(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 1  آذر  1391 - شماره 20363

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پشت دروازه تل آويو (يادداشت روز)
خاطرات (گفت و شنود)
تشريح مواضع دستگاه ديپلماسي
در نشست هفتگي مهمان پرست با خبرنگاران
اتحاديه دانشمندان آمريكايي برآورد كرد
حمله آمريكا به ايران 7/1تريليون دلار هزينه دارد
اذعان مجدد آمانو به صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران
با پيشنهاد تهران صورت مي گيرد
برگزاري نشست سه جانبه ايران، تركيه و مصر
كيهان و خوانندگان
در كتابخانه دانشگاه تهران چه مي گذرد؟ (خبر ويژه)
جنبش حمله به تأسيسات سايبري اسرائيل ركورد زد (خبر ويژه)
شفافيت چيه؟ شپش به لحافمان افتاده رفقا! (خبر ويژه)
خسارت هاي استراتژيك اسرائيل در جنگ غزه (خبر ويژه)
اينها كه همه چك برگشتي بودند (خبر ويژه)
اپوزيسيون لال است يا بدون اجازه آمريكا حرف نمي زند؟! (خبر ويژه)


پشت دروازه تل آويو (يادداشت روز)

جنگ غزه، آخرين آزمون درباره فرجام استراتژي «از نيل تا فرات» است. حد غربي اين توسعه طلبي سه دهه پيش با زمامداري انور سادات و حسني مبارك در مصر تامين شد و تا همين يكي دو سال پيش معتبر بود. تسخير حد شرقي اما تا 9 سال پيش(سال 2003) طول كشيد. عراق كه اشغال شد ظاهرا 90-80 درصد مسير پروژه نيل تا فرات طي شده بود. اين دوره، روزگار بسط تئوري از نيل تا فرات بود و به اعتبار اشغال افغانستان و مدعاي آمريكايي- صهيونيستي خاورميانه جديد مي شد گفت كه استراتژي اسرائيل به شعار «از نيل تا سند» (پاكستان و افغانستان) وسعت يافته است. جنگ دوم غزه، ششمين جنگ طي 12 سال گذشته است اما روي ريل سابق نمي چرخد.
جنگ دوم غزه (پس از جنگ هاي افغانستان و عراق و لبنان و غزه اول و سوريه) نشانگر قبض چندباره شعار نيل تا فرات است. در كمتر از يك دهه ورق چنان برگشته كه اسرائيل اين بار مجبور است در پايتخت هميشه امن خود بجنگد. شيشه امنيت و مصونيت تل آويو اين بار فرو ريخت. اين مفهوم قبض و انقباض در راهبرد توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي است. اگر جنگ 6 روزه سال 1967 در واقع يك نيم روز بيشتر طول نكشيد و به واسطه نفوذ اطلاعاتي و لو رفتن برنامه جمال عبدالناصر، جنگنده هاي اسرائيل توانستند به سرعت 300 هواپيماي نظامي مصر را يكجا روي زمين نابود كنند، اين بار اسرائيل نمي دانست جبهه مقاومت اسلامي در محور غزه داراي موشك هاي فجري است كه خواهند توانست از گنبد آهنين عبور كنند و نيز داراي پدافند اسقاط جنگنده ها و حمله به ناوهاي جنگي ارتش صهيونيستي است. كودك كشي كمترين اعتباري براي زمامداران تل آويو نمي آورد. اما اين كه در منطقه بسته و تحت محاصره غزه، موشك هاي فجر و سيستم ضد هوايي و موشك هاي ساحل به دريا سبز شده باشند، بي ترديد كمر اسرائيل را مي شكند.
مقاومت اسلامي فلسطين حتي به اندازه مقاومت اسلامي لبنان بسط يد ندارد. حزب الله دست كم بر نيمي از لبنان حكومت مي كند و به سوريه از يك سو و درياي مديترانه از طرف ديگر دسترسي دارد و صاحب استحكامات و امكانات غيرقابل مقايسه با منطقه غزه است. بنابراين وقتي سيلي مقاومت غزه در گوش تل آويونشينان زنگ زد، بايد به توان چند حساب كرد. اكنون نه سال 1948 و 1967 و 1973 و 2001 و 2003 كه سال 2012 ميلادي است و اسرائيل...؟ حال و روز اسرائيل را بايد از روزنامه هاآرتص پرسيد كه معتقد است «بايد قبل از آن كه زمان بگذرد، از ستون ابرها پايين بياييم تا بلاي 2 جنگ قبلي سر ارتش نيايد» و «نمي توان تبعات شليك موشك به تل آويو و اورشليم (بيت المقدس) را ناديده گرفت زيرا از سال 1948 هيچ كشوري (جز يك مورد) حتي جمال عبدالناصر نتوانسته بودند به تل آويو حمله كنند و تل آويو دست نخورده باقي مانده بود». و نيز از رابرت فيسك در اينديپندنت شنيد كه مي گويد «اقدامات اسرائيل در غزه به رويدادي نزديك مي شود كه اتفاقا تل آويو بيشتر از همه از آن واهمه دارد و آن نابودي اسرائيل است».
مسئله اين نيست كه شهيد احمد الجعبري فرمانده گردان هاي نظامي حماس ترور شده است. موضوع مهمتر اين است كه «الجعبري»ها در تاريخ مقاومت 64 ساله فلسطين بي نظير بوده اند و حالا تكرارپذير شده اند. آنها به سرعت تكثير مي شوند. از ايران به لبنان، از لبنان به فلسطين و... اين مفهوم جنبش بدون مرز و صدور انقلاب اسلامي در مختصات «بيداري اسلامي» و «مقاومت اسلامي» است. مسئله اين است كه خواستند ارتش به انفعال كشيده سوريه پس از جنگ هاي 1967 و 1973 را منهدم كنند، از دل آن جيش الشعبي به عنوان «بسيج» و «حزب الله» سوريه سر بر آورد، همانگونه كه در فلسطين نهال حركت مقاومت اسلامي و جهاد اسلامي تنومندتر شد. اين روند در عراق و سوريه و لبنان و فلسطين- و هر جاي ديگري كه با مشت و سندان جباران روبرو شود- ريشه مي دواند و شاخ و برگ مي گستراند. واقعيت اين است كه انقلاب اسلامي، الهام بخش و بسيج كننده است. با اين وصف حق بدهيد به روزنامه صهيونيستي جروزالم پست كه به نقل از دفتر روابط عمومي وزارت دفاع اسرائيل بنويسد «غزه، پايگاه پيشروي كرده ايران است» يا شيمون پرز در ملاقات روز دوشنبه با توني بلر بگويد «تلاش پرزيدنت مرسي قابل تقدير است اما نهايت شگفتي است كه حماس از رئيس جمهور مصر پيروي نمي كند. ايران تسليحات آنها را تامين مي كند و آنها را آموزش مي دهد و تامين مي كند».
