(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 2  آذر  1391 - شماره 20364

رئيس كل سازمان نظام پرستاري:
دولت با اجراي قانون تعرفه گذاري بحران پرستاري را حل كند
شريعتي خبر داد
ثبت نام 50 هزار كادر پزشكي در برنامه پزشك خانواده
رئيس اداره داروهاي طبيعي خبر داد
توليد داروي گياهي در ايران به 821 مورد رسيد
با درخواست عزت الله انتظامي
بهزيستي با تاسيس خانه سالمندان هنرمند موافقت كرد
قائم مقام سازمان شهرداري ها:
يارانه بليت اتوبوس و متروي تهران پرداخت شد
به طور داوطلب از سوي هلال احمر50 پزشك و پرستار وارد كربلا شدند
قديمي ترين مركز توزيع مطبوعات تكاب در آتش سوخت
حوادث كوتاه از كشور
مترودرايام تاسوعا و عاشوراي حسيني رايگان است
مراكز معاينه فني خودرو بيهقي و الغدير روز جمعه باز است
آذرخش لنج تجاري را دچار حريق كرد
واژگوني اتوبوس دانش آموزان در گچساران
 14 مصدوم بر جاي گذاشت
كشف 13 تن سيم برق مسروقه در خوزستان
تانكر حامل قير در آتش سوخت
فرمانده مرزباني خبر داد
دستگيري 53 متجاوز مرزي در مرزهاي كشور
عامل حادثه تروريستي بمبئي
رسوايي اخلاقي مجري مشهور
ركورد چندش آور !
رسوايي جديد مرداك
فقيرترين ايالت آمريكا


رئيس كل سازمان نظام پرستاري:

دولت با اجراي قانون تعرفه گذاري بحران پرستاري را حل كند

رئيس كل سازمان نظام پرستاري خواستار نجات بيمارستان ها از بحران پرستار با اجرايي كردن قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري از سوي دولت شد.
غضنفر ميرزابيگي در گفت وگو با ايسنا، گفت: پرستاري ما به لحاظ تسلط بر علوم و فنون مقام چهارم دنيا را دارد و به اين معناست كه پرستاران ما پا به پاي ارائه خدمات توسط پزشكان متخصص پيش مي روند.
وي تأكيد كرد: علم پرستاري ما همسطح كشورهاي اروپايي است اما مثلاً در عربستان در ايام حج شركت هايي به وفور پرستار از فيليپين و بنگلادش وارد مي كنند اما پس از رفتن حجاج به كشورشان باز مي گردند.
ميرزابيگي با بيان اينكه با اعزام و صادرات پرستاران مخالف هستيم، گفت: به مسئولان توصيه مي كنيم انگيزه هاي پرستاران را افزايش دهند. انگيزه تنها در پول و افزايش درآمد هم نيست. انگيزه در جايگاه و هويت حرفه اي و شأن اجتماعي نيز هست.
رئيس كل سازمان نظام پرستاري افزود: نگران هستيم كشورهاي مختلف با توجه به اطلاعي كه از وضع پرستاري ما دارند، جاذبه هاي خدمت را در كشورشان به قدري نمايش دهند كه پرستاران توانمند خود را نيز از دست بدهيم.
وي تأكيد كرد: قطعاً اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري مي تواند در اين راستا مؤثر واقع شود.
 


