(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 6  آذر  1391 - شماره 20365

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نصرت مقاومت (يادداشت روز)
خيمه خورشيد (به جاي گفت و شنود)
بازتاب پيروزي 8 روزه مقاومت بر رژيم اشغالگر قدس
گروه هاي فلسطيني: پيروزي غزه را مديون ايران هستيم
در گفت و گوي تلفني با هنيه و رمضان عبدالله
احمدي نژاد پيروزي مقاومت در جنگ غزه را تبريك گفت
«فجر» در صدر اسامي پسران متولد شده در غزه
كيهان و خوانندگان
اين حرف ها را فوت آبيم
بفرماييد با 500هزار دلار چه كرديد؟(خبر ويژه)
اسرائيل منزوي تر مي شود
 پس كنفرانس خلع سلاح اتمي تعطيل!(خبر ويژه)
دست دوستي وزير خارجه تركيه با رژيم كودك كش اسرائيل (خبر ويژه)
دي سايت: كدام ايراني دروغ غرب درباره تحريم را باور مي كند؟(خبر ويژه)


نصرت مقاومت (يادداشت روز)

1- يازدهم محرم سال 61 هجري است؛ حراميان و يزيديان باد در گلو انداخته و پيروزي بر مولاي ما را فرياد مي كشند. بذر توهم در جان هاي بي مقدار آنها مي دود و در مخيله تنگ و تاريك شان جاهلانه پنداشته اند كار را يكسره كرده اند و با نبود حسين(ع)، اسم و رسم شهيد دشت نينوا را محو كرده اند و... اما آيا پهنه تاريخ چنين گواهي مي دهد؟
شهادت تاريخ حاكي از آن است كه نه تنها حزب اموي و باندهاي زر و زور و تزوير كه هيچ فرقه، حزب و آل و گروهي نتوانست نام حسين(ع) را حذف نمايد و مرام عاشورا را مات كند.
تاريخ جزء به جزء و مو به مو به ياد دارد و گواهي مي دهد كه حلقه به گوشان شهوت و نفسانيت و دلباختگان ملك ري و شيفتگان قدرت و جاه و مقام ياراي مقابله با نام و نفوذ حسين(ع) را در دل ها و جان ها نداشته اند.
تلاش ها و تحركات خصمانه و گستاخانه عليه مكتب امام حسين(ع) تا آنجا ادامه يافت كه در سال 237 هجري، متوكل عجزآلود دستور داد قبه ضريح امام حسين(ع) را در كربلا و همچنين خانه هاي بسياري كه در اطراف و محيط پيراموني ساخته بودند خراب و با زمين يكسان نمودند و فرمان راند كه آب بر حرم امام بستند و زمين قبر مطهر را شخم و زراعت نمايند تا به كلي مزار و نام حسين(ع) فراموش شود. (علامه طباطبايي در «شيعه در اسلام» به نقل از «مقاتل الطالبين»)
پس رمز و راز درخشش نام حسين(ع) بر تارك تاريخ چيست؟
2- هزار و سيصد و چند ده سال از عاشوراي 61 هجري مي گذرد و خط عاشورا پرقدرت تر و با قوت تر به صحنه آمده است. اينجاست كه فرموده پر رمز و راز پيامبر اسلام روشن تر از هر زماني فهميده مي شود كه؛ «حسين مني و انا من حسين». اينكه پيامبر(ص) مي فرمايند حسين از من است مشخص است چون حسين فرزند و نواده پيغمبر اسلام است. ولي بخش دوم سخن كه «من از حسين هستم» به بيان دقيق و عميق حكما و انديشمندان اشاره به «عاشورا» دارد كه احياگر اسلام ناب محمدي(ص) است و «گفتمان عاشورايي» در عصر حاضر گواهي بر آن است كه چرا... باز چه حكيمانه گفته اند كه؛ «اسلام محمدي الحدوث و حسيني البقاء» است.
و به تعبير رساتر و ساده تر امام خميني؛ «سيدالشهدا خطر اسلام وارونه را رفع كرد» و «اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است» و...
3- پس از سال ها و سده ها در امتداد عاشورا، انقلاب اسلامي مردم عاشورايي ايران به بار نشست تا خط «مقاومت» و «ايستادگي» در برابر ظالمان و يزيديان زمان رسالت سترگ خود را عينيت ببخشد. صداي انقلاب اسلامي كه بلند شد همه آزاديخواهان و عدالت طلبان اين صدا را آشنا يافتند و حرف روز را در كلام حضرت روح الله يافتند كه؛ «قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين است».
اكنون نيز تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي را بايد در آموزه اي واكاوي كرد كه شاخص آن «هيهات مناالذله» است و با لبيك يا حسين (ع) يزيديان زمان را در مخمصه انداخته است.
4- پيروزي اخير جبهه مقاومت در جنگ 8 روزه غزه نمونه اي است كه به روشني نشان مي دهد اين پيروزي ها در امتداد گفتمان انقلاب اسلامي و در مسير خط عاشورا است.
آنچه در اين ميان اهميت دارد مروري بر اين پيروزي و وضعيت كنوني رژيم صهيونيستي است.
صهيونيست ها با ترور احمد الجعبري معاون فرمانده كل گردان هاي عزالدين قسام - شاخه نظامي حماس - عمليات گسترده نظامي عليه نوار غزه را موسوم به «ستون ابرها» كليد زدند و پس از 8 روز شتابزده و دستپاچه آتش بس در اين جنگ را دنبال كردند. اين در حالي بود كه بر مبناي محاسبات اوليه يك به اصطلاح پيروزي تمام عيار و تأثيرگذار بر شرايط منطقه اي را برآورد كرده بودند.
اكنون درباره واقعيات غيرقابل انكار اين جنگ و پيام ها و پيامدهاي آن نكاتي قابل اعتناست؛
الف - آنچه كه بيش از هر چيزي صهيونيست ها را در جنگ اخير غزه مغرور ساخته بود و گمان مي كردند يك پيروزي بزرگ در انتظار آنهاست تست زدن سامانه ضدموشكي گنبد آهنين بود.
برآورد صهيونيست ها حاكي از آن بود كه يك چتر دفاعي بر فراز سرزمين هاي اشغالي ايجاد خواهد شد و آنها قادر خواهند بود از حمله احتمالي راكت ها و موشك هاي گروه هاي مقاومت جلوگيري كنند.
اين سامانه را اسراييلي ها از مارس 2011 بكار گرفتند و از همين روي يك تفاوت عمده جنگ 8 روزه غزه در 2012 با جنگ 11 روزه در 2008 اين بود كه صهيونيست ها به سامانه ضدموشكي موسوم به گنبد آهنين مجهز شده اند.
هزينه هنگفت براي اين سامانه به گونه اي بود كه سي ان ان بخشي از آن را به بيرون درز داد و گزارش داد؛ «آمريكا 600 ميليون دلار براي گنبد آهنين هزينه كرده است.»
در همين راستا؛ آوي ديچر وزير جبهه داخلي رژيم صهيونيستي در مصاحبه با راديو اسرائيل مي گويد؛ «هزينه استفاده از گنبد آهنين در طول 8 روز جنگ عليه غزه، 30ميليون دلار بوده است».
اما علي رغم اين هزينه هاي نجومي و مانور صهيونيست ها درباره گنبد آهنين، موشك هاي گروه هاي مقاومت در جنگ اخير غزه براي اولين بار به عمق تل آويو نيز رسيد و بنابر اعلام ارتش اسرائيل، سامانه گنبد آهنين تنها 421 موشك از 1500موشك پرتاب شده از نوار غزه را دفع كرده است.
بنابراين همچنانكه تحليلگران و كارشناسان اذعان مي كنند جنگ غزه آسيب پذيري سامانه گنبد آهنين را برملا ساخت.
ب- از سوي ديگر آنچه كه جبهه مقاومت را در جنگ اخير غزه نسبت به جنگ 11روزه در سال 2008 مقاوم تر و مستحكم تر كرده بود تأثير بيداري اسلامي طي دو سال گذشته است.
اين بيداري يك اثر غيرقابل انكار و بي بديل بر توان جبهه مقاومت داشت و آن هماهنگي گروه هاي مقاومت در جنگ 8روزه است كه علاوه بر تقويت سلاح از نظر ساماندهي و آموزش نيز قوي تر شده بودند.
براي همين است كه بعضي از رسانه هاي منطقه اي با اشاره به پرتاب موشك هاي مقاومت- بخصوص فجر 5- در قلب تل آويو اذعان كردند كه اصل برتري نظامي اسرائيل در منطقه كاملا از بين رفته و سردمداران آن را در شوك فرو برده است.
اين واقعيت غيرقابل خدشه زماني گوياتر مي شود كه «شائول موفاز»-رهبر حزب كاديما- صريحا خاطرنشان مي كند كه؛ «در عمليات ستون ابرها شكست خورديم».
اما نكته گفتني اين است كه فارين پاليسي در تحليل جنگ 8 روزه غزه انگشت بر پاشنه آشيل اسرائيل مي گذارد و مي نويسد: «مشكل اسرائيل ضعف قدرت استراتژيك او در برابر حماس و گروه هاي مقاومت است».
آيا اين تضعيف و افول قدرت استراتژيك صهيونيست ها، ناشي از روند پرشتاب تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي نيست؟ پاسخ مثبت است و سوال بعدي اين است كه آيا چتر دفاعي اسرائيل آنهم با حفره اي كه بيش از هزار موشك از آن عبور كرده است مي تواند قدرت استراتژيك صهيونيست ها را ترميم كند؟ پاسخ منفي است و اين نكته را بايد علاوه كرد كه در وضعيت وخامت بار و بحران اقتصادي اسرائيل، روزنامه صهيونيستي «يسرائيل هيوم» فاش كرد طي هفته گذشته و از آغاز تهاجم اين رژيم به نوار غزه، بيش از يك ميليارد و 200هزار دلار به اقتصاد اسرائيل خسارت وارد آمده است.
پ- و بالاخره بايد گفت پيام و پيامد اصلي جنگ 8 روزه و شكست مفتضحانه صهيونيست ها بيانگر اين واقعيت است كه حمله آنها به قطبي قدرتمند همچون ايران اسلامي ناشدني است.اين پيام را مي توان در لابلاي رسانه هاي منطقه اي و غربي ديد كه از باب نمونه، يورو نيوز طي تحليلي خطاب به صهيونيست ها تاكيد مي كند؛ «شما كه از عهده غزه برنمي آييد چگونه مي خواهيد با ايران بجنگيد؟» و روزنامه البينه عراق به كنايه تصريح مي كند؛ «اگر اسرائيل به ايران حمله مي كرد، گنبد آهنين چند روز دوام مي آورد؟» و...
و از سوي ديگر رهبران گروه هاي مقاومت در پي پيروزي در جنگ 8 روزه غزه به صراحت خاطرنشان مي كنند كه «ما در اين پيروزي مديون ايران اسلامي هستيم» و اين همه نشان از آن دارد كه جمهوري اسلامي شجاعانه بيرق و علم حسين(ع) را بر دوش مي كشد و بدون پنهان كاري به حمايت مظلومان مي شتابد و ضربه شست «مقاومت» را بر يزيديان زمان فرود مي آورد.
حسام الدين برومند
 


