(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 2  آذر  1391 - شماره 20364

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در ديدار جمعي از بسيجيان سراسر كشور
فرمانده كل قوا : بسيج معجزه انقلاب اسلامي است
چشم به راه سپيده
انصراف نمايندگان مجلس از طرح سؤال از رئيس جمهور
در لبيك به فرمان رهبر معظم انقلاب
تجمع بيش از 20 هزار دانش آموز با علم و كتل هاي متنوع عزاداري
ديروز ميدان امام حسين(ع) ميعادگاه دانش آموزان عاشق اباعبدالله شد
آيت الله خاتمي:
حمله رژيم صهيونيستي به غزه باج خواهي از كشورهاي اسلامي است
فرمانده كل سپاه:
فناوري موشك هاي فجر 5 از ايران منتقل شده است
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات اعلام كرد
ضريح جديد امام حسين(ع) 12 و 13 آذر مهمان تهراني هاست
اصلاحيه
اخبار ادبي و هنري
از سوي فرمانده نيروي انتظامي كشور اعلام شد
 ضرورت گسترش فريضه امر به معروف و نهي از منكر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
جشنواره يادمان ولايت برگزار مي شود
تاسوعا و عاشوراي حسيني آسمان اكثر استان ها مي بارد
برپايي نماز ظهر عاشورا در تهران
محدوديت هاي ترافيكي در تعطيلات پيش رو اعلام شد
مديركل مسكن سازمان بهزيستي:
زنان بدسرپرست صاحب مسكن مهر مي شوند
از سوي مديركل شوراي عالي توسعه صادرات اعلام شد
تحقق نيمي از تعهدات صادرات غيرنفتي امسال


