(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 6  آذر  1391 - شماره 20365

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد در جمع نخبگان پاكستاني:
اتحاد كشورهاي منطقه اجازه دخالت به آمريكا نخواهد داد
لاريجاني در سفر منطقه اي:
ايران اقدام نظامي در سوريه را تحمل نخواهد كرد
در مكتب امام
واكنش ايران به استقرار موشك هاي پاتريوت در مرز تركيه و سوريه
خطيب نماز جمعه تهران:
جنگ 8 روزه غزه، دوست و دشمن را مشخص كرد
دبيركل حزب دمكرات سوريه:
ايران خيرخواه ملت سوريه است
سردار نقدي:
صهيونيست ها در غزه ضربه بزرگي خوردند
وزير اطلاعات: روحيه بسيجي براي دشمن هراس آور است
امام جمعه قم:
مسئولان با حفظ وحدت به منويات رهبر انقلاب عمل كنند
اطلاعيه دادستاني تهران درخصوص فوت ستار بهشتي
با ارسال نامه اي به سازمان ملل
ايران درباره نقض حريم هوايي و آبي خود به آمريكا هشدار داد
معاون لشكر 41 ثارالله كرمان درگذشت


احمدي نژاد در جمع نخبگان پاكستاني:

اتحاد كشورهاي منطقه اجازه دخالت به آمريكا نخواهد داد

رئيس جمهور كشورمان گفت: اگر ايران، پاكستان و افغانستان با يكديگر متحد باشند، هيچ قدرتي از جمله آمريكا نمي تواند در امور منطقه دخالت كند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كه روز پنج شنبه براي شركت در نشست سران اجلاس
دي 8 وارد پاكستان شد، در سخنراني خود در جمع اساتيد و نخبگان پاكستاني گفت: با اينكه به پاكستان آمده ام اما احساس مي كنم در وطن خود ايران هستم.
رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد: آمريكا قدرتمند نيست، بلكه ما با يكديگر متحد نيستيم.
وي خاطر نشان كرد: اگر ايران، پاكستان و افغانستان با يكديگر متحد باشند هيچ قدرتي از جمله آمريكا نمي تواند در امور منطقه دخالت كند.
بنابراين گزارش رئيس جمهور كشورمان در سفر به پاكستان در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «جيو» اين كشور درباره جايگاه كشورهاي عضو دي 8 اظهار داشت: هشت كشور عضو دي هشت داراي بيش از يك ميليارد جمعيت بوده و ذخاير عظيم انرژي و مناطق حساس جهان را در اختيار دارند و به لحاظ علم و تخصص از جايگاه مهمي برخوردار مي باشند، لذا به هر ميزان كه روابط خود را گسترش دهيم به سود همه اعضا و كشورهاي منطقه است.
رئيس جمهور در ادامه خاطر نشان كرد: امروز به خاطر تسلط دلار بر اقتصاد جهاني بخشي از منابع ملت ها به طور خودكار به جيب سرمايه داران سرازير مي شود كه اگر كشورهاي عضو دي هشت روابط خود را در همه زمينه ها گسترش دهند، حداقل از اين چپاول جلوگيري خواهد شد، ضمن اينكه قدرتي در خدمت صلح و امنيت جهاني خواهد بود.
مذاكرات دوجانبه احمدي نژاد در اجلاس دي 8
رئيس جمهوري اسلامي ايران در حاشيه هشتمين اجلاس سران سازمان همكاري هاي 8 كشور در حال توسعه دي 8 با رئيس جمهور نيجريه، نخست وزير پاكستان و نخست وزير تركيه ديدار كرد.
بنابراين گزارش در اين ديدارها كه به طور جداگانه انجام شد، طرفين درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر كردند.
همچنين نشست وزراي امورخارجه سه كشور ايران، مصر و تركيه به علاوه دو كشور پاكستان و اندونزي در خصوص سوريه صبح پنجشنبه در حاشيه اجلاس سازمان همكاري هاي اقتصادي دي 8 در اسلام آباد برگزار شد.
علي اكبر صالحي، احمد داود اوغلو، محمد كامل عمرو، حنا رباني و مارتي ناتاليگاوا وزراي خارجه ايران، تركيه، مصر، پاكستان، اندونزي در اين نشست حضور داشتند.
تاكيد اعضاي دي 8
بر توليد انرژي هسته اي صلح آميز
در كنفرانسي كه با حضور روساي جمهور ايران، اندونزي، نيجريه و پاكستان، نخست وزير تركيه، معاون رئيس جمهوري مصر و معاون نخست وزير مالزي در تالار «ايوان صدر» برگزار شد، سران كشورهاي اسلامي عضو8 -D در بيانيه پاياني اين نشست، بر اهميت مهار منابع انرژي براي رشد و توسعه انرژي تاكيد كردند.
اعضا دي هشت همچنين بر سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين بخش تاكيد ويژه كردند. سران كشورهاي عضو دي 8 بر تلاش هاي مشترك به منظور ظرفيت سازي، انتقال فناوري، اكتشاف منابع جديد انرژي، توسعه سوخت هاي جايگزين و منابع انرژي تجديدپذير و همچنين تحقيق، توسعه و توليد انرژي هسته اي براي مقاصد صلح آميز تاكيد كردند.
 