شريعتي خبر داد

ثبت نام 50 هزار كادر پزشكي در برنامه پزشك خانواده

رئيس مركز مديريت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از ثبت نام بيش از 50 هزار كادر پزشكي در برنامه پزشك خانواده خبر داد.
محمد شريعتي ديروز در گفت و گو با ايرنا افزود: در زمان حاضر بيش از 50 هزار پزشك، پرستار و ماما به صورت اينترنتي در تيم سلامت پزشك خانواده ثبت نام كرده اند و به نظر مي رسد كه همه پزشكان سراسر كشور وارد برنامه پزشك خانواده خواهند شد.
وي افزود: تجربه اي كه در استان هاي اجرا كننده پزشك خانواده مانند استان هاي فارس و مازندران داشتيم، نشان مي دهد پس از اجراي عملياتي اين برنامه، تقريبا همه پزشكان آن منطقه وارد اين برنامه مي شوند.
رئيس مركز مديريت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، تاكيد كرد برنامه پزشك خانواده، به گونه اي طراحي شده است تا علاوه بر ارتقاي وضعيت سلامت مردم و كاهش هزينه هاي درماني، منافع مشروع پزشكان و تيم سلامت نيز حاصل شود.
شريعتي گفت: سطح ارايه خدمات بهداشتي در شهرها با اجراي برنامه پزشك خانواده و با بكارگيري منابع بخش خصوصي به طور كامل ارتقا خواهد يافت.
برنامه پزشك خانواده اكنون در بخش هاي جنوبي استان تهران، فارس، سيستان و بلوچستان و مازندران در حال اجرا مي باشد.براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، هزينه ويزيت و معاينه هاي اوليه، همچنين تامين داروها به جز داروهاي بيماري هاي خاص، در اجراي برنامه پزشك خانواده براي مردم رايگان خواهد بود.
همچنين ساكنان استان هايي كه برنامه پزشك خانواده در آنها آغاز شده است،مي توانند هرگونه اشكال در ثبت نام اينترنتي پزشك خانواده را به سامانه ارتباطي 8999 اطلاع دهند.
 


رئيس اداره داروهاي طبيعي خبر داد

توليد داروي گياهي در ايران به 821 مورد رسيد

رئيس اداره داروهاي طبيعي سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرين آمار توليد داروهاي گياهي در كشور گفت: شماره داروهاي گياهي ايراني به عدد 821 رسيده است كه در مقايسه با سال قبل حدود 13درصد رشد نشان مي دهد.
دكتر اميرحسين جمشيدي در گفت وگو با ايسنا افزود: تعداد داروهاي گياهي توليد شده در داخل كشور تا سال 90 حدود 718 مورد بود كه اكنون به 821 دارو رسيده است.
وي همچنين از افزايش شمار كارخانه هاي توليدكننده فرآورده هاي گياهي خبر داد و گفت: تا سال 90 بالغ بر63 لابراتوار، مبادرت به توليد فرآورده هاي گياهي مي كردند كه اكنون به 74 لابراتوار رسيده است و شاهد يك رشد حدود 15 درصدي در زمينه كارخانه هاي توليدكننده داروهاي گياهي در سال جاري هستيم.
رئيس اداره داروهاي طبيعي سازمان غذا و دارو در ادامه با بيان اينكه تحريم ها كمترين اثر را بر حوزه توليد داروهاي گياهي گذاشته اند، گفت: اين امر نشان مي دهد تحريم ها در خصوص توليد داروهايي كه مواد اوليه شان در داخل كشور تأمين مي شود، نمي تواند اثرگذار باشد.
وي تأكيد كرد: خوشبختانه در زمينه توليد داروهاي گياهي، كمترين وابستگي را به خارج از كشور داريم.
 


با درخواست عزت الله انتظامي

بهزيستي با تاسيس خانه سالمندان هنرمند موافقت كرد

در پي درخواست عزت الله انتظامي براي تاسيس خانه سالمندان براي هنرمندان رئيس سازمان بهزيستي از تحقق اين خواسته و تاسيس «بنياد فرزانگان» خبر داد.
همايون هاشمي در گفت وگو با ايسنا به انتظامي پيشنهاد داد تا هيات امنايي به رياست خود براي اداره اين بنياد تشكيل دهد.
وي همچنين از تامين اعتبار اين امر از سوي سازمان بهزيستي و ساير دستگاه هاي متولي خبر داد.
رئيس سازمان بهزيستي در ادامه گفت: پس از پايان ايام سوگواري امام حسين(ع) از عزت الله انتظامي دعوت مي شود تا در جلسه اي با سازمان بهزيستي به بررسي زواياي مختلف اين امر بپردازيم.
وي افزود: ضمن اينكه در جهت اعطاي مجوز به بنياد آقاي انتظامي، معرفي اين بنياد به دستگاه هاي مختلف براي دريافت تسهيلات و ايجاد شعبات در استان ها اقدام مي شود.
وي افزود: تاسيس بنياد فرزانگان براي گروه هاي ويژه از اهداف سازمان بهزيستي است.
رئيس سازمان بهزيستي در ادامه تاكيد كرد: براي تاسيس بنياد فرزانگان از امكانات دستگاه هاي مختلف در صورت استقبال استفاده مي شود تا بدين ترتيب پايگاهي براي سالمندان ايجاد شود كه در آن پايش سلامت، آموزش زندگي سالم و پيشگيري از ابتلائات سالمندي، پر كردن اوقات فراغت، تعاملات بين نسل ها و هم نسلي ها و آموزش هاي لازم به خانواده ها براي حمايت از سالمندان انجام مي شود.
وي افزود: در صورت لزوم ارائه خدمات به صورت شبانه روزي نيز در دستور كار بنيادهاي فرزانگان نيز قرار مي گيرد اما در تمام دنيا مراكز شبانه روزي در حال منسوخ شدن است و مراقبت موقت از سالمندان و ارائه خدمات به صورت روزانه به آنها اهميت بيشتري يافته است.
 