در ديدار جمعي از بسيجيان سراسر كشور

فرمانده كل قوا : بسيج معجزه انقلاب اسلامي است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، روز چهارشنبه در جمع صدها نفر از فعالان طرح شجره طيبه «صالحين»، بسيج را از معجزات انقلاب اسلامي دانستند و با اشاره به نياز مستمر كشور، ملت، انقلاب و تاريخ به بسيج، بر ارتقاي كيفي فعاليتهاي اين نهاد تأكيد كردند.
ايشان همچنين جنايات و وحشي گريهاي رژيم صهيونيستي در حمله به مردم نوار غزه را، نشان دهنده سبعيت حيرت آور سردمداران اين رژيم خواندند و با اشاره به وقاحت مضاعف و نفرت آور امريكا، انگليس و فرانسه در حمايت از كشتار مردم غزه تأكيد كردند: كشورهاي اسلامي بخصوص دولتهاي عربي، با اصلاح رفتار خود در اين مسئله، ضمن كمك به مردم مظلوم اما شجاع و سرافراز نوار غزه، براي شكستن محاصره اين منطقه تلاش كنند و امت اسلام نيز به تأسي از مقاومت پيروز مردم غزه بداند كه ايستادگي و استقامت، تنها راه نجات و غلبه بر دشمنان اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اي بخش مهمي از سخنانشان در اين ديدار را به حوادث هفته اخير نوار غزه اختصاص دادند و تأكيد كردند: وحشيگريهاي صهيونيستها در حمله به مردم بي گناه و غيرنظامي غزه، بايد وجدان دنياي اسلام را تكان دهد و حركت عظيم ملتهاي مسلمان روح تازه اي پيدا كند.
ايشان در تبيين ابعاد حركت رژيم صهيونيستي در حمله به غزه افزودند: سبعيت شگفت آور سردمداران رژيم اشغالگر درحمله به غزه نشان داد اين عناصر كاملاً وحشي، هيچ بويي از انسانيت نبرده اند.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: جنايات صهيونيستها در غزه همچنين ماهيت دشمنان جهان اسلام و ماهيت مدعيان جمهوري اسلامي در مجامع بين المللي، را بخوبي آشكار كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد شديد از حمايت واضح سردمداران نظام استكبار از جنايات صهيونيستها خاطرنشان كردند: امريكا، انگليس و فرانسه به رژيم سنگدل و بي رحم صهيونيستي حتي يك اخم نكردند و با حمايت و تشويق و تقويت اين جنايتكاران، نشان دادند كه دشمنان خشن و منفور امت اسلام چقدر از اخلاق و انسانيت به دورند.
ايشان افزودند: سردمداران استكبار از جمله امريكا كه از فجايع صهيونيستهاي وحشي در غزه حمايت مي كنند چگونه با وقاحت مضاعف از حقوق بشر دم مي زنند و خود را در موضع محاكمه كننده ملتها و كشورهاي ديگر قرار مي دهند؟
رهبر انقلاب افزودند: رفتار كشورهاي عربي و اسلامي نيز در قبال حوادث غزه رفتار مناسبي نبود چرا كه برخي فقط به حرف اكتفا كردند و برخي حتي در حرف نيز صهيونيستها را محكوم نكردند.
ايشان افزودند: كساني كه داعيه دعوت به وحدت و هدايت دنياي اسلام را دارند در مسائل ديگري كه تأمين كننده اغراض سياستي آنهاست به صراحت وارد مي شوند اما در اين ماجرا چون طرف آنها امريكا و انگليس است از محكوم كردن صريح و واقعي صهيونيستها خودداري و حداكثر به حمايت لفظي كم ارزش بسنده كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: كشورهاي اسلامي و بخصوص دولتهاي عربي بايد در حركتي متحد، ضمن كمك به مردم مظلوم غزه براي برداشته شدن محاصره اين منطقه تلاش كنند.
ايشان با تجليل از استقامت عزت آفرين مردم و جوانان نوار غزه افزودند: آنها به توفيق الهي، يك بار ديگر ثابت كردند كه با ايمان و ايستادگي و سخت كوشي، مي توان بر مجموعه هاي بزرگ، مسلح، پيچيده و حمايت شده از سوي مستكبران نيز غالب آمد.
دستپاچگي براي آتش بس
رهبر انقلاب با اشاره به دستپاچگي رژيم صهيونيستي براي آتش بس خاطرنشان كردند: كساني كه خباثت و ددمنشي را آغاز كردند ضربات بيشتري نيز دريافت كردند به شكلي كه اكنون براي آتش بس، از جمع كوچك مردم نوار غزه، دست پاچه ترشده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزايش قدرت مادي و معنوي و دفاع جانانه و مقتدرانه در مقابل دشمنان اسلام را پيام حوادث غزه براي امت اسلامي خواندند و افزودند: ماجراي غزه نشان داد كه براي غلبه بر توطئه ها، خباثتها و نامرديها هيچ راهي جزدفاع مقتدرانه نيست.
ايشان خاطرنشان كردند: دنياي اسلام بايد براي آسيب ناپذيري در مقابل دشمنان، هم قدرت ايماني و عزم و اراده خود را افزايش دهد و هم با پيشرفت علمي و فناوري به توانايي ساخت تجهيزات زندگي اعم از سلاح و غيرسلاح دست يابد.
رهبر انقلاب افزودند: البته ملت ايران اين درس را از دوران دفاع مقدس خود درك كرده است و به همين علت، مردم، جوانان و دانشمندان اين سرزمين براي پيشرفت و اقتدار كشور در حال تلاشند.
رهبر انقلاب ضرورت اتحاد امت اسلامي و نيز اتحاد دروني هر ملت مسلمان را از ديگر درسهاي حوادث اخير ناميدند و خاطرنشان كردند: اين واقعيت در مورد ملت ايران نيز، صادق است.
ايشان از همين زاويه، به تبيين فلسفه دعوت مكرر خود به وحدت و همدلي پرداختند و افزودند: توصيه مداوم به صاحبان قلم و زبان، و فعالان مطبوعاتي و پايگاههاي اينترنتي، جناحهاي سياسي و مسئولان اجرايي و غيراجرايي براي اتحاد به اين دليل است كه وحدت، در اقتدار و پيشرفت كشور و حفظ جايگاه جمهوري اسلامي در جهان داراي تأثيراتي عظيم و حياتي است.
تقدير از مسئولان قوا
رهبر انقلاب با تجليل از وحدت و همدلي ملت، به پاسخ مثبت سران سه قوه به دعوت ايشان براي همدلي اشاره كردند و افزودند: از پاسخ مثبت و با ارزش مسئولان قوا و تأكيد آنان بر وحدت در عين برخي اختلاف نظرها و سليقه ها، تشكر مي كنم و لازم است اين حركت خوب با مراقبت در اظهارنظرها و اقدامات، استمرار يابد.
درباره طرح سوال از رئيس جمهور
ايشان در همين بحث به موضوع سؤال مجلس از رئيس جمهور پرداختند و خاطرنشان كردند: اين حركت تاكنون از دو جنبه قابل تحسين و تمجيد است.
رهبر انقلاب در تشريح اين ابعاد مثبت، سؤال از رئيس جمهور و ساير مسؤلان اجرايي را نشان دهنده احساس مسؤليت نمايندگان ملت در قبال مسائل كشور دانستند و افزودند: مسئولان اجرايي نيز با اعتماد به نفس و شجاعت براي توضيح و پاسخ اعلام آمادگي كرده اند.
رهبر انقلاب افزودند: اقدام قوه مقننه در عمل به وظيفه و نيز اعتقاد قوه مجريه به صحت و صداقت اقدامات خود، امتحان خوبي براي دو قوه بود اما معتقدم اين حركت تا همين جا كافي است و ديگر ادامه نيابد.
ايشان افزودند: مردم هم با بصيرتند و تشخيص مي دهند كه ادامه اين كار، همان چيزي است كه دشمن مي خواهد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نياز كامل كشور به آرامش خاطرنشان كردند: ممكن است عده اي از دو طرف تحت تأثير احساسات و با استفاده از وسائل تبليغ از جمله روزنامه ها و پايگاههاي اينترنتي فضا را شلوغ كنند در حاليكه همه مسئولان براي عمل به وظايفشان نياز به آرامش دارند و مردم نيز خواستار آرامش هستند و ادامه نيافتن اين مسئله نشان خواهد داد كه قواي مقننه و مجريه بيش از هر چيز به وحدت و آرامش احترام مي گذارند.
جگرسوز اما عبرت آموز
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين در سخنانشان در جمع مسئولان و فعالان شجره طيبه صالحين بسيج، تقارن هفته بسيج با حادثه عظيم عاشورا را درس آموز دانستند و افزودند: اگر حادثه جگرسوز اما عبرت آموز كربلا نبود از حقيقت اسلام چيزي باقي نمي ماند به همين علت ماجراي عاشورا بايد همواره به عنوان يك درس و يك پرچم هدايت در مقابل چشمان جامعه اسلامي باشد.
ايشان دوران دفاع مقدس را تداعي كننده گوشه هايي از فداكاري اصحاب سيدالشهدا (ع) خواندند و خاطرنشان كردند: بسيج از برجسته ترين و مهم ترين مظاهر اين فداكاريها بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي، تشكيل بسيج را از مظاهر ژرف انديشي و حكمت الهي امام خميني (رض) برشمردند و افزودند: بسيج در دفاع مقدس داراي عيار بالاي خلوص بود كه امروز نيز همان عيار بالا، بايد حفظ و متجلي شود.
ايشان حفظ خلوص در دوران دفاع مقدس را آسانتر از خالص ماندن در ميدان پيچيده اما غيرنظامي مقابله با دشمنان دانستند و تأكيد كردند: بسيج در مجموعه هاي خود مراقب ايمان، توكل، معنويت و روحيه فداكاري باشد.
رهبر انقلاب پرهيز از آفاتي نظير غرور، تظاهر و رياكاري را ضرورت بسيجي بودن و بسيجي ماندن خواندند و با اشاره به استمرار عمق بخشي و ارتقاي مستمر كيفيت فعاليتها افزودند: بايد از هرگونه سطحي نگري در ابعاد مختلف پرهيز كرد.
ايشان طرح شجره طيبه صالحين را به عنوان اقدامي براي عمق بخشي معرفتي و تربيتي، مورد تحسين قرار دادند و افزودند: بايد به گونه اي عمل كنيم كه بسيج به عنوان الگو و دستورالعملي زنده، پويا و قابل پيروي، در دنياي اسلام تثبيت شود.
بسيج وسبك زندگي
حضرت آيت الله خامنه اي تقويت و توسعه فعاليتهاي بسيجي به همه ابعاد زندگي را از وظايف اساسي دست اندركاران اين نهاد برشمردند و افزودند: در بحث سبك زندگي نيز بسيج و بسيجيان مي توانند با عيارسنجي رفتار خوددر خانواده، محيط كار، و اجتماع، به نوعي خودشناسي و اصلاح دست بزنند.
ايشان با تقدير از حضور موفق بسيج در زمينه هاي علمي، فناوري، خدمات اجتماعي و نظريه پردازي در زندگي اجتماعي افزودند: اگر روزي كشور و انقلاب به دفاع نظامي در مقابل دشمن نيازمند شود بي ترديد همين مجموعه هاي بسيجي و همه جوانان شجاع ايران، دلاوري و اقتدار و شكست ناپذيري ملت ايران را به تمام دنيا نشان خواهند داد.
در ابتداي اين ديدار سردار سرلشگر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش براي ارتقاي مستمر فعاليتهاي فرهنگي بسيج و ضرورت حضور سازمان يافته بسيجيان در مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: با تشكيل شجره طيبه صالحين، بيش از 3 ميليون بسيجي در حلقه هاي معرفتي - تربيتي صالحين فعال شده اند.
سردار سرتيپ نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز با اشاره به استقبال اساتيد حوزه و دانشگاه و نخبگان جامعه از نظام معرفتي - تربيتي صالحين اعلام كرد: در سازماندهي جديد بسيج ابعاد مختلف دفاعي - علمي - معرفتي - تربيتي - فرهنگي - مردم ياري و ورزشي بسيج، در هسته هاي شجره طيبه صالحين سازماندهي شده است.
در ادامه اين ديدار آقايان و خانمها: حجت الاسلام فرحاني، رئيس مركز توليد انديشه و پاسخگويي به شبهات ،حجت الاسلام پاكباز، سرمربي طرح صالحين از استان خوزستان،معصومه احمدي، مربي طرح صالحين از استان قم، دكتر محمدرضا عبدي، دكتراي فيزيك اتمي از دانشگاه صنعتي اصفهان از بسيج اساتيد استان اصفهان،دكتر مژگان كريمي، جراح و متخصص زنان از بسيج جامع پزشكي استان يزد ،فتح الله فريدي وثوق، دارنده مدالهاي جهاني و آسيايي جودو و از بسيج ورزشكاران استان همدان و هادي زينلي فرزند شهيد از بسيج مساجد و محلات تهران بزرگ درباره علل و اهداف اجراي طرح شجره طيبه صالحين، چگونگي ساماندهي اساتيد و بسيجيان در سطوح سرمربي، مربي و سرگروه حلقه هاي معرفتي - تربيتي صالحين، نظارت علمي بر روند ارتقاي كيفي فعاليتها، شناسايي ظرفيتهاي جديد به موازات آسيب شناسي علمي طرح، رصد شبهات و ارائه پاسخهاي مستدل، و توجه كامل به خودسازي معنوي در حلقه هاي معرفتي نكاتي را بيان كردند.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر كه چشم دلشدگانت در سوگ شهيدان كربلا اشكبار است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

