(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 8  آذر  1391 - شماره 20367

حديث دشت عشق
پرسپوليس به دنبال تك رقمي شدن عبور از فولاد
پاداش قهرماني نيم فصل استقلال
اخبار كوتاه از فوتبال
كميته المپيك مجوز خريد ارز را ندارد
علي آبادي : اميدوارم تعليق به ورزش ايران نرسد
مهدي زاده مدال طلايش را به رهبر انقلاب تقديم كرد
به دليل عدم استقبال تيم هاي خارجي
رقابت هاي كشتي جام حبيبي و موحد امسال هم برگزار نمي شود
هفته نهم ليگ برتر واليبال
دربي تهران و نبرد ستارگان در ورامين
بازيكن الجزايري حاضر به دست دادن با هم تيمي اسرائيلي خود نشد


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عباسعلي پورمحمدي»
زندگي پربركت يعني اين!
شهيد عباسعلي پورمحمدي، سراسر زندگيش پر از التهاب ها و حركات بود و سرشار از شور و نشاط. در مبارزات انقلابي دوران اوج گيري انقلاب اسلامي نقش فعال داشت؛ از تقسيم غذا و كمك به فقرا تا گشت زني و نگهباني از اموال و اماكن در شب هاي انقلاب.
اولين ماموريتش به كردستان بود و مدتي را در ديواندره با محاربان و دشمنان انقلاب مبارزه مي كرد. در حمله فتح المبين شركت داشت، در عمليات بيت المقدس و آزادي خرمشهر حضور يافت و از ناحيه پا مجروح شد، چند ماهي را در بندر لنگه به عنوان بسيجي به خدمتگزاري محرومان گذراند و در مبارزه با قاچاق فعاليت كرد.
در عمليات هاي محرم و سلسله عمليات هاي والفجر مقدماتي والفجر 1 ، 2 ،3 ،4 و نيز عمليات خيبر شركت داشت. بارها خطر از سر او گذشت. خود مي گويد: در سنگر ديده باني بودم، با خودم گفتم بروم غذا بگيرم، همين كه غذا را آوردم ديدم سنگر با گلوله توپ با خاك يكسان شده است. اين طلبه مجاهد دو روز پس از عمليات بدر در كنار دجله به درجه شهادت رسيد.
سلام بر او باد كه از كتاب هاي طلبگي اش، كتاب جهاد و شهادت را درست فهميد و در سايه طوبي و نعيم الهي مقيم گشت.
طلبه بسيجي شهيد «عباسعلي پورمحمدي»، سال 1342 در نجف آباد متولد شد و در 21/12/1363 در عمليات بدر به شهادت رسيد.
 