خيمه خورشيد (به جاي گفت و شنود)

امروز هم در ادامه ايام عزاي حسيني(ع) ستون گفت وشنود را ديگرگونه مي نگاريم و به چند پيامك از صدها پيامكي كه اين روزها دلدادگان سوگوار اباعبدالله(ع) در سوگ آن امام بزرگوار و ياران شهيدش براي يكديگر ارسال مي كنند اشاره خواهيم داشت؛
¤ محرم عزاي غفلت از غدير است و كربلا صحنه خيانت به ولايت. چه كوتاه است فاصله ميان بالا رفتن دست علي(ع) در غدير تا بالا رفتن سر حسين(ع) در عاشورا. اجازه نمي دهيم خيانت پيشگان بار ديگر ولي را به كربلا دعوت كنند.
¤ اهل كوفه نبودن يعني اين كه بداني تا حسين(ع) نيامده است، ولي امر، مسلم بن عقيل(ع) است.
¤ طبل عزا را بنواز اي فلك... خيمه خورشيد سوخت.
¤ حسين من! پيچيده شميمت همه جا، اي تن بي سر، چون شيشه عطري كه سرش گم شده باشد.
¤ اي آب فرات از كجا مي آيي؟... ناصاف ولي چه باصفا مي آيي!... خود را نرساندي به لب خشك حسين(ع)... ديگر به چه رو به كربلا مي آيي؟!
 


