(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 2  آذر  1391 - شماره 20364

رژيم بحرين
خطباي مساجد را از پرداختن به مسايل سياسي برحذر داشت
فراخوان جمع آوري امضا در تونس
براي جلوگيري از عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي
مصاحبه اختصاصي كيهان با دكتر خالد القدومي
نماينده حماس: براي آتش بس هيچ شرطي را نمي پذيريم
حمايت آشكار و رسمي آمريكا
از قتل عام زنان و كودكان بي دفاع غزه
جهاد اسلامي:
سلاح ايران موازنه قدرت را در جنگ غزه تغيير داد
اوج گيري اعتراض ها در حمايت از مردم غزه
سران اسرائيل را محاكمه كنيد
آژير خطر در سفارت آمريكا پس از انفجار كابل به صدا درآمد
بشار اسد درخواست ملاقات امير قطر را نپذيرفت
زد و خورد پليس با معترضان در خيابان هاي قاهره
عمليات شهادت طلبانه در تل آويو
2 صهيونيست كشته و 25 نفر ديگر مجروح شدند
در آستانه تاسوعا و عاشورا ميليون ها نفر از شيعيان عازم كربلا شدند
اعتصاب و تظاهرات ضددولتي شهرهاي آرژانتين را فرا گرفت


رژيم بحرين

خطباي مساجد را از پرداختن به مسايل سياسي برحذر داشت

وزارت كشور بحرين 32 خطيب و مسئول حسينيه ها و تكيه هاي عزاداري ماه محرم را احضار و از آنها بازجويي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرين، جمعيت الوفاق ملي اسلامي بحرين اعلام كرد كه وزارت كشور بحرين در روزهاي اخير 32 خطيب، مسئول تكيه و حسينيه ها را احضار و از آنان خواسته كه از پرداختن به مسائل سياسي خودداري كنند.رژيم بحرين از آغاز ماه محرم محدوديت هاي شديدي را عليه خطيبان مساجد و مسئولان تكيه هاي عزاداري اعمال كرده و برخي از آنها را بازداشت كرده است.بحرين از بيش از يكسال و نيم پيش شاهد تظاهرات مردمي و انقلاب عليه رژيم آل خليفه است.سازمان عفو بين الملل در گزارشي رژيم آل خليفه را به دليل سركوبگري و شكنجه معترضان به نقض حقوق بشر محكوم كرد.
 


فراخوان جمع آوري امضا در تونس

براي جلوگيري از عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي

فعالان سياسي و مدني تونس، فراخوان جمع آوري هزاران امضا براي جرم تلقي شدن عادي سازي روابط با اسرائيل را اعلام كردند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، شماري از فعالان سياسي و مدني در تونس روز سه شنبه با برپايي چادرهايي در ميدان مركزي در جنوب پايتخت، اقدام به جمع آوري امضا براي جرم تلقي شدن روابط با اسرائيل كردند. براساس اين گزارش، اين فراخوان در واكنش به تجاوز اسرائيل به نوار غزه صورت گرفت و با استقبال بسياري از اقشار مردم تونس روبه رو شد.اين در حالي است كه كميسيون حقوق و آزادي هاي مجلس مؤسسان تونس كه بررسي لوايح قانون اساسي جديد را در دستور كار خود دارد، با اكثريت آرا، جرم تلقي شدن عادي سازي روابط با اسرائيل را تصويب كرده بود. ائتلاف مبارزه با صهيونيسم در تونس كه مركب از 11 نهاد است از پانزدهم ماه مه گذشته فراخوان خود را براي جمع آوري 100 هزار امضا براي درج آن در قانون اساسي آغاز كرده است.
 


