(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 8  آذر  1391 - شماره 20367

سيل در برازجان جان4 نفر را گرفت
انهدام باند جعل اسناد مدارك شناسايي و دولتي
برف مدارس بروجن و لردگان را تعطيل كرد
راننده متخلف چيني در قشم جريمه شد
در اقدامي ابتكاري و بدون ايجاد برش
 10 تن رسوب از خط لوله نفت ورودي واحد منصوري تخليه شد
زلزله در ازنا و اليگودرز
تغيير در نحوه برگزاري آزمون اخذ گواهينامه
فروشندگان داروهاي تقلبي به دام افتادند
مديركل پليس بين الملل خبر داد
استرداد 10متهم به كشور
حوادث كوتاه از كشور
قتل يك شهروند سوري به جرم شباهت به ايراني ها
راز مرگ عرفات
آتش سوزي در كارگاه معلولان
سفر به 201 كشور بدون هواپيما


سيل در برازجان جان4 نفر را گرفت

سرويس شهرستانها -
سيل در برازجان 4 قرباني گرفت و راه هاي ارتباطي روستاي درودگاه دشتستان بوشهر را مسدود كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از بوشهر به نقل از مديركل مديريت بحران استانداري بوشهر، بر اثر شدت بارندگي دوشنبه شب گذشته و وقوع سيل در برازجان 4 نفر جان خود را از دست دادند.
هادي مقصودي اظهار داشت: يك نفر بر اثر برق گرفتگي و سه نفر ديگر نيز به دليل خفگي در سيلاب جان باختند.
وي افزود: با وجود شدت بارندگي در برخي نقاط استان تاكنون گزارشي از تخريب منازل نداشتيم هرچند كه بارندگي آبگرفتگي معابر و منازل را در پي داشته است.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار دشتستان از احتمال تلفات بيشتر سيل در برازجان خبر داد و گفت: ميزان خسارات وارد شده به اين شهرستان بسيار بالاست.
بخشعلي دهقايدي خاطرنشان كرد: تعداد زيادي وسايل نقليه از آب بيرون كشيده شده اند و هنوز از سرنوشت سرنشينان آنها اطلاعي نيست و به مرور زمان و با تخليه كامل آب وضعيت دقيق تلفات مشخص مي شود.
وي با بيان اينكه بيشتر زيرساخت هاي دشتستان آسيب ديده اند گفت: راه ها و پل ها و تاسيسات شهرستان آسيب زيادي ديده اند و البته برآورد ميزان دقيق خسارت نيازمند بررسي دقيق و كارشناسانه است.
وي به دليل بارندگي هاي شديدي كه دوشنبه شب در اين استان رخ داد همه مدارس شهرستان دشتستان، جزيره خارك و چهار روستاي آباد، رستمي، پهلوان كشي و گورك ها در شهرستان تنگستان در سه مقطع تحصيلي تعطيل اعلام شد.
فرماندار دشتستان نيز گفت: محور اصلي مواصلاتي بوشهر - شيراز در حد فاصل ايستگاه بازرسي شهيد صلاحي بر اثر ريزش كوه يك طرفه شد.
غلامحسين خسروي افزود: اكيپ هاي راهداري در منطقه ريزش كوه براي باز كردن مسير و دو طرفه شدن جاده اصلي بوشهر - شيراز به فعاليت مشغول شدند.
وي ادامه داد: به دليل آب گرفتگي تاسيسات برق روستاهاي چاه خاني، زيارت و بنداروز، اين روستاها براي ساعت هايي در خاموشي فرو رفتند كه با حضور گروه هاي امدادي اداره برق اين مشكلات نيز برطرف شد.
خسروي گفت: براي جلوگيري از خسارت به تاسيسات برق در شهر برازجان مركز شهرستان دشتستان، در اين شهر نيز به صورت نوبتي برق برخي از مناطق قطع مي شود.
وي اضافه كرد: به دليل شدت بارندگي، برخي از مناطق شهرستان دشتستان دچار آب گرفتگي شده است و شهرداري ها در حال پاكسازي مناطق براي برطرف شدن آب گرفتگي هستند.
شهردار آبپخش از بازگشايي پل كلل به عنوان محور مواصلاتي بوشهر به خوزستان خبر داد و گفت: تردد در اين مسير با كندي انجام مي شود.
سيدمحمود موسوي اظهار داشت: سيل دوشنبه شب گذشته در آبپخش خسارات مالي بسيار زيادي بر جاي گذاشت اما تلفات جاني در برنداشت.وي خاطرنشان كرد: دوشنبه شب گذشته پل كلل به طور كامل زيرآب رفت و محور مواصلاتي بوشهر به خوزستان براي ساعاتي بسته شد كه با تلاش نيروهاي راهداري و با همكاري شهرداري آبپخش هم اكنون اين مسير باز شده و البته تردد با كندي بر روي اين پل استراتژيك انجام مي شود.
