(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 1  آذر  1391 - شماره 20363

در جلسه علني ديروز مطرح شد
 4 تذكر سخنگوي شوراي شهر به عملكرد مالي شهردار تهران در سال 88
از ابتداي مهر تا 26 آبان ثبت 50 مورد گازگرفتگي در تهران
باند دلارهاي سياه منهدم شد
وزير بهداشت:
تجهيزات و ملزومات پزشكي در اولويت 2 و 3 ارزي قرار گرفت
دارندگان گروه هاي خوني مثبت در صدر اهداكنندگان
سرقت تحت پوشش مامور
تا پايان سال اجرايي مي شود
كنترل مكانيزه 50 هزار فضاي پارك حاشيه اي در پايتخت
دبير علمي نخستين كنگره بين المللي مواد دنداني:
دندانپزشكان با حساسيت بيشتري مواد دنداني را انتخاب كنند
بارش باران در 25 استان كشور
وخامت حال پادشاه بيمار عربستان
پرداخت هزينه سوخت از جيب خلبان
مردان زنانه پوش از نوع تروريست
خانواده سارق
دختري كه 64 روز خوابيد


در جلسه علني ديروز مطرح شد

 4 تذكر سخنگوي شوراي شهر به عملكرد مالي شهردار تهران در سال 88

عملكرد مالي مناطق شهرداري تهران ديروز با 4 تذكر جدي سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران مواجه شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، دكتر خالقي حسابرس ويژه شوراي شهر تهران ديروز در ادامه گزارش نتيجه بررسي هاي حسابرسي از عملكرد دو منطقه 8 و 11 شهرداري تهران را قرائت و به ده ها مورد ابهام و شبهه و ايرادات وارده به عملكرد مالي شهرداري ها اشاره كرد.
بنابراين گزارش خسرو دانشجو در بخشي از اين گزارش كه مربوط به عملكرد مالي منطقه 8 شهرداري بود با اشاره به بندي از اين ابهامات گفت: براساس برآوردي كه صورت گرفته سهم شهرداري در يك پروژه مشاركتي بالغ بر 93 ميليارد ريال بوده اما پس از مدتي به جاي احصاي اين مبلغ 8 ميليارد و 400 ميليون ريال از طرف مقابل دريافت كرده است. اين نوع محاسبه نشان مي دهد از طرف مقابل در اين هيچ عوارضي از طرف مقابل دريافت نشده است و با توجه به متن گزارش در روز تسويه پاركينگ هم تحويل نداده است.
وي تأكيد كرد: در واقع شهرداري با اين نوع مشاركت به طرف خود وام قابل توجهي داده است كه به نظر بنده قابل تأمل است.
دانشجو در بخش ديگري از قرائت اين گزارش در دومين تذكر خود گفت: براساس آنچه در گزارش آمده برآورد قيمت آپارتمان هاي واگذاري به شركت ها توسط كارشناسان داخلي صورت مي گيرد در حالي كه اين شكل كار براي ما پذيرفته نيست و نظر كارشناسان رسمي براي ما ملاك است.
وي تصريح كرد: نكته ديگري كه در اين گزارش قابل تأمل است اعلام قيمت آپارتمان هاي عرضه شده بدون اشاره به متراژ اين آپارتمان هاست كه سلامت عملكرد شهرداري را زير سؤال مي برد.
سخنگوي شوراي شهر تأكيد كرد: برآورد سهميه شهرداري از يك پروژه اي كه به صورت مشاركتي به اجرا درمي آيد كاري فني است و نياز به تجربه و تخصص و اطلاعات دقيق دارد تا در نهايت شهرداري بتواند به سهم خود برسد و اگر اين رقم درست محاسبه نشود كه با توجه به همين نمونه اي كه مطرح شد درست محاسبه نشده است همين مسئله منشأ بسياري از مشكلات خواهد بود.
وي تأكيد كرد: اگر خوشبين باشيم و بگوييم كه اينگونه مسائل سهواً در حال رخ دادن است و هيچ عمدي در كار نيست اما همين كه يك كارمند و كارشناس عادي در شهرداري اينگونه رقم ها را محاسبه مي كند قطعاً مشكل آفرين است.
به گزارش خبرنگار ما مهندس چمران رئيس شوراي شهر نيز در توضيح كوتاهي ضمن تاييد سخنان دانشجو گفت: به هر حال اين گزارش و تذكرات لازم را به شهرداري ارسال خواهيم كرد و منتظر رفع اشكال از سوي شهردار محترم در موعد مقرر هستيم.
وي در عين حال گفت: لازم به توضيح مي دانم كه شهرداري ها براي برآورد سهم شهرداري از كارشناسان داخلي خودشان استفاده مي كنند مگر آنكه طرف مقابل كه در پروژه اي به مشاركت برخاسته است نظر كارشناس رسمي را ارجح بداند كه در اين صوت كارشناس داخلي وارد عمل نمي شود و نظرش هم اعتباري ندارد.
در همين حال دانشجو نيز در پاسخ به توضيحات مهندس چمران تصريح كرد: درست است كه در آيين نامه مالي شهرداري تهران در بخش معاملات اختياراتي به شهرداري داده ايم اما اين اختيارات مشخص و سقف ريالي اين گونه معاملات نيز مشخص است و شهرداري نمي تواند در پروژه هاي بالاتر از مبالغ ياد شده در آيين نامه وارد معامله شود. سخنگوي شوراي شهر تأكيد كرد: بنابراين كارشناس نهادي كه اينگونه تعريف شده است چگونه مي تواند درباره معامله هايي با رقم بالا كار كارشناسي كند؟
دانشجو گفت: اين روند حتماً منشأ فساد خواهد شد زيرا از اين طرف ما در را مي بنديم غافل از اينكه از طرف ديگر پنجره را باز گذاشته ايم.وي تأكيد كرد: بنده قصد جسارت و توهين به هيچ كس را ندارم ولي معتقدم كه اين روال بدي است.بنابراين گزارش دكتر خالقي در ادامه گزارش ديروز خود به گوشه هاي ديگري از ابهامات موجود در شهرداري منطقه 8 و 11 اشاره كرد و گفت: شهرداري ها در تهيه صورت جريان وجه نقد مبادلات نقدي و غيرنقدي موفق نبوده اند و آنها را از هم تفكيك نكرده اند.
وي تأكيد كرد: همچنين در بسياري از موارد در خصوص ارقام با اهميت صورت هاي مالي افشاء كافي انجام نشده است.
شهرداري ابهامات مربوط
به احداث 72 مسجد جديد را روشنگري كند
اعضاي شوراي شهر ديروز با طرح سؤالي از سوي حبيب كاشاني عضو كميسيون برنامه و بودجه شورا در خصوص وعده شهرداري مبني بر آغاز ساخت 72 مسجد جديد در تهران در ايام ماه محرم از شهرداري خواستند كه در خصوص نحوه تأمين زمين و اعتبارات 400 ميليارد توماني ساخت اين مساجد شفاف سازي كند.
كاشاني تأكيد كرد: مراسم كلنگ زني مساجد جديد در پايتخت چند روز پيش با حضور شهردار تهران بر زمين زده شد سؤالاتي را به همراه داشت كه بايد پاسخ آنها داده شود.
به گزارش خبرنگار ما در اين رابطه سيدمناف هاشمي معاون برنامه ريزي و توسعه شهري شهردار تهران كه در جلسه حضور داشت در اين باره گفت: اين مساجد فقط شناسايي و مكان يابي شده اند و هنوز پولي براي ساخت آنها در اختيار نداريم زيرا قرار است اعتبار آن در بودجه سال 92 پيش بيني شود.
با اين وجود كاشاني از پاسخ معاون شهردار قانع نشد و مجدداً سؤالات خود را درباره نحوه تأمين زمين با توضيحات بيشتر تكرار كرد وگفت: زمين هاي پيش بيني شده براي مساجد جديد متعلق به چه كساني است و آيا داراي سند هستند يا نه.وي تأكيد كرد: به هر حال مردم مي خواهند در اين فضا نماز بخوانند و مراسم مذهبي برپا كنند بنابراين حق دارند به اين سؤالات پاسخ منطقي داده شود.