مصاحبه اختصاصي كيهان با دكتر خالد القدومي

نماينده حماس: براي آتش بس هيچ شرطي را نمي پذيريم

نماينده رسمي جنبش حماس در ايران گفت: ما هيچ توافق نامه آتش بسي را براساس شروط دشمن صهيونيستي نمي پذيريم.
دكتر خالد القدومي در مصاحبه اختصاصي با كيهان افزود: جنبش حماس به هيچ وجه درخواست آتش بس با رژيم صهيونيستي را نكرده است در حالي كه نتانياهو نخست وزير اين رژيم مي خواهد اين گونه وانمود كند كه جنبش حماس درخواست كننده آتش بس بوده است كه كاملاً دروغ است.
وي ادامه داد: ما به هيچ وجه به دشمن صهيونيستي اطمينان نداريم. قبلاً نيز بين دو طرف آتش بس برقرار شده بود كه رژيم اسرائيل آن را نقض كرد. در جنگ كنوني نيز زماني كه نتانياهو ديد نمي تواند جنگ را به صورت طولاني ادامه دهد و متحمل شكست سنگيني شده است، درخواست آتش بس داد.
نماينده جنبش حماس در ايران تأكيد كرد: حماس دو شرط اساسي براي آتش بس دارد و آن اين است كه اولاً ما آغازگر جنگ نبوديم و رژيم صهيونيستي متجاوز بوده است و ما حق دفاع را براي خود محفوظ مي دانيم. دوم اين كه ما هيچ توافق نامه اي را براساس شروط دشمن صهيونيستي نمي پذيريم و امضا نخواهيم كرد.
دكتر خالد القدومي ادامه داد: در صورت توافق آتش بس با دشمن صهيونيستي اين مسئله به منزله پايان مقاومت نخواهد بود چرا كه هنوز سرزمين فلسطين در اشغال رژيم اسرائيل است و اشغالگري همچنان وجود دارد؛ هنوز قدس شريف به آغوش فلسطين بازنگشته است و 5 ميليون آواره فلسطيني نيز به وطن خود بازنگشته اند. وي با اشاره به تفاوت هاي جنگ كنوني با جنگ 22 روزه سال 2009 نيز گفت: در جنگ 22 روزه تنها موشك هاي قسام با برد 16 كيلومتر در اختيار مقاومت بود در حالي كه در جنگ اخير حماس، دقت و برد موشك هاي خود را افزايش داد، ما هواپيماي جنگنده اف 16 و ناو جنگي رژيم اسرائيل را هدف قرار داديم كه وزارت جنگ اسرائيل اين خبر را تأييد كرد.
وي ادامه داد: در جنگ كنوني 19 صهيونيست به دليل موشك هاي حماس در اراضي اشغالي كشته شده اند كه 9 نفر از اين صهيونيست ها نظامي هستند آن چه كه مسلم است در جنگ كنوني موازنه قدرت به نفع جريان مقاومت و به ضرر رژيم صهيونيستي تغيير كرده است. قدومي در خصوص اهداف رژيم صهيونيستي از شروع جنگ اخير نيز گفت: يكي از علل اصلي شروع جنگ كنوني ارزيابي توان موشكي و نظامي جنبش مقاومت حماس در شرايط كنوني خاورميانه دانست: وي افزود: تعداد، دقت و برد موشك هاي شليك شده توسط حماس، رژيم صهيونيستي را غافلگير كرده است و در خبرها نيز منتشر شد كه نتانياهو نخست وزير اين رژيم از ترس موشك هاي مقاومت به پناهگاه رفته بود. مشروح مصاحبه كيهان با دكتر خالد القدومي نماينده جنبش مقاومت حماس در ايران به زودي در صفحه «دريچه اي به جهان» منتشر خواهد شد.
 


