(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 27  آبان  1391 - شماره 20359

از سال آينده ديه تصادفات به نرخ روز پرداخت مي شود
خيابان ولي عصر و پل كن 2 ماه مسدود است
واژگوني تانكر 30 هزار ليتري بنزين در بزرگراه آزادگان
تردد تريلرها از محور هراز ممنوع شد
به ياد شهداي شهرري
مزار شهداي بهشت زهرا(س) گلباران شد
به خاطر عدم رد مال به مردم و پرداخت جريمه به دولت
 حساب بانكي ايران خودرو ديزل مسدود شد
10 درصد افراد بالاي 40 سال در معرض خطر بيماري تنفسي
زباله تهران روزانه 3 برابر يك زمين فوتبال است
8 موسسه آموزشي غيراستاندارد در كشور پلمب شد
ورود بالگردهاي روسي به چرخه امدادرساني
انتقال پايانه مسافربري جنوب به منطقه 18
انهدام باند «زاغ زن ها» در پايتخت
رويداد هاي خارجي
دردسر جديد ملكه انگليس براي استخدام خدمتكار
شيرزن شجاع!
كاميون كشي با گوش
نجات مرد توموري
خودكشي مادر قاتل


از سال آينده ديه تصادفات به نرخ روز پرداخت مي شود

معاون نظارت بيمه مركزي ايران گفت: از سال آينده با اصلاح قانون بيمه اجباري، ديه خسارت هاي ناشي از حوادث فوتي بدون اينكه فرد وارد زندان شود به نرخ روز پرداخت خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، سيدكاظم دلخوش در مراسم آزادسازي زندانيان محكوم به ديه گيلان افزود: قانون بيمه اجباري كه پس از 5 سال مراحل آزمايشي خود را مي گذراند در سال آينده با اصلاحات جديدي قابل اجراست و اميدواريم با ابلاغ نهايي مصوب شود.
به گفته معاون نظارت بيمه مركزي ايران، در اصلاحيه قانون مذكور براي تمام افرادي كه داراي بيمه مسئوليت مدني شخص ثالث هستند، ديه و خسارت هاي ناشي از حوادث فوتي بدون اينكه فرد وارد زندان شود به نرخ روز پرداخت مي شود.
وي افزود: اين قانون مراحل آزمايشي خود را مي گذراند، در اين مراسم اسدالله جولايي مديرعامل ستاد ديه كشور با بيان اينكه يك هزار زنداني جرايم غيرعمد در انتظار رهايي از زندان هاي كشور هستند، اظهار كرد: سال گذشته 12 هزار و 784 زنداني در كشور با جبران خسارت بالغ بر 509 ميليارد تومان از محل پرداخت صندوق ستاد ديه كشور از زندان آزاد شدند.
وي با اشاره به گذشت بيش از 260ميليارد تومان خسارت شاكيان، افزود: در نيمه نخست امسال بالغ بر 5 هزار نفر در سراسر كشور از محل حوادث شبه عمد، خطايي، مهريه هاي نامعقول، نفقه، محكوميت هاي مالي و تصادفات غيرعمد فوتي از زندان آزاد شدند.
به گفته جولايي، اكنون يك هزار پرونده جرايم تصادف در ستاد ديه كشور باز است.
وي در ادامه از آزادي 32 زنداني با هزينه 900 ميليون تومان در اين مراسم خبر داد و متذكر شد: پرونده 87 نفر زنداني غيرعمد ديگر استان گيلان در دست بررسي است.
 


