(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 1  آذر  1391 - شماره 20363

حديث دشت عشق
ليگ برتر واليبال به هفته هشتم رسيد
برگزاري دربي آذربايجان در اروميه
اخبار كوتاه از فوتبال
تجاوز صهيونيست ها اين بار به اماكن ورزشي!
دفاع تمام قد ولاسكو از ايران در ايتاليا
تغييرات اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي زياد نيست ،اما مهم است
 علي آبادي:من پاسخگوي صحبت هاي وزير ورزش نيستم!
توضيحات جالب توجه شمس درباره يك عكس
رئيس كميته فوتسال با اسم من مصاحبه مي كرد !
شروع مجدد ليگ برتر در روزهاي سردرگمي فوتسال
قرعه كشي ليگ برتر كشتي فرنگي
آغاز مبارزات كاراته كاران كشورمان در مسابقات جهاني


حديث دشت عشق

يه ياد سرتيپ پاسدار «مهدي حيدري زاده»
از زندان تا رهايي !
شهيد «مهدي حيدري زاده» در چهاردهم دي 1337 در دروازه دولاب تهران ديده به جهان گشود. وي پس از طي نمودن دوران كودكي تحصيلات خود را آغاز و در سال 1358 موفق به اخذ ديپلم در رشته علوم تجربي شد. به دنبال فعاليت هاي سياسي و مذهبي در اوايل زمستان 1357در حال پخش اعلاميه و تمثال امام خميني(ره) دستگير و بعد از 48 روز شكنجه كه منجر به سوختن دست وي هم گرديد آزاد شد. با به ثمر رسيدن انقلاب شكوهمند اسلامي و تاسيس نهاد كميته به عضويت اين نهاد انقلابي در آمد و به عنوان نماينده كميته مركزي در كلانتري هاي سه، پنج و شش و تهران نو مشغول به خدمت شد. وي در شناسايي و دستگيري منافقين نقش به سزايي داشت. با شروع جنگ تحميلي به صفوف رزمندگان اسلام پيوست و سرانجام در دوازدهم مهر 1361در عمليات مسلم بن عقيل به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
شهداي ناجا
 


ليگ برتر واليبال به هفته هشتم رسيد

برگزاري دربي آذربايجان در اروميه

هفته هشتم ليگ برتر واليبال از امروز با برگزاري شش مسابقه پيگيري مي شود و در دربي آذربايجان تيم هاي شهرداري اروميه و شهرداري تبريز به مصاف يكديگر مي روند.
از هشتمين هفته رقابت هاي ليگ برتر واليبال، تيم پرستاره شهرداري اروميه در خانه ميزبان شهرداري تبريز است. اروميه اي ها در اين فصل تيم خود را براي قهرماني بسته اند و اصلاً دوست ندارند در خانه به تبريزي ها امتياز بدهند. در مقابل شهرداري تبريز هم در هفته هاي گذشته نشان داده حريف سرسختي براي تيم هاي مدعي به شمار مي رود. در يزد نيز تيم شگفتي ساز پيشگامان كوير ميزبان سايپا البرز است. شهر يزد كه در هفته هاي اخير با نزديك به شش هزار هوادار از حريفان ميزباني مي كند، بعيد به نظر مي رسد كه به سايپاي جوان امتياز بدهد. از سوي ديگر تيم جوان و هماهنگ سايپا نيز مقابل تيم هاي قدرتمند نمايش به مراتب بهتري ارائه مي دهد. در ادامه به برنامه هفته هشتم ليگ برتر واليبال اشاره مي شود با اين توضيح كه تمام ديدارها در ساعت 17 برگزار مي شود.
چهارشنبه 1/9/1391
¤ شهرداري اروميه- شهرداري تبريز
¤ پيكان تهران- متين ورامين
¤ پيشگامان كوير- سايپا البرز
¤ بازرگاني جواهري گنبد- نوين كشاورز
¤ ميزان مشهد- باريج اسانس كاشان
¤ آلومينيوم المهدي- كاله مازندران .
 


