(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 2  آذر  1391 - شماره 20364

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله نوري همداني:
اتحاد ، ضامن استقلال و عزت جوامع اسلامي است
با تذكرات و اخطارهاي نمايندگان
بررسي اصلاح قانون انتخابات به تعويق افتاد
در مكتب امام
بركات وجود معصومان (ع)و وظايف ما(2)
كرامات اهل بيت(ع) و ادراك انساني
خارج از دستور
در واكنش به بيانيه وزيران خارجه اتحاديه عرب و اتحاديه اروپا
مهمان پرست : هدف فضاسازي هاي منفي اعمال فشار سياسي بر مذاكرات ايران و 1+5 است
برگزاري مجالس دعا و توسل براي سلامتي آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني
وزارت اطلاعات منتشر كرد
جزئيات دستگيري عوامل گروهك وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه
سلامي:
 ايران رتبه نخست توسعه فناوري اطلاعات در سطح كشورهاي منطقه را دارد
دولت مصر با درخواست نمايندگان مجلس براي سفر به غزه موافقت كرد
تحصيل دانشجويان شاهد و ايثارگر
در تمام دوره هاي دانشگاه هاي دولتي رايگان است
برگزاري رزمايش دريايي ارتش دي ماه در سواحل جنوب شرق
پاكستان : ازتحريم هاي آمريكا عليه ايران حمايت نمي كنيم
عباسي ادعاهاي آمانو را تكذيب كرد


آيت الله نوري همداني:

اتحاد ، ضامن استقلال و عزت جوامع اسلامي است

آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد در قم گفت: هيچ چيزي جز اتحاد نمي تواند جوامع اسلامي را به استقلال و عزت برساند.
اين مرجع تقليد در ديدار با جمعي از علماي يمن به تلاش دائم دشمنان عليه كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: دشمن هميشه ضربه هاي خود را براي ايجاد اختلاف مذهبي، قبايلي و شكلي بين مسلمانان وارد مي كند.
وي افزود: ايران در گذشته مانند ساير كشورهاي اسلامي بود اما عالم مجاهد و شجاع و فقيهي مانند امام خميني(ره)، كشور ايران را از دست استكبار رها كردند.
آيت الله نوري همداني با تاكيد بر ضرورت همدلي مسلمانان در قبال استكبار خاطرنشان كردند: مومنان، جسم ها و دست هاي واحدي هستند، اتحاد مسلمانان موجب قدرت جوامع اسلامي است.
اين مرجع تقليد گفت: امروز ممالك اسلامي در برابر استكبار و آمريكا با خطر مواجهند، حكومت، سياست و اقتصاد كشورهاي اسلامي در دستان استكبار است، آل خليفه، آل حمد و ساير آل ها همه دست نشاندگان آمريكا هستند.
وي دين اسلام را دين جهاد دانست و خاطرنشان كرد: جوامع اسلامي بايد به تمام ابزار نظامي مجهز باشند تا استكبار و دشمنان از حمله به اين كشورها ترس و وحشت داشته باشد.
وي تاكيد كرد: حكومت و امامت در اسلام، از سوي خداوند است، حاكم اسلامي نيز بايد داراي تقوا، عدالت، مديريت و شجاعت باشد.
اين مرجع تقليد ايمان، اعتقاد و علم را اساس دين اسلام دانست و خاطرنشان كرد: مردم مسلمان بايد نظام حكومت اسلامي را در جامعه پياده كنند تا به مقابله با استكبار و منافقان بپردازند.
وي ادامه داد: حكومت اسلامي، نظام مستقلي در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي است و نظام مقتدري است.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه اسلام دين سكوت نيست و كساني كه ساكت و خاموش باشند، استكبار بر آنها تسلط پيدا مي كند، گفت: جوامع اسلامي بايد به تمام ابزار نظامي مجهز باشند تا استكبار و دشمنان از حمله به اين كشورها ترس و وحشت داشته باشد.
وي افزود: امروز بيش از هر موضوع بحث در اين مساله اهميت فراواني دارد كه صوفي به معناي محبت به اهل بيت(ع) و پيامبر اكرم(ص) است، پيامبر اسلام(ص)، معيار را بعد از آن همه زحمات و بناي اسلام، قرآن و عترت قرار دادند.
 