سرد است بي تو نواها
ما را از اين جا كه هستيم اي نازنين جا به جا كن
يا كه بكش با نگاهي يا كه به دستي دعا كن
چنگي بزن ساز ما را، بيرون كن آواز ما را
خاموش تا كي بمانيم، اين سنگ ها را صدا كن
لحن لطيف سرودي زيبا به سان سجودي
بالانشين باش و ما را در سجده خود رها كن
سرد است بي تو نواها، درد است بي تو دواها
اين دردهاي كهن را با ناز چشمي دوا كن
انگشتري بي نگينيم، مشتاق تو نازنينيم
بي تو بهايي نداريم، ما را بيا پربها كن
امير عاملي

چه خوب مي شد...
هيچ قومي مانند صهيونيست ها
همانند شيطان
بوي باروت نمي دهند
قومي كه ارض موعود را هر سه روز
با خون مي شويد
و در پاي ديوار ندوه
براي ويراني جهان
و نابودي انسان خط و نشان مي كشد
قومي كه در شكم عروسك هايش
بمبي منتظر تولد است
و مي كوشد بر سر بشريت
كلاهك هسته اي بگذارد
¤
چه كسي مي گويد اسرائيل شيطان نيست؟
چه كسي مي گويد غرب و صهيونيسم تيغه هاي برنده يك قيچي نيستند؟
چرا صندلي هاي مذاكره بر سر صلح
بلند و كوتاه است؟
چه رابطه اي است بين كم شدن وزن مردم آفريقايي
و زياد شدن وزن بمب هاي آمريكايي؟
چه رابطه اي است بين بشكه هاي نفت خاورميانه
و حضور تانك ها براي استقرار دمكراسي در عراق و افغانستان
چگونه در هيچ كنفرانسي
براي حفظ محيط زيست
قطعنامه اي صادر نمي شود
كه مانع از ريختن چركابه هاي روح
در درياهاي آزاد شود؟
چگونه است كه در هيچ سميناري
سوراخ شدن قلب «محمد الدوره»ها
به اندازه سوراخ شدن لايه «اوزون»
جدي گرفته نمي شود؟
من احساس مي كنم
ثانيه ها پرشتاب تر مي گذرند
به استقبال حادثه اي
و مي انديشم
كه چه خوب مي شد
اگر جاي اعداد 21 عوض مي شد
و ظهور مي كرد پيشواي دوازدهم
و چون عدد 12 بر صفحه ساعت
بر صدر جهان مي نشست
و درختان در تمام دوازده فصل سال
سبز بودند
و ميوه مي دادند
¤
چه خوب مي شد...
كامران شرفشاهي
¤ ¤ ¤
آب و آيينه
ردّ پاي آمدنت
نگاه هميشگي من است
وقتي با نور صلوات طلوع آب را
به انتظار نشسته ايم...
سلام بر تو اي فرزند آب و آيينه
اسماعيل يكتايي لنگرودي
 