بازتاب پيروزي 8 روزه مقاومت بر رژيم اشغالگر قدس

گروه هاي فلسطيني: پيروزي غزه را مديون ايران هستيم

گروه ها و شخصيت هاي فلسطيني پيروزي مقاومت در جنگ 8 روزه غزه را مديون ايران دانسته و از حمايت هاي كشورمان قدرداني كردند.
در همين ارتباط رمضان عبدالله دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين گفت: سلاح مقاومت در نوار غزه از ايران است.
وي افزود: حامي اصلي ما در تأمين سلاح جمهوري اسلامي ايران است. اين مسئله بر كسي پوشيده نيست و من چند روز پيش هم در اين باره سخن گفتم.
وي تصريح كرد: حزب الله لبنان شريك مقاومت فلسطين در جنگ با اسرائيل است، جبهه مقاومت عليه اسرائيل در منطقه شناخته شده است، حماس، جهاد اسلامي، حزب الله و ديگر گروه هاي فلسطيني در اين جبهه قرار دارند، حزب الله در كانون اين رويارويي است، جزئيات جنگ غزه، نشانه ها و درس هاي اين جنگ براي حزب الله هم اهميت دارد.
مقاومت قدردان
كمك هاي ايران است
رئيس دفتر سياسي حماس نيز از جمهوري اسلامي به علت حمايت معنوي و تسليحاتي از گروه هاي مقاومت فلسطين قدرداني كرد.
خالد مشعل در گفتگو با سي ان ان تأكيد كرد: حماس قدردان ايران و هر كشوري است كه به مقاومت مردم فلسطين كمك مي كند.
وي با اشاره به كمك هاي تسليحاتي ايران از كشورهاي عربي تقاضا كرد مقاومت اسلامي را از لحاظ تسليحاتي تأمين كنند.
محمود الزهار از مسئولان ارشد جنبش مقاومت فلسطين نيز با تأكيد بر نياز مقاومت به حمايت هاي ايران براي ادامه مبارزه با صهيونيست ها تصريح كرد، اشغالگران قدس پس از ماجراجويي اخيرشان اعتراف كردند كه ورود به نوار غزه هزينه هاي بسيار سنگيني براي آنها خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: ما از كشورهايي كه تاكنون به مقاومت كمك كرده اند انتظار داريم كمك هايشان را قطع نكنند؛ و به اظهارنظرهاي حاشيه اي كه گاهي شنيده مي شود اعتنا نكنند و همچنان به حمايت از مقاومت ادامه دهند؛ زيرا ما نيازمند پيشرفته كردن سلاح هايمان هستيم و ايران به خوبي از نيازهاي ما آگاه است.
الزهار همچنين در جمع خبرنگاران در غزه گفت: كساني كه از تعامل ما با ايران شگفت زده نشده اند پس با ايران در تأمين تسليحاتي مقاومت رقابت كنند.
ايران طلايه دار
حمايت از مقاومت
خضر حبيب از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز گفت: ايران از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در اين كشور به رهبري امام خميني تاكنون همواره طلايه دار حمايت از مقاومت فلسطين بوده است.
وي گفت: نقش ايران در حمايت از مقاومت فلسطين به جنگ 8 روزه محدود نمي شود بلكه اين كشور از زمان پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني حمايت قاطع خود از مقاومت را آغاز كرده است.
خضر حبيب ادامه داد: سفارت اسرائيل در تهران به محض پيروزي انقلاب اسلامي ايران در اين كشور تعطيل، پرچم فلسطين بر فراز آن برافراشته و ساختمان آن نيز تحويل فلسطينيان داده شد، اقدام ايران به بستن سفارت اسرائيل در تهران نشان دهنده آن است كه اين كشور با تمام امكانات و ظرفيت ها به حمايت از فلسطين روي آورد.
حبيب افزود: من معتقدم كه ايران به سياست هاي اصولي خود درباره فلسطين و حمايت از فلسطينيان در خصوص مقابله با مستكبران و اشغالگران و در راس آن ها رژيم صهيونيستي وفادار و پايبند است.
اين مقام برجسته حماس تاكيد كرد: نقش ايران در حمايت و مسلح كردن گروه هاي مقاومت برجسته و آشكار است و اين موشك هاي فجر 3 و فجر 5 ايران بود كه در جنگ هشت روزه بر سر صهيونيست ها فرود آمد و بارها فلسطين اشغالي را لرزاند.
وي تسليحات و تجهيزات نظامي را كه ايران در اختيار گروه هاي فلسطيني قرار داده است را به عنوان يكي از عوامل اصلي پيروزي مقاومت در مقابل صهيونيست ها به خصوص در جنگ هشت روزه عنوان و تاكيد كرد ما از اين جا يعني از غزه، غزه پيروز و مقاوم از دولت، مردم و رهبر جمهوري اسلامي ايران تشكر مي كنيم.
اين رهبر بلندپايه فلسطين از تمام كشورهاي عربي و اسلامي خواست مانند ايران از فلسطين و گروه هاي مقاومت فلسطين حمايت كنند، تسليحات در اختيار آنان قرار دهند و كمك مالي كنند، حمايت از فلسطين يك وظيفه و تكليف است و هر كسي در اين خصوص اقدام نكند كوتاهي كرده است.
مديون ايران هستيم
مدير مركز مطالعات المشرق در نوار غزه نيز اعلام كرد بدون ترديد اگر حمايت جمهوري اسلامي ايران نبود مقاومت غزه هرگز پيروز نمي شد.
به گزارش العالم، عادل سماره گفت مشخصا اگر حمايت هاي مادي، آموزش نظامي و تسليحاتي ايران نبود پيروزي مقاومت فلسطين در نوار غزه محقق نمي شد.
وي ادامه داد: ايران، سوريه و جنبش حزب الله لبنان نقش اصلي و مهمي را در پيروزي مقاومت در جنگ هشت روزه ايفا كردند.
از سوي ديگر محمود الرمحي دبيركل شوراي قانونگذاري فلسطين نقش ايران را در پيروزي مقاومت فلسطين در برابر اسرائيل ارزشمند دانست و گفت حمايت ايران از مقاومت به امروز محدود نمي شود بلكه ايران يد طولايي در اين زمينه دارد و من معتقدم ايران سهم زيادي در تحقق اين پيروزي دارد.
نقش ايران
در پيروزي مقاومت
شخصيت هاي سياسي سوريه نيز نقش ايران را در پيروزي مقاومت فلسطين و حمايت از تمام گروه هاي مقاومت فلسطيني برجسته توصيف كردند.
خالد عبود دبير پارلمان سوريه گفت ايران از حاميان واقعي مقاومت فلسطين است، در واقع تكيه گاه و پشتيبان اصلي مقاومت در منطقه، جمهوري اسلامي ايران است، مقاومت بدون حمايت مالي و تسليحاتي ايران نمي توانست به پيروزي جديد در جنگ با رژيم صهيونيستي دست يابد و حرفي براي گفتن و مجالي براي عرض اندام نداشت.
از سوي ديگر زهير غنوم عضو پارلمان سوريه گفت اسرائيل و آمريكا اكنون براي نابود كردن محور مقاومت شامل ايران، سوريه و هر كشور ديگري كه به حقوق بشر به معناي واقعي ايمان دارد تلاش مي كنند.
شيخ عبدالله الشلاش نيز كه عضو پارلمان سوريه است گفت بدون شك حمايت ايران عامل اصلي پيروزي مقاومت فلسطين در جنگ 8 روزه است زيرا اين موشك هاي ايران است كه تل آويو و فلسطين اشغالي را مي لرزاند و تهران به طور همه جانبه تسليحاتي، لجستيكي و مالي از مقاومت حمايت مي كند.
فاطمه خميس از ديگر اعضاي پارلمان سوريه نيز اظهار داشت بدون ترديد ايران نقش انكارناپذيري در حمايت از مقاومت فلسطين دارد و نقش اين كشور در پيروزي غزه در جنگ هشت روزه كاملا آشكار است.
خميس افزود: ايران در واقع از تمام آزادگان و آزاديخواهان در جهان حمايت مي كند و اين حمايت محصور به نوار غزه و مقاومت فلسطين نيست.
 