خيابان ولي عصر و پل كن 2 ماه مسدود است

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از انسداد پل كن و بخشي از خيابان ولي عصر (عج) به مدت حداقل 2 ماه خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به جلسه برگزار شده با مسئولان شهرداري تهران در خصوص پل كن گفت: در اين جلسه مقرر شد با فوريت ظرف دو ماه آينده كنارگذر غرب به شرق و پس از آن با فوريت كمتر كنارگذر شرق به غرب اين پل براي تردد خودروها در اختيار پليس قرار گرفته و ايمن سازي لازم در اين خصوص صورت گيرد.
وي با تأكيد بر اينكه بعيد است پل كن تا عيد مجدداً زيربار ترافيكي برود، گفت: براين اساس هم اكنون خودروهايي كه از غرب به شرق يعني از كرج به سمت تهران از جاده قديم كرج استفاده مي كنند بايد از تقاطع تهرانسر به سمت گلها ادامه مسير داده و پس از آن وارد جاده مخصوص شده و به سمت شرق مسير خود را تا ميدان آزادي طي كنند. همچنين خودروهايي كه به سمت غرب از ميدان فتح تردد مي كنند بايد از سه راهي شيرپاستوريزه به سمت خيابان زرند و پل ساوه و پس از آن جاده قديم تهران- ساوه ادامه مسير دهند.
رئيس پليس راهور تهران افزود: دور برگرداني نيز احداث شده است كه براي دسترسي محلي به خيابان هاي زرند و محدوده شير پاستوريزه هم اكنون از آن استفاده مي شود.
وي با توصيه به تمامي رانندگان خودروهاي سنگين مبني بر تردد از جاده مخصوص به جاي جاده قديم گفت: در عين حال به خودروهاي شخصي توصيه مي كنيم از اتوبان تهران- كرج استفاده كرده و از سوي ديگر با توجه به بازگشايي انتهاي بزرگراه همت- خرازي اين دسته از رانندگان مي توانند از وردآورد وارد اتوبان همت شده و يا بالعكس از اتوبان همت وارد وردآورد شده و ادامه مسير دهند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به انسداد پل كن گفت: براين اساس پيش بيني مي شود در خيابان هاي شهيد لشگري (جاده مخصوص) مسير فرودگاه مهرآباد تهران، پل اكباتان و ميدان آزادي ترافيك سنگين شود و با توجه به اينكه بار بازگذشت حجاج همچنان ادامه دارد، پيش بيني مي كنيم ترافيك محدوده فرودگاه مهرآباد و ميدان آزادي به ميزان قابل توجهي افزايش داشته باشد.
انسداد بخشي از
خيابان وليعصر(عج)
به مدت 2 ماه
وي همچنين از انسداد بخشي از خيابان وليعصر(عج) از ساعت 24 پنجشنبه 25 آبان به مدت حدود دو ماه خبر داد.
رئيس پليس راهور تهران افزود: براساس درخواست مترو تهران براي خروج دستگاه حفار TBM در خط 3 بخشي از خيابان وليعصر(عج) حدفاصل خيابان جمهوري تا خيابان لبافي نژاد از ساعت 24 پنجشنبه 25 آبان به مدت دو ماه مسدود شده و رانندگان بايد از مسيرهاي جايگزين استفاده كنند.
وي با اشاره به اينكه خط ويژه شمال به جنوب خيابان وليعصر(عج) در اين محدوده تغيير مسير خواهد داد گفت: براين اساس اتوبوس هايي كه در مسير شمال به جنوب خيابان وليعصر(عج) تردد مي كنند از ساعت 24 پنجشنبه 25 آبان بايد از خيابان بزرگمهر وارد خيابان وصال شده و پس از آن اين مسير را شمال به جنوب تا خيابان جمهوري طي كرده و پس از آن مجدداً وارد خيابان وليعصر(عج) به سمت جنوب شوند.
رئيس پليس راهور تهران افزود: همچنين اتوبوس هايي كه از جنوب به شمال خيابان وليعصر(عج) قصد تردد دارند بايد از خيابان جمهوري به سمت شرق تا سردار جنگل (30 تير) رفته و پس از آن به سمت شمال تا خيابان لبافي نژاد ادامه مسير داده و پس از آن به سمت غرب تا خيابان وليعصر(عج) و از آنجا از خيابان وليعصر(عج) به سمت شمال بروند.
وي در خصوص تردد خودروهاي شخصي نيز در اين محدوده گفت: خودروهاي شخصي كه از جنوب به شمال خيابان وليعصر(عج) قصد تردد دارند بايد به خيابان جمهوري به سمت شرق شده و پس از آن از چهار راه هادي به سمت شمال رفته و از خيابان هاي رازي و تقاطع لبافي مجدداً به سمت غرب تا چهار راه وليعصر (عج) و پس از آن خيابان وليعصر (عج) به سمت شمال ادامه مسير دهند.
رئيس پليس راهور تهران با تأكيد بر اينكه براساس اعلام مترو اين عمليات حدود دو ماه به طول مي انجامد، افزود: براين اساس در اين مدت اين محدوده از خيابان وليعصر (عج) مسدود بوده و رانندگان حتماً بايد از مسيرهاي جايگزين استفاده كنند.
انسداد ميدان محمديه
به دليل ايجاد 2 حفره
و احتمال بازگشايي تا شنبه
وي با اشاره به ايجاد دو حفره از روز پنجشنبه در ضلع جنوبي ميدان محمديه نيز گفت: ايجاد اين دو حفره موجب شد كه اين محور نيز كه يكي از محورهاي مهم جنوب تهران محسوب مي شود با بار ترافيكي سنگيني مواجه باشد كه مسئولان شهرداري قول داده اند تا اواسط شنبه اين محور را آماده كرده و زير بار ترافيكي قرار دهند.
رئيس پليس راهور تهران در خصوص مسيرهاي جايگزين تأكيد كرد: در صورتي كه مشكل مرتفع نشود خوروهايي كه قصد تردد از مولوي به سمت ميدان محمديه را دارند بايد به سمت ميدان شوش و از آنجا خيابان هاي هرندي و خيام استفاده كنند.
وي در خصوص تردد اتوبوس هاي اين مسير به ايسنا گفت: اتوبوس ها نيز بايد در اين محور نيز از مسير شوش و خيابان خيام جنوب و خيابان ري و ميدان قيام استفاده كنند.
 