موسوي تصريح كرد: آسيب بسيار زيادي به زيرساخت هاي شهري و منازل مردم وارد شده و اميدوار هستيم در كوتاه ترين زمان نسبت به جبران خسارت وارده اقدامات لازم انجام شود.
وي از وارد آمدن خسارت 14 ميليارد ريالي به آبپخش خبر داد و گفت: بيش از 3 ميليارد ريال به معابر و بيش از 2 ميليارد ريال نيز به مبلمان شهري خسارت وارد شده است.
شهردار آبپخش بيان كرد: بيش از 8 ميليارد ريال خسارت به منازل مردم و 800 ميليون ريال نيز به پارك هاي شهر وارد شده و بيش از 2 ميليارد ريال نيز خسارت در محلات داشته ايم.
موسوي يادآور شد: دوشنبه شب گذشته بيش از 500 منزل مسكوني در اين شهر دچار آبگرفتگي شديد شدند كه با تلاش نيروهاي شهرداري و با كمك نيروهاي مردمي نسبت به تخليه منازل اقدام كرديم.
دهيار روستاي «درودگاه» شهرستان دشتستان استان بوشهر گفت: بر اثر بارندگي هاي شديد دوشنبه و طغيان رودخانه حله همه راه هاي ارتباطي اين روستا با ديگر نقاط از شب گذشته تاكنون بسته شده است.سيدمجتبي عسكري روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا، افزود: هم اكنون هيچ گونه رفت و آمدي به روستا ممكن نيست و 70 خانه نيز در اين روستا دچار آب گرفتگي است و خسارت هايي نيز به روستا وارد آمده است.
وي بيان كرد: آب و تلفن اين روستا قطع است اما برق بخشي از روستا چند ساعت پيش برقرار شده است.
همچنين سرهنگ قدرت الله كشكولي فرمانده پليس راه استان بوشهر گفت: راه هاي ارتباطي اين استان در سه نقطه كه بر اثر ريزش كوه، سيلاب و طغيان رودخانه براي ساعاتي بسته شده بود، بازگشايي شده است.
آبگرفتگي منازل مسكوني
آمل و كازرون
فرماندار آمل روز سه شنبه از آبگرفتگي تعدادي از واحدهاي مسكوني و نيز انبار در 10 منطقه شهري اين شهرستان بر اثر بارش شديد باران و وقوع سيلاب در روز جاري خبر داد.
يدالله اكبرزاده افزود: تاكنون از آبگرفتگي واحدهاي مسكوني در مناطق روستايي و كوهستاني شهرستان آمل گزارشي دريافت نشده است.وي گفت: هيچ گونه تلفات جاني و يا آسيب ديدن افراد در آمل گزارش نشده و ميزان خسارت هاي به بار آمده در روزهاي آينده اعلام خواهد شد.
وي اضافه كرد: از ساعت هاي اوليه شدت گرفتن بارندگي در اين شهر، واحدهاي خدماتي شهرداري با حضور در مناطق آب گرفته، به تخليه آب از واحدهاي مسكوني شهروندان پرداختند.فرماندار شهرستان كازرون هم گفت: بارش شديد باران عصر روز دوشنبه موجب آبگرفتگي اغلب نقاط شهر كازرون و برخي خانه ها شد.
الياس محمدي افزود: ميزان سيلاب و آبگرفتگي در مناطق شهري و برخي روستاهاي حومه بسيار زياد است.
وي از درخواست كمك برخي روستاها خبر داد و افزود: ستاد حوادث اين شهرستان با آمادگي كامل در حال ياري رساندن به مردم هستند.
براساس اين گزارش، ساكنان روستاي مشتان در پنج كيلومتري جنوب شرقي كازرون در محاصره سيلاب قرار گرفته و تقاضاي كمك كرده اند.براساس گزارش هاي واصله، شدت بارندگي در محورهاي كنار تخته - بوشهر و كازرون نيز موجب ريزش كوه در برخي نقاط شده است و رفت و آمد خودروها نيز در اين محور به كندي صورت مي گيرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان، مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان از رانش زمين و ريزش سنگ در روستاي «كلوسه» فريدون شهر بر اثر بارندگي، خبر داد و گفت: اكيپ هاي امدادي در اين منطقه مستقر شده و نسبت به ايمن سازي آن اقدام كرده اند.
محمد محمدي افزود: در اثر اين حادثه 41 خانه تخليه شد و 30 امدادگر و 3 دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام حادثه مذكور هيچ مصدومي نداشت اين حادثه خسارت زيادي در برنداشت اما بر اثر سقوط سنگ به يك واحد دامداري خسارت وارد آمد.
 


