(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 6  آذر  1391 - شماره 20365

حديث دشت عشق
پايان رقابتهاي قهرماني جهان
كسب 3 مدال رنگارنگ توسط كاراته كاهاي ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
جدول رده بندي ليگ برتر كامل شد
استقلال فاصله اش را با سپاهان حفظ كرد
چهارمين عنوان «بهترين» براي بولت
24 آذرماه آغاز مسابقات فوتبال جام حذفي
سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا فعلاً 1+3 اعلام شد


حديث دشت عشق

به ياد سرتيپ پاسدار «حسن بادپا»دلت را كربلايي كرده بودي
شهيد «حسن بادپا» پانزدهم آبان ماه سال 1336 در خانواده اي متدين در تهران به دنيا آمد.
وي از همان كودكي علاقه عجيبي به فراگيري قرآن و اذان گفتن داشت و دوران ابتدايي را در دبستان قائم مقام و دوران متوسطه را در دبيرستان تمدن با موفقيت گذراند و در سال 1356 موفق به اخذ ديپلم گرديد پس از آن به دانشگاه خلباني نيروي هوائي رفت و در آنجا هم به دليل اختلافات ايدئولوژيك كه با فرماندهان پيدا كرد اخراج شد.
بعد از آن با نشريه مكتب اسلام در تماس بود و به منظور پرمحتوا كردن اين نشريه زحمات زيادي را متحمل شد و بعد به خدمت سربازي رفت و در اصفهان مشغول خدمت گرديد تا اينكه به فرمان امام خميني(ره) پادگان را رها كرد و پس از پيروزي انقلاب مجددا به فرمان امام لبيك گفت و به اصفهان مراجعه و فعاليت خود را آغاز نمود.
سپس وارد كميته انقلاب اسلامي شد و از طريق كميته منطقه 7 عازم منطقه عملياتي كردستان گرديد و در آنجا در حين درگيري با گروه هاي ضدانقلاب بر اثر اصابت تير در نهم مهرماه سال 1358 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
 


