(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 8  آذر  1391 - شماره 20367

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بدل جوخه هاي ترور موساد (يادداشت روز)
برگشت (گفت و شنود)
خطاب به دولتمردان آمريكايي
برژينسكي: ايران را تهديد نكنيد بي فايده است
ولايتي:
حمايت ايران از مبارزان فلسطيني تداوم خواهد داشت
سلطانيه:
آمريكا «كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي» را گروگان گرفته است
زارعي خبر داد
جلسه ماهانه رئيس جمهور با نمايندگان درباره مسائل ارزي
حداد عادل:
با كليات طرح اصلاح قانون انتخابات مخالفيم
كيهان و خوانندگان
مرداب فتنه يك خروجي بيشتر ندارد (خبر ويژه)
تركيه حق ندارد حتي به طور لفظي با اسرائيل مخالفت كند (خبر ويژه)
مسترهاي «عرفان حلقه» لندن نشين شدند! (خبر ويژه)
خودفروشي سر چهار راه پراگ و استكهلم با 4 هزار دلار (خبر ويژه)


بدل جوخه هاي ترور موساد (يادداشت روز)

به كوچكي باريكه غزه نگاه نكنيد. اين باريكه اگر 7 سال پيش در ماجراي عقب نشيني ارتش اسرائيل تيرخلاص را به زندگي سياسي آريل شارون زد، اين بار «ناپلئون ارتش اسرائيل» را به زمين زده است. ايهود باراك از فرماندهي جوخه هاي ترور به فرماندهي ستاد مشترك ارتش اسرائيل رسيد و پس از آن طي دو دهه گذشته به عنوان نخست وزير، وزير خارجه و وزير دفاع رژيم صهيونيستي فعاليت كرده است. مردي كه 5 روز پس از جنگ غزه مجبور به استعفا و كناره گيري از سياست شد، غير از سوابق ممتد ترور، يكي از معماران سه جنگ 2006، 2008 و 2012 بوده است. باراك بيش از 7 سال وزير دفاع بود و روز دوشنبه مجبور به استعفا شد در حالي كه مي گفت «به رغم اختلاف نظر من با نتانياهو، مسئله ايران به عنوان مسئله كانوني و پراهميت براي اسرائيل باقي خواهد ماند». عكس ناپلئون از زين افتاده ارتش اسرائيل را بايد كنار عكس آريل شارون (بولدوزر اسرائيل)، ايهود اولمرت زمامدار دوره جنگ 33 روزه و شماري از مقامات سياسي و نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي به عنوان قربانيان اين 3جنگ قاب كرد.
از پاريس-پايتخت ناپلئون- تا تل آويو بيش از 3 هزار كيلومتر فاصله است. صحنه جنگ 8 روزه از اين شهر چگونه ديده مي شود؟ ليبراسيون روزنامه فرانسوي روز گذشته تصوير جنگ اخير را اين چنين ترسيم كرد: «برد و تعداد موشك هايي كه از غزه به سمت اسرائيل شليك شد، به شكل بي سابقه اي افزايش يافته بود. حماس براي اولين بار موفق شد تا هراس به دل اسرائيل بيندازد و آنها را وادار به اعلام آتش بس كند. يك سياستمدار مستقل و ساكن غزه مي گويد من از طرفداران حماس نيستم اما بايد بگويم كه آنها پيروز شدند و محبوبيت شان احيا شد. در حالت كلي، جنگ همواره در غزه رخ مي داد و موشك هاي حماس و جهاد اسلامي توان عبور از شهرك سديروت را نداشتند اما اين بار موشك ها به تل آويو و بيت المقدس رسيد. ديدن تصاوير اسرائيلي ها كه از ترس در حال دويدن به مناطق امن بودند، مزه پيروزي را به مردم غزه چشاند». تحليلگر روزنامه اينديپندنت در لندن تصوير ديگري را شكار كرده و در تحليل خود قاب كرده است. «در عالم واقعيت، درس عبرتي كه از درگيري هاي غزه گرفته شد، خلاف ادعاهاي اسرائيل و آمريكاست. معضلاتي كه اسرائيل در عمليات كوچك غزه و عليه دشمني ضعيف تجربه كرد، بر دشواري هايي صحه مي گذارد كه تل آويو در صورت رويارويي با ايران مواجه خواهد شد. اتفاقات غزه حاوي درس هاي عبرت فراواني براي اسرائيل است، همان درس هايي كه به رغم همه لفاظي هاي جنگ طلبانه نتانياهو، باعث عقب نشيني او شد و بعيد مي نمايد وي بتواند وارد ماجراجويي مقابل ايران شود».
تصوير سوم، مربوط به روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال است كه فراتر از كليد واژه مهم «موشك فجر»، بر «قدرت نرم ايران» در منطقه زوم كرده است. اين روزنامه مي نويسد «درگيري اخير اسرائيل در مرزهاي غربي (غزه) و كاهش فشار عليه سوريه، براي ايران رضايت بخش است. قدرت نرم ايران در خاورميانه آن هنگام كه بحران ها و آشوب ها مي توانند به اقدامات آمريكا يا اسرائيل مربوط باشند، فزوني مي گيرد و اوباما مجبور است در چنين مواقعي از جمله در جنگ اخير، ترمزها را فشار دهد. اتفاقاتي نظير بحران غزه، تمركز آمريكا روي پرونده هسته اي ايران را به هم مي زند. اوباما در درجه نخست بايد جبهه داخلي و اقتصاد را سامان دهد و مسائلي نظير جنگ افغانستان را به سرانجام رساند. اما ايران اين توانايي را دارد كه روند مورد علاقه آمريكا را به هم بزند. تمام روساي جمهور آمريكا پس از كارتر اين تجربه را دارند كه ايران قادر است حركت آمريكا در قبال خاورميانه پس از بحران را نافرجام بگذارد. در شرايطي كه ايران و ديگر گروه هاي اسلامگرا داراي قدرت هستند و مي توانند اقداماتي را ترتيب دهند، سناريو آمريكا در آسيا بغرنج مي شود. ادامه درگيري فلسطين و اسرائيل، اوباما را گرفتار مي كند حال آن كه برنامه هسته اي ايران نيز براي وي تبديل به يك كابوس شده است. اين مسئله همراه هميشگي سياست خارجي اوباما خواهد بود».
غزه (فلسطين) و لبنان خط مقدم جنگ با رژيم صهيونيستي است. نقش آفريني در اين عرصه همچنان كه مسئوليت اسلامي و انساني ماست، مقتضاي منافع ملي است. 3 سال پيش به فاصله 4 ماه دو اتفاق در خيابان هاي تهران رخ داد. اواخر شهريورماه سال 88 مصادف با روز قدس، گروهي از آشوبگران به شكلي سازمان يافته به خيابان آمده و شعاري را كه روز قبل از آن در سايت وزارت خارجه اسرائيل منتشر شده بود، سر دادند؛ «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران». اين جماعت از ادعاي حمايت از موسوي و كروبي و تقلب عليه آراي آنان شروع كرده اما در كمتر از 3 ماه تابلوي حمايت از اسرائيل را بالا برده بودند. بي دليل نبود كه در همان دوره شيمون پرز و بنيامين نتانياهو به حرف آمدند و اين جريان آشوبگر را سرمايه بزرگ اسرائيل و كساني كه به نيابت از اسرائيل با ايران در داخل مرزهايش مي جنگند، توصيف كردند. قريب 4 ماه از ماجراي عبرت آموز روز قدس گذشت. بساط فتنه به اعتبار رسوايي بزرگ تر در روز عاشوراي حسيني(ع) در روز نهم دي جمع شد و دو هفته بعد (22 دي ماه88) سرويس جاسوسي موساد نااميد از حركت پياده نظام خود، دستور ترور يكي از دانشمندان هسته اي ايران را صادر كرد و پس از دكتر مسعود علي محمدي، نوبت به دكتر شهرياري، دكتر عباسي، و شهيدان رضايي نژاد و احمدي روشن رسيد.
