(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 8  آذر  1391 - شماره 20367

طبق وقف نامه140 ساله
يك سوم قره ضياءالدين وقف امام رضا(ع) است
ايران در كيهان
فرماندار:
آب قمرود تير ماه سال آينده به خوانسار مي رسد
شهرداري انديمشك بالغ بر 200ميليارد ريال بدهي دارد
استاندار ايلام خواستار شد
ضرورت تدوين برنامه هاي حمايتي از زنان سرپرست خانوار
مدير انجمن حمايت از بيماران كليوي البرز خبر داد
افزايش بيماري كليوي در غرب استان البرز و تهران
سرانه مطالعه كتاب در سمنان بيشتر از نرخ كشوري است
مدير مركز مديريت حوزه هاي علميه فارس:
اقدامات مفيدي در زمينه تحولات اساسي در حوزه هاي علميه انجام گرفته است
لزوم احداث ايستگاه راه آهن در مرودشت
انتصابات جديد در شهرستانها
جوان چناراني جزو نفرات برگزيده مسابقه كشوري مهرورزي شد
بازديد استاندار اردبيل از سد در دست احداث بفراجرد
از خيرين مدرسه ساز استان گلستان تقدير شد


طبق وقف نامه140 ساله

يك سوم قره ضياءالدين وقف امام رضا(ع) است

اروميه- خبرنگاركيهان:
نماينده آستان قدس رضوي با ارائه وقف نامه اي ادعا كرده يك سوم شهر قره ضياءالدين وقف استان قدس رضوي است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي منوچهر ملك قاسمي وكيل آستان قدس رضوي براي بررسي وقف نامه اي كه طبق آن مدعي است يك سوم قره ضياءالدين از شهرهاي شهرستان چايپاره از حدود 140 سال پيش وقف آستان قدس رضوي است وارد اين شهرستان شده است.
وي در نشستي با فرماندار، رئيس دادگستري و جمعي از مسئولان قره ضياءالدين (چايپاره) اعلام كرده است: واقف يك سوم از شهر قره ضياءالدين شخصي به نام تيمور پاشاخان است و حدود 140 سال پيش وقف نامه را تنظيم و به امضاي يكي از علماي مشهدمقدس رسانده و در سفر به حرم امام رضا(ع) وقف نامه مذكور را به آستان قدس رضوي تقديم كرده است.
ملك قاسمي با تاكيد بر اينكه سنديت اين وقف براي آستان قدس رضوي احراز شده و آستان قدس رضوي خواستار عملي شدن اين وقف نامه است مي افزايد: طبق اين وقف نامه دودانگ از شش دانگ شهرستان قره ضياءالدين كه حدود آن از غرب به روستاي چومران، از شرق به روستاي حسن بگلو، از جنوب به روستاي مارقشه و از شمال به رودخانه آغ چاي منتهي مي شود متعلق به آستان قدس رضوي است.
وي با بيان اينكه هم اكنون اين ملك شامل روستاي بادكي و محله بيگ جوان قره ضياءالدين و زمين هاي زراعي بين آنها را شامل مي شود مي گويد: اين وقف نامه حدود 90 سال پيش در ميان اسناد آستان قدس رضوي كشف شده و از حدود 40 سال پيش اقداماتي براي عملي شدن آن انجام شده بود كه به دليل پيروزي انقلاب اسلامي راكد ماند اما از چندسال گذشته اقدامات عملي براي اجراي آن در حال انجام است.
اما اين اظهارات از سوي رئيس دادگستري و فرماندار شهرستان چايپاره به شدت رد شده حتي مسئولان اين شهرستان خواستار رسيدگي به اين موضوع توسط مراجع ذي صلاح هستند.
فرماندار چايپاره در اين ارتباط مي گويد: اين موضوع باعث بروز مشكلات حقوقي و شرعي براي مردم و ادارات دولتي شده و بايد وضعيت و صحت اين وقف نامه روشن شود.
جليل غفاري معتقد است: اين موضوع بايد از طريق مراجع ذي صلاح مورد پيگيري قرارگيرد تا موجب بروز مشكل در اين شهرستان نشود.
رئيس دادگستري چايپاره نيز با بيان اينكه اعتبار اين سند بايد روشن شود معتقد است: هنوز وجود شخصي به نام تيمور پاشاخان در تاريخ اين شهرستان به اثبات نرسيده و اعتبار چنين وقف نامه اي جاي ترديد دارد.
علي امورديان افزود: وجود وقف نامه مالكيت اين شخص را به اثبات نمي رساند و بايد آستان قدس رضوي ادله قانوني ديگري براي اثبات وجود اين شخص و صحت وقف نامه ارائه كند.
امورديان ادامه داد: طبق سندي كه از حدود 180 سال گذشته موجود است حاكم وقف قره ضياءالدين شخصي به نام حاج محمودخان صديق الدوله بود و سپس فرزندان اين شخص حاكم منطقه بودند كه پس از آنان نيز طايفه بيات ماكو حاكم شدند و سند و مدركي مبني بر وجود شخصي به نام تيمورخان در اين شهرستان درج نشده و اين وقف نامه از نظر مردم منطقه معتبر نيست.
درپايان اين نشست مقرر شد نماينده آستان قدس رضوي مستندات خود را در ارتباط با واقف و زندگينامه وي و اينكه اين شخص از حاكمان منطقه بود ارائه دهد.
 