حمايت آشكار و رسمي آمريكا

 از قتل عام زنان و كودكان بي دفاع غزه

سرويس خارجي-
با ورود وزير خارجه آمريكا به سرزمين هاي اشغالي و چراغ سبز واشنگتن براي ادامه تجاوزات عليه غزه، رژيم صهيونيستي حملات خود را شدت بخشيد و مناطق مختلف غزه را بمباران كرد.
پس از ورود هيلاري كلينتون به تل آويو و دادن مجوز براي تشديد حملات عليه مردم بي گناه غزه، رژيم صهيونيستي به شدت حملات خود عليه نوار غزه افزود و تعدادي ديگر از زنان و كودكان فلسطيني را به خاك و خون كشيد.
كانال دوم تلويزيون اسرائيل همزمان با ورود كلينتون به تل آويو اعلام كرد كه آتش بس به تعويق افتاده و رئيس ستاد ارتش اسرائيل خواستار افزايش حملات عليه نوار غزه شده است.
وزير خارجه آمريكا در ديدار با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي بار ديگر بر تعهد خلل ناپذير آمريكا به امنيت رژيم صهيونيستي تاكيد كرد و آن را استوار و غيرمتزلزل توصيف كرد.
كلينتون با ابراز خوشحالي از وجود سامانه گنبد آهنين در اسرائيل اظهار داشت: از اينكه سامانه گنبد آهنين به خوبي عمل مي كند بسيار خرسند هستيم. در اين ديدار بنيامين نتانياهو نيز تاكيد كرد، اسرائيل آماده است در صورت لزوم عمليات بيشتري را در غزه انجام دهد.
وي افزود، اسرائيل از تمامي راه هاي ممكن براي جلوگيري از شليك موشك مقاومت استفاده خواهد كرد.
در همين رابطه رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل دستور داد عمليات ستون ابرها بدون توجه به روند مذاكرات آتش بس ادامه داشته باشد. وي مدعي شد مذاكرات آتش بس ربطي به عمليات ندارد و بمباران غزه همچنان ادامه خواهد داشت.
«عزت الرشق» عضو دفتر سياسي حماس اعلام كرد به نظر مي رسد تا زماني كه مقامات رژيم صهيونيستي در رابطه با آتش بس با يكديگر اختلاف داشته باشند آتش بس به تعويق افتد.
سه شنبه شب قرار بود ساعت 10 به وقت گرينويچ آتش بس در نوار غزه برقرار شود كه منتفي شد.
يك مقام اسرائيلي در اين باره مدعي شد كه پيشنهاد مصر درباره برقراري آتش بس در غزه براي اسرائيل مناسب نبود اين در حالي است كه پيشتر بنيامين نتانياهو از اعلام آمادگي كامل براي برقراري آتش بس با حماس خبر داده بود و شرايط حماس براي برقراري آتش بس را پذيرفته بود.
به گفته تحليلگران ورود كلينتون به سرزمين هاي اشغالي و چراغ سبز وي براي افزايش حملات عليه نوار غزه باعث تاخير در اجراي آتش بس شده است.
تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه وارد هشتمين روز خود شد و تعداد شهداي اين حمله از چهارشنبه گذشته تاكنون به 140 تن و تعداد مجروحان به 1200 تن رسيده است. در ميان شهدا 34 كودك و دو خبرنگار ديده مي شوند.
شبكه خبري المنار تصاوير دلخراشي از بيرون كشيدن اجساد كودكان فلسطيني را از زير خاك منتشر كرده است.
در يكي از اين تصاوير يك دختربچه نشان داده شده كه پدرش را صدا مي زند در حالي كه بينايي اش را در بمباران اسرائيلي ها از دست داده بود و چهار عضو خانواده اش نيز در اين حمله شهيد شدند. آژانس بين المللي امدادرساني آكسفام نيز اعلام كرد كه ارتش رژيم صهيونيستي در حمله خود به نوار غزه دو مهد كودك را منهدم كرد.
در همين رابطه جنبش جهاد اسلامي فلسطين و حماس با تاكيد بر اينكه صحنه درگيري ها همچنان باز است بر آمادگي اين دو جنبش براي مقابله با تمام گزينه ها تاكيد كردند. سخنگوي جنبش حماس اعلام كرد مبارزه تا پذيرش شروط مقاومت از سوي اشغالگران ادامه خواهد يافت.
وي افزود، اكنون مقاومت در حال وارد كردن ضرباتي سهمگين بر دشمن است.
فرمانده گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس نيز تأكيد كرد،حمله زميني به غزه بهاي سنگيني براي اسرائيل دارد.
گفتني است منابع خبري صهيونيستي اعلام كردند، در نتيجه حملات موشكي گروه هاي فلسطيني تاكنون 17 صهيونيست كشته شده اند و 653 نفر ديگر زخمي شده اند.
اين منابع همچنين از تخريب 718 ساختمان و 240 خودرو در حملات موشكي مقاومت به اراضي اشغالي خبر دادند.
در همين رابطه روزنامه صهيونيستي معاريو نوشت، براثر شدت حملات موشك هاي مقاومت شهرهاي بئرالسبع و افاكيم، به شهر ارواح تبديل شده اند.
ساير رويدادها
¤ جنگنده هاي رژيم صهيونيستي هفت بار تونل هاي واقع در مرز مصر را بمباران كردند.
¤ نماينده مجلس شوراي ملي سوئيس گفت، قربانيان حملات اسرائيل به غزه افراد غيرنظامي و بي گناه هستند.
¤ دولت آفريقاي جنوبي از جامعه بين الملل خواست براي توقف كامل تجاوزات اسرائيل به تل آويو فشار بياورد.
¤ رسانه هاي چين اوضاع غزه را خونين توصيف كردند و نوشتند با اين حال رژيم صهيونيستي نمي تواند مقاومت را شكست دهد.
¤ رژيم صهيونيستي ساختمان دفتر خبرگزاري فرانسه در غزه را هدف حمله راكتي خود قرار داد.
¤ رئيس كنست اسرائيل گفت، به دليل موشك هاي مقاومت احتمال دارد انتخابات به تعويق بيفتد.
¤ خبرگزاري روسي «اسلام رو» اعلام كرد،تهاجم اسرائيل به غزه بايد در رديف جنايات ضد بشري ثبت شود.
¤ دولت آمريكادر واكنش به اظهارات نخست وزير تركيه عليه اسرائيل اعلام كرد كه اين انتقادات هيچ كمكي به حل و فصل اوضاع غزه نمي كند.
¤ اظهارات نخست وزير قطر در نشست اخير اتحاديه عرب كه اعراب را به گوسفند تشبيه كرده بود باعث قدرداني محافل رسانه اي صهيونيستي شد.
¤ رژيم اشغالگر منزل مشاور اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين در غزه را با خاك يكسان كرد.
¤ فلسطيني هاي ساكن رام الله در اعتراض به ديدار هيلاري كلينتون با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين تظاهرات كردند.
¤ جلعاد شارون فرزند آريل شارون نخست وزير اسبق رژيم اشغالگر گفت، غزه بايد با خاك يكسان شود.
¤ دبيركل سازمان ملل متحد در ديدار با مقامات رژيم صهيونيستي در تل آويو به طور تلويحي از تجاوزات رژيم صهيونيستي عليه غزه حمايت كرد.
¤ دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين خطاب به كشورهاي عربي گفت، بهتر است پيش از آن كه اسلحه هايتان زنگ بزنند انبارهايتان را به روي مقاومت باز كنيد.
¤ روزنامه الاخبار از نقش قطر در روند مذاكرات آتش بس بين حماس و رژيم صهيونيستي پرده برداشت.
 


