(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 27  آبان  1391 - شماره 20359

سخني با شهردار جديد انديمشك
صنايع بزرگ گيلان 160 ميليون يوروگرفتند
ايران در كيهان
معاون دادگستري فارس:
تعداد پرونده هاي قضايي نسبت به جمعيت استان بسيار بالاست
مديركل شيلات استان خبرداد
 70 ميليون دلار ارزش صادرات آبزيان بوشهر
خياباني دربابل «خبرنگار» شد
به گفته رئيس شوراي اصناف كشور
اصناف در گراني هاي اخير هيچ نقشي ندارند
فرماندار:
مصلحت انديشي كاذب مانع پيشرفت آران و بيدگل است
مدرس حوزه علميه اهل سنت گلستان:
تفرقه براي جامعه اسلامي زنگ خطر است
تعيين استاندارد جديد براي انواع آرد در همدان
فرمانده انتظامي استان
جرايم خشن در سمنان به ندرت اتفاق مي افتد
مديركل آموزش هاي فني و حرفه اي استان:
مطالعات تبديل مازندران به قطب المپياد انجام شد
نماينده مردم در مجلس:
عمليات اجرايي آزادراه مراغه- هشترود آغاز مي شود
فرماندار ميبد:
روند ساخت مسكن مهر در ميبد مطلوب نيست
5 رقم جديد زيتون در رودبار معرفي شد
امام جمعه اليگودرز:
مسئولان به جاي برگزاري همايش ها وام ازدواج جوانان را پرداخت كنند
نجات راه بندان كرج با تكميل آزادراه شهيد همت


سخني با شهردار جديد انديمشك

آقاي دكتر چلگه به خوبي آگاه هستيد كه شهرداري انديمشك با توجه به بدهي بالا و درآمد اندك مديريت قوي و دلسوزي مي خواهد تا از سر مشكلات بگذرد. ودر اين راستا براي تحقق اين امر داشتن مشاوران كاردان و متعهد و بكارگيري نيروهاي تلاشگر يكي از اهرمهاي موفقيت خواهد بود.
هرچند كه مسائل و مشكلات شهر انديمشك ريشه در مسائل سياسي بازي و عدم هماهنگي دستگاههاي اجرايي داشته است كه خود باعث موازي كاري و دوباره كاري شده و سلايق گروهي و حزبي برمنافع شهروندي ترجيح داده شده و باعث نارضايتي اكثر شهروندان شده است.
لذا مردم انديمشك از آقاي چلگه انتظار دارند كه در حيطه كاري و انجام وظيفه به فرصت طلبان و عناصر بله قربان گو اجازه دخالت در امور شهرداري را نداده و آنچه كه هزينه مي شود فقط در جهت رفع مشكلات شهروندان و خدمات رساني شهري است.
اما اهم مشكلات و مسايل جدي شهر انديمشك درحوزه شهرداري اجراي كارهاي كارشناسي نشده و ناپايدار است از جمله اين طرح ها، طرح زيباسازي و آب نماي خيابان امام است كه پس از گذشت چندين ماه به چيز ديگري تغيير يافت و همچنين لوله گذاري در جداول رو باز اين خيابان كه با اولين بارش آب در سطح شهر به صورت سيل جاري شده و تا چندين روز باعث مشكلات بهداشتي و عبور و مرور مي شود.
نظافت شهري كه يكي از مهم ترين برنامه هاي شهرداري بود و پيمانكاران مربوط در انجام آن به درستي عمل نمي كنند و كسي هم پيگيري و نظارت بركارشان را ندارد.
انديمشك - خبرنگاركيهان
 