ايران در كيهان

تصويب طرح هاي كشاورزي
شاهين دژ- خبرنگار كيهان: 85 طرح مختلف كشاورزي براي پرداخت تسهيلات در كارگروه توسعه كشاورزي شاهين دژ تصويب شد.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان شاهين دژ در كارگروه توسعه كشاورزي گفت: از اين تعداد طرح 237 طرح در كارگروه توسعه كشاورزي استان هم تاييد و موفق به دريافت 500 ميليون تومان تسهيلات از بانك هاي عامل شده اند.
ساخت حوزه علميه خواهران
بادرود- خبرنگار كيهان: حوزه علميه خواهران در شهرستان نطنز احداث مي شود.
حوزه علميه خواهران با مشاركت جمعي از خيران نطنزي در زميني به مساحت 15 هزار مترمربع با بيش از 20 ميلياردريال هزينه در 3 طبقه احداث شده است.
اين حوزه علميه كه ظرفيت پذيرش 200 طلبه خواهر را دارد مجهز به خوابگاهي با گنجايش 80 نفر بخشهاي مديريت، كتابخانه و كلاسهاي آموزشي است.
برگزاري نمايشگاه كتاب
چناران- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته كتاب نمايشگاه كتاب در شهرستان چناران برگزار شد.
در اين نمايشگاه يك هزار عنوان در قالب1800 جلد كتاب با موضوعات ادبيات، دين، كليات، كودك، روانشناسي، تاريخ و جغرافيا، اجتماعي و پزشكي به معرض نمايش و فروش با 20 درصد تخفيف گذاشته شده است.
ساخت مركز بيماري هاي خاص
زنجان- خبرنگار كيهان: مركز مشاوره و آموزش بيماري هاي خاص درزنجان ساخته مي شود
استاندار زنجان از ساخت مركز مشاوره و آموزش بيماريهاي خاص در مركز استان خبرداد و گفت: اين مركز در زميني به مساحت 4 هزار مترمربع در 5 طبقه در حال ساخت است و براي تكميل اين مجموعه 3 ميليارد تومان برآورد شده است و پس از ساخت جهت آموزش عموم مردم به كار گرفته خواهد شد.
سيستم ضدسرقت صندوق صدقات
كرج- خبرنگار كيهان: بيش از 4 هزار صندوق صدقات در استان البرز به سيستم ضدسرقت مجهز شد.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) با اعلام خبر فوق افزود: در حال حاضرتعداد 208 هزار و 677 صندوق بزرگ، متوسط و كوچك در سطح استان البرز نصب شده و مردم كمك هاي نقدي خود را به صندوق ها واريز مي كنند.
كاهش جرائم نيروهاي مسلح
اروميه- خبرنگار كيهان: آمار زندانيان جرائم مالي نيروهاي مسلح آذربايجان غربي 10 برابر كاهش يافته است.
محمدكاظم بهرامي در نوزدهمين مجمع پيشگيري از وقوع جرم با محوريت بررسي علل و عوامل جرائم مالي و ارائه راهكارهاي موثر براي پيشگيري از وقوع جرم كه در سالن امام علي(ع) نيروي انتظامي آذربايجان غربي برگزار شد، اظهار داشت: تشكيل مجامع پيشگيري از وقوع جرم در استان هاي مختلف كشور اثرات مثبتي به همراه دارد به طوري كه با مقايسه آماري مدت زمان قبل و بعد از برگزاري اين مجمع ها شاهد كاهش 10 برابري تعداد زندانيان نيروهاي مسلح آذربايجان غربي كه دچار جرائم مالي شده اند، هستيم.
شهرك هاي صنعتي و پدافند غيرعامل
شهركرد- خبرنگار كيهان: شهرك هاي صنعتي چهارمحال و بختياري به روش هاي پدافند غيرعامل مجهز شد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي چهارمحال و بختياري با اعلام خبر فوق گفت:
رعايت حريم 5متري ساختمان ها از اطراف محدوده زمين كه امكان عبور ماشين آتش نشاني در اطراف آن وجود داشته باشد و ايجاد سايبان در واحدهايي كه از گازهايي مانند اكسيژن و استيلن استفاده مي كنند از جمله اين اقدامات است.
رزمايش مقابله با سرقت تاسيسات برقي
قزوين- خبرنگار كيهان: رزمايش مشترك نيروي انتظامي و شركت برق قزوين با هدف مقابله با سرقت تاسيسات برقي برگزار شد.
در اين مراسم فرمانده نيروي انتظامي استان قزوين، سرهنگ مسعود جعفري نسب در خصوص سرقت از تاسيسات برق با شروع فصل سرما اشاره كرد و گفت: سرقت از برق و تاسيسات برقي باعث اختلال در نظم عمومي و اقتصادي جامعه مي شود.
به گفته جعفري نسب محورهاي مختلف اين آسيب شناسايي شده تا با يك هم افزايي و هماهنگي صورت گرفته، ارتقاي سطح امنيت برق استان را شاهد باشيم.
برگزاري نمايشگاه كتاب
بندرعباس- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته كتاب دو نمايشگاه كتاب در بندرعباس برگزار شد.
انوشيروان پيشدار سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان با اعلام اين خبر افزود: هفته كتاب بهترين فرصت براي معرفي و آشنا نمودن خانواده ها به ضرورت مطالعه و كتاب خواني مي باشد و يكي از بهترين راه ها برگزاري نمايشگاه هاي متعدد كتاب در نقاط مختلف است.
تقدير از بازنشستگان
¤ بازنشستگان سپاه استان هرمزگان تجليل شدند.
در اين مراسم كه به مناسبت روز خانواده برگزار مي شد حجت الاسلام والمسلمين رستگار مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام سجاد(ع) با اشاره به تحريم هاي دشمنان عليه ملت ايران خاطرنشان كرد: 32سال است كه ما را تحريم كرده اند، مردم ايران به اين ترفندهاي بي رنگ عادت كرده و دشمنان قطعا شكست خواهند خورد و انقلاب اسلامي سرافرازتر از گذشته به پيش خواهد رفت و اميد دشمنان و بدخواهان ايران اسلامي را به ياس مبدل خواهند كرد.
برگزاري كارگاه آموزشي آب و هوا
مشهد- خبرنگار كيهان: كارگاه آموزشي تغييرات آب و هوا و نقش رسانه ها در توسعه پايدار از سوي دفتر منطقه اي يونسكو در ايران در مشهد برگزار شد.
مديركل روابط عمومي و بين الملل شركت مخابرات ايران، در اين كارگاه با اشاره به اهميت موضوع محيط زيست و رفع مشكلات آن گفت: محيط زيست با مشكلات زيادي چون گرم شدن زمين، سيل هاي مخرب، آلودگي هوا و كمبود آب مواجه است و از طرفي با معضل تامين مواد غذايي انسان ها مواجه ايم، از اين رو طي دهه هاي اخير سازمان هاي بين المللي به فكر رفع اين معضلات افتاده اند.
كاهش نرخ بيكاري
بادرود- خبرنگار كيهان: از لحاظ كاهش نرخ بيكاري شهرستان نطنز در رده دوم شهرستانها در استان قرار دارد.
حسين سپهري رئيس گروه بودجه استانهاي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: تصميمات برنامه ريزي شده و هدفمند دولت در مهار نرخ بيكاري تاثيرات مثبتي در شهرستان داشته و با توجه به اتكاي منطقه به بخش كشاورزي اين بخش در روند كاهش نرخ بيكاري شهرستان مثمر ثمر بوده است.
 