جهاد اسلامي:

سلاح ايران موازنه قدرت را در جنگ غزه تغيير داد

جنبش جهاد اسلامي فلسطين تاكيد كرد، سلاح جمهوري اسلامي ايران موازنه قدرت را در جنگ غزه تغيير داد.
به گزارش شبكه خبري العالم، زياد نخاله معاون دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين با اشاره به قرار گرفتن ملت فلسطين در آستانه پيروزي بزرگ تاكيد كرد، سلاح جمهوري اسلامي ايران موازنه قدرت را به نفع مردم فلسطين در منطقه تغيير داد.
وي افزود، موشك هاي فجر 3 و فجر 5 عزت و كرامت را به ملت فلسطين بازگرداند.
زياد نخاله گفت، تسليحات ايران معادله قدرت در منطقه را تغيير داد و ثابت كرد كه در اين جنگ نقش بزرگي را ايفا مي كند.
وي تصريح كرد، با استفاده از اين سلاح ها توانستيم صهيونيست ها را هدف قرار دهيم همان طور كه شهرهاي ما را بمباران كردند و كودكان ما را به شهادت رساندند.
معاون دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين تاكيد كرد، جمهوري اسلامي ايران با همه توان تلاش مي كند دستاوردي بزرگ براي حفظ كرامت و عزت ملت فلسطين به بار آورد.
وي خاطرنشان كرد، ما با استفاده از صلابت و قدرتي كه در منطقه به دست آورديم خواهيم توانست به امتيازات ويژه اي در رابطه با آتش بس دست پيدا كنيم.
 