همين چند ماه پيش بود كه مطبوعاتي نطير آبزرور انگليس و نوول ابزرواتور فرانسه از قول برخي تحليلگران صهيونيست نوشتند نتانياهو به نيابت از ايران در حال نابودي اسرائيل است. اين همان مفهومي است كه با ابيات ديگري در مقاله الكس فيشمن تحليلگر يديعوت آحارونوت آمد مبني بر اين كه «با اين جنگ ها قدرت بازدارندگي اسرائيل مدام و به تدريج در حال نابودي است». در واقع اسرائيل مدتهاست كه به تصور حمله و تعدي، خود را مي فرسايد و مي خورد. به تصريح روزنامه آلماني نويس دويچلند «اسرائيل سال 1982 مي خواست 48 ساعته كار لبنان را يكسره كند اما 18 سال طول كشيد تا بتواند از اين كشور خارج شود و از دل همين جنگ حزب الله متولد شد. 30 سال است كه اسرائيل همچنان با پيامدهاي آن جنگ دست و پنجه نرم مي كند». اين مصداق تمام و كمال مفهوم «باتلاق» است كه هر تحرك تازه، زمان خفگي و مرگ را نزديك تر مي كند. آيا ضربه اي كه زمامداران تل آويو با حماقت اخير خود به سناريوي انحرافي مثلث «غربي- عبري- عربي» در سوريه زدند، اتفاق كمي است؟ اسرائيل طي 20 ماه گذشته تلاش بسياري كرد تا در قبال سناريوي جعلي سوريه سكوت اختيار كند و بگذارد جبهه ارتجاع جديد، معجزه «بيداري اسلامي» را به مسير انحرافي بكشاند. اما پس از 20 ماه، جنايتي كه صهيونيست ها در غزه ترتيب دادند، تمام رشته هاي 20 ماهه جبهه ارتجاع و استكبار و «اسلام بدلي» را پنبه كرد. سوريه قلب جغرافيايي و نقطه اتصال اضلاع جبهه «مقاومت اسلامي» است و بر مبناي اين مقاومت، آن بيداري اسلامي منتشر شده است. بنا بر اين بود كه با سقوط سوريه، اسكلت اصلي مقاومت و بيداري اسلامي فرو پاشد. اما خبط بزرگ اسرائيل، لگد اساسي را به پروژه فريب و انحراف زد. حالا نگاه ها دوباره به خط مقدم دو جبهه (اسلام و استكبار) در بيت المقدس اشغالي معطوف شده است.
نسبت موج دو سال اخير «بيداري اسلامي» با «مقاومت اسلامي» نسبت ميوه با درخت، و شاخ و برگ با تنه و ريشه است. اما مثلث استكبار پس از غافلگيري در برابر شوك هاي بزرگ حركت ملت هاي مسلمان كوشيدند اين سيل خروشان را با انواع روش ها به انحراف بكشانند. نقطه اوج تعبيه مسير انحرافي، ايجاد بلوا و آشوب در سوريه و گسيل تروريست ها با نقاب انقلاب به اين كشور بود. روند تحولات بحرين و يمن و مصر و تونس و ليبي و اردن- و در صدر همه اينها مسئله فلسطين و اشغالگري رژيم صهيونيستي- بايد فراموش مي شد و ملغمه متناقضي شامل عربستان و قطر و تركيه و بعدها مصر، شاهرگ جبهه مقاومت اسلامي را در سوريه مي زد. اسرائيل اما در اين ميان با ديوانگي خود، خواب ترين ذهن ها را متوجه محل نزاع اصلي كرده است. استدلال سيدحسن نصرالله از بتون محكمتر است آنجا كه مي پرسد همه آن كشورهاي اسلامي كه كشتي كشتي سلاح به شورشيان و تروريست ها در سوريه رساندند، اينك چرا در جنايت رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين حتي يك فشنگ به مظلومان نرساندند؟ گريبان خيلي ها گير است، از سلاطين بدنام قطر و عربستان- ملك عبدالله و دربارش يك كلمه هم سخن نگفته اند، انگار كه دسته جمعي مرده اند- تا دموكرات هاي مسلمان و اتوكشيده شمال و جنوب سوريه و فلسطين. آقاي محمد مرسي البته تازه كار است و در اين ميدان هاي سخت، عيار خود را خواهد سنجيد. اما آقاي اردوغان همان سياستمداري است كه پرز را رئيس رژيم كودك كش خواند.
آيا سوريه در خط مقدم مبارزه با اين رژيم كودك كش نبود كه با دشنه برادران در تركيه مواجه شد؟ ما مايليم به آقاي اردوغان خوش بين باشيم و حساب او را كه در روز عاشورا به محضر امام حسين(ع) عرض ادب كرد، از سلاطين مرتجع منطقه جدا كنيم. اما امت اسلام حق دارد بپرسد آقاي اردوغان با خودت چه كردي كه توماس فريدمن سرمقاله نويس نيويورك تايمز به روزنامه مليت گفت « ما ديگر حتي به اندازه يك بند انگشت توان مداخله نظامي در بحران هايي مانند سوريه نداريم. البته مي توانيم پول و سلاح بدهيم اما مداخله مستقيم نه. از اين جهت كشورهايي مانند تركيه بايد به تنهايي اما با حمايت ما عمل كنند. آمريكا وارد دوره اي شده كه بايد كمي هم به مشكلات داخلي خود بپردازد. اكنون «بيت لحم پنسيلوانيا» براي ما مهمتر از بيت لحم خاورميانه است. مردم آمريكا براي خدمات كمتر بهاي بيشتري مي پردازند و بيش از هر دوره اي مي پرسند كه نيروهاي ما در فلان منطقه جهان چه مي كنند؟ در چنين شرايطي نقش تركيه در سياست خارجي آمريكا بسيار مهمتر از گذشته خواهد شد... ما در عراق ضامن نارنجك را كشيديم و خودمان را روي آن انداختيم. همه تركش هاي جنگ به ما اصابت كرد. ديگر هيچ كشوري از ما نمي خواهد همان نقش را در سوريه ايفا كنيم. ما از تركيه خواهيم خواست در حل اين بحران ما را كمك كند. اين اسمش التماس است و نه استفاده از تركيه»! در چنين وضعيتي نتانياهوي ابله، ضامن نارنجك را كشيده و توقع دارد به جاي او تركيه و مصر و قطر خود را روي نارنجك بيندازند. سياستمداران كشورهاي اسلامي حق ندارند چنين انتحاري بكنند مگر اين كه در رديف كساني باشند كه قبلا در مراوده با كساني چون ليوني وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي بند را به آب داده اند!
وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي (مامور اسبق موساد) براي دومين بار از برخي سياستمداران عرب و سازشكار فلسطيني نام برد و گفت به خاطر منافع رژيم اسرائيل، با آنها روابط نامشروع برقرار كرده، آتو گرفته و اطلاعات اندوخته است. اين شبيه نقش گلداماير در جريان جنگ 1948 و در قبال برخي سران ارتش اردن بود. اما روسپي گري به اين دو نفر محدود نمي شود. به يك معنا رژيم صهيونيستي، روسپي سياسي منطقه است. اين واقعيت را آويگدور ليبرمن وزير خارجه اسرائيل شهريور گذشته در جمع اعضاي حزب خود گفت و روزنامه اسرائيل امروز منتشر كرد كه «اسرائيل ديگر نمي تواند به نقش روسپي منطقه ادامه دهد، با برخي كشورها ارتباط داشته باشد اما مخفيانه و محرمانه. ما از اين رفتار خسته شده ايم و نمي خواهيم ديگر مثل روسپي ها با ما رفتار شود». روسپي اسرائيل اكنون آبروي اين گروه از كشورها را به بازي گرفته و خردمندان خواهند كوشيد خود را از اين ننگ تبرئه كنند. بيماري اين روسپي آنقدر واگير و كشنده است كه حتي در هيئت حاكمه آمريكا- از جمله گزارش 83 صفحه اي 16 نهاد اطلاعاتي- حركت جدا كردن مسير خود از اسرائيل به راه افتاده است. با اين وصف خردمندانه است از سياستمداران دولت هاي اسلامي خواسته شود مراقب اعتبار و حيثيت ملت غيرتمند دو كشور باشند و كوتاهي هاي گذشته را جبران كنند.
محمد ايماني
 


