(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 1  آذر  1391 - شماره 20363

خروج زودهنگام نظاميان فرانسوي از افغانستان
گسترش تظاهرات ضد حكومتي در شهرهاي اردن
گزارش خبري كيهان
موشك هاي مقاومت جواب داد جنگ غزه در آستانه آتش بس
سيدحسن نصرالله
خواستار ارسال موشك هاي پيشرفته به غزه شد
در گفت وگو با سي ان ان مطرح شد
افسر سابق سيا : اسرائيل پيروز جنگ غزه نيست
نقش امير قطر در ترور فرماندهان حماس فاش شد
اعتراض گسترده در شهرهاي جهان
عليه آتش افروزي صهيونيست ها در غزه
افشاگري هفته نامه «ساندي اكسپرس»
 1000 نظامي انگليسي براي حمله به سوريه آماده شده اند
ساركوزي به اتهام فساد مالي فردا محاكمه مي شود
چامسكي:
تبعيض عليه مسلمانان در آمريكا فراگير است
در آستانه تاسوعا و عاشورا صورت گرفت
تدابير شديد امنيتي در كربلا


خروج زودهنگام نظاميان فرانسوي از افغانستان

دولت فرانسه اعلام كرد به زودي و پيش از موعد مقرر 400 نظامي خود را از افغانستان خارج مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، فرانسه تصميم گرفته طي ماه هاي آينده و پيش از موعد مقرر به حضور نظامي خود در افغانستان پايان دهد. طبق برنامه اوليه، قرار بود 400 نظامي فرانسوي در پايان سال 2013 از افغانستان خارج شوند، اما با تصميم دولت «فرانسوا اولاند» اين نظاميان در تابستان آينده مناطق شمالي افغانستان را به نيروهاي محلي تحويل داده و اين كشور را ترك مي كنند. نظاميان فرانسوي از ابتداي لشكركشي نيروهاي ائتلاف به رهبري آمريكا به افغانستان و به مدت 11 سال در اين كشور حضور دارند. نكته قابل توجه اين كه با وجود خروج نظاميان فرانسوي، حدود 500 نفر از نيروهاي اين كشور به بهانه آموزش نيروهاي امنيتي افغان در افغانستان باقي مي مانند!
 


گسترش تظاهرات ضد حكومتي در شهرهاي اردن

مردم اردن با برگزاري تظاهرات در خيابان هاي اين كشور افزايش قيمت سوخت هاي نفتي و كالاها را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، مردم اردن با برگزاري تظاهرات در امان پايتخت اين كشور و ديگر شهرهاي اردن و سر دادن شعار عليه دولت افزايش چشمگير قيمت كالاها و سوخت هاي نفتي را به شدت محكوم كردند.
در اين تظاهرات شركت كنندگان همچنين بركناري دولت عبدالله النسور، نخست وزير اردن و نيز تشكيل دولت نجات ملي را خواستار شدند.تظاهركنندگان كه قصد داشتند به سمت ساختمان نخست وزيري اردن در مركز امان حركت كنند، با ممانعت نيروهاي امنيتي و ضد شورش روبه رو شدند.رئيس شوراي سنديكاهاي مهندسان كشاورزي اعلام كرد: دولت تلاش مي كند تا با استفاده از جيب شهروندان اردني بحران اقتصادي را كه به خاطر فساد مالي دولت با آن روبه رو شده، حل كند.
 