لاريجاني در سفر منطقه اي:

ايران اقدام نظامي در سوريه را تحمل نخواهد كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ايران به هيچ عنوان اقدام نظامي در سوريه را نخواهد پذيرفت گفت: ما معتقديم موضوع سوريه بايد با يك همگرايي حل و فصل شود.
علي لاريجاني در ادامه سفر منطقه اي خود در نشست خبري در بيروت به سوالات خبرنگاران رسانه هاي مختلف حاضر در بيروت پاسخ گفت:
وي در پاسخ به سوالي درباره موضع جمهوري اسلامي ايران درباره سوريه گفت: بحث ما در سوريه اين است كه اصلاحات و دموكراسي بايد محقق شود اما دموكراسي از لوله تفنگ بيرون نمي آيد، بر همين اساس است كه مذاكرات با ساير كشورها انجام مي شود تا راه حل سياسي براي موضوع سوريه كسب شود.
لاريجاني با بيان اينكه برخي كشورها كه معارضان سوريه را تسليح مي كنند در حقيقت جبهه مقاومت را تضعيف مي كنند، خاطر نشان كرد: در موضوع سوريه ما معتقديم نبايد عده اي از بيرون شرط و شروط تعيين كنند چرا كه سرنوشت مردم سوريه بايد توسط سوري ها رقم بخورد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين به سوالي درباره احتمال حمله نظامي ناتو به سوريه واكنش نشان داد و گفت: ما به طور مطلق هرگونه اقدام نظامي در سوريه را رد مي كنيم و اساسا معتقديم مشكلات سوريه بايد توسط خود سوري ها حل و فصل شود و نتيجه آن توسط صندوق هاي رأي و به شكلي كاملا دموكراتيك مشخص شود.
ديدار و گفت وگوي لاريجاني
با سيدحسن نصرالله
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سفر خود با سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان ديدار و درخصوص مسائل منطقه اي گفت وگو كرد.
در اين ديدار كه غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران و هيئت پارلماني همراه نيز حضور داشت، آخرين تحولات منطقه به ويژه تحولات اخير غزه مورد بررسي قرار گرفت.
لاريجاني در اين ديدار با تبريك پيروزي مهم و تاثيرگذار ملت و مقاومت فلسطين بر دشمن صهيونيستي، اين پيروزي را مرهون روحيه وصف ناپذير ملت فلسطين و پايداري و نبرد شجاعانه گروه هاي مقاومت فلسطيني خواند و تأكيد كرد: پيروزي اخير كه در تداوم پيروزي مقاومت اسلامي لبنان در جنگ 33 روزه و مقاومت فلسطين در جنگ 22 روزه غزه به دست آمد، قدرت مقاومت در منطقه را تثبيت و ضعف و ناتواني رژيم پوشالي صهيونيستي را به خوبي آشكار كرد.
لاريجاني در ادامه بر حمايت اصولي جمهوري اسلامي ايران از مبارزات ملت هاي منطقه به ويژه ملت قهرمان فلسطين و لبنان عليه اشغالگران صهيونيست تأكيد كرد.
سيدحسن نصرالله نيز ضمن تبريك متقابل پيروزي ملت و مقاومت فلسطين در غزه به مسئولان جمهوري اسلامي و ملت بزرگ ايران، پيروزي مقاومت در جنگ اخير غزه را دستاورد راهبردي و بزرگ در راستاي تقويت توان نظامي مقاومت و قدرت بازدارندگي گروه هاي مقاومت فلسطيني در برابر دشمن صهيونيستي خواند.
دبيركل حزب الله با تقدير از حمايت هاي همه جانبه رهبري، دولت و ملت ايران از مقاومت در فلسطين و لبنان، تأكيد كرد: بي شك جمهوري اسلامي ايران شريك اصلي در پيروزي هاي مقاومت در سال هاي گذشته در لبنان و فلسطين است.
حضور بر مزار شهيد
عماد مغنيه
رئيس مجلس شوراي اسلامي با حضور بر مزار شهيد عماد مغنيه به مقام شامخ اين شهيد اداي احترام كرد.
در اين مراسم پدر شهيد عماد مغنيه نيز حضور داشت و ضمن خير مقدم به رئيس مجلس شوراي اسلامي مطالبي درباره ويژگي هاي اخلاقي شهيد مغنيه بيان كرد. لاريجاني نيز گفت: توفيق بزرگي است كه در ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) توانستم بر مزار اين شهيد بزرگ اسلام حاضر شوم.
ديدار با نبيه بري
رئيس مجلس لبنان
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با محمد نبيه بري رئيس مجلس لبنان ديدار و درباره مسائل منطقه اي گفت و گو كرد.
لاريجاني پس از اين ديدار در نشست خبري مشترك با نبيل العربي با انتقاد از مواضع برخي كشورهاي اسلامي در قبال فلسطين، تصريح كرد: حرف هاي درست و ژست سياسي مشكل مردم فلسطين را حل نمي كند. مردم فلسطين علاقه مند هستند كشورهاي اسلامي به آنها كمك واقعي كنند.
وي اظهار داشت: ما با افتخار اعلام مي كنيم كه در كنار مردم فلسطين و لبنان هستيم و در جبهه مقاومت از همه كشورهايي كه در اين جبهه باشند حمايت خواهيم كرد.
محمد نبيه بري رئيس مجلس لبنان نيز در اين نشست خبري با تشكر از لاريجاني و هيئت پارلماني به دليل قبول دعوت براي سفر به اين كشور گفت: دولت ايران در هر جايگاهي و هر شرايطي از ملت و دولت لبنان حمايت كرده اند و جا دارد كه از مواضع دولت ايران در حمايت از لبنان تشكر كنم.
ديدار و گفت وگو
با بشاراسد
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و هيئت همراه در ادامه سفر منطقه اي خود در سوريه با بشاراسد رئيس جمهور اين كشور در دمشق ديدار و گفت وگو كرد.
لاريجاني در اين ديدار مديريت حكيمانه سران سوريه در بررسي بحران كنوني در اين كشور را ستود و بر قرار گرفتن جمهوري اسلامي ايران در كنار سوريه مقاوم و پايدار در مقابل توطئه هاي طراحي شده عليه منطقه تأكيد كرد.
وي ادامه داد: در زماني كه برخي از كشورهاي منطقه حتي از اينكه يك فشنگ براي فلسطيني ها ارسال كنند، مي ترسند، دولت و ملت سوريه تمامي امكانات خود را در اختيار ملت فلسطين قرار داده اند و اين چيزي است كه باعث شده برخي قدرت هاي منطقه اي گروه هاي مسلح را به سوي سوريه گسيل كنند.
لاريجاني با اشاره به نقش برجسته دولت و ملت سوريه در مقابله با رژيم صهيونيستي ابراز داشت: شما نبايد اين نقش را با اقدامات خود تضعيف كنيد و اگر به دنبال اصلاحات در سوريه هستيد، اين موضوع با ارسال سلاح به سوريه به دست نخواهد آمد بلكه بايد از طريق گفت وگوهاي سياسي ايجاد شود.
بشاراسد نيز در اين ديدار از تلاش هاي ايران در كمك به ملت سوريه و حمايت از آن در گفت وگوهاي سياسي قدرداني و تأكيد كرد كه تازه ترين اين تلاش ها در كنفرانس گفت وگوهاي مخالفان سوري بود كه اخيرا در تهران برگزار كرده است. وي تأكيد كرد كه سوريه در مسير پيشبرد و موفقيت آميز بودن گفت وگوهاي ملي در كنار مبارزه با تروريسم كه به دنبال ناامن و بي ثباتي در سوريه و تمام منطقه هستند، قدم برمي دارد.
ديدار با گروه هاي فلسطيني مقيم دمشق
لاريجاني همچنين با گروه هاي فلسطيني مقيم دمشق ديدار و گفت وگو كرد.
وي در اين ديدار با اشاره به تحولات سوريه خاطرنشان كرد: به دليل اين كه سوريه در مقاومت نقش اساسي ايفا مي كند، آمريكا به همراه برخي از كشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي سعي در مشكل تراشي و ايجاد ناامني براي اين كشور كرده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه ما معتقد به اصلاحات سياسي در سوريه هستيم، اظهار داشت: برخي از كشورهاي منطقه كه از دموكراسي برخوردار نيستند، نمي توانند اصلاحات سياسي و دموكراتيك در سوريه ايجاد كنند.
لاريجاني در ادامه با اشاره به انقلاب هاي منطقه گفت: انقلاب هاي منطقه و بيداري اسلامي ظرفيت خيلي خوبي است اما غربي ها علاقه مند هستند اين انقلاب ها قطع شود.
در ادامه احمد جبرئيل دبير كل جبهه خلق براي آزادي فلسطين با بيان اين كه مهم ترين عامل در روند پيروزي مقاومت و ملت فلسطين پيروزي انقلاب اسلامي در ايران بود، گفت: موضع شرافتمندانه جمهوري اسلامي ايران در قبال فلسطين باعث افتخار همه گروه هاي مقاومت است.
احمد جبرئيل با اشاره به فرمايش امام خميني كه فرمودند، اسرائيل غده سرطاني است و بايد ريشه كن شود، افزود: جمهوري اسلامي اين موضع شرعي را تغيير نداده و همچنان به سخنان امام پايبند است.
دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين با تأكيد بر اين كه اگر حمايت ها و پشتيباني هاي ايران از ملت فلسطين نبود، هيچ وقت شاهد پيروزي مقاومت نبوديم، تصريح كرد: ملت فلسطين از يك شرايط بسيار سخت عبور كرده است و به صراحت اعلام مي كنيم همه فلسطيني ها به دنبال نابودي رژيم صهيونيستي هستند.
سفر به تركيه آخرين مرحله سفر منطقه اي لاريجاني
استانبول تركيه آخرين مقصد سفر دوره اي رئيس مجلس شوراي اسلامي بود.
لاريجاني در مراسم بزرگ شيعيان استانبول با اشاره به تجاوز روزهاي گذشته رژيم صهيونيستي به فلسطين و نوار غزه گفت: رژيم صهيونيستي در اين تجاوز شكست سختي را متحمل شد و شما ايمان داشته باشيد كه اين رژيم فاسد در روزهاي ديگر شرايط سخت تري را تجربه مي كند و من به ملت غزه نويد مي دهم انقلاب اسلامي ايران با شعار حسيني بر ديكتاتوري آمريكايي پيروز شد و در جنگ 8 ساله نيز با سربلندي خارج شد.
وي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران از فلسطينيان و همه مظلومين عالم حمايت مي كند و افتخار ما اين است كه از حزب الله نيز حمايت كرديم و حمايت ايران از مردم مظلوم فلسطين و كمك هاي همه جانبه آن بود كه باعث شد رژيم سفاك صهيونيستي به خاك ذلت بنشيند.
ديدار با نخست وزير
و رئيس مجلس تركيه
رئيس مجلس با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و جميل چيچك رئيس مجلس اين كشور ديدار و درباره مباحث مهم منطقه اي گفت وگو كرد.
لاريجاني پس از سفر به تركيه به كشور بازگشت.
رئيس مجلس در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران از مذاكره اش با نخست وزير تركيه درباره سامانه موشكي پاتريوت خبر داد و افزود: درباره سامانه پاتريوت كه تشديدكننده شرايط منطقه است، با آقاي اردوغان بحث و گفت وگو كردم.
لاريجاني همچنين در پايان با اشاره به گروگان هاي ايراني ربوده شده در سوريه توسط تروريست ها گفت: طبق مذاكراتي كه با مسئولان مربوطه درباره گروگان هاي ايراني داشتم، بايد بگويم كه اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته است.
 


