(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 مهر 1391 - شماره 20330

بسيج جامعه پزشكي راه اندازي كرده است
كاروان سيار دندانپزشكي رايگان در جنوب تهران
برآورد چمران از هزينه بازسازي آذربايجان شرقي
قبل از زلزله 90 ميليارد تومان بعد از زلزله 900 ميليارد تومان!
شرجي هوا در خوزستان به مرز 93 درصد رسيد
مركز امور مدارس خارج از كشور اعلام كرد
شهريه تحصيل اتباع خارجي از 100 تا 300 هزار تومان
مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر اعلام كرد
فوت 2 زائر در بيمارستان هاي مدينه منوره
هاديانفر خبر داد
تسلط كامل پليس فتا بر تمامي سايت ها و شبكه هاي اجتماعي
رانش زمين ، راه ارتباطي 9 روستاي آمل را بست
پرداخت 70 درصد جريمه هاي بالاي يك ميليون تومان
رويدادهاي خارجي
از سوي معاون وزير بهداشت
ممنوعيت تبليغ 10 قلم كالا اعلام شد
جعفري: آتش سوزي در پالايشگاه تهران صحت ندارد
باز هم گودبرداري غيراصولي!
 ريزش ساختمان جان 2 كارگر جوان را گرفت
توسط يگان درياباني جزيره قشم انجام شد
كشف بيش از 71 هزار ليتر گازوئيل قاچاق
اعتصاب عجيب يك زن!
تلف شدن 3 پلنگ كمياب
بارش سنگين برف در استراليا
رستوراني براي نجات معتادان!
تلفات مننژيت در آمريكا


بسيج جامعه پزشكي راه اندازي كرده است

كاروان سيار دندانپزشكي رايگان در جنوب تهران

مسئول امداد و درمان سازمان بسيج جامعه پزشكي تهران از ارائه خدمات دندانپزشكي رايگان به مردم مناطق كم برخوردار تهران با استقرار كانكس سيار دندانپزشكي خبر داد.
مسعود جهانگيري در گفت وگو با فارس، با اشاره به استقرار كانكس سيار دندانپزشكي بسيج جامعه پزشكي تهران در منطقه 18 (يافت آباد) يكي از مناطق كم برخوردار تهران گفت: اين كانكس سيار با استقرار در پارك الغدير خدمات متعدد كشيدن دندان، ترميم دندان و جرم گيري را به صورت رايگان انجام مي دهد.
وي افزود: بيماران مدتي قبل با فراخواني كه توسط كانون بسيج جامعه پزشكي شبكه بهداشت غرب تهران صورت پذيرفت معاينه و ويزيت شدند كه پس از ارجاع به اين كانكس سيار دندانپزشكي خدمات متعدد دندانپزشكي را به صورت رايگان دريافت مي كنند.
جهانگيري با اشاره به انجام خدمات ديگر دندانپزشكي از جمله عصب كشي گفت: اين كانكس سيار دندانپزشكي با عنوان «شهيده كاووسي» تاكنون به 60 نفر خدمات متعدد دندانپزشكي رايگان ارائه كرده است.
وي خاطرنشان كرد: اين كانكس سيار دندانپزشكي تا 25 مهر به فعاليت خود ادامه خواهد داد و اميدواريم از روز شنبه 22مهر اين كانكس به شهرك وليعصر(عج) منتقل شود تا بتوانيم روزانه به 15 نفر خدمات رايگان دندانپزشكي ارائه دهيم.
 


برآورد چمران از هزينه بازسازي آذربايجان شرقي

قبل از زلزله 90 ميليارد تومان بعد از زلزله 900 ميليارد تومان!

