(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 2  آذر  1391 - شماره 20364

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روي سخن با كه بود ؟! (يادداشت روز)
ابر گريان (به جاي گفت و شنود)
كدخدايي:
اصلاح طلبان براي انتخابات شرط بگذارند مي گوئيم خداحافظ
نماينده ايران دبيركل دي 8 شد
آمانو: تحريم ها تأثيري بر غني سازي در ايران نداشته است
حضور رئيس جمهور در اجتماع عزاداران حسيني
نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله امامي كاشاني برگزار مي شود
سران اسرائيل از ايران مي ترسند كه مثل موش به سوراخ خزيدند (خبر ويژه)
واشنگتن پست: جنگ غزه بي ترديد به نفع ايران پيش مي رود (خبر ويژه)
ناراحتي مهره سازمان سيا از نفوذ عميق ايران در ميان مردم عراق (خبر ويژه)
محاسبات غرب خطا بود فشارها عليه ايران كارگر نشد (خبر ويژه)
بي بي سي: حماس پيروز جنگ غزه است (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان
آخرين خبر
برقراري آتش بس ميان حماس و رژيم صهيونيستي


روي سخن با كه بود ؟! (يادداشت روز)

مولاي ما...! بعدازظهر آن روز را به خاطر داريد؟... ساعتي قبل از آن كه «سر» بدهيد، نداي «هل من ناصر ينصرني» سر داديد. وقتي صدايتان در فضاي غم گرفته كربلا پيچيد، شيطان انگشت حيرت به دندان گزيد كه فرزند رسول خدا(ص) را چه مي شود؟ چه كسي را به ياري مي طلبد؟! در اين سو كه يارانش همه به خون غلتيده اند و در آن سوي دشمنانش با شمشيرهاي آخته به ريختن خونش ايستاده اند، پس، حسين روي سخن با كه دارد؟ و در اين صحراي داغ و تب دار، كدام لبيك را انتظار مي كشد؟! شايد شنيده بود كه اگر در «منا» ماجراي ذبح اسماعيل با «فديناه بذبح عظيم» خاتمه يافته ولي در كربلا سخن از «ان الله شاءأن يراك قتيلا» در ميان است. شيطان گيج شده بود، ساعتي بيشتر از حيات اين جهاني حسين باقي نمانده است ولي او نداي «هل من ناصر» بر لب دارد! فرزند زهرا، با كه سخن مي گويد؟ و كدام جماعت را به ياري مي طلبد؟! اينجا كه كسي نيست! شيطان نمي دانست- و حراميان نيز- كه كربلا سرزميني است به پهناي همه سرزمين ها و عاشورا، روزي است به درازاي همه روزها. نمي دانست كه كربلا آغاز راه است و عاشورا شروع ماجرا. تو اما، مي دانستي چه كرده اي، مولاي ما...
نداي آن روز تو در گوش زمان پيچيد و همه جا به گوش كربلايي هايي رسيد كه آن روز به كربلا نرسيده بودند و عاشورائياني كه سال ها بعد از عاشوراي سال 61 هجري ديده به جهان گشوده بودند. از آن روز به بعد هر كه نداي آن روز تو را مي شنيد، لبيك گويان به سوي تو مي دويد. بر شمار پيروان تو همه روزه افزوده مي شد و دشمنان آن روزهاي تو نيز تكثير مي شدند. اين گردونه با هر دو طايفه حسيني ها و يزيدي ها چرخيد و چرخيد تا به عصر خميني رسيد. دو سپاه بارديگر روبروي هم ايستادند و باز هم عاشورا بود كه اين بار در كربلاي ايران به تكرار مي نشست. اين بار اما، داستان ديگري در ميان بود و پايان ماجرا به گونه اي متفاوت از عاشوراي سال 61 رقم خورده بود. عاشورا بود، ولي غلبه با يزيديان نبود. كربلا بود، اما قرار نبود «دارها برچيده و خون ها بشويند» و خبر پيروزي! خود را به «كاخ سبز» آن روز كه امروز به «كاخ سفيد» تغيير نام داده است، برسانند.
ميان دو سپاه، باز هم مانند عاشوراي سال 61 هجري كارزاري تمام عيار درگرفت و باز هم دو سپاه درهم آويختند و از يكديگر گريبان به تخاصم كشيدند. به زعم دشمن قرار بود- و محاسبات مادي نيز بر آن گواه بود- كه طومار عاشورائيان عصر خميني هم با اولين حمله يزيديان درهم پيچيده شود و باز هم مانند عاشوراي سال 61، عرصه براي تاخت و تاز دشمن خالي شود. اما، عاشوراي عصر خميني نه يك روز، كه 33 سال به درازا كشيده است و دو حريف با هم به گردنه اي سخت و نفسگير رسيده اند. و اين در حالي است كه عاشورائيان امروز بر فراز اين گردنه، هر روز نفس تازه مي كنند و حريف را- به اعتراف خود- از نفس انداخته اند. تا آنجا كه برژينسكي، مشاور امنيتي ارشد آمريكا در شوراي راهبردي آتلانتيك براي ابرقدرت 2001 كه ايران اسلامي آن را به دره 2011 كشيده است تاسف مي خورد. اوليوت كوهن- استراتژيست آمريكايي- در گزارش «امريكن اينترپرايز» مي نويسد «دكترين پايان تاريخ فوكوياما را به فراموشي بسپاريد كه مي گفت آغاز هزاره سوم، آغاز فراگيري ليبرال دموكراسي آمريكايي در جهان است. چرا كه امروزه در نخستين سال هاي هزاره سوم، شاهد حضور قطب قدرتمند اسلام هستيم». نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در نشست كميسيون سياست خارجي سناي آمريكا با وحشت اعتراف مي كند به هر طرف نگاه مي كنم، خميني و خامنه اي را مي بينم كه در جاي جاي خاورميانه خيمه زده اند... همه جا سخن از تولد قطب قدرتمندي به نام اسلام و با پرچم شيعه است. هيچ روزي نمي گذرد كه در تفسيرها و تحليل هاي حريف، سخني از اين قطب قدرتمند در ميان نباشد. اوليوت كوهن يا جيمز ولسلي- ترديد