واژگوني تانكر 30 هزار ليتري بنزين در بزرگراه آزادگان

واژگوني تانكر حامل 30 هزار ليتر بنزين در بزرگراه آزادگان مقارن ظهر پنج شنبه سبب مرگ راننده و انسداد چند ساعته اين بزرگراه شد.
بنابراين گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني، در ساعت 47/12 ظهر روز پنج شنبه يك دستگاه تريلر 30 هزار ليتري حامل بنزين به دلايل نامعلومي از مسير اصلي منحرف شده و پس از برخورد با جدول ديواره نگهباني يك شركت برخورد كرده و واژگون شد.
پس از وقوع اين حادثه جاري شدن بنزين در سطح بزرگراه بيش از 80 آتش نشان در عمليات حاضر شده و اقدام به شستشوي سطح بزرگراه و در نهايت خارج ساختن جسد راننده از ميان تانكر كردند.
در پايان عمليات تانكر 30 هزار ليتري بنزين توسط جرثقيل هاي سازمان آتش نشاني از ميانه راه برداشته شده و باقي مانده بنزين توسط عوامل شركت مربوط جمع آوري و به تانكر ديگري منتقل شد.
 


تردد تريلرها از محور هراز ممنوع شد

رئيس پليس راه شرق استان تهران از ممنوعيت تردد تمام تريلرها از محور هراز تا اطلاع ثانوي خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس استان تهران، مهران كرانيان در بيان محدوديت هاي ترافيكي در محور هراز اظهار داشت: هم اكنون تردد همه تريلرها از محور هراز ممنوع است.
وي همچنين از ممنوعيت تردد همه كاميونها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از اين محور تا ساعات پاياني امشب خبر داد.
رئيس پليس راه شرق استان تهران ادامه داد: اين محدوديت از ساعت 12ظهر تا ساعت 22 روز پنجشنبه، 25 آبان وضع شده بود ديروز نيز از ساعت 6 صبح تا ساعت 22 ادامه داشت و تردد اين دست وسايل نقليه از محور هراز ممنوع است.
 


به ياد شهداي شهرري

مزار شهداي بهشت زهرا(س) گلباران شد

به ياد 2730 شهيد شهرري با حضور مديران شهري و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران منطقه 20 مزار مطهر شهداي بهشت زهرا(س) عطرافشاني و گلباران شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، عظيم بابايي شهردار منطقه 20 در مراسم غبارروبي مزار شهداي
بهشت زهرا(س) در جمع خانواده هاي شهدا و ايثارگران شهرري با اشاره به اينكه عزت و سربلندي اسلام و انقلاب به حرمت خون هاي پاك و مطهر شهداست خاطر نشان كرد: برپايي مراسم معنوي كه به منظور گرامي داشت ياد و خاطره شهدا انجام مي شود براساس ضرورت آگاهي نسل امروز از رشادت ها و ايثارگري هاي شهداي دفاع مقدس است.
وي تصريح كرد: حضور خانواده شهدا و ايثارگران آثار معنوي را به دنبال دارد كه امروز ما نيازمند اين معنويت هستيم.
حسين نصراله رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان ري نيز در ادامه همكاري و تعامل بنياد شهيد و شهرداري را مثبت ارزيابي كرد و گفت: براي سومين بار است كه خانواده هاي شهداي شهرري در آرامگاه 30 هزار شهيد به خون خفته بهشت زهرا(س) براي غبارروبي و عطرافشاني حاضر مي شوند.
نصراله افزود: در طليعه ماه محرم از شهداي گرانقدر مي خواهيم كه به ما اجازه ورود به اين ماه عزيز و توفيق متنعم شدن از اين سفره را به ما بدهند.
اين مراسم كه با حضور شهردار منطقه، قائم مقام، معاونين، شهرداران نواحي و مديران شهرداري منطقه 20، رئيس بنياد شهيد شهرستان ري و 800 نفر از خانواده معزز شهدا و ايثارگران در سالن دعاي ندبه بهشت زهرا(س) برگزار شد با عطرافشاني و غبارروبي مزار مطهر شهدا پايان يافت.
 