رئيس شوراي عالي استان ها در برآوردي هزينه بازسازي مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي را در قبل از زلزله 90 ميليارد تومان و پس از زلزله را 900 ميليارد تومان اعلام كرد.
مهندس مهدي چمران در شصتمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها كه در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد با اعلام اين مطلب از اينكه تاكنون در زمينه پيشگيري از بلاياي طبيعي آمادگي هاي لازم براي مقابله فراهم شود ابراز تأسف و انتقاد كرد و گفت: بايد در اين بخش دستگاه هاي مربوطه حضور پررنگي داشته باشند تا بتوانيم در شرايط بحران از آمار تلفات جاني و مالي بكاهيم.
رئيس شوراي عالي استان ها با اشاره به بروز زمين لرزه هاي 6 ريشتري در هر هفته در ژاپن و در بر نداشتن هيچ گونه خساراتي گفت: در آذربايجان شرقي با وقوع زمين لرزه 170 هزار خانه خراب مي شود. بلاياي طبيعي وجود دارد جزئي از طبيعت است و نيز بايد آن را جزئي از زندگيمان بدانيم. در حال حاضر برآورد شده است كه در چند شهر زلزله زده ورزقان، هريس و اهر بايد 900 ميليارد تومان هزينه شود تا اين مناطق بازسازي گردند اما اگر قبل از وقوع زمين لرزه به آن فكر مي شد با هزينه اي بالغ بر 90 ميليارد تومان مي توانستيم اين مناطق را نوسازي و مقاوم سازي كنيم.
رئيس شوراي عالي استان ها با اشاره به بافت هاي فرسوده در شهرها و كلانشهرها خاطرنشان كرد: هنوز كار مناسبي براي بازسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده صورت نگرفته است و در اين بخش ما با مشكل روبرو هستيم.
وي با بيان اينكه نمايندگان شوراي عالي استان ها در شهرها و روستاهاي خود مسئوليت دارند و از همه مهمتر و بزرگتر مسئوليت بنده در بافت هاي فرسوده شهر تهران است، افزود: به هر حال اميدواريم در اين روز مسئولان با برگزاري نشست هاي تخصصي تصميمات خوبي را بگيرند و دوستان ما در وزارات كشور و ستاد حوادث غيرمترقبه بايد با انجام يك كار تخصصي از اثرات بلاياي طبيعي بكاهند اينگونه نيست كه افراد بيكار را بر سر اين كار بگذارند بلكه افراد شاغل در اين زمينه بايد متخصص باشند.
وي از امدادگران جمعيت هلال احمر و مراكز امدادرساني تشكر كرد، گفت: به هر حال در مناطقي كه بلاياي طبيعي رخ مي دهند سرعت عمل مردم باز هم بيشتر از ساير نهادهاست.
چمران در اين مراسم هيچ اشاره اي به بافت هاي فرسوده كلان شهر تهران و دلايل عدم بازسازي به موقع اين بافت ها پيش از وقوع زلزله احتمالي نكرد.
هفته آينده مشكل خيابان 17 شهريور رفع مي شود
چمران در حاشيه اين اجلاس در جمع خبرنگاران حضور پيدا كرد و به عنوان رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به مشكلات ترافيكي و گلايه شهروندان تهراني از پروژه خيابان 17 شهريور و ميدان شهدا، گفت: در جلسه گذشته شوراي شهر تهران اين موضوع با حضور مسئولان راهنمايي و رانندگي تهران و شهرداري بررسي شد كه در نهايت مسئولان اين دو نهاد وعده دادند تا پايان هفته آينده مشكل ترافيكي اين محدوده برطرف شود.
چمران اضافه كرد: يكي ديگر از موضوعاتي كه در شوراي عالي استان ها به آن توجه ويژه اي شده، اين است كه هيچ شهري نبايد بدون شهردار باشد و شوراها بايد در كمترين زمان ممكن سرپرست و شهردار آن شهر را انتخاب كنند.
رئيس شوراي شهر تهران در پايان در خصوص جداسازي ري از تهران و آخرين نتايج جداسازي و انتخاب شهردار ري گفت: اين موضوع در حال حاضر بين مسئولان شهري و استانداري و وزارت كشور مورد بحث قرار دارد ضمن اينكه براساس قوانين و مقررات شهردار را بايد شوراي شهر انتخاب كند كه متأسفانه برخي از دوستان قوانين و مقررات را اجرا نمي كنند.
وي با بيان اينكه درختان و مراتع از جاري شدن سيل جلوگيري مي كند، گفت: جالب آنجا است كه هر ساله در نقطه خاصي از استان گلستان پلي ساخته مي شد و با بروز سيل آسيب مي ديد، و حال آنكه اين حوادث ناشي از تغييراتي است كه در طبيعت داريم.
چمران افزود: قطع درختان و نابودي مراتع به جاري شدن سيلاب ها دامن مي زند.
 