با تذكرات و اخطارهاي نمايندگان

بررسي اصلاح قانون انتخابات به تعويق افتاد

 بررسي اصلاح قانون انتخابات با تذكرات و اخطارهاي قانوني نمايندگان بي نتيجه ماند و ادامه بررسي ها به دو هفته بعد موكول شد.
بررسي گزارش كميسيون شوراها در مورد اصلاح موادي از قانون انتخابات نخستين دستور كار جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي بود كه بعد از تذكرات و اخطارهاي متعدد از سوي نمايندگان تنها يك موافق و يك مخالف توانستند صحبت كنند و ادامه بررسي به جلسه بعد موكول شد.
حجت الاسلام سيد مهدي موسوي نژاد نماينده مردم دشتستان طي اخطاري به استناد به اصول 57 و 60 قانون اساسي گفت: طرحي كه تحت عنوان اصلاح موادي از قانون انتخابات مطرح شده تداخل در كار قوا ايجاد كرده است.
حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين شهر در مجلس شوراي اسلامي نيز طي اخطاري در صحن علني مجلس در جريان بررسي اصلاح موادي از قانون انتخابات به اصول 67، 56، 71، 115، 110، 99، 118، 114، 121، 122 و 72 قانون اساسي استناد كرد و از رئيس مجلس خواست تا با سعه صدر به اخطارش توجه كند.
حاجي دليگاني گفت: در اصل 56 قانون اساسي بيان شده كه حق حاكميت را نمي توان از انساني سلب كرد يا در خدمت منافع فرد يا گروهي خاص قرار داد؛ با اين اصلاحيه چون كانديدا براي احراز شرايط رجل سياسي و مذهبي از اشخاص خاصي تاييديه مي گيرد فرداي پس از انتخابات به نوعي فردي كه انتخاب مي شود بايد منافع آن افرادي كه وي را تأييد كرده اند، تأمين كند.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه اين اصلاحيه مخالف اصل 114 قانون اساسي است اظهار داشت: رئيس جمهور با رأي مستقيم مردم انتخاب مي شود اما در اين اصلاحيه ما از قانون انتخابات فرانسه اقتباس كرده ايم و قبل از اينكه مردم رئيس جمهور را انتخاب كنند گروهي ديگر آن فرد را انتخاب مي كنند.
رئيس مجلس در پاسخ به تذكر اين نماينده گفت: ايرادي را كه شما در مورد اصل 114 گرفتيد در مورد شوراي نگهبان هم قابل طرح است؛ شوراي نگهبان بايد اين افراد را تأييد كند. آيا تأييد شوراي نگهبان رأي غيرمستقيم نيست؟ استدلال شما ناكافي است چرا كه براساس قانون ابتدا شوراي نگهبان بايد افراد را تأييد كند و با همين استدلال مي توان گفت كه رئيس جمهور با رأي مستقيم مردم تعيين نمي شود.
لاريجاني با بيان اينكه بحث ما هم اكنون مربوط به كليات است اظهار داشت: اين اخطارها وارد نيست.
به دنبال مقاصد سياسي نبوديم
محمد جواد كوليوند نماينده مردم كرج و عضو كميسيون شوراهاي مجلس نيز طي سخناني به عنوان نماينده كميسيون شوراها براي دفاع از كليات طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات رياست جمهوري در صحن علني مجلس اظهار داشت: ما در جريان اصلاح قانون انتخابات والله به دنبال مقاصد سياسي و مصلحت ها نبوديم و فقط به دنبال احصا كردن خلأهاي قانوني بوديم.
شكرخدا موسوي نماينده مردم اهواز در مجلس نيز گفت: وقتي در قانون اساسي كه ميثاق ملت است به طور واضح شرايط رئيس جمهور مشخص شده نبايد شرايط جديدي را براي آن بگذاريم.
دفاع لاريجاني
مجلس را از بيطرفي مي اندازد
احمد توكلي نماينده مردم تهران نيز طي تذكري در جلسه علني ديروز مجلس گفت: بنده با كليات طرح اصلاح قانون انتخابات موافق هستم اما طرح اداره مجلس عجيب است.
وي با بيان اينكه نمايندگان درباره كليات اخطار نمي دهند و اخطارهايشان بيشتر مربوط به مواد طرح اصلاح قانون انتخابات است، خطاب به لاريجاني گفت: شما مدافع اين طرح هستيد و به لحاظ قانوني به صلاح شما و مجلس نيست كه به دفاع از يك طرح بپردازيد.
توكلي همچنين خطاب به لاريجاني گفت: وقتي شما در مقابل اخطارها از طرح اصلاح قانون انتخابات دفاع مي كنيد اين اقدام شما مجلس را از بيطرفي مي اندازد در حالي كه شما رئيس مجلس هستيد و مي توانيد جلوي اخطارها را بگيريد.
اين طرح عجولانه
نبوده است
ابوالفضل ابوترابي نماينده مردم نجف آباد، طرح اصلاح قانون انتخابات را مغاير با اصل 97 قانون اساسي دانست.
وي با بيان اينكه طرح اصلاح قانون انتخابات نظارت شوراي نگهبان را كاهش و وظايف آن را محدود مي كند، افزود: با توجه به عجله اي كه در اصلاح قانون انتخابات شد، نمي توان به كيفيت اين طرح اطمينان داشت و اين طرح بايد بيشتر از گذشته مورد بررسي قرار گيرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس با رد اظهارات ابوترابي مبني بر بررسي عجولانه طرح اصلاح قانون انتخابات خاطر نشان كرد: كميسيون شوراها از 5، 6 ماه روي اين طرح كار كرده و كميسيون خودتان اين موضوع را مورد بررسي قرار داده است.
در ادامه هادي شوشتري نماينده مردم قوچان طرح اصلاح قانون انتخابات را مغاير با اصل 99 قانون اساسي دانست و گفت: درباره مواد احراز رجل سياسي براي كانديداي انتخابات رياست جمهوري مطالبي ذكر شده كه با اصل 99 قانون اساسي مغايرت دارد. وي گفت: قانون اساسي شرايط انتخابات را به قوانين عادي ارجاع نداده است.
افضلي فرد نماينده مردم اردبيل نيز طي تذكري در جريان بررسي اصلاح موادي از قانون انتخابات گفت: اين طرح شأن مجلس را پائين مي آورد. بهرام بيرانوند نماينده بروجرد نيز در اخطاري قانوني در جريان بررسي كليات طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: اين طرح به جمهوريت و اسلاميت نظام آسيب مي زند.
حسينيان نماينده تهران نيز در اخطاري قانوني گفت: كل طرح اصلاح قانون انتخابات با اصل 115 قانون اساسي مغايرت دارد.
نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه نيز طي سخناني گفت: تغيير قانون انتخابات در نزديكي برگزاري انتخابات درست نيست، رئيس جمهوري كه بايد به 425 نفر بدهكار شود چطور مي خواهد در كشور كار كند.
مهدي دواتگري نماينده مراغه نيز در سخناني به عنوان اولين موافق كليات طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: نبايد كليات طرحي را به خاطر يك عده زير سوال ببريم.
بررسي كليات طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري به جلسه بعدي مجلس شوراي اسلامي موكول شد.
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني ديروز خود با بررسي يك فوريتي اختصاص فوق العاده خاص به كارمندان موسسه رازي مخالفت كردند.
نمايندگان همچنين با فوريت طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمي و كانون سردفتران و دفترياران در خانه ملت مخالفت كردند.
 