در گفت و گوي تلفني با هنيه و رمضان عبدالله

احمدي نژاد پيروزي مقاومت در جنگ غزه را تبريك گفت


رئيس جمهور كشورمان در تماس هاي تلفني جداگانه اي با رمضان عبدالله دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين و اسماعيل هنيه نخست وزير دولت مردمي فلسطين، پيروزي مقاومت در جنگ غزه را تبريك گفت.
محمود احمدي نژاد در گفت و گوي تلفني خود با رمضان عبدالله دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين با بيان اينكه قلوب ملت ايران با مردم مظلوم فلسطين و مقاومت بوده و همواره دعاگوي شما هستند، خاطرنشان كرد: مطمئناً صهيونيست ها در پايان راه هستند و چاره اي جز به رسميت شناختن حق مسلم ملت فلسطين ندارند و به فضل الهي، آزادي قدس شريف را با هم به نظاره خواهيم نشست.
رئيس جمهور با تأكيد بر ضرورت اتحاد و همدلي تمام گروه هاي فلسطيني، از همكاري مشترك حماس، جهاد اسلامي و مصر در تحقق پيروزي اخير قدرداني كرد و گفت: جنگ هشت روزه نشان داد كه اگر همه با هم متحد باشند، بزرگترين اهداف نيز قابل تحقق و در دسترس خواهد بود.
رمضان عبدالله نيز در اين مكالمه تلفني اظهار داشت: مردم فلسطين و غزه قدردان حمايت و پشتيباني هاي ملت و دولت ايران هستند كه بعد از خداي متعال، باعث اين پيروزي بزرگ شدند.
دبير كل جهاد اسلامي فلسطين خاطرنشان كرد: همانطوري كه در ميدان نبرد و جنگ نظامي صهيونيست ها را شكست داديم در مذاكرات و عرصه سياسي نيز اجازه نداديم كه بر ما غلبه كنند و توانستيم دستاورد به مراتب بزرگتري حاصل كنيم و در اين راه جهاد اسلامي و حماس در يك جبهه بوده و مواضع مشترك و يكساني اتخاذ كرده و مصر نيز همراهي خوبي داشت.
وي تأكيد كرد: تا تحقق پيروزي كامل و آزادي قدس شريف در كنار ملت ايران و نيازمند دعاي خير آن ملت بزرگ هستيم.
همچنين محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران اسلامي در تماس تلفني با اسماعيل هنيه نخست وزير دولت مردمي فلسطين با قدرداني از مقاومت و ايستادگي مردم غزه و پيروزي مجدد آنان بر صهيونيست ها تأكيد كرد: راه عزت و سرافرازي و آزادي تمام فلسطين همين راهي است كه امروز مردم غزه و مقاومت انتخاب كرده است.
احمدي نژاد با اظهار همدردي با خانواده آسيب ديدگان تهاجم اخير دشمن صهيونيستي، براي شهدا محشور شدن با پيامبر گرامي اسلام(ص) و براي جانبازان و مصدومين، سلامتي و عافيت مسئلت كرد.
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت مردمي فلسطين نيز در اين گفت و گوي تلفني با قدرداني از حمايت و پشتيباني دولت و ملت بزرگ ايران اظهار داشت: پايمردي و قدرت مردم غزه و فلسطين در برابر تهاجم ددمنشانه رژيم صهيونيستي،مديون حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران است. اسماعيل هنيه با اعلام سلام و درودهاي گرم مردم غزه و خانواده شهدا و مجروحين به دكتر احمدي نژاد گفت: پشتيباني و حمايت شما پشتوانه هميشگي مردم فلسطين و غزه است و خداي متعال را از اينكه ملت فلسطين را نجات داد به ويژه در دهه اول محرم الحرام كه دهه پيروزي خون بر شمشير بوده است، صميمانه سپاسگزاريم.