پايان رقابتهاي قهرماني جهان

كسب 3 مدال رنگارنگ توسط كاراته كاهاي ايران

تيم ملي كاراته ايران به 2 نشان ارزشمند طلا و نقره در كوميته انفرادي ويك نشان برنز كوميته تيمي مسابقات جهاني پاريس دست يافت.
در مسابقات جهاني كاراته فرانسه كه به مدت چهار روز در پاريس برگزار شدامير مهديزاده كاراته كاي سبك وزن تيم ملي ايران كه با پيروزي برابر همه رقبايش به ديدار فينال رقابت هاي قهرماني جهان راه يافته بود با شكست حريف برزيلي مدال طلاي اين مسابقات را بر گردن آويخت تا اولين مرد طلايي كاراته ايران در اين رقابت ها باشد.
مهديزاده در وزن 60- كيلوگرم كه با شكست همه رقبا راهي بازي پاياني شده بود برابر حريف برزيلي خود با رأي داوران پيروز شد و روي سكوي قهرماني ايستاد.
در اين ديدار مهديزاده تا ثانيه هاي پاياني چند امتياز از حريف خود عقب بود كه جانانه مبارزه كرد و امتيازات عقب افتاده را جبران كرد تا كار دو كاراته كا در پايان وقت قانوني به تساوي برسد. در «هانتي» كه اعلام رأي توسط داوران است مهديزاده 3بر2 برنده شد و مدال طلا را از آن خود كرد. «داگلاس سانتوس» برزيلي كه حريف مهديزاده در بازي نهايي بود در پرونده خود يك نشان طلاي 2010 و يك نشان برنز 2008 جهان ديده مي شود. مهديزاده براي رسيدن به بازي نهايي اين وزن، كاراته كاهايي از ازبكستان، مالزي، كلمبيا، تركيه و صربستان را شكست داده بود.
همچنين در فينال وزن 67- كيلوگرم سعيد احمدي در حالي كه از «مجدي محمد حنافي» از مصر پيش بود با رأي داوران با اخراج فني روبرو شد و بازنده شد تا مدال نقره رقابتهاي جهاني را به دست آورد. در مبارزه فينال احمدي با حملات پياپي خود 4 امتياز گرفت اما رقيب مصري با يك ضربه سه امتيازي نتيجه را 4-3 كرد در ادامه در حالي كه احمدي 4بر3 از حريف مصري پيش بود با رأي داوران و اخراج فني به دليل گرفتن حريف بازنده شد و به مدال نقره رسيد.در كاراته داوران مي توانند به كاراته كايي كه تشخيص دهند حريف را مي گيرد و اجازه كار نمي دهد و يا حمله نمي كند اخطار كم كاري دهند و بعد از دو اخطار كم كاري، داوران مي توانند كاراته كاي خاطي را با رأي ديگر داوران كنار اخراج كرده و بازنده اعلام كنند.
احمدي در حالي روي سكو رفت و مدال نقره اش را گرفت كه به شدت گريه مي كرد. در اين وزن «ويليام روله» از فرانسه و «رام راپ» از آمريكا به صورت مشترك سوم شدند. احمدي در وزن 67- كيلوگرم براي رسيدن به ديدار نهايي وزن خود، «راياپان» از سري لانكا، «لبت» از بلاروس، «كاسك سو» از مراكش، «پينزاس» از آرژانتين، «گاگلر» از آلمان و «رام روپ» آمريكايي را شكست داده بود.
در ادامه اين پيكارها ذبيح الله پورشيب در وزن 84+ كيلوگرم مقابل «مانيسكالكو» از ايتاليا نتيجه را واگذار كرد و عنواني بهتر از پنجم كسب نكرد.
اين ايتاليايي كه با 192 سانتي متر قد و 92 كيلوگرم وزن در 12 سال اخير همواره عضو ثابت تيم ملي كاراته ايتاليا بوده در جريان المپيك هنرهاي رزمي در چين 7بريك پورشيب را شكست داده بود. پورشيب در نخستين روز اين رقابتها «زوجانكوف» از بلغارستان، «استكپان جانين» از مونته نگرو، «بوزاري» از مراكش و «اسمامنصور»، نايب قهرمان زير 21 سال جهان از مصر را شكست داد ولي در مرحله نيمه نهايي مغلوب «انس اركان» از تركيه شد.
مدال برنز كوميته تيمي به ايران رسيد
اما در آخرين روز اين مسابقات كاراته كاهاي تيم ملي ايران ديروز در پيكار براي كسب مدال برنز مقابل هلند صاحب پيروزي شدند و براي سومين بار روي سكوي سوم جهان ايستادند. تيم ملي كاراته ايران در حالي مقابل هلند براي كسب مدال برنز رقابتهاي كوميته تيمي مسابقات جهاني پاريس صف آرايي كرد كه 10 سال قبل با حضور نفراتي پون بهنام فر و كتيرايي(مربيان فعلي تيم ملي) اين تيم را شكست داده و مدال برنز را در مادريد تصاحب كرده بود. در اين ديدار كه براي هر دو تيم از حساسيت بالايي برخوردار بود مبارزات انفرادي 2 تيم به دو برد و دو باخت و يك تساوي انجاميد ولي ملي پوشان كشورمان توانستند در امتيازشماري تكنيكي 24 بر 17 حريف اروپايي را شكست دهند و بر سكوي سوم جهان بايستند. در اين بازي سجاد گنج زاده و سامان حيدري با نتايج مشابه 8بر صفر رقباي خود را شكست دادند. الهامي و فرخي نتيجه را حريفان هلندي واگذار كرده و ذبيج الله پورشيب به نتيجه اي بهترتساوي كسب نكردند. تيم ملي كشورمان روز جمعه تيم هاي ماداگاسكار، عربستان سعودي، اسلووني و صربستان را شكست داد و در آخرين پيكار و در يك رقابت نزديك نتيجه را به تركيه واگذار كرد و به ديدار رده بندي راه يافت.
بنابراين كاراته ايران با مدال طلاي مهديزاده ، نقره احمدي و برنز تيمي به كار خود در بيست و يكمين دوره رقابتهاي جهاني پايان داد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