شرجي هوا در خوزستان به مرز 93 درصد رسيد

مديركل هواشناسي خوزستان گفت: ميزان شرجي در شهرهاي استان به مرز 93درصد رسيده است.
مسعود دهملايي امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در حال حاضر ميزان شرجي در شهرهاي خوزستان به حد 93درصد رسيده و آبادان تاكنون ركورددار ميزان شرجي در شهرهاي خوزستان در بيست و يكمين روز پاييز بوده است.
وي درباره بيشترين ميزان رطوبت نسبي در شهرهاي خوزستان تاكيد كرد:در شرايط كنوني ماهشهر با 90 درصد، شادگان با 84درصد، هنديجان با 77درصد و اهواز با 74درصد بيشترين ميزان رطوبت نسبي را در خوزستان به خود اختصاص داده اند.
اين مسئول با اشاره به اينكه شرايط آب و هوايي در خوزستان تغيير خواهد كرد، افزود: بررسي نقشه هاي پيش يابي از فردا شمالي شدن جريانات جوي را بر روي استان نشان مي دهد و در سطوح فوقاني جو نيز از تاريخ ياد شده امواج پايداري بر روي استان قرار دارد.
دهملايي تاكيد كرد: آسمان استان صاف تا كمي ابري در ايستگاه هاي ساحلي و برخي مناطق نيمه جنوبي استان همراه با شرجي يا مه رقيق صبحگاهي و در بقيه مناطق همراه با غبار محلي گاهي توأم با وزش باد پيش بيني مي شود.
وي خاطر نشان كرد: وضعيت هوا صاف گاهي همراه با غبار و مه رقيق، جهت باد جنوب غربي تا جنوب شرقي گاهي شمال شرقي، سرعت باد 15 تا 30 كيلومتر در ساعت و ماكزيمم سرعت باد 35 كيلومتر در ساعت خواهد بود.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: در شبانه روز گذشته بستان با
6/44 و ايذه با 4/16 درجه سانتيگراد به ترتيب گرم ترين و خنك ترين نقاط گزارش شده اند.
 


مركز امور مدارس خارج از كشور اعلام كرد

شهريه تحصيل اتباع خارجي از 100 تا 300 هزار تومان

شهريه تحصيل دانش آموزان اتباع خارجي در مدارس ايران از 100 هزار تومان تا 300 هزار تومان اعلام شد.
رئيس مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور در بخشنامه اي به ادارات كل آموزش و پرورش استان ها شهريه تحصيل آن دسته از اتباع خارجي كه داراي كارت هويت ويژه اتباع خارجي و كارت اقامت موقت آمايش 8 هستند به ترتيب در دوره ابتدايي و نهضت سوادآموزي يك ميليون ريال، در دوره راهنمايي يك ميليون و 300 هزار ريال و در دوره متوسطه و پيش دانشگاهي هم يك ميليون و 500 هزار ريال اعلام كرد.
شهريه اتباع خارجي داراي گذرنامه نيز در دوره ابتدايي و نهضت سوادآموزي 2ميليون و 500هزار ريال، در دوره راهنمايي 2 ميليون و 800 هزار ريال و در دوره متوسطه و پيش دانشگاهي 3 ميليون ريال اعلام شده است.
مسئولان واحدهاي آموزشي موظفند اوليا دانش آموزان را جهت واريز وجه شهريه به بانك ها راهنمايي كرده و از دريافت وجه به صورت دستي و نقدي جدا خودداري كنند.
به گزارش فارس، فيش هاي شهريه دريافتي در پرونده تحصيلي دانش آموزان بايگاني مي شود و ادارات كل آموزش و پرورش استاني، نواحي و مناطق بايد طوري برنامه ريزي كنند كه وجوه دريافتي هر مدرسه، صرف هزينه هاي آموزشي و تربيتي همان مدرسه شود.
دريافت هرگونه وجهي غير از شهريه مصوب و نيز دريافت هرگونه كمك هزينه تحصيلي و نيز اخذ تعهد مالي به استثناي وجوه مربوط به تبعه و كتب درسي هنگام ثبت نام از دانش آموزان و سوادآموزان خارجي در مدارس دولتي، ممنوع است؛ همچنين هزينه كلاس هاي فوق برنامه در طول سال تحصيلي كاملا اختياري و برعهده اولياست.
اين موارد طي بخشنامه اي از سوي رئيس مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور به ادارات كل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده است.
 


مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر اعلام كرد

فوت 2 زائر در بيمارستان هاي مدينه منوره

مدير عمليات مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر از فوت 2 زائر و بستري شدن 3 زائر ديگر در بيمارستان هاي سعودي مدينه منوره خبر داد.
«دنده بر» با اشاره به اينكه قبل از چهارم مهر همكاران مركز پزشكي حج و زيارت براي ارزيابي و تكميل بيمارستان ها و پايگاه هاي سلامت زائران به مدينه منوره مشرف شده اند خاطرنشان كرد: تاكنون 26 زائر به بيمارستان هاي عربستان منتقل شده اند.
وي افزود: در حال حاضر سه زائر بيمار در بيمارستان هاي سعودي مدينه بستري هستند كه دليل بستري شدن آنان سرگيجه، التهاب كيسه صفرا و بيماري هاي قلبي ريوي گزارش شده است.
وي با اشاره به فوت يك زائر 53 ساله بر اثر سكته قلبي در مكه افزود: متاسفانه امروز هم يك زائر 85 ساله در اثر ايست قلبي تنفسي در مدينه منوره فوت كرد. اين زائر كه علي ابوطالبيان نام دارد از كاروان 13274 اصفهان مي باشد.
دكتر سيد علي رياض نماينده رئيس جمهور در جمعيت هلال احمر هم در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: تاكنون شيوع بيماري خاصي در بين زائران ايراني گزارش نشده است.
وي افزود: با توجه به اينكه براي حج تمتع سال جاري حدود يك هزار زائر بالاي 80 سال سن و هشت هزار زائر بالاي 65 سال سن وجود دارد، رسيدگي به اين حجاج نياز به تدابير خاص درماني و پزشكي دارد.
 