صنايع بزرگ گيلان 160 ميليون يوروگرفتند

رشت- خبرنگاركيهان:
160ميليون يورو به 10صنعت بزرگ استان گيلان اختصاص يافت.
استاندار گيلان در جلسه تسهيل امور پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي استان كه با حضور معاون امور صنايع و معادن وزير صنعت، معدن و تجارت در رشت برگزار شد، اين مطلب را عنوان و طي سخناني اظهارداشت: 160ميليون يورو تسهيلات ارزي از محل صندوق توسعه ملي و از طريق بانك صنعت و معدن تا پايان سال جاري به 10صنعت بزرگ استان كه در زمينه هاي غذايي، فولاد، صنايع ساختمان و كاغذ مشغول به فعاليت هستند تعلق مي گيرد.
كيهان هاشم نيا اولويت اول كاري در استان را سرمايه گذاري در راستاي ايجاد اشتغال پايدار و پشتيباني از سرمايه گذاري مفيد خواند و افزود: سرمايه گذاران جديد با نگاهي به سرمايه گذاري قديم در استان حركت خود را آغاز مي كنند از اين رو هرگونه سرمايه گذاري جديد و سرمايه گذاري گذشته ما در استان كه با تغييرات اقتصادي ايجاد شده دچار مشكل شده اند را بايد مورد حمايت و پشتيباني قرار دهيم.
وي ادامه داد: نيازهاي سرمايه گذاري در استان براساس مزيت هايي كه در گيلان وجود دارد تعيين مي شود و لذا بايد از تمامي ظرفيت هاي بالقوه در استان در راستاي سرمايه گذاري بهره ببريم.
 