انهدام باند جعل اسناد مدارك شناسايي و دولتي

اعضاي يك باند جعل اسناد كه در تاريخ 25/8/90 بدنبال سرقت از داخل دفترخانه اي واقع در خيابان بريانك اسناد و مدارك دفترخانه از قبيل مهر فك رهن، اوراق ثبتي، امهار دفترخانه و... را به سرقت برده بودند، توسط ماموران آگاهي دستگير شدند.
بنابر گزارش اداره آگاهي، ماموران با شناسايي مخفيگاه متهمان تحت تعقيب در خيابان دامپزشكي در تاريخ 14/1/91 اقدام به دستگيري 6 نفر كردند.
در بازرسي از مخفيگاه متهمان اسناد و مدارك متعلق به دفترخانه اي كه در مورخه 25/08/1390 مورد سرقت قرار گرفته بود كشف شد.همزمان با كشف اسناد و مدارك دفترخانه شماره... و آغاز تحقيقات از متهمان در پايگاه هشتم پليس آگاهي، پرونده اي با شكايت اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران از كلانتري 105 سنايي به پايگاه هشتم پليس آگاهي اعلام شد مبني بر اينكه شخصي با ارائه اسناد و مدارك مهر شده توسط يكي از دفترخانه هاي رسمي شهر تهران قصد دريافت كارت بازرگاني داشته كه در استعلام انجام شده از اين دفترخانه دريافت كارت بازرگاني داشته كه در استعلام انجام شده از اين دفترخانه توسط اتاق بازرگاني مشخص مي شود كه اسناد و مدارك ارائه شده از سوي فرد متقاضي كارت بازرگاني، همگي مجعول بوده و اين اسناد و مدارك بوسيله امهار سرقت شده از دفترخانه جعل شده اند.
آغاز دستگيري گروه جاعلان
كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي، با انجام تحقيقات از فرد متقاضي كارت بازرگاني اطلاع پيدا كردند كه اين اسناد و مدارك توسط فردي به هويت «اميد.الف»(22ساله) براي وي تهيه شده است؛ با شناسايي محل فعاليت «اميد. الف» در بلوار كشاورز، در مورخه 28/06/1391 كارآگاهان پايگاه هشتم اقدام به دستگيري اميد و دو نفر ديگر به اسامي شهرام (پدراميد) و ميثم.ب (27ساله) كردند.
با آغاز تحقيقات، اميد به كارآگاهان اعلام كرد كه اسناد و مدارك ارائه شده به اتاق بازرگاني را «ميثم» تهيه و در اختيار او قرار داده است: ميثم نيز با تأييد اظهارات اميد و در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: «يكي از دوستانم به هويت ناصر مدعي شده بود كه با دفترخانه هاي متعددي در ارتباط است و به همين علت قادر به تهيه اسناد و مدارك به پائين ترين قيمت و در كمترين زمان از جمله كارت بازرگاني است و من نيز به واسطه همين ادعاي وي، با درخواست اميد براي تهيه كارت بازرگاني براي يكي از دوستانش، دو فقره اسناد و مدارك مربوط به دفترخانه شماره... را از ناصر دريافت و به اميد تحويل دادم؛ اميد نيز مدارك را به اتاق بازرگاني برده و به عنوان وكيل متقاضي درخواست كارت بازرگاني براي يكي از دوستانش مي شود».
با شناسايي «ناصر.ك» به عنوان متهم اصلي پرونده، كارآگاهان پايگاه هشتم با شناسايي مخفيگاه وي در خيابان 17 شهريور و در مورخه 17/8/1391 اقدام به دستگيري وي كرده و در بازرسي از مخفيگاهش موفق به كشف مقادير زيادي اسناد و مدارك ملكي، مدارك شناسايي و هويتي متعلق به افراد غير از قبيل شناسنامه، كارت ملي، گذرنامه و...، اسناد و مدارك ثبتي، انواع امهار متعلق به دفترخانه هاي مختلف و ادارات و همچنين بيش از 14 ميليون تومان وجه نقد شدند. در ادامه تحقيقات، كارآگاهان موفق به شناسايي دومين مخفيگاه ناصر.ك در اتاقكي كوچك در يك ساختمان چهار طبقه در منطقه پيچ شميران شدند كه در بازرسي از اين محل اسناد و مدارك شناسايي زيادي كشف شد.«ناصر.ك» ضمن اعتراف به تهيه اسناد و مدارك مجعول ارائه شده به اتاق بازرگاني، در خصوص امهار مجعول كشف شده از مخفيگاهش نيز به كارآگاهان گفت: «كليه امهار مجعول ساخته شده را به سفارش شهرام. الف و پسرش (اميد) و همچنين ميثم.ب تهيه مي كردم؛ آنها به علت ناامن بودن محل كارشان در بلوار كشاورز، به هيچ عنوان امهار را نزد خود و يا محل كارشان نگهداري نكرده و هر زمان كه به اين امهار احتياج داشتند، با مراجعه به محل كار و يا سكونت من نسبت به استفاده از آنها و جعل اسناد و مدارك اقدام مي كردند.»
در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با بهره گيري از اقدامات پليسي و اطلاعات بدست آمده از متهم اصلي پرونده، كارآگاهان پايگاه هشتم پس از شناسايي افراد مرتبط با «ناصر.ك» در زمينه جعل اسناد و مدارك كشف شده، در مورخه 27/8/1391 طي چند عمليات همزمان در مناطق شهرري، سعادت آباد، مجيديه، پانزده خرداد اقدام به دستگيري ساير همدستان وي كردند.
خريد و فروش اسناد و مدارك
و امهار مجعول
در ادامه تحقيقات از متهمان به ويژه متهم اصلي پرونده (ناصر.ك) كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه اعضاي اين گروه پس از تهيه و خريد اسناد و مدارك شناسايي، هويتي، اوراق ثبتي و...، نسبت به جعل اين اسناد و مدارك اقدام و هر كدام از اين اسناد و مدارك را به چندين برابر قيمت خريد، به فروش مي رساندند.
با كشف تجهيزات مورد استفاده در تهيه اسكناس و تراول چك هاي تقلبي از مخفيگاه يكي از متهمان، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه سه نفر از متهمان دستگير شده به اسامي «محسن.ح»، «زهرا.ج» و «محمد.ت» تلاش داشتند تا به پيشنهاد «محمد.ت» و در منزل «زهرا.ج» (واقع در شهرري) اقدام به تهيه اسكناس و تراول چك هاي تقلبي نمايند تا با استفاده از آن اقدام به خريد مواد مخدر نمايند كه به علت عدم توافق محمد- به عنوان خريدار- با فروشندگان مواد مخدر موفق به خريد مواد نشده و به همين علت بيش از 9ميليون تومان اسكناس و تراول چك تقلبي را سوزانده و از ميان مي برند كه در ادامه تحقيقات از اين سه متهم، كارآگاهان موفق به كشف يك قبضه اسلحه كمري نيز مي شوند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به اعترافات و اطلاعات بدست آمده از متهمان و احتمال ارتكاب جرايم مختلف و افزايش تعداد متهمان، متهمان دستگير شده با قرارهاي قانوني مناسب در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي قرار داشته و تحقيقات تكميلي جهت شناسايي ديگر جرايم ارتكابي و ساير متهمان احتمالي و يا افراد مرتبط با متهمان پرونده، همچنان در دستور كار كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد.
 

