(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 1  آذر  1391 - شماره 20363

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جهاد اسلامي تاكيد كرد سلاح مقاومت از فشنگ تا موشك متعلق به ايران است
بهره برداري از 7700 واحد مسكوني در مناطق زلزله زده
توسط فرمانده كل سپاه
خالد مشعل:
مردم فلسطين حمايت ايران از مقاومت را فراموش نمي كنند
درپرتو وحي
در اعتراض به تحريم هاي يكجانبه آمريكا صورت گرفت
توافق ايران و پاكستان براي استفاده از ارز داخلي در مبادلات اقتصادي
بازديد وابستگان نظامي 24 كشور از دافوس ارتش
آغاز ثبت نام كارشناسي حرفه اي و مهندسي فناوري ارشد جامع از 8 آذر
اخبار ادبي و هنري
محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كشور در پايان هفته
بهره برداري از زايشگاهي با اتاق هاي زايمان در آب
آيت الله مصباح يزدي: مكلفيم به فرد اصلح رأي بدهيم
آيت الله نعيم آبادي:
پيوند علم و عمل در دانشكده هاي فني و حرفه اي محقق شده است
توليد روغن روانكار در كشور
كشف آتشكده ساساني درتپه پلنگرد اسلام آباد غرب
كارشناس عالي وزارت خارجه در بناب:
قشر دانشگاهي بايد دنبال ايجاد اشتغال باشد
پيشكسوت دوچرخه سواري ايران از جاده ها خداحافظي مي كند


جهاد اسلامي تاكيد كرد

سلاح مقاومت از فشنگ تا موشك متعلق به ايران است

مقاومت فلسطين پاسخي قاطع به جوسازي رسانه هاي غربي و صهيونيستي در مسئول دانستن ايران براي آغاز جنگ غزه داد.
«زياد النخاله» معاون دبير كل جنبش جهاد اسلامي در گفت و گو با المنار در پاسخ به اتهامات رسانه هاي غربي، صهيونيستي كه جنگ غزه را اجراي سناريوي ايراني مي خوانند، گفت: آيا ايران به اسرائيل گفت كه احمد الجعبري را بكشيد؟! چه كسي باعث بالا گرفتن تنش ها و شروع جنگ شد؟
وي افزود: اسلحه اي كه مقاومت با آن در حال جنگ است، حتي سلاحي كه حماس در اختيار دارد از فشنگ تا موشك ساخت ايران است.
وي همچنين در يك ارزيابي واقعي از تحولات اخير در جنگ غزه گفت: اسرائيلي ها خواستار آتش بس شدند چون نمي خواهند وارد نبرد زميني در غزه شوند و هزينه بيشتري در اين جنگ بدهند، ما به شكل كامل از توان نظامي اسرائيل براي حمله به غزه آگاهيم، پس حمله كنند و تجربه كنند، ما هم در اين سمت نمي ترسيم، جوانان مقاومت داراي آمادگي بسياري بيش از گذشته هستند.
نخاله در ادامه حمله زميني را تهديد اسرائيلي ها دانست و با بيان اينكه با وجود حملات اخير به غزه دشمن نتوانسته به اهداف خود دست پيدا كند، گفت: مقاومت موفق شده كه صيد گرانبهايي به دست آورد و به قلب اسرائيل برسد و نخست وزير و فرماندهان نظامي را به پناه گاه بفرستند.
معاون رمضان شلح در مورد ديدگاه جهاد اسلامي در مورد آتش بس هم گفت: «مصر و جنبش حماس از ما براي آتش بس درخواست داشت و ما هم پاسخ داديم كه اسرائيل و مصر و حماس خواستار آرامش هستند، ما نيز به نوبه خود خواستار آتش بس هستيم اما آتش بسي كه كرامت فلسطيني ها در آن باشد، تابع اصول و نه شرط ها بوده و به خصوص در راس آن برداشتن محاصره غزه، بازگشايي گذرگاه رفح، رفتار آدميزاد با فلسطيني ها در فرودگاه ها نه اينكه در فرودگاه قاهره آنها را بدون هيچ دليلي بازداشت كند.
 