هاديانفر خبر داد

تسلط كامل پليس فتا بر تمامي سايت ها و شبكه هاي اجتماعي

رئيس پليس فتا بر اشراف كامل نيروهاي پليس بر بسياري از جرايم در حوزه هاي مالي، اطلاعات شخصي، خانوادگي، حوزه هاي امنيتي موسسات دولتي در برخي سايت و شبكه هاي اجتماعي خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فتا، سردار سيدكمال هاديانفر گفت: پليس بر فضاي مجازي تسلط خوبي دارد اين در شرايطي است كه كاربران و متعاقب آن مجرمان و متخلفان اين فضا به سرعت در حال افزايش است.
وي تاكيد كرد: پليس فتا با رويكرد و راهبردهاي مختلف در حوزه هاي شناسايي زمينه هاي وقوع جرم، پيشگيري از جرايم، مقابله و برخورد با جرايم و آموزش همگاني را به مرحله اجرا گذاشته و مقابله با جرايم فضاي مجازي را برعهده گرفته است.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: بسياري از جرايم در حوزه هاي مالي، اطلاعات شخصي، خانوادگي، حوزه هاي امنيتي موسسات دولتي به وقوع مي پيوندد كه پليس فتا با شيوه هاي مستمر نسبت به سايت ها و شبكه هاي اجتماعي اشراف كامل پيدا كرده و تهديدات و آسيب هاي مرتبط بر فضاي مجازي را در مقاطع مختلف زماني احصاء و به روز مي كند و بر مبناي اين شناخت راهبردهاي مقابله با جرايم، پيشگيري و آگاه سازي كاربران و جامعه را تعيين مي كند.
رئيس پليس فتا افزود: اين سياست و راهبردها بر تمام پليس فتا استان هاي كشور حاكم و اقدامات به صورت متمركز اعمال مي شود.
هاديانفر گفت: در حال حاضر با وجود كاربران بسيار زياد و عدم وجود محدوده جغرافيايي و همچنين عدم آگاهي و تسلط كامل كاربران به فضاي مجازي عوامل موثري در افزايش ارتكاب جرايم در حوزه فضاي توليد و تبادل اطلاعات بوده و وظيفه پليس را سنگين و دشوار كرده است.
 


رانش زمين ، راه ارتباطي 9 روستاي آمل را بست

بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل گفت: راه ارتباطي 9 روستاي منطقه چلاو اين شهرستان با رانش و ريزش سنگين بامداد ديروز مسدود شد و مردم اين منطقه راه دسترسي به شهر ندارند.
يحيي عسكري پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در آمل بيان داشت: ساعت دو بامداد روز جمعه شاهد رانش و ريزش سنگين زمين در كيلومتر شش و هفت جاده چلاو در مجاورت مدرسه شبانه روزي اين منطقه بوديم كه بلافاصله پس از گزارش اين حادثه در مكان حادثه حاضر شديم.
وي با اعلام اينكه هم اكنون راه ارتباطي به 9 روستاي بخش چلاو مسدود است و مردم اين منطقه راه دسترسي به شهر و ديگر مناطق را ندارند، تصريح كرد: نيروهاي امدادي، عوامل بخشداري، راه و شهرسازي، راهداران، اورژانس هوايي و زميني 115 و نيروهاي عملياتي در حال بازگشايي محور و امكان سنجي منطقه هستند.
بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل با تأكيد اينكه در حال بازگشايي اين محور پرتردد هستيم، خاطر نشان كرد: با توجه به كوهستاني و جنگلي بودن منطقه حركت زمين يكي از مهم ترين عوامل اين رانش و ريزش بوده است.
عسكري پور با اعلام اينكه تاكنون تلفات جاني حاصل از اين بلاي طبيعي گزارش نشده است، عنوان كرد: منطقه چلاو بيش از 700 خانوار جمعيت دارد كه مسئولان شهري و استاني بايد براي تردد مردم اين منطقه همكاري داشته باشند.
وي در پايان عنوان كرد: اين منطقه به واسطه در اختيار داشتن جنگل و كوهستان در هر فصل سال شاهد مسافران و گردشگران بي شماري است كه جمعيت شناور اين منطقه را بسيار بالا برده اند همچنين هم اكنون از همه مسافران، گردشگران و همشهرياني كه قصد عزيمت به اين منطقه را دارند درخواست مي شود تا سفر خود را به آينده موكول كنند.
 