برف مدارس بروجن و لردگان را تعطيل كرد

 

سرويس شهرستانها -
بارش برف مدارس شهرستان هاي بروجن و لردگان را تعطيل كرد و جاده هاي سميرم و استان چهارمحال و بختياري را مسدود ساخت.
به گزارش خبرنگار كيهان از شهركرد، بارش برف در چهارمحال و بختياري سبب تعطيلي مدارس مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه شهرستان هاي بروجن و لردگان و بخش هاي تابعه اين دو شهرستان در نوبت صبح و عصر روز سه شنبه شد.
براساس اين گزارش؛ 30 سانتي متر برف در كوهرنگ باريد و در پي بارش برف گردنه عسل كشان حد فاصل مركز اين شهرستان تا دهستان موگويي مسدود شد و ارتباط 15 روستا در اين دهستان قطع شد.
مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور نيروي انتظامي در اطلاعيه اي اعلام كرد: محور بروجن - لردگان در استان چهارمحال و بختياري تا اطلاع ثانوي بسته است.
به گزارش ايرنا از سميرم، بارش شديد برف در اين شهرستان جاده هاي منطقه را مسدود و مسافران را غافلگير كرد.
برف، برق سميرم را تا ساعاتي قطع كرد و تردد خودروها در خيابان هاي شهر را با كندي روبه رو ساخت. براساس اين گزارش در 24 ساعت گذشته 40 سانتي متر برف در سميرم باريد.
مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: شامگاه دوشنبه به دليل بارش شديد برف در شهرستان سميرم، عمليات امدادرساني به 500 خودرو و اسكان يكصد نفر مسافر در راه مانده انجام شد.
«منصور شيشه فروش» ديروز اظهار كرد: شب گذشته در محور مواصلاتي ياسوج - سميرم در گردنه «پشته»، چند دستگاه تريلي و خودروي سواري به دليل همراه نداشتن زنجير چرخ و تجهيزات لازم در راه مانده بودند و ترافيك سنگيني در اين جاده ايجاد شده بود.
وي افزود: اين راه بسته اعلام و امدادرساني به خودروها آغاز شد.
مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: هشت اكيپ راه و شهرسازي با بولدوزر و گريدر به گشودن راه هاي اصلي اين منطقه پرداختند.
وي، ارتفاع برف را در سميرم 40 سانتي متر اعلام كرد.
شهرستان سميرم در 160 كيلومتري جنوب اصفهان واقع است.
 