بهره برداري از 7700 واحد مسكوني در مناطق زلزله زده

توسط فرمانده كل سپاه

خبرنگار اعزامي كيهان- مناطق زلزله زده:
با حضور فرمانده كل سپاه و مسئول بسيج سازندگي سپاه، 7700واحد مسكوني و 7هزار واحد چند منظوره در منطقه زلزله زده هريس گشايش يافت.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري در اجتماع مردم روستاي زلزله زده آقاعليلو هريس ضمن ابراز همدردي با روستاييان گفت: بسيج و سپاه پس از وقوع زلزله با تمام توان وارد عمل شدند تا عشق خود را به مردم مسلمان نشان دهند.
وي افزود: پس از وقوع زلزله در منطقه ارسباران، سازمان هاي تحت امر سپاه، بسيج سازندگي و تعاوني سپاه با تمام امكانات وارد عمل شدند تا قبل از آغاز فصل سرما كار ساخت و بازسازي منازل زلزله زدگان به پايان برسد.
شايان ذكر است در جريان بازديد سرلشكر محمدعلي جعفري از منطقه زلزله زده هريس 37واحد مسكوني در روستاي آقاعليلو افتتاح شد.
وي همچنين ضمن حضور در منزل پدر شهيد شمسعلي داداشي در روستاي شهرك پايين، از پروژه هاي بسيج سازندگي در اين روستا نيز بازديد كرد.
فرمانده كل سپاه پاسداران را در اين بازديدها علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفان، عليرضا تابش رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي و تني چند از مقامات استان آذربايجان شرقي همراهي مي كنند.
براساس گزارش ديروز خبرنگار اعزامي كيهان از مناطق زلزله زده، 7 هزار و 777 منزل مسكوني و چند منظوره در اين شهرستان از سوي قرار گاه بسيج سازندگي به مسئولان بنياد مسكن انقلاب اسلامي تحويل داده شد.
به مناسبت هفته بسيج قرارگاه بسيج سازندگي در منطقه زلزله زده هريس، نيز منازل مسكوني تهيه شده با حضور فرمانده كل سپاه، و دكتر تابش رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي به بهره برداري رسيد.
فرمانده سپاه لشكر عاشورا در اين مراسم گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب تا اين حادثه را به سكوي پرتاب تبديل كنيم.
جمشيديان افزود: براي بازسازي مناطق زلزله از نيروهاي سپاه 9 استان و قرارگاه خاتم الانبيا استفاده كرديم و از 2 هزار واحد مسكوني كه به دولت تعهد داده ايم بيش از 76 درصد كار انجام شده است.
 


خالد مشعل:

مردم فلسطين حمايت ايران از مقاومت را فراموش نمي كنند

رئيس دفتر سياسي حماس در قاهره گفت: مردم فلسطين حمايت هاي مادي و معنوي ايران را از مقاومت فراموش نخواهند كرد.
خالد مشعل گفت: ايران كمك هاي زيادي به مسئله فلسطين كرده و روابط ما با اين كشور ادامه خواهد يافت.
وي گفت: حماس با ايران بر سر پرونده سوريه اختلاف پيدا كرد، اما اين به معناي قطع رابطه با ايران نيست.
به گزارش ايرنا، مشعل در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه حماس وابسته به ايران و سوريه است، گفت: اين جنبش تابع ايران، سوريه، مصر و قطر نيست بلكه وابسته به همه امت عربي و اسلامي است


درپرتو وحي

همه نيت ها، گفتارها و رفتارها
بخاطر خدا باشد
قرآن عظيم:
(اي پيامبر! به مردم) بگو:
نماز و همه عبادات من
و زندگي و مرگ من
همه براي (رضاي) خداوند پروردگار جهانيان است.
سوره انعام
آيه 162
 


در اعتراض به تحريم هاي يكجانبه آمريكا صورت گرفت

توافق ايران و پاكستان براي استفاده از ارز داخلي در مبادلات اقتصادي

وزير خارجه پاكستان با تاكيد بر اينكه كشورش حاضر نيست تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران را بپذيرد، از توافق تهران و اسلام آباد براي استفاده از ارز داخلي در مبادلات تجاري خبر داد.
«حنا رباني» وزير امور خارجه پاكستان در يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد كه كشورش حاضر نيست تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران را بپذيرد.
رباني گفت: اگرچه پاكستان به تحريم هاي سازمان ملل متحد عليه برخي كشورها پايبند است اما درباره ايران اين تحريم ها فقط توسط آمريكا وضع شده است و بنابراين لزومي ندارد به آن پايبند باشيم.
به گزارش فارس، وزير خا رجه پاكستان تاكيد كرد: براي اينكه قيمت دلار روي مبادلات تجاري ايران و پاكستان تاثير نگذارد دو كشور براي مبادلات تجاري خود از ارز داخلي استفاده مي كنند و قراردادي بلندمدت نيز در اين زمينه به امضا رسيده است.
به گزارش پايگاه خبري «اردو تايمز»، رباني همچنين با محكوميت حمله ددمنشانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه، گفت: تمام كشورها بايد در روابط تجاري خود با رژيم صهيونيستي تجديد نظر كنند.
وي همچنين درباره اجلاس D-8 كه هم اكنون در اسلام آباد در حال برگزاري است، گفت: در تلاش هستيم حجم مبادلات تجاري بين كشورهاي عضو D-8 را از 130 ميليارد دلار به 550 ميليارد دلار برسانيم.
وزير خارجه پاكستان تاكيد كرد: بيش از 6 كشور قرارداد افزايش حجم مبادلات تجاري را به امضا رسانده اند و فقط بنگلادش و مصر درباره امضاي اين قرارداد مردد هستند.
گفتني است، اجلاس چهار روزه D-8 از دوشنبه با حضور نمايندگان هشت كشور مسلمان در حال توسعه از جمله ايران، اندونزي، بنگلادش، پاكستان، تركيه، مالزي، مصر و نيجريه در پاكستان آغاز به كار كرده است.
 