انصراف نمايندگان مجلس از طرح سؤال از رئيس جمهور

در لبيك به فرمان رهبر معظم انقلاب

به دنبال بيانات رهبر معظم انقلاب مبني بر پرهيز نمايندگان از ادامه پيگيري طرح سؤال از رئيس جمهور، نمايندگان مجلس در لبيك به فرمان رهبر معظم انقلاب از اين طرح انصراف دادند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه اي خطاب به حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تاكيد كرد: نظرات حكيمانه جنابعالي براي امت اسلامي راهگشا مي باشد.
متن كامل نامه به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
رهبر معظم انقلاب اسلامي
حضرت آيت الله خامنه اي دامه بركاته الشريف
با احترام و تحيات
سخنان امروز حضرتعالي در ديدار با بسيجيان عزيز كه از فرازهاي بسيار ارزنده اي برخوردار بود به ويژه در شرايط حساس حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ملت مظلوم و شجاع فلسطين، حكيمانه و براي امت اسلامي راهگشا مي باشد.
حضرتعالي از جمله در مورد سؤال از رئيس جمهور كه عده اي از نمايندگان مجلس پيگير آن بودند، ضمن اعلام درستي اقدام سؤال كنندگان، امر فرموديد كه اين اقدام همين جا متوقف گردد.
قطعا نظر ولي امر مسلمين كه اشراف بر همه مصالح مسلمين دارند، براي جامعه اسلامي قرين سعادت بوده و اطاعت از اوامر حضرتعالي فريضه و مايه افتخار اينجانب و نمايندگان مجلس مي باشد.
از خداوند متعال خواهانيم سايه ارزشمند آن مقام معزز را مستدام بدارد.
انصراف نمايندگان از طرح سؤال
در همين ارتباط، عوض حيدرپور شهرضايي نماينده طراحان سؤال از رئيس جمهور اعلام كرد نمايندگان انصراف خود از سؤال را اعلام كرده اند.
وي بيانيه انصراف سؤال كنندگان از رئيس جمهور را به اين شرح قرائت كرد:
بسمه تعالي
هميشه رهنمودهاي رهبري و فرامين ايشان نصب العين و فصل الخطاب براي نمايندگان بوده است، با لبيك به ايشان، نمايندگان سؤال كننده مراتب انصراف خود را از ادامه طرح سؤال اعلام مي نمايند.
نظر رهبري فصل الخطاب است
علي مطهري نماينده تهران و از طراحان اصلي سؤال از رئيس جمهور گفت: بعد از حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب درباره سؤال نياز به پس گرفتن امضاها نيست و ما تابع حكم حكومتي هستيم.
وي گفت: طرح سؤال از رئيس جمهور با حكم حكومتي خود به خود منتفي است.
كاظم جلالي رئيس فراكسيون رهروان ولايت نيز گفت: كلام رهبري درباره سؤال از رئيس جمهور براي ما حجت است.
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در تقدير از دولت و مجلس در موضوع سؤال از رئيس جمهور و لزوم توقف اين طرح اظهار داشت: كلام رهبري براي ما حجت است و آنچه را كه ايشان تدبير بفرمايند ما وظيفه خود مي دانيم كه بر همان اساس حركت خود را تنظيم كنيم.
وي با تشكر از عنايتي كه مقام معظم رهبري نسبت به مجلس و سؤال كنندگان داشتند افزود: در فضايي كه مقام رهبري ترسيم كردند بجاست كه نمايندگان سؤال كننده هم با امضاي نامه اي به محضر ايشان اعلام كنند كه در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري سؤال خود را پس مي گيرند.
جلالي تصريح كرد: ما در فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت هم بارها اعلام كرده ايم كه اطاعت از رهبري خط مشي ماست و بي ترديد اين فراكسيون در جهت تحقق منويات ايشان همچنان تلاش خواهد كرد.
محمد دامادي سخنگوي طراحان سؤال از رئيس جمهور نيز گفت: در اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب تمامي امضاكنندگان سؤال امضاي خود را پس گرفتند.
وي اعلام كرد: سؤال از رئيس جمهور به صلاح نيست و منتفي مي شود.
حجت الاسلام حسن سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس نيز گفت: قطعا همواره رهنمودها و بيانات رهبر معظم انقلاب و فرامين ايشان براي نمايندگان فصل الخطاب بوده است.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بنابراين در همين راستا نمايندگان مجلس نيز با لبيك به فرمان مقام عظماي ولايت امضاهاي خود را پس گرفته و اكنون طرح سؤال از رئيس جمهور متوقف شده است.
همچنين به دنبال فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر توقف طرح سؤال از رئيس جمهور، نمايندگان شكايت كننده نيز شكايتشان از هيئت رئيسه مجلس را پس گرفتند.
 


تجمع بيش از 20 هزار دانش آموز با علم و كتل هاي متنوع عزاداري

ديروز ميدان امام حسين(ع) ميعادگاه دانش آموزان عاشق اباعبدالله شد

تجمع بزرگ دانش آموزان عاشورايي ديروز به همراه معلمين خود در ميدان امام حسين(ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور 20 هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگيان تهراني برگزار شد دانش آموزان به ياد حماسه حسيني و شهداي كربلا به سينه زني و عزاداري پرداختند و ميدان امام حسين(ع) را ميعادگاه خود براي ابراز ارادت به شهداي كربلا قرار دادند.
دانش آموزان عزادار همچنين در اين مراسم ضمن محكوميت شديد جنايت هاي چند روز گذشته رژيم صهيونيستي در نوار غزه ياد شهداي فلسطيني را گرامي داشتند.
در اين مراسم كه با عنوان «تجمع عاشقان ثارالله پيروان ولايت» و مصادف با ششم محرم روز نوجوان كربلا حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار شد ياد شهداي نوجوان و جوان 8 سال دفاع مقدس گرامي داشته شد.
در اين اجتماع پرشور مسئولان بسيج دانش آموزي، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، روساي آموزش و پرورش مناطق مختلف تهران حضور داشتند.
در اين تجمع كه به همت هيئت رزمندگان اسلام، سازمان بسيج مداحان، اداره آموزش و پرورش شهر تهران، معاونت اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران و سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد، جوانان و نوجوانان با لباس هاي سياه بر تن پرچم هايي با مضامين يا اباعبدالله(ع)، يا اباابوالفضل العباس(ع)، يا زهرا(س) و... را در دست داشتند و در قالب دسته جات عزاداري وارد ميدان امام حسين(ع) شدند و به عزاداري پرداختند.
از نكات قابل توجه اين مراسم حضور گسترده جوانان و نوجوانان، برگزاري دسته جات عزاداري و همچنين فيلمبرداري اين مراسم توسط دوربين پرنده بود.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام كدخدارستم از خطبا و سخنرانان مجالس ديني به ايراد سخنراني پرداخت و بيانيه پاياني توسط يكي از دانش آموزان قرائت شد و پس از آن مراسم عزاداري، سينه زني و حمل چلچراغ و علم هاي عزاداري در محوطه ميدان امام حسين(ع) برگزار شد.
گفتني است روز سه شنبه نيز دانش آموزان منطقه 18 تهران در تجمع مشابهي در ورزشگاه حضرت علي ابن ابي طالب به عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) پرداختند.
كاروان عزاداري فرهنگيان بسيجي
رئيس سازمان بسيج فرهنگيان از راه اندازي كاروان عزاداري فرهنگيان بسيجي در اين ماه خبر داد.
شعبانعلي رمضانيان، رئيس سازمان بسيج فرهنگيان در گفت وگو با فارس با اشاره به ساماندهي دسته هاي عزاداري هاي فرهنگيان بسيجي گفت: كاروان عزاداري فرهنگيان بسيجي در ايام ماه محرم با پوشش هماهنگ لباس بسيج و داشتن چفيه، از مقابل وزارت آموزش و پرورش تا ميدان فردوسي به سينه زني و عزاداري مي پردازند.
رمضانيان به برنامه هاي سازمان بسيج فرهنگيان در هفته بسيج اشاره كرد و افزود: يادواره شهيد شاخص حاج محمود اخلاقي در سمنان و يادواره شهيد شاخص حاج محمد طالبيان در همدان برگزار مي شود.
 