به خاطر عدم رد مال به مردم و پرداخت جريمه به دولت

حساب بانكي ايران خودرو ديزل مسدود شد

سرويس اجتماعي-
سازمان تعزيرات حكومتي از مسدود شدن حساب بانكي ايران خودرو ديزل خبر داد.
بزرگمهر صادقي نيچكوهي رئيس سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران در گفت و گو با كيهان تاكيد كرد: ايران خودرو ديزل متهم به احتكار و گرانفروشي است و شاكيان زيادي دارد به طوري كه با حكم اين سازمان محكوم به رد مال به شاكيان و همچنين پرداخت جزاي نقدي در حق دولت شده است.
وي علت مسدود شدن حساب بانكي اين شركت را اصرار بر پرداخت نكردن جريمه هايي دانست كه به گردن دارد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما تاكيد كرد: مسدود كردن حساب بانكي اين شركت به اين معناست كه رد مال به شاكيان اين پرونده و ابتياع جريمه اي كه به صندوق دولت واريز نشود توسط سازمان تعزيرات حكومتي و از محل حساب مسدود شده صورت خواهد گرفت.
وي گفت: قانون اين اجازه را به سازمان تعزيرات حكومتي داده است كه در موارد مشابه شركت يا صنف متخلف را ممنوع المعامله كند يا اقدام به قطع تلفن هاي صنف مربوطه كرده يا حتي اقدام به جلوگيري از ادامه فعاليت متخلفين كند يا اشخاص حقيقي را كه به چنين تخلفاتي دست زده اند تا زمان اجراي حكم بازداشت كند.صادقي به خبرنگار ما گفت: پرونده هاي زيادي مشابه پرونده ايران خودروديزل در سازمان تعزيرات در حال بررسي است كه آن ها هم شاكيان فراواني دارند اما چون حكمي درباره آنها صادر نشده از ذكر نام آن معذور هستم.وي تاكيد كرد: قانون حمايت از مصرف كننده اين اجازه را به سازمان تعزيرات حكومتي داده است كه در حمايت از مصرف كننده شاكي حكم استرداد كالاهاي معيوب از صنوف متخلف را صادر كند.
صادقي خاطرنشان كرد: غالب بازاريان و كسبه و اصناف ما افرادي با خدا و مشتري مدار هستند اما از آنجا كه برخي از آنها با قوانين نظام صنفي و حمايت از مصرف كننده آشنايي كامل ندارند هر از گاهي شاهد اين مسايل مي شويم كه جاي تاسف دارد.
وي در خصوص راه حل اين مشكل نيز گفت: همانطور كه راهنمايي و رانندگي براي دادن مجوز رانندگي شرط را دريافت گواهينامه قرار داده و براي آن مراحلي را در نظر گرفته است اتحاديه هاي صنوف كشور نيز به شرطي به كسبه و شركت ها پروانه كسب بدهند كه پس از گذراندن آموزش هاي لازم، امتحان قانون نظام صنفي و حمايت از مصرف كننده را داده باشند.
گفتني است كه ايران خودرو ديزل يكي از شركت هاي بزرگ خودروسازي كشور است كه از سال 85 با مشكلاتي در زمينه فروش كشنده هاي «هوو» روبه رو شد و در نتيجه خيلي از خريداران مجبور به شكايت از اين شركت شدند، اما اين بار به جرم احتكار و گرانفروشي محكوم شده است.


 


10 درصد افراد بالاي 40 سال در معرض خطر بيماري تنفسي

10 درصد افراد بالاي 40 سال در معرض ابتلا به بيماري هاي تنفسي و ريوي قرار دارند.
مسعود مرداني، عضو كميته كشوري بيماري هاي عفوني در سمينار تازه هاي عفونتهاي تنفسي افزود: بيماري هاي دستگاه تنفسي موارد مختلفي هستند كه پنوموني يا ذات الريه (سينه پهلو)، سينوزيت و COPD شايعترين آنها هستند كه علاوه بر استراحت و مصرف مايعات فراوان و دفع خلط، درمان با آنتي بيوتيك نيز يكي از اقدامات مهم درماني است.
وي در ادامه به شيوع بيماري ذات الريه اشاره كرد و گفت: گرچه ما در كشور آمار دقيقي از بيماريهاي تنفسي از جمله ذات الريه نداريم اما آمارهاي جهاني نشان مي دهد كه سالانه بيش از 10 ميليون فرد مبتلا به اين بيماري تحت درمان قرار مي گيرند 12 درصد آنها بستري مي شوند و 100 هزار نفر آنها بر اثر اين بيماري جان خود را از دست مي دهند.
مسعود مرداني ادامه داد: در مورد شيوع آسم و بيماريهاي تنفسي نيز آمارهاي جهاني نشان مي دهد كه حدود 10 درصد افراد بالاي 40 سال در معرض خطر اين بيماري هستند و البته استفاده از سوختهاي فسيلي، وجود فضولات حيواني و سرما از جمله عوامل بروز اين بيماري است كه به خصوص براي زنان باردار خطرناك است.
وي گفت: متاسفانه يكي از ضعفهاي ما نبود آمار و كمبود تحقيقاتي است كه ما را از وضعيت بيماريهاي شايع در كشور به خصوص به تفكيك مناطق مختلف آگاه كند و به همين علت برنامه ريزيها نيز به خاطر نبود آمار دقيق با مشكل مواجه مي شوند.