بازديد وابستگان نظامي 24 كشور از دافوس ارتش

35 نفر از وابستگان نظامي 24 كشور جهان، از دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) بازديد كردند.
سرتيپ دوم حسين وليوند- فرمانده دافوس ارتش- در اين مراسم بازديد، به پرسش هاي وابستگان نظامي درباره اين دانشگاه پاسخ داد.
وي در پاسخ به پرسش يكي از بازديدكنندگان درباره امكان دريافت تجارب، نحوه انتخاب دانشجو و وضعيت دانشجو در صورت عدم موفقيت در امتحان ها اظهار داشت: با توجه به پروتكل هاي موجود، تا حد امكان تجارب خود را در اختيار وابستگان ساير كشورها قرار خواهيم داد.
وي در پاسخ به پرسش وابسته نظامي ديگري مبني بر اينكه «آيا دانشجويان دانشگاه دافوس ارتش، فقط شامل دانشجويان ارتشي هستند يا خير؟»، اظهار كرد: دانشجويان اين دانشگاه از ارتش، سپاه پاسداران، ستاد كل نيروهاي مسلح، وزارت دفاع و برخي از كشورهاي دوست و هم پيمان پذيرفته شده و ما هم براي آنان امكانات را فراهم كرده ايم.
وابسته نظامي كشور هند نيز با ابراز تشكر از فراهم آمدن موقعيت حضور در اين دانشگاه نظامي- تاريخي، درباره امكان تبادل دانشجوي نظامي از ايران براي تعميق تجارب دانشجويان ممتاز ايراني و دوستي بين كشورها سوال كرد كه امير سرتيپ وليوند پاسخ داد: دانشجويان و افسران ممتاز ايراني براي دوره هاي دافوس و آموزش هاي نظامي، امكان اعزام به كشورهاي دوست و برادر را دارند.
وليوند در پاسخ به پرسش وابسته نظامي يكي از كشورها مبني بر اينكه نحوه تدريس در دانشگاه هاي دافوس ايران با توجه به دو بدنه نظامي ارتش و سپاه پاسداران چگونه است، تصريح كرد: براساس ماموريت ها، نوع آموزش در دانشگاه دافوس ارتش با نوع آموزشي كه سپاه پاسداران در دانشگاه دافوس خود مي دهد متفاوت است. يعني نيروي دريايي ارتش كه ماموريت حفظ منافع كشور فراتر از خليج فارس را به عهده دارد و نيروي دريايي سپاه پاسداران كه حفاظت از خليج فارس و تنگه هرمز را به عهده دارند، هر يك تعليمات خاص خود را مي بينند.
فرمانده دافوس ارتش ادامه داد: نيروي هوايي نيز وظيفه حراست از آسمان و حريم هوايي كشور را برعهده دارد و نيروي هوايي سپاه پاسداران مسئوليت منافع فراجوي، هوافضا و سامانه هاي موشكي را عهده دار است. نيروي زميني ارتش، مسئوليت حفظ مرزهاي جمهوري اسلامي ايران را عهده دار است و نيروي زميني سپاه در مواقع نياز به كمك ارتش آمده و همچنين مسئوليت حفظ دستاوردهاي انقلاب را برعهده دارد و براساس همين وظايف، هر فرد نظامي آموزش هاي ويژه خود را مي بيند.
 