يك بدهي دردسرساز ديگر براي استقلال
به دنبال شكايت »رودريگو توزي« از باشگاه استقلال، فدراسيون بين المللي فوتبال در نامه اي كه براي اين باشگاه و فدراسيون فوتبال ايران ارسال كرده، به باشگاه آبي پوش تهراني 15 روز مهلت داده تا مستندات خود در مورد پرداخت قرارداد اين بازيكن را ارائه كند. در پي ارسال نامه رسمي فدراسيون جهاني فوتبال به فدراسيون فوتبال ايران و باشگاه استقلال، فيفا خواستار ارسال مدارك لازم براي بررسي شكايت «رودريگو توزي» به خاطر دريافت نكردن مطالباتش از اين باشگاه تهراني شد. مطالباتي كه گفته مي شود در صورت پرداخت نشدن آن براي باشگاه استقلال دردسرساز خواهد شد.اين مهلت روز 13 آذرماه به پايان خواهد رسيد.
اخراج سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل
فدراسيون فوتبال برزيل »مانو منزس« سرمربي خود را در فاصله كمتر از 18 ماه مانده به رقابتهاي جام جهاني 2014 كه برزيل ميزبان آن خواهد بود اخراج كرد. قهرمان 5 دوره جام جهاني 6 بازي از مجموع 8 بازي اخير خود را با پيروزي پشت سرگذاشته و مجموعا 26 گل به ثمر رسانده است اما فدراسيون فوتبال برزيل مي گويد اين تصميم عجيب چندان به نتايج اين تيم ربطي ندارد.سرمربي جديد تيم ملي برزيل اوايل ژانويه (اواسط دي ماه) انتخاب خواهد شد و گفته مي شود لوئيز فليپه اسكولاري در كنار پپ گوارديولا اصلي ترين گزينه هاي فدراسيون برزيل هستند.
كي روش به دنبال داوري
سايت فيفا در گزارشي به وضعيت تيم ملي ايران پس از شكست برابر ازبكستان پرداخت. در گزارش فيفا آمده است: اگرچه اين شكست تلنگري براي تيم ملي بود كه از خواب بيدار شود اما علي كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال ايران پس از شكست برابر ازبكستان به حمايت قاطع از كي روش پرداخت. كفاشيان بعد از بازي گفت: كي روش مربي خوبي است و به كارش در تيم ملي ادامه خواهد داد. او اكنون شناخت خوبي از فوتبال ايران دارد.مرد پرتغالي غير از حمايتي كه از علي كفاشيان ديد بيش از شش ماه براي آمادگي تيم ملي براي بازي بعدي خود برابر قطر در زمين حريف وقت خواهد داشت.كي روش براي دعوت از چهره هاي جديد نفرات جواني را براي حضور در مسابقات قهرماني غرب آسيا كه ماه آينده در كويت برگزار خواهد شد اعلام كرده است.همچنين او مشغول زير نظر داشتن بازيكنان ايراني الاصل شاغل در اروپا خواهد بود كه دانيال داوري دروازه بان ايراني تيم آينتراخت برانشواد از گزينه هاي احتمالي او براي حضور در تيم ملي خواهد بود.