قائم مقام سازمان شهرداري ها:

 يارانه بليت اتوبوس و متروي تهران پرداخت شد

قائم مقام سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور اعلام كرد 26/1 ميليارد تومان سهم يارانه بليت اتوبوس و متروي تهران پرداخت شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها، «غلامحسين تابش فر» گفت: سهم يارانه بليت اتوبوس و متروي تهران به ترتيب 13/6 ميلياردتومان و 12/5 ميليارد تومان بود كه به تازگي پرداخت شده است.
وي افزود: در مجموع يارانه امسال بليت حمل و نقل عمومي شهري تهران و مشهد، شامل يارانه بليت مترو و اتوبوس، به ميزان 750 ميليارد ريال بود كه به حساب شهرداري ها و قطار شهري هاي اين دو شهر پرداخت شده است.
تابش فر تاكيد كرد: از اين اعتبار 625 ميليارد ريال بابت يارانه بليت اتوبوسراني هاي درون شهري به شهرداري ها و 145 ميليارد ريال نيز به يارانه بليت متروي تهران و مشهد اختصاص دارد.
وي توضيح داد يارانه بليت اتوبوس و مترو براساس ميزان جا به جايي و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومي شهرها اختصاص داده مي شود و از طريق سازمان هدفمندسازي يارانه ها پرداخت شد.
مديرعامل مترو: دولت
تنها 10 درصد يارانه را
پرداخت كرده است
اين در حالي است كه مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران در گفت وگو با مهر با انتقاد شديد از دولت گفت: رقم پرداخت شده به مترو كمتر از 10درصد يارانه اي است كه دولت موظف است به مترو پرداخت كند.
علي محمد قلي ها با بيان اينكه دولت از 140 ميليارد تومان بدهي خود به شركت مترو بابت يارانه بليت مترو پس از گذشت 8 ماه از سال تنها 5/12 ميليارد تومان آن را پرداخت كرده است گفت:اين ميزان نه تنها مشكلي را حل نمي كند بلكه با اين پول حتي بدهي هاي خود به دولت بابت ماليات و تامين اجتماعي را نمي توانيم بپردازيم.
وي تصريح كرد: در واقع دولت 5/12 ميليارد به مترو پول داده اما در عوض ما بايد 40 ميليارد تومان به دو دستگاه زيرنظرش بازگردانيم.
 


به طور داوطلب از سوي هلال احمر50 پزشك و پرستار وارد كربلا شدند

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر از ورود كاروان 50 نفره پزشكان و پرستاران و امدادگران اين مركز به شهر كربلا براي ارائه خدمات درماني به زائران در ايام تاسوعا و عاشورا خبر داد.
سيدعلي رياض در گفت و گو با مهر اعلام كرد: كاروان پزشكي و امدادي مركز پزشكي حج و زيارت شامل 13 متخصص جراحي قلب و عروق، زنان و زايمان، داخلي، ارتوپد و بيهوشي همراه با هفت پزشك عمومي و 13 پرستار زن و مرد و 17 امدادگر زن و مرد براي پوشش خدمات درماني و دارويي زائران حسيني در ايام تاسوعا و عاشورا وارد كربلا شدند.
نماينده رئيس جمهور در جمعيت هلال احمر افزود: همراه با اعزام تيم پزشكي اين مركز يك تن دارو به صورت هوايي از طريق فرودگاه نجف وارد شهر كربلا شد.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر گفت: پزشكان، جراحان و پرستاران اعزامي به كربلا بدون دستمزد و به صورت داوطلبانه به زائران خدمات درماني ارائه مي كنند.
 