 


از ابتداي مهر تا 26 آبان ثبت 50 مورد گازگرفتگي در تهران

براساس اعلام مركز حوادث و فوريت هاي اورژانس كشور از ابتداي مهر ماه تا 26 آبان ماه سال جاري در 50 مورد گازگرفتگي با اورژانس 115 تماس و به دنبال آن تيم هاي امدادي به محل حادثه اعزام شده اند.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، به رغم آموزش هاي ارايه شده در خصوص پيشگيري از مسموميت با مونواكسيدكربن، همزمان با شروع فصل سرما و استفاده برخي از هموطنان از بخاري ها و وسايل گرمايشي غيراستاندارد، موارد ذكر شده در اورژانس به ثبت رسيده است.
برپايه اين گزارش، تكنسين هاي اورژانس پيش بيمارستاني پس از ارايه خدمات پزشكي اوليه به افرادي كه دچار گازگرفتگي شده بودند 104نفر را براي دريافت مراقبت هاي بيشتر به بيمارستان منتقل كردند.
ميانگين زماني رسيدن آمبولانس و تيم امدادي بر بالين مسمومين هفت دقيقه و 24 ثانيه ذكر شده است.
براساس اين گزارش، مكش نامناسب يا عدم مكش لوله هاي بخاري گازي يا نفتي، سوختن ناقص سوخت بخاري، بدكار كردن شومينه گازي يا سوختن ناقص شومينه هاي با سوخت چوب، سوختن ناقص زغال (در منقل هايي كه براي كرسي استفاده مي شود)، سوختن ناقص يا نامناسب آبگرمكن، ژنراتورهاي خانگي، در جا كار كردن خودرو در پاركينگ دربسته، از دلايل عمده مسموميت با گازمونو اكسيد كربن است.
پيشگيري از مسموميت با گاز مونو اكسيد كربن امري ضروري است كه در اين راستا استفاده از وسايل گرمايشي استاندارد، اطمينان از مكش كامل و مناسب لوله هاي بخاري ها، بازبيني صحت كار وسايل گرمايشي و باز بودن مسير دودكش توصيه مي شود.
براساس اين گزارش، از نشانه هاي مسموميت با گاز مونواكسيد كربن مي توان به سردرد، سرگيجه، استفراغ، كاهش سطح هوشياري و نهايتاً اغما و مرگ اشاره كرد.
اين گزارش مي افزايد، در صورت مشاهده مواردي دال بر گازگرفتگي، اولين و مهم ترين اقدام براي نجات فرد مسموم، رساندن اكسيژن (هواي تازه) به وي است. به همين دليل به محض مشاهده فردي كه دچار گازگرفتگي شده، بايد پنجره ها را باز كنيد تا هواي تازه سريعاً وارد اتاق شود پس از آن منبع نشت گاز را شناسايي و قطع كنيد و سريعاً با اورژانس 115 تماس بگيريد.
 