 


«فجر» در صدر اسامي پسران متولد شده در غزه

منابع فلسطيني اعلام كردند: طي روزهاي اخير نام فجر به پركاربردترين اسم براي نوزادان پسر متولد شده در نوار غزه تبديل شده است.
به گزارش فلسطين اليوم، طي روزهاي اخير نام انواع موشك فجر شامل فجر3 و فجر5 كه تل آويو را هدف قرار داد به اسامي پركاربرد براي نوزادان پسر متولد شده در نوار غزه تبديل شده است.
محمد الشافعي ابوالنشات از ساكنان نوار غزه از كساني است كه نام پسرش را فجر سه نهاده است. فرزند وي در بيمارستان شهداالاقصي در غزه به دنيا آمد. وي همچنين از جمهوري اسلامي ايران به علت كمك تسليحاتي به مقاومت فلسطين كه باعث شد، اراضي غصب شده طي 8 روز زير بمباران شديد قرار داشته باشند، قدرداني كرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ كربلا يعني كرامت داشتن
رفتن و با خون خود گل كاشتن
كربلا يعني زدل يا هو زدن
بر سر نعش جوان زانو زدن
كربلا يك دشت ياس و اطلسي
كربلا يعني حسين و بي كسي
5895---0936
¤ برخي ها كه دم از رابطه با آمريكا مي زنند اگر كمي تامل نمايند به خيلي از واقعيت ها پي خواهند برد اگر نگاهي به كشورهايي مثل افغانستان، پاكستان، تركيه، كشورهاي حوزه خليج فارس و... بيندازند خواهند ديد كه همه مثل نوكري در خدمت آمريكا هستند يا همين فتنه گران فراري كه به كاسه ليسي آنها افتخار مي كنند وضعيت آنها را ملاحظه كنيد به راحتي قضاوت خواهيد كرد كه آمريكا ما را ايراني بي هويت مي خواهد و چنين رابطه گرگ و ميشي با هيچ عقل و منطقي سازگاري ندارد.
زارع از همدان
¤ به سران اسرائيل غاصب و كودك كش عرض مي كنم وقتي غزه ي در محاصره از زمين و آسمان و دريا طي چند روز صدها موشك به اقصي نقاط سرزمين هاي اشغالي شليك و ارتش به اصطلاح چهارم دنيا را مفتضح كرد و توان موشكي خود را نيز حفظ كرد آيا فكر نمي كنند كه قدرت موشكي ايران كه قابل قياس با غزه نيست چه بلايي بر سر آنها وارد و آيا آنها را با خاك يكسان نخواهد كرد؟ پس اين قدر مثل فرد ترسويي كه در تاريكي از ترس خود آواز مي خواند رجز نخوانند كه اسرائيل غاصب از روي كره زمين محو خواهد شد.
نعمتي
¤ شرم بر شيوخ خود فروخته عرب كه وقتي مي خواهند بر عليه هم مسلك خود سوريه مسلمان توطئه كنند سريع وارد عمل شده و پول و تسليحات براي مخالفين اين كشور ارسال مي كنند چرا كه منافع آمريكاي مستكبر و اسرائيل كودك كش در آن است ولي وقتي نوبت عملي براي پشتيباني از مردم محاصره شده مظلوم غزه مي رسد خفقان گرفته و حتي يك حمايت لفظي نيز نمي كنند.
درهمي از قزوين
¤ لبنان و سوريه اگر قصد دارند مناطق اشغال شده خود توسط رژيم صهيونيستي را برگردانند بايد با تحميل اراده خويش بر دشمن حق خويش را بستانند. حق را به كسي نمي دهند. حق را بايد گرفت.
8870---0912
¤ آنهايي كه از مقاومت خسته شده اند مي توانند از صحنه خارج شوند و ملت نيز آنها را جزء ريزش ها قلمداد خواهند كرد ولي حق ندارند ملت را به تسليم وادار كنند.
4147---0937
¤ به فتنه گراني كه در سال 88 شعار نه غزه نه لبنان سر مي دادند عرض مي كنم اگر عاقليد كمي تامل نماييد آيا اين بلايي كه رژيم كودك كش بر سر مردم مظلوم غزه و طفلان معصوم مي آورد اگر يكي از آنها فرزند شما بود چه احساسي داشتيد. ما هم كه شعار هم غزه و هم لبنان را سر مي دهيم به خاطر آموزه هاي ديني و اسلامي مان مي باشد.
خانم عليايي
¤ ما مردم به مسئولان و نمايندگاني احترام مي گذاريم كه افق ديدشان را چون موشك هاي ساخت جوانان مبتكر ايراني به دور دست ها و روي دشمنان دين و انقلاب متمركز كنند. كسي كه دائم به مسائل حاشيه اي مي پردازد و افق پيش روي را سياه جلوه مي دهد به درد مديريت در اين مقطع حساس از انقلاب اسلامي نمي خورد.
6091---0915
¤ از گزارش روز كيهان با موضوع جهادگري و محروميت زدايي همراه با چشماني اشك آلود لذت برديم. خداوند اجرتان بدهد. با خواندن اين گزارش ما هم مصمم به شركت در حركات جهادي و محروميت زدايي در كشور شديم.
9531---0915
¤ براي بستن تنگه هرمز روي دشمنان نيازي به سلاح و موشك نيست ما جوانان بندرعباس خطه جنوب ميهن اسلامي با تن هاي خود اين تنگه را مي بنديم.
8452---0917
¤ از دولت محترم درخواست مي شود ضمن حمايت از بيماران خاص در صورتي كه فاقد بيمه هستند آنها را تحت پوشش بيمه دولت قرار دهند تا مجبور نباشند مسائل و مشكلات خود را رسانه اي نمايند.
8157---0915
¤ از فاصله ميدان امام حسين(ع) تا ميدان انقلاب مسجدي وجود ندارد و چون در مسير راهپيمايي ها قرار گرفته مردم در برگشت از راهپيمايي ها نمي توانند از فضيلت نماز اول وقت در مسير بهره مند شوند از طرفي همين خلا باعث آتش افروزي فتنه گران در سال 88 شد.
معتمدي
¤ از هلال احمر جمهوري اسلامي درخواست مي شود در كمك رساني به مردم مظلوم غزه و ايفاي نقش فعال در آن منطقه از هيچ تلاش و كوششي دريغ ننمايند.
9671---0912
¤ براي جلوگيري از سوءاستفاده هاي احتمالي در استخدام هاي دولتي برگزاري آزمون هماهنگ توسط سازمان سنجش و با حضور حتي پيماني ها الزامي است.
2191---0917
¤ چرا تلفن همراه اول وديعه خطوط دائمي را كه مبالغ هنگفتي مي شود و در مواردي 000/440 تومان مي شود عودت نمي دهد و يا سهام به جاي آن به مشتركين خود پرداخت نمي كند؟ از مسئولين امر درخواست پي گيري دارم.
9554---0911
¤ يكي از مهمترين معضل كشور بيكاري جوانان است كه بايد با همت و تلاش مسئولين و خود جوانان اين مشكل مرتفع شود.
4652---0912
¤ پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در ابتداي امر كه نان گران شد چند صباحي نانوايي ها در پخت نان كمي دقت و بر كيفيت آن افزودند ولي پس از چندي كيفيت آن دوباره به همان روال گذشته برگشت باتوجه به هزينه هاي سنگين گندم، آرد، آب، برق، گاز و... از مسئولين درخواست مي شود با نظارت مستمر بر كيفيت نان ها بيفزايند. نان هايي كه به سوپري ها و مغازه ها فروخته مي شود فاقد كيفيت است واقعا چه بر سر اين نعمت الهي مي آورند.
2562---0913
¤ آنتن دهي انتهاي اتوبان شهيد باقري از كيفيت مطلوبي برخوردار نيست از مسئولين همراه اول و شركت ايرانسل درخواست مي شود نسبت به حل مشكل اقدام نمايند.
يك هموطن
¤ از شهرداري محترم منطقه4 درخواست مي شود نظارت بيشتري بر انتهاي اتوبان شهيد باقري، ميدان شهرك اميد (بلوار استقلال) داشته باشند. متأسفانه كوچه هاي اين محله نظافت نمي شوند، جدول ها كثيف و زباله ها تخليه نمي شوند و يا خيلي دير تخليه مي شوند كه موجب آزار و اذيت اهالي است و پارك ها نيز نه از روشنايي مطلوب برخوردارند و نه گل ها و سبزي ها آبياري مي شوند.
احمدي
¤ كارت ثبت نام اعزام داوطلبانه به منطقه غزه را هر سال از طرف هلال احمر به داوطلبان مي دهند اما چرا جهت كمك به مردم مظلوم غزه نيرو اعزام نمي كنند.
سيد
¤ چرا كيهان درباره وام ازدواج دانشجويي كه برايشان بسيار ضروري است گزارشي تهيه نمي كند؟!
7029---0912
¤ از راهنمايي و رانندگي درخواست مي شود براي مالكين خودرو كه منازلشان در طرح زوج و فرد قرار دارد تسهيلاتي در نظر بگيرند كه براي خروج آنها از محدوده طرح زوج و فرد جريمه نشوند. گاهي مسافرت و يا كار ضروري پيش مي آيد كه لازم است با خودرو از طرح خارج شويم كه مورد جريمه پليس راهور قرار مي گيريم و اين انصاف نيست.
8949---0912
¤ چرا شركت مخابرات با 000/35 نيروي شركتي كه در بلاتكليفي به سر مي برند اقدام به جذب نيرو از بيرون شركت مي نمايد؟ چه كسي پاسخگوست؟
0860---0914
¤ شركت ايران خودرو خلف وعده را در مملكت ما به يك امر عادي و مباح تبديل كرده است و هيچ جوابي در خصوص عدم تحويل به موقع خودروهاي پيش فروش خود به مشتريان نمي دهد مع الوصف مجددا ثبت نام مي كنند و دست از اين كار خلاف خود برنمي دارند. چرا هيچ دستگاهي به اين تخلف رسيدگي نمي كند؟
1878---0912
 