اوج گيري اعتراض ها در حمايت از مردم غزه

سران اسرائيل را محاكمه كنيد

هزاران تن از معترضان تهاجم وحشيانه اسرائيل به غزه، با برپايي تظاهرات اعتراض آميز، محاكمه سران جنايتكار صهيونيست را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران تن از مردم آزاده و مسلمان در چهارگوشه جهان با برپايي تظاهرات ضداسرائيلي خشم و نفرت خود را از كشتار غيرنظاميان در غزه ابراز كردند و خواهان توقف فوري حملات هوايي و موشكي اسرائيل شدند.
براساس اين گزارش، شهرهاي مختلف آمريكا شاهد راهپيمايي و تجمع ضدصهيونيستي هزاران نفر در اعتراض به حملات اين رژيم به غزه و حمايت كاخ سفيد از جنايت هاي اسرائيل عليه مردم فلسطين بود.
به گزارش ايرنا، فعالان ضد جنگ، دانشجويان و مردم در شهرهاي سان فرانسيسكو، بوستون، پورتلند، سياتل، ديترويت، فيلادلفيا، سانتياگو، آلاباما، مديسون، دالاس، ونتون در تگزاس به خيابان ها آمده و عليه سران رژيم صهيونيستي و سياست آمريكا در خاورميانه شعار دادند.
همچنين شهرهاي نيويورك و واشنگتن براي چندمين روز متوالي، شاهد تجمع بزرگي از مردم معترض بود كه شعار مي دادند «غزه را تنها نمي گذاريم» و «از حمايت آدمكش ها دست برداريد.»
راهپيمايان كه در محاصره نيروهاي امنيتي و پليس قرار داشتند در خيابان هاي منتهي به كاخ سفيد در واشنگتن دي سي و تجمع در برابر كنسولگري اسرائيل در سان فرانسيسكو و نيويورك، از سياست هاي كشورشان براي حمايت از صهيونيست ها انتقاد و اعلام كردند در مقابل اين سياست هاي خصمانه كاخ سفيد، آنها حاضر به فدا كردن جان و مال خود هستند.
به گفته شاهدان عيني حضور پررنگ دانشجويان در اين تجمع هاي ضدصهيونيستي، سران آمريكا و رسانه هاي جمعي را به حيرت انداخت.
در انگليس نيز هزاران تن با برپايي تظاهرات مسالمت آميز در مركز لندن عليه شبكه جهاني صهيونيسم، تحريم شركت هاي اسرائيلي را خواستار شدند. مردم ايرلند نيز با حمل پلاكاردهايي كه بر روي آن نوشته شده بود كشتار كودكان را متوقف كنيد، اسرائيل شرم بر تو باد، توقف فوري جنگ را فرياد زدند.
معترضان به حمله اسرائيل به غزه در كشورهاي شيلي، نيكاراگوئه، آرژانتين و برزيل با ترتيب دادن تظاهرات مسالمت آميز در برابر سفارت و كنسولگري هاي اسرائيل بر محاكمه جنگ افروزان صهيونيسم تاكيد كردند.
فيليپين، اندونزي، پاكستان، بنگلادش و هند نيز شاهد اعتراض هاي گسترده مردم مسلمان و آزاده شرق آسيا بود كه با حمل پلاكارد و سر دادن شعارهاي ضداسرائيلي، جنايات اسرائيل عليه مردم فلسطين را محكوم كردند.
از سوي ديگر، شهرهاي مختلف دانمارك، سوئد و نروژ در شبه جزيره اسكانديناوي در روزهاي اخير شاهد برپايي تجمع و اعتراض هاي مردمي عليه اسرائيل بود. معترضان ضد جنگ با حمل تصاوير قربانيان حملات اخير رژيم صهيونيستي و پرچم فلسطين، سران اسرائيل را مشتي جنگ طلب دانستند كه از كشتار كودكان بي گناه در غزه لذت مي برند.
تظاهركنندگان در سوئد، با سر دادن شعار جنايتكاران جنگي بايد محاكمه شوند، به بيان جنايات اسرائيل در حملات اخير به غزه پرداختند و آن را سند محكمي براي محاكمه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در دادگاه بين المللي لاهه دانستند.
 