آيت الله خاتمي:

حمله رژيم صهيونيستي به غزه باج خواهي از كشورهاي اسلامي است

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: برخي با راه افراد در تعارض بوده در حالي كه انقلابي هستند و ولايت را قبول دارند نبايد اين گونه مخالفان را به مخالفت با انقلاب سوق داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، سيد احمد خاتمي صبح ديروز در جمع كاركنان، فرماندهان و جمعي از سربازان وظيفه و بازنشستگان سپاه امام رضا(ع) در محل مجتمع فرهنگي آيه هاي مشهد با اشاره به شيوه برخورد با مخالفان اعتقادي، مذهبي مخالفان شخصي و سياسي اظهار داشت: در مشهد مقدس نيز همچون ساير نقاط كشور كم و بيش شاهد مخالفان سياسي هستيم كه بعضا ولايت فقيه و يا نظام جمهوري اسلامي را زير سوال مي برند و يا بعضا شاهديم آنهايي كه سن شان بيشتر است پا را فراتر گذاشته و نظام اسلامي را با نظام طاغوت مقايسه كرده و با كمال وقاحت نظام طاغوت را ترجيح مي دهند.
وي افزود: سه نوع مخالفت وجود دارد مخالف اول مخالفت اعتقادي مذهبي است؛ افرادي كه مسلمان نبوده و يهودي و مسيحي هستند بعضي دين اسلام را زير سوال مي برند، بنابراين بايد توجه داشت كه برخورد در اين عرصه را بايد به متخصصان امر واگذار كنيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري گروه دوم مخالفان را شخصي دانست و گفت: برخي با راه شما در تعارض بوده در حالي كه انقلابي هستند و ولايت را قبول دارند نبايد اين گونه مخالفان را به مخالفت با انقلاب سوق داد.
خاتمي با تاكيد بر اينكه مخالفت با خود را مكتبي و سياسي نكنيد، اظهار داشت: ما حق نداريم اين افراد را به ابراز دشمني سوق دهيم؛ به عنوان مثال اگر كسي به روحانيت انتقاد داشت نبايد بگوييد كه ضد روحانيت است بلكه بايد اين انتقاد را نوعي انتقاد شخصي بدانيم، چرا كه روحانيت نهادي هزار ساله بوده پس ايراد به شخص وارد است.
وي با بيان اينكه امروز معركه گردان فتنه گري ها در عالم مسيحيان افراطي هستند، ادامه داد: مي توان به بوش رئيس جمهور وقت آمريكا به عنوان مسيحي افراطي اشاره كرد اگرچه معتقديم كه اين جباران عالم به هيچ مكتبي اعتقاد ندارد.
از سوي ديگر آيت الله خاتمي در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به تهاجم اخير رژيم صهيونيستي به غزه اظهار داشت: حمله اخير رژيم صهيونيستي به غزه نوعي باج خواهي از كشورهاي اسلامي است. وي افزود: اين رژيم كه با بيداري اسلامي به شدت منفور شده قصد دارد كه بگويد ما هنوز هستيم و هنوز وحشيگري را داريم.
 


فرمانده كل سپاه:

فناوري موشك هاي فجر 5 از ايران منتقل شده است

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: موشك هاي «فجر 5» از ايران به غزه نرفته ولي فناوري آن منتقل شده و هم اكنون به سرعت در حال توليد است.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري در حاشيه نمايشگاه دستاوردها و عملكرد سه ساله بسيج كه در سازمان بسيج مستضعفين برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «آيا موشك هاي شليك شده توسط حماس متعلق به ايران است؟»، افزود: ما به همه مسلمانان براي ايستادگي در مقابل استكبار كمك تكنولوژيك و فناوري مي كنيم و تجربيات خود را براي دفاع از مردمانشان به آنان منتقل مي كنيم.
وي افزود: غزه هم اكنون در محاصره است، بنابراين نمي توانيم به آنها كمك كنيم و موشك هاي فجر 5 نه از اينكه از ايران رفته باشد، بلكه فناوري آن منتقل شده و هم اكنون به سرعت در حال توليد است.
فرمانده كل سپاه در پاسخ به پرسش ديگري درباره اينكه مقامات رژيم صهيونيستي اعلام كرده اند كه ايران مخالف آتش بس در غزه است، گفت: اين سخن اشتباه است و ما خواهان برقراري آتش بس هستيم اما به نفع مردم غزه.
جعفري تصريح كرد: هر شهيدي كه بر غزه به زمين مي افتد، دل ما آتش مي گيرد و ما با آنان احساس همدردي مي كنيم. ما با آتش بس موافقيم، اما آتش بسي همراه با اقتدار و به نفع مردم غزه. مردم غزه دريافتند كه تنها راه نجات در مقابل روحيه ددمنشانه رژيم صهيونيستي ايستادگي و مقاومت است و كوچك ترين سازشي به ضرر آنها خواهد بود.
سامانه «سمت» افتتاح شد
سامانه مذاكره تصويري بسيج با عنوان «سمت» با حضور فرمانده كل سپاه پاسداران و رئيس سازمان بسيج مستضعفين افتتاح شد.
محمدرضا نقدي در مراسم بهره برداري از اين سامانه با تاكيد بر اينكه اين سامانه در حال تكميل است، گفت: آنچه امروز شاهد افتتاح آن بوديم بزرگترين شبكه اطلاع رساني تصويري كشور است كه تاكنون شبكه اي به اين گستردگي در كشور نداشتيم.
وي ادامه داد: اين سامانه به ما چند فرصت مي دهد كه يكي از آنها به حداقل رساندن رفت و آمدها است.
رئيس سازمان بسيج خاطر نشان كرد: امكان گزارش زنده از برنامه هاي مهم بسيج در سراسر كشور براي فرماندهان سپاه و بسيج از جمله امكانات اين سامانه است.
نقدي اظهار داشت: اين سامانه اكنون در 240 شهرستان آماده به كار است و روز به روز پيشرفت خواهد كرد.
 


رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات اعلام كرد

 ضريح جديد امام حسين(ع) 12 و 13 آذر مهمان تهراني هاست

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: ضريح جديد امام حسين(ع) روز عاشورا مهمان مردم قم و 12 و 13 آذر مهمان تهراني هاست.
به گزارش فارس حسن پلارك در نشست خبري درباره آخرين وضعيت ساخت ضريح جديد امام حسين(ع) و نحوه انتقال آن به كربلا گفت: عمر اين ضريح كه توسط هنرمندان ايراني ساخته شده است 400 سال خواهد بود، اين ضريح با مساحت 86/22 مترمربع ارتفاع 49/4 متر و ابعاد 34/7 در 04/5 است 20 پنجره دارد و وزن كلي آن 12 هزار كيلوگرم است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات افزود: پنجره هاي زيارتي دوازدهم و سيزدهم آذرماه وارد تهران مي شود و پس از توقف كوتاهي در حرم امام(ره) براي 48 ساعت در مصلي براي زيارت تهراني ها قرار خواهد گرفت بعد از 48 ساعت يك شب ميهمان ساوه اي ها، يك شب مهمان اراكي ها و پس از آن خرم آباد، اهواز و مشهد شلمچه خواهد بود.
پلارك كل زمان انتقال زميني پنجره هاي زيارتي حرم امام حسين(ع) به كربلا را يك هفته تا 10 روز اعلام كرد كه در عراق نيز از بصره به كربلا منتقل مي شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات اظهار داشت: پايان ماه صفر ضريح قديمي باز مي شود و در ماه ربيع الاول ظرف 45 روز ضريح جديد در حرم امام حسين(ع) نصب خواهد شد.
پلارك زمان افتتاح ضريح جديد امام حسين را ماه ربيع الثاني اعلام كرد و گفت: طي اين 45 روز زمان نصب ضريح رواق هاي ورودي با شبكه هاي شيشه اي بسته مي شود.
وي درباره ضريح قديم و انتقال آن به ايران نيز گفت: در حال مذاكره هستيم تا ضريح قديم را به چند بخش تقسيم كنيم و به كشورهاي اسلامي هديه دهيم تا در موزه ها در معرض نمايش قرار گيرد قطعه اي از پنجره هاي ضريح نيز به طور مثال در موزه امام رضا(ع) نگهداري خواهد شد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات از پايان سنگ كاري هاي حرم امام حسين، پيشرفت 35 درصدي آيينه كاري هاي سقف حرم تا پايان نصب حرم خبر داد و گفت: توافقنامه طراحي گنبد جديد براي حرم امام حسين نيز امضا شده است كه هنرمندان كرماني آن را خواهند ساخت.
 