 


زباله تهران روزانه 3 برابر يك زمين فوتبال است

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر تهران با بيان اينكه تا پايان سال جاري بايد ظرفيت توليد كمپوست روزانه در تهران به 1500تن برسد، گفت: هم اكنون 90درصد اين برنامه محقق شده است.
سيد محمد فياض با بيان اينكه دفن زباله بايد طي برنامه پنجم توسعه در شهرهاي بالاي 200هزار نفر به صفر برسد، اظهار كرد: يكي از روش هاي تحقق اين هدف توليد كمپوست از زباله تر است.وي با بيان اينكه امروز 65 درصد زباله توليدي در شهر تهران «تر» است، گفت: با استفاده از اين ظرفيت مي توان به حجم بالايي از كمپوست دست يافت و از منافع زباله بهره مند شد.
فياض با اشاره به برنامه ريزي سازمان مديريت پسماند در دو سال اخير براي افزايش توليد كمپوست، اظهار كرد: تا پايان سال 91 بايد به مرحله توليد روزانه 1500 تن كمپوست برسيم كه هم اكنون 90درصد اين برنامه ها محقق شده است.به گفته وي، فضاي اشغال شده براي 7000 تن زباله توليدي روزانه در تهران معادل سه برابر يك زمين فوتبال است كه مي توان بخش عمده اين ميزان را كه شامل زباله «تر» مي شود به كمپوست تبديل كرد.فياض با اشاره به برنامه ريزي براي افزايش توليد كمپوست در سال توليد ملي، اظهار كرد: در گذشته هر يك از بخش هاي فرآيند توليد اين محصول به دست يك پيمانكار مجزا بود، اما هم اكنون كل فرآيند هوادهي و پردازش توسط يك پيمانكار واحد انجام مي شود، به اين ترتيب سبب افزايش توليد كمپوست تا پايان سال جاري خواهيم بود.
 


8 موسسه آموزشي غيراستاندارد در كشور پلمب شد

معاون اداري و مالي و توسعه منابع انساني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از پلمب هشت موسسه آموزشي غيراستاندارد در كشور خبر داد.
علي اكبر متكان در گفت وگو با خبرنگار مهر در آمل اظهارداشت: دانشگاه ها و موسسه هاي آموزشي غيردولتي بايد به گونه اي فضاهاي آموزشي و رفاهي را مطابق با استانداردهاي تعيين شده افزايش دهند كه دانشجويان اين مراكز احساس رضايت كنند.متكان يادآور شد: به دليل حساسيت ها و افزايش نظارت ها، هشت موسسه آ موزش عالي غيردولتي در كشور در دو هفته گذشته به دليل وصول شدن شكايت هاي زياد و نداشتن حداقل استانداردهاي تعيين شده، پلمب و اسامي آنها موجود است.معاون اداري، مالي و توسعه منابع انساني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، از افزايش ميزان وامهاي دانشجويي به حدود 150 ميليارد تومان در سال تحصيلي امسال به دانشجويان دانشگاههاي كشور خبرداد و گفت: اين ميزان در مقايسه با سال هاي گذشته چندين برابر افزايش يافته و مشكلي از بابت پرداخت وام دانشجويي وجود ندارد.
 


ورود بالگردهاي روسي به چرخه امدادرساني

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از ورود چهار فروند بالگرد روسي به چرخه امدادرساني كشور خبر داد.
محمود مظفر در اين باره گفت: چهار فروند بالگرد مدل ميل 171 ساخت كشور روسيه به زودي وارد چرخه امدادي كشور مي شود.
وي با بيان اينكه اين بالگردهاي دوموتوره ظرفيت گنجايش 20سرنشين را دارند گفت: بالگردها به زودي وارد چرخه امدادي مي شوند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در ادامه به ورود 10خودروي ارتباطات سيار در مواقع بحران اشاره كرد و گفت: اين خودروهاي ارتباطات سيار كه در نوع خود در خاورميانه نمونه هستند داراي دوربين هاي متحرك و سيار براي ارسال تصاوير و فيلم مناطق حادثه ديده به مركز عمليات را دارند.مظفر با بيان اينكه اين خودروها از طريق خطوط ماهواره اي قادر به ارسال تصاوير و همچنين برقراري ارتباط در مناطق حادثه ديده را دارند گفت: در زمان وقوع حوادث و قطع خطوط ارتباطي و عدم برقراري ارتباط ميان امدادگران و مركز عمليات به معضلي بدل مي شود كه با ورود اين خودروهاي ارتباطي اين مسئله تا حد زيادي برطرف مي شود.رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينكه اين 10 خودرو ارتباطات سيار قابليت برقراري ارتباط داخل محل حادثه را نيز دارند گفت: اين 10خودرو در 10منطقه كشور مستقر و وظيفه پوشش سه استان را برعهده دارند كه در زمان بروز حادثه به محل اعزام مي شوند.
 