گزارش خبري كيهان

موشك هاي مقاومت جواب داد جنگ غزه در آستانه آتش بس

در پي مقاومت مردم و مبارزان فلسطيني، برخي منابع خبري از آماده شدن شرايط برقراري آتش بس در غزه خبر مي دهند.
در آخرين ساعات روز گذشته رسانه هاي بين المللي از آغاز آتش بس بين رژيم صهيونيسيتي و مبارزان فلسطيني خبر دادند. طبق اين گزارش ها، طرفين توافق كردند از ساعت 12 شب گذشته جنگ را متوقف كنند؛ اما اين خبر خيلي زود از سوي رسانه هاي مختلف تكذيب شد.
شبكه تلويزيوني سي ان ان در اين باره اعلام كرد، دولت اسرائيل خواستار يك آتش بس 24 ساعته براي كسب آرامش جهت بررسي طرح آتش بس مصر است. با اين وصف به نظر مي رسد طرفين در حال آماده شدن براي برقراري آتش بس هستند.
انتشار اين خبر پس از آن صورت مي گيرد كه گزارش شد، نيروهاي مقاومت با استفاده از موشك هاي پيشرفته جديد خود برخي اهداف رژيم صهيونيستي را هدف قرار دادند. طبق آخرين خبرها، گروه هاي مقاومت طي 6 روز اول جنگ بيش از 718 ساختمان و 240 خودروي حامل نظاميان و شهرك نشينان صهيونيست را هدف موشكي قرار داده اند.
از سوي ديگر روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نوشت: بنيامين نتانياهو در ديدار با وزير خارجه آلمان تاكيد كرده تل آويو خواستار اجراي آتش بس با حماس است.
وي افزود، اسرائيل در جست وجوي راه حل ديپلماتيك براي برقراري آتش بس است اما تا آن موقع بمباران مناطق غزه را متوقف نمي كند.
در همين رابطه كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي نيز تصميم گرفت عمليات زميني به نوار غزه را موقتا به حالت تعليق در آورد تا فرصت لازم براي تلاش هاي انجام شده به رهبري مصر براي برقراري آتش بس فراهم شود.
يك مسئول اسرائيلي در اين باره گفت، تصميم تعليق عمليات زميني به غزه اتخاذ شده تا فرصتي به تلاش هاي ديپلماتيك داده شود.
وي افزود، كابينه اسرائيل براي بررسي راه هاي رسيدن به آتش بس با طرف فلسطيني تشكيل جلسه داده است.
يك مقام ارشد صهيونيستي نيز كه خواست نامش فاش نشود گفت، اختلاف اصلي طرفين درباره توافق آتش بس اين است كه طرف صهيونيستي خواستار آتش بس فوري است و اعلام مي كند كه پس از آن نوبت به لغو محاصره غزه خواهد رسيد، اما حماس اصرار دارد ابتدا بايد محاصره غزه لغو شود و همزمان با آن آتش بس نيز به مرحله اجرا درآيد.
از سوي ديگر «اودي سيگل» تحليلگر سياسي شبكه 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي از بروز اختلاف شديد ميان وزراي كابينه نظامي نتانياهو بر سر طرح پيشنهادي طرف ميانجي مصري براي آتش بس و آرام سازي اوضاع در نوار غزه خبر دادو گفت، اگر سران تل آويو با آرام سازي موافقت كنند حماس پيروزي چشمگيري كسب مي كند.
«اودي سيگل»، افزود: پيروزي جنبش حماس بيش از هر چيز ديگر در گسترش دايره مناطق واقع در تيررس موشك هاي آن به چشم مي خورد؛ به طوري كه اين جنبش اكنون شهرهاي مركزي «اسرائيل» مانند تل آويو و قدس را هدف قرار مي دهد و رژيم صهيونيستي راهي براي مقابله با عمليات موشكي اين جنبش به شهرهاي مذكور پيدا نكرده است. بعد دوم پيروزي حماس به پايداري آن و تداوم شليك موشك مربوط مي شود و بعد سوم به تجمع نظاميان و تجهيزات نظامي ارتش اسرائيل در مرزهاي نوار غزه و عدم صدور دستور حمله به اين منطقه ارتباط دارد و اين در حالي است كه تنها دستاورد قابل ذكر رژيم صهيونيستي در جريان عمليات اخير ترور احمد الجعبري جانشين فرمانده كل گردان هاي شهيد عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش حماس است.
در همين رابطه «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي حماس اعلام كرد، حماس تسليم شرايط اسرائيل نمي شود.
وي افزود، رژيم صهيونيستي ابتدا حمله كرد و پس از آن خواستار آتش بس شد زيرا محاسباتش غلط از آب درآمد و در مقابل توانمندي مقاومت غافلگير شد.
مشعل تاكيد كرد، ما با آتش بس مخالفتي نداريم اما مطالباتي داريم كه در رأس آنها توقف تجاوز و خشونت اسرائيل و لغو محاصره غزه است.
از سوي ديگر هيئت نمايندگي روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد پيش نويس قطعنامه اي را به اين شورا ارائه داد كه در آن خواستار توقف فوري خشونت ها در نوار غزه شده و هر دو طرف اسرائيلي و فلسطيني به مذاكره فراخوانده شده اند.
شوراي امنيت در حال برگزاري دومين نشست خود براي بررسي اوضاع كنوني در نوار غزه است كه از 14 نوامبر اسرائيل حملات گسترده اي را به اين منطقه آغاز كرده است.
ناظران سياسي منطقه مي گويند كه اصابت موشك هاي مقاومت اوضاع داخلي اسرائيل را به هم ريخته و سران تل آويو را نيز سردرگم كرده است.
 