خاطرات (گفت و شنود)

گفت: يك سناتور آمريكايي از حزب دموكرات گفته است؛ بايد اين واقعيت را بپذيريم كه برنامه هاي آمريكا براي مقابله با ايران شكست خورده است و ايران همچنان به فعاليت هاي هسته اي و سياست هاي ضد آمريكايي خود ادامه مي دهد.
گفتم: عجب خل و چليه كه تازه فهميده!
گفت: همين سناتور دموكرات پيشنهاد كرده كه جرج بوش خاطرات 8سال مواجهه خود با ايران را بنويسد و يك هيئت مشترك از دموكرات ها و جمهوري خواهان با بررسي آن و بررسي مواضع اوباما، راه كار موثري براي مقابله با ايران پيدا كنند!
گفتم: مگه يادت رفته كه مادر بوش گفته بود؛ پسرم جرج از همه برادرانش خنگ تر بود!... اوباما هم كه نشان داده خنگ تر از اوست.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: احتمالا در اولين صفحه دفتر خاطرات جرج بوش نوشته شده؛ من از عمرم چه فهميدم؟ نفهميدم چه فهميدم! همين اندازه فهميدم كه فهميدم نفهميدم!


 


اتحاديه دانشمندان آمريكايي برآورد كرد

حمله آمريكا به ايران 7/1تريليون دلار هزينه دارد

«اتحاديه دانشمندان آمريكايي» طي گزارشي برآورد كرد حمله احتمالي آمريكا به ايران 7/1تريليون دلار براي اقتصاد جهاني هزينه خواهد داشت.
اين گزارش 30صفحه اي كه با عنوان «تحريم ها، حمله نظامي و ساير گزينه ها عليه ايران» منتشر شده است به بررسي هزينه هر كدام از راهكارهاي آمريكا در مواجهه با جمهوري اسلامي مي پردازد.
نويسندگان در گزارش خود شش راه را مورد بررسي قرار داده اند. راه اول آمريكا در برخورد با ايران افزايش فشار است كه 64 ميليارد دلار هزينه دارد. راه دوم محدودسازي و فشار نفتي با هزينه 325 ميليارد دلار، راه سوم حمله محدود به تاسيسات هسته اي با 713 ميليارد دلار هزينه، راه چهارم حمله به تاسيسات هسته اي و نظامي با 2/1تريليون دلار هزينه و راه پنجم حمله همه جانبه كه 7/1تريليون دلار هزينه دربر خواهد داشت.
به عقيده اين گروه، كم هزينه ترين راه كاهش تنش با ايران راه حل سياسي است كه 60ميليارد دلار هزينه خواهد داشت.
اين گزارش براساس
1) خسارت هاي بازار مالي 2) افزايش هاي قيمت نفت
3) هزينه هاي نظامي و مخارج ديگر تامين امنيت 4) خسارت به زيرساخت ها در صورت بروز يك درگيري 5) ديگر هزينه هاي اقتصادي جهان تهيه شده است.
به نوشته اين گزارش، در گذشته، سازمان هاي ديگري تلاش كردند تا برآوردي از هزينه هاي مالي يك حمله نظامي عليه ايران را تخمين بزنند. انديشكده امنيت ملي ترومن در ماه اكتبر يك بازي آن لاين منتشر كرد كه حمله بر ايران را برآورد مي كرد. اين بازي بيشتر بر مسائل بالقوه ديپلماتيك و نظامي در رابطه با حمله تمركز داشت، همچنين اطلاعات هزينه هاي نفتي در جهان در صورت حمله به ايران را نيز دربر داشت. زماني كه حملات به صورت حملات هوايي دقيق و حساب شده بود، نتيجه بازي براي بازيكنان چيزي نزديك به فاجعه بود.
 