از نگارنده است- در تشريح و توضيح اين قطب قدرتمند مي گويد؛ الگويي كه خميني(ره) برجاي نهاده را نبايد با هيچ الگوي اسلامي ديگر، مثلا دولت عثماني در تركيه و يا اسلام حاكم در عربستان مقايسه كرد. اين الگو- اشاره به الگوي انقلاب اسلامي- بعد از پيدايش، در يك جنگ تمام عيار 8 ساله در مقابل همه قدرت هاي غربي و منطقه اي ايستاد. همين الگو وقتي به لبنان رسيد، حزب الله را پديد آورد. در فلسطين، انتفاضه را آفريد. در تركيه لائيك، نجم الدين اربكان اسلامگرا را به قدرت رسانيد (آن روزها هنوز انقلاب هاي اسلامي در منطقه شكل نگرفته بود و اوليوت كوهن يا جيمز ولسلي از طوفاني كه امروزه طومار غرب و حاكمان دست نشانده آنان را درهم پيچيده است باخبر نبودند) و اما، امروزه، عقبه هاي استراتژيك حريف در منطقه، مصر، يمن، تونس، ليبي و... نه فقط از دست حريف خارج شده است بلكه به نفع انقلاب اسلامي تغيير ماهيت داده است و به قول آقاي حسنين هيكل، سردبير كهنه كار و معروف روزنامه مصري الاهرام؛ «ايراني ها دو بار به مديترانه آمدند. بار اول در دوره هخامنشيان و با زور اسلحه و قواي نظامي. آن بار دوام زيادي نياوردند، چرا كه فقط سرزمين ها را تسخير كرده بودند و بار دوم در دوران انقلاب اسلامي، اين دفعه اما، ماندگارند زيرا، بر دل ها حكومت مي كنند»...
امروز سيدحسن نصرالله از موضع اقتدار اعلام مي كند پهپادي كه ورود آن به آسمان فلسطين اشغالي، دولتمردان رژيم كودك كش اسرائيل را به وحشت انداخته است، ساخت ايران بوده است و نه فقط اولين پهپاد اعزامي نبوده بلكه آخرين آنها نيز نخواهد بود. فرمانده عملياتي جهاد اسلامي فلسطين در مقابل دوربين شبكه هاي تلويزيوني غرب ظاهر مي شود و با اقتدار و افتخار مي گويد «تسليحاتي كه در جنگ اخير غزه به كار گرفته ايم و اسرائيل را به وحشت انداخته است، از فشنگ تا موشك هديه جمهوري اسلامي ايران است...» و حضرت آقا به صراحت مي فرمايند؛ جمهوري اسلامي ايران در جنگ 33 روزه و 22 روزه حزب الله لبنان و حماس با اسرائيل، دخالت داشته است و تاكيد مي كنند از هر گروه و جنبش و نهضتي كه به مقابله با اسرائيل برخيزد حمايت مي كنيم.
8 روز قبل، اسرائيل كه در جنگ 22 روزه سال 2008 شكست سختي از حماس خورده بود بار ديگر حمله همه جانبه اي را به غزه آغاز كرد. ساعتي بعد از آغاز حمله، سخنگوي رژيم صهيونيستي بر صفحه تلويزيون حاضر شد و خطاب به صهيونيست هاي ساكن فلسطين اشغالي اعلام كرد «اين بار جنگ ما با حماس دستكم 7 هفته- 49 روز- به طول مي انجامد» و در توضيح علت آن گفت «اين بار تصميم گرفته ايم حماس را براي هميشه از ميان برداريم»!... اسرائيل اما، فقط سه روز بعد، وقتي با مقاومت جانانه حماس و جهاد اسلامي روبرو شد، به دريوزگي آتش بس رفت. همان روز نشريه نوول ابزرواتور فرانسه به نقل از يك مقام رژيم صهيونيستي كه نخواسته بود نامش فاش شود نوشت «تصور مي كنم نتانياهو به نيابت از ايران در حال نابودي اسرائيل است. نمي دانم چرا آقاي نتانياهو، قدرت افزايش يافته حماس نسبت به سال 2008 را كه برگرفته از قدرت موشكي و اطلاعاتي ايران است، فراموش كرده است»! و شيمون پرز رئيس جمهور رژيم صهيونيستي در ملاقات با توني بلر، نخست وزير سابق انگليس گفت «تلاش پرزيدنت مرسي قابل تقدير است اما، حماس از رئيس جمهور مصر پيروي نمي كند. تصميم گيرنده ايران است».
ديشب شبكه تلويزيوني CNN در تماس مستقيم با بيت المقدس سخنان نتانياهو درباره آتش بس را پخش مي كرد. كاش صدا و سيماي خودمان حالت به شدت تحقير شده او را همراه با اظهارات متكبرانه 8 روز قبل وي پخش كند و اين دو حالت را براي مردم شريف ايران و ساير ملت هاي مسلمان به مقايسه بنشيند. چه تكبري داشت 8 روز قبل و چه حقارتي دارد امروز.
امروز در همه جاي جهان، نسيم حيات بخش و رهايي آفرين به پرچم شيعه مي وزد. پرچمي كه نام مبارك امام حسين عليه السلام و كربلا و عاشورا و 11 امام شهيد با تاريخي خونبار، اما برخاسته از متن بي تحريف و خالي از بدعت اسلام ناب محمدي(ص) بر آن نقش بسته است. خداي سبحان و مهربان بر درجات امام راحل ما بيفزايد كه از عاشورا برخاست و پرچم از كف افتاده كربلا را بار ديگر برافراشت، تا راهيان راه حسين(ع) و عاشورائياني كه به عاشورا نرسيده بودند، راه گم نكنند و از كربلاي سال 61 هجري تا كربلاهاي ايران، عراق، افغانستان، لبنان، فلسطين، مصر، ليبي، يمن، تونس، بحرين و در آينده اي نه چندان دور، تركيه، عربستان، عمان، اردن، مغرب، الجزاير و... خوش به نشان راه بسپارند.
مولاي ما! اگرچه از عصر عاشوراي آن روز تا عصر حاضر و براي هميشه تاريخ، پيروانت در سوگ شما به عزا نشسته و مي نشينند و با چشم هاي اشكبار و دل هاي داغدار «يا ليتني كنت معكم» مي گويند ولي نمي توانيم اين احساس روحبخش را پنهان كنيم كه اين روزها جهان اسلام در سايه عاشورا و كربلاي شما به پرافتخارترين دوران حيات خود رسيده است. چه كسي باور مي كرد؟ آقاي ما...!