آژير خطر در سفارت آمريكا پس از انفجار كابل به صدا درآمد

منابع خبري از ترس و وحشت و دستپاچگي ماموران امنيتي سفارت آمريكا در حمله انتحاري روز چهارشنبه افراد مسلح در كابل خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رسانه هاي خبري آمريكا و افغانستان در پي انفجار در شهر كابل در روز چهارشنبه، صداي آژير خطر در سفارت آمريكا در پايتخت افغانستان به صدا درآمد.
براساس اين گزارش، دو فرد مسلح ناشناس كه جليقه انفجاري به تن داشتند، در اولين ساعات بامداد روز چهارشنبه مقابل پايگاه نظامي آمريكا اقدام به منفجر كردن خود كردند.
به گفته صديق صديقي سخنگوي وزارت كشور افغانستان، دو تن در حمله انتحاري در محله وزيرمحمد اكبرخان كابل كشته و يك نفر ديگر زخمي شدند.
به گفته سخنگوي وزارت كشور افغانستان، محله وزيرمحمداكبرخان شهر كابل يك منطقه ديپلمات نشين است كه سفارت آمريكا در آن تحت تدابير شديد امنيتي قرار دارد و سال گذشته «برهان الدين رباني» رئيس شوراي عالي صلح افغانستان نيز در همين منطقه كشته شد.
اين در حالي است كه به گفته رئيس پليس افغانستان هدف حملات انتحاري روز چهارشنبه پايگاه نظامي آمريكا در كابل بوده است.
اما شاهدان عيني گفتند كه دو تن از قربانيان از نيروهاي پليس كابل هستند كه به نگهباني از محل انفجار مشغول بودند. در همين حال هنوز گروهي حمله روز چهارشنبه را رسما برعهده نگرفته است.
 


بشار اسد درخواست ملاقات امير قطر را نپذيرفت

يك روزنامه هلندي اعلام كرد، بشار اسد رئيس جمهور سوريه درخواست حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر براي ديدار با وي را رد كرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، يك منبع امنيتي قطري در گفت و گو با روزنامه تلگراف چاپ هلند اظهار داشت، طي روزهاي اخير، شيخ حمدبن خليفه امير قطر بارها از بشار اسد رئيس جمهور سوريه درخواست كرده براي حل و فصل اختلافات و بررسي اوضاع غزه با وي ديدار كند كه اين درخواست از سوي بشار اسد رد شده است.
اين منبع امنيتي قطري همچنين مدعي شد كه حمدبن خليفه آل ثاني در نامه خود به بشار اسد، خواسته بود كه گروه هاي مقاومت، حملات خود به شهرك هاي صهيونيستي را به پايان برساند و در مقابل آن قطر و تركيه حمايت خود را از گروه هاي مسلح اين كشور، قطع كنند.
در همين حال، برخي رسانه ها اعلام كردند كه بشار اسد از طريق اين محافل عربي با رد قاطع ديدار با امير قطر، از حمايت همه جانبه اين كشور از گروه هاي مقاومت فلسطيني، در مقابل حملات موشكي رژيم صهيونيستي خبر داده است.
اين در حالي است كه روزنامه اماراتي الخليج به نقل از وزير خارجه فرانسه نوشت، اتحاديه اروپا درصدد گفت وگو با مخالفان مسلح سوريه براي مجهز كردن آنان به سلاح هاي گوناگون است.
دولت مغرب نيز از برگزاري اجلاس موسوم به دوستان سوريه در كشورش در دسامبر آينده (دي ماه) با هدف فراهم سازي زمينه تغيير نظام سياسي در سوريه خبر داد.
در همين رابطه احمد داود اوغلو وزير خارجه تركيه از توافق آنكارا و ناتو بر سر استقرار موشك هاي ضدهوايي پاتريوت در مرز اين كشور با سوريه خبر داد.
از سوي ديگر اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه با ابراز نگراني از وضعيت سوريه اعلام كرد، سوريه در حال تبديل شدن به كشوري شكست خورده شبيه سومالي است.
ساير رويدادها
¤ ارتش سوريه از كشته شدن سركرده گروهك تروريستي «ام القري» در جريان درگيري با ارتش خبر داد.
¤ يك فيلم ويدئويي در شبكه هاي اينترنتي انتشار يافت كه نشان مي دهد مخالفان مسلح نظاميان اسير را پس از ضرب و شتم با شليك گلوله به قتل مي رسانند.
 