موساد در گسيل تروريست هاي مزدور خود، كاري به سليقه سياسي گوناگون اهداف ترور نداشت. براي رژيم صهيونيستي مهم آن بود كه ترمز پيشرفت ايران كشيده شود؛ اگر با كاريكاتور انقلاب (كودتاي مخملي) شد كه فبها واگر نشد با جوخه هاي ترور. تروريست هايي كه به دستور موساد در روزهاي 22دي88، 8آذر 89، اول مرداد 90 و 21دي 90 دست به ترور دانشمندان هسته اي ما زدند، بديل فتنه گراني بودند كه كشور را به مدت 8 ماه در كام التهاب و آشوب برده و پرچم دفاع از اسرائيل را با شعار «نه غزه نه لبنان» و حمله به ركن مقاومت اسلامي(فرهنگ عاشورا) بلند كرده بودند. حالا آيا عجيب خواهد بود اينكه عنايت داشته باشيم عامل ترور شهيد علي محمدي (جمالي فشي)، نامزد خانم ندا آقاسلطان (كاسپين ماكان) و برادر همسر وزير ارشاد دولت اصلاحات(يكي از 5عضو اتاق فكر جنبش سبز در خارج كشور) چرا مشتركا -ولو با مأموريت هاي متفاوت- به تل آويو در فلسطين اشغالي سفر كردند؟ و چرا همين عضو اتاق فكر توانست با اغواي آقاي منتظري از وي فتوايي عليه فناوري اتمي بگيرد مبني بر اينكه كشورها مجازند كشوري را كه حاضر به كنار گذاشتن اين فناوري خطرناك نيست، تحت فشار قرار دهند؟!
ملت ما البته اسرائيل را خاري در چشم بشريت مي داند و قائل به منطق نبوي و علوي است مبني بر اينكه «كونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً». اما بايد عنايت داشت اسرائيل و به سياقي ديگر آمريكا، در اين دشمني پيشدستي دارند و در واقع آنها بوده اند كه طي چند دهه گذشته حتي قبل از انقلاب، علي الدوام با ملت ما دشمني ورزيده اند و آنها بوده اند كه در طول سال هاي پس از انقلاب انواع حربه هاي سخت و نرم جنگ عليه جمهوري اسلامي را به كار بسته اند. بنابراين ما حتي اگر مسلمان هم نبوديم، موظف بوديم به اعتبار منافع و مصالح ملي در برابر اين دشمنان خبيث سينه سپر كنيم. خوشبختانه سياست خارجي ما در طول 2 دهه اخير به اعتبار انواع سليقه هاي سياسي كه در دولت و مجلس روي كار آمدند دو سويه انفعال و ابتكار را آزمود. دولت سازندگي نقطه عطفي در زمينه نرمش با غرب (اروپا و آمريكا) بود و كار تا نگارش مقاله مذاكره مستقيم با آمريكا توسط معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور وقت از يك سو و پايين كشيدن فتيله حكم اعدام سلمان رشدي پيش رفت اما در همين دوره بود كه در اتفاقي بي سابقه و منحصر به فرد، رئيس دولت وقت از سوي يك دادگاه اروپايي رسما متهم شد. اين دستخوش غرب به پروژه تنش زدايي يكطرفه بود كه تلخي آن از كام مردم ما بيرون نخواهد رفت. در دولت اصلاحات نيز در كنار خوش بيني هاي افراطي رئيس دولت و بازي هاي گاه به گاه برخي از اعضاي آن دولت در پروژه هاي فرهنگي و سياسي غرب، عملا در اشغال افغانستان از سوي ارتش آمريكا تسهيلاتي ايجاد شد اما در همان دوران -دقيقا در همان دوران- دولت آمريكا به جاي استقبال از اين رويكرد، ايران را جزو «محورشرارت» و سزاوار حمله اتمي معرفي كرد و تحريم هاي موجود علي الدوام تمديد شد تا آنجا كه رئيس جمهور و وزير خارجه وقت كشورمان به نمك نشناسي آمريكا گلايه و اعتراض كردند.
با اين حال عبرت نگرفتن از روند حوادث باعث شد تا همين دولت تعليق برنامه هاي اتمي را حتي به مراحل ماقبل غني سازي تسّري دهد و سرانجام در هفته هاي آخر عمر همين دولت با درك اين واقعيت كه غرب صرفا دنبال كلاهبرداري است و بهترين تضمين را تعطيلي تمام برنامه هاي اتمي ايران مي داند، اقدام به شكستن تعليق ها و از سرگيري فعاليت غني سازي شد. اين اتفاق سال 1384 افتاد اما بايد پرسيد كدام سقوط در دوره اي 4 ساله رخ داده بود كه عوامل ترور دانشمندان هسته اي ما (اجيرشدگان موساد) و برخي اجزاي همان دولت و مجلس مدعي اصلاحات، در يك صف كنار هم ايستاده بودند؟! از برخي عناصر كددار سرويس هاي جاسوسي و مرتبطان به اين سرويس ها كه بگذريم، طيفي از دست اندركاران فتنه و آشوب سال 88، مانند عوامل ترور دانشمندان هسته اي در تل آويو آموزش خرابكاري و خيانت و جنايت نديده بودند و مأموران كددار سيا و موساد و ام آي سيكس محسوب نمي شدند. اما رفتار آنان - از جمله در روز قدس و 13 آبان و 16 آذر و روز عاشورا- زمامداران صهيونيست را ذوق زده كرد. خوش بينانه ترين تحليل درباره اين طيف، خودكامگي و ترمز بريدگي است. خودكامگي، توهم، جاه طلبي ، شهرت طلبي، لجبازي و عقده گشايي، همان سرطان كشنده اي بود كه جناب «سيف الاسلام» منا اهل البيت را به ايستادن در زيرپرچمي در فتنه جمل واداشت كه به تصريح جناب عمار ياسر، پرچم جبهه مقابل پيامبراعظم(ص) در جنگ هاي صدر اسلام بود و شخص زبير با پيروان و پيشاهنگان همان جبهه جنگيده بود. با اين حال او امروز همرزم كساني چون مروان بن حكم و وليد بن عقبه شده بود. آنها ثابت قدم در جبهه خود مانده بودند و اين زبير بود كه به آن جبهه پيوسته بود. و همين سرطان مهلك بود كه نظاير عمر بن سعد ابي وقاص و شمر و نظاير آنها را از همرزمي علي عليه السلام در صفين به جنگ با امام حسين عليه السلام در كربلا كشاند. ما اكثر العبر و اقل الاعتبار! حال شما اين معادله را حل كنيد كه چگونه برخي همراهان انقلاب و امام، به تدريج در طول 20 سال زير پرچم جبهه اي ديده شدند كه در پنهان و آشكار با اسلام و انقلاب و امام خميني(ره) عداوت مي كرد؟ يا بپرسيد كه امروز منافقين محارب از جان برخي رجال سياسي چه مي خواهند؟
اسرائيل پس از انبوه خباثت ها عليه ملت ما، سيلي هاي سختي خورده كه تا مدت ها گيجي آن به جان زمامداران صهيونيست خواهد ماند و به زير كشيده شدن جلاداني چون بولدوزر و ناپلئون اسرائيل كمترين عواقب اين سيلي است. جبهه استكبار اين بار بيش از گذشته ايران را خار چشم و معارض پروژه هاي امپرياليستي خود خواهد ديد. آنها از جنگ و ترور و تحريم و خرابكاري و اخلال دريغ نكرده اند و اگر جايي پنجه در پنجه ما نينداخته اند، صرفا به اعتبار كند شدن حربه هاي آنان است. با اين حال انبوه اسناد تاريخ معاصر گواه آن است كه اولويت تهاجم دشمن، يارگيري از درون جبهه مقاومت اسلامي (ايران) است. 6 ماه آينده تا انتخابات رياست جمهوري، از نگاه دشمن فرصت مناسبي است براي جستن و يافتن رجالي كه دچار بيماري هاي كشنده اخلاقي - سياسي هستند. چنين سقوط كردگاني از صدها تروريست و بمب و موشك و توپخانه براي دشمن موثرتر هستند.
محمد ايماني
 