در مكتب امام

فقط يك موعظه به شما مي كنم
من فقط يك موعظه مي كنم و آن اين است كه: براي خدا قيام كنيد!
هم قيام كنيد هم قيامتان براي خدا باشد، اگر بخواهيد قيام شما يك قيام مثمر باشد. صحيفه نور - ج14 - ص253
 


بركات وجود معصومان (ع)و وظايف ما(2)

كرامات اهل بيت(ع) و ادراك انساني

طبق صدها روايتي كه ازطرق مختلف و حتي ازطريق اهل سنت هم نقل شده و در كتاب هاي معتبر آنان آمده است، خداوند اول نور پيامبر و نور عليهماالسلام را با هم آفريد. آن ها يك نور بودند و بعد منشقّ شدند؛ نصفش نور پيغمبر شد و نصفش نور علي. از اين نور چه ها آفريده شد! همه آن بركاتي كه در بهشت و در نعمت هاي خدا هست، از شعاع نوري است كه نصفش نور پيغمبر اكرم و نصف ديگرش نور اميرالمؤمنين است. به هرروي، ما از معناي اين ها سردر نمي آوريم. گاه، امامان ،معاني اينها را به خواص اصحاب مي گفتند و گاهي هم مي گفتند كه اينها را به همه نگوييد، چون همه نمي توانند درك كنند و انكار مي كنند. انكار بي دليل، نمره منفي دارد. وقتي آدم درباره چيزي كه نمي داند، بگويد نيست، در مرتبه اي از كفر قرار مي گيرد.
الحمدلله، ما به چنين امري معتقديم. كتاب هاي مفاتيح و زيارت جامعه چاپ شده است و ديگر امكان اخفاي حقيقت نور معصوم وجود ندارد. بزرگان ما همواره زيارت جامعه را مي خوانده اند؛ براي مثال وقتي حضرت امام (ره) در نجف بودند، هر شب زيارت جامعه را مي خواندند. اين مقام نورانيت، چيزي فراتر از عرصه زمان است. در فلسفه الهي اثبات مي شود كه فقط موجودات مادي در ساحت زمان قرار مي گيرند و زمان بعدي از ابعاد وجود مادي است، يعني بعد چهارم اين عالم. اين امر، به نحوي، در قضيه انيشتين نيز بيان شده است. اگر چيزي از عالم ماده فراتر برود، آنجا ديگر اصلاً عالم زمان نيست. ازاين رو، كساني كه با آن عوالم ارتباط دارند، هم گذشته را مي بينند و هم آينده را؛ آينده اي كه هنوز در عالم زمان تحقق پيدا نكرده است، اما در ظرفي ديگر و در عالمي ديگر وجود دارد. برخي افراد مي توانند با آن عالم ها ارتباط پيدا كنند و اين حادثه را در ظرف و عالمي ديگر ببينند.
معصوم، واسطه فيض الهي
به هرحال، مقام نورانيت اهل بيت(ع)مقامي است كه واسطه فيض الهي با همه عوالم است. يعني، آنقدر اين مقام ارزش دارد كه همه بركات ساير عوالم ،شعاعي از وجود آنهاست. آنها هدف اصلي خلقت الهي هستند و چيزهاي ديگر طفيلي آنهايند. در حديث كساء مي خوانيم كه اگر به سبب وجود شما نبود، آسمان و زمين و ماه و خورشيدي خلق نمي شد. اجازه بدهيد براي تقريب به ذهن، مثالي از عالم جسماني خودمان بزنيم. فرض كنيد، در منطقه اي معدن الماسي وجود دارد كه هر گرم يا حتي هر قيراط آن ارزش بسيار زيادي دارد، منتها اين الماس ها در اعماق معدن ذغال سنگ قرار دارند و بايد آنها را به سختي استخراج كرد. فرض كنيد سرمايه داري بيايد، اين زمين را بخرد، استخراج از معدن را آغاز كند، سنگ ها و خاك هايش را كنار بريزد تا به آن عمقي از زمين برسد كه معدن الماس هست و از ميان خروارها ذغال سنگ، چند گرم الماس پيدا بكند، آيا مي توان گفت او به هدف ذغال سنگ اين كارها را كرده است؟ اگر كسي بپرسد شما اين زمين را براي چه خريديد، پاسخ الماس خواهد بود. بله، از ذغال سنگ هايش هم استفاده مي شود، اما هدف اصلي الماس بود. در واقع، در كنار الماس، مقداري ذغال سنگ هم استخراج شد. اگر الماسي در كار نبود، اين همه پول خرج نمي شد و ذغال سنگ طفيلي الماس است. البته، ذغال سنگ هم چيز كم ارزشي نيست و خدمت هاي زيادي به تمدن بشري كرده است و حتي هنوز هم بسياري از قطارها با ذغال سنگ كار مي كند، اما ذغال سنگ، در مقايسه با الماس، ارزش ندارد. در مقام تشبيه، انوار اهل بيت مانند آن الماس هايي اند كه هدف اصلي خلقت هستند. اينكه آنها چه مقامي دارند و چقدر مي ارزند، ما نمي توانيم درك كنيم. ارزش آنها با اعداد و ارقامي كه با آن آشنا هستيم، محاسبه نمي شود. گاه، با يك اشاره اهل بيت و حتي با اشاره اي از امام زاده ها، بيماري شفا مي يابد كه ميليون ها براي او خرج كرده اند و درمان نشده است. صدها و هزارها نمونه اينچنيني داريم و برخي از نزديك ديده اند كه در حرم حضرت رضا(ع)عده اي شفا پيدا كرده اند.
خاطره اي از مقام معظم رهبري
چند ماه پيش، در مشهد، به خدمت مقام معظم رهبري شرفياب شدم. صحبت از كرامات حضرت رضا(ع) شد. ايشان فرمودند كه براي مشهدي ها كرامات حضرت رضا چيزي عادي است و آنها از اين مسئله كه بگويند امروز حضرت كوري يا معلولي را شفا داد، هيچ تعجبي نمي كنند. آقا فرمودند: من بچه بودم كه به مسجد پدرم در بازار مي رفتيم. اين مسجد معروف بود به مسجد ترك ها. در مسجد، مكبري بود به نام كربلايي كه نابينا بود و حتي به او كربل رضاي عاجز مي گفتند. (آقا فرمودند كه مشهدي ها به نابينا عاجز مي گويند.) كربلايي رضاي عاجز به مسجد مي آمد و تكبير مي گفت. ما بچه بوديم و سال ها بود كه او را مي شناختيم و كوري او را ديده بوديم. روزي من پيش پدرم بودم كه اين كربلايي رضا آمد، اما بينا شده بود. پدرم از او پرسيد: كربلايي رضا من را مي بيني؟ گفت: بله آقا و سپس قيافه پدر من را شرح داد. پدرم شنيده بودند كه كربلايي شفا گرفته است و مي خواستند خودشان ببينند. من هم آنجا بودم و ديدم همان كربلايي رضايي كه هر روز كور مي آمد، امروز بينا شده بود. اين كربلايي دختري داشت كه در وقت كوري دست كربلايي را مي گرفت و پدر نابينايش را به مسجد مي آورد. بعد از اينكه در مسجد مستقر مي شد، ديگر به كسي نياز نداشت. ما جستجو كرديم كه چرا شفا داده اند. گفتند: سال ها بود كه اين دختر بچه دست كربلايي را مي گرفت و به مسجد مي آورد. كم كم دختر بزرگ شد و به اصطلاح آب و رنگي پيدا كرده بود. روزي بعضي از بچه هاي بازار متلكي گفته بودند و كربلايي هم شنيده بود. او نتوانسته بود تحمل كند و به دخترش گفته بود دست من را بگير و مرا به حرم ببر. در حرم، كربلايي به دخترش مي گويد تو برو خانه من اينجا مي مانم. او به امام رضا(ع)عرض كرده بود: آقا! من سال هاست كه نابينا هستم و حتي يك بار هم گله نكردم، زندگي من با فقر گذشته است، اما يك بار هم گله نكردم و گفتم تقدير خداست و من هم راضي هستم به رضاي خدا، اما تعرض به ناموسم را تحمل نمي كنم؛ يا من را شفا بدهيد يا همينجا مرگم بدهيد. من ديگر طاقت ندارم متلك هاي مردم را به ناموس خودم تحمل كنم. كربلايي به حضرت متوسل مي شود و بعد از مدتي خوابش مي برد. در خواب، حضرت رضا(ع) او را شفا مي دهند. مقام معظم رهبري خودشان اين داستان را نقل كردند و فرمودند من خودم اين جريان را ديده ام، وگرنه براي مردم مشهد اين چيزها خيلي عادي است و آنها هر روز از اين چيزها مي بينند.
كرامات معصومان و ادراك انساني
معناي اين حكايت چيست؟ امام رضايي كه هزار سال پيش از دنيا رفته، آنجا دفن شده است با كدام گوش مي شنود؟ چطور اراده مي كند كه فردي را شفا بدهد؟ آدم مرده اي كه هزار سال پيش، اينجا دفن شده است، چگونه چشم نابينايي را بينا مي كند؟ با چه ابزاري، با چه عمل جراحي اي و با چه دارويي؟ هيچ كدام از اينها در كار نبوده است و فقط اراده و توجه حضرت چنين كاري را كرده است. توجه حضرت رضا(ع)فرد نابينايي را بينا مي كند كه سي يا چهل سال كور و اصلاً معروف به نابينائي بوده است. اين چه قدرتي است؟ با چه چيزي مي توان اين قدرت را سنجيد؟ چقدر مي ارزد؟ در چنين مواردي است كه انسان مي تواند حدس بزند كه پيامبر و امامان(ع)چه مقامي دارند. آنها چه قدرتي دارند كه براي مثال در ايام شلوغ، همزمان، سخن ميليون ها انسان را مي شنوند؟ نيمه شب هايي كه در جمكران، چند ميليون انسان با هم مي گويند يا صاحب الزمان، امام عصر(عج) چند تا از اين درخواست ها را مي شنود؟ خود امام كجاست؟ بر فرض كه همين جا هم باشد، اما چگونه چندميليون صدا را مي شنود؟ چطور صداها را از هم تشخيص مي دهد؟ همزمان، افرادي با زبان هاي فارسي، عربي، تركي، انگليسي و اردو سخن مي گويند، او چگونه حاجت شان را در مي يابد وروا مي كند؟ اين قدرت از كجاست و چه چيزي است كه اينها را درك مي كند؟ آيا همان سلول هاي مغز است؟! همان سلول هاي مغزي كه من و شما هم داريم و بعد از مرگ، از كار مي افتد! يا اينكه اين نورانيت چيز ديگري است كه نمي دانيم اسمش را چه بگذاريم و لذا مي گوييم نور. همانطوركه درباره خداي متعال هم مي گوييم خدا نور است. قرآن مي فرمايد: «اللّه نور السّماوات والأرض ».(نور/35) تعبير، تعبيري مقدس است؛ چيزي را كه نمي دانيم حقيقتش چيست، مي گوييم نور است؛ اما مراد از آن نور اين نور عادي نيست.
نور معصومان، فراتر از عالم مادي
اين مقام است كه معصوم را فوق زمان قرار مي دهد. اين مقام در سال فلان متولد نمي شود كه در سالي ديگر هم از دنيا برود. اين مقام، مرگ و حيات ندارد و حيات همه تحت شعاع اوست. برخي كمابيش اين مقام را درك مي كنند؛ براي مثال ما شيعيان اجمالاً از چنين جايگاهي آگاه هستيم. ازاين رو، وقتي كسي در بياباني گير مي كند، مي گويد: يا صاحب الزمان و مشكلش حل مي شود. حتي برخي از راننده هاي ارمني هم وقتي در بيابان ماشينشان خراب مي شود يا تصادف مي كنند، به ابوالفضل متوسل مي شوند و مشكلشان حل مي شود. حال، وقتي در وسط بيابان، راننده اي ارمني مي گويد، يا ابوالفضل، ابوالفضل كجاست؟ چه وقت صدايش را مي شنود؟ چطور مي تواند مشكل او را حل كند؟ در اين ماجرا، بطورقطع، فراتر از اين بدن و اين روحي كه متعلق به بدن است، چيز ديگري هم هست؛ البته، ما نمي دانيم چيست. عرض كردم، ما حتي همين امواج الكترومنيتيك را هم نمي شناسيم و نمي دانيم چيست، همين امواج راديويي را كه پخش مي شود نمي دانيم چيست، بلكه فقط اثرش را مي بينيم، والا نمي دانيم حقيقت آن چيست. شايد در همين فضا، هزاران نوع موجودات ديگري هم باشند كه ما اصلاً هيچ خبري از آنها نداريم. اگر روزي آنها كشف بشوند، درمي يابيم كه موجودات ديگري هم بوده است و ما نمي دانستيم.
خدا را شكر مي كنيم كه همين معرفت ناقص درباره مقامات اهل بيت(ع) را به همه ما عنايت فرموده است. همه ما به اين امر معتقديم كه اين حضرات مقامي بزرگ دارند و وقتي به آنها متوسل مي شويم، مي توانند حاجت آدمي را بدهند. آنها مي توانند نزد خدا دعا كنند و از خدا بخواهند كه حاجت افراد ملتمس را برآورده كند. حاجت دادن آنها و دعاكردنشان يكي است؛ زيرا آنها خودشان، به خودي خود، هيچ ندارند و كمالشان هم در اين است كه هيچ چيزي را متعلق به خودشان نمي دانند. آنها بنده اي محض اند و به سبب همين بندگي خالصانه است كه همه چيز دارند.
بيانات آيت الله مصباح يزدي (دام عزه) در جمع بسيج دانشجويي خوزستان و دانشگاه شهيد چمران اهواز - قم، مؤسسه امام خميني (ره)، 17/4/1391 .
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
 