انتقال پايانه مسافربري جنوب به منطقه 18

شهردار منطقه 16 شهرداري تهران از تصويب طرح انتقال پايانه مسافربري جنوب تهران به منطقه 18 خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 16 سيدمحسن اسدي گفت: با توجه به اينكه پايانه مسافربري جنوب تهران مبدا اصلي حركت اتوبوس هاي برون شهري به اكثر استان هاي كشور است باعث بسياري از آلاينده ها و مشكلات ترافيكي شده است.وي افزود: در حال حاضر حوزه حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران درصدد تملك زمين براي احداث يك پايانه مسافربري مجهز در منطقه 18 است كه با كار مطالعاتي اين انتقال حداكثر تا سال 94 صورت خواهد گرفت.شهردار منطقه 16 اضافه كرد: براي احداث پايانه مسافربري جديد در منطقه 18 تمامي زيرساخت هاي مربوطه از جمله ايجاد خطوط مترو و اتوبوسهاي تندرو(بي آر تي) در نظر گرفته شده است.وي در ادامه با بيان اينكه، منطقه 16 در طرح تفصيلي شهر تهران به عنوان پهنه تجارت تعريف شده است، افزود: علاوه بر پايانه جنوب تمامي گاراژها، باراندازها و سردخانه ها كه حجم بالايي از حريم اين منطقه را در برگرفته اند، منتقل خواهند شد.
اسدي با بيان اينكه آزادسازي بخشي از زمين مترو علي آباد و تبديل آن به پاركينگ از ديگر مصوبات جلسه با معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران است، افزود: همچنين طرح احداث تقاطع غيرهمسطح در محل اتصال اتوبان شهيد تندگويان به اتوبان شهيد نواب نيز مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد عمليات اجرايي آن در سال آتي آغاز شود.
شهردار منطقه 16 ادامه داد: در اين جلسه مبلغ 10ميلياردريال نيز به پروژه هاي اصلاح هندسي و احداث پايانه هاي تاكسي راني و اتوبوس راني اين منطقه اختصاص يافت.وي خريد و جانمايي پنج خانه دوچرخه به همراه 200 دوچرخه تك سرعت، ساخت پارك آموزش ترافيك و همچنين ايجاد ساختمان مشترك معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه 16 با پليس راهور را از جمله طرح هايي ذكر كرد كه در جلسه حمل و نقل و ترافيك اين منطقه به تصويب رسيد.
 


انهدام باند «زاغ زن ها» در پايتخت

در پي وقوع سرقت هاي متعدد ضبط و باند و دستگاه كامپيوتر خودرو (ECU) در سطح شهر تهران و در طول يك سال گذشته، كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ با انجام تحقيقات و مراقبت هاي نامحسوس از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو، موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه دار به هويت رامين-ر شدند.
وي كه متولد 1369 مي باشد با تشكيل گروه جديدي در زمينه سرقت داخل خودرو، در سطح وسيع اقدام به سرقت ECU و ضبط و باند خودروها مي كرد.
با شناسايي كامل اعضاي اين گروه از سارقان به اسامي «طلوع-الف»، «ميلاد-الف»، «مجتبي-ح»، «حسن-م»، «مهدي-ع»، «مهدي-س»، «محمدرضا-الف»، «رمضان-ك»، «علي-ح» و «بابك-ج» مخفي گاه كليه متهمان در مناطق مختلف ميدان رسالت، خيابان فرجام، نظام آباد، خيابان سبلان، افسريه، شهرك مشيريه، تهران نو، ميدان تسليحات، خيابان دماوند و بلوار فرحزادي مورد شناسايي قرار گرفت و در ساعت هاي اوليه بامداد يكم آبان ماه سالجاري پس از انجام هماهنگي هاي قضايي با شعبه سوم دادياري دادسراي امور جنايي تهران، با تشكيل چندين تيم ضربت و طي چند عمليات همزمان تمامي اعضاي اين گروه از سارقان داخل خودرو دستگير، در بازرسي از مخفي گاه آنان تعداد زيادي از اموال مسروقه از نوع كامپيوتر و سيستم پخش خودرو كشف و توقيف شد.
با دستگيري تمامي اعضاي گروه و با توجه به مجموعه اطلاعات دقيقي كه از فعاليت اين گروه از سارقان در اختيار كارآگاهان قرار داشت و كشف مقادير متنابهي از اموال مسروقه، تمامي متهمان به ويژه متهم اصلي پرونده به ناچار لب به اعتراف گشود و هر يك به صورت جداگانه به نقش خود در انجام سرقت ها اعتراف كردند.
در جمع بندي اطلاعات به دست آمده از متهمان مشخص شد كه اين گروه از سارقان به شيوه «زاغ زني» اقدام به شناسايي خودروها كرده و عمده سرقت هاي خود را نيز طي ساعت هاي اوليه روز به ويژه حدفاصل ساعات 2 الي 4 بامداد انجام مي دادند و بنابر اعترافات متهمان عمده سرقت هاي انجام شده از خودروهاي پژو 405، سمند، پژو 206 و پرشيا صورت گرفته و متهمان پس از سرقت، هر يك از دستگاه هاي ECU را با قيمتي مابين 100 الي 150 هزار تومان به خريدار اموال مسروقه مي فروختند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به گستردگي اقدامات اين گروه از سارقان در سطح مناطق مختلف شهر تهران و در طول يكسال گذشته، گفت: با توجه به كشف مقادير متنابهي از اموال مسروقه به ويژه از نوع كامپيوتر و سيستم پخش خودرو و ضمن انجام هماهنگي هاي قضايي، دستور استرداد اموال مسروقه به مالباختگان صادر شد.
محمديان از كليه مالباختگاني كه در طول يكسال گذشته مورد سرقت داخل خودرو به ويژه در زمينه سرقت كامپيوتر و سيستم پخش خودرو قرار گرفته اند خواست تا با به همراه داشتن پرونده شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند تا اقدامات قانوني براي استرداد اموال آنان انجام شود.
 