اخبار كوتاه از فوتبال

كفاشيان: نه خودم مي روم و نه مي گذارم ترابيان برود!
رئيس فدراسيون فوتبال درتازه ترين صحبت هاي خود تاكيد كرد كه قصد كناره گيري از رياست فدراسيو ن را ندارد. علي كفاشيان گفت: الان خيلي از رسانه ها زوم كرده اند روي اينكه مقصر همه مشكلات كفاشيان است. بعضي ها هم احساساتي شدند و يك سري از مسائل را عليه فدراسيون مي گويند. اما واقعا آيا مشكل اصلي فوتبال ما كفاشيان است؟ واقعا مشكل فوتبال ما اين است؟ يعني اين فوتبال روي شاخ كفاشيان مي چرخد؟! يا اينكه نه اين مشكل، متعلق به همه فوتبال ماست؟ بايد ببينيم مشكل واقعي چيست و چه تصميمي به صلاح فوتبال كشورمان است. هر موقع تيم ملي مي برد كاري ندارند كه فدراسيون هست يا نيست، كارش را انجام مي دهد يا نمي دهد. اما اينكه بعد از يك باخت بخواهند همه هجمه ها و ايرادات را به مديريت فدراسيون مربوط بدانند، درست نيست. وي در بخش ديگري از صحبت هايش در خصوص تربيان رئيس كميته فوتسال نيز گفت: شخصا معتقدم ترابيان در فوتسال خوب كار كرده و كارنامه اش قابل دفاع است. هيچ گزينه ديگري غير از او نداريم.
كريمي بهترين بازيكن آسيا مي شود؟!
دو روز پيش كنفدراسيون فوتبال آسيا فهرست 5 نفره نامزدهاي كسب عنوان بهترين بازيكن سال آسيا را معرفي كرده بود كه در اين فهرست نام علي كريمي و محسن بنگر از ايران وجود داشت. ديروز AFC در نامه اي به فدراسيون فوتبال نام سه نامزد نهايي را اعلام كرده كه اسم علي كريمي هم در آن ديده مي شود، اما محسن بنگر يكي از دو بازيكن خط خورده است. دعوتنامه حضور كريمي در مراسم انتخاب بهترين هاي سال 2012 آسيا به فدراسيون فوتبال رسيده است و اين بازيكن بايد در اين مراسم شركت كند. كريمي در سال 2004 با درخشش در جام ملت هاي آسيا به عنوان آخرين بازيكن ايراني اين عنوان را به دست آورد.
مخالفت با استعفاي خداداد عزيزي
استعفاي خداداد عزيزي از مديريت فني باشگاه ابومسلم پذيرفته نشد. حشمت مهاجراني رئيس سازمان فوتبال باشگاه با اعلام اين خبر افزود: مسوولان باشگاه استعفاي خداداد را نپذيرفتند. با خداداد عزيزي صحبت كرده و سعي مي كنم او را به اردوي تيم بازگردانم. وي خاطرنشان كرد: خداداد عزيزي در تمرين ابومسلم عصباني شد و اعلام كرد در اين باشگاه نمي ماند اما اميدوارم طي صحبت هايي كه با او دارم، موضوع حل شود.