اتحاديه دانشمندان آمريكايي برآورد كرد

حمله آمريكا به ايران 7/1تريليون دلار هزينه دارد

«اتحاديه دانشمندان آمريكايي» طي گزارشي برآورد كرد حمله احتمالي آمريكا به ايران 7/1تريليون دلار براي اقتصاد جهاني هزينه خواهد داشت.
اين گزارش 30صفحه اي كه با عنوان «تحريم ها، حمله نظامي و ساير گزينه ها عليه ايران» منتشر شده است به بررسي هزينه هر كدام از راهكارهاي آمريكا در مواجهه با جمهوري اسلامي مي پردازد.
نويسندگان در گزارش خود شش راه را مورد بررسي قرار داده اند. راه اول آمريكا در برخورد با ايران افزايش فشار است كه 64 ميليارد دلار هزينه دارد. راه دوم محدودسازي و فشار نفتي با هزينه 325 ميليارد دلار، راه سوم حمله محدود به تاسيسات هسته اي با 713 ميليارد دلار هزينه، راه چهارم حمله به تاسيسات هسته اي و نظامي با 2/1تريليون دلار هزينه و راه پنجم حمله همه جانبه كه 7/1تريليون دلار هزينه دربر خواهد داشت.
به عقيده اين گروه، كم هزينه ترين راه كاهش تنش با ايران راه حل سياسي است كه 60ميليارد دلار هزينه خواهد داشت.
اين گزارش براساس
1) خسارت هاي بازار مالي 2) افزايش هاي قيمت نفت
3) هزينه هاي نظامي و مخارج ديگر تامين امنيت 4) خسارت به زيرساخت ها در صورت بروز يك درگيري 5) ديگر هزينه هاي اقتصادي جهان تهيه شده است.
به نوشته اين گزارش، در گذشته، سازمان هاي ديگري تلاش كردند تا برآوردي از هزينه هاي مالي يك حمله نظامي عليه ايران را تخمين بزنند. انديشكده امنيت ملي ترومن در ماه اكتبر يك بازي آن لاين منتشر كرد كه حمله بر ايران را برآورد مي كرد. اين بازي بيشتر بر مسائل بالقوه ديپلماتيك و نظامي در رابطه با حمله تمركز داشت، همچنين اطلاعات هزينه هاي نفتي در جهان در صورت حمله به ايران را نيز دربر داشت. زماني كه حملات به صورت حملات هوايي دقيق و حساب شده بود، نتيجه بازي براي بازيكنان چيزي نزديك به فاجعه بود.
 


اذعان مجدد آمانو به صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران

مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي بار ديگر بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرد.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: يوكيا آمانو، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه در پاريس با فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه ديدار كرد. در پايان اين ديدار مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي ضمن اين ادعا كه شرايط «نگران كننده» است، تاكيد كرد: مهم است تلاش براي يافتن راه حل ديپلماتيك ادامه يابد.
يوكيا آمانو در ادامه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر مواد و تاسيسات اعلام شده تحت پادمان هاي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد و ما مي توانيم راستي آزمايي كنيم كه آنها همچنان داراي هدف صلح آميز هستند.
وي افزود: ما در تاريخ سيزدهم دسامبر (23 آذر) در تهران گفت و گويي در سطح عالي رتبه با ايران خواهيم داشت. روش حل اين مسئله استفاده از ابزارهاي ديپلماتيك است و ما به تلاش هايمان ادامه خواهيم داد.
در پايان اين ديدار كاخ رياست جمهوري فرانسه نيز در بيانيه اي از گفت و گوهايي بسيار عميق درباره مسئله هسته اي ايران ياد كرد و با اشاره به آخرين گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي ادعا كرد كه اين گزارش مهر تاييدي بر نگراني هاي جامعه جهاني درباره موضوع هسته اي جمهوري اسلامي است!
نشست 1+5 درباره ايران
خبرگزاري رويترز به نقل از سخنگوي كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گزارش داد كه اشتون روز چهارشنبه (امروز) در بروكسل ميزبان نشست نمايندگان روسيه، چين، فرانسه، انگليس، آمريكا و آلمان خواهد بود.
سخنگوي اشتون، با اعلام اين خبر افزود: «اين بخشي از مشورت هاي جاري» براي «پيدا كردن راه حل ديپلماتيك مسئله هسته اي ايران است».
 