راننده متخلف چيني در قشم جريمه شد

قشم-خبرنگار كيهان:
پليس راهنمايي و رانندگي قشم راننده چيني را به علت تخلف در رانندگي جريمه كرد.
پليس راهور قشم يك تبعه چيني مقيم اين جزيره را كه راكب يك دستگاه موتورسيكلت فاقد پلاك و مدارك قانوني بود، متوقف و وسيله نقليه او را به پاركينگ منتقل ساخت.
تخلف رانندگي اين تبعه چيني، حركت در خلاف جهت و عدم استفاده از كلاه ايمني و تردد با وسيله نقليه بدون پلاك اعلام شده است. پليس راهور قشم اعلام كرد كه بشدت با رانندگان متخلف كه تبعه خارجي باشند برخورد قانوني خواهد كرد.
براساس اين گزارش چندي است كه اتباع چيني مقيم جزيره قشم بدون رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي اقدام به رانندگي در خيابان ها و معابر عمومي مي كنند كه دوشنبه گذشته يك راننده چيني توسط پليس راهور شهرستان قشم جريمه شد.
 


در اقدامي ابتكاري و بدون ايجاد برش

10 تن رسوب از خط لوله نفت ورودي واحد منصوري تخليه شد

اهواز-خبرنگار كيهان:
در اقدامي ابتكاري و بدون ايجاد برش، بيش از 10 تن رسوب، در خط لوله 30 اينچ نفت ورودي به تلمبه هاي واحد بهره برداري منصوري توسط متخصصان نگهداري و تعميرات خطوط لوله شركت بهره برداري نفت و گاز كارون، تخليه شد.
رئيس اداره نگهداري و تعميرات خطوط لوله شركت بهره برداري نفت و گاز كارون با اعلام اين خبر گفت: انباشته شدن رسوبات ماسه اي و مواد سنگين نفتي در 96 متر از طول خط لوله نفت ورودي به تلمبه هاي واحد بهره برداري منصوري، افت فشار و كاهش حجم نفت ورودي به كارخانه و از كار افتادن ناگهاني تلمبه ها را به دنبال داشت كه جهت رفع اين مشكل به منظور كاهش هزينه ها و همچنين تسريع در انجام كار، با ارايه طرحي ابتكاري بيش از 10تن رسوب كه با ارتفاع 30 تا 40 سانتي متر در طول اين خط لوله انباشته شده بود، تخليه شد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس هرمز ميراوند، افزود: براي انجام اين طرح، يك دستگاه جديد (مشابه توپك) به صورت دست ساز از تجهيزات موجود در انبار ساخته و رسوب موجود در اين خط لوله، با تلاش شبانه روزي متخصصان طي مدت يك هفته تخليه شد.
به گزارش روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز كارون، وي با بيان اينكه اين اقدام در نوع خود كم نظير است، ادامه داد: اگر مي خواستيم از روش هاي متداول استفاده كنيم مي بايست خط لوله تعويض مي شد كه اين امر علاوه بر وقفه در توليد، با توجه به قطر لوله و اتصالات آن، هزينه هاي زيادي را به شركت تحميل مي كرد اما با بكارگيري اين طرح ابتكاري، اجراي اين پروژه در كوتاهترين زمان ممكن و با صرف كمترين هزينه و در شرايط كاملاً ايمن، اجرا شد.
 


زلزله در ازنا و اليگودرز

اليگودرز-خبرنگار كيهان:
زلزله اي به قدرت 9/4 ريشتر شهرستانهاي اليگودرز و ازنا را لرزاند.
كانون اين زلزله كه ساعت 9 بامداد ديروز سه شنبه 7/9/91 رخ داد، در روستاهاي عزيزآباد و كمندان از توابع شهرستان ازنا گزارش شده است.به گزارش خبرنگار ما، اين زلزله هيچ گونه تلفات جاني در پي نداشته است.
 


تغيير در نحوه برگزاري آزمون اخذ گواهينامه

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از تغيير در نحوه برگزاري آزمون اخذ گواهينامه خبر داد.
سردار دكتر اسكندر مومني با اشاره به تغيير نظام صدور گواهينامه و 10 ساله شدن اعتبار گواهينامه هاي رانندگي در كشور افزود: از نيمه دوم امسال نظام صدور گواهينامه هاي رانندگي در كشور تغيير كرده است كه بر اين اساس از مهرماه كليه گواهينامه هاي جديد و تعويضي براساس آيين نامه جديد به صورت 10 ساله صادر مي شود.
رئيس پليس راهور ناجا خاطرنشان كرد: اين گواهينامه ها براي افراد تا 65 سال سن 10 ساله، 65 تا 70 سال سن 5 ساله و بيش از 70 سال سن 2 ساله صادر خواهد شد.
رئيس پليس راهور ناجا در خصوص تغيير در نحوه برگزاري آزمون نهايي اخذ گواهينامه نيز به ايسنا گفت: به زودي آزمون اخذ گواهينامه توسط افسران كادر شاغل در راهنمايي و رانندگي ناجا برگزار مي شود، اين در حالي است كه در حال حاضر آزمون نهايي توسط افسران بازنشسته گرفته مي شود كه بدين ترتيب نظارت بر مهارت رانندگي متقاضيان گواهينامه به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد يافت.
 