كي روش 10روز ديگر درتهران
كارلوس كي روش كه پس از پايان ديدار تيم ملي مقابل ازبكستان راهي كشورش شده است 10 روز ديگر به تهران باز خواهد گشت.قرار است وي بلافاصله پس از بازگشت در خصوص مسابقات غرب آسيا برنامه ريزي كند. مسابقات غرب آسيا در ابتداي آذر سال جاري برگزار خواهد شد.
مظفري مسئول ارتباط دپارتمان داوري با AFC
نويد مظفري داور بين المللي سابق فوتبال ايران به عنوان نماينده دپارتمان داوري فوتبال براي تماس با كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا انتخاب شد. كميته داوران AFC برنامه اي تحت عنوان توسعه داوري در كشورهاي مختلف طراحي كرده است كه به همين منظور افرادي در فدراسيون هاي هر كشور بايد به عنوان مسئول ارتباط با AFC انتخاب شوند. پيش از اين غلامرضا سليماني اين مسئوليت را در فدراسيون فوتبال ايران بر عهده داشت اما از آنجايي كه اين نماينده بايد كاملا به زبان انگليسي تسلط داشته باشد، تصميم گرفته شد كه فرد ديگري جايگزين وي شود.
محكوميت مس و 2 بازيكن پرسپوليس
كميته انضباطي درباره ديدار مس كرمان- پرسپوليس تهران كه 5 آبان 91 از هفته 13 ليگ برتر و تخلفاتي كه انجام شده است راي خود را صادر كرد. در اين راي آمده: به دليل توهين طرفداران منتسب به تيم مس كرمان به مهرداد پولادي، باشگاه مس كرمان را به پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كرد. در صورت تكرار تنبيه هاي شديد تري اعمال خواهد شد. مهرداد پولادي بازيكن پرسپوليس به دليل رفتار غير ورزشي به توبيخ كتبي و پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كرد. همچنين سيد جلال حسيني به دليل توهين به داور توبيخ كتبي شد و بايد 20 ميليون ريال جريمه نقدي پرداخت كند.
اولروم در تمرينات راه آهن
مهاجم پيشين تيم هاي فوتبال ابومسلم مشهد و آذربايجان در تمرينات تيم راه آهن حضور پيدا كرد. عرفان اولروم از روز دوشنبه در تمرينات راه آهن حاضر شده تا اگر توانست نظر علي دايي و همكارانش را جلب كند، در نيم فصل دوم به راه آهن بپيوندد.
 