برگشت (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضدانقلابيون فراري كه به انگليس پناهنده شده در وبلاگ خود نوشته؛ از اول هم نبايد به انگليس اعتماد مي كرديم.
گفتم: چرا؟!
گفت: نوشته «ماموران اداره مهاجرت انگليس» به هيچكدام از آن وعده و وعيدهايي كه هنگام ورود به ما داده بودند عمل نكرده اند.
گفتم: اين يارو عجب خل و چليه! خب اول فكر مي كردند كه از دست آنها براي دردسرآفريني عليه ايران كاري برمي آيد و حالا كه متوجه شده اند كه به يك مشت اجق وجق پناهندگي داده اند، زورشان مي آيد پول خرجشان كنند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: پزشكي در خيابان يكي از بيمارانش را ديد و گفت؛ آن چكي كه بابت درمان دل دردتان داده بوديد، برگشت خورد! و بيمار گفت چه بهتر، چون دل دردي كه معالجه كرده بودي هم دوباره برگشته!
 


خطاب به دولتمردان آمريكايي

برژينسكي: ايران را تهديد نكنيد بي فايده است

سرويس سياسي-
«زبيگنيو برژينسكي» حمله به ايران را بدترين گزينه توصيف كرد و گفت: در صورت حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران، آمريكا مانند يك الاغ احمق با آن همراهي نخواهد كرد.
مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا، روز دوشنبه در نشستي كه توسط شوراي ملي آمريكا و ايران و انجمن كنترل تسليحات برپا شده بود، سخناني به زبان راند كه در كمتر مواردي با اين صراحت از يك سياستمدار برجسته آمريكايي شنيده مي شود.
به گزارش پايگاه آمريكايي «المانيتور» زبيگنيو برژينسكي در اين نشست گفت: آمريكا تعهدي ندارد كه در صورت حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران، مانند يك الاغ احمق با آن همراهي كند.
وي افزود: حتي اگر مذاكرات با ايران به شكست منتهي شود باز هم حمله به ايران «بدترين گزينه» است.
برژينسكي كه در دوران انقلاب اسلامي مشاور جيمي كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا بوده است، ادامه مي دهد: حمله به ايران يك بي مسئوليتي مطلق و كاملا بي اخلاقي است چرا كه به احتمال زياد تلفات زيادي به بار مي آورد.
وي با اشاره به ديگر اثرات اين حمله احتمالي و اينكه نبايد ايران را تهديد كرد مي گويد: حمله به ايران تمامي منطقه را شعله ور مي كند و به منافع آمريكا از افغانستان تا عراق و سوريه صدمه مي زند و نفرتي گسترده و عميق از واشنگتن در مردم ايران به وجود مي آورد.
برژينسكي در ادامه با اشاره به اميدواري خود نسبت به دست يافتن به راه حلي ديپلماتيك در قبال ايران، مي افزايد: آمريكا در كنار مذاكرات 1+5 با ايران، بايد يك كانال ارتباطي خصوصي نيز به ايران پيشنهاد كند. از طريق اين كانال مي توان علاوه بر موضوع هسته اي، به مسائل بيشتري نيز پرداخت و درباره آنها مذاكره كرد.
اين سياستمدار كهنه كار آمريكايي تاكيد كرد: اين بسيار مهم است كه تل آويو بداند آمريكا به طور خودكار به جنگي كه اسرائيل عليه ايران به راه بيندازد، نخواهد پيوست.
وي در پايان اضافه كرد: شما (اسرائيل) نمي توانيد براي ما تصميم بگيريد. آمريكا حق دارد كه سياست امنيتي ملي اش را خودش تعيين كند.
سولانا: ايران، دروازه خروج از بحران خاورميانه است
مسئول سابق سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز طي مقاله اي جنگ با ايران را باعث به وجود آمدن بحران بين المللي خواند.
«سولانا» معتقد است علي رغم آنكه آسيا و ظهور چين نقش مهمي در تحولات آمريكا ايفا كرده اند اما آمريكا هنوز هم از لحاظ استراتژيك خود را درگير خاورميانه كرده است كه از جمله آن ها مي توان به منازعه فلسطين - رژيم صهيونيستي، بي ثباتي در عراق، بيداري اسلامي، جنگ داخلي در سوريه و فعاليت هسته اي ايران اشاره كرد.
از ديد سولانا، آينده استراتژيك آمريكا در منطقه خاورميانه از طريق حل چالش آن كشور با ايران حل خواهد شد. در صورتي كه مناقشه هسته اي با ايران به نقطه اوج خود برسد آمريكا شديدتر از گذشته در خاورميانه درگير خواهد شد و اگر اين مسئله از طريق ديپلماتيك رفع گردد خيال آمريكا از خاورميانه راحت خواهد شد. اين آن چيزي است كه اوباما نيز خواهان آن است.
«سولانا» آمريكا را از ورود به جنگي ديگر در خاورميانه بر حذر داشته و معتقد است كه هزينه سنگيني براي آن كشور در بر خواهد داشت.