قديمي ترين مركز توزيع مطبوعات تكاب در آتش سوخت

تكاب- خبرنگار روزنامه كيهان:
با سابقه ترين دكه مطبوعاتي در شهرستان تكاب بر اثر انفجار كپسول گاز مايع در آتش سوخت و از بين رفت.
حادثه زماني اتفاق افتاد كه كپسول گاز مايع هنگام روشن كردن چراغ گازي دچار حريق شده و دكه مطبوعاتي تكاب كه قديمي ترين مركز توزيع روزنامه ها و نشريات در اين شهرستان است گرفتار آتش شد و جز خاكستر روزنامه ها چيزي از آن باقي نماند و با تلاش كسبه محل و نيز مأموران آتش نشاني پس از نيم ساعت، آتش سوزي مهار شد.
بنابر اعلام اداره آتش نشاني تكاب علت اين حادثه نشست گاز از كپسول گاز مايع عنوان شده و براساس برآورد اوليه بيش از پنجاه ميليون ريال به اين دكه مطبوعاتي خسارت وارد شده است.
گفتني است خرابي و وجود اشكال در كپسول گاز مايع عامل افزايش حريق بوده است.
اين دكه مطبوعاتي متعلق به قديمي ترين و نخستين نماينده و خبرنگار مطبوعات در شهرستان تكاب است كه از سال 1359 در زمينه توزيع و پخش روزنامه هاي كثيرالانتشار و نشريات سراسري و محلي فعاليت مي كند.
 


حوادث كوتاه از كشور

تصادف زنجيره اي در ايلام
خبرگزاري فارس: بر اثر برخورد 3 دستگاه خودروي اتوبوس، كاميون و وانت پيكان در محور ارتباطي دهلران- انديمشك يك نفر جان خود را از دست داد و 10 نفر ديگر زخمي شدند. كارشناسان انحراف به چپ كاميون را علت وقوع اين تصادف اعلام كردند.
كشف كالاي احتكاري
ايرنا: فرمانده انتظامي استان سمنان از كشف انواع لوازم خانگي و مواد غذايي احتكار شده به ارزش بيش از 9 ميليارد ريال در اين استان خبر داد.
در اين ارتباط 51 دستگاه يخچال، 34 دستگاه ماشين لباسشويي، 86 دستگاه انواع تلويويزن، 21 دستگاه ماشين ظرفشويي، 70 دستگاه سينماي خانواده و بيش از 10 دستگاه بخاري كه در چند انبار احتكار شده بود، كشف شد.
كشف آزمايشگاه مواد مخدر
اهواز-خبرنگار كيهان: در پي كسب خبري مبني بر وجود كارگاه ساخت مواد مخدر در حوزه استحفاظي كلانتري 15 آبادان، مأموران اين كلانتري در يك عمليات ضربتي با حضور در آزمايشگاه ياد شده تصاوير مواد مخدر و اسباب ساخت مواد مخدر را كشف و ضبط و 4 نفر را توقيف كردند.
توقيف شناور حامل مشروبات الكلي
جاسك- خبرنگار كيهان: فرمانده پايگاه درياباني جاسك گفت: تعداد 8 هزار و 970بطري مشروبات الكلي از يك فروند شناور در آب هاي اين شهرستان كشف شد. لنج مذكور از يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس بارگيري شده و به مقصد جاسك در حركت بود. در اين ارتباط 8 نفر دستگير و تحويل مقام قضايي شدند.
در ره منزل ليلي كه خطرهاست در آن!
خوراسگان- خبرنگار كيهان: جواني كه به همراه مادرش براي خواستگاري با موتورسيكلت روانه روستاي محل سكونت عروس شده بود، در نزديكي روستا با يك دستگاه خودرو بشدت برخورد كرد و در پي اين حادثه راكب موتور در دم جان باخت و مادرش به بيمارستان انتقال يافت.
مرگ بر اثر گازگرفتگي
خوراسگان- خبرنگار كيهان: در يكي از روستاهاي اطراف خوراسگان مرد جواني كه در غياب همسر و فرزندانش به حمام رفته بود، بر اثر استنشاق گاز آبگرمكن ديواري جان خود را از دست داد. اعضاي خانواده پس از چند ساعت از مرگ وي مطلع شدند.
مرگ جوان فومني
رشت-خبرنگار كيهان: جوان 26 ساله اهل روستاي اشكلن شهرستان فومن هنگام صافكاري خودرو بر اثر انفجار مخزن گاز جوش كاربيت كشته شد. در اين حادثه مردي 35 ساله هم زخمي شد.
دستگيري سارقان احشام
اصفهان- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان تيران و كرون استان اصفهان از دستگيري 11 تن از سارقان احشام در اين شهرستان خبر داد و گفت: متهمان تاكنون به 24 فقره سرقت اعتراف كرده اند.
متهمان به 24 فقره سرقت احشام شامل ، 67 رأس گوسفند، انواع طلاجات، فرش، وجوه نقد و كارت سوخت اعتراف كردند. 11 تن ياد شده از سارقان سابقه دار و حرفه اي بودند كه شبانه به منازل و دامداري روستاها در اين شهرستان وارد مي شدند و اقدام به سرقت احشام و اموال آنان مي كردند.
 