حسين شريعتمداري
 


ابر گريان (به جاي گفت و شنود)

امروز كه در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني(ع) هستيم و جهان اسلام در عزاي آن امام بزرگوار به سوگ نشسته است، اين ستون را در همراهي با عزاداران حسيني(ع) به قطعه اي از ترجيع بند معروف محتشم كاشاني اختصاص مي دهيم؛
روزي كه شد به نيزه سر آن بزرگوار
خورشيد سر برهنه برآمد ز كوهسار
موجي به جنبش آمد و برخاست كوه كوه
ابري به بارش آمد و بگريست زار زار
گفتي تمام زلزله شد خاك مطمئن
گفتي فتاد از حركت چرخ بي قرار
عرش آن زمان به لرزه درآمد كه چرخ پير
افتاد در گمان كه قيامت شد آشكار
آن خيمه اي كه گيسوي حورش طناب بود
شد سرنگون ز باد مخالف حباب وار
جمعي كه پاس محملشان داشت جبرئيل
گشتند بي عماري و محمل شترسوار
با آن كه سر زد آن عمل از امت نبي
روح الامين ز روح نبي گشت شرمسار
وانگه ز كوفه خيل الم رو به شام كرد
نوعي كه عقل گفت قيامت قيام كرد
 


كدخدايي:

اصلاح طلبان براي انتخابات شرط بگذارند مي گوئيم خداحافظ

سخنگوي شوراي نگهبان شرط گذاري براي انتخابات را بي معنا خواند و گفت: اگر اصلاح طلبان براي شركت در انتخابات شرط بگذارند به آنها مي گوئيم خداحافظ.
عباسعلي كدخدايي در مورد وضعيت حضور اصلاح طلبان در انتخابات و برخي شرايطي كه از سوي تعدادي از آنان عنوان مي شود، گفت: شرط گذاري آنها خيلي بي معنا است. هر كسي كه علاقه اي به نظام داشته و به آرمانهاي آن اعتقاد داشته باشد در هر زماني مي تواند ورود كند تا باري از روي دوش نظام بردارد. اينكه هر دفعه بخواهند شرطي را براي نظام بگذارند ما هم عطايش را به لقايش مي بخشيم و به آنها مي گوئيم خداحافظ و زحمتي به خودتان ندهيد تا براي نظام شرط گذاري كنيد. ما نبايد از نظام طلبكار باشيم نظام از ما طلبكار است.
سخنگوي شوراي نگهبان درباره نقش آفرينان در فتنه 88 نيز تصريح كرد: كساني كه در فتنه 88 نقش داشتند را مردم نمي پذيرند. آنها به صورت نظام چنگ زدند و الان براي پذيرش خودشان شرط مي گذارند. اين گونه شرط ها خلاف عقل، منطق و اخلاق است. كسي به آنها نيازي ندارد و كساني كه در فتنه 88 دخيل بودند انتظار نداشته باشند كارت دعوتي براي آنها به منظور شركت در انتخابات ارسال شود.
اما اينكه بخواهيم هر كسي را در اين چارچوب قلمداد كنيم درست نيست بلكه ما رفتارها و شرايط را با قانون تطبيق مي دهيم و هر كسي كه منطبق با قانون باشد اجازه وجود خواهيم داد.
وي با اشاره به حضور برخي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم، گفت: شوراي نگهبان در چارچوب قانون عمل مي كند و نگاه اين شورا حزبي و جناحي نيست و خط قرمز آن قانون اساسي، رهبري و نظام است.
كدخدايي كه با خبرگزاري «مهر» گفت و گو مي كرد درباره محكومين فتنه 88 و برائت از فتنه نيز گفت: آنهايي كه محكوميت دادگاهي دارند كه تكليفشان مشخص است اما الزاما همه اين طور نيستند. برخي هم در اظهاراتشان صراحتا گفتند كه ما بخش هايي از قانون اساسي را قبول نداريم. اين افراد نبايد انتظار داشته باشند كه قانون هم آنها را قبول داشته باشد.
طبعا اين رفتارها و گفتارها ناشي از اعتقاد افراد است. اينكه يكي مي گويد من شوراي نگهبان را قبول ندارم چطور مي تواند در چارچوب قانون اساسي عمل كند. وقتي گفته مي شود من ولايت فقيه را قبول ندارم چطور مي خواهد پاسدار قانون باشد؟ رفتار و گفتار افراد ملاك بررسي هاي صلاحيت افراد در شوراي نگهبان است.
-اعلام برائت مي تواند موجبي باشد براي رفع بخشي از اين اتهامات ولي اينكه آيا حائز بقيه شرايط است يا خير بايد بعدا بررسي شود.
توضيح درباره طرح اصلاح قانون انتخابات
كدخدايي در اين مصاحبه توضيحاتي نيز درباره طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري در مجلس شوراي اسلامي ارائه كرد.
وي با رد رايزني ميان مجلس و شوراي نگهبان در اين مورد، گفت: قوانين مجلس نمي تواند اختيارات شوراي نگهبان را محدود كند و به همين خاطر اعضاي شوراي نگهبان زياد موافق اين موضوع نيستند.
كدخدايي اصل 115 را درباره شرايط نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري كافي خواند و تاكيد كرد: تشخيص رجل سياسي و مذهبي بر عهده اعضاي شوراي نگهبان است و نبايد تغييري در آن ايجاد شود.
 