سولانا اشاره مي كند كه ايران از هزينه اقتصادي و انساني سنگيني كه آمريكا در صورت جنگ احتمالي بايستي بپردازد آگاه است و به همين خاطر گمان مي كنند كه آمريكا عليه ايران دست به اقدام نظامي نخواهد زد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «سولانا» جنگهاي آمريكا در منطقه را بي نتيجه دانسته و اظهار نموده كه طبق نظرسنجي «شوراي شيكاگو در مورد مسائل جهاني» 67 درصد از آمريكايي ها معتقد بوده اند كه جنگ آمريكا عليه عراق اقدامي درست نبوده است و 69 درصد نيز بر اين باورند كه آمريكا از زمان جنگ عليه افغانستان تا به امروز از امنيت بالاتري در مقابل تروريسم برخوردار نشده است و 71 درصد نيز معتقد بودند كه آمريكا مي بايستي توجه بيشتري به مسائل داشته باشد و دقت نظري گسترده تر را مد نظر قرار دهد.
از ديد «سولانا» نتيجه مثبت مذاكرات آمريكا و ايران دروازه ورود آمريكا به آسيا و تغيير جهت سياست خارجي آن كشور از خاورميانه به مناطق ديگر جهان است.
گفتني است، سولانا به عنوان نماينده اصلي اتحاديه اروپا، مسئول مذاكرات با ايران در گروه 1+5 بر سر مسئله هسته اي ايران بود. وي تاكيد داشت كه حق ايران براي استفاده از فن آوري صلح آميز هسته اي را به رسميت مي شناسد.
 


ولايتي:

حمايت ايران از مبارزان فلسطيني تداوم خواهد داشت

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از فلسطيني ها در افزايش مقاومت و ايستادگي آنها در برابر صهيونيستها، نقش اساسي داشته است.
علي اكبر ولايتي، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل با اشاره به تأثير حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از جنبش مقاومت اسلامي فلسطين در جنگ عليه رژيم صهيونيستي، اظهار داشت: نهضت اسلامي ايران از همان ابتدا از آرمان فلسطين و آزادي سرزمين هاي اشغال شده آن، حمايت كرده است.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: جمهوري اسلامي ايران تا آنجا كه توانسته از مبارزه فلسطينيان و فلسطيني هاي مبارز حمايت كرده و به حمايت هاي خود ادامه مي دهد.
 


سلطانيه:

آمريكا «كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي» را گروگان گرفته است

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي با انتقاد شديد از تصميم آمريكا براي لغو كنفرانس خاورميانه عاري از تسليحات هسته اي، اين اقدام را نقض آشكار ان پي تي و نوعي گروگان گيري دانست.
«علي اصغر سلطانيه» در گفت وگو با پرس تي وي در اين باره گفت: آمريكا كنفرانس منع تسليحات هسته اي در خاورميانه را گروگان گرفته و اين نقض آشكار ان.پي.تي است.
بنابراين گزارش، آمريكا در اقدامي يك جانبه اعلام كرده است كه اين كنفرانس كه در ابتدا قرار بود در ماه دسامبر در هلسينكي، پايتخت فنلاند برگزار شود، بايد به تعويق بيفتد.
سلطانيه تأكيد كرد كه اين تصميم از سوي آمريكا نقض تعهدي است كه در كنفرانس بازنگري ان.پي.تي در سال 2010 در نيويورك تصويب شد.
وي افزود: اين نشانه روشني است از اينكه آمريكا به تعهد جهان عاري از تسليحات هسته اي متعهد نيست و اين ثابت مي كند كه آمريكا يك متحد نزديك و حامي توان تسليحات هسته اي اسرائيل (رژيم صهيونيستي) و نقض حقوق بين الملل است.
اين ديپلمات ايراني اظهار كرد كه شكست آمريكا در پايبند ماندن به پيمان ان.پي.تي «ضربه سنگيني» به پيمان است و نشان مي دهد كه جمهوري اسلامي كه همواره عاري سازي جهان و خاورميانه از تسليحات هسته اي را خواستار بوده، گام هاي «قاطع و صادقانه اي» را براي رسيدن به اين هدف برمي دارد.
سلطانيه تأكيد كرد: اكنون آمريكا يك بار ديگر ثابت كرد كه براي رضايت اسرائيل (رژيم صهيونيستي) حاضر است با ديگر كشورهاي خاورميانه مقابله كند.
بنابر اين گزارش اين كنفرانس مهم به دليل نگراني آمريكا از اين كه متحد ديرينه اش در منطقه، رژيم صهيونيستي، به عنوان تنها دارنده تسليحات هسته اي در خاورميانه در اين كنفرانس هدف انتقادات شديد قرار گيرد، لغو شد. رژيم صهيونيستي بين 200 تا 400 كلاهك هسته اي در اختيار دارد.
«ويكتوريا نولاند»، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا روز جمعه با اشاره تلويحي به رژيم صهيونيستي گفت: ما از كنفرانسي حمايت نخواهيم كرد كه در آن يك دولت منطقه اي هدف فشار يا انزوا قرار گيرد.
سلطانيه گفت: اكنون بر ما و همه جهان روشن است كه آمريكا اراده سياسي واقعي براي يك خاورميانه عاري از تسليحات كشتار جمعي ندارد و مي خواهد اسرائيل (رژيم صهيونيستي) همچنان توانايي تسليحاتي هسته اي داشته باشد، كه تهديدي براي خاورميانه و البته امنيت بين المللي است.
پس از اعلام تصميم آمريكا در اين خصوص، بان كي مون، دبير كل سازمان ملل اعلام كرد كه قصد دارد اين كنفرانس را در اولين فرصت در سال 2013 برگزار كند.
 