در مكتب امام

از كاغذبازي اجتناب كنيد!
از وزارتخانه ها و مأموران اجرا بخواهيد كه از كاغذبازي ها و غلط كاري هاي زمان طاغوت اجتناب كنند!
و رفاه ملت مظلوم و عقب افتادگي هاي آنها را به طور ضربتي تحصيل و ترميم كنند.
صحيفه نور - ج 12 - ص 123
 


واكنش ايران به استقرار موشك هاي پاتريوت در مرز تركيه و سوريه

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش به درخواست تركيه از ناتو براي استقرار موشك هاي پاتريوت در مرز آن كشور با سوريه گفت: ورود ناتو به ماجراي سوريه اوضاع را پيچيده تر و موجب افزايش تنش در منطقه مي شود.
رامين مهمان پرست اظهار كرد: اصرار بر حل موضوع سوريه از طريق نظامي، از علل اصلي افزايش تشنج و تهديدات در منطقه است و مناسب است كه همه كشورها، به ويژه كشورهاي موثر در تحولات سوريه، به دنبال يافتن راه حل سياسي براي بحران هاي منطقه اي باشند.
پيروزي مقاومت، ثمره ايستادگي ملت فلسطين
همچنين سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با تبريك پيروزي مقاومت اسلامي و برقراري آتش بس در غزه، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران معتقد است اين پيروزي ثمره ايستادگي و پايداري ملت مظلوم و مقاومت فلسطين و به ويژه ساكنين تحت محاصره غزه در دفاع مشروع از خود در برابر تجاوز نظاميان رژيم صهيونيستي است كه متاسفانه در سكوت سازمان ها و نهادهاي مدعي حقوق بشر و همچنين حمايت آشكار دولت هاي غربي تبديل به رويه معمول اين رژيم شده است.
وي با تأكيد بر ادامه حمايت كشورمان از نهضت مقاومت و پايداري اسلامي در فلسطين افزود: انتظار مي رود كشورهاي اسلامي با حفظ هوشياري و تقويت وحدت در جهان اسلام در برابر رژيم صهيونيستي به عنوان فتنه اصلي در منطقه، سد محكمي ايجاد كنند.
محكوميت انفجارهاي تروريستي پاكستان
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان انفجارهاي تروريستي در شهرهاي راولپندي و كراچي پاكستان كه منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادي از عزاداران حسيني شد را محكوم كرد.
مهمان پرست با ابراز نگراني از كشتار هدفمند شيعيان طي هفته هاي گذشته در نقاط مختلف پاكستان، اين اقدامات را سازمان يافته و با هدف ايجاد و تعميق اختلافات مذهبي در اين كشور دانست.
 


خطيب نماز جمعه تهران:

جنگ 8 روزه غزه، دوست و دشمن را مشخص كرد

سرويس فرهنگ و معارف -
آيت الله امامي كاشاني با اشاره به حمله وحشيانه رژيم اشغالگر قدس به غزه در جنگ 8روزه تصريح كرد: كشورهاي عربي، حاكمان بدبخت برخي كشورهاي اسلامي و استكبار جهاني و آمريكا مشخص كردند كه در خط رژيم صهيونيستي يعني در خط قساوت و بي رحمي و جنگ با انسانيت و آدميت هستند .
آيت الله محمد امامي كاشاني، خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در بخشي از خطبه دوم نماز با اشاره به مسائل پيش آمده بين مجلس و دولت، گفت: وقتي رهبري فرمودند طرح سوال تا اين جا خوب است، اما از اين به بعد نه، به اين دليل بود كه بايد اهم و مهم شود تا اين مساله نقل محافل بيگانگان و دشمنان نشود .
آيت الله امامي كاشاني با تاكيد بر وحدت و انسجام و اهميت مقام ولايت نيز تصريح كرد: به حول و قوه خداوند در سايه حضرت امام حسين(ع) انقلاب ما با جوانان و ملت انقلابي، به انقلاب جهاني امام عصر(عج) متصل گرديده است . وي در ادامه با اشاره به حركت امام حسين(ع) به استناد يكي از فرمايشات ايشان، گفت: حركت امام حسين (ع) شفاف، هدفمند، داراي مبدا و منتها و مبدا و منتهاي حركت برگرفته از توحيد بود .
وي همچنين با گرامي داشت ياد امام(ره) و شهدا، افزود: امام(ره) فرمودند جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد و همان طور حركت كردند؛ لذا ايران به حول و قوه الهي به اين نقطه رسيد و شعار امام با نفس گرم مسيحايي شان بر روح جوانان اثر كرد و پس از رحلت ايشان رهبر انقلاب همان حركت، نفس و مسير را ادامه دادند .
اين عضو مجلس خبرگان با اشاره به بيداري هاي به وجود آمده در منطقه و در بين مردم گفت: بايد اين حركت ها شفاف باشد. چون اگر منتها و مقصد آن شفاف نباشد، به نتيجه نمي رسد؛ لذا بايد كشورها و مسلماناني كه بيدار شده اند و آن ها كه بعدا حركت خواهند كرد، توجه داشته باشند كه اول و آخر حركت آن ها بايد با توكل به خدا باشد و در اين راستا جمهوري اسلامي مي تواند براي آن ها نمونه اي باشد همان طور كه امام(ره) فرمود ايران ام القرا است .
وي به تهاجم اخير رژيم پليد صهيونيستي به غزه اشاره كرد و گفت: در اين حمله 8 روزه شاهد درندگي و خشونت كساني بوديم كه از انسانيت بويي نبرده بودند، اما اين 8 روزه تمام شد و زمستان گذشت، اما سياهي به زغال و صهيونيسم و كساني كه از آن حمايت كردند و استكبار جهاني و در راس آن ها آمريكا قرار دارد، باقي ماند .
وي با اشاره به اين كه « در اتفاقات اخير غزه بايد به نكاتي توجه كرد از جمله مشخص شدن دوست و دشمن» گفت: اين حركت ها باعث شناخت جهان شد كه البته نياز به كارشناسي آنچناني ندارد؛ چراكه به خوبي روشن شد رژيم صهيونيستي پليد است و همه اين موضوع را در جنگ 8 روزه بيشتر فهميدند. همچنين كساني كه به رژيم صهيونيستي كمك كردند از جمله كشورهاي عربي، حاكمان بدبخت كشورهاي اسلامي و استكبار جهاني و آمريكا مشخص كردند كه در چه خطي هستند و در تاريخ معلوم شد چه كسي در خط رژيم صهيونيستي است، يعني در خط قساوت و بي رحمي و جنگ با انسانيت و آدميت .
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به مساله سوريه اشاره كرد و گفت: امروز روشن شد سوريه در چه نقطه اي است و اسرائيل در چه نقطه اي است و چه مي گويد و چرا مي خواهند سوريه را از بين ببرند و علي رغم تلخي هاي اين حوادث شاهد بركات و آگاهي هايي براي دنياي امروز بوديم .
وي تصريح كرد: در بيداري اسلامي بايد مراقب باشيم كه در ميدان مردود نشويم و جهان اسلام در اين ميدان ها رفوزه نشوند چون ميدان امتحانات است و بايد به خدا توكل شود، چون اگر جهان اسلام حركت كند استكبار نمي تواند اين طور در دنيا بدمستي كند پس با توكل به خدا مي توانيم به آخرين نقطه حركت برسيم و از حسين(ع) درس بگيريم؛ چراكه حركت حسين(ع) الگو براي همه انسان هاست، از جمله مردم مصر، ليبي، تونس و تمام كشورهاي اسلامي .
وي با اشاره به هفته بسيج گفت: همان طور كه مقام معظم رهبري فرمودند بسيج معجزه اي از طرف امام(ره) بود و بسيجيان نيروهاي پاكيزه براي خدمت به انقلاب و ايثار و فداكاري هستند، پس بايد توجه داشته باشيد كه خط شما، خط علي اكبر(ع) است و براي شما خير در دنيا و آخرت وجود دارد كه به اين نظام خدمت مي كنيد .
امامي كاشاني همچنين در خطبه هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين كه «حادثه عاشورا باطن و ظاهر دارد» توضيح داد: باطن عاشورا نامتناهي و ظاهر آن متناهي است و در واقع ظاهر روز عاشورا امام حسين(ع) و 72 تن شهداي گرانقدري بودند كه محدوديت شان تنها از نظر زمان و مكان بود .