با پيشنهاد تهران صورت مي گيرد

برگزاري نشست سه جانبه ايران، تركيه و مصر

مدير كل امور بين الملل نهاد رياست جمهوري، از پيشنهاد ايران مبني بر برگزاري نشست سه جانبه رؤساي جمهور ايران، تركيه و مصر در مورد مسائل سوريه در حاشيه اجلاس دي 8 خبر داد.
محمد فرقاني با اعلام اين خبر افزود: رئيس جمهور براي سخنراني در اجلاس دي 8 سفر دوره اي را به پاكستان خواهد داشت.
وي همچنين از ملاقات هاي احمدي نژاد در حاشيه نشست دي 8 با برخي رؤساي جمهور شركت كننده در نشست خبر داد و گفت: رئيس جمهور روز پنجشنبه در اين نشست سخنراني خواهد كرد.
فرقاني افزود: جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد كرده كه در حاشيه اين اجلاس، نشستي سه جانبه بين رؤساي جمهوري ايران، تركيه و مصر در مورد مسائل سوريه برگزار شود.
مديركل امور بين الملل نهاد رياست جمهوري گفت: رئيس جمهور در جريان سفر به پاكستان با مقامات ارشد اين كشور نيز در ارتباط با مسائل دوجانبه و گسترش روابط بين دو كشور ديدار و گفت و گو و توافق نامه هايي را امضا خواهد كرد.
فرقاني خاطرنشان كرد: مهمترين توافق نامه ايجاد خط لوله گاز در پاكستان و همكاري ايران در آن است.
گفتني است، اجلاس سالانه دي 8 با حضور رؤساي جمهور ايران، اندونزي، پاكستان، بنگلادش، نيجريه، مالزي، مصر و تركيه در اسلام آباد پاكستان برگزار مي شود.
رئيس جمهور كشورمان امروز به پاكستان مي رود.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤ اهل كوفه نبودن به اين است كه حضرت مسلم را نايب امام زمان خويش بداني و او را تنها نگذاري.
5373---0913
¤ وقتي حمايت وقيحانه و يك سويه غربي ها از جنايت هاي رژيم صهيونيستي را مي بينيم ماهيت واقعي ليبرال دموكراسي غرب براي ما آشكار مي شود. در اين ميان يكي بايد به مجله ها و ماهنامه هاي زنجيره اي- كه بعد از فتنه 88 ناكام شده اند، ولي همچنان از يك اتاق فكر و با يك هدف از پول هاي بادآورده چاپ مي شوند و با كمك سيستم هاي جاسوسي غربي مي خواهند سكولاريسم را در ايران رواج دهند بگويد كه آن تمدني كه به عنوان تمدن غربي ياد مي كنيد، غايت و نهايتش اين جنايتكاري ها است كه در حال حاضر در غزه و فلسطين مي بينيد تماميت غرب امروز در نوار غزه، درنده خو و وحشي بودن خود را نشان مي دهد.
احمد رضايي
¤ در مورد جنايت هاي رژيم صهيونيستي در غزه، بايد گفت اين طور كه از اخبار برمي آيد، رژيم صهيونيستي از واكنش مقاومت اسلامي غافلگير شده است و مي خواهند واسطه تراشي كنند و بدل كاران منطقه اي راه بيندازند تا فشار آورند و آتش بسي برقرار شود بدون آنكه رژيم صهيونيستي بخواهد تاوان جنايتهايش را بپردازد و محكوم شود. رژيم صهيونيستي با يك كار دقيق اطلاعاتي فرماندهان رده بالاي حماس و جهاد اسلامي را ترور مي كند و با روش هاي مخفي و تروريستي جنايت مي كند و شايد قبل از هرگونه اقدامي به نابودي عقبه هاي فلسطيني بپردازد، لذا فلسطيني ها بايد به هوش باشند.
رضا مسعودي
¤ رژيم صهيونيستي تانكها- نفربرهايش را در جاي جاي پيرامون نوار غزه مستقر كرد، اما تاكنون جرأت حمله نداشته است اما از طرفي جامعه بين المللي غربي (اروپا و آمريكا) بدون توجه به تجاوزگري مستمر رژيم صهيونيستي از فلسطيني ها خواستند موشك پرتاب نكنند و از سوي ديگر اوباما از مرسي تشكر كرده و خواسته فشار بيشتري بر فلسطين آورد تا از هرگونه مقاومتي در برابر اسرائيل صرف نظر كنند، اما نگفته چه تضميني در برابر تسليم آنها وجود دارد كه اسرائيل دست از تجاوز بردارد. اما مسلمانان نبايد دست روي دست بگذارند. دولتمردان ما هم بايد از مصر بخواهند براي كمك رساني گذرگاه رفح را باز كنند.
محمدرضا كردي
¤ حمايت قاطع خود را از مردم مظلوم غزه اعلام مي داريم و از دولتمردان عرب مي خواهيم از خواب غفلت برخيزند و سكوت خود را بشكنند و با حمايت خود از مردم غزه كمك به اضمحلال و فروپاشي خانه عنكبوتي صهيونيستها نمايند. مجامع بين المللي كه براي كشته شدن يك حيوان عكس العمل نشان مي دهند چرا در برابر اين همه كودك كشي سگ هاي صهيونيسم عكس العملي از خود نشان نمي دهند؟ نجات فلسطين در انتظار عمل مسلمين است با ادعا مشكلي حل نمي شود.
2796---0935 و 3959---0911
¤ سران رژيم صهيونيستي فكر مي كنند با كشتن فرماندهان حماس و كشتار مردم مظلوم غزه مي توانند خود را از پيامدهاي انقلاب هاي منطقه نجات بدهند ولي خبر ندارند كه سرانجام كار به سرنگوني خودشان منجر خواهد شد.
4231---0915
¤ به صراحت مي توان گفت فشار آژانس انرژي هسته اي و سازمان ملل وكشورهاي اروپايي بر ملت ايران همه بهانه است آنها مي خواهند ايران از يزيد زمان يعني آمريكا تبعيت كند پيام ما به همه سردمداران آنها اين است: هيهات منا الذله.
يك پيام
¤ به اصلاح طلبان عرض مي كنم كه نه نظام ونه حزب ا... هيچ گاه از خيانت شما در فتنه 88 اغماض نخواهد كرد. پس عاقل باشيد و در جهت اصلاح خود بكوشيد فرصتي كه نظام به شما داده است براي جبران خيانت هاست به توهم سوءاستفاده نيفتيد.
4147---0937
¤ در پاسخ يك خانم مدعي اصلاح طلبي كه گفته بود «اصولگرايان براي مردم چه جوابي دارند» مي گويم با توجه به 8 سال خيانت در رياست جمهوري دوره هفتم و هشتم و 4 سال مجلس ششم اصلاح طلبان و در زمان فتنه اين همه خيانت، حال اصلاح طلبان چه جوابي براي ملت دارند؟ ايشان پاسخ بدهند!
سوري از تهران
¤ نشست مشورتي معارضان سوري در تهران نقطه عطفي در سياست خارجي كشورمان به شمار مي رود. اين حركت و اقدام از سوي وزارت خارجه جواب مستدلي به گروهي است كه ادعا مي كنند سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران تشنج زا مي باشد. اين حركت ايران خلاف ادعاي آنان را ثابت مي كند.
8007---0919
¤ هر روز شنيده مي شود طيف سكولار سينما يك فيلم غيراخلاقي و موهن و يا با موضوع سياه نمايي عليه نظام توليدكرده است. آيا مدافعان امنيت فرهنگي كشور نبايد از اين وضع ناراحت بشوند و درصدد چاره انديشي بربيايند.
5764---0912
¤ تمام رسانه هاي استكبار غرب از شليك موشك هاي حماس به طرف اسرائيل خبر مي دهند ولي از ترور فرماندهان حماس وكشتار مردم مظلوم فلسطين و خراب كردن خانه هاي مسكوني آنان چيزي نمي گويند. آبروي هرچه دموكراسي را برده اند.
6091---0915
¤وقتي كشوري مثل فرانسه بدون توجه به آراء عمومي مردم سوريه مشتي آدم كش و تروريست حرفه اي و نوكر غرب را به جاي دولت قانوني سوريه به رسميت مي شناسد به معناي اين است كه سازمان ملل كاره اي نيست و هرج و مرج بر دنيا حاكم مي باشد.
6091---0915
¤نويسنده و تهيه كننده سريال راستش را بگو حرف زدن عادي روزانه را براي تعدادي جوان منع كرده ولي بگو و بخند و معاشرت خارج از چارچوب شرع مقدس آنان را جايز مي داند يعني خيلي راحت حلال خدا را حرام و حرام الهي را حلال كرده اند متاسفانه بايد گفت راه عرفان هاي دروغين در صدا و سيما نيز باز شده و تبليغ مي شود.
8858---0919
¤مشخص كنند سامانه الكترونيكي كه براي صدور اسناد مالكيت توسط سازمان ثبت اسناد كشور راه اندازي شده طرحي سراسري است يا خير؟ در شهرستان مباركه اصفهان در اين مورد با مشكل مواجه هستيم مسئولين امر مي گويند دستورالعملي ابلاغ نشده است.
7106---0913
¤براي خريد تريلي براساس اعلام ثبت نام در شركت ماز ايران به اين شركت رفته و تقاضاي خود را با واريز پول اعلام نموديم ولي با گذشت 5 سال از ارائه تقاضا متاسفانه؛ نه خبري از پول هست نه خودرو از مسئولين امر درخواست مي شود با اين گونه موارد برخورد نمايند.
زينالي از خوي
¤كدام فروشنده واحد ساختماني واحد را با راه پله و انباري و پاركينگ مي فروشد كه مسكن مهر با مردم اين كار را مي كند با توجه به معضل افزايش خودرو منازل جديد معمولا و طبق عرف با راه پله و انباري و پاركينگ روي منزل 50-40 متري است نه به صورت تفكيك و هر كدام با متراژ جداگانه به خريداران فروخته شود.
0950---0919
¤چند روز پيش اطلاعيه اي در مورد برپايي نمايشگاه كتب علوم انساني چاپ شده بود بنده از رباط كريم به قصد بازديد و خريد در روز جمعه مراجعه نمودم ولي با كمال تعجب ديدم نمايشگاه در حال تعمير است. اگر نمايشگاه افتتاح نشده چرا اطلاع رساني مي شود و اگر شده چرا اينچنين؟ مسئولين امر چه پاسخي مي دهند؟
صادقي
¤در فاز 4 مسكن مهر 320 واحدي شهر انديشه از هرمتقاضي 13 ميليون تومان پول گرفته اند ولي چند ماه است كه پروژه را نيز تعطيل كرده اند. كسي هم جوابگو نيست. بنويسيد رسيدگي شود.
5846---0912
 