باند دلارهاي سياه منهدم شد

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از دستگيري باند چهار نفره اتباع يكي از كشورهاي آفريقايي كه اقدام به تهيه و توزيع دلارهاي سياه و تقلبي مي كردند، خبر داد.
سردار محمود صادقي گفت به دنبال فعاليت يك باند اتباع خارجي در زمينه تهيه و توزيع دلارهاي سياه، مأموران عمليات پليس مهاجرت با كنترل و سركشي از هتل و مهمانپذيرها موفق شدند تعدادي از افراد اين باند را كه تبعه كشورهاي آفريقايي بودند، در يكي از مهمانپذيرهاي جنوب شهر تهران شناسايي و در يك عمليات ضربتي دستگير كنند، افزود: در بازرسي از محل اقامت اين افراد، تعدادي دلارهاي جعلي معروف به دلارهاي سياه، مقداري مواد شيميايي و كاغذهاي مربوط به تهيه اين دلارها به همراه مقداري يوروي تقلبي كشف و ضبط شد و سه متهم دستگير شده نيز به مقر پليس اتباع خارجه منتقل شدند.
وي تصريح كرد: مأموران هنگام بررسي پرونده، با مراجعه يكي از شاكيان دريافتند كه نفر چهارم اين باند، قصد دارد طي يك ملاقات، تعدادي دلار سياه و جعلي را به شاكي بفروشد كه بنابراين بلافاصله با هماهنگي قضايي و شناسايي محل قرار در شمال تهران، آموزش هاي لازم به شاكي داده شد و پس از حضور سركرده اين باند براي تحويل دلارهاي جعلي، وي در يك فرصت مناسب دستگير و به همراه مقادير قابل توجهي دلار سياه و جعلي براي تحقيقات بيشتر به مقر پليس منتقل شد.
صادقي با بيان اينكه در بررسي ها مشخص شد كه اين افراد طعمه هاي خود را از طريق اينترنت و چت روم ها انتخاب مي كردند گفت: در حالي كه در ايران ساكن بودند، خود را ساكن كشورهاي خارجي معرفي مي كردند.
رئيس پليس اتباع خارجه و گذرنامه ناجا، با اشاره به اينكه اين افراد براي جلب اعتماد طعمه هاي خود، با آنان در لابي هاي هتل هاي مجلل و پنج ستاره شمال تهران قرار ملاقات مي گذاشتند، افزود: اين در حالي است كه اعضاي باند در مهمانپذيرهاي جنوب تهران اقامت داشتند.
وي ادامه داد: اين متهمان داراي ميانگين سني بين 25 تا 35 سال است و با توجه به شرايط رشد سريع و افزايش قيمت ارز با قصد كلاهبرداري از شهروندان ايراني وارد كشور شده بودند و مبلغي در حدود 60 هزار دلار را كلاهبرداري كرده اند.
وي در مورد چرايي نام گذاري اين باند تحت عنوان «باند دلارهاي سياه» گفت: اعضاي اين باند، كاغذهاي سياه رنگي را با خود به كشور ايران آورده كه پس از عبور اين كاغذها از مرز با استفاده از مواد شيميايي آنها را تبديل به دلار كرده و به نصف قيمت واقعي آن به فروش مي رساندند در صورتي كه اين دلارها تقلبي و جعلي بودند.شهرونداني كه مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند، مي توانند بدون هيچ گونه منع قانوني به پليس اتباع خارجه و گذرنامه واقع در خيابان وليعصر(عج) نرسيده به خيابان فاطمي، پليس اتباع خارجه و گذرنامه مراجعه كنند يا با تلفن شماره 88800000 تماس بگيرند.
 