رويداد هاي خارجي

بازداشت مجري فاسد بي بي سي
پليس انگليس يكي از مجريان سابق راديو بي بي سي را به اتهام سوءاستفاده جنسي از كودكان، در خانه اش در «بدفوردشاير» بازداشت كرد.
فارس به نقل از روزنامه اينديپندنت نوشت: پليس انگليس «ديو لي تراويس» مجري سابق راديو بي بي سي را در رابطه با پرونده سوءاستفاده جنسي از كودكان بازداشت كرد. اين سومين شخصيت رسانه اي انگليسي است كه در جريان بررسي هاي پليس در پرونده فساد اخلاقي «جيمي سويل» بازداشت شده است.
سويل مجري و ستاره دهه 70 و 80 بي بي سي است و سال قبل در 84 سالگي فوت كرده است. با مرگ او ادعاهاي زيادي در مورد فساد اخلافي وي مطرح شده به نحوي كه پليس اعلام كرده است 300 شكايت آزار جنسي كودكان از سويل مطرح است. اين پرونده و شائبه اطلاع مديران بي بي سي از فساد اخلاقي سويل، به خودي خود بحران بزرگي را براي اين شبكه به وجود آورد. به نحوي كه افرادي چون «جان سيمپسون» اين پرونده را بدترين بحران 50 سال اخير در بي بي سي خوانده است.
با به جريان افتادن پرونده فساد اخلاقي سويل، تاكنون نام هاي زيادي در اين پرونده مطرح شده كه تراويس يكي از اين افراد است. وي از مجريان برنامه «بزرگان موسيقي پاپ» شبكه بي بي سي بوده و بين سال هاي 1968 تا 1993 در اين شبكه فعاليت مي كرده است. او صبح ديروز در خانه اش در «بدفوردشاير» دستگير شده است.
«فردي استار» كمدين 69 ساله انگليسي و «گري گليتر» 68 ساله، خواننده مشهور موسيقي پاپ انگليس، دو فرد ديگري هستند كه در رابطه با اين پرونده با اتهام سوءاستفاده جنسي از كودكان بازداشت شده اند.

 