تجاوز صهيونيست ها اين بار به اماكن ورزشي!


بمب افكن هاي رژيم اشغالگر قدس مجتمع ورزشي غزه را با خاك يكسان كردند.
چند روز از آغاز حمله وحشيانه جنگنده هاي رژيم اشغالگر قدس به نوار غزه مي گذرد. جنگنده هاي صهيونيستي ها كه به بهانه انهدام جايگاه هاي پرتاب موشك حماس، چند روزي است شهر غزه را آماج حملات پردامنه خود كرده اند حتي به اماكن ورزشي و مسكوني هم رحم نمي كنند كه اين خود شاهدي گويا در ادعاهاي پوشالي و گاف هاي گزاف آنها است.بمب افكن هاي صهيونيست ها روز دوشنبه مجتمع ورزشي غزه را بمباران كردند و بخشي از آن را كاملاً تخريب و با خاك يكسان كردند.
 


دفاع تمام قد ولاسكو از ايران در ايتاليا

خوليو ولاسكو پاسخ رسانه هاي ايتاليايي در مورد احتمال عدم همكاري اش با واليبال ايران را داد.
طي روزهاي گذشته رسانه هاي ايتاليا تحليل هاي متفاوتي در خصوص ادامه فعاليت اين مربي پرافتخار در ايران ارائه كرده و حتي برخي از آنها مدعي شدند دوران فعاليت ولاسكو در ايران به پايان رسيده و اين مربي ايتاليايي- آرژانتيني بايد هر چه سريعتر خود را براي خداحافظي با واليباليست هاي ايراني آماده كند. زيرا شرايط اقتصادي موجود در ايران اجازه حضور دوباره در اين كشور را به وي نداده و به طور حتم بودجه فدراسيون واليبال ايران تحت الشعاع اين تحريم ها قرار خواهد گرفت. به گزارش سايت فدراسيون واليبال بعد از انتشار گزارش ها و تحليل هايي از اين قبيل در رسانه هاي ايتاليايي و دستمايه قرار دادن تحريم هاي اعمال شده در ايران، خبرگزاري ايتاليايي «دلا ريولي» طي مصاحبه اي با خوليو ولاسكو تحليل هاي منفي ارائه شده در ديگر رسانه هاي خبري را اشتباه قلمداد كرده و اعلام كرد كه تمديد قرارداد ولاسكو با فدراسيون واليبال ايران در شرايطي كاملاً متعادل و تثبيت شده قرار دارد. به طوري كه مي توان ادعا كرد اين ثبات براي هميشه ميان واليبال ايران و خوليو ولاسكو تحت هر شرايطي- هر چند خاص- احساس مي شود. ولاسكو در مصاحبه با اين رسانه گفت: «طي روزهاي اخير مطالبي در رسانه هاي مختلف در رابطه با وضعيت قراردادم با فدراسيون واليبال ايران و ابهامات موجود براي تمديد شدن اين قرارداد به دليل تحريم هاي اعمال شده عليه اين كشور، منتشر شد. واقعيت اين است كه تحريم عليه ايران اتفاق جديد و بي سابقه اي نيست و ايران سال هاست كه مورد تحريم قرار دارد. من خيلي خوب مي دانم كه تحريم فقط عرصه سياسي را تحت الشعاع قرار نداده و تأثيرات خاص خود را بر ديگر بخش ها نيز خواهد گذاشت اما نگرشي كه در حال حاضر رسانه هاي خبري ايتاليا در خصوص ايران و فدراسيون واليبال اين كشور دارند اصلاً واقعي نيست.»
وي ادامه داد: اين ادعا كه با اعمال تحريم ها ضربه بسيار سنگيني بر اين كشور وارد شده به طوري كه عمر كار و فعاليت در آن به پايان رسيده يا پول مردم چنان تمام شده كه شاهد تلفات فراواني در ايران خواهيم بود، واقعاً درست نيست. حتي برخي رسانه ها ادعا كرده اند كه در صورت فراهم شدن شرايط مذاكره براي ادامه فعاليت من در تيم ملي واليبال ايران، در حدود بيست و پنج درصد از قرارداد جديد من نسبت به قبل كاسته خواهد شد. در اين مورد هم بايد بگويم كه حقيقتاً چيزي نمي دانم و منتظر مذاكره با مسئولين فدراسيون واليبال ايران هستم چون آخرين باري كه من با آنها صحبت كردم چنين مسئله اي را به ميان نياورده و پيشنهاد ويژه اي هم ارائه كردند. به هر حال در اين مورد در حال حاضر نمي توان اظهار نظر صددرصد و دقيقي كرد فقط بايد مدت كوتاهي منتظر ماند تا همه ببينيم در اين خصوص چه اتفاقي رخ خواهد داد.» بعد از اين مصاحبه، خبرگزاري «دلا ريولي» شرايط بازگشت ولاسكو به ايران را امكان پذير دانسته و فعاليت دوباره اش در تيم ملي واليبال اين كشور را تثبيت شده قلمداد كرده است.
 


تغييرات اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي زياد نيست ،اما مهم است

علي آبادي:من پاسخگوي صحبت هاي وزير ورزش نيستم!

