(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 27  آبان  1391 - شماره 20359

رژيم آل خليفه با آغاز ماه محرم سركوب معترضان را شدت بخشيد
سيا تحقيقات تازه اي را درباره پرونده رسوايي پترائوس آغاز كرد
فراخوان سيدحسن نصرالله آزادگان جهان به غزه كمك كنند
در پاسخ به تهاجم صهيونيست ها به غزه صورت گرفت
اسرائيل زير آتش موشك هاي مقاومت همه دنبال پناهگاه مي گردند
مقاومت فلسطين پيشنهاد آتش بس نتانياهو را نپذيرفت
تجمع ضدحكومتي هزاران اردني مقابل كاخ ملك عبدالله
درگيري تظاهركنندگان يوناني با پليس مقابل كنسولگري آلمان
گفت وگوي ائتلاف ضدبشار اسد با وزير خارجه انگليس در لندن
رهبر جديد چين: به شدت با فساد مبارزه مي كنيم


رژيم آل خليفه با آغاز ماه محرم سركوب معترضان را شدت بخشيد

رژيم آل خليفه همزمان با آغاز ماه محرم، سركوب مبارزان بحريني را شدت بخشيد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، رژيم آل خليفه در ادامه دشمني خود با شيعيان اين كشور و اهل بيت عصمت و طهارت، از نصب پرچم هاي عزا و برگزاري مراسم سوگواري جلوگيري كرد.براساس اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، ماموران امنيتي رژيم آل خليفه روز جمعه با يورش به نمازگزاران به سوي آنها گازاشك آور پرتاب كردند و تعدادي از عزاداران حسيني را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش شبكه تلويزيوني «المنار»، جمعيت اسلامي «الوفاق بحرين» اعلام كرد: نيروهاي امنيتي با شليك گاز هاي سمي در «المعاير، المقشع، الاسكان و حدحفص» به چندين خانه مبارزان شيعه يورش بردند. نيروهاي امنيتي بحرين همچنين به تظاهرات مردم معترض اين كشور در منطقه «كربا باد» يورش بردند و چندين تن از جوانان شيعه را بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار دادند.
 


سيا تحقيقات تازه اي را درباره پرونده رسوايي پترائوس آغاز كرد

سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) اعلام كرد تحقيقات مستقلي را درباره رسوايي اخلاقي ديويد پترائوس آغاز كرده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، «پرستون گولسان»، سخنگوي «سيا» اعلام كرد، بدون هيچ پيش داوري، اين سازمان خود تحقيقات مستقلي را درباره رسوايي جنسي ژنرال «ديويد پترائوس»، رئيس مستعفي سازمان جاسوسي آمريكا آغاز كرده است.به گفته اين مقام آمريكايي، اين تحقيقات در راستاي تكميل تحقيقات پليس فدرال آمريكا و بررسي هاي پنتاگون است. رسانه هاي آمريكايي جمعه گذشته به طور ناگهاني اعلام كردند ديويد پترائوس به دليل داشتن روابط غيراخلاقي با بيوگرافي نويس خود، استعفا كرده و اوباما نيز استعفاي وي را پذيرفته است.بسياري معتقدند اين استعفا سرو صداي زيادي به پا كرده، نه به دليل اعلام شده، بلكه بنا به دلايل مهمتري از جمله حادثه بنغازي كه به كشته شدن سفير آمريكا منجر شد، مرتبط مي دانند.
 