دردسر جديد ملكه انگليس براي استخدام خدمتكار

آگهي ملكه بريتانيا براي استخدام يك خدمتكار زن براي كار در كاخ ويندسور، انتقادات رسانه ها را به دنبال آورد.
به گزارش روزنامه ديلي ميرور چاپ لندن، خانواده پادشاهي بريتانيا با انتشار آگهي، نياز به استخدام يك خدمتكار زن براي كار در كاخ ويندسور را اعلام كرد؛ خدمتكار مورد نظر 30 ساعت در هفته، از هشت صبح تا يك ظهر براي نظافت و تغيير ملافه ها در بخش خانواده پادشاهي كاخ ويندسور كار خواهد كرد.
قلعه ويندسور واقع در شهر ويندسور انگلستان به مساحت 45 هزار متر مربع بزرگترين قلعه دنياست. ملكه اكثر آخر هفته هاي خود را آنجا سپري مي كند.
به اين نيروي كار، جاي خواب داده نمي شود. حقوق اعلام شده براي اين شغل، 78 پنس كمتر از حداقل دستمزد اعلام شده از سوي دولت است.
دولت بريتانيا حداقل دستمزد براي هر ساعت كار در لندن را 8 پوند و 55 پنس و در خارج از پايتخت 7 پوند و 45 پنس اعلام كرده است. هر يك پوند شامل 100 پنس است.
ديلي ميرور اضافه كرد: برخي فعالان اجتماعي با انتقاد از ملكه بريتانيا به دليل اعلام دستمزدي كمتر از حداقل دستمزد گفته اند كه وي الگوي بدي از فعاليت هاي آنها براي افزايش دستمزد كارگران غيرماهر ايجاد كرده است.
سخنگوي كاخ باكينگهام در لندن مقر رسمي اليزابت دوم ملكه 86 ساله بريتانيا در واكنش به اين موضوع گفت: هم اكنون در حال بررسي و تجديدنظر سياست هاي خود در زمينه دستمزدها هستيم.
گفتني است، در كاخ باكينگهام بيش از 250 كارمند و كارگر از جمله آشپز و خدمتكار كار مي كنند. اين كاخ به تازگي براي استخدام كارمندي براي مديريت سرويس هاي بهداشتي سلطنتي، خدمتكاري در كاخ مورال، يك ساعت ساز و يك راننده آگهي داده بودند.
 


شيرزن شجاع!

زن شجاع روسي پس از آنكه با حمله يك گرگ به گله اش روبرو شد، آن را با ضربات تبر تلف كردك.
اين زن 56 ساله در منطقه داغستان روسيه وقتي جان گله گوسفند و گاوش را در خطر ديد، شجاعانه به جنگ گرگ رفت و او را به هلاكت رساند.اين زن گفت: ابتدا گرگ به سمتم حمله كرد و مرا زمين انداخت. هرچه فرياد زدم و درخواست كمك كردم صدايم به گوش هيچ كس نرسيد به همين دليل تصميم گرفتم براي نجات گله ام كاري كنم و به سرعت تبري برداشتم و به سمت گرگ حمله ور شدم.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه هافينگتن پست، اين زن شجاع به دليل شدت جراحات در بيمارستان بستري است.
 


كاميون كشي با گوش

مرد گرجستاني كه به دنبال ثبت ركورد جديد بود، توانست يك كاميون 8 تني را با گوش چپ خود بكشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين مرد كه عنوان قوي ترين مرد گرجستاني را يدك مي كشد، توانست اين كاميون 8 تني را 20 متر جابجا كند.وي اعلام كرده قصد دارد چندين ركورد شكني جديد هم انجام بدهد.
 


نجات مرد توموري

مرد 33 ساله چيني كه به مرد توموري مشهور شده بود، سرانجام با انجام عملي، از شر تومورهاي صورتش راحت شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اين مرد چيني در ابتداي تولدش تنها يك برآمدگي كوچك بر روي صورتش داشت، اما پس از سال 2005 ميلادي اين برآمدگي كوچك تبديل به تومورهاي خوش خيم شد و تا جايي پيشرفت كرد كه مانع ديدن و حتي نفس كشيدن وي شد.
بيماري «وو ژيانگ» «همانژيوم» است و به همين دليل تومورهاي خوش خيم روي رگهاي خوني صورتش رشد كرده بودند.
سرانجام اين مرد چيني زيرعمل جراحي بسيار پيچيده رفت و در حال حاضر وضعيت جسماني مطلوبي دارد.
به گفته «ژوفي» جراح اصلي «ژيانگ»، وي در حال حاضر قادر به ديدن اشياء به صورت مبهم است و نياز به عمل هاي بيشتري دارد تا سلامت كامل جسماني خود را بدست آورد.
 


خودكشي مادر قاتل

پليس آلمان اعلام كرد: مادري پس از خفه كردن سه كودكش در سانحه رانندگي اقدام به خودكشي نافرجام كرد.
بنابر اعلام پليس آلمان، اين زن پس از آنكه فرزندانش را به قتل رساند، اجساد آنان را در خودرويش گذاشت و قصد داشت در سانحه اي رانندگي خودكشي كند.
نيروهاي امداد و نجات آلمان با حضور در محل حادثه اعلام كردند زن 38 ساله در سانحه رانندگي جان سالم به در برده اما به شدت مجروح است اين زن در پيغامي به همسرش گفته بود قصد دارد پس از به قتل رساندن فرزندانش خودكشي كند.
بررسي هاي پزشكي قانوني نشان مي دهد اين سه كودك پيش از وقوع حادثه رانندگي براثر خفگي جان خود را از دست داده بودند.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه «لوكال»، پليس آلمان با اعلام اينكه اين زن به جنايت خود اعتراف كرده است، تصريح كرد: متهم پس از بهبودي به بازداشتگاه منتقل مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10