پرداخت 70 درصد جريمه هاي بالاي يك ميليون تومان

رئيس مركز اجرائيات پليس راهور اعلام كرد : 70درصد از رانندگان داراي جريمه بالاي يك ميليون تومان، جريمه هاي خود را پرداخت كرده اند.
سرهنگ مرتضي دهقان در گفت و گو با مهر تاكيد كرد: پليس پيش از اين برابر قانون جديد راهنمايي و رانندگي به مالكان خودروهايي را كه بيش از يك ميليون تومان جريمه معوقه دارند، فراخوان و به آن ها هشدار داده بود كه تا زمان پرداخت جريمه ها، خودرو آنها را توقيف خواهد كرد.
وي گفت :هم اكنون صدها خودرو در كشور بالاي يك ميليون تومان جريمه دارند.
دهقان تاكيد كرد: خوشبختانه 70 درصد رانندگان پس از اعلام پليس جريمه هاي خود را پرداخت كرده و خودروهاي آنها رفع توقيف شد.
رئيس مركز اجرائيات پليس راهور افزود: براساس قانون رانندگان از زمان صدور هر قبض جريمه دو ماه مهلت دارند تا آن را پرداخت كنند. پس از اين مدت جريمه به دوبرابر افزايش مي يابد. اگر راننده اي پس از گذشت چهارماه از صدور قبض جريمه خود را پرداخت نكند، يك ماه مهلت دارد تا جريمه را واريز كند، در غير اين صورت پلاك خودرو و گواهينامه در سيستم پليس توقيف مي شود و تا زمان پرداخت جريمه ، خدماتي از سوي پليس دريافت نمي كنند.
دهقان در مورد اعتراض برخي رانندگان به صدور قبض جريمه از سوي ماموران گفت: از اين پس در قبض هاي الصاقي، ماموران موظف شدند تاريخ ساخت پلاك را نيز ثبت كنند تا ميزان اشتباهات كاهش يابد. البته اگر ثابت شود ماموري به اشتباه قبض جريمه صادر كرده است بايد جريمه را از جيب خود پرداخت كند.
 


رويدادهاي خارجي

رسوايي پادشاه بحرين
در حالي كه نظاميان آل خليفه همچنان با سلاح هاي ممنوعه به مردم بي دفاع بحرين حمله مي كنند، به تازگي يك روزنامه لبناني ابعادي از فساد اخلاقي «حمد بن عيسي آل خليفه» پادشاه بحرين را فاش كرد.
روزنامه «الديار» لبنان فاش كرد: هنگامي كه «هيفا وهبي» خواننده مشهور لبناني در كشتي تفريحي پادشاه بحرين بوده است وي براي هيفا مزاحمت ايجاد كرده و كار به درگيري فيزيكي كشيده شده است.
اين روزنامه نوشت: سپس محافظان پادشاه بحرين بر سر هيفا ريخته اند و اين خواننده را به باد كتك گرفته اند.اين روزنامه لبناني در گزارش روز سه شنبه خود نوشت: بعد از مشكلي كه ميان هيفا وهبي وپادشاه بحرين بوجود آمد، وي با يكي از خبرگزاري هاي خارجي تماس گرفت و از تعرض پادشاه بحرين به وي زماني كه با او در كشتي تفريحي اش بود، خبر داد.
الديار لبنان نوشت پس از ماجراي تعرض پادشاه بحرين به هيفا، وي بلافاصله با نخست وزير قطر كه با وي نيز رابطه نزديكي داشته است، تماس گرفت و شيخ حمد بن جاسم پس از گفت وگو با پادشاه بحرين، زمينه را براي انتقال هيفا به كشتي حاكم دبي فراهم كرد.
براساس نوشته اين روزنامه لبناني، پس از اين حادثه، حاكم دبي بلافاصله كشتي تفريحي خود را فرستاد و هيفا از كشتي پادشاه بحرين به كشتي وي منتقل شد.
الديار نوشت هيفا و حاكم دبي از 9 سال پيش با يكديگر در ارتباط بوده و براي 6 ماه روابط عاشقانه اي با يكديگر داشتند به گونه اي كه هيفا حدود دو ماه در قصر وي ساكن بوده و هيفا بارها از شخصيت حاكم دبي سخن گفته است.
روزنامه الديار نوشت پادشاه بحرين اين خبر را تكذيب كرده و مدعي شده كه هيفا قصد دارد با طرح اين موضوع، بر شهرت خود بيافزايد.
براساس گزارش روزنامه الديار، هيفا تا چند روز ديگر در كشتي تفريحي حاكم دبي استراحت خواهد كرد و پس از آن به قطر خواهد رفت و مدتي را در قصري كه نخست وزير قطر به وي هديه كرده، اقامت خواهد داشت.اين روزنامه لبناني نوشت هيفا قصد دارد عليه پادشاه بحرين شكايت كند اما نخست وزير قطر در حال ميانجي گري براي متقاعد كردن هيفا در انصراف از شكايت است.
الديار اضافه كرد پادشاه بحرين به هيفا پيشنهاد كرده در مقابل صرفنظر از شكايت، مقادير قابل توجهي طلا دريافت كند كه قيمت آن بالغ بر 6 ميليون دلار مي شود.
گفتني است پادشاه بحرين در تعامل با ديگر امراي فاسد حاشيه خليج فارس در حالي غرق فساد اخلاقي و زن بارگي خود هستند كه در سايه سكوت سنگين داعيه داران اصلي حقوق بشر و دموكراسي، مردم مظلوم بحرين هر روز با سلاح ها و ابزار و آلات غربي ها توسط رژيم فاسد آل خليفه مورد شكنجه و سركوب قرار مي گيرند و به شهادت مي رسند.
 