اصلاحيه

در خبر بهره برداري از واحدهاي مسكوني در مناطق زلزله زده توسط فرمانده كل سپاه كه در شماره ديروز به چاپ رسيد، بهره برداري از 700 واحد مسكوني و 7000 واحد چند منظوره روستايي صحيح است كه در تيتر و ليد، اين تعداد به اشتباه جمع بسته شده بود.
 


اخبار ادبي و هنري

تقدير صفار هرندي از علي نصيريان
محمدحسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور در مجموعه تئاتر شهر و تماشاي يك نمايش با علي نصيريان گفت وگو كرد.
وي بعد از تماشاي نمايش «هفت شب با مهماني ناخوانده در نيويورك» با بيان اين مطلب افزود: براي آقايان و مسئولان سياسي كشور ضرورت دارد كه براي خارج شدن از فضاي خشك كاري و تلطيف فضاي ذهني به ديدن چنين آثار نمايشي بيايند، چرا كه تماشاي اين آثار نمايشي مي تواند نقش موثري در آرام كردن فضاي ذهني آنها ايفا كند تا انرژي بيشتري براي ايفاي نقش ها و مسئوليت هايشان داشته باشند.
صفار هرندي با تقدير از حضور علي نصيريان در اين نمايش تصريح كرد: آرزو مي كنم بزرگاني چون استاد نصيريان كه در صحنه هاي هنري درخشش داشتند همچنان حضور قدرتمندي داشته باشند و ما از بركات هنر اين عزيزان استفاده كنيم.
علي نصيريان هم در اين ديدار گفت: قصد گله مندي ندارم، چرا كه مشكلات مادي هنرمندان آن چنان است كه در اين ديدار كوتاه بيان آن ممكن نيست، اما باور كنيم كه هنر فقط ماديات نيست و اين حمايت معنوي مسئولان است كه مي تواند احساس خوبي را هم به هنرمندان و هم به مخاطبان ارائه كند.
واكنش منفي سايت هاي اصلاح طلب
به اعطاي فروش يك فيلم به زلزله زده ها
سايت هاي خبري وابسته به جريان موسوم به اصلاح طلب به تصميم سازندگان فيلم «ملكه» براي اعطاي فروش فيلم خود به زلزله زدگان واكنش منفي نشان دادند.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين رسانه ها نه تنها از اين تصميم خيرخواهانه انتقاد كردند كه به سازندگان فيلم «ملكه» نسبت هاي توهين آميزي را روا داشتند. اين سايت ها، ارسال فروش فيلم به زلزله زده ها را نشانه وابستگي به دولت و بهره بردن از بودجه عمومي معرفي كرده اند! نكته جالب اين است كه همين سايت ها معمولا از فيلم هايي كه هم از بودجه دولت استفاده مي كنند و هم مردم را هدف توهين قرار مي دهند حمايت مي كنند.
كنسرت آهنگساز لبناني در حمايت از غزه و عليه اسرائيل
آهنگساز و موزيسين مشهور لبناني كنسرتش در بروكسل بلژيك با عنوان «سقوط ماه» را به مردم غزه اهدا كرد و گفت: مي خواهم شما اين كارها را بشنويد تا بدانيد چگونه بايد از صداي مردمي كه فرياد مي زند، بگوييد.
در اين كنسرت كه «مارسل خليفه» در آن آهنگ هايي در حمايت از فلسطين و عليه رژيم صهيونيستي خواند، بسياري از حضار پرچم فلسطين در دست داشتند و لباس هايي به رنگ اين پرچم پوشيده بودند.
به گزارش فارس به نقل از الجزيره، مارسل خليفه در اين كنسرت تعدادي از مهم ترين آثارش را كه اعراب در دوران دو انتفاضه اول و دوم فلسطين شنيده بودند را خواند؛ ترانه هايي كه فلسطيني ها و اعراب در زمان جنگ ها و بحران هاي فلسطين آن را زمزمه مي كنند. از جمله اين آثار «ريتا»، «جواز سفر»، «اي آزادانه»، «راست قامت» و «با نبودنت زمستان آمد» بود كه البته اين آهنگساز لبناني كارهاي جديدش را نيز از آلبوم «سقوط ماه» ارائه كرد و همچنين قصيده «محمد» را به كودكان غزه اهدا كرد.
معرفي برگزيدگان جايزه جلال
مراسم اختتاميه پنجمين دوره جايزه ادبي جلال آل احمد ديروز با معرفي و تقدير از برگزيدگان اين جايزه برگزار شد.
براساس اعلام هيئت داوران اين دوره از جايزه در بخش نقد ادبي، دو كتاب مولوي وار بر اسرار خاموش نوشته علي محمدي آسيابادي و كتاب عقل سرخ نوشته تقي پورنامداريان، شايسته تقدير معرفي شدند. در بخش خاطرات، كتاب نورالدين پسر ايران نوشته معصومه سپهري شايسته تقدير معرفي گرديد. در بخش مستندنگاري كتاب شرح اسم با تاليف و تدوين هدايت الله بهبودي شايسته تقدير معرفي شد. در بخش داستان نيز هيئت داوران كتاب حافظ هفت، اثر اكبر صحرايي را شايسته تقدير معرفي گرديد.
 