زارعي خبر داد

جلسه ماهانه رئيس جمهور با نمايندگان درباره مسائل ارزي

يك عضو فراكسيون انقلاب اسلامي از جلسه ماهانه رئيس جمهور با نمايندگان درباره مسائل ارزي خبر داد.
علي اصغر زارعي در گفت وگو با ايسنا گفت: طرح چالش ها و مشكلات ارزي و اقتصادي بين مجلس و رئيس جمهور بايد در فضاي تعاملي انجام شود تا نتيجه بخش باشد.
نائب رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات از تداوم جلسات نمايندگان و رئيس جمهور سخن گفت و افزود: ديدار نمايندگان و دولتمردان مجال خوبي براي رد و بدل شدن ايرادات مجلس به دولت و انتقال اطلاعات دولت به مجلس است و منتفي شدن طرح سؤال از رئيس جمهور مي تواند به مفهوم بيان توضيحات رئيس جمهور به نمايندگان در جلسات ماهانه يا فصلي مجلس و دولت باشد.
وي گفت: احمدي نژاد در جلسات ماهانه يا جلسات فصلي با نمايندگان درباره مسائل ارزي سخن خواهد گفت.
محمد علي پورمختار رئيس كميسيون اصل 90 مجلس نيز در گفت وگويي از ديدار خود با رئيس جمهور براي استفاده از اطلاعات وي در جهت تدوين گزارش اوليه اين كميسيون در خصوص منشأ التهابات بازار ارز خبر داد.
 


حداد عادل:

با كليات طرح اصلاح قانون انتخابات مخالفيم

رئيس فراكسيون اصولگرايان با اشاره به كليات طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: ما در اين طرح اشكالاتي را ديديم و به همين دليل جمع بندي ما اين بود كه به كليات اين طرح راي ندهيم.
غلامعلي حداد عادل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران افزود: مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات نظر فراكسيوني نيست و بسياري از نمايندگان كه عضو فراكسيون نيستند نظر مثبتي به كليات طرح اصلاح انتخابات ندارند.
گفتني است؛ طرح اصلاح قانون انتخابات روز چهارشنبه (يكم آذرماه) در صحن علني مجلس مطرح شد كه تذكرات پياپي نمايندگان را به همراه داشت و به همين دليل تصويب كليات اين طرح به جلسه روز يكشنبه (12 آذرماه) موكول شد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه3002323
¤ به سربازان گمنام امام زمان(عج) كه توطئه تروريستي را در خوزستان كشف كردند دست مريزاد مي گوييم، اين توطئه با كمك يك كشور مرتجع جنوب خليج فارس قرار بود عملي شود. بي ترديد دشمنان خبيث ما كه ناامني هايي را در سوريه به عنوان حامي مقاومت با تزريق سلاح ايجاد مي كنند. اگر فرصت پيدا كنند و از سوريه و لبنان آسوده شوند. همين رويه را در كشور ما برپا مي كنند. اين نقشه شوم استكبار است و لذا عاقلانه اين است كه اين دشمن غدار خبيث در خارج از مرزهاي ما سركوب شود. امروز خط مقدم شكست دشمن، سوريه، لبنان و غزه است.
اميدوار
¤ صليبي ها با مهاجرت اجباري يهوديان از اروپا با دروغ هولوكاست به قصد اشغال فلسطين پادگاني به نام رژيم صهيونيستي را در دل جهان اسلام برپا كردند. اما سرزميني كه صهيونيست ها اشغال كردند، سرزميني نيست كه بتواند تمام مؤلفه هاي قدرتمندي را تأمين كند. حيات اين رژيم كاملاً وابسته به دول غربي است و به بندرگاه ها و فرودگاه ها شديداً وابسته است. بنابراين محور مقاومت در آينده مي تواند يك درس فراموش ناشدني به اين رژيم جعلي بدهد و آن اينكه اين بنادر و فرودگاه ها منهدم شوند.
علي رضا كيان
¤ اصابت موشك به تل آويو و بيت المقدس از نظر رواني ارزشمند است. اما رژيم صهيونيستي به تدريج ممكن است مثل ميكروبي در برابر واكسن مقاوم شود. بنابراين در جنگ هاي آينده مقاومت بايد قدرت تخريب، دقت و تعداد موشك هاي پرتابي حداقل 10 برابر شود.
محمود رضايي
¤ در هفته گذشته مردم دنيا به وضوح عنكبوتي بودن خانه صهيونيستها را مشاهده كردند. همچنين به عمق خيانت هاي سران عرب وابسته به غرب واقف گرديدند. و از همه دردناك تر مواضع شرم آور و رفتار رئيس جمهور برخي از كشورهاي انقلاب كرده بود كه از ارائه كمترين امكانات كشور خويش براي ياري رساندن به مردم مظلوم غزه و فلسطين دريغ كردند.
8516---0919
¤ ما ايرانيان بايد خدا را شكر بكنيم كه در امنيت و آرامش به عزاداري سيدالشهدا مي پردازيم ولي در عزاداري مردم مسلمان پاكستان هر لحظه امكان عمليات انتحاري وجود دارد. درود خداوند به مردان و زنان غيور و عاشق پاكستاني كه علي رغم اين همه خطر و تهديد جهاني دست از عزاداري براي امام حسين(ع) برنمي دارند.
6091---0915
¤ از نيروهاي مقاومت به خاطر وارد كردن ضربه هاي سخت به رژيم صهيونيستي تشكر مي كنيم ولي تا چند نفر از سران اين رژيم به انتقام ترور دانشمندان هسته اي كشورمان به درك واصل نشوند دلم آرام نمي گيرد.
0524---0912
¤ يك هفته نامه زرد مدعي اصلاح طلبي در صفحه اول شماره جديد خود عكسي از دلال رابطه ايران و آمريكا چاپ كرده و زير آن نوشته آمريكا برنامه هاي سخت تري براي ايران دارد. وقتي خود آمريكايي ها ادعا مي كنند در برنامه هاي خود عليه ملت ايران شكست خورده اند خوش رقصي هاي اين نشريه براي بيگانگان براي چيست؟ اين اگر كار ستون پنجم دشمن نيست پس چيست؟
مقدم
¤ آن كساني كه از نظارت شوراي نگهبان در انتخابات اشكال مي گيرند و مخالف وجود اين نظارت هستند آيا مي توانند كشوري را نام ببرند كه بدون بررسي صلاحيت ها به تمام افراد اجازه كانديداتوري بدهد. وقتي چنين چيزي در هيچ كجاي دنيا وجود ندارد چرا عليه شوراي نگهبان جوسازي مي كنند؟
6091---0915
¤ ضمن عرض تبريك پيروزي مجدد مقاومت بر رژيم اشغالگر قدس كه به اعتراف همگان با كمك هاي تسليحاتي جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت روي سخنم با عده اي مرعوب داخل كشورمان است كه در طول يك سال گذشته تا توانستند تهديد اسرائيل عليه ايران را در جامعه پمپاژ كردند. ولي نتيجه آن چه شد؟
نيك نام از قم
¤ ملت پاسخ كوبنده خود را در انتخابات 92 رياست جمهوري يازدهم به تمام مخالفين نظام خواهد داد.
0299---0912
¤مستند «آخرين روزهاي زمستان» كه شرح جانفشاني هاي سردار شهيد والامقام حسن افشردي يا همان شهيد باقري است، شاهكار بي بديل در به تصوير كشاندن ارزشهاي دفاع مقدس مي باشد كه هرگز از خاطره ها پاك نخواهد شد. از تمام هنرمندان و دست اندركاران تهيه اين مستند فاخر و ارزشمند در عرصه دفاع مقدس تشكر مي كنيم.
8516---0919
¤از اداره كنندگان مراسم عزاداري حسينيه امام خميني در بيت رهبري تقاضا داريم امكانات و تسهيلات بيشتري براي مشتاقان در اين مكان فراهم بكنند امسال از جهت امكاناتي مثل فضاي نشستن و اقامه نماز، صوت، وضو و محدوديت هايي در اطراف حسينيه وجود داشت.
4971---0935 و 8641---0910
¤در بازار رسمي سكه قيمت سكه يك گرمي 168 هزار تومان رقم خورده است و با توجه به آن كه سكه تمام به وزن 13/8 گرم يك ميليون و 125 هزار تومان است و با توجه به استقبال مردم از سكه هاي يك گرمي، كساني كه بي بضاعت هستند متضرر شده و واسطه ها و دلالها در بازار طلا در اين ارتباط مابه التفاوت 240 هزار توماني نسبت به سكه كامل را به ناحق به جيب مي زنند. با توجه به اينكه 1 گرم طلاي 18 عيار بدون مزد ساخت 115 هزار تومان است پيشنهاد مي شود بانك مركزي تعزيراتي را براي قيمت سكه هاي 1 گرمي اعمال نمايد.
گودرزي-اصفهان
¤برخي مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را. دليل آن به خاطر اين است كه امام گذشته را به هرگونه كه بخواهند تفسير مي كنند ولي امام حاضر را بايد فرمان ببرند و كوفيان عاشورا را اين گونه رقم زدند.
(شهيد مرتضي آويني)
3494---0915
¤در مسير بزرگراه در حال ساخت امام علي(ع) در بعضي از محله ها خطوط تلفن مردم و كسبه قطع شده و از قرار معلوم تا مدت ها وصل نخواهد شد. به عنوان مثال تلفن هاي ساكنين و كسبه خيابان شهيد رحمتي در ميدان غياثي به طور كامل قطع شده و شهروندان به زحمت افتاده اند. در پيگيري ها متوجه شده ايم كه اگر شهرداري محل مناسبي در اختيار مخابرات قرار بدهد اين نوع خدمات خيلي سريع به جريان مي افتد ولي متاسفانه اين همكاري از سوي شهرداري وجود ندارد. چرا؟
يك شهروند
¤مديران قبل از شروع به كار وعده هايي مي دهند و مردم به تغييرات اساسي اميدوار مي شوند ولي چندي پس از تحويل گرفتن مسئوليت از كندي روند كارها و وعده هاي داده شده ابراز شرمندگي و عذرخواهي مي كنند؟ اگر مديريت به درستي اعمال گردد و در مصرف نيز صرفه جويي شود به راحتي مي توان حداقل 20 درصد از وعده هاي داده شده را اجرايي كرد. يكي از مصداقها مديريت جديد دانشگاه آزاد اسلامي است كه مردم به ويژه كساني كه دانشجويان متعدد در اين دانشگاه دارند و در تامين هزينه هاي آن واقعا درمانده اند انتظار دارند كه با همت وزير علوم كه برادر رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مي باشند و با مديريت صحيح و صرفه جويي 20 درصد در شهريه ها تخفيف قائل شوند.
ميرزاخاني
¤از همه تلاشگران و توليدكنندگان درخواست مي شود با همت بزرگ كاري كنند كه همه مردم به مصرف كالاهاي داخلي با كيفيت عالي اقبال نمايند.
1195---0911
 


مرداب فتنه يك خروجي بيشتر ندارد (خبر ويژه)