فرماندار:

آب قمرود تير ماه سال آينده به خوانسار مي رسد

اصفهان - خبرنگاركيهان:
آب قمرود تير ماه سال آينده به خوانسار مي رسد.
فرماندار خوانسار در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: مشكل كم آبي در خوانسار سبب شد آب قمرود به اين شهرستان منتقل شود.
سيد مجيد پور احمدي با اشاره به اينكه تونل قمرود آب سرشاخه هاي دز را به سمت فاضلاب مركزي ايران هدايت مي كند،افزود: اين تونل با 37 كيلومتر طول آب آشاميدني شهرها و روستاهاي مسير را تامين كرده و در نهايت آب آشاميدني قم را تامين مي كند.
وي با بيان اينكه تاكنون 75درصد از عمليات عمراني اين تونل انجام شده و تنها 4 كيلومتر از آن باقي مانده است، گفت: براي اجراي اين طرح 15ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده كه تاكنون 8 ميليارد تومان آن از سوي دولت پرداخت شده است.
فرماندار خوانسار با اشاره به اينكه سهم آبرساني به خوانسار و 18روستاي آن از ظرفيت تونل قمرود 4ميليون متر مكعب درسال است، خاطرنشان كرد: با توجه به كمبود آب مقرر شده است 2ميليون و 500 هزار متر مكعب آب از تونل قمرود و 5/1 ميليون متر مكعب آب از سد باغكل به خوانسار اختصاص يابد.
وي در عين حال اضافه كرد: چنانچه سهم آب در نظر گرفته شده از سد باغكل به خوانسار تامين نشود تمام آب آشاميدني مورد نياز مردم خوانسار از پروژه قمرود تامين خواهد شد.
فرماندار در ادامه با اشاره به كلنگ زني تونل خوانسار به بويين مياندشت طي دو هفته آينده توسط استاندار اصفهان گفت: با اجراي اين پروژه مهم طي دو سال آينده ارتباط شمال و جنوب كشور به محور اصلي خوانسار توسعه پيدا مي كند و اين مسير 50 كيلومتر كوتاه مي شود.
وي مهم ترين مزيت اجراي اين تونل را خارج شدن خوانسار از بن بست اعلام كرد و افزود: اين پروژه از مصوبات دوره سوم رياست جمهوري است كه در ماههاي اخير با سفر وزير راه و شهرسازي عمليات اجرايي آن به مرحله نهايي رسيده است.
فرماندار خوانسار با اعلام اينكه اين پروژه جزو طرح هاي ماندگار دولت دهم به شمار مي آيد، اضافه كرد: طول اين تونل يك هزار و 200 متر است كه اصفهان را به بويين مياندشت از طريق خوانسار متصل مي كند و 50 كيلومتر مسير شرق به غرب را كاهش مي دهد.
وي اعتبار در نظر گرفته شده اين پروژه را 17 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: تاكنون 2ميليارد تومان به اين اعتبار تخصيص يافته است.
پور احمدي با اشاره به پروژه احداث جاده چهاربانده خوانسار به دامنه نيز گفت: اين جاده خط بزرگ اتصال از خمين، گلپايگان،خوانسار است و با يك كمربند عبوري به دامنه به مسير اصلي مي رسد.
وي پيشرفت فيزيكي اين پروژه عمراني را 75 درصد اعلام كرد و گفت: 12ميليارد تومان بودجه براي اين پروژه در نظرگرفته شده كه 4 ميليارد تومان تاكنون اختصاص يافته است.
فرماندار خوانسار از ساخت سه سالن ورزشي روستايي با اعتبار 600 ميليون تومان خبرداد و افزود: اين پروژه ها تاكنون 40درصد پيشرفت داشته است كه سال آينده قبل از پايان دولت دهم به بهره برداري مي رسد.
وي اضافه كرد: در اين شهرستان 60 هزار كلني زنبور عسل و برداشت كه اين رقم به دليل خشكسالي در حال حاضر به 50هزار كلني رسيده است.
فرماندار خوانسار گفت: 76 هزار تن عسل در اين شهرستان توليد مي شود كه بالغ بر 50 تن آن به كشورهاي مختلف دنيا صادر مي شود.
پور احمدي از اختصاص تسهيلات ويژه به سرمايه گذاران در عرصه گردشگري اين شهر خبر داد.
 