آغاز ثبت نام كارشناسي حرفه اي و مهندسي فناوري ارشد جامع از 8 آذر

ثبت نام دوره هاي كارشناسي حرفه اي ارشد و مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي از 8 آذرماه آغاز مي شود و تا 17 آذرماه ادامه خواهد داشت.
علي صدر، معاون سنجش، خدمات آموزشي و دانشجويي دانشگاه جامع علمي كاربردي با اعلام اين خبر افزود: داوطلبان ثبت نام در دوره هاي كارشناسي حرفه اي ارشد و مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي در مهلت مقرر مي توانند با مراجعه به پايگاه الكترونيكي سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به مشاهده دفترچه، خريد الكترونيكي كارت اعتباري ثبت نام به وسيله كارت هاي بانكي عضو شبكه شتاب و ثبت نام خود اقدام كنند.
معاون سنجش، خدمات آموزشي و دانشجويي دانشگاه جامع علمي كاربردي در ادامه تاكيد كرد: پذيرش دوره هاي كارشناسي حرفه اي ارشد براي نخستين بار در 9 رشته در دو گروه مديريت و خدمات اجتماعي و كشاورزي و دوره هاي مهندسي فناوري ارشد در 27رشته، در دو گروه صنعت و كشاورزي انجام مي شود.
صدر افزود: آزمون تخصصي دوره هاي كارشناسي حرفه اي ارشد و مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي 11 اسفندماه 91 توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار مي شود.
 


اخبار ادبي و هنري

نظر كارگردان «مريم مقدس» درباره
«يك خانواده محترم»
كارگردان «مريم مقدس» با اشاره به مضامين فيلم «يك خانواده محترم» گفت: كساني كه بنيه معرفتي و اعتقادي شان ضعيف است، به ساخت چنين فيلم هايي دست مي زنند. تا وقتي كسي بنيه اعتقادي اش قوي نشده، نبايد وارد حوزه فيلمسازي شود.
«شهريار بحراني» در گفت وگو با فارس درباره ساخت فيلم «يك خانواده محترم» گفت: اين فيلم بسيار توهين آميز و يك خيانت آشكار به مقدسات كشور است و فيلم به دست افراد ايراني ساخته شده و واقعا دل انسان به درد مي آيد.
وي درباره فيلم ساخته شده «يك خانواده محترم» و ارائه پخش آن به شركت خارجي گفت: فيلمسازي الان آسان و سهل الوصول شده است و دشمن هم مترصد است در نقشه هايي كه عليه ما دارد، در اين جنگ رواني گسترده كه عليه ما تدارك ديده است، هر روز از يك حربه استفاده مي كند و ما را تست مي زند كه ما در مقابل هر حمله چگونه برخورد مي كنيم، روز به روز هم حملاتش را شديدتر مي كند حالا هم توسط افراد خائن خودي اين كار را انجام مي دهد تا به مقصد خود برسد.
حضور مديران سينمايي در جشنواره ضد ايراني
چه لزومي دارد؟
عزم مديران سينمايي ايران براي شركت در جشنواره اي كه سال گذشته ايران را تحريم كرده بود، سوال بر انگيز است.
منابع خبري روز گذشته گزارش دادند كه مديران سينمايي كشورمان قصد دارند تا در پنجمين دوره جشنواره فيلم مستند «ايدفا» كه 14 تا 25 نوامبر در آمستردام هلند برگزار مي شود، حضور يابند.
اين در حالي است كه اين جشنواره سال گذشته در حمايت از بازداشت همكاران شبكه ضد ايراني بي بي سي جشنواره «سينما حقيقت» ايران را تحريم كرده بود. اقدامي كه نوعي دخالت در امور داخلي كشورمان محسوب مي شود. البته مسئولين سينمايي در پاسخ به انتقاد از حضور آن ها در اين جشنواره اين استدلال را ارائه كرده اند كه اين جشنواره فيلم هاي ايراني را پذيرفته و اين فرصت خوبي براي معرفي انقلاب اسلامي در مهمترين جشنواره فيلم مستند جهان است. اما سوال اين است كه حضور چند مدير سينمايي در جشنواره ايدفا چه لزومي دارد؟ به ويژه اينكه تجربه نشان مي دهد سفر مديران به اين گونه جشنواره ها بيشتر جنبه توريستي دارد و تنها منجر به افزايش هزينه مي شود.
بازديد جانشين فرمانده كل سپاه از فيلم شهيد چمران
جانشين فرمانده كل سپاه از پشت صحنه فيلم سينمايي «چ» به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا بازديد كرد.
«حسين سلامي» در اين بازديد از نزديك در جريان توليد اين كار قرار گرفت.
پيش از اين نيز مسئولان ديگري نظير سيدمحمد حسيني (وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي)، مهدي چمران (رئيس شوراي اسلامي شهر تهران)، سيد احمد ميرعلايي (رئيس بنياد سينمايي فارابي)، حجت-الاسلام رحيميان (نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد) و از پشت صحنه اين فيلم بازديد به عمل آوردند.
گفتني است، فيلم شهيد چمران جهت حضور در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر آماده مي شود.
فروش فيلم «ملكه» به زلزله زدگان تعلق مي گيرد
همه فروش حاصل از فيلم «ملكه» به زلزله زده هاي شمال شرقي كشور اختصاص مي يابد.
«ملكه» به كارگرداني محمدعلي باشه آهنگر و تهيه كنندگي زنده ياد ابوالقاسم حسيني از فيلم هاي تحسين شده سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر است كه از 15 آذر اكران عمومي خواهد شد.
براساس گزارش خبرگزاري مهر، سازنده هاي اين فيلم به طور داوطلبانه تصميم گرفته اند تا كل فروش «ملكه» را به زلزله زده ها اختصاص دهند.
 


محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كشور در پايان هفته

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور محدوديت هاي ترافيكي تعطيلات پايان هفته و مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني را اعلام كرد.
سرهنگ رضا سلبي در مورد تمهيدات ترافيكي در جاده هاي كشور براي ايام تاسوعا و عاشورا و محدوديت هاي تردد در روزهاي پاياني هفته اظهار داشت: تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه تا ساعت 24 روز يكشنبه هفته آينده از محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه و محور تهران- سمنان- مشهد ممنوع است.
وي با بيان اينكه تردد انواع تريلر و كاميون از محور كرج- چالوس همچنان ممنوع است، افزود: تردد وسايل نقليه از ساعت 16 تا 21 روز جمعه از ميدان اميركبير كرج تا دهنه شمالي تونل كندوان در استان البرز به منظور تخليه بار ترافيكي ممنوع مي شود. ضمن اين كه تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 تا 24 روز يكشنبه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا 24 از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يكطرفه خواهد بود.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور در مورد محدوديت هاي ترافيكي جاده هراز گفت: تردد كاميون ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه و همچنين ساعت 6 تا 24 روزهاي پنج شنبه، جمعه، شنبه و يكشنبه از محور هراز ممنوع مي باشد.
سلبي تاكيد كرد: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 تا 24 روز يكشنبه از رودهن محدوده مشاء به سمت آمل ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 30/12 تا 24 از آب اسك تا رودهن (محدوده مشاء) يك طرفه مي شود.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور در خصوص تردد در محور دماوند اظهار داشت: تمامي تريلرها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه و همچنين ساعت 6 تا 24 روزهاي پنج شنبه، جمعه، شنبه و يكشنبه از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.
به گفته وي تردد انواع كاميون و تريلربه استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 14 تا 24 روزهاي پنج شنبه، جمعه، شنبه و يكشنبه از محور رشت قزوين و مسير مخالفش ممنوع است.
سلبي با بيان اين كه تردد انواع كاميون و تريلر به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 14 تا 24 روزهاي پنج شنبه، جمعه، شنبه و يكشنبه از محور آستارا به اردبيل و بالعكس ممنوع مي شود.
در مورد محدوديت هاي ترافيكي محور زاهدان- زابل گفت: تردد تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 15 تا 20 روز چهارشنبه و از ساعت 15 تا 22 روز يكشنبه از محور زاهدان- زابل و بالعكس ممنوع خواهد بود.وي در پايان با اشاره به اين كه تردد تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 14 تا 18 روزهاي چهارشنبه و يكشنبه از محور زاهدان- زابل و بالعكس ممنوع است. ضمن اينكه مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راه با شماره تلفن 88255555 به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و امدادرساني احتمالي است.
 


بهره برداري از زايشگاهي با اتاق هاي زايمان در آب

اصفهان-خبرنگاركيهان:
زايشگاه مركز آموزشي درماني امين اصفهان با 2 اتاق زايمان در آب، مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين زايشگاه كه با حضور حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان و همچنين جمعي از خيرين عرصه سلامت افتتاح شد داراي 250مترمربع مساحت، 6 اتاق اختصاصي، 2 اتاق زايمان در آب، يك اتاق تحت نظر با 4 تخت و 3 اتاق تك تخته با سيستم مدرن به نام LDR است.
در اين سامانه مادر مراحل مختلف زايمان از جمله زمان شروع درد، زايمان و 2 ساعت پس از زايمان را در يك اتاق با يك تخت ويژه و تخصصي سپري كرده و نوزاد نيز تا زمان انتقال در كنار مادر باقي مي ماند.
شايان ذكر است اين بخش به منظور ارتقاي كيفيت خدمات براي مادران باردار، كاهش آمار سزارين، خوشايندسازي تجربه زايمان طبيعي، كاهش هزينه هاي مادران، توجه به حقوق مادر و نوزاد و افزايش رضايت مادران با هزينه اي بالغ بر 4ميليارد و پانصدميليون ريال از روش سنتي به مدرن بازسازي و تجهيز شده است.
 