نماينده ايران دبيركل دي 8 شد

سيدعلي محمد موسوي مدير كل اقتصادي وزارت امور خارجه كشورمان به عنوان دبير كل جديد سازمان همكاري هاي اقتصادي هشت كشور اسلامي (دي 8) انتخاب شد.
در نشست شوراي وزيران سازمان همكاري هاي اقتصادي هشت كشور اسلامي (دي 8) كه در اسلام آباد پاكستان در حال برگزاري است، ايران به عنوان دبير كل جديد معرفي و از كشور اندونزي به عنوان دبير سابق اين سازمان قدرداني شد، بدين ترتيب علي محمد موسوي از ابتداي سال 2013 به مدت چهارسال رهبري دبيرخانه سازمان دي 8 را برعهده خواهد داشت.
در همين حال، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه در پانزدهمين نشست شوراي وزيران سازمان همكاري هاي اقتصادي (دي 8) در آغاز سخنان خود در اين نشست با ابراز تأسف از تحولات اندوه بار و اقدامات غيرانساني رژيم صهيونيستي در كشتار برادران و خواهران مسلمان در غزه اقدام رژيم صهيونيستي در اين زمينه را به شدت محكوم كرد و برخورد مبتني بر استانداردهاي دوگانه با حقوق بشر در مناطق مختلف را مورد انتقاد قرار داد.
صالحي در اين نشست چالش هاي جهاني از قبيل فقر شديد، ناامني غذايي، آمار بالاي بيكاري، بار بدهي هاي خارجي و نبود كمك هاي مالي و تغييرات آب و هوايي، افزايش قيمت محصولات خام و محدوديت هاي تجاري را مورد توجه قرار داد و اين سازمان را براي تحرك بيشتر و اتخاذ اقداماتي هماهنگ به منظور يافتن پاسخي قاطع و مبارزه با اين مشكلات فرا خواند.
وزير امور خارجه كشورمان با تشريح اهداف سازمان همكاري هاي اقتصادي دي8 از جمله: بهبود موقعيت كشورهاي در حال توسعه در اقتصاد جهاني، تنوع و ايجاد فرصت هاي جديد در روابط تجاري، افزايش مشاركت در تصميم گيري در سطح بين المللي، و ارائه استانداردهاي بهتر زندگي، اظهار داشت: در تحقق اهداف سازمان در ارتباط با بخش خصوصي، بايد به تسهيل و ايجاد پروژه هاي مشترك براي رسيدن به اهداف سازمان در زمينه هاي همكاري بپردازيم و به تشويق جوامع كسب و كار در كشورهايمان به منظور مشاركت هر چه بيشتر آنها در فعاليتهاي دي8 اهتمام ورزيم.
همچنين رئيس جمهور كشورمان براي شركت در اجلاس سران گروه دي 8 چهارشنبه عازم اسلام آباد پاكستان شد.
رئيس جمهور هدف از سفر به اسلام آباد را شركت در اجلاس گروه دي 8 و پاسخ به دعوت رئيس جمهور پاكستان به منظور توسعه روابط دوجانبه عنوان كرد.
احمدي نژاد افزود: گروه دي 8، هشت كشور بزرگ اسلامي هستند كه به لحاظ اقتصادي و علمي و فرهنگي قدرتمند و اثرگذار است.
وي ادامه اداد: در اجلاس هاي قبلي تصميمات خوبي براي توسعه روابط هماهنگي در عرصه بين المللي گرفته شد و اين روابط در سال هاي اخير بين كشورهاي عضو دي8 رو به گسترش است.
رئيس قوه مجريه با توجه به تحولات امروز جهاني و نياز به هماهنگي و طراحي خط و مشي مشترك اجلاس اين دوره دي 8 اظهار كرد: گفت و گوهايي در اين اجلاس به تصميمات بزرگ و اثربخش براي توسعه همكاري ها و حضور مؤثر و هماهنگ كشورها در مناسبات جهاني منجر خواهد شد.
رئيس جمهور همچنين به روابط دوجانبه تهران و اسلام آباد اشاره كرد و گفت: رئيس جمهور پاكستان پس از سفر به ايران براي سفر به پاكستان از جمهوري اسلامي دعوت كرد كه پاسخ به اين دعوت است.
احمدي نژاد افزود: روابط ايران و پاكستان عميق است و هر دو از يك حوزه فرهنگي مشترك برخوردار و داراي اعتقادات و باورها و نگاه مشترك هستيم.
 


آمانو: تحريم ها تأثيري بر غني سازي در ايران نداشته است

مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه ايران با سرعت ثابتي در حال غني سازي اورانيوم است و تحريم هايي كه هدف از آن تعليق اين فعاليت هاست هيچ گونه تأثير آشكاري ندارند.
يوكيا آمانو، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي با تأييد ديدگاه بسياري از تحليلگران مبني بر اينكه افزايش فشار اقتصادي غرب بر ايران نتوانسته است مسير هسته اي آن را تغيير دهد در جمع خبرنگاران در پاريس در پاسخ به اين سؤال كه آيا تحريم ها تأثيري در متوقف كردن ايران داشته اند يا خير، گفت: ما در حال راستي آزمايي فعاليت ها در سايت هاي هسته اي ايران هستيم و هيچگونه تأثيري را نمي بينيم. براي مثال آنها در حال توليد اورانيوم با غناي 5 درصد و 20 درصد با سرعت ثابت هستند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، آمانو كه بازرسان شان به طور مرتب از تأسيسات هسته اي ايران بازديد مي كنند، افزود: تغييري صورت نگرفته است. ما مشاهده كرده ايم كه پيشرفت غني سازي ثابت بوده است و افزايش تدريجي و ثابتي در مقدار (اورانيوم) وجود داشته است.
آمانو اين اظهارات را يك روز قبل از نشست مقامات عالي رتبه كشورهاي عضو گروه 1+5 در بروكسل براي بررسي استراتژي شان در قبال ايران بيان كرد.
آژانس بين المللي انرژي اتمي كه وظيفه نظارت بر برنامه هاي هسته اي را در جهان دارد در جديدترين گزارش خود درباره برنامه هسته اي ايران اعلام كرد كه تهران نصب سانتريفيوژهاي غني سازي را در سايت زيرزميني فردو به پايان رسانده است.
علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفت وگو با رويترز گفت كه اين گزارش ثابت مي كند كه برنامه هسته اي تهران «منحصراً براي مقاصد صلح آميز است».
 


حضور رئيس جمهور در اجتماع عزاداران حسيني

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در عزاداري كاركنان نهاد رياست جمهوري حضور پيدا كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، رئيس جمهور در عزاداري كاركنان نهاد رياست جمهوري در ميدان شهداي دولت در مجموعه نهاد رياست جمهوري حضور يافت.
علاوه بر رئيس جمهور تني چند از اعضاي هيئت دولت، معاونين رئيس جمهور و كاركنان نهاد رياست جمهوري در اين مراسم حضور داشتند.
در اين مراسم پس از ذكر مصائب اهل بيت عصمت و طهارت توسط مداحان، حجت الاسلام والمسلمين اديب يزدي به بيان نكاتي در خصوص قيام حضرت امام حسين(ع) پرداخت.
 


نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله امامي كاشاني برگزار مي شود

همزمان با روز هشتم محرم نمازجمعه تهران به امامت آيت الله امامي كاشاني در دانشگاه تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي ستاد نمازجمعه تهران مراسم اين هفته نمازجمعه از ساعت 45:10در دانشگاه تهران آغاز مي شود و حجت الاسلام رئيسي معاون اول محترم قوه قضاييه در خصوص فلسفه قيام عاشورا و در منقبت سالار شهيدان سخنراني مي كند.
 


سران اسرائيل از ايران مي ترسند كه مثل موش به سوراخ خزيدند (خبر ويژه)

سفير سابق رژيم صهيونيستي در پاريس گفت: تهديد اصلي براي اسرائيل، ايران است نه كشورهاي عربي
مجري شبكه تلويزيوني فرانس24 با اشاره به سفر اخير اميرقطر به غزه و نزديكي دولت تركيه به جنبش حماس و سياست هاي ضداسرائيلي مقامات آنكارا اين پرسش را مطرح كرد كه آيا اسرائيل كه سالها تلاش مي كند حماس را از ايران دور كند اكنون مي تواند به هدفش برسد؟ فرادي ايتن در پاسخ گفت: تل آويو اميدوار است كه چنين اتفاقي رخ دهد. اميدوارم كه اين همگرايي ميان كشورهاي مذكور اتفاق بيفتد اما آنچه كه تهديد به شمار مي رود ايران شيعه است.
وي ادامه داد: ايران شيعه كه توسط تندروها اداره مي شود درصدد گسترش سلطه خود بر تمام منطقه است.
در همين حال لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه در مصاحبه با راديو فرانس كولتور گفت: سلاح هاي با برد 75 كيلومتر در غزه وجود دارد كه متعلق به ايران است. مسئوليت ايران فوق العاده سنگين است.
«نقش منفي ايران در لبنان، سوريه، عراق و غزه ديده مي شود.»
وي در عين حال نقش دولت متبوعش در قتل عام كودكان و شهروندان بي گناه فلسطيني توسط صهيونيست ها را مسكوت گذاشت.
همزمان معاون جنبش جهاد اسلامي فلسطين اعلام كرد: حمايت ايران، موازنه را در جنگ غزه تغيير داد. زياد نخاله در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: جهاد اسلامي موشكهاي فجر 3 و 5 در اختيار دارد؛ اين موشك ها عزت و كرامت را به ملت فلسطين بازگرداند.
حسن عصفور نويسنده و تحليلگر برجسته فلسطيني نيز در تحليلي كه از سوي «فلسطين اليوم» منتشر شده، تأكيد كرد: فلسطين افتخار امروزش را مديون ايران اسلامي است. وي با اشاره به شادماني جامعه فلسطيني از اصابت موشكهاي فجر 5 به پايتخت رژيم صهيونيستي نوشت: همانند سالهاي 2002 كه شارون قتل عام گسترده اي را عليه فلسطيني هاي نوار غزه و كرانه باختري آغاز كرد و تنها ايران از فلسطيني ها حمايت كرد امروز نيز ما به خوبي حضور ايران را در كنار فلسطيني ها و در رويارويي با اشغالگران اسرائيلي حس و لمس مي كنيم.
البته دراين راه نبايد از كمك هاي سوريه و حزب الله لبنان غافل بود ليكن قدرت ايران اساس و پايه اين موفقيت بوده است.
عصفور نوشت: بدون ايران تهديد تل آويو و اجبار ساكنانش به خزيدن در درون پناهگاههاي زير زميني همچون موشهاي ترسو، توسط توان موشكي مقاومت در نوار غزه غيرممكن بود. حتي حزب الله نيز در جنگ 33 روزه به تل آويو دسترسي نداشت و حداكثر به شهر حيفا مي رسيد. اما قدرت موشكي امروز فلسطين، تحول بي نظير در معادله قدرت است. فخر و غرور امروز ما در فلسطين با حمايت ايران به دست آمده است.
حسن عصفور تاكيد كرد: همه مي دانند كه من در گذشته مطالبي را عليه ايران و در انتقاد به سياست هاي اين كشور نوشته ام اما تمامي اين موارد مانع از آن نمي شود كه من چشمم را روي اين حقيقت آشكار ببندم كه ايران امروز مايع فخر و غرور توان نظامي فلسطيني ها است. ايران مستحق قدرداني است و اين قدرداني خصوصا با هرموشكي كه به سوي اشغالگران شليك مي شود و رهبران آنها را وادار مي كند قبل از شهروندانشان به درون پناهگاهها بخزند بيشتر هم بايد بشود.
در همين حال تسيوكا يحزقيلي در كانال 10 تلويزيون اسرائيل با اشاره سفر بي نتيجه برخي وزراي خارجه عرب به غزه گفت:« آنها در قاهره جمع شدند تا از خوردن باقلواي خوشمزه لذت ببرند؛ آنها فقط به ارسال دورنگار تسليت به غزه اكتفا كردند».
«مطمئن باشيد مسئولاني كه در قاهره جمع شده اند، هيچ تغييري در معادلات ايجاد نمي كنند؛ اظهارات اردوغان نيز فقط در حد مسائلي است كه براي خوشايند مردم مطرح مي شود. اظهارات وزير خارجه قطر حتي اگر تند بود؛ معناي واقعي اظهارات او درخواست براي توقف جهاد است.
 