شهرداري انديمشك بالغ بر 200ميليارد ريال بدهي دارد

انديمشك- خبرنگار كيهان:
شهردار جديد انديمشك در جلسه شوراي اداري اعلام كرد.
شهرداري بالغ بر 200ميليادر ريال بدهي دارد، كه براي رفع اين مشكل بايد ستاد بحران تشكيل شود.
عبدالرحيم چگله با اعلام خبر فوق گفت: اين بدهي ها شامل 100ميليارد ريال حقوق و بيمه معوقه بازنشستگان شهرداري 70ميليارد ريال مطالبات پيمانكاران و چندين ميليارد هم مربوط به شاكيان شهرداري است.
به گزارش خبرنگار ما، شهردار انديمشك افزود: متاسفانه كليه املاك و زمين هاي مربوط به شهرداري فروخته شده است و هيچ منبع درآمدي براي پرداخت بدهي هاي معوقه شهرداري موجود نيست.
چلگه بر ضرورت بهره گيري از نيروهاي كارآمد در شهرداري تاكيد كرد و گفت: نيروهاي غيرمتخصص زيادي در شهرداري به صورت غيرقانوني استخدام شده اند كه براي رهايي از مشكلات و هزينه هاي شهرداري بايد اين نيروهاي غيرضروري اصلاح شوند.
وي در ادامه گفت: براي كم كردن هزينه هاي شهرداري دستور بازگشت 30نفر از نيروهاي شهرداري كه در ساير ادارات ديگر مشغول به كار هستند صادر شده است و استفاده از ماشين هاي اداره در ساعات غيراداري ممنوع شده است.
 


استاندار ايلام خواستار شد

ضرورت تدوين برنامه هاي حمايتي از زنان سرپرست خانوار

ايلام- خبرنگار كيهان:
استاندار ايلام خواستار تدوين برنامه هاي كوتاه و ميان مدت براي زنان خود سرپرست شد.
محمود عباس زاده مشگيني در همايش روز جهاني خانواده و تكريم از بازنشستگان استان ايلام گفت: بايد برنامه هاي ميان مدت و كوتاه مدت براي زناني كه بي شوهر و فاقد شغل هستند، در نظر گرفته شود تا در مسير عزت و كمال خود به مانعي برخورد نكنند.
وي افزود: رسيدگي به امور اين زنان وظيفه شرعي مسئولان است.
استاندار ايلام تصريح كرد: از هر برنامه و پيشنهادي براي تامين نيازهاي خانواده ها به ويژه تامين نيازهاي زنان سرپرست خانوار استقبال مي كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: بازنشستگي حيات خلوت و حاشيه زندگي نيست. ارزشمندترين ماموريت انسان به كمال رساندن جامعه است كه در دوران بازنشستگي مي تواند محقق شود.
 


مدير انجمن حمايت از بيماران كليوي البرز خبر داد

افزايش بيماري كليوي در غرب استان البرز و تهران

كرج-خبرنگاركيهان:
بيش از 90درصد اهدا كنندگان كليه در استان البرز جوان و از اقشار محروم جامعه هستند.
مدير انجمن حمايت از بيماران كليوي استان البرز درگفتگو با خبرنگار كيهان افزود: بيشتر بيماران كليوي مزمن كه تحت پوشش قراردارند از افراد كم درآمد جامعه اند كه به دليل عدم توانايي در تامين هزينه هاي پيوند كليه با مشكل مواجه هستند.
مجيد كرمي تصريح كرد: تمام بيماران خاص بايد تحت يك پوشش درماني قرار بگيرند تا از خدمات آن بيمه به طور كامل بهره مند شوند.
وي اضافه كرد: بيماري نارسايي كليوي در شهرستانهاي غرب استان البرز و تهران در حال گسترش است و بايد از تمام امكانات براي پيشگيري و افزايش سطح آگاهي مردم استفاده شود.
كرمي در پايان گفت: تحقق اين مهم در گرو همكاري نظام سلامت، نهادهاي غير دولتي، رسانه ها و تمام اقشار جامعه است.
 