از سوي فرمانده نيروي انتظامي كشور اعلام شد

ضرورت گسترش فريضه امر به معروف و نهي از منكر

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گسترش فريضه امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه مورد تاكيد قرار داد.
سرتيپ پاسدار «اسماعيل احمدي مقدم» روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه يگان هاي انتظامي استان خراسان رضوي در مشهد افزود: مهمترين راهكار ايستادگي در برابر ناهنجاري ها و انحراف هاي ديني و اخلاقي انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر است.
وي ادامه داد: فرد آمر به معروف خود در وهله نخست بايد عامل به معروف و ناهي از منكر باشد و از منكرات اخلاقي دور باشد تا انجام اين فريضه توسط وي تاثيرگذار باشد.
فرمانده نيروي انتظامي همچنين با تسليت ايام محرم و تاسوعا و عاشوراي حسيني گفت: كربلا و عاشورا يك نقطه صرف زماني و مكاني و يك حادثه مربوط به گذشته نيست كه ما همه ساله تنها به اين دليل در رثاي مصيبت شهادت امام حسين(ع) و ياران فداكارشان عزاداري كنيم و ماتم بگيريم.
احمدي مقدم دنياطلبي و فاصله گرفتن از ارزش هاي معنوي را از جمله نتايج انحراف در دين و ارزش ها ذكر كرد.
وي اظهار داشت: امام حسين(ع) براي امر به معروف و نهي از منكر، دفاع همه جانبه از ارزش هاي اسلامي و مقابله با انحراف ها در دين اسلام، قيام كردند.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با اشاره به رسالت خطير پليس در تامين امنيت و از جمله امنيت زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: نياز استان خراسان رضوي و مشهد به تامين امنيت همواره در حال افزايش است.
وي با اشاره به اين كه بايد در برقراري و حفظ امنيت بيش از پيش تلاش كنيم اظهار داشت: فعاليت هاي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي در زمينه هاي مختلف برقراري امنيت و مقابله با جرايم رشد قابل توجهي داشته است.
 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

جشنواره يادمان ولايت برگزار مي شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جشنواره يادمان ولايت براي شكرگذاري نعمت بزرگ و ارزشمند رهبري برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از جيرفت، سيدمحمد حسيني در آيين سومين جشنواره سراسري يادمان ولايت در اين شهرستان اظهار داشت: اين جشنواره براي شكر نعمت پيوند مردم و ولايت و ايجاد شور و نشاط در كشور برگزار مي شود كه در حال حاضر در تعدادي از استانها برگزار شده است.
وي بيان كرد: اميدواريم در دوره هاي بعد تمامي استانها مسئوليتي را در اين راستا عهده دار و برنامه هاي خوبي برگزار شود تا ابعاد شخصيت عظيم الشان امام خميني و رهبر حكيم انقلاب و همين طور بحث ولايت فقيه و مصداق آن مباحث جدي مطرح شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اين جشنواره فرصتي است براي مرور بر مواضع قاطع و روشن رهبر معظم انقلاب در مقاطع حساس انقلاب و دوران بعد از رهبري امام خميني(ره) و فراز ونشيب هايي كه وجود داشت كه آخرين آن همين بحث فتنه 88 بود.
 


تاسوعا و عاشوراي حسيني آسمان اكثر استان ها مي بارد

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي تا يكشنبه هفته آينده براي بيشتر نقاط ايران آسماني باراني پيش بيني كرد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت و گو با فارس گفت: امروز بارش مداوم باران در مناطق سردسير و مرتفع و بارش برف در استان هاي مازندران، گيلان، گلستان، خراسان رضوي، خراسان جنوبي به تناوب ادامه خواهد داشت.
وي ادامه داد: يك سامانه بارشي جمعه از غرب وارد كشور مي شود كه تا يكشنبه هفته آينده در بيشتر مناطق نيمه غربي كشور فعال است.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور گفت: فعاليت اين سامانه به صورت گردش باران در مناطق سردسير، بارش برف در مناطق جنوبي با رگبار و رعد و برق همراه است.
اميدوار شهري همچنين براي استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، اصفهان، زنجان، همدان، لرستان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، گيلان و مازندران در روز جمعه بارش مداوم باران و وزش باد پيش بيني كرد.
وي ادامه داد: آسمان شنبه تاسوعاي حسيني در استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، فارس، اصفهان، زنجان، همدان، لرستان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، گيلان، مازندران، قزوين، البرز، قم، مركزي، شمال سمنان، يزد، كرمان، خراسان شمالي و تهران به شدت مي بارد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور درباره وضعيت هوا در روز يكشنبه عاشوراي حسيني نيز گفت: بارش متناوب در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، زنجان، كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس و شرق هرمزگان ادامه مي يابد.
 


برپايي نماز ظهر عاشورا در تهران


رئيس مركز فعاليت هاي ديني شهرداري از برگزاري مراسم عزاداري در 72 مسجد شاخص پايتخت و برپايي نماز ظهر عاشورا در مناطق 22 گانه تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر،حجت الاسلام والمسلمين عبدالمقيم ناصحي در مورد اقدامات شهرداري تهران در ماه محرم گفت: اين اقدامات با هدف تبيين و اعتلاي حماسه عظيم حضرت اباعبدا.. الحسين(ع) در سطح وسيعي توسط مركز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران به انجام مي رسد.
مشاور شهردار تهران در ادامه با اشاره به لزوم تعالي هرچه بيشتر معارف و درس هاي نهضت امام حسين(ع) افزود: با عنايت به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر دقت ويژه به عبرت هاي عاشورا و با عنايت به اينكه موعظه ها و عزاداري هاي اين ايام بيشتر به دهه اول ماه محرم خلاصه مي شود، برآن شديم به منظور ترويج و گسترش هرچه بيشتر فرهنگ، معارف، درس ها و عبرت هاي نهضت حضرت سيد الشهداء برنامه ها و فعاليت هاي گسترده اي را با محوريت مساجد، حوزه هاي علميه و اماكن مذهبي در دست اقدام داشته باشيم.
وي در ادامه به برگزاري همايش علمي - كاربردي روحانيين و ائمه جماعات شهرداري تهران با حضور علما و شخصيت هاي صاحب نظر در حوزه نهضت اباعبدا.. الحسين(ع) تحت عنوان « ره توشه محرم» اشاره كرد و گفت: تهيه و توزيع بيش از 15 هزار جلد كتابچه «ادعيه اربعه» شامل زيارت عاشورا، دعاي كميل، دعاي ندبه و دعاي توسل، انجام اقدامات و تمهيدات لازم و هماهنگي با مناطق 22 گانه براي برگزاري هرچه بهتر و با شكوه تر نماز جماعت ظهر عاشورا در خيابان ها و معابر محل عبور دسته هاي عزاداري به تأسي از آخرين نماز سيدالشهداء در ظهر عاشورا، برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري در 72 باب مسجد شاخص شهر تهران به تأسي از 72 تن يار با وفاي امام حسين(ع) در دهه دوم ماه محرم به انجام مي رسد.
ناصحي ديگر برنامه هاي شهرداري تهران را برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري در بيش از يكصد باب حوزه علميه شهر تهران اعم از مدارس علميه برادران و خواهران در دهه دوم ماه محرم، برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري در بيش از 200 باب مسجد كه به نام يا القاب امام حسين عليه السلام مزين شده اند در دهه سوم ماه محرم، برگزاري مسابقه اينترنتي در فضاي پرتال شهرداري تهران تحت عنوان «حماسه حسيني» با بهره گيري از كتاب حماسه حسيني استاد شهيد آيت ا.. مطهري ، ويژه كاركنان شهرداري تهران، برپايي مراسم زيارت عاشوراي صبحگاهي در مجموعه هاي مختلف شهرداري عنوان كرد.
رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد شهرداري تهران همچنين از برگزاري مراسم سخنراني بين الصلاتين ظهر و عصر با محوريت سه موضوع امر به معروف، عبرت هاي عاشورايي و نماز و احكام، برگزاري همايش «مشعلداران هدايت» با موضوع بزرگداشت نقش و جايگاه حائز اهميت واعظان و مبلغان ديني در اعتلاي معارف و احكام اسلامي و تجليل و قدرداني از مبلغين موفق به نمايندگي از تمامي علماي اهل منبر، برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري به صورت ويژه در مسجد شيخ فضل ا.. در ايام ماه محرم و صفر، ارسال مقالات ديني با موضوع نهضت حضرت ابا عبدا.. الحسين(ع)، برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري در تمامي نمازخانه هاي مجموعه هاي مختلف شهرداري به صورت يكپارچه و هدفمند به مناسبت ايام حزن ماه صفر تحت عنوان «حزن صفريه» خبر داد.
مشاور شهردار تهران اضافه كرد: برگزاري ويژه برنامه «اربعين حماسه» با موضوع برپايي مراسم سخنراني و عزاداري در 40 باب مسجد محوري شهر تهران به مناسبت اربعين حسيني و برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري به مناسبت رحلت پيامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي و امام رضا (ع ) در بيش از2هزار باب مسجد شهر تهران، تحت عنوان «روايت سوگ» از ديگر برنامه هاي شهرداري تهران ماه محرم و صفر به شمار مي رود.