لاليگا براي رئال تمام شد؟!
روزنامه هاي اسپانيايي با پوشش شكست غيرمنتظره رئال مادريد در لاليگا، با وجود سپري شدن تنها يك سوم رقابت ها، اين فصل را براي شاگردان مورينيو تمام شده دانستند. تيم فوتبال رئال مادريد در هفته سيزدهم رقابت هاي لاليگا در حالي كه زير فشار اختلاف هشت امتيازي با بارسلونا قرار داشت، ميهمان رئال بتيس بود و در پايان با نتيجه يك بر صفر بازي را واگذار كرد. روزنامه هاي اسپانيايي حتي روزنامه هاي طرفدار باشگاه مادريدي با اشاره به اختلاف زياد امتياز در صدر جدول و موقعيت بارسلونا براي افزايش اختلاف به 11 امتياز، از پايان شانس قهرماني رئال مادريد در رقابت هاي اين فصل نوشتند.
پيشنهاد 123 ميليون يورويي پاري سن ژرمن به رونالدو
باشگاه پاري سن ژرمن پيشنهاد حيرت انگيز 100 ميليون پوندي (123 ميليون يورو) براي جذب كريس رونالدو ستاره پرتغالي باشگاه رئال مادريد در نظر گرفته است. مالكان قطري باشگاه پاري سن ژرمن معتقدند مي توانند مهاجم پرتغالي رئال را در تابستان سال آينده به پارك دو پرنس بياورند. در حالي كه سران رئال اميدوارند رونالدو 27 ساله آينده اش را در سانتياگوبرنابئو ببيند و قراردادش را با اين باشگاه تمديد كنند، پاري سن ژرمن مي خواهد ركورد 80 ميليون پوندي (100 ميليون يورويي) انتقال بازيكن را كه منچستريونايتد در سال 2009 از رئال براي انتقال رونالدو دريافت كرد را بشكند.شرايط مالياتي در فرانسه به گونه اي است كه موسسه قطري براي متقاعد كردن رونالدو براي پيوستن به پاري سن ژرمن بايد هفته اي 400 هزار پوند (510 هزار يورو) دستمزد به اين بازيكن بپردازد.
ايران نامزد 6 جايزه
كنفدراسيون فوتبال آسيا فهرست كامل نامزدهاي دريافت عنوان برترين هاي فوتبال قاره را در سال 2012 اعلام كرد. طبق برنامه اعلام شده روز پنج شنبه هفته جاري برترين هاي فوتبال آسيا در كوالالامپور مالزي معرفي خواهند شد. بر همين اساس كنفدراسيون فوتبال آسيا فهرست كامل نامزدهاي دريافت عنوان برترين ها را اعلام كرد كه در اين فهرست فوتبال ايران با داشتن شش نامزد جزو كشورهاي برتر قاره محسوب مي شود. فدراسيون فوتبال ايران در بخش بهترين فدراسيون عضو(!!)و دريافت جايزه بازي جوانمردانه، تيم ملي فوتسال در بخش بهترين تيم ملي فوتسال قاره، عليرضا فغاني در بخش بهترين داور و علي كريمي در بخش بهترين بازيكن و محمد كشاورز در بخش بهترين بازيكن فوتسال نامزد هستند.
 