فراخوان سيدحسن نصرالله آزادگان جهان به غزه كمك كنند

دبيركل حزب الله لبنان گفت كه تهاجم خونين به نوار غزه چهره واقعي آمريكا و غرب را برملا مي كند و از آزادگان جهان خواست در اين شرايط به غزه كمك كنند.
به گزارش پرس تي وي، «سيدحسن نصرالله» شب جمعه در بيروت طي سخناني گفت: (حملات خونين) در نوار غزه چهره واقعي آمريكا و غرب را برملا مي كند. نصرالله كه به مناسبت آغاز ماه محرم سخن مي گفت افزود: براي آمريكا و غرب معيارهاي انساني و قانوني مطرح نيست، بلكه آنچه براي آنها مطرح است، منافع آنهاست.
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه به مردم فلسطين و رهبران حماس شهادت 21نفر از فلسطيني ها به ويژه شهادت «احمد الجعبري» را تسليت گفت و افزود: رژيم صهيونيستي براي تجاوزات خود، به بهانه نياز ندارد. تجاوزات كنوني حلقه اي ديگر از سلسله حملات خونبار اين رژيم عليه ملت هاي منطقه خصوصا ملت فلسطين است. وي افزود: رژيم صهيونيستي وقتي منافعي را در حوزه هاي انتخاباتي، سياسي و امنيتي احساس كند، دست به حمله مي زند.
نصرالله با تاكيد بر اينكه اكنون برخلاف گذشته غزه تنها نيست، از كشورهاي مسلمان خواست به هرگونه رابطه با آمريكا پايان دهند و در اعتراض به حمايت واشنگتن از اسرائيل، صادرات نفت به اين كشور را متوقف كنند. وي از اتحاديه عرب و سازمان همكاري اسلامي نيز خواست به هر شيوه ممكن بر واشنگتن و تل آويو براي توقف تجاوزات به نوار غزه فشار وارد كنند.
نصرالله از رزمندگان فلسطيني نيز تجليل كرد و شيوه واكنش آنها را نقطه عطف دانست و گفت: شليك موشك هاي «فجر-5» به تل آويو بيانگر ميزان توانايي و صلابت فلسطيني هاست. دبيركل حزب الله لبنان از مسلمانان جهان خواست در نبرد كنوني از فلسطيني ها حمايت كنند. وي گفت: وظيفه تمام اعراب و مسلمانان و آزادگان جهان است كه در كنار مردم غزه و مقاومت به شكلي واقعي و حقيقي بايستند؛ هرچند مهمترين عامل (شكست اسرائيل در غزه) ايستادگي مردم و رزمندگان مقاومت است. آنچه به ما اطمينان خاطر مي دهد، اين است كه همه مي دانيم در نوار غزه مقاومتي شجاعانه و تجارب بسيار و امكانات متحول شده وجود دارد. دبيركل حزب الله به وقايع سوريه نيز اشاره كرد و گفت: اسرائيل از وقايع داخلي سوريه به نفع خود بهره مي برد. وي گفت: متاسفانه برخي مي گويند آنچه اكنون در غزه رخ مي دهد، به خاطر دور كردن افكار عمومي از حوادث سوريه جاري است. چنين اظهاراتي بسيار جاي تاسف دارد، چرا كه در واقع اين اسرائيل است كه از حوادث منطقه و سوريه بهره مي برد و جنگي را (در نوار غزه) آغاز مي كند.

 