پرسپوليس به دنبال تك رقمي شدن عبور از فولاد

پاداش قهرماني نيم فصل استقلال

هفته شانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر در حالي امروز برگزار مي شود كه استقلال در آزادي با پيروزي برابر فولاد مي تواند قهرماني در نيم فصل ليگ را جشن بگيرد و پرسپوليس در مرداب انزلي به فكر سومين برد متوالي و تك رقمي شدنش در جدول است.
هفته شانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري 9 ديدار پيگيري مي شود كه تمام مدعيان در ورزشگاه خانگي به فكر پيروزي و حفظ جايگاه فعلي خود هستند. در زير به مهمترين بازي هاي اين هفته اشاره مي شود.
ملوان انزلي- پرسپوليس
آخرين برد پرسپوليس در انزلي مقابل ملوان به روزهاي پاياني سال 84 برمي گردد. سرخپوشان روز 24 اسفند ماه آن سال در ورزشگاه تختي با نتيجه 3 بر يك ميزبان سفيدپوش خود را شكست داده بودند. پرسپوليس كه با پيروزي مقابل ذوب آهن در هفته پانزدهم، براي نخستين مرتبه در فصل جاري دو برد متوالي را كسب كرده، براي به بدست آوردن سومين 3 امتياز متوالي، بايد طلسم حدود 7 ساله را بشكند. اين پيروزي مي تواند بالاخره شاگردان ژوزه را به رتبه هاي يك رقمي جدول هم برساند.
در سوي ديگر ميدان، ملواني ها كه پس از 4 پيروزي متوالي در هفته پانزدهم برابر پيكان در تهران شكست خوردند، براي حفظ جايگاه سوم و يا ارتقاي آن به فكر پيروزي برابر پرسپوليس هستند. البته رويارويي مازيار زارع، حسين بادامكي، مهرداد اولادي و حتي پژمان نوري با تيم سابق خود در كنار ارزش 3 امتياز آن، حساسيت هاي اين ديدار را بيشتر مي كند.
سپاهان-داماش
قهرمان سه دوره گذشته ليگ اين روزها اسير مشكلات حاشيه اي است. از بحث جدايي بازيكنان گرفته تا روند پرنوسان در ليگ. آنها كه هنوز شانس قهرماني در نيم فصل- به شرط برد در دو بازي آينده و ناكامي استقلال در دو مسابقه پيش رو- را دارند، بايد ابتدا با مشكلات درون تيمي خود كنار بيايند و سپس به فكر رويارويي با تيم آماده داماش گيلان باشد. ناكامي در اين بازي نه تنها شاگردان كرانچار را از قهرماني در نيم فصل دور مي كند، بلكه مي تواند آنها را به رده ششم بفرستد.
در نقطه مقابل اما شاگردان درخشان كه از 3 بازي گذشته 7 امتياز گرفته و نشان داده اند تغييرات كادر فني در اين تيم بسيار مثبت بوده، براي گرفتن امتياز به اصفهان سفر كرده اند، امتيازي كه براي آنها جهت دور شدن از جمع فانوس به دستان ضروري است.
استقلال- فولاد
قهرماني زودهنگام در نيم فصل پاداش پيروزي شاگردان قلعه نويي مقابل مردان مربي پيشين تيم ملي در آخرين ديدار هفته شانزدهم ليگ است. آنها كه در اين مسابقه دوباره جواد نكونام و آرش برهاني را در تركيب اصلي خود مي بينند، با قدرت تهاجمي بيشتر به فكر ذوب كردن فولاد و گرفتن جشن قهرماني نيم فصل در ورزشگاه آزادي هستند.
البته شاگردان حسين فركي هم كه در 5 بازي گذشته شكست نخورده و 11 امتياز بدست آورده اند، براي ادامه روند بدون باخت و نزديك شدن به جمع مدعيان، به 3 امتياز اين بازي چشم دوخته اند، نتيجه اي كه ساير مدعيان ليگ را خوشحال كرده و قهرماني استقلال در نيم فصل را به تعويق مي اندازد.
برنامه ديدارهاي هفته شانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
چهارشنبه- 8/9/1391
¤ تراكتورسازي تبريز- آلومينيوم هرمزگان (ساعت 15)
¤ ملوان بندرانزلي- پرسپوليس (ساعت 15:15)
¤ صنعت نفت آبادان- ذوب آهن اصفهان (ساعت 15:15)
¤ فجر سپاسي شيراز- پيكان تهران (ساعت 15:15)
¤ صباي قم- راه آهن تهران (ساعت 15:15)
¤ گهر دورود- مس كرمان (ساعت 15:15)
¤ نفت تهران- سايپا البرز (ساعت 15:15)
¤ سپاهان اصفهان- داماش گيلان (ساعت 15:15)
¤ استقلال تهران- فولاد خوزستان (ساعت 30:17)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