در كتابخانه دانشگاه تهران چه مي گذرد؟ (خبر ويژه)

با پيشنهاد و حمايت «كتابخانه مركزي دانشگاه تهران» قرار است يكي از سالن هاي دانشگاه به نام «ايرج افشار» (ايران شناس نزديك به محافل بهايي) شود.
از چندي پيش جريان فرهنگي مشكوكي در دانشگاه تهران تحركات خود را آغاز كرده است كه به دنبال ترويج كارگزاران فرهنگي عصر پهلوي و ناديده گرفتن دانشمندان متعهد مي باشد. يكي از نخستين اقدامات اين عناصر، بازگرداندن مجسمه هاي نيم تنه برخي از كارگزاران عصر قاجار و پهلوي اول و دوم از چند سال قبل به سالن كتابخانه دانشگاه است. سياست ها و اقدامات اين عناصر به جايي رسيده است كه براي مورخان وابسته و نزديكان حسن تقي زاده، سالن يادبود بنا مي كنند و اكنون قصد نامگذاري سالني را به نام «ايرج افشار» دارند كه پس از انقلاب نيز با «بنياد مطالعات ايران» (به رياست اشرف پهلوي) همكاري نزديك داشت.
به نظر مي رسد روسا و مديران دغدغه مند دانشگاه تهران بايد نسبت به تحركات چنين عناصر نامطلوبي كه پست هاي مديريتي كتابخانه دانشگاه را در اختيار دارند، واكنش جدي نشان دهند و مانع از ترويج آرا و نگرش چهره هايي شوند كه آثارشان هيچ سنخيتي با انقلاب اسلامي ندارد.
گفتني است مرحوم «جلال آل احمد» طي يادداشت مهمي در آبان 1345 خطاب به «ايرج افشار» وي را از حاميان بهائيان معرفي مي كند كه «زير بار اباطيل آنان را» گرفته است. «ايرج افشار» در 15 آذر 1356 با حكم «فرح پهلوي» به عضويت هيات امناي «بنياد فرهنگ ايران» جايگزين «منوچهر اقبال» شد و با دربار پهلوي و «احسان يارشاطر»، «تقي زاده» و ... رابطه بسيار نزديكي داشت.
 


جنبش حمله به تأسيسات سايبري اسرائيل ركورد زد (خبر ويژه)

يك مقام صهيونيست گفت اسرائيل در جنگ غزه در جبهه دومي هم درگير شده و آن جنگ سايبري است.
به گزارش راديو فرانسه «دولت اسرائيل اعتراف كرد هدف موج سنگين حملات سايبري قرار گرفته است.»
يوال اشتاينيتس وزير دارايي رژيم صهيونيستي، گفت: «اسرائيل اينك در جبهه دوم، يعني در جبهه جنگ سايبري نيز درگير شده است. طي چند روز اخير، 44 ميليون حمله سايبري عليه سايت هاي دولتي اسرائيل انجام گرفته است.
بدين ترتيب، معلوم مي شود كه حملات سايبري تقريباً يك روز بعد از شروع درگيري نظامي با سازمان حماس آغاز شده است.
بنابراين گزارش گروه «گمنام ها» كه به حملات سايبري شهرت دارد، اعلام كرد ده ها سايت سازمان هاي اسرائيلي و همچنين سايت يك بانك بزرگ اين رژيم را براي اعتراض به حملات نظامي اسرائيل عليه غزه، مسدود كرده است. اين گروه مي گويد توانسته تمامي داده هاي سايت «بانك اورشليم» را نابود نمايد.
گروه «گمنام ها» با صدور بيانيه اي مي گويد طي مدت هاي طولاني شاهد رفتار وحشيانه ارتش اسرائيل با ملت فلسطين بوده و اسرائيل از خط قرمز عبور كرده است.
براساس گزارش هاي ديگر، پايگاه هاي اينترنتي مرتبط با وزارت جنگ، نخست وزير، رئيس رژيم و وزارت امور خارجه اسرائيل مورد حمله واقع شده اند. حملات از كشورهاي مختلف صورت گرفته اند ولي بيشتر آنها از خود فلسطين بوده اند.
 