وزير بهداشت:

تجهيزات و ملزومات پزشكي در اولويت 2 و 3 ارزي قرار گرفت

به دنبال ارسال نامه وزير بهداشت به وزير صنعت، معدن و تجارت، بطور تلويحي با قرار گرفتن تجهيزات و ملزومات پزشكي در اولويت 2 و يا حداكثر در اولويت 3 موافقت شد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه مراسم اعطاي جايزه بنياد آكادميك جهاني استاد يلدا در جمع خبرنگاران در خصوص قيمت تجهيزات پزشكي گفت: تجهيزات پزشكي به دليل اين كه با قيمت ارز آزاد تهيه مي شده و هم اكنون هم با ارز آزاد به فروش مي رسد كمبودي ندارد اما قيمت بالايي دارند. از اين رو دسترسي به آن ها كمتر است چون اولويت هاي يك و دو دريافت ارز براي تجهيزات پزشكي اختصاص نيافته است.
وي افزود: البته برخي از ملزومات پزشكي جزو اولويت دو دريافت ارز بودند اما بيش از 90 درصد تجهيزات پزشكي در اولويت سه به بعد بوده و حتي برخي از تجهيزات در اولويت هشت دريافت ارز قرار داشتند.
وحيد دستجردي در خصوص افزودن خدمات دندانپزشكي به فهرست بيمه و تعيين اعتباري مناسب در بودجه سال 92 گفت: يكي از مهم ترين دغدغه هاي وزارت بهداشت، خدمات دهان، دندان و دندانپزشكي است. با توجه به اينكه اين خدمات تحت پوشش بيمه نيست و از سازمان بيمه سلامت ايران و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي درخواست كرده ايم علاوه بر پوشش بيمه اي حدود 8/16 درصد از مردم كه هيچ پوشش بيمه اي ندارند، خدمات دندانپزشكي را تا حدي پوشش دهند.
اما در حد بضاعت وزارت بهداشت، كلينيك هاي ويژه دندانپزشكي را در اكثريت دانشگاه هاي علوم پزشكي مستقر كرده ايم و ساير دانشگاه ها در حال ساخت و ساز يا تجهيز كلينيك هاي دندانپزشكي هستند.
وي افزود: همچنين خواستار جذب سه هزار دندانپزشك از دولت شده ايم؛ چرا كه هم اكنون شش هزار مركز بهداشتي و درماني در كشور فعال هستند كه در سه هزار مركز يونيت دندانپزشكي و دندانپزشك مستقر وجود دارد.
به گزارش ايسنا، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص آخرين وضعيت واردات دارو به كشور هم گفت: با توجه به اين كه از پايان شهريور ماه ارز مرجع به وزارت بهداشت تعلق گرفت براساس آخرين اطلاعات همكاري خوبي با بانك مركزي وجود دارد كه اميدواريم كمبودها در زمينه دارويي به سرعت رفع شود.
وي افزود: هم اكنون برخي از داروها مانند داروهاي سرطان، هرسپتين، آوستين و برخي از واكسن ها مانند آنفلوآنزا به وفور وجود دارد و ذخيره يك سال اين داروها به كشور وارد شده است و باقيمانده داروهاي مورد نياز نيز در حال ورود به كشور است.
وحيد دستجردي درباره دلايل افزايش قيمت دارو توضيح داد: قيمت دارو يكبار در ابتداي سال افزايش يافت؛ بنابراين داروها گران نشده اند اما آنچه كه رخ مي دهد اين است كه برخي از داروها به عنوان داروهاي تك نسخه اي توسط مراكز تك نسخه اي وارد مي شوند و جزو داروهاي فارماكوپه كشور نبودند و حتي در شوراي تدوين دارويي تصويب نشده اند به همين دليل با توجه به لزوم تهيه آن ها از ارز آزاد و قيمت بالاي ارز آزاد، شركت هاي تك نسخه اي علاقه اي به واردات اين داروها ندارند.
وي تصريح كرد: از اين رو ترتيبي اتخاذ شد كه يكي از دانشگاه هاي علوم پزشكي در تهران به همراه داروخانه هاي 13 آبان و ستاد اجرايي فرمان امام(ره) كه در حال حاضر برخي از داروها را در كشور توليد يا وارد مي كنند به شكل كنسرسيوم جاي شركت هاي تك نسخه اي را كه نمي توانند يا نمي خواهند داروهاي با نرخ ارز آزاد را وارد كشور كنند، بگيرند.