سرانه مطالعه كتاب در سمنان بيشتر از نرخ كشوري است

سمنان- خبرنگار كيهان:
معاون مدير كل كتابخانه هاي استان سمنان گفت: سرانه مطالعه در سمنان 77 دقيقه و 49 ثانيه است كه اين رقم در كشور 79 دقيقه است.
مرتضي خياطيان افزود: سرانه مطالعه كتاب و منابع الكترونيكي در كشور 18 دقيقه و 48 ثانيه است كه اين زمان در ميان شهروندان سمنان 22 دقيقه و 58 ثانيه است.
وي اظهار داشت: در استان سمنان به ازاي هر 100 نفر 124 جلد كتاب در كتابخانه ها وجود دارد، در حالي كه در كل كشور به ازاي هر 100 نفر تنها 42 جلد كتاب است.
خياطيان همچنين گفت: در كل كشور به ازاي هر 26 هزار و 690 نفر يك باب كتابخانه عمومي وجود دارد اما در استان سمنان به ازاي هر 12 هزار و 745 نفر يك كتابخانه وجود دارد و به لحاظ داشتن كتابخانه استان سمنان با داشتن 51 باب كتابخانه در استان نسبت به كل كشور در مقام چهارم قرار دارد.
وي در پايان اظهار داشت: در حالي كه ميانگين عضويت مردم در كتابخانه ها در كل كشور به ازاي هر 100 نفر 4/3 نفر است در استان سمنان به ازاي هر 100 نفر 3/6 نفر است.
 


مدير مركز مديريت حوزه هاي علميه فارس:

اقدامات مفيدي در زمينه تحولات اساسي در حوزه هاي علميه انجام گرفته است

شيراز- خبرنگار كيهان:
اقدامات خوبي در زمينه ايجاد تحولات اساسي در حوزه هاي علميه استان فارس صورت گرفته است.
مدير مركز مديريت حوزه هاي علميه استان فارس با اعلام مطلب فوق گفت: در سالهاي گذشته و تا قبل از راه اندازي مراكز مديريت حوزه هاي علميه، حوزه علميه قم مديريت تمام حوزه هاي كشور را برعهده داشت و از دو سال قبل و باتوجه به توصيه رهبر انقلاب مبني بر بازسازي ساختار حوزه هاي علميه در تمام استان هاي كشور مراكز مديريتي استاني تشكيل شد. به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمين «محمدهادي رحيمي صادق» نظارت، برنامه ريزي و توسعه حوزه هاي علميه فارس را از جمله وظايف و مسئوليت هاي اين مركز ياد كرد و اظهار داشت: حوزه علميه فارس پس از تهران دومين شعبه فعال كشور محسوب مي شود.
وي يكي از مباحث مهمي كه در دو سال گذشته تاكنون مورد توجه قرار گرفته را مباحث آموزشي دانست و گفت: هم اكنون در فارس 50 مدرسه علميه تاسيس شده و بيش از 20 تقاضا نيز براي راه اندازي مدارس جديد داريم.
وي افزود: مقدمات كار براي تاسيس اين مدارس فراهم شده و شوراي مديريت حوزه هاي علميه استان نيز آنها را به تصويب رسانده و براي تصويب نهايي به شوراي عالي حوزه هاي علميه كشور ارسال شده است.
 


لزوم احداث ايستگاه راه آهن در مرودشت


احداث ايستگاه راه آهن در مرودشت يك ضرورت و نياز مردم اين شهرستان است، در حالي كه مرودشت در مسير قطار شيراز - اصفهان قرار دارد اما براي اين شهرستان پرجمعيت استان فارس ايستگاهي در نظر گرفته نشده است و شهروندان مرودشتي براي استفاده از قطار با مشكل مواجه هستند. مرودشت علاوه بر جمعيت ، بعد از شيراز يك قطب كشاورزي و صنعتي محسوب شده و حدود 12 تا 15 درصد توليدات كشاورزي كشور و 25 درصد توليدات استان فارس مربوط به اين شهرستان است.
پس لازم است مسئولان در رفع اين مشكل اقدام كنند.
مرودشت- خبرنگار كيهان
 


انتصابات جديد در شهرستانها

درچه- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سرهنگ محمدعلي سهرابي به عنوان فرمانده سپاه ناحيه درچه معرفي شد.
اراك- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش و پرورش استان مركزي با صدور حكمي خيرعلي مينايي را به سرپرستي آموزش و پرورش شهرستان شازند منصوب كرد.
گرگان- خبرنگار كيهان: فرماندهي نيروي انتظامي گلستان با صدور حكمي سرهنگ علي رضا قدس را به سرپرستي پليس راه اين استان منصوب كرد.
سرهنگ علي اصغر ميري به عنوان رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گلستان منصوب شد.
قائن- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سرهنگ محمدعلي برات زاده به عنوان فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه قائنات معرفي شد.
ساري- خبرنگار كيهان: رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس طي حكمي منصور زراعي را به سمت مديركل اين بنياد در مازندران منصوب كرد.
 