يك عضو حزب اعتماد ملي مي گويد تندروهاي اصلاح طلب در حال نزديك شدن به خاتمي هستند.
محمدجواد حق شناس (مديرمسئول روزنامه زنجيره اي و توقيف شده اعتماد ملي) به «آريا» و در پاسخ به اين سوال كه آيا خاتمي مي تواند با فاصله گيري از تندروهاي اصلاح طلب و اتخاذ مشي معتدل و ميانه رو بار ديگر جريان اصلاحات را زنده و پويا كند؟ گفت: اتفاقا برعكس اين صحبت درست است يعني تندروهاي اصلاح طلب در حال نزديك شدن به آقاي خاتمي هستند البته اين كار به معناي اين است كه تندروهاي اصلاح طلب مي خواهند دست از تندروي هاي خود بر دارند(!)
وي افزود: آقاي خاتمي در اسفندماه گذشته با حضور در انتخابات بزرگترين هزينه را پرداخت كرد و در فضاي مجازي سبز بيشترين برخورد با ايشان صورت گرفت.
مديرمسئول روزنامه اعتماد ملي ادامه داد: چهره هايي كه به حضور خاتمي در انتخابات مجلس نهم ايراد مي گرفتند مي بينيم امروزه معتقدند حضور ايشان در انتخابات كار درستي بوده و حتي عملا برخي از چهره هاي شاخص تندروي گذشته اصلاح طلب اعلام مي كنند پيوند برقرار كردن بين آزادي زندانيان سياسي و انتخابات امر معقولي نيست وي با بيان اينكه «اگر آقاي خاتمي در انتخابات حاضر شود همه چهره هاي اصلاح طلب از جمله عبدالله نوري در ذيل گفتمان خاتمي مي توانند حضور داشته باشند و ايفاي نقش كنند»، درباره رقابت عارف با خاتمي نيز گفت: آقاي عارف در موقعيتي نيست كه بخواهد با خاتمي و چهره ديگري رقابت كند.
يادآور مي شود اعلام برائت از فتنه سال 88 و كساني كه پازل دشمن را كامل كردند، طبيعي ترين شرط براي همه جريان هاي مايل به حضور در عرصه سياسي و انتخابات به شمار مي رود و از همين منظر، اصلاح طلبان نيز بايد مرزبندي روشني با فتنه و آشوب 3 سال پيش ترسيم كنند ديگر آن كه نقش آفريني برخي عناصر در آن خيانت بزرگ و بازي در نقش اپوزيسيون، كمترين شايستگي حضور در حاكميت را براي آنان باقي نمي گذارد. ضمن آن كه سران و عوامل اصلي فتنه به جرم وطن فروشي و خيانت بايد در انتظار محاكمه و مجازات باشند. از همين منظر بايد ديد عناصر تندرو و ساختارشكن، به واسطه پشيماني از آشوب سال 88 به خاتمي نزديك شده اند يا همچنان به قول كساني چون ابراهيم يزدي، امثال خاتمي را لولاي پيوند گروه هاي مختلف ضدانقلاب براي پيگيري پروژه ساختارشكني و آشوب مي دانند.
در عين حال اظهارات حق شناس نشان مي دهد عناصر تندرو به اين نتيجه رسيده اند كه تحريم انتخابات مجلس به بهانه حمايت از عناصر بازداشتي كمترين خريداري در ميان مردم نداشته و غيرقابل تداوم است. با اين وصف بايد پرسيد تكليف ادعاي تقلب و شعارهاي مبني بر اينكه اگر فلان بهمان بازداشت شوند، قيامت مي شود، چه مي شود؟!

 


تركيه حق ندارد حتي به طور لفظي با اسرائيل مخالفت كند (خبر ويژه)

وزير دفاع آلمان در موضعي تحقير آميز اعلام كرد تركيه به عنوان عضو ناتو و كشوري كه موشك هاي ناتو در آن مستقر خواهد شد، حق ندارد اظهارات ضد اسرائيلي و ضد صهيونيستي داشته باشد.
توماس دماتزير با انتقاد از سخنان ضد صهيونيستي رجب طيب اردوغان در رابطه با بحران غزه گفت: چنين سخناني از طرف رئيس دولت يك كشور عضو ناتو به هيچ عنوان قابل پذيرش نيست.
وي با اشاره به درخواست تركيه از ناتو براي دريافت موشك هاي پاتريوت گفت: آن چيزي كه نخست وزير تركيه اين روزها در مورد اسرائيل مطرح مي كند قابل قبول نيست.
دماتزير افزود: اظهارات آقاي اردوغان در محكوم كردن اقدامات اسرائيلي ها هم از نظر محتوايي و هم از لحاظ لحن صحبت اشتباه است.
وزير دفاع آلمان افزود: يك كشور هم پيمان با ناتو را كه قرار است ما با استقرار موشك هاي پاتريوت در مرزهايش با سوريه مورد حمايت قرار دهيم مي توان بخاطر برخي موضع گيري هاي اشتباه به صورت عمومي محكوم كرد و من اين كار را در مورد دولت تركيه انجام مي دهم.
اين در حالي است كه دولت هاي آلمان و انگليس و فرانسه و آمريكا، علنا و با گستاخي تمام از نسل كشي هاي رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي و غزه جانبداري مي كنند. تركيه طي يك سال و نيم اخير بنابر تصريح تحليل گران آمريكايي نظير توماس فريدمن، تبديل به ايستگاه نيابتي آمريكا براي جنگ عليه سوريه (يكي از كشورهاي عضو محور مقاومت ضد صهيونيستي) شده است. اروپا براي توسعه نفوذ ناتو كه عضويت تركيه در اين اتحاديه نظامي را پذيرفته اما سالهاست حاضر نيست تركيه مسلمان را به عنوان عضو در اتحاديه اروپا بپذيرند.
مقامات تركيه جز چند اظهارنظر لفظي، حاضر به هيچ حمايتي از مقاومت اسلامي حماس در غزه نشدند و اين در حالي بود كه چند هفته قبل، خالد مشعل از اردوغان به عنوان يكي از رهبران جهان اسلام ياد كرده بود. وزير خارجه تركيه اخيرا فاش كرد در بحبوحه جنگ اخير غزه، وزارت متبوع وي مشغول رايزني با مقامات رژيم صهيونيستي براي از سرگيري روابط بوده است!
 