خارج از دستور

راهپيمايي نمايندگان
در حمايت از مردم غزه
نمايندگان مجلس در حمايت از مردم غزه و در واكنش به حمله رژيم صهيونيستي به فلسطين راهپيمايي كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تعطيل كردن جلسه غيرعلني خود پيش از موعد مقرر، در حمايت از مردم غزه راهپيمايي كردند.
نمايندگان مجلس با خروج از صحن علني به سمت حياط ساختمان مجلس حركت كرده و با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريكا» انزجار خود را از رژيم جنايتكار صهيونيستي ابراز كردند.
نمايندگان همچنين با سر دادن شعار «اي رهبر آزاده، آماده ايم آماده» حمايت خود را از مردم غزه اعلام كرده و در نهايت با شعار «هيهات منا الذله» و «حسين حسين شعار ما شهادت افتخار ماست» براي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) سينه زدند.
رئيس دفتر حافظ منافع مصر در ايران همراه با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين راهپيمايي حضور داشت كه بعد از رئيس مجلس شوراي اسلامي دقايقي براي نمايندگان سخنراني كرد.
رئيس دفتر حافظ منافع مصر در اين راهپيمايي گفت: اگر دست در دست هم بدهيم مي توانيم شاهد بازگشت فلسطين به آغوش اسلام باشيم.
علي لاريجاني نيز گفت: با افتخار مي گوئيم كه حمايت ما از فلسطين جنبه مادي و نظامي داشت.
اصلاح قانون انتخابات
دانشجويان را به مجلس كشاند
اتحاديه هاي دانشجويي با تشكيل كنفرانس خبري مقابل مجلس به طرح اصلاح قانون انتخابات اعتراض كردند. در اين راستا اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل طي اطلاعيه اي اعلام كرد: دفاتر عضو اتحاديه در سراسر كشور نمايندگان حامي اين طرح را در حوزه هاي انتخابيه خود استيضاح مي كنند.
جنبش عدالتخواه دانشجويي نيز در نامه اي سرگشاده خطاب به نمايندگان تأكيد كرد: ساز و كار پيشنهادي شما براي تأييد شرايط كانديداهاي رياست جمهوري خود تحميل نظرات شخصي نمايندگان بر ملت و سلب آزادي راي مردم است.
امير سياري و سردار نقدي
ميهمان جلسه علني مجلس
فرمانده نيروي دريايي و رئيس سازمان بسييج مستضعفين با حضور در مجلس به ارائه گزارشي در ارتباط با حوزه تحت امر خود پرداختند.
سردار محمدرضا نقدي در صحن علني مجلس با بيان اينكه بسيج آماده كارهاي بزرگ است از طرح بسيج براي اقتصاد مقاومتي خبر داد.
 