 


دارندگان گروه هاي خوني مثبت در صدر اهداكنندگان

مدير جذب و نگهداري سازمان انتقال خون ايران گفت: افراد داراي گروه هاي خوني مثبت حدود 90درصد خون هاي اهدايي كشور را تشكيل مي دهند.
«مهتاب مقصودلو» در گفت وگو با ايرنا افزود: 38درصد اهداكنندگان خون، از گروه خوني O مثبت، حدود 30درصد از گروه خوني A مثبت و مابقي از گروه هاي خوني B AB هستند.
وي با بيان اينكه گروه سني 25 تا 35 سال بيشترين اهداكنندگان خون هستند، اظهار داشت: خون هاي اهدايي قبل از تزريق در بيماران، به دقت و طي دو مرحله آزمايش مي شود.
مقصودلو با بيان اينكه خون هاي اهدايي به بهترين روش بررسي مي شود، ادامه داد: هيچ گونه خطايي در تشخيص بيماري فرد اهداكننده وجود ندارد.
اين مقام مسئول در سازمان انتقال خون تصريح كرد به عنوان مثال اگر فردي مبتلا به بيماري از جمله اچ آي وي باشد، خون اهدا شده در دستگاه هاي آزمايشگاه به سرعت تشخيص داده مي شود.
براساس گزارش سازمان انتقال خون، حدود 46 درصد خون اهدايي را اهداكنندگان مستمر تشكيل مي دهند و سازمان جهاني بهداشت، ايران را جزو پنج كشور برتر از نظر تامين سلامت خون معرفي كرده است.
 


سرقت تحت پوشش مامور

در مورخه 6/6/1391 فردي با مراجعه به كلانتري 134 شهرك قدس به ماموران اعلام كرد: «چهار نفر در پوشش مامور ابتدا وارد منزلم واقع در سعادت آباد- خيابان خوارزم شده و پس از بستن دست و پاي من اقدام به سرقت چند صدميليون تومان وجوه نقد، طلا و جواهرات، فرش هاي ابريشمي، خودرو سواري هيوندا آزرا و ديگر اموال با ارزش داخل منزل كرده و از محل متواري شدند».
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي به همراه عوامل تشخيص هويت جهت بررسي صحنه جرم به منزل مالباخته مراجعه و در زمان بررسي صحنه سرقت موفق به كشف يك قطعه برگه اخطاريه دستگاه قضايي شدند كه در بررسي فني انجام شده توسط عوامل تشخيص هويت مشخص شد كه سارقان با دستكاري برگه اخطاريه اقدام به جعل آن كرده اند.
با انجام بررسي هاي فني انجام شده در تشخيص هويت پليس آگاهي، كارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسايي اطلاعات واقعي برگه اخطاريه شدند؛ ضمن انجام هماهنگي هاي لازم با دستگاه قضايي، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه برگه متعلق به احضار فردي به هويت «عليرضا -گ» و در رابطه با موضوع طلاق وي از همسرش مي باشد.
با شناسايي هويت «عليرضا-گ» (37 ساله) و در بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه عليرضا از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت منزل است كه سال گذشته پس از دوران محكوميت خود از زندان آزاد شده است.
در ادامه تحقيقات، كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي با بررسي سوابق متهم اطلاع پيدا كردند كه برادران عليرضا به اسامي «سعيد- گ» (31 ساله) و «حميدرضا-گ» (36 ساله) نيز از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت منزل هستند كه سعيد پس از طي 10 سال دوران محكوميت خود، به تازگي و در حدود يك ماه پيش از وقوع سرقت، از زندان آزاد شده است.
با توجه به شناسايي عليرضا و برادرانش به عنوان مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت منزل، تصاوير اين سه برادر از بانك اطلاعات پليس استخراج و از مالباخته جهت شناسايي آنها دعوت انجام گرفت كه پس از حضور مالباخته در اداره پنجم، هر سه برادر را مورد شناسايي قرار داد و با نشان دادن تصوير سعيد به عنوان يكي از سارقان، در اظهارات خود به كارآگاهان عنوان داشت: «اين شخص همان كسي است كه در روز سرقت لباس پليس به تن كرده بود.»
كارآگاهان اداره پنجم با انجام تحقيقات گسترده پليسي اطلاع پيدا كردند كه عليرضا و حميدرضا در شهر ورامين- منطقه پوئينك حضور داشته اند. با دستگيري عليرضا و حميدرضا، در بازرسي از مخفيگاه آنها تعداد 6 تخته فرش ابريشمي متعلق به مالباخته نيز (به ارزش تقريبي دو ميليارد ريال) كشف شد.
اعترافات متهمان
با انتقال متهمان به اداره پنجم و آغاز تحقيقات، هر دو متهم صراحتا به سرقت از منزل مالباخته اعتراف و در اظهارات اوليه عنوان داشتند كه با توجه به فعاليت خواهرشان در منزل مالباخته و اطلاعات دقيق وي از وضعيت منزل و رفت و آمد مالباخته و اعضاي خانواده اش، نقشه سرقت از منزل مالباخته را كشيدند.
كارآگاهان با بهره گيري از اطلاعات به دست آمده از اعترافات متهمان موفق به شناسايي مخفيگاه حسن-ش در منطقه فرديس كرج و سعيد -گ در ورامين - موسي آباد شدند.
سرهنگ غياثوند در پايان اين خبر گفت: « با توجه به سوابق متعدد كيفري متهمان در زمينه سرقت منزل و احتمال ارتكاب جرايم مشابه، ضمن انجام هماهنگي هاي لازم با اداره هفدهم پليس آگاهي، تحقيقات جهت شناسايي ديگر سرقت هاي مشابه در دستور كار كارآگاهان قرار گرفته است و متهمان با قرار قانوني مناسب و جهت انجام تحقيقات تكميلي جهت شناسايي ديگر جرايم ارتكابي در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند.»
 