4 سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا
برخي رسانه هاي عربي از افزايش سهميه كشورمان درفصل آتي ليگ فوتبال قهرمانان آسيا خبر مي دهند. پايگاه اطلاع رساني كوره اعلام كرد: ليگ برترفوتبال ايران سومين ليگ غرب آسيا مي باشد كه طبق تصميم كميته ليگ حرفه اي كنفدراسيون فوتبال آسيا، از ايران چهار تيم به صورت مستقيم به مسابقات فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا راه مي يابند. پيش از اين مسئولان فدراسيون فوتبال كشورمان گفته بودند كه سه و نيم سهميه به ايران اختصاص يافته است، اما اين مسئله امروز نهايي مي شود.
10 پرسپوليسي در برزيل
محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس در نشست خبري امضاي قرارداد با آكادمي ترافيك برزيل از حضور 5 بازيكن زير 21 سال اين باشگاه و 5 مربي پرسپوليس در آكادمي ترافيك برزيل خبر داد. در اين خصوص قراردادي هم بين طرفين به امضا رسيد و قرارشد اين 5 مربي و 5 بازيكن اسفندماه راهي برزيل شوند.
بازيكن فجر به استقلال پيوست
پس از جدايي رضا حقيقي از فجر و پيوستنش به پرسپوليس، عباس محمدرضايي ديگر بازيكن تيم شيرازي امروز با استقلالي ها به توافق رسيد تا براي يكسال و نيم با پيراهن اين تيم تهراني به ميدان رود. اين بازيكن از نيم فصل دوم مي تواند براي استقلال بازي كند.
بازيكن آفريقايي در داماش
بازيكن آفريقايي كه چند روزي بود در تمرينات داماش گيلان حضور داشت با اين تيم قرارداد بست.وي با حضور در دفتر باشگاه داماش گيلان در رشت و در حضور مديرعامل باشگاه قرارداد خود را براي مدت يك فصل و نيم امضا كرد و بدين ترتيب از نيم فصل دوم ليگ برتر فصل جاري، داماش گيلان را همراهي خواهد كرد. وي 25 سال سن دارد و امسال در ليگ ملي فرانسه يا همان ليگ دسته سوم فرانسه (با حضور 20 تيم) بازي كرده است. كبه امسال براي تيمش 7 بازي انجام داده و 3 گل به ثمر رسانده است.
رئيس هيات فوتبال استان سرمربي ابومسلم مي شود؟!
رئيس هيات فوتبال استان خراسان رضوي گفت: سرمربيگري ابومسلم و رياست هيات فوتبال منافاتي با هم ندارد. عباس چمنيان كه يكي از كانديداهاي سرمربيگري تيم فوتبال ابومسلم خراسان است،گفت: صعود ابومسلم به ليگ برتر فوتبال يك مطالبه عمومي است و اگر خواست فوتبال استان حضورم در ابومسلم باشد، مشكلي ندارم و حاضرم به اين تيم كمك كنم.
عنتر تنها ملي پوش لبنان در مسابقات غرب آسيا!
تيم ملي فوتبال لبنان كه با شكست مقابل قطر شانس خود را براي صعود به جام جهاني تا حدودي از دست داد تمرين آمادگي خود را براي شركت در رقابت هاي غرب آسيا شروع كرد.به نوشته سايت النشره لبنان در كاروان 29 نفره لبنان تنها يك بازيكن ملي پوش بزرگسال وجود دارد و آن هم رضا عنتر، كاپيتان تيم است.پيش از اين هم تيم ملي فوتبال عربستان كه در گروه اول با تيم هاي ايران، بحرين و يمن همگروه است، فهرست خود را براي رقابت هاي كويت اعلام كرد كه در ميان آنها تنها يك بازيكن ملي پوش بزرگسال وجود دارد. علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ايران گفته است بر اساس قانون فدراسيون غرب آسيا تيم هاي ملي بايد با بازيكنان اصلي شان در اين مسابقات شركت كنند.
فوتبال را تعطيل كنيم تا دست دلالان قطع شود
خداداد عزيزي در چهاردهمين سالروز بازي تاريخي ايران و استراليا كه به صعود تيم ملي به جام جهاني 98 منجر شد، گفت: يك بار در يك برنامه تلويزيوني از من درباره پيشرفت فوتبال صحبت كردند كه من به آنها گفتم ببينيد فوتبال ما چقدر ضعيف و كم افتخار شده كه هنوز هم وقتي مي خواهيم در فوتبالمان از يك نتيجه خوب ياد كنيم، ياد بازي ايران و استراليا مي افتيم. وي ادامه داد: ما هيچ چيز نداريم. نه ليگ خوبي داريم. نه رده هاي سني جوانان و نوجوانانمان خوب است. نه زير ساخت لازم براي پيشرفت فوتبال داريم. چند وقت پيش يكي از نمايندگان مجلس گفته بود كه دو سال فوتبال را تعطيل كنيد. من فكر مي كنم بهتر است اين فوتبال را تعطيل كنيم و دست دلالان و سودجويان را از آن قطع كنيم.
فغاني بهترين داور آسيا نمي شود
يك سايت قطري مدعي شد كه داور ژاپني به عنوان بهترين داور سال آسيا انتخاب مي شود. اين سايت نوشت: يوشي نيشيمورا ژاپني به عنوان بهترين داور سال 2012 آسيا انتخاب مي شود. به گفته مجري برنامه داور در شبكه الكاس، اين داور ژاپني بر ديگر داوران نامزد براي كسب اين عنوان از جمله نواف شكرالله از بحرين، عليرضا فغاني از ايران، روشن ايرماتوف از ازبكستان و عبدالمالك عبدالبشير از سنگاپور در انتخاب مقدماتي بهترين داوران آسيا پيشي گرفته است. در دور نهايي اين انتخاب، رقابت ميان نيشيمورا و ايرماتوف بود تا اينكه اين داور ژاپني به لقب بهترين داور سال آسيا دست يافت. قرار است اين خبر رسماً در مراسمي كه پنجشنبه آينده در كنفدراسيون آسيا برگزار مي شود، اعلام شود.
 