رئيس كميته ملي المپيك تاكيد كرد: آخرين تغييراتي كه IOC اعلام كرده را در اساسنامه فدراسيون ها لحاظ كرده ايم ؛هر چند كه تغييرات زياد نيست ولي مهم است.
محمد علي آبادي در پاسخ به اين پرسش كه كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان چه برنامه اي براي جلوگيري از تعليق ورزش ايران دارند؟ تصريح كرد: تمام سعي كميته و وزارت ورزش و جوانان اين است كه هيچ تعليقي به هيچ شكل مشمول ورزش ايران نشود. كميته مشترك در حال بررسي اساسنامه كميته ملي المپيك و فدراسيون ها است. كميته المپيك تقريبا از دو سال پيش در حال بررسي اساسنامه است و آخرين تغييراتي كه IOC اعلام كرده را در اساسنامه لحاظ مي كنيم. حداكثر طي 15 روز آينده اساسنامه به وزير ارسال مي شود و بعد از آن هم به IOC مي فرستيم تا تاييديه نهايي بگيرد. تغييرات زياد نيست ولي مهم است. ما نشان داديم قوانين و مقررات را رعايت مي كنيم. مجامع جهاني هم اين اعتماد را دارد كه ايران بر خلاف مقررات عمل نمي كند و در چارچوب تشكيلات حركت مي كند.
علي آبادي در واكنش به خبرنگاري كه پرسيد شنيده مي شود نشست ماكائو مثبت نبوده است؟ تصريح كرد: نشست ماكائو يك نشست بود. او اين جمله را چند بار تكرار كرد. رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش مبني بر اين كه وزير ورزش و جوانان اعلام كرد مذاكره اي در كار نبوده و براي حمايت از ستارگان ورزش ايران به ماكائو رفته است، خاطرنشان كرد: مسايلي كه وزير درباره آنها صحبت كرده خودش بايد پاسخگو باشد. من پاسخگوي فرمايش ايشان نيستم. جلسه خوبي در ماكائو برگزار شد و ان شاءالله به نتيجه مي رسيم. علي آبادي در پاسخ به اين پرسش كه تكليف انتخابات كميته ملي المپيك چه مي شود؟ تصريح كرد: انتخاب هم برگزار مي شود. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه بالا رفتن نرخ ارز و دلار و خروج مربيان خارجي از ايران به ورزش ايران لطمه مي زند؟ خاطرنشان كرد: يقينا تعيين نرخ پايه ارز مشكلاتي را ايجاد كرده است. بايد خودمان را با اين شرايط تطبيق دهيم و با تامين منابع اين مشكل رفع شود. دو، سه روز قبل با بهمني، مدير كل بانك مركزي صحبتي داشتم تا ارزي را با هر مبناي قيمتي براي ورزش در نظر بگيرند. نامه اي هم در اين رابطه به بانك مركزي ديروز فرستاديم. خوشبختانه آنها موافقت كردند تا مشكلات براي اعزام تيم ها، فعاليت مربيان خارجي و تامين هزينه تيم هاي ورزشي حل شود. علي آبادي در پاسخ به اين پرسش كه مبلغ ارز پيشنهادي كميته به بانك مركزي چقدر بوده است؟ يادآور شد: اصلا مبلغ مهم نيست. اكنون مشكل اين است كه كميته ملي المپيك در هيچ يك از ليست دلارهاي 1226 و 2500 توماني قرار نگرفته است. براي خريد دلار از بازار آزاد هم طبق قانون منع هستيم و درست نيست كه ارز گران بخريم و به بدنه ورزش خسارت بزنيم.
 


توضيحات جالب توجه شمس درباره يك عكس

رئيس كميته فوتسال با اسم من مصاحبه مي كرد !