در واكنش به بيانيه وزيران خارجه اتحاديه عرب و اتحاديه اروپا

مهمان پرست : هدف فضاسازي هاي منفي اعمال فشار سياسي بر مذاكرات ايران و 1+5 است

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان بيانيه اخير نشست مشترك وزيران خارجه اتحاديه عرب و اتحاديه اروپا در قاهره را حاوي مطالبي مغرضانه و نادرست نسبت به جمهوري اسلامي ايران دانست.
رامين مهمان پرست گفت: تعلق جزاير ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك به سرزمين جمهوري اسلامي ايران امري بديهي وغيرقابل مناقشه است و اظهارنظرهاي مغرضانه و ناآگاهانه تاثيري در واقعيت هاي موجود ندارد.
او افزود: طرح اين گونه ادعاهاي واهي در كنار دامن زدن به شايعات مربوط به تهديد تنگه هرمز كه در شرايط كنوني منطقه
با اهدافي خاص صورت مي گيرد، درتضاد با منافع ملت هاي منطقه و اقتصاد جهاني است زيرا همگان به خوبي مي دانند كه تفرقه افكني و دخالت هاي نابه جاي قدرت هاي خارجي، نظامي گرايي و به راه انداختن مسابقه تسليحاتي، مهم ترين دلايل ناامني و تهديد اصلي براي امنيت و ثبات منطقه است.
سخنگوي وزارت امور خارجه ابراز نگراني نسبت به برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران را بي مورد و نابه جا دانست و افزود: فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران كاملا شفاف و مسالمت آميز و درچارچوب قوانين و مقررات بين المللي و آژانس بين المللي انرژي اتمي انجام مي شود و اين گونه فضاسازي هاي منفي و ايجاد ابهام در افكار عمومي جهاني كه با هدف اعمال فشار سياسي و تاثيرگذاري بر روند مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 صورت مي گيرد، قادر نخواهد بود ملت ايران را به دست كشيدن از حقوق مسلم خود مجبور كند.
 


برگزاري مجالس دعا و توسل براي سلامتي آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني

در پي تشديد كسالت آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني، مردم در بسياري از مجالس عزاداري تهران و شهرستان ها، براي سلامتي و شفاي كامل اين معلم بزرگ دين و اخلاق، دست دعا و توسل به پيشگاه قادر متعال بلند كردند.
به گزارش خبرنگاران كيهان،آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني كه ماههاست دچار كسالت و تحت درمان است، علي رغم ضعف و دشواري حاضر به تعطيل كردن مجلس سنواتي عزاي سيدالشهدا(ع) در دهه اول محرم امسال نشد و با مشقت بسيار سه شب اول اين دهه را در اين مجلس حاضر شد و به ايراد وعظ و سخنراني پيرامون نهضت امام حسين(ع) پرداخت اما با تشديد بيماري و تب، علي رغم تمايل خود از حضور در آن مجالس ممنوع شده است.
به همين دليل، حجت الاسلام والمسلمين صادقي رشاد مجلس ايشان را اداره كرده و در اين جلسه و نيز مجالس و محافل حسيني ديگر تهران و شهرستانها، براي سلامتي و شفاي كامل اين شاگرد برجسته علمي و اخلاقي امام خميني، ختم هاي قرآن، صلوات و حمد شفا گرفته اند.
براساس آخرين خبرهاي دريافتي، در صورت بهبودي نسبي حال اين مرجع تقليد در روزهاي آينده، امكان حضور ايشان در مجلس عزاي سيدالشهدا(ع) فراهم مي شود.
كيهان ضمن آرزوي سلامتي و شفاي كامل اين عالم رباني، از همه خوانندگان گرامي خود مي خواهد، در روزها و شبهاي پيش رو براي اين مرد بزرگ دين و اخلاق دعا كنند.
 


وزارت اطلاعات منتشر كرد

جزئيات دستگيري عوامل گروهك وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه

وزارت اطلاعات جزيياتي از دستگيري عوامل گروهك وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه را اعلام كرد.
در اطلاعيه وزارت اطلاعات آمده است:
پيرو اطلاعيه مورخ 91/08/26 اين وزارتخانه در مورد شناسايي و بازداشت تعدادي از تروريست هاي وابسته به بيگانه، برخي سوابق و اطلاعات جديد به دست آمده از عناصر دستگير شده را به استحضار ملت شريف ايران مي رساند:
دستگيرشدگان، عضو يك گروهك تروريستي تجزيه طلب هستند كه در سال 1384 با حمايت مالي يكي از كشورهاي مرتجع حوزه خليج فارس (به نيابت از آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي) در استان خوزستان راه اندازي شده و در همان سال 13 فقره بمب گذاري در آن استان، از جمله بمب گذاري مقابل بيمارستان رازي اهواز، ساختمان برنامه و بودجه، سازمان مسكن و شهرسازي، خيابان سلمان فارسي در مركز شهر، بانك سامان اهواز، اداره كل منابع طبيعي، فرمانداري آبادان و دزفول و چندين چاه و خط لوله نفت و گاز در استان خوزستان را انجام مي دهد كه منجر به شهادت 29 نفر و مجروحيت 350 تن از شهروندان مظلوم و بي گناه خوزستان، به ويژه هموطنان غيور عرب زبان مي گردد.
اين گروهك هم چنين قصد بمب گذاري در برخي ديگر از مراكز حساس كشور را داشته كه تعدادي از تروريست ها در اسفند ماه همان سال توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي، دستگير و تحويل مراجع قضايي گشته و تعدادي ديگر به خارج از كشور متواري شدند.
پس از آن، سركرده اين گروهك در يكي از كشورهاي مرتجع حاشيه خليج فارس اقامت گزيد و از همان جا به هدايت عمليات بمب گذاري و اقدامات تروريستي پرداخت. اين تروريست جنايت پيشه، در اواخر سال 84 از طريق عوامل سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) به اروپا منتقل و به فعاليت هاي به اصطلاح حقوق بشري و همكاري با سازمان ها و مجامع غربي مدعي حقوق بشر مبادرت ورزيده (؟!) و همزمان، اقدامات تروريستي عليه شهروندان استان خوزستان را فرماندهي مي كرد! از طرف ديگر، تعدادي از اعضاي گروهك با اين كه حكم تعقيب از طرف پليس بين الملل (اينترپل) را دارا بودند، با اين حال سفرهاي متعددي به برخي كشورهاي اروپايي و دو كشور مرتجع منطقه به عمل مي آوردند و مساعدت هاي مالي و تسليحاتي آنها را دريافت مي نمودند.
از سال گذشته و همزمان با تشديد فاز جديد تحريم ها از سوي اردوگاه استكبار عليه جمهوري اسلامي ايران اين گروهك بنا به دستور تحريم كنندگان و در اقدامي مكمل، حمله به اموال عمومي و زيرساخت هاي اقتصادي كشور و بمب گذاري در خطوط انتقال گاز و نفت استان خوزستان را در دستور كار خويش قرار داد و از آن زمان تا كنون مبادرت به نه فقره بمب گذاري در تاسيسات انرژي استان نمود كه از جمله مي توان به موارد ذيل اشاره داشت:
-بمب گذاري لوله نفت شاوور در حوالي شهرستان شوش در تاريخ14/5/90
-بمب گذاري لوله نفت عبوري از مجاورت شهر شاوور در حوالي شهرستان شوش در تاريخ 24/2/91
-بمب گذاري خط لوله گاز در حدفاصل شوش و دزفول در تاريخ 14/4/91
-بمب گذاري خط لوله گاز اهواز به شمال خوزستان در تاريخ 25/5/91
-بمب گذاري لوله گاز مسير هفت تپه شوش در تاريخ 2/8/91
و ...
از جمله موضوعات بسيار جالب توجه آن كه عناصر مركزيت اين گروهك تروريستي كه در يكي از كشورهاي اروپايي مدعي حقوق بشر و منادي مبارزه با تروريسم مستقر مي باشند، پس از هر عمليات تروريستي، ضمن پذيرش رسمي مسووليت آن اقدامات، در عين حال با كمال وقاحت و بي شرمي با تعدادي از دولتمردان غربي و گزارشگران ويژه سازمان ملل (در امور ايران) ملاقات نموده و يا با حضور و سخنراني در برخي پارلمان هاي اروپايي، و در مصاحبه با رسانه هاي بيگانه، به ويژه شبكه سلطنتي انگليس، موسوم به بي بي سي، خود را به عنوان مدافعان قانون و جامعه مدني و حقوق بشر در ايران معرفي كرده اند(؟!). از عناصر دستگير شده تا كنون 7 بمب آماده انفجار كشف شده كه بنا به اعتراف متهمين، قصد داشتند در اماكن عمومي و مذهبي منفجر نمايند. اطلاعات تكميلي، متعاقبا به استحضار ملت شريف ايران خواهد رسيد.
 