از سوي معاون وزير بهداشت

ممنوعيت تبليغ 10 قلم كالا اعلام شد

قائم مقام معاون بهداشتي وزير بهداشت فهرست 10 قلم كالاي غيرقابل تبليغ مشمول ماده 37 قانون برنامه پنجم را اعلام كرد.
دكتر محمد شريعتي در گفت وگو با ايسنا تأكيد كرد: براساس مصوبه كارگروه اين برنامه تبليغ 10 كالا و اقلام در كشور ممنوع شده است.
وي افزود: براين اساس، تبليغ غلات حجيم شده، نوشابه هاي گازدار شامل انواع كولاها اعم از معمولي و رژيمي، نوشابه هاي گازدار طعم دار رنگي و بي رنگ و نوشابه هاي انرژي زا، انواع چيپس و انواع داروها ممنوع است.
به گفته شريعتي، خدمات سم پاشي فاقد مجوز وزارت بهداشت نيز مشمول ممنوعيت تبليغات است.
قائم مقام معاون بهداشتي وزير بهداشت همچنين افزود: تبليغ خدمات آرايشي مانند برنزه كردن با دستگاه هاي سولاريوم، كاشت مو و ناخن،خالكوبي و امثال آن و خدمات مشاوره تغذيه مانند روش هاي لاغري و چاقي، داروهاي لاغري و مكمل هاي چاقي، خدمات و اقدامات مداخله اي جهت افزايش قد و خدمات بدنسازي فاقد مجوز وزارت بهداشت نيز از اين پس ممنوع است و با اين چنين تبليغات فاقد مجوز برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.
شريعتي ادامه داد: استخرها و مراكز تفريحي آبي و خدمات و كالاهاي گندزدايي و ضدعفوني كننده آب و محيط فاقد مجوز وزارت بهداشت مشمول ممنوعيت تبليغات هستند.
وي همچنين گفت: تبليغ اقلام و كالاهايي كه مصرف آنها مبين نمايش رفتارهاي پرخطر است مانند مصرف فست فودها و فرآورده هاي غذايي صنعتي و استعمال دخانيات اعم از قليان و سيگار نيز ممنوع است و نمايش استعمال و مصرف اين كالاها و اقلام در رسانه هاي عمومي بايد منحصراً محدود به نقش و كاراكترهاي منفي بوده و جنبه تبليغاتي نداشته است.
 


جعفري: آتش سوزي در پالايشگاه تهران صحت ندارد

رئيس روابط عمومي پالايشگاه تهران ضمن رد خبر حادثه آتش سوزي در پالايشگاه نفت تهران سوختگي چند نفر از كاركنان را ناشي از نشت بخار آب از يكي از فلنج ها دانست.
حميدرضا جعفري در گفت وگو با ايسنا آتش سوزي و انفجار در پالايشگاه تهران را تكذيب كرد و گفت: روز پنج شنبه در يكي از واحدهاي پالايشگاه تهران به دليل نشت يكي از تجهيزات دو نفر از كاركنان اين پالايشگاه با بخارآب مصدوم شدند.
وي در مورد بروز اين حادثه نيز گفت: هر سه تا چهار سال يكبار واحدهاي پالايشگاهي نياز به تعميرات اساسي دارند بر همين اساس در هنگام راه اندازي واحد تقطير جنوبي پالايشگاه تهران به دليل نشت يكي از فلنج ها دو نفر از كاركنان اين پالايشگاه آسيب ديدند.
وي با اظهار اينكه آسيب وارد شده به اين كاركنان جدي نبوده است گفت حال عمومي اين دو نفر خوب است و قرار بود امروز (جمعه) يكي از اين افراد از بيمارستان مرخص شود.
وي همچنين تاكيد كرد در اثر اين حادثه هيچگونه خسارت مالي به پالايشگاه تهران وارد نشده است.
 