تا پايان سال اجرايي مي شود

كنترل مكانيزه 50 هزار فضاي پارك حاشيه اي در پايتخت

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تا پايان سال 50 هزار فضاي پارك حاشيه اي در تهران بطور مكانيزه كنترل مي شود.
مهندس وحيد نوروزي افزود: برخي از شهروندان متاسفانه معابر را جزو ملك اختصاصي خود تلقي مي كنند و از اين كه بخواهند مبلغي تحت عنوان عوارض براي پارك حاشيه اي بپردازند، ناراحت هستند. اما اين تصور و انتظار اصلا درست نيست چرا كه شهر متعلق به تمام شهروندان است، نه فقط كساني كه خودروي شخصي دارند. خودروهاي شخصي خسارات زيادي را به شهر و شهروندان وارد مي كنند و بايد عوارض تردد و توقف در شهر را نيز بپردازند.
وي افزود: معابر شهر نيز متعلق به عموم مردم است و مالكان خودروهاي شخصي نبايد انتظار داشته باشند كه هر كجا و هر چند ساعت كه مي خواهند خودروهايشان را رها كنند و عوارضي هم پرداخت نكنند.
نوروزي گفت: همچنين در گذشته كه نظارت بر پارك هاي حاشيه اي توسط پاركبان ها صورت مي گرفت، چون روابط انساني برقرار بود با مشكلاتي مواجه بوديم كه ايجاب مي كرد به سمت به كارگيري سيستم هاي هوشمند براي مديريت و نظارت بر پارك حاشيه اي به پيش برويم.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك تصريح كرد: در حال حاضر در محدوده مركزي شهر، فضاهاي پارك حاشيه اي
توسط دستگاه ها مكانيزه (PAY AND DISPLAY) تحت كنترل و مديريت است كه اين دستگاه فقط از طريق كارت بليت هاي الكترونيك يا همان شهروندي كار مي كنند.
به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر اينكه عملكرد دستگاه هاي مكانيزه كنترل پارك حاشيه اي در تهران بسيار مثبت و قابل قبول بوده است، اظهار كرد: هر كجا اين دستگاه ها به كارگيري شده اند، شاهد كاهش ناگهاني ترافيك بوده ايم و پارك در كوچه و خيابان هاي فرعي اطراف بيشتر شده است. همچنين ترددهاي سرگردان براي پيدا كردن فضاي پارك در اين معابر به شدت كم شده و بر بهبود ترافيك بسيار تاثيرگذار بوده است.
نوروزي گفت: شهروندان بايد براي هر ساعت توقف در حاشيه اين خيابان ها وجه پرداخت كنند، اگر چراغ دستگاه ها قرمز باشد، خودروها جريمه مي شوند. به همين دليل ديگر افراد نمي توانند صبح تا شب ماشين خود را گوشه خيابان رها كنند و فضاهاي پارك حاشيه اي براي توقف هاي كوتاه مدت بيشتر خالي مي ماند.
وي با بيان اينكه تاكنون 15هزار فضاي پارك در تهران مكانيزه شده است گفت: تا پايان سال اين رقم به 50هزار فضاي پارك افزايش خواهد يافت و شعار اصلي ما در حمل و نقل و ترافيك كنترل پارك حاشيه اي، آن هم به صورت مكانيزه است.
 


دبير علمي نخستين كنگره بين المللي مواد دنداني:

دندانپزشكان با حساسيت بيشتري مواد دنداني را انتخاب كنند

دبير علمي نخستين كنگره بين المللي مواد دنداني با بيان اين كه درمان دندانپزشكان با انتخاب نادرست مواد دنداني با شكست همراه است، گفت: مواد دنداني مناسب كيفيت درمان را افزايش مي دهد.
به گزارش ستاد خبري نخستين كنگره بين المللي مواد دنداني، طاهره سادات جعفرزاده با اشاره به شرايط موجود اقتصادي و تحريم ها اظهار كرد: در اين شرايط استفاده از مواد دنداني توليد داخل كاملا مقرون به صرفه است.
عضو هيات علمي دانشكده دندانپزشكي تهران مواد دنداني به كار رفته را از بيومواد دنداني تا نانوسلول هاي بنيادين و مهندسي بافتي متفاوت برشمرد و افزود: هم اكنون يك باندينگ با قيمت كمتري در داخل توليد مي شود حال آن كه قيمت جهاني آن 10 برابر قيمت داخلي است.
دبير علمي نخستين كنگره بين المللي مواد دنداني با اشاره به نوپا بودن اين رشته تخصصي دندانپزشكي ادامه داد: از اين رو هم اكنون اين رشته تخصصي مغفول مانده است و اين در حالي است كه شمار فارغ التحصيلان اين رشته در كشور از تعداد انگشتان دست هم تجاوز نمي كند.
دكتر جعفرزاده با بيان اين كه فارغ التحصيلان اين رشته مي توانند كمك خوبي در توليد و تست، ارائه خدمات مشاوره اي به شركت هاي توليد كننده و حتي ناظر فني باشند، گفت: هم اكنون نخستين ورودي هاي اين رشته كاملا فارغ التحصيل نشدند و 3 دانش آموخته فارغ التحصيل شده همگي جذب مراكز آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي شده اند.
وي با تاكيد بر ضرورت ايجاد زيرساخت هاي لازم براي راه اندازي خط توليد مواد دنداني افزود: بدين ترتيب كشور از واردات مواد دنداني بي نياز مي شود.
اين دكتراي تخصصي مواد دنداني از دانشگاه منچستر انگليس يادآور شد: دندانپزشكان براي افزايش كيفيت خدمات دندانپزشكي با حساسيت بيشتري مواد دنداني را انتخاب كنند تا مواد استاندارد و يا حتي بالاي كف استاندارد انتخاب شوند.
دكتر جعفرزاده هدف رشته تخصصي مواد دنداني را توليد علم و ثروت مبتني بر علم دانست و گفت: از سال 86 پذيرش دانشجو در اين رشته آغاز شده است و هم اكنون به جز 4 فرد فارغ التحصيل از دانشگاه هاي خارجي 5 دانشجو هم در اين رشته تحصيل مي كنند.
گفتني است نخستين كنگره بين المللي مواد دنداني ايران از 15 تا 17 آذرماه با همكاري دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران، انجمن دندانپزشكي ايران و مركز تحقيقات علوم و تكنولوژي در پزشكي در سالن شهيد دكتر هدايت دانشكده دندانپزشكي تهران برگزار مي گردد.
 


بارش باران در 25 استان كشور

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از بارش متناوب باران در 25 استان كشور طي چند روز آينده خبر داد.
«عبدالرضا اميدوار شهري» گفت: بارش متناوب در استان هاي اصفهان، يزد، كرمان، خراسان جنوبي، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، مازندران، كردستان، همدان، كرمانشاه، مركزي، زنجان، قزوين، البرز، تهران، قم و شمال سمنان ادامه خواهد داشت.
به گفته وي، بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ در استان هاي خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد از شدت بيشتري برخوردار است، از اين رو در اين مدت آب گرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها و ايجاد خسارت در برخي نقاط استان هاي فوق پيش بيني مي شود.اميدوار اظهار داشت: اين شرايط امروز به مناطق شرقي استان هرمزگان محدود مي شود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي براي خليج فارس و شرق تنگه هرمز نيز آسماني توفاني پيش بيني كرد.
وي افزود: دماي هوا طي اين مدت در استان هاي واقع در جنوب، شرق و جنوب شرق كشور بين 3 تا 6 درجه كاهش مي يابد.
 


وخامت حال پادشاه بيمار عربستان

منابع خبري از وخامت حال پادشاه بيمار عربستان سعودي خبر دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم، كاربران نزديك به منابع خبري عربستان سعودي در شبكه هاي اجتماعي از وخامت حال پادشاه عربستان سعودي خبر دادند.
به نوشته اين منابع، عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان در تنفس دچار مشكل سندروم زجر حاد شده به گونه اي كه حتي بيماران عادي نيز از آن جان به در نمي برند.
عبدالله علاوه بر سمت پادشاهي، رياست هيئت وزيران و فرماندهي گارد ملي عربستان را نيز عهده دار است. پيش از اين برخي منابع خبري گزارش داده بودند كه پادشاه فرتوت 97 ساله عربستان به بيمارهاي گوناگوني مانند آلزايمر، درد عضلات ديسك كمر و ستون فقرات دچار شده، به گونه اي كه اصلا نمي داند در اطرافش چه مي گذرد و از حركت ناتوان است.
 