ايران در كيهان

اختتاميه جشنواره درخت اميد
¤ اختتاميه جشنواره دانشجويي درخت اميد در اروميه برگزار شد.
در اين مراسم كه در پايان مجموعه برنامه هاي جشنواره كمك به بيماران مبتلا به سرطان و با حضور جمعي از دانشجويان و اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي اروميه برگزار شد، دكتر جواد خشابي رئيس هيئت مديره انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان آذربايجان غربي با اشاره به اهميت حضور دانشجويان و جوانان در عرصه هاي مختلف اجتماعي از آنان خواست تا با توجه به اهميت امر پيش گيري از سرطان در خصوص اطلاع رساني در مورد جنبه هاي مختلف اين بيماري و شركت در برنامه هاي آموزش همگاني تلاش بيشتري از خود نشان دهند.
تقديراز صادركنندگان برتر
اراك- خبرنگار كيهان: از صادركنندگان نمونه استان مركزي تقدير شد.
در مراسمي از 10 صادركننده نمونه استاني، دو صادركننده نمونه كشوري و پنج صادركننده پيشكسوت استان مركزي با حضور قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در اراك تجليل شد.
بهترين راهكار مقابله با جنگ نرم
سمنان- خبرنگار كيهان: امر به معروف و نهي از منكر بهترين راهكار مقابله با جنگ نرم دشمنان است.
فرماندار سمنان با اعلام مطلب فوق افزود: آئين هاي عزاداري را از بهترين معروف ها و بستر مقابله با منكرها دانست و افزود: اين مراسم ها فرصت خوبي براي ترويج معروف ها و تنگ نمودن عرصه بر بدي ها و منكرات است.
تلاش براي ايجاد اشتغال
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: مديران نسبت به تعهد ايجاد اشتغال بيشتر تلاش كنند.
معاون فرماندار مانه و سملقان در جلسه كارگروه اشتغال با اشاره به اين مطلب گفت: با توجه به اهميت اشتغال در نظام اسلامي و برنامه دولت در اين زمينه بايد كليه مديران در اين زمينه تلاش كنند.
صدور اكتشاف معدن
سمنان- خبرنگار كيهان: 53 فقره پروانه اكتشاف معدن در استان سمنان صادر شد.
محمدرضا استشاره با اعلام مطلب فوق گفت: اين پروانه ها به منظور بهره برداري از معادن منطقه به وسعت 574 كيلومتر مربع و با سرمايه گذاري 52هزار و 521 ميليون ريال به ثبت رسيده و صادر شده است.
اهميت بيشتر به توسعه بوشهر
بوشهر- خبرنگار كيهان: وزارت نفت لازم است بيش از پيش در توسعه استان نقش داشته باشد. حسنوند استاندار بوشهر در نشست صميمي با قاسمي وزير نفت خواستار توجه ويژه وزير نفت به طرحهاي زيرساختي استان شد. مهندس رستم قاسمي وزير نفت نيز بر تامين اعتبارات مصوب وزارت نفت تاكيد كرد و افزود: بيش از گذشته در جهت توسعه استان حمايت خواهيم كرد.
توليد عسل در بابل
بابل- خبرنگار كيهان: بيش از 1031 تن عسل در شهرستان بابل توليد مي شود.
مهندس مسعود غلامي مدير جهاد كشاورزي بابل با اعلام مطلب فوق گفت: آمارگيري سالانه كلني زنبور عسل حكايت از آن دارد كه 110 هزار و 954 كندو در اين شهرستان وجود دارد و زنبورداري براي 849 نفر اشتغال مستقيم و 620 نفر اشتغال غيرمستقيم ايجاد كرده است.
تجليل از كتابخوان ها
شرق گلستان- خبرنگار كيهان: از فعالان عرصه كتاب و كتاب خواني كلاله تجليل شد.
رئيس كتابخانه هاي عمومي كلاله با شركت در مراسمي به مناسبت هفته كتاب گفت: در راستاي برخورداري قشرهاي مختلف مردم از فعاليت هاي فرهنگي به خصوص كتاب و كتاب خواني عمليات اجرايي احداث ساختمان كتابخانه عمومي شماره 2 در جنوب شهر كلاله با 700 ميليون ريال اعتبار آغاز شده و تاكنون 15 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
برگزاري جلسه ستاد سوخت
ايلام- خبرنگار كيهان: جلسه ستاد سوخت شهرستان ايلام با حضور مسئولان مربوطه در محل فرمانداري برگزار شد.
در اين جلسه حياتي فرماندار ايلام با بيان اينكه تنها رفاه و آسايش و رضايتمندي مردم ملاك عمل است افزود: شركت نفت و شركت گاز باتوجه به اينكه فصل سرما را در پيش رو داريم تامين سوخت مورد مصرف خانوارهايي كه گازكشي نكرده اند و روستاهاي فاقد گازكشي، مدارس و دانشگاه ها را در اولويت كاري خود قرار بدهند. وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تدابير لازم جهت تامين سوخت زمستان شهرستان انديشيده شده است.
يادواره 163 شهيد
كاشان- خبرنگار كيهان: شهادت جمهوري اسلامي ايران را بيمه كرد.
سرهنگ عبدالرحيم موسوي جانشين فرمانده كل ارتش در آئين يادواره 163 شهيد سادات و 90 شهيد پايگاه آيت الله غفاري كاشان اظهار داشت: عزت كنوني ملت ايران در عرصه هاي جهاني و بين المللي و دست يافتن به قله هاي افتخار نتيجه و مديون جانفشاني شهدا و البته پيروي از ولايت مطلقه فقيه است.
مزاياي طرح شبنم
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: طرح شبنم مانع ورود كالاهاي وارداتي قاچاق در گنبدكاووس مي شود.
سعيد ميرزايي رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدكاووس در جلسه ستاد تنظيم بازار كه در فرمانداري شهرستان گنبدكاووس برگزار شد از انجام 340 مورد بازرسي ويژه طرح شبنم خبر داد و با اشاره به برگزاري جلسات منظم با اتحاديه ها از انجام 3178 مورد بازرسي در اين شهرستان در مدت 45 روز خبر داد و تاكيد كرد: در طي اين بازرسي ها 190 پرونده تشكيل شده و رصد لحظه هاي انبارها و بازرسي ها همچنان ادامه دارد.
توزيع كود كشاورزي
¤ 4900 تن كود كشاورزي به روستاييان گاليكش تخصيص داده شد.
صمد خسروي مدير جهاد كشاورزي گاليكش در جمع مديران كشاورزي استان افزود: همچنين از زمان شروع انعقاد قرارداد كشت گندم تا تاريخ 18 آبانماه بيش از 575 تن كود شيميايي و بيش از 390 تن بذر گندم در شهرستان گاليكش در بين كشاورزان گندم كار توزيع شده است.
تمدن اسلامي دستاورد ولايت
اهواز- خبرنگار كيهان: ايجاد تمدن اسلامي از مهمترين دستاوردهاي ولايت است.
محسن رضايي در همايش بين المللي ولايت كه در اهواز برگزار شد با اعلام مطلب فوق افزود: با بيان اينكه حمايت لفظي از ولايت كافي نيست افزود: اگر ريسمان ولايت نبود، حركت انقلاب ما سرنوشتي همچون مشروطه و جريان ملي شدن صنعت نفت پيدا و هيچ گاه نمي توانستيم گام هاي بعدي را برداريم.
 