واشنگتن پست: جنگ غزه بي ترديد به نفع ايران پيش مي رود (خبر ويژه)

«آيا كسي ترديد دارد كه روند جنگ غزه همه به نفع ايران پيش مي رود؟»
روزنامه واشنگتن پست با انتشار اين تحليل خاطرنشان كرد: حوادث غزه متفاوت از حوادث جنگ 4 سال پيش است. اين بار خاورميانه دستخوش تحولات بسيار شگرفي است و هيچ تضميني وجود ندارد كه آرامش به اسرائيل [سرزمين هاي اشغالي فلسطين ] برگردد. اوباما حق اسرائيل را در حمله به غزه و دفاع از خود محفوظ مي شمارد اما به اعتقاد من (نويسنده) حق محاصره 2 ميليون ساكن غزه به خاطر تنبيه آنان بابت انتخاب گروهي اسلامگرا به عنوان رهبران خود را ندارد.
اين روزنامه افزود: واقعيت مهم امروز، بهار عربي است. مبارك سرنگون شده و دولت جديد وعده داده پيمان صلح با اسرائيل را محترم بشمارد اما مشخص است كه رويكرد مواضع و ديدگاههايش به جانب فلسطينيان است. مبارك فلسطينيان را نه برادران خود و نه خواهران خود مي دانست بلكه آنها را به مثابه گروگان مانند مهره پياده شطرنج به حساب مي آورد.
واشنگتن پست با ادعاي اينكه بهار عربي در منطقه كاري به اسرائيل نداشت، نوشت: اما با تداوم اشغالگري هاي اسرائيل در كرانه باختري و غزه بي ترديد چرخش رويكرد اسلام خواهي در منطقه متوجه اسرائيل خواهد شد چرا كه روح اين اشغالگري تحقير اعراب است و كانون خشم و خروش مردمي منطقه هم همين واقعيت تاريخي است.
اين روزنامه مي افزايد: عامل ديگر تعيين كننده قدرت نفوذ ايران در سوريه و غزه است.
يكي از اهداف اسرائيل در بمباران هاي هوايي غزه ضعيف كردن قدرت تلافي ايران است چرا كه اگر اسرائيل تأسيسات هسته اي ايران را هدف حمله قرار دهد راكت هاي غزه به سمت اسرائيل پرتاب خواهد شد. اما آيا واقعاً كسي هست كه ترديد داشته باشد روند همه حوادث غزه همه به نفع ايران پيش مي رود؟ تنها حاصل افراط اسرائيل در حملات هوايي غزه برجاي گذاردن تاكنون بيش از 90 كشته بوده است. همين واقعيت كافي است تا حمايت هاي بين المللي از حملات هوايي احتمالي به تأسيسات هسته اي ايران ضعيف شود.
واشنگتن پست همچنين نوشت: حتي اگر لازم شده اوباما لگد و فرياد بزند، بايد اسرائيلي ها و طرف فلسطيني را پاي ميز مذاكره ببرد. با توجه به اوضاع جاري در منطقه، روند سازش فرآيندي بسيار دور و نااميد كننده است. اما اگر نجنبيم اوضاع از اين هم بدتر خواهد شد.
 


ناراحتي مهره سازمان سيا از نفوذ عميق ايران در ميان مردم عراق (خبر ويژه)

مهره مزدور و ناكام آمريكا در عراق، از به هم خوردن نقشه هاي كاخ سفيد در بغداد ابراز تاسف كرد.
اياد علاوي كه در انتخابات پارلماني چند سال پيش فهرستي ائتلافي از برخي عناصر بعثي و وابسته به آمريكا و عربستان سعودي دست و پا كرده بود اما با وجود هزينه هاي هنگفت از به دست گرفتن اكثريت كرسي هاي پارلمان و رسيدن به پست نخست وزيري ناكام ماند.
علاوي در مصاحبه با العربيه گفته است: عراق مي توانست نقش بازدارنده در برابر نفوذ ايران در منطقه و كشورهاي عربي ايفا كند و از اين نفوذ ممانعت نمايد.
وي مي افزايد: نفوذ ايران در عراق به حدي است كه در بغداد حكومت تعيين مي كند(!) و قانون اساسي به طور كامل توسط نوري مالكي نقض مي شود.
گزافه گويي علاوي در حالي است كه تعيين دولت عراق بر مبناي قانون اساسي اين كشور و با راي ملت مسلمان عراق انجام مي شود منتها مردم اين كشور پس از تحمل سالها خيانت و جنايت صدام و سپس تحركات جريان هاي سلفي و بعثي وابسته به آمريكا و ارتجاع عرب، پيشرفت و عزت اين كشور را در استقلال از اين جريان هاي وابسته مي بينند و اسلامگرايان را انتخاب مي كنند. طبيعتا چنين انتخابي، مطلوب جمهوري اسلامي نيز هست.
 


محاسبات غرب خطا بود فشارها عليه ايران كارگر نشد (خبر ويژه)

رسانه هاي مختلف اروپايي و آمريكايي سياست فشار و تحريم عليه ايران را به بن بست رسيده و بي نتيجه ارزيابي مي كنند.
پايگاه اينترنتي اينفورمد كامنت كه در زمينه امور خاورميانه فعاليت مي كند، در اين باره نوشت: تحريم ها در رويارويي ميان ايران و آمريكا به شكل ضربه بي هدف و تيري در تاريكي متوقف مانده است. خبرنگاران و محققان مي پرسند آيا تحريم ها موثر هستند و تحريم كنندگان با اشاره به فشار موجود مي گويند بله موثر هستند اما زمان آن است كه مجددا درباره اين پرسش انديشيده شود. مسئله اين نيست كه آيا تحريم ها اثرگذارند يا نه. مهم روش پاسخگويي است، اينكه تاثيرگذاري بر اقتصاد را با اثرگذاري تحريم بر مواضع ايران متفاوت ببينيم.
اين سايت اينترنتي مي نويسد: اوباما بارها از تحريم ها به عنوان بازوي قدرتمند سياست خارجي آمريكا ياد كرده است. فشارها روشن است اما واكنش هاي ايران اميدواركننده نيست مثلا تصويب ممنوعيت واردات كالاهاي لوكس. موفقيت تحريم ها با رسيدن به اهداف آن اندازه گيري مي شود اما ما به راحتي اهداف تحريم ها را كه تغيير سياست و مواضع هسته اي ايران است، فراموش مي كنيم. سياست هسته اي ايران ضربه نخورده است. مشكل اينجاست كه احتمالا تحريم ها هيچ تاثيري به همراه نداشته باشد. پس از سالها تحريم، سوال مفيدتر اين است كه آيا تحريم ها كافي هستند و آيا اساسا اين مفهوم در محاسبات ديده مي شود؟!
در همين حال روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي اعلام كرد «فشار صرف تحريم موجب توقف برنامه هسته اي ايران نخواهد شد و بايد به سمت تعامل مثبت با ايران حركت كنيم.»
اين روزنامه خاطرنشان كرد: مردم آمريكا از جنگ هاي ميليارد دلاري خسته اند. بررسي اخير شوراي امور جهاني شيكاگو نشان مي دهد كه 67درصد از آمريكايي ها بر اين باورند كه جنگ عراق ارزش (اين همه هزينه جاني و مالي را) نداشته است، 69 درصد فكر مي كنند كه ايالات متحده در نتيجه جنگ افغانستان، در برابر ترور امن تر نشده و 71 درصد مي گويند كه تجربه عراق بايد كشور را در مورد استفاده از گزينه زور محتاط تر كند.
تحليلگر نيويورك تايمز با بيان اينكه درگيري نظامي با ايران تمام منافع آمريكا از افغانستان تا مصر را غارت مي كند و به نابودي مي كشاند، نوشت: جنگ براي اقتصاد جهاني ويرانگر است. دوره اول دولت اوباما به واسطه حضور جمهوري خواهان در كنگره به لفاظي هايي كه تمامي نداشت گذشت. اما درباره ايران كه اولويت ماست، به ديپلماسي هم نياز است. بايد بپرسيم كه ما چه مي خواهيم و آنها چه مي خواهند؟ اوباما در اينجا نياز به شجاعت دارد.
 