در پاسخ به تهاجم صهيونيست ها به غزه صورت گرفت

اسرائيل زير آتش موشك هاي مقاومت همه دنبال پناهگاه مي گردند

سرويس خارجي -
پاسخ كوبنده و بي سابقه مقاومت فلسطين صهيونيست ها را در وحشت فرو برد و تل آويو را به شهر ارواح تبديل كرد.
رزمندگان مقاومت فلسطين در عملياتي مشترك به نام «سنگ سجيل» بيش از 550 موشك و خمپاره به سوي اهداف صهيونيستي شليك كردند كه باعث شد صهيونيست ها روز و شب خود را در وحشت سپري و به پناهگاه ها فرار كنند.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي از فرار شهرك نشين ها جلوگيري مي كند.
بنا به اذعان رسمي «آوي ريختر» وزير داخلي رژيم صهيونيستي اسرائيل تاكنون از زمان تشكيل دولت خود اين مقدار وحشت را تجربه نكرده است.
وي از ساكنان شهرهاي اسرائيل خواست بالاترين درجه احتياط را رعايت كنند و با پناه گرفتن در جاهاي امن خود را از تركش ها و خمپاره هاي مقاومت در امان نگه دارند.
به گفته مقامات ارشد تل آويو، سقوط موشك هاي گراد در شهرهاي اسرائيلي ده ها نفر را زخمي و روانه بيمارستان ها كرده است و شعله هاي آتش و دود از منازل مسكوني و ساختماني هاي اداري زبانه مي كشد.
صدها هزار نفر از ترس موشك هاي گروه هاي مقاومت در پناهگاه ها به سر مي برند و از آن خارج نمي شوند.
بنا بر اعلام رسمي منابع پزشكي رژيم صهيونيستي تاكنون چهار اسرائيلي در شهرك ها كشته و بيش از 80 نفر مجروح شده اند.
همچنين بر اثر اصابت يك موشك به كنست (پارلمان) اسرائيل دو سرباز اين ساختمان كشته و تعدادي ديگر مجروح شدند.
پاسخ كوبنده مقاومت به تجاوزات رژيم صهيونيستي به حدي گسترده بود كه ستاد فرماندهي ارتش تخليه و فرودگاه بن گوريون تل آويو بسته شد و كليه پروازها از اين فرودگاه انجام نگرفت.
مقاومت فلسطين تاكنون بيش از 200 بار شهرك هاي صهيونيست نشين را هدف قرار داده و اعلام كرده است كه اين حملات همچنان ادامه خواهدداشت.
نيروهاي مقاومت فلسطين نيروگاه هسته اي ديمونا را هدف قرار داده و با حمله موشكي به شبكه برق بخش هايي از تل آويو در خاموشي فرو رفت رزمندگان مقاومت همچنين با موشك كورنت ناو جنگي رژيم صهيونيستي را هدف قرار دادند كه در اين حمله يك نظامي به هلاكت رسيد و سه نفر ديگر زخمي شدند.
گردان هاي ناصر صلاح الدين شاخه نظامي كميته هاي مقاومت مردمي فلسطين پايگاه نظامي اوريم را هدف موشك گراد قرار دادند كه نظاميان اين پايگاه مجبور به فرار و تخليه اين پايگاه شدند.
در همين رابطه كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام كرد، بنيامين نتانياهو پس از اصابت دو موشك مقاومت به تل آويو و به صدا در آمدن آژيرها به داخل پناهگاه فرار كرد.
راديو رژيم صهيونيستي نيز گزارش داد كه نظاميان رژيم صهيونيستي نيز در پادگان هاي جنوبي به دنبال پناهگاه هستند و به محض شليك موشك هاي مقاومت به هر سو فرار مي كنند.
اين راديو به دنبال زخمي شدن سه نظامي اسرائيلي در يكي از پادگان هاي نظامي در اشكول ارتش را متهم كرد كه مكان هاي امن براي نظاميان در نظر نمي گيرد.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي به دنبال افزايش تداوم موشك باران نيروهاي مقاومت به سمت سرزمين هاي اشغالي 30 هزار سرباز ذخيره را فراخواند.
رسانه هاي رژيم صهيونيستي اعلام كردند به دنبال فراخوان سربازان ذخيره ارتش براي عمليات گسترده زميني آماده مي شود.
گفتني است عمليات حمله به غزه موسوم به «ستون ابر» از چهارشنبه شب با حملات هوايي گسترده به غزه آغاز شد كه در جريان آن يكي از فرماند هان شاخه نظامي حماس به نام «احمد الجعبري» به شهادت رسيد.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي با حمله به مناطق مختلف غزه بيش از 23 فلسطيني كه غالب آنان كودك و زن بودند را به شهادت رساندند و 250 نفر ديگر را مجروح كردند.