آيت الله مصباح يزدي: مكلفيم به فرد اصلح رأي بدهيم

آيت الله «محمد تقي مصباح يزدي» از اساتيد برجسته حوزه علميه قم گفت: ما مكلف به انتخاب اصلح هستيم و اگر دو نفر در زمينه هاي فكري و اخلاقي شبيه هم باشند، بايد فرد اصلح را انتخاب كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، وي روز دوشنبه در ديدار شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي افزود: نبايد به كسي رأي داد كه فردا معلوم شود اصلح نبوده است.
وي ادامه داد: البته توقع اين كه منصبي به كسي داده شود و انتظار داشته باشيم هيچ اشكالي نداشته باشد، توقع بي جايي است.
وي گفت: بايد ببينيم اين فردي كه مي خواهيم انتخاب كنيم، آيا ولايت فقيه را مي داند و يا آن را مي خواهد كه مردم را گول بزند و يا از آن دفاع مي كند چون وظيفه شرعي است و مشروعيت كارش با ولايت فقيه است و كسي كه بر سر كار مي آيد بايد اين ملاك ها را در او شناخت.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه اگر به كسي رأي بدهيم كه چون قول داده كار ما را درست كند، اين خيانت به اسلام و تبعيت از هواي نفس است، اظهار داشت: بايد به كسي رأي داد كه براي مصالح اسلام كار مي كند و مهمترين خطري كه امروز جامعه اسلامي را تهديد مي كند همين تبعيت از هواي نفس است.
وي رهبر معظم انقلاب را نسخه بديل حضرت امام(ره) برشمرد و با بيان اين كه گويا روح امام خميني در ايشان تجلي كرده است افزود: در سايه پيروزي انقلاب اسلامي اشخاص، بزرگان و گروه هايي تربيت و شكل گرفتند كه در مقايسه با ساير كشورها مانند نور و ظلمت هستند.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) بيان داشت: افراد و مسئولان كشور ما به هيچ وجه قابل مقايسه با مسئولين ساير كشورها نيستند، به عنوان مثال بعد از انقلاب اسلامي چند رئيس جمهور در كشور ما بر سر كار آمدند كه به برخي از آنها بيشترين اشكال را وارد مي كنيم اما هرگز قابل مقايسه با رؤساي جمهور كشورهاي ديگر نيستند كه آلوده به مفاسد اخلاقي و مفاسد مالي هستند و منتظرند كه دور آنها تمام شود و مورد محاكمه قرار بگيرند.
آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان كرد: نبايد بگوييم چون فردي در مديريت جنگ موفق بوده در مسائل فرهنگي هم مي تواند موفق باشد و نبايد صرفاً كسي كه در جايي پيشرفت داشته، او را براي همه جا تعميم دهيم.
وي با بيان اينكه انسان بايد در اختلافات ارزش هاي اسلامي و ادب را محترم بشمارد و بي خودي افراد را طرد و سوءظن پيدا نكند، اظهار داشت: نبايد نسبت به اختلاف سليقه ها، هجومي برخورد و تخطئه كرد.
او تأكيد كرد: در اختلاف سليقه ها خودمان را تبرئه نكنيم، بايد اول خودمان را تخطئه كنيم و نسبت به كار ديگران كه مربوط به زندگي شخصي اش مي باشد همه را حمل بر صحت نماييم.
وي تصريح كرد: اما جايي كه اين اختلاف ضررش به جامعه و كل مسلمين است، نبايد حمل بر صحت شود كه در اين صورت خودكشي است.
عضو جامعه مدرسين، غيبت كردن از كساني كه باعث مي شوند جامعه به خطر بيافتد را از موارد وجوب غيبت دانست و اظهار داشت: بايد خيلي هوشيار بود و در شناخت افراد دقت كرد نمي شود به ظاهر افراد اعتماد نمود كه چون محاسن بلند، انگشتر و تسبيح در دست دارد، پس آدم خوبي است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) تصريح كرد: آنهايي كه از تشكيل حزب مي ترسند، از سوء رفتار و استفاده هايي كه از آن شده هراس دارند.
 