معاون دادگستري فارس:

تعداد پرونده هاي قضايي نسبت به جمعيت استان بسيار بالاست

شيراز- خبرنگار كيهان:
استان فارس با داشتن 5/4 ميليون نفر جمعيت سالانه بيش از 750 هزار پرونده قضايي دارد و سرانه پرونده ها نسبت به جمعيت استان بسيار بالا است.
سيد عبدالنبي نجيبي معاون برنامه ريزي و توسعه قضايي دادگستري فارس با بيان اين مطلب در مراسم معرفي دادستان جديد شهرستان رستم گفت: احياي حقوق عامه و گسترش عدل و آزادي هاي مشروع از وظايف دستگاه قضايي است كه قسمت عمده برپا داشتن حقوق عمومي وظيفه دادستان است. به گزارش خبرنگار ما، وي اظهار داشت: حتي اگر شاكي وجود ندارد و يا شاكي توان گرفتن حق خود را ندارد دادستان بايد ورود و حقوق عمومي را استيفا كند.
وي ماهيت پيشگيري از وقوع جرم را فرهنگي دانست و گفت: راه حل كاهش جرايم ايجاد پاسگاه و كلانتري و دادگاه در بخش ها و شهرستان ها نيست بلكه نيازمند تلاش همه مسئولان، نهادهاي اجتماعي و مدني است و تجربه نشان داده هر كاري از مردم شروع نشود ناكام مي ماند. گفتني است در اين مراسم قاضي رحيمي به عنوان دادستان شهرستان رستم معرفي شد.
 


مديركل شيلات استان خبرداد

70 ميليون دلار ارزش صادرات آبزيان بوشهر

بوشهر- خبرنگاركيهان:
مديركل شيلات استان بوشهر گفت: امسال پيش بيني مي كنيم ارزش صادرات آبزيان از اين استان به بيش از 70 ميليون دلار برسد.
اردشير يار احمدي در حاشيه سفر رئيس كل شيلات ايران به استان بوشهر درجمع خبرنگاران اظهار داشت: ميزان برداشت آبزيان در استان بوشهر امسال 50هزار تن و آبزي پروري نيز در 2هزار و 450 هكتار اراضي انجام شد.
وي افزود: سال گذشته 5هزار و 150تن ميگو در استان بوشهر برداشت شد و پيش بيني مي كنيم اين رقم به 7 هزار و 500تن برسد.
مديركل شيلات بوشهر تصريح كرد: 50درصد توليد سالانه آبزيان در بوشهر صادر مي شود و صادرات هر كيلوي آن 5 دلار ارزآوري دارد.
يار احمدي اظهار داشت: امسال با وجود صادرات چهار هزار تن آبزيان از استان بوشهر 20ميليون دلار ارزآوري براي كشور خواهد داشت.
به گفته وي سالانه 50 ميليون دلار سود حاصل از صادرات آبزيان بوشهر عايد كشور مي شود.
 


خياباني دربابل «خبرنگار» شد

بابل- خبرنكاركيهان:
براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر بابل يكي از خيابان هاي اين شهر به نام خبرنگار نامگذاري شد.
فرامرز ابوالحسني عضو شوراي اسلامي شهر بابل گفت: براساس تصميم شوراي اسلامي نامگذاري شهرداري بابل خيابان حدفاصل ميدان 17شهريور تا تقاطع خيابان آيت الله سعيدي بابل به نام خيابان خبرنگار نامگذاري شد.
وي افزود: اين تصميم در حقيقت به منظور ارج نهادن به مقام شامخ خبرنگاران صورت گرفته و به عنوان هديه اي ازسوي شوراي اسلامي و شهرداري بابل براي تلاشگران عرصه مطبوعات است.
 