 


محدوديت هاي ترافيكي در تعطيلات پيش رو اعلام شد

معاون فرهنگ و ترافيك پليس راهور ناجا با توجه به روزهاي نهم و دهم محرم محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كشور را اعلام كرد.
سرهنگ خسروي معاون فرهنگ و ترافيك پليس راهور ناجا در گفت وگو با فارس درباره محدوديت هاي ترافيكي تعطيلات پيش رو گفت: تردد هرگونه موتورسيكلت از ساعت 12ظهر چهارشنبه اول آذرماه الي ساعت 24 روز يكشنبه 5 آذرماه از محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه و تهران- سمنان- مشهد و بالعلكس ممنوع است.
وي همچنين گفت: تردد انواع تريلر و كاميون به غير از حاملين مواد سوختني و فاسد شدني و از محور كرج- چالوس، هراز، دماوند، رشت، قزوين، زاهدان، زابل و زاهدان- خاش همچنان ممنوع است.
سرهنگ خسروي در ادامه، تردد انواع وسيله نقليه از ساعت 16 الي 21 روز جمعه 30/9/91 در محور چالوس از ميدان اميركبير دهانه شمالي تونل كندوان در استان البرز و همچنين از ساعت 2 الي 24 روز يكشنبه 5/9/91 از كرج به طرف مرزن آباد را در همين محور ممنوع اعلام كرد.

 


مديركل مسكن سازمان بهزيستي:

زنان بدسرپرست صاحب مسكن مهر مي شوند

مديركل مسكن سازمان بهزيستي گفت: فاز يك ساخت و ساز در مناطق زلزله زده شامل نوسازي 420 واحد آپارتمان براي مددجويان تحت پوشش بهزيستي تا پايان آذرماه به پايان مي رسد.
مهندس ربوبي در گفت و گو با ايسنا گفت: اسكان موقت خانوارهاي بي سرپناه تحت پوشش سازمان بهزيستي انجام شده است و در اين راستا 420 خانوار در كانكس ها مستقر شده اند تا بدين ترتيب فصل سرما را پشت سر بگذارند.
وي با اعلام خبر اعطاي 20 واحد مسكوني به مددجويان سازمان بهزيستي در طول دو هفته گذشته نيز افزود: در اين ميان 40 واحد مسكوني نيز در مرحله نازك كاري قرار دارد و به زودي تحويل مي شوند.
مديركل مسكن سازمان بهزيستي در ادامه تاكيد كرد: پايان ساخت و ساز فاز يك منازل مددجويان مناطق زلزله زده تا پايان آذرماه منوط به مناسب بودن شرايط جوي منطقه است.
وي در ادامه با اعلام تصويب اعطاي «مسكن مهر» به زنان بدسرپرست گفت: تاكنون تنها مسكن مهر به افراد متاهل سرپرست خانوار يا زنان سرپرست خانوار اعطا مي شد، اما از اين پس مسكن مهر به زنان بدسرپرست، داراي سرپرست متواري و يا از كار افتاده نيز اعطا مي شود.
ربوبي در پايان از اعطاي لوح تقدير وزير راه و شهرسازي به رئيس سازمان بهزيستي به دليل عملكرد اين سازمان براي پيگيري اعطاي مسكن مهر به مددجويانش خبر داد.
 


از سوي مديركل شوراي عالي توسعه صادرات اعلام شد

 تحقق نيمي از تعهدات صادرات غيرنفتي امسال

همدان- خبرنگاركيهان:
طي 7 ماه سال جاري حدود نيمي از تعهدات صادرات غيرنفتي جمهوري اسلامي ايران محقق شده است.
مديركل دبيرخانه شوراي عالي توسعه صادرات غيرنفتي كشور در همايش تجليل از صادركنندگان نمونه استان همدان، افزود:ميزان تعهد صادرات غيرنفتي كشور، 51ميليارد دلار است كه حدود نيمي از آن طي 7ماهه سال جاري انجام شده است.
عين الله محمدخاني غياثوند ادامه داد: با وجود تشديد تحريم ها اين ميزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33درصد رشد نشان مي دهد.
وي اضافه كرد: تحريم هاي اعمال شده اقتصادي، فرصت مناسبي براي اتكاي كشور به صادرات غيرنفتي بر اساس مديريت اقتصادي كاملا ملي، فراهم آورده و حركت ناشيانه دشمنان، كمك به دولتمردان براي تحقق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب مبني بر عدم اتكا به صدور نفت محسوب مي شود.
محمدخاني غياثوند خاطرنشان ساخت: در شرايط كنوني و با وجود تحريم ها و گران شدن برخي كالاها، تك نرخي كردن ارز مناسب نيست.
وي طرح موضوع پيمان سپاري ارزي را تكذيب كرد و گفت: توليدكنندگان و صادركنندگان نگران اين موضوع نباشند و آن را مردود بدانند.
مديركل دبيرخانه شوراي عالي توسعه صادرات يادآور شد: پرداخت جوايز صادراتي از سال 89 دچار مشكلاتي شده و هم اكنون ميزان بدهي سازمان توسعه تجارت به صادركنندگان 3هزار و 940ميليارد ريال است كه به صورت غيرمستقيم و در قالب هزينه پذيرش يا اعزام هيئت هاي تجاري، كاهش ماليات و عوارض پرداخت خواهد شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10