آيت الله نعيم آبادي:

پيوند علم و عمل در دانشكده هاي فني و حرفه اي محقق شده است

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه بندرعباس در ديدار با سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي و در جمع اساتيد، كاركنان و دانشجويان مراكز فني و حرفه اي بندرعباس و ميناب گفت: با كوچك شدن بدنه دولت، در آينده نيروي كارمند در پست هاي دولتي روز به روز كاهش خواهد يافت. بنابراين جوانان و فارغ التحصيلان بايد از پشت ميزنشيني به سمت كارهاي فني گرايش پيدا كنند.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي ادامه داد: قبل از انقلاب كارگر بود، اما كاري وجود نداشت اما در حال حاضر كار هست ولي كارگر نيست.
وي با بيان اينكه اكنون 4 ميليون دانشجو در ايران مشغول به تحصيل هستند كه اگر هم عالم و هم عامل به علم باشند مشكلات برطرف خواهد شد ابراز داشت: يكي از ظرفيت هاي خوب دانشكده هاي فني و حرفه اي تفكيك جنسيتي اين دانشگاه است. وي در اين رابطه افزود: در حال حاضر در بسياري از كشورهايي كه جهان بيني الهي ندارند، به لحاظ توجيه اقتصادي، دانشگاهها تفكيك جنسيتي شده است، حال چرا در كشوري مانند ايران اسلامي اين كار انجام نمي شود. امام جمعه بندرعباس خاطرنشان كرد: اگر علم باشد، كار باشد ولي دين نباشد راه به جايي نخواهيم برد.
در ادامه سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي با بيان اينكه از سال 90 مجموعه 170 دانشكده و آموزشكده فني و حرفه اي از بدنه آموزش و پرورش جدا و به وزارت آموزش عالي منتقل شده گفت: در طول ساليان دراز اين مراكز زيرمجموعه آموزش و پرورش قرار داشت بنابراين در اولويت قرار نمي گرفت اين در حالي است كه 80 درصد مشاغل موجود در جامعه توسط تكنيسين ها اداره مي شود به طوري كه به ازاي هر يك مهندس حداقل 3 و حداكثر 7 تكنيسين تربيت مي شود تا كارها پيش برود.
سهراب رضايي افزود: طبق قوانين برنامه پنجم توسعه و تاكيد بر برنامه هاي فني و حرفه اي، 50 درصد آموزش هاي مقطع متوسطه به سمت آموزش هاي فني و حرفه اي بايد برود. وي ابراز داشت: متاسفانه در گذشته هيچ جايگاهي براي فارغ التحصيلان فني و حرفه اي ديده نشده بود تا اينكه اين دانشكده ها با توجه به نياز اقشار آسيب پذير و خانواده هاي كم درآمد تاسيس شد.
دكتر رضايي با بيان اينكه از 5/4 ميليون دانشجوي كشور، 250 هزار نفر دانشجوي فني و حرفه اي است گفت: اين تعداد دانشجو در 60 رشته فني و حرفه اي در حال آموزش هستند كه 70 درصد دروس آنها عملي و 30 درصد تئوري است. براساس آمار موجود، در بين فارغ التحصيلان 45 رشته فني، بيكار وجود ندارد.
وي درخصوص اشتغال زايي و كارآفريني دانشكده هاي فني و حرفه اي خاطرنشان كرد: فارغ التحصيلان دانشكده هاي فني و حرفه اي توانمندي عملي و قدرت شناسايي بازار كار را دارند بنابراين بيكار نخواهند ماند. وي ادامه داد: تاكنون در سراسر كشور 30 تعاوني و 1300 كارگاه راه اندازي شده و مشغول ارائه خدمات مهارتي هستند. وي ابراز اميدواري كرد: دانشگاه فني و حرفه اي در آينده اي نزديك به يك دانشگاه الگو در سطح منطقه تبديل

 


توليد روغن روانكار در كشور

سمنان-خبرنگاركيهان:
متخصصان كشور با توليد يك نوع روغن روانكار با نام
GUIF TRANSCREST U موفق به جلوگيري از واردات روغن مشابه از خارج شدند.
نظري مدرس روانكاري هاي شركت مادرتخصصي توانير در سمنان افزود: اين محصول كاملا ايراني روغن عايق الكتريسته و با كارايي بالا است كه براي استفاده در ترانسفورماتورها و ديگر تجهيزات الكتريكي كاربرد دارد.
وي با اشاره به كيفيت عالي اين روغن توليدي اظهار داشت: در ساخت اين روغن هيچگونه آنتي اكسيدان و يا افزودني واكنش دهنده با فلزات استفاده نشده است و همين موضوع باعث كاهش اثرات مضر آب، غبار و ذرات معلق فلزات مي شود.
وي در ادامه بيان داشت: حفاظت اجزاي حساس سيستم در برابر زنگ و خوردگي، عايق بسيار عالي الكتريسته و مقاومت بالاي دي الكتريك، پايداري حرارتي بسيار عالي، ويسكوزينه و كشش سطحي پايين از ديگر برجستگي ها و فوايد اين روغن است.
 