شفافيت چيه؟ شپش به لحافمان افتاده رفقا! (خبر ويژه)

نشست زيرزميني گروهي از مخالفان رژيم در پراگ به جاي ايجاد اميد باعث يأس و نگراني شد.
پايگاه اينترنتي اخبار روز با انتشار اين تحليل درباره نشست چند روز پيش شماري از عناصر سلطنت طلب و تروريست تجزيه طلب نوشت: متأسفانه قطار زيرزميني «اتحاد براي دموكراسي» در پراگ به جاي كاشتن جوانه اميد، باعث رويش پرسش هاي بي پاسخ در ذهن مخالفان نگران و مأيوس شد.
«عبدالستار-د» نويسنده مطلب مي افزايد: نگارنده اين نگراني ها را با سوزن بانان قطار در ميان گذاشته بودم ولي چه سود! دست ما كوتاه و خرما بر نخيل! دوستان بايد به اين حقيقت تلخ واقف شوند كه وادي پيموده را از سر گرفتن مشكل است. يا به عبارتي، خنك آنكس كه ز آغاز فرجام جست. شايد بي دليل نيست كه اينك وزارت اطلاعات رژيم با استناد به نفوذ سردار مدحي در اپوزيسيون، انتظار دارد لحاف اپوزيسيون را به خاطر يك شپش بايد بيرون انداخت؛ و مدعي مي شود بين اپوزيسيون جمهوري اسلامي اتحاد شكل نمي گيرد!
وي اضافه كرد: براي جلوگيري از سوءتبليغات وسيع مبني بر اينكه هزينه هاي اينگونه نشست هاي در لندن و استكهلم و پراگ توسط عربستان و يا اسرائيل و سيا و غيره پرداخت مي شود، بايد بر روي شفافيت و آشكار نمودن علني منابع مالي تاكيد كرد. كاري كه متاسفانه تا به امروز مسئولين نشست هاي پر مخارج استكهلم، بروكسل و پراگ انجام نداده اند.
خاطر نشان مي شود پراگ يكي از بارانداز ها و ايستگاه هاي سازمان سيا محسوب مي شود و راديو آزادي (فردا) نيز در اين شهر مستقر است.
 


خسارت هاي استراتژيك اسرائيل در جنگ غزه (خبر ويژه)

اسرائيل دچار غافلگيري اطلاعاتي در غزه شد و سلاح هاي نظامي پيشرفته حماس، زنگ خطر را براي اسرائيل به صدا درآورده است.
نشريه آمريكايي فارين پاليسي با بررسي چند سؤال درباره جنگ غزه و تأييد شكست اطلاعاتي رژيم صهيونيستي نوشت: اسرائيل از موشك هاي پيشرفته حماس موسوم به فجر 5 بي خبر بود و غافلگير شد. شايد اسرائيل نتواند تمام مسير قاچاق را كنترل كند اما وجود اين موشك هاي پيشرفته در غزه آن گونه كه فرماندهان ارتش اسرائيل مي گويند مي تواند معادله را به هم بزند و زنگ خطري براي اسرائيل در معارضه نظامي با حماس باشد.
اين نشريه همچنين با اشاره به تحركات كشورهايي نظير قطر براي نزديكي به حماس و تأثير جنگ اخير بر اين روند نوشت: طي ماه هاي اخير، قطر و تركيه و مصر به حماس نزديك شده اند، بهترين نمونه سفر امير قطر به غزه بود.
واشنگتن هم در برابر استراتژي اين سه كشور سكوت اختيار كرد. در آن زمان تحليل همگان حاكي از اين بود كه حماس به دليل موضع گيري هايش عليه دولت سوريه در حال دور شدن از ايران و در نتيجه در آغوش كشيده شدن از سوي قطر و تركيه است اما جنگ جديد ميان حماس و اسرائيل و البته به كارگيري موشك هاي ايراني در جنگ اين سؤال را به ذهن متبادر مي كند كه آيا واقعاً تركيه، قطر و مصر بر حماس نفوذ سياسي داشتند؟ به بيان ديگر با تحولات چند روز اخير در غزه بايد گفت به هم ريختن محور مقاومت ايران- سوريه و حماس در چند ماه اخير چندان درست نبوده و يا در بهترين حالت در خصوص آن اغراق شده است. رابطه نظامي ميان ايران و حماس به دهه نود بازمي گردد و بار ديگر ارجاع شما به داستان وجود موشك هاي فجر 5 در غزه بايد يادآور اين نكته باشد كه ايران و حماس هيچ گاه دست از دست هم خارج نكردند.
فارين پاليسي درباره تأثيرات ديگر تحولات اخير نوشت: اين جنگ مي تواند به نفع حماس و به ضرر تشكيلات خودگردان محمود عباس تمام شود. ماجراي غزه مانورهاي سياسي تشكيلات خودگردان فلسطين را تحت الشعاع خود قرار داده است. يك پيام تلويحي هم وجود دارد. در روزهايي كه تشكيلات خودگردان خود را سرگرم داستاني سياسي كرده اين حماس است كه در غزه به عنوان نماينده مردم فلسطين با رژيم صهيونيستي مي جنگد.
از سوي ديگر فهمي الهويدي تحليلگر معروف مصري در روزنامه الشروق، به زبان طنز از نتانياهو تشكر كرد و نوشت: به رغم رفتار شرورانه نتانياهو بايد از او تشكر كنيم. او جنايتكار جنگي و سزاوار بدترين نفرين هاست اما تشكر ما آميخته به نفرت است. رويدادهاي منطقه از سال 2011 و انقلاب ها نظر همه را به خود جلب كرد، اما مسئله فلسطين را از اولويت دور كرد و باعث شد اين موضوع در رسانه هاي گروهي به خبر درجه دو و سه تبديل شود. در چنين فضايي، برخي درباره خطر ايران يا به اصطلاح «دشمن فارسي» سخن گفتند، عده اي ديگر به مسائل سوريه و سرنگوني نظام دمشق علاقه نشان دادند و شماري نيز ايران را دشمني بزرگتر و خطرناكتر از اسرائيل ناميدند. اما تجاوز ددمنشانه اخير صهيونيست ها به غزه باعث شد كه موضوع فلسطين بار ديگر در صدر عناوين قرار گرفته است.
وي مي افزايد: نكته ديگر در اين زمينه آن است كه حملات هوايي اسرائيل نوعي اهرم فشار بر دولت قاهره براي شكستن محاصره تحميلي به نوار غزه است، كه با گشودن گذرگاه رفح جهت سفر مقامات مصري و عربي به غزه آغاز شد و در صورت استمرار مي تواند پايان كامل محاصره غزه و عادي سازي روابط با غزه را در پي داشته باشد. همچنين بايد گفت واكنش فلسطيني ها، برتري توانمندي نظامي گروه هاي مقاومت را نشان داد و ثابت كرد كه توان مقاومت مي تواند نقطه عطفي در منازعه با اشغالگران باشد. اقدام مقاومت در سرنگون كردن هواپيماي اف 16اسرائيلي و هواپيماي بدون سرنشين و شليك موشك دوربرد به سوي تل آويو، نشانه وجود قدرتي در مقاومت است كه بايد آن را به طور جدي مدنظر قرار داد.
فهمي هويدي نوشت: انعكاس اين خبر در محافل اسرائيل به حدي بود كه باعث شد بيش از يك ميليون اسرائيلي براي فرار از موشك هاي فلسطيني به پناهگاه بروند، و اين بدان معناست كه پيام موشك هاي مقاومت دريافت شده و صهيونيست ها تا وقتي به اشغال فلسطين ادامه دهند، امنيت واقعي را احساس نخواهند كرد. حمله سال 1982اسرائيل به لبنان باعث تشكيل حزب الله شد كه چند سال بعد اسرائيل را ذليل كرد و به شكست كشاند. اين بار هم ممكن است تيري به سينه اسرائيل برخورد كند كه انتظارش را ندارد.
 