فروشندگان داروهاي تقلبي به دام افتادند

فروشندگان داروهاي مكمل فاسد دستگير شدند.
در پي انتشار آگهي تبليغات محصولات غيرمجاز، سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت در تاريخ 18/5/91 طي طرح شكايتي خواستار پيگيري قانوني و انجام تحقيقات درخصوص هويت و مكان فعاليت هاي متخلفان شد.
با ارجاع اين پرونده به پليس آگاهي، كارآگاهان اداره سيزدهم با انجام استعلام از سازمان ثبت شركت ها اطلاع پيدا كردند كه هيچ شركتي تحت عنوان شركت تين (Thin) در اين سازمان ثبت نگرديده و اين شركت فاقد هويت قانوني است.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان اداره سيزدهم با شناسايي محل فعاليت اعضاي شركت Thin در طبقه سوم يك ساختمان تجاري واقع در منطقه پيچ شميران، در ساعت 00:12 مورخه 21/8/1391 و پس از اخذ دستور قضايي به اين ساختمان تجاري رفته و در بازرسي از محل شركت اطلاع پيدا كردند كه از حدود يك سال پيش واحد تجاري فوق تحت عنوان شركت تاسيساتي ساختمان از سوي افرادي اجاره و در پوشش آن فعاليت فروش محصولات بهداشتي و مكمل، تحت عنوان شركت Thin انجام مي شود.
در بازرسي از محل شركت، كارآگاهان موفق به كشف هزاران عدد قرص شدند كه برابر شواهد و قرائن بدست آمده متهمان قصد داشتند تا اين قرص ها را در قالب كپسول و با نصب برند آمريكايي FAT BURNERS به فروش برسانند؛ همچنين در ادامه بازرسي از محل شركت برچسب ها و برندهاي خارجي استفاده شده در بسته بندي داروهاي تقلبي نيز از متهمان كشف شد.
با كشف قرص هاي تحت عنوانFAT BURNERS و ارسال نمونه آن به وزارت بهداشت جهت انجام آزمايشات، اين وزارتخانه در نظريه خود اعلام داشت كه تمامي قرص هاي كشف شده فاسد بوده و مصرف آنها عوارض مختلفي از قبيل از كار افتادگي كبد و كليه را در پي خواهد داشت.
اعترافات متهمان
با دستگيري و انتقال متهمان به اداره سيزدهم، هر چهار متهم در اظهارات اوليه خود منكر فروش هرگونه داروي تقلبي شده اما زماني كه از آنها درخواست شد تا براي تصديق گفته هاي خود تنها يك عدد از قرص ها را استفاده نمايند، به هيچ عنوان حاضر به اين كار نشده و در ادامه با توجه به اعلام نظريه وزارت بهداشت درخصوص فاسد بودن قرص هاي كشف شده، به ناچار لب به اعتراف گشوده و در اعترافات خود عنوان داشتند كه در طول فعاليت خود، ماهيانه اقدام به فروش قرص ها در قالب بسته هاي 20 عددي و به قيمت هر بسته 130 هزار تومان به 150 نفر (به صورت ميانگين) كرده اند.سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه با اشاره به اين موضوع كه متهمان علاوه بر انجام تبليغات از طريق مجلات و نشريه هاي مختلف، از طريق فضاي مجازي نيز اقدام به انجام تبليغات كرده اند، در پايان اين خبر گفت: «با توجه به بازرسي بعمل آمده از محل فعاليت متهمان و با توجه به اعترافات متهمان و شواهد و دلايل بدست آمده درخصوص فروش قرص هاي تحت عنوان مكمل تحت عنوان لاغري و چربي سوز FAT BURNERS، از كليه شهروندان محترم درخواست مي شود تا در صورت تهيه اين نوع از كپسول هاي مكمل بويژه از طريق شركت ThinCompany، جدا از استفاده از آنها خودداري نمايند؛ همچنين از كليه شكات احتمالي نيز دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند».
 


مديركل پليس بين الملل خبر داد

استرداد 10متهم به كشور

مديركل پليس بين الملل ناجا از استرداد 10متهم به اتهام كلاهبرداري 5/6ميليارد توماني خبر داد.
سرهنگ مسعود رضواني از دستگيري متهمي خبر داد كه هفته گذشته از تركمنستان به جمهوري اسلامي ايران مسترد شد و افزود: اين متهم نزديك به يك ميليارد تومان تحت عنوان شركت صادرات و واردات نفت و گاز، كلاهبرداري كرده بود كه با تلاش پليس دستگير و به كشور مسترد شد.وي با اشاره به اينكه از ابتداي سال تاكنون 10متهم به اتهام جرايم مختلف كه بخش عمده آن، جرايم اقتصادي بود به كشور بازگردانده شدند، تصريح كرد: اين افراد حدود 5/6 ميليارد تومان كلاهبرداري كرده بودند كه برخي از آنان اتباع ساير كشورها هستند، از جمله يك تبعه هندي كه از طريق خريد طلا در كشور 5/2ميليارد تومان كلاهبرداري كرده بود و سپس از كشور گريخته بود، دستگير و به كشور بازگردانده شد.
مديركل پليس بين الملل، همچنين در خصوص تبعه ايراني كه در كشور آلمان مرتكب قتل شده بود، اظهار داشت: پليس بين الملل ناجا به محض اين كه مطلع شدند اين فرد به كشور بازگشته است با همكاري مراجع قضايي و انتظامي ذي ربط او را دستگير كردند و هم اكنون در تلاشيم تا مستندات جرم از طريق مراجع ذي صلاح از آلمان به مراجع قضايي كشورمان ارجاع شود تا در مورد متهم حكم نهايي اعلام شود.به گفته وي، بررسي روي پرونده قتل تبعه ايراني در كشور آلمان ادامه دارد.