اين حرف ها را فوت آبيم

بفرماييد با 500هزار دلار چه كرديد؟(خبر ويژه)

آخرين نشست محفلي شماري از عناصر متواري در پراگ، به قوز بالاي قوز براي محافل ضدانقلاب و اپوزيسيون پرادعا بدل شده است. در اين نشست شماري از عناصر سلطنت طلب، تجزيه طلب تروريست و برخي مدعيان جمهوري خواهي حضور داشتند.
پايگاه اينترنتي خودنويس از قول يكي از عناصر ضدانقلاب مقيم لندن (پتكين-آ) نوشت: نشست استكهلم كه تمام شد، شركت كنندگان بر سر ما منت گذاردند كه عجب كوهي كنده اند. يك عده سياسي را در زير يك سقف گرد آوردند تا با يكديگر مثلا گفتگو كنند، فارغ از نتيجه و حاصلي و لابد تصور مي كردند كه حافظه مان ياري نمي كند كه همه اين حرف ها را از سال 1996 از كنفرانس اشتوتگارت گرفته تا كنفرانس لندن در سال 2006 بارها و بارها شنيده ايم و فوت آبيم معلوم هم نيست كه اگر معيار برگزيدن اين شركت كنندگان در اين كنفرانس ها چيزي جز آشنايي و رفاقت با يكديگر نيست پس چرا گفتگو كردن (شما بخوانيد درد دل كردن) و سخنراني كردن در زير يك سقف براي جمعي دوست و آشنا و احيانا قوم و خويش، بايد تا به اين اندازه مهم جلوه داده شود؟ و اگر هم فرضا مهم باشد، ديگر چند بار؟
نويسنده مي افزايد: كنفرانس استكهلم آمد و رفت تا به زباله دان تاريخ كنفرانس ها بپيوندد، بي آنكه كسي متوجه نتيجه ملموسي از حاصل آن شده باشد كنفرانس استكهلم كه تمام شد، كنفرانس بروكسل شروع شد. معلوممان نشد كه چه چيزي در استكهلم بايد مورد گفتگو قرار مي گرفت كه نگرفت و مي بايست بار ديگر در بروكسل نشست و درباره آن گفتگو كرد؟ در بروكسل هم آمدند، نشستند، گفتند، برخاستند و رفتند. جمهوري اسلامي هم به كارش ادامه داد و كماكان ادامه مي دهد.
اين ضدانقلاب فراري با اشاره به راهپيمايي شكوهمند روز قدس امسال در كشورهاي مختلف اروپايي مي نويسد: راهپيمايي موسوم به راهپيمايي قدس مثل هميشه در شهرهاي اروپا برگزار شد و مردم ايران بر صفحه تلويزيون هاي خود ديدند كه جمهوري اسلامي مثل هميشه در شهرهاي اروپا رجزخواني و يكه سواري مي كند و از اپوزيسيون هم جز در فضاي مجازي خبري نيست.
«پتكين-الف» در ادامه اين تحليل نوشت: انصافا فكر نمي كردم كه اين تورهاي توريستي اپوزيسيون دور اروپا با اينهمه مخارج و هزينه و بدون هيچ نتيجه اي باز هم ادامه پيدا كنند و اين بار شركت كنندگان براي گردش روي شهر پراگ آوار شوند. همانطور كه بارها گفته ام و نوشته ام نتايج اين كنفرانس ها از ابتدا روشن است كه بي نتيجه خواهند بود. چرا كه شركت كنندگان در اين كنفرانس ها هيچ مشروعيتي ندارند.
همكار «خودنويس» در ادامه خاطرنشان كرد: واقعا اين همه هزينه براي ارائه چند مقاله و ايراد چند سخنراني؟ هزينه اين نشست ها كه توسط گروه هاي ديگر در شهرهايي به جز بروكسل و استكهلم و پراگ هم انجام شده و شامل مخارج سفر، خورد و خوراك، اجاره سالن، هزينه اقامت و... بايد از مرز نيم ميليون دلار عبور كرده باشد و نتيجه حاصله؟ يك صفر بزرگ! و سوال اساسي اين است كه آيا هيچ كار ديگري با اين همه پول نمي شد انجام داد؟ پس بيخود نيست كه مردم جذب اين اپوزيسيون ساخته شده از سوي رسانه هاي سياسي نشده اند.
پايگاه اينترنتي اخبار روز هم در تحليل مشابهي خاطرنشان كرد: دو ماه پيش وقتي همايش پنجم اتحاد جمهوري خواهان ايران به پايان رسيد، گروهي از شركت كنندگان در كنفرانس «پراگ»، مصوبات سياسي آن همايش را مورد انتقاد و حتي تمسخر قرار مي دادند و اين همايش را به سازشكاري با حكومت اسلامي متهم نمودند. اكنون كنفرانس پراگ «بيانيه پاياني» اي منتشر كرده است كه از ادعاهاي نخستين اين جريان بسيار فاصله دارد، نشانه اي از «قاطعيت» در آن نيست و در مبارزه با جمهوري اسلامي نقطه قوتي محسوب نمي شود. بهترين مسيري كه اين اتحاد مي تواند طي كند، اين است كه جايگاه واقعي خود را بشناسد و بكوشد در همان جايگاه قرار گيرد و از باد كردن بيهوده خود و ادعاهايي كه خواه ناخواه ديگر بخش هاي اپوزيسيون را به واكنش وا مي دارد و نتيجه نهايي اش سرخوردگي در درون خود اين جريان است، دست بردارد.
پايگاه اينترنتي بالاترين نيز در تحليلي، برگزاركنندگان محفل پراگ را «افراد فرصت طلب» خواند و نوشت: آنها آب سردي بودند بر پيشاني همه كساني كه هنوز اندك اميدي به اپوزيسيون دارند.