ارتش اسرائيل منزل اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب فلسطين را نيز هدف قرار داد كه ژنراتور برقي كه به منزل وي متصل بود آتش گرفت و باعث آتش سوزي گسترده شد ولي به هنيه آسيبي نرسيد. هنيه در همين رابطه اعلام كرد كه آماده شهادت است و از حملات رژيم صهيونيستي ترسي ندارد.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي روز گذشته همچنين منزل «محمد السنوار» و محمد ابوشماله دو تن از فرماندهان گردان هاي قسام را در شهر خان يونس هدف قرار دادند كه اين حمله به مجروح شدن چند شهروند منجر شد ولي به آنها آسيبي نرسيد.
گردان هاي قسام يك فروند پهپاد ارتش رژيم صهيونيستي را سرنگون كرد و همچنين با شليك يك موشك زمين به هوا يك جنگنده رژيم صهيونيستي كه سرگرم بمباران غزه بود را هدف قرار دادند.
گردان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز روز گذشته پايگاه هوايي حتسريم را با سه موشك گراد هدف قرار دادند.
در همين رابطه جنبش حماس اعلام كرد كه واكنش مقاومت به اين حملات بسيار قاطع خواهد بود و به خواست خدا در اين جنگ پيروز خواهند شد. اين در حالي است كه هشام قنديل نخست وزير مصر در سفر به غزه اعلام كرد كه آمريكا و اروپا در برابر غزه مسئولند و در برابر اين حملات نبايد سكوت كرد.
گفتني است محمد مرسي رئيس جمهور مصر دستور داد تا گذرگاه رفح به طور دائمي باز شود تا مايحتاج و امكانات دارويي و غذايي به غزه منتقل شود.
از سوي ديگر اتحاديه اروپا در واكنش به اين حملات وحشيانه نسبت به مردم غزه از اسرائيل خواست تا پاسخ مناسب به حملات گروه هاي فلسطيني بدهد.
كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت، اسرائيل حق حمايت از مردم خود را دارد و از اسرائيل مي خواهيم به اين حملات واكنش مناسبي دهد.
آمريكا نيز از حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه حمايت كرد.
تظاهرات همبستگي با مردم فلسطين در سراسر جهان
در پي حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع غزه، تظاهرات ضدصهيونيستي در محكوميت حملات اسرائيل به فلسطينيان، جهان اسلام، قاره اروپا و آمريكا را فرا گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران تن از مردم مصر با برپايي تظاهرات در مقابل مقر اتحاديه عرب در قاهره، پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند و خشم خود را از حملات اسرائيل به نوار غزه اعلام كردند.
براساس اين گزارش صدها هزار تن از مردم خشمگين مصر پس از برپايي نمازجمعه در ميدان التحرير به منظور ابراز خشم خود از حملات اسرائيل به غزه، به سوي وزارت امورخارجه مصر راهپيمايي كردند.
تظاهركنندگان مصري با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريكا» خواستار لغو پيمان كمپ ديويد و قطع روابط سياسي با رژيم صهيونيستي شدند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، افكارعمومي مصر، اقدامات قاهره در قبال تجاوز به غزه را كافي ندانسته و خواستار تحرك بيشتر دولت اسلامگراي محمد مرسي بر ضد صهيونيست ها شدند.
لبنان
شمار زيادي از مردم لبنان با حضور در برابر دفتر نمايندگي سازمان ملل متحد در بيروت، حمايت خود را از مردم غزه اعلام كردند. معترضان لبناني كه پس از سخنان «سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله» مبني بر محكوميت حملات هوايي به غزه در پايتخت اين كشور تجمع كرده بودند، خواستار تحرك بين المللي و عربي براي محكوميت صهيونيست ها شدند.
«شيخ محمد رشيد قباني» مفتي لبنان نيز در خطبه هاي نمازجمعه، هجوم رژيم صهيونيستي به نوارغزه را اقدامي وحشيانه و جنايتكارانه خواند و آن را محكوم كرد و پايان دادن به تجاوزات اسرائيل عليه فلسطيني ها را خواستار شد.
تظاهرات در كرانه باختري