سلامي:

ايران رتبه نخست توسعه فناوري اطلاعات در سطح كشورهاي منطقه را دارد

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: منابع معتبر خارجي ايران را به عنوان رتبه نخست توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در سطح كشورهاي منطقه معرفي كرده اند.
سردار حسين سلامي در آيين توديع و معارفه معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سپاه نيروهاي مسلح را با عنوان اصحاب امروز عاشورا توصيف كرد و گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران امروز با عظمت، شكوه و سربلندي مثال زدني در امتداد مسير عاشورا گام برمي دارند.
وي افزود: معجزه تحول در فناوري اطلاعات و ارتباطات امروز با درنورديدن مرزهاي جغرافيايي الگوهاي زندگي بشر را به يكديگر نزديك ساخته است. فناوري اطلاعات و ارتباطات امروزه حتي جنگ ها را نيز متحول كرده و در مديريت، سازماندهي و فرماندهي آنها تاثيرات فراواني را گذاشته است.
سلامي با اشاره به پيشرفت هاي مطلوبي كه جمهوري اسلامي ايران در زمينه فناوري اطلاعات بدست آورده اظهار داشت: در زمينه ارتباطات منابع معتبر خارجي ايران را به عنوان رتبه نخست در سطح كشورهاي منطقه در زمينه توسعه فناوري اطلاعات معرفي كرده اند و اين موضوع بستر ساير تحولات در حوزه هاي مختلف قرار گرفته است.
 


دولت مصر با درخواست نمايندگان مجلس براي سفر به غزه موافقت كرد

دولت مصر با درخواست نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي سفر به غزه موافقت كرد.
منصور حقيقت پور نائب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به درخواست كتبي مجلس ايران از دولت مصر براي سفر تعدادي از نمايندگان گفت كه دولت مصر با اين درخواست و سفر هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران به غزه موافقت و اين مسئله را اعلام كرده است.
وي در اين زمينه افزود: هر وقت كه مصري ها زمان سفر نمايندگان به غزه را رسماً به مجلس شوراي اسلامي اعلام كنند، ما آمادگي داريم كه ظرف 48 ساعت به غزه سفر كنيم. كميسيون امنيت ملي و سياست هاي خارجي مجلس شوراي اسلامي چند روز پيش درخواست رسمي سفر تعدادي از نمايندگان مجلس به غزه را به دفتر حافظ منافع اين كشور در تهران تقديم كرده بود. در اين درخواست، كميسيون امنيت ملي خواستار صدور رواديد و مجوز سفر برخي اعضاي اين كميسيون به غزه شده و فراهم شدن امكان اين سفر را خواستار شده بود. به گزارش تسنيم، حسن قشقاوي معاون وزير امور خارجه نيز گفته بود كه از نظر ما، مانعي براي سفر نمايندگان مجلس به غزه وجود ندارد.
 