وي با بيان اين كه «عاشورا از نظر باطن نامحدود است» تصريح كرد: عدم محدوديت عاشورا گاهي آشكار مي شود، مثل زماني كه خداوند روضه عاشورا را به وسيله جبرئيل براي آدم مي خواند و يا امام عصر(عج) در روزي كه قيام مي كنند شهادت امام حسين(ع) را مطرح مي كنند پس ازنظر زمان در ازل و ابد حسين(ع) مطرح است، اما اين هم كم خواهد بود چون عمق بيشتري دارند .
حجت الاسلام و المسلمين رييسي: «غزه» نقطه اقتدار جمهوري اسلامي در جهان است
معاون اول قوه قضائيه با اشاره به اعتراف استراتژيست هاي غربي در خصوص تشكيل قطب قدرتمند اسلام در جهان تصريح كرد: پيروزي فلسطيني ها در غزه نقطه اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران در جهان است.
حجت الاسلام و المسلمين رييسي، معاون اول قوه قضاييه در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران با مورد توجه قرار دادن بررسي ابعاد نهضت عاشورا و قيام امام حسين (ع)، اظهار كرد: قيام حسين بن علي (ع) براي زدودن جهل و ناداني و شكوفايي عقل، انديشه و انگيزه الهي در انسان بود.
وي با بيان اينكه «قومي كه در مقابل اباعبدالله (ع) شمشير كشيدند قومي جاهل بودند و جهل در مقابل علم قرار داشت» گفت: مردمي كه اهل تعقل هستند اجازه نمي دهند يزيد ميگسار فاسد بر سرنوشت آنها مسلط شود، مردمي كه داراي فطرت بيدار و اهل تعقل باشند اجازه نمي دهند كه حجت خدا تنها بماند و در مقابل او شمشير بكشند و همچنين آنها اين اجازه را نمي دهند كه ميراث رسول خدا(ص) به فراموشي سپرده شود.
معاون اول قوه قضاييه با اشاره به اينكه ما توفيق خوانخواهي حسين بن علي(ع) را مي خواهيم، خاطرنشان كرد: رمز خونخواهي اين است كه ما وارث شويم و اگر مي خواهيم وارث اباعبدالله باشيم بايد آنچه كه اباعبدالله(ع) براي آن قيام كرد (گسترش خوبي ها و نهي از پلشتي ها و منكرات و زشتي ها) را مورد توجه قرار دهيم و بدانيم كه وارث اباعبدالله بايد آمر به معروف و ناهي از منكر باشد.
معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه جامعه وقتي حيات دارد كه با زبان و قلبش امر به معروف و نهي از منكر كند و در غير اين صورت اگرچه نفس مي كشد اما مرده است، اظهار كرد: وقتي شما اهانت به پيامبر اعظم را ديديد برافروختيد و جامعه اسلامي آرام نگرفت چرا كه جامعه ، جامعه اي زنده در مقابل منكران است و به زشتي ها حساس است.
رييسي خاطرنشان كرد: تمام بخش ها و لايه هاي نظام بايد آمر به معروف و ناهي از منكر باشند و كساني كه امر به معروف و نهي از منكر مي كنند بايد احساس كنند كه مورد حمايت تمام بخش هايي هستند كه خود آن بخش ها نيز ماموريت امر به معروف و نهي از منكر را دارند.
معاون اول رييس قوه قضاييه در ادامه با بيان اينكه ملت ايران بعد از 33 سال نبرد با يزيديان به بركت عمل به فرامين رهبري كه فرمان ايشان همان پيام عاشورايي است، امروز عليرغم بدي بدخواهان و شرارت اشرار در بهترين موقعيت از اقتدار و عزتمندي قرار دارد افزود: استراتژيست آمريكايي مي گويد كه دكترين پايان تاريخ فوكوياما بايد به فراموشي سپرده شود اين در حالي است كه فوكوياما گفته است هزاره سوم آغاز فراگيري ليبرال دموكراسي آمريكايي در جهان است،او معتقد است امروز در نخستين سال هاي هزاره سوم شاهد حضور قطب قدرتمند اسلام در جهان هستيم.
رييسي گفت: آقاي نتانياهو صهيونيست كودك كش نيز در كميسيون سياست خارجي سناي آمريكا مي گويد به هر طرف نگاه مي كنيم سخن از امام خميني و آيت الله خامنه اي است. نتانياهو همچنين گفته است كه قطب قدرتمند جهان امروز اسلام و اسلام خواهي است، ضمن اينكه مفسر ديگري مي گويد كه اين قطب قدرتمند هشت سال جنگ را پيروزمندانه در مقابل حمله قدرت هاي غربي و شرقي پشت سر گذاشته و قهرمانانه ايستاده است. اين مفسر مي گويد اين قطب در لبنان حزب الله و در فلسطين انتفاضه و در تركيه لائيك هم نجم الدين اربكان اسلام گرا را پديد آورده و بايد چنين قطب قدرتمندي جدي شمرده شود زيرا امروز عقبه هاي ما در مصر، يمن، تونس و ليبي به نفع انقلاب اسلامي حركت مي كنند.
معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه اين قضاوت هاي استراتژيست ها در اتاق هاي فكر براي نظام سلطه و آمريكاست، گفت: آقاي حسنين هيكل روزنامه نگار كهنه كار نيز مي گويد ايراني ها يك بار به مديترانه در زمان هخامنشي با زور و قدرت آمدند كه ماندگاري نداشتند اما امروز با نام انقلاب اسلامي آمدند و چون بر دل ها حكومت مي كنند ماندگار شدند، از سوي ديگر سيدحسن نصرالله نيز مي گويد اين پهپادي كه در فراز اسرائيل و فلسطين پرواز كرد ساخت ايران اسلامي است.
وي افزود: دبير جهاد اسلامي مي گويد تسليحاتي كه امروز اسرائيل را به وحشت انداخته از هر فشنگ و موشكش هديه جمهوري اسلامي است. رييسي خاطرنشان كرد: پيروزي فلسطيني ها در غزه نقطه اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران در جهان است.
 