از سوي ديگر به دنبال گسترش حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه و كشتار غيرنظاميان به دست اسرائيلي ها، فلسطينيان خشمگين به مراكز صهيونيستي واقع در كرانه غربي حمله كردند. براساس اين گزارش معترضان با حمل پلاكاردهايي، توقف تجاوز نظامي رژيم صهيونيستي به نوار غزه را خواستار شدند.
تظاهركنندگان فلسطيني در رام الله نيز در اعتراض به كشتار فلسطينيان ساكن نوار غزه به دست رژيم صهيونيستي، با نظاميان اين رژيم درگير شدند و نظاميان صهيونيست با گاز اشك آور و گلوله هاي جنگي به سوي معترضان فلسطيني شليك و چندين نفر را زخمي كردند فلسطيني هاي مقيم سوريه نيز تاكيد كردند: حملات كنوني به نوار غزه، ادامه توطئه چيني سران عربي است كه موضوع سوريه را برجسته كرده و مانع از توجه افكارعمومي به قضيه فلسطين شده اند.
شبكه خبري «المنار» نيز روز جمعه از اتخاذ تدابير شديد امنيتي در مسجد الاقصي خبر داد. براساس اين گزارش، صهيونيست ها از ورود مردان زير 40 سال به نمازجمعه الاقصي جلوگيري و با نمازگزاران با خشونت برخورد كردند.
برخي از كشورهاي عربي و اسلامي نيز روز جمعه شاهد برگزاري تظاهرات ده ها هزار نفري در حمايت از مردم مظلوم غزه بود. به گزارش «العالم»، يمني ها با برگزاري راهپيمايي و تجمع در خيابان هاي اصلي، جنايات صهيونيست ها را به شدت محكوم كردند.
هزاران تن از مردم تونس نيز با برگزاري تظاهرات در پايتخت اين كشور، حملات ارتش رژيم صهيونيستي به نواز غزه را محكوم كردند. تظاهركنندگان رژيم هاي عربي را به كوتاهي در حمايت از ملت فلسطين متهم كردند. معترضان خشمگين تونسي با به آتش كشيدن پرچم اسرائيل تلاش كردند تا به سوي سفارت آمريكا راهپيمايي كنند، اما نيروهاي امنيتي مانع از اين اقدام آنها شدند.
آمريكا
شهروندان آمريكايي در نيويورك و چند شهر ديگر آمريكا در اعتراض به حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه تظاهرات كردند. فعالان حامي فلسطين، اعم از مسلمانان، يهوديان و مسيحيان با تجمع در مقابل كنسولگري اسرائيل در نيويورك و كاخ سفيد در واشنگتن، از كاخ سفيد خواستند تا از حمايت آمريكا از جنايتكاران صهيونيست خودداري كند.
اروپا
صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگليس به دعوت ائتلاف ضدجنگ انگليس و سازمان غيردولتي همبستگي با فلسطين برگزار كردند خواستار پايان دادن به محاصره غزه و توقف حملات رژيم صهيونيستي شدند. كشورهاي فرانسه، يونان، سوئد، دانمارك، تركيه و استراليا نيز شاهد تظاهرات ضدصهيونيستي در روزهاي پنجشنبه و جمعه بود و تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي، اسرائيل را محكوم كردند.
همچنين بسياري از شخصيت هاي سياسي، جنبش ها، گروه ها و سازمان هاي طرفدار حقوق بشر با صدور بيانيه هايي، از اقدامات وحشيانه رژيم صهيونيستي در كشتار مردم بي گناه غزه ابراز تنفر كردند.
«هوگو چاوز» رئيس جمهور ونزوئلا در نشست نمايندگان كابينه كشورش، موج جديد حملات هوايي اسرائيل عليه مردم غزه را محكوم و آن را وحشيانه توصيف كرد.
جنبش عدم تعهد، اتحاديه عرب، سازمان كنفرانس اسلامي، شوراي همكاري خليج فارس نيز طي بيانيه هاي جداگانه اي توقف فوري حملات اسرائيل را خواستار شدند.
ساير رويدادها
¤ سفير مصر در فلسطين گفت، اسرائيل آغازگر تنش اخير است و بايد اين تنش را متوقف كند.
¤ سرهنگ پيشين ارتش آمريكا: اسرائيل عامل آغاز درگيري با فلسطيني ها در غزه است.
¤ سازمان ملل متحد اعلام كرد يكي از كارمندانش بر اثر بمباران هوايي صهيونيست ها در غزه كشته شده است.
¤ گردان هاي عزالدين قسام تصاوير پهپاد سرنگون شده رژيم صهيونيستي در نوار غزه را منتشر كرد.
¤ ساختمان وزارت كشور فلسطين در غزه بر اثر بمباران رژيم صهيونيستي آسيب ديد.