بي بي سي: حماس پيروز جنگ غزه است (خبر ويژه)

شبكه دولتي انگليس، اسرائيل را طرف شكست خورده جنگ غزه معرفي كرد.
بي بي سي كه طي يك هفته گذشته از جنايت هاي رژيم صهيونيستي جانبداري كرده در تحليلي نوشت: تقريباً همه نشانه ها حكايت از آن دارد كه ادامه حمله اسرائيل به غزه به سود بنيامين نتانياهو تمام نخواهد شد، چه رسد به حمله زميني كه همه كشورها، از جمله نزديكترين حامي اسرائيل، ايالات متحده مخالف آن اند. ادامه خشونت، و كشتار غيرنظاميان به معناي يك فاجعه است واكنش هاي جهاني، حداقل در خارج آمريكا، كه تاكنون نشان داده شده، به شدت به زيان اسرائيل بوده و افكار عمومي دارد هرچه بيشتر منتقد اسرائيل مي شود.
اين تحليل مي افزايد: حملات هوايي اسرائيل به غزه شايد حماس را از نگاه نظامي تضعيف كرده باشد اما از نگاه سياسي حماس در اين كشمكش پيروز ظاهر شد، محبوبيت اين جنبش، به دليل مقاومت و ايستادگي آن در برابر اسرائيل، نه تنها در داخل غزه بلكه در كشورهاي عربي نيز بيشتر شده و حمايت آنها را با خود دارد. اين جنبش نشان داد كه به رغم محاصره غزه نيروي خود را همچنان حفظ كرده، و اسلحه پيشرفت تر نيز بدست آورده است. نوار ويدئويي را كه حماس پس از صحبت هاي محمد الضيف فرمانده گردان هاي عزالدين القسام شاخه نظامي خود، نشان داد، حكايت از آن دارد كه اسلحه و موشك هاي ضد تانك نيز بدست آورده است. در اين ويدئو ديده مي شود كه جنگجويان حماس تانكهاي پيشرفته از نوع مركافاي اسرائيل را هدف قرار داده و منهدم مي كنند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤ يا زينب!
اي خدا را آشناتر از همه
اي كه كفر از هيبتت در واهمه
كو اسارت؟ خصم تو در بند بود
هر كلامت صد هزاران پند بود
وصف تو نايد به دنياي ادب
ذكر تو سري است از اسرار رب
يك شهروند
¤ هدف رژيم كودك كش از تجاوز مجدد به غزه آزمايش سيستم گنبد آهنين و شناخت پيدا كردن از نوع موشك هاي حماس بوده اما گير كرده و وارد باتلاق شده است. بايد كاري كرد كه از اين باتلاق بيرون نيايد. مشروط به اينكه سران خائن عرب به خودشان بيايند.
6091---0915
¤ حماس بايد در صورتي به موشك باران اسرائيل پايان بدهد كه مسئولين اين رژيم صهيونيستي به صورت رسمي عذرخواهي بكنند و متعهد به عدم تعرض به مقامات و مردم غزه و پرداخت خسارت وارده به آنها بشوند.
0788---2190
¤ صادر كردن مجوز حمله به مردم بي پناه غزه به رژيم ددمنش اشغالگر قدس از جانب شيطان بزرگ و برخي تحركات و چراغ سبزها از كساني كه به ظاهر حامي مردم مظلوم فلسطين هستند تازگي ندارد و نشانه هاي معتبري است كه آزادي سرزمين هاي اشغالي و رسيدن به حق مردم فلسطين فقط با مقاومت و همياري فلسطينيان است و هرگونه سازش با رژيم اشغالگر فقط مايه شرمساري سازشكاراني خواهد بود كه به زودي نقاب از چهره آنها برداشته مي شود. بايد مردم غزه در آسايش و رفاهي كه حق هر انسان است برخوردار شوند و جامعه بين الملل تعهدي در اين زمينه داشته باشد و اجازه ندهند خونخواران حاكم بر رژيم اشغالگر قدس هر زمان اراده كنند جان و مال و ناموس مردم را به مخاطره بيندازند.
طالعي
¤ اگر خواسته باشيم به مردم مظلوم غزه در اين شرايط سختي كه قرار گرفته اند كمك مالي بكنيم به كجا بايد مراجعه داشته باشيم و به چه حسابي پول پرداخت بكنيم. لطفاً مراجع مسئول مردم را در اين مورد راهنمايي بفرمايند.
از خوانندگان كيهان
¤ از ملت غيرتمند ايران اسلامي درخواست مي كنم همان طور كه امام راحل(ره) فرمودند، ما هرچه داريم از محرم و صفر است با استغاثه به درگاه احديت بخواهند كه خداوند فتنه هاي صهيونيست ها و استكبار را برملا و ريشه اين جرثومه هاي فساد و تباهي را از بيخ و بن بر كند.
خانم سروش از محلات
¤ وقتي دولت آمريكا درباره حضور و عدم حضور هيئت هاي كشورها در مقر سازمان ملل دخالت و به ميل خود با اعضا رفتار مي كند بهتر است كه اين سازمان با عنوان سازمان آمريكا نامگذاري شود.
6091---0915
¤ به دشمنان انقلاب و نظام پيام مي دهيم كه ما بسيجيان عاشق ايران و ولايت هرگاه رهبر عزيز اشاره بكنند آماده شهادت در راه عزت و اعتلاي كشور و مكتب پيامبر اعظم و اهل بيت مطهرش هستيم.
7519---0916
¤ بنا به فرمايش آقا، ما فعلاً همانند ورزشكاري هستيم كه براي رسيدن به اهدف والاي خود با مشكلاتي مواجه هستيم و آن هنگام زيباست كه در اين مسير يا در شادي پيروزي اسلام در جهان دست يكديگر را خواهيم فشرد يا به حيات ابدي و شهادت مي رسيم. در هر دو حالت پيروزي از آن ماست.
رسول زاده ايلخانلار