 


اسرائيل منزوي تر مي شود

پس كنفرانس خلع سلاح اتمي تعطيل!(خبر ويژه)

آمريكا رسما كنفرانس خلع سلاح اتمي در خاورميانه را به خاطر نگراني از گسترش فشارها بر رژيم صهيونيستي لغو كرد.
ويكتوريا نولند، سخنگوي وزارت امور خارجه ايالات متحده، در بيانيه اي گفت: اختلاف نظر عميقي در منطقه در رابطه با كنترل تسليحات و نحوه برقراري امنيت وجود دارد. ايالات متحده از كنفرانسي كه در آن يك كشور [رژيم نامشروع اسرائيل] مجبور به انزوا شود حمايت نخواهد كرد.
اين كنفرانس قرار بود ماه آينده ميلادي (دسامبر) در هلسينكي فنلاند برگزار شود اما سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با پيش بيني انزواي بيشتر رژيم اسرائيل مي گويد: ما از كنفرانسي كه در آن يك كشور تحت فشار قرار گيرد يا با انزوا مواجه شود حمايت نمي كنيم. «آمريكا به عنوان يكي از حاميان اين كنفرانس با تاسف اعلام مي كند كه اين كنفرانس به علت اوضاع كنوني خاورميانه و اين مساله كه كشورهاي منطقه هنوز به توافقي در زمينه شروط قابل قبول براي برگزاري يك كنفرانس دست نيافته اند نمي تواند برگزار شود.»
وي افزود: «آمريكا اعتقاد دارد يك شكاف مفهومي عميق در رويكردها در قبال امنيت منطقه اي و راهكارهاي كنترل تسليحاتي در منطقه وجود دارد.»
نولند خاطر نشان كرد: «تنها از طريق تعامل مستقيم و توافق ميان كشورهاي منطقه مي توان بر اين اختلاف ها فائق آمد. كشورهاي خارجي نمي توانند روندي را بر منطقه تحميل و يا پيامدي را به كشورهاي منطقه ديكته كنند.»
تصميم به برپايي اجلاس هلسينكي در كنفرانس ماه مه سال 2010 براي بازبيني قرار داد منع گسترش سلاح هاي هسته اي (ان پي تي) از سوي نمايندگان 189 كشور اتخاذ شد. اين كشورها خواستار پياده كردن بيانيه سازمان ملل متحد درباره تبديل خاورميانه به منطقه بدون سلاح هسته اي كه در سال 1974 به تصويب رسيده است، شدند.
رژيم اسرائيل تاكنون از امضاي معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي خودداري كرده است. از اين رو، كشورهاي خاورميانه يكي از شرايط تبديل اين منطقه به محدوده اي عاري از سلاح هاي هسته اي را، پيوستن اسرائيل به اين معاهده مي دانند. اين كشورها، هم چنين خواستار آنند كه نمايندگان آژانس بين المللي انرژي از تاسيسات اتمي اسرائيل بازديد كنند و برنامه هسته اي اين كشور زير نظارت نمايندگان آژانس به اجرا درآيد. براساس گزارش هاي غيررسمي، اسرائيل حدود 200 تا 400 كلاهك اتمي در اختيار دارد.
اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از چند جهت حائز اهميت است. نخست آنكه با بياني صريح، به انزواي روزافزون رژيم صهيونيستي اعتراف مي كند و در عين حال بار ديگر بر ايستادن دولت آمريكا در كنار اين رژيم جعلي و در مقابل كشورهاي مسلمان خاورميانه تأكيد مي ورزد. ثانيا بار ديگر فريبكاري و مواضع متناقض كاخ سفيد درباره فعاليت هاي اتمي را نشان مي دهد چرا كه آمريكا از يك سو بر خلاف معاهده ان پي تي، عملا از تسليحات اتمي رژيم صهيونيستي حمايت مي كند اما در مقابل با استفاده صلح آميز كشورهايي نظير ايران از فناوري اتمي ايران در چارچوب معاهده ان پي تي مخالفت مي نمايد. نكته سوم اعتراف آمريكا به فقدان مشروعيت مطلق براي رژيم صهيونيستي است در حالي كه تلاش 64 ساله آمريكا و ديگر متحدان غربي اش براي رسميت بخشيدن به اين رژيم جعلي به جايي نرسيده و به همين دليل نيز سياستمداران آمريكايي مي كوشند با پيوند زدن موضوع خلع سلاح اتمي در خاورميانه با موضوع مذاكره براي به رسميت شناختن اسرائيل، چاره اي براي اين معضل لاينحل پيدا كنند.
 