¤ نيروهاي امنيتي و نظامي رژيم صهيونيستي تمامي گذرگاه هاي منتهي به مسجدالاقصي در قدس اشغالي را مسدود كردند.
¤كارشناسان آمريكايي به رژيم صهيونيستي هشدار دادند جنگ غزه سبب نابودي پيمان كمپ ديويد مي شود.
¤ سخنگوي دولت فلسطيني گفت، كشورهاي عربي بايد موضع متحدي در قبال تجاوز به غزه اتخاذ كنند.
¤ كارشناسان روسي اعلام كردند كه اسرائيل به دليل ترس از پيروزي فلسطين در سازمان ملل به نوار غزه حمله كرد.
¤ يك رهبر اسلامگراي تركيه خواستار اعزام نيروهاي نظامي به غزه شد.
¤ رئيس جمهور فرانسه و رئيس جمهور مصر درباره اوضاع نگران كننده غزه با يكديگر گفت وگوي تلفني كردند.
¤ رئيس جمهور، نخست وزير، رئيس مجلس و ديگر مقامات ارشد لبنان به دنبال حملات رژيم صهيونيستي به غزه جلسه امنيتي اضطراري تشكيل دادند.
¤ يك دستگاه خودرو پخش تلويزيوني در جنوب فلسطين اشغالي بر اثر برخورد يك موشك ضد تانك فلسطيني منهدم شد.
¤ رسانه هاي صهيونيستي خسارت وارد آمده از سوي موشك هاي مقاومت به تأسيسات رژيم صهيونيستي را 750 ميليون دلار برآورد كردند.
¤ رسانه هاي اسرائيلي از سفر قريب الوقوع دبيركل سازمان ملل به سرزمين اشغالي خبر دادند.
¤ ارتش صهيونيستي اعلام كرد كه به 500 هدف در نوار غزه حمله كرده كه 250مورد آن مربوط به حملات پنجشنبه شب است.
¤ اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين به همراه همتاي مصري اش هشام قنديل كه در غزه به سر مي برد از مجروحان حملات رژيم صهيونيستي عيادت كردند.
¤ ارتش اسرائيل اعلام كرد كه تعداد سامانه هاي گنبد آهنين در جنوب فلسطين اشغالي را افزايش خواهد داد.
¤ همزمان با پاسخ كوبنده مقاومت به رژيم صهيونيستي رئيس جمهور فرانسه با نخست وزير اسرائيل گفت وگو كرد.
¤ شبكه تلويزيوني الجزيره اعلام كرد، شمار زيادي از زخمي هاي حملات به غزه كودك هستند.
¤ در پي موشكباران سرزمين هاي اشغالي از سوي مقاومت فلسطين سفراي كشورهاي خارجي تل آويو را ترك كردند.
¤ موشك مقاومت تريلي حامل تانك ارتش اسرائيل در مرزهاي غزه را هدف قرار داد.
¤ ارتش مصر در مرزهاي خود با نوار غزه به حالت آماده باش درآمد.
¤ رئيس جمهور مصر گفت در كنار مردم غزه خواهد ماند و فلسطيني ها را تنها نخواهد گذاشت.
¤ اخوان المسلمين مصر خواستار كمك تسليحاتي به غزه شد.
¤ نشست اضطراري كميته خارجي و امنيت داخلي رژيم صهيونيستي در تل آويو در پي حملات موشكي گروه هاي مقاومت منحل شد.
¤ وزير جنگ و رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي با شنيدن صداي انفجار به پناهگاه گريختند.
¤ يكي از موشك هاي مقاومت به نزديكي سفارت آمريكا در تل آويو برخورد كرد.
¤ واحد ويژه فجر 5 مقاومت در مرز فلسطين اشغالي براي مقابله با تجاوز زميني اسرائيل مستقر شد.
¤ تيپ گولاني ارتش اسرائيل در اطراف نوار غزه مستقر شد.
¤ رزمندگان فلسطيني چند فروند موشك فجر5 به تل آويو و برخي مناطق سرزمين اشغالي شليك كردند.
¤ گردان هاي قسام از سرنگوني يك فروند جنگنده رژيم صهيونيستي بر فراز غزه خبر داد.
¤ مبارزان فلسطيني: در صورت حمله زميني رژيم صهيونيستي به غزه، شهرهايي دورتر از تل آويو را هم با موشك فجر 5 هدف قرار خواهيم داد.
¤ شبكه المنار ديشب به نقل از رسانه هاي صهيونيستي از حركت خودروهاي امدادي به طرف منزل «آويگدور ليبرمن»، وزير خارجه رژيم صهيونيستي، در شهرك «نوكيم» خبرداد.
¤ رژيم صهيونيستي ديشب نقاط مرزي غزه با مصر را بمباران كرد.
¤ شبكه 10 اسرائيل خبر داد جنبش حماس هنوز هزاران موشك كوتاه برد و ميان برد در اختيار دارد.
¤ رسانه هاي صهيونيستي خبردادند نتانياهوبراي برقراري آتش بس با حماس دست به دامان «باراك اوباما» شد.
¤ شبكه 2 اسرائيل گزارش كرد: خيابان هاي تل آويو و ديگر شهرهاي سرزمين هاي اشغالي خالي از جمعيت شده است .
 