مترودرايام تاسوعا و عاشوراي حسيني رايگان است

شركت بهره برداري مترو تهران و حومه اعلام كرد كه در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، خدمات رساني در اين ناوگان رايگان است.
مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه ضمن تسليت فرا رسيدن ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) اعلام كرد براي تكريم و رفاه حال عزاداران حسيني، خدمات رساني شبكه مترو تهران و حومه در همه خطوط طي روزهاي شنبه و يكشنبه چهارم و پنجم آذرماه (تاسوعا و عاشوراي حسيني) رايگان است.
 


مراكز معاينه فني خودرو بيهقي و الغدير روز جمعه باز است

همزمان با ايام سوگواري سيدالشهداء(ع) مراكز معاينه فني خودرو بيهقي و الغدير روز جمعه پذيراي مراجعان خواهند بود.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران، بنا به نياز بسياري از شهروندان روز جمعه 3 آذر ماه مراكز مكانيزه معاينه فني بيهقي و الغدير از ساعت 8 صبح لغايت 14 پذيراي مراجعه كنندگان مي باشند. لذا به آن دسته از صاحبان خودرو كه تاكنون به مراكز معاينه فني مراجعه نكرده اند توصيه مي شود در اين روزها كه مراكز معاينه فني خلوت بوده و حداكثر زمان لازم براي اخذ برگ معاينه فني 5 تا 8 دقيقه مي باشد به اين مراكز مراجعه و نسبت به انجام وظيفه شهروندي خود در جهت كاهش آلودگي هوا و افزايش ايمني تردد اقدام نمايند تا به زودي گرفتار صف هاي طولاني
نشوند.
تنها مدرك مورد نياز براي انجام معاينه فني اصل كارت يا سند خودرو مي باشد .
 


آذرخش لنج تجاري را دچار حريق كرد

مدير اداره بنادر و دريانوردي بندرلنگه گفت: يك فروند لنج تجاري در اثر آذرخش، دچار آتش سوزي شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از بندرعباس، اسماعيل مكي زاده سه شنبه با اعلام اين خبر به خبرنگاران اظهار داشت: اين لنج تجاري 400 تني حامل 25 هزار و 470 حلقه لاستيك وارداتي از امارات متحده عربي بود كه در اثر اين سانحه به طور كامل در آتش سوخت.
وي ميزان خسارات وارده به اين لنج را 10 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: با تلاش شناورهاي نجات دهنده و ماشين هاي آتش نشاني از سرايت آتش سوزي به ديگر شناورها جلوگيري شد.
به گفته اين مقام مسئول اين حادثه تلفات جاني نداشته است.
 