به گفته رئيس شوراي اصناف كشور

اصناف در گراني هاي اخير هيچ نقشي ندارند

اراك- خبرنگار كيهان:
همايش هيئت رئيسه مجامع امور صنفي استان مركزي با حضور رئيس شوراي اصناف كشور در دليجان برگزار شد.
در اين همايش رئيس شوراي اصناف كشور با اشاره به نوسانات بازار و تغيير قيمت ها گفت: شوراي اصناف و ديگر دستگاه هاي ذي ربط همه توان خود را براي تامين كالاي مورد نياز مردم به كار گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما، نوده فراهاني افزود: گراني و گرانفروشي دو مقوله جدا از يكديگر است و اصناف كشور در گراني هاي اخير هيچ نقشي ندارند.
وي اظهار داشت گراني به عوامل زيادي بستگي دارد و البته اصناف كشور هم دارند از اين موضوع ضرر مي كنند.
او درباره احتكار يادآور شد: اگر در انباري كالايي وجود داشته باشد كه در فروشگاه ها هم عرضه مي شود احتكار نيست.
فراهاني ادامه داد: براي رقابت در شرايط جديد بازار و نيز عرضه كم هزينه تر كالا به مشتريان چاره اي جز گذر از اصناف سنتي به فروشگاه هاي زنجيره اي و نوين نداريم.
وي همچنين تصريح كرد: صرفا قهوه خانه ها مي توانند به مشتريان قليان ارائه دهند و استفاده از قليان در سفره خانه هاي سراسر كشور غيرقانوني است و در صورت عرضه در اين مكان ها با آنان برخورد قانوني مي شود.
 


فرماندار:

مصلحت انديشي كاذب مانع پيشرفت آران و بيدگل است

كاشان- خبرنگار كيهان:
فرماندار آران و بيدگل گفت: مصلحت انديشي كاذب و حفظ وضع موجود از مهم ترين موانع در مسير پيشرفت اين شهر كه در سال هاي اخير بوده است.
روح الله سلگي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود ظرفيت هاي فراوان اين شهرستان در زمينه هاي مختلف مانند نيروي انساني و نيز دارا بودن جايگاه اشتغال ممتاز در استان اصفهان، آران و بيدگل با مشكلات فراواني روبرو بوده و به عنوان شهرستان درجه سوم در استان مطرح است.
وي افزود: اين خطه در سايه برخي تبعيض ها و سكوت ها گمنام بوده و تنها به واسطه امامزادگان خود تا حدودي شناخته شده است.
وي ابراز داشت: با توجه به اينكه موضوع راه هاي ارتباطي از مهم ترين مسائل اين شهرستان است و آران و بيدگل را مي توان به عنوان تنها شهرستان كاشان نام برد كه بخش هاي آن با مركز هيچ گونه راه ارتباطي مستقيم ندارند، اين مهم در جلسات متعدد و در گفت وگو با وزير راه مورد بررسي قرار گرفته است.
وي درخصوص اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت آران و بيدگل عنوان كرد. در حوزه صنعت نيز با توجه به اينكه اكثر كارخانجات اين خطه در زمينه فرش ماشيني و ريسندگي فعاليت دارند، بستري فراهم شده تا مواد اوليه از كارخانجات پتروشيمي فراهم شود تا مشكل گراني مواد اوليه در اين حوزه تا حدودي مرتفع شود.
فرماندار افزود: ايجاد نمايشگاه دايمي فرش نيز يكي از اقدامات انجام شده در اين حوزه است سلگي، نبود تنوع در صنعت آران و بيدگل را يكي از مشكلات در اين بخش خواند و اضافه كرد: براي حل اين مشكل به دنبال ايجاد تنوع در اين حوزه مهم هستيم.
 