سيدحسن نصرالله

خواستار ارسال موشك هاي پيشرفته به غزه شد

دبيركل حزب الله لبنان خواستار ارسال موشك هاي پيشرفته تر و بيشتر براي مبارزان فلسطيني در نوار غزه شد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «سيدحسن نصرالله» در مراسم عزاداري امام حسين(ع) در بيروت گفت: باز كردن مرزها و ارسال موشك هاي بيشتر به غزه از اوجب واجبات است. وي با اشاره به شكست اسرائيل در جنگ كنوني افزود: اسرائيلي ها در ابتدا براي تجاوز به غزه اهدافي را مطرح كرده بودند، ولي ديگر از آن سخني نمي گويند. نصرالله تاكيد كرد: اسرائيلي ها ابتدا به جهانيان مي گفتند كه اهداف مشخصي را در نوار غزه بمباران مي كنند و قصد حمله به غيرنظاميان را ندارند. ولي در حملات روزهاي يكشنبه و دوشنبه شمار زيادي از كودكان، زنان و غيرنظاميان فلسطيني به شهادت رسيدند. اين وضع بيانگر شكست عمليات نظامي اسرائيل در محقق كردن اهداف خود در نوار غزه است...
اسرائيلي ها مي گويند كودكان، زنان و منازل فلسطينيان را نابود مي كنيم تا فلسطيني ها از شرط خود عقب نشيني كنند، ولي اين شرط ها طبيعي و به حق است.
نصرالله گفت: اقدامات جنايتكارانه معمولا بر رژيم اسرائيل تاثير وارونه مي گذارد و اين رژيم را بيش از هر زمان ديگري در رسيدن به اهدافش ناكام مي گذارد.
دبيركل حزب الله لبنان از اتحاديه عرب به شدت انتقاد كرد و گفت، بيانيه وزراي خارجه عرب درباره اوضاع غزه تفاوتي با بيانيه آنها در جنگ سال 2008 اسرائيل عليه غزه نداشت و هيچ چيز جديدي در آن وجود ندارد. وي تصريح كرد: اين موضع كشورهاي عربي پس از بهار عربي است. ما اميدوار بوديم كشورهاي عربي از نوار غزه حمايت كنند و كمك تسليحاتي در اختيار فلسطينيان قرار دهند نه اين كه در نقش ميانجي ميان دشمن صهيونيستي و غزه ظاهر شوند.
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه تاكيد كرد: موضع كشورهاي عربي در جنگ غزه نشان مي دهد كه اين كشورها در حد هلال احمر عمل مي كنند و به كمك هاي دارويي، غذايي و درمان بيماران بسنده كرده اند. اين كشورها هيچ اراده، موجوديت، تصميم و حضور سياسي ندارند و در حد تشييع كنندگان جنازه هستند.
ما از كشورهاي عربي هيچ چيز نمي خواهيم، از اين كشورها مي خواهيم ما را رها كنند. ولي شكي نيست كه ما را رها نمي كنند. در لبنان، سوريه و منطقه توطئه چيني مي كنند، همان طور كه عليه غزه و فلسطين توطئه كرده اند.
امروز اسرائيلي ها بر روي پايان يافتن ذخاير موشكي مقاومت فلسطين حساب باز كرده اند. پس از اوجب واجبات است كه مرزها را باز كرد و موشك هاي بيشتري را در اختيار مقاومت فلسطيني در نوار غزه قرار داد. اما امروز كشورهاي عربي چه مي كنند؟ سلاح و كشتي هاي پر از سلاح خريداري و به سوي معارضان نظام سوريه ارسال مي كنند. ولي جرأت ندارند كه يك فشنگ به نوار غزه ارسال كنند چرا كه از اسرائيل و دولت آمريكا مي ترسند. چون كشورهاي عربي در سيطره سازمان سيا قرار دارند.
نصرالله در ادامه به نقل از يك وزير عربي كه نامش را ذكر نكرد، افزود: اين وزير گفت «بيشتر اعراب شبيه گوسفندند». اين وزير بايد از جانب خود سخن بگويد. در فلسطين، لبنان و بسياري از كشورهاي عربي شيران و قهرمانان زندگي مي كنند. او اگر گوسفند است بايد از گوسفندي خود بگويد و حق ندارد بگويد بيشتر اعراب گوسفندند. شيران و قهرمانان عرب آينده امت اسلامي را رقم خواهند زد. آينده منطقه به قهرمانان مقاومت و نه گوسفندان تعلق دارد. گفتني است «حمد بن جاسم» نخست وزير قطر اخيرا اعراب را به گوسفند تشبيه كرده بود. امير قطر اخيرا به نوار غزه رفته بود. ناظران اين سفر را به حمله اسرائيل ربط مي دهند و مي گويند دست شيخ حمد به خون كودكان غزه آغشته است.
نصرالله افزود: برخي مخالفان نظام سوريه گفتند هدف اسرائيل از تجاوز به نوار غزه مجازات كردن حماس براي خروج از محور ايران، سوريه و حزب الله است. اينها فكر مي كنند كه حماس از اين محور خارج خواهد شد. واقعا بايد در عقل و هوش مخالفان نظام سوريه شك كرد.
دبيركل حزب الله در پايان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران، سوريه و حزب الله هرگز نوار غزه و ساكنان اين منطقه را فراموش نخواهند كرد. ما به وظيفه الهي، ديني، اخلاقي، قومي و انساني خود عمل مي كنيم و اختلاف نظر ما درباره يك موضع گيري سياسي تاثيري در اين حمايت ها ندارد. بايد همه در كنار مقاومت باشيم.
 