زد و خورد پليس با معترضان در خيابان هاي قاهره

هزاران تن از خانواده هاي قربانيان رژيم ديكتاتوري مبارك با برپايي تظاهرات خواستار مجازات قاتلان فرزندان خود شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران تن از خانواده هاي قربانيان حادثه كشتار خيابان محمد محمود، روز گذشته براي سومين روز پياپي در سالگرد اين حادثه، با تجمع در ميدان التحرير به سوي وزارت كشور مصر راهپيمايي كردند. براساس اين گزارش در جريان اين اعتراض كه رنگ خشونت به خود گرفت، پليس و نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن معترضان از گلوله هاي پلاستيكي و ماشين هاي آبپاش استفاده كردند. معترضان مصري نيز با پرتاب سنگ و بطري هاي آتش زا، نظاميان مصري را به كشتار غيرنظاميان متهم كردند.
براساس اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، پليس براي متفرق كردن تظاهركنندگان كه عليه وزير كشور مصر شعار مي دادند گاز اشك آور پرتاب كرد و با باتوم به جان آنها افتاد.
در جريان اين درگيري ها كه تا مقابل ساختمان پارلمان و دفتر حزب حاكم آزادي و عدالت كشيده شد، معترضان چندين خودرو را تخريب كردند و شيشه هاي ساختمان هاي اطراف را شكستند.
وزارت كشور مصر اعلام كرد در جريان اين درگيري ها چندين تن از ماموران امنيتي و پليس زخمي و ده ها تن از معترضان بازداشت شدند. وزارت بهداشت مصر نيز از روانه شدن 61 تن به بيمارستان هاي قاهره در اثر درگيري خيابان محمد محمود خبر داد.
خيابان «محمد محمود» يكي از خيابان هاي اصلي منتهي به ميدان التحرير در مركز قاهره است كه بيش از 40 نفر در نوامبر سال گذشته و در بحبوحه اعتراض به حكومت شوراي عالي نظامي در آن كشته شدند.
 