باز هم گودبرداري غيراصولي!

ريزش ساختمان جان 2 كارگر جوان را گرفت

گودبرداري غيراصولي در يك عمليات ساختمان سازي، سبب مرگ دو كارگر جوان شد.
محمود مقدم افسر آماده منطقه 3 عمليات، در اين باره گفت: در پي اعلام خبر يك مورد ريزش ساختمان نيمه ساخت در روز پنجشنبه، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران آتش نشانان ايستگاه 29 و گروه نجات 13 را به صورت همزمان راهي محل حادثه در خيابان شريعتي خيابان آذرشهر كرد.
وي با تشريح فعاليت آتش نشانان در اين عمليات گفت: دو كارگر جوان به نام هاي مجيد و حميد يزداني 18 و 22 ساله كه در انتهاي قسمت شمالي زمين گودبرداري شده به مساحت 300 متر در حال كار بودند، به دليل حفاظت غيرايمني از ديواره هاي محل گودبرداري شده دچار حادثه شده و ديواره شمالي اين محل در هنگام فعاليت اين دو كارگر دچار ريزش شد و آنها زير خروارها خاك گرفتار شدند.
 


توسط يگان درياباني جزيره قشم انجام شد

كشف بيش از 71 هزار ليتر گازوئيل قاچاق

قشم-خبرنگار كيهان:
دو فروند شناور حامل سوخت قاچاق توسط ماموران درياباني جزيره قشم متوقف شد.
فرمانده يگان درياباني جزيره قشم گفت: ماموران اين يگان هنگام گشت زني در آب هاي جزيره هرمز به دو فروند شناور باري مشكوك شدند و دستور توقف آنها را صادر كردند. سرهنگ عبدالله لشكري افزود: ماموران در بازرسي از اين شناورها موفق شدند 71هزار و 200ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل كشف و ضبط كنند. وي گفت: در اين رابطه 11 نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
 


اعتصاب عجيب يك زن!


يك مادر آمريكايي در اعتراض به بي انضباطي فرزندانش اقدام عجيب اما جالبي كرد.
به گزارش مشرق «جسيكا استيلول» مادر آمريكايي در اعتراض به ريخت و پاش هاي سه فرزندش، 6 روز نظافت و رفت و روب خانه را كنار گذاشت.اين مادر آمريكايي از وضعيت خانه در اين مدت عكسبرداري كرد و سپس تصاوير را در وبلاگ خود قرار داد. البته جسيكا ننوشته آيا فرزندانش سر به راه شده اند يا نه اما اين اعتصاب كه از آن به «اعتصاب نظافت» ياد شده در نوع خود حركتي جالب به شمار مي آيد و توجه تعداد زيادي از كاربران را به خود جلب كرده است.

 


تلف شدن 3 پلنگ كمياب

طرفداران محيط زيست در آمريكا اعلام كردند: طي هفته گذشته سه قلاده از پلنگ هاي در معرض خطر اين كشور تلف شده اند.
به گزارش ايسنا، طرفداران محيط زيست ايالت فلوريدا در گزارش خود آورده اند كه اين سه پلنگ در حوادثي جداگانه و بر اثر برخورد با خودروهاي در حال عبور كشته شده اند.مسئولان حامي محيط زيست اين كشور با بيان اينكه اين پلنگ ها از گونه در معرض خطر بوده اند، تصريح كردند از ابتداي سال جاري ميلادي 19 پلنگ تلف شده اند.شمار دقيق تعداد اين پلنگ ها مشخص نيست اما تخمين زده شده است تعداد آنها بين 100 و 120 قلاده باشد.كاهش زيستگاه هاي طبيعي براي اسكان اين حيوانات در معرض خطر انقراض موجب شده است سالانه تعداد زيادي از آنها در حوادث گوناگوني كشته شدند.
 


بارش سنگين برف در استراليا

ورود موج هواي سرد به ايالت «نيوسات ويلز» استراليا در روز جمعه به بارش سنگين برف در نقاطي از اين ايالت منجر شد.
بارش زودهنگام برف در شهر سيدني نيز بسياري از خيابان ها و شاخه هاي درختان را سفيدپوش كرده و تعجب مردم را برانگيخته است.
يكي از شهروندان استراليايي مي گويد اين سنگين ترين برفي است كه تاكنون در ناحيه كاتومبا شاهد آن بوده ايم. بارش برف همچنين در برخي خيابان هاي سيدني رفت و آمد خودروها را دشوار كرد و راه بندان ايجاد كرد.
 