جدول رده بندي ليگ برتر كامل شد

استقلال فاصله اش را با سپاهان حفظ كرد

تيم فوتبال استقلال با پيروزي برابر پيكان در ديداري معوقه از هفته هفتم رقابت هاي ليگ برتر و در فاصله دو هفته مانده تا پايان نيم فصل، فاصله اش با تيم دوم جدول رده بندي را حفظ كرد.
ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پيكان از هفته هفتم رقابت هاي ليگ برتر كه عصر روز پنجشنبه هفته گذشته در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد، با پيروزي 2 بر صفر شاگردان امير قلعه نويي به پايان رسيد تا اين تيم در فاصله دو هفته مانده تاپايان نيم فصل، نيمي از جام دوازدهم را آبي كند.
در اين ديدار كه به قضاوت سعيد بخشي زاده و در حضور كمتر از 4 هزار تماشاگر برگزار شد، دو تيم نيمه اول را با تساوي به رختكن رفتند اما در نيمه دوم اين شاگردان امير قلعه نويي بودند كه با اشتهاي بيشتري براي رسيدن به گل حمله كردند و در نهايت موفق شدند با دو گل سياوش اكبرپور (59) و ميلاد ميداودي(89) به پيروزي برسند و فاصله خود با تيم سپاهان را حفظ كنند.
در ديگر ديدارهاي معوقه رقابت هاي ليگ برتر تيم راه آهن در ورزشگاه اكباتان ميزبان مس كرمان بود كه تلاش دو تيم در پايان به تساوي يك بر يك انجاميد. در اين ديدار كه به قضاوت عليرضا افعاني برگزار شد، شهرام گودرزي(21) براي مس كرمان گل زد و عليرضا عباسفرد (84) براي راه آهن گلزني كرد.شاگردان دايي در شرايطي به اين تساوي رسيدند كه مس كرمان علاوه بر يك گلي كه وارد دروازه ميزبان خود كردند دو موقعيت ايده آل را توسط رضا عنايتي از دست دادند تا راه آهن متحمل يك شكست خانگي نشود. ضمن اينكه زردپوشان تهراني نيز يكبار توسط عليرضا عباسفرد توپ را به تير دروازه مس زدند.
در ديگر ديدار برگزار شده تيم سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان ميزبان گهر دورود بود و در پايان موفق شد حريف لرستاني خود را با نتيجه 2 بر يك شكست دهد. در اين ديدار محمد تركاشوند (34) براي گهر گل زد و فرشيد طالبي (38) و محمدرضا خلعتبري (88) براي سپاهان گل زدند. داور اين ديدار آرمان قاسمي از گهر (85) و مرادحسين مرادمند از سپاهان (3+90) را از زمين اخراج كرد.
با اتمام بازي هاي معوقه ليگ برتر استقلال با 31 امتياز جايگاه خود را در صدر جدول تثبيت كرد تا نسبت به سپاهان كه تيم دوم جدول رده بندي است و 27 امتيازي است، از شانس بالايي براي قهرماني در نيم فصل اول دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برخوردار شود.
 


چهارمين عنوان «بهترين» براي بولت

يوسين بولت براي چهارمين سال پياپي عنوان برترين دووميداني كار دنيا را به دست آورد.
مراسم انتخاب بهترين دووميداني كار سال جهان اين بار در مراسمي باشكوه در شهر بارسلون انجام شد و طي آن يوسين بولت، با رسيدن به عنوان بهترين دووميداني كار دنيا در سال 2012، براي چهارمين بار به اين عنوان دست يافت تا نخستين ورزشكار اين رشته باشد كه چهار بار اين عنوان باارزش را بدست مي آورد. بولت كه در كارنامه سال 2012 خود سه مدال طلاي المپيك و يك ركورد جديد براي اين بازيها را دارد، براي رسيدن به اين عنوان باارزش و جايزه يكصد هزار دلاري اش رقيبان بسيار خوبي همچون محمد فرح و ديويد راديشا را داشت، اما وي در حضور بسياري از ستاره هاي دووميداني گذشته و حال دنيا، موفق به دريافت اين جايزه شد. جايزه اي كه پيش از اين در سالهاي 2008، 2009 و 2011 نيز به دست آورده بود. بدين ترتيب او توانست نخستين دووميداني كار دنيا باشد كه براي چهارمين بار به اين عنوان ارزشمند دست پيدا مي كند.
به غير از بولت و فليكس كه ستاره هاي اين مراسم بودند، ديويد راديشا از كنيا كه در لندن ركورد 800متر جهان و المپيك را شكست، جايزه بهترين ركورد سال را در بخش مردان به خود اختصاص داد. اين جايزه در بخش زنان به تيم 4 در 100متر آمريكا رسيد.يكي از جوايز ويژه اين مراسم نيز به «گلن ميلز»، سرمربي دوهاي سرعت جامائيكا رسيد. او جايزه بهترين مربي تاريخ دووميداني در يك قرن اخير را به خود اختصاص داد.بولت جامائيكايي در رقابت هاي المپيك لندن، همانند دوره گذشته اين رقابت ها نشان طلاي دوهاي سرعت در مواد 100متر و 200متر را به خود اختصاص داد.
 