كميته المپيك مجوز خريد ارز را ندارد

علي آبادي : اميدوارم تعليق به ورزش ايران نرسد

رئيس كميته ملي المپيك با رد خريد ارز توسط اين كميته براي پرداخت به مربيان خارجي گفت: ما توان مالي نداريم و از نظر قانوني نيز چنين مجوزي را هم نداريم.
محمد علي آبادي در پاسخ به اين سوال كه آيا برنامه خاصي براي به دست آوردن كرسي در كميته بين المللي المپيك در آينده داريد؟ تصريح كرد: هنوز برنامه خاصي در اين خصوص ندارم. كار بسيار خوبي براي كشور خواهد بود اگر بتوانيم چنين كرسي اي را به دست بياوريم. البته هنوز براي اين امر برنامه ريزي خاصي صورت نداده ايم.
وي در پاسخ به اين سوال كه كميته ملي المپيك هند و كويت در آستانه تعليق هستند، با اين تفاسير وضعيت ورزش كشورمان در خصوص موضوع تعليق چه زماني مشخص خواهد شد؟ گفت: در حال كار و تهيه اساسنامه هستيم. ظرف 15 روز آينده اساسنامه كميته ملي المپيك به IOC ارسال خواهد شد. اميدواريم به زودي اساسنامه هاي فدراسيون هاي ورزشي هم اصلاح شود و اصلا به چنين موضوعي برخورد نكنيم.
«ارشدي معاون مالي، اداري كميته ملي المپيك گفته بود كه بهمني اعلام كرده است كميته مي تواند ارز خريداري كند.» محمد علي آبادي در اين خصوص اظهار داشت: به دليل متفاوت شدن قيمت ارز و اينكه مشخص نبود ما در كدام دسته قرار داريم، پيگيري كرديم و با نامه نگاري قرار شد به اندازه كميته ملي المپيك، ارز در نظر گرفته شود.
علي آبادي ادامه داد: ما اصلا نمي توانيم ارز آزاد خريداري كنيم؛ چرا كه اين امر ممنوع است. كميته ملي المپيك چنين مجوزي ندارد.
رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ به اين سوال كه اگر مجوزي براي خريد ارز از بازار صادر شود، براي كميته خوب خواهد بود يا بد؟ تاكيد كرد: ما نمي توانيم ارز بخريم. خريد از بازار خيلي براي ما گران تمام خواهد شد. ضمن اينكه ما توان مالي نداريم و از نظر قانوني چنين مجوزي را هم نداريم. خريد ارز آزاد خلاف قانون است. دستگاه هاي دولتي بايد در چارچوب قوانين دولت ارز را تهيه كنند.
وي در پاسخ به اين سوال كه كميته ملي المپيك امسال چند درصد بودجه اش را دريافت كرده است؟ گفت: بيش از 60 درصد بودجه را دريافت كرده ايم.
 