تحصيل دانشجويان شاهد و ايثارگر

در تمام دوره هاي دانشگاه هاي دولتي رايگان است

معاون دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان تاكيد كرد كه تحصيل دانشجويان شاهد و ايثارگر در تمام دوره هاي دانشگاه هاي دولتي اعم از روزانه، شبانه، پيام نور و علمي كاربردي رايگان است.
مجتبي بذرافشان گفت: پيش از اين در بند (ك) ماده 20 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران به موضوع تحصيل رايگان دانشجويان شاهد و ايثارگر در دانشگاه هاي دولتي اشاره شده بود اما در عمل، ابهاماتي درمورد تحصيل اين دانشجويان در دوره هاي شبانه، پيام نور و علمي كاربردي كه دولتي و در عين حال، مستلزم پرداخت شهريه هستند وجود داشت.
وي افزود: خوشبختانه با مصوبه مجلس شوراي اسلامي در سال جاري مجددا تصريح شد كه تحصيل ايثارگران و مشمولان بند (ك) ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه و حافظان كل قرآن كريم در دانشگاه ها، مراكز آموزش عالي و موسسات پژوهشي رايگان خواهد بود.
به گزارش ايرنا بذرافشان توضيح داد: هزينه تحصيل دانشجويان شاهد و ايثارگر كه در دانشگاه آزاد اسلامي يا موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي غيردولتي تحصيل مي كنند نيز از طريق بنياد شهيد و امور ايثارگران در ابتداي هر نيمسال تحصيلي به اين دانشگاه ها پرداخت مي شود. پيش از اين برخي دانشگاهها به دليل شفاف نبودن قانون تحصيل رايگان دانشجويان شاهد و ايثارگر از اجراي آن براي دانشجويان دوره هاي شبانه، پيام نور و علمي كاربردي سرباز مي زدند كه با شفاف سازي اين قانون، همه دانشگاه ها ملزم به اجراي آن هستند.
 


برگزاري رزمايش دريايي ارتش دي ماه در سواحل جنوب شرق

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: رزمايش بزرگ ولايت 91 دي ماه در سواحل جنوب شرق برگزار مي شود.
اميردريادار «حبيب الله سياري» در جلسه غيررسمي، غيرعلني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي، اعزام ناوگروه هاي رزمي به درياي مديترانه، بازديد از كشورهايي مانند سوريه و حضور در اقيانوس اطلس براي نشان دادن اقتدار و توانمندي نيروي دريايي ارتش را از جمله برنامه هاي آينده اين نيرو عنوان كرد.
وي تاكيد كرد: انجام رزمايش هاي برنامه ريزي شده به منظور نمايش قدرت و توان بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران نيز از ديگر اقدامات بوده است كه در دي ماه سال جاري تحت عنوان «رزمايش بزرگ دريايي ولايت 91» به انجام خواهد رسيد و در آينده نزديك حضور در اقيانوس اطلس به منظور نشان دادن اقتدار و توانمندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران صورت مي گيرد.
به گزارش ايرنا، فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: در اين راستا از نمايندگان ملت درخواست مي كنم با توجه به اينكه فرصت ها و تهديدهاي جمهوري اسلامي ايران در دريا شكل گرفته اند و از آنجا كه فراهم ساخت زيرساخت هاي دريايي امري زمان بر است، در رزمايش بزرگ دريايي ولايت 91 حضور در سواحل جنوب شرق حضور يابند.
 


پاكستان : ازتحريم هاي آمريكا عليه ايران حمايت نمي كنيم

حنا رباني كهر وزير امور خارجه پاكستان گفت: اين كشور از اعمال تحريم هاي يكطرفه آمريكا عليه ايران، هيچ وقت و به هيچ وجه حمايت نمي كند.
وزير امور خارجه پاكستان در نشست خبري با رسانه ها تاكيد كرد: تحريم هاي اعمال شده از سوي آمريكا عليه ايران يكطرفه مي باشد و ما اين را قبول نمي كنيم.
وي ضمن اشاره به حضور نيافتن حسينه واجد نخست وزير بنگلادش در نشست دي هشت (D8) در اسلام آباد گفت: ديدار گذشته اش با واجد نتايج خوبي براي همكاري دو كشور به دنبال داشته و مشروط كردن شركت مقامات بنگلادش در كنفرانس دي هشت با عذرخواهي وقايع سال 1971ميلادي شايعه مي باشد.
وي كنفرانس كشورهاي اسلامي عضو دي هشت را مهم ارزيابي كرد و افزود: اين كنفرانس يك مجمع اقتصادي بوده و علاوه بر امور مربوط به تجارت، گسترش روابط در ديگر سطوح نيز مورد توجه ويژه اي قرار خواهد داشت.
وزير امور خارجه پاكستان بازديد محمد مرسي رييس جمهوري مصر از پاكستان باهدف شركت در كنفرانس ياد شده را پيشرفت مهمي در روابط ميان دو كشور خواند.
رباني كهر در خصوص برقراري امنيت در افغانستان نيز گفت: پاكستان از پروسه برقراري امنيت و پايان خشونت در كابل پشتيباني مي كند.
 


عباسي ادعاهاي آمانو را تكذيب كرد

فريدون عباسي ادعاهاي اخير آمانو درباره نيروگاه اراك و بوشهر را تكذيب كرد.
فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي در پايان جلسه هيئت دولت درباره اينكه در گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي نكته اي در خصوص تخليه موقت سوخت از رآكتور نيروگاه اتمي بوشهر به مخزن سوخت ضعيف شده و توقف فعاليت رآكتور مطرح شده است، گفت شما هيچ كدام از اينها را باور نكنيد.
وي افزود: كارها رو به پيشرفت است و همه چيز خوب است.
عباسي ادعاي ديگر گزارش آژانس درباره اشكال در رآكتور آب سنگين اراك و تأخير در راه اندازي آن را نيز تكذيب كرد.
همچنين با افزايش توليد تعداد صفحات سوخت، به نظر مي آيد قلب رآكتور تهران به سمت نو شدن پيش مي رود.
رئيس سازمان انرژي اتمي اول اسفند 90 از تعويض قلب رآكتور تهران در سال 91 خبر داده بود. با توجه به افزايش توليد صفحات سوخت احتمالاً به زودي قلب رآكتور تهران نو خواهد شد. براساس آخرين گزارش مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران 46 صفحه سوخت را براي مصرف در رآكتور تهران ساخته و به اين رآكتور منتقل كرده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10