24 آذرماه آغاز مسابقات فوتبال جام حذفي

سازمان ليگ برتر برنامه ديدارهاي مراحل يك شانزدهم و يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور را اعلام كرد.
از سوي سازمان ليگ برتر برنامه مراحل يك شانزدهم نهايي بيست و ششمين دوره رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور اعلام شد كه طي آن تيم هاي استقلال و سايپا روز جمعه 24 آذرماه در ورزشگاه آزادي به مصاف همديگر خواهند رفت.
در اين روز همچنين 13 ديدار ديگر برگزار مي شود كه در مهمترين آنها سپاهان در فولادشهر اصفهان به مصاف فولاد خوزستان مي رود و تراكتورسازي هم در تبريز پذيراي آلومينيوم هرمزگان خواهد بود. طبق برنامه اعلام شده، دو ديدار باقيمانده مرحله يك شانزدهم نهايي هم روز يكشنبه 26 آذرماه برگزار مي شود كه در تبريز شهرداري ميزبان نفت تهران است و پرسپوليس در ورزشگاه آزادي با ملوان بندرانزلي ديدار مي كند.
همچنين ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي هم طي روزهاي پنجشنبه 30/9/91 و جمعه 1/10/91 برگزار مي شود كه برنامه اين بازي ها پس از مشخص شدن تيم هاي صعودكننده به اين مرحله اعلام مي شود. برنامه مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
جمعه- 24/9/91
¤ تراكتورسازي تبريز- آلومينيوم هرمزگان
¤ پارسه ايرانيان- داماش گيلان
¤ سايپا شمال- مس سرچشمه
¤ فجر سپاسي شيراز- سنگ آهن بافق يزد
¤ ذوب آهن اصفهان- ملي حفاري اهواز
¤ شهرداري ياسوج- مس كرمان
¤ استقلال اهواز- استيل آذين گهر دورود
¤ استقلال تهران- سايپا البرز
¤ صباي قم- نفت مسجد سليمان
¤ ابومسلم مشهد- پيكان تهران
¤ نيروي زميني تهران- صنعت نفت آبادان
¤ راه آهن تهران- شاهين بوشهر
¤ مس رفسنجان- برق شيراز
¤ سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان
يكشنبه- 26/9/91
¤ شهرداري تبريز- نفت تهران
¤ پرسپوليس- ملوان بندرانزلي
 


سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا فعلاً 1+3 اعلام شد

كنفدراسيون فوتبال آسيا سهميه هاي ايران در فصل آينده ليگ قهرمانان قاره كهن را اعلام كرد كه بر اين اساس حضور مستقيم سه نماينده ايران قطعي شد.
مهدي محمدنبي دبيركل فدراسيون گفت: طبق آخرين اعلام كميته رسيدگي به مدارك باشگاه هاي ليگ برتري در AFC، امتيازات فدراسيون ها اعلام شد اما پس از بررسي در جلسات تخصصي كنفدراسيون فوتبال آسيا، هفتم آذر ماه در كوالالامپور تصميم گيري نهايي در اين خصوص گرفته خواهد شد.دبيركل فدراسيون ايران با اشاره به اينكه سهميه كشورمان نسبت به سال گذشته افزايش داشته گفت: ايران باكسب 5/813 امتياز، سهميه 1+3 را جهت حضور در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا (ACL) كسب كرد.محمد نبي در پايان گفت: ژاپن با 8/946 امتياز و 4 سهميه، كره جنوبي با 6/886 امتياز و 4 سهميه، عربستان سعودي با 5/860 امتياز و 4 سهميه، قطر با 838 امتياز و 4 سهميه، چين با 7/796 امتياز و 1+3 سهميه، استراليا با 747 امتياز و 1+2 سهميه، امارات با 2/750 امتياز و 1+2 سهميه و ازبكستان با 8/740 امتياز و 1+1 سهميه از كميته رسيدگي به مدارك باشگاه هاي ليگ برتر كسب كردند.براساس اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا تاكنون حضور مستقيم تيم هاي سپاهان، تراكتورسازي و استقلال كه فصل گذشته عناوين اول تا سوم ليگ برتر را كسب كردند، در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا قطعي شده و تيم صبا بايد در مرحله پلي آف براي رسيدن به ليگ قهرمانان مسابقه دهد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10