مسترهاي «عرفان حلقه» لندن نشين شدند! (خبر ويژه)

مسترهاي «عرفان حلقه» براي تداوم فعاليت راهي انگليس، كانون فرقه سازي در كشورهاي اسلامي شدند.
به گزارش «نداي انقلاب»، در پي بازداشت و محاكمه «محمدعلي- ط»، بنيانگذار فرقه انحرافي «عرفان حلقه» در ارديبهشت 1390 كه منجر به محكوميت وي به 7 سال زندان شد، برخي از مسترهاي اين فرقه فعاليت مخفيانه را در دستور كار خود قرار دادند اما تعدادي از آنها براي تداوم فعاليت راهي انگليس و آمريكا شدند.
مسترهاي لندن نشين «عرفان حلقه» با هدف ترويج افكار انحرافي و جذب نيروهاي جديد و ارتباط تشكيلاتي اقدام به راه اندازي يك شبكه راديويي كرده و بخشي از هم سلكان آنها نيز اقدام به راه اندازي تلويزيون اينترنتي در آمريكا نموده اند. اگر چه «ط» از اواسط دهه هفتاد مدعي فرا درماني شد ولي فعاليت رسمي وي از سال 83 در قالب يك موسسه آغاز شد و در سال 85 نيز موفق به دريافت مجوز تأسيس يك سازمان مردم نهاد گرديد كه به دليل تخلفات گسترده در سال هاي بعد اين مجوز تمديد نگرديد. با اين وجود وي و همفكرانش با اغفال برخي جوانان اقدام به برگزاري كلاس هايي در سطح تهران و چند شهر ديگر كردند و از اين طريق ثروت نامشروع و غيرقانوني دست و پا كردند.
از مهم ترين انحرافات اين فرقه مي توان به مواردي مانند: تفسير به رأي آيات قرآن، توهين به مقام الوهيت، رد شفاعت و توسل به ائمه معصومين(ع)، تعبير خرافه از دين، برگزاري كلاس هاي مختلط زنان و مردان بدون پوشش اسلامي و استفاده از برخي روش هاي شيطاني اشاره كرد.
 


خودفروشي سر چهار راه پراگ و استكهلم با 4 هزار دلار (خبر ويژه)

رسانه هاي ضد انقلاب نشست هفته گذشته برخي گروه هاي سلطنت طلب و تجزيه طلب در شهر پراگ را «نبرد پارادكرها» و «چهار راه خودفروشي» لقب دادند.
گويانيوز با اشاره به حضور دو طيف مدعي «انحلال طلبي و براندازي» و «اصلاح طلبي و تغيير از درون» در نشست ياد شده نوشت: با دنبال كردن چنين نشست هايي كه هيچ استراتژي مشخصي در آن ديده نمي شود به هيچ وجه نمي توان پي برد كه انحلال طلبان رفرميست شده اند يا اصلاح طلبان برانداز. پس به صراحت بايد گفت چنين نشست هايي تنها براي فرار از وجداني معذب است و اكشن بودن فرد و گروه (نه خرد سياسي) در آن نقش اساسي دارد. اين واقعيت، چنين جلسه هايي را عملا وارد خانه يك تور گردشي مضحكه آميز با شعارهاي اپورتونيستي سياسي مي كند.
گويانيوز خاطرنشان كرد: دو عضو مركزيت حزب كومله و دموكرات براي آنكه بتوانند كمي نقد هاي تند اعضاي خود را كاهش دهند همان وقت كه اعلام مي كنند به نام حزب در اين جلسه شركت نكرده اند، كاربران فيس بوكي اعضاي خود اين حزب بلافاصله به اين گفته واكنش نشان مي دهند و مي نويسند «با پول و خرج حزب سفر و نشست برگزار مي كنند، اما عكس يادگاري شخصي مي گيرند».
نويسنده اضافه كرده است: نمي توان از تناقض ادبيات ناسيوناليستي حاضران و تجزيه طلبي گروه هايي نظير حزب دموكرات چشم پوشي كرد. حتي اين گروه ها در بيانيه هاي كردي از جدايي طلبي دفاع مي كنند اما در بيانيه هاي فارسي، خود را حافظ تماميت ارضي معرفي مي كنند. آيا اين تناقض نيست؟
يادآور مي شود بنابر گزارش يك سايت ضد انقلابي موسوم به «كردانه» خالد عزيزي از سران گروهك دموكرات اخيرا در پاريس با سران گروهك تروريستي منافقين ديدار و گفت و گو كرده است. برخي اعضاي گروهك دموكرات، جزو برگزاركنندگان نشست پراگ با ادعاي اتحاد براي دموكراسي بودند.
در همين حال سايت اپوزيسيوني «فرهنگ دات كام» در تحليلي نوشت: اپوزيسيون ايراني خارج كشور يك روز سر چهار راه استكهلم مي ايستند و روز ديگر سر چهار راه واشنگتن! صف مي كشند، چند روز مي روند سر چهار راه بروكسل! و اخيرا هم رفته بودند سر چهار راه پراگ! به رديف نشسته بودند. برخي از اين اپوزيسيون فعله ساده به شمار مي روند و برخي فعله كهنه كار، و سمبل كاري! را قبلا تجربه كرده اند. چند تن از آنان از فعله بودن گذار! كرده اند و تبديل به فحله زبان دراز شده اند، و سركرده و سردمدار از آب درآمده اند. ولي هر جا كه باشند به انتظار ارباب و كارفرما ايستاده اند، برايشان هم فرق نمي كند، آمريكا باشد يا اروپا، يا كشورهاي عربي و حتي رژيم.مسئله اصلي دريافت حق القدم! و بازي كردن نقش اپوزيسيون سياسي است. شايد از اين نمد كلاهي هم گيرشان بيايد.
اين سايت اينترنتي با بيان اينكه فعله هاي اپوزيسيون ياد گرفته اند خود را آقاي مهندس و آقاي معمار خطاب كنند، مي نويسد: با اين همه آنها ياد گرفته اند كه فريب تعريف و تمجيد و تشويق زباني يكديگر را در صورتي كه مجاني باشد نخورند. آنها آن اندازه براي ارباب كار مي كنند كه فردا هم بتوانند سر كار حاضر شوند و به قول معروف خودكشي نمي كنند. كافي است يك ارباب پيدا شود و سوت بزند و يك بليط هواپيما، دو شب هتل و چند وعده غذاي مفت بدهد. يك منبع آگاه مي گفت؛ برخي از شركت كنندگان در كنفرانس اخير پراگ، چهار هزار دلار دستخوش گرفته اند. نرخ خودفروشي هم تعيين شد، و عجب ناچيز است.
شايان ذكر است ميزبان كنفرانس اخير برخي عناصر كار چاق كن سلطنت طلب و معروف به كلاهبرداري نظير عليرضا نوري زاده، شهريار آهي و جواد خادم (از عناصر پشت صحنه كودتاي نوژه كه متهم به بالا كشيدن بخشي از بودجه اين كودتا مي باشد) بوده اند. به گزارش سايت خودنويس حداقل نيم ميليون دلار خرج نشست اخير در پراگ شده بود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10