در گفت وگو با سي ان ان مطرح شد

افسر سابق سيا : اسرائيل پيروز جنگ غزه نيست

افسر سابق سيا اعتراف كرد حمله زميني به غزه و كنترل آن براي اسرائيل به منزله كابوس خواهد بود.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني سي ان ان، «رابرت بائر» در گفت وگو با اين شبكه اظهار داشت، ادامه جنگ غزه به ضرر اسرائيل است زيرا اين كار هيچ فايده اي ندارد و آسيب پذيري اسرائيل را افزايش مي دهد.
وي افزود: اگر اسرائيل به غزه حمله كند باز هم حماس به شليك راكت هايش ادامه خواهد داد.
بائر گفت: «حماس از حزب الله در جنگ با اسرائيل درس گرفته است. حماس با تكيه بر اين تجارب مي داند كه اگر يك يا چند هدف خاص را به صورت مرتب هدف قرار بدهد، گنبد آهنين اسرائيل قادر نخواهد بود همه اين راكت هاي شليك شده را رهگيري و منهدم كند. به همين علت اسرائيلي ها نمي خواهند جنگ ادامه پيدا كند زيرا كار براي اسرائيل دشوارتر خواهد شد و اسرائيل در شرايط بدتري قرار خواهد گرفت.
افسر سابق سيا همچنين خاطرنشان كرد، اسرائيل خواستار حل و فصل ديپلماتيك مسئله است زيرا مي داند راه حل نظامي نتيجه ندارد و اسرائيل در اين زمينه نمي تواند به پيروزي برسد.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز نيز در گزارشي به بررسي عملكرد گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس پرداخت و نوشت، حماس بسيار سازمان يافته و حرفه اي است.
براساس اين گزارش، گردان هاي نظامي عزالدين قسام هم اكنون بيش از 15هزار نيرو در اختيار دارد كه نشان دهنده تلاش حماس براي برقراري توازن ميان نام اين جنبش به عنوان يك جنبش مقاومتي و نقش آن به عنوان دولتي كه نوار غزه را از سال 2007 تاكنون در اختيار دارد، دانست.
نيويورك تايمز افزود، «احمد جعبري» طي سال هاي گذشته با تقويت قواي سياسي شاخه نظامي حماس، به يكي از قهرمانان ملي فلسطين تبديل شده است كه در جاي جاي نوار غزه مي توان پوسترهاي وي را ديد.
اين روزنامه نوشت، گردان هاي قسام تحت رهبري الجعبري از قدرت نفوذ بالايي برخوردار شده بود به گونه اي كه سال گذشته توانست درباره تحويل «گلعاد شاليت» سرباز اسرائيلي در قبال آزادي يك هزار زنداني فلسطيني با مقام هاي رژيم صهيونيستي به توافق برسد.
اين روزنامه آمريكايي همچنين تصريح كرد، گردان هاي قسام نوار غزه را به شش بخش تقسيم كرده كه هر منطقه داراي يك فرمانده است كه همگي آنها تحت مديريت جعبري فعاليت مي كردند و هر منطقه داراي توپخانه ضد تانك و هواپيما، مهندسين و همچنين نيروهاي ويژه كسب و كار و لجستيك، سلاح و اطلاعات است.
از سوي ديگر منابع امنيتي رژيم صهيونيستي ضمن اعتراف به توانمندي نظامي جنبش حماس از هدف قرار گرفتن جنگنده هاي خود توسط موشك هاي زمين به هوا اين جنبش خبر دادند.
در همين رابطه گردان هاي قسام شاخه نظامي جنبش حماس اعلام كرد از زمان آغاز حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه 1200 فروند موشك به سوي سرزمين هاي اشغالي شليك كرده است، اين در حالي است كه منابع امنيتي رژيم صهيونيستي اعتراف كردند توانمندي نظامي جنبش حماس افزايش يافته است و جنگنده هاي ارتش مورد اصابت موشك هاي حماس قرار مي گيرند.
گردان هاي قسام همچنين در ادامه موشكباران شهرها و شهرك هاي رژيم صهيونيستي 10 فروند موشك به شهر المجدل و كريات جات شليك كرد.
گروه هاي مقاومت فلسطيني همچنين در واكنش به تداوم حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه 19 فروند موشك به سوي شهر «عسقلان»، «بئرالسبع» و شهرك «اوفكيم» شليك كردند.