واژگوني اتوبوس دانش آموزان در گچساران

 14 مصدوم بر جاي گذاشت

مدير روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان كهگيلويه و بويراحمد از واژگوني يك دستگاه اتوبوس در منطقه «خان احمد» گچساران در محور «نورآباد-گچساران» خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، محمدرضا قنبري با اعلام خبر فوق افزود: اين واژگوني كه صبح ديروز اتفاق افتاد، منجر به مصدوم شدن 14 نفر از مسافران اتوبوس شده است.
وي با بيان اين مطلب كه اين اتوبوس با 40 دانش آموز دختر در قالب كاروان راهيان نور از استان سيستان و بلوچستان به سمت مناطق عملياتي جنوب در حركت بود، اظهار كرد: اين تصادف ظهر ديروز چهارشنبه، يكم آذرماه در يك پيچ در منطقه «خان احمد» گچساران رخ داد.
وي افزود: از 14 نفر مصدوم حادثه يك نفر راننده اتوبوس، يك نفر سرپرست كاروان و 12 نفر ديگر دانش آموزان بودند كه دو نفر از مصدومان سرپايي درمان و مرخص شدند و حال دو نفر ديگر نيز وخيم است.
قنبري اضافه كرد: چهار دستگاه آمبولانس اورژانس 115 و يك دستگاه آمبولانس هلال احمر به همراه نهادهاي امدادي به محل تصادف اعزام شدند.
 


كشف 13 تن سيم برق مسروقه در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان بهبهان استان خوزستان از دستگيري 3 باند سارقان سيم برق و كشف 13 تن سيم برق مسروقه در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ سيدمحسن تقي زاده در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت هاي متعدد سيم برق در چند ماه اخير در اين شهرستان، رسيدگي و بررسي به اين موضوع در دستور كار مأموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما اين مقام انتظامي بيان داشت: مأموران پليس آگاهي با تشكيل تيم هاي ويژه پيگيري سرقت هاي سيم برق و با انجام كارهاي اطلاعاتي موفق به شناسايي 2 باند سارقان سيم برق شدند.
سرهنگ تقي زاده در خصوص دستگيري باند اول افزود: مأموران پليس اين باند 3 نفر را كه در حوزه استحفاظي پاسگاه انتظامي بخش نشان اين شهرستان اقدام به سرقت مي كردند را شناسايي و با هماهنگي با مقام قضايي در يك عمليات ضربتي 3 نفر از اعضاء اين باند را دستگير كردند.
وي در رابطه با دستگيري باند دوم گفت: كارآگاهان پليس آگاهي باند دوم سارقان سيم برق را كه در حوزه استحفاظي بخش زيدون اين شهرستان اقدام به سرقت سيم هاي برق مي كردند را پس از شناسايي، آنها را دستگير كردند.
اعضاء اين باند 3 نفره ساكن شهرستان گچساران استان خوزستان بودند، كه با يك دستگاه خودرو پژو پارس اقدام به سرقت سيم هاي برق در اين شهرستان مي كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بهبهان در ادامه تأكيد كرد: مأموران پليس در بازرسي محل مخفيگاه متهمان، موفق به كشف 5 تن سيم برق مسروقه شدند، همچنين متهمان دستگير شده در بازجويي فني و تخصصي پليس به 30 فقره سرقت سيم برق معترف شدند.سرهنگ تقي زاده فرمانده انتظامي شهرستان بهبهان در ادامه خاطر نشان كرد: در اين راستا دو دستگاه خودرو و تجهيزات لازم براي سرقت سيم برق كشف و ضبط و 6 نفر سارق دستگير كه با تشكيل پرونده قضايي جهت سير مراحل قانوني راهي مراجع قضايي شدند.
وي همچنين از دستگيري باند ديگري در همين رابطه خبر داد و گفت: اين باند سارقان 5 نفره بودند كه مأموران پليس پس از شناسايي محل مخفيگاه متهمان، با هماهنگي مقام قضايي، در يك عمليات ضربتي، اعضاء اين باند 5 نفره را دستگير و مقدار 8 تن سيم برق مسروقه را كشف و ضبط كردند.