مقاومت فلسطين پيشنهاد آتش بس نتانياهو را نپذيرفت

جنبش حماس آتش بس پيشنهادي از سوي رژيم اشغالگر را نپذيرفت.
به گزارش شبكه خبري العالم، گردان هاي شهيد عزالدين قسام شاخه نظامي حماس تاكيد كرد، آتش بس موقت اعلام شده از سوي نخست وزير رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسد. گردان هاي عزالدين قسام هرگونه آتش بس پيشنهادي از سوي بنيامين نتانياهو را فريبكاري دانسته و اعلام كرد كه ديگر در دام اين فريبكاري نمي افتد.گفتني است در پي سفر نخست وزير مصر به غزه نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي از مصر خواسته بود كه مقامات فلسطيني را به قبول آتش بس ترغيب كند كه اين مسئله با مخالفت فلسطيني ها روبرو شد.
 


تجمع ضدحكومتي هزاران اردني مقابل كاخ ملك عبدالله

هزاران تن از مردم اردن اعتراضات و تظاهرات عليه نظام پادشاهي اين كشور را به مقابل كاخ عبدالله كشاندند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي كشته شدن يك معترض در شهر شمالي «اربيل» اردن كه چهارشنبه رخ داد، روز پنج شنبه دو شهر اربيل و «امان« و ديگر مناطق اردن شاهد اعتراضات گسترده مردمي بود؛ در اربيل بخش هايي از ساختمان شهرداري به آتش كشيده شد و خشم مردم بيشتر به خاطر دروغ مقامات در ارتباط با فرد كشته شده بوده است. مقامات محلي به دروغ گفته بودند فرد مذكور مسلح بوده و به همين خاطر به دست نيروهاي امنيتي هدف قرار گرفته است. تظاهركنندگان در اربيل خواستار سرنگوني رژيم «عبدالله دوم» شاه اردن شدند. «مراد الديله» يك عضو ارشد «جبهه عمل اسلامي» شاخه سياسي «اخوان المسلمين» گفت: مردم كشور از شمال تا جنوب، به پا خاسته اند و اين ناآرامي عمومي بي سابقه است.
ديروز شهر امان و ديگر شهرهاي اردن شاهد اعتراضات و تظاهرات گسترده عليه رژيم اردن بود. اين تظاهرات پس از برگزاري نماز جمعه صورت گرفته بود.
در امان معترضان مقابل كاخ عبدالله دوم اجتماع كردند و با سر دادن شعارهايي خواستار سرنگوني رژيم وي شدند. همچنين 70 تشكل سياسي با اعلام نافرماني عليه حكومت خواستار بسته شدن خيابان هاي اصلي شهر امان شدند.
به گفته شاهدان و منابع خبري، شعارهاي معترضان از خط قرمز گذشته است و آنها سرنگوني رژيم حاكم را مي خواهند.
 


درگيري تظاهركنندگان يوناني با پليس مقابل كنسولگري آلمان

تظاهرات ضدرياضتي قربانيان بحران اقتصادي در يونان، مقابل كنسولگري آلمان به خشونت كشيده شد.
همزمان با اظهارات توهين آميز «هانس يواكيم فوختل»، معاون وزير كار آلمان در مورد مردم يونان صدها نفر از قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي در شهر «سالونيكي» مقابل كنسولگري آلمان تجمع كردند.
به گزارش شبكه تلويزيون پرس تي وي، در جريان اين تجمع ضدآلماني كه روز پنجشنبه برگزار شد، گروهي از معترضان به سمت ساختمان كنسولگري حمله و با نيروهاي امنيتي مستقر در آنجا به شدت درگير شدند.
آلمان، به عنوان عضو اصلي اتحاديه اروپا و منطقه پولي يورو، عامل اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي در كشورهاي بحران زده اروپايي است. اين كشور ارائه كمك هاي مالي (وام) به دولت هاي اروپايي را مشروط به اجراي چنين سياست هايي كرده است.
در تجمع روز پنجشنبه، پليس يونان «ولفگانگ هولش اوبرمر»، كنسول آلمان در اين كشور را از چنگ مردم خشمگين نجات داد.
«اوبرمر» هنگام حركت به سمت كنفرانس همكاري يونان- آلمان در كنسولگري آلمان، با حمله يوناني ها مواجه شد. معترضان با «نازي» خواندن كنسول آلمان به سمت وي آب و قهوه پرتاب كردند. معاون وزير كار آلمان يك روز قبل از اين حادثه يوناني ها را انسان هاي تنبل و كم كار معرفي كرده بود! به گفته اين مقام آلماني هر سه يوناني به اندازه يك آلماني كار مي كند.
يونان به عنوان بدهكارترين كشور منطقه يورو، 5 سالي است كه در حال دست و پنجه نرم كردن با يكي از بدترين بحران هاي اقتصادي خود است.
روز چهارشنبه گذشته نيز در اتفاقي بي سابقه 23 كشور اروپايي به طور همزمان و با شعار متحد «روز عمل» اعتصاب و تظاهرات كردند. در برخي از كشورها مثل فرانسه، پرتغال، اسپانيا و ايتاليا، درگيري هاي نسبتاً شديدي بين معترضان و پليس ضدشورش روي داد.
تمام تظاهركنندگان خواستار توقف اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي تروئيكاي اروپايي شدند. اين اعتصاب خسارت سنگيني بر اقتصاد متزلزل اروپايي تحميل كرده است.
 