مدرس حوزه علميه اهل سنت گلستان:

تفرقه براي جامعه اسلامي زنگ خطر است

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
مهم ترين درد جامعه تفرقه، كينه، توهين، شايعه پراكني بوده و همه اينها زنگ خطري براي جامعه اسلامي است.
حاج سليمان آخوند قوجق، مدرس حوزه علميه اهل سنت گلستان، در همايش بزرگ محكوميت اهانت نسبت به ساحت مقدس رسول اكرم(ص) كه در مسجد طلابي گنبدكاووس برگزار شد، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: درمان اين درد، اتحاد و چنگ زدن به قرآن كريم است.
وي گفت: خداوند در قرآن كريم تاكيد بر وحدت و پرهيز از تفرقه دارد و او همه دردهاي جامعه اسلامي را مي داند و مي فرمايد در همه حال وحدت خود را از دست ندهيد و شايعه بي اساس نكنيد كه براي دين اسلام زنگ خطري است.
وي اظهارداشت: خداوند، پيامبر(ص)، دين و قبله همه مسلمانان يكي است و اينها از اشتراكات مهم جامعه اسلامي به شمار مي روند.
وي پيرامون هدف از برگزاري اين همايش گفت: با اين همايش مي خواهيم انزجار و نفرت خود را نسبت به آمريكا و حمايت خود را ازمسلمانان مظلوم ميانمار اعلام كنيم.
 


تعيين استاندارد جديد براي انواع آرد در همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
مديركل استاندارد همدان گفت: براي انواع آردهاي مورد استفاده در نانوايي ها، استاندارد جديدي تعيين شده است.
فرهاد تيموري در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با تعيين استاندارد جديد انتظار مي رود كه نانوايي ها آرد متناسب با نوع پخت نان رابراي خود تهيه كنند و از طرف ديگر كارخانه هاي آرد نيز به صورت تفكيك شده توليدات خود را ارائه دهند.
وي ادامه داد: برخلاف تصور عموم سفيدبودن نان نشانه بالابودن كيفيت آن نيست و آرد تيره كه داراي سبوس است ارزش غذايي بالايي دارد و البته تا زماني كه اين امر جزو مطالبات مردم قرار نگيرد، نظارت و پيگيري براي توليد نان با كيفيت اثرات چشمگيري را در پي نخواهد داشت.
تيموري تاكيد كرد: اگر به جايي برسيم كه در واحدهاي توليدي به جاي آرد خمير قوام آمده بهداشتي تهيه و به نانوايي ها عرضه شود، آن وقت نان با كيفيت نيز در اختيار مردم قرار خواهدگرفت.
مديركل استاندار استان همدان در ادامه با اشاره به لزوم توسعه توليد كالاهاي باكيفيت داخلي اظهار داشت: اگر در پي ترويج مصرف كالاهاي توليد داخل هستيم بايد به ارتقاي كيفيت و استانداردسازي آنها توجه ويژه داشته باشيم.
 


فرمانده انتظامي استان

جرايم خشن در سمنان به ندرت اتفاق مي افتد

سمنان- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان سمنان گفت: جرايم خشن مانند سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، قتل و آدم ربايي، زورگويي و گروگانگيري در استان به ندرت اتفاق مي افتد.
فرمانده انتظامي استان سمنان با اعلام خبر فوق گفت: با اين حال همان تعداد اندك جرايم نسبت به سال گذشته 19درصد كاهش يافته كه نشان دهنده ضريب امنيت بالاي استان سمنان است.
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ ميرزايي اظهار داشت: پليس سمنان در چندماه اخير موفق شد دو قاتل فراري از استان هاي ديگر را در سمنان دستگير كند.
وي در پايان با اعلام كاهش 20 درصدي شكايات مردم از نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي به دليل عملكرد مطلوب مدال (مجاهد واقعي في سبيل الله) را از فرمانده معظم كل قوا دريافت كرده است.
 