 


تانكر حامل قير در آتش سوخت

مديرعامل سازمان آتش نشاني بجنورد از آتش گرفتن تانكر 7 هزار ليتري قير خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي آتش نشاني بجنورد، علي گودرزي اظهار داشت: با مشاهده دود غليظ از چند كيلومتري، 6 گروه اطفاي حريق از سه ايستگاه به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: اين حادثه در محور بجنورد اسفراين و در يكي از شركت هاي توليدي مصالح ساختماني به وقوع پيوست كه علت آن توسط كارشناسان اين سازمان در دست بررسي است.
گودرزي گفت: آغاز آتش سوزي از تانكر قير و گسترش آن به محل كارگاه باعث شده بود تا يك خودروي پژو 405 به همراه ديگر تجهيزات خودرويي و كارگاهي نيز در آتش بسوزند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني گفت: نزديك شدن به تانكر شعله ور شده به سبب حرارت بسيار بالا مشكل بود تا جايي كه دست يكي از آتش نشانان از شدت حرارت دچار سوختگي و تاول زدگي جزئي شد.
وي در پايان گفت: اكيپ هاي اطفاي حريق با حمله به سمت حريق از چند قسمت موفق به مهار و اطفاي حريق شدند.

 


فرمانده مرزباني خبر داد

دستگيري 53 متجاوز مرزي در مرزهاي كشور

معاون اجتماعي فرمانده مرزباني ناجا از دستگيري 53 متجاوز مرزي در مرزهاي كشور خبر داد.
سرهنگ احمد نيكوفرد در گفت وگو با ايسنا دراين باره گفت: مرزبانان مستقر در مرزهاي سراسر كشور، 53 متجاوز مرزي كه قصد ورود به خاك كشور را داشتند دستگير كردند.
وي با بيان اينكه در اين مدت 9 عابر غيرمجاز نيز توسط مرزبانان دستگير شده اند، گفت: افراد دستگير شده پس از انتقال به مقر انتظامي و تشكيل پرونده، براي ادامه روند رسيدگي به جرم، روانه دادسرا شدند.
معاون اجتماعي فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينكه عبور و مرور در مرز قوانيني دارد كه همگان بايد به آن پايبند باشند، گفت: افرادي كه قصد تردد در مرزهاي كشور را دارند، بايد تابع قوانين جمهوري اسلامي باشند و بديهي است كه مرزبانان با قانون شكنان و متجاوزان مرزي برخورد خواهند كرد.
 


عامل حادثه تروريستي بمبئي

تنها بازمانده عمليات تروريستي سال 2008 بمبئي كه در آن 166 نفر كشته شدند، به دار آويخته شد.
به گزارش مهر به نقل از رويترز، دولت هند صبح ديروز «محمد اجمل قصاب» را به دار آويخت.
«محمد اجمل» يك شهروند پاكستاني بود كه در سال 2008 به همراه چند نفر ديگر در ايستگاه راه آهن شهر بمبئي به سوي مردم آتش گشودند. در اين حادثه 166 نفر كشته شدند و از جمع عاملين اين حادثه تروريستي فقط محمد اجمل زنده ماند.
تصاوير ويديوئي موجود از روز حادثه محمد اجمل را در حالي كه يك تي شرت سياه رنگ به تن دارد نشان مي دهد كه بوسيله يك اسلحه AK-47 به سوي مردم شليك مي كند.
 


رسوايي اخلاقي مجري مشهور

دستگاه قضايي فرانسه يك مجري مشهور سابق تلويزيون سوئيس را به اتهام تجاوز به پسر بچه هاي كم سن و سال محاكمه كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، «پاتريك آلن باخ» احتمال دارد در جلسه دادگاه جزايي بور آن برس در شرق فرانسه به ده سال حبس محكوم شود.
وي كه 67 سال دارد از چند سال پيش تاكنون در روستايي در شرق فرانسه زندگي مي كند و به عنوان مشاور شهرداري مشغول است.
پاتريك آلن باخ در سوئيس مدتها اجراي يك برنامه تلويزيوني را برعهده داشت.
دستگاه قضايي فرانسه اوايل سال 2010 پس از دريافت هشداري از جانب سوئيس به خاطر ثبت يك سري شكايت در اداره پليس تحقيق درباره پرونده وي را آغاز كرده بود.
 


ركورد چندش آور !