جوان چناراني جزو نفرات برگزيده مسابقه كشوري مهرورزي شد

چناران- خبرنگاركيهان:
سرپرست اداره كتابخانه هاي عمومي چناران گفت: سروش عيدي ، عضو كتابخانه عمومي باقرالعلوم شهر چناران درچهارمين دوره مسابقه مهرورزي توانست يكي از برگزيدگان درسطح كشور شود.
كبرا محمدي افزود: اين عضو كودك پنج سال سابقه عضويت در اين كتابخانه را دارد و هم اكنون دانش آموزان سال چهارم دبستان پسرانه شهيد مدرس شهر چناران است.
به گزارش خبرنگار ما، وي اظهارداشت: 22 نفر از اعضاي كتابخانه هاي عمومي شهرستان در اين مسابقه شركت كردند كه پس از داوري 5 اثر به مرحله استاني معرفي شدند.
وي اضافه كرد: چهارمين دوره مسابقه بزرگ مهرورزي در قالب دفترچه مهرورزي ويژه اعضاي كتابخانه ها و خانواده آنان است كه توسط اداره كل امور فرهنگي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور طراحي و در تيراژ 100هزار نسخه در سراسر كشور توزيع شده است.

 


بازديد استاندار اردبيل از سد در دست احداث بفراجرد

پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان:
سرپرست معاونت عمراني استاندار اردبيل گفت: تكميل شبكه سد خداآفرين به 12 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
كمال الدين ميرجعفريان در جريان بازديد از اجراي كانال اصلي خداآفرين افزود: براي اجراي اين طرح تاكنون يك ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است.
وي گفت: احداث 65 كيلومتر از كانال اصلي خداآفرين كه جزو طرح هاي مهر ماندگار است، تا پايان دوره دولت دهم افتتاح خواهد شد.
وي گفت: آماده شدن طرح پاياب و شبكه خداآفرين در رونق و تحول منطقه تاثير بسزايي خواهد داشت به طوري كه 65 هزار هكتار از اراضي ديم منطقه به آبي تبديل شده و علاوه بر رفع مشكل بيكاري هر ساله بيشتر از 4 هزار ميلياردريال به درآمد كشاورزان اين شهرستان اضافه خواهد شد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل مديرعامل شركت آب منطقه اي استان در جريان بازديد استاندار اردبيل از سد «بفراجرد» خلخال گفت: به دنبال خلع يد از پيمانكار سد بفراجرد، پيمانكار جديد تا يك ماه ديگر انتخاب مي شود.
داود نجفيان افزود: عمليات اجرايي اين سد كه از سال 88 آغاز شده، در حال حاضر به دليل خلع يد پيمانكار متوقف شده است و اميد مي رود با انتخاب يك پيمانكار توانمند نسبت به تكميل پروژه اقدام شود.
به گفته وي سد بفراجرد خلخال هم اكنون از 5/47 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار بوده و 46 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.

 


از خيرين مدرسه ساز استان گلستان تقدير شد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور مدير اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدكاووس از خيرين مدرسه ساز استان گلستان تجليل شد.
در اين مراسم كه با حضور رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز گلستان و كارشناسان اداره كل نوسازي مدارس استان، رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز گنبدكاووس، برخي خيرين و مدير و معاونان آموزش و پرورش گنبدكاووس برگزار شد، با اهداي لوح سپاس و هدايايي از خيرين مدرسه ساز تجليل شد.
نبي الله آخوندي مدير آموزش و پرورش گنبدكاووس در اين مراسم اظهار كرد: 109 آموزشگاه اين شهرستان بالاي 40 سال قدمت دارد و 60 درصد فضاهاي آموزشي نيز غيراستاندارد هستند.
وي با بيان اين كه براي بهسازي اين تعداد واحد آموزشي علاوه بر تخصيص اعتبارات ويژه دولتي، نياز به همت همه مردم به ويژه خيرين مدرسه ساز است، گفت: در سال هاي گذشته خيرين اين شهرستان و برخي خيرين شهرهاي كشور، 40 آموزشگاه به صورت مشاركتي با اداره كل نوسازي استان گلستان احداث كرده اند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10