¤ در شرايط تحريم و محاصره اقتصادي كسبه اي را هم در بازار مشاهده مي كنيم كه اجناس خود را با تخفيف عرضه مي نمايد و دليل اقدام خود را چنين بيان مي نمايد كه برخي اجناس در زمان دلار 3500 توماني قيمت خورده و همين اكنون دلار 2500 تومان است و ما براي آلوده نشدن قيمت اجناس خود به حرام بايد حقوق مشتريان را رعايت كنيم. اميد است اين پاك زيستي اقتصادي توسط مجريان زحمتكش صدا و سيما مورد اطلاع رساني و قدرداني مقتضي قرار گيرد.
گودرزي از اصفهان
¤ فتنه گران بي جهت زور الكي نزنند. عشق به ولايت فقيه ممزوج با گوشت و پوست ماست و تحت هيچ شرايطي دست از آن برنمي داريم.
4147---0937
¤ چقدر خوب بود هيئت رئيسه مجلس و نمايندگان محترم دعوت آقاي احمدي نژاد را اجابت مي كردند و عملاً تعامل و تفاهم خود را به اثبات مي رساندند اين نوع برخورد بازتاب خوبي ندارد.
نيكنام از قم
¤ اين بحراني كه آقاي هاشمي رفسنجاني از آن نام مي برند زاييده فكر ايشان براي اهداف سياسي است و الا مردم چنين بحراني را نمي بينند. ايشان خوب است با مردم همراه شود و ساز جدايي نزند چرا كه ضرر مي كند.
6351---0912
¤ از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست مي شود نسبت به تأمين نيازمنديهاي هيئت هاي عزاداري حسيني با تخفيفي ويژه اقدام نمايد متأسفانه اجناسي كه به هيئت هاي ورامين تحويل شده همان اجناس به قيمت بازار مي باشد. برنج هندي 10كيلو 26 هزار تومان، روغن 16 كيلو 51 هزار تومان و اين يعني تأييد گراني هاي بازار.
بوربور از ورامين
¤ چقدر عمرمان را در صف پمپ هاي گاز در تهران تلف كنيم. از مسئولين امر مي خواهم در طرحي ضربتي مشكل اين پمپ هاي گاز را مرتفع نمايند و با نظارت بر عملكرد آنها با جايگاه هايي كه تمام پمپ هاي آن فعال نيست برخورد نمايند.
3792---0912
¤در مورد كلنگ زني شهرداري براي ساخت 72 مسجد جديد در تهران بزرگ مي خواستم بگويم تعدادي از مساجد اين كلان شهر فقط به افراد سالخورده اختصاص يافته و كاركرد هيئت هاي محلي را پيدا كرده اند. چرا فكري براي زنده شدن و طراوت و پويايي اين مساجد نمي كنند؟
8516---0919
¤جاده قم-گرمسار كه مدت يك سال از افتتاح آن مي گذرد. از علائم راهنمايي و رانندگي درست و سالم برخوردار نيست. اين جاده پايگاه اورژانس ندارد، ديد روشنايي در شب وجود ندارد و از يك سال قبل به علت سوانح متعددي كه از سوي تريلي ها و خودروهاي سنگين در جاده رخ داد، حمل و نقل و تردد تريلي در اين محور ممنوع اعلام شد ولي به دليل عدم نظارت پليس مكررا تريلي در اين جاده تردد مي كند. از پليس راهنمايي و رانندگي تقاضاي رسيدگي داريم.
وراميني
¤پرداخت حقوق آزادگان مربوط به سالهاي اسارت وابسته به اين است كه آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري دستور آن را به معاون خود صادر نمايند. اميدواريم با مساعدتي كه آقاي رئيس جمهور مي كنند مانع ديگري وجود نداشته باشد.
6467---0911
¤سازمان تامين اجتماعي در مورد ماده 45 برنامه پنجم كه اختصاص به جانبازان دارد شرط و شروط گذاشته و زير بار اجراي قانون نمي رود. از دفتر رياست محترم جمهوري درخواست رسيدگي به موضوع داريم.
6814---0916
¤صندوق بازنشستگي كشوري بيش از 10 روز، مطالبات بازنشستگان كشوري را واريز كرده، كليه ادارات پرداخت نموده اند. اما به علت عدم توجه سازمان مربوط در استان گيلان و حسابدار شبكه بهداشت انزلي نه از مطالبات و نه از حقوق ماهيانه خبري نيست. از استاندار گيلان و رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان گيلان تقاضاي پيگيري داريم.
پدر دو شهيد
 


آخرين خبر

برقراري آتش بس ميان حماس و رژيم صهيونيستي

براساس آخرين خبرها، جنبش حماس و رژيم صهيونيستي درباره آتش بس به توافق رسيده و از ساعت 9 ديشب به وقت محلي- 30/10 به وقت تهران- ميان طرفين آتش بس برقرار شده است.
گفتني است حملات رژيم صهيونيستي كه از چهارشنبه گذشته با ترور يكي از فرماندهان بلند پايه حماس و بمباران غزه آغاز شده بود طي يك هفته بيش از 140 شهيد و 1200 مجروح بر جاي گذاشت و موجب ويراني صدها خانه و تاسيسات زيربنايي در اين منطقه شد.
اين در حالي است كه به اذعان بسياري از رسانه هاي اسرائيلي اين رژيم نتوانسته است به هيچكدام ازاهداف مورد ادعاي خود دست يابد و با شرايط سخت و شكننده اي كه به گفته مقامات رژيم صهيونيستي تاكنون سابقه نداشته، روبرو بوده است و همين شرايط شكننده رژيم اشغالگر قدس را به پذيرش آتش بس واداشته است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10