مديركل آموزش هاي فني و حرفه اي استان:

مطالعات تبديل مازندران به قطب المپياد انجام شد

ساري- خبرنگار كيهان:
مازندران براي اولين بار در طول تاريخ برگزاري مسابقات ملي مهارت كشور توانست 15 مدال رنگارنگ اين دوره از مسابقات را كسب كند و به مقام قهرماني برسد.
مديركل آموزش هاي فني و حرفه اي مازندران با بيان اين مطلب افزود: تيم اعزامي استان در 20 رشته مهارتي با تعداد 24 نفر در اين دوره از مسابقات ملي مهارت كشور شركت كرد و 7 مدال طلا، 3 نقره، 5 برنز و 5 ديپلم افتخار را كسب كرد.
عبدالرضا شريعت نژاد گفت: كار مطالعاتي عميق درخصوص تبديل مازندران به قطب در المپياد انجام شده به طوري كه امسال مازندران توانست در رشته هاي رايانه مدال هايي را كسب كند در حالي كه درگذشته مازندران در رشته هاي رايانه به خوبي عمل نمي كرد.
مديركل آموزش هاي فني و حرفه اي مازندران با بيان اينكه تعهدات استان در آموزش به درستي و با دقت انجام شد اظهار داشت: تاكنون 52 درصد از تعهدات مازندران با آموزش 3 ميليون و 159 هزار و 176 نفر ساعت عملياتي شد.
شريعت نژاد تصريح كرد: كميته اي با حضور خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران، آموزش هاي فني و حرفه اي آموزش و پرورش استان و آموزش هاي فني و حرفه اي مازندران در حال مطالعه چالش هاي حوزه صنعت هستند كه آموزش هاي مورد نياز صنايع را به ما معرفي كنند تا صد درصد نياز صنايع و بازار كار توسط آموزش هاي فني و حرفه اي رفع شود.
وي با اشاره به انعقاد 28 ميليون تومان قرارداد آموزشي در 6 ماهه امسال گفت: طي اين مدت 23 ميليون تومان ساخت مصنوعات آموزشي داشتيم كه رقم قابل توجهي است.
 


نماينده مردم در مجلس:

عمليات اجرايي آزادراه مراغه- هشترود آغاز مي شود

مراغه- خبرنگار كيهان:
نماينده مراغه، عجب شير و سراجو در مجلس، از تصويب تفاهم نامه احداث آزادراه مراغه- هشترود در هيئت وزيران خبر داد.
مهدي دواتگري در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ما افزود: تفاهم نامه احداث اين آزادراه روز 6 آبان با موافقت هيئت دولت به تصويب رسيد.
وي گفت: با تصويب اين تفاهم نامه و تاسيس شركتي مشترك بين بانك سپه و وزارت راه و شهرسازي عمليات اجرايي آن با برگزاري مناقصه و واگذاري عمليات احداث به پيمانكار آغاز خواهد شد.
نماينده مردم مراغه و عجبشير در مجلس نهم اظهار كرد: با مذاكرات انجام شده با وزارت راه و شهرسازي، اعتبار اين طرح در سال جاري از محل فروش اوراق مشاركت اين وزارتخانه تامين مي شود.
دواتگري با اعلام اينكه اعتبار مورد نياز براي اجراي اين طرح در بودجه سال آينده كشور لحاظ خواهد شد خاطرنشان كرد: اين آزادراه با مشاركت 40 درصدي بانك سپه و 60 درصدي وزارت راه و شهرسازي به طول 92 كيلومتر و با 7 هزار و 900 ميليارد ريال احداث مي شود.
 


فرماندار ميبد:

روند ساخت مسكن مهر در ميبد مطلوب نيست

يزد- خبرنگاركيهان:
روند ساخت طرح مسكن مهر در فاز دوم در شهرستان ميبد مطلوب نيست.
فرماندار شهرستان ميبد با تاكيد بر تسريع درساخت و ساز فاز دوم مسكن مهر اين شهرستان گفت: پيمانكاران و ناظران اين پروژه ها بايد نظارت و دقت بيشتري به خرج دهند.
محمدرضا رجائي در بازديد از فاز دوم مسكن مهر بر تسريع در تكميل واحدهاي فاز دوم و همچنين تكميل تاسيسات فاضلاب مسكن مهر تاكيد كرد.
به گزارش خبرنگار ما وي با مشاهده وضعيت نامناسب ساخت و ساز مدرسه 6 كلاسه مسكن مهر اظهارداشت: پيمانكاران و ناظران اين پروژه ها بايد نظارت و دقت بيشتري به خرج دهند و از هدر رفت بيت المال جلوگيري كنند.
گفتني است، فاز دوم مسكن مهر شهرستان ميبد با 75 واحد در 5بلوك و با پيشرفت فيزيكي 70درصد در حال احداث، كه عمليات اجراي اين واحدها مدت دو هفته به علت عدم تامين بودجه از سوي شركت تعاوني به پيمانكاربه تعطيلي كشيده شده است.
براي احداث فاز دوم مسكن مهر در ميبد تاكنون بالغ بر يك ونيم ميليارد تومان هزينه شده كه تنها 840 ميليون تومان به پيمانكار پرداخت شده است.
 


5 رقم جديد زيتون در رودبار معرفي شد

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس ايستگاه زيتون شهرستان رودبار از معرفي 5 رقم جديد زيتون در اين شهرستان خبر داد.
وي افزود: ارقام بومي زيتون ديگر پاسخگوي مزارع رودبار نيست و مناطق جديد هم به دليل وضعيت زمين نياز به ارقام جديد زيتون دارند از اين رو ژنوتيپهاي ناسازگار با وضعيت شهرستان رودبار جمع آوري مي شوند.
رمضاني در ادامه با بيان اينكه تمام ويژگي هاي زيتون در روغن آن وجود دارد گفت: 70 رقم خارجي زيتون از اسپانيا، يونان، آمريكا و كشورهاي عربي در اين مركز جمع آوري شده است.
 


امام جمعه اليگودرز:

مسئولان به جاي برگزاري همايش ها وام ازدواج جوانان را پرداخت كنند

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
به جاي برگزاري همايش ها، سمينارها و كنگره ها، وام ازدواج زوج هاي جوان را پرداخت كنيد.
امام جمعه اليگودرز در جمع مردم اين شهر گفت: يكي از اهداف اصلي اقتصاد مقاومتي صرفه جويي مردم و دولتيان است و هم بايد به اين اصل مهم پايبند باشند.
به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمين حقيان افزود: متاسفانه برگزاري اين گونه همايش ها كه بعضا هيچ منافعي براي كشور و مردم ندارند به يك معضل در كشور تبديل و برگزاركنندگان نيز بدون اينكه به خروجي اين همايش ها اهميت دهند تنها به فكر خودنمايي هستند.
وي ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامي كشوري گذشته بيش از 100 همايش برنامه ريزي و برگزار كرده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در سال جاري 70 همايش و كنگره ملي با صرف هزينه هاي سنگين برپا كرده است.
حقيان تصريح كرد: زوج هاي جوان بيش از يك سال است كه براي دريافت وام ازدواج ثبت نام كرده اند اما هنگام مراجعه با پاسخ اعتبار نداريم مواجه مي شوند در صورتي كه اگر اعتبار نيست براي برگزاري همايش ها نيز نبايد باشد.
 


نجات راه بندان كرج با تكميل آزادراه شهيد همت

كرج- خبرنگار كيهان:
تكميل آزادراه شهيد همت و شاخه هاي جنوبي شمالي مي تواند كرج را از مشكلات راه بندان نجات دهد.
شهردار كرج با بيان اين مطلب افزود: هر روز شاهد هدر رفتن ميليون ها ساعت از وقت شهروندان كرج در راه بندان هاي اين شهر هستيم.
سيدعلي آقازاده با بيان اينكه روزانه بيش از 500 هزار نفر بين كرج و تهران سفر مي كنند، اظهار داشت: اين تعداد سفر در حد توان آزادراه تهران- كرج و مترو نيست. بنابراين تكميل عمليات احداث آزادراه شهيد همت مي تواند مشكلات راه بندان در كرج را برطرف سازد. وي از نماينده هاي مجلس خواست در بودجه سال آينده رديفي را براي آزادراه هاي كرج در نظر بگيرند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10