رستوراني براي نجات معتادان!

يك زن افغان با راه اندازي رستوراني در كابل، زنان و مردان نجات يافته از اعتياد را به كار گرفته است.
مشرق، به نقل از رويترز، نوشت: «ليلي حيدري» در حالي كه سيگار دود مي كند در رستوراني جديد در كابل نشسته است. ليلي براي رستوران تازه راه اندازي شده خود در كابل به نام «تاج بيگوم» (تاج زن) از ميان افرادي كه اعتياد به مواد مخدر را ترك كرده اند استفاده مي كند تا آنها زندگي خود را دوباره بسازند و از طريق كمك به مديريت رستوران، مهارت هاي جديدي بياموزند.رويترز مي نويسد: طرح ليلي حيدري، ايده اي انقلابي در كشوري فقير است كه سال ها جنگ، آسيب زيادي به آن وارد كرده است. درمان معتادان به مواد مخدر در افغانستان معدود و محدود است.دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد اعلام كرده است با وجود اينكه افغانستان بيش از يك ميليون معتاد به مواد مخدر دارد اما در اين كشور تنها يك پروژه براي درمان معتادان مواد مخدر از طريق تبديل ماده مخدر وجود دارد.در جامعه سنتي افغانستان، معتادان، طرد مي شوند و همه از وضعيت يك معتاد، شرم دارند. اين وضعيت تا اندازه اي است كه درباره اعتياد به مواد مخدر در ميان زنان، سخني به ميان نمي آيد اما ليلي حيدري در رستوران خود به دو زني كه قبلا معتاد بوده اند كمك مي كند تا از وضعيت قبلي و اعتياد به مواد مخدر، خارج شوند.در اين رستوران غذاهاي افغاني، ايراني و تركي سرو مي شود. اين رستوران همزمان به پناهگاهي براي افرادي تبديل شده كه در حال درمان از اعتياد به مواد مخدر هستند.طرح ليلي حيدري، يك طرح پرجرأت است زيرا او خود به عنوان يك زن پروژه اي را مديريت مي كند اما بسياري از افغان ها مخالف كار زنان هستند به ويژه اگر اين زنان با مرداني خارج از چارچوب خانواده به فعاليت بپردارند.اين رستوران كه در ماه جاري ميلادي افتتاح شد باعث طلاق ليلي از همسرش شد.ليلي وقتي گفت كه قصد دارد رستوران راه اندازي كند، همسرش او را بدون هيچ رايزني و گفتگويي، طلاق داد حتي با وجود اينكه ليلي پيشنهاد كرده بود براي همسرش، زن ديگري اختيار كند.ليلي با اين حال احساس كرد بايد اين طرح خود را ادامه بدهد. او براي سال ها از برادر معتادش نگهداري مي كرد. پس از آن او وضعيت نامناسب معتادان را مشاهده مي كرد كه در زير يكي از پل هاي كابل جمع مي شوند. او عزم خود را جمع كرد تا به زنان معتاد كمك كنند.
او يك سال پيش پناهگاهي را براي مردان و پناهگاه ديگري را براي زنان و كودكان ايجاد كرد. صدها نفر از معتادان به اين دو مكان مراجعه كرده اند و هم اكنون 35 مرد، 4 زن و 4 كودك در اين دو مركز نگهداري مي شوند.در رستوران اين زن هم 17 فرد رها شده از اعتياد فعاليت مي كنند.
 


تلفات مننژيت در آمريكا

مركز كنترل و پيشگيري بيماري هاي آمريكا اعلام كرد شمار تلفات شيوع بيماري مننژيت، دست كم به 14 تن افزايش يافت.
بنابر اعلام مركز كنترل و پيشگيري بيماري هاي اين كشور، تاكنون 156 تن ديگر نيز به دليل ابتلا به اين بيماري كه ناشي از مصرف داروهاي آلوده بوده، تحت مداوا قرار گرفته اند. موارد ابتلا به بيماري مننژيت در 6 ايالت اين كشور ديده شده كه در اين بين ايالت «تنسي» با 49 مورد ابتلا بيشترين آمار را داشته است.
مقامات بهداشتي آمريكا از افرادي كه به دليل نوع بيماري شان مجبور به تزريق نوعي داروي استروئيدي آلوده شده اند درخواست كرد تا براي بررسي هاي بيشتر به مراكز درماني مراجعه كنند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، مركز كنترل و پيشگيري بيماري هاي آمريكا تخمين زده است كه نزديك به 14 هزار بيمار در خطر ابتلا به بيماري مننژيت هستند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14