دبيركل حزب دمكرات سوريه:

ايران خيرخواه ملت سوريه است

دبيركل حزب دمكرات سوريه گفت: ايران كشور دوست و خيرخواه ملت سوريه است.
احمد مصطفي الكوسا درباره نقش ايران در حل مسئله سوريه و برقراري امنيت در اين كشور گفت: ما به عنوان احزاب مخالف و گروه هاي ملي در سوريه معتقديم كه ايران كشور دوست و خيرخواه ملت سوريه است، از اين رو معتقديم كه نشست تهران با كمك دوستان ايراني ما موجب دستيابي به راه حلي مسالمت آميز در جهت توقف خشونت ها در سوريه و بازگشت زندگي عادي به اين كشور، خواهد شد.
وي ادامه داد: كنفرانس هاي زيادي در خارج از سوريه برگزار شد مثل دوستان سوريه كه اين كنفرانس ها به نفع منافع سوريه و ملتش نبود، چرا كه آنها دوستان ملت سوريه نبودند بلكه از دشمنانش بودند اما ايران دوست سوريه، خواهان برقراري صلح و دموكراسي در آن و همچنين به دنبال حفظ حاكميت كشورها است.
وي ادامه داد: علاوه بر آن معتقديم كه ايران دولت بسيار مهمي در منطقه است كه به حل مسأله سوريه و خروج از بحران توجه بسياري دارد، ملت سوريه نيز ملت بزرگواري است كه به دست گروه كوچكي گرفتار شده كه به دليل همراهي با گروه هاي خارجي در جهت فتنه انگيزي در اين كشور گام برمي دارند.
دبيركل حزب دموكرات سوريه در گفت و گو با ايسنا، ادامه داد: ما به عنوان ملت سوريه، احزاب سياسي و گروه هاي معارض آن با هرگونه دخالت خارجي چه نظامي و چه سياسي مخالفيم، چرا كه اين امر به منافع ملت سوريه كمكي نمي كند از اين رو به همراه دوستانمان در جهان مانند ايران، روسيه و برخي دولتهاي عرب به دنبال راه حل هاي سياسي براي خروج از بحران هستيم.
 