همچنين پايگاه «اوريم» كه پايگاه اطلاعاتي نظامي رژيم صهيونيستي است هدف موشك هاي گراد مقاومت قرار گرفت.
شبكه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي با انتشار فيلمي برخي مقام هاي اسرائيلي را به نمايش كشيد كه براي نجات جان خود از حملات موشكي حماس در حال گريختن به پناهگاه هستند.
در حمله به بئرالسبع نيز يك اتوبوس اسرائيلي هدف قرار گرفت كه از آمار كشته ها و مجروحان هنوز اطلاعي نرسيده است.
از سوي ديگر جنگنده هاي صهيونيستي طي چند نوبت مناطق مختلف غزه را بمباران كردند كه در بيت لاهيا دو كودك فلسطيني و پدر و مادر آنها به شهادت رسيدند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه از آغاز حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه تاكنون 125 فلسطيني شهيد و بيش از 900 نفر ديگر مجروح شدند كه حال برخي از مجروحان وخيم اعلام شده است.
وزارت بهداشت غزه همچنين اعلام كرد يك چهارم شهداي غزه كودك هستند و 10 زن و 12 فرد سالخورده نيز در ميان شهدا ديده مي شوند.
شماري از سازمان ها و نهادهاي غير دولتي بين المللي نسبت به وقوع فاجعه اي انساني در نوار غزه در صورت ادامه حملات نظامي رژيم صهيونيستي به اين منطقه هشدار دادند.
حدود 40 سازمان و نهاد غير دولتي بين المللي اعلام كردند جامعه بين المللي بايد فشارهاي فوري و بيشتري به رژيم صهيونيستي بياورد تا اين رژيم مجبور به گشايش گذرگاه هاي غزه و وارد كردن كمك هاي ضروري و بشردوستانه به نوار غزه شود.
سازمان هاي بين المللي از جمله سازمان فعاليت عليه گرسنگي و سازمان پزشكان بدون مرز از كمبود دارو و تجهيزات پزشكي ضروري در نوار غزه به شدت ابراز نگراني كرده اند.
مسئول يك سازمان غير دولتي در كرانه باختري و نوار غزه نيز تأكيد كرد: در صورتي كه سران جهان وارد عمل نشوند، غزه بار ديگر در آستانه يك بحران انساني قرار خواهد گرفت.
مدير مركز حقوق بشر فلسطين نيز با اشاره به تجاوزهاي اسرائيل گفت كه اشغالگران اگر در قبال جنايات جنگ غزه در سال 2008 و 2009 به علت جنايت هاي جنگي عليه غيرنظاميان، زنان و كودكان مؤاخذه و محاكمه مي شدند، ديگر جرأت تكرار چنين كاري را نداشتند.
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت حماس نيز با ارسال نامه اي به دبير كل اتحاديه عرب خواستار حمايت اين اتحاديه از ملت فلسطين در برابر حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه شد.
كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در گزارشي اعلام كرد كه جنگنده هاي اين رژيم از آغاز حمله به نوار غزه تاكنون 1000 تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ريخته اند. تازه ترين جنايت اسرائيل حمله هوايي به يك بيمارستان در نوار غزه است.
ساير رويدادها
¤ شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي روزگذشته اعلام كرد دومين ناوچه رژيم صهيونيستي را با 5 موشك هدف حمله قرارداده است.
¤ بيانيه«محمد ضيف» ،يكي از فرماندهان ارشد گردان هاي قسام، شاخه نظامي حماس مبني براين كه «مقاومت براي مرحله آزادي فلسطين آماده مي شود وحمله زميني راه اصلي آزادي اسيران فلسطيني خواهد بود» مقامات رژيم صهيونيستي را متحيركرد.
¤ روسيه، آمريكا را متهم كرد كه در برابر حمايت هاي سازمان ملل متحد از غزه مانع تراشي مي كند.
¤ وزارت خارجه چين از اسرائيل خواست اقدامات گسترده نظامي عليه غزه را متوقف كند.
¤ دبير كل سازمان ملل متحد پايان خشونت ها در نوار غزه و كمك به روند آتش بس در اين منطقه را خواستار شد.
¤ عبدالباري عطوان نويسنده و تحليلگر برجسته جهان عرب گفت، موضع سران عرب در قبال غزه شرم آور است.
 