پرداخت هزينه سوخت از جيب خلبان

خلبان يك فروند هواپيماي مسافربري شركت هواپيمايي «آليتاليا» پس از فرود اضطراري در فرودگاهي در مونته نگرو، مجبور به پرداخت هزينه سوخت گيري از كارت اعتباري خود شد.
به گزارش ايرنا، اين واقعه در مسير هوايي شهرهاي ميلان-بلگراد به وقوع پيوست، زماني كه يك هواپيماي ايرباس 320 آليتاليا به علت مه غليظ نتوانست در بلگراد فرود آيد و به ناچار مسير خود را تغيير داد و در فرودگاه «پودگوريكا» در «مونته نگرو» به زمين نشست.هواپيماي ايتاليايي پس از فرود درخواست سوخت براي ادامه پرواز كرد، اما به علت نبود شركت آليتاليا در اين فرودگاه، مسئولان مونته نگرو از دادن اعتبار خريد سوخت امتناع كردند و كاپيتان بلژيكي هواپيماي ايتاليايي به ناچار با كارت اعتباري خود پنج هزار ليتر سوخت خريد و چهارهزار يورو پرداخت كرد.گفته مي شود اين هواپيما 180 مسافر داشت كه پس از فرود در فرودگاه مونته نگرو ساعت ها براي پايان «مه» در بلگراد انتظار كشيدند تا اينكه مسافران با تماس بستگان دلواپس خود، مطلع شدند كه فرود و پرواز هواپيماها ساعت ها است در پايتخت صربستان به حالت عادي برگشته است و بايد علت ديگري مانع از پرواز شده باشد.مسئولان فرودگاه «پودگوريكا» نيز اظهار داشتند كه هيچ نوع رابطه و قراردادي بين شركت ايتاليايي و اين فرودگاه وجود ندارد. بنابراين بايد هزينه سوخت نقدي پرداخت شود.
 


مردان زنانه پوش از نوع تروريست

سه «مرد» مسلح كه در لباس زنانه قصد حمله تروريستي به نشستي در نزديكي دادگاه ولايت هرات را داشتند، به دست نيروهاي پليس افغانستان دستگير شدند.
به گزارش فارس، مقامات امنيتي حمله به «عبدالخالق فراهي» رئيس «ارگان هاي محلي» افغانستان را عامل بازداشت اين افراد اعلام كردند.
منابع ديگر افغان از جمله خبرگزاري «جمهور نيوز» اعلام كردند كه اين افراد قصد داشتند به جلسه «انسجام ملي»، واقع در تالار «امان الله خان» در نزديكي دادگاه ولايت هرات حمله كنند.
به نقل از شبكه تلويزيوني «طلوع نيوز»، فرماندهي پليس استان هرات اعلام كرد كه اين 2 تن با استفاده از لباس زنانه قصد داشتند كه رئيس ارگان هاي محلي افغانستان را هدف قرار دهند، اما قبل رسيدن به هدف توسط پليس شناسايي و بازداشت شدند.
 


خانواده سارق

 پليس آمريكا از دستگيري يك مرد و دو فرزندش به اتهام ارتكاب به چندين مورد سرقت از بانك خبر داد.
پليس آمريكا معتقد است «رونالد اسكات» و دو فرزندش اقدام به سرقت از چند بانك در دو ايالت «تگزاس» و «اورگن» كرده اند.
بنابر اعلام پليس آمريكا اين مرد 50 ساله به همراه دختر و پسرش طي هفته گذشته 7 بانك را در اين دو ايالت مورد دستبرد قرار داده اند.
نيروهاي پليس در آخرين مورد از وقوع اين سرقت ها توانستند خودروي متهمان را رديابي كنند و به محل اختفاي آنان پي ببرند.
به گزارش ايسنا به نقل از اسكاي نيوز، پليس آمريكا در حال بررسي جزئيات بيشتر اين سرقت هاي مسلحانه است.
 


دختري كه 64 روز خوابيد

يك دختر نوجوان آمريكايي از نوعي اختلال نادر خواب موسوم به سندروم «زيباي خفته» رنج مي برد كه در طولاني ترين دوره 64 روز مداوم خوابيده است.
به گزارش مهر، نيكول دلين 17 ساله اهل پنسيلوانياست و مي گويد طي مدتي كه به دليل اين بيماري در خواب بوده جشن شكرگزاري، كريسمس، تولد اطرافيان و حتي نخستين سفر افراد خانواده اش به شهرك ديزني را از دست داده است.ويكي، مادر نيكول، مي گويد دخترش 18 تا 19 ساعت در روز مي خوابد و وقتي او را براي خوردن غذا بيدار مي كنند نيكول در حالت راه رفتن در خواب است و اصلا چيزي به خاطر نمي آورد.
پزشكان مي گويند او به اختلال نادر خواب موسوم به كلين-لوين مبتلا است.علاوه بر خواب زياد افراد مبتلا به اين سندروم هنگام بيداري نشانه ديگري از جمله سردرگمي، توهم، رفتار كودكانه، خوردن زياد نيز از خود بروز مي دهند.افراد مبتلا به اين اختلال دچار بي خوابي هايي مي شوند كه فقط بعد از دوره هاي طولاني خوابيدن اين حالت بهبود پيدا مي كند. اين بيماري بيشتر در مردان شايع است و معمولا در سنين بزرگسالي ناپديد مي شود.هنوز دليل اين بيماري كشف نشده است اما دانشمندان تصور مي كنند عملكرد نادرست قسمتي از مغز مي تواند به عنوان دليل اصلي اين خوابيدن هاي غيرعادي باشد.اين سندروم هيچ روش درماني تاييد شده اي ندارد و فقط در بعضي موارد به بيمار داروهاي محرك مي دهند تا بتواند دوره هاي خواب خود را تنظيم كند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10