سردار نقدي:

صهيونيست ها در غزه ضربه بزرگي خوردند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به پيروزي جبهه مقاومت اسلامي در غزه گفت: اين اتفاق ضربه بزرگي به صهيونيستها بود و نتيجه اين نبرد هم اين موضوع را نشان داد.
سردار محمدرضا نقدي با تاكيد بر امدادهاي الهي در جنگ 8 روزه غزه افزود: وقتي كه ظالمي ظلمي را از حد مي گذراند، خدا قدرت محاسبه گري مادي و منطقي را از آن مي گيرد و صهيونيست ها با اين جنايات شمشير را عليه خود به كار گرفتند و سبب شكست خود شدند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه درباره كمك به مردم غزه تاكيد كرد: ما هميشه براي كمك به مسلمانان غزه آماده ايم و از هيچ پشتيباني مالي و هر امكاناتي كه داشته باشيم و بتوانيم به آنها برسانيم، دريغ نمي كنيم و هر روزي هم كه اجازه داده شود، همه بسيجيان آماده اند به سمت فلسطين حركت كنند.
به گزارش فارس، سردار نقدي در ادامه اقتصاد مقاومتي را از رويكردهاي سازمان بسيج مستضعفين دانست و خاطرنشان كرد: از جمله برنامه هاي عمده بسيج در تبيين گفتمان اقتصاد مقاومتي سازماندهي جوانان براي كار و توليد است.
 


وزير اطلاعات: روحيه بسيجي براي دشمن هراس آور است

حجت الاسلام والمسلمين مصلحي گفت: روحيه بسيجي كه در نخبگان كشور وجود دارد هراس دشمنان را به همراه داشته است.
وزير اطلاعات بسيج را مجموعه اي شكل گرفته از بدنه ملت انقلابي ايران توصيف و اظهار كرد:
بسيج با تمام وجود بدون هيچگونه چشم داشتي پاي انقلاب و نظام ايستاده و در هر عرصه اي كه ورود پيدا كرده، عملكرد مطلوبي از خود بر جاي گذاشته است.
مصلحي افزود: نقش آفريني بسيج در سالهاي دفاع مقدس كه ايثارگرانه در كنار ساير نيروهاي مسلح مانع تحقق روياي آشفته دشمنان شدند را مي توان به عنوان نمونه بارزي از تأثيرگذاري بسيج نام برد.
وزير اطلاعات اخلاص، ولايتمداري، بصيرت و دشمن شناسي را از ويژگي هاي بارز بسيج عنوان و تصريح كرد: امروز نيز اين نيروي مردمي در تمامي عرصه ها با شناخت توطئه هاي دشمنان موجب نقش بر آب كردن آنها مي شود.
مصلحي خاطرنشان كرد: جوانان ايران اسلامي با عجين شدن در تفكر بسيج مي توانند در ابعاد مختلف نسبت به تعالي، رشد و پيشرفت انقلاب اسلامي ايفاي نقش كنند و بسيج با مهيا كردن زمينه ها و بسترهاي لازم مسير تحقق اين اهداف را فراهم مي كند.
وي در گفت وگويي با بيان اينكه بسياري از نخبگان امروز كشور در مكتب بسيج پرورش يافته اند، گفت: تا زماني كه فرهنگ، روحيه و باور بسيج در ميان آحاد ملت ايران وجود دارد دشمنان راه به جايي نخواهند برد.
 


امام جمعه قم:

مسئولان با حفظ وحدت به منويات رهبر انقلاب عمل كنند

امام جمعه قم گفت: در راستاي اجراي منويات رهبر انقلاب همه مسئولان وظيفه دارند اتحاد و همدلي خود را حفظ كنند تا در يك بستر آرام كارهاي مختلف كشور به مرحله اجرا برسد.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان قم در ارتباط با وظايف دستگاه ها در زمينه سبك زندگي گفت: در زمينه تغيير سبك زندگي هر نهاد و دستگاهي موظف است براساس وظايف تعريف شده خود مواردي كه به عنوان سبك زندگي براي او تعريف مي شود رعايت كرده و آن را در جامعه ترويج دهد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان قم در ادامه با تسليت فرا رسيدن ايام سوگواري امام حسين(ع) با بيان اينكه قيام و حركت سيدالشهدا هشدار و تذكري براي همه ما است افزود: اين قيام نشان داد وقتي جامعه برخلاف مسير خود حركت مي كند چه تاواني را بايد براي بازگشت به هويت اصيل ديني آن پرداخت كند.
ارائه گزارش عملكرد شوراي فرهنگ عمومي بخش خلجستان توسط حجت الاسلام ابراهيمي امام جمعه خلجستان و برگزاري انتخابات نماينده مطبوعات در شوراي فرهنگ عمومي استان قم از ديگر موارد دستور جلسه بود كه محمد خامه يار باموافقت اعضا به عنوان نماينده مطبوعات در شوراي فرهنگ عمومي استان قم انتخاب شد.
 