نقش امير قطر در ترور فرماندهان حماس فاش شد

مدير مركز مطالعات «يافا» فاش كرد فرمانده شاخه نظامي حماس در خودرويي ترور شد كه امير قطر به حماس هديه كرده بود.
به گزارش شبكه خبري العالم، دكتر «رفعت السيداحمد» مدير مركز مطالعات «يافا» در مصر با انتشار مقاله اي با عنوان «چه كسي احمد الجعبري را كشت و غزه را به آتش كشيد» نوشت: امير قطر در جريان سفري كه دوم آبان 91 به غزه داشت، خودروهايي به حماس و برخي ديگر از نيروهاي مقاومت اهدا كرد كه توليد آنها با اطلاع سازمان هاي اطلاعاتي اسرائيل صورت گرفته بود.
در اين مقاله همچنين آمده: در اين خودروها فناوري هاي دقيق، پيشرفته و مخفي براي رديابي شدن از سوي نيروهاي اسرائيلي و هواپيماهاي بدون سرنشين كار گذاشته شده بود كه بلافاصله پس از استفاده از سوي «احمد الجعبري»، فرمانده گردان هاي عزالدين قسام مورد هدف قرار گرفت. گفتني است، پيش از اين نيز خبرهايي از اهداي ساعت هايي از سوي امير قطر به برخي رهبران حماس در جريان همان سفر به غزه منتشر شده بود. در اين خبرها آمده بود، احتمالاً در ساعت هاي اهدايي امير قطر هم دستگاه ردياب تعبيه شده است!
يادآور مي شود، در جريان انجام سفر امير قطر به غزه اعلام شد: «شيخ حمد بن خليفه آل ثاني براي بازسازي غزه و ارائه كمك هاي چند ميليون دلاري به اين باريكه سفر مي كند.»
در اين حال، هفته نامه فلسطيني المنار به نقل از برخي منابع خبري نوشت كه تنها چند ساعت قبل از آغاز اين ديدار حمد بن جاسم آل ثاني نخست وزير قطر به صورت مخفيانه به تل آويو سفر كرد. وي در اين سفر 5 ساعته با مقامات رژيم صهيونيستي از جمله بنيامين نتانياهو نخست وزير و شيمون پرز رئيس اين رژيم ديدار داشت.
ابعاد و اهداف اين سفر مشكوك تا چند روز از ديد رسانه هاي جمعي مخفي ماند تا اينكه با افزايش تهديدات نظامي رژيم صهيونيستي عليه غزه و آغاز جنگ گسترده عليه اين منطقه، اهداف اين سفرها مشخص شد. پايگاه خبري المنار در همين راستا با انتشار گزارشي اطلاعاتي به نقل از منابع فلسطيني از محتواي مذاكرات امير قطر با اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين در غزه پرده برداشت و ماهيت و اهداف اصلي اين ديدار را فاش كرد. المنار نوشت كه امير قطر در اين ديدار از هنيه خواسته است كه اگر مي خواهد كمك هاي مالي و اقتصادي دريافت كند، بايد ائتلاف خود را با ايران متوقف كند.
اين منابع همچنين از زبان اسماعيل هنيه درخواست هاي امير قطر از وي را چهار مورد زير اعلام كرده اند:
توقف ائتلاف با ايران، مذاكرات بدون شرط با اسرائيل، به رسميت شناختن اسرائيل و به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل و اصرار نكردن به بازگرداندن بخش شرقي آن. با توجه به حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه، مي توان پاسخ اسماعيل هنيه به اين درخواست ها را حدس زد!
 