سرمربي پيشين تيم ملي فوتسال درباره اتفاقات جام جهاني گواتمالا، مطالب جالبي را مطرح كرد .
حسين شمس گفت: ترابيان تمام كنفرانس هاي مطبوعاتي جام جهاني 2000 گواتمالا را بدون اين كه به من بگويد، به عنوان سرمربي مي رفت. وقتي هم اين موضوع را فهميدم كه بازي ها تمام شده بود. او به كنفرانس هاي قبل و بعد از بازي مي رفت و با اسم «حسين شمس» مصاحبه مي كرد . سرمربي تيم ملي فوتسال در جام جهاني 2000، ادامه داد: بعد از پايان مسابقات هم، كتاب جام جهاني منتشر شد و آنجا ديدم كه در مشخصات تيم ملي ايران، اسم من ثبت شده، اما عكس ترابيان به جاي عكسم قرار دارد. اين حركت ترابيان مورد اعتراضم قرار گرفت و دكتر خبيري، هم سوال كرد كه ترابيان گفت، چون در كنفرانس ها سوال فني نمي كردند، صلاح دانستم كه خودم بروم! من هم بعد از اين اتفاقات استعفا دادم، اما فدراسيون به جاي دفاع از من از ترابيان دفاع كرد و من هم ديگر پيگيري نكردم. ديگر پس از آن با ترابيان هم صحبتي نداشتم و به حالت قهر بوديم. اما با گذشت زمان كه دوباره شروع به همكاري كرديم به رويش نياوردم . شمس افزود: اين كار ترابيان مشكل بزرگي برايش به وجود آورد و در فيفا و AFC او را عشق عكس و مصاحبه مي دانستند. اصلا ترابيان را در جام جهاني به عنوان حسين شمس مي شناختند و نامه هايي هم كه براي جلسه فني مي آمد، به اتاق او مي رفت. به همين دليل من در هيچ جلسه فني جام جهاني نبودم و ترابيان اين جلسات را به من نگفت. همچنين در اين جلسات هديه هايي به همراه لوازم آناليز مي دادند كه هيچ وقت اين لوازم را دريافت نكردم. بعد فهميدم كه ترابيان جاي من به جلسات مي رفت .
سرمربي پيشين تيم ملي با اشاره به استعفاي ترابيان تاكيد كرد: از ابتدا هم مي دانستم استعفايش صوري بوده و پذيرفته نخواهد شد. با اين حال اگر بخواهند به كارشان در فوتسال ادامه دهند بايد مقابل مردم و حتي بازيكنان كه عليه آنها مصاحبه مي كنند، بايستند. چطور مي خواهند با اين همه انتقاد بازيكنان، كار كنند؟ بنابراين براي ادامه كار بايد تمام بازيكنان را عوض و يا محروم شان كنند .
 


شروع مجدد ليگ برتر در روزهاي سردرگمي فوتسال

هفته دهم ليگ برتر فوتسال پس از ناكامي تيم ملي در جام جهاني از امروز آغاز مي شود.
مسابقات ليگ در حالي ازامروز آغاز مي شود كه ترابيان استعفايش را نوشته و معلوم نيست چه كسي بازي هاي اين هفته را زير نظر خواهد داشت. به هر حال ترابيان به جز رياست كميته فوتسال، رياست سازمان ليگ فوتسال را هم بر عهده داشته است.هر چند با استعفاي ترابيان مخالفت شده اما سردرگمي فوتسال را فرا گرفته است. برنامه كامل بازي هاي هفته دهم به شرح زير است:
چهارشنبه 1/9/1391
¤ هلال احمر تبريز - شهرداري ساوه
پنجشنبه 2/9/1391
¤ شركت ملي حفاري اهواز - صباي قم ¤ دبيري تبريز - ميثاق تهران ¤ شهرداري تبريز - فرش آراي مشهد ¤ شهيد منصوري قرچك - لبنيات ارژن شيراز ¤ گاز خوزستان - گيتي پسند اصفهان.
 


قرعه كشي ليگ برتر كشتي فرنگي

جلسه قرعه كشي پيكارهاي ليگ برتر فرنگي امروز در محل فدراسيون برگزار خواهد شد.
هنوز بطور دقيق مشخص نيست كه چند تيم براي حضور در اين پيكارها اعلام آمادگي كرده اند، اما با اين وجود عباس نمازيان سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي از تمامي تيم هاي متقاضي دعوت كرده در جلسه امروز شركت كنند. به گفته نمازيان تاكنون تيم هاي آنزان ايذه، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، هيأت كشتي خوزستان، داماش و صباي قم براي حضور در رقابت هاي ليگ برتر كشتي فرنگي اعلام آمادگي كرده اند.
 


آغاز مبارزات كاراته كاران كشورمان در مسابقات جهاني

اولين روز از بيست و يكمين دوره مسابقات جهاني كاراته از امروز در فرانسه آغاز مي شود كه ايران در اين روز چهار نماينده دارد.
براساس برنامه كميته برگزار كننده مسابقات ، در اولين روز و در بخش كوميته انفرادي مبارزات اوزان 75- ، 84- و 84+ كيلوگرم به ترتيب بهمن عسگري، علي فداكار و ذبيح الله پورشيب نمايندگان ايران و در بخش كاتاي انفرادي هم فريد حقيقي نماينده ايران است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10