 


حوادث كوتاه از كشور

ريزش كوه در محور هراز
خبرگزاري فارس: سخنگوي مركز فوريت هاي پزشكي مازندران از ريزش سنگ از كوه در محور هراز خبر داد و گفت: اين حادثه منجر به مصدوميت 3نفر از سرنشينان اتوبوس شد.
اين حادثه در حوالي پل لاسم به سمت آمل رخ داد كه بلافاصله يك دستگاه آمبولانس از پايگاه اورژانس 115 پلور و يك دستگاه آمبولانس هلال احمر پلور به اين محل اعزام شدند.
مصدومان اين حادثه پس از اقدامات اوليه درماني به بيمارستان 17 شهريور آمل منتقل شدند.
دستگيري 6 كلاهبردار در شوش
اهواز-خبرنگار كيهان: در پي دريافت يك شكايت از سازمان بيمه تامين اجتماعي شهرستان شوش، مبني بر اينكه افرادي ناشناس با ورود به سامانه تامين اجتماعي و بهره گيري از دفاتر ابطالي، اقدام به تكميل سوابق بيمه اي خود كرده و سپس دفترچه بيمه درماني صادر كرده اند، موضوع جهت بررسي و رسيدگي در دستور كار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت و در اين ارتباط 6 نفر دستگير و به مقام قضائي معرفي شدند.
سرقت زيورآلات پيرزنان
خرم آباد-خبرنگار كيهان: فرد يا افراد شرور با بيهوش كردن 2 پيرزن ساكن منطقه كمالوند طلا و جواهرات آن ها را ربودند. در اين حادثه كه روز عاشورا اتفاق افتاد فرد و يا افراد شياد تحت عنوان شربت نذري، شربت خواب آور به 2 پيرزن خوراندند و پس از بيهوش شدن آن ها زيورآلاتشان را به سرقت بردند. يكي از مالباختگان بر اثر شدت مسموميت در بيمارستان بستري شده است.
تلاش براي شناسايي سارق يا سارقان ادامه دارد.
كشف مواد مخدر در محموله زغال
اهواز- خبرنگار كيهان:
ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان بهبهان پس از دريافت خبري مبني بر اينكه شخصي اقدام به حمل موادمخدر از استان فارس به مقصد شهرستان خرمشهر را دارد پرونده را جهت بررسي و رسيدگي در دستور كار خود قرار دادند.
ماموران پليس با ايجاد تورهاي ايست و بازرسي در محورهاي مواصلاتي و كنترل خودروهاي عبوري، به 2 نفر سرنشين يك دستگاه خودرو سايپا كه حامل بار زغال بود مشكوك شدند و خودرو را متوقف كردند.
ماموران پس از بازرسي از خودروي سايپا مقدار 15 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك و 13 كيلوگرم موادمخدر از نوع حشيش را كه به طرز ماهرانه اي در بار زغال جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.
در اين راستا يك دستگاه خودرو توقيف، و 2 نفر دستگير شدند.
اتوبوس در آسفالت فرو رفت
قشم-خبرنگاركيهان: بي توجهي به نكات ايمني در عمليات حفاري و عمراني در ميدان شهرداري قشم توسط پيمانكار سبب شد يك دستگاه اتوبوس حامل 25 مسافر در آسفالت فرو رفته و گرفتار شود. اين حادثه تلفات جاني به دنبال نداشت اما اتوبوس مذكور متحمل خسارت شد.
 


قتل يك شهروند سوري به جرم شباهت به ايراني ها

گروهك تروريستي ارتش آزاد سوريه در جديدترين جنايت خود فردي را به علت شيعه بودن به شهادت رساند.
به گزارش فارس، «عليرضا ديانت» شخصي است كه چند روز پيش به جرم «شيعه بودن»، «فارسي صحبت كردن» و «نزديك بودن اسمش به ايراني ها» در منطقه «يرموك» دمشق ربوده شد.
افراد مسلح وي را به قدري كتك زدند كه دچار خونريزي شد و جان سپرد.
چند وقت پيش نيز اين گروهك يك خانواده را در حلب قتل عام كردند، همچنين تعدادي از سربازان ارتش سوريه را به طرز فجيعي به شهادت رساندند كه انتشار تصاوير اين جنايات باعث شد حتي كشورهاي حامي آنها مانند تركيه، قطر و عربستان نيز واكنش نشان دهند.
 