مهدي زاده مدال طلايش را به رهبر انقلاب تقديم كرد

كاراته كار طلايي ايران در بيست و يكمين دوره مسابقات قهرماني جهان در پاريس فرانسه مدال خود را به رهبر معظم انقلاب تقديم كرد.
امير مهدي زاده كاراته كار با اخلاق تيم ملي ايران كه در مسابقات قهرماني جهان در پاريس فرانسه با پيروزي مقتدرانه برابر تمامي حريفان خود بر سكوي نخست وزن منهاي 60 كيلوگرم ايستاد، صبح ديروز پس از بازگشت به تهران نشان طلاي خود را به رهبر معظم انقلاب تقديم كرد. مهدي زاده در گفت و گويي اظهار داشت: پيش از اعزام به رقابت هاي جهاني در پاريس من و استادم غلامرضا دباغيان تصميم گرفتيم در صورتي كه بتوانم پس از سالها تلاش و زحمت به نشان طلاي جهان دست پيدا كردم آن را تقديم رهبر معظم انقلاب نمايم. وي با اشاره به اينكه مسابقات جهاني 2012 پاريس از سطح بسيار بالايي برخوردار بود، گفت: من براي كسب خوشرنگ ترين مدال عازم اين مسابقات شده بودم و حتي با اينكه در فينال 3 بر يك از حريف خود عقب افتادم مي دانستم كه برنده اين پيكار من هستم. در اين سالها زحمت زيادي كشيده ام تا با آمادگي كامل در اين مسابقات شركت كنم و خوشحالم كه توانستم با كسب مدال طلا دل ملت ايران را شاد كنم. مهدي زاده همچنين گفت: اين طلا پايان كار من نيست، در مسابقات كاراته قهرماني جهان و در وزن 60 كيلوگرم در بيست سال اخير هيچ قهرماني موفق نشد دوبار به مدال طلا دست يابد اما من مي خواهم سنت شكني كنم و در دوره بعدي اين رقابتها قهرماني ام را حفظ كنم. افتخارم اين است كه بسيجي هستم و چندين سال براي تيم كارته باشگاه مقاومت بسيج بازي كردم .
 