عمليات شهادت طلبانه در تل آويو

2 صهيونيست كشته و 25 نفر ديگر مجروح شدند

عمليات يكي از اعضاي مقاومت فلسطين، تل آويو را به لرزه انداخت.
به گزارش شبكه خبري العالم، اين عمليات مقاومت فلسطين باعث ترس و وحشت اسرائيلي ها و مجروح شدن 25 صهيونيست شد كه وضعيت پنج تن از آنان وخيم اعلام شده است.
منابع فلسطيني از هلاكت دو صهيونيست در اين عمليات خبر دادند.اين عمليات نزديك وزارت جنگ رژيم اشغالگر صورت گرفت و به گفته رسانه هاي رژيم صهيونيستي، مجري اين عمليات توانست پس از كار گذاشتن بمب از محل انفجار دور شود.
منابع خبري صهيونيستي همچنين اعلام كردند از شواهد امر چنين برمي آيد كه اين عمليات انفجاري توسط يك دختر صورت گرفته كه توانسته از محل حادثه بگريزد.
اين منابع افزودند دو بمب در اين اتوبوس جاسازي شده بود كه يكي از آنها منفجر و ديگري خنثي شده است.
گردان هاي شهداي الاقصي مسئوليت اين عمليات شهادت طلبانه را برعهده گرفت.
كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي براي بررسي اين عمليات در تل آويو جلسه فوري تشكيل داد.
 


در آستانه تاسوعا و عاشورا ميليون ها نفر از شيعيان عازم كربلا شدند

در آستانه عاشوراي حسيني، ميليون ها تن از شيعيان از شهرهاي دور و نزديك عراق با پاي پياده عازم كربلا شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، دولت عراق در آستانه شهادت سالار شهيدان امام حسين(ع) با اتخاذ تدابير امنيتي شديد، ورود خودروها به شهر مقدس كربلا را ممنوع اعلام كرد.
براساس اين گزارش، هزاران تن از نيروهاي امنيتي و پليس عراق با استقرار در مبادي هاي ورودي كربلا، به كنترل ترددها مبادرت كردند.
رئيس پليس بغداد با بيان طرح امنيت زوار و عاشقان ابا عبدالله الحسين در روزهاي تاسوعا و عاشورا تاكيد كرد: همانند سال هاي گذشته در آستانه عزاداري شيعيان تدابير بسيار شديد امنيتي اتخاذ شده است.
اين در حالي است كه پيش بيني ها از حضور ميليوني عاشقان اباعبدالله در روزهاي تاسوعا و عاشورا در شهر مقدس كربلا حكايت مي كند.
صدها هزار تن از مردم عراق با پاي پياده و در ميان تدابير شديد و بي سابقه امنيتي راهپيمايي خود را به سوي كربلا و حضور در آستان مقدس اباعبدالله و برادر با وفايش حضرت عباس(س) از روزهاي گذشته آغاز كردند.
رسانه هاي خبري عراق نيز از صدور دستورات اكيد امنيتي از سوي كابينه عراق براي تامين امنيت زوار در سالگرد عاشوراي حسيني خبر دادند.
هر سال ميليون ها تن از شيعيان عراق و جهان با حضور در شهرهاي مقدس كربلا و نجف به سوگواري و عزاداري در مصائب اهل بيت عصمت و طهارت مي پردازند.
 


اعتصاب و تظاهرات ضددولتي شهرهاي آرژانتين را فرا گرفت

همزمان با افزايش ماليات ها، اعتصاب و تظاهرات عليه دولت آرژانتين سرتاسر اين كشور را فرا گرفت.
به گزارش ايسنا اعتصاب هاي سراسري در آرژانتين باعث فلج شدن سيستم حمل و نقل عمومي در اين كشور شد. اين اعتصاب به دعوت اتحاديه هاي تجاري آرژانتين عليه رئيس جمهور اين كشور برگزار شد.
اين اعتصاب سراسري 24 ساعته و تظاهرات هزاران معترض در خيابان هاي بوينس آيرس در اعتراض به افزايش ماليات ها و افزايش نرخ تورم برگزار شد.
اين اعتصاب باعث لغو پروازهاي داخلي در سراسر كشور و توقف حركت قطارها و اتوبوس ها شد.
اين اعتصاب سراسري توسط هوگو مويونا، رئيس كنفدراسيون كارگران آرژانتين رهبري و برگزار شد؛ فردي كه تا سال قبل از كريستينا فرناندز، رئيس جمهوري اين كشور حمايت كرد.
رئيس كنفدراسيون كارگران آرژانتين خواستار ماليات كمتر براي مقابله با افزايش تورم در كشور شده است. معترضان همچنين خواهان افزايش حقوق بازنشستگان و حقوق بگيران كم درآمد هستند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10