اعتراض گسترده در شهرهاي جهان

عليه آتش افروزي صهيونيست ها در غزه

هزاران تن از معترضان به تهاجم وحشيانه اسرائيل به غزه در آمريكا، اروپا، آسيا و كشورهاي اسلامي دست به تظاهرات زدند و خواستار اتخاذ اقدامات جدي از سوي مجامع بين المللي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در هفتمين روز از حمله اسرائيل به مردم غزه، هزاران نفر در آمريكا، ليبي، پاكستان ، سرينگر،هند، سوئيس، آرژانتين و مصر با برپايي تظاهرات، خشم و انزجار خود را از نسل كشي فلسطينيان اعلام كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه خبري «پرس تي وي»، معترضان ليبيايي با تجمع در ميدان هاي «التحرير و الحريه» در مركز «بنغازي» از جامعه بين الملل خواستند تا اقدامات جدي تري را براي جلوگيري از تداوم تجاوز رژيم صهيونيستي به شهروندان بي دفاع غزه انجام دهند.
براساس اين گزارش، در جريان اين اعتراضات، شماري از فعالان سياسي با ايراد سخنراني بر حمايت مردم ليبي از مردم فلسطين تأكيد كردند و شعار «مرگ بر اسرائيل» سر دادند و پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
در آرژانتين هم، مردم و رهبران سازمان هاي حقوق بشر، احزاب سياسي و گروه هاي ضد جنگ با تجمع در برابر سفارت رژيم صهيونيستي در «بوينوس آيرس»، ضمن محكوم كردن حمله وحشيانه صهيونيست ها به مردم غزه خواستار توقف فوري اين تجاوزگري شدند.
رهبران شركت كننده از مردم دعوت كردند در روزهاي آينده در تظاهرات ضد صهيونيستي در سراسر آرژانتين شركت كرده و ضمن اعلام حمايت از مردم غزه اعتراض خود را به جنايات صهيونيست ها نشان دهند.
در هندوستان نيز صدها تظاهركننده روز دوشنبه با تجمع در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي، خواستار طرد سفير اسرائيل از اين كشور شدند و جنايات صهيونيست ها عليه كودكان و زنان را محكوم كردند.
در سرينگر هند نيز تظاهركنندگان مسلمان با به آتش كشيدن پرچم اسرائيل خشم و نفرت خود را از رژيم صهيونيستي اعلام كردند.
مردم كراچي هم با برپايي تظاهرات خياباني محاكمه و مجازات سران رژيم صهيونيستي را خواستار شدند و شعار مرگ بر اسرائيل سر دادند.
شهرهاي برن و ژنو سوئيس نيز شاهد برگزاري تجمع اعتراض آميز به جنايات اسرائيل بود و معترضان با حمل پلاكاردهايي توقف فوري جنگ در غزه را خواستار شدند. در شيگاگو نيز تظاهرات ضد صهيونيستي برگزار شد و شركت كنندگان جنايت اسرائيل در غزه را محكوم كردند.
از سوي ديگر خانم «خواچون اينگ» سخنگوي وزارت امور خارجه چين در گفت و گو با خبرنگاران در روز دوشنبه، كشتار غيرنظاميان فلسطيني در غزه توسط رژيم صهيونيستي را محكوم كرد.همچنين سران دولت هاي برزيل و اسپانيا روز دوشنبه با نگران كننده خواندن اوضاع خاورميانه، از رژيم صهيونيستي خواستند تا از دست زدن به جنگي با پيامدهاي نامعلوم خودداري كند.
 


افشاگري هفته نامه «ساندي اكسپرس»

 1000 نظامي انگليسي براي حمله به سوريه آماده شده اند

يك هفته نامه انگليسي فاش كرد، 1000 نظامي اين كشور براي حمله به سوريه در آماده باش به سر مي برند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «ساندي اكسپرس» نوشت، بيش از 1000 نظامي انگليسي براي اعزام به سوريه در آماده باش به سر مي برند. اين هفته نامه به نقل از فرماندهان ارشد انگليسي افزود: شمار نظاميان اعزامي به سوريه بايد به اندازه كافي باشد و علاوه بر آن، آنها بايد از قدرتي كشنده استفاده كنند. به نوشته ساندي اكسپرس، انگليس و فرانسه هم اكنون 2000 نظامي در مديترانه دارند و اين نيروها نيز طي ماه جاري ميلادي وارد سواحل تركيه مي شوند. نيروهاي انگليسي موسوم به «يگان واكنش سريع» به كشتي هاي جنگي، كشتي هاي حامل هلي كوپتر، ناو جنگي و زيردريايي هسته اي مجهز هستند. اخيرا نيز ژنرال «ديويد ريچاردز» رئيس ستاد مشترك ارتش انگليس از آمادگي وزارت دفاع اين كشور براي اقدام نظامي محدود در سوريه سخن گفته بود.
شكاف ميان مخالفان سوري
همزمان با افزايش حمايت هاي اروپايي از به اصطلاح «ائتلاف مخالفان» گرو ه هاي مسلح سوري گفتند كه به اين ائتلاف نمي پيوندند. ائتلاف مخالفان شامل جرياناتي مي شود كه از حمايت غرب برخوردار بوده و اخيرا در پايتخت قطر شكل گرفته است. اين گروه ها در ايجاد جنگ داخلي در سوريه نقش داشته اند. اما ميان اين ائتلاف اكنون با شورشيان مسلح شكاف افتاده است. گروه هاي مسلح «جبهه النصره» وابسته به القاعده، «گردان آزادگان شام»، «گردان توحيد»، «گردان اسلامي الشهباء» طي بيانيه مشتركي اعلام كردند با ائتلاف جديدي كه در قطر شكل گرفته است، كاملا مخالفند.
ائتلاف مخالفان اكنون به دنبال ايجاد مقري در قاهره و كسب مشروعيت بين المللي هستند.گفتني است شماري از شخصيت هاي مخالف و موافق دولت دمشق طي روزهاي گذشته در تهران نشست مشترك برگزار كرده بودند. آنها قصد دارند نشست بعدي را در دمشق برگزار كنند. اين مخالفان با درگيري و جنگ در داخل سوريه مخالف هستند.
 