يك مرد آمريكايي توانست به دليل داشتن بلندترين ناخن جهان در كتاب ركوردهاي جهاني گينس نام خود را به ثبت برساند.
«ملوين» كه مجموع طول ناخن هاي انگشتان دستانش 9 متر و 85 سانتي متر ثبت شده است، توانست در اين كتاب ركورددار شود.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، «ملوين» پس از آن كه در ماه مه سال 2009 ميلادي در ايالت «ميشيگان» به اين عنوان دست يافت، در دسامبر همان سال فوت كرد.
 


رسوايي جديد مرداك

شركت رسانه اي «نيوز كورپوريشن» كه در سال 2005 عكس هايي از صدام حسين رئيس جمهور پيشين عراق با «لباس زير» منتشر كرده بود، به پرداخت پول به يك سرباز آمريكايي براي به دست آوردن اين عكس ها متهم شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ايلاف؛ روزنامه «سان» و «نيويورك پست» وابسته به شركت رسانه اي «نيوز كورپوريشن» در سال 2005 عكس هايي از صدام منتشر كردند كه رئيس جمهور سابق عراق را با لباس زير نشان مي داد. روزنامه ديلي تلگراف با بيان اينكه روزنامه سان از طريق يكي از عكاسان خود توانسته تصاوير برهنه صدام حسين را در ايالت كاليفرنيا آمريكا از اين سرباز بخرد، مالك اصلي اين تصاوير را روزنامه نيويورك پست متعلق به روپرت مرداك دانست.
به گزارش خبرگزاري فاكس نيوز سخنگوي نيروهاي خارجي مستقر در عراق گفته است كه اين تصاوير احتمالا در زماني كه صدام در سال 2004 در اختيار اين نيروها بود، گرفته شده است.
به گفته سايت آمريكايي «ديلي پست» هزينه اين اقدام در آمريكا از سوي شركت «نيوز كورپوريشن» پرداخت شده است.
براساس اين گزارش حتي جورج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا هم پس از انتشار اين تصاوير بسيار ناراحت شد و درخواست كرد كه درباره اين اقدام تحقيق شود. اما اين تحقيق به هيچ نتيجه اي نرسيد اما سر دبير روزنامه «سان» در آن زمان به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفته بود كه «اين روزنامه براي دست يابي به اين تصاوير تنها 500 پوند (900 دلار) پرداخت كرده است.»
گفتني است كه پرداخت هرگونه پول براي دريافت اطلاعات در انگليس و آمريكا جرم به شمار مي رود و مجازات قانوني دارد.
 


فقيرترين ايالت آمريكا

ايالت كاليفرنيا به فقيرترين ايالت در آمريكا تبديل شده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي در حالي كه كاليفرنيا به مهد سينماي آمريكا هاليوود و ايالت ميلياردرها شهرت دارد، آمارهاي جديد نشان مي دهد اين ايالت، فقيرترين ايالت آمريكا نيز هست.ارقام اداره ملي آمار آمريكا حكايت دارد، ميزان فقر در كاليفرنيا حدود 25 درصد است در حالي كه اين رقم در گذشته فقط 16درصد بوده است. بر اين اساس از هر چهار نفر در اين ايالت يك نفر فقير است.
كارشناسان مي گويند هزينه بالاي زندگي در كاليفرنيا مهمترين علت افزايش شديد ميزان فقر است. در اين ميان رنگين پوستان به ويژه آفريقايي و لاتين تباران بيش از بقيه فقير دارند. بسياري از ثروتمندان و سرمايه داران با خريد زمين ها و ساخت برجهاي بلند، بسياري از فقرا و قشرهاي كم درآمد را بي خانمان كرده اند.
در اين ميان رنگين پوستان كه بيشترين درصد قشر فقير جامعه كاليفرنيا را تشكيل مي دهند، از نظر سلامت و بهداشت در سطح پايين تري قرار دارند.كارشناسان مي گويند يكي از علل گسترش فقر در كاليفرنيا خودداري مقامات از دادن حق شهروندي به مهاجران در اين ايالت است به ويژه كه بسياري از دانشجويان مهاجر هستند.
آمارها حاكي است نابرابري درآمدي در كاليفرنيا بالاترين ميزان را در كل آمريكا دارد. حتي با وجود بحران اقتصادي، ثروتمندان جامعه درآمدشان بيشتر شده است در حالي كه قشر متوسط و فقير روز به روز فقيرتر مي شوند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10