كشف آتشكده ساساني درتپه پلنگرد اسلام آباد غرب

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
آتشكده ساساني در تپه پلنگرد اسلام آباد غرب كشف شد.
سرپرست دفتر پژوهشگاههاي باستان شناسي اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان كرمانشاه با اعلام اين خبر گفت: با توجه به ارزش فوق العاده اين آتشكده گروهي از باستان شناسان كشور به سرپرستي دكتر شكوه خسروي مشغول كاوش باستان شناسي در تپه پلنگرد اسلام آباد هستند كه تاكنون به نتايج بسيار خوبي دست يافته اند.
احسان احمدي نصر افزود: در اين منطقه تاكنون سه پايه آتشدان متعلق به يك آتشكده از دوران به احتمال قوي ساساني كشف شد. كه با توجه به داده هاي فرهنگي، داراي ارزش بسيار زيادي است.
وي افزود: در اين آتشكده سفالينه هايي با خطوط پهلوي ساساني كشف شده كه احتمال تعلق داشتن اين آتشكده به دوران ساساني بيشتر است.
 


كارشناس عالي وزارت خارجه در بناب:

قشر دانشگاهي بايد دنبال ايجاد اشتغال باشد

بناب- خبرنگار كيهان: كارشناس عالي وزارت امور خارجه گفت: بايد با رويكردي واقع بينانه در مسير توليد ثروت حركت كنيم.
دكتر محمد حسن قديري ابيانه در نشست مسئولان و اساتيد دانشگاه هاي بناب، آزاد اسلامي و پيام نور اين شهرستان با عنوان اقتصاد مقاومتي، با اشاره به درآمدهاي نفتي كشور گفت: نبايد نسبت به درآمدهاي دولت نگاه توهمي داشت، بلكه بايد در اين مورد واقع بين بود و با ديد واقع بينانه كشور را در مسير توليد ثروت رهنمون ساخت.
وي با بيان اين كه شعارهاي اعلام شده از سوي رهبر معظم انقلاب در آغازين روز سال هاي اخير كليد پيشرفت كشور است افزود: اگر يك ساعت كار مفيد را در ادارات كشور به دو ساعت افزايش مي داديم، دشمن اميدي به تحريم ها نداشت.
كارشناس عالي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: قشر دانشگاهي ما بايد براي ايجاد كار تلاش كند، نه اين كه خودش دنبال يافتن كار باشد.
 


پيشكسوت دوچرخه سواري ايران از جاده ها خداحافظي مي كند

همدان-خبرنگار كيهان:
شگفتي ساز دوچرخه سواري و سلطان جاده هاي ايران سرانجام به خداحافظي با جاده ها رضايت داد.
حسن دائمي، معروف به سلطان و مرد جاده هاي ايران، در سن 78 سالگي برخلاف خواست قلبي اش، به اصرار خانواده و دوستاني كه نگران سلامتي او هستند، تصميم به خداحافظي با جاده پيمايي گرفته است.
اين دوچرخه سوار پيشكسوت همداني پيش از اين نيز به علت بيماري و دو عمل جراحي سخت، چندبار تصميم به وداع با جاده پيمايي با دوچرخه گرفته، اما عشق به اين رشته هر بار او را منصرف ساخته و دوباره بازگشته بود. اين بار اما در سن 78 سالگي و با وجود آثار كهولت بر چهره اش، به پيشنهاد افرادي كه دوستش دارند و براي سلامتي اش نگرانند، تصميم به خداحافظي اش، گويا جدي تر است.
دائمي تاكنون حدود 37 هزار كيلومتر در جاده هاي مختلف كشور ركاب زده و در اين زمينه ركورددار است.وي 14 بار مسير همدان- مشهد، 8بار مسير همدان-قم و چندين بار از همدان تا شمال كشور و همدان تا خوزستان را ركاب زده است.
آخرين برنامه جاده نوردي وي نيز چندي پيش به مناسبت هفته دفاع مقدس بود كه دوباره به خوزستان سفر كرد و فاصله خرمشهر تا شلمچه را به ياد رزمندگان و شهداي آن دوران به يادماندني، با دوچرخه پيمود.
دائمي چندي پيش با چشماني اشك آلود به دفتر روزنامه آمد و از تصميم به خداحافظي اش از دنياي دوچرخه سواري البته فقط در جاده خبر داد.
حسن دائمي در پايان يادآور شد: من طي نزديك به 60 سال دوچرخه سواري زحمات زيادي كشيدم و سختي هاي بسيار متحمل شدم تا براي كشور و استان خود افتخارآفريني كنم و اميدوارم كه پس از خداحافظي فراموش نشوم كه البته اين انتظار همه پيشكسوتان و موي سفيد كرده هاي عرصه ورزش ايران و همدان است كه پس از بازنشستگي مسئولان و مردم همچنان به يادشان باشند و در سختي ها و مشكلات ياري شان دهند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10