ساركوزي به اتهام فساد مالي فردا محاكمه مي شود

رئيس جمهور پيشين فرانسه فردا براي پاسخگويي به اتهام فساد مالي در دادگاه حاضر مي شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، نيكلا ساركوزي، رئيس جمهور سابق فرانسه روز پنج شنبه براي اداي توضيحات در خصوص دريافت پول از ثروتمندترين زن فرانسه در جريان مبارزات انتخاباتي 2007، به دادگاه مي رود.
ساركوزي همواره اين اتهام را رد كرده است.
ساركوزي البته با پرونده هاي رسوايي مالي ديگري نيز روبرو است اما در جريان برگزاري جلسه دادگاه فردا، قرار است فقط درباره اين پرونده پاسخگو باشد. ساركوزي پيش از اين و در زمان رياست جمهوري به دليل داشتن مصونيت قضايي مي توانست در دادگاه حاضر نشود اما پس از شكست از «فرانسوا اولاند» اين مصونيت برداشته شد.
ساركوزي در حال حاضر رهبر حزب «اتحاد براي جنبش مردمي» است؛ حزبي كه آلن ژوپه، وزير خارجه سابق فرانسه در مورد آن مي گويد: وضعيت اين حزب در حال هشدار است. آنچه كه اتفاق افتاده بدتر از آن چيزي است كه من پيش بيني مي كردم. تمام موجوديت حزب در خطر است.
 


چامسكي:

تبعيض عليه مسلمانان در آمريكا فراگير است

فعال مشهور سياسي و استاد دانشگاه آمريكا تبعيض فزاينده عليه مسلمانان در كشورش را به شدت تقبيح كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، پروفسور نوام چامسكي زبان شناس معاصر و استاد بازنشسته دانشگاه ام.آي.تي آمريكا طي گفت وگويي به مسائل و مشكلاتي كه مسلمانان آمريكا با آن مواجه هستند پرداخت.
چامسكي در خصوص محدوديت هاي اعمالي عليه اقليت هاي ديني و مذهبي گفت در ايالات متحده آمريكا همه مسلمانان در معرض نوعي اسلام هراسي هستند.
وي تصريح كرد: در اين كشور مسلمانان با محدوديت هايي مواجه هستند و حكومت عليه آنها اقداماتي انجام مي دهد. در اين كشور طيف وسيعي از تبعيض عليه مسلمانان از بازداشت در فرودگاه گرفته تا تعقيب توسط اف.بي.آي را شاهد هستيم .
به گفته اين انديشمند آمريكايي، در آمريكا حتي مسلماناني كه در دانشگاه ها تدريس مي كنند نيز با تبعيض مواجه هستند .
چامسكي در ادامه گفت وگوي خود فلسطيني ها را نيز مشمول اين تبعيض دانست و گفت مسلمانان فلسطيني نيز بخشي از اين ماجراي تبعيض عليه مسلمانان هستند . فلسطيني هايي كه در دانشگاه هاي آمريكا تدريس مي كنند با تبعيض مواجه بوده و گروه هايي درصدد بدنام كردن آنها هستند .
چامسكي معتقد است كه براي نمونه برخي درصدد هستند تا آنها را به عنوان تروريست هاي ضد اسرائيلي قلمداد كنند. چنين تبعيض هايي در آمريكا مختص مسلمانان است . استاد دانشگاه ام. آي. تي مي گويد تبعيض عليه مسلمانان خاص است و براي نمونه در آمريكا شاهد چنين تبعيضي عليه آمريكايي هاي مكزيكي تبار نيستيم.
 


در آستانه تاسوعا و عاشورا صورت گرفت

تدابير شديد امنيتي در كربلا

رئيس پليس استان كربلاي عراق از تشديد تدابير امنيتي در اين شهر در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني خبر داد .
به گزارش خبرگزاري «نون الخبريه» عراق سرتيپ احمد زويني، رئيس پليس كربلا با اعلام اين خبر، افزود: از روز سه شنبه ورود هرگونه خودرويي به غير از خودروهاي دولتي به كربلا ممنوع مي شود و اقدامات براي حفاظت از جان زائران نيز گسترش مي يابد .
وي با بيان اينكه براي تامين امنيت زائران در روزهاي تاسوعا و عاشورا و همزمان با ورود گسترده شيعيان به مرقد مطهر امام حسين(ع) و حضرت عباس (ع) تاكنون 31 هزار سرباز و نيروي امنيتي به كربلا اعزام شده است، از حضور گسترده نيروهاي اطلاعاتي امنيتي اين كشور در كربلا براي جلوگيري از هرگونه اقدام تروريستي خبر داد .
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10