اطلاعيه دادستاني تهران درخصوص فوت ستار بهشتي

دادستاني تهران در پي اعلام فوت ستار بهشتي طي اطلاعيه اي با تاكيد بر حرمت نفوس و دماء شهروندان به تشريح جزييات تحقيقات در اين پرونده پرداخت.
در بخشي از اطلاعيه دادستاني تهران آمده است:
متوفي ستار بهشتي در تاريخ
9/8/91 به موجب گزارش پليس فتا به دادسراي عمومي تهران و طبق نيابت قضايي صادره در شهرستان رباط كريم با اتهامات مندرج در پرونده دستگير و پس از تفهيم اتهام و صدور تامين قرار وثيقه در دادسراي شهرستان مذكور به بازداشتگاه پليس فتا در تهران اعزام مي شود. در تاريخ 10/8/91 متهم به همراه ماموران به شعبه بازپرسي اعزام شده و پليس فتا طي گزارشي درخواست مي كند به لحاظ انجام تحقيقات بيشتر در مورد متهم ده روز در اختيار ماموران پليس فتا قرار گيرد كه بازپرس متهم را به زندان اوين معرفي و مقرر كرد در تاريخ 11/8/91 از زندان تحويل ماموران مذكور شود كه به همين نحو نيز اقدام شده اما در تاريخ 13/8/91 حسب گزارش پليس متهم در بازداشتگاه فتا فوت مي كند كه پس از اعلام مراتب فوت در عصر روز 13/8/91 به كلانتري 106 و اطلاع دادستاني تهران از واقعه، توسط بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي تهران دستورات لازم به منظور انجام تحقيقات مقدماتي صادر شد.
دادستاني تهران در ادامه اطلاعيه خود آورده است كه ذكر اين مطلب ضروري است كه دادستاني تهران هم چنين در مورد فوت مرحوم ستار بهشتي سواي برخي اتهاماتي كه متوجه ماموران بازداشتي است به برخي احتمالات ديگر كه ناشي از تبليغات سوء و نحوه اطلاع رساني غيرمتعارف برخي سايت هاي معاند در مورد متوفي ستار بهشتي بوده است، توجه لازم را كرده و به تحقيقات خود در اين زمينه ادامه خواهد داد.
در اقدام ديگري طبق دستور بازپرس، جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت كه پس از معاينه جسد، گواهي مربوطه كه مويد وجود چند فقره كبودي در كتف و دست و پاي متوفي بود، صادر شد. پزشكي قانوني در نظريه اول، اعلام علت قطعي فوت را منوط به وصول جواب آزمايشگاه سم شناسي و نتيجه كالبدگشايي كرد.
در تاريخ 21/8/91 نظريه بخش سم شناسي و آسيب شناسي پزشكي قانوني واصل شد كه طي آن وجود هر گونه دارو يا سم در بدن متوفي منفي اعلام شد.
در پايان اين اطلاعيه تصريح شده است: در آخرين نظريه كميسيون پزشكي هفت نفره (پزشكان متخصص پزشكي قانوني) كه به تاريخ 30/8/91 صادر شده، آمده است: «در حال حاضر با توجه به بررسي هاي انجام شده و با اطلاعات موجود، تعيين علت قطعي فوت از لحاظ پزشكي مقدور نبوده، اما نظر به اين كه در معاينه جسد و بررسي هاي تكميلي هيچ گونه دلايل و شواهدي از بيماري منجر به فوت احراز نشده است، محتمل ترين علت منجر به فوت مي تواند پديده شوك باشد كه در صورت احراز ايراد ضربه يا ضربات به نقاط حساس بدن يا فشارهاي شديد رواني، اين عوامل مي تواند عامل شوك مذكور باشد».
با توجه به مراتب فوق، دادستاني تهران با تأكيد بر سرعت در مشخص شدن علت فوت و رسيدگي دقيق به پرونده، روند تحقيقات را بدون هيچ گونه وقفه و ملاحظه اي به طور مستمر در جهت احراز واقعيت و احقاق حق ادامه داده و نتايج حاصل از تحقيقات را به اطلاع عموم خواهد رساند.
 


با ارسال نامه اي به سازمان ملل

ايران درباره نقض حريم هوايي و آبي خود به آمريكا هشدار داد

نماينده ايران در سازمان ملل نسبت به تحركات غيرقانوني ناوهاي آمريكايي در خليج فارس و نقض حريم هوايي ايران توسط هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي هشدار داد.
ايران طي نامه اي به دبيركل و شوراي امنيت سازمان ملل از تحركات غيرقانوني ناوهاي آمريكايي در نزديكي مرزهاي آبي و آسمان ايران انتقاد كرد و آن را يك اقدام تحريك آميز خواند.
اين دو نامه كه به دبيركل و شوراي امنيت تحويل شده است توسط «محمد خزاعي» نماينده دائم ايران در سازمان ملل نوشته شده است. خزاعي در اين نامه نوشته است كه هواپيماهاي آمريكايي چندين بار در ماه اكتبر در منطقه بوشهر جايي كه يك نيروگاه هسته اي ايران مستقر است پرواز كرده اند و هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا هم در روز 1 نوامبر و عليرغم هشدار از سوي ايران حريم هوايي ايران را نقض كرده اند.
تهران از «بان كي مون» خواست در صورت تداوم نقض حقوق بين المللي از سوي آمريكا عليه اين كشور اقدام عملي و قانوني انجام دهد.
گفتني است، كاخ سفيد هنوز درباره اين موضوع اظهارنظر نكرده است.
 


معاون لشكر 41 ثارالله كرمان درگذشت

معاون هماهنگ كننده لشكر عملياتي 41 ثارالله كرمان در سانحه رانندگي درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حسن خواجه معاون هماهنگ كننده لشكر عملياتي 41 ثارالله استان كرمان در يك سانحه رانندگي در جاده جيرفت درگذشت.
دختر وي نيز در اين حادثه رانندگي كشته شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10