اينها كه همه چك برگشتي بودند (خبر ويژه)

يك عضو متواري گروهك ادوار تحكيم، نشست اخير شماري از عناصر سلطنت طلب و تجزيه طلب در پراگ را، جلسه مدعياني كه هيچ پايگاهي در ميان مردم ندارند توصيف كرد.
چند روز پيش شماري از عناصر سلطنت طلب (شهريار آهي، جواد خادم، فريدون احمدي، عليرضا نوري زاده و...) به همراه سران گروهك هاي تروريستي كومله و دموكرات (عبدالله مهتدي و حسن شرفي) در پراگ پايتخت چك كه به ايستگاه سيا معروف است، دور هم جمع شدند. «محمد- ص» عضو گروهك ادوار تحكيم كه دو سال است از كشور گريخته، درباره اين نشست محفلي به سايت جمهوري خواهي گفت: نيروي سياسي موثر در داخل فعاليت دارد. شما خودتان قضاوت كنيد، اتحاد عده اي از سياسيون در خارج كشور كه بي آن كه تاثيري در مسائل سياسي بگذارد چه ارزشي مي تواند داشته باشد؟ كجا اين اتحاد به تقويت همگرايي ميان دموكراسي خواهان در داخل منجر مي شود وقتي در ميان اين نيروهاي به اصطلاح «همگرا» از يك سو با انعقاد توافق نامه هاي آنچناني طمع خويش براي زير سوال بردن تماميت ارضي ايران را پنهان نمي كنند و از سوي ديگر ادعاي دموكراسي براي ايران دارند. ما دموكراسي را براي تامين منافع ملي مي خواهيم، نه برايت تجزيه كشور و اعطاي حقوق فوق العاده براي كساني كه برخلاف ادعايشان هيچ پايگاه اجتماعي ميان هموطنان مان ندارند.
وي افزود: سياست دموكراتيك را سازمان هاي دموكراتيك مي سازند. اگر قرار باشد كه گفتگو براي پيشبرد دموكراسي منجر به انشقاق در سازمان هاي سياسي حاضر در اين گفت وگوها بشود- همانطور كه مي بينيم شده است- چطور مي توان از سياست دموكراتيك سخن گفت؟ فهم اين سخن دشوار نيست اگر فقط نگاهي به وضعيت سازمان هاي سياسي موجود در خارج بياندازيم و ببينيم كه چگونه در داخل اين سازمان ها هيچ توافقي براي حضور در اين قبيل نشست ها به دست نيامده است.
وي درباره نگاه برخي از دست اندركاران اين نشست درباره ساختن آلترناتيو مي گويد: آنها كه راهكارهاي فوري نظير آلترناتيوسازي براي به قول خودشان هدايت توده ها را در سر مي پرورانند از حقيقت جامعه دور هستند و به همين دليل است كه تصور مي كنند مي توان اتحاد ملي را از طريق نشست و برخاست با گروه هايي كه تماميت سرزميني مان را به رسميت نمي شناسند، به دست آورد.
 


اپوزيسيون لال است يا بدون اجازه آمريكا حرف نمي زند؟! (خبر ويژه)

يكي از سران گروه هاي اپوزيسيون، سكوت محافل ضد انقلاب در قبال جنايات اسرائيل در فلسطين را شرم آور توصيف كرد.
رضا فاني يزدي از اعضاي گروهك اتحاد جمهوريخواهان در پايگاه اينترنتي اخبار روز نوشت: چند روز از آغاز درگيري ميان فلسطيني ها و اسرائيل مي گذرد. اين درگيري ها چند صد كشته و مجروح برجاي گذاشته است. پير و جوان، زن و مرد، نظامي و غيرنظامي و تعداد قابل توجهي كودك و خردسال قرباني چند روز هجوم بمباران ها و موشك باران هاي اسرائيل بوده اند. پارلمان و مقر دولت حماس، دولت قانوني فلسطيني در منطقه غزه با خاك يكسان شده است و زندگي روزانه و عادي مردم دچار اختلال. متاسفانه همه احزاب مخالف ايراني تاكنون چشم بر اين همه جنايت بسته و لام تا كام صحبت نمي كنند. گويا منتظرند كه آقاي اوباما و يا خانم كلينتون چه خواهند گفت. انگار قطب نماي اين سازمان ها در نقض حقوق بشر، كشتار مردم بي گناه و جنايت عليه بشريت، وزارت امور خارجه آمريكا و يا سخنگوي كاخ سفيد است. مطمئنا اگر ايالات متحده اين جنايات را محكوم مي كرد، همه احزاب و سازمان هاي اپوزيسيون ايراني يكي پس از ديگري اعلاميه هاي محكوميت خود را صادر مي كردند.
وي مي افزايد: واقعا بر ما چه رفته است؟ چرا اين همه چشم به دهان خانم كلينتون و آقاي اوباما مانده ايم؟ چرا احساسات انساني و وجدان بشري ما با ديدن اين همه قربانيان اين جنايت ها جريحه دار نمي شود؟ چرا جنايت ها را بطور انتخابي محكوم مي كنيم؟ اگر ايالات متحده جنايت در ليبي و سوريه را محكوم كند، ما هم دادمان به فلك مي رسد و اگر آنها سكوت كنند، ما هم سكوت مي كنيم. چرا به اينجا رسيده ايم؟
يادآور مي شود عناصر ساختارشكن و فتنه گر داخل كشور نيز درباره نسل كشي رژيم صهيونيستي در غزه سكوت كرده اند و اين در حالي است كه همين طيف همسو با مواضع آمريكا و كشورهاي مرتجع، از معارضه گروه هاي مسلح تروريست عليه حاكميت سوريه به بهانه حقوق بشر و دموكراسي جانبداري كرده اند. آشوبگران در جريان حاشيه سازي در روز قدس سال 88 شعار ديكته شده وزارت خارجه اسرائيل با مضمون «نه غزه، نه لبنان» را تكرار مي كردند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10