دست دوستي وزير خارجه تركيه با رژيم كودك كش اسرائيل (خبر ويژه)

مقارن با جنايات رژيم صهيونيستي در غزه، برخي مقامات دولت تركيه مشغول تنش زدايي پنهان با رژيم اشغالگر قدس بوده اند.
وزير خارجه تركيه كه يكي از عوامل تشديد جنگ در سوريه (به نيابت از آمريكا و رژيم صهيونيستي) است، روز گذشته برخي اخبار منتشره در اين باره را تأييد كرد و گفت: آنكارا و تل آويو از طريق كانال هاي ارتباطي مشغول مذاكره براي از سرگيري روابط هستند.
روابط تركيه با رژيم صهيونيستي از ارديبهشت ماه سال 2010 به دنبال حمله نيروهاي نظامي صهيونيست به كشتي امدادرساني مرمره و كشته شدن 9 تبعه مسلمان تركيه به وخامت گرائيد. با اين حال به ويژه طي يك سال اخير، برخي محافل حاكميتي در تركيه تبديل به ابزار جنگ نيابتي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه محور مقاومت ضدصهيونيستي در سوريه شدند.
در همين حال روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي نوشت كه در اوج نبرد نيروهاي مقاومت فلسطيني با رژيم صهيونيستي در غزه، نماينده ويژه نخست وزيري اسرائيل با مدير كل وزارت خارجه تركيه ديدار داشته است. به نوشته اين روزنامه، اين ديدار و گفت وگوها هفته گذشته در شهر ژنو سوئيس در جريان بوده است. هاآرتص به نقل از ديپلمات هاي اسرائيلي نوشته مأمور ويژه دفتر نخست وزيري در مذاكرات ژنو، «يوسي چخانوور» بوده كه با «فريدون سينيراوغلو» مدير كل وزارت خارجه تركيه، ملاقات كرده است.
هاآرتص تأكيد كرد ديدار ديپلمات هاي دو كشور در روزهايي انجام شد كه نخست وزير تركيه به طور لفظي اسرائيل را به خاطر بحران غزه محكوم مي كرد و وزير خارجه تركيه نيز به غزه سفر كرده بود.
به گزارش تابناك، گزارش هاآرتص نشان مي دهد كه چرا نام تركيه در بين كمك كنندگان به فلسطيني ها نبود و رهبران فلسطيني نظير اسماعيل هنيه و خالد مشعل با وجود تشكر از ايران و مصر پس از پايان جنگ 8 روزه، نامي از تركيه به ميان نياوردند.
يادآور مي شود چند سال پيش رجب طيب اردوغان ضمن حضور در نشست داوس، شيمون پرز را خطاب قرار داده بود و تصريح كرده بود كه شما كودك كش هستيد.
 


دي سايت: كدام ايراني دروغ غرب درباره تحريم را باور مي كند؟(خبر ويژه)

«توقع غرب از تحريم ها اشتباه است. آمريكا و انگليس شهرت بدي در ايران دارند».
روزنامه آلماني دي سايت با بيان اين مطلب تصريح كرد كه تحريم ها نقطه قوت براي ايران است و نه نقطه ضعف براي اين كشور. دي سايت در گزارشي نوشت: «تاكنون هر وقت پرسيده ايم چگونه مي توان حكومت ايران را در مناقشه هسته اي وادار به كوتاه آمدن كرد، پاسخ داده شده كه «با فشار هرچه بيشتر». اما بايد گفت ايران با فشارها كوتاه نيامده است. جمهوري اسلامي سرسخت است و تحريم ها نقطه ضعف حساب نمي شود.
اين روزنامه تصريح كرد: غرب در سياست تحريم، بنا را بر اين مي گذارد كه تنگناي شديد اقتصادي ايران، زماني به اعتراض منجر خواهد شد كه يا تغيير سياست حكومت اين كشور را به دنبال خواهد داشت يا حتي به سقوطش ختم مي شود. اين اما محتمل نيست. زيرا براي اين كار مردم ايران بايد دريابند كه وخامت روزافزون اوضاع به سياست حكومت مربوط است. يا به ديگر سخن «غرب زندگي را بر ما دشوار مي سازد تا گريبان خود را از دست اين حكومت رها كنيم!» اما كدام ايراني چنين چيزي را باور خواهد كرد؟ كمتر كسي! زيرا اينگونه نيست كه- حتي در بين مخالفان حكومت- غرب حسن شهرت داشته باشد. چرا كه كشورهاي غربي بيش از حد در امور داخلي ايران دخالت كرده اند. سقوط دولت قانوني محمد مصدق در سال 1953 كه به تحريك آمريكا و انگليس انجام شد تنها معروف ترين نمونه از موارد متعدد است.
اين روزنامه اضافه كرد: به اعتبار اين كارنامه تلخ غرب، آسان است كه سياست تحريم غرب را ادامه سياست استعماري و امپرياليستي ارزيابي كرد. تحريم هاي اقتصادي براي خواسته غرب سلاح كندي است.
دي سايت در عين حال خواستار استفاده از حربه حقوق بشر عليه ايران توسط غرب شده اما به اين نكته مهم توجه نكرده كه به تصريح و اعتراف اين روزنامه، مردم ايران نسبت به رژيم هاي زورگوي غربي بدگمان و متنفر هستند و نه صرفاً به حربه هاي آنها. در حوزه حقوق بشر نيز، رژيم هاي غربي كارنامه سياهي دارند و ادعاي حمايت آنها از حقوق بشر مسموع نيست.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10