به دليل عدم استقبال تيم هاي خارجي

رقابت هاي كشتي جام حبيبي و موحد امسال هم برگزار نمي شود

رقابت هاي كشتي جام امامعلي حبيبي و عبدالله موحد به دليل عدم استقبال تيم هاي خارجي امسال هم برگزار نمي شود.
در حالي كه قرار بود دومين دوره مسابقات بين المللي كشتي آزاد جام موحد و حبيبي 16 و 17 آذر ماه برگزار شود، اما با وجود اينكه تنها چند روز تا آغاز اين مسابقات زمان مانده است تنها تيم پورتوريكو براي حضور در اين رقابت ها اعلام آمادگي كرده است.
نخستين دوره اين رقابت ها كه از سال 2010 در تقويم فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) قرار گرفت مرداد ماه سال 89 به ميزباني قائم شهر برگزار شد، اما دومين دوره آن كه قرار بود تير ماه سال گذشته برگزار شود، به دليل عدم استقبال تيم هاي خارجي لغو شد.
از طرفي مسئولان فدراسيون كشتي و هيئت كشتي مازندران زمان اين مسابقات را امسال به دليل بازي هاي المپيك لندن به بعد از اين مسابقات موكول كردند؛ اما همزماني با جام علي يف هم سبب شد تا براي حضور تيم هاي مطرح و كشتي گيران خوب خارجي يك بار ديگر زمان اين جام را تغيير دهند و به 20 آذر ماه موكول شود، اما باز هم فايده اي نداشت و خبري از تيم هاي مطرح نشد؛ به طوري كه به نظر مي رسد امسال هم خبري از برگزاري دومين دوره اين مسابقات نخواهد بود.
ثمربخش، رئيس هيئت كشتي مازندران در اين باره گفت: از چندين ماه قبل رايزني براي حضور تيم هاي خارجي را آغاز كرديم، اما تنها يك تيم اعلام آمادگي كرد. نمي دانم چطور براي رشته هايي كه ما جايگاهي در جهان نداريم تعداد قابل توجهي كشور خارجي براي حضور در ايران اعلام آمادگي مي كنند، اما براي تورنمنت هاي كشتي ما كه از قطب هاي اصلي جهان هستيم استقبالي نمي شود. وي ادامه داد: با توجه به اين شرايط خيلي بعيد است كه اين رقابت ها امسال هم برگزار شود.
جام حبيبي و موحد در كنار جام جهان پهلوان تختي تنها تورنمنت هاي كشتي آزاد ايران در تقويم فيلا هستند كه لغو اين جام مي تواند به اعتبار كشتي ايران لطمه بزند.
 


هفته نهم ليگ برتر واليبال

دربي تهران و نبرد ستارگان در ورامين

دربي تهران و ديدار ستارگان متين و شهرداري اروميه از مهم ترين ديدارهاي هفته نهم ليگ برتر واليبال به شمار مي روند.
نهمين هفته رقابت هاي ليگ برتر واليبال امروز در شش شهر پيگيري مي شود. نبرد ستارگان اين هفته به ديدار تيم هاي متين ورامين و شهرداري اروميه اختصاص يافته است. مصطفي كارخانه به اعتبار بازيكنان نامداري چون فرهاد نظري افشار، علي حسين و مجتبي ميرزاجانپور و هوادارانش به انتظار شهرداري اروميه نشسته است. شهرداري اروميه نيز با در اختيار داشتن سعيد معروف و عليرضا نادي در كنار ساير ستارگانش حريف خطرناكي براي همه تيم ها به شمار مي رود. در دربي تهران پيكان پرافتخارترين تيم آسيا كه در اين فصل برخلاف سال هاي گذشته خيلي در حاشيه امنيت نيست به مصاف نوين كشاورز تيم كم ادعا اما سخت كوش ليگ برتر مي رود. برنامه ساير ديدارهاي هفته نهم ليگ برتر واليبال به اين شرح است:¤شهرداري تبريز-پيشگامان كوير يزد¤سايپا-ميزان مشهد¤كاله مازندران-بازرگاني جواهري گنبد¤باريج اسانس كاشان-آلومينيوم المهدي هرمزگان.
 


بازيكن الجزايري حاضر به دست دادن با هم تيمي اسرائيلي خود نشد

بازيكن مسلمان و الجزايري راسينگ سانتاندر حاضر به دست دادن با هم تيمي صهيونيستي خود نشد.
عامر بوعزه، هافبك الجزايري راسينگ سانتاندر در ديدار تيمش مقابل بارسلونا B در رقابت هاي ليگ دسته يك اسپانيا در دقيقه 40 تعويض و جاي خود را به اسولين هم تيمي صهيونيستي خود داد. وقتي كه اين هافبك الجزايري زمين را ترك كرد در كنار تابلو تعويض حاضر به دست دادن با بازيكن رژيم اشغالگر قدس نشد.اين حركت بوعزه بازتاب زيادي در رسانه هاي اسپانيا و الجزايري داشت. رسانه هاي الجزايري به حمايت از بوعزه پرداختند و اقدام او را «پسنديده و جوانمردانه» توصيف كردند. ديدار دو تيم با پيروزي چهار بر يك بارسلونا B به پايان رسيد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10