامه داد: فكر مي كنيد چرا بازيكنان ما مي روند و ديگر برنمي گردند؟ آنها خسته شده اند! اگر اين روند ادامه پيدا كند شايد بقيه هم بروند و ديگر برنگردند.
امير قلعه نويي سرمربي استقلال نيز در اين باره گفت: فكر مي كنم بعضي ها دوست ندارند تيم ما شكل بگيرد. 50 درصدي كه يك مدير عامل بايد درآمدزايي كند انجام شده است. اين در شرايطي است كه فتح الله زاده در اين مسير اذيت هم شد. ولي حالا شرايط ما حاد است و جاي تعجب دارد كه كسي توجه نمي كند. همه تيم هاي دولتي تاكنون پول گرفته اند به جز استقلال. چنين شرايطي براي استقلال خوب نيست و فكر مي كنم با شرايط روحي كه من دارم كار براي ما مشكل است. كارمان به جايي رسيده است كه به دنبال اين هستيم كه براي بعضي از افرادي كه عضو كادر پشتيباني تيم هستند يك ميليون تومان جور كنيم. در حال حاضر فوتبال به اين شكل نيست و براي من جاي تعجب دارد كه چرا عباسي نسبت به اين موضوع بي تفاوت است.
وزارتخانه به تعهدات خود عمل نكرد؟!
از سوي ديگر خبرهايي نيز مبني بر احتمال كناره گيري مديرعامل استقلال مخابره شده است؛ علي فتح الله زاده نيز چندين بار اعلام كرده كه قادر به تامين تمام هزينه هاي استقلال نيست و انتظار دارد كه وزارت ورزش و جوانان طبق توافق گذشته بودجه اي را به اين باشگاه اختصاص دهد. البته به نظر مي رسد مشكلات مالي ورزش تنها به باشگاه استقلال خلاصه نشده است زيرا خبرهاي دريافتي حكايت از آن دارد كه وزارت ورزش و جوانان 3، 4 ماهي است كه با مشكلات مالي دست و پنجه نرم مي كند تا جايي كه حتي گفته مي شود حقوق پرسنل برخي مجموعه هاي ورزشي از جمله آزادي پرداخت نشده است! مديرعامل استقلال بارها در مصاحبه هاي خود تاكيد كرده است كه وزارت ورزش و جوانان تعهد داده بود كه نيمي از هزينه هاي باشگاه استقلال را متقبل شود اما تا به امروز به تعهدات خود عمل نكرده است.
 


سوريان چهارمين فرنگي كار پرافتخار تاريخ كشتي جهان

 حميد سوريان در رده چهارم پرافتخارترين فرنگي كاران تاريخ كشتي جهان قرار گرفت.
در رده بندي پرافتخارترين كشتي گيران تاريخ جهان بر حسب مدالهاي طلاي كسب شده در مسابقات جهاني و المپيك، حميد سوريان با مدال طلايي كه در المپيك لندن به دست آورد خود را در جمع بهترين هاي تاريخ كشتي فرنگي جهان قرار داد. سوريان كه پنج مدال طلاي جهان را در كارنامه خود داشت با قهرماني در المپيك 6 مداله شد و پس از الكساندر كارلين از روسيه، والري رزانتسف از شوروي سابق و مياين لوپز از كوبا، به عنوان چهارمين فرنگي كار پرافتخار تاريخ كشتي جهان رسيد. همچنين عبدالله موحد دارنده شش مدال طلاي كشتي آزاد جهان و المپيك در بين 10 آزادكار پرافتخار تاريخ جهان قرار دارد. در بين پرمدال ترين كشتي گيران نيز الكساندر كارلين و بروس بومگارتنر از آمريكا با 13 مدال جهان و المپيك در صدر قرار دارند.
كشتي گيران پرافتخارفرنگي تاريخ جهان
1- الكساندرگر كارلين از روسيه با 12 مدال طلا (3 طلاي المپيك 1988، 1992 و 1996 و 9 طلاي جهان)
2- والري رزانتسف از شوروي سابق با 7 مدال طلا (2 طلاي المپيك 1972 و 1976 و 5 طلاي جهان)
3- مياين لوپز از كوبا با 6 مدال طلا (2 طلاي المپيك 2008 و 2012 و 4 طلاي جهان)
4- حميد سوريان از ايران با 6 مدال طلا (يك طلاي المپيك 2012 و 5 طلاي جهان) (توضيح: لوپز به دليل داشتن دو طلاي المپيك بالاتر از سوريان قرار گرفته است.)
5- نيكولاي بالبوشين از شوروي سابق با 6 مدال طلا (يك طلاي المپيك 1976 و 5 طلاي جهان)
6- پتار كروف از بلغارستان (2 طلاي المپيك 1968 و 1972 و 3 طلاي جهان.)
توضيح: در اين رده بندي تنها مدال هاي طلاي كسب شده در مسابقات المپيك و جهاني ذكر شده است.
 


خبري كه ستاره دووميداني جهان اعلام كرد

بولت: مي خواهم بعد از دووميداني ، فوتبال بازي كنم

ركورددار مواد 100 و 200 متر دووميداني المپيك بار ديگر از علاقه خود نسبت به فوتبال سخن گفت و اينكه مي خواهد پس از دوران بازنشستگي، به اين رشته بپردازد.
«يوسين بولت» گفت: من گفته ام كه دوست دارم فوتبال را امتحان كنم. هميشه دوست داشتم كه فوتبال را امتحان كنم. شايد در پايان دوران دوندگي بتوانم اين رشته را هم آزمايش كنم. فوتبال را از طريق تلويزيون دنبال مي كنم و بازي بازيكنان فوتبال را مي بينم. هميشه با دوستانم فوتبال بازي مي كنيم. بچه كه بودم در جامائيكا فوتبال بازي مي كرديم و من خيلي هم خوب فوتبال بازي مي كردم. فكر مي كنم اين چيزي است كه دوست دارم امتحانش كنم. بولت سه روز قبل گفته بود دوست دارد در المپيك 2016 ريودوژانيرو از مدال هاي طلاي خود در مواد 100 و 200 متر دفاع كند. اين دونده 26 ساله جامائيكايي گفته كه دوست دارد توان خود را در ديگر مواد دووميداني افزايش دهد. وي گفت: مي خواهم ماده ديگري را براي رقابت پيدا كنم. من مي توانم در 400 متر هم بدوم اما نمي خواهم اين كار را انجام دهم. مي توانم تلاش كنم تا در هر دو ماده ام سريع تر بدوم. بايد ببينم در آغاز فصل چه تصميمي خواهم گرفت.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي وزنه برداري نوجوانان ايران نايب قهرمان رقابت هاي جام پادشاهي تايلند شد. با 3 مدال طلايي كه پيمان جان در آخرين روز رقابتهاي جام پادشاهي تايلند در دسته 105 كيلوگرم بدست آورد، جمع مدالهاي تيم 7 نفره ايران به 18 رسيد. با اين نتايج نوجوانان ايراني موفق شدند با كسب 6 مدال طلا، 5 مدال نقره و 7 مدال برنز و كسب 519 امتيازي تيمي، بعد از تيم 8 نفره جوانان تايلند نايب قهرمان شوند.
¤ تيم ملي كانويينگ ايران به دليل تعليق فدراسيون قايقراني ايران در رقابت هاي شبيه سازي شده قهرماني آسيا در ازبكستان شركت نمي كند.
¤ علي اكبرنژاد رئيس هيئت كشتي استان تهران بنا به دلايلي كه آنرا عدم حمايت كافي از سوي متوليان ورزش استان خوانده است از سمت خود استعفا كرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14