راز مرگ عرفات

بقاياي جسد «ياسر عرفات» رهبر فقيد سازمان آزاديبخش فلسطين براي انجام آزمايشاتي درباره علت مرگ وي، سه شنبه در حالي از قبر خارج شد كه اين گمانه وجود دارد راز مرگ او همچنان سربسته باقي بماند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس سه شنبه از رام الله گزارش داد كه بقاياي جسد عرفات كه در نوامبر سال 2004 (آذر 1383) در بيمارستاني در فرانسه درگذشت، سه شنبه از آرامگاه وي خارج شد تا پزشكان متخصص با نمونه برداري از بقاياي جسدش، علت مرگ وي را تشخيص دهند.
هنگامي كه عرفات از دنيا رفت علت اصلي مرگ وي سكته عنوان شد اما برخي مقامات فلسطيني و رهبران عرب و همچنين همسر وي اين نكته را مطرح كردند كه وي توسط رژيم صهيونيستي مسموم شده است.
مقامات فلسطين اوايل سال جاري اعلام كردند كه در اتاق خواب عرفات و همچنين لباس ها و اشياي متعلق به وي ماده راديو اكتيو كشنده «پولونيوم» ديده شده است.
اكنون پس از اينكه سال ها از مرگ عرفات مي گذرد مقامات فلسطيني در نظر دارند با نمونه برداري از بقاياي جسد عرفات كه در اختيار كارشناسان سوئيسي، فرانسوي و روسي قرار مي گيرد، بتوانند راز مرگ وي را فاش كنند.
اما گزارش هاي علمي حاكيست كه «پولونيوم 210» به سرعت از بين مي رود و به گفته كارشناسان مشخص نيست كه نمونه هاي موجود براي انجام آزمايشات كافي باشد.
 


آتش سوزي در كارگاه معلولان

آتش سوزي در كارگاه آموزشي معلولان در آلمان با وجود حضور گسترده نيروهاي آتش نشان به كشته شدن 14 نفر منجر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري «راشاتودي»، در جريان اين آتش سوزي كه در «تيتيسه» نزديك «فرايبورگ» در جنوب غربي آلمان رخ داد، دست كم 14نفر جان خود را از دست دادند.
«كارل هاينتس اشميت» سخنگوي پليس در اين مورد گفت: شمار زيادي از افراد زخمي شدند كه به بيمارستان منتقل شده اند. وي در عين حال اعلام كرد كه هنوز زود است، درباره وضعيت زخمي ها اطلاع رساني شود.
حدود 120معلول براي اين كارگاه آموزشي كار مي كردند و آموزش هايي در زمينه كار با چوب و وسايل الكتريكي مي ديدند.
پس از شروع آتش سوزي، دود فضاي منطقه را پر كرده بود و حدود 100 آتش نشان براي مهار آتش در اين عمليات شركت داشتند.
 


سفر به 201 كشور بدون هواپيما

جهانگرد 36 ساله انگليسي بدون پرواز با هواپيما، به 201 كشور جهان سفر كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پايگاه اطلاع رساني روزنامه ديلي تلگراف انگليس، يك مرد ماجراجوي انگليسي پس از هزار و 426روز سفر و باطل كردن چهار جلد گذرنامه، و مسافرت هاي بي شمار با اتوبوس، قطار و كشتي به نخستين فرد جهان تبديل شده كه بدون پرواز با هواپيما به 201كشور جهان سفر كرده است.براساس اين گزارش صبح روز دوشنبه مهر ورود به سودان جنوبي بر گذرنامه «گراهام هيوز» به عنوان آخرين مقصد وي در اين جهانگردي و جديدترين كشور جهان زده شد. وقتي هيوز جهانگردي خود را در اولين روز سال 2009 آغاز كرد، كشوري به نام سودان جنوبي اصلاً وجود نداشت.از آن پس «هيوز» 33 ساله به 193كشور عضو سازمان ملل و نيز تايوان، واتيكان سيتي، سرزمين هاي اشغالي كوزوو، صحراي غربي و چهار كشور تشكيل دهنده بريتانيا (انگليس، اسكاتلند، ايرلندشمالي و ولز) سفر كرد.
كل اين سفر، با ميانگين هزينه 10پوند در روز با قطار، اتوبوس، تاكسي يا كشتي انجام شد و هيوز در هيچ مرحله از اين جهانگردي سوار هواپيما نشد.
بدين ترتيب ركورد جديدي در كتاب ركوردهاي جهاني گينس به نام خود ثبت كرده است.
«هيوز» از مجريان يكي از برنامه هاي كانال تلويزيوني نشنال ژئوگرافيك است و حتي حالا هم كه به هدف خود رسيده است از پرواز با هواپيما دوري مي كند و قصد دارد در ادامه سفر خود با اتوبوس و كشتي از آفريقا و اروپا بگذرد و از دوبلين با كشتي خود را براي كريسمس به زادگاهش، ليورپول برساند. او در اين سفر براي يك سازمان خيريه انگليسي نيز پول جمع آوري مي كرد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10