گفت وگوي ائتلاف ضدبشار اسد با وزير خارجه انگليس در لندن

منابع خبري از ديدار رهبران گروه هاي معارض سوريه با وزير خارجه انگليس خبر دادند.
به گزارش ايرنا، «شيخ احمد معاذالخطيب» رئيس ائتلاف گروه هاي معارض و ضد دولتي سوريه به همراه تعداد ديگري از مخالفان دولت روز جمعه با «ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس در لندن ديدار و گفت وگو كردند.
براساس اين گزارش، «ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس پس از اين ديدار در يك كنفرانس خبري اظهار داشت: انگليس در حال بررسي موضوع شناسايي رسمي مخالفان دولت سوريه است. وي اذعان كرد كه موضوع شناسايي ائتلاف مخالفان به عنوان تنها نماينده رسمي سوريه محور اصلي مذاكرات با رهبران گروه هاي معارض سوريه در لندن بوده است.
وي در عين حال تصريح كرد: ما بايد بدانيم كه آيا اين ائتلاف از حمايت واقعي در داخل سوريه برخوردار است يا نه و در اين راستا ما آماده ارائه كمك به مخالفان دولت در داخل هستيم.
اين در حالي است كه رسانه هاي مستقل انگليس تاكنون گزارش هاي متعددي در مورد اقدامات تروريستي مخالفان دولت سوريه و حملات آنان عليه اهداف غيرنظامي و اعلام خودسرانه دستگيرشدگان منتشر كرده اند.
دولت انگليس درصدد است تا اين گروه را به عنوان گروه مخالف دولت «بشار اسد» (رئيس جمهور سوريه) به رسميت بشناسد و لندن قصد دارد در اين راستا از اتحاديه اروپا بخواهد تا تحريم هاي تسليحاتي سوريه را لغو كند تا مخالفان به راحتي به سلاح هاي اهدايي غرب دست يابند.
انگليس همانند آمريكا اعلام كرده كه از ائتلاف جديد حمايت مي كند، اما هنوز اين گروه را به عنوان دولت در تبعيد به رسميت نشناخته است. خبر ديگر اينكه تركيه ائتلاف ضدبشار اسد را به رسميت شناخت.
 


رهبر جديد چين: به شدت با فساد مبارزه مي كنيم

 رئيس جمهور جديد چين در اولين سخنراني رسمي خود پس از انتخاب به اين سمت خواستار مبارزه گسترده با فساد شد.
به گزارش خبرگزاري ها، همان طور كه انتظار مي رفت هجدهمين كنگره حزب كمونيست چين با معرفي «ژي جين پينگ» به عنوان رئيس جمهور جديد اين كشور به كار خود پايان داد. وي پس از انتخاب به اين سمت همراه با اعضاي جديد كميته دائمي دفتر سياسي حزب كمونيست مقابل دوربين ده ها خبرنگار داخلي و خارجي سخنراني كرد.
دبيركل حزب كمونيست چين در سخنانش بر اجراي شيوه مديريت پيشين با نگاه اصلاح گرايانه و در چارچوب منشور سوسياليسم تأكيد كرد. «ژي جين پينگ» همچنين خواستار مبارزه گسترده با فساد، افزايش انضباط در حزب كمونيست و بهبود وضعيت معيشت مردم شد و گفت: بايد براي بهتر شدن زندگي مردم تلاش كنيم.
رئيس جمهور جديد چين در سال 1953به دنيا آمده و مهندس شيمي است از وي به عنوان فردي صريح و رك گو ياد مي شود. وي جانشين «هوجين تائو» شده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10